Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:59

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Nokia introduceert de Nokia N79 mobiele telefoon, de nieuwste uitbreiding in het Nokia Nseries-gamma. De Nokia Nseries bestaat uit een reeks krachtige multimedia computers met doordachte, aanpasbare vormgeving. Onder zijn elegante uiterlijk herbergt de Nokia N79 telefoon verbluffende technologische multimedia-mogelijkheden, zoals geïntegreerde navigatie, muziek met een FM-transmitter, razendsnelle communicatie, een hoogwaardige webbrowser, tien voorgeladen N-Gage game trials en een geavanceerde 5 megapixel digitale camera met Carl Zeiss lens.

Nokia N79 specificaties
Algemeen
- Nokia
- N79

OS
Symbian OS 9.3, Series 60 v3.2 UI
Processor
ARM 11 369 MHz processor
Intern Geheugen
ROM (MB) 83

Fysieke afmetingen
Hoogte 11
Breedte 4,9
Dikte 1,5
Gewicht 97

Beeldscherm
Kleurendisplay Ja
Resolutie 240 x 320 (QVGA)
Aantal kleuren 16.000.000

Camera
Resolutie 5.0 MP
Camera Resoluties 2592x1944
Video opnemen Ja
Ingebouwde Flitser: Ja
Zoom: Digitaal
Autofocus: Ja

PDA-functies
Adresboek: Ja
Organizer functies: Ja

Applicaties
Calculator: Ja
Ingebouwde wekker: Ja

Multimedia
FM-Radio: Ja
Speelt MP3's: Ja
Audio speler: Ja
Video speler: Ja

Games
Spelletjes: Ja

Communicatie
E-mail: Ja
SMS: Long SMS
MMS: Ja
Voice memo: Ja
Internet browsing: Ja

Tekstinvoer
Tekstvoorspelling: T9

Connectivity
USB: Ja
USB-poort: USB V2.0
Bluetooth: Ja
Bluetooth: class Class 2 (max. bereik 50 meter)
Bluetooth Protocollen: File Transfer Protocol Generic Object Exchange Profile (OBEX) Serial Port Protocol
WiFi: Ja
WiFi type: 802.11b/802.11g

GSM
3G: Ja
GSM-netwerken: quad-band
GSM-frequenties: 900 1900 1800 850
GPRS: Ja
GPRS class: GPRS Class 10 (2-3 KB/s zenden, 3-4,5 KB/s ontvangen)
EDGE: Ja
EDGE class: Class 10 (zenden 14 KB/s, ontvangen 28 KB/s)
WAP: Ja, 2.0

GPS:GPS receiver
- A-GPS support
Antenne: Geintegreerd
Alarmeringsfuncties
Trilfunctie: Ja
Ringtones: Polyphone Ringtone/MP3
Skinning/Customization
Laatste nummer geheugen: Ja
Eigen ringtones toevoegen: Ja
Plaatjes bij bellers: Ja
Handsfree speaker: Ja

Uitbreiding
SD-micro: Ja
TransFlash: Ja

Stroomvoorziening
Batterij: Li-Ion
Accu: 1200
Verwachte gesprekstijd (uur) 3,5
Verwachte standby-tijd (uur) 400

Afbeeldingslocatie: http://igadgetlife.com/wp-content/uploads/2008/08/nokia_n79.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.gadgetgarden.nl/beeld/Nokia_N79-thumb-480x369.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.symbian-guru.com/wp-content/uploads/2008/08/nokia_n79_gets.jpg

Naast de kleuren wit en grijs is de N79 nu ook in het zwart leverbaar met drie nieuwe covers voor de achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.electronicpulp.net/wp-content/uploads/2009/01/nokia-n79-new-colors.jpg

Review van GSMArena.com
Nokia N79 review: Swiss Army knife

Review van All About Symbian
AAS

Review van Mobile-Review
Review

[ Voor 10% gewijzigd door IkWilbert op 08-01-2009 14:33 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-09 16:53
Zeer mooie opening post!

Hier nog een interessant review . Mss kun je deze ook toevoegen in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
FloRadix schreef op maandag 24 november 2008 @ 15:18:
Zeer mooie opening post!

Hier nog een interessant review . Mss kun je deze ook toevoegen in je post.
En link toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit de opvolger van de N73?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
volgens GsmArena opvolger van de N78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist besteld kan niet wachten tot die binnen komt,
Zat te twijvelen tussen deze en de N82 maar uiterlijk wint toch van een mooie flits (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:49
Hoe groot is deze in vergelijk met bijvoorbeeld een E51?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

11x 4,9 x 1,5 N79
11.4 x 4.6 x 1.2 E51

Dus het scheelt weinig al is de N79 wel wat dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik zat al te wachten op dit topic :) Zit namelijk erg te twijfelen tussen N82, N79 en N85. Nu las ik in de review van mobile-review.com het volgende:
Using the Nokia N82’s TI OMAP 2420 platform wouldn’t be the right thing to do in a relatively cheap solution, so for the N79 they went for a single-chip platform from Freescale with the ARM11 CPU running at 369 Mhz inside.

Kan iemand me uitleggen wat er nu staat? Welk platform is nu beter en wat zijn de verschillen en wat merk ik ervan in het dagelijks gebruik?

Valt me op in de review dat ze beweren dat de camerakwaliteit niet zichtbaar verschilt van de N82 (terwijl GSMarena de camerakwaliteit bekritiseert, vooral omdat de flitser geen xenon is)...kan iemand dit bevestigen???

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:32:
Hallo,

ik zat al te wachten op dit topic :) Zit namelijk erg te twijfelen tussen N82, N79 en N85. Nu las ik in de review van mobile-review.com het volgende:
Using the Nokia N82’s TI OMAP 2420 platform wouldn’t be the right thing to do in a relatively cheap solution, so for the N79 they went for a single-chip platform from Freescale with the ARM11 CPU running at 369 Mhz inside.

Kan iemand me uitleggen wat er nu staat? Welk platform is nu beter en wat zijn de verschillen en wat merk ik ervan in het dagelijks gebruik?
Ik heb persoonlijk zitten twijvelen tussen de N82 en N79
Ben tot de conclusie gekomen dat ik de N82 ronduit lelijk vind,
Het toetsenbord is iritant met van die puntjes, maar hij is qua specs wel beter,
De camera met z'n mooie flits kan je zeker niet tegenop, al heeft de N79 wel dual led waarbij die kan tippen aan de N95 Maar voor echt mooie foto's in het donker had ik toch echt de N82 gekozen
Verder zul je van de 3'd chip in de N82 weinig merken denk ik, ze zeggen dat het voor spellen is op andere fora maar de N79 is ook Ngage compatible dus ga ik er persoonlijk vanuit dat zo'n 3'd kaartje voor een mobiel een flop geworden is.
Enkele voordelen van de N79 tenopzichte van N82
+ 3 frontjes in verpakking
+ 4 gigabyte geheugenkaartje
+ Vind persoonlijk hem er veel mooier uitzien
+ Het toestenbord (tov n82)
+ Betere baterij capaciteit
+ Iwood mogelijkheden ( 5 euro korting in de maand voor reclame op je mobiel)
+ Iets compacter ( Scheelt weinig )
+ Je kunt eigen FM kanaal maken waardoor je mp3 tjes op je radio in bijvoorbeeld je auto kan luisteren

- Zijn weinig mensen die hem hebben, dus problemen moet je zelf oplossen of de oo zoo leuke helpdesk
- Geen xenon flits
- Iets duurder (laat deze maar achterwege =P)
- Geen 3'd chip (wat jammer nou :'()

Maar ik als het geld ervoor had gehad had ik gewoon voor de N85 gegaan, maar vind deze qua prijs te hoog liggen, dan kun je beter nog de N96 nemen in mijn ogen ...

http://www.letsgomobile.org/nl/vergelijk/1629/nokian79/ Hier kun je alles tegen elkaar opwegen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Mijn nieuwe gsm wordt in ieder geval de n79, lijkt me een goede opvolger voor mijn 6120classic.
Die 3Dchip boeit mij niet en ik vind het het mooiste model van dit moment.

[ Voor 29% gewijzigd door IkWilbert op 25-11-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert, weet jij wat van die NavyWheels ? is dat soort van Ipod scrolknop ?
als dat zo is zou dat heel vet zijn =D
Enja, mijn nieuwe word ook de N79 voor 18 euro in de maand met 150minute/300smsjes heb ik um gratis dusja duur is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:56:
IkWilbert, weet jij wat van die NavyWheels ? is dat soort van Ipod scrolknop ?
als dat zo is zou dat heel vet zijn =D
Enja, mijn nieuwe word ook de N79 voor 18 euro in de maand met 150minute/300smsjes heb ik um gratis dusja duur is anders
Dat klopt idd, de is zo'n scrollknop :)
Waar ga je hem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker nice zo'n scrol knopje :d
Heb hem besteld op http://www.simshop.nl/ hoop strax na dat ik van stage terug kom nog even het contract te kunnen posten voor dat de brievenbus geleegd word.
Geloof me als je hem wilt kopen dit is de goedkoopste waar je hem vandaan kan halen ^^
En dan maar hopen dat ik hem eind van de week in huis heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Ik twijfel nog of ik de phone met een abo bestel of gewoon los. Even over nadenken nog... Ik heb het lieft 1 jaars contracten en daarbij is de n79 nogal aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe het gewoon met een 2jaars abbo, zonder internet en dat soort fratsen
De N-series van Nokia blijven over het algemeen wel een jaar of 2 goed, daarbij bedoel ik dat ze niet echt verouderen in die 2 jaar. Mensen die nu met een N73 lopen, zijn op het gebied van mobiele telefoons niet erg veel achter, en dat verwacht ik dus ook met deze. Maar of je een 2jarig abbonement neemt is natuurlijk altijd nog aan jou, maar voor mij is het wel duidelijk.
Internet hoeft van mij ook niet, heb thuis wel draadloos internet, dus vind het dan beetje zonde van mn geld al heb ik er wel over na gedacht om iwood + internet te nemen waardoor je maar 5 euro per maand voor het internetten betaald het 2e jaar,
Misschien is het een mogelijkheid om te kijken hoeduur de N79 kost met internet en iwood voor een jaar ? dan betaal je immers 'maar' 23 euro per maand dacht ik inclucief internet

*edit ; blijft nog te duur met internet erbij heb ik bekeken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij t-mobile krijg je eerste 12 maanden 50 % korting op internet...met iWood heb je dan 1e jaar internet gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een mobiel had die ik alleen zou gebruiken voor bellen en sms'en had ik zeker voor dat iWood gekozen, maar vind het nu zonde van zo'n redelijk prijzige mobiel. Het staat zo goedkoop als je zo'n lelijke banner erop hebt. En de banners zijn net iets te groot om je er niet aan te storen. Maar dat is persoonlijk.
Heb der dus voor gekozen om zonder te nemen, dan maar elke week 1 biertje minder drinken _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren na mn stage snel naar huis gegaan contract ondertekend kwart over 5 bij de brievenbus, net te laat dus want om iets over 5 word die altijd geleegd hier xD
Dus dan maar dag langer wachten xD Morgen hun het contract daar overmorgen ik mn N79 ? Ik hoop het =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik zeker doen, ben volgends mij een van de eerste die hem strax heeft.
Want je ziet bijna geen mensen die ook op andere forums reageren met dat ze hem hebben of dat ze problemen hebben. Wel jammer maar komt vanzelf nog wel xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Je hebt toch wel de white besteld? Ik lees overal dat de grey lang niet zo mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja, heb gekozen voor de white omdat dat groene frontje gewoon te erg eruit springt ^^
Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat die andere echt grijs was Niet goed opgelet dus, maar gelukkig toch de goede keuze gemaakt haha =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
ik zie het verschil tss wit & grijs niet op de foto's hierboven, zijn het allemaal witte versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee zij niet allemaal het zelfde, kijk maar op google dan zul je het verschil wellicht zien alleen het nadeel is dat er alleen 'echte' foto's op staan van de witte waardoor het lijkt dat enkel de witte versie bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 13:01
Vandaag dit toestel gekocht. Mijn eerste telefoon met Symbian: erg wennen! Maar dat zal wel goed komen denk ik.
Ook ik heb zitten twijfelen tussen de N78, de N82 en deze (en zelfs ook nog de N85 8gb, maar die vind ik lomp). Het is dat ik deze voor een mooie prijs kon kopen, anders was het de N82 geworden.
Het zal mij benieuwen of die FM-zender het een beetje doet. Kijken of ik alle tv's in de buurt weg kan drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Waar heb je hem gekocht, via internet of echt in een winkel. Zie dit ook als mijn nieuwe telefoon, opvolger van mijn 6120. Ben echt benieuwd hoe hij in het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
Op MP bij een handelaar. Toestel was 1 week oud. Alles erbi: €290,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
moikke schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:53:
Op MP bij een handelaar. Toestel was 1 week oud. Alles erbi: €290,-
Goeie deal man! Ben zelf altijd een beetje huiverig over dit soort dure aanschaffen via MP...

[ Voor 16% gewijzigd door IkWilbert op 26-11-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
Er staat er nu weer eentje op MP.
We hadden afgesproken op het parkeerterrein van Ikea: hij brengt normaal zijn toestellen naar de klant, maar ik woonde net even te ver. Ik kon hem eerst rustig uitproberen alvorens hem te kopen.
Erg nette, vriendelijke jongen.

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Wat zijn je bevindingen tot nu toe?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Heb mijn Vodafone verlengt, de keuze is voor deze toestel

Plaatjes, sigarettendoos als referentie:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lesard/images/DSC_0308%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lesard/images/DSC_0309%20(Medium).JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lesard/images/DSC_0311%20(Medium).JPG

In me hand:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~lesard/images/DSC_0313%20(Medium).JPG

Mijn korte bevindindingen tot nu toe (vanaf maandag in het bezit):
Afmeting is prima. Het is geen lompe toestel

Snelheid van het toestel (menu) in het algemeen is redelijk snel (Heb collega die N73 heb en klaagt over de traagheid van de interface)

Foto opname ook goed, Video nog niet uitgeprobeerd.

GPS start snel op (ca 10-15 sec). Moet nog uitdokteren over de A-GPS, of het nou perse online moet.

Internet start ook snel op, lekker met de 3.6Mbps Vodafone (bij lange na niet gehaald)

Synchronisatie met Outlook (exchange) gaan soepel & snel

Batterijduur is prima. Lange tijd gespeeld met het toestel en batterij blijft vol.

Bluetooth, Radio & mp3 speler en de rest van de applicatie nog niet uitgeprobeerd.

Handy vindt ik de dedicated shuifknop voor vergrendeling/ ontgrendeling van je toestel. Dus geen toetsen combinatie meer.

Minpunt vindt ik de ronde/ vierkante navigatie wieltje middenin. Je moet bijna met je top van je duim navigeren/bladeren.

Ander minpunt: de schuifkap voor het lens ziet er beetje fragiel uit.

Kortom: super toestel. De moiete waard gezien me oude toestel uit 2003

[ Voor 9% gewijzigd door GrittyKitty op 27-11-2008 12:02 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Mooie foto's dank je! Dit is echt een mooi toestel _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door IkWilbert op 27-11-2008 12:22 ]

• trazz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 09:32
Idd mooie foto's, nu ik hem zo in het echt zie wil ik hem ook zsm hebben.

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
trazz schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:28:
Idd mooie foto's, nu ik hem zo in het echt zie wil ik hem ook zsm hebben.
zou iemand kunnen bevestigen of tomtom 6.2 icm interne gps patch draait??

ik had op mijn n82 en e 51 dit programma draaien maar krijg op dit toestel niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al problemen ontdekt met dit toestel? De N73 had nogal wat problemen met steeds uitvallen tijdens gesprekken e.d. (zelf nooit last van) en ook is de N73 traag. Ik vind de N79 een leuk toestel maar wil niet een toestel wat ook veel problemen vertoont. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:53
Ben aan het overwegen om deze telefoon te kopen. Twee vragen:

1) Wat zijn jullie ervaringen met de GPS functie? Hoe snel heb je gemiddeld een fix (met/zonder A-GPS)?

2) Wat zijn jullie ervaringen met de batterij/verbruik? Hoe houdt ie zich bij matig intensief gebruik? (indicatie: paar fotos maken, 40 minuten GPS, 30 minuten playback, uurtje muziek, 20 minuten WLAN, kwartiertje bellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 20:25

WR.

Ik heb hem nu ook maar de voorkant is grijs, en op de foto hierboven lijkt hij wit.Ben nog met iemand van KPN wezen zoeken op IE maar kon alleen maar grijs vinden.
Klopt het dat er 2 kleuren in omloop zijn?

En bij mij blijft om de paar sec. de middenknop oplichten, hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 41% gewijzigd door WR. op 30-11-2008 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
WR. schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:50:
Ik heb hem nu ook maar de voorkant is grijs, en op de foto hierboven lijkt hij wit.Ben nog met iemand van KPN wezen zoeken op IE maar kon alleen maar grijs vinden.

En bij mij blijft om de paar sec. de middenknop oplichten, hebben meer mensen hier last van?
Klopt, er zijn twee versies, de canvas white en de seal grey.
op de site van 2call.nl vind je beide versies.

[ Voor 6% gewijzigd door IkWilbert op 30-11-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:47
Ik heb ook even met de N79 gespeeld, hier staan wat foto's die ik er mee heb gemaakt. De N79 maakt mooie foto's vooral als je voldoende licht hebt. In donkere omgevingen is het toch wat minder maar daar hebben alle mobiele toestellen last van. Als je toch graag in donkere omgevingen wil fotograveren, neem dan een N82 (de kleine knopjes wennen).

Daarnaast is het ook mogelijk om gebruik te kunnen maken van SIP. Gisteren kwam Karakedi op het N85 topic met de oplossing om SIP op de Nokia N85 werkend te krijgen. Aangezien de N79 ook een 3.2 toestel is, denk ik dat de oplossing ook wel zal werken voor de N79. Wellicht zijn er tweakerts die hun Voipbuster account op hun N79 willen gebruiken?

Ik heb er vandaag mee getest en het lijkt prima te blijven werken. Met de N95 (3.1 toestel) was het nog nodig om voor ieder wifi netwerk en het mobiele netwerk een profiel aan te maken. Bij 3.2 is dat niet meer nodig gezien we nu "bestemmingen" hebben. Op het moment dat ik nu thuis naar binnen loop, heb ik geen dekking meer met het mobiele netwerk maar wel met mijn eigen wifi netwerk. Overschakelen lijkt prima te gaan. Let op, dit is geen handover, als je aan het bellen bent, wordt de verbinding verbroken. Vervolgens kun je binnen dan via je wifi een nieuwe verbinding maken.

Hoe werkt de oplossing? Standaard vind je bij de instellingen alleen een SIP instellingen menu. Als je die invult kun je jezelf verbinden met je SIP provider maar vervolgens mist er nog een client om er daadwerkelijk gebruik van te kunnen maken. Via de Nokia ontwikkelaars website kun je nu een tool downloaden waarmee je nog veel meer geavanceerde SIP instellingen kunt doen en deze tool lijkt ook een ingebouwde SIP client te activeren.

Wat te doen? Eerst de Nokia SIP VoIP Settings application Release 3.0 downloaden (je moet wel een Nokia account hebben / aanvragen om te kunnen downloaden) en op je toestel installeren.
Vervolgens instellen, het onderstaande voorbeeld is voor Voipbuster.

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan met de volgende instellingen:
Proefielnaam: Voipbuster
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:{je voipbuster accountnaam}@voipbuster.com
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan {let op: als je geen roamingkosten wilt, zet je deze op Aan in eigen netwerk}
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.voipbuster.com
Beveiligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: {je voipbuster accountnaam}
Wachtwoord: {je voipbuster wachtwoord}
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de blauwe balk), dan druk je op Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier Voipbuster als standaardprofiel.

Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Vul hier onderstaande waarden in.

VoIP services >
Voipbuster >
Profile settings>
Provider Name: Provider
Profile Name: Voipbuster
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Count of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: Voipbuster
Voicemailbox preferred IAP ID: {niets invullen}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Profile locked to IAP: Off
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.voipbuster.com
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}

Used SIP profiles > Voipbuster
Codecs > {hier niets wijzigen}
10 Last SIP errors: {niets invullen}

NAT firewall settings
Domain parameters > voipbuster.com
IAP parameters > {hier niets invullen}
Precense settings > {hier niets invullen}
XDM settings > {hier niets invullen}

Ga een stap terug om weer in Netinstellingen te komen en kies hier Prov..-inst.
Std.dienst vr internetopr. > Nee (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)
Dienstverbindingen
Provider-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen > {hier hoef je niets te wijzigen}
Dienstinformatie > {hier kun je alleen informatie zien}

Toestel even uit- en weer aanzetten. Ga vervolgens naar Contactpersonen. Hier zie je nu een extra tabblad Provider. Er wordt eenmalig gevraagd om dit te activeren. Nadat je dit gedaan hebt, kun je via SIP bellen. Dit doe je door na het kiezen van een contactpersoon of het intoetsen van een nummer door op Opties > Bellen > Internetoproep te kiezen.

Let op: ik heb het nog niet zelf getest op een N79 dus wellicht zal het hier en daar een klein beetje anders gaan. Op- en aanmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

Klopt, er zijn twee versies, de canvas white en de seal grey.
op de site van 2call.nl vind je beide versies.
Oke, ik weet nu dat er een witte is. Het zit zo: ik heb in de winkel bij KPN nog gevraagd aan de medewerker of er een witte versie was. Waarbij hij het even snel had opgezocht op internet (en de kleurcode van de telefoon) en tot de conclusie kwam dat er alleen een grijs type was. Dus ben ik er van uitgegaan dat deze er ook werkelijk alleen maar was. Dus ben ik de koop aangegaan met het grijze model en verlenging van het 2 jarig abonnement. Nou zou ik dus terug willen gaan om te vragen of het mogelijk is om het grijze toestel in te ruilen voor een witte.
Dit omdat ik vind dat ik onvoeldoende ben geholpen door de medewerker, en eventueel aanspraak kan doen op het binnen 8 dagen ruilen met bon. Maar hier van ben ik niet zeker omdat het volgens mij alleen gaat met kopen op afstand.

Iemand hier met advies of een eerdere ervaring hiermee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 08:20:
Heeft iemand al problemen ontdekt met dit toestel? De N73 had nogal wat problemen met steeds uitvallen tijdens gesprekken e.d. (zelf nooit last van) en ook is de N73 traag. Ik vind de N79 een leuk toestel maar wil niet een toestel wat ook veel problemen vertoont. Thanks!
Bij mij gaat hij binnen 5 seconden op standby (beeld wordt zwart) als hij op automatische blokkering is geweest. Als hij nog niet op blokkering is geweest duurt het wel de zelf aangegeven tijd (20 seconden) voordat hij op zwart gaat. Lijkt mij een softwarefout.
ickeicke schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:39:
Ben aan het overwegen om deze telefoon te kopen. Twee vragen:

1) Wat zijn jullie ervaringen met de GPS functie? Hoe snel heb je gemiddeld een fix (met/zonder A-GPS)?

2) Wat zijn jullie ervaringen met de batterij/verbruik? Hoe houdt ie zich bij matig intensief gebruik? (indicatie: paar fotos maken, 40 minuten GPS, 30 minuten playback, uurtje muziek, 20 minuten WLAN, kwartiertje bellen)
Nog niet echt kunnen testen, heb 'm pas sinds afgelopen donderdag.
WR. schreef op zondag 30 november 2008 @ 12:50:

Ik heb zelf ook de grijze en is inderdaad anders dan de foto's hierboven.

Je kan de middenknop verlichting makkelijk uitschakelen:
Instrumenten>Instellingen>Algemeen>Navigatiewieltje>Knipperfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
WR. schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:26:
[...]

Oke, ik weet nu dat er een witte is. Het zit zo: ik heb in de winkel bij KPN nog gevraagd aan de medewerker of er een witte versie was. Waarbij hij het even snel had opgezocht op internet (en de kleurcode van de telefoon) en tot de conclusie kwam dat er alleen een grijs type was. Dus ben ik er van uitgegaan dat deze er ook werkelijk alleen maar was. Dus ben ik de koop aangegaan met het grijze model en verlenging van het 2 jarig abonnement. Nou zou ik dus terug willen gaan om te vragen of het mogelijk is om het grijze toestel in te ruilen voor een witte.
Dit omdat ik vind dat ik onvoeldoende ben geholpen door de medewerker, en eventueel aanspraak kan doen op het binnen 8 dagen ruilen met bon. Maar hier van ben ik niet zeker omdat het volgens mij alleen gaat met kopen op afstand.

Iemand hier met advies of een eerdere ervaring hiermee?

Alvast bedankt
Als de telefoon er nog als nieuw uitziet moet je 'm gewoon kunnen ruilen. Als ik jouw was zou ik even bellen met de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Laatst online: 12:26
Ik zat al op een topic van deze telefoon te wachten. Ontzettend mooi toestel. Heeft ie net als de N85 ook een oled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
whiplash1990 schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:38:
Ik zat al op een topic van deze telefoon te wachten. Ontzettend mooi toestel. Heeft ie net als de N85 ook een oled scherm.
Nee, deze gsm heeft geen oled scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb deze telefoon ook aan mijzelf cadeau gedaan vandaag! Alleen blijft mijn sms icoontje knipperen. Weet iemand hoe ik deze uit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moikke
Dan moet je even de sms-berichten van je simkaart naar je tel. kopieren (of wissen). Dan gaat de envelop weg. (even zoeken kan geen kwaad ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Bij mij staat de blokkering met pincode voor als de telefoon langere tijd op standby staat aan. Als ik de blokkering ophef en de telefoon gaat weer in standby tijd doet hij dit binnen 5 seconden. Als ik de telefoon opnieuw opstart duurt het wel 20 seconden voordat hij in standby springt, zoals ik heb aangegeven bij de instellingen. Heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 22:44:
[...]

zou iemand kunnen bevestigen of tomtom 6.2 icm interne gps patch draait??

ik had op mijn n82 en e 51 dit programma draaien maar krijg op dit toestel niet werkend.
Krijg hem ook niet aan de gang op de N79 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:07:
[...]
Krijg hem ook niet aan de gang op de N79 :|
Bij geen enkel 3.2 toestel is 6.2 aan de slag te krijgen. Probeer 6.1 eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
robertwebbe schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:12:
[...]

Bij geen enkel 3.2 toestel is 6.2 aan de slag te krijgen. Probeer 6.1 eens.
3.1 werkt prima alleen daar werkt de interne gps patch weer niet mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, iemand enig idee welke tomtom hier foutloos op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze telefoon ook en heb een vraag, misschien dat iemand het weet.
Op het hoofdscherm kan je je agenda items zien, op de 1 of andere manier zie ik alleen maar 1 week vooruit. Dus als ik nu iets op de planning (als taak) heb staan op 23 december kan ik het niet zien op mijn hoofscherm. Heeft iemand enig idee hoe dit aan te passen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Hi.nl heeft een leuke aanbieding, Hi30 met onbeperkte SMS bundel en eindeloos online. Bij 1 jaar kost het toestel dan slechts 29 euro. Sowieso heeft Hi scherpe prijzen. Bij bijv. 2call moet je flink bijbetalen voor 1 jaar.

Nadeel is dat ze voor zover ik kan zien alleen de grijze versie hebben. Al moet ik zeggen dat ik de grijze eigenlijk net zo mooi vind als de witte. Zojuist besteld dus :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:49:
Tip: Hi.nl heeft een leuke aanbieding, Hi30 met onbeperkte SMS bundel en eindeloos online. Bij 1 jaar kost het toestel dan slechts 29 euro. Sowieso heeft Hi scherpe prijzen. Bij bijv. 2call moet je flink bijbetalen voor 1 jaar.

Nadeel is dat ze voor zover ik kan zien alleen de grijze versie hebben. Al moet ik zeggen dat ik de grijze eigenlijk net zo mooi vind als de witte. Zojuist besteld dus :P.
Klopt, er is te weinig vraag naar de witte vandaar dat ze alleen maar grijze leveren.

Weet iemand nog iets over mijn vraag een stukje hier boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:49:

Heb je een link naar die hi aanbieding? Ik wil eigenlijk wel een witte hebben... die vind ik persoonlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IkWilbert schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:47:
[...]

Heb je een link naar die hi aanbieding? Ik wil eigenlijk wel een witte hebben... die vind ik persoonlijk mooier.
Op www.hi.nl klik je op 'alle toestellen', daar staat 'ie bij en kun je zelf een abo samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit wel een addertje onder het gras, komt na 3 maanden nog eens 7,50 over de huidige abonnements kosten ;)

Iemand enig idee welke tomtom ik kan downloaden voor de N79 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricie
  • Niet online
Ricie schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:33:
Bij mij staat de blokkering met pincode voor als de telefoon langere tijd op standby staat aan. Als ik de blokkering ophef en de telefoon gaat weer in standby tijd doet hij dit binnen 5 seconden. Als ik de telefoon opnieuw opstart duurt het wel 20 seconden voordat hij in standby springt, zoals ik heb aangegeven bij de instellingen. Heeft iemand hetzelfde probleem?
Iemand mijn vraag gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 11:22
Sinds 2 weken heb ik ook de witte variant. Geweldig toestel! GPS werkt goed, zelfs binnen. Had in 't begin wel moeite met een fix maar eenmaal gevonden toen krijg ik nu ook iedere keer snel de fix. Camera werkt goed genoeg. Helaas bij weinig licht is het niet om aan te zien (veel ruis), maar voor buitenopnames werkt het echt perfect. Scherpte is goed en belichting is goed. Ook witbalans is goed genoeg voor een mobiel.Je kan vanalles instellen, zoals ISO, belichting, kleur, scherpte, contrast, witbalans, helderheid. Video wordt geschoten in 640x480 en is superscherp voor een mobiel. Je kan echt je camcorder thuislaten in mijn ogen want als je het op een groot scherm kijkt is het echt goed om naar te kijken!
FM zender werkt goed. In de auto heb je voldoende signaal om de FM-zender op je nokia te ontvangen. Hij is niet sterk genoeg om ander zenders weg te drukken dus als je onderweg een radiostation "tegenkomt" wat uitzendt op de frequentie waar je je Nokia op hebt ingesteld dan hoor je het andere radiostation eroverheen komen.
De FM radio werkt overigens ook goed. De ontvangst is vele malen beter dan mijn oude Nokia 6300 maar minder goed dan mijn nog oudere Sony Ericsson W810i. RDS erop is ook erg leuk! Als je het station een naam geeft dan verschijnt als 1e regel de naam die je het station gegeven hebt, dan de frequentie en daaronder in het klein de RDS tekst. Als je het station geen naam geeft dan verschijnt op de 1e regen de RDS tekst en daarna de frequentie. AF (alternative Frequency) werkt ook maar is niet aan te raden als je op een vaste lokatie zit omdat de radio continu zoekt naar nieuwe frequenties en dan valt het geluid weg. Is wel handig als je reist met de trein natuurlijk.
Navigatieknop werkt beter dan de N85. Komt omdat deze groter is. Alle knoppen zijn goed in te drukken, alleen vind ik de "menu" en de "c" knop minder handig tussen 2 "uitstekende" knoppen. Maar ik heb de middelste knop van het naviwheel ingesteld als "menu" knop en werkt goed nu.
Het toetsenbord zelf is even wennen. Het zijn 4 horizontale balken en je moet de knoppen vrij hard indrukken om een letter te zien. Is even wennen maar het went snel. Vooral bij een spatie (0) heb ik al regelmatig de 8 ingedrukt. Jammer dat je de multimediaknop niet kan toewijzen aan een applicatie, want deze vind ik niet handig in gebruik.
Ook leuk is het standby lampje. Lijkt net of je mobiel "ademt" ;) als het lampje 2x achter elkaar knippert houdt het in dat je een gemiste oproep of bericht hebt.
Wifi werkt goed. De ontvangst is goed en de N79 onthoudt mijn accespoint thuis dus ik kan iedere keer mijn eigen netwerk kiezen aangezien ik hier geen 3G bereik heb.
Heb nog geen HSDPA gezien maar zal wel aan het netwerk liggen. Heb met mijn Mobistar SIM op het Vodafone netwerk ingelogd en daar zie ik wel een 3.5G symbool staan. Ligt dus aan T-Mobile. Internetten gaat overigens goed met de standaard browser. Heb wel Opera Mini erop gezet omdat ik dat toch net wat makkelijker vind. Ook Windows LIVE Messenger erop en Gmail en werkt allemaal super.
Nokia Maps vind ik ook super werken. Zet wel A-GPS uit anders ga je de hele tijd online en in het buitenland vind je portomonnee dat niet leuk. Ik vind de kaarten van Nokia duidelijk genoeg. Ik heb liever TomTom maarja, bij gebrek daaraan moeten we het hiermee maar mee doen.
Muziekspeler werkt ook goed. Standaard dopjes die erbij zitten moet je meteen weggooien en ik heb er nu de Creative EP630 opzitten. Geluid is super hiermee. Dit is natuurlijk persoonlijk maar ik vind het mooier als de stereoverbreding uit staat en de luidheid aan. Ook met equalizer instelling "POP" klinkt het goed na een beetje bijregelen.
Internetradio werkt ook goed. Je kan alle MP3 streams luisteren, helaas geen WMA, maar wie weet in de toekomst.
Batterijduur is echt subliem! Ik doe 4 volle dagen met een accu. Ik gebruik 'm vrij normaal. kwartier bellen, 10 smsjes en regelmatig spelen met muziekspeler en foto's. Binnen 1 uur en 15 minuten is de accu weer vol met de bijgeleverde snellader.
GSM en 3G ontvangst is ook zeer goed. Bij mijn oude Nokia 6300 had ik in mijn broekzak hier thuis geen ontvangst van het netwerk, bij de N79 wel 4 streepjes op dezelfde plaats in huis.

Het toestel is supercompleet geleverd. Witte headset, USB kabel, code voor een gratis N-gage spel, snellader, 3 covers (blauw, bruin en groen) Zou wel graag de witte en de rode willen die bij de grijze variant zitten maar zijn nergens te koop. (iemand ruilen? :*) )

Helaas zit er een bug in. De power save functie werkt niet. Bij alle N-series Nokia (zelfs op de N85) krijg je een balk in je scherm met daarin de tijd en datum en eventueel gemiste oproepen/berichten. Bij de N79 verschijnt deze balk maar een paar seconden in beeld en daarna wordt het scherm helemaal zwart. En als je de toetsenblokkering eropzet dan krijg je de balk ook niet te zien. Wat ook al eerder gemeld is is dat het scherm meteen uit gaat bij toetsenblokkering. Meestal wordt het scherm gedimt of gaat langzaam uit maar nu is het echt meteen uit.

Valt me zoiezo dat het scherm altijd aan of uit gaat en niet gedimt wordt zoals bij de N85 wel is.

Ook hangt de musicplayer zo nu en dan.

Verder perfect toestel! De volwaardige opvolger van de N78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Duidelijk verhaal The Stimp!, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Zaterdag kan ik mijn n79 ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:41
Vandaag ook een N79 gehaald. TomTom werkt helaas niet met de interne GPS, ook niet met de fix die wel op o.a. de N82 en N95 werkt, maar misschien komt daar in de toekomst nog een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb mijn grijze N79 (MOOI !! :) ) nu een kleine week en ben het op één punt na helemaal met het verhaal van The Stimp eens, top toestel!

De kaarten van Nokia Maps zijn m.i. veel beter en mooier dan van TomTom. Ze zijn - uiteraard - niet van Nokia maar van Navteq zoals ook gebruikt door Garmin etc. Het beste kaartmateriaal dat er is. Ik ben ook behoorlijk onder de indruk van de navigatie. Snel, nauwkeurig en duidelijk. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht op een Smartphone.

Het zwarte scherm met de powersave functie is idd gek, Daar moet een fix-je op komen... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Zojuist ook mijn witte opgehaad, eerste ervaring zijn: WOW! Ik ga nog even verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och ja natuurlijk.... die belachelijke eigenschap van alle Nokia S60 modellen die ik ken.

Geen SMS met grafische smileys!!! :(

Wat is dat toch voor iets idioots?!? De simpelste 50 euro toestelletjes hebben dit al. 8)7

Weet iemand een goed progje dat dit simpel & snel toevoegd?... Ik heb het nog niet kunnen vinden. De meeste zijn omslachtig en/of ze voegen 1000 andere functies toe die ik niet wil. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe is de snelheid eigenlijk (t.o.v. bijv. een N73) als je ff snel door menu's wil gaan bladeren? Of als je ff snel een foto wil maken/bekijken. Heb gelezen dat inzoomen op een grote foto erg lang duurt..

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
*weg*

Daar is dit toic niet voor bedoelt.

[ Voor 98% gewijzigd door pven op 17-12-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil hier zeg... iedereen is vast druk met zijn N79 aan het spelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 12:07:
Stil hier zeg... iedereen is vast druk met zijn N79 aan het spelen... :)
ghehe, inderdaad. Weet er iemand nog een goede browser ipv de standaard nokia browser? En qua navigatie, welk pakket werkt op de n79?
Ik heb qua browser zojuist Opera geinstalleerd, even kijken of dat een beetje werkt.

[ Voor 12% gewijzigd door IkWilbert op 07-12-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd naar Opera. Laat ff weten hoe het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op zondag 07 december 2008 @ 19:38:
Ben ook benieuwd naar Opera. Laat ff weten hoe het werkt...
Ik heb er ook Opera op staan. Werkt goed. Beter dan de standaard browser. Je kan echt heel veel instellen met Opera, en sneltoetsen gebruiken, ook is de leesbaarheid van kleine letters beter dan de standaardbrowser. Heb ook het idee dat ondersteuning van opera op bepaalde sites beter is. Waar de standaardbrowser sommige teksten over andere teksten heenzet doet Opera dit niet.

Ben inderdaad flink aan het spelen gegaan vandaag. Vooral met Internetradio ben ik aan de gang gegaan vandaag. Je kan helaas maar 20 favorieten opslaan... En ook heb ik handmatig enkele stations toegevoegd die niet in de lijst staan. Helaas kan ik Q-music niet afspelen! Is een AAC stream, maar ik dacht dat Nokia Internetradio dit wel aan kon. Hij buffert wel maar daarna krijg ik een foutmelding.
Ik heb het nu via tunin.fm wel voor elkaar, maar daar is het geluid van Q toch wel iets minder bij. Weet iemand hoe je de AAC streams kan afspelen? WMA zou ik ook wel graag willen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blij dat er goede reacties zijn over dit toestel. Ik heb hem een aantal dagen geleden ontvangen, maar helaas zat er een zwarte streep in het scherm (dode pixel lijn?). Dus nu moet ik nog eens 2 tot 4 weken wachten tot die gemaakt is.

Ik kan niet wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Stimp!
Verwijderd schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 20:31:
Blij dat er goede reacties zijn over dit toestel. Ik heb hem een aantal dagen geleden ontvangen, maar helaas zat er een zwarte streep in het scherm (dode pixel lijn?). Dus nu moet ik nog eens 2 tot 4 weken wachten tot die gemaakt is.

Ik kan niet wachten....
Officieel mag je een nieuw toestel claimen. Je mag er vanuit gaan dat het toestel werkt zodra je 'm binnen krijgt en als er iets mis is dan moet je binnen 7 dagen een nieuwe krijgen. Niks laten repareren! Je hebt recht op een nieuwe!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 08-09 20:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Hmpf.. als Tomtom niet werkt dan verlies ik spontaan interesse in de N79 :(

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Tijgert schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:53:
Hmpf.. als Tomtom niet werkt dan verlies ik spontaan interesse in de N79 :(
Op dit moment werkt het inderdaad nog niet, ik verwacht tomtom kennede dat dit binnenkort wel is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ervaren Garmin gebruiker kan ik zeggen dat de navigatie met Nokia Maps op de N79 verbazend goed werkt. Inclusief verkeersinformatie etc...

Wat zou Tom Tom anders of beter doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:20
Heb je voor Nokia maps een dataverbinding nodig, of werkt het ook met alleen de GPS? ik heb uberhaupt geen ervaring met Nokia's, maar dit is een goede kanshebber om de eerste te worden (uiteraard niet de eerste mobiel...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoeft niet, werkt ook zonder.

Ik heb GPRS (en WLAN natuurlijk). Maps vraagt bij het opstarten om online te gaan of niet (althans, dat kun je instellen). Maar ik heb nog niet uit kunnen vinden waar de online verbinden voor wordt gebruikt. Werkt uitstekend met en zonder dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2008 @ 12:54:
Nee hoeft niet, werkt ook zonder.

Ik heb GPRS (en WLAN natuurlijk). Maps vraagt bij het opstarten om online te gaan of niet (althans, dat kun je instellen). Maar ik heb nog niet uit kunnen vinden waar de online verbinden voor wordt gebruikt. Werkt uitstekend met en zonder dataverbinding.
Ik heb het nog niet goed aan de praat kunnen krijgen. Gisteren een stukje wezen lopen en gps aangezet. Nokia Maps geeft wel de stip aan waar ik loop maar ik zie gaan kaart. Toen ik thuis kwam ben ik achterthuis gaan staan en Maps weer gestart. Bij de vraag of ik een verbinding wilde maken op JA geklikt. Via Wlan maakte ik toen verbinding en toen kwam de kaart wel ineens tevoorschijn... wat doe ik fout?

Verwijderd

Ik heb via het Maploader programma op de PC de kaarten wel op de geheugenkaart van de N79 gezet. En ik heb de gratis 90 dagen proeflicentie voor navigatie geactiveerd.

Ik heb als test Benelux Plus gekozen maar je kunt ook heel Europa installeren. Dat duurt wel lang, 1.3 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Heeft er al iemand een T-mobile branded toestel? Zo ja, wat zijn de evt. verschillen met een non-branded toestel? Of valt het allemaal wel mee?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 08-09 20:08

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Op Marktplaats zit er iemand N79's te verkopen voor 299,-
Het is een beetje een handelaar en er zit dus geen bon bij...

Hij zei dat Nokia bij een Service Point kan zien wanneer dat toestel voor het eerst gebruikt is en dus wanneer de garantie begint en dat een bon dus niet nodig is.
Weet iemand hier of dat klopt? (graag ervaring en feiten, liever geen speculatie).

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budg
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 14:55
Heb er sinds gisteren ook 1, zeer tevreden met toestel, hij is snel, mooi, en heeft alle benodigde functies

Om de vraag van Hopjesvla te beantwoorden, ik heb een T-mobile branded toestel en ik kan naast het t-mobile logotje (mooi in silver, niet magenta!) boven de rechterselectieknop en de t-mobile ringtones & thema's (die allemaal makkelijk uit te zetten zijn) niet veel branded dingen vinden.

Het enige wat me stoort is dat als ik op de "Multimedia-toets" druk, (die grijze aan de linkerkant), ik niet de tegels kan verplaatsen, zoals wel in de handleiding is geschreven. Op de eerste tegel staat altijd die van T-mobile, niet erg praktisch dus (tenzij je w&w veel gaat gebruiken). Misschien dat iemand een oplossing weet?

Klein detail dus, maar prijs is goed bij 1jarige T-mobile verlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Garmin erop staan, werkt als een trein. Snel satellietverbinding, nauwkeurig en gewoon alle straten.

Even een vraagje, het is toch gewoon mogelijk om een Micro SD kaartje van 16GB erin te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
gewist

[ Voor 98% gewijzigd door firefighter2 op 12-12-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
sygic mcguider2009 draait uituntend op mijn n79.
werkt super icm interne gps.
alle mappen erbij.
werkt beter dan tomtom.
rijbaanbegeleiding en automatische omschakeling dag en nacht scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

firefighter2 schreef op zondag 14 december 2008 @ 19:38:
sygic mcguider2009 draait uituntend op mijn n79.
werkt super icm interne gps.
alle mappen erbij.
werkt beter dan tomtom.
rijbaanbegeleiding en automatische omschakeling dag en nacht scherm.
Klinkt interessant. Ben de McGuider forum effe doorgespit maar geen zin om 77 pagina door te bladeren.
Wat is het verschil tussen Nokia maps en deze? Is licentie ook jaarlijks (net als nokia maps), of eenmalig licentie en kan je oneindig gebruiken?

Btw, heb de versie met witte voorkant en dus 3 kleuren achter-covers (blauw/groen/bruin). Wil graag een witte achtercover. Iemand ruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
gewist

[ Voor 108% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-12-2008 13:55 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
GrittyKitty schreef op zondag 14 december 2008 @ 23:38:
[...]

Klinkt interessant. Ben de McGuider forum effe doorgespit maar geen zin om 77 pagina door te bladeren.
Wat is het verschil tussen Nokia maps en deze? Is licentie ook jaarlijks (net als nokia maps), of eenmalig licentie en kan je oneindig gebruiken?

Btw, heb de versie met witte voorkant en dus 3 kleuren achter-covers (blauw/groen/bruin). Wil graag een witte achtercover. Iemand ruilen?
mcguider lijkt op tomtom met de nieuwste kaarten.
1 malig installeren en daarna iedere keer als er een nieuwe kaart beschikbaar komt vervangen.
kost niets en werkt super met interne gps. binnen 10 seconden fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
zijn er al mensen die bij t-mobile deze online besteld hebben?
Vraag me af of ze zelf weten wat ze verkopen:
in de T-MOBILE winkel verkopen ze de grijze en zeggen ze dat ze ook alleen maar deze leveren,
bij mijn eerste contact met de klantenservice werd mij verteld dat er een witte lag (yes) maar dat dit niet het definitieve model is en ze dus de grijze gaan verkopen (dit klopt dus weer met wat me in de shop is verteld).
Nu wilde ik net telefonisch bestellen kreeg ik te horen dat ze toch de witte verkopen (nog een paar keer gevraagd om het te verifiëren.) :?
i.e.g. Mooi! toch de witte dus!
Nu wilde ik graag bij deze telefoon bijbetalen met mijn Extra Credits (je weet wel, die sort of rentepunten waar je toch niets mee doet), maar helaas kan dat niet online en alleen in de shop. Ook goed ware het niet dat ik
volgens de shop er nog ongeveer 250 euri moet bijbetalen bij 2 jaar verlengen, ( op internet bij 1 jaar, maar 109 euri,en 2 jaar gratis)
Nu blijkt dus volgens 2 personen bij t-mobile dat ze in de shop gewoon de zelfde prijs moeten hanteren (i.e.g. niet zo'n groot verschil).. Word ik nu gek, of heb ik de hele tijd pech dat ik de verkeerde dozenschuiver tegenover me heb in de winkel? |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-12-2008 14:06 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Stimp! schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 23:58:
[...]

Officieel mag je een nieuw toestel claimen. Je mag er vanuit gaan dat het toestel werkt zodra je 'm binnen krijgt en als er iets mis is dan moet je binnen 7 dagen een nieuwe krijgen. Niks laten repareren! Je hebt recht op een nieuwe!!!
Dit heb ik gedaan, alleen werd dit genegeerd. Ik heb inmiddels wel mijn oude telefoon gerepareerd terug.. Is hier nog iets mee te doen? of moet ik me bij deze zeer slechte service neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Nokia N79 gekregen bij een 1 jarig Telfort abonnement en hoefde slechts €50 bij te betalen. (200min + onbeperkt online)

Mijn vraag is aangezien TomTom nog niet werkt, is de navigatie software van Nokia gratis en onbeperkt te gebruiken? Of is dit een trial? of betaal je voor deze dienst op je rekening? Hoop dat dit gewoon een service van Nokia is.. Maar betwijfel het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

De navigatiesoftware van nokia is een 3 maanden probeer versie, daarna moet je een licentie kopen (hoe je dit moet betalen weet ik niet. Heb m'n N79 nog niet eens een maand) voor een jaar.
In pdashop kan je nog oude kaarten kopen met 3 jaar licentie, maar helaas uitverkocht.

Daarom is de McGuider interessant.

[ Voor 38% gewijzigd door GrittyKitty op 15-12-2008 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrittyKitty schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:29:
De navigatiesoftware van nokia is een 3 maanden probeer versie, daarna moet je een licentie kopen (hoe je dit moet betalen weet ik niet. Heb m'n N79 nog niet eens een maand) voor een jaar.
In pdashop kan je nog oude kaarten kopen met 3 jaar licentie, maar helaas uitverkocht.

Het maakt verder niet uit welke versie ik download? momenteel ben ik de McGuider Europe 2009 aan het binnen halen. Is deze werkend bevonden op de nokia N79 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WR.

WR.

Leuk zo, ik zou een N79 GPS/Navigatie topic maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik heb vandaag ook mijn N79 binnegekregen. Besteld op hi.nl. De grijze variant.

Als ik op de menu knop druk van mijn toestel kom ik maar bij 7 tegels van het menu uit
(1. Web, 2. Contacten, 3. Muziek, 4. Foto's, 5. TV en video, 6. Spelletjes, 7.Kaarten. ) I

k kan nergens mijn instellingen wijzigen. Iemand hetzelfde probleem,zo ja wat kan ik eraan doen>

Alvast bedankt!

Groetjes Marloes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:03:
hallo allemaal,

Ik heb vandaag ook mijn N79 binnegekregen. Besteld op hi.nl. De grijze variant.

Als ik op de menu knop druk van mijn toestel kom ik maar bij 7 tegels van het menu uit
(1. Web, 2. Contacten, 3. Muziek, 4. Foto's, 5. TV en video, 6. Spelletjes, 7.Kaarten. ) I

k kan nergens mijn instellingen wijzigen. Iemand hetzelfde probleem,zo ja wat kan ik eraan doen>

Alvast bedankt!

Groetjes Marloes
boekje pakken uit de doos en deze doorlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
GrittyKitty schreef op maandag 15 december 2008 @ 17:29:

Bij de BelCompany winkels kun je navigatie vouchers kopen. Volgens mij was 1 jaar Benelux iets van 69 euro en 1 jaar West Europa 99 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Vanaf heden kunnen berichten over levertijden, abonnementen en webshops in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic