Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste
Acties:
  • 389.356 views

Anoniem: 320297

wie weet hiervoor een oplossing.? :'( ..

op mijn n97 blijft het envelopje knipperen en geeft aan "sim geheugen vol". nu heb ik geprobeerd om via pc suite en via tel zelf het te veranderen maar niets helpt....

PS: ben opzoek naar NOS teletext app n97,heeft iemand deze al gespot?

Anoniem: 226604

Rambie schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:06:
De foto's bij het begin scherm, favoriete contacten zijn nogal korrelig. Is hier al een oplossing voor? Ik heb gezocht maar niets hierover gevonden!
Totaal geen korreligheid hierzo. Gewoon scherpe foto's! Misschien zelf een andere resolutie kiezen en deze toevoegen aan je contact?!

Misschien ten overvloede maar anders gaat zometeen ook nog iedereen roepen dat je van een toestel van 600,- toch wel mag verwachten dat de foto's van je favoriete contacten scherp worden weergegeven! Schei toch eens uit mensen... De N97 is een prima toestel en heeft net zoals ieder ander gebruiksvoorwerp plus- en helaas ook minpunten.

Anoniem: 218081 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:50:
[...]

Danku :*)

Volgende vraagje dan maar weer xD
Heeft iemand zoon nieuwe N97, zo ja, is het probleem inderdaad opgelost of niet ?
Alvast bedankt
Verdiep je eens in de materie voordat je lukraak iets post!

Nieuwe N97? Je bedoelt dan waarschijnlijk de mini? Die heeft geen schuifcover voor de lens. Dan kan je waarschijnlijk ook geen krassen krijgen van dat kapje he? Duh...

Anoniem: 320297 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:19:

op mijn n97 blijft het envelopje knipperen en geeft aan "sim geheugen vol". nu heb ik geprobeerd om via pc suite en via tel zelf het te veranderen maar niets helpt....
Ook dit is al voorbij gekomen...

Al gezocht op knipperend envelopje?

Ik heb het maar even voor je gedaan:

Nokia N97 - Deel 2

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 226604 op 30-09-2009 22:29 ]

Misschien is dit wel handig voor een hoop mensen hier:

http://www.gsmtrack.nl/handleidingen/779.pdf

Juist; de handleiding van de N97 in pdf formaat.

Anoniem: 197684 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:51:
[...]

Ik heb hier ook last van en zou het toch een stuk prettiger vinden als je het gewoon uit kan zetten en dat jezelf bepaalt wanneer je dit wil
Dit bepaal je toch ook zelf...

Netwerkinstellingen
Selecteer Menu > Instellingen en Connectiviteit >
Netwerk.
Het apparaat kan automatisch schakelen tussen GSMen
UMTS-netwerken. GSM-netwerken worden
aangeduid met . UMTS-netwerken worden
aangeduid met .
Een actieve HSDPA-verbinding (high-speed downlink
packet access) (netwerkdienst) wordt aangeduid met
.
Maak een keuze uit de volgende opties:
● Netwerkmodus — Selecteer welk netwerk u wilt
gebruiken. Als u Dual mode selecteert, wordt het GSM- of UMTS-netwerk automatisch geselecteerd op
basis van de netwerkparameters en de roamingovereenkomsten
tussen de serviceproviders. Neem
contact op met uw netwerkprovider voor de details
en kosten van roaming. Deze optie wordt alleen
weergegeven als deze wordt ondersteund door de
serviceprovider.
Een roaming-overeenkomst is een overeenkomst
tussen meerdere serviceproviders die gebruikers
van verschillende netwerken in staat stelt om
gebruik te maken van de diensten van andere
serviceproviders.

Dus... Roaming toestaan? Nee, als je dat niet wilt... Wat boeit het voor de rest of hier in Nederland je packetgegevens wel of niet aktief zou zijn?

Anoniem: 320137

Anoniem: 226604 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:41:

Anoniem: 133542

Anoniem: 320297 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:19:

op mijn n97 blijft het envelopje knipperen en geeft aan "sim geheugen vol". nu heb ik geprobeerd om via pc suite en via tel zelf het te veranderen maar niets helpt
PS: ben opzoek naar NOS teletext app n97,heeft iemand deze al gespot?.....
Ik heb de aplicatie van via de site uitzending gemist.Hij is sinds kort ook voor de N97 beschikbaar.
Je moet dan een sms sturen even op de site kijken voor het juiste nummer.
Maar het beeld laat te wensen,is vaak korrelig en niet zuiver.
Ik denk dat ze daar nog het een en ander aan moeten doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 133542 op 30-09-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220263

Ik kreeg een SMS van My Nokia dat de nieuwe FW uit is, kan ik hem nog steeds niet updaten (UK versie).

Backuppen gaat nog steeds niet, zelfs met de nieuwste Ovi versie. Steeds blijft hij hangen bij backup van specifiek model.

Daarnaast krijg ik nu steeds de melding "te weinig geheugen". Blijkbaar gebruik ik 66MB aan 'overigen' en heb ik geen optie om te kijken wat :/

Ik wil graag ten minste mijn berichten backuppen, format, opnieuw installeren, hard reset en dan alles opnieuw instellen. Het probleem is, dit heb ik al een keer gedaan en blijkbaar gaat toch alles naar C:/ terwijl ik alles naar D: wil... hoe ga ik hiervoor zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46

hamsteg

Species 5618

Anoniem: 313642 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 19:58:
[...]

hahhahahhaha grappig. niet dus
ik betaal toch geen 600 euro voor een telefoon om dan nog te gaan klooien met de wekkerfunctie! en zoals ik al schreef...er zijn blijkbaar mensen met hetzelfde probleem...die verwezen werden naar een bepaald antwoord...ik hoopte dus dat iemand mij dat antwoord kan geven

als je geen antwoord hebt (zoals jij dus),kun je net zo goed niet reageren 'dunkt mij'
Er is een gratis applicatie via de OVI store: NightStand die ik wel eens gebruik als ik onderweg ben. Zorg wel dat hij 's nachts aan de lader ligt want het scherm wordt volledig gebruikt als wekker. Het is mij niet opgevallen dat het alarm niet op tijd afloopt dus ... proberen zou ik zeggen.

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Anoniem: 133542 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:54:
[...]

Ik heb de aplicatie van via de site uitzending gemist.Hij is sinds kort ook voor de N97 beschikbaar.
Volgens mij SMS "NOS MOBIEL" naar 9090.
Maar op deze pagina komt géén downloadmelding zoals bij uitzending gemist. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 226604 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:45:
[...]

Dus... Roaming toestaan? Nee, als je dat niet wilt... Wat boeit het voor de rest of hier in Nederland je packetgegevens wel of niet aktief zou zijn?
Volgens mij kan die nog steeds op internet als je enkel GSM hebt ingeschakeld, maar dan gaat hij gewoon via GPRS. Nergens is er een optie om internet (packetverbinding) echt uit te schakelen.

Verder is het gewoon onnodig om constant een packetgegevens verbinding actief te hebben als je het niet gebruikt, hij moet gewoon verbinding indien het nodig is. Lijkt me de batterijduur ook ten goede komen.
Barock schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:25:
[...]

Volgens mij SMS "NOS MOBIEL" naar 9090.
Maar op deze pagina komt géén downloadmelding zoals bij uitzending gemist. 8)7
In het NOS MOBIEl topic (ff zoeken) is nog een download mirror te vinden. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-10-2009 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Ik heb een schermafbeeling gemaakt (jpg) hoe krijg ik deze ingevoegd bij bijvoorbeeld dit bericht?
Ik heb het bestand opgeslagen op mijn bureaublad, maar als ik op afbeelding klik vraagt deze site een URL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Barock schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:44:
Ik heb een schermafbeeling gemaakt (jpg) hoe krijg ik deze ingevoegd bij bijvoorbeeld dit bericht?
Ik heb het bestand opgeslagen op mijn bureaublad, maar als ik op afbeelding klik vraagt deze site een URL.
Lees de faq even door.. Overzicht van UBB-codes

Ontopic: Blijven alle instellingen en geinstalleerde programma's behouden wanneer je update naar 12.0.026? Bij de eerste update was dit wel zo :)

[ Voor 32% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-10-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
De 12.0.026 firmware is uit voor de CV toestellen van Nederland :)

[ Voor 0% gewijzigd door BastiaanN op 01-10-2009 11:16 . Reden: typo ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:51:
De 12.0.026 firmware s uit voor de CV toestellen van Nederland :)
Klopt... ben al twee uur bezig om hem op mijn toestel te krijgen, maar krijg steeds foutmeldingen over een te slowe of instabiele internetverbinding. Ook meldingen over firewall uitsluitingen.
Wat ik ook probeer op DRIE verschillende computers hij wordt steeds afgekapt.
Zal het later op de dag nog eens proberen, wellicht zijn we met teveel tegelijk aan het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
XstarzZ schreef op woensdag 30 september 2009 @ 14:07:
[...]

ja ik krijg dezelfde vage melding...
men firewall volledig uitgezet hielp ook niets.
en aan traag internet kan het zeker niet liggen het is hiervoor altijd al gelukt op dezelfde pc en nu niet meer :? .
heb wel ergens op de site van nokia gelezen maar kan het zo niet 1 2 3 terug vinden,
dat de software updater problemen heeft om inteloggen bij het databestand en dat redelijk veel mensen deze foutmelding krijgen.
hoop dat nokia er rap wat aan doet, of iemand hier een oplossing vindt.
Ik heb nu dezelfde foutmelding, vrij irritant gezien ik hem geflashed heb naar een engelse versie en nederlands terugwil. hij doet dit pas NA dat hij alles heeft gedownload 8)7

Edit2; ik heb zelf geprobeerd om via navifirm de firmware te downloaden. bij de volgende file krijg ik een 404 error; RM505_507_12.0.026_uda1_001.uda.fpsx. Blijkbaar staan alle files nog niet op de server

[ Voor 14% gewijzigd door BastiaanN op 01-10-2009 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Barock schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:55:
[...]

Klopt... ben al twee uur bezig om hem op mijn toestel te krijgen, maar krijg steeds foutmeldingen over een te slowe of instabiele internetverbinding. Ook meldingen over firewall uitsluitingen.
Wat ik ook probeer op DRIE verschillende computers hij wordt steeds afgekapt.
Zal het later op de dag nog eens proberen, wellicht zijn we met teveel tegelijk aan het installeren.
kom tot 123 Mb, dan haakt hij af. vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46

hamsteg

Species 5618

Dj-sannieboy schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:32:
Verder is het gewoon onnodig om constant een packetgegevens verbinding actief te hebben als je het niet gebruikt, hij moet gewoon verbinding indien het nodig is. Lijkt me de batterijduur ook ten goede komen.
Dit is niet helemaal waar. De server kant kan niet zomaar een verbinding met je mobiel opzetten. Het openhouden van een packetverbinding wordt vaak gedaan om makkelijk vanuit de serverkant iets te kunnen pushen. Het openhouden van een verbinding kost (nagenoeg) geen data verkeer. Volgens mij is het om de zoveel minuten een ping-achtig commando.

Je moet je niet zo zeer druk maken over de verbinding als wel de applicatie(s) die deze verbinding openhoud(en) (widgets op je hoofdscherm?). Zij veroorzaken de data die in rekening wordt gebracht.

Politiek overgevoelig: complexiteit en gevoeligheid van politieke onderwerpen, waarbij het de kunst is een constructieve dialoog te voeren. Censuur door overgevoeligheid: gedrag waarbij bepaalde content wordt geredigeerd uit angst voor offensief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
rednaS8 schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:17:
Ik zag vanmorgen inderdaad ook een update (voor UK versie). Na het updaten naar 12.0.026 heb ik totaal geen beschikking meer over WLan. In het menu bij connectiviteit is bij mij de WLan-scan ook verdwenen. Ook via andere apps geen mogelijkheid tot WLan.

@ Crusher77: Heb jij of andere mensen hier ook last van?
Is hier al een oplossing voor? Ik heb dit ook. Was zo stom om geen backup van mijn instellingen te maken(backup contacten en agenda via Ovi online).

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexx2233
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06 20:44
via FOTA werkt het wel.. er zal niet veel nieuws zijn denk ik... de update is dan maar tussen de 600 en 700kb. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233780

rednaS8 schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:17:
Ik zag vanmorgen inderdaad ook een update (voor UK versie). Na het updaten naar 12.0.026 heb ik totaal geen beschikking meer over WLan. In het menu bij connectiviteit is bij mij de WLan-scan ook verdwenen. Ook via andere apps geen mogelijkheid tot WLan.

@ Crusher77: Heb jij of andere mensen hier ook last van?
The_Fes schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 12:56:
[...]

Is hier al een oplossing voor? Ik heb dit ook. Was zo stom om geen backup van mijn instellingen te maken(backup contacten en agenda via Ovi online).
ik had het zelfde probleem opgelost met een harde reset.
Let wel op dat je van de dingen die je niet kwijt wilt een back-up maakt.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 233780 op 01-10-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:48:
[...]

kom tot 123 Mb, dan haakt hij af. vervelend
Weer eens geprobberd met de Ovi-Suite:

Het moet niet gekker worden: Krijg nu de volgende melding:

Interne Fout!

Downloading of the variant package failed.
Most probably is non-commercial software in your device.

Het blijft tobben om deze update erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Firmware upgrade werkt nu, blijkbaar hebben ze het missende bestand geupload :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Barock schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

Weer eens geprobberd met de Ovi-Suite:

Het moet niet gekker worden: Krijg nu de volgende melding:

Interne Fout!

Downloading of the variant package failed.
Most probably is non-commercial software in your device.

Het blijft tobben om deze update erop te krijgen.
Toch voor elkander gekregen, indien een van jullie ook deze melding hebben gekregen heb ik wellicht de oplossing gevonden. Ik heb mijn widget: "comingNextB" uitgeschakeld en tevens "Fsecure". Daarna probleemloos geupdate! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Even een geheel andere vraag:

Op mijn N97 staat Boingo, ik weet niet wat ik daar mee moet, Ja registreren en dan na 3 maanden € 5,95.
Nu dat hoef ik niet, maar hoe krijg ik dat programma eraf? Via Nokia PC-Suite zie ik hem niet!
Hetzelfde geldt voor dat programma Qik, wil ik ook eraf hebben maar idem, niet te vinden in Nokia Application Installer.
Scheelt ook weer geheugen.

Of hebben de instalatiebestanden een afwijkende naam?

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
Barock schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:45:
Even een geheel andere vraag:

Op mijn N97 staat Boingo, ik weet niet wat ik daar mee moet, Ja registreren en dan na 3 maanden € 5,95.
Nu dat hoef ik niet, maar hoe krijg ik dat programma eraf? Via Nokia PC-Suite zie ik hem niet!
Hetzelfde geldt voor dat programma Qik, wil ik ook eraf hebben maar idem, niet te vinden in Nokia Application Installer.
Scheelt ook weer geheugen.

Of hebben de instalatiebestanden een afwijkende naam?

Ben benieuwd.
Een geheel andere vraag? Ook dit is al vele malen voorbij gekomen.. Zoek eens voor de lol gewoon op Boingo..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
The_Fes schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:48:
[...]

Een geheel andere vraag? Ook dit is al vele malen voorbij gekomen.. Zoek eens voor de lol gewoon op Boingo..
Maar er staat nergens hoe je de app er vanaf kunt krijgen... Ik kan ook nergens vinden hoe ik m weg kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Xmasjos schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:25:
[...]

Maar er staat nergens hoe je de app er vanaf kunt krijgen... Ik kan ook nergens vinden hoe ik m weg kan krijgen
Omdat dit dus niet kan. Er is hier wel vaker vermeld dat de App op de rom staat en daar kan je geen bestanden van verwijderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542

Zijn er al verschillen te melden tussen de 12.024 en de nieuwe 12.026 firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
12.0.026 is alleen voor de "Country Variants", deze komt niet uit voor de globale toestellen. Ze zijn vrijwel hetzelfde alleen zit hier specifieke meuk in voor Nederland zoals internet profielen voor de NL Providers e.d.

Ik zou het iig niet proberen om het op een niet-CV toestel te zetten, de 12.0.24 werkte ook al voor geen meter op een CV toestel en downgraden kan je niet :P

Zie uitleg van Robert Webbe iets verder hier onder :)

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanN op 02-10-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226604 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 22:41:

hartelijk dank _/-\o_ , ben nu eindelijk van dat iritante geknipper af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133542 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 23:54:
[...]

De nos applicatie had ik al maar het gaat mij om een afzonderlijke Teletext app zoals die ook te vinden is bij de Iphone.

Thnx anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:26
hmm ik heb op veel fora gezien dat mensen met een 0585162 toestel al hebben geupdate. Raar dat ik het nog niet kan:p Misschien toch maar handmatig productcode veranderen! Ik vind het maar raar lopen deze updatepolicy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:34:
[...]

Omdat dit dus niet kan. Er is hier wel vaker vermeld dat de App op de rom staat en daar kan je geen bestanden van verwijderen :)
Boingo kun je weghalen hoor, geen probleem. Zoek maar eens goed, het progje kun je zelfs downloaden van de Boingo site.

Edit: @BastiaanN, je hebt gelijk, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sansar op 01-10-2009 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Sansar schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:24:
[...]

Boingo kun je weghalen hoor, geen probleem. Zoek maar eens goed, het progje kun je zelfs downloaden van de Boingo site.
Nee, je kan alleen de accesspoints verwijderen, niet de applicatie zelf.
The Nokia N97 comes pre-loaded with three months of free Boingo Wi-Fi. Like other native N97 applications (Contacts, Calendar), the Boingo application is pre-installed and cannot be removed. The first time you launch Boingo, a Boingo IAP (Internet Access Point) will be created under Internet Destinations. However, if you choose not to activate your free Boingo account, neither the application nor the IAP will interfere with your other connections.

If you wish to remove the Boingo IAP, simply run the “Boingo IAP Remover,” which removes the IAP (if present) from your device.

If at a later time, you wish to activate your free Boingo account, simply re-launch the application, which will re-create the Boingo IAP
Bron: http://labs.boingo.com/blog/?p=310

[ Voor 57% gewijzigd door BastiaanN op 01-10-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 14:50
weet iemand wat er met mijn n97 kan zijn?

ik heb wlan met wep.deze heb ik in mn nokia met de cijfers en letters toegevoegd.Dus kan ik beveiligd internetten.
Daarnaast heb ik dus ook telfort spot internet abbonement.
Het is nu alsof mn telefoon met Wlan een hele langzame verbinding aan het opstarten is.
Terwijl ik nu met telfort spot veel sneller een pagina kan laden.
Dit allemaal nadat telfort met zijn storing verholpen is.
Zelfs de Accu weather is nu een drama..( met spot en wifi beide trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316599

Heb m net geupdate, en meteen raak! De eerste keer liep hij half vast en kon de ontgrendel toets de telefoon niet ontgrendelen. Moest dus de accu loshalen. Daarna leek hij het opnieuw te doen maar na een halve minuut pakte hij wel de ontgrendelknop.

Ben benieuwd. Heb ff gekeken met Taskman en hij heeft niet meer mb vrij met de nieuwe fw. Na opstarten zon 53 mb, dat had ik met 11 ook. Hij lijkt ieeetsss sneller te zijn dan 11.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 316599 op 01-10-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ik heb hem zojuist ook voorzien van FW 12.0.026, ging geheel probleemloos.

Wel eerst een backup gemaakt, maar geen noodzaak gehad om iets terug te zetten.

Alleen zijn de 3 favo contacten die ik had aangemaakt (die met de gele ster) nu niet meer favo.

WLAN en alle andere instellingen zijn nog gewoon aanwezig. Ik heb het met NSU gedaan en niet FOTA.

Voor de twijfelaars: downloads van de Music Store en ook de Maps licentie blijven gewoon geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Sansar schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 21:32:
Wel eerst een backup gemaakt, maar geen noodzaak gehad om iets terug te zetten.
Alleen zijn de 3 favo contacten die ik had aangemaakt (die met de gele ster) nu niet meer favo.
Gewoon je backup (contacten) terug zetten, en je favo's staan er weer.
Daar is je backup voor O-)
Ander gewoon opnieuw je favo's instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 294573

Mijn internet werkt alleen nog maar thuis met wifi. Terwijl ik wel een abonnement heb voor internet van vodafone. Iemand enig idee welke instellingen ik mischien moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205576

Heb een probleem met automatisch mail ophalen. Ik heb ingesteld op een interval van 15m elke dag. Maar heel vaak zie ik geen mail totdat ik verbinding met de mailbox maak, terwijl er al een uur een mail in mijn inbox zit.. Is dit een bug van FW 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polo306
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-06 14:50
@webreal.vodafone heeft internet storing.
Stond gister op nu.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 21:03
gister deed het internet van vodafone het gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Graag weer ontopic. De storing van Vodafone (en de gevolgen) hoort hier niet thuis.

Deze discussie past beter in Landelijke storing Vodafone GPRS data netwerk

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Laatst online: 09-10-2022
BastiaanN schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:09:
[...]

Ik heb nu dezelfde foutmelding, vrij irritant gezien ik hem geflashed heb naar een engelse versie en nederlands terugwil. hij doet dit pas NA dat hij alles heeft gedownload 8)7

Edit2; ik heb zelf geprobeerd om via navifirm de firmware te downloaden. bij de volgende file krijg ik een 404 error; RM505_507_12.0.026_uda1_001.uda.fpsx. Blijkbaar staan alle files nog niet op de server
het is grelukt bij mij, 3keer foutmelding tijdens downloaden van update ma na herproberen uiteindelijk toch aan de 138mb gekomen en geupdate, had namelijk juist het zelfde wou ook men nederlandse taal terug :p
veel geluk hoop dat het bij u ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:52

robertwebbe

Robert Webbe

Anoniem: 133542 schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:35:
Zijn er al verschillen te melden tussen de 12.024 en de nieuwe 12.026 firmware?
12.0.026 is the official PR1.2 release for new production units and for care.

PR1 user who upgrades to PR1.2 via NSU/FOTA will need to upgrade Mail for Exchange through SW updates in applications folder, and widgets through Ovi store (Facebook, Accuweather, etc.) separately
Previous 12.0.024 release is already available via NSU & FOTA, but 12.0.026 provides more compatibility for HW components to increase production capabilities. All other features and functionalities are same.

For all returned devices, 12.0.026 should be reflashed as latest PR1.2 SW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 14:13
Ja hoor, rekening van Vf en voor 35 euro datakosten :( In Duitsland heb ik regelmatig de navigatie aan gehad maar alleen om te kijken waar ik was (via die interne ontvanger). Ik kreeg steeds de waarschuwingsmelding dat data kosten in het buitenland duurder kunnen zijn. Vervolgens kreeg ik vanuit het prog. de vraag (zoals altijd) of ik online wilde gaan. Hier koos ik dan "nee" dus het is mij even onbekend waar deze kosten nou door zijn gekomen. Iemand ook een wat hogere rekening ivm data verkeer vanuit het buitenland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
robertwebbe schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

PR1 user who upgrades to PR1.2 via NSU/FOTA will need to upgrade Mail for Exchange through SW updates in applications folder, and widgets through Ovi store (Facebook, Accuweather, etc.) separately
Ik heb gisteren PR1.2 via NSU geinstalleerd en Accuweather werkt nog gewoon prima.

Zou natuurlijk AW kunnen verwijderen en opnieuw installeren via Ovi en dan meteen op de E schijf. Scheelt weer ruimte op C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317026

Zojuist ook fw 12 geinstalleerd, ging allemaal perfect, alles werkt nog, niks verdwenen, fantastisch.
Alle 'problemen' die hier worden vermeld geen last van, ontgrendelaar werkt zelfs beter, phone is stukje
sneller geworden, en volgens mij is ook het probleem met mijn bt carkitt uit de wereld nu, zojuist een gesprek
van 6min18sec zonder te worden afgekapt, is me hiervoor dus nooit gelukt.. Rondom geweldig dus,
geweldig toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Laatst online: 23-06 18:47
Worden je gesprekstimers ook gereset na een update??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
Ladykiller007 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:52:
Worden je gesprekstimers ook gereset na een update??
Nee! Zojuist gekeken voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:39
etienne100 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:21:
Ja hoor, rekening van Vf en voor 35 euro datakosten :( In Duitsland heb ik regelmatig de navigatie aan gehad maar alleen om te kijken waar ik was (via die interne ontvanger). Ik kreeg steeds de waarschuwingsmelding dat data kosten in het buitenland duurder kunnen zijn. Vervolgens kreeg ik vanuit het prog. de vraag (zoals altijd) of ik online wilde gaan. Hier koos ik dan "nee" dus het is mij even onbekend waar deze kosten nou door zijn gekomen. Iemand ook een wat hogere rekening ivm data verkeer vanuit het buitenland?
De GPS module in je telefoon is een A-GPS module. Dat betekend dus dat wanneer je een GPS connectie maakt dat hij eerst het internet op gaat om een klein bestandje te downloaden met daarin de gegevens over waar de satellieten zich bevinden. Hierdoor kun je veel sneller een fix krijgen.
Waarschijnlijk betaal je daarom nu 35 euro aan data kosten. Hoewel het bestandje erg klein is wordt je in het buitenland waarschijnlijk niet per megabyte ofzo aangereken, maar per keer dat je connect. Vermoed ik...

Oplossing: in het buitenland A-GPS uitzetten en terugvallen op alleen GPS. Fix kan dan wel een minuut of 10 duren als je een beetje pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Schmoove schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 15:56:
[...]

De GPS module in je telefoon is een A-GPS module. Dat betekend dus dat wanneer je een GPS connectie maakt dat hij eerst het internet op gaat om een klein bestandje te downloaden met daarin de gegevens over waar de satellieten zich bevinden. Hierdoor kun je veel sneller een fix krijgen.
Waarschijnlijk betaal je daarom nu 35 euro aan data kosten. Hoewel het bestandje erg klein is wordt je in het buitenland waarschijnlijk niet per megabyte ofzo aangereken, maar per keer dat je connect. Vermoed ik...

Oplossing: in het buitenland A-GPS uitzetten en terugvallen op alleen GPS. Fix kan dan wel een minuut of 10 duren als je een beetje pech hebt.
Volgens mij is het juist die A-GPS die vraagt of die naar het internet mag in het buitenland. :)
Ik kreeg laatst dezelfde melding in Duitsland in het Nederlands terwijl ik een Engels navigatiesysteem gebruik. Maar het zou ook iets anders geweest kunnen zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanN op 02-10-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 16:50
etienne100 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:21:
Ik neem aan de je de kaarten van duitsland met maploader er op gezet hebt van te voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

ik ben sind svandaag ook in het bezit :)
nu is me backup van uit me N96 prima gelukt op de sms inbox na smsje dtaan er maar de namen niet :( hoe moet ik dit oplossen?? via google kwam ik neit echt tot een duidelijk antwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218081

Hoi, il heb een vraagje,
Ben nu in het bezit van een N97 ( :) ) en nu vraag ik me af hoe ik kan zien dat internet via de WLAN gaat, ik heb de antenne met het slotje boven rechts, maar langs de url staat er een E met 2 streepjes horizontaal erboven en 2 verticaal (continu) eronder.
Ik neem aan dat het nu via de EDGE gaat, maar hoe kan ik hem op WLAN forceren?
Alvast bedankt.

EDIT: Bij de Instellingen heb ik hem bij Algemeen heb ik internet ingevoert, en nu staat er de livebox.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 218081 op 02-10-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119536

Ik heb deze vraag vorige week ook al gesteld, maar nog steeds geen antwoord gehad.
Sinds 23 september ververst mijn N97 de rss-feeds niet meer. Allereerst viel me dat bij nu.nl op en bij nader onderzoek bleek dat ook de andere feeds niet meer te verversen zijn, ook niet handmatig. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of is het een algemeen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195854

ettienne 100 schreef;

Ja hoor, rekening van Vf en voor 35 euro datakosten In Duitsland heb ik regelmatig de navigatie aan gehad maar alleen om te kijken waar ik was (via die interne ontvanger). Ik kreeg steeds de waarschuwingsmelding dat data kosten in het buitenland duurder kunnen zijn. Vervolgens kreeg ik vanuit het prog. de vraag (zoals altijd) of ik online wilde gaan. Hier koos ik dan "nee" dus het is mij even onbekend waar deze kosten nou door zijn gekomen. Iemand ook een wat hogere rekening ivm data verkeer vanuit het buitenland?

Misschien komt het door de Weather widget op je standby screen die het weer actueel houdt ? :?
Volgens mij (correct me if i am wrong) is de beste optie om in het buitenland geen hoge data kosten te maken, je telefoon in "Offline" profiel te zetten.

.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 195854 op 02-10-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311858

hellup ! ik heb nl. t volgende probleem met mijn agenda en dat is dat mijn alarmmeldingen niet afgaan en wanneer ik dus mijn agenda open krijg ik de volgende melding '' 1 of meer alarmen gingen niet af door tijdswijziging'' heeft iemand enig idee wat ik fout doe, dit probleem nergens eerder gelezen ?
diverse instellingen gewijzigd ,harde reset etc. geen resultaat !

verder een top toestel, wel in afwachting van de grote update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik ben vandaag bij een NSP langsgeweest waarbij er een Dynafix monteur terplekke de reparaties doet (Vodafone Venestraat in Den Haag). Nou heb ik van meerdere mensen gehoord dat zij ook ter plekke een nieuwe GPS module erin hebben laten zetten. De monteur kon echter de GPS module niet bestellen omdat het op de printplaat zit en dus zou hij moeten worden opgestuurd. Ook deed hij het verhaal over de boost door een koperen draad of een betere camera shielding af als BS. Hij weet dat het een algemeen probleem is en heeft per mail contact opgenomen met Nokia en wacht een antwoord af over wat te doen met de problemen, aangezien het volgens hem ook opgelost zou kunnen worden door een SW update.
Bij welke NSP hebben degene die wel de GPS gefixed hebben gekregen hun Nokia laten repareren? Ik las ook iets over een of andere sticker die over de antenne werd geplakt?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-06 17:28

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Golf2vr6 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 21:32:
N97 Internet Radio mod.

Voeg nu internet radio toe aan je music player

Je moet over een hacked n97 beschikken!!!

http://ul.to/aapd0y

[afbeelding]

Install s60 Internet Radio en de file music_matrix_items.xml kopieren naar C:/private/101f4cd2/suites/musicsuite en je telefoon opnieuw opstarten. Rename je orginele file eerst naar .old zodat je het ook weer ongedaan kan maken als je dat wilt.

deze player heeft neen paar minder leuke zenders in zijn playlist, deze zijn te vervangen door .pls file vanuit winamp e.d. te importeren.

Als je niet weet wat je doet....laat het dan!

Ik heb tuninfm geinstaleerd. Na het opstarten opent hij de browser met de melding dat hij niet geschikt is voor de n97. Sluit de browser en.... hij doet het gewoon ??!!??!!
TunInFM_S60_30_v1_20
Hoe importeer je die pls files? in welke map moet je die plaatsen om ze in de internetradio te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:05
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Nokia Software Updater op een Vista-bak? Ik probeer het de hele dag al werkend te krijgen, maar krijg telkens dezelfde error. Google laat zien dat er veel problemen zijn geweest met Vista, maar dit zou nu moeten werken. Opnieuw installeren, Nokia PC Suite, van alles geprobeerd, maar krijgt het niet aan de praat :/

Edit
De error zegt: Nokia Software Updater heeft een configuratiefout gevonden. Klik hier voor meer informatie.

Ook de link onder "hier" werkt niet.

[ Voor 17% gewijzigd door BlisterAMG op 02-10-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
AjaxArena schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:25:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Nokia Software Updater op een Vista-bak? Ik probeer het de hele dag al werkend te krijgen, maar krijg telkens dezelfde error. Google laat zien dat er veel problemen zijn geweest met Vista, maar dit zou nu moeten werken. Opnieuw installeren, Nokia PC Suite, van alles geprobeerd, maar krijgt het niet aan de praat :/
"dezelfde error" is niet echt concreet, vind je zelf ook niet? :P Welke error ontvang je? Ik draai zelf de software probleemloos op Vista x64 Ultimate en Windows 7 x64 Enterprise.

Misschien kan je de aangegeven oplossing op de onderstaande website eens proberen? :) Vooral het firewall/antivirus deel lijkt me dan van belang.
http://discussions.nokia....=swupdate&thread.id=54909

Edit2, probeer ook zeker de andere oplossing in het topic op het Nokia forum mocht de eerste niet werken :)

[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 02-10-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308528

Edit
De error zegt: Nokia Software Updater heeft een configuratiefout gevonden. Klik hier voor meer informatie.

Er bestaat zoiets als een pc suite remover....daarna opnieuw alles installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316120

Edit

Alle toepassingen afsluiten (die mogelijk zijn) en het werkt perfect.
Had ook eerst dat probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320608

Ik kom net kijken op dit forum en mischien is deze vraag al vaker gesteld maar ik kon deze vraag niet vinden.

Ik heb problemen met het internet. Waarom word wifi automatisch ingesteld als je standaard toegangspunt terwijl het meestal niet voorhanden is.

Ik heb vaak in instellingen wifi verwijderd als toegangspunt maar elke keer als ik weer een keer contact maak met wifi word het weer ingesteld als belangerijkste toeganspunt waardoor accuweather niet meer automatisch geladen word omdat het geen internet kan vinden.
is hier een oplossing voor? mijn oude n95 wisselde zelfs vanzelf, dan moet het bij deze telefoon helemaal makkelijk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Anoniem: 320608 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:16:
Ik kom net kijken op dit forum en mischien is deze vraag al vaker gesteld maar ik kon deze vraag niet vinden.

Ik heb problemen met het internet. Waarom word wifi automatisch ingesteld als je standaard toegangspunt terwijl het meestal niet voorhanden is.

Ik heb vaak in instellingen wifi verwijderd als toegangspunt maar elke keer als ik weer een keer contact maak met wifi word het weer ingesteld als belangerijkste toeganspunt waardoor accuweather niet meer automatisch geladen word omdat het geen internet kan vinden.
is hier een oplossing voor? mijn oude n95 wisselde zelfs vanzelf, dan moet het bij deze telefoon helemaal makkelijk gaan.
Je kunt met prioriteiten aangeven welk toegangspunt benadert wordt.
Kijk bij: Instellingen->connectiviteit->bestemmingen->Internet->opties->Indelen->Prioriteit wijzigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:32
Amiet01 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 22:32:
Ik ben vandaag bij een NSP langsgeweest waarbij er een Dynafix monteur terplekke de reparaties doet (Vodafone Venestraat in Den Haag). Nou heb ik van meerdere mensen gehoord dat zij ook ter plekke een nieuwe GPS module erin hebben laten zetten. De monteur kon echter de GPS module niet bestellen omdat het op de printplaat zit en dus zou hij moeten worden opgestuurd. Ook deed hij het verhaal over de boost door een koperen draad of een betere camera shielding af als BS. Hij weet dat het een algemeen probleem is en heeft per mail contact opgenomen met Nokia en wacht een antwoord af over wat te doen met de problemen, aangezien het volgens hem ook opgelost zou kunnen worden door een SW update.
Bij welke NSP hebben degene die wel de GPS gefixed hebben gekregen hun Nokia laten repareren? Ik las ook iets over een of andere sticker die over de antenne werd geplakt?
Ik heb het even nagekeken maar de GPS module is inderdaad niet te bestelllen en wordt dan automatisch een L3 reparatie en die mag nokia alleen zelf doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaydecop
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-06 12:58
GKW schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 09:30:
[...]

Je kunt met prioriteiten aangeven welk toegangspunt benadert wordt.
Kijk bij: Instellingen->connectiviteit->bestemmingen->Internet->opties->Indelen->Prioriteit wijzigen
dat prioriteitenverhaal werkt bij mij niet zo lekker, hoor. Heb wifi op prio 1 staan, omdat ik dat thuis wil, Vodafone GPRS staat op prio 3. Maar als ik thuis het net ga op met mijn tel, pakt hij altijd automatisch GPRS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
kaydecop schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 10:28:
[...]

dat prioriteitenverhaal werkt bij mij niet zo lekker, hoor. Heb wifi op prio 1 staan, omdat ik dat thuis wil, Vodafone GPRS staat op prio 3. Maar als ik thuis het net ga op met mijn tel, pakt hij altijd automatisch GPRS...
Dan moet je in de internetbrowser het toegangspunt onder verbindingsinstellingen even op "Internet" zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 21:03
Nokia heeft de service bulletin over de GPS geupdate, bij elke raparatie waarbij de telefoon gedemonteerd diend te worden moeten we standaard de nieuwe 'Camera Cushion' plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317026

Heeft iemand enig idee waarom de gemaakte foto's 'slechts' rond de 650kb zijn? Hij staat op 5mp en kan
verder geen instellingen vinden, bij mijn vorige toestel had ik ook 5mp camera, alleen daar was een foto van
1,3mp kwaliteit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309700

Ik heb sinds donderdag software versie 12.0.26 Deze update heb ik gedaan via mijn telefoon. Het gekke is dat hij nu nog steeds aangeeft in het update menu dat ik kan updaten naar 12.0.26. Als ik dit dan probeer doet hij verder niets. Het zal niets ergs zijn maar vind het vooral een beetje gek. Als ik *#0000# doe staat er wel 12.0.26. Kan iemand mij vertellen of je dit ook hebt en of ik dit weg kan halen?
Als ik op de computer software update wil doen zegt hij ook dat ik 12.0.26 heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 309700 op 03-10-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
BastiaanN schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:27:
[...]

"dezelfde error" is niet echt concreet, vind je zelf ook niet? :P Welke error ontvang je? Ik draai zelf de software probleemloos op Vista x64 Ultimate en Windows 7 x64 Enterprise.

Misschien kan je de aangegeven oplossing op de onderstaande website eens proberen? :) Vooral het firewall/antivirus deel lijkt me dan van belang.
http://discussions.nokia....=swupdate&thread.id=54909

Edit2, probeer ook zeker de andere oplossing in het topic op het Nokia forum mocht de eerste niet werken :)
Heb deze tips en alle andere geprobeerd, maar geen succes. Firewall en antivirus staan uit. Heb alles een keer verwijderd, eerst met Youruninstaller, daarna met de Nokia Suite Remover, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, weer gereboot, zoveel mogelijk processen afgesloten, maar niks werkt. Ik blijft de error krijgen dat er iets mis is met de configuratie.

Nu maar proberen op een oude xp-bak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Anoniem: 309700 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:55:
Ik heb sinds donderdag software versie 12.0.26 Deze update heb ik gedaan via mijn telefoon. Het gekke is dat hij nu nog steeds aangeeft in het update menu dat ik kan updaten naar 12.0.26. Als ik dit dan probeer doet hij verder niets. Het zal niets ergs zijn maar vind het vooral een beetje gek. Als ik *#0000# doe staat er wel 12.0.26. Kan iemand mij vertellen of je dit ook hebt en of ik dit weg kan halen?
Als ik op de computer software update wil doen zegt hij ook dat ik 12.0.26 heb.
was bij mij ook zo maar het verdween spontaan na 2 dagen. nu geen melding meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
masterBunny schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 11:02:
Nokia heeft de service bulletin over de GPS geupdate, bij elke raparatie waarbij de telefoon gedemonteerd diend te worden moeten we standaard de nieuwe 'Camera Cushion' plaatsen.
Mogen we dit zien als een goeie oplossing voor het GPS-probleem?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
PinokkioTV schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:14:
[...]

Mogen we dit zien als een goeie oplossing voor het GPS-probleem?
Nee dit kan het signaal verbeteren met 2-4 Db ongeveer, maar is nog niet de ultieme oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309279

Na twee maanden proberen te wennen aan de N97 ben ik weer terug gegaan naar m'n oude vertrouwde N95-I. Ik kan niet wennen aan het lastige aannemen van gesprekken. Daarbij optellend andere ongemakken, die niet opwegen tegen de in mijn situatie relatief weinige voordelen heeft mij dit doen besluiten. Gek genoeg is het nog prettig ook... :)
Wellicht kom ik hier weer snel op terug, maar voorlopig houden we het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 309279 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:32:
Na twee maanden proberen te wennen aan de N97 ben ik weer terug gegaan naar m'n oude vertrouwde N95-I. Ik kan niet wennen aan het lastige aannemen van gesprekken. Daarbij optellend andere ongemakken, die niet opwegen tegen de in mijn situatie relatief weinige voordelen heeft mij dit doen besluiten. Gek genoeg is het nog prettig ook... :)
Wellicht kom ik hier weer snel op terug, maar voorlopig houden we het zo.
Grappig. Hoezo ervaar je het aannemen van gesprekken op de N97 als lastig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
BastiaanN schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:41:
[...]

Grappig. Hoezo ervaar je het aannemen van gesprekken op de N97 als lastig? :)
Waarschijnlijk gaat doet hij het niet op de juiste manier dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
AjaxArena schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 12:20:
[...]

Heb deze tips en alle andere geprobeerd, maar geen succes. Firewall en antivirus staan uit. Heb alles een keer verwijderd, eerst met Youruninstaller, daarna met de Nokia Suite Remover, opnieuw opgestart, opnieuw geinstalleerd, weer gereboot, zoveel mogelijk processen afgesloten, maar niks werkt. Ik blijft de error krijgen dat er iets mis is met de configuratie.

Nu maar proberen op een oude xp-bak...
Nou ff mezelf quoten dan: updaten via de XP bak ging prima.
Merk wel dat de telefoon wat sneller is en heb toch wel redelijk wat meer vrij ram. Of het moet nog dichtslibben. Ook werkt de unlock knop veel beter nu. Ben verder niets kwijtgeraakt, dat is wel prettig. Bij FW 20 ga ik wel voor een harde reset en dan met een schone foon beginnen. Hoop alleen niet dat het weer zo veel later uitgebracht gaat worden voor deze productcodes.

Nu ik toch bezig ben, een lijstje met irritatiepuntjes:

* De slechte notificatie bij gemiste berichten/oproepen. Het knopje linksonderin licht wel op, maar dit gebeurt hier ook wanneer ik geen berichten heb. Oftewel, het werkt totaal niet. Waarom geen envelopje of icoontje bij een ontvangen bericht/oproep?

* Wanneer je een bericht ontvangt en je bent op dat moment bezig in een applicatie, zoals Opera Mini, dan moet je eerst dit afsluiten. Er komt geen "pop-up" scherm die er voor zorgt dat het mogelijk maakt om het bericht direct te lezen, zonder eerst uit Opera te gaan. Dit had bijvoorbeeld mijn Symbian UIQ telefoon wel. Ik zie echter ook wel het lastige ervan in: het zou namelijk betekenen dat een spelletje onderbroken zou worden. Ik zou daar echter niet mee zitten.

* De volume-instellingen vind ik vrij matig. Het laagste niveau, wanneer je de speakers gebruikt, is te hard. Er had best nog een niveau lager mogen zijn (voor het geluid helemaal weggaat). Ook is het hoogste niveau wanneer je de koptelefoon gebruikt weer te zacht. Wellicht regulering?

* Het feit dat het gebruik van programma's als ebuddy, nimbuzz, palringo en windows live messenger behoorlijk frustrerend kan zijn. Wanneer je deze programma's naar de achtergrond drukt (maar wel aan wil hebben), komt het te vaak voor dat deze apps worden afgesloten. Ik gok door een gebrek aan RAM geheugen. Erg vervelend.

* Het constant moeten switchen van C naar E schijf, nadat je de telefoon hebt aangesloten op de pc. Vergeet je dit, dan staan nieuw ontvangen berichten op de C schijf. Niet wenselijk.

* Wellicht een probleem van hotmail, maar ik noem het toch: ik kan geen mails verwijderen uit de nieuwe Nokia Messaging app (de versie waarmee je HTML kan lezen). Ik kan ze wel gewoon lezen, maar verwijderen gaat niet. Dit ging met de originele mail app wel goed (al kon die weer geen html weergeven.

* Als ik mijn achtergrond wil kiezen, dan kan je kiezen uit al je foto's en kan je kiezen hoe vaak dit vernieuwd wordt (om de 30 minuten bijvoorbeeld). Het zou echter leuker zijn als de foto's in een shuffle stand getoond zouden worden en niet telkens dezelfde volgorde. Al is dit geen prioriteit :p

* Ik mis een slaapstand in de muziekspeler. Met mijn SE G900 (Symbian UIQ) luisterde ik graag muziek voor ik ging slapen. Ik zet een album op en stel de telefoon in dat deze na bijv. 30 minuten stopt met afspelen. De N97 mist deze optie...

Er was nog iets, maar ben het vergeten :P
En voor de duidelijkheid: ben nog altijd zeer tevreden over de telefoon, maar zou fijn zijn als meeste van deze punten zouden worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kalua schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:03:
[...]

Waarschijnlijk gaat doet hij het niet op de juiste manier dan ;)
'Sliden' met je vinger over de groene balk..., in de hoop, dat het gesprek wordt geactiveerd...(gebeurd wel eens niet door screenprotector), zo niet, nogmaals..., met regelmatig als resultaat -> net te laat, voicemail geactiveerd :X, geldt ook voor het bedienen van de groene touch-knop.
'k Heb ook geprobeerd met 'elke toets aannemen', zodat als je ontgrendeld het gesprek wordt geactiveerd, maar dat loopt ook lang niet vlekkeloos, je schiet er wel eens langs of overheen, etc, etc., tobben.
--> N95: in 1 keer de slider omhoog en je weet 't zeker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264313

AjaxArena schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

* Wellicht een probleem van hotmail, maar ik noem het toch: ik kan geen mails verwijderen uit de nieuwe Nokia Messaging app (de versie waarmee je HTML kan lezen). Ik kan ze wel gewoon lezen, maar verwijderen gaat niet. Dit ging met de originele mail app wel goed (al kon die weer geen html weergeven.
Dat is vreemd bij mij werkt dit wel goed. Heb alleen sinds de nieuwe FW release dat ie met HTML berichten en verbinding op wil bouwen via GPRS ... ook al heb ik een bestaande Wifi verbinding :( Verder draait ie idd lekker op de nieuwe FW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Anoniem: 309279 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:34:
[...]

'Sliden' met je vinger over de groene balk..., in de hoop, dat het gesprek wordt geactiveerd...(gebeurd wel eens niet door screenprotector), zo niet, nogmaals..., met regelmatig als resultaat -> net te laat, voicemail geactiveerd :X, geldt ook voor het bedienen van de groene touch-knop.
'k Heb ook geprobeerd met 'elke toets aannemen', zodat als je ontgrendeld het gesprek wordt geactiveerd, maar dat loopt ook lang niet vlekkeloos, je schiet er wel eens langs of overheen, etc, etc., tobben.
--> N95: in 1 keer de slider omhoog en je weet 't zeker... ;)
Vreemd, ik heb die standaard beschermfolie er zelfs nog over, maar hij reageert hier wel gewoon goed. touchscreen defect misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Anoniem: 264313 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:38:
[...]

Dat is vreemd bij mij werkt dit wel goed. Heb alleen sinds de nieuwe FW release dat ie met HTML berichten en verbinding op wil bouwen via GPRS ... ook al heb ik een bestaande Wifi verbinding :( Verder draait ie idd lekker op de nieuwe FW!
Als ik klik op verwijderen, vraagt ie of ik wil verwijderen. Dan klik ik op JA en krijg ik direct de error dat bericht niet is verwijderd en dan skipt ie naar het schermpje met de blauwe laadbalk en staat er "Verwijderen" en de keuze annuleren. Werkt hier dus niet. Ik gooi het er wel een keer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Kalua schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:40:
[...]

Vreemd, ik heb die standaard beschermfolie er zelfs nog over, maar hij reageert hier wel gewoon goed. touchscreen defect misschien?
Inderdaad. Nog nooit gehad dat het gesprek niet activeerde. En je hoeft niet eens over de hele balk te slepen. een klein stukje over de balk in richting van de pijl is voldoende om het gesprek aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik ontvang voor mijn werk via Nagios wel eens een sms'je, maar wat ik graag wil is die ascending sms tone die bij vroegere nokia's erin zit. Ik kan dat ding (of een andere erg luide toon) nergens vinden. Heeft iemand enig idee waar ik dat vandaan kan halen? Ik wil er ook best wel wat voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BastiaanN schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 15:33:
[...]

Inderdaad. Nog nooit gehad dat het gesprek niet activeerde. En je hoeft niet eens over de hele balk te slepen. een klein stukje over de balk in richting van de pijl is voldoende om het gesprek aan te nemen.
Probeer maar 'es -> .....met 1 hand.... (simpel bij N95)

Ik wil de N95 niet promoten, die heeft z'n beste tijd wel gehad.
Maar bij mij wint de degelijkheid het van de onzekerheid.
Wellicht dat de nieuwe N97-sw-update eea weer in evenwicht brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Een aanvulling op mijn eerdere post met minpunten:

* De agenda functie i.c.m. verjaardagen. Het feit dat verjaardagen die in contacten staan opgenomen, niet worden vermeld in de agenda is ZEER storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 20:15
Anoniem: 309279 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 16:20:
[...]

Probeer maar 'es -> .....met 1 hand.... (simpel bij N95)

Ik wil de N95 niet promoten, die heeft z'n beste tijd wel gehad.
Maar bij mij wint de degelijkheid het van de onzekerheid.
Wellicht dat de nieuwe N97-sw-update eea weer in evenwicht brengt.
ik neem mijn telefoon altijd met 1 hand op. Gewoon met je duim over groene pijl sliden. Werkt altijd en percfect.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Golf2vr6 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:37:
[...]

ik neem mijn telefoon altijd met 1 hand op. Gewoon met je duim over groene pijl sliden. Werkt altijd en percfect.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

AjaxArena schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 17:13:
Een aanvulling op mijn eerdere post met minpunten:

* De agenda functie i.c.m. verjaardagen. Het feit dat verjaardagen die in contacten staan opgenomen, niet worden vermeld in de agenda is ZEER storend.
Zeker pas je eerste Symbian telefoon?

Dit kan je met het programma Birthday voor elkaar krijgen.
Dit programma zorgt ervoor dat de verjaardagen vermeld in de contacten in de agenda komen en ook wanneer en hoe je een melding kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
GKW schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:55:
[...]

Zeker pas je eerste Symbian telefoon?

Dit kan je met het programma Birthday voor elkaar krijgen.
Dit programma zorgt ervoor dat de verjaardagen vermeld in de contacten in de agenda komen en ook wanneer en hoe je een melding kan krijgen.
Als je een Symbian UIQ telefoon meerekend, dan is dit mijn 2e. Had een Sony Ericsson G900, die wél de verjaardagen in de kalender zette. Ik betaal niet graag voor een functie die ik als vanzelfsprekend beschouw voor een kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

AjaxArena schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Als je een Symbian UIQ telefoon meerekend, dan is dit mijn 2e. Had een Sony Ericsson G900, die wél de verjaardagen in de kalender zette. Ik betaal niet graag voor een functie die ik als vanzelfsprekend beschouw voor een kalender.
ok, heb hiervoor ook meerdere Windows Mobile telefoon gehad en daar lukte het niet mee, vandaar dat ik al blij ben dat ik het op de N97 voor elkaar krijg ook al moet ik er extra voor betalen.... helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Kalua schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:23:
[...]

Nee dit kan het signaal verbeteren met 2-4 Db ongeveer, maar is nog niet de ultieme oplossing
De monteur van de Vodafone (Dynafix) deed dit verhaal af als onzin, omdat het volgens hem plastic is en geen effect heeft op het GPS signaal. Het klonk ook inderdaad wel logisch dat plastic geen invloed heeft.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197684

Hallo
Er is dus blijkbaar een update 12.0.026 en ik zelf heb 12.0.024 maar op een of andere manier kan ik niet updaten. Krijg de melding dat ik al up to date ben. Ik heb een simlockvrij toestel met de product code 0576350 met nederlands menu en taal type RM-505 ingestelde taal 01. Kan iemand mij vertellen waarom ik niet kan updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-06 20:15
robertwebbe schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

12.0.026 is the official PR1.2 release for new production units and for care.

Previous 12.0.024 release is already available via NSU & FOTA, but 12.0.026 provides more compatibility for HW components to increase production capabilities. All other features and functionalities are same.

For all returned devices, 12.0.026 should be reflashed as latest PR1.2 SW.

[ Voor 88% gewijzigd door Golf2vr6 op 03-10-2009 22:04 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197684

Hallo
Het zal zeker goed bedoeld zijn deze informatie maar ik kan gewoon de afkortingen PR 1 en PR1.2 niet plaatsen dus ik weet niet waar ze voor staan dus als je de afkortingen zou kunnen vertalen zal ik het misschien wat beter begrijpen en waar kan ik dan die update halen en hoe instaleer je die dan via nsu of fota :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Anoniem: 197684 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:42:
Hallo
Het zal zeker goed bedoeld zijn deze informatie maar ik kan gewoon de afkortingen PR 1 en PR1.2 niet plaatsen dus ik weet niet waar ze voor staan dus als je de afkortingen zou kunnen vertalen zal ik het misschien wat beter begrijpen en waar kan ik dan die update halen en hoe instaleer je die dan via nsu of fota :?

[...]
Gewoon even je productcode invoeren op de website van Nokia, daar kan je zien of er updates beschikbaar zijn voor jouw toestel. Er zijn verschillende varianten van de N97 waarbij voor sommige varianten 12.0.024 beschikbaar is terwijl er voor de andere op dit moment 12.0.026 is. Als je nog niet kunt updaten gewoon nog even wachten.

De website waar je het kan controleren; http://europe.nokia.com/g...tware-update/can-i-update

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.