Nokia N97 | |||||||||||
![]() | Welkom bij Deel 3Alweer het derde deel voor dit prachtige toestel. Hier kan je discussiëren over deze prachtige smartphone en als je er helemaal niet meer uitkomt, je vraag stellen. Wij helpen je graag!Een sidenote bij bovenstaande opmerking is dat we wel verwachten dat je eerst zelf wat moeite doet om tot een oplossing te komen. In deze topicstart staan de meest gestelde vragen al opgesomd en heb je dus grote kans dat je in deze post je oplossing al kunt vinden. Vergeet verder vooral Google niet om je te helpen bij je zoektocht naar een oplossing. Lukt het dan nog niet? Dan willen we je graag helpen! Opmerkingen en aanvullingen over deze startpost graag via DM! | ||||||||||
Inhoudsopgave | |||||||||||
Voorgaande delen | |||||||||||
Specificaties | |||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |||||||||||
Wat zit er in de doos? | |||||||||||
| |||||||||||
Afbeeldingen | |||||||||||
| |||||||||||
Firmware Versies | |||||||||||
Hieronder vind je de changelogs voor de bekende firmware versies. De meest recente firmware versie is 12.0.024 (Global) of 12.0.026 (Country Variants). Als je wilt weten welke firmware er voor jouw toestel beschikbaar is dan kan je hier je productcode invullen. Changelog v11.0.021USB detection error fix-PC does not detect N97 or USB charging connection not detected. Widget -Home screen online/offline widget crash fix -Fix for “Alphabetical and Number input are mixed in facebook until end key is pressed. -Widget UI improvement – New facebook widget fixes a problem of Home Screen background -Browser fixes to improve widgets stability. MfE related fixes -Partial fix for Messaging/calendar entry lost. -Mail for exchange calendar entry synchronization error fix. UI transition error fixes -(Portrait <-> landscape transition, there is a home screen corruption.) -UI transition (Slowness and bad effects) -Slow Touch UI response -Picture of the device lock appears half of the screen when transitioning the UI sometimes -Landscape: in some cases the soft buttons on touch (right hand) show the Home Screen in background Photos thumbnail performance and stability improvements -Device performance deteriorates when lots of content in the device -Partial fix no display backlight illumination when unlocking lock-key -New version of Accueweather to improve the “Connection error -Device reset when browsing with high speed packet access (for Malaysia) -Browser soft key UI doesn't work after putting Chinese character with qwerty keyboard -Java fixes (TCK, Pre-install app disappearing, *#7370#*) -Operator fixes (CMCC, Hutchson and Telefonica, Vodafone) -Ovi store client now embedded in the core image Changelog v12.0.024 / v12.0.026- Fix for browser cache consuming more than specified in C drive- Battery indictor showing wrong status (2-3bars) when charging completes - Firmware over the air (FOTA) setting correction - User interaction to device while FOTA may cause need for user to power on/off - Fix for calendar entry lost - Fix for mail that may get duplicated - Fix to resolve GPRS access point selection even if WLAN access point is available - Fix to not to ask user to do new profile while there is already one available - Fix to display messaging application correctly when theme effect is set to ON - Fix for Ovi store client may not properly installed if user has a client already installed earlier version Applications changes: - Ovi store application is now updated | |||||||||||
Software | |||||||||||
Hier vindt je een lijst met leuke software voor je N97. Mis je hier iets? Laat het mij dan weten en dan voeg ik het toe
Kijk bij links voor meer websites waar je software voor je N97 kan vinden. | |||||||||||
Links | |||||||||||
AlgemeenReviews
Downloads (Thema's,Graphics,Audio,Video,Applicaties)Pricewatch | |||||||||||
Veelgestelde Vragen (FAQ) | |||||||||||
In dit gedeelte vind je de vragen die vaak naar voren komen in deze topic reeks. Om te voorkomen dat mensen te veel moeten gaan zoeken naar hedendaagse problemen met de N97 is hier van deze problemen een opsomming gemaakt. Aanvullingen ontvang ik graag via DM. Mijn telefoon is traag! De N97 is een smartphone. Dit betekend dat de telefoon in staat is meerdere toepassingen tegelijk te draaien. In veel gevallen sluit het drukken op de rode toets de toepassing niet af maar plaatst het in de achtergrond. Naar verloop van tijd heb je dan meerdere toepassingen in de achtergrond draaien waardoor je telefoon beduidend langzamer wordt. Je kunt vaak in het menu van de toepassing kiezen voor "Afsluiten" of in het standby screen enkele seconden de menuknop vasthouden om de ingebouwde taskmanager weer te geven, druk een paar seconden op de taak die je wilt afsluiten en kies in de popup die verschijnt voor "afsluiten". Ik heb een paar keer een GPS toepassing gebruikt maar nu heb ik x euro aan kosten voor internet gebruik op mijn telefoonrekening staan!!De N97 beschikt over Assisted-GPS. Dit download via internet de laatst bekende positie van de satellieten zodat jij over een hele snelle GPS fix kan beschikken. Je kan A-GPS uitschakelen via Menu -> Locatie -> -> Positiebepaling -> Positiebep.methoden -> Assisted GPS. Indien je dit uitschakelt kan het tot 10 minuten duren eerdat je een goede GPS fix hebt.Mocht je Engels ingesteld hebben als taal dan kan je de instellingen aanpassen via Menu > Settings > Phone > Application Settings > Positioning > Positioning Methods. (met dank aan Hamsteg) Functie x doet het niet meer!De software op een smartphone kan net zoals Windows soms wel eens toe zijn aan een "herinstallatie". Als je alles geprobeerd hebt en je komt er maar niet uit, kun je als "last resort" nog een hard reset proberen. Hiermee wordt alles gewist van je telefoon (sms,contacten,applicaties) en wordt het besturingssysteem er weer opnieuw opgezet. Dit lost 99% van de problemen op.Je kunt een hardreset uitvoeren door in het standby scherm de volgende code in te voeren: *#7370# Mocht dit niet lukken omdat je toestel niks meer doet, dan kan je de "Vulcan Death Grip" uit voeren. Druk de onderstaand buttons in deze volgorde in (en houd ze ingedrukt)
![]() Het alarm loopt x minuten te laat af Dit is op dit moment een fout in de firmware van de telefoon. De vertraging is overigens nooit meer dan 6 minuten dus je zou er niet dood aan moeten gaan Er zit een kras op mijn lens Een ontwerpfout van het afschermkapje van de camera zorgt er voor dat deze vroeg of laat de lens beschadigd wanneer er op den duur vuil opkomt. Nokia zoekt momenteel naar een oplossing voor het probleem en in de tussentijd kun je kosteloos het onderdeel laten vervangen bij een Nokia Care Point. Het advies is om het afschermkapje gewoon open te laten staan en er bijvoorbeeld een beschermhoesje bij te kopen.Mijn vergrendelknopje is afgebroken Het vergrendelknopje van de N97 is een zwak punt en is al bij meerdere mensen afgebroken. Je kunt contact opnemen met Nokia Care en vervolgens dit mankement onder garantie laten verhelpen. Zie ook DeV0uReR in "Nokia N97 - Deel 3".Hoe verwijder ik Boingo, Qik en/of JoikuSpot?Deze applicaties zitten bij de N97 in de rom verwerkt en kunnen daarom helaas niet verwijdert worden. Ik heb ze zelf verplaatst naar een andere map waarin ik alle shortcuts dump die ik nauwelijks gebruik. Mocht je last hebben van het Boingo toegangspunt, deze kan je wel verwijderen. Kijk daarvoor even bij de eerstvolgende vraag.Hoe verwijder ik Boingo IAP (toegangspunt) ?Je kunt op de website van boingo een programma downloaden waarmee je het toegangspunt kunt verwijderen.Met dank aan toni1899 Hoe stel ik een vast toegangspunt in?Je kan in je browser instellen of je een vast toegangspunt wilt, of dat hij het vraagt aan de hand van je netwerk instellingen: Browser - opties - instellingen - algemeen - toegangspunt - staat nu op vragen indien nodig, zetten op welke je wilt.Ovi Suite meldt steeds dat er geen verbinding is met het internetBinnen Internet Explorer de optie offline werken even uitvinken en je OVI Suite kan weer contact maken met het internet. Deze melding kan voorkomen als je Internet Explorer niet als standaard browser gebruikt en je de OVI Suite eens gestart hebt zonder internet verbinding. | |||||||||||
Credits en Onderhoud | |||||||||||
Voor deze topicstart zijn een of meer dingen overgenomen uit de topicstart van deel1 en deel2. hiervoor credits naar Hooglander1 en NaF. |
[ Voor 106% gewijzigd door BastiaanN op 07-08-2010 15:15 ]
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)