Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32
The_ReVenger schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

De 'i' versies van Nokia werden vaak pas na een aantal maanden / jaren gelanceerd, als er nog steeds veel vraag naar was maar het wel nodig was om het toestel een hardware-matige update te geven. Dit is bij de N97 anders nog lang niet het geval. Bovendien geloof ik niet dat je met een kleiner scherm de telefoon positief beïnvloedt...
De mini is toch nu nog niet gereleased of wel soms? Nokia kennende en het gegeven van de eerste lekken kun je er bijna van op uit dat ergens rond de kerst dit toestel gereleased gaat worden. Een half jaar nadat de
N97 op de markt is gezet. Dit is bijvoorbeeld ook het geval geweest van de N97 en de 5800 maar goed, we zullen het wel zien.

Ps.
In het verleden zijn de meeste (i) telefoons een half jaar / drie kwart jaar na de eerste release uitgebracht. Alleen de 6230 is naar mijn weten een uitzondering geweest, deze is ongeveer een jaar later uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

wheez50 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:19:
[...]

Welkom bij de mobiele site van nu.nl. Nu.nl besluit aan de hand van je browserinfo dat je de mobiele versie moet krijgen. En de volgende keer weer. En weer.

Mobiel surfen werkt prima, als ik maar ergens kan laten vasthouden dat ik de gewone site wil zien. Ik begin een bloedhekel aan 'mobiele' sites te ontwikkelen.
Nou Nou... zolang de web designers er een linkje bijzetten naar de normale versie is het toch geen ramp.
Omgekeerd is vervelender ivm de "lange" laad tijd van bepaalde sites. :/

Maar goed, om dit probleem op te lossen moet de browser worden aangepast. Ze leveranciers moeten een instelling maken dat de website denkt dat het een normale browser betreft. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Miki schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:04:
[...]

De mini is toch nu nog niet gereleased of wel soms? Nokia kennende en het gegeven van de eerste lekken kun je er bijna van op uit dat ergens rond de kerst dit toestel gereleased gaat worden.
....
Vergeet de N95 en de N95 8GB niet. De 8GB kwam 9 maanden later uit.
IK vind het wel prettig hoe Nokia te werk gaat. De N95 8GB is in alle opzichten superieur aan de N95, hoewel de N95 zelf ook een top toestel is. Maar dat zo is het leven. Koop iets gloednieuws, een senseo apparaat ofzo en een paar maanden later verschijnt een nieuwe verbeterde versie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N97 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

Vergeet de N95 en de N95 8GB niet. De 8GB kwam 9 maanden later uit.
IK vind het wel prettig hoe Nokia te werk gaat. De N95 8GB is in alle opzichten superieur aan de N95, hoewel de N95 zelf ook een top toestel is. Maar dat zo is het leven. Koop iets gloednieuws, een senseo apparaat ofzo en een paar maanden later verschijnt een nieuwe verbeterde versie. :P
Dat zal je met zoveel producten mee maken.. is gewoon een trend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:49

robertwebbe

Robert Webbe

= productontwikkeling

Stilstand is achteruitgang. Bij de mobiele telefoons zul je inmiddels iedere 3 maanden een kleine verbetering zien. Commercieel proberen ze de type invulling zo te doen dat je ieder jaar een soort opvolger hebt voor degenen die ieder jaar een nieuwe willen.

Uitzonderingen hierop zijn bepaalde business modellen. Grote bedrijven willen graag lang kunnen doen met een fleet en hier zie je dat Nokia die modellen heel lang produceert en ondersteunt.

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 05-08-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:17
Ze luisteren wel goed bij nu.nl zeg... de mobiele site is aangepast zodat deze nu mooi wordt geladen op de N97.
Je hebt nog steeds geen keus tussen de `PC` versie en de de mobiele, maar deze zier er nu wel goed uit...
Goed werk!

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik ben ook aan het twijfelen om de N97 aan te schaffen.

Kan je ook de feedback die het toestel geeft als je wat aanklikt, uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esveldt86 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:42:

Ja, door het profiel 'Stil' te kiezen.

Wat waarschijnlijk ook betekent dat je ergens in 'Profiel wijzigen' kunt kiezen voor een optie van deze feedback.

(ben even te lui om het voor je uit te zoeken op mijn N97, maar misschien dat iemand anders het kan bevestigen). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

esveldt86 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:42:

Ja, dat kan je in het profiel uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIj mijn E90 kon ik het zo instellen dat de gsm altijd vraagt naar welk toegangspunt ik wil gebruiken.Ik heb het bij dit toestel nog niet gevonden,weet er iemand of het bij de N97 ook nog kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Dat zal je met zoveel producten mee maken.. is gewoon een trend ;)
Ja daar heb je gelijk in maar laat ze bij nokia nu eerst maar eens zorgen dat ze de huidige N97 op tijd kunnen leveren. Ik wacht er via vodafone nu al ruim 3 weken op. Toestel is niet leverbaar wordt er verteld en elke keer wordt door nokia de levering uitgesteld vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:32:
[...]

Ja daar heb je gelijk in maar laat ze bij nokia nu eerst maar eens zorgen dat ze de huidige N97 op tijd kunnen leveren. Ik wacht er via vodafone nu al ruim 3 weken op. Toestel is niet leverbaar wordt er verteld en elke keer wordt door nokia de levering uitgesteld vervelend.
Vergeet niet dat Vodafone nog zijn eigen meuk erop moet zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
DennisV1984 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:03:
Weet iemand wat het verschil is tussen de 2 Officiele non-branded Firmware?

Er is een BENELUX NL versie en een NETHERLANDS NL versie!

De één heeft als toevoeging CV en de ander QW
Ik heb zelf de NL versie geinstalleerd en die werkt, het verschil heb ik geen idee, misschien dat luxemburgs als taal bij de benelux versie zit ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Even 2 vraagjes:
1: Als ik op mijn N97 de toetsen (scherm) blokkeer en ik open het camera klepje binnen een bepaalde tijd dan start de camera gewoon op en kan ik deze gebruiken. Hij geeft echter eerst wel de melding dat ik het de toetsen moet deblokeren ( ondertussen zie je de camerafunctie al opstarten op de achtergrond). Als ik dit probeer na een paar minuten dan kan dit niet meer. Hebben meer mensen dit?
2: De telefoonsoftware kan ik niet direct op het toestel updaten maar via de computer( wel raar want ik lees dat dit wel zou moeten kunnen), opzich geen probleem ware het niet dat de melding in mn telefoon blijft staan dat ik moet updaten ( nadat ik dus heb gedaan via de pc). Andere software is overigens wel direct op het toestel te updaten (N-gage enz). Reboot helpt niet.

Iemand een id?

(Software versie: 11X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even een crosspost uit het i8910 topic aangezien dit een programma voor S60v5 betreft en de 5800 en N97 dus ook worden ondersteund:

Voor de liefhebbers, ik kwam deze browser tegen:

http://www.digia.com/C2256FEF0043E9C1/0/405001847

Features:
Browser UI features

* Full finger touch UI
* Accelerated panning
* Automatic full screen browsing via auto-hiding controls
* Multiple browser windows
* Page rotation for portrait and landscape browsing
* Multiple zoom levels
* Password manager
* Intelligent Bookmark functionality (auto-sorting)
* Bookmark folders
* Bookmark favicons
* URL auto-complete (from history)
* 'Page loading in progress' indicator
* Text select for copy/paste
* RSS feeds

Browser Engine features

* HTML 4.01
* True web page rendering
* JavaScript(tm) 1.5
* HTTP 1.1 with support to secure and non-secure browsing
* HTTP cache
* HTTP cookies
* AJAX support
* Flash content support
* Netscape compatible Plug-in interface
Heb er net even een minuut of 5 mee zitten spelen en er zit een gelikte interface op (fullscreen browsen met terug knop, wat een genot :P). Tevens had ik het idee dat het sneller ging dan met de standaard browser.

Directe link:

https://support.digia.com...&name=Digia@Web_2.0.2.sis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 23:32:
[...]

3 Augustus heeft vodafone een nieuwe lading n97's ontvangen. 28 Juli heb ik gebeld naar Vodafone, want ik had bij hun ook mijn verlening geregeld. Verteld de stem aan de andere kant mij dat er +500 aanmeldingen waren. En dat was 28 juli, er van uitgaand dat vodafone +/- 25 aanmeldingen per dag krijgt...
En never nooit dat vodafone in een keer 500 telefoons van Nokia krijgt. Tja, dat is makelijk afschuiven op Nokia. Of is dit wel heel kort door de bocht???

Gewoon je abbo bij Vodafone annuleren, 48 uur wachten. Naar een mobi-website gaan 30 á 45 euro betalen voor je N97 (ex verzend....) en het de volgende dag in huis hebben.
_/-\o_ geweldig!!!

[ Voor 10% gewijzigd door N97 op 06-08-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Propane schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 02:23:
Even een crosspost uit het i8910 topic aangezien dit een programma voor S60v5 betreft en de 5800 en N97 dus ook worden ondersteund:

Voor de liefhebbers, ik kwam deze browser tegen:

http://www.digia.com/C2256FEF0043E9C1/0/405001847

Features:

[...]

Heb er net even een minuut of 5 mee zitten spelen en er zit een gelikte interface op (fullscreen browsen met terug knop, wat een genot :P). Tevens had ik het idee dat het sneller ging dan met de standaard browser.

Directe link:

https://support.digia.com...&name=Digia@Web_2.0.2.sis
Waarschuwing aan degene die wil gaan testen en/of installeren:
lees eerst dit voor je straks moet gaan 'hard-resetten' want dan is het :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58
DennisV1984 schreef:
Weet iemand wat het verschil is tussen de 2 Officiele non-branded Firmware?

Er is een BENELUX NL versie en een NETHERLANDS NL versie!

De één heeft als toevoeging CV en de ander QW

CoNNaiZ schreef:
Ik heb zelf de NL versie geinstalleerd en die werkt, het verschil heb ik geen idee, misschien dat luxemburgs als taal bij de benelux versie zit ? ;)
Tja dat zou zomaar kunnen, maar dan is er nog een verschil tussen de CV en de QW, de één is een APAC toestel en de ander niet?

Niemand?

Robert Webbe, OOK NIET???

[ Voor 26% gewijzigd door DennisV1984 op 06-08-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die een KPN Experia box hebben en geen Wlan verbinding krijgen met de N97:

Zet het kanaal in je Experia box op 1 en dan doet ie het :). Bij mij dan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK KAN NERGENS meer vinden waar die smtp settings staan!!! :) :) :)

edit: Blijkbaar kun je de uitgaande servers niet meer wijzigen na eenmaal
ingevoerd te hebben. Na het verwijderen van de mailboxen kreeg ik bij het
opnieuw aanmaken wel weer de mogelijkheid om smtp-server in te geven.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

weet er iemand of ik de mailweergave kan aanpassen?

Als ik een mail of smsje ontvang, dan staat er boven de battery een klein e-mail symbooltje maar wil dit wat duidelijker zichtbaar hebben.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende... als ik mijn N97 via USB aansluit op de pc zou deze moeten opladen. Echter als ik dit doe met een vol batterij balkje en de N97 daarna loshaal van USB is ineens het balkje gehalveerd... dus het lijkt wel of de telefoon ontladen wordt ipv opgeladen.

Iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:40:
BIj mijn E90 kon ik het zo instellen dat de gsm altijd vraagt naar welk toegangspunt ik wil gebruiken.Ik heb het bij dit toestel nog niet gevonden,weet er iemand of het bij de N97 ook nog kan?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquiss
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 21:19
dit vraagt die bij mij vanzelf
kijk anders
internet,web opstarten/(scherm met bookmarks zie je nu)opties/instellingen/algemeen/ (TOEGANGSPUNT)
wijzig daar wat dan komt het denk ik wel goed

succes groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:55:
Ik ben sinds gisteren de foto's in mijn start scherm kwijt voor de "favoriete contacten". Ik heb ze verwijderd en opnieuw toegvoegd en van alles geprobeerd, maar de foto's krijg ik niet terug. Is er iemand die weet hoe ik ze terug krijg ?
Iemand een idee hoe ik dit gefixed krijg zonder een hard reset te hoeven uitvoeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 07:28:
[...]

Iemand een idee hoe ik dit gefixed krijg zonder een hard reset te hoeven uitvoeren ?
Heb je de foto's nogmaals toegevoegd aan de contacten?
Als je dan nog niet de foto's te zien krijgt wanneer je de widget op het standby scherm hebt staan, probeer dan eens de contacten opnieuw in de widget te zetten. Even 1 voor 1 uit alleen de widget halen en er nogmaals in.

Ben benieuwd... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die problemen hebben met Sygic en die een "Disk Error" krijgen.

Ze de mappen en de installatie bestanden in je root van je "massa geheugen". Start hierna de installatie. Nu zou je geen "Disk error" meer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen zit met een probleem hij laad nie meer op :O!,

-Als ik hem aan de oplader van het net doe, gebeurt er niks geen lampje aan de zijkant die brand ofzo?
-Doe ik de telefoon uit en doe hem dan aan de lader reageert die wel en springt die aan?!

-sluit ik hem aan op de usb van de pc.. zie ik niks gebeuren.. kijk ik in het menu bij instellingen zie ik hem wel springen naar PC suite?

ik kom er niet uit :(? iemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:47:
mensen zit met een probleem hij laad nie meer op :O!,

-Als ik hem aan de oplader van het net doe, gebeurt er niks geen lampje aan de zijkant die brand ofzo?
-Doe ik de telefoon uit en doe hem dan aan de lader reageert die wel en springt die aan?!

-sluit ik hem aan op de usb van de pc.. zie ik niks gebeuren.. kijk ik in het menu bij instellingen zie ik hem wel springen naar PC suite?

ik kom er niet uit :(? iemand
Dit probleem heb ik in dit topic al vaker voorbij zien komen. En volgens mij is de telefoon in al die gevallen terug naar Nokia gegaan..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus dat houd in dat ik me telefoon voor een hele tijd kwijt ben @*#&!*(@)#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoNNaiZ
The_Fes schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:07:
[...]

Dit probleem heb ik in dit topic al vaker voorbij zien komen. En volgens mij is de telefoon in al die gevallen terug naar Nokia gegaan..
Nee, ik heb er ook last van gehad, maar nu doet hij het fijn.
Wat me opvalt bij USB is dat hij niet doet als je als laatste het mini-usb kabeltje erin doet, maar wel als je als laatste de USB kabel in de computer doet. (Persoonlijke ervaring, geen bewezen oplossing)

Give it a shot :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
CoNNaiZ schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Wat me opvalt bij USB is dat hij niet doet als je als laatste het mini-usb kabeltje erin doet, maar wel als je als laatste de USB kabel in de computer doet. (Persoonlijke ervaring, geen bewezen oplossing)

Hmm oke :)
Iets om rekening mee te houden mocht ik zelf met hetzelfde probleem komen te zitten. Hij ligt thuis eindelijk op me te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm neej niks toch bedankt!,

-het is raar want als ik bij instellingen-connectiviteit-USB

Als ik daar kijk zie ik wel dat die in PC suite-modes gaat.. zowel bij de oplader als de kabel van de pc.

-ik kan ook niet zien of die laait want hij is helemaal vol de batterij.. het lampje aan de zijkant brand ook niet? maarjah de pc herkend hem ook niet

heb hem al in fabrieksinstellinge gezet werkte ook niet?..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 20:29
CoNNaiZ schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Kan hier bevestigen dat ik deze methode ook al een tijd toepas omdat hij anders gewoon niet verbind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm bij mij werkt het als nog niet :(....

dit is echt shit, hij laait nie op maar hij herkend hem wel :(. snap er echt niks van de pc wilt hem gewoon echt niet herkennen ik ben net ook ff naar een andere pc gelopen doet die precies het zelfde :(.

heb je er zo veel plezier van gebeurt dit :/

-iemand ervaringen met nokia service point omgeving nijmegen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:54:

dit is echt shit, hij laait nie op maar hij herkend hem wel :(. snap er echt niks van de pc wilt hem gewoon echt niet herkennen ik ben net ook ff naar een andere pc gelopen doet die precies het zelfde :(.

Gisteren had ik hem m.b.v. die verloopstekker aan een oudere Nokia lader en lag de telefoon op tafel.
Na verloop van tijd, weet niet meer exact wanneer, merkte ik dat hij niet meer laadde en dat de accu bijna leeg was. Niets hielp, ook niet als ik een andere lader er aan hing. In de auto ook niet (heb een lader waar ik die verloopstekker op zet). Thuis gekomen heb ik hem aan de bijbehorende lader gehangen (uit de doos, dus geen verloop ofzo nodig) en hij deed het meteen!

Dus dacht ik: verloopstekkertje kapot. Maar vanochtend in de auto werkte datzelfde stekkertje wel weer.

Ik zal het in de gaten houden, hoop dat het niet aan de telefoon of accu heeft gelegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk een beetje aan een defecte niet goed functionerende accu.

Probeer de accu er is een tijdje eruit te halen en doe hem daarna terug. Misschien maken de contactpunten van de accu geen goede verbinding. Grote kans dat het hier niet aan ligt maar je moet dingen uitsluiten.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sansar schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:03:
[...]

Gisteren had ik hem m.b.v. die verloopstekker aan een oudere Nokia lader en lag de telefoon op tafel.
Na verloop van tijd, weet niet meer exact wanneer, merkte ik dat hij niet meer laadde en dat de accu bijna leeg was. Niets hielp, ook niet als ik een andere lader er aan hing. In de auto ook niet (heb een lader waar ik die verloopstekker op zet). Thuis gekomen heb ik hem aan de bijbehorende lader gehangen (uit de doos, dus geen verloop ofzo nodig) en hij deed het meteen!

Dus dacht ik: verloopstekkertje kapot. Maar vanochtend in de auto werkte datzelfde stekkertje wel weer.

Ik zal het in de gaten houden, hoop dat het niet aan de telefoon of accu heeft gelegen...
Heb jij een lader die zonder verloop aan je toestel kan dan? Ik kreeg er een "normale" lader bij + een verloop stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

takkie.com schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 09:32:
[...]

Heb je de foto's nogmaals toegevoegd aan de contacten?
Als je dan nog niet de foto's te zien krijgt wanneer je de widget op het standby scherm hebt staan, probeer dan eens de contacten opnieuw in de widget te zetten. Even 1 voor 1 uit alleen de widget halen en er nogmaals in.

Ben benieuwd... :?
Foto's opnieuw toevoegen heb ik gedaan maar dat maakt geen verschil. Het opnieuw toevoegen aan de widget schijnt niet te lukken ... hoe zou je dit moeten doen ? Meen dat dit aanvankelijk lukte door aan de favorieten toe te voegen of verwijderen via het adresboek. Alleen als ik dat nu doe past het niks aan, maw dezelfde 4 blijven staan ? Bij Favorieten II, die je ook kan toevoegen, krijg ik helemaal niks toegevoegd.

Kan je zo'n widget ook opnieuw instaleren ? of iemand een andere suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:18:
Ik denk een beetje aan een defecte niet goed functionerende accu.

Probeer de accu er is een tijdje eruit te halen en doe hem daarna terug. Misschien maken de contactpunten van de accu geen goede verbinding. Grote kans dat het hier niet aan ligt maar je moet dingen uitsluiten.

Ik heb er zelf nog geen ervaring mee gehad.
Als die contactpunten niet goed verbinden dan zou je telefoon ook niet aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
Heeben er nog meer mensen last van opnemen?

Als ik gebeld wordt krijg in beeld "opnemen" en "weigeren" maar ik kan geen van beiden aanklikken.
Ook werkt het groene hoorntje niet, en de rode ook niet.

Ik moet hem eerst ontgrendelen.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:17
DennisV1984 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:04:
Heeben er nog meer mensen last van opnemen?

Als ik gebeld wordt krijg in beeld "opnemen" en "weigeren" maar ik kan geen van beiden aanklikken.
Ook werkt het groene hoorntje niet, en de rode ook niet.

Ik moet hem eerst ontgrendelen.

Is hier een oplossing voor?
Dat is geen bug, dat is een feature ;) de pijltjes wijzen ook een kant op hé.... ken je de "slide to unlock" van de iPhone? Dat principe is het. Veeg eens over het groene balkje naar rechts (dacht ik, richting van de pijl), en voila, je neemt op.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:03:
[...]
Als die contactpunten niet goed verbinden dan zou je telefoon ook niet aan gaan.
Dat is niet waar; van een slecht contact met je batterij kun je de gekste storingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:33:
[...]

Heb jij een lader die zonder verloop aan je toestel kan dan? Ik kreeg er een "normale" lader bij + een verloop stekker.
Je zou gewoon de AC-10E lader bij je telefoon moeten hebben gehad. Deze levert ook 1200 mA ipv de 800 mA die de AC-5E (die bij de N95/N96) zit waardoor je accu ook sneller opgeladen is.
Afbeeldingslocatie: http://www.cellbizz.de/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/1/0/106311-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.disagu.de/images/product_images/original_images/17492_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:03:
[...]
Dat klopt dus niet zoals een eerder persoon hier boven mij vermeld heeft.

Maar voor de gene die het hebben dat de accu niet naar behoren werkt haal die accu er is uit voor zeg één minuut bijvoorbeeld. Doe hem daarna terug. Sluit je telefoon aan op de accuoplader en kijk wat hij dan doet. Mocht dit niet helpen dan zal ik toch een NSP gaan opzoeken en vragen als ze je daar verder kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacula schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:57:
[...]

Je zou gewoon de AC-10E lader bij je telefoon moeten hebben gehad. Deze levert ook 1200 mA ipv de 800 mA die de AC-5E (die bij de N95/N96) zit waardoor je accu ook sneller opgeladen is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou dan ben ik dus mooi genaaid aangezien ik er een AC-8E(890mA) lader bij heb gekregen met het verloopje CA-146C.
Ik vond het ook al akelig lang duren voordat mn accu vol was ( duurde zeker 2 keer zo lang als bij mn N80 ).
Nog meer mensen deze lader erbij gekregen?
PS: De verpakking was nog verzegeld.
PS2: Weet er iemand een oplossing om in het update menu de melding telefoonsoftware update weg te krijgen? Ik heb dit via de pc gedaan alleen de melding gaat niet weg uit mn telefoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:18:
[...]
Ik heb mijn N97 bij de laptopshop besteld en heb 'een belgische' gekregen
met een 220v->micro-usb lader, een nokia->micro-usb blokje en een datakabel waar je
ook mee op kan laden..(en dan heb ik ook nog zo'n polsbandje gekocht waar een lader
in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
[...]

Nou dan ben ik dus mooi genaaid aangezien ik er een AC-8E(890mA) lader bij heb gekregen met het verloopje CA-146C.
Ik vond het ook al akelig lang duren voordat mn accu vol was ( duurde zeker 2 keer zo lang als bij mn N80 ).
Ik heb er de AC-3E (350 mA) met verloopstukje CA-146C bij gekregen. Deze laadt ook errrrrrggg langzaam op. Het beste en snelste gaat het nog via de usb van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
fsve schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:07:
[...]

Dat is geen bug, dat is een feature ;) de pijltjes wijzen ook een kant op hé.... ken je de "slide to unlock" van de iPhone? Dat principe is het. Veeg eens over het groene balkje naar rechts (dacht ik, richting van de pijl), en voila, je neemt op.
En het leukste van alles is..... IK HEB OOK EEN IPHONE!! hahahaha, stom van me...
Ik drukte tot nu toe altijd op de "pijlen" in het scherm. Als je hem namelijk unlocked doormiddel van de schuif aan de zijkant, verwdwijnen de pijlen, dus zag ik er niet het nut van in, maar ik ben pas 2x gebeld, dat is een mooi excuus, toch?

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j.tol41 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Ik heb er de AC-3E (350 mA) met verloopstukje CA-146C bij gekregen. Deze laadt ook errrrrrggg langzaam op. Het beste en snelste gaat het nog via de usb van de laptop.
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat het opladen via de pc sneller gaat dan via de oplader met verloopstukje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een transcend micro sd card 8 gb gekocht maar als ik hem in de kaartlezer stop om navigon erop te installeren dan pakt ie em niet.
Vaag gedoe zeg!! Heeft iemand hier ook ervaring mee? Als ik hem in mijn telfoon stop dan herkent ie hem wel.

Als ik een oud sd cardje in de kaartlezer stop leest ie em weer wel :S...snap er geen zak meer van. Nog eff en ik pleur em uit het raam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:06:
Hallo,

Ik heb een transcend micro sd card 8 gb gekocht maar als ik hem in de kaartlezer stop om navigon erop te installeren dan pakt ie em niet.
Vaag gedoe zeg!! Heeft iemand hier ook ervaring mee? Als ik hem in mijn telfoon stop dan herkent ie hem wel.

Als ik een oud sd cardje in de kaartlezer stop leest ie em weer wel :S...snap er geen zak meer van. Nog eff en ik pleur em uit het raam!
Kan je kaartlezer dat kaartje wel aan? Er staat me iets van bij dat niet alle kaartlezers SDHC kaartjes aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Het is mij inderdaad ook opgevallen dat het opladen via de pc sneller gaat dan via de oplader met verloopstukje
Ik heb het vermoeden dat het verloopstukje een hoop vermogen wegneemt, het maakt geluid en wordt aardig warm namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 01-10 16:26
[...]

PS2: Weet er iemand een oplossing om in het update menu de melding telefoonsoftware update weg te krijgen? Ik heb dit via de pc gedaan alleen de melding gaat niet weg uit mn telefoon.
Kijk hier eens:
http://www.nokia.nl/ontde...pecificaties#package-sspc

Inhoud van het verkooppakket

* Nokia N97
* Nokia Batterij (BP-4L)
* Nokia Reislader (AC-10)
* Nokia Datakabel (CA-101)
* Nokia Muziekhoofdtelefoon met draad (AD-54, HS-45)
* Nokia Laderadapter (CA-146)
* Reinigingsdoekje

Waarschijnlijk heb je een import toestel gekregen. Ik zou bij de verkoper gewoon de juiste lader eisen als er nergens op de site of in de winkel anders aangegeven staat/stond. (mailtje met klacht en link naar nokia site zou iig een reaktie moeten opleveren van de verkoper)

ps: Misschien kun je deze link er ook bij plaatsen als bewijs dat de lader niet geschikt is voor N97
http://www.nokia.nl/ontde...ader-ac-8/compatibiliteit

[ Voor 8% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-08-2009 16:46 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:37:
[...]

Kijk hier eens:
http://www.nokia.nl/ontde...pecificaties#package-sspc

Inhoud van het verkooppakket

* Nokia N97
* Nokia Batterij (BP-4L)
* Nokia Reislader (AC-10)
* Nokia Datakabel (CA-101)
* Nokia Muziekhoofdtelefoon met draad (AD-54, HS-45)
* Nokia Laderadapter (CA-146)
* Reinigingsdoekje

Waarschijnlijk heb je een import toestel gekregen. Ik zou bij de verkoper gewoon de juiste lader eisen als er nergens op de site of in de winkel anders aangegeven staat/stond. (mailtje met klacht en link naar nokia site zou iig een reaktie moeten opleveren van de verkoper)

ps: Misschien kun je deze link er ook bij plaatsen als bewijs dat de lader niet geschikt is voor N97
http://www.nokia.nl/ontde...ader-ac-8/compatibiliteit
Thx for the info. Ik ga er waarschijnlijk wel mee terug.
Wat je met de laaste link zegt bedoelen ze alleen iets anders, alle laders met een 2 of 3 mm plug zijn idd niet geschikt mits er geen verloop(CA-146C) aan zit, een N97 heeft immers een micro usb aansluiting.

Nokia:
De Nokia LaderadapterCA-146C. Deze compacte adapter zet voeding van een bron van 2mm of 3mm om in een microUSB-verbinding, waardoor je Nokia toestel altijd klaar is voor gebruik.

(Compatible met alle 2 of 3 mm laders).

PS: kan ik elke micro usb lader aan mijn N97 hangen, of is dat tamelijk gevaarlijk? Ik heb er namelijk nog een paar van een navi-systeem en een mp3 speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sendar schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 15:47:
[...]

Op MobileCowboys staat er ook al een aardig stukje over, heb er zelf ook last van :( Ga er vanuit dat het wel wordt opgelost door Nokia, maar verlopig nog niet.
Nou bij mij dus ook nu...mooi kut!! ik vermijdt gewoon het foto's maken omdat ik bang ben dat de hele lens bekrast raakt. Tis toch niet normaal!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:23:
[...]
Kan je kaartlezer dat kaartje wel aan? Er staat me iets van bij dat niet alle kaartlezers SDHC kaartjes aan kunnen.
Het ligt gewoon aan de lezer denk ik indd. Heb gewoon telefoon aangesloten an als massaopslag geconnect.
Dan heb je geen kaartlezer nodig.

Ben aan het experimenteren met navigatie programma's. Mijn bevindingen tot nu toe zijn :

- nokia maps (jaar gratis licentie gekregen bij music pack) > krijg op geen mogelijke manier werkend met NL stem begeleiding terwijl ik hem wel zo ingesteld heb. Engels spreekt wel gewoon tijdens de begeleiding. Ik heb een EU toestel dus het zou in principe geen probleem moeten zijn.
Het duurd dik paar minuten voordat ik een fix heb. Daarnaast heb ik het gevoel net zoals bij mijn N95 dat ik de slider open moet hebben staan om een betere en snellere fix te krijgen...nog meer mensen dit hebben?

- Sygic > werkt in principe wel maar duurd ook net als bij nokia maps ontzettend lang voordat ik een fix heb. Dit is super irritant. Verder merk ik dat ie traag werkt, ben bijv al bij een rotonde aangekomen en op het scherm rijd ik nog een paar meter voor de rotonde.

Ik beide gevallen wanneer er nog geen fix is krijg ik logischerwijs de melding dat ie aan het wachten is op bruikbaar GPS signaal. Echter als ik kijk bij de satelieten kijk heb ik er eeen aantal in ontvangst. Gek!

Navigon> Ik heb net geprobeerd erop te zetten maar krijg het niet aan de praat. Na installatie zie ik een mapje in mijn telefoon staan met navigon. Zodra ik de aplicatie opstart doet ie gewoon niets.

=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan wel Sygic MCguider er op zetten die werkt perfect,

Het Sygic McGuider Topic

:)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
Wat schrijft hij net:
- Sygic > werkt in principe wel maar duurd ook net als bij nokia maps ontzettend lang voordat ik een fix heb. Dit is super irritant. Verder merk ik dat ie traag werkt, ben bijv al bij een rotonde aangekomen en op het scherm rijd ik nog een paar meter voor de rotonde.
Zelf heb ik ook cygic, en bij mij werkt het fantastisch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar waarom moeilijk doen als je assisted GPS kunt aanzetten in zowel Sygic als in Maps. Ga er vanuit dat we allemaal aan internetbundeltje hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sansar
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-01-2024
[Betreft posts over de accu, hierboven]

Ik heb dus zoals het hoort de micro USB lader erbij. Eerder vandaag schreef ik dat het verloopkabeltje weer werkte en vanmiddag toen ik weer naar huis reed, deed hij niets. Aangezien hij wel aan het boordnet hangt (via de Nokia carkit CK-300), wordt hij warm en ik vermoed dat het daar aan ligt.

Thuisgekomen hing ik de N97 aan de datakabel op de laptop en hij is nu aan het laden.

Maar de volgende keer dat de telefoon/accu zelf raar begint te doen, probeer ik het trucje met het verwijderen van de accu wel. Vooralsnog (na vanmiddag) neem ik aan dat het verloopkabeltje de geest geeft als hij (te) warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet hij wel heel erg warm worden aangezien die van mij zo warm word dat ik mn vingers er zowat aan brand maar nog wel laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
j.tol41 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:49:
[...]

Ik heb er de AC-6E (550Ma) erbij gekregen met het bekende verloopstukje. Ik heb een UK versie N97.
Laden duurt inderdaad lang, ik leg de N97 meestal aan de lader als ik naar bed ga. Is die de volgende dag weer lekker vol.
Vreemd dat er zoveel verschillende laders geleverd wordt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik heb nu ongeveer 2 weken de helloox2 hack draaien en werkt perfect.

Geen programma's meer signen of certificaat fout meldingen is een van de grootste voordelen.

OPDA heeft tegenwoordig ook een online signing page btw. (vvor de mesen die nog een manier van sighnen zochten)

Het is een chinese (denk ik) site, maar er is ook een engels gedeelte waar alles duidelijk is uitgelegd.

[ Voor 39% gewijzigd door Golf2vr6 op 07-08-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
Nee is opzich niet zo vreemd, wij hebben 230V 16A, andere landen hebben minder, dus hebben ze ook een andere oplader nodig, de meesten zijn echter electronisch variabel, en kunnen tussen de 150V en 250V aan.

Dan nog de verschillende "vormen" van de stopcontacten, zoals de engelse "driepoot" met aardpen, etc.

Overigens is de N97 doos NOOIT geseald, maar hoort er een zegel op, sommige series uitgezonderd, o.a. de vodafone, die is niet gezegeld.

Als je een vreemde oplader in de doos hebt zitten, en hij zat in het plastic geseald, is de engelse lader er gewoon uitgehaald, en een standaard nokia lader bijgevoegd. Vervolgens gaat men naar de groenteboer om het opnieuw te vacuumsealen, of men beschikt zelf over zo een aparaat. In elk geval moeten mensen deze praktijken NIET ondersteunen, klaag steen en been, draai de koop terug, spread the word! Engelse toestellen zijn voor de engelse markt, Nederlandse voor de Nederlandse markt. Betaal dan een tientje meer, en heb gewoon garantie! En alle producten die bij het product horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
DennisV1984 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:30:
Nee is opzich niet zo vreemd, wij hebben 230V 16A, andere landen hebben minder, dus hebben ze ook een andere oplader nodig, de meesten zijn echter electronisch variabel, en kunnen tussen de 150V en 250V aan.

Dan nog de verschillende "vormen" van de stopcontacten, zoals de engelse "driepoot" met aardpen, etc.

Overigens is de N97 doos NOOIT geseald, maar hoort er een zegel op, sommige series uitgezonderd, o.a. de vodafone, die is niet gezegeld.

Als je een vreemde oplader in de doos hebt zitten, en hij zat in het plastic geseald, is de engelse lader er gewoon uitgehaald, en een standaard nokia lader bijgevoegd. Vervolgens gaat men naar de groenteboer om het opnieuw te vacuumsealen, of men beschikt zelf over zo een aparaat. In elk geval moeten mensen deze praktijken NIET ondersteunen, klaag steen en been, draai de koop terug, spread the word! Engelse toestellen zijn voor de engelse markt, Nederlandse voor de Nederlandse markt. Betaal dan een tientje meer, en heb gewoon garantie! En alle producten die bij het product horen.
Garantie heb je sowieso wel hoor, maar verder heb je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
De standaard fabrieksgarantie van 1 jaar wel, maar het 1 jaar extragarantieplan van vodafone, dat loop je mis...

Ook moet je dan naar een NSP gaan, bij voda, of T-mob worden defecte toestellen opgehaald, en kan je een gratis een leentoestel krijgen, alles aan de deur.

Probeer na een jaar nog maar eens naar studentmobiel te gaan vor je garantie.... Denk niet dat je wat voorelkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TestCees
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:36:
[...]
Ben aan het experimenteren met navigatie programma's. Mijn bevindingen tot nu toe zijn :
Nokia Kaarten werkt goed met een bluetooth gps muis. De ingebouwde gps is onvoldoende om te navigeren.
Als ik thuis een route plan (via wifi) en dan ga rijden werkt dat niet. Het programma moet opnieuw worden gestart om over te schakelen op mobiel internet.
Vervelend nu de KLPD wil verbieden dat je onder het rijden aan je navigatie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
Golf2vr6 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:24:
Ik heb nu ongeveer 2 weken de helloox2 hack draaien en werkt perfect.

Geen programma's meer signen of certificaat fout meldingen is een van de grootste voordelen.

OPDA heeft tegenwoordig ook een online signing page btw. (vvor de mesen die nog een manier van sighnen zochten)

Het is een chinese (denk ik) site, maar er is ook een engels gedeelte waar alles duidelijk is uitgelegd.
Ik vind het toch veiliger om elke keer eventjes te signen. Ik weet niet hoe het zit met de garantie, maar het lijkt mij niet safe om het toestel zelf te hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
DennisV1984 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 21:49:
De standaard fabrieksgarantie van 1 jaar wel, maar het 1 jaar extragarantieplan van vodafone, dat loop je mis...

Ook moet je dan naar een NSP gaan, bij voda, of T-mob worden defecte toestellen opgehaald, en kan je een gratis een leentoestel krijgen, alles aan de deur.

Probeer na een jaar nog maar eens naar studentmobiel te gaan vor je garantie.... Denk niet dat je wat voorelkaar krijgt.
Ik heb zwart op wit van Studentmobiel dat ik twee jaar garantie heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
TestCees schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 22:54:
[...]

Nokia Kaarten werkt goed met een bluetooth gps muis. De ingebouwde gps is onvoldoende om te navigeren.
Als ik thuis een route plan (via wifi) en dan ga rijden werkt dat niet. Het programma moet opnieuw worden gestart om over te schakelen op mobiel internet.
Vervelend nu de KLPD wil verbieden dat je onder het rijden aan je navigatie komt.
Wat een kletskoek zeg! De N95 was al erg goed met navigatie, de N97 doet het zeker niet slechter! Waarom zou de ingebouwde gps onvoldoende zijn? Ik heb de externe gps muis al jaren geleden aan de wilgen gehangen. De kaarten download je gewoon via je computer ,daarna wordt er weinig gedownload via mobiel internet.
Ik gebruik de N97 nagenoeg dagelijks voor Navigatie (Sygic) en heb echt geen klagen. Soms een misrekening, maar dat deed mijn TomTom ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 22:09

RV

®

Miki schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:04:
[...]

De mini is toch nu nog niet gereleased of wel soms? Nokia kennende en het gegeven van de eerste lekken kun je er bijna van op uit dat ergens rond de kerst dit toestel gereleased gaat worden. Een half jaar nadat de
N97 op de markt is gezet. Dit is bijvoorbeeld ook het geval geweest van de N97 en de 5800 maar goed, we zullen het wel zien.

Ps.
In het verleden zijn de meeste (i) telefoons een half jaar / drie kwart jaar na de eerste release uitgebracht. Alleen de 6230 is naar mijn weten een uitzondering geweest, deze is ongeveer een jaar later uitgebracht.
Zeg ik dat de mini al gereleased is? Nee. Als dit toestel op de markt komt, áls het al komt, is het gewoon nog steeds minder als de andere toestellen, terwijl de 'i' versie meestal beter is. Dat baseer ik dan op deze specs.

Hoe kan het trouwens zijn dat er al een versie van de N97 is gereleased zoals je zegt, terwijl deze nog moet komen? Of klopt de laatste zin van je 1e alinea niet?

Het is fijn dat je weet wanneer de 'i' versies wel of niet uitkomen, maar daar heb je niks aan. Jij weet niet te zeggen wanneer dat ding komt en of ie al komt, en ik ook niet. Maar ik probeer er ook niet achter te komen en zeg verder alleen maar wat het in mijn ogen niet interessant is. Dat de enige zin die jij eruit haalt het 'wel of niet al uitzijn van die telefoon is', vindt ik toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
[...]

Neem eens contact op met je leverancier zou ik zeggen, want je hoort gewoon de AC-10E te krijgen. Zo te lezen heb jij nog geluk, de meesten hebben een lader met een nóg lagere capaciteit gekregen.
Vergeet overigens niet dat de accu van de N80 maar een capaciteit heeft van 760 mAh en de N97 er een heeft van 1500 mAh. Dubbele capaciteit duurt natuurlijk ook langer met laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje...ik heb een paar themes geinstaleerd,maar bij instalatie zie je hoeveel geheugen er nog vrij is.Nu wil ik het C:// (telefoon geheugen) zo vrij mogelijk houden zodat de telefoon snel blijft presteren.Maakt het uberhaupt uit waar ik iets instal?Ik heb een 8 gig kaartje erin gestoken en ik dacht dat het ms beter was om de themes te installen op het kaartje zodat het telefoon geheugen gespaart blijft.Of werkt de telefoon juist sneller als alles in het telefoon geheugen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonsan schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 23:47:
[...]

Ik heb zwart op wit van Studentmobiel dat ik twee jaar garantie heb.....
Iedereen met een N97 heeft twee jaar garantie... Nokia biedt nl al zo'n 4 jaar, 24 maanden garantie op al haar telefoons aangekocht op of na 1 april 2005.

1. Welke garantie biedt Nokia voor zijn producten?

Nokia biedt in de meeste landen een beperkte garantie die bepaalde types van herstellingen dekt voor de meeste nieuwe producten.

De Europese beperkte garantie omvat 24 maanden dekking voor nieuwe Nokia telefoons aangekocht op of na 1 april 2005 binnen de Europese Unie, IJsland, Noorwegen, Zwitserland en Turkije.

Accessoires worden gedekt tijdens een kortere periode; raadpleeg voor meer informatie de Europese beperkte garantie.

Informatie over de internationale toepassing van andere Nokia garanties verschilt van land tot land. Voor meer informatie breng je een bezoek aan je lokale Nokia website of een Nokia Service Center. Je vindt de adressen van de Service Centers via het keuzemenu onderaan in herstellingen.

Zie hier de gehele garantievoorwaarden

Afsluiten van extra Vodafone of andere garanties is dus totaal overbodig en niets meer en niets minder dan een extra inkomstenbron... (er van uitgaande dat de langste gebruikstermijn 2 jaar is (2 jaarabbo))

;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2009 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasjos
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:07:
[...]

Thx for the info. Ik ga er waarschijnlijk wel mee terug.
Wat je met de laaste link zegt bedoelen ze alleen iets anders, alle laders met een 2 of 3 mm plug zijn idd niet geschikt mits er geen verloop(CA-146C) aan zit, een N97 heeft immers een micro usb aansluiting.

Nokia:
De Nokia LaderadapterCA-146C. Deze compacte adapter zet voeding van een bron van 2mm of 3mm om in een microUSB-verbinding, waardoor je Nokia toestel altijd klaar is voor gebruik.

(Compatible met alle 2 of 3 mm laders).

PS: kan ik elke micro usb lader aan mijn N97 hangen, of is dat tamelijk gevaarlijk? Ik heb er namelijk nog een paar van een navi-systeem en een mp3 speler.
Dan moet je ff kijken of die lader hetzelfde aantal ampère's heeft of minder. Als ie meer heeft, kun je het beter niet doen, want dan kan je accu ontploffen. Teveel minder is ook niet slim, want dan kan je lader oververhit raken. Als er dan een vonkje vrijkomt, heb je kans dat alles in de fik vliegt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 14:18
Xmasjos schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:45:
[...]

Dan moet je ff kijken of die lader hetzelfde aantal ampère's heeft of minder. Als ie meer heeft, kun je het beter niet doen, want dan kan je accu ontploffen. Teveel minder is ook niet slim, want dan kan je lader oververhit raken. Als er dan een vonkje vrijkomt, heb je kans dat alles in de fik vliegt :D
Niet alle laders zijn geschikt:
4. Service procedure or process
N97 suitable chargers that can be used together with CA-146C are AC-4 and AC-5. If customer uses other
types of charger and complains about symptoms described in chapter 3, please advice customer to stop
using those chargers. N97 Device and battery should not be returned as failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalua85 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 10:02:
[...]

Niet alle laders zijn geschikt:

[...]
Heb jij daar een linkje van? Ik kan het niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 20:04
Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:54:

NSP in Nijmegen is gsmshop aan de augustijnenstraat. Heb er in zoverre goede ervaring mee dat ze de nieuwste versie op m'n Vf versie hebben gezet waardoor al die Vf handel er vanaf is. Is ook allemaal vastgelegd dus geen probleem mbt garantie e.d.
goede service dus en je zou er mee lang kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09 13:51
CoNNaiZ schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:09:
[...]
Onzin, de vodafone toestellen hebben een eigen product code. Er zit weinig branding op, dat geef ik toe (ipv contacten rechtsonder staat er 'live' hun eigen homepage, maar veel meer viel er niet te ontdekken (Vandaar waarschijnlijk ook dat hun eerste update vrij snel na de Nokia release kwam) Ongetwijfeld zullen ze ook Skype programma's hebben uitgezet ;)

Ik heb hem zelf uit de Vodafone winkel (op 4 juli precies) en daar had hij echt de vodafone productcode.
Aangezien ik de branding liever kwijt dan rijk ben, ging ik opzoek naar een manier om deze te verwijderen, hieronder enkele links:
http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/firmware.htm
http://reviews.ebay.co.uk...0QQugidZ10000000012152314
http://forum.vodafone.co.uk/index.php?showtopic=31837

Heeft iemand hier al ervaring mee? Aangezien mensen op het vodafone forum aangeven dat het niet elke keer goed gaat wanneer ze het proberen, of vergeten deze mensen een bepaalde stap?

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

etienne100 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:55:
[...]

NSP in Nijmegen is gsmshop aan de augustijnenstraat. Heb er in zoverre goede ervaring mee dat ze de nieuwste versie op m'n Vf versie hebben gezet waardoor al die Vf handel er vanaf is. Is ook allemaal vastgelegd dus geen probleem mbt garantie e.d.
goede service dus en je zou er mee lang kunnen gaan.
toevallig kom ik er net vanaf :)!,
duurde 2 a 3 weken voordat die weer terug was dusjah baal er wel van :(.. hun konden hem ook niet maken omdat ze volgmij geen ervaring in de toestel hebben.
dussss nu 3 weken ofzo wachten :( shitt ! maarjah niks aan te doen.. telefoon die je niet kan oplade werkt ook niet he :P hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaming247 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 12:59:
[...]

Aangezien ik de branding liever kwijt dan rijk ben, ging ik opzoek naar een manier om deze te verwijderen, hieronder enkele links:

Heeft iemand hier al ervaring mee? Aangezien mensen op het vodafone forum aangeven dat het niet elke keer goed gaat wanneer ze het proberen, of vergeten deze mensen een bepaalde stap?
1 ding kan ik je wel vertellen; bij mij heeft NSS mijn toestel in eerste instantie om zeep geholpen. Maar ja, er zijn altijd wegen dit weer te herstellen. (het blijft tenslotte niets meer en minder dan een stukje hardware, waar wat software op draait... Als je PC alleen maar een piepje geeft bij het opstarten en verder niets doet gooi je hem toch ook niet weg?)

Google eens op "bricked my N97" (2e link), JAF, Navifirm. Alles goed lezen en niet lukraak aan de gang gaan. Dat is het meest belangrijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-10 14:18
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 11:18:
[...]

Heb jij daar een linkje van? Ik kan het niet vinden namelijk.
Het komt uit een Service Bulletin van Nokia die bestemd zijn voor de Service punten, ik kan je helaas dus geen link geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kalua85 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 14:31:
[...]

Het komt uit een Service Bulletin van Nokia die bestemd zijn voor de Service punten, ik kan je helaas dus geen link geven
Ik ben al bij de Belcompany geweest. Lader omgewisseld voor een AC-10. Was verder geen probleem, kreeg alleen het idee dat ze maar al te goed wisten wat er aan de hand was.
Tanx anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
Even een stomme vraag tussen door.

Kan je alleen een telefoon aannemen, als de schermbeveiliging in werking is, door de ontgrendeling aan de zijkant te schuiven en dan op opnemen klikken? Als er wordt gebeld staat er op het scherm 'blokkering opheffen' maar als ik er een aantal keer op druk gebeurt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aeroxtaxi schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 16:39:
Even een stomme vraag tussen door.

Kan je alleen een telefoon aannemen, als de schermbeveiliging in werking is, door de ontgrendeling aan de zijkant te schuiven en dan op opnemen klikken? Als er wordt gebeld staat er op het scherm 'blokkering opheffen' maar als ik er een aantal keer op druk gebeurt er niets.
Neen; Je kunt ook opnemen of weigeren op je touchscreen door de knoppen te schuiven "Slide to unlock" heet dat. Gewoon op drukken werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeroxtaxi
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10-2024
dank je, weer wat geleerd. Niet drukken maar schuiven.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
[...]

Zoek eens in het N79 topic op Phoenix. Met deze software doe ik al m'n telefoons updaten en productcodes aanpassen. Nog geen brick gehad ;)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb verder terug iets gelezen over www.nokiahacks.nl. Deze site claimt dat ze voor een euro of 5(dacht ik) de branding er af halen.
Ik meende dat de poster er een goede ervaring mee had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Nu online
|Ik heb sinds gisteren ook een N97 en ik heb na het plaatsen van de backcover een openstaande stuk. Dat heb ik volgens mij nog niet langs zien komen hier. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Fes schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:55:
|Ik heb sinds gisteren ook een N97 en ik heb na het plaatsen van de backcover een openstaande stuk. Dat heb ik volgens mij nog niet langs zien komen hier. Hebben meer mensen daar last van?
Ik iig niet. Als je met het plaatsen eerst de cover aan de kant van de camera er inhaakt en dan op 5 punten vastklikt kan er weinig misgaan lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
Branding is er zelf af tehalen, en een brick krijg je niet, alleen een eindeloze bootcycle, die weer optelossen is met de 3 vingermethode, heb je echt geen phoenix voor nodig, alleeen NSS en NSU!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Verwijderd schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 17:46:
[...]

Ik heb verder terug iets gelezen over www.nokiahacks.nl. Deze site claimt dat ze voor een euro of 5(dacht ik) de branding er af halen.
Ik meende dat de poster er een goede ervaring mee had.
En die doen dan hetzelfde wat jij ook kunt doen. Sites die geld vragen voor hacks e.d. die vrij op internet verkrijgbaar zijn.....

branding kan je zelf verwijderen en hack is via site van helloox2 zo te downloaden.

lol, nog zo'n site van nokiahacks is deze: http://www.symbiansigned.nl/dutch/

te erg voor woorden. Er zijn schijnbaar mensen die hier in trappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 08-08-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
hahaha echt te grappig, gewoon een kwestie van b.v. opda.net.cn of consorten, er zijn legio webites die dat kunnen doen, en symbiansigned kan het NIET, hun doen dus ook gewoon een aanvraagje op opda.

Waar ik me ook zo verschrikkelijk zwaar aan irriteer, zijn advertenties op b.v. marktplaats/ebay.
West europa op b.v. sygic/tomtom/garmin. Wordt ik echt pissig van, vertel mensen dan gewoon waar ze het GRATIS kunnen krijgen, inplaats van er nog geld voor te vragen ook.

Ik heb b.v. mijn sygic al aan een stuk of 6 personen cadeau gedaan, gewoon via de P.M. natuurlijk, omdat het HIER niet mag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In welk geheugen kan je nu eigenlijk het beste de apps installen?Zodat de telefoon het snelste is:telefoongeheugen,c,of f?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Voor de liefhebbers:

Windows Live Messenger v5.501.1003 S60v5 SymbianOS9.4 Signed

Afbeeldingslocatie: http://img178.imageshack.us/img178/3240/windowslivemessengersym.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Golf2vr6 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:55:
Voor de liefhebbers:

[afbeelding]
Is dit net als met de MSN op de N95 dat je een bepaald bedrag per maand moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:55:
Voor de liefhebbers:

[afbeelding]
Ok nice, dat werkt goed. Weet je toevallig ook waarom ik als toeganspunt geen wifi kan kiezen? Ook niet als ik reeds verbonden ben met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:43:
In welk geheugen kan je nu eigenlijk het beste de apps installen?Zodat de telefoon het snelste is:telefoongeheugen,c,of f?
Zou je massa nemen aangezien dit ook intern is. Het geheugen (C) zou ik niet dichtslibben met software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet meet zo grappig hoor als ze je veroordelen voor een boete van 100000€ voor het verkopen van illegale producten.
DennisV1984 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 22:49:
hahaha echt te grappig, gewoon een kwestie van b.v. opda.net.cn of consorten, er zijn legio webites die dat kunnen doen, en symbiansigned kan het NIET, hun doen dus ook gewoon een aanvraagje op opda.

Waar ik me ook zo verschrikkelijk zwaar aan irriteer, zijn advertenties op b.v. marktplaats/ebay.
West europa op b.v. sygic/tomtom/garmin. Wordt ik echt pissig van, vertel mensen dan gewoon waar ze het GRATIS kunnen krijgen, inplaats van er nog geld voor te vragen ook.

Ik heb b.v. mijn sygic al aan een stuk of 6 personen cadeau gedaan, gewoon via de P.M. natuurlijk, omdat het HIER niet mag....
Pagina: 1 ... 16 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.