All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Is al bijgewerkt.
Edit: tjemig wat zitten jullie erboven op zeg. Nog geen 10 min gepost en al 2 reacties. Wel leuk dat het leeft hoor... maar had geen tijd om mijn eigen fout te herstellen.
[ Voor 54% gewijzigd door martinx76 op 20-07-2009 14:28 ]
Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.
Maar ik vind het ook niet echt schokkend en heb hem gewoon een +1 gegeven.
/edit
Zoals pcgek al aangeeft is de reactie meer dan alleen het zeuren. Het zeuren is daarbij gematigd, dus mag je best een punt aftrekken, maar een -1 vind ik echt te gek voor die reactie.Manueltje22 schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:25:
Eens, maar berichten als: 'Ja maar hij heeft een hogere score dan mij terwijl ****' zijn in mijn ogen als nog ongewenst. Als er klachten over zijn hoor je het volgens mij hier te melden en dan niet bij het nieuws-item zelf?
Als iedereen dat op deze 'onschuldige' manier zou gaan aanpakken kreeg je nog al wat berichten. Ik houd het dus ook bij de -1.
/edit2
Vinden jullie deze ook "maar"een +1 waard?
Pjerry in 'nieuws: Onderzoekers gebruiken infrarood- en uv-licht als flitser'
[ Voor 58% gewijzigd door Pjerry op 20-07-2009 18:13 ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Ik ben het ermee eens alleen ben ik van mening dat als er gezeur in staat over moderaties dat ik het automatisch naar een -1 gooi. Reacties daar over hoef ik dus ook niet echt te lezen, geklaag over moderaties zijn ongewenst in mijn ogen
Ik twijfel wel een beetje. Het kan een beetje als geneuzel overkomen dus wat dat betreft kan ik me de +1 wel voorstellen.Pjerry schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:08:
Vinden jullie deze ook "maar"een +1 waard?
Pjerry in 'nieuws: Onderzoekers gebruiken infrarood- en uv-licht als flitser'
Even serieus: nette post verdient idd meer dan een +1!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
En de schaamtelozen hebben de halve wereld hè
Pjerry leest de les....
Mijn post TGoC in 'meuk: Mozilla Firefox 3.5.1' is gemodereerd op een +1, echter ben ik van mijn mening dat hij zeker informatief is. De bovenstaande reactie begint het protocol "DNS" af te schilderen als onbetrouwbaar en onveilig, wat misinformatie is. (Officiele DNS Servers worden beschermd en in de gaten gehouden door instanties en ISP's, deze zijn niet zomaar even te spoofen zoals de parent wil doen geloven.) Daarnaast ligt het probleem gewoon bij firefox, aangezien het zelf of een plugin ervan het mogelijk maakt om DNS verzoeken om te leiden naar een "onjuiste" DNS server.
Ow en een 2de post waar ik het niet helemaal mee eens ben... ja ik weet... je eigen reacties beoordelen is subjectief maar goed
[ Voor 36% gewijzigd door TGoC op 20-07-2009 23:00 . Reden: 2de post toegevoegd :) ]
Als alles fout gaat: Reset.
Howdy!
Zoals de eerste reactie op jou al aangeeft is jouw waarneming onjuist, waarmee je post irrelevant wordt. Hij is dus niet offtopic, maar toch een 0.vgroenewold schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:38:
Ok, nu heb ik de nodige uurtjes gewacht.Wat is hier off-topic aan: vgroenewold in 'nieuws: Volledig gepatchte Linux-kernel blijkt vatbaar voor aanval'
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Edit: ah, DirkW legt het al uit. Toch vind ik het te zwaar om zo'n reactie dan zo te beoordelen en deze te "bestraffen" met een 0. Dat is toch wel voor de reacties die echt zinloos zijn, imo.
[ Voor 40% gewijzigd door RoD op 20-07-2009 23:47 ]
Wat is er wel on-topic aan? Tis leuk en aardig dat je het zogenaamde "exploit" kent, maar een exploit van 10 jaar geleden is toch echt anders dan deze. Tenzij jij het tegendeel wilt beweren. (bron/proof plz)vgroenewold schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:38:
Ok, nu heb ik de nodige uurtjes gewacht.Wat is hier off-topic aan: vgroenewold in 'nieuws: Volledig gepatchte Linux-kernel blijkt vatbaar voor aanval'
Daarnaast vind ik je opmerking:
nergens op slaan. Linus claimt niet dat de gebruiker zich niet moet bezig houden met het aspect beveiliging. Dat is gewoon onzin praten (Hier zou ik een -1 voor kunnen overwegen.)Bovendien, Linus geeft aan dat de gebruiker vrij slecht bezig moet zijn met zijn eigen veiligheid, dit geldt voor ieder systeem natuurlijk.
Als ik mijn 6 punten kon verdelen kreeg je:
2 x +1
3 x +0
1 x -1
Maar aangezien dat niet kan, vind ik een 0 gerechtvaardigd
Je eerste reactie vind absoluut een +2 reactie en daar staat hij nu ook opTGoC schreef op maandag 20 juli 2009 @ 22:56:
Hallo
Mijn post TGoC in 'meuk: Mozilla Firefox 3.5.1' is gemodereerd op een +1, echter ben ik van mijn mening dat hij zeker informatief is. De bovenstaande reactie begint het protocol "DNS" af te schilderen als onbetrouwbaar en onveilig, wat misinformatie is. (Officiele DNS Servers worden beschermd en in de gaten gehouden door instanties en ISP's, deze zijn niet zomaar even te spoofen zoals de parent wil doen geloven.) Daarnaast ligt het probleem gewoon bij firefox, aangezien het zelf of een plugin ervan het mogelijk maakt om DNS verzoeken om te leiden naar een "onjuiste" DNS server.
Ow en een 2de post waar ik het niet helemaal mee eens ben... ja ik weet... je eigen reacties beoordelen is subjectief maar goedBij de reactie TGoC in 'nieuws: Mandriva brengt bootable usb-stick uit met Spring 2009-release' laat ik de andere kant van de medaille zien en leg ik uit waarom zon product interessant is voor de grote groep mensen. Tuurlijk kan je er zelf een maken, maar om dan te zeggen dat het je alleen 14 euro kost is dan natuurlijk onzin. Het kost je ook tijd. En voor veel mensen lijkt tijd mij redelijk kostbaar en hebben die geen zin om 8 uur lang een usbstickje klaar te maken. Die betalen liever 50 euro en hebben dan een werkend product met ondersteuning.
De tweede reactie heeft van mij echter een +1 gekregen. Het is al een zeer oude discussie of je je eigen tijd wel mee moet rekenen. Als je nl. zo rekent, moet je helemaal niets meer doen (op voorwaarde dat je genoeg per uur verdient) en alles door inhuurkrachten laten doen, want dan ben je "goedkoper" uit. De praktijk is echter weerbarstig, er is ook zo iets als hobby of vrije tijd die je ergens voor inzet en die tijd kost "niets". Dus ik vind je stukje niet zo veel toevoegen, anders dan on-topic/relevant. Niet genoeg voor "Informatief"+2 dus.
/edit hé mijn tekst is weg, maar ik zie gelijk dat ik eerst evn op refresh had moeten drukken....vgroenewold schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:38:
Netjes Vincent bijna 41 x 10 minuten gewacht. Ik vind het gewoon on-topic, van mij heb je een +1 ontvangen, beetje vreemd (papgaaien) dat je zoveel nullen hebt ontvangen.
Nogmaals.
Netjes Vincent je hebt bijna 41 x 10 minuten gewacht
/edit2
@DirkW, Zou dat echt de reden zijn voor een nul? Ik zie heel veel reacties gewoon op +1 staan, terwijl de mening ter discussie wordt gesteld.
[ Voor 6% gewijzigd door Pjerry op 20-07-2009 23:57 ]
Pjerry leest de les....
De waarneming is onjuist, waarvoor een 0 normaal is en voor de rest bevat de post ook maar weinig, dus dan blijf ik toch echt op een 0.RoD schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:46:
Wat ik zo apart vind is dat die reactie behoorlijk vaak ook op 0 gemod is, terwijl ik eigenlijk niet zie waarom dat niet gewoon ontopic is?
Edit: ah, DirkW legt het al uit. Toch vind ik het te zwaar om zo'n reactie dan zo te beoordelen en deze te "bestraffen" met een 0. Dat is toch wel voor de reacties die echt zinloos zijn, imo.
Het aantal gevonden exploits in linux is geen mening maar een feit. In tegenstelling tot een mening is een foutief feit objectief vast te stellen. Een mening beoordeel je dus op argumenten, een feit op waarde. Een foutief feit is waardeloos, dus een 0.Pjerry schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:51:
@DirkW, Zou dat echt de reden zijn voor een nul? Ik zie heel veel reacties gewoon op +1 staan, terwijl de mening ter discussie wordt gesteld.
[ Voor 30% gewijzigd door Dirk op 21-07-2009 00:04 ]
Daar heb je wel een keihard punt. Ik stel mijn beoordeling bij.Dirk schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:53:
[...]
De waarneming is onjuist, waarvoor een 0 normaal is en voor de rest bevat de post ook maar weinig, dus dan blijf ik toch echt op een 0.
[...]
Het aantal gevonden exploits in linux is geen mening maar een feit. In tegenstelling tot een mening is een foutief feit objectief vast te stellen. Een mening beoordeel je dus op argumenten, een feit op waarde. Een foutief feit is waardeloos, dus een 0.
/me Pjerry vindt "Een mening beoordeel je dus op argumenten, een feit op waarde" wel erg treffend samengevat!
Pjerry leest de les....
tes_shavon in 'nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel'.
Ik vind dat de poster een (mogelijk) erg interessant punt aan slaat, en ik zou daar wel discussie rond willen zien. Mijn waardering nu is dan ook +2. Ik ben echter de enige die er meer dan 0 in ziet. Mis ik wat?
This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
* botoo doet 0
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Spleasure in 'nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel' - Waarom deze een +2 / +1 heeft is me een raadsel, heb hem een -1 gegeven wegens proberen 'slim' te doen....
E-E-R in 'nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel' - Waarom deze een +2 heeft is me een raadsel, alles wat hij zegt lijkt me zeer logisch en vanzelf sprekend, een +1 van mij.
Trouwens, reageren op bashes kan ik nergens terug vinden, wat is daar ongeveer de gepaste score voor? :-)
Het lijkt mij geen -1, het is wel een grappige opmerking dat is niet ongewenst.Manueltje22 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 12:30:
Ben de laatste tijd erg inactief, bij deze dus weer
Spleasure in 'nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel' - Waarom deze een +2 / +1 heeft is me een raadsel, heb hem een -1 gegeven wegens proberen 'slim' te doen....
Ja, +1 en +2 zijn denk ik beiden goed, opzich is het wel een inzichtelijk antwoord wat boven het gemiddelde uitsteekt, dus een +2 lijkt me niet slecht. De eisen voor een +2 zijn niet zo hoogE-E-R in 'nieuws: Microsoft doneert Hyper V-drivers aan Linux-kernel' - Waarom deze een +2 heeft is me een raadsel, alles wat hij zegt lijkt me zeer logisch en vanzelf sprekend, een +1 van mij.
Dat ik iets niet goed begrepen heb of kennis mis is geen reden voor een totaal irrelevante score. Het is een on-topic opmerking waarbij extra uitleg gegeven kan worden om het mij, en vele anderen, in een beter perspectief te laten zien dan ik had. Dat is zeker niet irrelevant lijkt mij. Het is verder totaal geen hoogstaand commentaar, maar ook dat is in dit geval geen 0 waard vind ik.Dirk schreef op maandag 20 juli 2009 @ 23:45:
[...]
Zoals de eerste reactie op jou al aangeeft is jouw waarneming onjuist, waarmee je post irrelevant wordt. Hij is dus niet offtopic, maar toch een 0.
[ Voor 8% gewijzigd door vgroenewold op 21-07-2009 14:28 ]
Heb je mijn reactie niet gelezen? Dan snap je waarom je reactie een 0 waard is.vgroenewold schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 14:27:
[...]
Dat ik iets niet goed begrepen heb of kennis mis is geen reden voor een totaal irrelevante score. Het is een on-topic opmerking waarbij extra uitleg gegeven kan worden om het mij, en vele anderen, in een beter perspectief te laten zien dan ik had. Dat is zeker niet irrelevant lijkt mij. Het is verder totaal geen hoogstaand commentaar, maar ook dat is in dit geval geen 0 waard vind ik.
Linkje: TGoC in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVII"
Je hebt mijn reactie niet helemaal begrepen, ik heb totaal geen kritiek op Linus, ik bedoelde ermee te zeggen dat de gebruiker zelf actie moet ondernemen voor deze exploit, that's all. Ik gaf aan dat dit een algemeen probleem is... wat daar -1 aan is, volgens jou, beats me al helemaal.TGoC schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:03:
[...]
Heb je mijn reactie niet gelezen? Dan snap je waarom je reactie een 0 waard is.
Linkje: TGoC in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVII"
ik wil er niet al te lang op ingaan. Quote:vgroenewold schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 15:27:
[...]
Je hebt mijn reactie niet helemaal begrepen, ik heb totaal geen kritiek op Linus, ik bedoelde ermee te zeggen dat de gebruiker zelf actie moet ondernemen voor deze exploit, that's all. Ik gaf aan dat dit een algemeen probleem is... wat daar -1 aan is, volgens jou, beats me al helemaal.
Wat staat hier dan? Ik lees dat jij impliceert dat de gebruiker niet tot nauwelijks of in ieder geval niet goed bezig moet zijn met het beveiligen van zijn/haar systeem. Dit is onzin. Misschien bedoel je iets anders maar dan zou ik je post toch eens gaan editen.Bovendien, Linus geeft aan dat de gebruiker vrij slecht bezig moet zijn met zijn eigen veiligheid, dit geldt voor ieder systeem natuurlijk.
Deze reactie krijgt een +2, terwijl het alleen maar ingaat op parent reacties die allemaal offtopic zijn. Mis ik iets, of?
Geeft een mooie ervaring mee die daardoor ook aangeeft dat dit niet voor iedereen op deze manier is weggelegd.kipusoep schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 18:12:
seal74 in 'nieuws: YouTube experimenteert met 3d-video'
Deze reactie krijgt een +2, terwijl het alleen maar ingaat op parent reacties die allemaal offtopic zijn. Mis ik iets, of?
Voegt dus wel wat toe en mag best op +2 staan, alhoewel ik me de +1 ook kan voorstellen!
Door de pro-download alliantie op tweakers natuurlijk aardig omhoog gemod
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
van:maniac house.
Wat de een een flame vind vind ik gewoon een ontopic mening. Ongwenst modden is een overreactie
@hieronder ik ben duidelijk niet voor niks mijn modstatus kwijtgeraakt, kan kennelijk niet tegen dat achterlijke idee van het eenheidsworstmoderaten
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2009 21:35 ]
Sorry kan het hier ook niet mee eens zijn. Dit is duidelijk een mening die wat mij betreft ook nog fair te noemen is. Ik heb hem dan ook naar +3 gemod, niet dat het helpt maar ja... Its worth a try....RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:29:
Mensen randdebielen noemen is hoe dan ook niet gewenst en een regelrechte flame. Dat heeft weinig met een mening te maken, maar des te meer met gewoon fatsoen.
Kijk aub eens naar de richtlijnen die we hanteren voor +3-posts, want deze moderatie van je is gewoon fout.
Maar het gaat er wel om hoe je die mening verwoord. Dat je Brein een dubieuze organisatie oid vind, prima maar dat je ze uitmaakt voor randdebielen wordt niet zo gewenst hier. Als je dat massaal toelaat krijg je alleen maar reacties op het niveau van de HK hier, dat moet je niet willen als serieuze nieuwssite.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:27:
ManiacsHouse in 'nieuws: Koper Pirate Bay krabbelt terug tijdens rechtszaak Brein'
Wat de een een flame vind vind ik gewoon een ontopic mening. Ongwenst modden is een overreactie
@hieronder ik ben duidelijk niet voor niks mijn modstatus kwijtgeraakt, kan kennelijk niet tegen dat achterlijke idee van het eenheidsworstmoderaten
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Dat je het eenheidsworstmoderaten noemt geeft wel aan dat je het niet begrepen hebt.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 21:27:
ManiacsHouse in 'nieuws: Koper Pirate Bay krabbelt terug tijdens rechtszaak Brein'
Verwijderd
Met de kreet "wat zijn dat voor randdebielen" geeft hij zijn grote onbegrip aan over de in zijn ogen domme handelwijze van Brein.MsG schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:07:
[...]
Maar het gaat er wel om hoe je die mening verwoord. Dat je Brein een dubieuze organisatie oid vind, prima maar dat je ze uitmaakt voor randdebielen wordt niet zo gewenst hier. Als je dat massaal toelaat krijg je alleen maar reacties op het niveau van de HK hier, dat moet je niet willen als serieuze nieuwssite.
Je moet alles in context kunnen lezen. Als je dat niet kunt dan ben je geen goede moderator. Het idee dat een internetforum site een serieuze nieuwssite is en geen (post) puberplatform is een illusie.
Verwijderd
Juist wel, maar door jullie tunnelvisie zul je dat toch nooit begrijpen.RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:10:
[...]
Dat je het eenheidsworstmoderaten noemt geeft wel aan dat je het niet begrepen hebt.
Ik ben het eens MsG, de post is prima en ontopic, alleen de verwoording is niet helemaal ok.
Ik heb hem in ieder geval een 0 gegeven, omdat de post prima is, alleen door het verkeerde woordje toch geen +1 waard.
En dat wil niet zeggen dat ik het met alles eens ben wat hier op t.net gebeurt!
[ Voor 50% gewijzigd door plofkip op 21-07-2009 22:20 ]
Jongen trekt zich ook veel te veel aan van de moderatie van zijn reactie... Je post je mening en als er anderen er niet mee eens zijn tough shit...
En wat betreffende het schelden moet nu ECHT alles in het level politiek correct zijn?
De noodzaak om termen als "randdebielen" te gebruiken getuigt nou niet echt van een sterke argumentatie. Iedereen kan z'n onbegrip wel uiten, maar niemand zit te wachten op geschreeuw en gejammer zonder enkele inhoud.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:15:
[...]
Met de kreet "wat zijn dat voor randdebielen" geeft hij zijn grote onbegrip aan over de in zijn ogen domme handelwijze van Brein.
Een goede moderator kan het gebruik van krachttermen als "randdebielen" door de vingers zien in aanwezigheid van een sterke argumentatie. In de post van maniacshouse is die er niet.Je moet alles in context kunnen lezen. Als je dat niet kunt dan ben je geen goede moderator.
Het hangt totaal van de mentaliteit in de community af. Hier op Tweakers prefereren we graag inhoudelijke reacties op de frontpage. Buitenstaanders of nieuwkomers met een andere idee waarvoor de reply-knop dient vallen dus op door hun afwijkend gedrag en worden daar dus op afgerekend d.m.v. een -1 moderatie.Het idee dat een internetforum site een serieuze nieuwssite is en geen (post) puberplatform is een illusie.
Tweakers is net een mini-maatschappij. Sociaal onaangepast gedrag wordt afgerekend
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Het lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer als we elkaar voor randdebiel uit gaan maken. Heeft weinig met politiek correct te maken, maar wel met fatsoen.courageousbastard73 schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:27:
Goh wat maken jullie toch een drama over 10 keer niets!!!
Jongen trekt zich ook veel te veel aan van de moderatie van zijn reactie... Je post je mening en als er anderen er niet mee eens zijn tough shit...
En wat betreffende het schelden moet nu ECHT alles in het level politiek correct zijn?
[ Voor 57% gewijzigd door RoD op 21-07-2009 22:30 ]
Dat is een ongegronde beschuldiging.Puur door chantage van Brein die jou anders wel even kapot procederen.
Komt deze nog eens bij.WTF!!! Wat zijn dat voor randdebielen bij Brein? Blijkbaar is iedereen crimineel behalve zij zelf.....
En nog iets over het modereren
Dan heb ik weinig moeite met de -1 hoorOngewenst? Zitten hier Breiners te modden ofzo? Je zou bijna zeggen dat er over een bericht van of over Brein niks negatiefs gezegd mag worden...
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Verwijderd
Het is in mijn ogen een uiting van ongenoegen waar teveel gewicht aan gegeven wordt door sommige anderen. En wat de één nog fatsoenlijk vindt, gaat voor een ander te ver. Persoonlijk zie ik het in de context van de gehele post en daarom niet onfatsoenlijk. Ik begrijp dat anderen er wel over kunnen vallen, maar het gevaar van teveel gewicht hieraan geven is dat het inderdaad een eenheidsworstmoderatie wordt zoals iemand anders het hierboven noemt. Het wordt langs een bepaalde fatsoenslat gelegd waar niet iedereen het mee eens zal zijn. Ik ben ook weer niet voor anarchie, maar laat het aub zelf aan de lezer over om te bepalen wat wel en niet fatsoenlijk is. Het moderatieprincipe heeft al een zelfreinigend vermogen, wat overigens ook niet ideaal is omdat tegengeluiden soms niet duidelijk naar voren komen. Maar als een meerderheid een post onfatsoenlijk vindt, dan wordt het bericht vanzelf omlaag gemod. Dat is ook het idee erachter. Een fatsoenscorrectie als deze is in mijn ogen dan ook ongepast.RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:29:
[...]
Het lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer als we elkaar voor randdebiel uit gaan maken. Heeft weinig met politiek correct te maken, maar wel met fatsoen.
Het is overigens wel iets wat hier als ongewenst gezien wordt. Hier op het forum een andere user uitmaken voor randdebiel levert je bijvoorbeeld wel een OW op.
[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 21-07-2009 22:47 ]
Beredenering:
Ontopic post, met ongewenst taalgebruik (1 punt aftrek) en gejank over moderatie in de post (nog een punt aftrek).
-1 geworden dus.
Een 0 vind ik op dit punt nog enigzins verdedigbaar, maar alles erboven zijn toch echt mismods.
Howdy!
Verwijderd
Ongewenst wordt gezien door Tweakers. Je lijkt het in z'n algemeenheid door te trekken, maar het lijkt me niet correct om dit standpunt ook namens de overige users te uiten. En nogmaals, ik lees het in de context van het bericht op de nieuwssite. Een andere user voor randdebiel uitmaken is ook in mijn ogen ongepast gedrag. Maar dit trek ik persoonlijk niet 1-op-1 door naar het betreffende bericht, wegens de context. Los daarvan betreft het ook niet één specifiek persoon die voor randdebiel uitgemaakt wordt, maar hij wil aangeven dat het een organisatie betreft die in zijn ogen behoorlijk dom bezig is. En een dom persoon wordt een randdebiel genoemd. Voor de één een scheldwoord, voor de ander niet. Wat mij betreft hangt het puur af van de context. Als ik iets ontzettend dom doe, dan mogen anderen mij best voor randdebiel uitmaken aangezien ik dat dan verdient heb. Daar heb ik echt geen moeite mee. Nogmaals, er wordt teveel gewicht aan gegeven en kennelijke richtlijnen wat mij betreft te ver doorgetrokken.RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:46:
Zoals ik al eerder zei betekent het niet dat de reactie linea recta naar -1 moet. Echter, een +3 is niet te verdedigen. Zeker niet met het moderatiecommentaar erbij opgeteld.
Het is overigens wel iets wat hier als ongewenst gezien wordt. Hier op het forum een andere user uitmaken voor randdebiel levert je bijvoorbeeld wel een OW op.
Hoe wou je het dan noemen? "Als jij niet stopt moet je € xxxxxx aan ons betalen." Zo word het vaak gebracht terwijl het helemaal niet zo werkt.pcgek schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:40:
Een paar stukjes uit zijn post:
[...]
Dat is een ongegronde beschuldiging.
[...]
RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:46:
Zoals ik al eerder zei betekent het niet dat de reactie linea recta naar -1 moet. Echter, een +3 is niet te verdedigen. Zeker niet met het moderatiecommentaar erbij opgeteld.
Wij maken elkaar niet uit voor randdebiel. Laat ik nu een partij waar ik het niet mee eens ben en die in mijn ogen dingen doen die niet kunnen (over fatsoen gesproken) uitmaken voor debielen op het randje.RoD schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:29:
[...]
Het lijkt me niet bevorderlijk voor de sfeer als we elkaar voor randdebiel uit gaan maken. Heeft weinig met politiek correct te maken, maar wel met fatsoen.
Randdebiel richting een user geeft een OW? Wat kunnen we dan zeggen? JIJ VLEGEL??? Wat overigens niet wil zeggen dat ik de intentie heb om mede-users uit te maken voor randdebiel.
randdebiel
´ rand - de - biel
de -woord (mannelijk)
randdebielen
scheldwoord stommeling
randdebiel
idioot, stommeling
[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 21-07-2009 23:21 ]
Intimidatie .maniacshouse schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:14:
[...]
Hoe wou je het dan noemen? "Als jij niet stopt moet je € xxxxxx aan ons betalen." Zo word het vaak gebracht terwijl het helemaal niet zo werkt.
Wat dacht je van gewoon inhoudelijk te reageren in plaats van op zoek te gaan naar welke krachttermen wel toelaatbaar zijn op GoT? Als je goed inhoudelijk reageert, heb je dingen als name calling niet nodig.maniacshouse schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:14:
Randdebiel richting een user geeft een OW? Wat kunnen we dan zeggen? JIJ VLEGEL??? Wat overigens niet wil zeggen dat ik de intentie heb om mede-users uit te maken voor randdebiel.
Maar het is soms wel fijn om te doenRayNbow schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 23:31:
[...]
Wat dacht je van gewoon inhoudelijk te reageren in plaats van op zoek te gaan naar welke krachttermen wel toelaatbaar zijn op GoT? Als je goed inhoudelijk reageert, heb je dingen als name calling niet nodig.
ManiacsHouse in 'nieuws: Koper Pirate Bay krabbelt terug tijdens rechtszaak Brein' - Ik weet dat het vaker aangehaalt is maar toch nog even een kickje

Verwijderd in 'nieuws: Koper Pirate Bay krabbelt terug tijdens rechtszaak Brein'
svenk91 in 'nieuws: Nieuwe defecten in Large Hadron Collider ontdekt'
Eskimo0O0o in 'nieuws: Nieuwe defecten in Large Hadron Collider ontdekt'
off-topic en/of totaal uit de lucht gegrepen.
wmb ongewenst: -1
Pjerry leest de les....
De Maya kalender eindigt in 2012 omdat de wereld dan zou vergaan.svenk91 in 'nieuws: Nieuwe defecten in Large Hadron Collider ontdekt'
off-topic en/of totaal uit de lucht gegrepen.
wmb ongewenst: -1
Volgens sommigen zal de Large Hadron Collider het einde van de wereld betekenen.
Ik vind het wel een geslaagde verwijzing. Maar ja beetje humor mag blijkbaar niet meer.
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
En daardoor ziet dus ook niemand de humor er van in, en wordt het dus omlaag gemod.
Dat heeft dus NIETS te maken, dat humor niet gewaardeerd word.
[ Voor 16% gewijzigd door mjtdevries op 22-07-2009 10:40 ]
-1 vind ik wel een tikkeltje overdreven, dus ik heb de reactie zelf op 0 staan.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Hij's ondertussen een paar keer geedit, maar idd nog steeds -1 wat mij betreft. Overmatig hoofdlettergebruik en impliciet gezeur over de moderaties door impliciet te verwijzen naar wat besproken is in dit mismod topic. Daarnaast blijven een paar dingen ongewijzigd zoals het kinderachtige gedrag om teManueltje22 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 00:44:
Trouwens, hoger dan een -1 kan ik me deze niet voorstellen, dus waarom alles boven de -1 is blijft mij een raadsel
ManiacsHouse in 'nieuws: Koper Pirate Bay krabbelt terug tijdens rechtszaak Brein' - Ik weet dat het vaker aangehaalt is maar toch nog even een kickje
Verwijderd
Als deze reactie off-topic is, waarom is die van Neo_TGP dan wel on-topic ...
Eindelijk iemand die precies hetzelfde als mij denkt, ik begrijp niet dat er nog zoveel ophef over is, die reactie verdien gewoon een -1 en klaar.RayNbow schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:03:
[...]
Hij's ondertussen een paar keer geedit, maar idd nog steeds -1 wat mij betreft. Overmatig hoofdlettergebruik en impliciet gezeur over de moderaties door impliciet te verwijzen naar wat besproken is in dit mismod topic. Daarnaast blijven een paar dingen ongewijzigd zoals het kinderachtige gedrag om tebij het down zijn van een site (bovendien is 1 smiley wel genoeg).
Die mensen die hem omhoog hebben gemod (+1 / +2 / +3) is het echt puur mod-misbruik van.
Op zich is die eerste off-topic omdat het maar zijdelings met het topic te maken heeft. Die tweede reageert daarop en is daarom weer on-topic in die draad.Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:41:
Verwijderd in 'nieuws: Belgische justitie valt Sabam aan'
De allereerste post in dat topic: Exirion in 'nieuws: Belgische justitie valt Sabam aan'
Ik vraag me af waarom er hier 0, +1 en zelfs +2 aan wordt gegeven terwijl dit niets meer dan een ordinaire flame betreft. Vergelijkingen met georganiseerde misdaad is immers afvalputjes werk!
Omdat ze beiden nog wel ontopic zijn.Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 11:41:
Verwijderd in 'nieuws: Belgische justitie valt Sabam aan'
Ontopic in de draad vind ik een onzinargument. Als je je filter op +1 zet wil je geen offtopic reacties, of die nu wel of niet ontopic zijn in hun draad.k1n8fisher schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:43:
[...]
Op zich is die eerste off-topic omdat het maar zijdelings met het topic te maken heeft. Die tweede reageert daarop en is daarom weer on-topic in die draad.
Daar kan ik inderdaad niets anders van maken.De allereerste post in dat topic: Exirion in 'nieuws: Belgische justitie valt Sabam aan'
Ik vraag me af waarom er hier 0, +1 en zelfs +2 aan wordt gegeven terwijl dit niets meer dan een ordinaire flame betreft. Vergelijkingen met georganiseerde misdaad is immers afvalputjes werk!
[ Voor 45% gewijzigd door Dirk op 22-07-2009 12:55 ]
Ja, ook ik heb met verbazing de discussie gelezen. Als dit geen -1 is, wat dan nog wel!Manueltje22 schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:41:
[...]
Eindelijk iemand die precies hetzelfde als mij denkt, ik begrijp niet dat er nog zoveel ophef over is, die reactie verdien gewoon een -1 en klaar.
Die mensen die hem omhoog hebben gemod (+1 / +2 / +3) is het echt puur mod-misbruik van.
Maar door al die mismods blijft hij mooi op -0,3 (effectief nul) hangen.
/edit
Inderdaad -1, moet nog wel een paar zetjes hebben.k1n8fisher schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:43:
[...]
De allereerste post in dat topic: Exirion in 'nieuws: Belgische justitie valt Sabam aan'
[ Voor 34% gewijzigd door Pjerry op 22-07-2009 13:41 ]
Pjerry leest de les....
Maar zeker sinds het nieuwe systeem is het juist de bedoeling dat dit soort dingen wel meetellen. Als iemand een vraag stelt die eigenlijk off-topic is en daar wordt een net antwoord op gegeven dan hoort dat antwoord ook als on-topic te worden behandeld. Daarom zie je nu ook vaker dat een parent op 0 staat en de reacties daarop op +1 kunnen staan!Dirk schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 12:44:
[...]
Ontopic in de draad vind ik een onzinargument. Als je je filter op +1 zet wil je geen offtopic reacties, of die nu wel of niet ontopic zijn in hun draad.
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Verwijderd in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Heb het gevoel dat het dezelfde persoon is...
Maar bij die uitstekende reactie staat ook een -1, die echt de grootste mismod van het jaar is!
Inderdaad voer voor een powermod als je het mij vraagt...
Klopt.Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:57:
Kan iemand eens kijken welke klojo deze -1's zit uit te delen?
Verwijderd
Waarom is dit +1 ? Want dit heeft eigenlijk niets meer te maken waarover het artikel gaat, eigelijk is de hele ddriver discussie bijna / op het randje van off-topic of ben ik te streng?
Sorry! Ik beken!Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:57:
Even serieus het zijn gewoon twee nette reacties waarvan ik over de eerste twijfel of deze nou een +2 of +3 moet krijgen. Ik ga maar voor de laatste aangezien we dat niveau ook niet te onbereikbaar moeten maken.
Ik zag trouwens wel wat kleine taalfoutjes in je schrijfsels zo staat er in de eerste in de 3e alinea 2 maal compenseren achter elkaar en in je tweede bericht heb je het over omscherpte.
Dat ben ik nu ook al weken aan het verkondigen, maar tevergeefs, terwijl Femme dat in de eerste mod-FAQ ook letterlijk heeft aangegeven (deze is echter niet via de reguliere weg te bereiken, waardoor ik hem niet meer kan vindenk1n8fisher schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:20:
[...]
Maar zeker sinds het nieuwe systeem is het juist de bedoeling dat dit soort dingen wel meetellen. Als iemand een vraag stelt die eigenlijk off-topic is en daar wordt een net antwoord op gegeven dan hoort dat antwoord ook als on-topic te worden behandeld. Daarom zie je nu ook vaker dat een parent op 0 staat en de reacties daarop op +1 kunnen staan!
Misschien dat we hier wel duidelijkheid over moeten krijgen willen we wel consistent modden. Ik betrap me er nu op dat ik het de ene keer wel doe en ade andere keer niet (hangt natuurlijk ook van de reactie af), maar goed is dit natuurlijk niet.
/edit
/me Misschien heeft AHBdV wel iemand op T.Net die een hekel aan hem heeftVerwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 17:57:
Ik denk dat iemand waarvan je een keer zijn reactie (openlijk) bekritiseerd hebt je nu een hak wil zetten. Kiest hij wel de verkeerde reacties, want deze komen toch wel op hun plaats, m.n. de eerste reactie is erg goed.
Heb je trouwens nog wel een berichtje gezet in de GR...... Ja dus
[ Voor 30% gewijzigd door Pjerry op 22-07-2009 20:39 ]
Pjerry leest de les....
Zoeken hoeft niet want ik weet wel zeker dat het klopt wat je zegt.Pjerry schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:14:
[...]
Dat ben ik nu ook al weken aan het verkondigen, maar tevergeefs, terwijl Femme dat in de eerste mod-FAQ ook letterlijk heeft aangegeven (deze is echter niet via de reguliere weg te bereiken, waardoor ik hem niet meer kan vinden). Maar als het nodig is wil Pjerry wel even zoeken...
Als on-topic op off-topic interessant is voor de lezer, dan geef ik daar meer voor dan een 0.Misschien dat we hier wel duidelijkheid over moeten krijgen willen we wel consistent modden. Ik betrap me er nu op dat ik het de ene keer wel doe en ade andere keer niet (hangt natuurlijk ook van de reactie af), maar goed is dit natuurlijk niet.
Zo redeneer ik ook, maar daarvoor is het 'ontopic in de thread' niet echt relevant. Daarvoor kijk ik dus naar het grotere geheel.pcgek schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:05:
Als on-topic op off-topic interessant is voor de lezer, dan geef ik daar meer voor dan een 0.
Verwijderd
Ik dacht al dat jij het was!
Fixed, en bedankt.Ik zag trouwens wel wat kleine taalfoutjes in je schrijfsels zo staat er in de eerste in de 3e alinea 2 maal compenseren achter elkaar en in je tweede bericht heb je het over omscherpte.
Ja maar.... Dan wil ik ook een "spel en tikfoutjes" topic!!mjtdevries schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:08:
Tja, AHBdV... Als je het werk van de redactie wilt doen, dan moet je echt beter op die schrijffoutjes letten
Zet je DM aan, werkt primaVerwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:19:
Ja maar.... Dan wil ik ook een "spel en tikfoutjes" topic!!
Verwijderd
Maar die FAQ, en de argumentatie van Femme in die tijd, ging nog wel uit van het 4 niveau moderatie systeem. In dat systeem was het wel erg wreed om off-topics tesamen met flames op -1 te gooien.Pjerry schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 20:14:
[...]
Dat ben ik nu ook al weken aan het verkondigen, maar tevergeefs, terwijl Femme dat in de eerste mod-FAQ ook letterlijk heeft aangegeven (deze is echter niet via de reguliere weg te bereiken, waardoor ik hem niet meer kan vinden).
Vanuit het gezichtspunt van filters, ben ik het met DirkW eens dat "on-topic binnen een off-topic thread" totale onzin is. Vanuit het gezichtspunt van beloning van goede posts, is er echter wel iets voor te zeggen om ze toch hoger te waarden.
In het oude systeem zal dat tweede argument hard hebben meegeteld. Echter, in het nieuwe systeem heb je de flames en off-topics mooi gescheiden, en denk ik dat nu het filter argument weer de overhand moet krijgen bij de echte off-topics.
Lijkt me inderdaad wel nuttig om hier wat dieper op in te gaan, en consensus te bereiken. Misschien deze discussie afsplitsen in een aparte thread?Misschien dat we hier wel duidelijkheid over moeten krijgen willen we wel consistent modden. Ik betrap me er nu op dat ik het de ene keer wel doe en ade andere keer niet (hangt natuurlijk ook van de reactie af), maar goed is dit natuurlijk niet.[...]
Overigens, met "eerste" bedoelde ik de eerste na de wijzigingen in juni jl. en niet de echte eerste van 2000 of zo...
Zo'n afgesplitste topic vind ik wel een goed idee, maakt ons alleen sterker als we eensgezind modden. Natuurlijk zullen er altijd interpretatieverschillen blijven en dat is maar goed ook.
/edit
Ondanks dat de inhoud eigenlijk wel goed is, vind ik het zodanig flamerig opgeschreven dat het m.i. een -1 verdient:
Ackermans1973 in 'nieuws: AMD boekt elfde kwartaalverlies op rij'
Zonder ook maar een enkele verwijzing die zijn betoog ondersteunt, vind ik het geen +3 waard:
Countess in 'nieuws: AMD boekt elfde kwartaalverlies op rij'
Idem dito. Cijfers vliegen je om de oren, maar hoe gefundeerd? Hiervoor maar een +1 van mij.
Ongefundeerd: een nul wmb: mzziol in 'nieuws: AMD boekt elfde kwartaalverlies op rij'
hmm, alleen maar voorstellen om lager te modereren, zal mijn bui wel zijn
[ Voor 52% gewijzigd door Pjerry op 23-07-2009 06:28 ]
Pjerry leest de les....
( * botoo verdenkt een legioen fans van de +1's)
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mag naar 0 imo ipv 17x +1En ziet er ook nog eens goed uit.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
mjtdevries in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Ik weet niet wat er bij dat Canon topic aan de hand is, maar er worden daar wel hele vreemde -1s uitgedeeld.
Verwijderd
Van de ene kant heb je wel gelijk dat links prettig zouden zijn.... Maar ik laat ze toch op +3 en +2 staan.Zonder ook maar een enkele verwijzing die zijn betoog ondersteunt, vind ik het geen +3 waard:
Idem dito. Cijfers vliegen je om de oren, maar hoe gefundeerd? Hiervoor maar een +1 van mij.
Ik heb namelijk weinig reden om te twijfelen aan zijn uitspraken. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand bij dit soort informatie niet gelijk links klaar heeft liggen die zijn uitspraken bevestigen.
En de informatie die aan de lezer verstrekt wordt, is wat mij betreft absoluut een hoge moderatie waard. Het ontbreken van links vindt ik in dit geval niet belangrijk genoeg om er aftrek voor te geven...
Ben ik wel met je eens,maar om er 2 punten voor af te trekken vind ik dan wel weer wat veel. Uiteindelijk toch maar een 0 aan gegeven.Pjerry schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:59:
Ondanks dat de inhoud eigenlijk wel goed is, vind ik het zodanig flamerig opgeschreven dat het m.i. een -1 verdient:
Ackermans1973 in 'nieuws: AMD boekt elfde kwartaalverlies op rij'
Waarom is dit een +3?

Ik vind het een zuivere +2 post.
Als hij een +3 wou dan vond ik dat hij zijn feiten beter had mogen onderbouwen en zijn tekst niet per 1a2 regels in een nieuw alinea te plaatsen. Maakt het zeer storend om het te lezen. Hij geeft ook niet eens voorbeelden waardoor eigenlijk het feit wat hij zegt, totaal niet onderbouwd is en voor een leek niet op juistheid te controleren is. Vandaar vind ik zijn max score +2.
Over zijn andere reactie: Verwijderd in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Hiervoor krijgt die een +0. Hij is ontopic bezig maar fouten in het nieuws artikel hoor je aan te geven op het forum, niet in de reacties zelf.

Raoul.TLS in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 is klaar'
Eerste +0
Tweede -1, lijkt mij fair.
en:
Afvalzak in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 is klaar'
is pure onzin...
[ Voor 19% gewijzigd door TGoC op 23-07-2009 12:13 . Reden: addition ]
Ik vind het een beetje onzinnig om vanwege de alinea's een punt af te trekken. Onderbouwing vind ik voldoende voor een +3-post. Het kan altijd beter, maar dan geven we nooit een +3.TGoC schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:12:
Ehm...
Waarom is dit een +3?![]()
Als hij een +3 wou dan vond ik dat hij zijn feiten beter had mogen onderbouwen en zijn tekst niet per 1a2 regels in een nieuw alinea te plaatsen. Maakt het zeer storend om het te lezen. Hij geeft ook niet eens voorbeelden waardoor eigenlijk het feit wat hij zegt, totaal niet onderbouwd is en voor een leek niet op juistheid te controleren is. Vandaar vind ik zijn max score +2.
Het is geschreven als aanvulling, en niet als "jullie moeten dit verbeteren"-post. Zo lees ik het althans. Een +2 van mij.Over zijn andere reactie: Verwijderd in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Hiervoor krijgt die een +0. Hij is ontopic bezig maar fouten in het nieuws artikel hoor je aan te geven op het forum, niet in de reacties zelf.Ik kan begrijpen dat hier een -1 voor gegeven is. Al vind ik het zelf een pure 0.
Ja, lijkt me bewust dubbelposten, dus 1x -1.TGoC schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:54:
Double post in Microsoft: Windows 7 is klaar:
Eerste +0
Ik vind het ook wel onzinnig, maar dat vind ik geen reden voor een -1. Een 0 is genoeg imo.
Van mij een +1 iig, maar hij kan nog wel wat hulp gebruiken. Ik snap niet hoe iemand uberhaupt op een -1 uit zou komen.mjtdevries schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:29:
11x -1 op deze post van mij???
mjtdevries in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Ik weet niet wat er bij dat Canon topic aan de hand is, maar er worden daar wel hele vreemde -1s uitgedeeld.
Howdy!
Eens, +3 is daar geen probleem wat mij betreft.RoD schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:58:
[...]
Ik vind het een beetje onzinnig om vanwege de alinea's een punt af te trekken. Onderbouwing vind ik voldoende voor een +3-post. Het kan altijd beter, maar dan geven we nooit een +3.
De aanvulling vind ik een beetje summier dan, +1 van mijn maar een +2 kan ik me voorstellen.[...]
Het is geschreven als aanvulling, en niet als "jullie moeten dit verbeteren"-post. Zo lees ik het althans. Een +2 van mij.
Ook eens, die laatste op -1 vind ik trouwens niet heel erg verkeerd, +1 is toch wel een hele duidelijke mismod.[...]
Ja, lijkt me bewust dubbelposten, dus 1x -1.
[...]
Ik vind het ook wel onzinnig, maar dat vind ik geen reden voor een -1. Een 0 is genoeg imo.
Ik houd ze nul. Duidelijk een foutje (zelfde time-stamp). Dat ik niet wil bestraffen.TGoC schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:54:
Double post in Microsoft: Windows 7 is klaar:
Eerste +0
Daar hebben we nu toch de nul voor.
In principe heb je daar gelijk in. Ik dacht dat AHBdV het ook gemeld had in GR. Maar dat blijkt (vremd genoeg mjt te zijn Foutieve uitleg over nieuwe beeldstabilisatie van Canon, misschien was hij AHBdV net voor....TGoC schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:12:
Ehm...
Waarom is dit een +3?![]()
Over zijn andere reactie: Verwijderd in 'nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem - update'
Hiervoor krijgt die een +0. Hij is ontopic bezig maar fouten in het nieuws artikel hoor je aan te geven op het forum, niet in de reacties zelf.Ik kan begrijpen dat hier een -1 voor gegeven is. Al vind ik het zelf een pure 0.
In dit geval gaat het niet om een tikfoutje maar over iets essentieels, dus kan ik me goed voorstellen dat je dat in de post zet om het geheel uit te leggen.
De eerste reactie heb ik met een +2 beoordeeld, de tweede met een +1, een nul vind ik echt ondergewaardeerd.
Eens, waardering bijgesteld.pcgek schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:10:
[...]
Ben ik wel met je eens,maar om er 2 punten voor af te trekken vind ik dan wel weer wat veel. Uiteindelijk toch maar een 0 aan gegeven.
Ik vind de eerste toch een +2, juist met dit soort uitspraken is onderbouwing nodig.Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:56:
[...]
Van de ene kant heb je wel gelijk dat links prettig zouden zijn.... Maar ik laat ze toch op +3 en +2 staan.
Ik heb namelijk weinig reden om te twijfelen aan zijn uitspraken. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand bij dit soort informatie niet gelijk links klaar heeft liggen die zijn uitspraken bevestigen.
En de informatie die aan de lezer verstrekt wordt, is wat mij betreft absoluut een hoge moderatie waard. Het ontbreken van links vindt ik in dit geval niet belangrijk genoeg om er aftrek voor te geven...
De tweede vind ik erg vreemd. Om te zeggen dat er een goede marge zit op een product als je alleen de variabele kosten meeneemt, is een product wel erg snel winstgevend. Aan de andere kant besef ik me heel goed dat je voor de bepaling van de verkoopprijs de vaste kosten volledig op het product betrekt erg gevaarlijk is (het voorbeeld van het zakje chips in een café die dan € 6,= moet kosten....). Maar zoals het hier gesteld wordt is het erg kort door de bocht. Daarnaast zegt AMD in het cijfers niets (zoals gebruikelijk bij dit soort bedrijven) over de winstgevendheid van hun onderdelen. Zie ook mijn reactie op zijn reactie: Pjerry in 'nieuws: AMD boekt elfde kwartaalverlies op rij'.
Idd erg vreemd. Een +1 van mij. Ik denk dat hier wel wat voer voor onze powers ligt.mjtdevries schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:29:
11x -1 op deze post van mij???
Staat hij nu op.botoo schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:23:
Sindital in 'nieuws: Enermax introduceert Staray-midtowers'
[...]
Mag naar 0 imo ipv 17x +1.
Pjerry leest de les....
Zo offtopic is dit toch niet?
Het linkje naar de releasedata van Windows Server 2008 stond er nog niet toen ik dit postte.
Is gewoon een off-topic reactie, dus een 0. Heeft weinig met Windows 7 te maken.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Troll + blogspam, mag nog wel wat tikjes gebruiken.
Verwijderd
Ik begrijp je probleem niet helemaal... In de eerste zinnen geef ik aan hoe het wel zit, (de feiten) maar daarna leg ik toch juist uit waarom het zou werkt? Juist o.a. met een praktijk voorbeeld:TGoC schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:12:
[...]
Als hij een +3 wou dan vond ik dat hij zijn feiten beter had mogen onderbouwen en zijn tekst niet per 1a2 regels in een nieuw alinea te plaatsen. Maakt het zeer storend om het te lezen. Hij geeft ook niet eens voorbeelden waardoor eigenlijk het feit wat hij zegt, totaal niet onderbouwd is en voor een leek niet op juistheid te controleren is.
Dat is toch een uitleg en voorbeeld tegelijk?T.o.v. een berg op de achtergrond die kilometers breed is, is een verschuiving van een millimeter van de camera totaal onzichtbaar op de foto. Maar een verschuiving van een millimeter van de camera t.o.v. een onderwerp van een millimeter groot, is extreem
Misschien dat het voor een leek nog niet duidelijk genoeg is, maar dat is altijd lastig in te schatten. Ik probeer de laatste tijd juist de neiging te onderdrukken alles dusdanig uit te leggen dat absoluut iedere leek het kan begrijpen, omdat mijn posts vaak ellenlang worden. Daar zit ook niet iedereen op te wachten...
Ik was er gewoon nog niet aan toe gekomen het te melden... (Heb je er van als je stiekem tijdens je werk post.Pjerry schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 14:14:
In principe heb je daar gelijk in. Ik dacht dat AHBdV het ook gemeld had in GR. Maar dat blijkt (vremd genoeg mjt te zijn Foutieve uitleg over nieuwe beeldstabilisatie van Canon, misschien was hij AHBdV net voor....
In dit geval gaat het niet om een tikfoutje maar over iets essentieels, dus kan ik me goed voorstellen dat je dat in de post zet om het geheel uit te leggen.
Verder was het me eigenlijk ook meer te doen om aan te geven wat het verschil tussen de twee is, en waarom de standaard IS niet voor macro werkt, en deze wel. De strekking van het artikel (nieuwe IS systeem specifiek voor macro) veranderde niet door de update, dus een GR had voor mij lage prioriteit, en begon ik met de FP...
Verwijderd
Moeilijke... Een kritische noot bij al die heilig verklaringen van W7 is best op zijn plaats. Dat doet hij dan met een link naar een review van Tweakers, en een eigen blog die precies dat onderwerp aansnijdt. Om dat nou blogspam te noemen, vindt ik wel ver gaan. Als je relevante info op je eigen site hebt, mag je daar best naar linken.RayNbow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 17:26:
Faust in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 is klaar'
Troll + blogspam, mag nog wel wat tikjes gebruiken.
Wat dan wel weer vervelend is, is dat gejank dat alles wat MS ooit gereleased heeft grote fouten zou bevatten.
Ik vindt een nul eigenlijk wel een mooie score.. Grappig genoeg heeft ie alleen maar -1 en +1 gehad.
Dit topic is gesloten.