AjaxArena schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:20:
[...]
Heb deze tips en alle andere geprobeerd, maar geen succes. Firewall en antivirus staan uit. Heb alles een keer verwijderd, eerst met Youruninstaller, daarna met de Nokia Suite Remover, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, weer gereboot, zoveel mogelijk processen afgesloten, maar niks werkt. Ik blijft de error krijgen dat er iets mis is met de configuratie.
Nu maar proberen op een oude xp-bak...
Nou ff mezelf quoten dan: updaten via de XP bak ging prima.
Merk wel dat de telefoon wat sneller is en heb toch wel redelijk wat meer vrij ram. Of het moet nog dichtslibben. Ook werkt de unlock knop veel beter nu. Ben verder niets kwijtgeraakt, dat is wel prettig. Bij FW 20 ga ik wel voor een harde reset en dan met een schone foon beginnen. Hoop alleen niet dat het weer zo veel later uitgebracht gaat worden voor deze productcodes.
Nu ik toch bezig ben, een lijstje met irritatiepuntjes:
* De slechte notificatie bij gemiste berichten/oproepen. Het knopje linksonderin licht wel op, maar dit gebeurt hier ook wanneer ik geen berichten heb. Oftewel, het werkt totaal niet. Waarom geen envelopje of icoontje bij een ontvangen bericht/oproep?
* Wanneer je een bericht ontvangt en je bent op dat moment bezig in een applicatie, zoals Opera Mini, dan moet je eerst dit afsluiten. Er komt geen "pop-up" scherm die er voor zorgt dat het mogelijk maakt om het bericht direct te lezen, zonder eerst uit Opera te gaan. Dit had bijvoorbeeld mijn Symbian UIQ telefoon wel. Ik zie echter ook wel het lastige ervan in: het zou namelijk betekenen dat een spelletje onderbroken zou worden. Ik zou daar echter niet mee zitten.
* De volume-instellingen vind ik vrij matig. Het laagste niveau, wanneer je de speakers gebruikt, is te hard. Er had best nog een niveau lager mogen zijn (voor het geluid helemaal weggaat). Ook is het hoogste niveau wanneer je de koptelefoon gebruikt weer te zacht. Wellicht regulering?
* Het feit dat het gebruik van programma's als ebuddy, nimbuzz, palringo en windows live messenger behoorlijk frustrerend kan zijn. Wanneer je deze programma's naar de achtergrond drukt (maar wel aan wil hebben), komt het te vaak voor dat deze apps worden afgesloten. Ik gok door een gebrek aan RAM geheugen. Erg vervelend.
* Het constant moeten switchen van C naar E schijf, nadat je de telefoon hebt aangesloten op de pc. Vergeet je dit, dan staan nieuw ontvangen berichten op de C schijf. Niet wenselijk.
* Wellicht een probleem van hotmail, maar ik noem het toch: ik kan geen mails verwijderen uit de nieuwe Nokia Messaging app (de versie waarmee je HTML kan lezen). Ik kan ze wel gewoon lezen, maar verwijderen gaat niet. Dit ging met de originele mail app wel goed (al kon die weer geen html weergeven.
* Als ik mijn achtergrond wil kiezen, dan kan je kiezen uit al je foto's en kan je kiezen hoe vaak dit vernieuwd wordt (om de 30 minuten bijvoorbeeld). Het zou echter leuker zijn als de foto's in een shuffle stand getoond zouden worden en niet telkens dezelfde volgorde. Al is dit geen prioriteit
* Ik mis een slaapstand in de muziekspeler. Met mijn SE G900 (Symbian UIQ) luisterde ik graag muziek voor ik ging slapen. Ik zet een album op en stel de telefoon in dat deze na bijv. 30 minuten stopt met afspelen. De N97 mist deze optie...
Er was nog iets, maar ben het vergeten

En voor de duidelijkheid: ben nog altijd zeer tevreden over de telefoon, maar zou fijn zijn als meeste van deze punten zouden worden opgelost.