[quote]
liffey schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:17:
De fix is namelijk erg labiel, ook als ik volledig sterk telefoonbereik heb.
Sinds een paar dagen hier ook last van een uiterst labiele gps. De eerste anderhalve maand totaal geen last van gehad. Al lijken onze problemen niet echt vergelijkbaar, toch maar even een link gelegd.
Bij mij is het niet alleen in Sygic. Ook Sportstracker, Nokia Maps en de standaard gps-software 'Locatie' geven hetzelfde labiele resultaat, onder heldere hemel of binnenshuis, in of zonder beweging, het maakt geen verschil. Hij verliest continue gps verbinding om het vervolgens
direct vrij snel weer op te pikken.
Ik krijg nu ook de nooit eerder geziene melding: "gps werkt niet goed binnenshuis of in afgesloten ruimten". Ook als ik buiten in het zonnetje zit.
Liffey, heb jij dezelfde problemen bij Nokia gps programma's of alleen bij Sygic? Dat zou ik eens controleren. Volgens mij mis je geen vinkje in Sygic.
Ik zoek de problemen in een andere hoek: DRM common Solutions.
Aangezien ik oude Psiloc software op mijn sd kaart had staan heb ik wellicht per ongeluk een cruciaal onderdeel uit de standaard geinstalleerde toepassingen verwijdert. Namelijk iets van DRM common solutions dat Psiloc veelvuldig gebruikt.
Mijn vraag:
Wil een medetweakert zo vriendelijk zijn om te bevestigen of ontkrachten dat bij: instellingen > toep beheer> Geïnst. toepass. een standaard toepassing geinstalleerd is die de naam DRM common solutions oid draagt?
Ik bedoel niet het samenhangende Psiloc world traveler die staat hier nog braaf tussen de toepassingen.
Als ik zulks heb weggegooid lijkt me juist dat de oorzaak van mijn labiele gps.
Wat ik heb gechecked:
Naast een hoop tests en vergelijkingen in bovenstaande 4 programma's heb ik beide positiebepalingmethoden; A. GPS en Intergrated GPS onafhankelijk gechecked, ze leiden beide tot een fix maar verliezen die ook weer. Ik heb een early UK versie. FW 11, hard reset en geheel nieuwe installatie achter de rug inclusief alle minimale updates van afgelopen twee weken.
Conclusie
De gps module is dus niet geheel kapot maar volledig instabiel.