Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.266 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
welkom

Welkom het grote N97 discussietopic. Hier kun je terecht voor vragen/verhalen/ervaringen en reviews over de N97.

Inhoud

Specificaties van de N97
Software
Frequently Asked Questions
Reviews

Voor levertijden en abonnementen is er een apart topic, zodat dit topic niet vervuilt wordt. Dat is het volgende topic:
[ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3x4OyZDXR26rmM8QkcF6aSE9/full.png
Specs
Specs deel1
Specs deel2
Specs deel3
Specs deel4
Software

Een paar goede apps staan hier opgesomd:

http://symbianworld.org/s...loads-for-nokia-5800-n97/

Andere software sites:

http://www.itsnokia.com/
http://www.themobilefile.com/
http://www.symbian-freak....0_5th/00_index_5th_ed.htm
http://www.allaboutsymbian.com/software/S60_3/
http://nokia5800.net/forum/forum/nokia-5800-applications

en verder heb je nog:

Fring Dit is een soort mashup van allerlei communicatieprogramma's, MSN, ICQ, Skype etc.

Mobile Web Server Maak van je mobiel je eigen website, met op afstand foto's maken, locatie bepalen en toegang tot je kalender en contactgegevens. Met wachtwoord beveiligd natuurlijk.

Vaak kan je met zoeken naar de 5800 meer software vinden. Deze zou echter ook perfect op een N97 moeten werken, aangezien deze op hetzelfde besturingssysteem werken. Vandaar ook de links naar de 5800 site.

F.A.Q.

Hier is ruimte voor veelgestelde vragen en antwoorden, deze zullen snel duidelijk worden als de N97 meer en meer in handen komt van de gebruikers.

In eerste instantie wil ik je ook graag verwijzen naar de Vraag en Antwoord pagina van allaboutsymbian.

Hoe krijg ik de geavanceerde e-mail applicatie op mijn N97?
Stel in de Ovi store in dat je een 5800 hebt en je krijgt opeens wel toegang tot de nokia mail application.

Welke productcodes zijn er allemaal?
Kijk eens hier

Hoe verwijder ik het Boingo toegangspunt?
Anoniem: 253036 schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:42:
Hallo iedereen,

Ik heb en programa gevonden waarmee Boingo verwijdert kan worden. Het werk simpel en perfect heb het zelf getest.

Remove Boingo

Hoe stel ik een vast toegangspunt in?
Je kan in je browser instellen of je een vast toegangspunt wilt, of dat hij het vraagt aan de hand van je netwerk instellingen: Browser - opties - instellingen - algemeen - toegangspunt - staat nu op vragen indien nodig, zetten op welke je wilt.
Reviews

Tekstreviews
http://www.n97geeks.com/General/nokia-n97-review.html
http://www.techradar.com/...6/review?src=rss&attr=all
http://www.engadget.com/2...w-a-tale-of-two-bloggers/
http://allaboutphones.nl/reviews/101/Nokia-N97.html
http://thenokiablog.com/2...-first-impressions-in-hd/
http://www.gsmarena.com/nokia_n97-review-363.php
http://www.phonearena.com...Review-review-r_2191.html
http://www.infosyncworld....ones/nokia-n97/10344.html
http://www.washingtonpost...6/17/AR2009061704088.html

Videoreviews
http://www.intomobile.com...ute-nokia-n97-review.html

En nog een leuk filmpje van het in elkaar zetten van de N97. Waarom? Omdat het kan.
[YouTube: http://www.youtube.com/v/IdVwC9KYhdE&hl=nl&fs=1&]

Dit is een eerste opzet. Naarmate het topic vordert hoop ik het bij te kunnen houden met vragen/opmerkingen/reviews e.d. Zie je iets wat ontbreekt? Schroom dan niet om mij een DM te sturen met de info die je nog mist, dan zal ik daar zsm naar kijken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hooglander1 op 02-09-2009 10:29 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 10:49
Nice! Erg mooie openingspost.

Als ik die lijst zie met apps bij symbianworld, dan word ik best blij. Ziet er goed uit.

Terugkomend op de laatste review van engadget. Een leuke opzet, maar de tweede ontevreden persoon dikt de problemen wel heel erg aan. Ik heb nog geen S60 gehad, maar de problemen die hij aangeeft, zijn zaken die hij had kunnen weten. Bijvoorbeeld het proberen in te loggen op facebook terwijl hij het scherm aan het editten is. Beetje zinloos. En dat het scrollen in de menus niet altijd goed werkt, werd ook niet bijster handig getoond. In het eerste scherm waarin dit werd geprobeerd had je niet eens scrollmogelijkheid: alle icons stonden namelijk op 1 pagina!

Edit: voor de FAQ is het misschien handig om de Q&A van All About Symbian toe te voegen? Een link naar die pagina dus...

[ Voor 13% gewijzigd door BlisterAMG op 23-06-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Zou je in de TS een link kunnen opnemen naar de N97 Productcodes: link

Modbreak:In het vervolg graag via een DM, zoals ook in de startpost is vermeld.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 23-06-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Wat ik met mijn post bedoelde te zeggen dat het nooit werkt wanneer je er als een mongool op het scherm gaat rammen.
En je ziet aan de cirkels dat het scherm wel een touch registreert maar er niets mee doet om 1 of andere reden.

Overigens kinetic scrollen of je vinger naar de zijkant bewegen beiden hebben hun voordelen, op de pc gebruik ik in ieder geval liever het naar de zijkant bewegen

Overigens een andere vraag op het werk hebben we touchscreen kassa`s maar die werken al als je er met je vinger boven hangt je hoeft het scherm dus niet eens aan te raken, welke techniek is dat :? (ze zijn van ibm)

[ Voor 15% gewijzigd door icecreamfarmer op 23-06-2009 12:48 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
AjaxArena schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 12:24:
Nice! Erg mooie openingspost.

Als ik die lijst zie met apps bij symbianworld, dan word ik best blij. Ziet er goed uit.

Terugkomend op de laatste review van engadget. Een leuke opzet, maar de tweede ontevreden persoon dikt de problemen wel heel erg aan. Ik heb nog geen S60 gehad, maar de problemen die hij aangeeft, zijn zaken die hij had kunnen weten. Bijvoorbeeld het proberen in te loggen op facebook terwijl hij het scherm aan het editten is. Beetje zinloos. En dat het scrollen in de menus niet altijd goed werkt, werd ook niet bijster handig getoond. In het eerste scherm waarin dit werd geprobeerd had je niet eens scrollmogelijkheid: alle icons stonden namelijk op 1 pagina!

Edit: voor de FAQ is het misschien handig om de Q&A van All About Symbian toe te voegen? Een link naar die pagina dus...
Hoelang der N97 uit is hoe meer applicaties ervoor uitkomen :) Ik heb alle vertrouwen erin en hoop hem ook volgende week te ontvangen ( zie post in Abbonementen voor meer info ).

Mooie nieuwe topic, het valt me alleen op dat hij sommige afbeeldingen wat scaled waardoor het wat slecht leesbaar is soms.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219643

ICONS op Home Screen?

Ik heb mijn gisteren HTC TP2 ingeruild voor een N97.

Een verademing zo snel deze op de mailserver aangemeld is, geen certificaten erg goed! Ook de verbinding is supersnel, ik heb de mail eerder binnnen op mijn N97 als op mijn laptop.

Nu heb ik mijn privé mail Gmail en Hotmail ook aangemaakt en op de Home Screen bij de widgets gezet. Hij geeft hier de standaard (dezelfde) icons voor aan. Dit werkt verwarrend.

Zijn deze te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 16:49
Allereerst, Supergave OP! Klasse!

Hier nog een best interessant filmpje over hoe de N97 in elkaar gezet wordt. Als je naar het eind van het filmpje gaat, zie je dat ze allemaal al ingeladen worden in vrachtwagens. Betekent dit dan dat ze verspreid worden over distributiecentra over de wereld?

[YouTube: http://www.youtube.com/v/IdVwC9KYhdE&hl=nl&fs=1&]

[ Voor 5% gewijzigd door n41r0j op 23-06-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 08:41

RMX

Jorian29 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:30:
Betekent dit dan dat ze verspreid worden over distributiecentra over de wereld?
Nee, doen ze voor de lol.. 8)7 :)

Engadget review is wel grappig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:54

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kleine crosspost vanaf Pro topic

Ik ben op zoek naar een goede vergelijking tussen de N97 en de Pro2

Ben al een tijdje aan het zoeken en kom steeds vergelijkingen tegen die geschreven zijn door fanboys. Weten jullie een goede neutrale(!!!) review van beide apparaten online te staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289850

Floris-K schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:45:
Kleine crosspost vanaf Pro topic

Ik ben op zoek naar een goede vergelijking tussen de N97 en de Pro2

Ben al een tijdje aan het zoeken en kom steeds vergelijkingen tegen die geschreven zijn door fanboys. Weten jullie een goede neutrale(!!!) review van beide apparaten online te staan?
is dit wat je zoekt?, is al in deel 1 gepost, maar misschien had je gemist?

http://www.allaboutphones...01-page-10/Nokia-N97.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ja die heb ik idd al gelezen, maar de vraag is of er misschien meer zijn.
Het is erg lastig, want de ene review boort de N97 de grond in en de andere prijst hem de hemel in.
Denk dat ik er maar vanuit ga dat het met smaak te maken heeft en ze in principe gelijk zijn.
Ben nl. al een weekje zo'n beetje aan het zoeken en heb 2 vergelijkingen gevonden en de stand is 1-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floris-K schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:07:
Het is erg lastig, want de ene review boort de N97 de grond in en de andere prijst hem de hemel in.
Denk dat ik er maar vanuit ga dat het met smaak te maken heeft en ze in principe gelijk zijn.
Ben nl. al een weekje zo'n beetje aan het zoeken en heb 2 vergelijkingen gevonden en de stand is 1-1.
ben je op zoek naar een telefoon met een goeie camera dan zou ik vooral niet voor de tp2 gaan. maar als je daar niet zo om geeft en je wilt windows mobile dan is de htc toch iets meer voor jou. ik vond hem vooral zwaar, erg zwaar maar ik zou ze gewoon eens allebei door je handen laten gaan voordat je een keuze maakt.

edit: voornaamste verschill is toch wel de camera, en het os dan

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 289850 op 23-06-2009 19:15 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Anoniem: 289850 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:14:
[...]
edit: voornaamste verschill is toch wel de camera, en het os dan
Ik heb vanmiddag ergens een review gelezen, weet echter niet meer welke, waarin stond dat de connectie mbt mail ophalen, veel sneller op de N97 was...

Ik word ook helemaal gek van de N97, het viel me zelfs op dat het ID van dit forum 97 is.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hebben we [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic voor.

[ Voor 79% gewijzigd door RoD op 23-06-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@ Speclooz

Ik maak 2 foto's per jaar en dat zijn dan vaak geheugensteuntjes ipv foto's die ik wil bewaren.
Voordeel van Windows Mobile is dat je ontzettend veel gratis programma's kan installeren op je telefoon.
Voor Nokia is dit geloof ik wat meer afgeschermd en moet je al snel betalen voor dingen.

Wat het gewicht betreft: de N97 is slechts 25gram lichter. Denk niet dat het verschil echt merkbaar?

edit @ John-Hendriks: ben erg benieuwd naar je bevindingen !

[ Voor 7% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-06-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat toch ook om de officiele aankondiging dat er een firmware-update aankomt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Laatst online: 28-05 19:44
Floris-K schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:07:
Misschien dat je wat punten kan aangeven wat je belangrijk vind. Zoals je zelf al zegt prijst de ene review de N97 de hemel in, de ander boort hem de grond in, niet echt objectief dus.
Ik denk zelf dat de N97 een tikje overgewaardeerd wordt als het om specificaties gaat, maar dat het een toestel is met een hoge allround kwaliteit. Het verschil in hardware ligt tussen de N97 en TP2 qua hardware ligt in de wat robuuster uitgevoerde constructie van de N97 tegenover de 5 rijen toetsen van de TP2. De 3 rijen toetsen van de N97 wordt bij de wat diepergaande reviews vaker in 1e instantie storend gevonden, maar het went.
Op de N97 zit een betere camera. Voor de rest zou ik met name kijken naar de verschillen tussen Windows Mobile en Symbian S60 v5. Er zijn nog meer punten, dit zijn enkele die er uit springen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Punten die voor mij belangrijk zijn:

Goede belkwaliteit (beide crappy volgens reviews)
Goede SMS-functie (TP2 heeft meer toetsten. N97 gevoeliger en de toetsten wat dieper liggen)
Snelheid van de telefoon (In menu en daar schijnt de N97 een kleine voorsprong te hebben)
Vrijheid mbt applicaties (Pro2 zijn legio (gratis) programma's te downloaden en in de maak)
Goede bouw, want hij moet 2 jaar mee (vrijwel gelijk, maar beeldscherm van N97 is stabieler uitgeklapt)
Accuduur
Goede GPS
Gebruikersvriendelijk

Als ik kijk naar de Touch Diamond 1(huidige foon) is die niet echt gebruiksvriendelijk. Menu's zitten wat slechts in elkaar en SMS-en is een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Wat accuduur betreft kan je beter bij de N97 zijn gezien de reviews. Deze zeggen namelijk dat de accuduur voor een smartphone behoorlijk goed is. Qua gebruiksvriendlijkheid weet ik het niet van de TP2, maar Symbian vind ik persoonlijk vrij gebruiksvriendelijk. De meeste dingen zijn gewoon simpel te vinden en de menu's op de 5800 XM zijn ook touch vriendelijk.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

eerste bevindingen (in vergelijk met mijn pro2):

scherm pro 2 helderder. Speaker geluid n97 vind ik iets tegen vallen, pro2 klinkt veel warmer. Toetsenbord pro2 stukken beter. Scherm van Nokia reageert wel erg snel, het enige wat af en toe wegvalt is het aanraaktrillen, als je snel tikt kan hij het niet bijhouden met trillen en stopt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Kan iemand trouwens iets zeggen over de gevoeligheid van die knoppen voor?
Heb met de U600 steeds het probleem gehad dat met bellen de verbinding werkt verbroken of tikken van sms langs de knop en weg sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-05 16:36
Floris-K schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:50:
Kan iemand trouwens iets zeggen over de gevoeligheid van die knoppen voor?
Heb met de U600 steeds het probleem gehad dat met bellen de verbinding werkt verbroken of tikken van sms langs de knop en weg sms.
De N97 had dacht ik een sensor boven het scherm dat wanneer die te weinig licht opvangt ( wat dus bij bellen gebeurt ) het scherm uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Het gaat niet om het scherm zelf, maar de knoppen onderaan de telefoon.
Die rode en groene touch sensitive buttons. Die had ik om de Samsung U600 ook en dat was grote ellende.
Door die knoppen de telefoon verkocht en terug gegaan naar mijn W810i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 12:56
z0bin schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:04:
[...]

De N97 had dacht ik een sensor boven het scherm dat wanneer die te weinig licht opvangt ( wat dus bij bellen gebeurt ) het scherm uitschakelt.
Dus stel ik lig in bed, en wil even een smsje naar mijn vriendin sturen via het onscreen toetsenbord. Dat gaat niet lukken? Want ik lig altijd in een volledig donkere kamer.

Known as dlm | PSN ID = Rickz1989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

dlm schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 01:31:
[...]

Dus stel ik lig in bed, en wil even een smsje naar mijn vriendin sturen via het onscreen toetsenbord. Dat gaat niet lukken? Want ik lig altijd in een volledig donkere kamer.
Het lijkt me dat het touchscreen toch ook wel in het donker functioneert... Zou wel een erg vreemd zijn als dat niet zo zou zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 24-06-2009 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302432

De N97 heeft als ik mij niet vergis twee sensoren. Een lichtsensor die de helderheid van het scherm kan aanpassen, en een sensor die detecteert hoe dicht de telefoon op je oor zit zodat het scherm kan worden uitgeschakeld wanneer je hem tegen je oor aan houdt.
Het is te laat voor bronnen nu, please do correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:56
Je hebt helemaal gelijk. 1 lichtsensor, dus in de donkere kamer zijn de toetsen dus altijd mooi verlicht.
2 een proximitysensor die meet hoe dicht er iets bij het scherm om het automatich te vergrendelen.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
fsve schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 06:48:
2 een proximitysensor die meet hoe dicht er iets bij het scherm om het automatich te vergrendelen.
...die bijvoorbeeld bij het [i]bellen[i] het scherm vergrendeld zodat je niet het touchscreen indrukt met je gezicht als je de telefoon aan je oor houdt. Bij smsen is dit natuurlijk geen probleem dus het lijkt me erg vreemd dat Nokia bedacht zou hebben om dit ook te doen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 10:38:
[...]

Zou je ook eens de FM Transmitter willen testen, m.n. hoe dicht je toestel bij de antenne van de (auto)radio moet liggen om goed geluid te krijgen? Thanks!
MJFM schreef: Ik zal het vanavond even uitproberen!
Is het nog gelukt met testen? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-05 11:56
Nas T schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:23:
Bij smsen is dit natuurlijk geen probleem dus het lijkt me erg vreemd dat Nokia bedacht zou hebben om dit ook te doen.
De sensor zit (als ik het goed heb) links bovenin. Met smsen zal je als het goed is nooit in de buurt komen.
Smsen in landscape mode kan alleen met het toetsenbord open (nu begin ik te twijfelen of landscape helemaal geen onscreen toetsenbord heeft... dat laatste filmpje van engadget zei hij van niet, maar dat was in de browser..), dus zitten je handen om het toetsenbord en niet op het opengeklapte scherm.
In portrait mode zal je hand ook nooit aan de bovenkant op het scherm zitten.
Kortom, met smsen zal je er geen last van hebben.

Note: als landscape wel een onscreen toetsenbord bij dicht geklapt smsen zou je er misschien last van kunnen hebben. Misschien is het vergrendelen applicatie afhankelijk. Bellen wel screenlock, smsen geen screenlock...

EDIT: Net even op m'n iPhone geprobeerd, het scherm lockt alleen tijdens het bellen, en niet in andere applicaties. Ik heb het idee dat ze dat bij Nokia ook wel gedaan hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door fsve op 24-06-2009 09:21 ]

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het trillen bij het aanraken van het scherm loopt niet lekker. Bij 2 toestellen hier op kantoor valt het regelmatig uit, vooral bij te snel typen. op zich geen ramp, hoort echter niet. De websites op de N97 laden overigens veel langszamer dan bij de Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302432

^ Heb je een productieversie? Of test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:14:
het trillen bij het aanraken van het scherm loopt niet lekker. Bij 2 toestellen hier op kantoor valt het regelmatig uit, vooral bij te snel typen. op zich geen ramp, hoort echter niet. De websites op de N97 laden overigens veel langszamer dan bij de Pro 2.
Even voor de volledigheid, wat voor Abbo heb jij bij beide telefoons? en dan voornamelijk de Internet snelheid. Tevens.. trillen bij het aanraken van het scherm?

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:29:
[...]

Even voor de volledigheid, wat voor Abbo heb jij bij beide telefoons? en dan voornamelijk de Internet snelheid. Tevens.. trillen bij het aanraken van het scherm?
heb kpn snel internet (hoogst haalbare bij kpn, 70 euro per maand). HTC is daar supersnel mee (youtube filmpje van 10 min duurt ongeveer 5 sec download), nokia doet daar 15 sec over. Vooral bij emailbestanden downloaden (pdf's) gaat bij de pro 2 aanzienlijk sneller. (ik trek ongeveer 250 MB per dag omlaag)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 24-06-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:09:
[...]

heb kpn snel internet (hoogst haalbare bij kpn, 70 euro per maand). HTC is daar supersnel mee (youtube filmpje van 10 min duurt ongeveer 5 sec download), nokia doet daar 15 sec over. Vooral bij emailbestanden downloaden (pdf's) gaat bij de pro 2 aanzienlijk sneller. (ik trek ongeveer 250 MB per dag omlaag)
eum... 250mb per dag.. maar volgens mij heeft KPN (Hi) Eindeloos online maximaal 512kbit. Waarmee je deze resultaten dus nooit zal halen.

Met internet op telefoon versta ik dus HSDPA of UMTS of lager. Niet je thuisverbinding met Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

En waarom verzet jij 250mb per dag op je mobiel? Als ik mijn filesharing niet meereken haal ik dat volgens mij niet eens op m'n computer...

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:03:
[...]

eum... 250mb per dag.. maar volgens mij heeft KPN (Hi) Eindeloos online maximaal 512kbit. Waarmee je deze resultaten dus nooit zal halen.

Met internet op telefoon versta ik dus HSDPA of UMTS of lager. Niet je thuisverbinding met Wifi.
ik heb niet eindeloos online, ik heb CM snel internet onbeperkt, dat kost 70 euro per maand en gaat tot 7,2 Mb/s. Dat abonnement wordt ook gebruikt voor mobiel internet op de laptop. KPN sluit dat ook af op gebruikers met een HTC

het onderste abonnement heb ik:

Het gemak van de hoogste snelheid
Start € 16,81 400 MB 7200/1400 € 0,10
Comfort € 33,61 1 GB 7200/1400 € 0,10
Pro € 50,42 2,5 GB 7200/1400 € 0,10
Onbeperkt € 67,23 Onbeperkt* 7200/1400 nvt

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 24-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sharky schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:38:
En waarom verzet jij 250mb per dag op je mobiel? Als ik mijn filesharing niet meereken haal ik dat volgens mij niet eens op m'n computer...
pdf's en jaarrekeningen op mijn mobiel downloaden. ik ben bijna de hele dag onderweg en gebruik de htc pro2 als mijn laptop. ik gebruik mijn mobiel abo ook met de htc als modem bij een laptop

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 24-06-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
De N97 heeft hsdpa ondersteuning t/m 3.6 mbit en de pro2 t/m 7,6 mbit.

Ik gok dat daar het verschil in zit.

Nu maakt dat voor mij niet uit, ik zit de komende tijd toch nog vast aan 700 kbit, maar het kan voor jou wel degelijk uitmaken.

[ Voor 14% gewijzigd door Hooglander1 op 24-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Op internet gelezen dat Nokia snel met een Firmware upgrade komt, oa met een gevoeliger touchscreen..

Ik denk zelf ook Nokia Messaging, Maps 3.0, Ovi Store update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RMX schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:49:
Op internet gelezen dat Nokia snel met een Firmware upgrade komt, oa met een gevoeliger touchscreen..

Ik denk zelf ook Nokia Messaging, Maps 3.0, Ovi Store update :)
het screen vind ik al uiterst gevoelig. Daar hoeft weinig verbetering. Het enige is dat het schermtrillen de snelheid van typen vaak niet kan bijhouden en dan vastloopt. dan moet je uit en aan zetten en doet hij het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:51:
[...]

het screen vind ik al uiterst gevoelig. Daar hoeft weinig verbetering. Het enige is dat het schermtrillen de snelheid van typen vaak niet kan bijhouden en dan vastloopt. dan moet je uit en aan zetten en doet hij het weer
Kan je uitleggen wat Schermtrillen is? En ik kan me niet voorstellen dat een releasemodel vastloopt bij snel typen. Maarja.. ik zal dit volgende week meemaken en dan mijn bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 22:21
SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:12:
[...]

Kan je uitleggen wat Schermtrillen is? En ik kan me niet voorstellen dat een releasemodel vastloopt bij snel typen. Maarja.. ik zal dit volgende week meemaken en dan mijn bevindingen posten.
Wikipedia: Haptic technology

met het indrukken van een fysieke toets krijg je een terugslag van de toets. Je voelt als het ware dat je iets aangeraakt en ingedrukt hebt en met een touchscreen heb dat dus niet, daarvoor hebben de meeste fabrikanten een haptic feedback functie in het toestel ingebouwd. Bij het "indrukken" van de onscreen toetsen geeft het toestel een lichte tril om te bevestigen dat je iets hebt ingedrukt.

Nokia is al bezig met Haptikos, met Haptikos gaan ze nog een stuk verder dan haptic feedback. Hoe het technisch is opgebouwd weet ik niet maar om het kort te omschrijven : het deel van het scherm dat je aanraakt zal als het ware een klein beetje omhoog/omlaag komen/gaan zodat je voelt dat je precies op dat deel van het scherm daadwerkelijk contact hebt gemaakt. Dit in tegenstelling tot de huidige haptic feedback waarbij de trilmotor een lichte tril afgeeft en je dus niet weet welk deel van het scherm je hebt aangeraakt. Je krijgt met haptic feedback alleen een registratie dat je contact hebt gemaakt dmv van een lichte trilling en met Haptikos voel je dus precies waar je het aanraakt.

[ Voor 8% gewijzigd door dcell op 24-06-2009 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
dcell schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:27:
[...]

Wikipedia: Haptic technology

met het indrukken van een fysieke toets krijg je een terugslag van de toets. Je voelt als het ware dat je iets aangeraakt en ingedrukt hebt en met een touchscreen heb dat dus niet, daarvoor hebben de meeste fabrikanten een haptic feedback functie in het toestel ingebouwd. Bij het "indrukken" van de onscreen toetsen geeft het toestel een lichte tril om te bevestigen dat je iets hebt ingedrukt.

Nokia is al bezig met Haptikos, met Haptikos gaan ze nog een stuk verder dan haptic feedback. Hoe het technisch is opgebouwd weet ik niet maar om het kort te omschrijven : het deel van het scherm dat je aanraakt zal als het ware een klein beetje omhoog/omlaag komen/gaan zodat je voelt dat je precies op dat deel van het scherm daadwerkelijk contact hebt gemaakt. Dit in tegenstelling tot de huidige haptic feedback waarbij de trilmotor een lichte tril afgeeft en je dus niet weet welk deel van het scherm je hebt aangeraakt. Je krijgt met haptic feedback alleen een registratie dat je contact hebt gemaakt dmv van een lichte trilling en met Haptikos voel je dus precies waar je het aanraakt.
Wat hij dan dus eigenlijk wil zeggen is dat hij het onscreen toetsenbord gebruikt en dat die dus niet snel genoeg is om zijn bewegingen te registreren. Waarom neem je een telefoon met een Qwerty toetsenbord erop als je toch onscreen gaat typen? dan kun je beter Iphone nemen of elk willekeurig ander toestel met een onscreen toetsenbord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 02:42
Anoniem: 69767 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:52:
[...]

[...]

Is het nog gelukt met testen? 8)
Ja, het viel mij opzich niet tegen. Wel ging er een hoop volume verloren. Normaal gesproken luister ik gewoon naar de radio/CD met het volume tussen de 25 en 31. Nu had ik mijn N97 verbonden via de FM-transmitter en moest ik met de N97 op maximaal volume de radio op 38 zetten om een vergelijkbaar niveau te halen.
Wat betreft ruis, die was er wel, maar niet heel erg storend. Vooral in zachte stukjes van een liedje is het goed hoorbaar, maar aangezien ik altijd lompe en harde muziek draai heb ik daar geen last van.
Het geluid was in ieder geval beter dan zo'n crappy FM-transmitter van 15,- van de Dixons die ik een tijdje terug heb gekocht.
Spraak heb ik niet uitgeprobeerd, maar dat moet qua geluid wel goed zijn vermoed ik. Het is alleen de vraag of de andere persoon jou kan horen als je je telefoon niet aan je oor hebt.
Ik heb dit alles geprobeerd met de N97 liggend op de passagiersstoel.

(edit: foutje, post is van MJFM, niet van Ruud, maar die stond hier nog ingelogd)

[ Voor 3% gewijzigd door Ruud op 24-06-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:43:
[...]

Wat hij dan dus eigenlijk wil zeggen is dat hij het onscreen toetsenbord gebruikt en dat die dus niet snel genoeg is om zijn bewegingen te registreren. Waarom neem je een telefoon met een Qwerty toetsenbord erop als je toch onscreen gaat typen? dan kun je beter Iphone nemen of elk willekeurig ander toestel met een onscreen toetsenbord!
uhm nee, bij elke toetsaanslag op het scherm volgt er een trilling. Nu typt hij zo snel dat het systeem hem niet kan bijhouden qua trillingen. Stel dat hij 3 toetsen indrukt per seconde, dan zouden er dus ook 3 trillingen moet zijn in totaal en dat is niet het geval, nu zijn er bijv. 2 trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:12:
[...]

als je het scherm aanraakt trilt het (als je dat wilt). Echter blijft dat vaak hangen. je krijgt dan het idee dat het scherm niet goed hebt aangeraakt, maar de letter staat er dan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307592

Dat mag hier [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic

[ Voor 83% gewijzigd door DaannO op 24-06-2009 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-04 13:34
Een goede tip voor internetten op het toestel is trouwens Opera Mini. Vele malen sneller dan de standaard browser. Je moet alleen even uitvinden wat in fullscreenmode de bruikbare sneltoetsen zijn.
Een nadeel, fullscreen is Opera Mini alleen bruikbaar met het toestel opengeschoven.

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:43:
[...]

onzin, want maak dan een telefoon zonder touchscreen. zelfs bij snel intikken vaneen telefoonnummer loopt hij vast. jij wilt toch niet zeggen dat je voor elk telefoontje je qwerty gaat openklappen? overigens gaan de 2 toestellen vandaag allebei terug leverancier. te veel problemen, vastlopers, vooral met typen en internetten. Wij hebben het idee dat het trillen van het scherm een hardwareprobleem is omdat hij soms spontaan stopt en hebben zelfs al 2 keer een hard reset moeten doen.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 24-06-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:00:
[...]

onzin, want maak dan een telefoon zonder touchscreen. zelfs bij snel intikken vaneen telefoonnummer loopt hij vast. jij wilt toch niet zeggen dat je voor elk telefoontje je qwerty gaat openklappen? overigens gaan de 2 toestellen vandaag allebei terug leverancier. te veel problemen, vastlopers, vooral met typen en internetten. Wij hebben het idee dat het trillen van het scherm een hardwareprobleem is omdat hij soms spontaan stopt en hebben zelfs al 2 keer een hard reset moeten doen.
En dit zijn de werkelijke release toestellen? of een test-toestel?

Maar wat ik net ook al zei, ik zal volgende week zodra ik hem binnenkrijg mijn bevindingen posten.
Alle voordelen voor zover nuttig en nadelen.

t.b.c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 16:10:
[...]

En dit zijn de werkelijke release toestellen? of een test-toestel?

Maar wat ik net ook al zei, ik zal volgende week zodra ik hem binnenkrijg mijn bevindingen posten.
Alle voordelen voor zover nuttig en nadelen.

t.b.c.
gewoon EU-toestellen. vallen dus gelukkig gewoon onder de garantie. Komen uit Engeland, met Nederlandse taal er standaard op (alle talen overigens), maar in Nederland bij officiele dealer gekocht

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 24-06-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 10:21
Morgen krijg ik de mijne binnen via TelecomLink.nl Krijg zojuist verzendbevestiging. Ik zal dan mijn visie erop werken en wat apps testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste leden,

Ik weet dat veel van jullie in Nederland wonen maar ik zou graagwillen weten
wanneer de nokia n97 in België te koop zal staan in de winkels dus.Ik heb gehoord dat het 26 juni ging zijn maar weten jullie daar meer info over?

alvast bedanktt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Naast het feit dat je dit eerder ook al hebt gevraagd. Zoals je kan lezen in de openingspost in de eerste paar zinnen is er een apart topic over abonnementen en levertijden.

Linkje staat wel in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry hoor, ben nieuw hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Nieuw zijn is niet erg, maar als je de moeite niet neemt om de tweede regel van het topic te lezen is dat niet zo prettig. Welkom in ieder geval :)

[/offtopic]

Wat is nu inhoudelijk het verschil tussen de EU toestellen en de NL toestellen? Het lijkt me toch dat er ook amper een software verschil tussen zit? Of zitten er meer "hollandse" apps op de NL toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Hooglander1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:03:
Nieuw zijn is niet erg, maar als je de moeite niet neemt om de tweede regel van het topic te lezen is dat niet zo prettig. Welkom in ieder geval :)

[/offtopic]

Wat is nu inhoudelijk het verschil tussen de EU toestellen en de NL toestellen? Het lijkt me toch dat er ook amper een software verschil tussen zit? Of zitten er meer "hollandse" apps op de NL toestellen?
volgens mij zijn ze identiek, hooguit verschillende talen maar beide hebben Nederlands erop uiteraard. Daarnaast levert de Nokia onlineshop zelf een licentie mee voor 1 jaar Maps drive & walk navigatie, misschien dat de officiele NL versies in de (web)winkels dat ook meekrijgen.

Voor de rest lijkt het me uiteraard de boekjes en eventueel de adapter, sommige shops leveren nu de UK versie met dus een Engelse plug.

Qua software en apps zouden de toestellen identiek moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hooglander1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:03:

[/offtopic]

geen idee, aangezien ik alleen ervaring met de eu-versie heb. daar zit gewoon een nederlandse stekker bij. Een verschil zou kunnen zijn dat de NL-versie naar Nederlandse widgets verwijst via de nederlandse ovi-store maar dat weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301237

Ik ben zelf momenteel zwaar aan het twijfelen tussen het witte & het zwarte model. De witte vind ik echt wel knap, maar die heeft ergens zo'n vrouwelijke touch... Wat me vooral doet twijfelen, is het feit dat de zwarte een soort gespikkelde zwart-bruine voorkant heeft. Ik heb m'n mobieltjes liefst pikzwart (a la iPhone), dus zo'n zwart met bruine spikkels vind ik maar niks. Dan wordt het toch maar de witte.

Kan iemand die de zwarte versie bezit dat al dan niet confirmeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-05 09:12
Anoniem: 301237 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:38:
Ik ben zelf momenteel zwaar aan het twijfelen tussen het witte & het zwarte model. De witte vind ik echt wel knap, maar die heeft ergens zo'n vrouwelijke touch... Wat me vooral doet twijfelen, is het feit dat de zwarte een soort gespikkelde zwart-bruine voorkant heeft. Ik heb m'n mobieltjes liefst pikzwart (a la iPhone), dus zo'n zwart met bruine spikkels vind ik maar niks. Dan wordt het toch maar de witte.

Kan iemand die de zwarte versie bezit dat al dan niet confirmeren ?
Zit ook te twijfelen. Dat "piano-lak" zwart, dat is mooi. En dat wit heeft ook wel wat. Dus wil ik ze eerst beide in de handen hebben en met eigen ogen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

baronruud schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 07:09:
[...]

Zit ook te twijfelen. Dat "piano-lak" zwart, dat is mooi. En dat wit heeft ook wel wat. Dus wil ik ze eerst beide in de handen hebben en met eigen ogen zien.
denk dat de witte mooier kijkt. zwart is niet echt pianolak maar enigszins mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 16:22
Ik ben dit topic nu al een tijdje aan het volgen. Wat mij heel erg opvalt zijn de negatieve uitlatingen over het toestel. En dan vooral de termen "nokia staat stil". Ik kan zelf nog niet oordelen want ik heb het toestel nog niet, maar na het zien van de filmpjes denk ik dat Nokia alleen maar vooruitgang geboekt heeft. De software mag dan niet vernieuwend zijn, maar moet dat dan? Waarom zou je iets ingrijpend vernieuwen als het gewoon goed werkt. Na het zien van de filmpjes zie ik in ieder geval wel dat het besturingssysteem stukken sneller is vergeleken met N95/N96. Daarnaast hebben we kwa hardware helemaal niks te klagen. nieuwe punten t.o.v. N95/N96:
- QWERTY toetsenbord
- Touchscreen
- Kompas
- FM trasmitter
- 32GB intern geheugen

Over de processor mogen we volgens de filmpjes ook niet klagen, want alles loopt gewoon soepel. Zelfs bij multi-tasking.

De prijs van het toestel is heel misschien wel aan de hoge kant, maar dat was precies hetzelfde in de tijd dat de N95 uitkwam. Hoe je het ook went of keert. De N97 zal waarschijnlijk even populair zijn als de N95 toendertijd. En Nokia weet dat ook.

Persoonlijk denk ik dat Nokia gewoon weer een goed produkt op de markt brengt. De bugs zullen binnen een paar maanden ook verleden tijd zijn. Was ook het geval bij de N95 (hoewel ik dat ook reuze mee vond vallen). Ik zal in ieder geval weer een gelukkig man zijn als ik het toestel over anderhalve week zelf in mijn bezig mag hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mumbly
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-03-2024
gewonecolalight schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:00:
Persoonlijk denk ik dat Nokia gewoon weer een goed produkt op de markt brengt. De bugs zullen binnen een paar maanden ook verleden tijd zijn. Was ook het geval bij de N95 (hoewel ik dat ook reuze mee vond vallen). Ik zal in ieder geval weer een gelukkig man zijn als ik het toestel over anderhalve week zelf in mijn bezig mag hebben :)
Ik denk er niet veel anders over. De dag dat de N95 in de winkel lag, heb ik 'm gehaald en heb niet heel veel problemen gehad als "early adopter". Een eerste firmware update heeft wel wat kleine irritaties weggenomen na het eerste gebruik, maar dat is een prijs die ik ook nu weer graag betaal om dit toestel vanaf dag 1 in mijn handen te hebben..... Nog even dus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik denk da ze er meer op doelen dat Nokia altijd vooruitstrevend was. Met de modellen die ze op de markt brachten wisten ze zichzelf ook altijd echt te onderscheiden. Mijns inzien is de N97 een mooie telefoon, maar het is een van de zovele smartphones die momenteel is uitgegeven. Als je naar zaken kijkt zoals schermweergave en prestaties enz lopen ze echt niet meer voor.. Enige waarin ze zich echt onderscheiden is de 32GB geheugen(die je toch niet vol krijgt) en de kompas(maar daar zit bijna niemand op te wachten)

Het is jammer dat een merk als Nokia een beetje in de grijze massa verdwijnt. De telefoons waren altijd veel duurder, maar je kreeg er meer voor terug. Nu zijn de telefoons nog steeds een stuk duurder, maar gewoon te vergelijken met de rest. Ik zit dan ook hard te twijfelen of ik de N97 wel moet nemen. Misschien houd ik liever dat extra geld gewoon in mijn zak en koop een gelijkwaardige telefoon met een ander merkje voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Floris-K schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:09:
Ik denk da ze er meer op doelen dat Nokia altijd vooruitstrevend was. Met de modellen die ze op de markt brachten wisten ze zichzelf ook altijd echt te onderscheiden. Mijns inzien is de N97 een mooie telefoon, maar het is een van de zovele smartphones die momenteel is uitgegeven. Als je naar zaken kijkt zoals schermweergave en prestaties enz lopen ze echt niet meer voor.. Enige waarin ze zich echt onderscheiden is de 32GB geheugen(die je toch niet vol krijgt) en de kompas(maar daar zit bijna niemand op te wachten)

Het is jammer dat een merk als Nokia een beetje in de grijze massa verdwijnt. De telefoons waren altijd veel duurder, maar je kreeg er meer voor terug. Nu zijn de telefoons nog steeds een stuk duurder, maar gewoon te vergelijken met de rest. Ik zit dan ook hard te twijfelen of ik de N97 wel moet nemen. Misschien houd ik liever dat extra geld gewoon in mijn zak en koop een gelijkwaardige telefoon met een ander merkje voorop.
Als die te vergelijken is met de rest is het puur een kwestie van smaak. Waarbij de Nokia N97 nog steeds de mooiste telefoon blijft in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SpoTs schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:16:
[...]

Als die te vergelijken is met de rest is het puur een kwestie van smaak. Waarbij de Nokia N97 nog steeds de mooiste telefoon blijft in mijn ogen.
vergelijk hem eens (qua uiterlijk) met de htc touch pro 2. Die ziet er ook gelikt uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2024

My

Ja, dat vind ik dus weer niet. En zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan.

Feit blijft dat deze N97 niet zo revolutionair is als de N95 dat in zijn tijd was. Ik denk dat de N97 nu ongeveer vergelijkbaar is met andere net uitgebrachte smartphones. De ene keer is de N97 iets minder, op een ander punt iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

My schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:21:
Feit blijft dat deze N97 niet zo revolutionair is als de N95 dat in zijn tijd was.
Idd, als Apple een belachelijk versie van de iPhone uitbrengt, van 1.3 naar 3 MP (ongeveer), dan is er niks aan de hand..

Als Nokia daarentegen...

Maargoed, jammer dat alleen nog de zwarte te verkrijgen is, en niet de witte.

Las wel dat de nieuwste Firmware al ver gevorderd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 111759 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:33:
[...]

vergelijk hem eens (qua uiterlijk) met de htc touch pro 2. Die ziet er ook gelikt uit
Wat ik al zei, ik vind de N97 mooier. Daarnaast heb ik een Windows Mobile telefoon gehad (versie 6.1). En dat was ook metteen de laatste keer ;-)

Het enige voordeel van Windows Mobile is Solitaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119536

Hij is wel waterproof

Kijk maar hier: http://www.youtube.com/watch?v=wY_4hf2HP2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Hmm zie dat ie ook zelf-drogend is.. 1 sec uit het water en geen druppel te bekennen.

handig voor tijdens het duiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

are you the funny man? :9

ik ga denk ik wel voor de zwarte ook al zijn vette vingers er beter op te zien, dewitte vind ik iets meer "ladylike". ik wacht mooi op de 2e week van juli, ook al heb ik daar moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-04 13:34
Anoniem: 111759 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:03:
[...]

geen idee, aangezien ik alleen ervaring met de eu-versie heb. daar zit gewoon een nederlandse stekker bij. Een verschil zou kunnen zijn dat de NL-versie naar Nederlandse widgets verwijst via de nederlandse ovi-store maar dat weet ik niet zeker
Zou goed kunnen inderdaad. Zo staat er op de UK-versie (die ik heb) bijvoorbeeld de BBC iPlayer. Als je een filmpje daarvan wilt kijken krijg je de melding dat deze filmpjes niet buiten de UK te bekijken zijn.
Ander verschil is dat je bij de UK-versie 3 maanden gratis navigatie krijgt...voor het Verenigd Koninkrijk :P !
Ach ja, ik vind het niet erg. Ik ben nog steeds erg blij met mijn N97, UK-versie of niet. Navigatie haal ik wel weer ergens anders vandaan...

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De N97 valtest...
don't try this at home...

Kijk hier http://www.youtube.com/watch?v=MXGPc70pZQ4

Oh de rillingen lopen over mijn lijf, met een nieuwe N97 dit soort dingen doen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 119536 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 15:43:
De N97 valtest...
don't try this at home...

Kijk hier http://www.youtube.com/watch?v=MXGPc70pZQ4

Oh de rillingen lopen over mijn lijf, met een nieuwe N97 dit soort dingen doen >:)
Vind het wel netjes op zich dat ie past " uit elkaar " valt op 1.80 beton.

en de schade vind ik voor de impact ook wel beperkt. Ziet er uit als een goede en stevig gebouwde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewonecolalight schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:00:
IDe software mag dan niet vernieuwend zijn, maar moet dat dan?

Waarom zou je iets ingrijpend vernieuwen als het gewoon goed werkt.
Wie zegt dat Symbian goed werkt in vergelijking met iPhone OS/Android en voor wie werkt het goed, de nerd of ook de casual gebruiker :? Als ik de recenties lees, is juist de grootste klacht: Symbian en onvoldoende aangepast naar het touchscreen tijdperk. Btw: ik denk dat Symbian helemaal niet zo goed werkt voor een gewone gebruiker, de gewone gebruiker wil gewoon iets dat simpel en soepel werkt zonder te veel gedoe. En ik denk dat iPhone OS/Android beter aansluit bij die consument dan Symbian. Dat het voor de gewone gebruiker minder gemakkelijk werkt, maar Symbian nog geen slecht OS: maar wel een die minder geschikt is voor die doelgroep.
Na het zien van de filmpjes zie ik in ieder geval wel dat het besturingssysteem stukken sneller is vergeleken met N95/N96. Daarnaast hebben we kwa hardware helemaal niks te klagen. nieuwe punten t.o.v. N95/N96:
- QWERTY toetsenbord
- Touchscreen
- Kompas
- FM trasmitter
- 32GB intern geheugen
Ik vergelijk liever niet met een 2 jaar oud toestel, maar ik vergelijk liever met nu: en als je dan kijkt zijn er redelijk wat concurrenten die betere hardware bieden: denk aan AMOLED schermen (briljante kleuren/helderheid), Captitieve schermen, Multi-touch, Uitgebreidere QWERTY-toetsenbordjes, Xenon-flash, meer megapixels, nog betere camera's (N86 maakt mooiere plaatjes), snellere CPU (handig voor games), meer intern werk-gebeugen, e.d.

Dit is absoluut niet bedoeld om de N97 af te kraken, maar ik vind wel dat jij iets te rooskleurig kijkt en dat onderbouw ik met argumenten.

Overigens is er een nieuwe diepte review verschenen van Reghardware:

http://www.reghardware.co...4/review_phone_nokia_n97/

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 25-06-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Anoniem: 69767 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:56:
[...]

Ik vergelijk liever niet met een 2 jaar oud toestel, maar ik vergelijk liever met nu: en als je dan kijkt zijn er redelijk wat concurrenten die betere hardware bieden: denk aan AMOLED schermen (briljante kleuren/helderheid), Captitieve schermen, Multi-touch, Uitgebreidere QWERTY-toetsenbordjes, Xenon-flash, meer megapixels, nog betere camera's (N86 maakt mooiere plaatjes), snellere CPU (handig voor games), meer intern werk-gebeugen, e.d.

Dit is absoluut niet bedoeld om de N97 af te kraken, maar ik vind wel dat jij iets te rooskleurig kijkt en dat onderbouw ik met argumenten.
Welke telefoon is dit? Die moet ik hebben.

Jij trekt het weer de andere uiterste op: jij vergelijkt de specs van de N97 met eigenschappen die ook niet in één telefoon zitten. Verspreid wel, maar dat is een oneerlijke vergelijking. Dat is net als zeggen dat een Volvo helemaal niet zo goed is, want ik ken zat andere auto's die sneller zijn, bijv. een Ferrari. Alleen ken ik de Ferrari die en veel ruimte heeft, én snel is, én betrouwbaar en veilig is, én een grote bagage heeft niet. Net zoals dat de Volvo niet een snelheidswedstrijd zou winnen.

Je kan telefoons tegenover elkaar zetten, maar iedereen geeft de voorkeur aan bepaalde eigenschappen. Ik wil een groot touchscreen, een qwerty toetsenbord, veel geheugen, muziekmogelijkheden. Een iphone en OmniaHD vallen al af. Of ze dan een amoled scherm hebben boeit dan nog weinig.

Het gaat om wat je voorkeuren zijn en waar je echt waarde aan hecht. Voor velen heeft de N97 dat, en voor velen heeft de iphone dat. Je hoeft niet met een oude telefoon te vergelijken, maar je moet ook reeel zijn dat de perfecte telefoon er niet is... en dan heb je het nog niet eens over "wat is mooi?"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
*weg* dan negeer je het maar ...

[ Voor 96% gewijzigd door pven op 25-06-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
AjaxArena schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:26:
[...]

Welke telefoon is dit? Die moet ik hebben.

Jij trekt het weer de andere uiterste op: jij vergelijkt de specs van de N97 met eigenschappen die ook niet in één telefoon zitten. Verspreid wel, maar dat is een oneerlijke vergelijking. Dat is net als zeggen dat een Volvo helemaal niet zo goed is, want ik ken zat andere auto's die sneller zijn, bijv. een Ferrari. Alleen ken ik de Ferrari die en veel ruimte heeft, én snel is, én betrouwbaar en veilig is, én een grote bagage heeft niet. Net zoals dat de Volvo niet een snelheidswedstrijd zou winnen.

Je kan telefoons tegenover elkaar zetten, maar iedereen geeft de voorkeur aan bepaalde eigenschappen. Ik wil een groot touchscreen, een qwerty toetsenbord, veel geheugen, muziekmogelijkheden. Een iphone en OmniaHD vallen al af. Of ze dan een amoled scherm hebben boeit dan nog weinig.

Het gaat om wat je voorkeuren zijn en waar je echt waarde aan hecht. Voor velen heeft de N97 dat, en voor velen heeft de iphone dat. Je hoeft niet met een oude telefoon te vergelijken, maar je moet ook reeel zijn dat de perfecte telefoon er niet is... en dan heb je het nog niet eens over "wat is mooi?"...
Die vergelijking van de auto gaat natuurlijk niet op omdat de Volvo en de Ferrari ver uitelkaar zitten qua prijs. Wat hij bedoeld is dat je voor hetzelfde geld toestellen kan krijgen die op bepaalde punten beter werken of betere specs hebben. Dat wil niet zeggen dat de N97 slecht is, het hangt echt puur af wat de gebruiker zoekt. Ik denk dat de N97 wel een bepaalde doelgroep kan aanspreken, het is geen toestel dat buiten de boot gaat vallen omdat het niets kan bieden aan de gemiddelde consument. Hij heeft zelfs eigenschappen die de gemiddelde tweakers/geeks wel zou aanspreken, alleen is de N97 niet zo goed qua specs/snelheid/vul maar in wat je zoekt, dat iedereen er voor in de rij zou willen staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
Het was wat gechargeerd met die voorbeelden van die Volvo en die Ferrari.

Wat ik echter bedoel is dit een heeel allround telefoon is, op veel punten sterk, maar niet op veel punten een uitblinker. Andere telefoons hebben andere kwaliteiten en blinken op andere punten uit. Het is maar net wat iemand als "goed" ziet. De 1 vind de iphone goed omdat die het zo responsieve scherm zo geweldig vind, maar de ander vind de N97' toetsenbord goed en de ander de HD mogelijkheden van de OmniaHD. Welke weegt zwaarder? Only.Holoris zet de specs van N97 af tegen alle goede specs van MEERDERE telefoons. Beetje unfaire vergelijk. Ik zou ook graag een foon hebben met de specs die Holoris noemt ;)

Maar goed, back to the N97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Al een paar keer gezegd, maar niet 1 keer teruggehoord.
Leuk, al die mooie specificaties, maar gebruikerservaring is vaak een heel ander verhaal.
Mijn N95 8GB had 2 jaar terug 8GB intern geheugen, ontzettend veel. Helaas Was de overdrachtsnelheid nog geen 1 MB per seconde (schrijven), duurt dus dik 2 uur om hem vol te laden. Maar ja, dat staat niet in de specificaties...

Ik verwacht dat de N97 een toestel wordt waarvan de specificaties misschien niet geweldig zijn, maar de gebruikservaring wel. De algemene kwaliteit ligt op een hoog niveau, zonder dat bepaalde specificaties eruit springen (behalve de 32GB).
Wat ik echter bedoel is dit een heeel allround telefoon is, op veel punten sterk, maar niet op veel punten een uitblinker.
Juist.

[ Voor 10% gewijzigd door Nas T op 26-06-2009 09:30 . Reden: post geplaatst door andere user tijdens opstellen eigen post. ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 10:21
baronruud schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 07:09:
[...]

Ik heb m hier voor me liggen, hij is niet zwart pianolak maar idd antraciet gespikkeld.
Heb alleen al me nummers dubbel erin staan.. gister via Nokia Suite backup een backup van m'n N95 gemaakt en terug gezet op mijn nieuwe N97 echter, het overzetten duurde zo lang dat ik m geannuleerd heb. Me berichten opgeschoond, daarna weer teruggezet.. Nu staan al me nummers er dubbel in :( Iemand een Nokia tip om die dubbele weg te gooien of per stuk verwijderen? Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Hairyfriend schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:35:
[...]

Ik heb m hier voor me liggen, hij is niet zwart pianolak maar idd antraciet gespikkeld.
Daar was ik al bang voor. Maar wat vind je er zelf van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

[...]

Heb alleen al me nummers dubbel erin staan.. gister via Nokia Suite backup een backup van m'n N95 gemaakt en terug gezet op mijn nieuwe N97 echter, het overzetten duurde zo lang dat ik m geannuleerd heb. Me berichten opgeschoond, daarna weer teruggezet.. Nu staan al me nummers er dubbel in :( Iemand een Nokia tip om die dubbele weg te gooien of per stuk verwijderen? Dank
Nokia heeft sinds de laatste toestellen, waaronder ook de N95, een functie ingebouwd voor overdracht naar een nieuwe S60 telefoon. Je komt er als volgt (Nederlands menu): Instumenten-->Overdracht
De rest spreekt denk ik voor zich. Nu nog wachten tot ik die van mij binnen heb (kan niet wachten :D).

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 22:31
[...]

Waarom zet je niet alles over via www.ovi.com?

Via je N95 je gegevens uploaden (d.m.v. synchroniseren). Dan met je nieuwe N97 synchroniseren met ovi. Lijkt me de makkelijkste optie en je hebt meteen een back-up op ovi.com staan.

https://www.ovi.com/services/discover/contacts?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Topicstarter
Ik zou je telefoon in mass-storage zetten en dan handmatig de mp3's eruit gooien.

Zo zet ik ze er ook altijd in, vind ik zelf het makkelijkste. (Als het goed is kan dit ook met de N97)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0 0B
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:02

N0 0B

cxb1=N#

m.i. gaat het om nummers als in contacten, niet mp3's

[ Voor 10% gewijzigd door N0 0B op 26-06-2009 13:27 ]

Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:08:
[...]

Via je N95 je gegevens uploaden (d.m.v. synchroniseren). Dan met je nieuwe N97 synchroniseren met ovi. Lijkt me de makkelijkste optie en je hebt meteen een back-up op ovi.com staan.

precies, werkt goed. heb jij overigens al nederlandse links gevonden die binnen OVI werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
www.allaboutphones.nl:

Nokia N97 krijgt een software update nog voordat hij in de winkels ligt:

http://www.allaboutphones...j-in-de-winkels-ligt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Miki schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:08:
[...]

Nooit geweten dat dit kon. Dat is wel ideaal zeg.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:27:
[...]

precies, werkt goed. heb jij overigens al nederlandse links gevonden die binnen OVI werken?
Ik heb helaas geen nederlandse links gevonden, op dit moment is alles nog engels voorzover ik weet. Wel is het zo dat bepaalde zaken of instellingen al voor NL geschikt en/of vertaald zijn. Het is dus al goed te gebruiken ondanks dat het in het engels is. Zelf heb ik er altijd mijn agenda en contactpersonen mee gesynchroniseerd, maar volgens mij kun je er ook foto's en andere meuk synchen.

Het is alleen voor mij een tijdje terug dat ik OVI heb gebruikt (+/- 3mnd geleden), ik weet dus niet hoe ver de ontwikkelingen nu zijn. Ik verwacht zelf dat OVI eerdaags wel uit beta komt en in meerdere talen vrijgesteld wordt.

Ps. voor de andere mensen:
Dit is niet hetzelfde als de OVI suite die je op je pc installeerd! Ovi synch is vergelijkbaar met MobileMe en Google Synch. Nadat je een account aangemaakt hebt synchroniseer je via het synch icoontje op je telefoon!

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 26-06-2009 14:48 . Reden: Toevoeging Ovi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:43:
[...]

Ik heb helaas geen nederlandse links gevonden, op dit moment is alles nog engels voorzover ik weet. Wel is het zo dat bepaalde zaken of instellingen al voor NL geschikt en/of vertaald zijn. Het is dus al goed te gebruiken ondanks dat het in het engels is. Zelf heb ik er altijd mijn agenda en contactpersonen mee gesynchroniseerd, maar volgens mij kun je er ook foto's en andere meuk synchen.

Het is alleen voor mij een tijdje terug dat ik OVI heb gebruikt (+/- 3mnd geleden), ik weet dus niet hoe ver de ontwikkelingen nu zijn. Ik verwacht zelf dat OVI eerdaags wel uit beta komt en in meerdere talen vrijgesteld wordt.

Ps. voor de andere mensen:
Dit is niet hetzelfde als de OVI suite die je op je pc installeerd! Ovi synch is vergelijkbaar met MobileMe en Google Synch. Nadat je een account aangemaakt hebt synchroniseer je via het synch icoontje op je telefoon!
en het kopen/downloaden uit de ovi-store, werkt dat goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Geen flauw idee, nooit iets gedownload van de ovi store. App store werkt wel goed kan ik je vertellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miki schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:40:
Geen flauw idee, nooit iets gedownload van de ovi store. App store werkt wel goed kan ik je vertellen :p
dat weet ik uit ervaring ook, Nokia moet van goede huize komen om dat succes te kunnen evenaren :9

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 111759 op 26-06-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Anoniem: 111759 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:06:
[...]

dat weet ik uit ervaring ook, Nokia moet van goede huize komen om dat succes te kunnen evenaren :9
Ik hoop alleen niet dat ze dezelfde werkwijze gaan hanteren.. * spuug @ monopoly *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307903

Vandaag het toestel ontvangen, alls liep eerst goed maar toen....
Toen de telefoon leeg was begonnen de problemen, aan de lader gehangen maar kreeg dat ding voor geen mogelijheid meer aan. Uiteindelijk sprong die weer aan na 5 min ofzo, en kon ik er weer in!

Maar eventjes later stond die netjes op gelockt en kon ik hem niet meer unlocken, de slider aan de linkerkant van het toestel reageerde niet meer. Moest ik de accu er weer uithalen en weer opnieuw opstarten, wat weer 2 min duurde ofzo?
Waarom kan ik dat ding niet normaal opstarten als de knop boven aan het tostel indruk?

weet nu niet wat ik moet doen? weer terugsturen of wachten op firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat dit niet de juiste plek is, maar al sinds vanmiddag zit het [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic op slot.
Ik zie nergens een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307903 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 23:57:
Vandaag het toestel ontvangen, alls liep eerst goed maar toen....
Toen de telefoon leeg was begonnen de problemen, aan de lader gehangen maar kreeg dat ding voor geen mogelijheid meer aan. Uiteindelijk sprong die weer aan na 5 min ofzo, en kon ik er weer in!

Maar eventjes later stond die netjes op gelockt en kon ik hem niet meer unlocken, de slider aan de linkerkant van het toestel reageerde niet meer. Moest ik de accu er weer uithalen en weer opnieuw opstarten, wat weer 2 min duurde ofzo?
Waarom kan ik dat ding niet normaal opstarten als de knop boven aan het tostel indruk?

weet nu niet wat ik moet doen? weer terugsturen of wachten op firmware update
Normaal gesproken laad je een toestel eerst goed op, in jou geval was de accu waarschijnlijk zo leeg, dat helemaal geen "prik" meer in zat.
In zo'n geval kan het vaak inderdaad wel een aantal minuten duren voordat de accu pas weer geladen wordt.
Een N97 is natuurlijk geen Nokia 2610 achtig toestel en zal dus meer moeten opstarten, voordat ie pas echt gebruiksklaar is.
Mijn advies: Laad 'm eerst eens goed op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307903

hmm ja ik snap dat wel, maar is het ook normaal als je de lader erin drukt eerst het nokia scherm krijgt en dat je daarne weer op de aan/uit knop moet drukken om uiteindelijk je pincode in te typen.

Ik heb nog meer problemen, als ik via de usb kabel naar de pc connect dan laad die wel op maar bestanden overplaatsten lukt niet. Dit lukt dan wel weer via bluetooth maar toch apart.

En ik heb nu die unlock fout al 2x gehad, hij blijft volledig gelockt en kan hem voor niet meer unlocken! dus ook niet uitzetten, dus ik moet de accu er wel uitrekken om dat ding opnieuw te starten.
Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.