Nokia N97 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste
Acties:
  • 389.542 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 18:10:
Is niet meet zo grappig hoor als ze je veroordelen voor een boete van 100000€ voor het verkopen van illegale producten.

[...]
Wat is er illegaal aan dan?
Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 13:48:
[...]

Ok nice, dat werkt goed. Weet je toevallig ook waarom ik als toeganspunt geen wifi kan kiezen? Ook niet als ik reeds verbonden ben met wifi.
Tijdens het inlog scherm op opties klikken

ps Het is wel een vage Chinese versie (frings e.d. hebben mijn voorkeur
)

[ Voor 42% gewijzigd door Golf2vr6 op 09-08-2009 19:59 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:56:
[...]

Wat is er illegaal aan dan?

[...]

Tijdens het inlog scherm op opties klikken

ps Het is wel een vage Chinese versie (frings e.d. hebben mijn voorkeur
)
Ik heb gewoon een normale engelse versie, en daar kan ik maar uit 3 toegangspunten kiezen, te weten 3 telecom aanbieders.
Maakt ook niet zo gek veel uit, volgende maand gaat mn internet abo in.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
N97 Internet Radio mod.

Voeg nu internet radio toe aan je music player

Je moet over een hacked n97 beschikken!!!

http://ul.to/aapd0y

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/9586/scr000034.jpg

Install s60 Internet Radio en de file music_matrix_items.xml kopieren naar C:/private/101f4cd2/suites/musicsuite en je telefoon opnieuw opstarten. Rename je orginele file eerst naar .old zodat je het ook weer ongedaan kan maken als je dat wilt.

deze player heeft neen paar minder leuke zenders in zijn playlist, deze zijn te vervangen door .pls file vanuit winamp e.d. te importeren.

Als je niet weet wat je doet....laat het dan!

Ik heb tuninfm geinstaleerd. Na het opstarten opent hij de browser met de melding dat hij niet geschikt is voor de n97. Sluit de browser en.... hij doet het gewoon ??!!??!!
TunInFM_S60_30_v1_20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een probleempje kom ik tegen ik heb van een dvd van mijzelf (tiesto) een nieuwe Mp4 file gemaakt.Daarna had ik hem op mijn N96 gezet en daar speelde hij gewoon af. Maar nu wil ik hem op mijn N97 zetten maar als ik dat doe zegt hij dat de file beschermd is en dat ik hem dus niet kan kopieren naar mijn N97.
Weet iemand hoe dit te omzeilen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Laatst online: 30-11-2021
inmiddels met de n97 en sygic naar zuid frankrijk gereden. Dat viel niet mee. Alle internetverbindingen uitgezet ivm roaming. Nu probeer ik alles weer terug te zetten zodat de assisted gps het goed doet (daar zit het probleem denk ik).
De fix is namelijk erg labiel, ook als ik volledig sterk telefoonbereik heb.

Wat heb ik geprobeerd?
Alle internetverbindingen bij instellingen weer op automatisch gezet.
Bij positiebepaling 3 gps versies aangezet:: assisted, intern en op basis van netwerk.
Bij sygic als gps de assisted geselecteerd.

Toch wordt er geen verbinding met internet gemaakt om de assisted te versterken en blijft de verbinding zeer labiel, steeds naast de echte route en dus steeds willen corrigeren...
Welk vinkje mis ik nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 02:32:
Een probleempje kom ik tegen ik heb van een dvd van mijzelf (tiesto) een nieuwe Mp4 file gemaakt.Daarna had ik hem op mijn N96 gezet en daar speelde hij gewoon af. Maar nu wil ik hem op mijn N97 zetten maar als ik dat doe zegt hij dat de file beschermd is en dat ik hem dus niet kan kopieren naar mijn N97.
Weet iemand hoe dit te omzeilen is ?
Ik gebruik zelf Xilisoft DVD Ripper Ultimate 5. Daar kan je de verschillende titels rippen. Bij films rip ik dan alleen de hoofdfilm en dan heb ik nergens last van. De eerste keer kreeg ik dezelfde waarschuwing als jij, toen had ik alle titels geript. Ik weet niet zeker of dat het is ,maar één van die titels is dan die waarschuwing die je bij elke orginele dvd krijgt in het begin en misschien is die niet te rippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Golf2vr6 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:37:
[...]

Kijk hier eens:
http://www.nokia.nl/ontde...pecificaties#package-sspc

Inhoud van het verkooppakket

* Nokia N97
* Nokia Batterij (BP-4L)
* Nokia Reislader (AC-10)
* Nokia Datakabel (CA-101)
* Nokia Muziekhoofdtelefoon met draad (AD-54, HS-45)
* Nokia Laderadapter (CA-146)
* Reinigingsdoekje

Waarschijnlijk heb je een import toestel gekregen. Ik zou bij de verkoper gewoon de juiste lader eisen als er nergens op de site of in de winkel anders aangegeven staat/stond. (mailtje met klacht en link naar nokia site zou iig een reaktie moeten opleveren van de verkoper)

ps: Misschien kun je deze link er ook bij plaatsen als bewijs dat de lader niet geschikt is voor N97
http://www.nokia.nl/ontde...ader-ac-8/compatibiliteit
Ik wil graag zo'n Nokia Laderadapter (CA-146) bijbestellen, maar op het web kan ik het nergens vinden.
Waar kom ik aan zo'n dingetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Barock schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:34:
[...]

Ik wil graag zo'n Nokia Laderadapter (CA-146) bijbestellen, maar op het web kan ik het nergens vinden.
Eerste hit op google. http://www.bol.com/nl/p/t...05000006548737/index.html

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naNs
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 14:11
nvm

[ Voor 98% gewijzigd door naNs op 10-08-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=323880[quote]Barock schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:34:
[...]

[/quote]
57,noline]racoon schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:37[/message]:

[...]

Eerste hit op google. http://www.bol.com/nl/p/t...05000006548737/index.html
Dat neemt niet weg dat deze eigenlijk gewoon in de verpakking van de N97 had moeten zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

hij wil hem bij bestellen daaruit maak ik op dat hij er een extra wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een AC-3e lader gekregen. Meteen contact opgenomen met GSMweb en ik moet de lader aangetekend opsturen (voor eigen rekening 8)7 ) dan word het weer doorgestuurd naar een nokia servicepunt en als die akkoord gaan krijg ik een correcte lader.... sjonge jonge wat een service..... |:(
Golf2vr6 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:37:
[...]

Kijk hier eens:
http://www.nokia.nl/ontde...pecificaties#package-sspc

Inhoud van het verkooppakket

* Nokia N97
* Nokia Batterij (BP-4L)
* Nokia Reislader (AC-10)
* Nokia Datakabel (CA-101)
* Nokia Muziekhoofdtelefoon met draad (AD-54, HS-45)
* Nokia Laderadapter (CA-146)
* Reinigingsdoekje

Waarschijnlijk heb je een import toestel gekregen. Ik zou bij de verkoper gewoon de juiste lader eisen als er nergens op de site of in de winkel anders aangegeven staat/stond. (mailtje met klacht en link naar nokia site zou iig een reaktie moeten opleveren van de verkoper)

ps: Misschien kun je deze link er ook bij plaatsen als bewijs dat de lader niet geschikt is voor N97
http://www.nokia.nl/ontde...ader-ac-8/compatibiliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Laatst online: 00:43

Saninl

Jaa, shit man.

Ik kan geen backups maken, hij blijft hangen op 72% bij het laatste puntje:

back-up van een specifiek telefoonmodel... :(

Jezus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:58:
Ik heb ook een AC-3e lader gekregen. Meteen contact opgenomen met GSMweb en ik moet de lader aangetekend opsturen (voor eigen rekening 8)7 ) dan word het weer doorgestuurd naar een nokia servicepunt en als die akkoord gaan krijg ik een correcte lader.... sjonge jonge wat een service..... |:(

[...]
Dan heb ik dus nog geluk gehad( kon hem gewoon zonder problemen ruilen). Heb vandaag het verschil ff kunnen testen> Met de AC-8E was hij zeker een uur of 4 aan het laden, Met de AC-10 minder dan 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:23:
[...]

Dan heb ik dus nog geluk gehad( kon hem gewoon zonder problemen ruilen). Heb vandaag het verschil ff kunnen testen> Met de AC-8E was hij zeker een uur of 4 aan het laden, Met de AC-10 minder dan 2 uur.
is de AC-8E met zo verloop stukje gevaarlijk voor je telefoon want mijne deed niet meer oplade en heb ik moete late opsturen bij een nokia service point.
Mischien dat iemand hier meer ervaring mee heeft ofzo? want zag dat iemand anders ook zelfde oplader had

Heb ook gelijk gemailt of ik gelijk de goede oplader opgestuurt kon krijgen en dat was geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

is de AC-8E met zo verloop stukje gevaarlijk voor je telefoon want mijne deed niet meer oplade en heb ik moete late opsturen bij een nokia service point.
Mischien dat iemand hier meer ervaring mee heeft ofzo? want zag dat iemand anders ook zelfde oplader had

Heb ook gelijk gemailt of ik gelijk de goede oplader opgestuurt kon krijgen en dat was geen probleem
Van de vorige pagina. Uit een interne mail oid van een NSP.

4. Service procedure or process
N97 suitable chargers that can be used together with CA-146C are AC-4 and AC-5. If customer uses other
types of charger and complains about symptoms described in chapter 3, please advice customer to stop
using those chargers. N97 Device and battery should not be returned as failure.

Het antwoord is dus: nee. Maar de aanbieder doet deze dus wel gewoon in de verpakking. Ik had er ook een AC-8E in zitten( gelukkig maar 1 keer hoeven te gebruiken).

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik net terug van vakantie, mobiel in het water gevallen, gelukkig verzekerd want hij deed niets meer. Nu zie ik dat er redelijk wat ontwikkelingen zijn:

- N-Gage 2.0 is uit: Bevalt dit goed?
- Ovi store uitgebreid: Zit er nog wat bijzonders tussen?
- Branded/Non-Branded Firmware: Wat houd dit in?

En is er al nieuws of de nieuwe Symbian firmware ook op de N97 uit zal gaan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04-2023
Heeft iemand ervaring met een case voor de N97>?

Bijvoorbeeld de Brando Silicon Case Black Nokia N97 zie: http://shop.brando.com/no...case_p03545c0002d004.html

Ik hoor graag van jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esveldt86 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:23:

Bijvoorbeeld de Brando Silicon Case Black Nokia N97 zie: http://shop.brando.com/no...case_p03545c0002d004.html

Ik hoor graag van jullie
Niet specifiek voor de N97, maar heb zo'n brando silicon case voor mijn mp3spelert.
Op zich zit je apparaat HEEL STEVIG ingepakt, want het is behoorlijk dik rubber,
alleen die dingen trekken een stof aan daar word je nie goe van :) :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrealistic
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-09 21:59
[quote]liffey schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:17:

De fix is namelijk erg labiel, ook als ik volledig sterk telefoonbereik heb.

Sinds een paar dagen hier ook last van een uiterst labiele gps. De eerste anderhalve maand totaal geen last van gehad. Al lijken onze problemen niet echt vergelijkbaar, toch maar even een link gelegd.

Bij mij is het niet alleen in Sygic. Ook Sportstracker, Nokia Maps en de standaard gps-software 'Locatie' geven hetzelfde labiele resultaat, onder heldere hemel of binnenshuis, in of zonder beweging, het maakt geen verschil. Hij verliest continue gps verbinding om het vervolgens direct vrij snel weer op te pikken.
Ik krijg nu ook de nooit eerder geziene melding: "gps werkt niet goed binnenshuis of in afgesloten ruimten". Ook als ik buiten in het zonnetje zit. :?

Liffey, heb jij dezelfde problemen bij Nokia gps programma's of alleen bij Sygic? Dat zou ik eens controleren. Volgens mij mis je geen vinkje in Sygic.

Ik zoek de problemen in een andere hoek: DRM common Solutions.

Aangezien ik oude Psiloc software op mijn sd kaart had staan heb ik wellicht per ongeluk een cruciaal onderdeel uit de standaard geinstalleerde toepassingen verwijdert. Namelijk iets van DRM common solutions dat Psiloc veelvuldig gebruikt.

Mijn vraag:
Wil een medetweakert zo vriendelijk zijn om te bevestigen of ontkrachten dat bij: instellingen > toep beheer> Geïnst. toepass. een standaard toepassing geinstalleerd is die de naam DRM common solutions oid draagt?
Ik bedoel niet het samenhangende Psiloc world traveler die staat hier nog braaf tussen de toepassingen.

Als ik zulks heb weggegooid lijkt me juist dat de oorzaak van mijn labiele gps.

Wat ik heb gechecked:
Naast een hoop tests en vergelijkingen in bovenstaande 4 programma's heb ik beide positiebepalingmethoden; A. GPS en Intergrated GPS onafhankelijk gechecked, ze leiden beide tot een fix maar verliezen die ook weer. Ik heb een early UK versie. FW 11, hard reset en geheel nieuwe installatie achter de rug inclusief alle minimale updates van afgelopen twee weken.

Conclusie :?
De gps module is dus niet geheel kapot maar volledig instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

Ik heb zelf de Noreve Tradition Leather Case.
Bevalt me tot nu prima.
Het schuifje van de lens aan de achterkant, wordt ook goed beschermt door deze case.

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=81152&dimensionid=17&shopid=2
esveldt86 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:23:

Ik hoor graag van jullie

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 14:03:
[...]

Foto's opnieuw toevoegen heb ik gedaan maar dat maakt geen verschil. Het opnieuw toevoegen aan de widget schijnt niet te lukken ... hoe zou je dit moeten doen ? Meen dat dit aanvankelijk lukte door aan de favorieten toe te voegen of verwijderen via het adresboek. Alleen als ik dat nu doe past het niks aan, maw dezelfde 4 blijven staan ? Bij Favorieten II, die je ook kan toevoegen, krijg ik helemaal niks toegevoegd.

Kan je zo'n widget ook opnieuw instaleren ? of iemand een andere suggestie ?
Inmiddels al iemand tegen dit "probleem" aangelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Industrealistic schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:43:
,
Ik krijg nu ook de nooit eerder geziene melding: "gps werkt niet goed binnenshuis of in afgesloten ruimten". Ook als ik buiten in het zonnetje zit. :?

Liffey, heb jij dezelfde problemen bij Nokia gps programma's of alleen bij Sygic? Dat zou ik eens controleren. Volgens mij mis je geen vinkje in Sygic.

Ik zoek de problemen in een andere hoek: DRM common Solutions.

Aangezien ik oude Psiloc software op mijn sd kaart had staan heb ik wellicht per ongeluk een cruciaal onderdeel uit de standaard geinstalleerde toepassingen verwijdert. Namelijk iets van DRM common solutions dat Psiloc veelvuldig gebruikt.

Mijn vraag:
Wil een medetweakert zo vriendelijk zijn om te bevestigen of ontkrachten dat bij: instellingen > toep beheer> Geïnst. toepass. een standaard toepassing geinstalleerd is die de naam DRM common solutions oid draagt?
Ik bedoel niet het samenhangende Psiloc world traveler die staat hier nog braaf tussen de toepassingen.

,

Conclusie :?
De gps module is dus niet geheel kapot maar volledig instabiel.
We hebben exact dezelfde problemen. Ook ik krijg in de zon de melding dat hij het binnenshuis niet doet...
Ook andere applicaties die gps gebruiken krijgen geen fix.
Ook ik heb geen drm common solutions meer staan... Dus wellicht dat dat iets is.
Ik ben komende week off line )vakantie en meldt me weer als i kterug ben.4
Zal je dan op de hoogte stellen.

Vanavond nog even checken of een mede tweaker een oplossing heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal!

Ik ben helemaal blij met mn N97 maar heb 2 'problemen'.
Ik hoop dat iemand hier ideeen of antwoord op heeft!

1. Je vergrendelt het toestel met de witte schuifknop aan de zijkant. Als ik heb wil ontgrendelen, blijft het licht soms gedimt (net of je in het donker kijkt) en soms gaat het wel gewoon helemaal aan. Ik kan geen logica ontdekken hoe het nu moet om gewoon gelijk helder verlicht scherm te krijgen!

2. Op je widget kan je bijv accuweather en je hotmail toevoegen. Kan je zorgen of instellen dat deze automatisch geupdate worden? En je dus niet elke keer in die toepassing hoeft te gaan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vraag:

Negatief.
Maar ik heb de gps ook nog niet fatsoenlijk lopen, dus als een 3 persoon dit nu ook ff wil bevestigen of ontkrachten, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:40:
Hoi allemaal!

Ik ben helemaal blij met mn N97 maar heb 2 'problemen'.
Ik hoop dat iemand hier ideeen of antwoord op heeft!

1. Je vergrendelt het toestel met de witte schuifknop aan de zijkant. Als ik heb wil ontgrendelen, blijft het licht soms gedimt (net of je in het donker kijkt) en soms gaat het wel gewoon helemaal aan. Ik kan geen logica ontdekken hoe het nu moet om gewoon gelijk helder verlicht scherm te krijgen!

2. Op je widget kan je bijv accuweather en je hotmail toevoegen. Kan je zorgen of instellen dat deze automatisch geupdate worden? En je dus niet elke keer in die toepassing hoeft te gaan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
1: Software al geupdate naar V11X? bij mij was het toen verholpen.

2: geen idee

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is de ovi-store weer niet bereikbaar via mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 10:17
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 19:40:

1. welke software versie heb je?

2. welke software versie heb je?

Beide zijn bekende problemen, en horen in de laatste SW versie opgelost te zijn

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 17:52:
Ik heb zelf de Noreve Tradition Leather Case.
Bevalt me tot nu prima.
Het schuifje van de lens aan de achterkant, wordt ook goed beschermt door deze case.

[afbeelding]

[...]
Ik heb ook zoiets uit Hong-Kong alleen dan met magneetsluiting, en bedenk me nu ook heel toevallig of die magneet wel zo gezond voor mn toestel is.........? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

iemand enig idee hoe je de mail settings aanpast, ik krijg nu boven mijn battery indicator een klein envelopje als ik mail heb, kan ik dit ook groter weergegeven kirjgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Theme FX for N97 Swanky fx <--- google

http://www.youtube.com/watch?v=fynEtzFjRB4

werkt super, je hebt natuurlijk wel hacked n97 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
Ik heb de leverancier van mijn N97 (Studentmobiel) aangeschreven over de verkeerde lader en kreeg vandaag bericht dat ik een nieuwe lader krijg: de AC-8E !!! Dat is nu juist de lader die NIET gebruikt mag worden met een N97. Tijdens een telefonisch contact werd mij verteld dat zij alleen de AC-8E hebben en dat dit de juiste lader (met 2mm stekker....! ) is voor de N97. Nu maar weer een dringende mail gestuurd en ik eis nu een AC-10E lader. Anders stuur ik gewoon het hele handeltje retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou net zeggen. Er hoort een micro USB-lader bij te zitten en een verloop voor oudere opladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:45:
Wou net zeggen. Er hoort een micro USB-lader bij te zitten en een verloop voor oudere opladers.
Ja, dat verloopje heb ik wel, maar die mag je juist weer niet met een AC-8E gebruiken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag iets ontdekt waar ik niet gelukkig mee ben. Ik heb vandaag genavigeerd met Sygic. Dat gaat prima geen probleem. Maar nu zit ik aan tafel om wat op mijn foon te zetten. En als ik heel goed kijk op mijn scherm zie diep op de achtergrond precies de contouren van Sygic. Het lijkt net of het ingebrand is in het scherm.Zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 01:07:
Ik heb vandaag iets ontdekt waar ik niet gelukkig mee ben. Ik heb vandaag genavigeerd met Sygic. Dat gaat prima geen probleem. Maar nu zit ik aan tafel om wat op mijn foon te zetten. En als ik heel goed kijk op mijn scherm zie diep op de achtergrond precies de contouren van Sygic. Het lijkt net of het ingebrand is in het scherm.Zou dit kunnen?
Daar heb ik geen last van. Al eens aan en uit gezet=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen met problemen met de N97 en Nokia / Ovi Maps is dit wel een aardige link om te volgen:

http://discussions.nokia....=by_date_ascending&page=1

Bij Nokia heeft men nu min of meer toegeven dat de combinatie Maps 3.0/1 en N97 niet werkt. Ik ben een beetje bang dat de GPS module in mijn N97 niet goed is aangezien de fix bij Google Maps ook niet stabiel. Het lijkt erop dat alleen sommoge "batches" n97 hier last van hebben?

Heeft hier iemand ook problemen met Maps (de navigatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor de mensen die een brodit (active) houder hebben gekocht, De N97 geeft aan dat het toestel wordt opgeladen, maar zelfs na een uur rijden is er nog geen streepje bij, Mijn oude n95 was binnen een uur altijd volledig opgeladen. Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
DM N97 Camera Mod

N97 Samples:[/b]
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2442/dmp039.th.jpg
[DM]

Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/1660/dmp040.th.jpg
[DM]

Je telefoon moet gehacked zijn!

ps Ik heb ook de brodit houder en bij mij laat hij goed op.

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 11-08-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft de stabiliteit van de GPS.

Ik gebruik Sygic mobile voor het navigeren wat overigens uitstekend werkt. Ik heb een GPS fix binnen een paar minuten wanneer ik aan het rijden ben. Ik gebruik wel een klein programmaatje die ik via nieuwsgroepen heb binnengehaald om een snellere GPS fix te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 20:30
Ik heb accuweather op mijn startscherm staan. Als ik nu mijn telefoon thuis aanzet, dan kan ik voor mijn WLAN kiezen. Allemaal prima en dan werkt het gewoon. Maar als ik buiten bereik van mijn WLAN kom, dan gaat hij niet automatisch over naar 3g. Dit terwijl de prioriteiten gewoon ingesteld zijn als 1. WLAN 2. 3g

Verder wil Nokia Messaging geen gebruik maken van WLAN, die gebruikt gewoon altijd 3g, ook als ik thuis ben. Ik kan hier ook nergens een instellilng voor vinden.

Verder stond de instelling voor sms en mail ineens op C: in plaats van massageheugen. Dat heb ik weer terug gezet, maar de smsjes op C: gaan niet automatisch over, is heb dit hier al eerder gezien, maar geen oplossing voorbij zien komen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Golf2vr6 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:14:
DM N97 Camera Mod

N97 Samples:[/b]
[afbeelding]
[DM]

[afbeelding]
[DM]

Je telefoon moet gehacked zijn!

ps Ik heb ook de brodit houder en bij mij laat hij goed op.
Hoe en wat? Wat moeten we doen om die camera zo te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
google op: DM N97 Camera Mod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonsan schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:49:
[...]

Ja, dat verloopje heb ik wel, maar die mag je juist weer niet met een AC-8E gebruiken.....
Die lader had ik er eerst ook bij gekregen. Heb deze gelukkig maar 1 keer (zonder dat ik wist dat deze niet geschikt was) hoeven te gebruiken. Verder terug heb ik gelezen dat iemand zn toestel, vanwege laadproblemen, moest terugsturen( en ja hij had ook de AC-8E ). Ook hebben er mensen de AC-3 erbij gekregen wat een lader is met veel te weinig vermogen.
Ze doen maar wat lijkt mij......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• general_p
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09 22:39
Ik heb sinds maandag mn n97 binnen.

Werkt goed op 1 dingetje na. Hij haalt mn mail niet op van gmail. Geen foutmeldingen ofzo maar hij ziet de nieuwe mail gewoon niet. Hij gaat wel connecten en hij zegt dat hij gaat ophalen maar... als hij klaar is geen nieuwe mail.

Heb de nieuwste sw versie erop en die had het juist moeten fixen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Sinds eind vorige week ook in het bezit van de Nokia N97.

Er zijn mij een paar dingetjes opgevallen, zijn er meer mensen die dit herkennen?
  1. Ik lees op het internet veel dingen over het slechte bereik (?) van de telefoon. Ik heb het idee dat ik evenveel bereik heb met de N97 als met mijn oude N82. Wellicht dat dit iets te maken heeft met de amerikaanse versie o.i.d? Wat ik wél heb is dat het toestel soms wel erg lang wacht met het overschakelen naar het GSM netwerk wanneer het 3G bereik wegvalt.
  2. Wanneer je in het standby scherm zit heb je in het midden onderaan op het touchscreen een icoontje van een keypad. Wanneer je hier op drukt verschijnt het numerieke toetsenbord zodat je een nummer kan intoetsen. Ik mis soms dit complete icoontje nadat ik diverse programma's heb opengehad.
  3. Toen ik gisteren mijn vriendin belde hoorde ik soms een raar "knappend" geluid uit mijn speakers, ook wanneer ze niet praatte dus aan het belniveau ligt het niet. Wanneer het geluid optrad zakte de stem van mijn vriendin tijdelijk weg.
  4. Is er in de kalender widget de mogelijkheid om de tekst "De volgende gebeurtenis is op ..." te laten vervallen? Deze vind ik nogal irritant :)
Verder vindt ik het een heerlijk toestel! :) hopelijk worden bovenstaande punten snel opgelost in een firmware update.

Ik heb firmware versie 11.x en het is een unbranded toestel.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hacula
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-09 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:54:
Voor iedereen met problemen met de N97 en Nokia / Ovi Maps is dit wel een aardige link om te volgen:

http://discussions.nokia....=by_date_ascending&page=1

Bij Nokia heeft men nu min of meer toegeven dat de combinatie Maps 3.0/1 en N97 niet werkt. Ik ben een beetje bang dat de GPS module in mijn N97 niet goed is aangezien de fix bij Google Maps ook niet stabiel. Het lijkt erop dat alleen sommoge "batches" n97 hier last van hebben?

Heeft hier iemand ook problemen met Maps (de navigatie)?
Navigeren met maps is bijna onmogelijk hier. Hij verspringt constant naar de omliggende straten en gaat dan herberekenen, denkt soms dat ik de andere kant op rijd en heeft regelmatig spontaan geen satellieten en daarna weer vol bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hacula schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:32:
[...]

Navigeren met maps is bijna onmogelijk hier. Hij verspringt constant naar de omliggende straten en gaat dan herberekenen, denkt soms dat ik de andere kant op rijd en heeft regelmatig spontaan geen satellieten en daarna weer vol bereik.
Het is bekend dat maps een beetje buggy is. Ik zal je willen voorstellen om een echt navigatie pakket te kopen (evt. downloaden) en dat te gebruiken dat werkt namelijk veel beter. Ik zelf gebruik momenteel Sygic Mobile 2009 en werkt prima naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58
Sygic met nieuwste kaarten gebruik ik al een flinke tijd, laatst nog met de N97 naar andorra gereden, geen enkel probleem gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:43:
[...]

Die lader had ik er eerst ook bij gekregen. Heb deze gelukkig maar 1 keer (zonder dat ik wist dat deze niet geschikt was) hoeven te gebruiken. Verder terug heb ik gelezen dat iemand zn toestel, vanwege laadproblemen, moest terugsturen( en ja hij had ook de AC-8E ). Ook hebben er mensen de AC-3 erbij gekregen wat een lader is met veel te weinig vermogen.
Ze doen maar wat lijkt mij......
jup mijne is opgestuurt :(, en heb gelijk een mail gestuurt dat ze een goede lader moeste sturen en dat werd gelijk gedaan want ze waren bekend met het probleeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:24:
Betreft de stabiliteit van de GPS.

Ik gebruik Sygic mobile voor het navigeren wat overigens uitstekend werkt. Ik heb een GPS fix binnen een paar minuten wanneer ik aan het rijden ben. Ik gebruik wel een klein programmaatje die ik via nieuwsgroepen heb binnengehaald om een snellere GPS fix te krijgen.
Ik gebruik ook Sygic, en heb met A-GPS een fix binnen de minuut. Met de standaard GPS (excl A-GPS) kan het soms tot 5 minuten duren. De GSM positioneren vlak tegen de voorruit is onontbeerlijk.

Onlangs eens Nokia Maps gebruikt nav negatieve berichten hieromtrent. En inderdaad, daar valt mijn GPS fix constant uit. Maar hier heb ik vooral de indruk dat het kompas de boosdoener is : GPS bereik is ongeveer constant, maar zodra het kompas in het rood komt te staan, verdwijnt de routering.
Levensgevaarlijk trouwens om Nokia Maps te gebruiken tijdens het rijden, de interface is echt niet voorzien voor touch-interfaces : veel te kleine karakters, en door de uitvallende routering moet je constant aan het scherm zitten piemelen.

Dat van dat kleine programmaatje voor een snellere GPS fix mag je wel wat meer info door van geven, ben hier wel geïnteresseerd over wat het juist gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ik heb totaal geen problemen met fix. Binnenshuis heb ik binnen een paar minuten zelfs een fix, niet eens direct tegen het raam. Met Sygic ook een stuk genavigeerd en ook toen geen enkel probleem met het stabiel houden van de fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:33
Is er ondertussen al meer bekend over een oplossing vanuit Nokia over het camera probleem? Ik heb ondertussen een paar hele flinke krassen over me lens, die nu ook de fotokwaliteit beinvloeden. Ik heb contact opgenomen met mijn plaatselijke service punt, en zij waren niet bekend met het probleem. Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn, en of er al een officieel statement vanuit Nokia is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV1984
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:58
Krassen in de lens: Lees dit topic eens door, daar is al meerdere malen geschreven hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

krassen op de lens: binnenkort bij NSP laten repareren, onderdelen zijn vaak nog niet op voorraad.
zelf heb ik ook een early UK versie en mijn GPS fix is nooit stabiel geweest, Sygic, Maps, Gmaps allemaal zelfde verschijnsel, al zit ik op een terras bij heldere hemel, hij beweegt alsof ik aan het trampoline springen ben op een stuk of 6 verschillende monsters..
en belsimpel.nl heeft me een AC8E flutlader geleverd wat uren duurt en nu ik lees ook nog schadelijk kan zijn, lekker dan!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fewips schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:58:
krassen op de lens: binnenkort bij NSP laten repareren, onderdelen zijn vaak nog niet op voorraad.
zelf heb ik ook een early UK versie en mijn GPS fix is nooit stabiel geweest, Sygic, Maps, Gmaps allemaal zelfde verschijnsel, al zit ik op een terras bij heldere hemel, hij beweegt alsof ik aan het trampoline springen ben op een stuk of 6 verschillende monsters..
en belsimpel.nl heeft me een AC8E flutlader geleverd wat uren duurt en nu ik lees ook nog schadelijk kan zijn, lekker dan!
Ik heb bij een sevicepoint geinformeerd en daar werd mij verteld dat dit waarschijnlijk moeilijk werd, omdat de hele cover vervangen moest worden.
Het toestel moet dan naar alle waarschijnlijkheid opgestuurt worden, omdat het i-meinummer in de cover zit geplakt en dat men dat alleen bij Nokia zelf mocht doen. Kortom je bent je toestel dan weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 18:51
Ik zit al 3.5 weken te wachten op een nieuw scherm omdat de mijne in mijn broekzak gebroken is.

Mijn N95 is nu echt op zijn laatste poten aan het lopen zeg.

Waar laten jullie je N97?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

------------
Geachte Heer, Mevrouw,

Bedankt voor het contacteren van Nokia Dienst Na Verkoop

De repair mag inderdaad onder garantie gebeuren , echter de nieuwe onderdelen zijn nog niet in voorraad, nog even geduld , neem regelmatig eens contact op met het Nokia Care Point in uw buurt .Zodra de onderdelen beschikbaar zijn , kan het NCP u verder helpen .

Met vriendelijke groeten,
-----------

Rob, vervelend om te horen dat dit zo lang kan duren, maar mijn N95 is nu net opgestuurd, dus als ik die weer terug heb kan ik op zich wel even zonder, als het moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaeastwood schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:12:
Ik zit al 3.5 weken te wachten op een nieuw scherm omdat de mijne in mijn broekzak gebroken is.

Ik weet niet als jij het was maar was jij de gene die zijn N97 in zijn broekzak had laten zitten, toen ging bukken en dat het scherm geknapt was?

Ik vraag me echt af hoe je dit voor elkaar gekregen heb, want ik heb er dus totaal geen last van.

Zat er een hoes omheen toen ie brak of zat hij gewoon los in je broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

Ik weet niet als jij het was maar was jij de gene die zijn N97 in zijn broekzak had laten zitten, toen ging bukken en dat het scherm geknapt was?

Ik vraag me echt af hoe je dit voor elkaar gekregen heb, want ik heb er dus totaal geen last van.

Met skinny-jeans icm een fors lichaam krijg je alles gebroken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:24:
[...]

Klopt ja. Ik vraag me ook nog steeds af hoe het kan. Had een gewone normale spijkerbroek aan die niet strak zit ofzo. Geen hoesje erom dus gewoon los in de broekzak. Ik denk nog steeds aan een productiefout maar Nokia zegt dat het mijn schuld is :(.

Weet wel dat er straks een hoesje komt. Als ooit dat scherm binnenkomt bij de NSP hier vlakbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Het lukt mij maar niet om met Nokia Messaging een email te verzenden.
Wel laat hij alle mails zien die ontvangen worden, als ik deze beantwoord krijg ik de melding dat deze permanent niet kan worden verzonden. "Delivery to the following recipients(s) failed permanently" etc.
Gezonden naar een andere planet mailadres van mijzelf...
Hoe moet ik de (verzend) instelling wijzigen en waar? Want daar zal het wel ergens fout gaan.

Alvast bedankt voor alle nuttige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaeastwood schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:05:
[...]

Klopt ja. Ik vraag me ook nog steeds af hoe het kan. Had een gewone normale spijkerbroek aan die niet strak zit ofzo. Geen hoesje erom dus gewoon los in de broekzak. Ik denk nog steeds aan een productiefout maar Nokia zegt dat het mijn schuld is :(.

Weet wel dat er straks een hoesje komt. Als ooit dat scherm binnenkomt bij de NSP hier vlakbij
Das mooi kut. Orginele schermen zijn trouwens plenty te koop op internet ( misschien een optie ). Wat gaat dat "geintje" eigenlijk kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
sonsan schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 00:42:
Ik heb de leverancier van mijn N97 (Studentmobiel) aangeschreven over de verkeerde lader en kreeg vandaag bericht dat ik een nieuwe lader krijg: de AC-8E !!! Dat is nu juist de lader die NIET gebruikt mag worden met een N97. Tijdens een telefonisch contact werd mij verteld dat zij alleen de AC-8E hebben en dat dit de juiste lader (met 2mm stekker....! ) is voor de N97. Nu maar weer een dringende mail gestuurd en ik eis nu een AC-10E lader. Anders stuur ik gewoon het hele handeltje retour!
Misschien een domme vraag: waarom mag deze AC-8E niet icm verloopstuk met de N97 opladen? Ik heb daar nog niets over gelezen. (of er overheen gelezen) En het tweede vraagje: met welke lader mag je wel gebruiken met het verloopstuk naar de N97?

[ Voor 5% gewijzigd door pinokkia op 11-08-2009 17:24 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pinokkia schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:19:
[...]

Misschien een domme vraag: waarom mag deze AC-8E niet icm verloopstuk met de N97 opladen? Ik heb daar nog niets over gelezen. (of er overheen gelezen) En het tweede vraagje: met welke lader mag je wel gebruiken met het verloopstuk naar de N97?

N97 suitable chargers that can be used together with CA-146C are AC-4 and AC-5. If customer uses other
types of charger and complains about symptoms described in chapter 3, please advice customer to stop
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Je zult ook merken dat het verloopstuk knap warm wordt.
-Als Nokia zegt dat er een AC-10 in de box zit dan wil je die toch ook.

PS: Ik ben wel benieuwd wat er in hoofdstuk 3 beschreven wordt ( zie hierboven )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:33:
[...]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-Je zult ook merken dat het verloopstuk knap warm wordt.
-Als Nokia zegt dat er een AC-10 in de box zit dan wil je die toch ook.

PS: Ik ben wel benieuwd wat er in hoofdstuk 3 beschreven wordt ( zie hierboven )
Ik heb er een AC-5 bij gekregen, welke wel goed zou moeten zijn, en ook dan wordt het verloopstuk warm hoor. Ik heb bij bol.com (inclusief verzendkosten was dat de goedkoopste volgens de pricewatch) maar een AC-10 gekocht. Als ik mijn AC-5 hem aangetekend op moet gaan sturen ben ik ook weer geld kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
  • Laatst online: 18:23
Vandaag de N97 gehaald, wat een pracht van een ding zeg!

Alleen jammer dat ie helemaal vol staat met bloatware (YouTube, Amazon, en nog een aantal van die dingen). Zal dat 'op te lossen' zijn met een hard-reset? Dat ie al die 'bloat' applicaties verwijderd?

En dan zit ik nog met een 'probleempje'. Als mijn n97 is dicht geklapt, en ik schud hem zachtjes heen en weer hoor ik iets ratelen. Dit is best een 'luid' geratel. Als die is uitgeschoven heb ik hier geen last van.
Zijn er meerdere mensen die dit 'probleem' hebben, of is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rprp schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:44:
Vandaag de N97 gehaald, wat een pracht van een ding zeg!

Alleen jammer dat ie helemaal vol staat met bloatware (YouTube, Amazon, en nog een aantal van die dingen). Zal dat 'op te lossen' zijn met een hard-reset? Dat ie al die 'bloat' applicaties verwijderd?

En dan zit ik nog met een 'probleempje'. Als mijn n97 is dicht geklapt, en ik schud hem zachtjes heen en weer hoor ik iets ratelen. Dit is best een 'luid' geratel. Als die is uitgeschoven heb ik hier geen last van.
Zijn er meerdere mensen die dit 'probleem' hebben, of is dit normaal?
Het enigste dat bij mij rammeld( zowel open als dicht) is het ontgrendelknopje, zit iets speling op, maar dat lijkt mij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:47:
[...]

Het enigste dat bij mij rammeld( zowel open als dicht) is het ontgrendelknopje, zit iets speling op, maar dat lijkt mij normaal.
Bij mij zit het meer richting de luidspreker. Het is een luid gerammel.

Ik had zojuist een SD-kaartje er 'hard' doorgedrukt met kracht, zou het kunnen zijn dat er hierbij iets 'geknapt' is? Aangezien het gerammel uit die hoek wegkomt. En bij het doordrukken moest er toch echt wat kracht gezet worden. Hierbij hoorde ik ook iets van een 'knap' geluid, maar eerlijk gezegt lijkt me dat sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Nu online
The_Fes schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:30:
[...]

Ik heb er een AC-5 bij gekregen, welke wel goed zou moeten zijn, en ook dan wordt het verloopstuk warm hoor. Ik heb bij bol.com (inclusief verzendkosten was dat de goedkoopste volgens de pricewatch) maar een AC-10 gekocht. Als ik mijn AC-5 hem aangetekend op moet gaan sturen ben ik ook weer geld kwijt
Ik weet niet waar je je N97 heb besteld. Maar officieel hoort een AC-10 oplader bij. Ik heb de mijne compleet (ergens in dit forum inhoud beschreven) gekregen. Ik lees hier dat veel mensen een andere oplader kregen ipv AC-10. Ik vind dat eigenlijk niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
pinokkia schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:14:
[...]

Ik weet niet waar je je N97 heb besteld. Maar officieel hoort een AC-10 oplader bij. Ik heb de mijne compleet (ergens in dit forum inhoud beschreven) gekregen. Ik lees hier dat veel mensen een andere oplader kregen ipv AC-10. Ik vind dat eigenlijk niet kloppen.
Als je gewoon een nederlands model hebt dan krijg je ook gewoon de AC-10, de mensen die zo'n andere adapter hebben gekregen hebben denk ik een UK versie, die adapter die daar bij zit heb je niks aan en daarom stoppen ze er dan maar een andere adapter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Nu online
Phoolie schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:33:
[...]
Als je gewoon een nederlands model hebt dan krijg je ook gewoon de AC-10, de mensen die zo'n andere adapter hebben gekregen hebben denk ik een UK versie, die adapter die daar bij zit heb je niks aan en daarom stoppen ze er dan maar een andere adapter bij.
Als ik hier bij een webshop een nokia N97 icm abonnement bestel. Wil ik ook een Nederlands/benelux toestel krijgen (mits het duidelijk op de website staat vermeld import model) en geen import. Ooit eens heb ik een import model (andere type nokia). Ik heb het helezooitje terug naar de desbetreffende webshop gestuurd en gezegd: wil een Nederlands model nokia hebben en geen eurospec. Uiteindelijk heb ik toch een Nederlands model gekregen. (heb wel 2 weken moeten wachten)

[ Voor 4% gewijzigd door pinokkia op 11-08-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een gedoe allemaal om een stekker. Dan koop je toch een toestel in een winkel en zie je wat je koopt. Met sommige webshops weet je dat nooit en dan heb je dat gedoe met ruilen en terugsturen of je gaat naar een betrouwbare webshop. Misschien ben je dan iets duurder uit maar dan weet je wat je hebt. Dat is hetzelfde als een auto importeren uit Engeland en later het stuur om laten bouwen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je verwacht gewoon dat je goede krijgt, heb nooit problemen gehad met webshops en heel veel mensen hebben goede ervaringen er mee.
Dus niemand had voorzien dat dit had kunne gebeuren met die laders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips

fewips

Huurautospecialist

john, dat vind ik jammer dat je zo spreekt.
ik heb mijn eerste nokia 10 jaar geleden al op internet gekocht, het was mijn eerste internetaankoop!!
en dit is misschien al mijn 6e nokia, en de eerste importversie wat mij nooit vantevoren verteld is, sterker nog ik heb met de winkel gemaild voor ik bestelde en toen spraken ze nog over dat ze engels en nederlands konden leveren, en pas na levering spraken ze opeens over EUROSPEC, en dat ik zelf 'de taal' kon instellen.. daar hadden we het niet over
ik verwacht voor zulk geld degelijk materiaal, niet mijn oude N95 lader met een vage omzetter die inderdaad beangstigend heet wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:43:
[...]

Ik gebruik ook Sygic, en heb met A-GPS een fix binnen de minuut. Met de standaard GPS (excl A-GPS) kan het soms tot 5 minuten duren. De GSM positioneren vlak tegen de voorruit is onontbeerlijk.

Onlangs eens Nokia Maps gebruikt nav negatieve berichten hieromtrent. En inderdaad, daar valt mijn GPS fix constant uit. Maar hier heb ik vooral de indruk dat het kompas de boosdoener is : GPS bereik is ongeveer constant, maar zodra het kompas in het rood komt te staan, verdwijnt de routering.
Levensgevaarlijk trouwens om Nokia Maps te gebruiken tijdens het rijden, de interface is echt niet voorzien voor touch-interfaces : veel te kleine karakters, en door de uitvallende routering moet je constant aan het scherm zitten piemelen.

Dat van dat kleine programmaatje voor een snellere GPS fix mag je wel wat meer info door van geven, ben hier wel geïnteresseerd over wat het juist gaat.
Ik heb alles op mijn microdisc geplaats deze had ik eerst geformateert.Daar na kreeg ik een fix binnen de 30 seconde en dit is nog steeds zo.Ervoor stond alles op de massa store en ik kreeg zelfs geen fix.Conclusie als het slecht ge installeerd is gaat het ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaeastwood schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:12:

Mijn steekt in mijn broekzak met een noreve hoes erom.nu al een maandje ook tijdens mijn werk.. inpakker in winkel.Nog steeds onbeschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fewips schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:29:
john, dat vind ik jammer dat je zo spreekt.
ik heb mijn eerste nokia 10 jaar geleden al op internet gekocht, het was mijn eerste internetaankoop!!
en dit is misschien al mijn 6e nokia, en de eerste importversie wat mij nooit vantevoren verteld is, sterker nog ik heb met de winkel gemaild voor ik bestelde en toen spraken ze nog over dat ze engels en nederlands konden leveren, en pas na levering spraken ze opeens over EUROSPEC, en dat ik zelf 'de taal' kon instellen.. daar hadden we het niet over
ik verwacht voor zulk geld degelijk materiaal, niet mijn oude N95 lader met een vage omzetter die inderdaad beangstigend heet wordt
dat zie je toch vaak al bij de bestelling: als je bv op de site van 2call (phoneshop) kijkt zie je voor 637 een N97 en voor 637 een N97 incl navigatie. Dan weet je al dat die met nav een importmodel is, immers die zijn goedkoper. Dus bij goedkopere modellen moet je je zelf afvragen of dat wel NL kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag gaan fietsen. n97 op mijn fiets muziekje op nokia sport tracker aan en ook een powermonkey zo had ik steeds een volle batterij deze werd opgeladen via zonnenergie echt een leuk dingetje die powermonkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Eigenlijk is het best raar. Importmodellen zijn goedkoper dan NL specs. Hoe komt dat? Omdat "wij" kennelijk bereid zijn om meer te betalen voor een NL toestel dan voor bijvoorbeeld een Eurospecs toestel.

Mijn Eurospecs toestel komt van simshop.nl, simshop heeft netjes aangegeven dat het om een Euro toestel ging. Verder zat alles er bij wat er bij hoort te zitten, staat de NL taal erop en heb ik in NL garantie. Waarom € 50,00 meer betalen :?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Heb jij er wel de goede stekker bij gekregen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:42:
Eigenlijk is het best raar. Importmodellen zijn goedkoper dan NL specs. Hoe komt dat? Omdat "wij" kennelijk bereid zijn om meer te betalen voor een NL toestel dan voor bijvoorbeeld een Eurospecs toestel.

Mijn Eurospecs toestel komt van simshop.nl, simshop heeft netjes aangegeven dat het om een Euro toestel ging. Verder zat alles er bij wat er bij hoort te zitten, staat de NL taal erop en heb ik in NL garantie. Waarom € 50,00 meer betalen :?
Parallelimport:

http://www.kvk.nl/Images/Parallelimport_tcm16-125742.pdf

Deze, in dit geval N97's komen uit voornamelijk Duitsland.

Overigens is het niet helemaal waar wat de garantie betreft. Ze kunnen je weigeren en daar hebben ze het volle recht toe.

Heb naast m'n N97 een iPhone uit Italië. Wanneer deze kapot gaat, moet ik terug naar Italië. En die regel is niet alleen van toepassing in Nederland, maar wereldwijd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr3d27
  • Laatst online: 20-05 18:55
ik heb ook een UK model gekregen.
Toestel werkt, met NL taal dus dat is geen probleem.
Firmware is de v10 dus die moet ik nog updaten.

zijn er verder nog bezwaren ( de lader weet ik al! ) voor het gebruik van het toestel?
Hij is verder nu wel unbranded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paauwej
Hallo, dit is mijn eerste post bij tweakers.
ik las dat iemand een probleem had met mail via nokia met zn planet account naar een ander account.
ik heb zelf nog niet mn n97 ontvangen.
maar ik weet wel uit ervaring dat planet uitgaande email een smtp (uitgaande) server gebruikt die
controleerd en vereist dat je je mail verstuurd vanaf een computer met een planet aansluiting.
de enige manier om te kunnen mailen vanaf andere pc is via webmail.

wil je uitgaande mail kunnen versturen, dan moet je een andere smtp server (account) nemen.
bijvoorbeeld gmail staat dit wel toe (omdat ze geen internet provider zijn)

ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinokkioTV schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:42:

zo hoort het ook, je weet dan van te voren dat er geen NL-toestel wordt geleverd en dat er mogelijk een andere (bv engelse) stekker bijzit. Niks mis mee. Het gaat mij meer om mensen die een import toestellen kopen omdat dat goedkoper zijn en later klagen omdat ze er een andere stekker bij moeten kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rprp schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:55:
[...]

Bij mij zit het meer richting de luidspreker. Het is een luid gerammel.

Ik had zojuist een SD-kaartje er 'hard' doorgedrukt met kracht, zou het kunnen zijn dat er hierbij iets 'geknapt' is? Aangezien het gerammel uit die hoek wegkomt. En bij het doordrukken moest er toch echt wat kracht gezet worden. Hierbij hoorde ik ook iets van een 'knap' geluid, maar eerlijk gezegt lijkt me dat sterk.
Kijk nou uit! Mijn eerste N97 ging dag-1 weer retour omdat bij mij sdcardslot niet werkte.
Schijnt iets van een ienie-mienie-veertje in te zetten en ook bij mijn huidige N97 voelt
het aan als het fragielste onderdeel van de N97 :)
paauwej schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:25:
wil je uitgaande mail kunnen versturen, dan moet je een andere smtp server (account) nemen.
Zowiezo kun je het beste voor al je uitgaande email de uitgaande mailserver van je
mobiele-data-provider gebruiken. In geval van HI gebruik je bijvoorbeeld mail.hiway.nl als smtp-server.
Gebruikers van 'de dongel' gebruiken mail.wxs.nl. Gebruikers van t-mobile smpt.gprs.t-mobile.nl
Vraag dus aan je mobiele provider de uitgaande server en gebruik die. (Gmail staat overigens wel
toe dat je hun eigen smtp server gebruikt)
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:51:
Heb naast m'n N97 een iPhone uit Italië. Wanneer deze kapot gaat, moet ik terug naar Italië.
Een Nokia niet...........

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Ik heb gisteren Mail for Exchange ingesteld, dat leek allemaal goed te gaan, maar nu kan ik het nergens meer terug vinden. Wel als ik een nieuw mail account aanmaak en ik kies voor Exchange, dan staat er dat ik niet nog een exchange account kan toevoegen, wanneer ik dan bij instellingen voor de mail ga kijken bij Mail for Exchange, dan kan ik dit wel aanklikken, maar gebeurt er verder niks. Iemand enig idee hoe ik dit aan kan passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rprp
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:32:
[...]

Kijk nou uit! Mijn eerste N97 ging dag-1 weer retour omdat bij mij sdcardslot niet werkte.
Schijnt iets van een ienie-mienie-veertje in te zetten en ook bij mijn huidige N97 voelt
het aan als het fragielste onderdeel van de N97 :)
hmm, morgen maar eens mee terug dan. hopelijk doen ze hem direct omruilen, maar dat lijkt me niet - helaas.

Want het begint toch wel irritant te worden, zelfs bij het lopen hoor ik het rammelen en ik gok dat dat niet zo hoort te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Parallelimport:

http://www.kvk.nl/Images/Parallelimport_tcm16-125742.pdf

Deze, in dit geval N97's komen uit voornamelijk Duitsland.
Dat mag gelden voor een aantal Nokia-modellen, voor de N97 gaat dit echter niet op, Duitse toestellen hebben een ander (Qwertz) toetsenbord.
Overigens is het niet helemaal waar wat de garantie betreft. Ze kunnen je weigeren en daar hebben ze het volle recht toe.

Heb naast m'n N97 een iPhone uit Italië. Wanneer deze kapot gaat, moet ik terug naar Italië. En die regel is niet alleen van toepassing in Nederland, maar wereldwijd.
Wanneer je een toestel van Nokia (en bijv. ook Sony Ericsson) koopt, dat afkomstig is uit een land, behorende tot de Europese Unie, heb je gewoon twee jaar fabrieksgarantie. Iets anders is het, wanneer het toestel afkomstig is uit bijv. Hongkong, Singapore of de Arabische Emiraten (webwinkels kopen daar weleens in, omdat toestellen er soms maanden eerder uitkomen), dan heb je geen garantie.
Zelf hebben we twee SE smartphones uit de UK en Duitsland, een N95 uit de UK en een oostenrijkse N95 8GB, die hebben hier allemaal gewoon garantie.

Bij genoemde toestellen betrof het trouwens eigen import, winst vanaf ongeveer 50 euro in het geval van de SE P990i tot ruim 100 euro bij de N95 8GB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
Als het goed is wordt vandaag mij N97 geleverd.
Wat moet ik als eerste doen.

Moet ik hem updaten? En wat is het makkelijkst om dat te doen? Geeft de tel zelf aan of hij de nieuwste softwaren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
esveldt86 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:12:
Als het goed is wordt vandaag mij N97 geleverd.
Wat moet ik als eerste doen.

Moet ik hem updaten? En wat is het makkelijkst om dat te doen? Geeft de tel zelf aan of hij de nieuwste softwaren heeft?
Waarschijnlijk staat de nieuwe software er al op. Dit was bij mijn N97 ook al het geval (gehaald bij de Belcompany in Venlo)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
BastiaanN schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:20:
[...]

Waarschijnlijk staat de nieuwe software er al op. Dit was bij mijn N97 ook al het geval (gehaald bij de Belcompany in Venlo)
Thnx.
Maar hoe kan ik dat zien?
En moet je dat via de computer updaten, of kan dat via de tel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

esveldt86 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:28:
[...]

Thnx.
Maar hoe kan ik dat zien?
En moet je dat via de computer updaten, of kan dat via de tel zelf?
Is dat niet iets wat je zelf moet ontdekken, kijken hoe je nieuwe telefoon werkt zonder enige voorkennis dat is toch het allerleukste als je een nieuwe telefoon krijgt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esveldt86
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:17:
[...]

Is dat niet iets wat je zelf moet ontdekken, kijken hoe je nieuwe telefoon werkt zonder enige voorkennis dat is toch het allerleukste als je een nieuwe telefoon krijgt? :)
Dat is het zeker, maar is vervelend, als je net alles hebt ingesteld, en dat je der dan achter komt dat je een oudere software-versie op hebt staan, en dat je alles weer opnieuw moet instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaeastwood
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:59:
[...]

Das mooi kut. Orginele schermen zijn trouwens plenty te koop op internet ( misschien een optie ). Wat gaat dat "geintje" eigenlijk kosten?
89euro ex btw. Valt dan wel weer mee. Ik ga vandaag eens met Nokia bellen om te kijken hoe het zit met de bevoorrading van de NSP's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
esveldt86 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 10:33:
[...]

Dat is het zeker, maar is vervelend, als je net alles hebt ingesteld, en dat je der dan achter komt dat je een oudere software-versie op hebt staan, en dat je alles weer opnieuw moet instellen!
ok een kleine hint dan.... *#0000# in dat menu kun je alles zien/doen wat je wil weten/doen ;)

daarna in toepassing menu update applicatie ook ff checken.

[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 12-08-2009 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
[...]
.. en dat je alles weer opnieuw moet instellen!
Er bestaat ook zoiets als BACKUP via Nokia PC-Suite ;)

[ Voor 3% gewijzigd door catt4u op 12-08-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
catt4u schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:01:
[...]

Er bestaat ook zoiets als BACKUP via Nokia PC-Suite ;)
Er bestaat zelfs zoiets als backup op het toestel zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
[...]

je software blijft er gewoon op staan na uitvoeren van een firmware update hoor, en al je instellingen blijven ook behouden. Alleen bij een hard reset ben je dit allemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:29:
[...]

zo hoort het ook, je weet dan van te voren dat er geen NL-toestel wordt geleverd en dat er mogelijk een andere (bv engelse) stekker bijzit. Niks mis mee. Het gaat mij meer om mensen die een import toestellen kopen omdat dat goedkoper zijn en later klagen omdat ze er een andere stekker bij moeten kopen
Bij mij zat er een AC10E oplader bij, lijkt me dus dik in orde :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Eind deze maand staat er trouwens weer een grote firmware update gepland.

Ik hoop dat nokia ook een beetje naar de mods gekeken heeft. Camera van het toestel is beter met mod dan met orginele firmware bijvoorbeeld. Theme effects zoals je die zag in de eerste demo filmpje op inet werken met mod goed. Waarom heeft nokia die eruit gelaten? enz. enz

Pagina: 1 ... 17 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toon eigen initiatief als je een vraag plaatst.