Verwijderd

Ik kan hem hier in de buurt nog overal kopen (Eindhoven), ik weet enkel niet hoe het zit met een abbo.
hier zeggen ze hem nog te kunnen leveren en hebben een aantal abbo's http://www.studentmobiel.nl/gsmshop/product/3925/nokia-n79

• TeunTycho
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05-2023
Ah oke ja op de vodafone site zeggen ze hem ook nog te kunnen leveren alleen dat blijkt dus niet zo te zijn of iig zij hebben de telefoon niet meer

ik ga zo het zo nog maar eens proberen bij 1 van de filialen

• TeunTycho
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-05-2023
Ik heb de N79 na veel zeuren meegekregen maargoed nu loop ik tegen een probleem aan waneer ik het toegangspunt tot het internet op wifi zet blijft i 3g aangeven is dit een bekend probleem ?
en zo ja kan je dit ook uitzetten ?

Excuses voor de dubbele post

[ Voor 6% gewijzigd door TeunTycho op 11-09-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij blijft hij voor de telefoon verbonden met 3g en dan voor internet met wifi maar ik heb bij mij het wifi gebeuren nooit goed werkend gekregen omdat het niet wil met een experiabox780, waarschijnlijk doe ik iets verkeerd maar vind ik het te prijzig om het met mijn prepay kaartje om het uit te proberne om het goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:12

Theimon

Snapte!?

TeunTycho schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:20:
Ik heb de N79 na veel zeuren meegekregen maargoed nu loop ik tegen een probleem aan waneer ik het toegangspunt tot het internet op wifi zet blijft i 3g aangeven is dit een bekend probleem ?
en zo ja kan je dit ook uitzetten ?

Excuses voor de dubbele post
Dit geeft gewoon aan dat de telefoon verbinding heeft met het netwerk over een 3G verbinding. Voor internet zal ie dan nwifi gebruiken. Als je het scherm verticaal geeft ie daar geen icoon voor weer, als je het scherm echter draait naar horizontaal zal ie bovenin het scherm een vierkant icoontje weergeven. Dat wil zeggen dat ie verbinding maakt met wifi. Staat die er niet, dan ben je aan het internetten via 3G.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat van het scherm draaien is een goede tip, die wist ik nog niet
ik heb nu wel even verbinding via wifi door ruwweg de toegangspunten van mobiel internet van kpn eraf te gooien (menu-instrumntn-instellingen-verbinding-bestemmingen) zodat hij NOOIT meer via het gsm netwerk mobiel kan internetten, daarna gaat de experiabox weer de fout in.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Ah oke ja op de vodafone site zeggen ze hem ook nog te kunnen leveren alleen dat blijkt dus niet zo te zijn of iig zij hebben de telefoon niet meer
Heb vorige dinsdag via typhone.nl de black versie besteld, maar die is nogal moeilijk leverbaar.. Vanmorgen gebeld en men geeft aan dat ik hem deze week nog wel kan verwachten.

De "normale" grijze versie heeft overigens een 24-uurs levering.

[ Voor 25% gewijzigd door speek1984 op 14-09-2009 10:47 ]

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

Leuk telefoontje, maar.. hij wil niet opladen via de microUsb poort? In welke modus moet ie staan (PC Suite/ Massadevice etc.) om op te laden. Hij kan toch opladen via de microUsb poort?

2. Is het mogelijk om de "actieve applicaties" sneller te benaderen dan via Menu -> Options -> Open Applicaties. Dus een enkele sneltoets oid?

Ik heb de nieuwste officiele Nokia rom overigens.

Alvast bedankt.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:08:
Leuk telefoontje, maar.. hij wil niet opladen via de microUsb poort? In welke modus moet ie staan (PC Suite/ Massadevice etc.) om op te laden. Hij kan toch opladen via de microUsb poort?
Je kunt dit toestel niet opladen via de micro-USB.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• speek1984
2. Is het mogelijk om de "actieve applicaties" sneller te benaderen dan via Menu -> Options -> Open Applicaties. Dus een enkele sneltoets oid?
Ik weet dat het bij mijn N73 de cancel-toets "C" was. Die diende je ingedrukt te houden, dan kreeg je een overzicht van alle draaiende apps en kon je ze ook geforceerd afsluiten.

Ik vermoed of dat voor de N79 ook zo is, maar kan het nog niet testen.. Heb hem nog steeds niet binnen :'(

Verwijderd

menu knop(knopje boven de groene) ingedrukt houden dan geeft hij aan welke applicaties actief zijn, in 'rust' zijn dat er twee, als ineens je accu leeg is dan heb je waarschijnlijk iets op de achtergrond mee draaien (zoals ik gisteren die blijkbaar de camera nog aan had staan).

Mark

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2009 12:12 ]

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:36
Speek schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:10:
[...]

Ik weet dat het bij mijn N73 de cancel-toets "C" was. Die diende je ingedrukt te houden, dan kreeg je een overzicht van alle draaiende apps en kon je ze ook geforceerd afsluiten.

Ik vermoed of dat voor de N79 ook zo is, maar kan het nog niet testen.. Heb hem nog steeds niet binnen :'(
Je moet de menu toets ingedrukt houden daarvoor.

Edit: Weer te laat :+

Verwijderd

lol, je was net een fractie later dan ik, volgende keer beter

• speek1984
Verwijderd schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:13:
lol, je was net een fractie later dan ik, volgende keer beter
Ah scram :P Better luck next time..

Sigh.. Ik wil mijn N79 black :( :(

Verwijderd

Beter te vaak, dan nooit! :) Tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Zojuist nog maar eens gebeld, krijg ik te horen dat men zelfs geen verwachting heeft wanneer de black binnenkomt.. Toen wanhopig gevraagd of ze de witte dan misschien wel snel krijgen, same story :(
Long story short.. Als het goed is krijg ik morgen de grijze :P

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 18:56
Sinds een week werkt mijn bleutooth niet meer.
Hij vindt geen andere bleutooth toestellen en vanaf een ander toestel vindt hij mijn telefoon niet.
Heb de firmware al een paar keer opnieuw geinstalleerd.
Heb *#7370# en *#7780# al een paar keer gedaan, maar niks helpt.

Ook is de batterij soms na een nacht al leeg. Nu blijkt hij het wel weer goed te doen, heb dan wel bleutooth nu uit staan.
Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de bluetooth eigenlijk niet, maar gisteren was wel de accu leeg binnen 2 dagen terwijl ik enkel een paar sms'jes heb geverstuurd en ontvangen, nu ligt hij al 12 uur aan de lader en laad de accu nog steeds op volgens het scherm, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
MichelatNL schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:56:
Ook is de batterij soms na een nacht al leeg. Nu blijkt hij het wel weer goed te doen, heb dan wel bleutooth nu uit staan.
Iemand dit al eens meegemaakt?
Hier wilde ik net een vraag over stellen. In Duitsland geweest deze week, en daar geen last, batterij ging 5 dagen mee, maar eenmaal terug is de batterij na een nacht alweer leeg. Nieuwste firmware v30 geïnstalleerd en toen is het begonnen. Heb BT aan staan.

Edit: ik heb T-Mobile. Mijn vrouw klaag hier ook over, maar zij heeft een SE w880..

[ Voor 8% gewijzigd door pennywiser op 20-09-2009 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is bij mij nou al 16 uur aan het laden, heel erg vreemd, zeker omdat het toestel pas 2 maand oud is, het lijkt wel of de accu defect is.

edit

net klaar met laden, 16uur en 15 minuten lang geladen, heel erg vreemd, er staat geen wifi of bluetooth aan, ook draait er niks op de achtergrond, ik ben benieuwd hoe lang de accu nu meegaat.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter info:

Ik las dat er toch nogal wat problemen met WLAN zijn.

WLAN N79 heeft bij mij gewerkt met de kpn experia box grijs (Siemens) en sinds 2 maanden met kpn experia box TG787 van Thomson.
Tevens gebruik ik regelmatig als ik in de stad of niet thuis ben een onbeveiligd draadloos netwerk. En ik moet zeggen dat dat ook voortreffelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van wat ik gelezen heb zijn de problemen met de experiabox780 en niet enkel de N79 heeft er last van ook andere nokia modellen hebben problemen met dat type experiabox.

• speek1984
Nou ik heb mijn N79 binnen hoor. Besteld als grijs, maar (gelukkig) toch een witte gehad :P Erg apart.. Op de doos staat ook grey... Anyhoe, ik krijg de software maar niet geupdate.
Ik gebruik de laatste software van PC Suite/OVI Suite/Nokia Software Updater, heb mijn firewall/virusscanner/ICS uitgeschakeld, maar krijg steeds deze melding:
"For optimum connectivity, your USB cable should be connected directly to the PC, and not via a USB hub, USB keyboard or laptop station."
Dit heb ik trouwens al op 4 verschillende systemen gedaan (Waarvan 1 Vista, 1 Windows 7 en 2 Windows XP). 1 ervan staat op mijn werk.

Iemand een idee wat er mis kan zijn? :?

Verwijderd

Hmm, je kent toevallig niemand in de buurt die een ander kabeltje heeft ?

• speek1984
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:46:
Hmm, je kent toevallig niemand in de buurt die een ander kabeltje heeft ?
Nee helaas.. Overigens werkt hij met PC Suite verder als een trein, backup en restoren van mijn telefoon doet hij als een zonnetje. :?

• speek1984
Straks maar even langs een carepoint.. Ik heb het gevoel dat ik een geïmporteerde N79 gekregen heb en ik lees in veel threads op discussions.nokia.com dat de firmware die vrijgegeven wordt ook per regio/serviceprovider verschilt...
Wil even uitsluiten of het aan de kabel/telefoon ligt :(

EDIT: nog iets.. elke keer als de telefoon uit- en aan wordt gezet komt hij steeds met de melding "welkom bij uw nieuwe telefoon.. bla bla" Is dit normaal? :?

[ Voor 21% gewijzigd door speek1984 op 24-09-2009 12:13 ]

• speek1984
Nou alles is opgelost :) Ben naar een Nokia Care Point geweest (overigens hulde, wat een topservice!) en het bleek aan de software te liggen waarmee de telefoon geleverd is :? Het was een firmware die in Duitsland geleverd wordt en die zat het updaten naar een nieuwe versie in de weg.. Eind goed al goed, er staat nu de originele en up-to-date Nokia firmware op.

Wat ben ik blij met mijn witte N79! 8)

Verwijderd

Ja een witte is wel appart (ik heb zelf ook een witte) hoewel ik wel het idee heb dat het wat lastiger smsén is ivm slechtere zichtbaarheid van de letters tov de andere kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:36:
Ja een witte is wel appart (ik heb zelf ook een witte) hoewel ik wel het idee heb dat het wat lastiger smsén is ivm slechtere zichtbaarheid van de letters tov de andere kleuren
Vind het persoonlijk meevallen. Als geoefend sms'er kijk ik naar het scherm ipv het keypad :P En ik vind het wit wel stijlvol eigenlijk Mijn vorige telefoons waren allemaal zwart of grijs dus ik was even bang dat het me tegen zou vallen. Maar dat gelukkig dus allerminst :)

Verwijderd

Ik ben geen geoefend sms'er :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
ik heb de laatste tijd spontaan de melding om de telefoon opnieuw op te starten. Kan alleen op ok duwen en achtergrond is helemaal wit op de melding na. Na het opnieuw opstarten heeft hij het profiel Offline geactiveerd. Iemand hier ook last van of een oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Geen idee.. Ik heb wel heel soms dat hij ineens met een "Systeemfout" staat. Welke software versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
ik heb de laatste software versie. en was via nokia care point erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N79 heeft voorzover ik kan nagaan geen stopwatch. Heeft iemand een goede tip voor een gratis download?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 22:29
Gewoon even googlen op Symbian S60 stopwatch.

Voorbeeld; http://www.mobilecastle.b...1-02-signed-gkataria.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachelijk, ik heb sinds vorige week een n79 met code 0575026 (tmobile). Ik wilde updaten. Er stond versie 10 op, nu staat er versie 11.049 op, andere updates vindt hij nog niet. (zowel OTA, via pc, en ben vandaag ook langs nokia care point geweest).

En dat terwijl versie 30.011 al beschikbaar is. Dit ligt aan t-mobile toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:58:
Belachelijk, ik heb sinds vorige week een n79 met code 0575026 (tmobile). Ik wilde updaten. Er stond versie 10 op, nu staat er versie 11.049 op, andere updates vindt hij nog niet. (zowel OTA, via pc, en ben vandaag ook langs nokia care point geweest).

Dat ligt waarschijnlijk inderdaad aan de software. Probleem had ik ook. Je zou even langs een Nokia Care Point kunnen gaan, daar hebben ze hem wel voor me kunnen updaten naar de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:58:

Sterker nog, versie 30.019 is al een paar maanden uit hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd altijd de melding dat mn telefoon geheugen vol is. Als ik via bestandsbeheer kijk heb ik van de dik 75MB nog goed 100kB vrij. Waar zit dit allemaal in want via bestandbeheer heb ik er verder geen bestanden op staan. Het opruimen van mn tijdelijke internetbestanden levert trouwens kleine 10MB op. Smsjes nemen ook maar paar MB in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al eens naar de verzonden sms'jes gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:58:
Heb je ook al eens naar de verzonden sms'jes gekeken ?
Jep, ook allemaal verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren is mijn beschermflap van de micru-usb kapot gegaan.
Iemand die weet waar ik zo'n nieuwe flap kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knip - verkeerde topic. Bericht mag weg.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 18:16 . Reden: Bericht moet weg. Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:43:
Gisteren is mijn beschermflap van de micru-usb kapot gegaan.
Iemand die weet waar ik zo'n nieuwe flap kan bestellen?
Nokia service center ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Laatst online: 09:08
Sinds half september ben ik in het bezit van een N79, top toestelletje voor wat ik er mee doe (t.o.v. K610).

Alleen ik kamp nu met het volgende, sinds half vorige week heb ik er last van dat mijn trilalarm niet meer goed werkt. Wat ik hiermee bedoel is dat het lijkt dat wanneer ik gebeld wordt het klinkt alsof de trilmotor 'gesmoord wordt, en na 4 - 5 keer trillen klimt hij weer op naar een 'volwaardige' tril, maar daarna klinkt hij weer gesmoord.

Telefoon heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat mocht niet baten.

Zijn er meerdere mensen die zich herkennen met dit probleem? of is het een bekend probleem van deze nokia? (op internet niets kunnen vinden over problemen met het trilalarm van de N79, op user errors na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het kan dat de N79 nog steeds roteert, ondanks dat je het uit hebt gezet bij Sensorinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:26:
Weet iemand hoe het kan dat de N79 nog steeds roteert, ondanks dat je het uit hebt gezet bij Sensorinstellingen?
Kickje. :)

Ik heb hier voornamelijk last van wanneer de telefoon uit standby gaat (unlock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die van mij(rotatie) aanstaan dus ik weet dat niet, wat ik wel merk is dat hij bij het uit stdby gaan af en toe wel eens het thema wil veranderen(ik heb hem handmatig in gesteld op een andere dan het achterkantje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
De verwisselbare achterkantjes die kun je hier bestellen: http://www.oneline.fi/xpr...N79_video_1.flv&phone=N79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 21:55:
[...]

Kickje. :)

Ik heb hier voornamelijk last van wanneer de telefoon uit standby gaat (unlock).
Ik heb het probleem ook, heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Er is weer een update beschikbaar voor de N79, versie 31.002.
In de release notes stond dat het een emergency release was voor Turkse toestellen, deze hadden een probleem met messaging dat nu is opgelost. Daarnaast zijn er ook nog wat SIM contact copying issues opgelost. Niet echt schokkend te noemen en het updaten niet waard tenzij last hebt van deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks gedaan aan het wifi probleem met de experiabox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:21:
niks gedaan aan het wifi probleem met de experiabox ?
Ik denk dat dat nooit goed zal komen want volgens mij ligt het aan de chipset van de Experiabox waar de Nokia niet mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46
pin_point schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:49:
Sinds half september ben ik in het bezit van een N79, top toestelletje voor wat ik er mee doe (t.o.v. K610).

Alleen ik kamp nu met het volgende, sinds half vorige week heb ik er last van dat mijn trilalarm niet meer goed werkt. Wat ik hiermee bedoel is dat het lijkt dat wanneer ik gebeld wordt het klinkt alsof de trilmotor 'gesmoord wordt, en na 4 - 5 keer trillen klimt hij weer op naar een 'volwaardige' tril, maar daarna klinkt hij weer gesmoord.

Telefoon heb ik al teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dat mocht niet baten.

Zijn er meerdere mensen die zich herkennen met dit probleem? of is het een bekend probleem van deze nokia? (op internet niets kunnen vinden over problemen met het trilalarm van de N79, op user errors na)
Mijn trilalarm doet het helemaal niet meer. *#7780# en *#7370# om de telefoon te herstellen werken beiden niet.

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
Mijn N79 doet raar. Hij zit in een soort permanente toetsblokkering. Gekke is dat als ik m USB aansluit of opnieuw opstart ik wel netjes de pincode en de usb-mode kan kiezen. Maar zowel het schuifje boven als menu + * werken niet om m te deblokkeren. Weet iemand waar het aan ligt? Heb het probleem niet eerder gezien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ansenyi schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:49:
[...]

Mijn trilalarm doet het helemaal niet meer. *#7780# en *#7370# om de telefoon te herstellen werken beiden niet.
Lijkt me iets hardwarematigs, trilmotortje kapot of zo.
Irminsul schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:39:
Mijn N79 doet raar. Hij zit in een soort permanente toetsblokkering. Gekke is dat als ik m USB aansluit of opnieuw opstart ik wel netjes de pincode en de usb-mode kan kiezen. Maar zowel het schuifje boven als menu + * werken niet om m te deblokkeren. Weet iemand waar het aan ligt? Heb het probleem niet eerder gezien hier.
Al een volledige reset geprobeerd?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
PinokkioTV schreef op zondag 01 november 2009 @ 20:13:
[...]

Lijkt me iets hardwarematigs, trilmotortje kapot of zo.

[...]

Al een volledige reset geprobeerd?
Hij lijkt wel dood... Nu doet ook het scherm het niet meer, alleen de backlight gaat aan. Lijkt wel waterschade er zit een condensplekje op de lens van de camera en n condensplekje bij het scherm, was eerder vanavond nog niet zo. Effe een nachtje laten drogen in n bakje met van die silicazakjes, dat ontrekt vocht en anders morgen effe langs een nokia care point. Ik vind het wel raar ik heb net met die regen even gebeld maar daar moet ie toch tegen kunnen...

Edit: nou die condens is weg het kwam doordat ik mn nog vochtige tas op mn telefoon had gezet.. Lekker handig. Maar alsnog raar dit !

[ Voor 8% gewijzigd door Irminsul op 02-11-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Ik heb ook problemen met mijn Nokia N79. Ik heb hem vorig jaar oktober aangeschaft en hij heeft nog nooit echte kuren gehad. Nu heb ik sinds vanochtend problemen;
het begon dat ik een smsje wilde typen en met de 'joy pad' naar rechts wilde gaan. Heel het beeld verschoof naar rechts, en wat aan de rechterkant van het scherm 'af viel' kwam er aan de linkerkant weer bij. Sinds vanavond heb ik ook ineens zwart beeld!

De accu ligt inmiddels al even aan de oplader, en wanneer ik de accu eruit haal en de telefoon opnieuw probeer op te starten gebeurd er ook niets indrukwekkends.
- Als ik de telefoon via de USB aan de computer hang, dan kom ik via de explorer gewoon in de telefoon terecht.
- Wanneer ik de telefoon 'aandoe' geeft hij ook backlight
- Ik kan mijn pincode invoeren, waarna het 'welkomstdeuntje' ter gehoren wordt gebracht.
- Wanneer de telefoon aan staat en ik een nummer wil bellen dan geeft hij bij het bellen een toontje dat lijkt op 'kan geen verbinding maken'.
Dus helemaal dood is hij niet...

Het lijkt er dus op dat de telefoon het wel doet
- ik geen beeld heb
- ik geen netwerkverbinding heb.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Proud member of the Cosmic Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Een factory reset. En als dat niets opleverd is er iets mis in de hardware. Standaard heb je 2 jaar garantie. Dit zijn dingen die ze in een NSP ook niet direct kunnen oplossen, ook zij moeten hem dan opsturen, dan ben je hem 2-3 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10
Sinds kort heb ik ook de Nokia N79. Goed en fijn toestel vind ik. De enige minpuntjes die ik tot nu toe kan noemen zijn het 'toets blokkering schuifje' en het cameraklepje. Af en toe gaat hij in de broekzak van toetsblokkering af omdat het schuifje geactiveerd wordt. Dit geldt ook voor de camera.

Weet iemand of je het uit kunt zetten dat de camera aan gaat als je het klepje open schuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
robertwebbe schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:21:
Een factory reset. En als dat niets opleverd is er iets mis in de hardware. Standaard heb je 2 jaar garantie. Dit zijn dingen die ze in een NSP ook niet direct kunnen oplossen, ook zij moeten hem dan opsturen, dan ben je hem 2-3 weken kwijt.
Bedankt voor je reactie, gister avond en vandaag verschillende pogingen gedaan het toestel aan de praat te krijgen. Helaas zonder succes. Nu dus waarschijnlijk het toestel opsturen naar de fabriek...

Proud member of the Cosmic Cows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Ter info
Via de Nokia Software Updater is firmware update 31.002 beschikbaar.
Kon hem gisteren nog niet downloaden.

Hoop dat dit mijn problemen MichelatNL in "Het Nokia N79 Topic" oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels ben ik sinds gister in het bezit van een N79 :-) helaas zit er alleen geen Nederlandse taal op. Hij komt uit Engeland.
Na wat google werk kwam ik hier terecht, en vond ik een mooi bericht van Robert Webbe;
Uiteraard heb ik nu NSS van B-phreaks gedownload.
robertwebbe schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 18:19:
[...]

Officieel is het niet mogelijk en moet je dus een truukje uithalen. Aan alle truukjes zijn risico's verbonden dus lees je van te voren in voordat je het gaat doen. Met een beetje zoeken is al veel te vinden.

De oplossing is dat je via Nemesis Service Suite (NSS) van b-phreaks je productcode wijzigt naar 0565720. Daarna doe je een update of herinstallatie met Nokia Software Updater en klaar is klara. Wellicht heb je nog een keypad met vreemde charakters, deze kun je voor niet al te veel geld laten wisselen bij een Nokia Service Point.

[...]
.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 17:34 . Reden: vraag verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:03

IkWilbert

Het is mij!

Topicstarter
MichelatNL schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 00:00:
Ter info
Via de Nokia Software Updater is firmware update 31.002 beschikbaar.
Kon hem gisteren nog niet downloaden.

Hoop dat dit mijn problemen MichelatNL in "Het Nokia N79 Topic" oplost.
Ik heb hem net binnengehaald, ging allemaal erg soepel. Toestel lijkt wat sneller, ga dit weekend even verder testen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd, misschien dat ik die van mij ook update, laat maar weten hoe het bevalt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
peterkuli schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:36:
De enige minpuntjes die ik tot nu toe kan noemen zijn het 'toets blokkering schuifje' en het cameraklepje. Af en toe gaat hij in de broekzak van toetsblokkering af omdat het schuifje geactiveerd wordt. Dit geldt ook voor de camera.
Weet iemand of je het uit kunt zetten dat de camera aan gaat als je het klepje open schuift?
Naar dat laatste ben ik ook wel benieuwd. Gezocht maar niets gevonden. Ik heb nu het cameraschuifje met een stukje tape afgedekt zodat het niet meer kan verschuiven, maar dat is natuurlijk een belachelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 21:10
Ik heb uiteraard ook veel gezocht maar ook niks gevonden. Zelfs geen betaalde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In beide browsers die ik gebruik (Nokia en Opera) krijg ik vaak een melding dat ik niet de juiste Flash-player heb geinstalleerd. Na wat googlen kwam ik Flash Lite tegen, maar als ik die probeer te installeren krijg ik de melding dat de toepassing al geinstalleerd is ("component is ingebouwd"). Iemand een idee hoe ik toch die websites kan bekijken waar kennelijk een (andere?) flash player voor nodig is?
En verklaart dat ook waarom ik geen filmpjes via YouTube kan bekijken? Dat werkt nu nl. voor geen meter, niet via de website en niet via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ik probeerde te updaten en wederom last van connection problemen tijdens update. Alles bij elkaar heb ik nu maar besloten om er een RMA'tje van te maken nu hij nog binnen de garantie zit :) Ben benieuwd wat de uitkomst gaat worden..
En verklaart dat ook waarom ik geen filmpjes via YouTube kan bekijken? Dat werkt nu nl. voor geen meter, niet via de website en niet via de app.
Dat komt volgens mij ook echt door de laatste update. Hier nog iemand die hetzelfde meldt.

[ Voor 45% gewijzigd door speek1984 op 11-11-2009 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb nu al ruim een half jaar een n79 en hij heeft het altijd goed gedaan tot afgelopen zaterdag. Toen begon hij op de raarste momenten vast te lopen, meestal al bij het invoeren van de pin-code, en als je dan wel voorbij de pin-code kwam nadat je hem 10 keer opnieuw had aangezet, liep hij binnen de korste keren helemaal vast en moest je de accu eruit halen om verder te kunnen. Ik heb de telefoon afgelopen maandag helemaal geupdate via nokia software updater, maar dat heeft vrij weinig geholpen. Heeft iemand dit ook(gehad) en heeft iemand er mss een oplossing voor?

• Hjordis
Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:39:
Hallo,

ik heb nu al ruim een half jaar een n79 en hij heeft het altijd goed gedaan tot afgelopen zaterdag. Toen begon hij op de raarste momenten vast te lopen, meestal al bij het invoeren van de pin-code, en als je dan wel voorbij de pin-code kwam nadat je hem 10 keer opnieuw had aangezet, liep hij binnen de korste keren helemaal vast en moest je de accu eruit halen om verder te kunnen. Ik heb de telefoon afgelopen maandag helemaal geupdate via nokia software updater, maar dat heeft vrij weinig geholpen. Heeft iemand dit ook(gehad) en heeft iemand er mss een oplossing voor?
Bij mij is dat ook wel eens gebeurd maar ben toen naar een noika care center gegaan. Daar hebben ze de telefoon ook een software update gegeven. Echter zijn die software updates wat grondiger dan als je het via de pc doet. Bij mij heeft dat toen goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie draait er nu allemaal met de nieuwste update ? en hoe bevalt het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 09:11
geen enkel probleem, merk geen verschil.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
ik heb alleen gehad dat na de telefoon de nieuwe update had dat hij bleef hangen. Verder geen problemen tot nu toe onder vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Er is een nieuwe update beschikbaar 32.001
Heb nog niet kunnen vinden wat er is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MichelatNL schreef op woensdag 23 december 2009 @ 15:09:
Er is een nieuwe update beschikbaar 32.001
Heb nog niet kunnen vinden wat er is veranderd.
Ik heb hem nu op toestel. De telefoon lijkt nu watstabieler en sneller heb ik zo het idee. Wanneer je van een menu teruggaat naar de vorige gaat het wat vloeiender. Het roteren gaat nu zonder blokjes en haperingen.

Het bekende balkje met tijd en info in scherm als schermbeveiliging blijft nog steeds uit. Daar kunnen we denk ik wel naar fluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd, als ik kies voor telefoonsoftware bijwerken krijg ik te zien dat ik up to date ben maar wel de software 30.019 heb, doe ik iets fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 09:12

Theimon

Snapte!?

Bij mij kwam ie ook "over the air" binnen, maar ik zie nog geen fluit verschil. Misschien onder de kap het een of ander veranderd, ik merk het nog niet in ieder geval.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjordis
hier staat de nieuwe software er ook op. Merk weinig verschil. Enige wat me op viel is dat hij iets sneller is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik het bestand ook ergens handmatig downloaden en erop zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:02:
kan ik het bestand ook ergens handmatig downloaden en erop zetten ?
Heb je het al geprobeerd via Nokia Suite?

Misschien komt het door je provider dat je nog niet aan update toebent. Heb je je telefoon gehaald met Vodafone of andere provider applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het is een branded toestel van t-mobile, maar ik heb hem wel simvrij(nieuw) gekocht, ik het zelf een kpn prepay kaartje erin zitten, en het originele 4Gb kaartje vervangen door een 8Gb kaartje via nokia pc suite geeft hij aan dat 30.019 de laatste versie is, via ovi zegt hij dat maps3.0 er is maar die wilt hij ook niet installeren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 19:39:
Nou het is een branded toestel van t-mobile, maar ik heb hem wel simvrij(nieuw) gekocht, ik het zelf een kpn prepay kaartje erin zitten, en het originele 4Gb kaartje vervangen door een 8Gb kaartje via nokia pc suite geeft hij aan dat 30.019 de laatste versie is, via ovi zegt hij dat maps3.0 er is maar die wilt hij ook niet installeren :-(
Volgens mij komt het door het branded zijn bij T-mobile. Dan zit er software van hen in en die zal waarschijnlijk nog niet toe zijn aan update, omdat ze eerst hun applicaties uptodate moeten brengen. Miisschien proberen via een T-mobile shop of nokia center

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de nieuwe firmware 32.001 en aimator 4 heb je een screensaver met een klok. tijd instellen op 15 seconden en de screensaver gaat aan en je toestel op lok bij drukken op een knopje heb je dan een klok in beeld.

http://www.topshareware.c...nimator-4/downloads/1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:30
Ik ben van plan deze phone te gaan kopen
Maar is de accu duur nou echt zo slecht,
hij gaat toch met normaal gebruik wel 5 a 6 dagen mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
De mijne zeker wel. Ik bel niet zo ontzettend vaak, ik SMS meer. Bij mij gaat hij zeker wel 5-6 dagen mee, wat ik voor deze tijd eerlijk gezegd veel vind. Kijken naar iPhone (die ik hiervoor had), deze ging max 3 dagen mee (en dan met WiFi en al het overige dat ik niet gebruik uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ik bedoel eigelijk ook als je 3x per dag je mail binnen haalt, 3 a 4 x per dagen een beetje internet,
en er dan uiteraard nog mee belt en sms't, zou hij dan nog 4 dagen mee gaan ?

Dat wil ik eigenlijk even weten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
4 dagen dan gok ik van wel. Ik check mijn mail af en toe via de browser (hotmail en gmail en soms nog hyves). Zoals ik aangaf bel ik maar af en toe, maar sms ik wel vaak.
Anyhoe, ik denk dat 4 dagen zeker moet lukken (zonder wifi constant aan te hebben, ik gebruik het zelf nooit).

Maar misschien kan iemand anders je opheldering geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Speek schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:19:
4 dagen dan gok ik van wel. Ik check mijn mail af en toe via de browser (hotmail en gmail en soms nog hyves). Zoals ik aangaf bel ik maar af en toe, maar sms ik wel vaak.
Anyhoe, ik denk dat 4 dagen zeker moet lukken (zonder wifi constant aan te hebben, ik gebruik het zelf nooit).

Maar misschien kan iemand anders je opheldering geven :)
Nou ik ben er wel uit, ga hem nu bestellen, de black version :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een tweede hands Nokia 79,
nu werkt hij prima, alleen begint op bepaalde momenten het scherm van gewoon beeld, naar wit beeld, dat houdt drie seconden aan en dan krijg ik weer gewoon beeld, maar drie seconden later weer wit beeld. Dit gaat dan voortdurend zo door, ik vind dit erg vervelend want ik weet niet hoe dit komt. Weet iemand het hier misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@Rosaa
Heb je al geprobeert de fabrieksinstellingen terug te zetten via het menu?
Als dat niet helpt, zou ik als ik jou was even kijken of een software update dat wel doet. Even aan je PC hangen, Nokia Software Updater installeren en gaan :) Let er wel op dat je alles dat op de telefoon zelfs staat moet backuppen (foto's, contacts, muziek etc.). Dit raak je met een software update namelijk allemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 09:11
Nee hoor, er is alleen de KANS dat het kwijtraakt. In principe dus slimmer om het te backuppen, maar zelf doe ik het niet altijd en is tot nu toe altijd goed gegaan (wat dus geen garantie is dat het goed blijft gaan)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:55:
Ik heb sinds gisteren een tweede hands Nokia 79,
nu werkt hij prima, alleen begint op bepaalde momenten het scherm van gewoon beeld, naar wit beeld, dat houdt drie seconden aan en dan krijg ik weer gewoon beeld, maar drie seconden later weer wit beeld. Dit gaat dan voortdurend zo door, ik vind dit erg vervelend want ik weet niet hoe dit komt. Weet iemand het hier misschien?
En vraag jij je nu nog af waarom de vorige eigenaar hem verkocht heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb um sinds gisteren binnen, moet zeggen dat ik erg moet wennen aan de vier knopjes boven in....

Voor de rest prima toestel ;)

** edit ***

Net even een update uitgevoerd naar firmware 32.001
Het lijkt wel of alles nu wat sneller reageert, werkt wel lekkerder vindt ik >:)

[ Voor 50% gewijzigd door Albert020 op 16-01-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welk programma gebruiken jullie eigenlijk voor het updaten, de oude pc suite van nokia of de nieuwere ovi suite van nokia ?

ik krijg overigens de volgende gegevens bij het invoeren van *#0000#
software versie: 30.019
datum software versie:11-06-2009
aangepaste versie: V S60x.x_xxxx_wkxx
datum aangepaste versie: xx-xx-xx
ingestelde taal: 002
model: N79
Type: RM-348
laatste update: niet bijgewerkt

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:16:
welk programma gebruiken jullie eigenlijk voor het updaten, de oude pc suite van nokia of de nieuwere ovi suite van nokia ?
Daar gebruik ik gewoon de nieuwe Nokia software updater ( ook voor Win_7 )
Te downloaden via deze link: Download

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1465.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Albert020 op 17-01-2010 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, die zal ik ook even proberen, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2n925c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Klopt niet hoor, jij v30.019, en ik v32.001
op jou toestel zit waarschijnlijk een Simlock ?

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/1465.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Albert020 op 17-01-2010 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou nee ik heb hem in Eindhoven gekocht(juli 2009) bij gsm-eindhoven.nl als een los toestel, er staat WEL t-mobile op de buitenkant van het toestel maar ik heb er gewoon een kpn kaartje inzitten
toestel code is 0581926

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2010 12:53 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en bijbehorende abonnementen horen in [ABO] Het Nokia N79 levertijden en abonnementen topic