Die worden niet op SD geinstalleerd? Dat kun je toch instellen? Als je op SD installeert en dan hard-reset, blijft je SD kaart toch onaangetast? Je bent toch ook niet al je foto's en muziek kwijt na een hardreset ofwel?Brantje schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:11:
Dan ben je zover ik weet, die applicaties gewoon kwijt.
Ik heb vandaag een Brando Ultra Clear screen protector binnengekregen. Het erop plaatsen is een rotklusje, maar het resultaat is erg goed!
Je ziet er nauwelijks iets van en voelt erg goed.
Ik had eerst een tijdje de originele screenprotector erop zitten maar daar zie je al snel krasjes op komen als je je nagel gebruikt. Bij deze zie ik na hard duwen geen enkel krasje van m'n nagel. Ook vingerafdrukken zie je minder snel.
Ik vind het een goede aanrader voor iedereen die bescherming zoekt.
Je ziet er nauwelijks iets van en voelt erg goed.
Ik had eerst een tijdje de originele screenprotector erop zitten maar daar zie je al snel krasjes op komen als je je nagel gebruikt. Bij deze zie ik na hard duwen geen enkel krasje van m'n nagel. Ook vingerafdrukken zie je minder snel.
Ik vind het een goede aanrader voor iedereen die bescherming zoekt.
Verwijderd
Ik denk het niet, ik had er films opgezet en die stonden er na een hard reset ook nog gewoon.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:34:
[...]
Die worden niet op SD geinstalleerd? Dat kun je toch instellen? Als je op SD installeert en dan hard-reset, blijft je SD kaart toch onaangetast? Je bent toch ook niet al je foto's en muziek kwijt na een hardreset ofwel?
Ik heb het zelfde probleem, m'n phone vol met bugs, en uk versie dus geen update beschikbaar.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:47:
[...]
0585162: N97 UK CV B
Wtf, er staat nergens dat je een UK model krijgt. . .Er is een apart EU model te koop en modellen waar niks bij staat, daar verwacht je toch tenminste NL modellen of een aanduiding als het iets anders betreft.
Ik hoorde nog wat over NSS die je productcode zou kunnen veranderen? Is dat nog mogelijk? Of kan ik deze terugzenden en een NL eisen? Want ik wil niet weer zitten met een telefoon met kutfirmware, mijn N95 8GB zit nog steeds met 20.x omdat het een Tmo is
Had mijn N97 bij typhone gekocht en niet gedacht dat het de UK versie zou zijn.(kan dat zo maar?)
Wie weet (zeker) of je de garantie kwijt raakt als je de productcode wijzigd?
Verwijderd
Ja raakt inderdaad je fabrieksgarantie kwijt. Maar wat je kunt doen is de productcode wijzigen vervolgens je firmware update uitvoeren. Na het update je productcode terug zetten, dan behoud je stiekem je fabrieksgarantie!PaRaPenT schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 20:42:
[...]
Ik heb het zelfde probleem, m'n phone vol met bugs, en uk versie dus geen update beschikbaar.
Had mijn N97 bij typhone gekocht en niet gedacht dat het de UK versie zou zijn.(kan dat zo maar?)
Wie weet (zeker) of je de garantie kwijt raakt als je de productcode wijzigd?
*knip* niet spammen
[ Voor 16% gewijzigd door pven op 11-07-2009 22:35 ]
He, dat wist ik inderdaad niet. En dat terwijl ik dergelijk nieuws meestal op de voet volg.Phoolie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:36:
[...]
Daar moet ik je toch corrigeren, Vodafone heeft al sinds eind vorig jaar een applicatie, namelijk Vodafone TV, valt me een beetje tegen van je dat je daar niet van op de hoogte bent
http://www.techzine.nl/ni...V-client-voor-mobiel.html
Ik heb het artikel gelezen maar op de Vodafone website zelf is er helaas niets terug te vinden over de applicatie. Vervolgens heb ik met mijn mobiel naar live.vodafone.nl gesurft en op de portal gekeken maar daar zag ik ook niets. Wellicht omdat ik een zakelijke aansluiting heb.
In het artikel stond dat er slechts enkele modellen werden ondersteund. Vermoedelijk is het gewoon voor de verschillende platformen geschikt en is het slechts optimalisatie voor ieder toestel. Heeft iemand de SIS(X) file wellicht voor Symbian 60 3.2? Ik heb een Nokia N86 en wil het graag uitproberen.
Volgens mij is het juist een combinatie van beide. Als ik de N86 eerst horizontaal draai en daarna vertikaal dan werkt het 100% altijd. Zaak is wel dat je start en eindigt in een platte situatie.DaannO schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 22:39:
W000t Robert t werkt! Als de N97 hebt moet je even opletten dat je hem verticaal rond draait ipv horizontaal ivm het roteren van het scherm. Dan werkt het perfect
[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2009 21:15 ]
Verwijderd
De TV Client is te vinden in het Live menu onder Mobile Software
Home - MyVodafone - Mobile Software
Of
Home - Fun - Mobile software
(even Googlen Robert, dan krijg je ergens deze post hierboven van een Vodafone medewerker - als ie niet in die lijst staat ondersteunt hij jouw toestel niet).
Home - MyVodafone - Mobile Software
Of
Home - Fun - Mobile software
(even Googlen Robert, dan krijg je ergens deze post hierboven van een Vodafone medewerker - als ie niet in die lijst staat ondersteunt hij jouw toestel niet).
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 21:12 ]
Ik heb de originele post gevonden.
Vermoedelijk zie ik niets omdat ik een N86 heb en daarmee kom ik niets op de live portal. Ik denk dat ik mijn UI header maar eens aanpassen naar die van de N95 8GB om te zien wat ik binnen krijg. Waarschijnlijk zal het niet werken omdat de N95 8GB nog een 3.1 toestel is maar het is het proberen waard.
Heeft iemand de Vodafone Mobile TV applicatie op de N97 draaien?
Vermoedelijk zie ik niets omdat ik een N86 heb en daarmee kom ik niets op de live portal. Ik denk dat ik mijn UI header maar eens aanpassen naar die van de N95 8GB om te zien wat ik binnen krijg. Waarschijnlijk zal het niet werken omdat de N95 8GB nog een 3.1 toestel is maar het is het proberen waard.
[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 11-07-2009 21:21 ]
@: Esenfirtina-01fsve schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:46:
[...]
Dat was ook mijn eerste reactie![]()
Over het rotzooien met productcodes gesproken, hier het bewijs dat ze het dus kunnen zien:
robertwebbe in "Nokia 5800 Tube"
Zoals in bovenstaande post te lezen is, is het veranderen van de productcodes bij Nokia gewoon te zien en is het daarna gewoon byebye met je garantie. Alleen maar doen dus, als je je garantie om zeep wilt helpen
Verwijderd
Waar kan ik officieel van Nokia vinden dat je de garantie verliest? Als er sprake is van een hardware defekt en je hebt een keer de productcode veranderd, kunnen ze volgens Nederlands recht je geen garantie ontzeggen. Omdat een wijziging van de productcode niet de oorzaak van het hardware defekt kan zijn, en jij gewoon 2 jaar of langer recht hebt op goede hardware zonder vroegtijdige defekten. Let op: het is wat anders als dat een firmware update mislukt doordat je wijzigingen hebt aangebracht en daardoor je toestel bv. niet meer wil starten, in dat geval is er natuurlijk wel een directe link tussen de wijziging en het probleem; maar dat geldt niet voor hardware defekten die los van de wijziging staan.Centrip schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:27:
[...]
@: Esenfirtina-01
Zoals in bovenstaande post te lezen is, is het veranderen van de productcodes bij Nokia gewoon te zien en is het daarna gewoon byebye met je garantie. Alleen maar doen dus, als je je garantie om zeep wilt helpen
Als jij Windows Vista op je notebook geleverd krijgt: en je upgrade naar Windows 7 en het display werkt opeens hardwarematig niet meer, dan kan je computerleverancier ook niet zeggen: maar zo heb ik hem niet geleverd. Wél als bv je computer na een upgrade niet wil starten omdat ie bv een bootloader niet meer kan vinden, dan mag hij weigeren want dat valt niet onder de garantie dat jij ook Win7 hebt moet kunnen installeren.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 21:38 ]
Betreft het zelf wijzigen van de productcode; het doel van mijn bijdrage was iedereen er op te wijzen dat het binnenkort vermoedelijk afgelopen is met deze truuk. Het wordt sinds een paar maanden gelogd (zoals te zien in het voorbeeld) en ook in de officiele Nokia tools (waar gehackte versies van bestaan) kun je niet meer zomaar even je productcode wijzigen.
Het ziet er naar uit dat in de nabije toekomst bij een update naar de originele productcode op de Nokia server wordt gekeken en niet meer naar die in je toestel. Je loopt dan de kans dat je je Nederlandse taal kwijt bent of je originele customisation weer terug hebt.
Het ziet er naar uit dat in de nabije toekomst bij een update naar de originele productcode op de Nokia server wordt gekeken en niet meer naar die in je toestel. Je loopt dan de kans dat je je Nederlandse taal kwijt bent of je originele customisation weer terug hebt.
Verwijderd
Nou ik heb het anders ervaren. Ik had een tijdje geleden een Duitse Nokia 5800XM. Na een maand was er een Firmware update beschikbaar die ik dus niet kon installeren. ik heb de risico genomen en toch maar de productcode gewijzigd het update geïnstalleerd en vervolgens weer de oude originele productcode terug gezet. Na een maand bekende dat Nokia officieel dat de speakers niet goed functioneerde.. Ik ben langs de Nokia Care Point geweest en ze hebben netjes speakers vervangen.Centrip schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:27:
[...]
@: Esenfirtina-01
@Only.Holoris
Misschien dat jij een andere handleiding hebt dan ik, maar in die van mij staat toch vrij duidelijk dat de garantie vervalt als 'het product geopend, gewijzigd of gerepareerd is door een niet-erkend onderhoudsbedrijf'. De productcode door jezelf wijzigen lijkt mij daar wel onder te vallen.
Over je voorbeeld:
De vergelijking Vista / windows 7 gaat mank, omdat je daar zelf geen verandering aanbrengt aan je systeem. Logisch dat je garantie dan intact blijft.
@@: Esenfirtina-01:
lijkt me logisch, Nokia geeft zelf aan dat er een ondeugdelijk onderdeel in hun product zit. Dan kunnen ze moeilijk gaan volhouden dat dat komt door het veranderen van je productcode.
Misschien dat jij een andere handleiding hebt dan ik, maar in die van mij staat toch vrij duidelijk dat de garantie vervalt als 'het product geopend, gewijzigd of gerepareerd is door een niet-erkend onderhoudsbedrijf'. De productcode door jezelf wijzigen lijkt mij daar wel onder te vallen.
Over je voorbeeld:
De vergelijking Vista / windows 7 gaat mank, omdat je daar zelf geen verandering aanbrengt aan je systeem. Logisch dat je garantie dan intact blijft.
@@: Esenfirtina-01:
lijkt me logisch, Nokia geeft zelf aan dat er een ondeugdelijk onderdeel in hun product zit. Dan kunnen ze moeilijk gaan volhouden dat dat komt door het veranderen van je productcode.
[ Voor 17% gewijzigd door Centrip op 11-07-2009 22:08 ]
Verwijderd
komt er nou helemaal geen update voor de UK versie of komt deze gewoon later?? als dat laatste het geval is zie ik geen probleem, dan wacht je tog gewoon ff.
Verwijderd
Als ze het in de handleiding zetten of in de AV zal wel vast wel moeten he ;-) maar zo werkt t niet in Ned want ze mogen niet in strijd met de wet zijn, onbillijk of onredelijk bezwarend etc ennuh bovendien je hebt nix met de voorwaarden van Nokia te maken maar met de voorwaarden van je leverancier en das je telecomprovider meestal. Ennuh de vgl gaat niet mank allebei zijn een compleet product bij aflevering.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2009 22:58 ]
Meestal gewoon later, kwestie van weken.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:49:
komt er nou helemaal geen update voor de UK versie of komt deze gewoon later?? als dat laatste het geval is zie ik geen probleem, dan wacht je tog gewoon ff.
Verwijderd
okrobertwebbe schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:52:
[...]
Meestal gewoon later, kwestie van weken.

Verwijderd
Ja maar ik wil geen weken wachten met een buggy telefoon (en hij is inderdaad buggy). Verbindingsproblemen, GPS of updates werken niet altijd de eerste keer en af en toe de scherm unlocken gaat pas na 3/4 keer. Voor de rest ben ik er wel blij mee maar ik wil die update gewoon
Ik heb studentmobiel al een email verstuurd, al zal dat wel een paar dagen duren... blijkbaar is er geen NSP in Den Haag dus ik ga maandag bellen naar Nokia of ik het zelf mag doen/of de NSP in Schiedam het kan.
Verwijderd
Tja t was bekend gamesusa dat de release fw buggy was. Je had natuurlijk even kunnen wachten met je aanschaf.
Verwijderd
Ik kan toch een NL versie verwachten als ik eentje bestel zonder opmerkingen ná de officiële release op een site waarbij de EU versie apart wordt vermeld?
Als je hem bij een BelCompany haalt wel ja. Bij een studentmobiel niet...
of smartphonestunts...robertwebbe schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:20:
Verwijderd
hoi
ik heb vandaag mijn n97 met vodafone blox internet, alleen hij is erg traag, met het surfen dan. Surfen gaat redelijk traag, downloaden gaat niet sneller dan 60kb/s, terwijl vodafone toch rond de 3,6mb/s beweer. ik verbind het gewoon met vodafone live.nl.
iedereen enig idee hoe ik hem sneller kan laten surfen
ik heb vandaag mijn n97 met vodafone blox internet, alleen hij is erg traag, met het surfen dan. Surfen gaat redelijk traag, downloaden gaat niet sneller dan 60kb/s, terwijl vodafone toch rond de 3,6mb/s beweer. ik verbind het gewoon met vodafone live.nl.
Verwijderd
Ik heb helaas ook exact dezelfde kras als op de foto van de review op mn n97.Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:13:
heey, op deze website http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/10082 is een plaatje te zien van een helemaal bekraste camera lens van de n97. dit zou door stof komen, is de lens echt zo gevoelig of is dit een uitzondering?
Foto's gemaakt met de flitser zijn niet meer om aan te zien, echt jammer dit.
Ik denk dat er nog velen zullen volgen met dit probleem.
Verwijderd
Probeer Opera Mini (download via Ovi Store, is gratis).Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:52:
hoi
Wat denk je zelf ? Schade door eigen gebruik / onachtzaamheid valt niet onder garantie.Kohnee schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:31:
Is dat dan niet gewoon garantie werk?
Dat het slecht is dat de coating krast door zand/stof dat is een ander verhaal.
Is een constructiefout. Nokia zal dit wellicht oplossen in latere versies of batches, maar pin me daar niet op vast. Je zou een hoesje om je N97 kunnen doen maarja of dat ideaal is dat moet je zelf weten.
een vraagje,ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen..
Zit een youtube filmpje te kijken over hoe de Nokia n97 werkt. Bij het roteren van het scherm en als je het menu aanklikt dan zitten er mooie effecten in. Ik wil dat ook maar kan het nergens instellen. Bij themes kan ik wel effecten aanklikken maar dat gebeurd niet zoals in het filmpje. hier de link van het filmpje wat ik bedoel. Waar zou je dit kunne instellen?? weet iemand dat.
http://www.youtube.com/watch?v=-WiFD91SSqQ
Zit een youtube filmpje te kijken over hoe de Nokia n97 werkt. Bij het roteren van het scherm en als je het menu aanklikt dan zitten er mooie effecten in. Ik wil dat ook maar kan het nergens instellen. Bij themes kan ik wel effecten aanklikken maar dat gebeurd niet zoals in het filmpje. hier de link van het filmpje wat ik bedoel. Waar zou je dit kunne instellen?? weet iemand dat.
Verwijderd
Langs deze weg wil ik de mensen die van plan zijn een nokia n97 te kopen voorzichtig te zijn.Er is namelijk een oplichter op kapaza marktplaats 2dehands de sites zien er betrouwbaar uit maar na een dag of 3 zijn ze niet meer te bereiken en word er zelfs niet meer gereageerd op emails enz .En zelfs komt deze persoon op opglichtopinternet.op het forum en vertelt dat hij gsm heeft ontvangen .
Ik heb enkele effecten werkende, zoals de focus het wegschuiven van de HomeScreen en weer terug.Djambo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 08:43:
een vraagje,ik hoop dat iemand mij ermee kan helpen..
Het draaiende effect zoals in het filmpje wordt aangegeven werkt bij mij echter niet. Als ik het scherm unluck, wacht tot homescreen geladen is en dan het toetsenbord tevoorschijn schuif, wordt bij mij het scherm even donker voordat het in landscape op 't scherm komt.
Ik denk dat het draai effect alleen in de presentatie zit voor publiekstrekker, maar na de release er uit is gehaald voor betere prestaties.
Kan iemand dit bevestigen
Verwijderd
@ Djambo en Takkie.com: Zie mijn eerdere post (draaieffect is helaas niet mogelijk):
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 13:35:
[...]
Wie zegt dat ik niet eerst zelf heb gezocht? Ik vraag naar het draaieffect en niet om de fade in, fade out. Dat zit inderdaad bij thema's.
De link die ik erbij deed (http://www.youtube.com/watch?v=-WiFD91SSqQ) is blijkbaar dus niet bekeken.
Is het niet een idee om dit soort dingen in de openingspost te melden 'als het zo ontzettend vaak wordt gevraagd'? Ik vind het persoonlijk erg irritant als ik een forum pagina voor pagina moet doorspitten, ik mijn vraag door meerdere mensen gesteld zie worden, maar de reacties alleen maar 'zoek zelf eens' zijn. Daar word ik en de rest die op zoek is naar een antwoord niet wijzer van.
Ik heb Google afgestruind, mijn vragen op YouTube en diverse forums gesteld en van niemand antwoord gekregen.
Het antwoord zou dus moeten zijn: blijkbaar is deze beeldovergang uit de definitieve versie gegooid.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2009 11:48 ]
is er een mogelijkheid om de headers in de mailbox te verwijderen? Als ik nu op het prullenbakje druk verdwijnt alleen de gedownloaded inhoud.
Is het niet zo, dat ze pas verdwijnen zodra je de verbinding verbreekt (met je mail/POP server) ?aeroxtaxi schreef op zondag 12 juli 2009 @ 11:49:
is er een mogelijkheid om de headers in de mailbox te verwijderen? Als ik nu op het prullenbakje druk verdwijnt alleen de gedownloaded inhoud.
Op mijn Nokia N73 blijven de headers ook staan; wel met een "verwijderd" icoontje.
Ze gaan pas helemaal weg als ik de verbinding verbreek. (Tot die tijd kan ik nog kiezen voor "verwijderen ongedaan maken" - daarom zullen ze wel in beeld blijven
Ik heb hem bij GSMWijzer besteld, en dan express NIET de EU versie gekozen.. neem toch aan dat ik dan een benelux krijg?! toch maar eens bellen weer morgen..robertwebbe schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 23:20:
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Ik meen gehoord te hebben dat er onder dat schuifje een soort van doekje/kussentje zit dat je lens iedere keer schoonveegd. Ik neem aan dat dat gewoon niet zo'n slim idee geweest is van Nokia en daar dus nu zand/stof lekker tussen zit te schuren. Normaal zit er namelijk echt wel enkele MM speling tussen. Als veel mensen dat krijgen ga ik dat kussentje denk ik bij voorbaat laten weghalen bij een NSPVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 00:06:
[...]
Ik heb helaas ook exact dezelfde kras als op de foto van de review op mn n97.
Foto's gemaakt met de flitser zijn niet meer om aan te zien, echt jammer dit.
Ik denk dat er nog velen zullen volgen met dit probleem.
Maar ik vind het op die foto van mobilecowboys ook wel heel erg smerig uit zien.. mijn N95 van dik 2 jaar ziet er bij de camera schoner uit. Vraag me af wat die ermee gedaan heeft..
[ Voor 11% gewijzigd door Razor109 op 12-07-2009 12:29 ]
Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W
Ja, die krijgen hem direct van Nokia/MCC geleverd.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:33:
krijg je bij belcompany wel de benelux versie dan?
wat is het verschil tussen EU white en de white ?Razor109 schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:23:
[...]
Ik heb hem bij GSMWijzer besteld, en dan express NIET de EU versie gekozen.. neem toch aan dat ik dan een benelux krijg?! toch maar eens bellen weer morgen..
mij is verteld door studenmobiel dat er alleen maar 2 toetsen op het toestenbordje anders zit.
als er meer verschillen zijn zou ik dat graag horen .
Als er bij mij UK versie had gestaan(typhone) had ik hem zeker niet gekocht.
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat ik een nl-versie krijg.
UK versie of NL maakt mij niet heel veel uit, de update komt wel, maar in de UK zit altijd een kleine maand vertaging.
Daar baal ik dan van!
Productcode aanpassen zou ik wel doen als de telefoon niet zo duur was.
Nu wacht ik wel op de update!
Ik mag er toch wel vanuit gaan dat ik een nl-versie krijg.
UK versie of NL maakt mij niet heel veel uit, de update komt wel, maar in de UK zit altijd een kleine maand vertaging.
Daar baal ik dan van!
Productcode aanpassen zou ik wel doen als de telefoon niet zo duur was.
Nu wacht ik wel op de update!
Verwijderd
Ik krijg met geen mogelijkheid 'Ingrid' aan de praat (de nederlandse stem).
Iemand dat wel voor mekaar gekregen? Ik krijg alleen Martin(uk) aan de praat,
of ik het toestel nou engels of nl zet, het blijft Martin.
Iemand dat wel voor mekaar gekregen? Ik krijg alleen Martin(uk) aan de praat,
of ik het toestel nou engels of nl zet, het blijft Martin.
Ik heb het ff geprobeerd,maar dat is niet het geval. Het zal dus geen optie zijn om de headers te verwijderen.NetAmp schreef op zondag 12 juli 2009 @ 12:20:
[...]
Is het niet zo, dat ze pas verdwijnen zodra je de verbinding verbreekt (met je mail/POP server) ?
Op mijn Nokia N73 blijven de headers ook staan; wel met een "verwijderd" icoontje.
Ze gaan pas helemaal weg als ik de verbinding verbreek. (Tot die tijd kan ik nog kiezen voor "verwijderen ongedaan maken" - daarom zullen ze wel in beeld blijven).
productiecode staat aan de binnenkant, onder de accu.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:29:
Ik heb net een N97 - NL versie gekocht. Maar eh, hoe zie ik eigenlijk dat ie NL is ?
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
Ik heb op mijn N95 ook de versie geinstalleerd voor de N95 8GB, was toen de applicatie net uit was namelijk niet voor de N95, alleen voor de 8GB versie, ik moet de installatie hier nog wel ergens hebben liggen, mocht je deze willen testen moet je het maar even laten weten, dan kan ik je hem wel sturen.robertwebbe schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 21:21:
Ik heb de originele post gevonden.
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen waarom mijn widgets niet automatisch refreshen? Ik vind ze nogal nuttloos zo als ik ze steeds maar weer zelf moet updaten...
Ligt eraan, wanneer je EU model een QWERTZ toetsenbord heeft betekend dit dat de Y en de Z zijn gewisseld. Kun je even op googlen. En verder heb je nog meer van die speciale toetsen.. maar moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoe het QWERTZ toetsenbord tot zijn uiting is gekomen op de N97.. zeker is dat de Y en de Z is gewisseld.pa3fap schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:09:
[...]
wat is het verschil tussen EU white en de white ?
mij is verteld door studenmobiel dat er alleen maar 2 toetsen op het toestenbordje anders zit.
als er meer verschillen zijn zou ik dat graag horen .
Deze QWERTZ modellen zijn vanuit Duitsland afkomstig waarschijnlijk. Dus een UK model zal gewoon een QWERTY hebben, maar dan zit je dus met het probleem dat je achterloopt op de updates. Ik zou morgen even bellen en exact uitvragen welk toestel je krijgt, van welk land afkomstig.
Verder lijken de sites studentmobiel en gsmwijzer verdacht veel opelkaar.. verbaasd me niets als deze het zelfde zijn. Eigenaar is iig wel het zelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door Razor109 op 12-07-2009 14:01 ]
Verwijderd
hier staat enkel code: 0587243 ,niets anders ,gehaald bij bel company(belgie)(black) met azerty klavier,voor mij ook nog steeds geen nieuwe firmware voorhandeaeroxtaxi schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:32:
[...]
productiecode staat aan de binnenkant, onder de accu.
0579050: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW Black
0579054: RM-505_EMEA_Benelux_NL_QW White
Weet er iemand als je de fm transmitter gebruikt of dit extra batterijen vreet, anders bestel ik er gelijk een auto lader bij.
Krijg mijn telefoon namelijk woensdag binnen als het goed is.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Ik heb zo'n ding op mijn Ipod zitten en dat vreet SLURPT echt batterijen. Dat zal met deze wel niet anders zijn. Ik heb hem maar een half uurtje gebruikt en meteen al een streepje der af. Een autolader zou ik dus wel doen ja.racoon schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:34:
Weet er iemand als je de fm transmitter gebruikt of dit extra batterijen vreet, anders bestel ik er gelijk een auto lader bij.
Ik "gebruik" dit programma ook, ware het niet dat het niet echt werkt. Het schijnt nog niet helemaal te werken op de N97 als je enkele Engelse gebruikers moet geloven. Als ie bij mij op screenlock springt zie ik die klok ten hoogste 1.5 seconde. Dan floept ie weg en zie hem pas weer als je een knop op het toestel aanraakt. Niet erg handig dus...Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 01:20:
Heeft er iemand ervaring met het programm KeyLockClock:
Hiermee zou de telefoon .ook als klok op je nachtkastje werken, mits ze aan de stroom hangt en het licht op "aan"staat. Met het toestel gesloten komt met een druk op de menu knop te tijd wel in beeld maar in de landscape modus blijft het scherm donker er komt geen klok in beeld.?
Welk effect is dat? focus wegschuiven? En welke effecten heb je nog meer werkende? Je hebt het namelijk over "enkele effecten". Waar regel je die dingen?takkie.com schreef op zondag 12 juli 2009 @ 10:13:
[...]
Ik heb enkele effecten werkende, zoals de focus het wegschuiven van de HomeScreen en weer terug.
Het draaiende effect zoals in het filmpje wordt aangegeven werkt bij mij echter niet. Als ik het scherm unluck, wacht tot homescreen geladen is en dan het toetsenbord tevoorschijn schuif, wordt bij mij het scherm even donker voordat het in landscape op 't scherm komt.
Ik denk dat het draai effect alleen in de presentatie zit voor publiekstrekker, maar na de release er uit is gehaald voor betere prestaties.
Kan iemand dit bevestigen
[ Voor 33% gewijzigd door friendlyfiend op 12-07-2009 14:56 ]
Zoals in dit filmpje op 1:11 Het sliden van de homescreen naar links of rechts. Zo heb je het met of zonder widgets.friendlyfiend schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:53:
[...]
...
[...]
Welk effect is dat? focus wegschuiven? En welke effecten heb je nog meer werkende? Je hebt het namelijk over "enkele effecten". Waar regel je die dingen?
Dat is 1.
Een ander effect is in de applications menu, een applicatie aanklikken. Onder je vinger (of stylus) licht de knop van de applicatie iets witter op. (geen video voorbeeld van kunnen vinden.
Deze effecten gingen bij mij standaard aan bij het aanzetten van effecten bij 1 van de 3 standaard meegeleverde themes.
[ Voor 7% gewijzigd door Takkie op 12-07-2009 15:12 ]
Verwijderd
Zou iemand het volgende kunnen testen: ik heb de nieuwste versie van Nokia Maps erop gezet. (3.0). Gisteren voor het eerst gebruikt,was niet kapot van de nauwkeurigheid (eerdere versie was beter). Het grootste probleem was bij mij echter dat het lijkt dat de accu stopt met opladen wanneer maps aanstaat. Ik heb via het meegeleverde adapterblokje de telefoon aangesloten op een autolader. Ik zie dat de telefoon begint te laden. Wanneer ik echter maps aanzet, stopt dit waarschijnlijk omdat de telefoonaccu na een uur volledig leeg is.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Hier maar vragen omdat ik er toch geen duidelijk antwoord kan vinden. Is S60v3 Software nou te gebruiken op de N97?
Verwijderd
zijn er mensen met de vodafone internet op hun n97 zoja hoe is de download snelheid/browsen ?
Volgens mij is het enige verschil tussen s60v3 en v5 de touch interface.BPP schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:23:
Hier maar vragen omdat ik er toch geen duidelijk antwoord kan vinden. Is S60v3 Software nou te gebruiken op de N97?
v3 software moet dus normaal gesproken gewoon werken op de N97.
Er is hier en daar wel gratis software te vinden voor S60v3 (Google of zo), dus kun je het gewoon eens proberen: http://www.topshareware.c...es-s60-v3/downloads/1.htm
En bijvoorbeeld http://www.symbiangear.com/ heeft wel eens gratis acties.
Verwijderd
Was het maar waar. Symbian is in principe niet backward-compatible!Supremo schreef op zondag 12 juli 2009 @ 18:33:
[...]
Volgens mij is het enige verschil tussen s60v3 en v5 de touch interface.
(Men gebruikt iedere Symbian versie weer totaal verschillende api's)
Sommige software werkt, maar het merendeel van mijn oude N95
applicaties krijg ik niet (of niet helemaal) werkend
Verwijderd
en bij de NL zit ook een stekker die zonder verloopstuk op de N97 pastVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:29:
Ik heb net een N97 - NL versie gekocht. Maar eh, hoe zie ik eigenlijk dat ie NL is ?
Ik heb google afgestruind en ook door dit topic gelezen, maar ik zie eigenlijk niemand die problemen heeft met youtube. Bij mij is het elke keer als ik een filmpje probeer af te spelen dat ik deze error krijg: "an error ocurred, please try again later." Ik word er dus een beetje gek van want hij speelt eigenlijk geen enkel filmpje af. Kan iemand mij vertellen of ik iets moet veranderen? of is dit normaal ofzo? Ik heb echt wel gezocht naar een antwoord maar kon niets vinden.
is afhankelijk van het signaal. Bij mij thuis heb ik alleen gprs signaal en dan is het internet redelijk langzaam, maar nog wel acceptabel. Zodra ik in een 3G of 3.5G gebied kom is het internet snel en vergelijkbaar met een wifi verbinding. Kortom, internetten is geen probleemVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:41:
zijn er mensen met de vodafone internet op hun n97 zoja hoe is de download snelheid/browsen ?
Verwijderd
Nou dan ben ik ook benieuwd hoe dat afloopt. Laat hier even iets weten Gamesua.Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 22:59:
Ja maar ik wil geen weken wachten met een buggy telefoon (en hij is inderdaad buggy). Verbindingsproblemen, GPS of updates werken niet altijd de eerste keer en af en toe de scherm unlocken gaat pas na 3/4 keer. Voor de rest ben ik er wel blij mee maar ik wil die update gewoonIk heb studentmobiel al een email verstuurd, al zal dat wel een paar dagen duren... blijkbaar is er geen NSP in Den Haag dus ik ga maandag bellen naar Nokia of ik het zelf mag doen/of de NSP in Schiedam het kan.
Ik vrees dat mijn N97 die ik morgen thuis krijg afgeleverd van GSMwijzer dan ook wel UK versie zal zijn. Nu snap ik ook waarom er in het "status verzonden emailtje" van gsmwijzer wordt verwezen naar een NL handleiding (link die erbij wordt genoemd verwijst echter naar UK handleiding)
Er zit natuurlijk geen NL handleiding bij.
Ik voel me ook een beetje bij de neus genomen
Verwijderd
Sinds dinsdag 07-07 een witte N97 in mijn bezit.
Een NL uitvoering , gekocht bij de Belcompany in Eindhoven.
Het toestel was los eigenlijk 639.99 maar op de site van T for Telecom 610,00 dus zeiden zij dat ik het toestel bij hun ook voor 610,00 mee mocht nemen (dit i.v.m. de laagste prijs garantie).
Nu , na een stel dagen met het toestel "gespeeld" te hebben bevalt hij super !!
Hiervoor diverse toestellen gehad, HTC Touch , Nokia N82 E71 , iPhone 3G , enz.......
In het begin was het even wennen met Symbian S60 5th , maar nu niks dan lof hierover.
Op een 2GB micro SD staat Sygic McGuider 7.71 met compleet Europa , dit stond ook op mijn E71 maar wat komt het toch mooi uir op dit grote scherm , vooral in de landscape mode.
Het geluid van MP3 en een geripte DVD is heel mooi en duidelijk.
De DVD's die ik omzet naar MPEG4 met het programma Xilisost DVD Ripper Ultimate 5 komen onwijs mooi over op het scherm en zelfs de ondertiteling is goed te lezen.
Nu mijn instellingen voor het internet en Mail goed staan , waar ik toch wel even met heb zitten stoeien , omdat ik wil dat elke keer als ik verbinding maak ik wil kiezen hoe !!! Of via mobiel internet of via WLAN , maar dat werkt nu dus.
Het geluid met het bellen is net zoals bij mijn oude E71 perfect , ook via de handsfree speaker.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb is het schuifje van de toestel vergrendeling , dit moet ik soms 3x herhalen voordat het toestel is ontgrendeld , maar daar hebben meerdere mensen last van wat ik zo hier en daar heb gelezen.
Internetten op de N97 gaat heel erg goed , dit zal ook door het grote scherm komen.
Foto's zien er heel goed uit voor een foto met een telefoon , beter zelfs dan de foto's van de camera van mijn ouders (een 3MP Minolta)
Eerst wou ik de Nieuwe iPhone 3GS 32GB , maar ik ben blij dat ik toch voor de N97 heb gekozen.
Een vriend van mij die de 3GS uit Belgie heeft gehaald wou hem al tegen mijn N97 ruilen.
Het goede ven Apple is wel de AppStore , ik hoop dat dit met de OVISTORE ook gaat lukken.
Al met al , ik ben super content met mijn nieuwe witte N97.
En ik denk dat dit ook een keer een blijvertje is.
PS: Mede dankzij Tweakers ben ik toch voor de N97 gegaan.
Een NL uitvoering , gekocht bij de Belcompany in Eindhoven.
Het toestel was los eigenlijk 639.99 maar op de site van T for Telecom 610,00 dus zeiden zij dat ik het toestel bij hun ook voor 610,00 mee mocht nemen (dit i.v.m. de laagste prijs garantie).
Nu , na een stel dagen met het toestel "gespeeld" te hebben bevalt hij super !!
Hiervoor diverse toestellen gehad, HTC Touch , Nokia N82 E71 , iPhone 3G , enz.......
In het begin was het even wennen met Symbian S60 5th , maar nu niks dan lof hierover.
Op een 2GB micro SD staat Sygic McGuider 7.71 met compleet Europa , dit stond ook op mijn E71 maar wat komt het toch mooi uir op dit grote scherm , vooral in de landscape mode.
De DVD's die ik omzet naar MPEG4 met het programma Xilisost DVD Ripper Ultimate 5 komen onwijs mooi over op het scherm en zelfs de ondertiteling is goed te lezen.
Nu mijn instellingen voor het internet en Mail goed staan , waar ik toch wel even met heb zitten stoeien , omdat ik wil dat elke keer als ik verbinding maak ik wil kiezen hoe !!! Of via mobiel internet of via WLAN , maar dat werkt nu dus.
Het geluid met het bellen is net zoals bij mijn oude E71 perfect , ook via de handsfree speaker.
Het enige minpunt wat ik tot nu toe heb is het schuifje van de toestel vergrendeling , dit moet ik soms 3x herhalen voordat het toestel is ontgrendeld , maar daar hebben meerdere mensen last van wat ik zo hier en daar heb gelezen.
Internetten op de N97 gaat heel erg goed , dit zal ook door het grote scherm komen.
Foto's zien er heel goed uit voor een foto met een telefoon , beter zelfs dan de foto's van de camera van mijn ouders (een 3MP Minolta)
Eerst wou ik de Nieuwe iPhone 3GS 32GB , maar ik ben blij dat ik toch voor de N97 heb gekozen.
Een vriend van mij die de 3GS uit Belgie heeft gehaald wou hem al tegen mijn N97 ruilen.
Het goede ven Apple is wel de AppStore , ik hoop dat dit met de OVISTORE ook gaat lukken.
Al met al , ik ben super content met mijn nieuwe witte N97.
En ik denk dat dit ook een keer een blijvertje is.
Verwijderd
met welke provider?Kohnee schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:31:
Ik heb google afgestruind en ook door dit topic gelezen, maar ik zie eigenlijk niemand die problemen heeft met youtube. Bij mij is het elke keer als ik een filmpje probeer af te spelen dat ik deze error krijg: "an error ocurred, please try again later." Ik word er dus een beetje gek van want hij speelt eigenlijk geen enkel filmpje af. Kan iemand mij vertellen of ik iets moet veranderen? of is dit normaal ofzo? Ik heb echt wel gezocht naar een antwoord maar kon niets vinden.
Net een nieuw review verschenen met waardevol aankoop/keuze advies van de witte uitvoering i.v.m. het hardware toetsenbord.
Verwijderd
als je de software update is dan niet gelijk de nederlandse taal weg als je een UK versie hebt? ik heb dit namelijk wel met mn n95 8gb gehad.
Is er eigenlijk een mogelijkheid om flash player filmpjes te bekijken? ik ben regelmatig tegen gekomen dat filmpjes niet af te spelen zijn. Misschien is er een flash player beschikbaar voor symbian?
Verwijderd
Ik heb het programma ook ,maar kan jij mij vertellen of je de ondertitels dan later kan instellen, zoals je met je afstandsbediening op je dvd-speler doet, of moet je een ander trucje doen. Aangezien op orginele dvd's de Nederlandse ondertiteling er niet vast ingebrand is.Verwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:28:
En welk formaat gebruik je? MPEG4? Is dat de MPEG-4 die onder het kopje "ipod video" staat?
Verwijderd
Ik heb hem via phoneshop gekocht en 585,- betaald - misschien kun je dus nog wat geld ophalen als er laagste prijs garantie isVerwijderd schreef op zondag 12 juli 2009 @ 21:28:
(dit i.v.m. de laagste prijs garantie).
Ik zit ook een beetje met het feit dat er van alles naar GPS connect terwijl ik thuis Wifi heb. Is er niet ergens 1 instelling die je kan aanpassen wat van toepassing is op alles ? nu doet elke applicatie maar wat.
Ook ik heb veel aan Tweakers gehad dus bedankt allen
Er gaan geruchten dat de volgende firmware voor de N97 in alle menus Kinetic Scrolling ondersteund.
De nieuwe 5530 Express Music laat in het volgende filmpje zien dat het werkend is:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UaXoIPmsgAg]
De nieuwe 5530 Express Music laat in het volgende filmpje zien dat het werkend is:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UaXoIPmsgAg]
Verwijderd
Hopelijk komt er ook een update dat je meer pagina's kunt aanmaken op je start scherm. 1 pagina met widgets is een beetje weinig.
Verwijderd
Dit is gewoon mogelijk om meerdere pagina's te gebruiken. Schuif je homescherm maar naar linksVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 10:26:
Hopelijk komt er ook een update dat je meer pagina's kunt aanmaken op je start scherm. 1 pagina met widgets is een beetje weinig.
Verwijderd
Dat wel, maar meer widgets erop zetten doet hij niet

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:29:
[...]
Dit is gewoon mogelijk om meerdere pagina's te gebruiken. Schuif je homescherm maar naar links
Verwijderd
of van boven naar beneden of omgekeerd, maar volgens mij is dat alleen maar widgets verbergenVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:29:
[...]
Dit is gewoon mogelijk om meerdere pagina's te gebruiken. Schuif je homescherm maar naar links
Ook ik heb thuis wifi en als ik thuis ben vraagt het altijd of ik daar verbinding mee wil maken.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 07:26:
[...]
Ik heb hem via phoneshop gekocht en 585,- betaald - misschien kun je dus nog wat geld ophalen als er laagste prijs garantie is![]()
Ik zit ook een beetje met het feit dat er van alles naar GPS connect terwijl ik thuis Wifi heb. Is er niet ergens 1 instelling die je kan aanpassen wat van toepassing is op alles ? nu doet elke applicatie maar wat.
Ook ik heb veel aan Tweakers gehad dus bedankt allen
Ben ik niet thuis, geeft ie als beste optie m'n 3g verbinding aan.
Dit kun je instellen door bij (alles in 't Engels) naar Settings in het menu te gaan. Kies voor Connectivity en vervolgens Destinations. Bij Internet kun je al je toegangspunten opgeven en de prioriteit/ voorkeur opgeven. Iedere applicatie op je telefoon dat gebruik maakt van internet zal aan de hand van deze lijst verbinding maken met jou voorkeur.
Bij mij staat m'n wifi thuis als eerste, daarna de 3G van T-Mobile.
Best makkelijk.
Iets anders. Eregisteren heb ik mijn telefoon om 14:00 van de lader afgehaald. In de afgelopen 2 dagen een heel klein beetje geinternet, gebeld en gesmst. Een paar minuten met de gps gespeeld voor kompas callibratie en zelfs nu geeft mijn battery indicator een volledig volle batterij aan. Knap hoor Nokia. Ben ik niet van ze gewend
[ Voor 12% gewijzigd door Takkie op 13-07-2009 12:15 . Reden: iets anders ]
Verwijderd
had andere ervaring vanmorgen: hele nacht aan lader, 9 uur er af, om 10 uur accu helemaal leeg. minder dustakkie.com schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:09:
[...]
Ook ik heb thuis wifi en als ik thuis ben vraagt het altijd of ik daar verbinding mee wil maken.
Ben ik niet thuis, geeft ie als beste optie m'n 3g verbinding aan.
Dit kun je instellen door bij (alles in 't Engels) naar Settings in het menu te gaan. Kies voor Connectivity en vervolgens Destinations. Bij Internet kun je al je toegangspunten opgeven en de prioriteit/ voorkeur opgeven. Iedere applicatie op je telefoon dat gebruik maakt van internet zal aan de hand van deze lijst verbinding maken met jou voorkeur.
Bij mij staat m'n wifi thuis als eerste, daarna de 3G van T-Mobile.
Best makkelijk.
Iets anders. Eregisteren heb ik mijn telefoon om 14:00 van de lader afgehaald. In de afgelopen 2 dagen een heel klein beetje geinternet, gebeld en gesmst. Een paar minuten met de gps gespeeld voor kompas callibratie en zelfs nu geeft mijn battery indicator een volledig volle batterij aan. Knap hoor Nokia. Ben ik niet van ze gewend
Het lijkt er toch op dat de levensduur van de batterij nogal verschillend is. Wellicht als iedereen met batterijproblemen kan aangeven welke widgets / connectiviteit per telefoon wordt gebruik, dat we tot een conclusie kunnen komen?
Voorstel:
- start met een kaal toestel (geen ad-on software).\
- volle batterij om mee te beginnen,
- vermeld alle aanpassingen zodat duidelijk wordt welke software de oorzaak kan zijn
Als ik deze week mijn N97 binnen heb ga ik vrolijk mee testen! :-)
Voorstel:
- start met een kaal toestel (geen ad-on software).\
- volle batterij om mee te beginnen,
- vermeld alle aanpassingen zodat duidelijk wordt welke software de oorzaak kan zijn
Als ik deze week mijn N97 binnen heb ga ik vrolijk mee testen! :-)
Verwijderd
Heb vanmorgen mijn N97 (met HI abbonnement) ontvangen en was inderdaad UK versie van Gsmwijzer. Er was wel direct een firmwareupdate beschikbaar ? heb hem dus meteen geupdate. Taal blijft gewoon Nederlands. Ik zie dus geen probleem bij de UK versie, alleen de handleiding in de doos is Engels. Verder een supermooi en stabiel toestelletje zeg.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 00:14:
als je de software update is dan niet gelijk de nederlandse taal weg als je een UK versie hebt? ik heb dit namelijk wel met mn n95 8gb gehad.
De firmware is idd beschikbaar, echter alleen via NSU en niet OTA. Heb hem net geupdate en alles ging goed, behalve dat ik had ingesteld dat mijn berichten op E: bewaard moeten worden. Na het terugzetten van de backup moest ik dat weer instellen, waarna alle berichten weg zijn.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:47:
Nieuwe firmware update is beschikbaar voor de UK versie!
* Crusher77 zwaait naar 200 sms'jes
Voor als mensen nog tegen het nummer probleem aanlopen dat namen niet zichtbaar zijn.
Je hoeft ze niet van je sim af te gooien.
Kopieren naar telefoon en zorgen dat nummers er 1x in staan.
En zorgen dat telefoongeheugen of sim geheugen aanstaat (ik heb alleen telefoon geheugen)
En achternaam.,voornaam
Ik had namelijk 1 nummer dubbel onder 2 namen en deze naam werd niet getoond. En verschillende namen werden wel getoond, na een beetje spelen en dubbele nummers verwijderd is het gelukt en worden (de meeste namen) getoond
Je hoeft ze niet van je sim af te gooien.
Kopieren naar telefoon en zorgen dat nummers er 1x in staan.
En zorgen dat telefoongeheugen of sim geheugen aanstaat (ik heb alleen telefoon geheugen)
En achternaam.,voornaam
Ik had namelijk 1 nummer dubbel onder 2 namen en deze naam werd niet getoond. En verschillende namen werden wel getoond, na een beetje spelen en dubbele nummers verwijderd is het gelukt en worden (de meeste namen) getoond
Verwijderd
Crusher, als het goed is zijn je SMSjes wel in C:. Dus als je steeds switcht kun je de SMSjes lezen in E en C.
Bij mij is er hetzelfde SMS probleem: ik stel in op E:, maar alle backup SMSjes (zo'n 2400) gaan naar C:. Die kan ik niet kopiëren. Goed, maakt niet uit. Maar na een paar SMSjes gaat hij random zeggen dat E niet kan worden geopend en wordt dus geswitcht naar C. Nu staan van mijn "nieuwe" SMSjes de helft in C en de helft in E. Steeds terugswitchen kan, maar ik wil gewoon dat alles op volgorde in 1 map staat (maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit waar... liefst E maar C mag ook).
2 vragen:
Lost de nieuwe firmware het probleem van E niet kunnen vinden op?
Kan ik alle berichten kopieren van de ene naar de andere geheugen?
Daarnaast, over het UK/NL model gebeuren:
Ik heb Nokia Care gebeld, zij weten niets. Eerst een vrouw die overhaast meteen aan een andere collega doorgaf, daarna een man die klonk alsof hij er niets van wist. Hij zei uiteindelijk dat het eigenlijk niet mocht (nadat ik zelf had toegegeven dat als ik het zelf doe, garantie vervalt) en dat ik maar een NSP moest gaan bellen om te kijken of zei het wel mochten.
Via de Nokia site kan ik geen NSP vinden, de site loopt vast elke keer als ik iets probeer.
Via een lijstje een aantal in de buurt kunnen vinden. De NSP in Den Haag neemt niet op, antwoordapparaat. De NSP in Leiden neemt niet op. De NSP in Schiedam heeft een antwoordapparaat die zegt dat ze niet kunnen worden gebeld en dat je moet langskomen (halfuur rijden..
).
Studentmobiel heeft nog niet geantwoord op mijn e-mail van vrijdag. Bellen kan ook niet, onbereikbaar.
Dus dikke grote
Bij mij is er hetzelfde SMS probleem: ik stel in op E:, maar alle backup SMSjes (zo'n 2400) gaan naar C:. Die kan ik niet kopiëren. Goed, maakt niet uit. Maar na een paar SMSjes gaat hij random zeggen dat E niet kan worden geopend en wordt dus geswitcht naar C. Nu staan van mijn "nieuwe" SMSjes de helft in C en de helft in E. Steeds terugswitchen kan, maar ik wil gewoon dat alles op volgorde in 1 map staat (maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit waar... liefst E maar C mag ook).
2 vragen:
Ik heb Nokia Care gebeld, zij weten niets. Eerst een vrouw die overhaast meteen aan een andere collega doorgaf, daarna een man die klonk alsof hij er niets van wist. Hij zei uiteindelijk dat het eigenlijk niet mocht (nadat ik zelf had toegegeven dat als ik het zelf doe, garantie vervalt) en dat ik maar een NSP moest gaan bellen om te kijken of zei het wel mochten.
Via de Nokia site kan ik geen NSP vinden, de site loopt vast elke keer als ik iets probeer.
Via een lijstje een aantal in de buurt kunnen vinden. De NSP in Den Haag neemt niet op, antwoordapparaat. De NSP in Leiden neemt niet op. De NSP in Schiedam heeft een antwoordapparaat die zegt dat ze niet kunnen worden gebeld en dat je moet langskomen (halfuur rijden..

Studentmobiel heeft nog niet geantwoord op mijn e-mail van vrijdag. Bellen kan ook niet, onbereikbaar.
Dus dikke grote
Net de UK update geinstalleerd, en alles verliep vlekkenloos. Alle instellingen en programma's perfect zo als ze waren. Hoop dat mijn enige bug nu is opgelost (backlight/unlock probleem).
PS na de update was ook de nederlandse taal gewoon nog aanwezig
PS na de update was ook de nederlandse taal gewoon nog aanwezig
Be reasonable.... do it my way
Je moet nu toch kunnen updaten? UK Firmware is uit volgens hierboven!Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:38:
Crusher, als het goed is zijn je SMSjes wel in C:. Dus als je steeds switcht kun je de SMSjes lezen in E en C.
2 vragen:
Via een lijstje een aantal in de buurt kunnen vinden. De NSP in Den Haag neemt niet op, antwoordapparaat. De NSP in Leiden neemt niet op. De NSP in Schiedam heeft een antwoordapparaat die zegt dat ze niet kunnen worden gebeld en dat je moet langskomen (halfuur rijden..).
Dus dikke grote
Verwijderd
Ja, had het al gelezen en net de telefoon geupdate. Eerste keer dat ik probeer te unlocken, halve scherm aanwezig en vastgelopen 
Ik ga hem vandaag hard resetten en alles opnieuw installeren; als er daarna nog bugs zijn ga ik er weer achteraan.
Als de UK versie goed werkt vind ik hem best, maar als hij gewoon legaal mag worden geswitched naar NL versie heb ik dat natuurlijk veel liever.
Ik ga hem vandaag hard resetten en alles opnieuw installeren; als er daarna nog bugs zijn ga ik er weer achteraan.
Als de UK versie goed werkt vind ik hem best, maar als hij gewoon legaal mag worden geswitched naar NL versie heb ik dat natuurlijk veel liever.
Ik krijg morgen mijn toestel van GSMWijzer.nl. Net zo'n vrouw van de klantenservice aan de lijn gehad die duidelijk geen idee had wat een productcode was. Eerst vertelde ze me dat ze niet-nl toestellen leverden met nederlandse taal.. dus waarschijnlijk UK maar toen ik begon over de code en dat ik dus een NL wilde zei ze plots...'oh maar wij leveren de orginele NL toestellen..' ik vertrouw het niet helemaal dus zal het morgen zienVerwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:00:
Ja, had het al gelezen en net de telefoon geupdate. Eerste keer dat ik probeer te unlocken, halve scherm aanwezig en vastgelopen
maar goed, wanneer het UK is zal ik gewoon updaten en dan is het eigelijk geen verschil.. ook geen zin weer alles te annuleren en weer 2 - 3 weken wachten op een NL-toestel natuurlijk.. maar idd legaal switchen naar NL is uiteraard de beste optie!
Als't je is gelukt hoor ik, en andere hier denk ik, het graag!
Verwijderd
wie kan mij helpen?
mijn n97 kan niet inloggen thuis op WLAN thomson speedtouch, wanneer ik wil surfen is die wel verbonden maar krijg ik de melding: web geen reactie van gateway
bij mijn vriendin inloggen op linksys lukt wel. het gekke is dat ik thuis met mijn n95 en n95 8gb wel gewoon kon inloggen.
ik las ergens op tweakers over een zelfde soort probleem bij een andere nokia, waar werd gezegd dat het aan de beveiligingsinstellingen van de verbinding moet liggen. echter heb ik hier alles al geprobeerd toe te passen op de speedtouch.
is er toevallig ook iemand hier met een speedtouch en eenzelfde probleem, of iemand die weet wat ik moet doen?
ik zou heeel dankbaar zijn!
gr ossee
mijn n97 kan niet inloggen thuis op WLAN thomson speedtouch, wanneer ik wil surfen is die wel verbonden maar krijg ik de melding: web geen reactie van gateway
bij mijn vriendin inloggen op linksys lukt wel. het gekke is dat ik thuis met mijn n95 en n95 8gb wel gewoon kon inloggen.
ik las ergens op tweakers over een zelfde soort probleem bij een andere nokia, waar werd gezegd dat het aan de beveiligingsinstellingen van de verbinding moet liggen. echter heb ik hier alles al geprobeerd toe te passen op de speedtouch.
is er toevallig ook iemand hier met een speedtouch en eenzelfde probleem, of iemand die weet wat ik moet doen?
ik zou heeel dankbaar zijn!
gr ossee
Weet iemand hoe je de contanten van de simkaart kan kopieren naar het telefoongeheugen? Je hebt daarvoor een pin2 code nodig om die optie te activeren en wat blijkt, vodafone ondersteunt geen pin2 code. 
edit: nokia gebeld en via een andere weg het probleem opgelost. Alle contacten van de sim-kaart gekopieerd naar het telefoongeheugen. Heel logisch eigenlijk....
Maar wel vreemd dat de optie die het automatisch verzorgt een pin2 code vraagt.

edit: nokia gebeld en via een andere weg het probleem opgelost. Alle contacten van de sim-kaart gekopieerd naar het telefoongeheugen. Heel logisch eigenlijk....

[ Voor 37% gewijzigd door aeroxtaxi op 13-07-2009 14:50 . Reden: oplossing gevonden ]
Ik heb nu een tijdje zitten zoeken maar kan het niet vinden:
Waar zit in de telefoon de optie bestand beheer..
Bij n95 was dit bij instrumenten maar ook dit kan ik niet vinden.
Weet iemand waar leuke games te vinden zijn en waar ze te installeren zijn
Ik had alleen deze site gevonden:
http://s60blog.com/2009/0...tocuh-games-for-download/
Iemand ervarig met deze games.. of het werkt en geen virussen of iets bezit
Bij n95 was dit bij instrumenten maar ook dit kan ik niet vinden.
Weet iemand waar leuke games te vinden zijn en waar ze te installeren zijn
Ik had alleen deze site gevonden:
http://s60blog.com/2009/0...tocuh-games-for-download/
Iemand ervarig met deze games.. of het werkt en geen virussen of iets bezit
Gebruikt die youtube widget nog steeds Realplayer? Bij de N95 moet je Realplayer openen en in de settings onder Streaming een netwerk selecteren waarmee hij verbinding maakt.Kohnee schreef op zondag 12 juli 2009 @ 19:31:
Die zit onder: toepassingen - kantoor - Best.beheerthomask0907 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:42:
Ik heb nu een tijdje zitten zoeken maar kan het niet vinden:
Be reasonable.... do it my way
oke thanks,
Wat een zielige spellen.
Geen aanrader.
Heeft iemand een andere link voor leuke spellen voor de N97
Wat een zielige spellen.
Geen aanrader.
Heeft iemand een andere link voor leuke spellen voor de N97
Dat van 't half geladen scherm heb ik ook last van. Wanneer ik naar het hoofdmenu ga en te snel door tik naar mijn berichten (messages) laad alleen het bovenste gedeelte van het scherm.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:00:
Gelukkig is de scrollbar wel zichtbaar. En wanneer ik die een tikje geef, komt de rest van het scherm ook weer in orde.
Dit lijkt alleen voor te komen wanneer het toestel dicht is, dus zonder open keyboard.
Ben benieuwd of de hard-reset hier tegen helpt.
Verwijderd
Ook de update uitgevoerd, maar alles (instellingen, apps, berichten enz) is zoals het was.Crusher77 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:31:
[...]
De firmware is idd beschikbaar, echter alleen via NSU en niet OTA. Heb hem net geupdate en alles ging goed, behalve dat ik had ingesteld dat mijn berichten op E: bewaard moeten worden. Na het terugzetten van de backup moest ik dat weer instellen, waarna alle berichten weg zijn.
* Crusher77 zwaait naar 200 sms'jes
Back-up terugzetten is onnodig volgens mij, tenzij ik iets gemist heb.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 15:36 ]
Mooi dat de update nu ook mogelijk is voor de UK versie. Vanavond gelijk doen 
Dan zijn hopelijk alle bugs eruit die ik tegengekomen ben ^_^
Dan zijn hopelijk alle bugs eruit die ik tegengekomen ben ^_^
Verwijderd
Als je de hoofdfilm aan klikt op de naam/of tijd , dan kun je de audiotaal wijzigen en de ondertitiling.Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 01:02:
[...]
Ik heb het programma ook ,maar kan jij mij vertellen of je de ondertitels dan later kan instellen, zoals je met je afstandsbediening op je dvd-speler doet, of moet je een ander trucje doen. Aangezien op orginele dvd's de Nederlandse ondertiteling er niet vast ingebrand is.
En welk formaat gebruik je? MPEG4? Is dat de MPEG-4 die onder het kopje "ipod video" staat?
Ik maak ze op het formaat iPhone MPEG-4 (480*320)
Video quality op lower.
Audio quality op normaal.
Ik heb nu ook een video kabeltje van de N96 aangeschaft, leuk voor op vakantie als er eens niks op TV is.
Of als we een keertje foto's bij iemand van de kleine willen laten zien.
De N97 bevalt met de dag beter !!
Ja ik wil!Phoolie schreef op zondag 12 juli 2009 @ 13:52:
[...]
Ik heb op mijn N95 ook de versie geinstalleerd voor de N95 8GB, was toen de applicatie net uit was namelijk niet voor de N95, alleen voor de 8GB versie, ik moet de installatie hier nog wel ergens hebben liggen, mocht je deze willen testen moet je het maar even laten weten, dan kan ik je hem wel sturen.
Verwijderd
Update uitgevoerd, hard reset, E: geformat. Bevindingen tot nu toe:
Drie keer moeten hard resetten voordat eindelijk de synchronisatie met de N95 8GB werkte.
Berichten opslaan op E: lukt nog steeds niet, in ieder geval oude berichten. Normaal krijg je de optie om alle huidige berichten van C naar E te verplaatsen, na synchronisatie niet. Dus ik houd alles gewoon op C en ik zie wel als het te weinig blijkt. Ik weet niet of het probleem dat ik eerder had is verholpen, waar als ik E instel hij E af en toe niet kan vinden en toch op C opslaat.
Kleine bugjes als unlockprobleempjes en halve schermen zijn er niet meer.
Web is veel sneller dan eerder, Opera ga ik niet meer installeren.
Guiter Rock Tour is weg
Facebook is weg
> Ik had de Facebook installer verwijderd, de main app niet, maar kon alsnog niet meer inloggen (voor harde reset hetzelfde), en kan Facebook niet meer vinden op Internet/Ovi.
Vragen zijn dus of iemand weet waar je Facebook of de Guitar game kan downloaden?
@ aeroxtaxi: het zou wel heel sociaal geweest zijn om te zeggen hoe je dat dan deed. . .want ik weet nog steeds niet hoe dat moet.
Drie keer moeten hard resetten voordat eindelijk de synchronisatie met de N95 8GB werkte.
Berichten opslaan op E: lukt nog steeds niet, in ieder geval oude berichten. Normaal krijg je de optie om alle huidige berichten van C naar E te verplaatsen, na synchronisatie niet. Dus ik houd alles gewoon op C en ik zie wel als het te weinig blijkt. Ik weet niet of het probleem dat ik eerder had is verholpen, waar als ik E instel hij E af en toe niet kan vinden en toch op C opslaat.
Kleine bugjes als unlockprobleempjes en halve schermen zijn er niet meer.
Web is veel sneller dan eerder, Opera ga ik niet meer installeren.
Guiter Rock Tour is weg
Facebook is weg
Vragen zijn dus of iemand weet waar je Facebook of de Guitar game kan downloaden?
@ aeroxtaxi: het zou wel heel sociaal geweest zijn om te zeggen hoe je dat dan deed. . .want ik weet nog steeds niet hoe dat moet.
Verwijderd
Soms als ik aan het internetten ben dan sluit de browser zich vanzelf af heeft er nog iemand hier last van?
Verwijderd
GSMwijzer.nl levert de UK versie, zie mijn bericht van 13:22. Werkt overigens probleemloos, kon hem direct updaten naar nieuwe versie software vanmorgen en ben geen problemen tegengekomen. Super gps ontvanger in dit apparaatje, zelfs binnen doet ie het, dat was bij de N95 8GB toch anders. Ik heb sygic mobile 7.71 erop. Werkt perfect met touchscreen en interne gps.Razor109 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 14:05:
[...]
Ik krijg morgen mijn toestel van GSMWijzer.nl. Net zo'n vrouw van de klantenservice aan de lijn gehad die duidelijk geen idee had wat een productcode was. Eerst vertelde ze me dat ze niet-nl toestellen leverden met nederlandse taal.. dus waarschijnlijk UK maar toen ik begon over de code en dat ik dus een NL wilde zei ze plots...'oh maar wij leveren de orginele NL toestellen..' ik vertrouw het niet helemaal dus zal het morgen zien![]()
maar goed, wanneer het UK is zal ik gewoon updaten en dan is het eigelijk geen verschil.. ook geen zin weer alles te annuleren en weer 2 - 3 weken wachten op een NL-toestel natuurlijk.. maar idd legaal switchen naar NL is uiteraard de beste optie!
Als't je is gelukt hoor ik, en andere hier denk ik, het graag!
1 dingetje ben ik nog niet achter, hoe kan ik het scherm automatisch laten roteren ls ik het toestel draai?
Je mailadres staat niet in je profiel, kan je mij anders een mail sturen, dan mail ik dat bestand aan je door.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.