Foutieve uitleg over nieuwe beeldstabilisatie van Canon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Het gaat om het volgende artikel:
nieuws: Canon ontwikkelt verbeterd beeldstabilisatiesysteem

Daarin wordt gesuggereerd dat het gaat om een rotatie om de lengte as van de camera/lens, doordat er gezegd wordt dat een rotatie als gevolg van het indrukken van de ontspanner tegengegaan wordt.
Dat is echter volledig onjuiste.

Het gaat om een rotatie om de breedte as van de camera en translatie om de lengte as van de camera.
Het huidige IS systeem werkt al tegen rotatie, en het nieuwe systeem werkt tegen translatie.
En daarmee wordt ook meteen duidelijk waarom het voor macro nuttig is, want rotatie om de lengte as is totaal niet van belang voor macro.

Zie ook de vele posts van AHBdV waar hij aangeeft hoe het systeem werkelijk in elkaar zit en waar je bij Canon extra informatie kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Mooi is dat, ik spring terug naar die pagina na bovenstaand geschreven te hebben en dan staat de update al bij het artikel.

alleen van 20 minuten geleden??
Ik heb 10 minuten geleden een refresh gedaan en toen stond ie er niet bij. Die vertraging bij het plaatsen van reacties lijkt ook invloed te hebben op updates van een artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Die timestamp wordt niet automatisch toegevoegd, er is kennelijk niet aan gedacht om daar even een accurate waarde aan mee te geven. Volgens mijn log is 'ie om 17:51 online gegaan, dat pas ik even aan (kan d'r ook nog wel bij :+).

edit:
En van vertraging bij het plaatsen van reacties is mij niets bekend, volgens mij kan het allemaal niet realtimer dan we nu doen. Weet je zeker dat je eigen klok goed loopt? Cacheperikelen?

[ Voor 30% gewijzigd door Rataplan op 22-07-2009 18:16 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
In het dev forum loopt daar een korte thread over.
Ik had die indruk ook wel eens gehad, maar dan ging het maar over een paar minuten en dacht ik dat het aan mijzelf lag.

Nu wist ik echter zeker dat het niet aan mij lag, en toen moest ik meteen aan die thread denken.
Maar dat zal het niet zijn, want het tijdstip dat je nu aangeeft komt wel keurig overeen met de tijdstippen waarop ik mijn reactie geplaatst heb. Dus dan klopt het wel dat ik de wijziging pas zag op het moment dat ik hier een post had gedaan.

Een keurig edit trouwens. Heel erg netjes om de credit aan AHBdV te geven voor juiste uitleg.