Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.474 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
@ aeroxtaxi: het zou wel heel sociaal geweest zijn om te zeggen hoe je dat dan deed. . .want ik weet nog steeds niet hoe dat moet.
Wat wil je weten? Hoe ik de sim-contacten naar het telefoongeheugen heb gekregen?

stap 1: contacten>opties>instellingen>contacten weergeven> sim-geheugen selecteren.
stap 2: opties>mark./mark opheffen>alles markeren.
stap 3: opties>kopieren>telefoongeheugen
Klaar!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:10:
1 dingetje ben ik nog niet achter, hoe kan ik het scherm automatisch laten roteren ls ik het toestel draai? :?
instellingen - telefoon - sensor instellingen - draaibediening - vinkje "scherm aut. draaien"

Overigens zijn alle 3 die vinkjes erg handig

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:10:
[...]

GSMwijzer.nl levert de UK versie, zie mijn bericht van 13:22. Werkt overigens probleemloos, kon hem direct updaten naar nieuwe versie software vanmorgen en ben geen problemen tegengekomen. Super gps ontvanger in dit apparaatje, zelfs binnen doet ie het, dat was bij de N95 8GB toch anders. Ik heb sygic mobile 7.71 erop. Werkt perfect met touchscreen en interne gps.

1 dingetje ben ik nog niet achter, hoe kan ik het scherm automatisch laten roteren ls ik het toestel draai? :?
menu>instellingen>telefoon>sensorinstellingen>draaibediening>scherm aut. draaien selecteren
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:18:
[...]

instellingen - telefoon - sensor instellingen - draaibediening - vinkje "scherm aut. draaien"

THANX !! voor de reacties. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
fsve schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:18:
[...]

lol, wist niet eens dat dit er ingebouwd zat. Dacht bij mijzelf, nee takkie, 't is geen iPhone.
Gelukkig maar ook
8)7

@ iedereen
Heeft iemand de animatie bij het roteren van het scherm wel werkende?
Bij mij wordt 't scherm donker en fade vervolgens weer in, maar dan geroteerd. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Takkie op 13-07-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:13
Wat ik me trouwens afvraag of het veel uitmaakt of je een simlock vrije telefoon hebt of een telefoon die rechtstreeks van Vodafone afkomt (en waarschijnlijk deels gebrand is). Weet iemand hoeveel het scheelde tot de firmware er was voor de gewone N97 en de Vodafone versies?

En kan het mogelijk zijn dat Vodafone een firmware-update met Skype mogelijkheden tegenhoudt ivm eigen policy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Het is wel makkelijk, maar als je gaat navigeren kan je het beter uitzetten. Het compas callibreren is onmogelijk met de acc. sensor aan.

Krijgt iemand de filmpjes op internet te zien die met adobe flash player worden afgespeeld?

[ Voor 26% gewijzigd door aeroxtaxi op 13-07-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:42
takkie.com schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:45:
[...]

lol, wist niet eens dat dit er ingebouwd zat. Dacht bij mijzelf, nee takkie, 't is geen iPhone.
Gelukkig maar ook
8)7

@ iedereen
Heeft iemand de animatie bij het roteren van het scherm wel werkende?
Bij mij wordt 't scherm donker en fade vervolgens weer in, maar dan geroteerd. :?
dat zit (nog) niet in de retail firmware. In de pre-productie demo-modellen zat het er wel in maar dat hebben ze er helaas weer uitgesloopt. Misschien dat het weer wordt toegevoegd in een toekomstige firmware.

Enige wat nog is overgebleven, is de sliding homescreen. Als je de theme-effects aan zet in instellingen -> themas dan kan op de homescreen gaan swipen om een homescreen met widgets of zonder widgets te krijgen. Die effect heeft wel een animatie mits de theme-effects aan staan.

[ Voor 18% gewijzigd door dcell op 13-07-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:50:
Het is wel makkelijk, maar als je gaat navigeren kan je het beter uitzetten. Het compas callibreren is onmogelijk met de acc. sensor aan.

Krijgt iemand de filmpjes op internet te zien die met adobe flash player worden afgespeeld?
ok ralax dat je het even meld, ik maar draaien met dat ding maar geen kompas hoor.

Leuk voor iedereen met UK versie, ik moet nog steeds wachten voor een update voor de Vodafone NL versie.

mvg,

the promise

Edit:
Ik kan ook geen youtube filmpjes kijken (zit bij Vodafone NL) als ik een filmpje aanklik blijft hij gewoon laden zonder dat het filmpje opent. Moet ik nog een flashplayer downloaden ofzo voor hij het doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
aeroxtaxi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 20:50:

Goed dat je het zegt, scheelt me een hoop geklooi in de toekomst, nu ik dit weet.
En wat betreft die filmpjes; vanmiddag nog op een hyves pagina geweest met youtube filmpjes. Deze werden alleen weergegeven als afbeeldingen. DIt was welliswaar op de mobiele hyves versie en met de nokia browser.
Heb het nog niet uitvoerig getest.
dcell schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:00:
[...]

dat zit (nog) niet in de retail firmware. In de pre-productie demo-modellen zat het er wel in maar dat hebben ze er helaas weer uitgesloopt. Misschien dat het weer wordt toegevoegd in een toekomstige firmware.

Enige wat nog is overgebleven, is de sliding homescreen. Als je de theme-effects aan zet in instellingen -> themas dan kan op de homescreen gaan swipen om een homescreen met widgets of zonder widgets te krijgen. Die effect heeft wel een animatie mits de theme-effects aan staan.
Die had ik gevonden jah. Vindt het niet echt geweldig, maar heeft wel iets leuks. Over het algemeen heb ik toch de homescreen met widget open staan. Tenzij de telefoon in m'n broek gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Zojuist mijn uk phone geupdate, erg plezierig! Meteen de gmail widget neergezet en nu maar hopen dat de boel niet weer vast loopt. Volgens ieders verhalen geeft het nu geen problemen meer.
Ik heb 2 vraagjes (erg gebrekkige handleiding overigens bij deze nokia |:( ):
1. waar zit de schermbeveiliging? Ik vind het erg fijn dat als ik een oproep heb gemist of een sms heb ontvangen ik dit in de schermbeveiliging zie (nu is het hele scherm zwart wat wel de accu spaart natuurlijk...)
2. hoe bevalt de agenda widget bij jullie? Ik zie ruimte voor 3 regels, alleen de middelste wordt gebruikt en daar lees ik enkel : 12. volgende gebeurtenis op di 1...
Dit is natuurlijk erg onhandig. Ik wil gewoon mijn eerst volgende 3 afspraken zien. 8)7
Weet iemand of dit in te stellen is of dat ik een andere widget moet proberen?
groetjes en super bedankt allemaal voor jullie bijdrage aan dit forum _/-\o_ , waar mogelijk zal ik anderen proberen te helpen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff wat anders jongens (en meisjes) - Ik heb een Audi A4 met ingebouwde bluetooth (van Audi dus). Mijn vorige toestel (Nokia 8800 Arte) kon ik het adres boek bedienen via mijn stuur - bij de N97 is het niet toegangkelijk. Ik kan wel gebeld worden (en opnemen via het stuur) of Bellen via de telefoon maar dus niet via het adresboek. Iemand anders hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
1. Dan raak je toch even het knopje (naast usb aansluiting) aan zodat het het scherm oplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
[b][message=32253935,noline] Meteen de gmail widget neergezet en nu maar hopen dat de boel niet weer vast loopt. Volgens ieders verhalen geeft het nu geen problemen meer.
Inmiddels is de hele boel weer vastgelopen, gmail instellen op automatisch ophalen werkt hier dus duidelijk niet.

Heeft iemand een goede manier om de gmail op te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
aeroxtaxi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:34:
1. Dan raak je toch even het knopje (naast usb aansluiting) aan zodat het het scherm oplicht?
Ja dat kan wel maar dan valt mijn dwangmatigheid zo op..... :$
Met een blik op de telefoon kan het opgelost zijn...
Al mijn vorige nokia telefoons hadden de tijd e.d. als screensaver (6330, n73,n82 en nog wat oudere modellen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-01 15:07
liffey schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:35:
[...]

Inmiddels is de hele boel weer vastgelopen, gmail instellen op automatisch ophalen werkt hier dus duidelijk niet.

Heeft iemand een goede manier om de gmail op te halen?
Een application genaamd Nokia Messaging.

Edit: Ben ik trouwens de enige die voor Opera en de Gmail app van google zulke onthutsend lelijke pixelige Icons heb? Zo nee, wat doe ik fout?

[ Voor 17% gewijzigd door jeroenremie op 13-07-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe es een paar keer opstarten..bij mij was 'ie na de update de andere dag ineens weer terug..
(Maar het is een waardeloos kutspel, dus bespaar je het geheugen en deinstalleer het gelijk weer :) )
liffey schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:09:
daar lees ik enkel : 12. volgende gebeurtenis op di 1...
Dit is natuurlijk erg onhandig. Ik wil gewoon mijn eerst volgende 3 afspraken zien. 8)7
Weet iemand of dit in te stellen is of dat ik een andere widget moet proberen?
Helaas. Die hele calendar widget is ook een lachertje. (Enige voordeel: niet iedereen
ziet dat jij morgen een 'blind date' hebt)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:34:
Ik denk dat we op de 5e edite software moeten wachten van Contact Download Application zie
http://europe.nokia.com/g...upport/nokia-810/software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenremie schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:39:
[...]

Een application genaamd Nokia Messaging.

Edit: Ben ik trouwens de enige die voor Opera en de Gmail app van google zulke onthutsend lelijke pixelige Icons heb? Zo nee, wat doe ik fout?
Yup, een van de redenen waarom ik Opera niet opnieuw installeer. Hij zou op mijn startscherm moeten komen en dat ding is veels te lelijk om mijn mooie N97 + mooi startscherm te verzieken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:55

MrN

Heb hem ook wat een gaaf ding zeg, had hiervoor een n96 en een aantal jaar daarvoor nog een n73.

Maar het verschil n97vs n96 is vele malen groter als tussen de n96 en n73.

Wel kut van die nieuwe oplader, weet iemand waar je die opladers al kunt halen of goedkoop bestellen?

Ook zoek ik nog screenprotectors of een hoesje ofzo om de telefoon goed te houden.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-01-2010
nilsjei1234 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:12:
Heb hem ook wat een gaaf ding zeg, had hiervoor een n96 en een aantal jaar daarvoor nog een n73.

Wel kut van die nieuwe oplader, weet iemand waar je die opladers al kunt halen of goedkoop bestellen?

Ook zoek ik nog screenprotectors of een hoesje ofzo om de telefoon goed te houden.
Iemand tips?
Ik heb deze besteld:

http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php

Ik heb die ook voor m'n iPod gehaald en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook zoek ik nog screenprotectors
Qua screenprotectors zeg ik: haal gewoon een Brando............. Is een stuk duurder dan die pakketjes
waarbij je 5+1(waardeloze) protector krijgt voor een kwart van de prijs, maar je wil nooit meer wat anders
dan een Brando :)

(Nee geen aandelen, wel brandogebruiker sinds de eerste ipaq :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Iemand tips?
je hebt bij je n97 een kabeltje erbij gekregen wat je in staat stelt om de oude nokia adapters te gebruiken (kleine en grote aansluiting). Dat is een optie en anders heb ik ze zelf nog niet gezien.

Ik wacht nog steeds om mijn eigen n97 vodafone levert pas nieuwe (omruil DOA) eind juli ergens. Slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijn muziek als voor de update.

Heb een dag al mijn muziek zitten retaggen en alle duplicates verwijderen. Uiteindelijk 3700 liedjes overgehouden die ik op de N97 wilde hebben. Deze hadden alléén het volgende, alles met eerste letter hoofdletter:
Titel, Artiest, Album, Genre, Jaar
naam van tracks is bij alles Artiest - Titel.mp3

Nadat alles is overgezet op de N97 zijn er 403 van heel vaag. De meesten beginnen met rare tekens als ÿ p, } of nummers of enkele letters, en tussen elke letter van elke woord zit een spatie (d u s z o). Ook genre of album is hetzelfde bij deze tracks. Het is ook willekeurig, komt bij verschillende groepen liedjes voor (ik heb ze uit verschillende albums, collecties en compilaties).

Wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
Ik heb wat screenshots gemaakt van een paar spellen die ik heb geinstalleerd via OVI Store op m'n N97.

- Touch Piano
- Touch Guitar
- Touch Popper

Toch heb ik 't idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan.

Kijk zelf maar:

Afbeeldingslocatie: http://img231.imagevenue.com/loc54/th_26193_Scr000001_122_54lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img17.imagevenue.com/loc83/th_26195_Scr000002_122_83lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img241.imagevenue.com/loc112/th_26195_Scr000003_122_112lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img201.imagevenue.com/loc146/th_26199_Scr000004_122_146lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img181.imagevenue.com/loc545/th_26201_Scr000005_122_545lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img171.imagevenue.com/loc693/th_26202_Scr000006_122_693lo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img181.imagevenue.com/loc486/th_26212_Scr000007_122_486lo.jpg

Dit is toch niet goed zo?
Of is dit ook zo op de 5800?

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 13:27
RealRico schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:17:
Ik heb wat screenshots gemaakt van een paar spellen die ik heb geinstalleerd via OVI Store op m'n N97.

- Touch Piano
- Touch Guitar
- Touch Popper

Kijk zelf maar:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt.
@RealRico ga naar Instellingen > Toepass.beheer > Geinst. toepass. > kies de toepassing die je wilt veranderen (bijv. touch piano) >opties > suite instellingen > scherm toetsenbord op uit zetten.

probleem opgelost.

[ Voor 72% gewijzigd door Golf2vr6 op 14-07-2009 06:38 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Laatst online: 09-09 17:24

- Touch Piano
- Touch Guitar
- Touch Popper

Alvast bedankt.
Bij mij is het precies hetzelfde bij touch piano.Met heel veel moeite krijg je het aan de praat, maar het werkt ook nog eens met een enorme vertraging. Tussen elke toets die je kiest zit wel een seconde vertraging. Het is dus niet echt functionele software op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-09 21:29

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Sinds een week ook in het bezit van een N97 en vanavond kwam ik dus (ook) achter de grote blunder van de flits-leds. De flits-leds zitten nl. lager dan het glaasje wat over de lens zit met als gevolg dat er strooilicht door het glaasje gaat wat weer resulteert in een lichte waas aan de linkerkant van de foto als je in een donkere ruimte fotografeert met hoge ISO.
Met een dunne fine-liner heb ik aan de binnenkant van de opening van de flits-leds het glaasje zwart gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://media.wombarg.net/images/flashhazemodnokian97.jpg

Resultaat: Geen witte waas meer op de foto's! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Danny?! op 14-07-2009 15:23 . Reden: Foto toegevoegd voor Robert Webbe ]

Wie niet waagt mist altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Danny?!, kun je eens een close-up foto maken van je modificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Heb zelf een heel jaar gratis navigatie klopt dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Voor die gene die problemen hebben met contactpersonen en hun (standaard ingebouwde) carkit:
Dit lukte met mijn Peugeot af fabriek carkit:

Download het volgende programma van de nokia site: http://europe.nokia.com/g...-car-kit/car-kit-software
Download de eerste SIS file ( Nokia 616 Contact Download Application for Nokia S60 3.2 edition devices )
en installeer die. Nu komt het lastigste gedeelte want dat ging zo snel/automatisch dat ik niet meer precies weet hoe het ging. Maar ga in de auto zitten, verbind met je carkit en start het programma.
(nu ik er over na denk kan je het programma beter in de auto installeren want hij wil gelijk syncen)

Hierna worden automatisch alle contacten naar de carkit gestuurd en kan je weer gebruik maken van je carkit contacten lijst. Zo werkte het in ieder geval bij mij, ik kon ook eerst mijn contacten niet zien.

Succes ermee, en als iemand nog wat wil vragen mag dat ook via de PM.
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 21:34:
Ff wat anders jongens (en meisjes) - Ik heb een Audi A4 met ingebouwde bluetooth (van Audi dus). Mijn vorige toestel (Nokia 8800 Arte) kon ik het adres boek bedienen via mijn stuur - bij de N97 is het niet toegangkelijk. Ik kan wel gebeld worden (en opnemen via het stuur) of Bellen via de telefoon maar dus niet via het adresboek. Iemand anders hier ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atlantis0983 schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:38:
Ik heb de mijne vanmiddag ontvangen en ben meteen enthousiast aan de slag gegaan. Even synchen, email instellen en zo. Was nog geen uur bezig of het homescreen liep vast, alle widgets zijn leeg en alleen de klok werkt nog. Dus ik denk, jammer, maar kan gebeuren en heb de telefoon een harde reset gegeven. Opnieuw alles ingesteld en jawel na nog geen half uur liep weer het homescreen compleet vast. Ik kan op zich alles nog doen via het normale menu, maar binnenkomende smsjes worden niet gemeld en kan geen nummers typen alleen via de contacten. Ik hoop echt dat dit met de update van morgen opgelost wordt, anders heb ik echt heel veel spijt van mijn aankoop :'(
Ik heb dit probleem dus ook met mijn 1 dag oude Nokia N97. Heel het homescreen zit vast, kan niets meer doen (behalve naar menu gaan). Heb gisteren de nieuwste SW erop gezet (11.0.021). Iemand een oplossing voor dit probleem zonder harde reset? Ik heb al geprobeerd om alle widgets te verwijderen en stuk voor stuk terug te zetten met enkele uren tussenpauze. Ik zie geen relatie tussen één specifieke widget en deze problemen.

Opnieuw opstarten helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
  • Laatst online: 05-04-2023
Hooglander1 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:03:
Nieuw zijn is niet erg, maar als je de moeite niet neemt om de tweede regel van het topic te lezen is dat niet zo prettig. Welkom in ieder geval :)
Dan zal ik me ook maar eens goed inlezen (allebei de topiques?) voordat ik een n00b vraag stel over m'n nieuwe aanwint (N97, zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 18:03
Ik heb een vraagje over nokia maps. Eerst gaf hij bij mij goed aan waar ik was, maar nu geeft ie aan dat ik 500 meter al geen kilometer verderop ben. Hoe kan ik dit weer normaal krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel79
  • Laatst online: 05-04-2023
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:38:
Crusher, als het goed is zijn je SMSjes wel in C:. Dus als je steeds switcht kun je de SMSjes lezen in E en C.

Bij mij is er hetzelfde SMS probleem: ik stel in op E:, maar alle backup SMSjes (zo'n 2400) gaan naar C:. Die kan ik niet kopiëren. Goed, maakt niet uit. Maar na een paar SMSjes gaat hij random zeggen dat E niet kan worden geopend en wordt dus geswitcht naar C. Nu staan van mijn "nieuwe" SMSjes de helft in C en de helft in E. Steeds terugswitchen kan, maar ik wil gewoon dat alles op volgorde in 1 map staat (maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit waar... liefst E maar C mag ook).
Hoe switch ik hiertussen/ Of moet ik handmatig zoeken (Menu, Toepass, Kantoor, Best.beheer) en (misschien nog belangrijker), hoe stel ik in dat ik alle smsjes weer te zien krijg (als ik ze nog heb)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie houder voor mijn N97. Om heel specifiek te zijn met oplader. Al snel kom je uit bij de Brodit. Heel grappig dat ze het mogelijk maken om je schermpje nog open te klappen, maar heb je gezien hoe je telefoon dan vast gehouden wordt. Als je de telefoon plaatst in de houder komt er aan beide kanten van de telefoon een dun stripje tussen het scherm en de telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://www.brodit.com/images/512008.jpg

Ik ben bang dat als je dit vaker doet dan op een gegeven moment enge dingen gebeuren. Schermpje breekt af? Tevens ben ik ook niet zo blij dat je steeds een kabeltje in je telefoon moet steken voor dat die gaat opladen.

Is toevallig iemand een houder tegen gekomen waar je hem horizontaal indrukt en gelijk in een lader stekkertje drukt?

Van mij hoeft die namelijk niet rechtop te staan en eigenlijk hoeft die ook niet open. Een beetje route navigatie en bellen kan al zonder het toetsenbord.

Of weet iemand dat er nog iets gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is heel makkelijk uit te zetten, gewoon bij opties als je het spel aan het spelen bent, gewoon even proberen het scherm te veranderen.

- Touch Piano
- Touch Guitar
- Touch Popper

Kijk zelf maar:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-09 20:59
DJ_Flowerz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:30:
Ik ben al een tijdje opzoek naar een mooie houder voor mijn N97. Om heel specifiek te zijn met oplader. Al snel kom je uit bij de Brodit. Heel grappig dat ze het mogelijk maken om je schermpje nog open te klappen, maar heb je gezien hoe je telefoon dan vast gehouden wordt. Als je de telefoon plaatst in de houder komt er aan beide kanten van de telefoon een dun stripje tussen het scherm en de telefoon.

[afbeelding]

Ik ben bang dat als je dit vaker doet dan op een gegeven moment enge dingen gebeuren. Schermpje breekt af? Tevens ben ik ook niet zo blij dat je steeds een kabeltje in je telefoon moet steken voor dat die gaat opladen.

Is toevallig iemand een houder tegen gekomen waar je hem horizontaal indrukt en gelijk in een lader stekkertje drukt?

Van mij hoeft die namelijk niet rechtop te staan en eigenlijk hoeft die ook niet open. Een beetje route navigatie en bellen kan al zonder het toetsenbord.

Of weet iemand dat er nog iets gaat komen?
Ik ben ook opzoek naar zoiets, en ik ben van plan deze van brodit te bestellen,
die strip waar je het over hebt, is dat niet gewoon de lichtval?of heb je het live gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist via Bluetooth een AAC ringtone naar mijn N97 gestuurd, maar zodra ik hem vanuit de Inbox wil openen, loopt de Messaging applicatie helemaal vast. Ik erger me sowieso enorm aan de traagheid van het apparaat. Hebben meer mensen hier last van, of ligt dit specifiek aan mijn toestel? Een smsje openen (dus: menu > messaging > inbox > smsje kiezen) gaat met tussenpozen van 2-3 seconden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Dat ligt dan echt aan je toestel. Mijn tussenpozes zijn minder dan 1 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaPenT
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 20:48
Bij mij gaat het ook langzaam.
Als ik op berichten druk, verschijnt er boven in beeld wel berichten, maar er gebeurd nog niks.
Pas als ik de scrollbar aanraak of een andere plek op het scherm. openend deze half en kort daarna helemaal.
Vandaag was ik klaar met een gesprek, druk op Rood------->toestel vast-----> batterij eruit :'(
Ik heb de Uk versie met de nieuwe firmware, maar er zitten nog steeds een hoop (andere bugs in)
Ik hoop dat er snel weer nieuwe firmware is.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Daar heb ik met mijn NL toestel helemaal geen last van. Ik ben juist erg blij met de snelheid, ik kom namelijk van een N70 af. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

robertwebbe schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 07:45:
Danny?!, kun je eens een close-up foto maken van je modificatie?
Ik heb m'n vorige post aangepast voor je met een foto. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is voor je. De foto mag gebruikt/aangepast worden voor verdere doeleinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:47
PaRaPenT schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:07:
Bij mij gaat het ook langzaam.
Als ik op berichten druk, verschijnt er boven in beeld wel berichten, maar er gebeurd nog niks.
Pas als ik de scrollbar aanraak of een andere plek op het scherm. openend deze half en kort daarna helemaal.
Vandaag was ik klaar met een gesprek, druk op Rood------->toestel vast-----> batterij eruit :'(
Ik heb de Uk versie met de nieuwe firmware, maar er zitten nog steeds een hoop (andere bugs in)
Ik hoop dat er snel weer nieuwe firmware is.......
Dan heb jij bij thema's thema effecten aan staan.. zet maar eens uit.. dan is je menu veel sneller en ook het openen van je map berichten ga nu sneller ;)

Ik had dat dus ook,beetje gezocht en effecten uitgezet en nu is me n97 gewoon zienbaar sneller met alles.. ook het draaien van je scherm

[ Voor 8% gewijzigd door Djambo op 14-07-2009 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Laatst online: 11:59
Sinds afgelopen vrijdag heb ik het toestel ook, geen bugs of iets dergelijks. Heb hem zaterdag geupdate naar versie 11.nog wat. Werkt perfect, alleen zag ik gister dus het camera probleem, een klein krasje net naast de lens..ik vindt het redelijk ku*, maar ik verwacht dat het gewoon onder garantie valt en als er meerdere mensen met het probleem terug komen dat het bij nokia bekend wordt/is..

Verder een top toestel..geen software gezeik, niets. Heb m btw bij de mediamarkt gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
Danny?! schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:26:
[...]

Ik heb m'n vorige post aangepast voor je met een foto. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is voor je. De foto mag gebruikt/aangepast worden voor verdere doeleinden. ;)
jij hebt ook al een flinke kras op je camera-glaasje zie ik.. wie heeft dat nog allemaal? ik heb mijn N97 net binnen gekregen.. maar even de camera niet teveel gebruiken tot duidelijk is wat daar het probleem van is :)

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu gek aan het worden? Heb alle menu's al zeker 100 keer doorgespit, gezocht bij hulp in de telefoon en op dit forum, maar op de een of andere manier weet ik niet hoe ik in het menu het geheugenovezicht kan vinden, het mass geheugen en phone geheugen?
Bij de N95 8gb kwam ik er door de hulpprogramma's - bestandsbeheer. Nu moet ik het via de pc bekijken. zucht... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atlantis0983
  • Laatst online: 09-09 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:14:
Ben ik nu gek aan het worden? Heb alle menu's al zeker 100 keer doorgespit, gezocht bij hulp in de telefoon en op dit forum, maar op de een of andere manier weet ik niet hoe ik in het menu het geheugenovezicht kan vinden, het mass geheugen en phone geheugen?
Bij de N95 8gb kwam ik er door de hulpprogramma's - bestandsbeheer. Nu moet ik het via de pc bekijken. zucht... 8)7
Toepassingen -> kantoor -> Best. beheer -> kies het geheugen (intern/massa) -> opties -> details -> geheugen

En hij laat je een overzicht zien van het geheugen. Kon het ook eerst niet vinden, hoop dat dit is wat je zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
Razor109 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:54:
[...]

jij hebt ook al een flinke kras op je camera-glaasje zie ik.. wie heeft dat nog allemaal? ik heb mijn N97 net binnen gekregen.. maar even de camera niet teveel gebruiken tot duidelijk is wat daar het probleem van is :)
Bekend probleem inmiddels bij veel gebruikers. Komt door het blauwe kussentje van de cameracover. Vuil komt onder het kussentje en wordt bij het dicht doen van de cover over de lens gedrukt met als gevolg dat er een kras ontstaat. Onbegrijpelijk dat tijdens het ontwerp hier geen rekening mee is gehouden. Had het kussentje weg gegelaten en er was niets aan de hand. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atlantis0983 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:20:
[...]

Toepassingen -> kantoor -> Best. beheer -> kies het geheugen (intern/massa) -> opties -> details -> geheugen

En hij laat je een overzicht zien van het geheugen. Kon het ook eerst niet vinden, hoop dat dit is wat je zocht.
Jaaa! dat zocht ik. Bedankt. Nou wel erg logisch om dat in de map kantoor te proppen.... :? tsjonge jonge.
Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
aeroxtaxi schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:21:
[...]

Bekend probleem inmiddels bij veel gebruikers. Komt door het blauwe kussentje van de cameracover. Vuil komt onder het kussentje en wordt bij het dicht doen van de cover over de lens gedrukt met als gevolg dat er een kras ontstaat. Onbegrijpelijk dat tijdens het ontwerp hier geen rekening mee is gehouden. Had het kussentje weg gegelaten en er was niets aan de hand. :(
Is dat kussentje er niet zelf uit te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:49:
Dat ligt dan echt aan je toestel. Mijn tussenpozes zijn minder dan 1 seconden.
bij mij is hij sneller hoor, hij loopt nog steeds lekker bij mij. Ik heb wel bijna alles van c naar e gezet miss dat hij daar ook sneller van wordt.

Het lens probleem heb ik nog niet, nog geen krasje gezien (ik gebruik hem eigenlijk ook niet zoveel). Ik mag hopen dat als ik er later ooit nog last van krijg dat het dan onder garantie valt.

We zullen zien.

mvg

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsve schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:
Voor die gene die problemen hebben met contactpersonen en hun (standaard ingebouwde) carkit:

Download het volgende programma van de nokia site: http://europe.nokia.com/g...-car-kit/car-kit-software
Download de eerste SIS file ( Nokia 616 Contact Download Application for Nokia S60 3.2 edition devices )
en installeer die. Nu komt het lastigste gedeelte want dat ging zo snel/automatisch dat ik niet meer precies weet hoe het ging. Maar ga in de auto zitten, verbind met je carkit en start het programma.
(nu ik er over na denk kan je het programma beter in de auto installeren want hij wil gelijk syncen)

Hierna worden automatisch alle contacten naar de carkit gestuurd en kan je weer gebruik maken van je carkit contacten lijst. Zo werkte het in ieder geval bij mij, ik kon ook eerst mijn contacten niet zien.

Succes ermee, en als iemand nog wat wil vragen mag dat ook via de PM.

[...]
Hmm - Dit programma is niet geschikt voor de N97 zegt ie bij installatie. Bovendien is dit voor een Nokia car kit, of niet ?

Echter - het werkt wel dus ik ben u eeuwig dankbaar :-) Klopt het dat het progamma wat je installeert blijft draaien op de achtergrond (want het start automatisch op) ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2009 19:36 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 17:46:
[...]

bij mij is hij sneller hoor, hij loopt nog steeds lekker bij mij. Ik heb wel bijna alles van c naar e gezet miss dat hij daar ook sneller van wordt.

Het lens probleem heb ik nog niet, nog geen krasje gezien (ik gebruik hem eigenlijk ook niet zoveel). Ik mag hopen dat als ik er later ooit nog last van krijg dat het dan onder garantie valt.

We zullen zien.

mvg

Jos
t ik heb
het lijkt, als iik dit allemaal zo lees, vooral voor tekomen bij toestellen met UK versie, want ook ik heb na een dikke weeknog steeds geen klachten..

[ Voor 14% gewijzigd door friendlyfiend op 14-07-2009 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:32:
Ik heb hetzelfde met mijn muziek als voor de update.

Heb een dag al mijn muziek zitten retaggen en alle duplicates verwijderen. Uiteindelijk 3700 liedjes overgehouden die ik op de N97 wilde hebben. Deze hadden alléén het volgende, alles met eerste letter hoofdletter:
Titel, Artiest, Album, Genre, Jaar
naam van tracks is bij alles Artiest - Titel.mp3

Nadat alles is overgezet op de N97 zijn er 403 van heel vaag. De meesten beginnen met rare tekens als ÿ p, } of nummers of enkele letters, en tussen elke letter van elke woord zit een spatie (d u s z o). Ook genre of album is hetzelfde bij deze tracks. Het is ook willekeurig, komt bij verschillende groepen liedjes voor (ik heb ze uit verschillende albums, collecties en compilaties).

Wat kan ik hieraan doen?
Verder nog iemand hetzelfde...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:47:
[...]

Ik heb dit probleem dus ook met mijn 1 dag oude Nokia N97. Heel het homescreen zit vast, kan niets meer doen (behalve naar menu gaan). Heb gisteren de nieuwste SW erop gezet (11.0.021). Iemand een oplossing voor dit probleem zonder harde reset? Ik heb al geprobeerd om alle widgets te verwijderen en stuk voor stuk terug te zetten met enkele uren tussenpauze. Ik zie geen relatie tussen één specifieke widget en deze problemen.

Opnieuw opstarten helpt niet.
Oplossing is simpel: mail account verwijderen en nogmaals installeren. Automatisch ophalen uit laten. ;(
Handig is anders maar dit werkt bij mij. Geen vastloper meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenremie
  • Laatst online: 14-01 15:07
fsve schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:43:

...........
Ik heb ook een peugeot met fabriek carkit, maar ik kan niet eens verbinden met de carkit, terwijl alle andere telefoons dit wel voor elkaar krijgen. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 22:49
Ik heb vandaag een mail van mail van Nokia ontvangen dat de N97 eap-ttls (voor eduroam) ondersteunt. Ik ben een beetje sceptisch.. Kan iemand bevestigen dat het inderdaad ondersteund wordt door deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik ben vrijdag bij de Vodafone shop geweest, daar gaf men aan dat wanneer je push mail gebruikt dat dat duurder zou zijn, er zou iets van een appart abbo voor nodig zijn. Maar het is toch zo wanneer de Exchange server het ondersteunt dat ik dan alleen internet op de mobiel nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaPenT
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-09 20:48
Djambo schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 15:27:
[...]

Dan heb jij bij thema's thema effecten aan staan.. zet maar eens uit.. dan is je menu veel sneller en ook het openen van je map berichten ga nu sneller ;)

Ik had dat dus ook,beetje gezocht en effecten uitgezet en nu is me n97 gewoon zienbaar sneller met alles.. ook het draaien van je scherm
Bedankt voor de tip, het lijkt beter te werken..
Toch wel een hele buggy telefoon :'(
Jammer dat je effecten uit moet zetten om hem soepeler te laten lopen.
Vaak wordt WM afgezeken( ook door mij zelf, nooit meer WM voor mij) maar de n97 is toch ook wel heel slecht.
Als ik voor zoveel geld een telefoon koop, mag ik toch wel verwachten dat deze (bijna)"bug free" is ?
Nokia heeft toch aardig de tijd genomen en dan leveren ze zo'n ding... 8)7
Baal als een stekker .....

(zo dat moest ik even kwijt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaRaPenT schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 22:28:
[...]

Bedankt voor de tip, het lijkt beter te werken..
Toch wel een hele buggy telefoon :'(
Jammer dat je effecten uit moet zetten om hem soepeler te laten lopen.
Vaak wordt WM afgezeken( ook door mij zelf, nooit meer WM voor mij) maar de n97 is toch ook wel heel slecht.
Als ik voor zoveel geld een telefoon koop, mag ik toch wel verwachten dat deze (bijna)"bug free" is ?
Nokia heeft toch aardig de tijd genomen en dan leveren ze zo'n ding... 8)7
Baal als een stekker .....

(zo dat moest ik even kwijt ;) )
Stuur je klacht ook naar Nokia Nederland en je leverancier, dat heeft meer effect denk ik dan het hier posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mijn accu gisterenavond om 21.00 uur van de lader vandaag om 17.00 uur leeg.

Ik weet niet wat je allemaal uit kan zetten. Maar heb 30 min gebeld en 30 min internet.

Verders kan ik ook geen verbinding maken met de handsfree nokia HF 300. Hij ziet hem wel maar kan niet verbinden.

iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

nilsjei1234 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:04:
Heb zelf een heel jaar gratis navigatie klopt dit wel?
Klopt dit wel of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber1
je hebt inderdaad een jaar lang gratis navigatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Heb ik ook, en vriend van me ook.
Volgens mij zit bij alle Nederlandse toestellen sowieso een jaar gratis navigatie, en 10 euro voor de Music Shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyber1
GPS werkt erg goed
kompas werkt goed ( na wat kalibreer trucjes )
wat voorlopig voor sommige wel jammer is:
flitspalen toevoegen is mogelijk, maar een waarschuwing instellen helaas niet.

Nokia maps is dus algemeen wel goed als navigatie software,
een paar keer getest en elke keer weer thuis aangekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elke keer als ik wil inloggen in de ovistore krijg ik deze melding.

We're sorry.
The Nokia Account authentication system is currently down. Please try again later. We apologize for the inconvenience.

Dit heb ik nu al 4 dagen,zijn er de afgelopen dagen mensen geweest die gewoon iets gedownload hebben uit de ovistore, want dan moet het aan mijn account liggen.

Alhoewel ik al eens express een fout wachtwoord heb gegeven, maar dan krijg ik gewoon de melding dat het wachtwoord fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealRico
Golf2vr6 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:29:
[...]

@RealRico ga naar Instellingen > Toepass.beheer > Geinst. toepass. > kies de toepassing die je wilt veranderen (bijv. touch piano) >opties > suite instellingen > scherm toetsenbord op uit zetten.

probleem opgelost.
Sorry, maar als ik de weg volg die jij beschrijft, krijg ik geen 'suite instellingen' te zien... Verder heb ik naar mijn weten alles geprobeerd om ' weg te krijgen, maar ' lukt me echt niet...

Help me... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 00:16:
Elke keer als ik wil inloggen in de ovistore krijg ik deze melding.

We're sorry.
The Nokia Account authentication system is currently down. Please try again later. We apologize for the inconvenience.

Dit heb ik nu al 4 dagen,zijn er de afgelopen dagen mensen geweest die gewoon iets gedownload hebben uit de ovistore, want dan moet het aan mijn account liggen.

Alhoewel ik al eens express een fout wachtwoord heb gegeven, maar dan krijg ik gewoon de melding dat het wachtwoord fout is.
Ik heb vanacht nog kunnen downloaden van de OVI store. Probeer anders je cookies en sessies weg te gooien. Misschien dat dat mag helpen.

@ Gameusa: heb je niet op de achtergrond nog apps lopen. Dit kun je checken door je "silvere knop" op de voorkant ingedrukt te houden. Voor als je dat nog niet wist, maar ik neem aan van wel.
Ik heb werkelijk geen bugs meer sinds de update.

[ Voor 14% gewijzigd door Takkie op 15-07-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny?!

Danny?!

Die ken ik niet… ;-)

Razor109 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:54:
[...]
Nee, dat was een veeg van vettigheid of zo. Nadat ik de foto bekeek zag ik het pas zitten en kon het er gelukkig gewoon afvegen.

Net even een testfoto van de schutting in de tuin gemaakt in totale duisternis. Ongeveer 1,5m. van de schutting vandaan, anders wou die niet focussen. Totaal geen waas meer te zien! Scheelt weer een teleurstelling... ;)

Afbeeldingslocatie: http://media.wombarg.net/images/15072009080.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Phoolie schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 21:33:
Ik ben vrijdag bij de Vodafone shop geweest, daar gaf men aan dat wanneer je push mail gebruikt dat dat duurder zou zijn, er zou iets van een appart abbo voor nodig zijn. Maar het is toch zo wanneer de Exchange server het ondersteunt dat ik dan alleen internet op de mobiel nodig heb?
Ja je hebt alleen mobiel internet nodig als je zelf een exchange server hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.businesssoftwa...or_exchange_downloads.php

Dit progje werkt goed op de n95 om afspraken te syncen (geen tasks) met google kalender. Als je imap hebt dan kun je die ook syncen zit al standaard in je toestel. Je hebt dus geen exchange nodig.

Wie gebruikt Mail for Echange op zijn n97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:14:
http://www.businesssoftwa...or_exchange_downloads.php

Dit progje werkt goed op de n95 om afspraken te syncen (geen tasks) met google kalender. Als je imap hebt dan kun je die ook syncen zit al standaard in je toestel. Je hebt dus geen exchange nodig.

Wie gebruikt Mail for Echange op zijn n97?
MFE werkt prima. Als je bij instellen email kiest voor exchange installeert hij automatisch de juiste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:59

robertwebbe

Robert Webbe

Phoolie schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 21:36:
[...]
Daar moet ik je toch corrigeren, Vodafone heeft al sinds eind vorig jaar een applicatie, namelijk Vodafone TV, valt me een beetje tegen van je dat je daar niet van op de hoogte bent ;)

http://www.techzine.nl/ni...V-client-voor-mobiel.html
Ik heb contact gehad met de vrienden van Vodafone:
Die cliënt bestaat niet meer. Het product is end of live verklaard en we investeren er dus niet meer in.

Helaas zou ik zeggen. Mogelijk kan ik wel nog een oude versie vinden, maar de ondersteuning is weg, dat lijkt me dus geen goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Welke keuze zal ik maken:
Nokia N97
Samsung i8910 HD
???

Wat is jullie ervaring met de Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:50:
Nokia N97
Samsung i8910 HD
???

misschien een idee om de reacties hierboven allemaal even door te lezen.
maargoed kort en krachtig: bij mij bevalt hij zeer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
mobile625 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:50:
Nokia N97
Samsung i8910 HD
???

Ik denk niet dat dit het topic (danwel het forum) is om dat soort vragen te stellen.

Vooral niet in een topic waar iedereen het heeft over de N97 (hij is toch wel fantastisch).

[ Voor 37% gewijzigd door BlueKeenan op 15-07-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
cuberob schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 09:59:
[...]

misschien een idee om de reacties hierboven allemaal even door te lezen.
maargoed kort en krachtig: bij mij bevalt hij zeer goed :)
Ik bedoel:
Ik heb nu een Iphone, maar kan verlengen en twijfel nu.
Ken de verschillen, maar wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
De samsung heeft wel een betere scherm en processor!
De Nokia een toetsenbord en ik weet zeker dat Nokia regelmatig met updates komt, wat ten goede is voor de tel :)
Bij Samsung weet ik dat niet, plus de Samsung is een stuk groter! En kan ik op de Samsung wel alle progs draaien die op de N97 kunnen? (resolutie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomask0907
  • Laatst online: 25-08-2022
De keus is natuurlijk aan jezelf.
Mij bevalt de nokia n97 wel.
Ik ben ook geen samsung fan, want heb altijd nokia gehad.

Maar kijk de speceficaties door en vergelijk daarop,. wat wil je en wat bied de nokia n97.
alle mensen hier kunnen wel zeggen nokia is geweldig of nee te veel fouten,
maar daar ben je ook niet meegeholpen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrN

MrN

Razer schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:50:
[...]

Heb ik ook, en vriend van me ook.
Volgens mij zit bij alle Nederlandse toestellen sowieso een jaar gratis navigatie, en 10 euro voor de Music Shop.
Super zeg op de vorige had ik slechts 3 maanden.

Ik had eerder gevraagd naar een cover of plaatje ter bescherming van de n97 alleen dat was er wel alleen op amerikaanse sites icm creditcard.
Bij deze de vraag of ik het ook ergens op een nederlandse of buitenlandse site kan bestellen met ideal?
Zo ja waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomask0907
  • Laatst online: 25-08-2022
www.screenprotector.nl

Mooie goedkope screen protectors omdat het aanbrengen niet zo makkelijk is heb je er hier 5 voor 6 euro inc verzenden. http://cgi.ebay.nl/6-x-LC...rms=%7C293%3A1%7C294%3A30

Zie pagina 24-27 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
nilsjei1234 schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:10:
[...]

Super zeg op de vorige had ik slechts 3 maanden.

Ik had eerder gevraagd naar een cover of plaatje ter bescherming van de n97 alleen dat was er wel alleen op amerikaanse sites icm creditcard.
Bij deze de vraag of ik het ook ergens op een nederlandse of buitenlandse site kan bestellen met ideal?
Zo ja waar?
Misschien dat je hier wat aan hebt. Ze verkopen er 4 verschillende Brando screen protectors en sommige hoesjes zien er best goed uit.
Zelf heb ik uit de US de InvisibleShield laten overkomen. Ik verwacht hem een dezer dagen in de brievenbus. Wanneer ik hem binnen heb, laat ik jullie wel weten hoe die is. Tot die tijd kun je op Youtube wel leuke filmpjes erover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Nokia N97 (ongelooflijk toestel).

Ik had even een vraagje waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden op het forum.

Rechts boven op het scherm flikkert er constant een enveloppe (zoels bij de berichten) die ik op geen enkele manier kan uitschakelen. Het is precies alsof ik een bericht heb maar dat is dus niet het geval. Weet iemand wat dit is? en hoe ik het uitschakel? .

Alvast bedankt
Toni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 11:58:
Hallo iedereen,

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Nokia N97 (ongelooflijk toestel).

Ik had even een vraagje waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden op het forum.

Rechts boven op het scherm flikkert er constant een enveloppe (zoels bij de berichten) die ik op geen enkele manier kan uitschakelen. Het is precies alsof ik een bericht heb maar dat is dus niet het geval. Weet iemand wat dit is? en hoe ik het uitschakel? .

Alvast bedankt
Toni
Waarschijnlijk moet je even switchen naar het geheugen op de simkaart en daar de smsjes verwijderen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo The_Fes,

Hoe doe ik dat? ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt

Toni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 12:18:
Hallo The_Fes,

Hoe doe ik dat? ik kan het niet vinden.

Alvast bedankt

Toni
Mag ik je er op wijzen dat aanhef en afsluiten niet nodig is op tweakers :)

Verder kan ik je wat betreft de precieze stappen die je moet doen niet helpen, ik weet dat het zoiets is omdat ik al enige tijd het 5800XM en N97 topic bij houdt. Daar heb ik dergelijke klachten eerder gezien. Misschien moet je even in het 5800XM topic kijken, daar staat vast een oplossing.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Switchen is bij Berichten > Opties > Instellingen > Overige > Gebruikt Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is gelukt, Procedure dat werkte was,

Berichten > Opties > Sim berichten > Opties > Verwijderen.

en dan is het envelopje weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan via GSMWijzer een zwarte N97 te nemen icm een HI abonnement, maar kwam er hier achter dat je dan waarschijnlijk een UK versie krijgt... Nou zegt me dat niet veel, misschien is er nauwelijks verschil, alleen dan dat je later je firmware kunt updaten, das voor mij geen probleem, bovendien is er net een update verschenen zag ik...Of kan iemand me vertellen wat andere nadelen zouden kunnen zijn aan en UK versie??

Iemand ervaring met een Hi abo via gsmwijzer/studentmobiel?? Is het toestel bv Simlock vrij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franciscusm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik ben op zoek naar een goede autohouder voor de N97, maar heb er nog geen gevonden.
De brodit houder komt vrij dicht in de buurt, deze heeft namelijk een "tilt & swivel" houder.
Maar zoals ik op de foto's kan zien kun je dan de ontgrendel knop aan de zijkant niet meer bedienen. Kan iemand dit bevestigen of juist ontkrachten?

Heeft iemand misschien een autohouder gevonden die tilt en swivel heeft en waarbij de ontgrendel knop nog wel te bedienen is?

Met mijn N95 heb ik altijd met veel plezier gebruik gemaakt van "Psiloc miniGPS", (je kunt hiermee profielen automatisch laten wisselen a.d.h.v. de gsm-masten, je hoeft dus niet je echte gps aan te hebben staan) )echter ik heb deze nog niet kunnen vinden in een versie geschikt voor S60v5. Wel heb ik "Handy profiles" gevonden die geschikt is voor S60v5 maar deze haalt het lang niet in gebruiks gemak en mogelijkeden als miniGPS.
Ik moet nog uitproberen of de S60v3 versie werkt, dat zal waarschijnlijk wel, maar dan ben ik bang dat de bediening te wensen overlaat.

Edit: Oke, het installeren van de S60v3 versie van Psiloc miniGPS is dus niet gelukt. Balen :( .
Nu moet ik dus op zoek naar een vervangende app. iemand nog suggesties?

[ Voor 45% gewijzigd door Franciscusm op 15-07-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
Franciscusm schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 14:36:
Heeft iemand misschien een autohouder gevonden die tilt en swivel heeft en waarbij de ontgrendel knop nog wel te bedienen is?
In toevoeging daarop: Heeft iemand een manier gevonden om, softwarematig (dus niet openklappen) het toesetl te unlocken? Ik heb de powerknop geprobeerd, de menu knop, eigenlijk alle knoppen... iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 16:25
Ik krijg nu een vijftal updates als ik in de Nokia Software-update applicatie op de telefoon kijk.

Oa:

- N97 software update
- N-cage 1.30
- Kaarten 3.1
- Ovi contacts 1.20
- Messaging 10.0

Afbeeldingslocatie: http://img122.imageshack.us/img122/1939/screenshot0016.jpg

Het werkt net als windows update.

[ Voor 14% gewijzigd door Schrijver op 15-07-2009 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mumbly schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:04:
[...]

Dat bedoel ik ja. Ik zie de maps (kaart van Nederland op 5 zoom-niveaus) wel, maar er zijn geen buien te zien. :/
Als ik mijn locatie selecteer zie ik geen buien op de kaart, maar als ik een plaats zoek in de buurt wel (dan moeten er natuurlijk wel buien zijn trouwens.... ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 17:48

RMX

Schrijver schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:14:

- N97 software update
- N-cage 1.30
- Kaarten 3.1
- Ovi contacts 1.20
- Messaging 10.0
Het werkt inderdaad, nette update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
RMX schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 15:49:
[...]

Het werkt inderdaad, nette update!!
Werk bij mij NIET optimaal, krijg mededeling onvoldoende geheugen, alleen de 1e twee gemarkeerd (kaarten + N97 update). Dat gaat wel.
Na intallatie van die twee, lukt ook de update van messaging V10.0.
Ngage en Ovi gebruik ik (nog) niet, maar zal dat ook nog proberen.

En werkt dus... ook! Dank Nokia

[ Voor 3% gewijzigd door Barock op 15-07-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Barock schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Werk bij mij NIET optimaal, krijg mededeling onvoldoende geheugen, alleen de 1e twee gemarkeerd (kaarten + N97 update). Dat gaat wel.
Na intallatie van die twee, lukt ook de update van messaging V10.0.
Ngage en Ovi gebruik ik (nog) niet, maar zal dat ook nog proberen.

En werkt dus... ook! Dank Nokia
Te snel HOERA geroepen, N-gage lukt dus vooralsnog niet, "onvoldoende geheugen" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
Barock schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 16:30:
[...]

Te snel HOERA geroepen, N-gage lukt dus vooralsnog niet, "onvoldoende geheugen" ?
Beetje "rotzooi" verwijderd die standaard was geïnstalleerd, en nu lukt het wel! 'k dacht dat ik veel geheugen beschikbaar had, maar blijkt dus van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razor109
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 15:24
Is er al een oplossing voor het Telefoon Geheugen Probleem? Mijne zit ook vrij vol al.. vrijwel niets geinstalleerd. Alleen een backup terug gezet van de N95 met 2000 smsjes.. maar kan me niet voorstellen dat dat veel is..

Amber 95 Warmtepomp; Solax x3 5040Wp Z, Hoymiles 5520Wp O-W, Hoymiles 5040Wp O-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand waar ik een nokia n97 met een abonnement in België kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 13:57:
Ben van plan via GSMWijzer een zwarte N97 te nemen icm een HI abonnement, maar kwam er hier achter dat je dan waarschijnlijk een UK versie krijgt... Nou zegt me dat niet veel, misschien is er nauwelijks verschil, alleen dan dat je later je firmware kunt updaten, das voor mij geen probleem, bovendien is er net een update verschenen zag ik...Of kan iemand me vertellen wat andere nadelen zouden kunnen zijn aan en UK versie??

Iemand ervaring met een Hi abo via gsmwijzer/studentmobiel?? Is het toestel bv Simlock vrij??
Heb hem vanaf maandag jl. van Gsmwijzer.nl. Hij is simlockvrij, de eerste UK update was ook al vrij snel na de NL update beschikbaar, hooguit een dikke week later.
Enige "nadeel" wat ik kan ontdekken tot nu toe is dat de beschrijving in de doos Engels is, maar die is ook te downen in het Nederlands dus eigenlijk helemaal geen nadeel. Voor de rest merk je aan het toestel echt niet dat ie UK is, Alles is in de Nederlandse taal op het toestel.

Overigens heb ik van die problemen met geheugen en vastlopers etc. zoals in dit forum genoemd in de 3 dagen dat ik hem heb nog geen last gehad ondanks intensief gebruik en onderzoek.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2009 19:29 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.