die vragen horen hier: [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topicMrMarcie schreef op maandag 29 juni 2009 @ 23:12:
Weet je wat ik waardeloos vind, dat je 'm bij een abo voor rond de 275,= hebt en 'los' voor ruim het dubbele. Terwijl je 'm wel gebruikt bij dezelfde operator (heb namelijk nog een 2 jarig abonnement.
Wat is daar nu aan te doen?
Ik ben tevreden over het toestel, ondanks dat ik nogal wat dingetjes tegen ben gekomen die ik nog niet zo geweldig vond, maar de batterij haalt bij mij echt never nooit geen 2 dagen. Ik weet niet of ik iets fout doe, misschien met mn vodafone netwerk settings ofzo, maar na een dag is het toch echt ver bekeken met een lading.MJFM schreef op maandag 29 juni 2009 @ 21:38:
Ik ben nu ruim een week verder en moet zeggen dat ik eigenlijk totaal geen last heb van bugs. Het toestel is nog nooit vastgelopen, ik heb nog geen problemen gehad met opladen en ook de batterijcapaciteit valt me niet tegen. Met pushmail aan en regelmatig internet- en muziekspeler gebruik houdt ie het makkelijk twee dagen vol. Wanneer ik m iets minder intensief gebruik haalt ie de drie. Dus nee, mij hoor je nog steeds niet klagen!
Heeft iemand tips?
Ja. Staat wifi-scanning aan, maak je continu verbinding met mobiel internet? Draaien er programma's in de achtergrond? Dus of programma's of functies die (continu) gebruik maken van de communicatie-hardware of andere hardware die energie verbruikt.jeroenremie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 09:11:
[...]
Ik ben tevreden over het toestel, ondanks dat ik nogal wat dingetjes tegen ben gekomen die ik nog niet zo geweldig vond, maar de batterij haalt bij mij echt never nooit geen 2 dagen. Ik weet niet of ik iets fout doe, misschien met mn vodafone netwerk settings ofzo, maar na een dag is het toch echt ver bekeken met een lading.
Heeft iemand tips?
vrede in rust
Wifi scanning staat uit, Push E-mail en Mail for Exchange staan wel aan, maar dat is bij de anderen die makkelijk twee dagen zeggen te halen ook. Verder staat er nie zo veel aan continu. Hij is nieuw dus ik ben er wel veel mee aan het spelen, maar hij haalt echt maar een dag.
Verder draait er niks speciaals.
Ik vind het gewoon raar dat mensen zeggen dat ze makkelijk 2 dagen halen, terwijl ik het echt met een dag moet doen. Heb wel netwerkmode op duaal staan. Scheelt dat als ik die op umts of gprs zet?
Ik vind het gewoon raar dat mensen zeggen dat ze makkelijk 2 dagen halen, terwijl ik het echt met een dag moet doen. Heb wel netwerkmode op duaal staan. Scheelt dat als ik die op umts of gprs zet?
Verwijderd
umts kost wel meer stroom maar als je op gprs overschakelt mis je snel internet. Heb je soms het beginscherm zodanig ingesteld dat hij continue webpagina's ververst (beursberichten of CNN of zoiets), want dat vreet stroomjeroenremie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:01:
Wifi scanning staat uit, Push E-mail en Mail for Exchange staan wel aan, maar dat is bij de anderen die makkelijk twee dagen zeggen te halen ook. Verder staat er nie zo veel aan continu. Hij is nieuw dus ik ben er wel veel mee aan het spelen, maar hij haalt echt maar een dag.
Nope. Ik doe gewoon niks heel raars mijns inziens. Tenminste, niks raars dat een verschil kan verklaren van 2 dagen batterij lading lijkt me.
Verwijderd
laadt hij wel goed op want wij hadden een toestel op kantoor die steeds wel aangaf volle lading maar in werkelijkheid maar 2 streepjes lading had. af en toe zag je ook dan terugval van 6 naar 2 streepjes en daarna weer 6 maar hij was wel snel leegjeroenremie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:10:
Nope. Ik doe gewoon niks heel raars mijns inziens. Tenminste, niks raars dat een verschil kan verklaren van 2 dagen batterij lading lijkt me.
Daar lijkt het inderdaad niet op. Heb hem vanmorgen om half 8 van de lader gehaald, en als ik hem er nu aanhang, dan geeft ie "opladen Voltooid" aan. Dat lijkt me niet als ik er al een ochtend mee gemailed en gebeld heb.
Maar is een internet bundel vereist om de N97 optimaal te gebruiken? Ik heb dit namelijk nog nooit gehad en ik weet niet of dit voor mij is. Of "mis" ik iets als ik dit er niet bij neem?
Is internet vereist om bijvoorbeeld van gps gebruik te maken?
Verwijderd
idd, dat wil ook weten, ik woon namelijk in België en hier hebben ze bijna geen internet paketten alles is slecht, hoe kan ik op de n97 mailen, gps,... zonder een internetpakket?
HelaasPindakaas schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:28:
Maar is een internet bundel vereist om de N97 optimaal te gebruiken? Ik heb dit namelijk nog nooit gehad en ik weet niet of dit voor mij is. Of "mis" ik iets als ik dit er niet bij neem?
Verwijderd
Ja, anders kunt ge beter een 'domme' telefoon van Nokia kopen i.p.v. een 'smart'phone als de N97.HelaasPindakaas schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:28:
Maar is een internet bundel vereist om de N97 optimaal te gebruiken?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 11:50 ]
Verwijderd
dat lijkt op hetzelfde probleem, die melding kregen wij ook steedsjeroenremie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:28:
Daar lijkt het inderdaad niet op. Heb hem vanmorgen om half 8 van de lader gehaald, en als ik hem er nu aanhang, dan geeft ie "opladen Voltooid" aan. Dat lijkt me niet als ik er al een ochtend mee gemailed en gebeld heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 11:57 ]
edit:
[quote]
Oh well, according to a post on M-R forum, this list has been confirmed as fake by a Nokia employee. It if it looks too good to be true..
[/quote]
[quote]
If anyone has access to the RDA right now, we can test most of these features. When I tested it last week, the only thing I could really see is that there was A LOT more free RAM as I used the device.
[/quote]
[quote]
Oh well, according to a post on M-R forum, this list has been confirmed as fake by a Nokia employee. It if it looks too good to be true..
[/quote]
[quote]
If anyone has access to the RDA right now, we can test most of these features. When I tested it last week, the only thing I could really see is that there was A LOT more free RAM as I used the device.
[/quote]
Goed nieuws!
Er schijnt een lijst te zijn met aangepaste punten in de firmware 1 July.
Ik verwacht dat als deze firmware er vanaf begin af aan op zat, de reviews veel positiever waren!
Natuurlijk is dit niet officieel:
Multitouch, Kinetic Scrolling
Bron: http://www.howardforums.c...p?p=12761445&postcount=23Lap tekst met valse geruchten, check de link
[ Voor 80% gewijzigd door RMX op 30-06-2009 12:09 ]
Verwijderd
Wat ik een tijdje geleden hier al vroeg, maar waar ik nog steeds geen antwoord op heb, kun je bij de N97 het automatisch updaten van bijvoorbeeld nieuwsapplicaties die je op je voorscherm hebt staan, bij roaming uitzetten.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:48:
[...]
Ja, anders kunt ge beter een 'domme' telefoon van Nokia kopen i.p.v. een 'smart'phone als de N97.
Ik wil namelijk, als ik straks op vakantie ga, niet continu in het buitenland dataverkeer hebben i.v.m. de hoge kosten.
Op een telefoon die als slogan heeft "always connected" dan geen internet hebben is een beetje krom. Als je veel beschikking hebt to WiFi acces points dan gaat het nog. En ja je kan mailen via wifi, en GPS gebruiken zonder dat het je data kost. Maar het toestel is toch wel ontworpen voor een (permanente) internet verbinding. De widgets die data verbruiken (ook die kan je weer uit zetten hoor) de super mail client en een goede browser zorgt er toch wel voor de een internet bundel toch wel hèèl fijn is...Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:35:
idd, dat wil ook weten, ik woon namelijk in België en hier hebben ze bijna geen internet paketten alles is slecht, hoe kan ik op de n97 mailen, gps,... zonder een internetpakket?
Over de batterij duur heb ik tot nu toe nog niets te klagen. Ik heb hem gister middag voor het eerst echt helemaal opgeladen "melding opladen voltooid" en hij geeft nu nog steeds volle lading aan. En dat is toch bij redelijk intensief gebruik (inc navigatie van 3 kwartier) heb hem vanmorgen alleen even 10 min aan m'n PC gehad om m'n foto's te syncen.jeroenremie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 11:28:
EDIT:
Fijn RMX... ons een beetje dood maken met een blije mus
Ik hoop alleen dat je die backlight bug hebben gefixed, dan ben ik al blij.
[ Voor 6% gewijzigd door fsve op 30-06-2009 12:15 ]
Be reasonable.... do it my way
Sorry, weet er alles vanfsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:06:
[...]
EDIT:
Fijn RMX... ons een beetje dood maken met een blije musDie lijst was wel erg "to good to be true"
Ik hoop alleen dat je die backlight bug hebben gefixed, dan ben ik al blij.
Ik zie de bugs nog wel gefixxed worden, maar Multitouch lijkt me gewoon niet mogelijk.
Kinetic scrollen in de rest van Symbian lijkt me ook wel te doen..
Kinetic scrollen in de phonebook zit al op de 5530 dus dat is idd goed mogelijk, verder zouden ze het ook kunnen implementeren in het menu zelf. Wat ik me wel afvraag is of het er in blijft want in de filmpjes van MWC zag ik ook demo-toestellen van N97 met allerlei transitie-effecten e.d. maar daar is weinig van over op de huidige retailfirmware ....RMX schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:55:
[...]
Sorry, weet er alles van
Ik zie de bugs nog wel gefixxed worden, maar Multitouch lijkt me gewoon niet mogelijk.
Kinetic scrollen in de rest van Symbian lijkt me ook wel te doen..
Hmm, nu begin ik toch wel te twijfelen of dit iets voor mij is.fsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 12:06:
[...]
Op een telefoon die als slogan heeft "always connected" dan geen internet hebben is een beetje krom. Als je veel beschikking hebt to WiFi acces points dan gaat het nog. En ja je kan mailen via wifi, en GPS gebruiken zonder dat het je data kost. Maar het toestel is toch wel ontworpen voor een (permanente) internet verbinding. De widgets die data verbruiken (ook die kan je weer uit zetten hoor) de super mail client en een goede browser zorgt er toch wel voor de een internet bundel toch wel hèèl fijn is...
Nogmaals, het is een fantastische telefoon, maar als je hem niet gaat gebruiken voor waar hij voor ontworpen is dan kan je volgens mij een veel beter (en goedkoper) alternatief vinden.HelaasPindakaas schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:29:
Hmm, nu begin ik toch wel te twijfelen of dit iets voor mij is.
Maar zet voor je zelf je wensen en benodigdheden op een rij.
Ik heb hem om m'n mail altijd en overal bij me te hebben en m'n agenda altijd up to date te hebben. Dat werkt perfect, maar ik heb daar altijd een internet verbinding voor nodig.
Ik heb trouwens net per toeval die "transitie-effecten" gevonden. Onder:dcell schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 13:09:
Wat ik me wel afvraag is of het er in blijft want in de filmpjes van MWC zag ik ook demo-toestellen van N97 met allerlei transitie-effecten e.d. maar daar is weinig van over op de huidige retailfirmware ....
Instellingen - Thema's - Algemeen - een van de 3 thema's highlighten -opties - thema-effecten - Aan
Het portrait - landscape fade in/out in plaats van aan - uit - aan
En je widgets weg swipen/ terug swipen gaat in een soort 3D.
Best cool, alleen het lijkt iets meer te vertragen dan de overgangen zonder "thema effecten".
[ Voor 37% gewijzigd door fsve op 30-06-2009 14:42 ]
Verwijderd
idd, maar hier in België heb je geen internet paketten als in Nederland (toch ga ik vandaag het overal vragen)
wat ik me afvraag is: zijn alle functie's zoals gps, het weer,... met een internet verbinding nodig?
wat ik me afvraag is: zijn alle functie's zoals gps, het weer,... met een internet verbinding nodig?
fsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:
[...]
Nogmaals, het is een fantastische telefoon, maar als je hem niet gaat gebruiken voor waar hij voor ontworpen is dan kan je volgens mij een veel beter (en goedkoper) alternatief vinden.
Ik heb hem om m'n mail altijd en overal bij me te hebben en m'n agenda altijd up to date te hebben. Dat werkt perfect, maar ik heb daar altijd een internet verbinding voor nodig.
Ik zie de N97 als een perfecte vervanger voor mijn huidige toestel en mijn kapotte mp3speler. Vanwege zijn interne geheugen en uitbreidmogelijkheden. Ook omdat de N97 een 3.5mm jackplugin heeft is voor mij een zeer aantrekkelijk punt. En uiteraard om de muziek en video afspeelmogelijkheden, Alleen dat internet is voor mij nog een twijfelpuntje. En hij is vrijprijzig.fsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:34:
[...]
Nogmaals, het is een fantastische telefoon, maar als je hem niet gaat gebruiken voor waar hij voor ontworpen is dan kan je volgens mij een veel beter (en goedkoper) alternatief vinden.
Is het beter om je batterij in het begin 24 uur te laden ?!
Vroeger was dit wel het geval, weet iemand dit ?
BVD
Vroeger was dit wel het geval, weet iemand dit ?
BVD
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
GPS, geen internet ndigVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:
Weer, wel internet nodig
Dat zijn de andere goede punten van de N97, en die kan je inderdaad allemaal zonder internet gebruiken. Ik bekijk die kant van het toestel weer minder omdat dat niet de rede is waarom ik hem heb.HelaasPindakaas schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:
Ik zie de N97 als een perfecte vervanger voor mijn huidige toestel en mijn kapotte mp3speler. Vanwege zijn interne geheugen en uitbreidmogelijkheden. Ook omdat de N97 een 3.5mm jackplugin heeft is voor mij een zeer aantrekkelijk punt. En uiteraard om de muziek en video afspeelmogelijkheden, Alleen dat internet is voor mij nog een twijfelpuntje. En hij is vrijprijzig.
Maar dat is zeker prima te gebruiken zonder i-net. Maar als je thuis bv wifi hebt kan je thuis al die andere sterke punten van het toestel gebruiken.
Voor het weer zowieso. GPS denk ik niet, daar zit een aparte unit voor in, maar dat weet ik niet zeker. Eigenlijk heb je internet nodig voor alle "coole" widgets en functies.Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:
idd, maar hier in België heb je geen internet paketten als in Nederland (toch ga ik vandaag het overal vragen)
[...]
Verwijderd
Koop dan een Nokia 5800 Xpress ofzo: bijna hetzelfde. Het toetsenbord ga je vooral gebruiken voor, e-mail, surfen, (forum posts/blogs), instant messaging, twitteren, facebook etc. De N97 is écht prijzig als je niet vol op van die internet functionaliteiten (widgets/homescreen included) gebruik gaat maken. De 5800 Xpress is met pak 'm beet de helft van de prijs, gewoon stuk 'n goedkoper met vrijwel de rest hetzelfde. De N97 is echt gemaakt voor always connected.HelaasPindakaas schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:
[...]
Ik zie de N97 als een perfecte vervanger voor mijn huidige toestel en mijn kapotte mp3speler. Vanwege zijn interne geheugen en uitbreidmogelijkheden. Ook omdat de N97 een 3.5mm jackplugin heeft is voor mij een zeer aantrekkelijk punt. En uiteraard om de muziek en video afspeelmogelijkheden, Alleen dat internet is voor mij nog een twijfelpuntje. En hij is vrijprijzig.
Btw: wie weet wanneer de Nederlandse widgets gaan verschijnen: Hyves, Buienradar e.d. ? Of is de Ned. Ovi Store nog niet open? Want Facebook en Twitteren gebruik ik niet, maar Hyves en Buienradar (en Filemeldingen) juist wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2009 14:58 ]
Koop een mp3speler met goede output, 3,5mm jackplug en mogelijk uit te breiden met micro-SDHC, en je hebt wat je wilt. En je portemonnee blijft zo'n €400 zwaarder.HelaasPindakaas schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:38:
[...]
vrede in rust
Verwijderd
volgens mij bestaat de Nederlandse OVI-store nog nietVerwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:52:
[...]
Koop dan een Nokia 5800 Xpress ofzo: bijna hetzelfde. Het toetsenbord ga je vooral gebruiken voor, e-mail, surfen, (forum posts/blogs), instant messaging, twitteren, facebook etc. De N97 is écht prijzig als je niet vol op van die internet functionaliteiten (widgets/homescreen included) gebruik gaat maken. De 5800 Xpress is met pak 'm beet de helft van de prijs, gewoon stuk 'n goedkoper met vrijwel de rest hetzelfde. De N97 is echt gemaakt voor always connected.
Btw: wie weet wanneer de Nederlandse widgets gaan verschijnen: Hyves, Buienradar e.d. ? Of is de Ned. Ovi Store nog niet open? Want Facebook en Twitteren gebruik ik niet, maar Hyves en Buienradar (en Filemeldingen) juist wel.
Zit er net zoals bij de N97, Televisie in? Ik heb hem net binnen maar kan het zo gauw niet vinden.
Verwijderd
en metn97bedoel je n96? anyway erzit geen tvtuner in nee.Barock schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:23:
Zit er net zoals bij de N97, Televisie in? Ik heb hem net binnen maar kan het zo gauw niet vinden.
Er zijn naast de meegeleverde widgets zowieso nog geen enkele andere widgets verkrijgbaar. Dat moet nog komen denk ik.
Verwijderd
In de OVI store is ook een (gratis) widgetmaker beschikbaar, hiermee zou je gemakkelijk zelf widgets kunnen maken.
jeroenremie schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:30:
Er zijn naast de meegeleverde widgets zowieso nog geen enkele andere widgets verkrijgbaar. Dat moet nog komen denk ik.
Verwijderd
Zoek in deeltje 1. In de N97 zit standaard geen DVB-T/H. Wel kun je een Nokia losse TV ontvanger gebruiken via Bluetooth; daarboven bieden de meeste Telecom bedrijven bij hun Internet Mobiel pakketen al dan niet gratis al streaming TV. Staat allemaal vermeldt in het vorige deel van dit topic.Barock schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 15:23:
ik wilde films converten naar mp4...maar nu speelt hij geen beeld af en alleen geluid. Ik gebruik OJOsoft Total Video Converter hiervoor, maar welke mp4-variant moet ik dan kiezen? Wat is het verschil tussen die soorten en welke speelt de N97 dus af?
De release notes van de firmware update zijn bekend!
SW improvements and corrections 11.0.021
USB detection error fix
- PC does not detect N97 or USB charging connection not detected.
Widget
-Home screen online/offline widget crash fix
-Fix for “Alphabetical and Number input are mixed in facebook until end key is pressed.
-Widget UI improvement – New facebook widget fixes a problem of Home Screen background visible on soft-key area.
-Browser fixes to improve widgets stability.
MfE related fixes
-Partial fix for Messaging/calendar entry lost.
-Mail for exchange calendar entry synchronization error fix.
UI transition error fixes (Portrait <-> landscape transition, there is a home screen corruption.)
-UI transition (Slowness and bad effects)
-Slow Touch UI response
-Picture of the device lock appears half of the screen when transitioning the UI sometimes
-Landscape: in some cases the soft buttons on touch (right hand) show the Home Screen in background (install maps.google.com)
Photos thumbnail performance and stability improvements
-Device performance deteriorates when lots of content in the device - especially photos
-Partial fix no display backlight illumination when unlocking lock-key – CAP Genius reported already
-New version of Accueweather to improve the “Connection error” situation
-Device reset when browsing with high speed packet access (for Malaysia)
-“Browser soft key UI doesn't work after putting Chinese character with qwerty keyboard”
-Java fixes (TCK, Pre-install app disappearing, *#7370#*)
-Operator fixes (CMCC, Hutchson and Telefonica, Vodafone)
-Ovi store client now embedded in the core image
SW improvements and corrections 11.0.021
USB detection error fix
- PC does not detect N97 or USB charging connection not detected.
Widget
-Home screen online/offline widget crash fix
-Fix for “Alphabetical and Number input are mixed in facebook until end key is pressed.
-Widget UI improvement – New facebook widget fixes a problem of Home Screen background visible on soft-key area.
-Browser fixes to improve widgets stability.
MfE related fixes
-Partial fix for Messaging/calendar entry lost.
-Mail for exchange calendar entry synchronization error fix.
UI transition error fixes (Portrait <-> landscape transition, there is a home screen corruption.)
-UI transition (Slowness and bad effects)
-Slow Touch UI response
-Picture of the device lock appears half of the screen when transitioning the UI sometimes
-Landscape: in some cases the soft buttons on touch (right hand) show the Home Screen in background (install maps.google.com)
Photos thumbnail performance and stability improvements
-Device performance deteriorates when lots of content in the device - especially photos
-Partial fix no display backlight illumination when unlocking lock-key – CAP Genius reported already
-New version of Accueweather to improve the “Connection error” situation
-Device reset when browsing with high speed packet access (for Malaysia)
-“Browser soft key UI doesn't work after putting Chinese character with qwerty keyboard”
-Java fixes (TCK, Pre-install app disappearing, *#7370#*)
-Operator fixes (CMCC, Hutchson and Telefonica, Vodafone)
-Ovi store client now embedded in the core image
Ik heb hem sinds vanmiddag, alles goed en wel, en ineens 2 strepen zonder backlight, de pixels doen het wel. Erg vreemd allemaal, iemand een idee wat het kan zijn? Hij is niet gevallen ofzo...
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Slechts twee berichten erover staat de oplossing... Partial fix no display backlight illuminationKecin schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 19:54:
Ik heb hem sinds vanmiddag, alles goed en wel, en ineens 2 strepen zonder backlight, de pixels doen het wel. Erg vreemd allemaal, iemand een idee wat het kan zijn? Hij is niet gevallen ofzo...
Ik ben aan het zoeken voor een houder voor de N97 voor in de auto. Ik heb de telefoon nog niet binnen, maar verwacht hem morgen. Anyway ik wil dat ik de telefoon in de houder ook naar landscape kan draaien, zodat ik in landscape de navigatie kan gebruiken. Iemand eentje gezien die hieraan voldoet en de N97 kan vasthouden? Ik heb wel gekeken op PdaShop, maar die lijken mij niet draaibaar te zijn.
Master_A
Verwijderd
Deze gebruik ik nu bij mijn N96 en wil ik ook bij de N97 gaan gebruikenAmiet01 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:34:
Ik ben aan het zoeken voor een houder voor de N97 voor in de auto. Ik heb de telefoon nog niet binnen, maar verwacht hem morgen. Anyway ik wil dat ik de telefoon in de houder ook naar landscape kan draaien, zodat ik in landscape de navigatie kan gebruiken. Iemand eentje gezien die hieraan voldoet en de N97 kan vasthouden? Ik heb wel gekeken op PdaShop, maar die lijken mij niet draaibaar te zijn.

Verwijderd
Wel handig, het kan ook via toepassingen sw-update, in beide gevallen voor mij nog geen update
V10.0.012.209.03
V10.0.012.209.03
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:06:
you need to do is hit *#0000# from the standby screen
en hij gaat vanzelf updaten
Verwijderd
idd, die draaien niet heb er ook naar gezocht, vond niets
Amiet01 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:34:
check even www.brodit.com daar heb ik tot nu toe al mijn houders vandaan. werkt perfect. Ze kommen binnenkort uit als active en passive.Amiet01 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:34:
Bestellen is wat lastig, maar dm me even als je meer info wil.
Verwijderd
Bij PDA Shop heb je de Brodit voor de N97 (Binnenkort leverbaar) deze kan op landscape en nog openschuiven. Ideaal voor het mailen onderweg.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:40:
[...]
Deze gebruik ik nu bij mijn N96 en wil ik ook bij de N97 gaan gebruiken[afbeelding]
Was die dan speciaal op maat voor de N96 of gewoon een universele Nokia holder? En kan je deze dan ook draaien in landscape?Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:40:
[...]
Deze gebruik ik nu bij mijn N96 en wil ik ook bij de N97 gaan gebruiken[afbeelding]
Master_A
En als je denkt: Ik wil het voor een 10%~20% van de prijs doen, check dan www.dealextreme.com (paypal betaling). De Brodit passive voor de N95 8GB kost bij pdashop.nl €35 excl verzenden, op dealextreme kost een (merkloze) autohouder voor de N95 8GB nog geen €4. Inclusief verzenden.fsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:43:
[...]
check even www.brodit.com daar heb ik tot nu toe al mijn houders vandaan. werkt perfect. Ze kommen binnenkort uit als active en passive.
Bestellen is wat lastig, maar dm me even als je meer info wil.
Resultaat: De houder leek de telefoon erg los vast te houden, in de praktijk houdt deze prima vast. De zuignap is goed, alleen wat last van trillen, maar dat is eenvoudig op te lossen door de houder op het dashboard te laten leunen.
vrede in rust
Verwijderd
Net een handige alarm app geinstalleerd, heb geen wekker/klok bij mijn nachtkastje,maar op deze manier heb ik dat wel 
http://img197.imageshack.us/i/alarm.jpg/
En mn homescreen, niet echt scherp nee
http://img171.imageshack.us/i/homem.jpg/
Heb voor voorlopig deze autohouder gekocht voor 10 euro via Ebay.
http://img171.imageshack.us/i/69597858.jpg/
http://img197.imageshack.us/i/alarm.jpg/
En mn homescreen, niet echt scherp nee
http://img171.imageshack.us/i/homem.jpg/
Heb voor voorlopig deze autohouder gekocht voor 10 euro via Ebay.
http://img171.imageshack.us/i/69597858.jpg/
Het voordeel van die brodit houder is dat je eerst een baseplate koopt (die ik dus al heb, er hebben al 3 telefoonhouders op gezeten) en daarop je de brodit telefoon houder monteert. De baseplate hebben ze voor alle auto's en je monteert ze zonder schroeven.Nas T schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:58:
[...]
En als je denkt: Ik wil het voor een 10%~20% van de prijs doen, check dan www.dealextreme.com (paypal betaling). De Brodit passive voor de N95 8GB kost bij pdashop.nl €35 excl verzenden, op dealextreme kost een (merkloze) autohouder voor de N95 8GB nog geen €4. Inclusief verzenden.
Resultaat: De houder leek de telefoon erg los vast te houden, in de praktijk houdt deze prima vast. De zuignap is goed, alleen wat last van trillen, maar dat is eenvoudig op te lossen door de houder op het dashboard te laten leunen.
Het voordeel van de brodit houder is dat je hem nog uit kan schuiven als hij in de houder zit. Ideaal dus voor mailen onderweg.
Ik heb de mijne vanmiddag ontvangen en ben meteen enthousiast aan de slag gegaan. Even synchen, email instellen en zo. Was nog geen uur bezig of het homescreen liep vast, alle widgets zijn leeg en alleen de klok werkt nog. Dus ik denk, jammer, maar kan gebeuren en heb de telefoon een harde reset gegeven. Opnieuw alles ingesteld en jawel na nog geen half uur liep weer het homescreen compleet vast. Ik kan op zich alles nog doen via het normale menu, maar binnenkomende smsjes worden niet gemeld en kan geen nummers typen alleen via de contacten. Ik hoop echt dat dit met de update van morgen opgelost wordt, anders heb ik echt heel veel spijt van mijn aankoop
Misschien een beetje domme vraag, maar heb je niet je widgets weg ge-sweept (?)atlantis0983 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:38:
Ik heb de mijne vanmiddag ontvangen en ben meteen enthousiast aan de slag gegaan. Even synchen, email instellen en zo. Was nog geen uur bezig of het homescreen liep vast, alle widgets zijn leeg en alleen de klok werkt nog. Dus ik denk, jammer, maar kan gebeuren en heb de telefoon een harde reset gegeven. Opnieuw alles ingesteld en jawel na nog geen half uur liep weer het homescreen compleet vast. Ik kan op zich alles nog doen via het normale menu, maar binnenkomende smsjes worden niet gemeld en kan geen nummers typen alleen via de contacten. Ik hoop echt dat dit met de update van morgen opgelost wordt, anders heb ik echt heel veel spijt van mijn aankoop
Dus gewoon met je vinger van links naar rechts over het homescreen vegen. Dan zij ook al mijn widgest weg, en werkt alleen de klok nog... zoals dat zo bedoeld is...
Verwijderd
Mailen onderwegfsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:34:
Het voordeel van de brodit houder is dat je hem nog uit kan schuiven als hij in de houder zit. Ideaal dus voor mailen onderweg.
Verwijderd
Op de terugweg? 
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:58:
[...]
Mailen onderwegLijkt me niet echt veilig voor jou en de andere wegbruikers
Nee, ik kan ze nog gewoon zien. De weerwidget zegt inhoud laden en de agenda zegt nog volgende gebeurtenis op... maar de andere widgets zijn blauwe lege vlakken. Ook opnieuw erop zetten heeft geen effect. Batterijstatus staat ook stil op de homescreen, maar in het menu geeft ie wel aan dat ie aan het laden is. Heb op een amerikaans forum gelezen dat meer mensen dit hadden. Zij hadden ook een screen ervan, enige oplossing is een harde reset. Die kun je alleen bereiken met een enorme omweg en het is dus niet echt handig dit elke 2 uur te moeten doen...fsve schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:55:
[...]
Misschien een beetje domme vraag, maar heb je niet je widgets weg ge-sweept (?)
Dus gewoon met je vinger van links naar rechts over het homescreen vegen. Dan zij ook al mijn widgest weg, en werkt alleen de klok nog... zoals dat zo bedoeld is...
Verwijderd
Officieel kan ie niet op landscape, maar mijn vrouw heeft een 5800 en omdat de schroef niet muurvast zit kan ze 'm zo draaien.Amiet01 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:44:
[...]
Was die dan speciaal op maat voor de N96 of gewoon een universele Nokia holder? En kan je deze dan ook draaien in landscape?
Dit is overigens een universele Nokia houder.
Verwijderd
hebben wij ook gehad bij 2 toestellen (zie mijn posts eerder in dit forum), mijn advies: gewoon ff omruilenatlantis0983 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 22:05:
[...]
Nee, ik kan ze nog gewoon zien. De weerwidget zegt inhoud laden en de agenda zegt nog volgende gebeurtenis op... maar de andere widgets zijn blauwe lege vlakken. Ook opnieuw erop zetten heeft geen effect. Batterijstatus staat ook stil op de homescreen, maar in het menu geeft ie wel aan dat ie aan het laden is. Heb op een amerikaans forum gelezen dat meer mensen dit hadden. Zij hadden ook een screen ervan, enige oplossing is een harde reset. Die kun je alleen bereiken met een enorme omweg en het is dus niet echt handig dit elke 2 uur te moeten doen...
Verwijderd
Mijn advies: wacht nou eerst maar ff op die firmware update die naar het schijnt ieder moment kan uitkomen. Misschien is daarmee je probleem al opgelost.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:12:
[...]
hebben wij ook gehad bij 2 toestellen (zie mijn posts eerder in dit forum), mijn advies: gewoon ff omruilen
De refresh knop van de software updater is al kaal... maar er staat nog niets van een update. Ik kan ook nergens iets vinden dat hij al uit is. Er ging een gerucht dat hij eerst voor de Amerikaanse (NAM versies) uit zou komen. Dan zal hij pas vanmiddag (onze tijd) beschikbaar zijn in de US, maar wanneer hij dan voor de EU versie beschikbaar is is afwachten.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:13:
Mijn advies: wacht nou eerst maar ff op die firmware update die naar het schijnt ieder moment kan uitkomen. Misschien is daarmee je probleem al opgelost.
Verwijderd
ik ga er vanuit dat het probleem met het scherm (het vastlopen door het trillen) niet middels een sw-update kan worden opgelost. Was toch echt wat hardware-matig.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:13:
[...]
Mijn advies: wacht nou eerst maar ff op die firmware update die naar het schijnt ieder moment kan uitkomen. Misschien is daarmee je probleem al opgelost.
In Nederland is hij inmiddels ook uit
Ik ben hem nu aan het installeren
Ik heb mn N97 ge-update met PC Suite/Software Updater. Ik merk nog geen verschillen...maarja, ik merkte ook geen bugs
Wtf, ik maak eerst ff een backup en dan opeens zegt hij geen update beschikbaar erna

Verwijderd
Hij kan me telefoon helemaal niet vinden via software updater,
en via de telefoon zel staat de update er niet bij
en via de telefoon zel staat de update er niet bij
Heb je je toestel wel direct op een USB poort gehangen en niet via een hub of dockingstation?Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:51:
Hij kan me telefoon helemaal niet vinden via software updater
Wellicht helpt het om je toestel vooraf eens uit en aan te zetten en een andere USB poort te proberen.
En anders dit even checken: Menu > Instellingen > Connectiviteit > USB
USB-verbindingsmodus: PC Suite
Vragen bij verbinding: Ja
En tenslotte, gebruik je wel een originele Nokia kabel? Ik heb de ervaring dat bijvoorbeeld de Samsung micro USB kabel niet werkt, ondanks dat het een universele standaard zou moeten zijn.
Verwijderd
Ja gewoon direct in me laptop usb poort.. Het is de orginele nokia kabel, en hij is via pc suite geconnect. Maar dit was toch ook 1 van de bugs?
Als ik via apparaatbeheer op updates checkt dan vindt die nog niks, dus het is nog niet beschikbaar? ik heb gewoon de europese versie
Als ik via apparaatbeheer op updates checkt dan vindt die nog niks, dus het is nog niet beschikbaar? ik heb gewoon de europese versie
Sluit de PC suite/ Ovi suite eens af, installeer NSU opnieuw en reboot de computer + N97.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:05:
Ja gewoon direct in me laptop usb poort.. Het is de orginele nokia kabel, en hij is via pc suite geconnect. Maar dit was toch ook 1 van de bugs?
Sluit de N97 aan op de computer als beide apparaten volledig geboot zijn en start dan de NSU op.
De nadruk op het opnieuw installeren van de NSU heeft te maken omdat deze namelijk aparte drivers installeert voor het flashen van je firmware. Bekijk maar eens je software in Windows configuratie menu > Software. Dan zul je zien dat naast de NSU ook andere drivers worden geïnstalleerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 01-07-2009 11:13 ]
Iemand al de NL firmware op een EU of UK toestel geplaatst..?? Heb namelijk een UK en zit de denken om daar de NL op te zetten...
Verwijderd
hallo
worden er nu ook degelijk 97 toestellen geleverd met azerty klavier ? (belgie) vind er hier weinig over terug ,aangezien ik gewend ben van azerty en vele anderen toch zou dit persoonlijk toch veel handiger zijn
grtz
worden er nu ook degelijk 97 toestellen geleverd met azerty klavier ? (belgie) vind er hier weinig over terug ,aangezien ik gewend ben van azerty en vele anderen toch zou dit persoonlijk toch veel handiger zijn
grtz
Verwijderd
dankje, hij connect nu via USB met de OVI-suite. Alleen via de nokia software updater kan die nog steeds de telefoon niet vinden! Dus ik kan nog niet updatenMiki schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:11:
[...]
Sluit de PC suite/ Ovi suite eens af, installeer NSU opnieuw en reboot de computer + N97.
Sluit de N97 aan op de computer als beide apparaten volledig geboot zijn en start dan de NSU op.
De nadruk op het opnieuw installeren van de NSU heeft te maken omdat deze namelijk aparte drivers installeert voor het flashen van je firmware. Bekijk maar eens je software in Windows configuratie menu > Software. Dan zul je zien dat naast de NSU ook andere drivers worden geïnstalleerd.
NSU wel opnieuw geinstalleerd? Kan zijn dat je namelijk een verouderde versie hebt waarin de N97 nog niet herkend wordt.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:19:
[...]
dankje, hij connect nu via USB met de OVI-suite. Alleen via de nokia software updater kan die nog steeds de telefoon niet vinden! Dus ik kan nog niet updaten
Als je in de buurt van Veenendaal woont mag je wel even langskomen, dan doe ik het hier wel even voor je.Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:19:
[...]
dankje, hij connect nu via USB met de OVI-suite. Alleen via de nokia software updater kan die nog steeds de telefoon niet vinden! Dus ik kan nog niet updaten
Ik heb net de update geinstalleerd, maar heb nog steeds 2 onverlichte strepen. Erg vervelend, en stom...
Ik twijffel er over om hem om te ruilen, what to do?
ik kan nog steeds niet updaten... Welke productcodes hebben jullie dan? Ik heb 0585162, de UK...
Ik kan ook niet updaten. Hij wil er niks van weten....
welke productcode heb jij dan?jeroenremie schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:52:
Ik kan ook niet updaten. Hij wil er niks van weten....
De UK versie zal een paar dagen later beschikbaar worden gesteld. De Benelux versie is er nu al
Aha oke... Heb ik weer natuurlijk... Jammer dat ik met me NSS een Error krijg, dus dan moet ik maar geduld hebbenDaannO schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:58:
De UK versie zal een paar dagen later beschikbaar worden gesteld. De Benelux versie is er nu al

Haha... NSS doet het nu opeens weer wel... Ik ga nu ook lekker updaten!!
Kijken hoe de NL op die van mij draait, moet volgens mij niks uitmaken toch?
[ Voor 35% gewijzigd door mitchi3 op 01-07-2009 15:18 ]
Ik heb de UK idd. Dan update ik wel over een paar dagen.
Maar wat ik niet begrijp is hoe iedereen wilt updaten met de Nederlandse versie terwijl de Benelux N97 nog nergens verkrijgbaar is. Iedereen gaat nu dus de EU update installeren toch? Ik krijg die van mij helaas pas morgen (had gehoopt op vandaag) maar ik ga hem meteen updaten als ik hem heb. Hoef ik ook geen backup te maken enzo.mitchi3 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:16:
Haha... NSS doet het nu opeens weer wel... Ik ga nu ook lekker updaten!!
Master_A
Iemand enig idee welke navigatie al goed werkt op de N97. Wil even wat anders dan Nokia Maps
Ik heb Sygic Mobile draaien waar ik erg tevreden over ben. Ziet er mooier uit dan TomTom naar mijn idee en werkt super snel zonder crashes of foutmeldingen.DaannO schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:35:
Iemand enig idee welke navigatie al goed werkt op de N97. Wil even wat anders dan Nokia Maps
Btw heb ik ook de EU versie 0585162 en moet dus blijkbaar ook nog aan aantal dagen wachten op de update. Heb geen zin om mijn productcode aan te passen voor iets wat een paar dagen later toch wel komt. Tot nu toe toch heel weinig bugs
EDIT spuit 11

[ Voor 1% gewijzigd door fsve op 01-07-2009 15:46 . Reden: Spuit 11 ]
Waar zetten jullie dan de maps in? Onder root en dan de folder maps? Die pakt hij bij moi nml niet want hij ziet de map niet

Als ik de mijne heb (dat kan nooit lang meer duren
), gaat de folder maps met de andere Sygic-mapjes op een geheugenkaartje. Dan weet ik zeker dat het werkt
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
De 3 mappen (DRIVE, MAPS en RES) + de install sis gewoon in de root van E (massageheugen zetten)DaannO schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:19:
Waar zetten jullie dan de maps in? Onder root en dan de folder maps? Die pakt hij bij moi nml niet want hij ziet de map niet
Eerste install van mij in een subfolder "Sygic" werkte ook niet, hierna naar de root gekopieerd en werkt perfect.
Verwijderd
Tuurlijk. Zie bv: http://www.expansys.be/p.aspx?i=177014Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:18:
bestaat een n97 met azerty keyboard?
Ik wacht nog op de Dvorak versie
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2009 17:19 ]
Verwijderd
Dat was het dus, ik heb ook de UK versie daarom kan ik niet updaten....
Waar staat er dan dat het nog een paar dagen duurt?
Waar staat er dan dat het nog een paar dagen duurt?
[ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen topic
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1347689
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1347689
Hier hebben we topicreports voor uitgevonden (dat handje links bovenin).Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 17:37:
weet er iemand wanneer hij te koop zal zijn in de winkels, hebd aar meer vertrouwen om hem daar te kopen
[ Voor 20% gewijzigd door pven op 01-07-2009 18:47 ]
Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021
Verwijderd
Gebruik je dan een SymbianS60v3 versie van Sygic?fsve schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:29:
[...]
De 3 mappen (DRIVE, MAPS en RES) + de install sis gewoon in de root van E (massageheugen zetten)
Eerste install van mij in een subfolder "Sygic" werkte ook niet, hierna naar de root gekopieerd en werkt perfect.
En hoe zit het met het signen? Ik neem aan dat ik mijn gesignde N95
bestanden niet op de N97 kan gebruiken met dezelfde sign?
*weg* zie de mail die je net hebt ontvangen
[ Voor 80% gewijzigd door pven op 01-07-2009 21:15 ]
Master_A
Verwijderd
omruilen inderdaadKecin schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 13:26:
Ik heb net de update geinstalleerd, maar heb nog steeds 2 onverlichte strepen. Erg vervelend, en stom...
Ondertussen contact gehad met Studentmobiel, en moet em voor vrijdag even terug sturen, dan gaat hun RMA service kijken, en hopelijk krijg ik dan een nieuwe.
Ik baal :(!
Dus dan ben je hem waarschijnlijk ruim 2 weken kwijt... Meestal sturen ze hem gelijk door (uit mijn ervaring dan)... Kan je niet een NSP in de buurt op zoeken? Weet niet waar je woont...Kecin schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:10:
[...]
Ondertussen contact gehad met Studentmobiel, en moet em voor vrijdag even terug sturen, dan gaat hun RMA service kijken, en hopelijk krijg ik dan een nieuwe.
Ik baal :(!
Wat is het verschil tussen de "EU" en "Benelux" versie? Alleen de Nokia Maps (licentie)?GKW schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 22:02 in topic [ABO] Nokia N97 levertijden- en abonnementen: [...]
2call gaf aan dat zij voorlopig alleen de EU versie gaan verkopen want de benelux versie vinden ze te duur.
Nouja het boekje (en ander drukwerk) zal vast NL-(+Frans)-talig zijn (doh!)

[ Voor 4% gewijzigd door NetAmp op 02-07-2009 09:25 ]
Voor de NL versies zijn over het algemeen als een van de eerste de updates beschikbaar terwijl de Engelse versies (die zijn EU versies noemen) later pas uitkomen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.