Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.641 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Psycho-18 in 'nieuws: Privacyvoorvechter wil Nederland voor Mensenrechtenhof slepen' lijkt mij gewoon een +1, toch?

Helghast. in 'nieuws: Privacyvoorvechter wil Nederland voor Mensenrechtenhof slepen' is dan weer een typische -1, nutteloos, off topic en op de man gespeeld. Wie daar een +1 aan geeft mag zich wat mij betreft wel even achter de oren krabben.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Helemaal mee eens.
De eerste heb ik net naar +1 kunnen tikken, maar mag nog wel wat steun hebben.
De tweede staat nu helaas nog op 0, dus graag nog wat steun van andere modders om 'm op -1 te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:57
mjtdevries schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:32:
Helemaal mee eens.
De eerste heb ik net naar +1 kunnen tikken, maar mag nog wel wat steun hebben.
De tweede staat nu helaas nog op 0, dus graag nog wat steun van andere modders om 'm op -1 te zetten...
Hier heb je de winnende schop! :+
En wat betreft die andere, dat is inderdaad een +1 waard

Trouwens, dat ene over 'of mag je achter kids aanrennen', die verdient van mij toch echt wel een -1, iemand 'insulten' terwijl die er niet meer bij is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Seraphyn schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:17:
Psycho-18 in 'nieuws: Privacyvoorvechter wil Nederland voor Mensenrechtenhof slepen' lijkt mij gewoon een +1, toch?

Helghast. in 'nieuws: Privacyvoorvechter wil Nederland voor Mensenrechtenhof slepen' is dan weer een typische -1, nutteloos, off topic en op de man gespeeld. Wie daar een +1 aan geeft mag zich wat mij betreft wel even achter de oren krabben.
Staan ondertussen stevig op de voorgestelde scores!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik zou graag eens iedereen hun mening willen weten over mensen die steeds: 'big brother kijkt mee' zeggen.. Hoe moet je die nou beoordelen als dat hun enige reactie is..

Larry4 in 'nieuws: Microsoft brengt Office begin volgend jaar naar de browser' - Zoals deze bijvoorbeeld, wat heeft dit nou voor meerwaarde, het is zelfs voor de database ruimte-verspilling..

Ik geef deze posts uit mezelf een -1, maar ben benieuwd wat jullie voor zulk soort reacties geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het ook een -1. Het is loos en trollend. Dus wat mij betreft naar het afvalputje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Manueltje22 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:17:
Ik zou graag eens iedereen hun mening willen weten over mensen die steeds: 'big brother kijkt mee' zeggen.. Hoe moet je die nou beoordelen als dat hun enige reactie is..

Larry4 in 'nieuws: Microsoft brengt Office begin volgend jaar naar de browser' - Zoals deze bijvoorbeeld, wat heeft dit nou voor meerwaarde, het is zelfs voor de database ruimte-verspilling..

Ik geef deze posts uit mezelf een -1, maar ben benieuwd wat jullie voor zulk soort reacties geven!
Heel duidelijke -1 imo. Het voegt echt niets toe behalve een beetje trollen.

Hoe vervelend die Only.Holoris ook is, dat maakt van deze post Cro-Cop in 'productreview: Nokia N97 Wit review door Cro-Cop' nog geen +1 imo.

Verder mag wel even gekeken worden naar de +2 voor Propane in 'productreview: Nokia N97 Wit review door Cro-Cop' en de +3 !!! voor Verwijderd in 'productreview: Nokia N97 Wit review door Cro-Cop'.

Volgens mij zijn al die mismods veroorzaakt door het zieken van Only.Holoris....

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat vinden jullie van Philflow in 'nieuws: Intel hoopt op opleving netbook-verkoop door toestaan 1366x768-resolutie'

Het is inmiddels aangepast oftewel het is nu totaal overbodig. Verder had Philflow het ook beter in GR kunnen melden dan daar. Vandaar dat ik een -1 heb gegeven.

offtopic:
Aangezien ik de laatste tijd wat minder in TMF aanwezig ben had ik het gemist, maar hierbij alsnog subtiel: gefeliciteerd RoD met je upgrade naar PowerMod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik doe een 0 daar. Het is wel handig om te hebben totdat het is aangepast en veel kwaad zie ik niet. Had wel beter in GR gekunnen ja, maar tegenwoordig vind ik het 0 niveau in dit geval wel goed daarvoor.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Pjerry schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 03:17:
[...]

Heel duidelijke -1 imo. Het voegt echt niets toe behalve een beetje trollen.

Hoe vervelend die Only.Holoris ook is, dat maakt van deze post Cro-Cop in 'productreview: Nokia N97 Wit review door Cro-Cop' nog geen +1 imo.

Verder mag wel even gekeken worden naar de +2 voor Propane in 'productreview: Nokia N97 Wit review door Cro-Cop' en de +3 !!! voor Verwijderd in 'productreview: Nokia N97 Wit review door Cro-Cop'.

Volgens mij zijn al die mismods veroorzaakt door het zieken van Only.Holoris....
Check :)
Regeneration schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:58:
Wat vinden jullie van Philflow in 'nieuws: Intel hoopt op opleving netbook-verkoop door toestaan 1366x768-resolutie'

Het is inmiddels aangepast oftewel het is nu totaal overbodig. Verder had Philflow het ook beter in GR kunnen melden dan daar. Vandaar dat ik een -1 heb gegeven.

offtopic:
Aangezien ik de laatste tijd wat minder in TMF aanwezig ben had ik het gemist, maar hierbij alsnog subtiel: gefeliciteerd RoD met je upgrade naar PowerMod. :)
Enerzijds GR-materiaal, anderzijds een nuttige aanvulling. Ik heb er dus maar een 0 van gemaakt.

offtopic:
Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:02:
Ik doe een 0 daar. Het is wel handig om te hebben totdat het is aangepast en veel kwaad zie ik niet. Had wel beter in GR gekunnen ja, maar tegenwoordig vind ik het 0 niveau in dit geval wel goed daarvoor.
RoD schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:04:
[...]

Enerzijds GR-materiaal, anderzijds een nuttige aanvulling. Ik heb er dus maar een 0 van gemaakt.
Het is inderdaad wel nuttig als het nog niet was aangepast. 0 kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom deze reactie Verwijderd in 'nieuws: Mislukt laser-experiment levert toch lichtpuntje op' met een +1 beloond wordt is mij een raadsel. Hij heeft duidelijk helemaal niets van het artikel begrepen (hij is overigens niet de enige :P) en slaat daarom een hoop onzin uit. Een nul lijkt mij meer dan genoeg.

/edit En ook van mij gefeliciflapstaart RoD, ze hadden slechtere keuzes kunnen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Pjerry op 14-07-2009 20:07 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

1 en 3 staan nu op hun plek, 2 heeft nog een stevige (6 punten) modder nodig en 4 staat op 16-16 dus nog effectief op +1. Nog even een extra schopje dus.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Even meegeholpen :)

edit: @Pjerry,
Eerste reacties hebben het vaak al zo moeilijk ;) Wat mij betreft is deze gewoon ontopic, +1 van mij dus.

[ Voor 77% gewijzigd door pcgek op 14-07-2009 21:20 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ondanks dat het een first post is, is het geen FiPo, dus vind ik de nul voor deze reactie R3NC0N in 'nieuws: Japanners werken aan kunstmatige insectenbreinen' onterecht. Gewoon on-topic met een extra overweging.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pjerry schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:05:
Ondanks dat het een first post is, is het geen FiPo, dus vind ik de nul voor deze reactie R3NC0N in 'nieuws: Japanners werken aan kunstmatige insectenbreinen' onterecht. Gewoon on-topic met een extra overweging.
Niet offtopic maar wel irrelevant, ik vind die opmerking nogal zinloos. 0 van mij dus.
Klopt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Na enige twijfel heb ik daar een -1 aan gegeven. Mensen voor debiel uitmaken is nergens voor nodig:
maar omdat er nog mensen zijn die zo debiel zijn om überhaupt ergens Windows 95 op te willen draaien

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

pcgek schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:29:
Na enige twijfel heb ik daar een -1 aan gegeven. Mensen voor debiel uitmaken is nergens voor nodig:

[...]
helemaal eens, -1 van mij. Vind het allemaal noghal denigrerend.
Dirk schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:26:
[...]
Niet offtopic maar wel irrelevant, ik vind die opmerking nogal zinloos. 0 van mij dus.
[...]
Als dat zo is, dan wordt er op dit ogenblik toch wel erg veel fout gemodereerd....... :X

/edit
off-topic
hé, dit was mijn 1000-ste reactie >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Pjerry op 14-07-2009 21:56 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
HStyles in 'nieuws: FIFA 2010 verschijnt op 2 oktober' is "afvragen" of het nieuwswaardig is. Is dat een -1 of wordt er met het nieuwe systeem 0 gegeven? Een +1 is het naar mijn mening in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Voor mij is dat zeuren om het zeuren. Op zich is de toon nog netjes en kan het dus nog wel op 0, maar ik geef het een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik vind een +1 voor deze reactie Pjerry in 'nieuws: Japanners werken aan kunstmatige insectenbreinen' toch wel een karige "beloning".

/edit
Gezien het feit dat de argumenten op diverse plaatsen alle meerdere keren zijn genoemd, vind ik een +3 voor deze reactie mjtdevries in 'nieuws: Bedrijven kunnen Windows 7 al vanaf september krijgen' iets overdreven. Een +2 lijkt mij meer op zijn plaats.
Dirk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:33:
Voor mij is dat zeuren om het zeuren. Op zich is de toon nog netjes en kan het dus nog wel op 0, maar ik geef het een -1.
Eens, ook een -1 van mij. Dat soort gezeur moet eens afgelopen zijn. T.Net biedt een heel scala aan artikelen, dus pik eruit wat je bevalt zou ik zeggen.

[ Voor 69% gewijzigd door Pjerry op 15-07-2009 14:41 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens.
/edit
Gezien het feit dat de argumenten op diverse plaatsen alle meerdere keren zijn genoemd, vind ik een +3 voor deze reactie mjtdevries in 'nieuws: Bedrijven kunnen Windows 7 al vanaf september krijgen' iets overdreven. Een +2 lijkt mij meer op zijn plaats.
Mwa, ik denk dat een +3 best te verantwoorden is. Goede post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moddereters :')

Kijk nou zelf.

Deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Telfort mag alleen nog eigen umts-frequenties gebruiken' een 0, terwijl Verwijderd in 'nieuws: Telfort mag alleen nog eigen umts-frequenties gebruiken' op +1 staat 8)7 .

Volgens mij moet de eerste juist op +1 en de tweede op 0 (+1 mag ook wel hoor :> ). De tweede is juist meer offtopic dan de eerste 7(8)7 .

Jullie mogen beoordelen <+:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Fixed.
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:06:
Moddereters :')

Kijk nou zelf.

Deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: Telfort mag alleen nog eigen umts-frequenties gebruiken' een 0, terwijl Verwijderd in 'nieuws: Telfort mag alleen nog eigen umts-frequenties gebruiken' op +1 staat 8)7 .

Volgens mij moet de eerste juist op +1 en de tweede op 0 (+1 mag ook wel hoor :> ). De tweede is juist meer offtopic dan de eerste 7(8)7 .

Jullie mogen beoordelen <+:) .
Allebei zo te zien normale ontopic opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 07:27
himlims_ in 'nieuws: Regering Nieuw-Zeeland wil gewijzigde three-strikes-wet invoeren'
Heb ik een -1 gegeven vanwege Brein een "homo bedrijf" noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/me DirkW doet gedeeltelijk mee.

Zo iets kost hem 1 punt, 2 vind ik overdreven. Een 0 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:38:

Pjerry vind de nul ook de juiste score, staat hij nu (net aan) ook op.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Pjerry schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:33:

/edit
Niet dat ik de +3 score nou perse wil verdedigen, maar ik ben benieuwd welke argumenten dan al meerdere keren op diverse plaatsen genoemd zijn.
Volgens mij stonden er nog heel weinig reacties toen ik die plaatste, en toen ik net nog een keer de thread vluchtig door nam zag ik helemaal geen soortgelijke argumenten in de andere reacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 07:27
Dirk schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:38:

Ik snap je beredenering, alleen vind ik dat dit soort gedrag gewoon ongewenst is. Hij heeft expres moeite gedaan om homo door te strepen (waarmee het ook nog meer aandacht krijgt). Hierdoor vind ik de titel 0 Off-topic / irrelevant niet passen. -1 ongewenst, vind ik een beter signaal af geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
--Niels-- schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Ik snap je beredenering, alleen vind ik dat dit soort gedrag gewoon ongewenst is. Hij heeft expres moeite gedaan om homo door te strepen (waarmee het ook nog meer aandacht krijgt). Hierdoor vind ik de titel 0 Off-topic / irrelevant niet passen. -1 ongewenst, vind ik een beter signaal af geven.
Ik ben het dus ook volledig met je eens, als ik reacties zie die meteen al beginnen met het uitschelden van personen of bedrijven verdienen ze gewoon een -1, als er een argument aan vast zat wou ik het wel door de vingers zien maar geen argument of wat om Brein een 'homo bedrijf' te noemen..

Even voor de duidelijkheid, ik mag Brein ook niet voor wat ze doen maar als nog vind ik het niet terecht om de poster die ze in feite uitscheld te belonen met een 0..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een 0 is geen beloning hoor. Een 0 is slechts minder een "straf" dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Hmm, ik twijfelde een beetje tussen 0 en 1.

Normaal gesproken zou ik ook één punt aftrek geven en op 0 uitkomen. Maar in dit geval is het wel heel duidelijk dat de persoon niet gewoon wat ongelukkig/grof taalgebruik heeft, maar dat ie heel erg bewust loopt te flamen en trollen.
En dan slaat het bij mij toch door naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die reactie van Himlims is idd zodanig opzettelijk gecreëerd dat dit gewoon bewust flamen is. Iets wegplempen en dat doorstrepen is toch een heel bewuste actie bedoeld om het over te laten komen als zijnde een foutje die weggewerkt moet worden. Vooral gezien het feit dat er niet eens een edit aan te pas gekomen is maakt dit wel heel erg duidelijk. Daar is maar 1 moderatie voor mogelijk en dat is -1.
Ik hoop dan ook dat degenen die hem een 0 hebben gegeven dit zullen herzien en alsnog een -1 zullen geven.
Mensen die hier een +1 voor geven zijn grove mismodders imho!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@k1n8fisher:
Mee eens,van mij ook -1.
RoD schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 18:26:
Een 0 is geen beloning hoor. Een 0 is slechts minder een "straf" dan een -1.
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt. Als een poster met 'opzet' een -1 reactie neerzet die wordt gewaardeerd met een 0, zou hij dat weldegelijk als een beloning kunnen zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja goed, maar een 0 is natuurlijk geen positieve waardering wat aan een reactie gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

mjtdevries schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:45:
[...]

Niet dat ik de +3 score nou perse wil verdedigen, maar ik ben benieuwd welke argumenten dan al meerdere keren op diverse plaatsen genoemd zijn.
Volgens mij stonden er nog heel weinig reacties toen ik die plaatste, en toen ik net nog een keer de thread vluchtig door nam zag ik helemaal geen soortgelijke argumenten in de andere reacties...
Ik heb het niet per defintitie over dit artikel, maar andere artikelen waar dit soort zaken aan de orde komen. Ik weet niet meer waar (zou ik op moeten zoeken), maar net daarvoor was ik bij een ander artikel een zelfde soort reactie tegengekomen. Vandaar mijn (misschien wat overhaaste) reactie.
Afgezien van het feit dat je het wel heel erg volledig zegt, moet je misschien zelf ook toegeven dat het nou niet echt wereldschokkend is en voor heel veel tweakers gewoon "business as usual" is. Maar ik gun je van harte de +3, want zoals ik al zei, de reactie is erg compleet.

/edit
k1n8fisher schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 19:51:
Die reactie van Himlims is idd zodanig opzettelijk gecreëerd dat dit gewoon bewust flamen is. Iets wegplempen en dat doorstrepen is toch een heel bewuste actie bedoeld om het over te laten komen als zijnde een foutje die weggewerkt moet worden. Vooral gezien het feit dat er niet eens een edit aan te pas gekomen is maakt dit wel heel erg duidelijk. Daar is maar 1 moderatie voor mogelijk en dat is -1.
Ik hoop dan ook dat degenen die hem een 0 hebben gegeven dit zullen herzien en alsnog een -1 zullen geven.
Mensen die hier een +1 voor geven zijn grove mismodders imho!
Bij nader inzien hebben jullie gelijk. Mijn nul wordt een -1. Maar het zet niet genoeg zoden aan de dijk. Reactie van -0,2 naar -0,3.

[ Voor 28% gewijzigd door Pjerry op 15-07-2009 22:31 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Pjerry schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 22:16:
[...]
Ik heb het niet per defintitie over dit artikel, maar andere artikelen waar dit soort zaken aan de orde komen. Ik weet niet meer waar (zou ik op moeten zoeken), maar net daarvoor was ik bij een ander artikel een zelfde soort reactie tegengekomen. Vandaar mijn (misschien wat overhaaste) reactie.
Afgezien van het feit dat je het wel heel erg volledig zegt, moet je misschien zelf ook toegeven dat het nou niet echt wereldschokkend is en voor heel veel tweakers gewoon "business as usual" is. Maar ik gun je van harte de +3, want zoals ik al zei, de reactie is erg compleet.
Nogmaals, de score boeit me niet, maar een discussie over de manier waarop een score bepaald zou moeten worden lijkt me wel zinvol.
Ik denk niet dat we een score moeten laten afhangen van reacties op andere websites of andere artikelen.

Je kan toch ook moeilijk iedereen bij het zoveelste TPB artikel maximaal een +1 geven omdat alle argumenten ook al de dag daarvoor, en de dag daarvoor en in de weken daarvoor tientallen malen gegeven zijn.

Als iets nou echt een gigantische open deur is dan moet je inderdaad geen +3 geven. Maar ik denk dat voor de grote meerderheid van T.net mijn reactie bepaald geen open deur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
mjtdevries schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:19:
[...]

Nogmaals, de score boeit me niet, maar een discussie over de manier waarop een score bepaald zou moeten worden lijkt me wel zinvol.
Ik denk niet dat we een score moeten laten afhangen van reacties op andere websites of andere artikelen.

Je kan toch ook moeilijk iedereen bij het zoveelste TPB artikel maximaal een +1 geven omdat alle argumenten ook al de dag daarvoor, en de dag daarvoor en in de weken daarvoor tientallen malen gegeven zijn.

Als iets nou echt een gigantische open deur is dan moet je inderdaad geen +3 geven. Maar ik denk dat voor de grote meerderheid van T.net mijn reactie bepaald geen open deur is.
Persoonlijk vind ik het wel een redelijk open deur, en heb het dan ook een +2 gegeven. Maar dat is denk ik ook een beetje persoonlijk. Het is blijkbaar voor een hoop mensen een interesante nieuwe denkwijze, dus dan is voor hun een +3 gerechtvaardigd.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 22:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Topicstarter
mjtdevries schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 09:19:
[...]

Dit is inderdaad hoe het hoort te zijn. :) Reacties moeten gewoon beoordeeld worden zoals ze er staan, net zoals je ook geen rekening hoeft te houden met edits. Modereer de reactie zoals je hem ziet en hou je visie binnen het huidige artikel.

Dat betekent inderdaad dat argumenten die (op andere plaatsen) gisteren, eergisteren en vorige week een +2 opleverden, dat vandaag ook nog zullen doen in dezelfde situatie. Pas als iets een echt grote open deur is (geworden) kun je daar wat lager gaan modereren vanwege het feit dat het 'common knowledge' is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt een beetje af van de lezer, is hoeverre het een +3 waard is. Er zullen genoeg Tweakers lezers zijn, die de beschreven situatie herkennen, omdat het bij hen in het bedrijf ook zo werkt. Voor hun is het absoluut een open deur.

Echter, als je de overige reacties op de FP leest, (en ook in vorige artikelen en reacties over hetzelfde onderwerp), dan zijn er ook heel erg veel lezers, waarvoor dit geen open deur is, en waarvoor de post een eye-opener kan zijn. En dat is dan wel een +3 waard.

Ik was de eerste die een +3 op de post gaf, en heb erg zitten twijfelen tussen +2 en +3... Ik vindt het eigenlijk een +2,5 :) Niettemin toch naar +3 gehaald, omdat er i.h.a. erg (te?) weinig +3's gegeven worden. Ik heb me daarom voorgenomen om bij twijfel dan sneller naar boven af te ronden.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij daar op zou blijven staan... Meestal durft men geen +3 te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Wat moet je nou met zo'n reactie:
Bilel in 'nieuws: Markt voor downloadbare pc-games overtreft miljard dollar'

Op het eerst geval lijkt het gewoon ontopic, maar dan bekruipt je toch een heel sterk fipo en troll gevoel.
Hoezo denkt hij 7h miljoen? zomaar uit de lucht gegrepen...

Ik krijg toch echt de neiging een -1 uit te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 10:23:
Hangt een beetje af van de lezer, is hoeverre het een +3 waard is. Er zullen genoeg Tweakers lezers zijn, die de beschreven situatie herkennen, omdat het bij hen in het bedrijf ook zo werkt. Voor hun is het absoluut een open deur.

Echter, als je de overige reacties op de FP leest, (en ook in vorige artikelen en reacties over hetzelfde onderwerp), dan zijn er ook heel erg veel lezers, waarvoor dit geen open deur is, en waarvoor de post een eye-opener kan zijn. En dat is dan wel een +3 waard.

Ik was de eerste die een +3 op de post gaf, en heb erg zitten twijfelen tussen +2 en +3... Ik vindt het eigenlijk een +2,5 :) Niettemin toch naar +3 gehaald, omdat er i.h.a. erg (te?) weinig +3's gegeven worden. Ik heb me daarom voorgenomen om bij twijfel dan sneller naar boven af te ronden.

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij daar op zou blijven staan... Meestal durft men geen +3 te geven...
Ik heb om diezelfde reden een +3 gegeven :)
mjtdevries schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:17:

Op het eerst geval lijkt het gewoon ontopic, maar dan bekruipt je toch een heel sterk fipo en troll gevoel.

Het is geen erg goede post nee. Maar ik vind het wel gewoon ontopic. Dus ik heb er een +1 aan gehangen. Een 0 kan ik me nog wel voorstellen, maar een -1 is echt te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Maar stellen dat je die 1 miljard teveel vind en dan een getal compleet uit te lucht grijpen zonder enige onderbouwing???

Ik krijg dan erg sterk het gevoel dat iemand maar gewoon wat zit te blaten...
Is dat wenselijk? Is het dan niet gewoon een stuk geblaat om maar de eerste te zijn, maar ondertussen helemaal niks te melden hebben?
dat zou ik namelijk dan wel ongewenst vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je het loos geblaat vindt... dat kan, maar dan lijkt het me een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt dat gewoon een on-topic.

Hij geeft toch duidelijk aan dat hij vindt dat die voorspelling in deze tijd van economische crisis veel te rooskleurig is? Daarmee is het voor mij gaat genoeg onderbouwd voor een +1.

Laten we wel wezen... de voorspellingen van dit soort bureau's zijn nou ook niet bepaald de meest betrouwbare... Die lijken vaak ook meer op lucht, dan wat anders gebaseerd te zijn.

Ik vindt de hele discussie die er op volgt veel nuttelozer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

mjtdevries schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 13:17:

Ja, waar hij zijn argumenten vandaan haalt is een compleet raadsel! Ik weet niet precies welk percentage die 1 miljard uitmaakt van de volledige verkoop van games, maar het zal nog wel maar een klein deel zijn, als ik het artikel goed interpreteer. Dit maakt zijn opmerkingen nog trolliger. Dus een -1 van mij, maar hij zal wel nooit meer naar dat niveau getrokken kunnen worden. Verder lezen, en zijn opmerking dat het een mening betreft, zorgt dat ik toch voor de nul ga.
Een nul kan ik me heel goed voorstellen, als dit argumentloos geblaat (zoals mjt dat noemt) toch nog enige "waarde" vindt hebben (twijfel ik ook nog wel over). Een +1 kan ik me echt geen voorstelling bij maken, on- of off-topic vind ik irrelevant bij dit soort posts.

[ Voor 5% gewijzigd door Pjerry op 16-07-2009 14:11 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd in 'meuk: KDE 4.3.0 rc2'
Dit is toch 0 (irrelevant) en niet +1? Het draagt helemaal niks bij aan het artikel of aan de post waarop gereageerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Absoluut. Nul gegeven, en daar staat ie nu ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Wel een erg hoog FiPo-gehalte: lagefrequentie in 'nieuws: Intel boekt eerste verlies in 22 jaar door afschrijving EU-boete'
Wmb een -1.
Van in het totaal 16 -1's, allemaal over spelling is dit nog de enige ATR in 'nieuws: Intel boekt eerste verlies in 22 jaar door afschrijving EU-boete' die een nul scoort en ook naar die -1 mag. Al die vervuilende opmerkingen, je moet een halve bladzijde doorscannen voordat je de eerste reactie tegenkomt die over het artikel gaat (ik weet moet ik mijn filter maar niet op -1 zetten....)

/edit
Als je foute (of iig zeer onvolledige) reactie geeft op een vraag, moet je volgens mij geen +1, maar een nul scoren.
Reactie: Beerkeeper in 'nieuws: Intel boekt eerste verlies in 22 jaar door afschrijving EU-boete'

/edit2
Wat te doen met deze reactie: bonus in 'nieuws: Intel boekt eerste verlies in 22 jaar door afschrijving EU-boete'
Snapt het hele rechtssysteem niet en haalt nodeloos Brein erbij.....
Twijfel sterk tussen +1 en nul. Die +2 is imo wel een mismod.

[ Voor 31% gewijzigd door Pjerry op 16-07-2009 15:39 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd in 'meuk: Opera 10 build 1643 beta 2'
-1 toch? Eerste post was al onder het kopje geachte redactie en dus ongewenst (als het gewijzigd word gaat de reactie nergens meer over) en met alle edits word het alleen maar een zwaardere -1.

De reactie erop twijfel ik dan ook weer over, ik zou zeggen -1, maar als ik zie hoe vaak dit soort reacties op 0 belanden

Edit:
Wel naar de reactie linken en niet naar het artikel :P

[ Voor 17% gewijzigd door RobertMe op 16-07-2009 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Op een nette manier mag het van mij best een 0 zijn tegenwoordig. Vooral als het blijkt dat de user zicht gewoon erover verwonderde en/of hij spelfoutentopic niet kende. 'OMG FOUT!!!'-achtige reacties zet ik wel op -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met dat edit-gedrag maak ik er wel een -1 van. Nu is het gewoon een zeurpost.

Eens @ reacties van Pjerry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Een nog verse reactie mijnerzijds, maar de trend lijkt naar offtopic/ongewenst te hellen. Waarom? vgroenewold in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

vgroenewold schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:11:
Een nog verse reactie mijnerzijds, maar de trend lijkt naar offtopic/ongewenst te hellen. Waarom? vgroenewold in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'
Ik denk dat je te snel reageert (9 minuten na het posten)..... nu, 22 minuten na het posten: 24 x +1 (en nu al 30 keer :) ). Dus de reactie staat m.i. helemaal op zijn plaats.

[ Voor 5% gewijzigd door Pjerry op 16-07-2009 16:26 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Je bent idd wel snel met melden. Als het er na een aantal uur en meerdere mods later nog niet goed uitziet is melden nuttig. Ik heb jouw +1 post even mee geholpen.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Klopt nu wel, maar dat komt vaak ook door de powermods en mensen die tegenwoordig 4 of 5+ wegingen hebben. Ik meldde het te snel, maar vaak blijft zo'n moderator-nachtmerrie-topic een beetje een ondergeschoven kindje qua modden. ;) Ik zag eerst ongewenste mods (2x) toen offtopics en had het idee dat er toch iets mis moest zijn dan. Ik wacht voortaan wel 10 minuten, nieuws gaat snel he en het is toch leuk dat bijdragen op tijd nog gelezen kunnen worden en niet verdwijnen onder onterechte niveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
vgroenewold schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:32:
Klopt nu wel, maar dat komt vaak ook door de powermods en mensen die tegenwoordig 4 of 5+ wegingen hebben. Ik meldde het te snel, maar vaak blijft zo'n moderator-nachtmerrie-topic een beetje een ondergeschoven kindje qua modden. ;) Ik zag eerst ongewenste mods (2x) toen offtopics en had het idee dat er toch iets mis moest zijn dan. Ik wacht voortaan wel 10 minuten, nieuws gaat snel he en het is toch leuk dat bijdragen op tijd nog gelezen kunnen worden en niet verdwijnen onder onterechte niveau's.
Volgens mij kun je beter even een paar uur wachten en dan pas aan de bel trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gvd. Het mod-systeem is nog steeds flawed.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft opent deze herfst winkels naast Apple Stores'

Tell me: hoe is dit off-topic of zelfs ongewenst ? Ik hoop dat deze vieze meningmodders worden aangepakt, want dat is niet de bedoeling. Lekker weer op T.net dat meningmodden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:35:
Gvd. Het mod-systeem is nog steeds flawed.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft opent deze herfst winkels naast Apple Stores'

Tell me: hoe is dit off-topic of zelfs ongewenst ? Ik hoop dat deze vieze meningmodders worden aangepakt, want dat is niet de bedoeling. Lekker weer op T.net dat meningmodden.
Misschien omdat mensen jouw reactie een beetje ongegrond vinden?
[..]

Dit geeft Apple juist een boost: want Apple gebruikers zullen niet snel overstappen, maar andersom wel. In plaats van zelf actief klanten naar je winkel te halen, komen ze straks vanzelf bij Apple binnenstrompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:40:
[...]

Misschien omdat mensen jouw reactie een beetje ongegrond vinden?

[...]
Het lijkt me duidelijk dat daarop niet gemod wordt. Het is juist een insightful comment: iedereen heeft gelijk zoiets van "he wat flauw van Microsoft", terwijl ik (als eerste geloof ik) er op wijs dat het juist weleens iets positiefs zou kunnen opleveren voor Apple. Het lijkt me logisch waarom Apple gebruikers (dus ook iPhone vs Zune) minder snel naar Windows overstappen dan andersom: de Apple-kopers, juist omdat het duurder is, kiezen vaak heel bewust voor Apple. Die zullen dus niet snel Microsoft (weer) kopen. Andersom: snoept Apple nog steeds langzaam bij beetje markt af van Microsoft, dat komt omdat een aantal gebruikers van Microsoft niet héél bewust heeft gekozen voor Microsoft. Gewoon omdat zij bijvoorbeeld niet "beter" weten. Een Apple-store om de hoek maakt het nu heel gemakkelijk om uitgebreid kennis te maken met Apple, aangezien wat vreemd is meestal niet zo snel gekocht wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:42:
[...]

Het lijkt me duidelijk dat daarop niet gemod wordt. Het is juist een insightful comment: iedereen heeft gelijk zoiets van "he wat flauw van Microsoft", terwijl ik (als eerste geloof ik) er op wijs dat het juist weleens iets positiefs zou kunnen opleveren voor Apple.
Maar volgens de richtlijnen hoort een reactie met een "vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerking" thuis op niveau 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rave17 schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:45:
[...]

Maar volgens de richtlijnen hoort een reactie met een "vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerking" thuis op niveau 0 :)
Volgens mij is daarop niet gemod, maar puur om mening. Je ziet in de reacties ook duidelijk dat de meesten wél door hebben wat de reden is, dat leek mij ook voor de hand te liggen. Maar goed ik zal volgende keer alles tot in de lengte van dagen wel als een stippellijn uit gaan schrijven.

Overigens is dat maar een regel uit de post, de rest steekt behoorlijk goed in elkaar. Zeker geen -1 ongewenst. Sorry hoor, maar trek een gemiddelde post die is nog slechter onderbouwd.

abbastijn in 'nieuws: Microsoft opent deze herfst winkels naast Apple Stores'

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Die eerste regel is natuurlijk wel aardig trollerig. Dus daar zal je ongetwijfeld aftrek voor hebben gekregen.
Maar een -1 als uteindelijke score is veel te laag naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ik ben geen moderator maar dit viel me even op;

16:04, +2, Zpottr in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'
16:08, +2, Zpottr in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'
16:12, +1, Zpottr in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'

Beetje overdreven score voor drie keer eigenlijk dezelfde info. Zeker de tweede +2 vind ik apart. </mening> :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:50:
Die eerste regel is natuurlijk wel aardig trollerig. Dus daar zal je ongetwijfeld aftrek voor hebben gekregen.
Maar een -1 als uteindelijke score is veel te laag naar mijn mening.
Dat is natuurlijk niet serieus als troll bedoeld, maar meer als grapje. -1 is idd te laag, dat vond ik ook.
Overigens heb ik de post een heel klein beetje verduidelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

vgroenewold schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:32:
1,2,4 of 6 wegingen :).

10 minuten is nog steeds erg kort. Een beetje vertrouwen in je eigen posts kan natuurlijk geen kwaad, hoewel er zo links en rechts af en toe vreemd gemod wordt, dat moet ik toegeven.

Modden is ook moeilijk als je soms al de meningsverschillen hier ziet, maar met de (verrijkende) discussies komen we er meestal wel uit en draagt ook weer bij tot beter inzicht en consistenter modden. Het leeuwendeel van de modders missen die discussies, dus......

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die had ik ook een +2 gegeven :)
Er stonden tig reacties die mijns inziens onterecht op -1 werden gezet terwijl een +1 op zijn plaats was. Had jouw reactie ook een +1 gegeven zie ik.

[ Voor 43% gewijzigd door Exorcist op 16-07-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Exorcist schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:05:
[...]
Die had ik ook een +2 gegeven :)
Dat is dan jammer imo. Je snapt het spel niet van de rechtstaat als je dit soort dingen schrijft en daarnaast maakt een zin als "2. Spekken van eigen kas" de reactie al helemaal +2 onwaardig. Een absoluut ongegronde verdachtmaking die kant noch wal raakt.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:53:
[...]
Dat is natuurlijk niet serieus als troll bedoeld, maar meer als grapje. -1 is idd te laag, dat vond ik ook.
Overigens heb ik de post een heel klein beetje verduidelijkt.
Ik pak er maar eentje uit, om aan te geven dat ik op jouw reactie reageer, allemaal aanhalen is ook zo wat.

De eerste zin is "grappig" maar niet slim. Je kunt daarmee mensen tegen je in het harnas jagen (vooral met AGAIN er achter aan), die de rest dan niet meer lezen en je gewoon op -1 modereren. Absoluut onterecht weliswaar, maar toch....
Ik ben het ook totaal oneens met Rave17. De stelling die je poneert dat Apple wel eens meer profijt kan hebben dan andersom, is gezien de grootte van de markt voor Windows MS zo gek nog niet. Daarnaast heeft Apple mooie spullen, waar de koper voordien (gezien de prijsstelling van Apple) helemaal geen/nauwelijks weet van zou kunnen hebben (ik formuleer heel voorzichtig :) ). Apple-mensen zijn veelal heel trouw, hoewel ik daar wel eens echte cijfers van zou willen zien (als MS 80% markt heeft en Apple 10% (fictieve cijfers) en aan beide kanten gaat 10 % (alleen rekenvoorbeeld) over naar de concurrent dan groeit MS ongeveer met 1,2% en Apple met 80%). Gelijk "verloop" kan wel eens een heel vertekend beeld geven.

Ik vind je post dus wel hout snijden en heb er ook een +1 voor gegeven.

/me Pjerry is overigens blij verrast om hier wel een goede post van jou te zien!

/edit
wacco schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 16:51:
Ik ben geen moderator maar dit viel me even op;

16:04, +2, Zpottr in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'
16:08, +2, Zpottr in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'
16:12, +1, Zpottr in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'

Beetje overdreven score voor drie keer eigenlijk dezelfde info. Zeker de tweede +2 vind ik apart. </mening> :)
Je hebt helemaal gelijk, zeker met de eerste twee. Probleem is alleen dat hij wel telkens heel erg on-topic reageert op de voorgaande poster.
Ik denk dat het eleganter opgelost was als hij de tweede post een verwijzing naar zijn eerste post had gegeven, maar ja dan scoort hij ook niets meer..... Toch de te prefereren oplossing, zeker omdat de eerste post ook uitgebreider is.
Ik heb de volgende beoordelingen gegeven 9en ben benieuwd wat de andere modders daar van vinden):
1: +2
2: 0 (gemiddeld nog steeds +1,4! /me Die +3 hier is voer voor de powers lijkt mij)
3: +1

/laatste edit een typo.....

[ Voor 25% gewijzigd door Pjerry op 17-07-2009 01:35 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Van mij ook een +1tje voor Holoris en dat zet em dan in het groen. Ik snap de 0 wel, maar vind het een beetje streng gemod dan. -1 is gewoon een mismod uiteraard.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
EDIT in 'meuk: Opera 10 build 1643 beta 2'
RobertMe in 'meuk: Opera 10 build 1643 beta 2'

Eerste is +2 en 2e is +1, beide is dezelfde opmerking, alleen is die van mij (2e) onderbouwd. Dan zou de verdeling eerder andersom moeten zijn, of beide +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 18:59:
EDIT in 'meuk: Opera 10 build 1643 beta 2'
RobertMe in 'meuk: Opera 10 build 1643 beta 2'

Eerste is +2 en 2e is +1, beide is dezelfde opmerking, alleen is die van mij (2e) onderbouwd. Dan zou de verdeling eerder andersom moeten zijn, of beide +1
Alleen dan dat jullie in dezelfde sub-thread zitten en EDIT eerder was met zijn opmerking.

Maar een +2 vind ik de reactie van EDIT absoluut niet. Bij die van jou ben ik aan het twijfelen, maar heb er ook een +1 aan toegekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 16-07-2009 20:33 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

dcm360 in 'nieuws: Nieuwe versie iTunes blokkeert synchronisatie met Palm Pre'

Een -1? Ik probeer redelijk inhoudelijk te reageren, met mijn eerdere post in mn achterhoofd. Als je m los leest mis je denk ik wel iets te veel om te zien waarop ik reageer...

[ Voor 33% gewijzigd door dcm360 op 16-07-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik weet niet waarom daar een -1 aan gegeven wordt, maar ik heb er een +1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dankjewel :) Zelf modereer ik ook wel graag maar dat lukt in dit geval niet vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Ook een +1 van mij. Duidelijke mismod lijkt me.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

En nog eentje erbij, maakt hem wel erg goed gelockt op +1.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

En ik maar denken dat dit artikel nieuws: Nieuwe software brengt gevaarlijk verkeersgedrag in kaart over een programma gaat dat je rijgedrag analyseert.

Als ik de reacties lees zie ik vrijwel uitsluitend discussies over het feit of hard optrekken en/of hard rijden gevaarlijk is. (De meesten vinden vreemd genoeg dat er geen relatie is met ongelukken 8)7 ). Nauwelijks zie je een discussie over het programma zelf. Daardoor meer dan de helft op nul gemodereerd. Ik ben alleen bang dat de schrijvers van de reacties het allemaal wel on-topic zullen vinden. Dus het kan geen kwaad als er nog een aantal modders even dit artikel langslopen.

Aanvankelijk wilde ik zelf een uitgebreide reactie schrijven, maar gezien de stemming en de threads zie ik daar maar van af.....

Pjerry denkt aan iets als parelen en zwijnen.

/edit
En deze reactie magel725 in 'nieuws: Nieuwe software brengt gevaarlijk verkeersgedrag in kaart' is toch echt geen +2 waard (ondanks de lengte zullen velen denken). Zijn bashen van Scenic en Xsara rijders zorgt toch wel voor aftrek, zodat nog maar een +1 overblijft.

/edit2
Toch maar een reactie geschreven.
Het blijft mij echter verbazen dat de discussies maar door blijven gaan over het hard rijden e.d. Zelfs (gerenommeerde) mensen die vaak op dit topic te vinden zijn maken zich er aan schuldig..... Nou moet ik toe geven dat mijn vingers af toe ook jeukten omdat er van die heel erg dwaze stellingen geponeerd worden, die toch wel heel erg makkelijk onderuit te schoffelen zijn, maar ja off-topic......

[ Voor 35% gewijzigd door Pjerry op 17-07-2009 11:49 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Pjerry schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 17:19:
[...]

De eerste zin is "grappig" maar niet slim. Je kunt daarmee mensen tegen je in het harnas jagen (vooral met AGAIN er achter aan), die de rest dan niet meer lezen en je gewoon op -1 modereren. Absoluut onterecht weliswaar, maar toch....
Ik ben het ook totaal oneens met Rave17. De stelling die je poneert dat Apple wel eens meer profijt kan hebben dan andersom, is gezien de grootte van de markt voor Windows MS zo gek nog niet. Daarnaast heeft Apple mooie spullen, waar de koper voordien (gezien de prijsstelling van Apple) helemaal geen/nauwelijks weet van zou kunnen hebben (ik formuleer heel voorzichtig :) ). Apple-mensen zijn veelal heel trouw, hoewel ik daar wel eens echte cijfers van zou willen zien (als MS 80% markt heeft en Apple 10% (fictieve cijfers) en aan beide kanten gaat 10 % (alleen rekenvoorbeeld) over naar de concurrent dan groeit MS ongeveer met 1,2% en Apple met 80%). Gelijk "verloop" kan wel eens een heel vertekend beeld geven.

Ik vind je post dus wel hout snijden en heb er ook een +1 voor gegeven.

[...]
Het gaat er toch niet om of je het eens of oneens met de stelling bent, maar of de poster zijn stelling voldoende onderbouwd? Wat dat betreft kon ik mij namelijk vinden in een moderatie 0-niveau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Rave17 schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 11:27:
[...]

Het gaat er toch niet om of je het eens of oneens met de stelling bent, maar of de poster zijn stelling voldoende onderbouwd? Wat dat betreft kon ik mij namelijk vinden in een moderatie 0-niveau :)
Bepaalde zaken hoeven m.i. niet meer onderbouwd te worden. Als het zo een open deur is dat het voor iedereen duidelijk is, dan is onderbouwing alleen maar storend. Bijv. als je zegt dat 1+1=2, dan heb ik daar liever geen onderbouwing bij (van 1 A4-tje) dan wel. Zo is dat hier ook het geval. MS is vele malen groter dan Apple. Het zou dan toch erg gek zijn dat MS meer profiteert van het feit dat Apple er naast dan andersom?

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze post van mag van mij op +1: Little Penguin in 'meuk: Mozilla Firefox 3.5.1' ipv +2.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Inderdaad..ook een +1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Deze reactie blackangel in 'nieuws: Japanners demonstreren usb 2.0-transmissie over infrarood' vind ik toch wel een +3 waardig. Mooie uitleg linkjes erbij en verdiepend.

/edit
vanaf v8power67 in 'nieuws: Kwartaalcijfers Google tonen stabiele advertentiemarkt' (de eerste post) t/m Verwijderd in 'nieuws: Kwartaalcijfers Google tonen stabiele advertentiemarkt' allemaal ongewenste off-topic gebazel. Wat mij betreft allemaal op -1. (behalve Boxman in 'nieuws: Kwartaalcijfers Google tonen stabiele advertentiemarkt' die mag op nul)

[ Voor 58% gewijzigd door Pjerry op 17-07-2009 16:14 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn

Seraphyn

Jabberwocky!

Verwijderd in 'nieuws: Mercedes bevestigt komst elektrische auto'

Waarom zou die post een -1 moeten krijgen? Heb em zelf op +1 gezet.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:25
Tja, weinig onderbouwing, voor zulke beweringen zouden bronnen opzich niet misstaan, 0 of +1 lijkt mij beiden goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Naar mijn idee niet echt on-topic om in een artikel over de NEc 23" IPS te gaan vertellen welke Apple monitoren nu echt op de schappen staan (plus gezeur over het modereren):
ZpAz in 'nieuws: NEC introduceert 23" ips-beeldscherm'
wmb een nul.

[ Voor 5% gewijzigd door Pjerry op 20-07-2009 01:11 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Pjerry schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:10:
Naar mijn idee niet echt on-topic om in een artikel over de NEc 23" IPS te gaan vertellen welke Apple monitoren nu echt op de schappen staan (plus gezeur over het modereren):
ZpAz in 'nieuws: NEC introduceert 23" ips-beeldscherm'
wmb een nul.
Klagen over de scores dat wordt automatisch een -1, gebaseerd op zijn zin:
Twordt hier ook steeds gekker, hierboven heeft een beterere reactie score als ik, terwijl zijn reactie niet eens meer klopt aangezien het scherm waar hij het over heeft niet meer verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Ik dacht dat op de manier waarop hij het hier doet nog wel een nul gegeven wordt. Als het meer onder de gordel is, dan wordt het wel een -1. Maar ik wissel mijn idee direct in, als blijkt dat ik hier te mild in ben.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Pjerry schreef op maandag 20 juli 2009 @ 01:22:
Ik dacht dat op de manier waarop hij het hier doet nog wel een nul gegeven wordt. Als het meer onder de gordel is, dan wordt het wel een -1. Maar ik wissel mijn idee direct in, als blijkt dat ik hier te mild in ben.
Staat nadrukkelijk in de FAQ dat een -1 hier gepast bij is, vandaar dat ik ook één heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Gepast betekent niet verplicht. In dit geval heb ik ook een 0 gekozen, want zo ongewenst is die reactie in z'n totaal niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Eens, maar berichten als: 'Ja maar hij heeft een hogere score dan mij terwijl ****' zijn in mijn ogen als nog ongewenst. Als er klachten over zijn hoor je het volgens mij hier te melden en dan niet bij het nieuws-item zelf?

Als iedereen dat op deze 'onschuldige' manier zou gaan aanpakken kreeg je nog al wat berichten. Ik houd het dus ook bij de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De reactie bestaat niet alleen uit zeuren over de score,dus in dit geval mag je best wel wat dingen tegen elkaar wegstrepen. Een echte aanval op het moderatiesysteem zie ik hem nou ook weer niet doen, de manier waarop is vrij mild.
Volgens mij is een -1 geven in dit geval echt te zwaar. :)

Na wat aarzelen heb ik er gister een +1 aan gegeven,maar denk achteraf dat een 0 toch de juiste score is.

[ Voor 26% gewijzigd door pcgek op 20-07-2009 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: 'HTC komt met nieuwe smartphones met Windows Mobile 6.5''
Dit is gewoon ordinair helpdesken, en bovendien offtopic. Die combinatie maakt het een -1 voor mij.

edumertz in 'nieuws: 'HTC komt met nieuwe smartphones met Windows Mobile 6.5''
Nutteloos, en bovendien vreselijk slecht geschreven. Ook die mag van mij op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
'Keypunchie in Riaa verklaart drm dood' mag wat mij betreft serieus naar -1 ivm het taalgebruik

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Och, ik vind het taalgebruik niet schokkend. Mag wmb best op +1 blijven staan.

Overigens, als je gewoon het linkje plaatst zonder tags wordt er automatisch een mooi linkje van gemaakt :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.