TGoC schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:13:
[...]
Beste RoD, laten we heeeeeel EERLIJK zijn dat op het moment dat jij iets post hier op het forum dat je status wel heel erg duidelijk wordt weergeven onder je naam, thank you very much.
En??
Bedoel je daarmee dat jij geintimideerd wordt door die status of zo?
De rest hier heeft daar namelijk absoluut geen last van.
Daarnaast zeg ik niet dat hij alleen +3's krijgt omdat hij ProMod is, ik zeg alleen dat mensen ProMod's sneller positiever zouden beoordelen.
En heb je ook nog enige onderbouwing voor je stelling?
Het gaat om posts op de FP. Daar is niet te zien of iemand Promod is. Verder komen de meeste mensen die op de FP modereren niet op TMF. Dus daaraan kunnen ze ook niet zien dat ie ProMod is.
Voor de mensen die hier wel komen en weten dat ie ProMod is speelt het geen rol. Die mensen modereren toch al op inhoud en niet op status.
De reden dat ie dan wellicht iets makkelijker een +3 krijgt, is omdat ze weten dat de poster normaal gesproken niet uit zijn nek kletst, en alleen dat soort reacties schrijft over onderwerpen waar ie daadwerkelijk veel verstand van heeft.
Dat heeft wedereom niets met zijn status als promod te maken.
Ik denk dat status zeker een rol meespeelt want als een ProMod een reactie post hier die mismodded is, dan is dat zo.
Pardon? Hoe kom je daar bij?
Promods juist promod gemaakt zijn omdat in het verleden gebleken is dat zij goed kunnen inschatten welke score een post hoort te krijgen.
Je hebt oorzaak en gevolg door elkaar gehaald. Doordat ze goed inzien wat een mismod is, zijn ze promod gemaakt. En dus niet andersom, dat iets een mismod is, omdat ze promod zijn.
Overigens komt het ook regelmatig voor dat promods het met elkaar oneens zijn over de exacte score die een post moet krijgen.
Want wie weet het beter dan een ProMod zelf? Dus de insinuatie is correct en ik snap niet waarom er hier zoveel mensen op de tenen getrapt zijn. (Gevoelig puntje geraakt wellicht?)
Je beschuldigt mensen er van oneerlijk te zijn, zonder dat je daar enige onderbouwing voor hebt, en dan ben je verrast dat je een (overigens gematigde) reactie krijgt??
Denk eens even wat meer na over wat je allemaal insinueert!!
Nogmaals... je begrijpt me verkeerd. Wat ik met de kwestie faust bedoel is: Ik zal hem geen enkele voordeel van de twijfel geven wanneer hij zo blijft trollen en flamen. Als hij een goede reactie opzet krijgt die ook van mij een +2. Alleen bij hem leg ik de maatstaaf wel wat hoger (imho volledig correct).
Geen voordeel van de twijfel geven vind ik prima.
De maatstaf hoger leggen is echter verkeerd. Wat mij betreft zijn dat twee verschillende zaken.
Ik vind dat de reacties die geplaatst zijn door AHBdV heel erg veel gelijken hebben en daardoor eigenlijk bij mij voor criteria dubbelpost vallen. En daarom vind ik de meeste geen +3 waard. Als het gewoon informatief is in een draadje... dan kan hij +1's en +2's krijgen afhankelijk van hoe goed zijn reactie is onderbouwd.
Ik vraag me af wat iemand bij jou moet doen om een +3 te krijgen?
Een artikel schrijven dat geaccepteerd zou worden in Nature?
Volgens mij heb je de vele discussies gemist waarin iedereen vind dat er te weinig reacties op +3 staan.
+3 is niet bedoeld voor "godlike" reacties, waarvan je er wellicht ééntje per maand hebt.
Liefst zouden we bij elk artikel een paar +3 reacties zijn.
(Het uiteindelijk doel van modereren is namelijk het kunnen filteren van reacties. Als er zelden tot nooit een reactie +3 bereikt, dan is een filter voor +3 nogal zinloos)
Mag ik ook even gelijk aanwijzen dat al zijn argumenten worden gepresenteert als feiten, zonder enig bewijs hiervan?
Je kan moeilijk verwachten dat er bij elke reactie een gigantische bronvermelding staat. Met name omdat voor sommige zaken op internet geen goede uitleg te vinden is als onderbouwing.
bv zijn reactie over het probleem bij het koppelen van meerdere IS systemen. Daarvan kan je niet makkelijk even een onderbouwing op wikipedia of zo geven. En je kan moeilijk verwachten dat hij eerst een aantal uren op zoek gaat naar begrijpelijke onderbouwing op internet.
In andere reacties waarbij je wel goede artikelen op internet kan vinden zie ik hem wel veel bewijzen geven. (bv de Canon artikelen)
De lezer moet er blindelings van uit gaan dat AHBdV gelijk heeft, echter onderbouwd hij dat niet goed genoeg vind ik voor een +3. Kom op... een bron of een link naar wikipedia of een andere site met uitleg..
Dan moeten die er wel zijn.
plak dat erbij en het tis een echte +3. En niet van de 12 reacties (Ja het zijn er echt twaalf, kijk zijn gallery pagina en dan reacties aanklikken) 6 die eigenlijk op hetzelfde neerkomen. Weliswaar in een iets andere vorm/antwoord op.
Ben jij allergisch voor vele reacties of zo?
Ik zie helemaal niets bijzonders in het aantal reacties dat hij geeft.
Als gevolg van de fout in het artikel was er veel verwarring en vragen bij lezers. Die beantwoord hij. En soms probeert ie het opnieuw in andere bewoordingen omdat het nog niet duidelijk was.
Wat is daar nou in hemelsnaam verkeerd aan???
Dat kan je toch alleen maar toejuichen?
Dan over jouw +3 -> +2 verhouding. Bij mij is het precies anders om. Ik heb enkel 1x +3 gegeven voor de rest +2 / +1. En naar mijn mening volledig terecht. Dat jullie het met mij oneens zijn dat kan. En nee ik zeg niet dat het komt door de status. Absoluut niet. Ik zeg wel dat AHBdV veel gemakkelijker +3 score haalt dan andere reacties die naar mijn mening gelijk niveau zijn en die met een beetje geluk misschien net +2 halen. Laat staan +3!
Weer allerlei beschuldigingen zonder onderbouwing.
Wel opvallend dat je van anderen klaagt dat ze niet voldoende bewijzen geven, maar zelf allerleid insinuaties doet zonder enige onderbouwing.
Geef eens een voorbeeld van een reactie die ook een +3 had moeten hebben omdat ie op hetzelfde nivo zit, terwijl die reactie dat (van ons) niet heeft gekregen.
En heb je ook wel eens gedacht aan de mogelijkheid dat zo'n reactie misschien gewoon over het hoofd is gezien? Promod is geen betaalde baan of zo. Ik lees niet alle reacties.
Daarom dat er ook een +3 topic is en een mismoderatietopic.
In dit geval waren er zware mismoderaties op zijn reacties, waardoor de lezers van TMF waarschijnlijk allemaal die Canon thread bekeken hebben.
Daarnaast als mijn moderaties onjuist zijn/waren dan zal modbot vanzelf met mij afrekenen.
Erg zwak argument aangezien we allemaal weten dat:
1. de modbot heel soepel is.
2. makkelijk te omzeilen.
Ik ga er vanuit dat ik het goed doe omdat ik een x6 weging heb. (Zover ik weet de hoogste weging) Even voor de duidelijkheid ik beschuldig niemand van mismodden. Ik zeg dat ze AHBdV sneller de hoogste score geven dan anderen. Als zijn reactie iets beter is dan een +2 dan zal hij gelijk een +3 krijgen. Waar een ander misschien maar 1,8 gemiddeld voor krijgt. En nogmaals: Het is heel duidelijk hier op het forum te zien en heel veel mods lezen dit forum regelmatig en zien dat ook. + Je hebt naamsbekendheid Jorrit.
Ik zie dat helemaal niet duidelijk op dit forum.
Maar omdat er wederom onderbouwing ontbreekt ga ik er niet verder op in.
Het is overigens alleen maar OPBOUWENDE kritiek. Ik beschuldig je nergens van, ik vind alleen dat het beter gedaan had kunnen worden. Heb gewoon het idee dat je het uitmelkt.
Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten.
Ik zie geen enkele indicatie dat het ie het uitmelkt. (alsof iemand daar behoefte aan zou hebben)
Als ieamand daadwerkelijk dit soort dingen uitmelkt dan zou je dat ook bij andere topics moeten zien.
Maar wederom ontbreekt enige onderbouwing op te insinueren dat AHBdV het express extra veel post.
Ik bedoel ik kan ook over ieder netwerkgerelateerd onderwerp inhoudelijk reacties gaan plaatsen over hoe bv IPv6 of een of ander netwerk protocol werkt.
Een onzinnig voorbeeld. Dat is helemaal niet nodig in ieder netwerkgerlateerd onderwerp, en dan offtopic.
Maar het kan zijn dat er een artikel is, waarbij een inhoudelijke reactie wel nodig is. En dan zou ik graag zien dat je net zulke inhoudelijke reacties schrijft als AHBdV.
En als mensen dan aanvullende vragen stellen, dat je die dan ook beantwoord. En als dat dan tot 12 reacties leidt, dan zie ik daar geen probleem in.
Zie het als een meningsverschil. Geen mismod.

Die reactie verdiend imho maar een +1/+2. +3 kan ik niet begrijpen. Is ook niet erg

als je dat niet kan begrijpen dan kan ik alleen maar het volgende concluderen:
1. Je hebt kent de laatste versie van de moderatieFAQ niet, want dan kom je nooit op +1, maar minimaal op een hele dikke +2.
2. Je hebt de discussie over het gebrek aan +3 moderaties, en de wens om +3 van godlike af te halen niet gevolgd.