|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hij is in ieder geval niet fullscreen zoals andere websites. Hebben jullie enig idee hoe dit komt en of je het kan veranderen?
[ Voor 92% gewijzigd door DaannO op 09-07-2009 13:51 ]
Verwijderd
volgens mij kun je dat niet veranderen. Je kunt wel nu.nl als rss-feed activeren en zo als widget in het startscherm zetten. Dan kun je full-screen nieuws lezenWhats-the-nam3 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:53:
Bij mij opent Nu.nl volgens mij in een mobiele versie, terwijl in wel surf naar www.nu.nl
Hij is in ieder geval niet fullscreen zoals andere websites. Hebben jullie enig idee hoe dit komt en of je het kan veranderen?
Ik ben sinds vrijdag in het bezit van een zwarte NL N97 en ik heb inderdaad al twee keer hetzelfde gehad als jij hier beschrijft, zal wel een FW issue zijn. Zaken die mij verder opvallen:Crusher77 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 14:31:
Ik werd zojuist gebeld terwijl de telefoon gelockt was. Dus ik neem op door de beweging over het groene balkje te maken zoals wordt aangegeven.
Echter toen het gesprek was afgelopen en ik wou ophangen, bleef het scherm als het ware gelockt. Het unlocken hielp niet, en het gesprekscherm bleef staan. De enige oplossing was opnieuw opstarten, wat dus aangeeft dat de telefoon eigenlijk niet gelockt was.
Vrij apart verhaal, hoop dat de update voor de UK versie ook snel komt
- 3g ontvangst is minder dan mijn oude N95 als het scherm niet is uitgeklapt
- het schuifje achterop voor de camera maakt krassen op het glazen (of plastic) plaatje voor de lens als er een stofje onder zit
- www.nu.nl ziet er inderdaad slecht uit in de browser (zie dit terug in meerdere posts)
- photo gallery is matig, je kunt beter die van beta labs gebruiken, maar is ook niet helemaal functioneel
- batterij gaat net zolang mee als de n95 ongeveer
- vlakbij het groene belknopje laat de zwarte verf een beetje los zodat het witte achtergrond licht er door heen schijnt als een witte pixel (die van mijn vriendin heeft exact hetzelfde)
Ik blijf het een mooi ding vinden, ondanks de kinderziekten!
cheers!
Is dat gratis of moet je ervoor betalen?Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:59:
[...]
volgens mij kun je dat niet veranderen. Je kunt wel nu.nl als rss-feed activeren en zo als widget in het startscherm zetten. Dan kun je full-screen nieuws lezen
Kan dat voor alle websites of alleen degene die dat ondersteunen?
[ Voor 17% gewijzigd door Whats-the-nam3 op 09-07-2009 13:21 ]
Kan voor alles wat een RSS feed heeft. Gewoon abonneren op de RSS feed via de ingebouwde web-browser, en dan komt ie vanzelf in de widgets-lijst te staan.Whats-the-nam3 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:16:
[...]
Is dat gratis of moet je ervoor betalen?
Kan dat voor alle websites of alleen degene die dat ondersteunen?
Ik was wel benieuwd naar meer ervaringen met het debranden van de N97. In de UK gaat dat over het algemeen niet erg goed (check http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=85355). Ik neem aan dat het bij jou wel goed is gegaan. Hebben al meer mensen dit geprobeerd, en daarbij niet hun telefoon gebrickt? Dan haal ik namelijk ook een VF N97...Schrijver schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:40:
Ik heb gister de N97 van Vodafone ontvangen. Deze had uiteraard de oude firmware en er is ook nog geen nieuwe beschikbaar.
Ik heb met behulp van J.A.F. de productcode gewijzigd
van 0587371: N97 VF NL B
naar 0587245: N97 Netherlands (NL) CV
Vervolgens kon ik via Nokia software updater de firmware updaten naar de laatste versie.
Zover ik het kon zien levert Vodafone de N97 simlock vrij met een hele klein branding. Een paar linkjes in de software. Er staan geen logo's etc op het toestel.
Verwijderd
[ Voor 96% gewijzigd door DaannO op 09-07-2009 13:51 ]
Verwijderd
Ik heb het net gedaan en als je weet waar (en wat) je moet zoeken is het heel makkelijk.Mfpower schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:40:
[...]
Ik was wel benieuwd naar meer ervaringen met het debranden van de N97. In de UK gaat dat over het algemeen niet erg goed (check http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=85355). Ik neem aan dat het bij jou wel goed is gegaan. Hebben al meer mensen dit geprobeerd, en daarbij niet hun telefoon gebrickt? Dan haal ik namelijk ook een VF N97...
Elkaar afzeiken doe je maar in een mail of DM, niet hier
Daarentegen, als je mij een PM stuurt, wil ik het je met alle liefde vertellen hoe ik het heb gedaan!
[ Voor 9% gewijzigd door DaannO op 09-07-2009 13:52 ]
Oke het is dus gratis. Waar kan je instellen hoe vaak die het moet updaten?Crusher77 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:32:
[...]
Kan voor alles wat een RSS feed heeft. Gewoon abonneren op de RSS feed via de ingebouwde web-browser, en dan komt ie vanzelf in de widgets-lijst te staan.
Een PM? Dat kan.. maar misschien is het interessanter om het hier te plaatsen! Ik wil het in elk geval graag weten.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:51:
[...]
Ik heb het net gedaan en als je weet waar (en wat) je moet zoeken is het heel makkelijk.
[mbr]Elkaar afzeiken doe je maar in een mail of DM, niet hier[/]
Daarentegen, als je mij een PM stuurt, wil ik het je met alle liefde vertellen hoe ik het heb gedaan!
In principe niet. Het is een heel ander besturingssysteem.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:58:
Wie weet of de Iphone apps ook evt op de Nokia N97 kunnen gezet worden?
Hierbij de reactie:
Nog even wachten dus...Beste ..,
bedankt voor je e-mail. Onze technische afdeling is er mee bezig, het is een
gecompliceerd probleem. Er komt een oplossing waar de gebruiker vanaf de mobiele
site op een link kan klikken waar de pc-versie op te zien is. Als hij deze dan
bookmarkt zal hij voortaan gewoon de pc versie kunnen bekijken.
We hopen dat die oplossing er snel komt.
Be reasonable.... do it my way
Verwijderd
valt er dan ook niets te downloaden zodat hij het wel ondersteunt?Karp schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:13:
[...]
In principe niet. Het is een heel ander besturingssysteem.
Ik heb van mijn UK versie een Benelux versie gemaakt, komt natuurlijk op hetzelfde neer. Ik heb hiervoor Phoenix gebruikt. Als je even in het Het Nokia N79 Topic zoekt, staat er precies hoe het werkt en wat je moet doenMfpower schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:40:
[...]
Ik was wel benieuwd naar meer ervaringen met het debranden van de N97. In de UK gaat dat over het algemeen niet erg goed (check http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=85355). Ik neem aan dat het bij jou wel goed is gegaan. Hebben al meer mensen dit geprobeerd, en daarbij niet hun telefoon gebrickt? Dan haal ik namelijk ook een VF N97...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
goed om te zien dat er een plek is als deze !
Heb vrijwel alle posts doorgelezen en blijf toch zitten met mn probleem.
Het lukt me niet om de Nokia software-updater werkend te krijgen.
Hij installeert wel maar na een seconde of 30 krijg ik de melding ''critical software components missing''.
Ik heb ovisuite opnieuw geinstalleerd, zonder succes. Ook de laatste versie van PCsuite installeren heeft het probleem niet verholpen.
Omdat ook ik last heb van de 'freezing widgets' en enkele andere bugs wil ik graag upgraden naar FW versie 11xxxx. Heb de black N97 van Vodafone, 3 dagen in gebruik.
Over het algemeen zeer tevreden trouwens!
Groet, Edo
Hoe doe je dat dan? Product code wijzigen en dan flashen met NSU, of ook meteen de firmware update uitvoeren (weet niet of dat kan met Phoenix), volgens mij is dat laatste namelijk wat bij de britten fout gaat, maar ik weet het niet zeker.PinokkioTV schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:58:
[...]
Ik heb van mijn UK versie een Benelux versie gemaakt, komt natuurlijk op hetzelfde neer. Ik heb hiervoor Phoenix gebruikt. Als je even in het Het Nokia N79 Topic zoekt, staat er precies hoe het werkt en wat je moet doen
Verwijderd
Het mag hier blijkbaar niet geplaatst worden omdat het waarschijnlijk niet legaal is (zie namelijk een paar posts eerder de hele discussie toen ik ook opzoek was naar een mogelijkhedi om de productcode te wijzigen).Mfpower schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:59:
[...]
Een PM? Dat kan.. maar misschien is het interessanter om het hier te plaatsen! Ik wil het in elk geval graag weten.
Hoe dan ook, kijk anders hier even op, zo heb ik het ook gedaan...
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=338315
De juiste productcodes staan hier aan het begin van dit topic. Zoek anders even in deze topic via de zoekfunctie hierboven aan de site op "productcode", dan krijg je ook de juiste informatie.
Succes allemaal...
Verwijderd
Nee gaat niet werken. Zoek naar applicaties die voor Symbian S60 zijn gemaakt.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:38:
[...]
valt er dan ook niets te downloaden zodat hij het wel ondersteunt?
Gebruik je windows vista? Daarmee heb ik ook problemen gehad met de NSU. na wat rond gezocht te hebben kwam ik op het nokia support forum. Daar was een gebruiker die meldde :Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:08:
Het lukt me niet om de Nokia software-updater werkend te krijgen.
Hij installeert wel maar na een seconde of 30 krijg ik de melding ''critical software components missing''.
Ik heb ovisuite opnieuw geinstalleerd, zonder succes. Ook de laatste versie van PCsuite installeren heeft het probleem niet verholpen.
Omdat ook ik last heb van de 'freezing widgets' en enkele andere bugs wil ik graag upgraden naar FW versie 11xxxx. Heb de black N97 van Vodafone, 3 dagen in gebruik.
Ik heb dit uitgevoerd en dat deed het inderdaad in mijn geval. wel een heel rare bug in NSU, en niet heel handig zo'n workaround...1. Disable ICS (Control Panel > Administrative Tools > Services > Internet Connection Sharing = Disable)
2. Run NSU as Administrator...
[ Voor 3% gewijzigd door N0 0B op 09-07-2009 15:19 ]
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Verwijderd
Dank NO OB,N0 0B schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:19:
[...]
Gebruik je windows vista? Daarmee heb ik ook problemen gehad met de NSU. na wat rond gezocht te hebben kwam ik op het nokia support forum. Daar was een gebruiker die meldde :
[...]
Ik heb dit uitgevoerd en dat deed het inderdaad in mijn geval. wel een heel rare bug in NSU, en niet heel handig zo'n workaround...
nu werkt het wel.
Moest even zoeken, heb NL versie Vista.
Echter geen update gekregen, heb volgens Nokia al de laatste versie.
Afwachten totdat Vodafone de nieuwe FW vrijgeeft denk ik...
Verwijderd
Heeft er ook iemand ervaring met Hi eindeloos online?, kan je daarme gewoon je widgets gebruiken zoals automatisch mail ophalen e.d.?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 16:49 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dit dus... Ik heb hier ook "last" van. Is gewoon niet handig als die widget zich niet automatisch update...Razer schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:31:
Iemand waarbij de Weather widget zich zelf wel automatisch update? Heb telefoon hele nacht laten liggen, en weather widget denkt dat het nog altijd nacht is. Terwijl toch echt de zon schijnt buiten. Zo een widget heeft vrij weinig zin als je hem elke keer zelf moet updaten
Iemand tips?
Verwijderd
In de handleiding heb ik het niet kunnen vinden.
Ik denk dat dit wel meer mensen willen weten als we straks lekker op vakantie zijn.
Voor degene die het mij kan uitleggen.... super bedankt.
Kan allebei, hangt er ook een beetje vanaf welke flashfile je kan vinden. Als je niet via Phoenix wilt updaten, moet je de flashfile gebruiken van je huidige firmwareversieMfpower schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 15:10:
[...]
Hoe doe je dat dan? Product code wijzigen en dan flashen met NSU, of ook meteen de firmware update uitvoeren (weet niet of dat kan met Phoenix), volgens mij is dat laatste namelijk wat bij de britten fout gaat, maar ik weet het niet zeker.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Bedoel je het widget scherm offline zetten? Want dat widget scherm is het enige wat bij mij data "roamed", als ie online staat. En die kun je gewoon uitzetten. Voor de rest maakt die van mij dan geen verbinding.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 17:54:
Is er iemand die weet hoe ik op de N97 dataroaming uit zet (als dit er tenminste op zit) ???
In de handleiding heb ik het niet kunnen vinden.
Ik denk dat dit wel meer mensen willen weten als we straks lekker op vakantie zijn.
Voor degene die het mij kan uitleggen.... super bedankt.
Ik vind trouwens de photobrowser van Nokia zelf (betalabs) wel een leuk progje. Ziet er gelikt uit. Nu heb ik nog maar een paar foto's, dus ik weet niet hoe het lijkt als er honderden in staan, maar toch. En die stylus bevalt mij trouwens ook prima. Vooral internetten werkt met dat dingetje als een tierelier. Ik vind dat internetten echt een genot op de N97.
Erg tevreden over het toestel, ben alleen benieuwd of jullie de functie 'zaklamp' hebben kunnen vinden op de telefoon.
Ik heb ook google al afgespeurd maar daar kom ik alleen op pagina's waar beschreven staat dat deze telefoon het zou hebben.... heb ik er misschien overheen gekeken?.
Zit het misschien bij de functie 'kompas' die ik OOK al niet kan vinden???!
Verwijderd
wat op zich wel werkt. Je moet dan wel het klepje van de camera openzetten.
De kompas zit volgens mij in de navigatie ingebouwd, dit zorgt ervoor dat als je de kaart ziet bewegen als je ronddraait. Een Kompas zoals op de Iphone heb ik niet gezien
joshuakemper60 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:22:
Sinds kort mijn 2e (lees 1e goedwerkende) N97 gekregen.
Erg tevreden over het toestel, ben alleen benieuwd of jullie de functie 'zaklamp' hebben kunnen vinden op de telefoon.
Ik heb ook google al afgespeurd maar daar kom ik alleen op pagina's waar beschreven staat dat deze telefoon het zou hebben.... heb ik er misschien overheen gekeken?.
Zit het misschien bij de functie 'kompas' die ik OOK al niet kan vinden???!
Verwijderd
Het bereik van de N97 is slecht. Op plaatsen waar ik bij mijn vorige telefoons, de N95 en de E51 een prima bereik om te bellen en te internetten, is het bereik van de N97 ronduit slecht te noemen. Ik ben geen techneut en heb de gebruikshandleiding uitgeplozen om te zien of ik ergens een instelling moet wijzigen. Kan dat echter niet vinden. Een software update zal dit probleem moeten oplossen.
Van stand-by aanzetten gaat ook niet altijd vlekkeloos. Ik zie dan dat de telefoon wel aangaat, maar het scherm blijft uit en dit dus niet leesbaar.
Als de telefoon in stand-by staat en er komt een gesprek binnen kan dit gesprek niet zomaar worden opgenomen. Bij het indrukken van de virtuele schermbutton “aannemen” reageert dan niet. Eerst uit stand-by schakelen en dan pas aannemen is dan de remedie. Ik heb al ettelijke gesprekken daardoor gemist.
Conclusie erg mooie telefoon met te veel kinderziektes. Opmerkingen van andere gebruikers dat de luidsprekers slecht zijn, maar in ieder geval minder dan de N95, moet ik helaas bevestigen. Erg jammer en een gemiste kans voor Nokia. Ik baal als een stekker dat ik dat ding nu al heb aangeschaft. Ik had moeten wachten tot de eerste kinderziektes eruit waren.
Verwijderd
ik heb de n97 sinds woensdag, maar heb tot op heden nog geen enkele keer een 3G ontvangst gehad. wanneer ik op internet ga, krijg ik ook niet een schermpje met verschillende verbindingen zoals bij de n95 en n95 8GB het geval was.
wanneer ik thuis mijn wlan gegevens invoer en een toegangspunt aanmaak, krijg ik te horen: Geen reactie van gateway. dit werkt dus ook nog niet.
ik heb vodafone als operator, die ondersteunt gewoon HSDPA. aan de dekking ligt het ook niet, ik woon in winterswijk en daar pakten mijn vorige n95 toestellen ook gewoon 3G.
waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
vriendelijk bedankt alvast!
ossee
vaak werkt bij nokia vanaf firmware versie 30 het toestel echt zoals het hoort.
belachelijk.
echter lijkt het voor meerdere bedrijven de normaalste zaak van de wereld.
want bij mij LG Arena, Xperia, etc etc. waren altijd firmware updates en aanpassingen nodig om hem echt werkbaar te maken.
zonde en in mijn ogen ook echt belachelijk
Tha
Verwijderd
stanh schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:28:
Korte review N97. Ik heb de N97 sinds maandag 6 juli. Een paar constateringen.
Het bereik van de N97 is slecht. Op plaatsen waar ik bij mijn vorige telefoons, de N95 en de E51 een prima bereik om te bellen en te internetten, is het bereik van de N97 ronduit slecht te noemen. Ik ben geen techneut en heb de gebruikshandleiding uitgeplozen om te zien of ik ergens een instelling moet wijzigen. Kan dat echter niet vinden. Een software update zal dit probleem moeten oplossen.
Van stand-by aanzetten gaat ook niet altijd vlekkeloos. Ik zie dan dat de telefoon wel aangaat, maar het scherm blijft uit en dit dus niet leesbaar.
Als de telefoon in stand-by staat en er komt een gesprek binnen kan dit gesprek niet zomaar worden opgenomen. Bij het indrukken van de virtuele schermbutton “aannemen” reageert dan niet. Eerst uit stand-by schakelen en dan pas aannemen is dan de remedie. Ik heb al ettelijke gesprekken daardoor gemist.
Conclusie erg mooie telefoon met te veel kinderziektes. Opmerkingen van andere gebruikers dat de luidsprekers slecht zijn, maar in ieder geval minder dan de N95, moet ik helaas bevestigen. Erg jammer en een gemiste kans voor Nokia. Ik baal als een stekker dat ik dat ding nu al heb aangeschaft. Ik had moeten wachten tot de eerste kinderziektes eruit waren.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 13:28 ]
Verwijderd
1. Het telefoongeheugen is zo goed als vol, na wat zoeken op het internet heb ik iig de bestemming voor mail en sms veranderd naar het massageheugen. Ik heb wat documenten en sms'jes gewist en m'n hele mailbox verwijderd, maar er komt slechts 1,5 mb vrij. Dat is nu dus ook de totale vrije ruimte. Als ik in mijn C: schijf kijk zie ik ook niet waar de overige 70mb voor gebruikt worden.
2. De widgets op het startscherm zijn een soort van bevroren. Dit houdt in dat er constant in beeld staat dat de applicatie aan het laden is. Zonder dat die dit daadwerkelijk doet. Bijvoorbeeld accuweather doet het wel als ik toepassingen open en hem via deze weg open.
Wat is je probleem dan precies? Ik heb echt nergens last van en ben tot nu toe lyrisch over dit toestel. Vind het echt een vooruitgang op mijn N95. (en die was al goed!)Tha schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:54:
het is voor mij ook de laatste keer geweest dat ik een early adopter word,
vaak werkt bij nokia vanaf firmware versie 30 het toestel echt zoals het hoort.
belachelijk.
zonde en in mijn ogen ook echt belachelijk
Ligt dat niet aan je provider? Ik heb er helemaal geen last van. De ontvangst is hier in Friesland zelfs beter dan met mijn N95. En ditzelfde constateren 2 vrienden. Eentje in het Noorden en Zuiden van Friesland.stanh schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:28:
Korte review N97. Ik heb de N97 sinds maandag 6 juli. Een paar constateringen.
Het bereik van de N97 is slecht. Op plaatsen waar ik bij mijn vorige telefoons, de N95 en de E51 een prima bereik om te bellen en te internetten, is het bereik van de N97 ronduit slecht te noemen. Ik ben geen techneut en heb de gebruikshandleiding uitgeplozen om te zien of ik ergens een instelling moet wijzigen.
Waar gebruik je die luidsprekers precies voor? Ik gebruik sowieso nooit luidsprekers kleiner dan die van mijn Harman-Kardon cinema set. Wat mij betreft is alles daaronder redelijk bagger. Ik snap sommigen ook niet. De jeugd heeft vaak niet meer oordopjes in, maar heeft dat ding gewoon op luidspreker aan het stuur hangen. Flutgeluid. Daar heb je toch oordopjes voor?stanh schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:28:
Opmerkingen van andere gebruikers dat de luidsprekers slecht zijn, maar in ieder geval minder dan de N95, moet ik helaas bevestigen. Erg jammer en een gemiste kans voor Nokia. Ik baal als een stekker dat ik dat ding nu al heb aangeschaft. Ik had moeten wachten tot de eerste kinderziektes eruit waren.
Ik merk voor de rest niet echt verschil tussen het praten met luidspreker tussen N97 en N95. Maar daar ligt wat mij betreft ook niet echt de prioriteit van het toestel.
Meestal als hij net is opgestart werkt hij even, maar een paar minuten later doet hij niets meer.
Ik vodafone bellen maja die willen hem omruilen, maar voordat dat gebeurd is.
Mischien iemand een oplossing, ik denk namelijk zelf dat het gewoon een firmware probleem is maar vodafone heeft de nieuwe firmware nog niet goedgekeurd.
Heb hem inmiddels sinds maandag intensief in gebruik.
Toetsenbord is even wennen, maar typt erg lekker!
De bug, zoals hierboven vermeld staat, van het standby gaan, heb ik hier ook niet.
Ik verwacht dat sommige mensen gewoon niet weten hoe het werkt..
Batterij-duur is goed, echter doe ik er maar 1 dag mee vooralsnog, maar dan word hij wel héél intensief gebruikt.
GPS aan, constante internetverbinding open (WLAN/UMTS).
Qik is een heel leuk programma en werkt ook heel goed!
Widgets is wel grappig, en vooral handig!
Camera is hetzelfde als de N95, dus goed!
Internetten werkt super goed!
Sommige dingen zijn gewoon even wennen, maar daarna is het gewoon een van de beste telefoons die nu op de markt is!
Helaas zitten er in dit topic mensen die niet verder komen dan hun telefoon, en dingen snel als bug aanmerken.
Enige bug die ik heb gevonden is het widget gebeuren, maar dit zal snel opgelost zijn..
Al met al een dikke 9.5!
Mooi thema trouwens hier
Ziet er heel gelikt uit
woei, die is leuk. Thanks voor de heads upfriendlyfiend schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:06:
[...]
helemaal mee eens. Internetten (met styles, ik) werkt echt heerlijk
Mooi thema trouwens hier
Ziet er heel gelikt uit
Verwijderd
Super werkt erg prettigVerwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:07:
Heeft iemand een goede video converter want ik heb het nu gedaan met een van redkawa maar die films die daar uit komen kan de n97 niet spelen
[ Voor 83% gewijzigd door DaannO op 10-07-2009 15:11 ]
Total Video Converter van EffectMatrix, gebruikte ik altijd voor m'n N95. Hebben ze speciale profiles voor allerlei telefoons en mp4-spelers.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:07:
Heeft iemand een goede video converter want ik heb het nu gedaan met een van redkawa maar die films die daar uit komen kan de n97 niet spelen
Daarnaast, zijn er nog tips wat betreft de batterij? Ik lees gemengde berichten over hoe te laden. In ieder geval 1 keer flink vol laden om mee te beginnen. Maar de een zegt dat je hem dan 2/3 keer helemaal leeg moet laten gaan. De ander zegt dat dit onzin is en dat je juist vaak moet laden en de batterij niet leeg moet laten gaan. Iemand die het zeker weet?
Welke instellingen gebruik je dan precies? ik krijg mijn N97 hopelijk snel en dan kan ik mijn bestanden al vast converteren
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Ik heb bij www.screenprotector.nl al een screenprotector besteld. 10euro en die doen het normaal bij mijn andere gsm's altijd goed! zo bescherm je iig je scherm tegen krassen, en kun je wanneer nodig de protector ooit vervangen voor een nieuwe.Karp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:37:
Witte N97 net binnen en nu vraag ik me af hoe ik hem (of haar?) zo goed mogelijk behandel. Het is m'n eerste touchscreentelefoon. Hebben jullie tips om het scherm zo netjes (en krasloos) mogelijk te houden?
Daarnaast, zijn er nog tips wat betreft de batterij? Ik lees gemengde berichten over hoe te laden. In ieder geval 1 keer flink vol laden om mee te beginnen. Maar de een zegt dat je hem dan 2/3 keer helemaal leeg moet laten gaan. De ander zegt dat dit onzin is en dat je juist vaak moet laden en de batterij niet leeg moet laten gaan. Iemand die het zeker weet?
Wat betreft de batterij, bij de N95 was het al niet meer nodig hem 2 tot 3x leeg te laten. Gewoon opladen wanneer je wil, en dan even goed laten laden tot hij vol is denk ik. Heb zelfs gehoord dat het HELEMAAL laten leeglopen van je batterij zelfs ten nadele zou kunnen zijn voor de accu. Maar goed dat weet ik niet zeker.
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Verwijderd
wat voor problemen dan met widgets?RMX schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:56:
Ok, dan nu van mijn kant een korte review:
Enige bug die ik heb gevonden is het widget gebeuren, maar dit zal snel opgelost zijn..
Al met al een dikke 9.5!
Het niet altijd automatisch updaten van de content..
Heel af en toe moet ik ze handmatig een zetje geven..
Trouwens nu gepost met N97
heb het wel eerder gelezen op een ander forum, maar toen waren het constant 2:30 min. Dus volgens mij is dat een bekende bugN0 0B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:16:
Ik gebruik de N97 al een week en ben er heel tevreden over. Het enige waar ik een beetje wat raars mee heb is de wekker. Het is al een paar keer voorgekomen dat de wekker 4min later afgaat dan dat ik deze ingesteld heb. Dus wanneer ik hem instel op 8uur dat hij pas afgaat wanneer het 8:04 is. En de 'delay tijd' staat op 5min dus dat kan het niet zijn. Iemand anders ook zoiets?
Verwijderd
Ik heb toen de productcode veranderd en toen een update gedraaid. Maar na de update deet hij het niet meer.
Ik heb hem nu naar de reparatieafdeling van vodafone gebracht.
Nu ben ik hem na 2 dagen in mijn bezit gehad te hebben maximaal 15 werkdagen kwijt.
Ik hoop dat het onder de garantie valt.
Mooi balen.
Verwijderd
Bij het openschuiven van de telefoon deblokkeert hij niet altijd juist waardoor het licht van de scherm niet tevoorschijn komt(doe het dan via de normale deblokkeren en na een aantal keer lukt het dan wel).
Als je muziek aan het luisteren bent via bestandsbeheer kun je deze bestandsbeheer niet in zonder het stoppen van je muziek?!
Als converter gebruik ik nu de flv converter ik weet niet of dit wel zo handig is het kost me wel enige tijd maar uiteindelijk convert hij wel juist....
Zijn er overigens al mogelijkheden om bestanden/mappen te locken op deze telefoon?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 17:21 ]
Verwijderd
Mooie goedkope screen protectors omdat het aanbrengen niet zo makkelijk is heb je er hier 5 voor 6 euro inc verzenden. http://cgi.ebay.nl/6-x-LC...rms=%7C293%3A1%7C294%3A30Karp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:37:
Witte N97 net binnen en nu vraag ik me af hoe ik hem (of haar?) zo goed mogelijk behandel. Het is m'n eerste touchscreentelefoon. Hebben jullie tips om het scherm zo netjes (en krasloos) mogelijk te houden?
Ik heb ook deze besteld ben benieuwd of dat wat is. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...EWNX:IT&item=320395658025
Verwijderd
Is een bekende bug...N0 0B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:16:
Ik gebruik de N97 al een week en ben er heel tevreden over. Het enige waar ik een beetje wat raars mee heb is de wekker. Het is al een paar keer voorgekomen dat de wekker 4min later afgaat dan dat ik deze ingesteld heb. Dus wanneer ik hem instel op 8uur dat hij pas afgaat wanneer het 8:04 is. En de 'delay tijd' staat op 5min dus dat kan het niet zijn. Iemand anders ook zoiets?
mm ok.. ik heb firmware 11.0.021 (de nieuwste naar ik weet). En idd het blijft wel constant dus niet dat de wekker onbetrouwbaar wordt, of spontaan een uur later gaat maar het is gewoon raar.Razor109 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:21:
[...]
heb het wel eerder gelezen op een ander forum, maar toen waren het constant 2:30 min. Dus volgens mij is dat een bekende bugWelke firmware heb je?
Nouja als ze erachter komen valt het zeker niet onder de garantie.. productcode veranderen is streng verboden zoals je vast ook wel gelezen moet hebben op de plek waar je hebt gevonden hoe het moestVerwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:27:
Ik had ook een paar software problemen en heb mijn telefoon van vodafone.
Ik heb toen de productcode veranderd en toen een update gedraaid. Maar na de update deet hij het niet meer.
Ik heb hem nu naar de reparatieafdeling van vodafone gebracht.
Nu ben ik hem na 2 dagen in mijn bezit gehad te hebben maximaal 15 werkdagen kwijt.
Ik hoop dat het onder de garantie valt.
Mooi balen.
Dus hopen voor jou dat ze te lui zijn dat de checken
Verwijderd
en dan converteert hij naar (MPEG4, 320x240;MPEG2/4 audio, 96kbps
En ondertiteling is nog goed te lezen en beeld en geluid is super!
Ze gaan hem omruilen eind juli want ze hebben er geen meer op voorraad. Fijn is dat.
En nu mag ik het toestel ook in die periode niet gebruiken omdat hij DOA is.
En dat alleen maar omdat ik geen camera functie kan gebruiken, echt balen.
Nogmaals iemand een oplossing voor dit probleem ?
bvd
Ik gebruik trouwens MediaCoder (freeware) om videos te converteren, ik was altijd een fan van SUPER maar met MediaCoder kan je nog meer. Ik gebruikt als container mp4, xvid als codec, bitrate pas ik aan aan de inputvideo en de audio is AAC met 128 kb/s. Werkt perfect
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 10-07-2009 19:59 ]
[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 10-07-2009 20:42 ]
Hetzelfde kompas zit ook in de N97 dus hier werkt het ook mee. In het filmpje had ik de mazzel dat het in een keer werkte, meestal moet ik hem 2 of 3 keer zo draaien.
[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 10-07-2009 20:57 ]
Verwijderd
Kan hem ook op 07:56 zetten.... probleem opgelostN0 0B schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:16:
Da's hetzelfde idee als: goh de camera doet 't niet, ach koop je er toch een andere camera naastVerwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:14:
[...]
Kan hem ook op 07:56 zetten.... probleem opgelost

Verwijderd
als of dat eerder zou zijn gestuurd....
Daar moet ik je toch corrigeren, Vodafone heeft al sinds eind vorig jaar een applicatie, namelijk Vodafone TV, valt me een beetje tegen van je dat je daar niet van op de hoogte bentrobertwebbe schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:15:
[...]
Blijkbaar vinden Vodafone en T-Mobile mobiel tv nog niet interessant genoeg want ze zouden er een applicatie van kunnen maken. Er zijn al operators die dat gedaan hebben en dan wordt zappen wel makkelijk. Alleen is de bandbreedte nog een issue. Waarschijnlijk willen ze het denk ik ook liever niet populair hebben, als mensen massaal streaming TV gaan zitten kijken kost die een vracht aan bandbreedte. Ook hier is wel een oplossing voor, MBMS. In dat geval wordt een bepaalde bandbreedte gereserveerd voor video doorgifte waarop je inhaakt als je TV kijkt. De techniek is volgens mij zo gemaakt dat het netwerk zelf kijkt hoeveel mensen er TV kijken en in plaats van dat er x aantal point to point verbindingen worden gelegd worden er van bepaalde gedeeltes in de verbinding een multicast of broadcast gemaakt.
http://www.techzine.nl/ni...V-client-voor-mobiel.html
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 21:45 ]
Verwijderd
Ik kan het alleen niet vinden waar het staat dat de rss automatisch update. Kan iemand mij dit vertellen waar dit staat? Ik kan het helaas ook niet terug vinden in dit log.
Verwijderd
Kijk eens naar de productcode op je toestel en vergelijk die met de lijst?Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:35:
Heb ik nu een branded phone?
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2009 22:29 ]
Robert, SUPER!! Het werkt zelfs bij mijn nieuwe i8910HD (16GB)robertwebbe schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 20:56:
Hebben jullie ook die video gezien hoe je het digitale kompas diende te calibreren? Ik zag mijzelf dat niet iedere keer doen in de auto. En terwijl ik op de wc zat met mijn nieuwe N86 te spelen ontdekte ik de juiste manier. De handleiding is er ook niet echt duidelijk in dus heb er maar een filmpje van gemaakt.
[video]
Hetzelfde kompas zit ook in de N97 dus hier werkt het ook mee. In het filmpje had ik de mazzel dat het in een keer werkte, meestal moet ik hem 2 of 3 keer zo draaien.
(Ik moet 'm alleen ff 1 of 2x over alle vier de kanten van de telefoon draaien voor ie groen wordt)
Verwijderd
Hiermee zou de telefoon .ook als klok op je nachtkastje werken, mits ze aan de stroom hangt en het licht op "aan"staat. Met het toestel gesloten komt met een druk op de menu knop te tijd wel in beeld maar in de landscape modus blijft het scherm donker er komt geen klok in beeld.?
Hmm.. ik heb deze net binnengekregen.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=130310768286 iemand hier ervaringen mee? ben namelijk bang voor vlekken op mijn witte N97 die ik volgende week krijg.. volgens mij is het niet dezelfde als die wat jij hebt toch?dcell schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 17:27:
Ik heb net mijn Nokia CP-323 hoesje (light grey) binnen, past perfect en van binnen zit er een zachte stof zodat het scherm gelijk schoon wordt. Ik had eerst een pull-up pouch op Ebay besteld maar die liet zwarte vlekken achter op mijn N97gelukkig weg kunnen halen met nagellakremover. Dus ik raad mensen af om een dergelijk beschermingshoesje te halen.
En wat kost dat nokiahoesje dan? en is dat ervoor gemaakt?
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:28:
[...]
Kijk eens naar de productcode op je toestel en vergelijk die met de lijst?
0585162: N97 UK CV B
Wtf, er staat nergens dat je een UK model krijgt. . .Er is een apart EU model te koop en modellen waar niks bij staat, daar verwacht je toch tenminste NL modellen of een aanduiding als het iets anders betreft.
Ik hoorde nog wat over NSS die je productcode zou kunnen veranderen? Is dat nog mogelijk? Of kan ik deze terugzenden en een NL eisen? Want ik wil niet weer zitten met een telefoon met kutfirmware, mijn N95 8GB zit nog steeds met 20.x omdat het een Tmo is
ja dan zou je het zelf moeten uitproberen om er zeker van te zijn of je vlekken krijgt of niet, wees wel vooorbereid. Een nat doekje of zelfs nagellakremover moet je bij de hand hebben. Ik heb een versie met een pull koordje zodat de telefoon uit het hoesje omhoog wordt getrokken. Helaas laat die zwarte vlekken achter op de backcover. Een vriend van mij heeft ook een witte N97 en ook een dergelijk hoesje en hij had ook vlekken.Razor109 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:22:
[...]
Hmm.. ik heb deze net binnengekregen.. http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=130310768286 iemand hier ervaringen mee? ben namelijk bang voor vlekken op mijn witte N97 die ik volgende week krijg.. volgens mij is het niet dezelfde als die wat jij hebt toch?
En wat kost dat nokiahoesje dan? en is dat ervoor gemaakt?
De CP-323 koste me 20 euro incl vzkosten maar persoonlijk vind ik het wel waard aangezien ik verzekerd ben van bescherming. Het hoesje is gemaakt voor de N97.
Verwijderd
Het probleem is (voorlopig) verholpen.Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:32:
Ik heb de N97 nu een aantal dagen ,maar ben tegen een aantal problemen. Ik heb er op verschillende manieren naar gegoogeld, maar ben er toch niet helemaal uitgekomen.
1. Het telefoongeheugen is zo goed als vol, na wat zoeken op het internet heb ik iig de bestemming voor mail en sms veranderd naar het massageheugen. Ik heb wat documenten en sms'jes gewist en m'n hele mailbox verwijderd, maar er komt slechts 1,5 mb vrij. Dat is nu dus ook de totale vrije ruimte. Als ik in mijn C: schijf kijk zie ik ook niet waar de overige 70mb voor gebruikt worden.
2. De widgets op het startscherm zijn een soort van bevroren. Dit houdt in dat er constant in beeld staat dat de applicatie aan het laden is. Zonder dat die dit daadwerkelijk doet. Bijvoorbeeld accuweather doet het wel als ik toepassingen open en hem via deze weg open.
Ik zet hier nog even de oplossing neer mochten er mensen in de toekomst last van krijgen.
Bij mij kon ik deze twee problemen eigenlijk tegelijkertijd verhelpen via deze thread:
http://discussions.europe...=by_date_ascending&page=1
I have gotten around this problem.
SOLUTION:
1. Do a HARD RESET to Factory settings.
2. Do NOT restore from any BACKUP (the corruption comes back!).
3. Configure your phone from SCRATCH and set everything up using only your wireless connection (not WiFi).
4. Do NOT, repeat NOT use the Web Browser for RSS feeds.
5. Once all applications are up and running using only the single connection, THEN and only THEN start configuring your WiFi and Destinations list.
Widgets locken op één of andere manier bij gebruik van RSS van webpages icm van mail binnen halen als ik het goed begrepen heb. Hoe dan ook de RSS van het AD komt er bij niet meer op en ook hotmail zoek ik maar op via de webpages.
Doordat ik alles heb gereset ben ik ook van het probleem van te weinig phone memory af. Ik heb weer 40mb vrij. Alhoewel ik nog steeds niet weet hoe ik daar 69mb gebruikte bij overige bestanden. Sms/mail was gewist en ik had ook niet per ongeluk apps op m'n C: schijf gedownload.
Zou jij een foto kunnen maken van je n97 in het hoesje en die hier posten?dcell schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 02:14:
[...]
ja dan zou je het zelf moeten uitproberen om er zeker van te zijn of je vlekken krijgt of niet, wees wel vooorbereid. Een nat doekje of zelfs nagellakremover moet je bij de hand hebben. Ik heb een versie met een pull koordje zodat de telefoon uit het hoesje omhoog wordt getrokken. Helaas laat die zwarte vlekken achter op de backcover. Een vriend van mij heeft ook een witte N97 en ook een dergelijk hoesje en hij had ook vlekken.
De CP-323 koste me 20 euro incl vzkosten maar persoonlijk vind ik het wel waard aangezien ik verzekerd ben van bescherming. Het hoesje is gemaakt voor de N97.
Ok, mijne heeft ook zo'n koordje.. dus ik zal het goed in de gaten houden.. en idd misschien een mooie foto van de n97 in dat hoesje gaat mij ook overhalen zo een te bestellen!dcell schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 02:14:
[...]
ja dan zou je het zelf moeten uitproberen om er zeker van te zijn of je vlekken krijgt of niet, wees wel vooorbereid. Een nat doekje of zelfs nagellakremover moet je bij de hand hebben. Ik heb een versie met een pull koordje zodat de telefoon uit het hoesje omhoog wordt getrokken. Helaas laat die zwarte vlekken achter op de backcover. Een vriend van mij heeft ook een witte N97 en ook een dergelijk hoesje en hij had ook vlekken.
Wel jammer dat deze Pull-Up Pouch dus van zo'n slechte kwaliteit is.. maar zag in dit topic dat meer mensen die hebben besteld die ik heb.. andere daar problemen mee? En was de N97 misschien beetje vochtig of nat toen je hem in het hoesje schoof? of droog?
[EDIT]

[ Voor 15% gewijzigd door Razor109 op 11-07-2009 14:42 ]
Mijn N97 was droog. Probleem is dat de die N97 maar net past in de pull-out pouch, dan drukt die tegen de randen en dan komen de vlekken aangezien het materiaal niet "je van het " is ....Razor109 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 13:12:
[...]
Ok, mijne heeft ook zo'n koordje.. dus ik zal het goed in de gaten houden.. en idd misschien een mooie foto van de n97 in dat hoesje gaat mij ook overhalen zo een te bestellen!![]()
Wel jammer dat deze Pull-Up Pouch dus van zo'n slechte kwaliteit is.. maar zag in dit topic dat meer mensen die hebben besteld die ik heb.. andere daar problemen mee? En was de N97 misschien beetje vochtig of nat toen je hem in het hoesje schoof? of droog?
Gmail geinstalleerd en opeens gaat ie 2300 mailtjes binnen halen.
Liep niet vast, vile dus enorm mee.
Widgets aangezet en opeens zijn alle widgets vastgelopen. Ik vermoed dat het met de gmail te maken heeft (dat blijkt ook als ik de oplossing hierboven lees).
Ik wil nu mijn gmail account verwijderen maar dat kan ik niet vinden. En terwijl ik dit aan het zoeken ben blokkeert de schermbeveiliging en krijg ik hem er niet meer af.
Battarij eruit lukt wel, dan kan ik weer opstarten maar met 3 seconden blokkeert hij weer!
Help!
Softwareversie is de 1.1.012
updaten lukt niet, SWU ziet geen betere versie.
Terug naar fabrieksinstellingen: ik weet niet hoe dat moet. Ik heb al *#7073# gebeld maar dat werkt niet.
Nu kan ik dus helemaal niks meer.
Het lijkt mij een zuiver softwareprobleem.
Update: Door de usb kabel aan te sluiten verdween het lock probleem.
Door gmailaccount te verwijderen werkten alle widgets weer.
Nog op te lossen: Welke versie telefoon heb ik? Hoe zorg ik dat ik daarmee snel een softwareupdate heb.
[ Voor 11% gewijzigd door liffey op 11-07-2009 18:13 ]
hier is de light grey icm met een N97 WhiteKohnee schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:38:
[...]
Zou jij een foto kunnen maken van je n97 in het hoesje en die hier posten?ik zit zelf namelijk ook te kijken naar dat hoesje

Ik had imap geconfigureerd op mijn n97, snachts heeft die over 3G dikke 50.000 mailtjes lopen binnen halen.
Alles gelockt... Ik heb hem aangesloten op de lader, restarten, niet laten unlocken. (Dus met toetsenbord heel veel druken op cijfer toetsen(blauwe knopje wel ingedrukt houden), hierna krijg je eindelijk cijfer toetsen. Daarna heb ik een hard reset gedaan. Standaard code van 12345 gebruikt. Hierna deed die het helemaal weer.
Het lijkt er dus op dat de e-mail nog niet van harte werkt, hoop dat het gefixt word in volgende update. Ik heb nu zolang de Gmail applicatie van Google geinstalleerd. (Deze word nog niet helemaal ondersteund, maar alle functies werken wel.)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Weet iemand hoe het zit met de batterij duur van deze telefoon?
Ik zit te kijken naar een opvolger van me N95 8GB, en deze heeft wel wat
Alleen de batterij duur is wel een puntje wat ik belangrijk vind.
Me n95 gaat net een werkdag mee, en dan is ie ook leeg.
Hoe zit dat met de N97, is er verbetering gebracht aan de batterij?
edit: Weet iemand ook of de N97 ook oplaad via USB? Dat mis ik echt bij me N95

[ Voor 9% gewijzigd door Brantje op 11-07-2009 19:19 ]
Via USB laad die gewoon op.Brantje schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:11:
Dan ben je zover ik weet, die applicaties gewoon kwijt.
Weet iemand hoe het zit met de batterij duur van deze telefoon?
Ik zit te kijken naar een opvolger van me N95 8GB, en deze heeft wel wat.
Alleen de batterij duur is wel een puntje wat ik belangrijk vind.
Me n95 gaat net een werkdag mee, en dan is ie ook leeg.
Hoe zit dat met de N97, is er verbetering gebracht aan de batterij?
edit: Weet iemand ook of de N97 ook oplaad via USB? Dat mis ik echt bij me N95
Ik gebruik mijn N97 constant. Hij heeft ook 3G constant aan staan, en houd het toch makkelijk 2 a 3 dagen vol. Dit was nieuw voor mij, aangezien ik de N95 gewend ben.
Opladen gaat nog sneller dan bij de N95.
Overigens wel wat vaags, mijn omzetblokje van oude lader naar nieuwe lader (moest ik gebruiken, gewone lader ligt bij vriending) maakt een heel hoog piepend geluid. Als ik het ding aandruk is het weg, ook word het erg warm. Iemand anders hier ook ervaring mee?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Dit topic is gesloten.
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.