Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:50:
nou nee ik heb hem in Eindhoven gekocht bij gsm-eindhoven.nl als een los toestel, er staat WEL t-mobile op maar ik heb er gewoon een kpn kaartje inzitten
Dan is het een branded toestel........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zou hij neem ik aan gewoon moeten updaten toch ? want hij pakt wel het kpn prepayed kaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:54:
dan zou hij neem ik aan gewoon moeten updaten toch ? want hij pakt wel het kpn prepayed kaartje
Het kan wel zo zijn dat die winkel waar jij je phone gekocht hebt ze daar inkopen met simlock,
en hem dan gewoon unlocken en weer verkopen, als er zo als jij zegt een logo van t-mobile op staat,
dan is het volgens mij een gelockt toestel geweest....

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 17-01-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zal hem eens een mailtje sturen, ik heb er 250 euro voor betaald(nieuw) en dan mag je toch verwachten dat hij gewoon geupdate kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29
Voor vragen waarom je niet kunt upgraden en anderen wel, zie robertwebbe in "Nokia N86 8MP". Het gaat in dit artikel welliswaar over de N86 maar dit geldt ook voor andere Nokia's. Onderaan de posting gaat het over de upgrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Albert020 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:07:
[...]

Het kan wel zo zijn dat die winkel waar jij je phone gekocht hebt ze daar inkopen met simlock,
en hem dan gewoon unlocken en weer verkopen, als er zo als jij zegt een logo van t-mobile op staat,
dan is het volgens mij een gelockt toestel geweest....
N79 van T-Mobile is af-fabriek simlockvrij. Maar het blijft een branded toestel :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
PinokkioTV schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:04:
[...]

N79 van T-Mobile is af-fabriek simlockvrij. Maar het blijft een branded toestel :)
Dat bedoel en zei ik al eerder dus... ( branded toestel )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je een branded toestel dan nooit updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
robertwebbe schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:52:
Voor vragen waarom je niet kunt upgraden en anderen wel, zie robertwebbe in "Nokia N86 8MP". Het gaat in dit artikel welliswaar over de N86 maar dit geldt ook voor andere Nokia's. Onderaan de posting gaat het over de upgrading.
:/ :? 8)7 |:( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:59:
kun je een branded toestel dan nooit updaten ?
*** edit ***

Niet meer van toepassing !

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 17-01-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja fota is met een prepay kaartje waarschijnlijk duur, dus dat schiet niet op, met de usb kabel verrekt hij het dus, en een nsp, leuk maar die link geeft in noord-brabant niks, de site blijft hangen...

weet iemand of er een nsp in Tilburg zit ? en dan is natuurlijk de vraag wat ze doen, als ze zien dat het een ex tmobile toestel is zetten ze er dan weer tmobile software op zodat ik mijn kpn prepay kaart niet meer kan gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:50:
ja fota is met een prepay kaartje waarschijnlijk duur, dus dat schiet niet op, met de usb kabel verrekt hij het dus, en een nsp, leuk maar die link geeft in noord-brabant niks, de site blijft hangen...

weet iemand of er een nsp in Tilburg zit ? en dan is natuurlijk de vraag wat ze doen, als ze zien dat het een ex tmobile toestel is zetten ze er dan weer tmobile software op zodat ik mijn kpn prepay kaart niet meer kan gebruiken.
Nokia Care Point
KPN - Berkelmans
kraaivenstraat 36-01
5048 AB Tilburg
Tel.: 013-5812295

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 17-01-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt, ik zal van de week eens kijken of ik er langs kan gaan, even kijken wat hun zeggen en of ze evt meteen een update kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:26:
bedankt, ik zal van de week eens kijken of ik er langs kan gaan, even kijken wat hun zeggen en of ze evt meteen een update kunnen doen.
Heb hier alvast even een kosten plaatje voor als je geen garantie hebt:

Onderzoekskosten buiten garantie € 27,50
Software updates buiten garantie € 25,00

Indien toestellen worden opgestuurd naar de fabrikant geldt het volgende tarief
Onderzoekskosten buiten garantie minimaal € 35,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit twee jaar garantie op het toestel en het is pas 6 maanden oud dus garantie zou er op zitten.
ik heb inmiddels een programma gekregen waarmee ik de productcode kon veranderen, hij ziet nu wel dat er een update is maar wilt hem nog niet installeren, waarschijnlijk een storing in de nokia update server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Nokia Service Point lijkt me inderdaad een betere optie. Zeker als hij door operator-firmware gelocked is.
Ik heb hetzelfde gehad, bij het service point heb ik gevraagd of ze er gewoon de nieuwste Nokia firmware in wilden laden en dat hebben ze gedaan. Werkt nu als een trein!

Je wil trouwens niet weten hoeveel verschillende soorten firmwares er al zijn :O

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:13:
er zit twee jaar garantie op het toestel en het is pas 6 maanden oud dus garantie zou er op zitten.
ik heb inmiddels een programma gekregen waarmee ik de productcode kon veranderen, hij ziet nu wel dat er een update is maar wilt hem nog niet installeren, waarschijnlijk een storing in de nokia update server.
Als je de productcode veranderd vervalt volgens mij je garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
EDIT: te laat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps daar was mij niks van bekend, lijkt me dat toch zo maar de garantie niet zal vervallen, immers het is en blijft een (werkende) N79 die enkel nu de update niet wil downloaden, anders kan ik de oude code zo weer terugzetten op dezelfde manier.
op de pc had ik het geprobeerd en toen laade hij 149,2Mb van de 149.3Mb vervolgens een fout.
op de laptop had ik het geprobeerd en toen laade hij 149.0Mb van de 149.3Mb vervolgens een fout.

bij het opnieuw proberen gaat hij niet opnieuw downloaden maar geeft hij een fout, het bestandje staat dus ergens, ik hoop dat het straks wel goed gaat of dat iemand weet waar ik het bestandje weg kan halen want zo raak ik snel door mijn pc's heen waar ik hem aan kan hangen om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:22:
Oeps daar was mij niks van bekend, lijkt me dat toch zo maar de garantie niet zal vervallen, immers het is en blijft een (werkende) N79 die enkel nu de update niet wil downloaden, anders kan ik de oude code zo weer terugzetten op dezelfde manier.
op de pc had ik het geprobeerd en toen laade hij 149,2Mb van de 149.3Mb vervolgens een fout.
op de laptop had ik het geprobeerd en toen laade hij 149.0Mb van de 149.3Mb vervolgens een fout.

bij het opnieuw proberen gaat hij niet opnieuw downloaden maar geeft hij een fout, het bestandje staat dus ergens, ik hoop dat het straks wel goed gaat of dat iemand weet waar ik het bestandje weg kan halen want zo raak ik snel door mijn pc's heen waar ik hem aan kan hangen om te downloaden.
Welk bestandje ( Naam Bestandje ? )
Wat voor foutmelding ( Foutmelding ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naam bestandje weet ik niet (anders kon ik het zoeken) de nokia software updater geeft aan dat er een update is Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/f3rpdk.jpg
en probeert dan een bestand binnen te halen van 149,3MB (doet hij eenmalig)
bij het installeren heeft hij dit aan
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/dyoe2r.jpg
dat komt waarschijnlijk omdat het bestand niet geheel binnenkomt om een of andere vage reden.

je kunt dan wel op opnieuw proberen klikken maar dan doet hij hetzelfde, geeft aan dat er nieuwe software is en bij het installeren geeft hij dan weer dezelfde fout aan 'starten van update mislukt' maar hij probeert dan niet het bestand van 149,3MB opnieuw binnen te halen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Lol, ik zie nu ineens dat ik nog op een oudere versie draai.. Dankzij jouw screen Wilde-Mark ;) Ik draai 31.002. Vanavond maar eens even updaten :P
Ik weet het.. If it ain't broken, don't try to fix it. Maar op de een of andere manier moet ik altijd de laatste SW hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 21:44
Voor alle mensen die druk bezig zijn met de firmware update...

Vanmorgen geprobeerd een firmware update te doen naar 32.001. De software gaf aan dat de update gelukt was, maar helaas bleek het niet gelukt. Toen ik de telefoon aan probeerde te doen trilde die even (zoals altijd), hierna ging de achtergrond verlichting iets branden en even later weer uit. Verder gaf de telefoon na de update geen reactie... 'Gebricked' dus.

Aangezien het Nokia Care Point hier vlak bij zit, tussen de middag maar even weg gebracht. Kreeg ik zojuist het bericht dat ze hem daar ook niet konden benaderen en dat ze hem gingen opsturen. Goede snelle service trouwens!

Ik heb al vele firmware updates gedaan met verschillende Nokia's en het is bij mij nog nooit fout gegaan. Ik dacht ik meld het hier even, kan iedereen er mee doen wat ze zelf willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb hem hier gewoon zonder problemen een nieuwe firmware gegeven >:)

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1465.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 18-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij verrekt het hier nog steeds om te updaten, straks even op een andere pc proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Gebruik je misschien AVG? Bij mij zat die op de een of andere manier in de weg, ik kreeg steeds de foutmelding dat de verbinding met de telefoon verbroken was (gelukkig voordat hij daadwerkelijk de firmware ging schrijven).
Heb nu aVast draaien en daar gaat het goed mee. Overigens, probeer de kabel op een "normale" USB-poort (aan de achterkant van de PC) aan te sluiten. Die zitten direct op het moederbord, bijvoorbeeld front-USB poorten weer niet (hier komt een dergelijke melding ook vaak door). Of, indien je een USB-verlengkabel gebruikt, probeer het eens zonder.
Het zou nog kunnen dat je Windows Firewall de Nokia update software blokkeert. Misschien proberen je firewall uit te zetten?
Just shooting some thoughts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Speek schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 07:48:
Gebruik je misschien AVG? Bij mij zat die op de een of andere manier in de weg, ik kreeg steeds de foutmelding dat de verbinding met de telefoon verbroken was (gelukkig voordat hij daadwerkelijk de firmware ging schrijven).
Heb nu aVast draaien en daar gaat het goed mee. Overigens, probeer de kabel op een "normale" USB-poort (aan de achterkant van de PC) aan te sluiten. Die zitten direct op het moederbord, bijvoorbeeld front-USB poorten weer niet (hier komt een dergelijke melding ook vaak door). Of, indien je een USB-verlengkabel gebruikt, probeer het eens zonder.
Het zou nog kunnen dat je Windows Firewall de Nokia update software blokkeert. Misschien proberen je firewall uit te zetten?
Just shooting some thoughts..
Heb hier ook gewoon Windows 7 met Firewall bescherming en AVG Antivirus 9.0 draaien
En alles is gewoon goed gegaan met het updaten van de Firmware.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hm.. apart.. Ik heb het hier op twee systemen (beiden AVG en beide Firewall ook aan) gehad. AVG verwijderd en het werkt, vreemd dat dat bij jou dan niet het geval is.
Ah well.. Het ene systeem is het andere niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Speek schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:01:
Hm.. apart.. Ik heb het hier op twee systemen (beiden AVG en beide Firewall ook aan) gehad. AVG verwijderd en het werkt, vreemd dat dat bij jou dan niet het geval is.
Ah well.. Het ene systeem is het andere niet..
Ja denk ik dan ook, ( Het ene systeem is het andere niet... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb inderdaad avg draaien, ik zal die eens uitzetten en een poort aan de achterkant van het moederboard proberen

edit avg kan ik blijkbaar niet uitschakelen, ik zal eens een andere(oudere) pc proberen daar draait avast op

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:41:
ik heb inderdaad avg draaien, ik zal die eens uitzetten en een poort aan de achterkant van het moederboard proberen

edit avg kan ik blijkbaar niet uitschakelen, ik zal eens een andere(oudere) pc proberen daar draait avast op
Je moet zo u zo de usb poort die aan de achterkant van je pc zit gebruiken voor dit soort zaken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:47
ik zie niet in waarom? Wanneer je bracket gewoon goed aangesloten is moet het geen enkel probleem geven.
Maar allicht kan je het proberen en als het dan wel lukt...toch eens even de kast open schroeven en de kabeltjes van je bracket gaan volgen....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:11:
ik zie niet in waarom? Wanneer je bracket gewoon goed aangesloten is moet het geen enkel probleem geven.
Maar allicht kan je het proberen en als het dan wel lukt...toch eens even de kast open schroeven en de kabeltjes van je bracket gaan volgen....
Nokia Software Updater vindt dat vaak niet leuk. Wij hebben dat niet verzonnen, het is helaas zo ;) Ben het op de Nokia Support forums al meerdere malen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas op de andere pc zelfde failure, hij haalt niet het hele bestand binnen, ik zet de telefoon in pc suite stand of had ik dat soms in massa opslag stand moeten doen ?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Dat zou inderdaad PC Suite moeten zijn, ik geloof bij alle interactie met PC suite/OVI. Heb je al eens op de nokia support forums gezocht op je error?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb nog niet gezocht op de nokia support forums (mijn Engels is niet goed).
de eerste keer stopte hij bij 149,2Mb de tweede keer 149,0Mb vervolgens vandaag bij de derde keer proberen (op weer een andere computer) ging hij maar tot 148,9Mb, dan stop hij gewoon met downloaden.
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2a65daf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/4lj1wg.jpg

ik heb geen idee wat hij download en waar hij dat neerzet, als hij het op de pc een keer heeft gedownload en een error geeft dan laad hij het bestand geen tweede keer dus moet je het op een andere pc proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:56:
nee ik heb nog niet gezocht op de nokia support forums (mijn Engels is niet goed).
de eerste keer stopte hij bij 149,2Mb de tweede keer 149,0Mb vervolgens vandaag bij de derde keer proberen (op weer een andere computer) ging hij maar tot 148,9Mb, dan stop hij gewoon met downloaden.
[afbeelding]
[afbeelding]

ik heb geen idee wat hij download en waar hij dat neerzet, als hij het op de pc een keer heeft gedownload en een error geeft dan laad hij het bestand geen tweede keer dus moet je het op een andere pc proberen.
Het lijkt mij toch wel zinvol om even met dit probleem langs te gaan bij het,
Nokia Care Point KPN - Berkelmans in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat lijkt me de enige mogelijkheid, de telefoon doet het verder prima dus haast heeft het niet, maar ik wil er eigenlijk wel de laatste firmware op hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 20:41:
Ja dat lijkt me de enige mogelijkheid, de telefoon doet het verder prima dus haast heeft het niet, maar ik wil er eigenlijk wel de laatste firmware op hebben.
Daar denk ik dus het zelfde over :9

*** Edit ***

@Wilde-mark, al bij een Nokia Care Point geweest :?

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 22-01-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog geen tijd gehad om er éven' langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik zie ineens dat ik onder in me scherm dat ik een heel klein dood pixeltje heb gekregen !!!
Echt heel klein, maar mij valt hij op, ga om 10 uur eerst maar eens even met de service van typhone bellen
Zeer Kl*** , dit heb ik weer :(

*** Edit ***

Ik heb ze gesproken en zelf even een voorstel gedaan of ik er mee kan naar Teleworld Amsterdam
Dit is ook een Nokia Care Point, dat kon uiteraard gewoon ook, alleen wordt ik op het moment
geteisterd door een keelontsteking, maar heb 24 maanden garantie, zo lang zal dat niet duren :9

[ Voor 41% gewijzigd door Albert020 op 25-01-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar wordt het geluid van de dictafoon neergezet ?
ik heb wat opgenomen met de dictafoon, deze geeft leuk aan dat het heet 'geluidsclip08' maar ik kan hem nergens op mijn 8GB kaartje terug vinden, de help file zegt dat hij in 'galery geluidsclips' zou moeten staan maar helaas, ook met windows verkenner zoeken naar het bestand levert nisk op, waar staat het ?
het staat ingesteld dat hij het neer moet zetten op de externe 8Gb kaart en niet op het nolia geheugen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Geheugenkrt\Geluidsbestndn\digit. geluiden

Daar kwam 'ie bij mij terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heeft iemand die gratis Ovi maps van nokia al geprobeerd op zijn N79
Zo ja, wat zijn de ervaringen hier mee, werkt het naar behoren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:33:
Geheugenkrt\Geluidsbestndn\digit. geluiden

Daar kwam 'ie bij mij terecht.
helaas die map bestaat bij mij geheel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:29:
[...]

helaas die map bestaat bij mij geheel niet
Ook niet op je telefoon zelf ipv geheugenkaart? Misschien kun je zoeken naar "geluidsclip", zo heet de file bij mij? Via je home screen kun je je phone doorzoeken, probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik er voor zorgen dat muziek library weer ververst? Hij meldt vrijwel meteen dat er 0 toevoegingen zijn. Terwijl ik een mapje heb aangemaakt met muziek op de geheugenkaart.

Een tijdje terug werkte het wel, maar ik vermoed dat ik mijn gehele muziekmap heb weggegooid. Is het zo dat alle muziek in een speciale map moet om herkend te worden?

Ik heb een hekel aan zo'n rotte medialibrary, doe maar gewoon een player die alle mp3's in een mapje kan afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speek schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:44:
[...]

Ook niet op je telefoon zelf ipv geheugenkaart? Misschien kun je zoeken naar "geluidsclip", zo heet de file bij mij? Via je home screen kun je je phone doorzoeken, probeer dat eens.
home screen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Albert020 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:40:
Heeft iemand die gratis Ovi maps van nokia al geprobeerd op zijn N79
Zo ja, wat zijn de ervaringen hier mee, werkt het naar behoren ?
Volgens mij is deze nog niet beschikbaar voor deN79, maar correct me if i'm wrong.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Hopjesvla79 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:23:
[...]

Volgens mij is deze nog niet beschikbaar voor deN79, maar correct me if i'm wrong.
PinokkioTV schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:15:
[...]

Ik heb het installatiebestand van de 6710 Navigator gedownload en op de N79 van m'n vrouw geïnstalleerd. Installatie gaat goed, maar applicatie start niet. Op m'n 6720 Classic werkt het wel, tot het moment dat via de PC probeer er kaarten op te zetten. Via het netwerk worden de kaarten wel gewoon geladen.
Ik denk dat het dus nog niet werkt op de N79 !

Gebruik nu zelf McGuider 2009 deze bevalt me eigenlijk prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGuider werkt inderdaad heel erg goed, ik gebruik hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ja, dat noemt Nokia het Stand-by screen of iets dergelijks. De search zal vast ook ergens in het normale menu zitten. Je kunt je telefoon doorzoeken (hij zoekt dan in contacten, bestanden etc.).
Gebruik nu zelf McGuider 2009 deze bevalt me eigenlijk prima
Same here, werkt fantastisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah gevonden, in de seach ziet hij er wel een aantal, vreemd, ik kan het nergens op de telefoon vinden met windows commander oid.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2010 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu bijna een jaar mijn N79. Komende week gaat ie voor de tweede keer al naar de reparateur.. Eerst was er een software-fout, waardoor de telefoon vastliep als ik internet opstartte. Tijdens de software-update liep de telefoon opnieuw vast, waardoor de telefoon naar een ander reparatie-punt of iets dergelijks moest.. En komende week moet er een nieuwe connector voor de oplader in, deze maakt geen contact meer met mijn oplader. Verder wel tevreden over het toestel, een van de fijnste Nokia's die ik tot nu toe heb gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-09 22:26
Afbeeldingslocatie: http://home.online.nl/khs/n79.gif

Weet iemand waarom ik geen update kan doen?

Overigens heb ik de *#0000# methode al geprobeerd en alvorens ik een update doe heb ik mijn telefoon uit en aan gezet...

• Hopjesvla79
T-mobile / gesimlocked / branded toestel? dan ligt het daar aan.

Hi Ha Hopjesvla

Verwijderd

lijkt me inderdaad T-mobile software

• pinotje2
Hopjesvla79 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 08:31:
T-mobile / gesimlocked / branded toestel? dan ligt het daar aan.
Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 10:30:
lijkt me inderdaad T-mobile software
Ik had mijn N79 op Marktplaats gekocht, toen ik 'm kocht was het simlockvrij en momenteel bel ik met Telfort sim.

Het kan dus overigens zo zijn dat het eerst T-Mobile simlocked was.

Maar wat kan ik eraan doen? Waardoor ik wel de nieuwste firmware kan installeren?

[ Voor 8% gewijzigd door pinotje2 op 11-02-2010 20:35 ]

• PinokkioTV
pinotje2 schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:33:
[...]

[...]

Ik had mijn N79 op Marktplaats gekocht, toen ik 'm kocht was het simlockvrij en momenteel bel ik met Telfort sim.

Het kan dus overigens zo zijn dat het eerst T-Mobile simlocked was.

Maar wat kan ik eraan doen? Waardoor ik wel de nieuwste firmware kan installeren?
T-Mobile heeft geen gelockte N79's geleverd, maar wel met een afwijkende productcode. Productcode wijzigen en updaten zal het oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinotje2
PinokkioTV schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:51:
[...]

T-Mobile heeft geen gelockte N79's geleverd, maar wel met een afwijkende productcode. Productcode wijzigen en updaten zal het oplossen :)
Thanks, ik heb inmiddels met Phoenix mijn productcode naar EUR2 refurbished, ik kan nu wel updaten...

btw. Is mijn garantie nu vervallen? aangezien ik mijn productcode hebt aangepast...?

[ Voor 45% gewijzigd door pinotje2 op 12-02-2010 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
pinotje2 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:25:
[...]

Thanks, ik heb inmiddels met Phoenix mijn productcode naar EUR2 refurbished, ik kan nu wel updaten...

btw. Is mijn garantie nu vervallen? aangezien ik mijn productcode hebt aangepast...?
Daar zijn de meningen over verdeeld, maar ik heb er nog nooit last van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinotje2 schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 00:25:
[...]

Phoenix ?
ik heb het bij mij gedaan met NSS maar helaas ik krijg er geen nieuwe software op, en ik heb nog steeds geen tijd gehad om naar een service point te gaan.
waar vind ik phoenix ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
...

[ Voor 100% gewijzigd door PinokkioTV op 12-02-2010 08:15 . Reden: doppel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 06:56:
[...]

Phoenix ?
ik heb het bij mij gedaan met NSS maar helaas ik krijg er geen nieuwe software op, en ik heb nog steeds geen tijd gehad om naar een service point te gaan.
waar vind ik phoenix ?
Het Nokia N79 Topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daar is de link weggehaald, vandaar dat ik het vroeg.
en wat ik vind met google naar rapidshare is steeds bezet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 18:48:
daar is de link weggehaald, vandaar dat ik het vroeg.
en wat ik vind met google naar rapidshare is steeds bezet.
Als de link is weggehaald, zou het dan slim zijn om deze opnieuw in het topic te plaatsen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jazeker, voor even zal hij wel blijven staan, de reden zou zijn illegale crack oid, beetje stom want de software is niet illegaal volgens mij.

na 300 keer proberen loopt de software nu wel binnen (traag)

edit: is binnen, krijg een poolse? foutmelding bij het uitpakken :-(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2010 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds kort problemen met mijn N79. Drie weken geleden bleven mijn smsjes in mijn outbox staan. Na een software update deed alles het weer zoals voorheen. Sinds gisteravond heb ik dit probleem weer. Ik heb nogmaals een software update uitgevoerd, maar deze was al up to date. Verdere dingen zoals telefoon uit, batterij er uit etc. werken ook niet. Alle instellingen staan ook correct. Ik zal halverwege dit topic deze vraag al staan, maar geen antwoord. Heeft iemand nu misschien een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ik heb een klein probleem met het verzenden van email via mijn telefoon.
Het binnen halen van de mail gaat op elke manier (Wifi of 3g) perfect, op elk draadloos netwerk.
Ik krijg alleen het niet voor elkaar om mail ook daadwerkelijk te verzenden.
Alleen de smtp server van t-mobile gebruiken is geen optie, ik moet juist ook in het buitenland kunnen antwoorden als ik daar op een Wifi netwerk zit.

Het gaat om een IMAP server die aan mijn domein gekoppeld zit. Voor zover ik weet is daar geen uitgaande server bij. smtp.gprs.t-mobile.nl doet het niet hier in NL, ook niet met handmatig poort 25 ingesteld.
Mijn eigen thuisprovider instellen heeft geen zin zodra ik niet op mijn eigen wifi netwerk zit.
Ik ben dus opzoek naar een algemene uitgaande server waar ik overal mijn mail van mijn eigen domein mee kan verzenden.

Bij de t-mobile shop konden ze me niet verder helpen helaas.
Iemand een idee?

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel providers blokkeren poort 25 als het niet naar de provider hun eigen mailserver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Ja maar wat zou ik er dan aan kunnen doen? Het moet mogelijk zijn om te mailen vanaf dat ding...

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer poort 465 ipv 25 dat wil wel eens lukken (bijvoorbeeld voor g-mail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RZor

RZor

Sorry!

Het is dus geen gmail, het is van mijn eigen domein een imap server.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas verder kan ik je niet helpen, dit omdat de n79 niet samenwerkt met de 780 experiabox :-( voor mij dus helemaal geen wifi verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om een bestand wat op je geheugenkaart staat, tussen je favorieten bij internet te zetten? bijvoorbeeld door te linken naar d:/downloads/bestand.swf

Op deze manier kan ik mijn zelf gemaakte flash lite applicatie tussen de snelkoppelingen op het beginscherm te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 maanden op reis en nu is mijn display kapot. Enorm balen, maar muziek luisteren moet kunnen, als je tenminste weet hoe je erbij moet komen. Mijn muziekspeler zit onder de rechterknop onder het scherm. Kan iemand mij vertellen welke handelingen ik dan moet verrichten, in welke volgorde, om bij alle liedjes te komen en die te laten spelen?
Wat is het eerste scherm dat je ziet als je de muziekspeler inschakelt?
Moet ik dan direct een paar naar beneden scrollen of eerst een keer akkoord (ronde knop in het midden)?
Kortom, wat zijn de schermen en bladeracties om mijn alle liedjes te activeren?
Zou mijn lange busritten hier in Zuid Amerika een stuk aangenamer maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 07:49:
helaas verder kan ik je niet helpen, dit omdat de n79 niet samenwerkt met de 780 experiabox :-( voor mij dus helemaal geen wifi verbinding
Werkt hier wel gewoon met een 787. Wellicht iets in je configuratie niet goed staan?
Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 02:58:
3 maanden op reis en nu is mijn display kapot. Enorm balen, maar muziek luisteren moet kunnen, als je tenminste weet hoe je erbij moet komen. Mijn muziekspeler zit onder de rechterknop onder het scherm. Kan iemand mij vertellen welke handelingen ik dan moet verrichten, in welke volgorde, om bij alle liedjes te komen en die te laten spelen?
Wat is het eerste scherm dat je ziet als je de muziekspeler inschakelt?
Moet ik dan direct een paar naar beneden scrollen of eerst een keer akkoord (ronde knop in het midden)?
Kortom, wat zijn de schermen en bladeracties om mijn alle liedjes te activeren?
Zou mijn lange busritten hier in Zuid Amerika een stuk aangenamer maken!
Als ik 4x naar beneden druk kom ik op "alle arrtiesten" dan op ok (middenpunt) en dan nog een keer, dan zou ie het bovenste nummer moeten starten :)

[ Voor 58% gewijzigd door _ferry_ op 12-04-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:08:
[...]

Werkt hier wel gewoon met een 787. Wellicht iets in je configuratie niet goed staan?
nee, is een bekend probleem dat Nokia telefoons niet samen werken met de experiabox 780 :-(
Als ik naar Mc Donalds ga ofzo dan kan ik zonder problemen internet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Ik baal echt van het huidige vodafone abonnement.
Ik zit nog steeds op firmware versie 12.x.x.x, terwijl de nieuwe ovi store, en de nieuwste ovi maps een firmware versie van 20.x.x.x nodig hebben :(

Bij een software update krijg ik de melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar is...

[ Voor 18% gewijzigd door FragNeck op 13-04-2010 17:39 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whackit
  • Laatst online: 11-09 21:44
FragNeck schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:38:
Ik zit nog steeds op firmware versie 12.x.x.x, terwijl de nieuwe ovi store, en de nieuwste ovi maps een firmware versie van 20.x.x.x nodig hebben :(

Bij een software update krijg ik de melding dat er geen nieuwere versie beschikbaar is...
Zoals al vaker in dit topic is aangegeven; Ga er mee langs een Nokia Care Point... Zij kunnen je telefoon zo un-branden en updaten naar de juiste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Whackit schreef op woensdag 14 april 2010 @ 08:26:
[...]

Zoals al vaker in dit topic is aangegeven; Ga er mee langs een Nokia Care Point... Zij kunnen je telefoon zo un-branden en updaten naar de juiste firmware.
Daar was ik inmiddels al achter, alleen vind ik het ronduit belachelijk dat ik door Vodafone beperkt word in het gebruik van de functionaliteiten van mijn GSM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook t-mobile doet dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
Daarom voor mij geen branded toestel ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam er te laat achter, in eerste instantie leek alles ok tot er een nieuwe update uitkwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
FragNeck schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:43:
[...]

Daar was ik inmiddels al achter, alleen vind ik het ronduit belachelijk dat ik door Vodafone beperkt word in het gebruik van de functionaliteiten van mijn GSM!
en nooit afgevraagd waarom je toestel goedkoper was dan wanneer je hem los zou kopen?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Niet mopperen, gewoon naar een Care Point gaan. Die van mij was gelocked op een Duitse provider. Hebben ze gewoon standaard firmware in geladen, updaten doet 'ie nu ook gewoon.
Aan de ene kant is het logisch dat ze niet zomaar laten updaten, het zou kunnen dat bepaalde services die ze bieden niet lekker werken met een nieuwere firmware. Het jammere is dat ze volgens mij ook weinig testen met nieuwere firmwares, dus ook zo goed als nooit een nieuwe firmware goedkeuren voor gebrande toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
FragNeck schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:38:

Ik heb ook een vodafone abbo en heb nooit problemen gehad met de software updates. Denk dat t gewoon een branded toestel is geweest zoals anderen al voor mij zeiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Speek schreef op donderdag 15 april 2010 @ 11:06:
Niet mopperen, gewoon naar een Care Point gaan. Die van mij was gelocked op een Duitse provider. Hebben ze gewoon standaard firmware in geladen, updaten doet 'ie nu ook gewoon.
Aan de ene kant is het logisch dat ze niet zomaar laten updaten, het zou kunnen dat bepaalde services die ze bieden niet lekker werken met een nieuwere firmware. Het jammere is dat ze volgens mij ook weinig testen met nieuwere firmwares, dus ook zo goed als nooit een nieuwe firmware goedkeuren voor gebrande toestellen.
Maar maken ze hem dan simlock vrij? Of hoe moet ik dat zien?
En is dit op een of andere manier mogelijk om dit zelf te doen?

Het dichtstbijzijnde carepoint is niet naast de deur...

[ Voor 8% gewijzigd door FragNeck op 15-04-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
FragNeck schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:22:
[...]
En is dit op een of andere manier mogelijk om dit zelf te doen?
Niet om heel vervelend te doen, maarre.: lees het topic een keer door. De vraag om het zelf te doen is al een paar keer voorbij gekomen, inclusief oplossingen....

Uiteraard alles voor eigen risico

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:40:
[...]

Niet om heel vervelend te doen, maarre.: lees het topic een keer door. De vraag om het zelf te doen is al een paar keer voorbij gekomen, inclusief oplossingen....

Uiteraard alles voor eigen risico
Het is me uiteindelijk gelukt, ik heb de productcode gewijzigd, en de fabrieksinstellingen terug gezet.
Daarna kon ik v 21.x.x firmware installeren, en eindelijk gebruik maken van de nieuwe maps en ovi store.

De garantie zal wel vervallen zijn, maar dat maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil via mijn Nokia N79 van account wisselen (zonder uit te loggen) als ik ben ingelogd op mijn hotmail / live.nl account via wireless verbinding met internet…..

ik heb (tot max. 5) hotmail accounts gekoppeld aan elkaar die ik op mijn pc / laptop gewoon kan wisselen zonder uit te loggen als ik op mijn naam ga staan rechtsboven in het venster van hotmeil of live, je kunt daar accounts koppelen en daar dan ook van account wisselen.

nu wil ik via mobiel internet met mijn N79 als ik ben ingelogd op hotmail ook van account kunnen wisselen zonder eerst uit te loggen, ik kan daar niet op mijn naam klikken zonder deze popup (windows info venster) zichtbaar wordt.

weet iemand hoe dit wel kan op een nokia met mobiel internet? een of andere plugin wat ik dan nodig heb of anders ?

ik hoor het graag als iemand dit weet.

groetjes Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heeft 1 van jullie wel eens zijn geheugenkaart vervangen?
Ik heb er gisteren 8GB ingezet, alles gekopieerd, maar de database met foto's is nu om zeep. De mappen vastgelegd, maanden etc. zijn nu leeg. Alleen in de map Alle, daar staan nog wel alle foto's.

Nu las ik via google al over hetzelfde probleem, maar zonder echte oplossing. Wil nog wel even kijken of ik hidden files ook gekopieerd heb, en of het via Nokia software wel gaat.
Anders is het gewoon jammer, het is niet zo dat ik foto's nog vaak terug kijk op mijn tel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er ook een 8Gb kaartje ingedaan, maar ik had wel alle foto's op de pc gezet voordat ik dat deed, het enige wat ik tegenkwam is dat mijn mc guider opnieuw geactiveerd moest worden, voor de rest heb ik geen verschil gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Pff, mijn N79 is nu af en toe echt traag. Meestal op random momenten. Maar vooral tijdens SMS'en merk ik het. Dan typ ik een woord sneller dan dat ik het op mijn scherm te zien krijg. Pas een factory reset gedaan (wat nou niet bepaald een factory reset is, geinstalleerde programma's enzo blijven gewoon staan). En dat hielp niet. Misschien maar eens een harde reset doen. Lijkt wel alsof ze na een jaar zeggen "Zo,de telefoon is 1 jaar oud, we maken hem traag, tijd om een nieuwe te kopen!" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil een Nokia N79 of een lg arena kopen.
welke kan ik het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Ik heb mijn N79 nu 1,5 jaar en ik heb nu problemen met opladen. Ik denk zelf dat het aan mijn lader ligt gezien die al los laat bij het optillen van de telefoon. Hebben hier anderen ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Denk dat ik hem toch ook al wel een jaar heb, maar heb hier (nog) geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ík zit met het volgende probleem. Als ik mn telefoon op start kan ik een paar seconden gebruik maken van mn toetsen en daarna houdt het toetsenbord er mee op. De telefoon loopt dan niet vast want als hij aanstaat kan ik wel gewoon gebeld worden (maar niet opnemen dus). Soms kan ik de telefoon wat langer gebruiker maar het lukt me nog steeds niet op de telefoon te resetten.
Iemand een idee hoe ik de telefoon kan resetten zonder gebruik te maken van de toetsen?

Het powerknopje bovenop blijft trouwens wel werken. Dus als de telefoon nog niet op toetsenblokkering steeds ik hem wel uitzetten of op een ander profiel.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic