Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.457 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:12:
hmm ja ik snap dat wel, maar is het ook normaal als je de lader erin drukt eerst het nokia scherm krijgt en dat je daarne weer op de aan/uit knop moet drukken om uiteindelijk je pincode in te typen.

Ik heb nog meer problemen, als ik via de usb kabel naar de pc connect dan laad die wel op maar bestanden overplaatsten lukt niet. Dit lukt dan wel weer via bluetooth maar toch apart.

En ik heb nu die unlock fout al 2x gehad, hij blijft volledig gelockt en kan hem voor niet meer unlocken! dus ook niet uitzetten, dus ik moet de accu er wel uitrekken om dat ding opnieuw te starten.
Beide beschrijvingen komen me bekend voor. Dat van dat opstartscherm heb ik in het begin ook een aantal keren gehad met m'n huidige N96 (die overigens te koop is). En ik neem aan dat je met unlocken de zijschuif probeert te gebruiken, dit had met name de N79 in de eerste sw versies ook. Later is dat opgelost.
Woensdag komt de nieuwe update uit, ik zou even afwachten, als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik gebruik daar de zijschuif voor (kan dat ook op een andere manier??)

Maar dan reageert het toestel dus niet als ik hem wil unlocken, dit is altijd in combinatie met opladen, of usb geconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder oplaadsnoer in het toestel dus niet?
Ik denk echt dat het softwarematig is, probeer anders de fabrieksinstellingen eens.
Ik ben morgen weer on line, welterusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Ik heb m'n N97 sinds gister avond (jeetje wat liet die postbode lang op zich wachten... ;) ) eerste bevindingen:

- Prachtig toestel qua vormgeving, afwerking is super en hij is veel kleiner en lichter dan ik had gedacht
- Toetsenbord werkt super. Ik heb bv veel wachtwoorden met afwisselend kleine letters, hoofdlettes en cijfers en dat werkt perfect. Toetsjes zijn wel klein (heb redelijk dikke vingers) maar vooral met het toetsenbord geluid aan (tip!) werkt alles perfect. Alleen met de "blauwe pijl" toets rechts onderin heb ik wat moeite. Aan de spatiebalk ben ik nu al gewend.

Een aantal negatieve opmerkingen over het toetsenbord (zie bv laatste review link van Only.Holoris) is echt totale onkunde van de reviewer. Klacht, je kan van de "blauwe pijl" toets geen "sticky" maken. Hij dat dat je voor cijfers iedere keer "blauwe pijl" - "cijfer" - "blauwe pijl" - "cijfer" enz.. Als je gewoon 2x op de "blauwe pijl" klikt maakt hij er een sticky van en kan je achter elkaar cijfers intoetsen.
Zo heb ik nog een aantal negatieve opmerkingen uit reviews kunnen verwerpen door echt onkunde van de reviewers.

- Tot nu toe geen enkele vastloper/hapering/eigenaardigheid gehad. Menus werken goed en snel. Moet alleen even wennen aan de overdaad van menu's/opties en mogelijkheden in vergelijking met m'n iPhone. Nu had ik voor m'n iPhone een Nokia N80 dus het komt langzaam weer terug. Ik denk alleen dat wanneer je nog nooit Symbian hebt gehad en er zo instapt dat het best verwarrend kan zijn (maar dat is vaak zo met nieuwe dingen)
- Synchroniseren van m'n contacten ging prima via Nokia Suite die ik vlak daarvoor nog had bijgewerkt dus alles is bij.
- Mail instellen ging ook best eenvoudig via de wizard. Een beetje tweaker weet z'n pop en smtp instellingen toch wel. De mail wordt mooi bijgewerkt op de mailwidget op het homescreen.

Het enige wat ik echt NIET voor elkaar krijg is het synchroniseren naar de online ovi. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar het lukt me niet. De online help pagina van ovi voor de N97 bestaat niet.. :s

Eerste indruk:
Heel tevreden! Toestel is echt mooi (btw meer donker antraciet dan zwart) en alles werkt tot nu toe perfect!
Als er nog tweakers met vragen zijn zal ik die met plezier beantwoorden!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Wat mij niet helemaal duidelijk is: wordt er een geheugenkaart bij geleverd :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:00:
Ik heb m'n N97 sinds gister avond (jeetje wat liet die postbode lang op zich wachten... ;) ) eerste bevindingen:

- Prachtig toestel qua vormgeving, afwerking is super en hij is veel kleiner en lichter dan ik had gedacht
- Toetsenbord werkt super. Ik heb bv veel wachtwoorden met afwisselend kleine letters, hoofdlettes en cijfers en dat werkt perfect. Toetsjes zijn wel klein (heb redelijk dikke vingers) maar vooral met het toetsenbord geluid aan (tip!) werkt alles perfect. Alleen met de "blauwe pijl" toets rechts onderin heb ik wat moeite. Aan de spatiebalk ben ik nu al gewend.

Een aantal negatieve opmerkingen over het toetsenbord (zie bv laatste review link van Only.Holoris) is echt totale onkunde van de reviewer. Klacht, je kan van de "blauwe pijl" toets geen "sticky" maken. Hij dat dat je voor cijfers iedere keer "blauwe pijl" - "cijfer" - "blauwe pijl" - "cijfer" enz.. Als je gewoon 2x op de "blauwe pijl" klikt maakt hij er een sticky van en kan je achter elkaar cijfers intoetsen.
Zo heb ik nog een aantal negatieve opmerkingen uit reviews kunnen verwerpen door echt onkunde van de reviewers.

- Tot nu toe geen enkele vastloper/hapering/eigenaardigheid gehad. Menus werken goed en snel. Moet alleen even wennen aan de overdaad van menu's/opties en mogelijkheden in vergelijking met m'n iPhone. Nu had ik voor m'n iPhone een Nokia N80 dus het komt langzaam weer terug. Ik denk alleen dat wanneer je nog nooit Symbian hebt gehad en er zo instapt dat het best verwarrend kan zijn (maar dat is vaak zo met nieuwe dingen)
- Synchroniseren van m'n contacten ging prima via Nokia Suite die ik vlak daarvoor nog had bijgewerkt dus alles is bij.
- Mail instellen ging ook best eenvoudig via de wizard. Een beetje tweaker weet z'n pop en smtp instellingen toch wel. De mail wordt mooi bijgewerkt op de mailwidget op het homescreen.

Het enige wat ik echt NIET voor elkaar krijg is het synchroniseren naar de online ovi. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar het lukt me niet. De online help pagina van ovi voor de N97 bestaat niet.. :s

Eerste indruk:
Heel tevreden! Toestel is echt mooi (btw meer donker antraciet dan zwart) en alles werkt tot nu toe perfect!
Als er nog tweakers met vragen zijn zal ik die met plezier beantwoorden!
dat online-probleem met de ovi hebben wij ook (met meerdere toestellen) en dachten dat het kwam doordat het eu-toestellen waren en deze in nederland nog niet gekoppeld zouden kunnen worden met ovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
PinokkioTV schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:08:
Wat mij niet helemaal duidelijk is: wordt er een geheugenkaart bij geleverd :?
Nee, er zit geen geheugekaart bij... vind je 32 gig nog niet genoeg ;) ?

Over OVI:

Dit staat er over hoe je moet syncen op de OVI site:
If you currently use another synchronisation method or application to manage your data, it is recommended that you do not sync information from Ovi to your device. Doing so may result in loss of data. You can, however, sync information from your device to Ovi.

Using network services involves transmission of data. Check with your service provider for details about fees in your home network and when roaming in other networks.

1.Open the Sync application on your mobile device. For details, see the user guide or in-device help of your device.
2.Select Ovi.com as the synchronisation profile and Options > Synchronise . You must connect to the internet, when prompted, for the sync to succeed.
Mijn probleem is dus dat ik heel de "Sync application" niet kan vinden. Ik denk dus dat het de "Share/Deel online" applicatie is, maar die is ook niet echt heel duidelijk... Is dat de app die jullie ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-11-2023
Heb vandaag me N97 binnengehad, alleen kan iemand vertellen waar ik de verbindingsinstellingen van de widgets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

mitchi3 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 10:54:
Heb vandaag me N97 binnengehad, alleen kan iemand vertellen waar ik de verbindingsinstellingen van de widgets kan vinden.
Wordt er tegenwoordig geen handleiding meer geleverd dan?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:01
fsve schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 09:25:
[...]

Nee, er zit geen geheugekaart bij... vind je 32 gig nog niet genoeg ;) ?

Over OVI:

Dit staat er over hoe je moet syncen op de OVI site:

[...]

Mijn probleem is dus dat ik heel de "Sync application" niet kan vinden. Ik denk dus dat het de "Share/Deel online" applicatie is, maar die is ook niet echt heel duidelijk... Is dat de app die jullie ook gebruiken?
Zit de sync optie niet onder tools, op mijn E60, E65 en E51 was het zo'n ying/yang achtig icoontje. Ook krijg je als het goed is per sms je settings/ syncprofiel toegestuurd.
Daarna moest je sync opstarten en het ovi profiel selecteren om daadwerkelijk alles bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
My schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:02:
[...]

Wordt er tegenwoordig geen handleiding meer geleverd dan?! :?
Kan het nergens vinden in de beknopte handleiding... Als jij het me kan vertellen, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Miki schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:16:
Zit de sync optie niet onder tools, op mijn E60, E65 en E51 was het zo'n ying/yang achtig icoontje. Ook krijg je als het goed is per sms je settings/ syncprofiel toegestuurd.
Daarna moest je sync opstarten en het ovi profiel selecteren om daadwerkelijk alles bij te werken.
Thanks voor de tip. Ik kan dat icoontje op heel het device zelf niet vinden, maar door de snekoppelingswidget te gebruiken zag ik daar synchronisatie tussen staan. Ik had gister m'n OVI sync profiel al gekregen. Deze kan ik nu dus ook selecteren en synchroniseren.... alleen krijg ik een
"Ongeldige externe database" fout...

Dan maar even geen online OVI synchronisatie, helaas... maar voor de rest een super toestel.
Net Sygic Mobile geinstalleerd en dat werkt ook mooi zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorderingen:

Drukte perongeluk op alle mails laden! (gmail) Begon die ff 3000 mails binnen te laden > gevolg KNETTERSVAST, en na opnieuw opstarten hele menu verneukt alles verneukt. Dus hard reset gedaan, nu werkt die weer een beetje.

wordt hier niet echt vrolijk van..

bug is ook als je dat ding aan de usb legt en opnieuw opstart en hij locked, dan kun je hem niet meer unlocken met de zijschuif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:03:
Vorderingen:

Drukte perongeluk op alle mails laden! (gmail) Begon die ff 3000 mails binnen te laden > gevolg KNETTERSVAST, en na opnieuw opstarten hele menu verneukt alles verneukt. Dus hard reset gedaan, nu werkt die weer een beetje.

wordt hier niet echt vrolijk van..

bug is ook als je dat ding aan de usb legt en opnieuw opstart en hij locked, dan kun je hem niet meer unlocken met de zijschuif.
Tsja, mijn computer wil zelfs wel eens vastlopen wanneer ik mijn gmail in outlook laad.

Laat staan op een mobieltje... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje wazig met inloggen op ovi-store. via pc lukt prima maar via n97 steeds melding dat hij je login niet kent. iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op hier een GEWELDIGE review over de N97, echt een andere kijk op het toestel.

Nieuwsgierig klik snel hier: http://www.youtube.com/watch?v=uMvtWQcvbKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:03:
Let op hier een GEWELDIGE review over de N97, echt een andere kijk op het toestel.

Formaat valt me toch wel wat tegen als ik het zo bekijk. Homescreen ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Een vraag aan de mensen die reeds een N97 in hun bezit hebben:

Ik heb nu een Xperia X1 (Windows Mobile) en daar heb ik de stylus regelmatig nodig.
Hoe zit dat bij de N97 (Symbian)? Kom je overal goed bij zonder de Stylus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:03:

HAHA :D

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:47:
Kom je overal goed bij zonder de Stylus?
Uit de reviews blijkt dat je de stylus niet nodig hebt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:02:
[...]

Uit de reviews blijkt dat je de stylus niet nodig hebt !
1 keer gebruikt om te kalibreren... Verder is het gewoon een accessoire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
de stylus zit tot nu toe nog keurig in de doos. Ik heb hem nog niet een keer nodig gehad..
de kleinste letters ben ik tegen gekomen in een 3th party app (Sygic Mobile) en zelfs die waren
nog goed met m'n vingers te bedienen. Het gaat prima zonder stylus dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-07 08:49
running man schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:47:
Een vraag aan de mensen die reeds een N97 in hun bezit hebben:

Ik heb nu een Xperia X1 (Windows Mobile) en daar heb ik de stylus regelmatig nodig.
Hoe zit dat bij de N97 (Symbian)? Kom je overal goed bij zonder de Stylus?
Vanmorgen moest ik even de headset uit de doos halen (heb de N97 nu een week), deed de doos open en....oh ja, er zit ook nog een stylus bij!! Nee, niet nodig dus...
In tegenstelling tot WinMo is S60 V5 wel 'fingertouch friendly!'

'You know me...I'll manage!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJFM schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:35:
[...]

Vanmorgen moest ik even de headset uit de doos halen (heb de N97 nu een week), deed de doos open en....oh ja, er zit ook nog een stylus bij!! Nee, niet nodig dus...
In tegenstelling tot WinMo is S60 V5 wel 'fingertouch friendly!'
heb jij in kunnen loggen op de ovi-store via de N97, krijg het niet voor mekeer. Via de pc wel, maar de n97 zegt steeds dat naam en wachtwoord niet bestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:41:
[...]

heb jij in kunnen loggen op de ovi-store via de N97, krijg het niet voor mekeer. Via de pc wel, maar de n97 zegt steeds dat naam en wachtwoord niet bestaan
Ik krijg als melding als ik wil synchroniseren met Ovi: Ongeldige externe database...
Heel vreemd allemaal... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchi3 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:54:
[...]

Ik krijg als melding als ik wil synchroniseren met Ovi: Ongeldige externe database...
Heel vreemd allemaal... :?
via de pc kom ik er zo in, maar als ik iets via de n97 wil "kopen" kent hij mij login niet. Ik vermoed dat ovi nog niet via de mobiel werkt vanuit nederland, Misschien straks met de nederlandse toestellen wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 23:20:
[...]

via de pc kom ik er zo in, maar als ik iets via de n97 wil "kopen" kent hij mij login niet. Ik vermoed dat ovi nog niet via de mobiel werkt vanuit nederland, Misschien straks met de nederlandse toestellen wel
Pc kom ik er ook in. Het lukte me ook om een gratis wallpaper via ovi store op de N97 te downloaden alleen niet te synchroniseren met ovi.com... Heel vreemd! Misschien wachten op de nieuwe update en dan de update van NL op die van ons gooien >:) ;)

Edit: Je moet je ook eerst registreren op de ovi store op je mobiel... Weet niet als je dat al hebt gedaan..??

[ Voor 8% gewijzigd door mitchi3 op 28-06-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-01 15:07
Syncen op Ovi duurde me ook even voor me dat lukte, maar nu is het me gelukt:

Als eerste moet je de info opvragen op ovi.com die je dan gestuurd wordt via de sms. Dit moet je doen omdat je wachtwoord om te syncen met de ovi database niet je inlogwachtwoord is op ovi.com, dit wachtwoord krijg je nooit te zien omdat ze zo de syncdatabase veiliger kunnen houden.

Vervolgens klopt de databaselocatie voor de notes niet. Hier staat namelijk ./Note/ ipv ./Notes/ Dit moet je even aanpassen of het vinkje van Notes syncen uitzetten.

Sync bevind zich trouwens onder Connectiveit --> Bestandoverdracht. Daar staat ie dan.

Verder is de n97 bij mij ook niet bugvrij. Ik krijg hem niet via bluetooth gekoppeld aan mn handsfree kit in mn auto, als ik mail vanuit hotmail lees dan markt ie ze niet als read in mn mailbox, hij doet een beetje raar met ringtones etc... Maar ik denk dat de firmwae update het al wat beter zal maken. Verder een absolute topphone.

Edit: Ik krijg trouwens Nokia Music niet aan de gang in Vista.... Wel op mn xp laptop, maar mn vista desktop waar al mn muziek op staat krijgt het programma niet opgestart en geeft een foutmelding. Is dit een bekend probleem of alleen bij mij?

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenremie op 28-06-2009 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:56:

Als eerste moet je de info opvragen op ovi.com die je dan gestuurd wordt via de sms. Dit moet je doen omdat je wachtwoord om te syncen met de ovi database niet je inlogwachtwoord is op ovi.com, dit wachtwoord krijg je nooit te zien omdat ze zo de syncdatabase veiliger kunnen houden.

Vervolgens klopt de databaselocatie voor de notes niet. Hier staat namelijk ./Note/ ipv ./Notes/ Dit moet je even aanpassen of het vinkje van Notes syncen uitzetten.

Sync bevind zich trouwens onder Connectiveit --> Bestandoverdracht. Daar staat ie dan.

Verder is de n97 bij mij ook niet bugvrij. Ik krijg hem niet via bluetooth gekoppeld aan mn handsfree kit in mn auto, als ik mail vanuit hotmail lees dan markt ie ze niet als read in mn mailbox, hij doet een beetje raar met ringtones etc... Maar ik denk dat de firmwae update het al wat beter zal maken. Verder een absolute topphone.

Edit: Ik krijg trouwens Nokia Music niet aan de gang in Vista.... Wel op mn xp laptop, maar mn vista desktop waar al mn muziek op staat krijgt het programma niet opgestart en geeft een foutmelding. Is dit een bekend probleem of alleen bij mij?
Bij mij is het nu ook gelukt!!! Heb Notes aangepast en toen deed hij het! Thnx man!!!
Ik ben bij die van mij nog geen 1 bug tegen gekomen (gelukkig)...
Nokia Music doet het ook niet op mijn Vista... Krijg hetzelfde probleem als jij. Gooi al me muziek via massaopslag erop, ook zo gedaan namelijk. Verders zeer tevreden met mijn nieuwe phone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan alle leden met en zonder een Nokia N97:

ik ben al een tijdje die forum aan het bekijken en nu heb ik een goeie vraag:

Ik heb gehoord dat de N97 een update zal krijgen op 1/07 (http://www.allaboutphones...j-in-de-winkels-ligt.html) Nu vraag ik me af aan alle leden met een N97 hebben jullie nog wat bugs op de N97 zonder die update ofniet? en aan alle leden zonder de N97 gaan jullie de N97 online bestellen of wachten tot hij in de winkels ligt? ik weet echt nit wat ik mot doen...hulp gevraagd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchi3 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:07:
[...]

Pc kom ik er ook in. Het lukte me ook om een gratis wallpaper via ovi store op de N97 te downloaden alleen niet te synchroniseren met ovi.com... Heel vreemd! Misschien wachten op de nieuwe update en dan de update van NL op die van ons gooien >:) ;)

Edit: Je moet je ook eerst registreren op de ovi store op je mobiel... Weet niet als je dat al hebt gedaan..??
registreren op ovi store op n97 lukt juist niet. Ik probeer dat met dezelfde login/naam als met pc maar dan kent hij mij niet via de n97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:54:
[...]

registreren op ovi store op n97 lukt juist niet. Ik probeer dat met dezelfde login/naam als met pc maar dan kent hij mij niet via de n97
Jij hebt ook meerdere xperia's gehad, toch?
Zou jij mij de voor- en nadelen van de N97 t.o.v. de xperia kunnen sturen?
Zit er sterk over na te denken om de N97 aan te schaffen.
Je hebt direct messages uit staan, vandaar dat ik je geen bericht kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchi3 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 01:10:
[...]

Bij mij is het nu ook gelukt!!! Heb Notes aangepast en toen deed hij het! Thnx man!!!
Ik ben bij die van mij nog geen 1 bug tegen gekomen (gelukkig)...
Nokia Music doet het ook niet op mijn Vista... Krijg hetzelfde probleem als jij. Gooi al me muziek via massaopslag erop, ook zo gedaan namelijk. Verders zeer tevreden met mijn nieuwe phone!
waar pas je dat notes aan? sync jullie via datakabel of via het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:01:
[...]

Jij hebt ook meerdere xperia's gehad, toch?
Zou jij mij de voor- en nadelen van de N97 t.o.v. de xperia kunnen sturen?
Zit er sterk over na te denken om de N97 aan te schaffen.
Je hebt direct messages uit staan, vandaar dat ik je geen bericht kan sturen.
heb meerdere xperia's gehad ja, maar niet door luxe maar door hardwareproblemen. steeds weer die schuertjes, zowel in de zilveren als de zwarte. softwarematig is er niks mis met de xperia. weet niet of bij de meest recente modellen ook nog dezelfde problemen voorkomen. n97 bevalt tot nu toe goed, de eerste die ik had zat een defect trilsysteem voor het scherm in, die ik nu heb is goed. ff zoeken om alles in werking te krijgen, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N97 nu een week, en totaal geen problemen gehad.
Alle mailboxen synchroniseren zoals ingesteld.

Ik heb zelfs nog geen vastloper gehad, wat bij mijn HTC TP2 zeker in het begin, meerdere keren per dag gebeurde.

Gewoon kopen!
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:53:
Aan alle leden met en zonder een Nokia N97:

ik ben al een tijdje die forum aan het bekijken en nu heb ik een goeie vraag:

Ik heb gehoord dat de N97 een update zal krijgen op 1/07 (http://www.allaboutphones...j-in-de-winkels-ligt.html) Nu vraag ik me af aan alle leden met een N97 hebben jullie nog wat bugs op de N97 zonder die update ofniet? en aan alle leden zonder de N97 gaan jullie de N97 online bestellen of wachten tot hij in de winkels ligt? ik weet echt nit wat ik mot doen...hulp gevraagd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:41:
[...]

Ja, zonder problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:54:
[...]

En als je nu een nieuwe registratie uitvoert? ik ga even kijken hoe het bij mij is gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:06:
[...]

Gewoon via het netwerk met Ovi... Lees bericht hieronder...
jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:56:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
Heb nu wel ineens een heel irritante bug gevonden, waar ik eigenlijk echt niet mee kan leven. Ik heb wat contacten aangepast (de namen waren bij mij nog gewoon 1 line, ipv voornaam/achternaam enzo), en nu laat ie bij deze contacten de naam niet meer zien als ik een sms van ze krijg. Dat is echt vervelend, en ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen, omdat ik niet weet waar dat aan ligt. Komt dat doordat voor dat nummer nu twee contacten aanwezig zijn (een op de sim met de oude naam, en een op de telefoon met de nieuwe naam en hij niet kan kiezen), of iets anders? SMS preview kan de (nieuwe) naam wel gewoon vinden, maar daar heb ik niks aan in mn inbox....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:43:
Ik heb de N97 nu een week, en totaal geen problemen gehad.
Alle mailboxen synchroniseren zoals ingesteld.

Ik heb zelfs nog geen vastloper gehad, wat bij mijn HTC TP2 zeker in het begin, meerdere keren per dag gebeurde.

Gewoon kopen!

[...]
heb hierover een andere mening. tot nu toe loopt de n97 niet lekker vind ik. weliswaar veel kleine probleempjes maar toch, die heb ik met de touch pro2 nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53
jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:05:
Heb nu wel ineens een heel irritante bug gevonden, waar ik eigenlijk echt niet mee kan leven. Ik heb wat contacten aangepast (de namen waren bij mij nog gewoon 1 line, ipv voornaam/achternaam enzo), en nu laat ie bij deze contacten de naam niet meer zien als ik een sms van ze krijg. Dat is echt vervelend, en ik heb geen idee hoe ik dat op kan lossen, omdat ik niet weet waar dat aan ligt. Komt dat doordat voor dat nummer nu twee contacten aanwezig zijn (een op de sim met de oude naam, en een op de telefoon met de nieuwe naam en hij niet kan kiezen), of iets anders? SMS preview kan de (nieuwe) naam wel gewoon vinden, maar daar heb ik niks aan in mn inbox....
dat kan idd komen door de "dubbele" nummers die je hebt. Probeer eens of de simkaart of het telefoongeheugen te kiezen en niet beide ....

Ik meen me te herinneren dat dit vaker voorkwam op Nokia toestellen. Zodra je een nummer dubbel op je telefoon hebt staan en je wordt gebeld dan verschijnt de naam niet op het scherm van de oproep. Dan staat er alleen "inkomend gesprek" ipv " Jan Jansen" .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
Zal eens gaan zoeken waar ik dat in kan stellen.... ben al een het zoeken geweest maar kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:22:
[...]

heb hierover een andere mening. tot nu toe loopt de n97 niet lekker vind ik. weliswaar veel kleine probleempjes maar toch, die heb ik met de touch pro2 nooit gehad
Ben het wel met je eens. Je voelt je echt een beetje een betatester, en er komen steeds meer bugs bij hoe langer je er mee werkt. Niks heel groots, maar allemaal kleine irritante dingen....

Al hoewel ik dat van mn bluetooth carkit niet herkennen wel echt erg, net als de namen niet meer herkennen als ik een sms of call binnen krijg.. Dit zijn gewoon basisfunctionaliteiten die MOETEN werken. En dan ga ik er niet eens over beginnen dat Nokia Music (Ik wil mn gratis nummers die er bijkomen wel kopen hoor) niet werkt onder Vista. Kommop zeg....

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenremie op 28-06-2009 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:40:
Zal eens gaan zoeken waar ik dat in kan stellen.... ben al een het zoeken geweest maar kan het niet vinden.
Bij de n96 kan dit gewoon worden ingesteld bij de instellingen van het telefoonboek. Contacten--> opties --> instellingen --> contacten weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:46:
[...]

Bij de n96 kan dit gewoon worden ingesteld bij de instellingen van het telefoonboek. Contacten--> opties --> instellingen --> contacten weergeven
En daar staat ie gewoon op telefoongeheugen. En toch geeft ie hem niet weer als ik een sms krijg. Ik denk dat het gewoon een bug is dus. Hopen dat de update van 1 juli het fixed, want het is echt niet cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:42:
[...]

Ben het wel met je eens. Je voelt je echt een beetje een betatester, en er komen steeds meer bugs bij hoe langer je er mee werkt. Niks heel groots, maar allemaal kleine irritante dingen....

Al hoewel ik dat van mn bluetooth carkit niet herkennen wel echt erg, net als de namen niet meer herkennen als ik een sms of call binnen krijg.. Dit zijn gewoon basisfunctionaliteiten die MOETEN werken. En dan ga ik er niet eens over beginnen dat Nokia Music (Ik wil mn gratis nummers die er bijkomen wel kopen hoor) niet werkt onder Vista. Kommop zeg....
Dit is onze ergenis ook met andere Nokia toestellen. Het lijkt erop dat Nokia totaal geen quality check doet voordat zij uberhaupt hun producten op de markt zetten.
Iedere keer lees je hetzelfde op de forums, wacht maar straks komt firmware xxx dan zijn alle problemen opgelost. Vervolgens blijkt er nog een halfjaar nodig te zijn om enigzins fatsoenlijk mobieltje te hebben.
Ik vraag me persoonlijk of Nokia uberhaupt een quality check doet en dan bedoel ik; een select groepje een mobieltje 3 weken mee en grondig testen en bugs reporten. Bugs fixen en dan op de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 11:50
Bij mijn e75 geeft hij ook geen naam als mijn contacten er dubbe in staan, gewoon even in het sim of telefoon geheugen de contactgegevens verwijderen en dan houd je de andere over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:53:
To nu toe (2 dagen) weinig bugs. 1 vervelende was dat door de slide lock de backlight niet aan ging.
Pas na een keer of 4 locken, unlocken ging het licht pas weer aan.

En de OVI sync error was even vervelend, maar die is perfect opgelost door jeroenremie. Nog bedankt daarvoor!
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:06:
OVI sync gewoon via het netwerk, notes aanpassen zit onder:
instellingen - connectiviteit - gegevensoverdr - sync - (OVI.com als actief sync prfiel kiezen) opties - Synchronisatie profiel bewerken - Instellingen voor Notities - Daar aanpassen onder "Database voor Notities" ./Notes/Unfiled

Ik baal alleen ook van m'n carkit. Contacten worden niet automatisch gesynchroniseerd en als m'n telefoon verbonden is kan ik de aanwijzingen van m'n Sygic niet horen. Die wil die niet over de boxen afspelen.
Dit probleem had ik met m'n vorige nokia (N80) ook al i.s.m TomTom. Heeft iemand daar een oplossingn voor?
Dat je bepaalde applicaties/geluiden over de telefoon speakers kan laten horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:08:
Iedere keer lees je hetzelfde op de forums, wacht maar straks komt firmware xxx dan zijn alle problemen opgelost. Vervolgens blijkt er nog een halfjaar nodig te zijn om enigzins fatsoenlijk mobieltje te hebben.
Maar als je het toestel niet koopt, en een half jaar wacht tot een fatsoenlijke firmware uitgebracht is, zijn er tegen die tijd soms al weer betere toestellen op de markt, dus dan heb het niet altijd zin meer om een N97 te kopen...dat is ook niet ideaal.
Ik vraag me persoonlijk of Nokia uberhaupt een quality check doet en dan bedoel ik; een select groepje een mobieltje 3 weken mee en grondig testen en bugs reporten. Bugs fixen en dan op de markt zetten.
Ik zie een Apple-logo bij je nick: en inderdaad bij Apple krijg je misschien wat minder (zoals het gemis van copy & paste), maar wat je krijgt werkt in ieder geval wel. Dat heb ik liever.

Maar goed jongens op 1 juli komt er al een update: dan zal het meeste wsl. al opgelost worden, dus geen half jaar wachten!

Wat ik wel humor vindt: dan wordt gezegd moet je ff zus & zo doen en dat werkt het waarschijnlijk. Tja, voor Tweakers niet zo'n probleem om dingen te testen en uit te zoeken, maar ga jij dat maar eens aan een gewone consument vertellen. De meeste mensen hier vergeten nog wel eens dat een gewone consument geen flauw benul van dat soort dingen heb. Die wilt gewoon iets dat werkt zonder allerlei vage files te moeten editten om sync te laten werken e.d. Voor die doelgroep heb Apple gewoon een enorm pluspunt. Ik zou als telecomverkoper, als ik dat was, echt niet op dit moment een N97 aan een gewone consument durven verkopen.

/edit: heb iemand al de software & drivers getest onder Windows 7 RC 64-bits?

/edit2: volgens Nokia hoort die Nokia Music gewoon onder Vista te werken: hij staat als compatible OS genoemd op de website gewoon hoor: http://www.nokia.nl/ontva...ware/nokia-music/download

Dus lijkt me iets dat aan je eigen computer ligt dan. Heb je wel de laatste servicepack en adminrechten, geprobeerd in XP-mode te draaien, virus/firewalls etc uit te zetten e.d.? SP2 voor Vista (die nieuwe) kun je hier downloaden: http://www.microsoft.com/...07-4406-9012-a5c3199ea2b3 (enkel nog Engelstalig en een paar anderen, maar nog geen NL).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
fsve schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:13:

Ik baal alleen ook van m'n carkit. Contacten worden niet automatisch gesynchroniseerd en als m'n telefoon verbonden is kan ik de aanwijzingen van m'n Sygic niet horen. Die wil die niet over de boxen afspelen.
Dit probleem had ik met m'n vorige nokia (N80) ook al i.s.m TomTom. Heeft iemand daar een oplossingn voor?
Dat je bepaalde applicaties/geluiden over de telefoon speakers kan laten horen?
Ik krijg mn telefoon niet eens aan mn carkit gehangen...dus dat is al iets, dat dat werkt. Als ik wil connecten geeft mijn carkit aan dat voorwaarden voor koppeling niet aanwezig zijn. Dat klopt ook wel een beetje, aangezien ik nooit de code in heb gevoerd, maar ik heb uberhaupt daar nooit de kans voor gehad. Dit is de eerste telefoon die ik tegen ben gekomen die niet met mn carkit overweg kan. Vervelend is een understatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heeft Phonemag ook eindelijk een review online gezet @ http://www.phonemag.com/nokia-n97-review-069300.php (opnieuw negatief tav de UI en Simplicity). Maar de pics van de white edition die ze hebben staan zijn wel erg sweet. Zijn hier meer mensen die liever wit dan zwart hebben? Iedereen heb een zwarte GSM tegenwoordig...Zodra er een N97 copy uitkomt met iPhone OS/Android/Palm Pre-OS koop ik m gelijk, want op de software na is de N97 qua build & design echt fantastisch, maar 2 jaar lang weer vastzitten aan Symbian zie ik echt niet zitten als ik zie hoe goed iPhone OS/Android werkt in de praktijk. Op de langer termijn gaat dat me enkel irriteren. Want de first-impression / nieuwigheid / cool-factor is na een paar weken voorbij, en dan komt het puur aan op usability (surfen, emailen, sms'en, apps/games uitbreidingen etc).

Overigens, denk ik dat we nu gewoon echt moeten wachten op die 1 juli firmware...want er kan dan een heleboel veranderen waardoor de eerste ervaringen met bugs etc niet meer kloppen..Want ik lees nog steeds wisselende verhalen over de sterkte van de FM-transmitter en de verplichte hercalibratie van het kompas - maar wie weet is dit 1 juli ook gefixed.

Btw: Welke gratis IM-client gebruiken jullie voor MSN? En werkt Sygic (super nav app btw heb m ook nog staan op mn oude N95) met touch-functionaliteit en direct met de adressen uit je contactenlijst op de N97?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:28:
[...]

Ik krijg mn telefoon niet eens aan mn carkit gehangen...dus dat is al iets, dat dat werkt. Als ik wil connecten geeft mijn carkit aan dat voorwaarden voor koppeling niet aanwezig zijn. Dat klopt ook wel een beetje, aangezien ik nooit de code in heb gevoerd, maar ik heb uberhaupt daar nooit de kans voor gehad. Dit is de eerste telefoon die ik tegen ben gekomen die niet met mn carkit overweg kan. Vervelend is een understatement.
Wat voor carkit heb je? Een parrot zou ik ook nog voor je kunnen testen in de auto van m'n vrouw. Maar de koppeling was bij mij geen enkel probleem.
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:33:
Zodra er een N97 copy uitkomt met iPhone OS/Android/Palm Pre-OS koop ik m gelijk, want op de software na is de N97 qua build & design echt fantastisch, maar 2 jaar lang weer vastzitten aan Symbian zie ik echt niet zitten als ik zie hoe goed iPhone OS/Android werkt in de praktijk. Op de langer termijn gaat dat me enkel irriteren. Want de first-impression / nieuwigheid / cool-factor is na een paar weken voorbij, en dan komt het puur aan op usability (surfen, emailen, sms'en, apps/games uitbreidingen etc).
Waarom gooi je er nu niet 200+ euro tegenaan en je zit er maar een jaar aanvast? Ik heb nog nooit in mijn hele telefoon carrière een 2 jarig abonnement genomen. Over een jaar is die N97 vast nog wel waard wat ik er nu voor heb bij betaald, en heb ik voor een jaar alleen m'n abonnement kosten betaald.
En wat betreft de usability betreft vind ik die tot nog toe echt fantastisch. Mailen en smsen gaat echt als een speer, en over het surfen heb ik ook nog niets te klagen. WiFi ontvangst is ook zeer sterk, meer en betere ontvangst dan dat ik met m'n iPhone had in huis.

[ Voor 46% gewijzigd door fsve op 28-06-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:15:

/edit2: volgens Nokia hoort die Nokia Music gewoon onder Vista te werken: hij staat als compatible OS genoemd op de website gewoon hoor: http://www.nokia.nl/ontva...ware/nokia-music/download

Dus lijkt me iets dat aan je eigen computer ligt dan. Heb je wel de laatste servicepack en adminrechten, geprobeerd in XP-mode te draaien, virus/firewalls etc uit te zetten e.d.? SP2 voor Vista (die nieuwe) kun je hier downloaden: http://www.microsoft.com/...07-4406-9012-a5c3199ea2b3 (enkel nog Engelstalig en een paar anderen, maar nog geen NL).
Volgens nokia zelf wel ja... maar het is echt niet zo. Een snelle search via google en je komt zo op het nokia forum waar iedereen klaagt over hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
jeroenremie schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:50:
[...]

En daar staat ie gewoon op telefoongeheugen. En toch geeft ie hem niet weer als ik een sms krijg. Ik denk dat het gewoon een bug is dus. Hopen dat de update van 1 juli het fixed, want het is echt niet cool.
Ik heb dit ook, SIM kaartje leeggegooid, telefoon alles verwijderd en opnieuw gesynchroniseerd met Outlook, maar nog steeds geen naam bij het SMSje :(. Gebeld worden gaat wel goed, zie keurig de naam.

Lijkt me een bug...(vervelende bug...)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist voor 550 afscheid genomen van N97. blijf voorlopig HTC touch pro 2 trouw. Weliswaar windows maar het toestel werkt wel goed. over paar maanden maar weer eens een n97 proberen. voel me toch te weinig tester voor nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:15:
[...]
Ik zie een Apple-logo bij je nick: en inderdaad bij Apple krijg je misschien wat minder (zoals het gemis van copy & paste), maar wat je krijgt werkt in ieder geval wel. Dat heb ik liever.
Omdat ik een apple logo heb wil nog niet zeggen dat ik een apple fanboy ben of iets dergelijks ;)
In deel 1 had ik namelijk al aangehaald dat ik me zorgen maakte om de release firmware omdat er in het verleden ook soort gelijke problemen waren met andere mobieltjes.
Ik heb al aardig wat nokia's doorheen gejaagd(apple fanboy :p) en steeds hetzelfde meegemaakt, N73, E60, E65, E51, N95, N82, N96. Het is dus niet zomaar toevallig dat nu ook de N97 wat vreemde bugs vertoond.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een quality-check te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet waarom mensen opeens over apple beginnen, idd apple is makkelijker te bediennen dan de nokia n97 maar het is en blijft een nokia forum.Vergelijk apple op een apple forum.Niets tegen apple phones hoor maar soms is het wel beu als je meerdere keren vergelijkingen leest van apple.Nu over die nieuwe update op 1/07: als ik nu een nokia n97 zal bestellen (want kan echt niet langer wachten) zou ik dan de update zelf kunnen downloaden en instaleren of verloopt het anders? of wachten tot hij in de winkels ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:33:
Ik snap niet waarom mensen opeens over apple beginnen, idd apple is makkelijker te bediennen dan de nokia n97 maar het is en blijft een nokia forum.Vergelijk apple op een apple forum.Niets tegen apple phones hoor maar soms is het wel beu als je meerdere keren vergelijkingen leest van apple.Nu over die nieuwe update op 1/07: als ik nu een nokia n97 zal bestellen (want kan echt niet langer wachten) zou ik dan de update zelf kunnen downloaden en instaleren of verloopt het anders? of wachten tot hij in de winkels ligt?
Je zal hem zelf kunnen downloaden en installeren, net als bij andere toestellen van Nokia. In de Ovi Suite zit gewoon een 'update' functie voor je telefoon. Misschien nu zelfs over-the-air ipv over USB. Dus je kunt hem nu al gewoon gaan halen!

De nieuwste firmware staat al op RDA (voor devvers). Ik heb alleen nog geen changelog kunnen vinden iemand anders wel?

Afbeeldingslocatie: http://jbrasco.files.wordpress.com/2009/06/new-firm.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Of ik ben al te lang uit Symbian geweest, of ze hebben er een functie uit gesloopt die ik nu toch echt even nodig heb. Omdat mijn carkit nu niet meer automatisch synchroniseert was de truck bij m'n vorige telefoon om 1 malig alle contacten naar de carkit te sturen. En dat werkte ook perfect.

Bij je contactpersonen: "Markering aan/uit" - "Alle markeren" en dan het volgende "Verzenden via" - ""Bluetooth" an dan je apparaat selecteren.

Maar de "Verzend" optie zit helemaal niet meer in het contact personen menu. Iemand enig idee hoe je ouderwets je contacten/visitekaartjes kan verzenden via bluetooth?

Uit de handleiding:
Send data using Bluetooth connectivity
Several Bluetooth connections can be active at a
time. For example, if you are connected to a
compatible headset, you can also transfer files to
another compatible device at the same time.
1. Open the application where the item you want
to send is stored.
2. Tap an item, and select Options > Send > Via
Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:09
The Wizard schreef op zondag 28 juni 2009 @ 14:00:
[...]

Ik heb dit ook, SIM kaartje leeggegooid, telefoon alles verwijderd en opnieuw gesynchroniseerd met Outlook, maar nog steeds geen naam bij het SMSje :(. Gebeld worden gaat wel goed, zie keurig de naam.

Lijkt me een bug...(vervelende bug...)
Is het een oud smsje of een nieuw smsje? Smsjes slaat symbian op in een soort van database ofzo met daarin hardcoded de naam van de verzender op moment van binnenkomst. Als je daarna de naam zou veranderen, verandert het in je inbox namelijk niet mee.
Je zou het eens kunnen proberen door een nummer wat nog niet op je telefoon staat aan je contactpersonen toe te voegen en daar dan jezelf mee te smsen. Als het goed is, staat die naam dan wel bij het smsje. Als dat niet zo is.. dan is het echt een bug! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
voor de eigenaren van een N97... Hang niet je stylus aan je phone!!!
Gegarandeerde krassen! Had hem in me zak, met stylus en ja hoor, een diepe gleuf!
Dus lekker in de doos laten dat ding! Maar ja, eens moet de eerste keer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
mitchi3 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 23:08:
voor de eigenaren van een N97... Hang niet je stylus aan je phone!!!
Gegarandeerde krassen! Had hem in me zak, met stylus en ja hoor, een diepe gleuf!
Dus lekker in de doos laten dat ding! Maar ja, eens moet de eerste keer zijn!
Misschien dat ik, wanneer ik de N97 haal, dat ding aan mijn sleutelbos hang. Toch altijd bij me en heb je verder geen last van. Ik ga 'em zeker niet aan de telefoon hangen.

En hier is het zeker een zwarte die de voorkeur heeft. Wit is leuk in het begin, maar zwart lijkt mij voor de langere termijn beter. En die foto van de laatste review doen mij juist besluiten om voor zwart te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-03 10:21
Amiet01 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:58:
[...]

Nokia heeft sinds de laatste toestellen, waaronder ook de N95, een functie ingebouwd voor overdracht naar een nieuwe S60 telefoon. Je komt er als volgt (Nederlands menu): Instumenten-->Overdracht
De rest spreekt denk ik voor zich. Nu nog wachten tot ik die van mij binnen heb (kan niet wachten :D).
Hoi, thanks, ik heb inmiddels alle dubbele nummers simpelweg met Nokia PCSuite kunnen verwijderen.

Voor de rest, prima toestel. Ik vind het toestel niet snel, bijvoorbeeld naar je afbeeldingen gaan duurt langer dan bij m'n N95 8GB. Ook het weergeven van foto's over de gehele breedte kom ik niet uit, je moet dan het schermpje opklappen.. in de digi commercial zie ik ze met het scherm gesloten. ?
Vanmorgen is ook m'n batterij leeg voor het eerst. Ruim 3,5 dag. Netjes gezien het intensieve gebruik.
Wat wel ongelofelijk vaag is...nu mijn batterij voor het eerst helemaal leeg is, kan ik mijn N97 niet eens opstarten.. Stond ook in de manual.. Duurde onwis lang voordat ie ging laden en ook nu kan ik niet opstarten.. Beetje vreemd.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Hairyfriend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:04:
Ook het weergeven van foto's over de gehele breedte kom ik niet uit, je moet dan het schermpje opklappen.. in de digi commercial zie ik ze met het scherm gesloten. ?
Voor foto's heb ik uit de OVI store de beta Photo Browser gedownload, en die werkt stukken beter (en mooier) dan de standaard browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
Batterij was vanmorgen dus leeg, aan lader hangen. Wil tijdens laden niet opstarten. Nu geeft ie een piep dat batt vol is, van lader gehaald. Kan pincode invoeren, gaat daarna niet verder. Bug? Kortom een N97 die niet meer werkt.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
fsve schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:49:
[...]

Voor foto's heb ik uit de OVI store de beta Photo Browser gedownload, en die werkt stukken beter (en mooier) dan de standaard browser.
Kun je dit dan goed integreren in Symbian? dat de standaard snelkoppelingen je naar die Photo Browser leidt ipv die oude? Vooral belangrijk bij de mailapplicatie namelijk. Die van de 5800 schijnt vele malen beter te zijn. Dan is het wel handig dat ik vanaf de widget op de homescreen bijv er direct naar toe kan, ipv dat ik naar de oude ga....

Ik heb een Symbian UIQ foon ( |:( ) En als ik op de browser klik in het menu, dan kom ik op de ingebouwde browser. En met die kan je echt niet werken. Is zo'n snelkoppeling te veranderen in een eigen gekozen browser?

[ Voor 15% gewijzigd door BlisterAMG op 29-06-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hairyfriend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:29:
Batterij was vanmorgen dus leeg, aan lader hangen. Wil tijdens laden niet opstarten. Nu geeft ie een piep dat batt vol is, van lader gehaald. Kan pincode invoeren, gaat daarna niet verder. Bug? Kortom een N97 die niet meer werkt.. :'(
heb ik ook gehad. paar keer proberen, toen lukte het wel maar gaf hij maar 2 streepjes batterijlading aan (na 8 uur aan infuus!). Inmiddels zoveel problemen dat hij alweer verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:33:
[...]

heb ik ook gehad. paar keer proberen, toen lukte het wel maar gaf hij maar 2 streepjes batterijlading aan (na 8 uur aan infuus!). Inmiddels zoveel problemen dat hij alweer verkocht is.
Waarom wachten jullie niet op de nieuwe sw versie, daarin schijnen flink wat bugs opgelost te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Hairyfriend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:29:
Kortom een N97 die niet meer werkt.. :'(
Gewoon even de batterij eruit halen en er weer in. Dat werkt 9 van de 10 keer wel. Ik heb trouwens nog niet een van dit soort rare dingen mee gemaakt.
AjaxArena schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:09:
Kun je dit dan goed integreren in Symbian? dat de standaard snelkoppelingen je naar die Photo Browser leidt ipv die oude? Vooral belangrijk bij de mailapplicatie namelijk. Die van de 5800 schijnt vele malen beter te zijn. Dan is het wel handig dat ik vanaf de widget op de homescreen bijv er direct naar toe kan, ipv dat ik naar de oude ga....
Ja, je kan gewoon zelf alle snelkoppelingen wijzigen. Onder het edit menu kan je kiezen voor "applicatie" of "bookmark" en onder applicaties laat hij alle geïnstalleerde applicaties zien. Waaronder dus de nieuwe photo browser en die start dan ook direct op vanaf de snelkoppeling.

Over de mailclient heb ik ook gelezen dat die ander beter is, alleen heb ik ook vernomen dat de mail-widget dan niet meer 100% goed werkt. Ik wacht dus nog even met die andere mail client. Ik ben super te spreken over deze. Als hij in de aankomende firmware update zit dan is het prima, maar nu nog geen rede om die ander te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:47:
[...]
Waarom wachten jullie niet op de nieuwe sw versie, daarin schijnen flink wat bugs opgelost te zijn.
te veel hardware problemen: met scherm en met trillen. voel me geen nokia-tester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen zegt dat hij problemen eeft met de N97 :s, nu ben ik bang het te bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke gratis MSN client gebruiken jullie? En hoe werkt die icm touchscreen/foto's sturen e.d. ? De echte Microsoft MSN Client for Symbian is niet meer gratis of wel? Die werkte toen wel flex op mn N95.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:27:
iedereen zegt dat hij problemen eeft met de N97 :s, nu ben ik bang het te bestellen :D
Het zijn geen problemen maar bugs, een bekend fenomeen bij eerste lichting Nokia's. Kwestie van uitzitten en "proberen" te genieten hardware. Er zal uiteindelijk met een paar bugfixes in de loop van de komende maanden meeste problemen worden verholpen is mijn ervaring.
De keuze is aan jouw wanneer je eventueel instapt en als je hier geen zin in hebt dan is Nokia jouw merk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 29-06-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de N97 nu 5 dagen in gebruik, en heb er nog geen enkel probleem mee gehad. Oh ja alleen de app Accuweather werkt niet helemaal lekker, maar dat heeft volgens mij meer met de applicatie te maken.
Heb de telefoon nog geen 1x aan/uit gezet. Hij is nog steeds snel, en alles werkt vlekkeloos.
En het is niet dat ik er weinig mee doe, ben er juist heel erg veel mee aan het expirimenteren, hoe langer je er mee bezig bent hoe meer handige dingen je tegenkomt, en ook de logica van bepaalde instellingen e.d. gaat inzien/begrijpen.
Foto's/video's zijn van uitstekende kwaliteit, Sygic MCGuider werkt uitstekend, GPS-fix in paar seconden, foto's browsen gaat erg snel, toetsenbord typt heerlijk (na een uurtje wennen), widgets op het "bureablad" zijn handig, touchscreen vind ik heel erg prettig, reageert goed, stylus heb je zeker niet nodig, Internet met WIFI gaat sneller dan ik dacht, pagina's laden in paar seconden, de browser is OK, E-Mail (ZIGGO) instellen was ook piece of cake met de wizard.
Jammer dat N-Gage nog niet beschikbaar is.
Voorlopig geen andere telefoon voor mij.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand waar je de nieuwe update kan downloaden? Ik wil die graag zelf downloaden en via usb op de n97.Omdat ik in België woon weet ik niet of de n97 hier online kan zijn(dus geen ovi en internet :s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:39:
Weet er iemand waar je de nieuwe update kan downloaden? Ik wil die graag zelf downloaden en via usb op de n97.Omdat ik in België woon weet ik niet of de n97 hier online kan zijn(dus geen ovi en internet :s)
De nieuwe firmware update is nog niet publiek beschikbaar. T.z.t. zul je gewoon met de Ovi Suite (de Ovi Software op jouw eigen PC) de firmware via USB op je toestel kunnen updaten. Ook kun je het laten doen bij een Nokia Service Centre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:39:
Via NSU? Losse firmware updates heeft Nokia voor consumenten nooit gedaan voorzover ik weet. Wat ook natuurlijk kan is even langs gaan bij een Nokia servicepunt, deze moeten je gratis aan een nieuwe update helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
Heb nu het top progje nokia messaging gedownload, wat echt een hele goede email client is. Echter ik heb twee probleempjes:

Hij geeft geen notificatie rechtsbovenaan als er een nieuwe mail was. Dit zou niet zo erg zijn als ik twee email widgets zou kunnen hebben, maar dat kan helaas niet...

HTML mail vanuit gmail synced ie niet. Daar snap ik eigenlijk niks van, want dat zou wel moeten, iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Zal het mogelijk zijn om software die eigenlijk geschreven is voor S60v3 te instaleren op de Nokia N97, aangezien dit S60v5 is.
Ik maak nu namelijk gebruik van Route 66 Mobile 8 en deze bevalt me heel goed en zou ik graag blijven gebruiken. Komt ook bij dat ik dit programma al heb en geen zin heb om voor Nokia maps nog eens extra te moeten gaan betalen.
En dat zelfde geldt voor nog een aantal programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
jeroenremie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:51:
Heb nu het top progje nokia messaging gedownload, wat echt een hele goede email client is. Echter ik heb twee probleempjes:

Hij geeft geen notificatie rechtsbovenaan als er een nieuwe mail was. Dit zou niet zo erg zijn als ik twee email widgets zou kunnen hebben, maar dat kan helaas niet...

HTML mail vanuit gmail synced ie niet. Daar snap ik eigenlijk niks van, want dat zou wel moeten, iemand hier ervaring mee?
Ik heb net ook even via de "software update" gekeken of er nog updates waren. Hierbij kwam hij zelf met Nokia Messaging. Prima, gedownload en geïnstalleerd en dat ging allemaal prima. Alleen die zogenaamd "eenvoudige 3-stappen en de mail is klaar client" kan de settings voor mijn mail niet ophalen. De "moeilijke" mail client werkte binnen 2 minuten. Iemand nog tips? Of moet je bv je oude mailboxen eerst weg gooien of disconnecten?

NOTE 2: Weet iemand nog een oplossing voor mijn navigatie/carkit probleem? Waarmee je zelf kan aangeven welken geluiden/applicaties naar welke geluidsbron gestuurd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hairyfriend
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:34:
Sygic MCGuider werkt uitstekend, GPS-fix in paar seconden, heerlijk (na een uurtje wennen),
Hoi Richie, Welke versie van Sygic heb jij?
Heb een licentie nog op op m'n N95 8GB staan en net geprobeerd op te zetten, niet compatible....
Nu niet in de gelegenheid update downloaden.

Batterij er in en uitgehaald, opladen via USB aan PC, nu weer online.
Ik heb geen internet op m'n mobiel abo.. raadzaam met functies/apps zoals Ovi?

Foto's zijn zeer mooi! Daar kon ik vreemd genoeg al wel bij, zonder dat ie aanstaat, zonder PIN te hebben getoetst...lekkere privacy.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hairyfriend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:19:
[...]

Hoi Richie, Welke versie van Sygic heb jij?
7.71 Build 4189D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

RMX

Hairyfriend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:19:
[...]Daar kon ik vreemd genoeg al wel bij, zonder dat ie aanstaat, zonder PIN te hebben getoetst...lekkere privacy.. :|
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was vandaag echt vastbesloten om een telefoon te bestellen, uitendelijk toch weer niet gedaan. Twijfelen is niet goed voor je.

Ik had mezelf vanochtend overtuigd dat de N97 een N95 herhaal ervaring wordt en dus zou ik voor de 3GS gaan. . .Maar na een aantal videoreviews denk ik toch anders. Toch zie je dan wel af en toe reviews waar helemaal niks werkt (en de standaard 'out of memory' en 'cant connect to server' meldingen.. arghhhgg). En de iPhone werkt perfect. . .Maar de N97 is zo mooi. . .en zo Nokia. De startpagina is ook perfect.

Nou ligt de aanschaf dus volledig eraan of de N97 zo 'buggy' en veel met kleine foutjes zit of niet. Mijn vraag is of die update van 1 juli definitief komt, en of er nou echt zoveel gaat veranderen? En is het mogelijk om dan woensdag naar een Tmobile shop te gaan om het te bekijken (zouden ze meteen gaan updaten)? Dan wel liefst Den Haag, weet iemand of er in de DH Tmo shop een N97 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..niks..

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:11

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:15:
Was vandaag echt vastbesloten om een telefoon te bestellen, uitendelijk toch weer niet gedaan. Twijfelen is niet goed voor je.

Ik had mezelf vanochtend overtuigd dat de N97 een N95 herhaal ervaring wordt en dus zou ik voor de 3GS gaan. . .Maar na een aantal videoreviews denk ik toch anders. Toch zie je dan wel af en toe reviews waar helemaal niks werkt (en de standaard 'out of memory' en 'cant connect to server' meldingen.. arghhhgg). En de iPhone werkt perfect. . .Maar de N97 is zo mooi. . .en zo Nokia. De startpagina is ook perfect.

Nou ligt de aanschaf dus volledig eraan of de N97 zo 'buggy' en veel met kleine foutjes zit of niet. Mijn vraag is of die update van 1 juli definitief komt, en of er nou echt zoveel gaat veranderen? En is het mogelijk om dan woensdag naar een Tmobile shop te gaan om het te bekijken (zouden ze meteen gaan updaten)? Dan wel liefst Den Haag, weet iemand of er in de DH Tmo shop een N97 is?
In mijn ogen is hij niet zo buggy, heb nu het hele weekend mee gespeeld en heeft geen enkele keer een foutmelding gegeven. Had wel problemen met de contacten, maar na alles weer opnieuw verwijderd te hebben, werkt dat nu wel goed :).

Ik ben tevreden! :)

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het lezen van jullie reacties en het te weinig informatie vinden over Skype en Symbian toch maar besloten te kiezen voor de HTC Touch Diamond II. Jaarabonnementje wel, ik laat de N97 in de tussentijd even volwassener worden. Blijf wel meelezen though (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Heb net ook het infuus probleem gehad... Hij was helemaal leeg, opgeladen, maar uiteindelijk bleef hij op 2 streepjes hangen. Aangezet en kreeg melding batterij leeg. Uitgedaan, batterij eruit, opnieuw erin en probleem opgelost. Hoop dat dit in de nieuwe firmware wel opgelost wordt. Dit was eigenlijk mijn eerste bug die ik met het toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:48

RMX

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:08:
..het te weinig informatie vinden over Skype en Android..
Wat zou je over Android willen vinden ?
Beetje rare keuze...

Als ik zoek op Apple iPhone icm Symbian vind ik ook niks..

Hmm, dan koop ik maar een Playstation ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice reading...

http://nokiamobileblog.co...l-n97-review-n97-exposed/

Wel Pro-Nokia review :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, Skype en Symbian bedoel ik RMX. Haalde ze even door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
RMX schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:54:
[...]

Wat zou je over Android willen vinden ?
Beetje rare keuze...

Als ik zoek op Apple iPhone icm Symbian vind ik ook niks..

Hmm, dan koop ik maar een Playstation ..
_/-\o_ goeie!
Als je hem nu hebt verkocht hoef je ook niet meer te posten hoop ik? Ik lees van mensen hier die hem al hebben veel positiefs, op bugs na.. (wat redelijk normaal is dunkt mij). Als je de N97 weg doet omdat je jezelf toch niet zo'n nokia-tester vindt, waarom koop je hem dan?

Dit forum lijkt mij meer voor mensen die nu leuk kunnen lezen hoe anderen hem als pioniers testen. Dat gedoe over het vergelijk met de Iphone begint hier redelijk wat mensen op hun zenuwen te werken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
friendlyfiend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:52:
[...]

_/-\o_ goeie!

[...]

Als je hem nu hebt verkocht hoef je ook niet meer te posten hoop ik? Ik lees van mensen hier die hem al hebben veel positiefs, op bugs na.. (wat redelijk normaal is dunkt mij). Als je de N97 weg doet omdat je jezelf toch niet zo'n nokia-tester vindt, waarom koop je hem dan?

Dit forum lijkt mij meer voor mensen die nu leuk kunnen lezen hoe anderen hem als pioniers testen. Dat gedoe over het vergelijk met de Iphone begint hier redelijk wat mensen op hun zenuwen te werken denk ik.
Kom op zeg, iemand mag toch wel zijn mening posten over wat hij er van vond/ vind gezout of ongezout. Noord Koreaanse toestanden waar alleen mooi weer gespeeld mag worden lijkt me niet wenselijk en geheel in de lijn die hier op tweakers heerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

friendlyfiend schreef op maandag 29 juni 2009 @ 20:52:
[...]

_/-\o_ goeie!

[...]

en dat maak jij uit? als je alleen positieve verhalen wil horen had je er al een moeten hebben en moet je op een zuivere nokia-tweak gaan en niet op dit forum komen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJFM
Ik ben nu ruim een week verder en moet zeggen dat ik eigenlijk totaal geen last heb van bugs. Het toestel is nog nooit vastgelopen, ik heb nog geen problemen gehad met opladen en ook de batterijcapaciteit valt me niet tegen. Met pushmail aan en regelmatig internet- en muziekspeler gebruik houdt ie het makkelijk twee dagen vol. Wanneer ik m iets minder intensief gebruik haalt ie de drie. Dus nee, mij hoor je nog steeds niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MJFM schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:38:
Ik ben nu ruim een week verder en moet zeggen dat ik eigenlijk totaal geen last heb van bugs. Het toestel is nog nooit vastgelopen, ik heb nog geen problemen gehad met opladen en ook de batterijcapaciteit valt me niet tegen. Met pushmail aan en regelmatig internet- en muziekspeler gebruik houdt ie het makkelijk twee dagen vol. Wanneer ik m iets minder intensief gebruik haalt ie de drie. Dus nee, mij hoor je nog steeds niet klagen!
over het batterij gebruik had ik ook geen klagen, die was prima, beter dan bij de htc touch pro 2, die moet toch echt elke avond laden. Wellicht komt het door mijn intensieve gebruik: per dag haal ik via exchange server in totaal zo'n 200 MB aan bestanden (pdf's) binnen om die te lezen. De N97 kan echter maar 3,6 Mb/s aan, in tegenstelling tot de touch pro 2, die 7,2 aan kan. Daarop liep hij bij mij steeds vast en werd de batterij (te) heet. het gevolg was steeds dat het aanraak trillen van het scherm het af liet weten en alles vast zat.

-edit- op gsmarena.com staat inmiddels een zeer uitgebreide en objectieve test.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie nog een IM-client voor de N97 zoekt, deze schijnt vrij goed te zijn (wel webbased though).

http://www.palringo.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:53:
[...]

over het batterij gebruik had ik ook geen klagen, die was prima, beter dan bij de htc touch pro 2, die moet toch echt elke avond laden. Wellicht komt het door mijn intensieve gebruik: per dag haal ik via exchange server in totaal zo'n 200 MB aan bestanden (pdf's) binnen om die te lezen. De N97 kan echter maar 3,6 Mb/s aan, in tegenstelling tot de touch pro 2, die 7,2 aan kan. Daarop liep hij bij mij steeds vast en werd de batterij (te) heet. het gevolg was steeds dat het aanraak trillen van het scherm het af liet weten en alles vast zat.

-edit- op gsmarena.com staat inmiddels een zeer uitgebreide en objectieve test.
Ik vind dat jij het toestel niet eens een faire kans hebt gegeven door 'm meteen al van de hand te doen en niet eens 1 software update af hebt gewacht.
Ik lees bij jou voortaan wel door de letters heen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:55:
[...]

Ik vind dat jij het toestel niet eens een faire kans hebt gegeven door 'm meteen al voor 550.- van de hand te doen en niet eens 1 software update af hebt gewacht.
Ik lees bij jou voortaan wel door de letters heen!
je mag op zijn minst verwachten dat hij de basicfuncties redelijk mag uitvoeren en niet na 10 MB download steeds vastloopt. heb ook nog zoiets als werk waarvoor ik hem nodig heb. Jij wil toch niet zeggen dat je voor 600 euro niks verwacht. Als je een nieuwe auto koopt klungel je toch ook niet tot dat er een nieuwe motor op de markt komt. Ik had ook als een van de eerste een htc touch pro 2 en daar niks dan lof over. Ben helemaal geen Nokia tegenstander, integendeel, de N95 was een supertoestel, ondanks ook wat kleine aanloopproblemen, maar mijn N97 (2 toestellen geprobeerd) was gewoon niet goed. Als je tussen de letters door wilt lezen is dat jou probleem, maar ik geef gewoon mijn mening. Ik ga vast nog een N97 proberen, maar wacht dan wel een paar weken op de NL-versie met (hoop ik) stabiele software en zonder kinderziekten in de hardware

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Weet je wat ik waardeloos vind, dat je 'm bij een abo voor rond de 275,= hebt en 'los' voor ruim het dubbele. Terwijl je 'm wel gebruikt bij dezelfde operator (heb namelijk nog een 2 jarig abonnement.

Wat is daar nu aan te doen?

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.