Ik heb m'n N97 sinds gister avond (jeetje wat liet die postbode lang op zich wachten...

) eerste bevindingen:
- Prachtig toestel qua vormgeving, afwerking is super en hij is veel kleiner en lichter dan ik had gedacht
- Toetsenbord werkt super. Ik heb bv veel wachtwoorden met afwisselend kleine letters, hoofdlettes en cijfers en dat werkt perfect. Toetsjes zijn wel klein (heb redelijk dikke vingers) maar vooral met het toetsenbord geluid aan (tip!) werkt alles perfect. Alleen met de "blauwe pijl" toets rechts onderin heb ik wat moeite. Aan de spatiebalk ben ik nu al gewend.
Een aantal negatieve opmerkingen over het toetsenbord (zie bv laatste review link van Only.Holoris) is echt totale onkunde van de reviewer. Klacht, je kan van de "blauwe pijl" toets geen "sticky" maken. Hij dat dat je voor cijfers iedere keer "blauwe pijl" - "cijfer" - "blauwe pijl" - "cijfer" enz.. Als je gewoon 2x op de "blauwe pijl" klikt maakt hij er een sticky van en kan je achter elkaar cijfers intoetsen.
Zo heb ik nog een aantal negatieve opmerkingen uit reviews kunnen verwerpen door echt onkunde van de reviewers.
- Tot nu toe geen enkele vastloper/hapering/eigenaardigheid gehad. Menus werken goed en snel. Moet alleen even wennen aan de overdaad van menu's/opties en mogelijkheden in vergelijking met m'n iPhone. Nu had ik voor m'n iPhone een Nokia N80 dus het komt langzaam weer terug. Ik denk alleen dat wanneer je nog nooit Symbian hebt gehad en er zo instapt dat het best verwarrend kan zijn (maar dat is vaak zo met nieuwe dingen)
- Synchroniseren van m'n contacten ging prima via Nokia Suite die ik vlak daarvoor nog had bijgewerkt dus alles is bij.
- Mail instellen ging ook best eenvoudig via de wizard. Een beetje tweaker weet z'n pop en smtp instellingen toch wel. De mail wordt mooi bijgewerkt op de mailwidget op het homescreen.
Het enige wat ik echt NIET voor elkaar krijg is het synchroniseren naar de online ovi. Ik heb echt van alles geprobeerd, maar het lukt me niet. De online help pagina van ovi voor de N97 bestaat niet..
Eerste indruk:
Heel tevreden! Toestel is echt mooi (btw meer donker antraciet dan zwart) en alles werkt tot nu toe perfect!
Als er nog tweakers met vragen zijn zal ik die met plezier beantwoorden!
Be reasonable.... do it my way