Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:46

Quad

Doof

Je begint weer met een schone lei volgens mij.
Maar kan zijn dat het weer gesynced wordt met wa server en dat de berichten weer geladen worden.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De frustratie is bijna ten einde, vanaf morgen heb ik een Galaxy S2! Toch jammer dat de N97 niet aan de verwachtingen heeft kunnen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
edebee schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:48:
[...]

oke maar na herinstall heb je dan wel nog alle messages of begin je weer met een schone "lei" ?
Wat misschien nog handiger is, aangezien de N97 te pas en te onpas soms verbinding maakt met internet, is gewoon de instellingen van mobiel internet te verwijderen. Hoef je niet meer apps te verwijderen en weer terug te zetten, als je terug komt in Nederland even één smsje naar je provider en het werkt weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 23:38
Of, wat mij betreft nog praktischer, een paar letters (x o.i.d.) toevoegen aan het adres/instellingen waardoor de instellingen de verbinding mislukt. Is makkelijker weer te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 21:26
Zo, na een kleine twee jaar ga ik ook afscheid nemen van dit forum. Hoewel ik m'n N97 mini met de nodige (afgedwongen) updates, 3rd party software (Profimail, Opera) redelijk geschikt heb kunnen maken voor dagelijks gebruik werd het nooit echte liefde. Het is dus niet gelukt m'n contractsduur vol te maken, binnenkort ontvang ik m'n LG Optimus 7. In de winkel even vergeleken met de Lumia 800, maar die is het prijsverschil (250 vs 450) niet waard. Bovendien ben ik wel even aan iets anders toe dan Nokia, al lijken ze de laatste tijd weer op de goede weg te zitten. Voorlopig zijn ze mij echter kwijt als klant. De Nokia N97 mini komt in de auto te liggen voor de navigatie, dat was eigenlijk het enige waar ik echt tevreden over was.

Edit: is toch de Samsung Omnia 7 geworden, de Optimus 7 was niet meer leverbaar voor weinig. De omnia 7 inmiddels wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tweade op 05-12-2011 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe snel krijgen jullie bij de N97 mini de fout dat het geheugen vol zit? Ik krijg het al als ik eerst even browse met Opera Mini, en dan Ovi Maps start, dan krijg ik heel snel die fout. Dit gebeurt ook als ik de telefoon opnieuw opstart en dat vervolgens doe.

Ik heb alleen de e-mail widget en whatsapp aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmoret
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-06 15:07
ikJaap schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 11:25:
Hoe snel krijgen jullie bij de N97 mini de fout dat het geheugen vol zit? Ik krijg het al als ik eerst even browse met Opera Mini, en dan Ovi Maps start, dan krijg ik heel snel die fout. Dit gebeurt ook als ik de telefoon opnieuw opstart en dat vervolgens doe.

Ik heb alleen de e-mail widget en whatsapp aan te staan.
Sinds de laatste firmware update heb ik dat ook de hele tijd. Vaak heeft hij niet eens genoeg ram geheugen om op te laden. Dan moet je eerst de batterij er uit halen en weer terug plaatsen en het toestel weer aanzetten. Deze procedure om de 6 uur uitvoeren maakt de telefoon bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275034

De N97 heeft nooit genoeg ram gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 19:40

ZenTex

Doet maar wat.

Ik lijk de laatste te zijn, zal ik dan maar de deur dichtdoen?

Vorige week eindelijk afscheid genomen van m'n N97 na 2.5 jaar. Aanvankelijk was ik er redelijk tevreden over, het was m'n 1e smartphone dus wat wist ik nou.
Maar helaas werd de telefoon met elke update trager en instabieler totdat het uiteindelijk onwerkbaar werd.
Genomen foto's waren door de krassen in de lens (geweldig zo'n schuifje) en het overbelichting probleem door de randjes rond de lens ronduit rampzalig te noemen, GPS viel al snel op geen manier meer aan de praat te krijgen en hetzelfde gebeurde even later medt het kompas. Crashes waren meer regel dan uitzondering en browsen was schier onmogelijk zonder de pagina meerdere keren te herladen,
En dan dat geweldige geheugen. Op een gegeven moment kon ik elfs geen updates meer installeren vanwege onvoldoende geheugen, ondanks dat ik alle meuk eraf had gegooid, en dat was al 3 keer niks.

Dat Nokia ooit een toestel als dit uitgebracht heeft is gewoon schandalig te noemen.

1 kanttekening; het toestel is zeer solide als het om bouwkwaliteit gaat. Ik gok dat mijn N97 ongeveer 15 keer het asfalt heeft mogen kussen, waarbij ik me niet ingehouden heb, en afgezien van een paar minieme krasjes aan de rand is het toestel altijd heel gebleven.

Dit toestel heeft er echter wel voor gezord dat ik nooit van me'n lang zal ze leven meer een nokia koop!

* ZenTex geeft z'n Galaxy SII een flinke knuffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee hoor, je bent niet de laatste, ik heb de mijne ook nog en dat zal ook wel zo blijven. Omdat je er nog maar bitter weinig voor terugkrijgt, hou ik hem liever als reservetoestel, vooral omdat hij 't altijd goed gedaan heeft. Misschien heb ik geluk gehad,. misschien lag 't ook aan mijn tacktiek, nieuwe smartphones pas te kopen, wanneer ze al minstens een half jaar op de markt zijn (dan zijn ze nog goedkoper ook :)), hoe dan ook, ik heb er weinig problemen mee gehad.
De latere toestellen hadden 't probleem met de bekraste lens niet meer en bij de eerdere series kon het kosteloos verholpen worden. De huidige smartphones hebben bijna allemaal geen lensbescherming, dat is geen probleem bij een nieuw toestel, maar bij telefoons van een half jaar of ouder, zie je dan een lens vol krassen, tenzij je een goede case gebruikt. De lichtzweem van de flitser had ik soms wel, soms niet, maar sowieso zijn led-flitsertjes maar matig, een mobiele telefoon maakt de beste foto's bij goed daglicht.
De "geheugen vol"-melding zoals op mijn N95 heb ik op de N97 nooit gezien, maar ik heb hem ook altijd "schoon"gehouden, een paar nuttige apps, geen overbodige onzin en spelletjes heb ik nooit op mijn telefoons. Overigens laat ik mijn smartphones nooit weken achter elkaar aanstaan, ze gaan 's nachts aan de lader en dan staan ze uit (behalve die met WP7), scheelt ook in geheugengebruik.
GPS, navigatie en kompas werken bij mij nog gewoon, misschien is die van jou toch een keertje te vaak gevallen ? Wel is de GPS nooit zo nauwkeurig geweest, als bij onze oude N95, hij zit er soms een beetje naast.
De browser is in twee jaar tijds (met dagelijks internetgebruik) misschien in totaal een keer of tien gecrasht, het gehele toestel slechts een keer.
Heb heel veel plezier van het toetsenbord gehad, vooral omdat 't scherm in opengeschoven toestand een beetje schuin staat, was 't heel prettig internetten en emailen op de N97, daarvoor had ik hem ook gekocht, want dat doe ik meer dan bellen. De N900 van mijn man heeft dat schuinstaande scherm helaas niet, mijn E7-00 gelukkig weer wel.
Voor mijn tweede simkaart heb ik nu een HTC 7 Trophy (WP7), prima ding, soepel, snel en stabiel, maar dankzij de N97 weet ik wel, dat ik altijd minstens een toestel met fysiek toetsenbord wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lydus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-06 23:47
Hier ook nog iemand met een N97, en ook nog eens voor dagelijks prive gebruik, al sinds september 2009. Ik moet wel bekennen dat ik mijn toestel de laatste paar maanden niet zo intensief meer gebruik omdat ik geen trein forens meer ben, en beschik over een blackberry. Was dat niet zo geweest dan had ik hem nu niet meer gebruikt, simpelweg door de regelmatige crashes, traagheid, en geheugen vol meldingen.

Het goede nieuws aan mijn N97 is dat hij het nog doet. Als ik hem gebruik is het voor kort gebruik, even een smsje sturen of met Opera Mini browsen (de ingebouwde browser is te langzaam en loopt te veel vast). Langdurig gebruik is niet aantrekkelijk tenzij het om navigatie gaat, dat werkt heerlijk (overigens met externe bluetooth GPS, want anders is de nauwkeurigheid hopeloos, zeker in het buitenland in offline modus). De camera is slecht, altijd geweest, maar heeft geen krassen (is wel vervangen in het begin). Mijn blackberry bold maakt betere foto's, en dat zegt wat. De FM-transmitter gebruik ik met enige regelmaat, ideaal in combinatie met mijn autoradio zonder bluetooth, helaas wel een zeer beperkt bereik, het toestel moet praktisch op de autoradio liggen wil je geen ruis hebben. De batterij is wel wat problematisch aan het worden, na een dag van bijna geen gebruik moet hij echt aan de lader.

Het goede nieuws is dus dat hij het nog doet. De bouwkwaliteit is uitstekend. Ik had nooit verwacht dat het toetsenbord na 2,5 jaar nog steeds een "klik" zou geven bij het open en dicht doen, laat staan dat alle knopjes het nog zouden doen. Ik hou hem nog, even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:29

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik gebruik mijn N97mini alleen nog voor de Sports-Tracker. Nauwkeurigheid van de mini is redelijk en de oude app laadt toch net iets meer zien dan de nieuwe voor Windows Phone.
Daarbij is het handig om de "resources" te verdelen: ik heb de Nokia wel eens in 20 minuten leeggetrokken (niet helemaal, want hij kwam niet van de lader, maar had wel alle streepjes nog): bluetooth, FM radio, GPS en scherm continu aan. Nu heeft de nokia alleen de GPS en het scherm en mijn Samsung Omnia de bluetooth en radio over datalijn (betere kwaliteit dan FM en WP kan je niet belazeren met een antenne).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Mijn vriendin gebruikte haar 97mini nog wel, en had hem nog geen 2 jaar. Bij ThePhoneHouse zeiden ze dat er fabrieksgarantie op zat. Nu is hij terug, en mag er blijkbaar toch betaald worden.
Het probleem was dat het touchscreen niet meer reageerde. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met ervaringen van reparatie van het touch-screen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serge75
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-06 23:38
Niet met de reparatie, wel met een soortgelijk probleem. Ik wilde mijn oude N97mini aan mijn vrouw overdoen, maar het Touchscreen reageerde ook slecht (reageerde op de verkeerde plaats of helemaal niet).

Nokia Support gemaild om te vragen waar ik de telefoon binnen garantie kon aanbieden voor een reparatie. Ik kreeg een aantal adressen, maar ook het advies om een harde reset te doen. Ondanks dat ik zeker wist dat dat niet zou helpen, toch maar even gedaan (moest toch worden opgeschoond...) en sindsdien is het probleem niet meer voorgekomen. En ik dacht nog wel zeker te weten dat het een hardware-issue was...

Hij doet het trouwens nog prima (met de mini zijn sowieso veel minder problemen geweest, op wat geheugen-tekort na), ook mechanisch na 2 jaar nog piekfijn.

Voor wat betreft de kosten: misschien ku je ook Nokia Support mailen om te vragen of het normaal is dat je voor een garantiereparatie moet betalen bij the PhoneHouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:12
Diablow schreef op maandag 12 maart 2012 @ 20:18:
Mijn vriendin gebruikte haar 97mini nog wel, en had hem nog geen 2 jaar. Bij ThePhoneHouse zeiden ze dat er fabrieksgarantie op zat. Nu is hij terug, en mag er blijkbaar toch betaald worden.
Het probleem was dat het touchscreen niet meer reageerde. Ik vroeg me af of er meer mensen zijn met ervaringen van reparatie van het touch-screen?
Raar verhaal. Nokia biedt in principe toch altijd twee jaar garantie. Via hun site kan je dat ook controleren (nokia online repair). Met de productcode van het toestel moet dat lukken. Ik zou me niks wijs laten maken door the phonehouse. Bij een volgende keer gewoon zelf een envelope aanvragen bij nokia online repair:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
lutj schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 16:55:
[...]

Raar verhaal. Nokia biedt in principe toch altijd twee jaar garantie. Via hun site kan je dat ook controleren (nokia online repair). Met de productcode van het toestel moet dat lukken. Ik zou me niks wijs laten maken door the phonehouse. Bij een volgende keer gewoon zelf een envelope aanvragen bij nokia online repair:)
The Phonehouse repareert via Dynafix, en daar zijn veel klachten over te vinden, voornamelijk mensen die val, stoot en/of waterschade hebben volgens Dynafix, maar daar niks van weten. Ze adviseerden ook min of meer om het toestel daar te laten, wat 90 procent doet. Kun je dus weer lekker een nieuw toestel kopen.

Er was ons ook verteld dat ze echt niks hoefde te betalen, ook als zou blijken dat het niet onder de garantie viel. Na een beetje aandringen, de vrouw die ons dat had verteld kon zich niet meer herinneren dat ze dat had gezegd, betaalde The Phonehouse de onderzoekskosten.

Toestel komt eind van de week terug, maar ik geloof dat de 2 jaar garantie er dan net op zit, hopen dus op wat coulance bij Nokia online repair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-02 14:07
Na 1,5 jaar gebruik van de n97 mini is hij overleden gister, plots! niet zozeer overleden.. Nee het scherm is ineens defect.. Heel jammer.. Nu afwachten (mocht iemand een idee hebben wat het kan zijn heb een topic erover aangemaakt en dan hoor ik het graag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
CristianSchriev schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:16:
Na 1,5 jaar gebruik van de n97 mini is hij overleden gister, plots! niet zozeer overleden.. Nee het scherm is ineens defect.. Heel jammer.. Nu afwachten (mocht iemand een idee hebben wat het kan zijn heb een topic erover aangemaakt en dan hoor ik het graag).
eerst leuke regenboogkleurtjes en dan helemaal zwart? nieuw scherm nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
De n97 mini van mijn vriendin doet het overginds toch weer, een beetje dan. Het touchscreen reageert weer wel, maar de monteur heeft het schuifmechanisme niet goed terug gezet, dus dat gaat nu iets stroever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
knakker2 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:59:
[...]

eerst leuke regenboogkleurtjes en dan helemaal zwart? nieuw scherm nodig...
Denk het, ga langs de vodafone winkel aangezien ik toch nog 3 maandjes ermee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:36
Ook mijn n97 is dood en volg deze draad verder niet meer, ik ga het met de HTC Titan proberen ;w

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
__Erik__ schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:22:
Ook mijn n97 is dood en volg deze draad verder niet meer, ik ga het met de HTC Titan proberen ;w
Goede overstap, ik heb de One X. Beste wat me ooit is overkomen.. doeidoei slome nokia ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaK1983
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09-2018
Al een hele tijd hier niks meer gepost (gelukkig!) en zeer te spreken over de Samsung Galaxy S II.
Hij doet precies wat hij hoort te doen, toestel van het jaar 2011 en niet voor niks en na alle ellende van de N97 ben ik zooooooooo blij met een ECHTE smartphone!
Nokia heeft na jarenlang trouwe klant geweest te zijn echt afgedaan voor mij en ondanks dat de Lumia's er erg leuk uitzien, zal ik nooit maar dan ook nooit meer een cent aan dat bedrijf uitgeven.......

PSN ID: kwaK1983

Pagina: 1 ... 63 64 Laatste