Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:49
Je kan de iPhone 3GS als modem gebruiken voor je laptop heb ik gehoord, maar dat dit niet is toegestaan door T-Moibile.

Nou ga ik een simlock vrije iPhone 3GS 32GB kopen, omdat ik al aan een dik Vodafone abonnement vastzit, inclusief onbeperkt internet blox.

Wat ik mij nu afvraag, kan ik dan wel de iPhone als model gaan gebruiken?

Iemand zei van wel, maar nu ik dit lees ga ik twijfelen:

Gebruik van VoIP of het gebruiken van je telefoon als modem voor je laptop is niet toegestaan.

[Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2

Kan iemand mij hier het definitieve woord over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:16

Ves

A gadget addicted Bounty

Outlandos schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:17:
Je kan de iPhone 3GS als modem gebruiken voor je laptop heb ik gehoord, maar dat dit niet is toegestaan door T-Moibile.

Nou ga ik een simlock vrije iPhone 3GS 32GB kopen, omdat ik al aan een dik Vodafone abonnement vastzit, inclusief onbeperkt internet blox.

Gebruik van VoIP of het gebruiken van je telefoon als modem voor je laptop is niet toegestaan.

Het antwoord daarop is nee. Vodafone is helemaal happig hierover. En als het goed is heeft Vodafone nog steeds een Fair-use-Policy (met een data limit van 400mb).

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nederland.fm werkt hier nog steeds prima. Ik gebruik het regelmatig. Daarbij werkt het nu ook weer op de achtergrond (bij alles behalve browsen). Dat is wel fijn. Het was bij mij ergens na een 2.x.x update weggevallen.
Hier nu gelukkig ook weer! Blijkbaar zorgde de update er bij mij voor dat plugins (optie onder Safari) uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
VesNL schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:40:
[...]

Het antwoord daarop is nee. Vodafone is helemaal happig hierover. En als het goed is heeft Vodafone nog steeds een Fair-use-Policy (met een data limit van 400mb).
Ik geef je geen ongelijk (je meldt immers feiten) maar ik ken genoeg forum-gebruikers (mensen dus, eigenlijk :P ) die (veel) tetheren via hun windows mobile (bij any provider) en daar niets van horen/merken.
Een collega van mij haalt hele films via tethering binnen / gebruikt ongelooflijk veel data met zijn windows mobile toestel via Vodafone. Doet dat al jaren en heeft nog nooit iets gemerkt.
Ik denk kortom dat je er in de praktijk niet(s) veel last mee krijgt. Ik heb iig nog nooit slechte ervaringen gehoord of gelezen of de diverse fora, alleen maar positieve.
Ikzelf tether weliswaar maar af en toe via PDANet (iPhone) en heb ook nog nooit iets gemerkt (T-Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
autoreverse schreef op zondag 21 juni 2009 @ 22:06:
[...]

Ik geef je geen ongelijk (je meldt immers feiten) maar ik ken genoeg forum-gebruikers (mensen dus, eigenlijk :P ) die (veel) tetheren via hun windows mobile (bij any provider) en daar niets van horen/merken.
Een collega van mij haalt hele films via tethering binnen / gebruikt ongelooflijk veel data met zijn windows mobile toestel via Vodafone. Doet dat al jaren en heeft nog nooit iets gemerkt.
Ik denk kortom dat je er in de praktijk niet(s) veel last mee krijgt. Ik heb iig nog nooit slechte ervaringen gehoord of gelezen of de diverse fora, alleen maar positieve.
Ikzelf tether weliswaar maar af en toe via PDANet (iPhone) en heb ook nog nooit iets gemerkt (T-Mobile)
Als ik het goed begrijp is het dus niet toegestaan, maar wel mogelijk (zonder je iPhone te jailbreaken bedoel ik dan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Het is niet toegestaan, maar wel mogelijk. Ze kunnen het niet controleren, ze kunnen je alleen 'afsluiten' als je over hun FUP limit heen zit.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:23
cv8x schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:01:
Kan iemand die in het bezit is van een 3GS een mini-review plaatsen? Bvd
Tsja wat wil je weten?
Ik heb de Iphone 3GS nu iets langer dan een dag en ik kan niet anders zeggen dat het een top telefoon is.
De telefoon werkt super snel. Een applicatie starten is ook echt starten en niet wachten..

Uiteraard synchroniseert het geheel super met mijn Macbook pro.
(Neem aan dat dat met windows ook allemaal wel zal lukken)

De camera is vergeleken met mijn vorige toestel (Xperia X1) zeker een verbetering.
De camera reageert snel waardoor je foto's er lekker steady uitzien.

Sms'en is nog wel even wennen. Ik maak nog wel eens typfouten door het touchscreen maar
dat gaat al steeds beter. Ook de ingebouwde "woorden verbetering" werkt er goed aan mee
dat de typfouten weggewerkt worden.

Ik heb een Hi abbo met internet en heb dus de mogelijkheid om te internetten op de telefoon..
en via mijn laptop. Het is me gelukt tethering aan te zetten en hoewel de snelheid natuurlijk niet denderend is, is het een goede "nood" oplossing voor plekken zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 11:59
Bjornson schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:53:
[...]

Tsja wat wil je weten?
Ik heb de Iphone 3GS nu iets langer dan een dag en ik kan niet anders zeggen dat het een top telefoon is.
De telefoon werkt super snel. Een applicatie starten is ook echt starten en niet wachten..

De camera is vergeleken met mijn vorige toestel (Xperia X1) zeker een verbetering.

Sms'en is nog wel even wennen. Ik maak nog wel eens typfouten door het touchscreen maar
dat gaat al steeds beter. Ook de ingebouwde "woorden verbetering" werkt er goed aan mee

Ik heb een Hi abbo met internet en heb dus de mogelijkheid om te internetten op de telefoon..
en via mijn laptop. Het is me gelukt tethering aan te zetten en hoewel de snelheid natuurlijk niet denderend is, is het een goede "nood" oplossing voor plekken zonder internet.
Neem aan dat je niet in Nederland woont omdat je al de 3GS hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 14:15

DesertShooter

Afgekickt

Hidde schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:56:
[...]

Neem aan dat je niet in Nederland woont omdat je al de 3GS hebt?
Hij heeft 'm gekocht via iphonemonster.nl. Dat zei hij in een eerdere post. Ze hebben daar italiaanse iPhones.

[ Voor 6% gewijzigd door DesertShooter op 22-06-2009 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Ik heb 'n vraag over de 3G / 3Gs in het algemeen, ik maak namelijk al 'n hele tijd gebruik van google calendar en was meteen hooked het werkt gewoon superfijn. Ik zit nu al 'n beetje vooraf te lezen totdat ik vrijdag m'n eerste iPhone krijg / koop.
Maar nu vraag ik me iets af, ik weet namelijk dat je dus je google calendar kunt syncen op je iPhone maar kun je dan ook afspraken maken in die kalender op je iPhone zodat ze ook online in je google calendar verschijnen? Ik heb in de google FAQ's zitten zoeken maar hier wordt niks echt expliciet over gemeld.
Dus zou iemand met 'n iPhone 3G + google calendar mij hier wat duidelijkheid over kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn er meer mensen die wat eigenaardigheden hebben met hun 2G telefoon na de 3.0 update?
Sinds de update ben ik regelmatig slecht bereikbaar. Ik kan gewoon bellen met m'n telefoon, maar als ik via m'n huistelefoon m'n mobiel probeer te bellen gaat ie meteen over naar voicemail, SMS'jes komen ook niet binnen.
Ik heb net m'n iPhone gerestored maar nog steeds doet ie dit. Het gaat om een Vodafone sim-only abo. Maar ik denk niet dat daar het probleem zit. Als ik de SIM kaart in een andere telefoon stop krijg ik meteen SMS'jes binnen over gemiste oproepen e.d.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Laatst online: 25-07 14:41
Pilske schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:16:
Ik heb 'n vraag over de 3G / 3Gs in het algemeen, ik maak namelijk al 'n hele tijd gebruik van google calendar en was meteen hooked het werkt gewoon superfijn. Ik zit nu al 'n beetje vooraf te lezen totdat ik vrijdag m'n eerste iPhone krijg / koop.
Maar nu vraag ik me iets af, ik weet namelijk dat je dus je google calendar kunt syncen op je iPhone maar kun je dan ook afspraken maken in die kalender op je iPhone zodat ze ook online in je google calendar verschijnen? Ik heb in de google FAQ's zitten zoeken maar hier wordt niks echt expliciet over gemeld.
Dus zou iemand met 'n iPhone 3G + google calendar mij hier wat duidelijkheid over kunnen geven?
Ja dat kan en het werkt supers!

Meer info:
http://www.google.com/sup...answer=138740&topic=14252

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaber
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-09-2022
8-Track schreef op zondag 21 juni 2009 @ 16:12:
Als je adressen in bijvoorbeeld Amsterdam toevoegt, dan heb je in 9 van de 10 gevallen te maken met een etage. Dus 'Singel 34-II' of 'Herengracht 46-huis' als straat + huisnummer. Als je vervolgens op het adres klikt in je contact-list, wordt Google Maps met dat adres geopend, alleen begrijpt Google Maps de notatie niet.

'Singel 34-II' geeft simpelweg "niet gevonden".
'Singel 34-2' geeft Singel 2 i.p.v. Singel 34 op de kaart.
'Singel 34' werkt prima, maar dat is niet het juiste, volledige adres.

Weet iemand welke notatie Google Maps wel lust? Ik heb alle smaken die ik kon verzinnen geprobeerd. De etage weglaten, of in de notities toevoegen is een beetje een hack.
Als je een dubbele spatie tussen het huisnummer en etage gebruikt, dus bv Prins Hendrikkade 100 2, dan pakt ie de juiste plek op de maps.. en heb je ook het adres netjes in je contacts staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mjaber schreef op maandag 22 juni 2009 @ 02:07:
[...]

Als je een dubbele spatie tussen het huisnummer en etage gebruikt, dus bv Prins Hendrikkade 100 2, dan pakt ie de juiste plek op de maps.. en heb je ook het adres netjes in je contacts staan.
Dat werkt dus niet. Nou ja, voor de ph-kade wel want daar pakt 'ie 't met een enkele spatie of een streepje ook wel. Maar bij de Singel dus niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjaber
  • Laatst online: 24-09-2022
CyBeR schreef op maandag 22 juni 2009 @ 02:16:
[...]

Dat werkt dus niet. Nou ja, voor de ph-kade wel want daar pakt 'ie 't met een enkele spatie of een streepje ook wel. Maar bij de Singel dus niet.
Bij Singel ook.. niet te snel twee keer op spatie klikken, dan staat er weer een puntje ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Bjornson schreef op zondag 21 juni 2009 @ 23:53:
[...]

Tsja wat wil je weten?

Dat is duidelijk. Dank voor je reactie. _/-\o_

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Laatst online: 16-07 15:52
Ooh supermooi, ik had dat verhaal ook al gelezen maar kon het er niet expliciet uit opmaken. Wat 'n mooie functie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 21:21
Pilske schreef op maandag 22 juni 2009 @ 00:16:
je kan met calendar op je mac wel met google synchronizen en inderdaad twee kanten op. je moet even kijken of de iphone ook support heeft voor CalDav (ofzoiets) dan zou deze dus ook direct met google twee kanten op kunnnen synchroniseren. anders kan je altijd via je macbook de calendar in je iphone krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:27
Ik weet niet of t al gemeld was, maar in de app store staat ineens een echte navigatie programma. Het is van Mobile Nabigator Europe en ziet er indrukwekkend uit op de foto's.
Oh ja, kost €80

Ik zit te wachten op tomTom.

Ongelooflijk balen dat er nog geen flash ondersteuning is :( maar copy/paiste eindelijk wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* je vraag is afgesplitst naar [iTunes 8] iTunes en iPhone blijft op synchroniseren hangen

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 22-06-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm vandaag een vaag probleem:
Wil mn ipod starten is deze helemaal leeg. Als ik ga kijken naar het gebruik staan alle nr`s er nog wel op :/

Nu heb ik gister het syncen wel afgebroken maar normaal gesproken had dat geen invloed op mn lib. van mn ipod :/

Iemand enig idee hoe dit zonder i-tunes te gebruiken (nu ff niet bij de hand) weer op te bouwen is? Reboot heeft geen zin gehad.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
hmmz.. Op een of andere manier wil mijn iphone niet meer connecten via bluetooth..
De eerste keer ging goed maar nu kan er geen verbinding gemaakt worden.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Laatst online: 14-09 20:50
Ik heb wat problemen met 2 games sinds 3.0

zowel Wolfenstein als Toki Tori gaan na een tijdje (minuut of 5 spelen) heel langzaam reageren. Een beetje zoals Red Alert vroeger als we op LAN een veel te grote battle uitvoerde, maar dat terzijde :P

Ik vroeg me af of er anderen waren die daar ook last van hebben, en of het dus aan de games (en de compatibilieit met 3.0) lag of aan mij. Ik heb 3.0 volledig clean geinstalleerd en nog geen jailbreak uitgevoerd. Als ik de enige ben met deze problemen toch maar even alles terug en opnieuw 3.0 installeren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Misschien is het wel een heel erg domme vraag (en een beetje vloeken in de kerk), maar ik heb mijn oog laten vallen op 3 nieuwe mobiele telefoons waaruit ik ga kiezen. Een nokia N97, een Samsung Omnia HD en de iPhone 3GS. Graag hoor ik van jullie waarom ik voor de iPhone zou moeten kiezen (daar gaat wel mijn voorkeur naar uit). Het is misschien wel appels met peren vergelijken, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening(en). Ik heb veel ervaring met Symbian en ook met WM (vind ik persoonlijk dramatisch), maar geen ervaring met Apple.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:30
Gebruik dit sinds 3.0 ook, wert briljant. Zeker icm lock calender, waardoor je de komende events op je lockscreen ziet :) En uiteraard werkt de push mooi (of was er die al in kalender? :P) dus krijg netjes een melding vantevoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlandos schreef op zondag 21 juni 2009 @ 21:17:

Ik zit in de trein van S'hertogenbosch naar schiphol, en ik kan je zeggen dat thethering via de Iphone 3G met 3G dekking werkelijk subliem werkt op mijn MBP 2.33 early 2007. T-mobile heeft in mijn ogen genoeg verdiend aan web-abbo's die niet optimaal benut worden.

Download de config files van je provider en geniet van je iPhone 3G/S met Tethering. T-mobile geeft werkelijk geen ruk om ons als end-users, ze zijn achter het geld aan.

Vanuit mijn kant krijgen ze geen sympathie, ik Tethernet er lekker op los (geen bitorent files, gaat eenvoudig weg te langzaam)

PS: bij station Lunetten speedtest.nl testsuit gedraaid, en haal via thetering 130 kb/s gemiddeld.

Heerlijke snelheid, tgaat bijna net zo snel als WiFi thuis of op het instituut. (surfsnelheid dan heh :P )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:51
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:36:
Ik zit in de trein van S'hertogenbosch naar schiphol, en ik kan je zeggen dat thethering via de Iphone 3G met 3G dekking werkelijk subliem werkt op mijn MBP 2.33 early 2007. T-mobile heeft in mijn ogen genoeg verdiend aan web-abbo's die niet optimaal benut worden.

Download de config files van je provider en geniet van je iPhone 3G/S met Tethering. T-mobile geeft werkelijk geen ruk om ons als end-users, ze zijn achter het geld aan.

Vanuit mijn kant krijgen ze geen sympathie, ik Tethernet er lekker op los (geen bitorent files, gaat eenvoudig weg te langzaam)
Ik vind dat je wel een beetje kort door de bocht gaat.
Waarom denk jij dat T-Mobile geen ruk geeft om eindgebruikers?

T-Mobile weet echt wel dat sommige gebruikers Tethering zullen gebruiken, dat maakt ook niet echt uit.
Maar als je dit voor iedereen beschikbaar stelt heb je vele malen meer capaciteit nodig dan ze nu beschikbaar hebben, met als gevolg dat voor iedereen het internet langzamer zal zijn.

Laptop abonnementen zijn niet voor niets (veel) duurder, zowel bij T-Mobile als alle andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:36:
[...]

PS: bij station Lunetten speedtest.nl testsuit gedraaid, en haal via thetering 130 kb/s gemiddeld.

Heerlijke snelheid, tgaat bijna net zo snel als WiFi thuis of op het instituut. (surfsnelheid dan heh :P )
Waar kan ik lezen hoe ik dit stap-voor-stap moet doen?
Edit: ik zie een link in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:18
cv8x schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:26:
Misschien is het wel een heel erg domme vraag (en een beetje vloeken in de kerk), maar ik heb mijn oog laten vallen op 3 nieuwe mobiele telefoons waaruit ik ga kiezen. Een nokia N97, een Samsung Omnia HD en de iPhone 3GS. Graag hoor ik van jullie waarom ik voor de iPhone zou moeten kiezen (daar gaat wel mijn voorkeur naar uit). Het is misschien wel appels met peren vergelijken, maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening(en). Ik heb veel ervaring met Symbian en ook met WM (vind ik persoonlijk dramatisch), maar geen ervaring met Apple.
Als je dan eerst even verteld wat je ermee wilt gaan doen... Ik kan zo wel een aantal punten uit m'n mouw schudden, maar dat is mijn eigen mening:
- Stabiel
- Vele nuttige applicaties aanwezig
- Goede sync mogelijkheden (ik heb zelf een Mac en Mobile Me)
- Gemakkelijke bediening
- Groot scherm
- Goed te gebruiken als alles in 1 oplossing (muziek, nagivatie, agenda, etc)
- Browser die gewoon werkt, ook met sites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiel gebruik
- Abonnement is zeker niet duur voor wat je ervoor krijgt
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Laatst online: 16-09 12:24
cv8x schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:26:
Ook ik heb ervaring met Windows Mobile en Symbian, maar ik heb vorig jaar een iPhone gekocht. De volgende telefoon wordt volgend jaar weer een iPhone, om de volgende redenen:
- iPod en telefoon in 1 (maar dan goed over nagedacht en uitgewerkt);
- Mailen werkt echt super (ik gebruik Google Apps for your domain)
- Het makkelijk kunnen installeren van applicaties via de iTunes App Store.
- Telefoon is stabiel geworden: vorig jaar heb ik wel lopen vloeken met de eerste versies van 2.0 firmware, maar sinds 2.1 is het stukken beter. Mijn HTC Magician van een paar geleden moest ik elke maand resetten. Het feit dat er een resetknop op een telefoon zit, zegt eigenlijk wel genoeg
- Nette integratie van kalender/contactpersonen met je PIM op je computer (ik gebruik een Mac i.c.m. Mobile Me, maar je zou ook gebruik kunnen maken van de gratis Exchange server van Google i.c.m. Gmail)
- Apple brengt regelmatig een nieuwe versie van de software uit, waarmee je (relatief) oude telefoon toch nieuwe functies krijgt. Dat zie ik andere fabrikanten niet zo gauw doen. Bij mijn oude telefoon heb ik een jaar moeten wachten totdat Nokia een bugfix uitbracht zodat ik de N73 zou kunnen syncen via Bluetooth. Laat staan dat je na een jaar extra mogelijkheden en functies krijgt. Met de laatste 3.0 update kan de iPhone 3G bijvoorbeeld MMS-en (zal ik niet missen), tetheren (kan nuttig zijn) en turn-by-turn navigatiesoftware draaien (is heel nuttig).

Nadelen zijn eventueel dat je nekharen overeind gaan staan van de ideéen achter de App Store: Apple houdt in de gaten welk programma gepubliceerd mag worden en welk programma niet. En soms zijn de keuzes daarin arbitrair en wellicht staat je dat tegen. Probleem is echter dat andere fabrikanten/ontwikkelaars ook hun eigen "app store" gaan ontwikkelen (Nokia's Ovi Store, Android Market, Windows Marketplace en dergelijke). Die concurrerende winkels zullen goed kijken naar Apple, omdat zij een goed functionerende winkel op de markt hebben gezet. Dus wellicht valt dat nadeel wel weg. En een ander nadeel kan iTunes zijn: als ik de verhalen op internet lees dan schijnt iTunes een geval van "love it or hate it" te zijn. Ik heb persoonlijk niet zoveel problemen met iTunes en ik ervaar iTunes dan ook niet als een nadeel.

Kortom: het is kwestie van het wegen van de voor- en nadelen. Voor mij zijn de voordelen groter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rclahsen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:12:
[...]
- iPod en telefoon in 1 (maar dan goed over nagedacht en uitgewerkt);
- Mailen werkt echt super (ik gebruik Google Apps for your domain)
- Het makkelijk kunnen installeren van applicaties via de iTunes App Store.
- Nette integratie van kalender/contactpersonen met je PIM op je computer (ik gebruik een Mac i.c.m. Mobile Me, maar je zou ook gebruik kunnen maken van de gratis Exchange server van Google i.c.m. Gmail)
- Apple brengt regelmatig een nieuwe versie van de software uit, waarmee je (relatief) oude telefoon toch nieuwe functies krijgt. Dat zie ik andere fabrikanten niet zo gauw doen. Bij mijn oude telefoon heb ik een jaar moeten wachten totdat Nokia een bugfix uitbracht zodat ik de N73 zou kunnen syncen via Bluetooth. Laat staan dat je na een jaar extra mogelijkheden en functies krijgt. Met de laatste 3.0 update kan de iPhone 3G bijvoorbeeld MMS-en (zal ik niet missen, tetheren (kan nuttig zijn) en turn-by-turn navigatiesoftware draaien (is heel nuttig).

Kortom: het is kwestie van het wegen van de voor- en nadelen. Voor mij zijn de voordelen groter :)
Dit zijn mijn redenen om straks voor een iPhone te gaan :) De enige telefoon die ik als concurrent zie is de HTC magic met Android. Alleen is HTC zo "vriendelijk" om Windows only sync software mee te leveren. De iPhone is momenteel de enegie smarthphone die ou-of-the-box sync met een Mac. Darnaast zou ik dan van T-Mobile naar Vodafone moeten overstappen.

Van veel mensen hoor ik dat een iPhone te duur is, maar als je de abonnementskosten bekijkt en vergelijkt via de T-Mobile shop is een iPhone helemaal niet zo veel duurder :) Ja, als je er eentje los koopt ja...

Windows Mobile heb ik ook ervaring mee: Nooit meer! Wat een draak van een systeem zeg... Voelt zeer verouderd aan en dan weet je ook meteen waarom al die telefoonfabrikanten een eigen schil ontwikkeld hebben: zodat het er van buiten nog enigzins modern uitziet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Het niet kunnen spelen van flash is een groot minpunt, maar er komen regelmatig updates die problemen oplossen.
T-Mobile vind ik een matige verbinding hebben. Zeer regelmatig heb ik geen 3g en schakelt de phone op gprs. Het abbo vind ik qua prijs niet duur, maar dat komt omdat onbeperkt internet toen al €10 kostte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 09:52
Ferry34 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:50:
Het niet kunnen spelen van flash is een groot minpunt, maar er komen regelmatig updates die problemen oplossen.
T-Mobile vind ik een matige verbinding hebben. Zeer regelmatig heb ik geen 3g en schakelt de phone op gprs. Het abbo vind ik qua prijs niet duur, maar dat komt omdat onbeperkt internet toen al €10 kostte
Op Flash ondersteuning zou ik niet wachten. Kleine kans dat dat komt. De redenen die apple daarvoor geeft zijn inmiddels bekend neem ik aan. Het netwerk van t-mobile wordt elke dag beter. Ik heb heel vaak gewoon 3G maar er zijn idd momenten waarop hij terugschakelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:03
ECiftci schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:58:
[...]

Op Flash ondersteuning zou ik niet wachten. Kleine kans dat dat komt. De redenen die apple daarvoor geeft zijn inmiddels bekend neem ik aan.
Bij mij niet bekend. Waarom komt er geen flash ondersteuning? :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:01:
[...]

Vreet CPU waardoor je systeembronnen slecht worden gebruikt. Daarbij slurpt het ook accuduur omdat het zo cpu intensief is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:01:
[...]

Adobe wil een mini versie van de bestaande Mac OS X variant leveren voor de iPhone. Apple accepteert dit voorstel niet en "eist" een variant die van de grond af aan voor de iPhone ontwikkeld wordt. Reden hiervoor is dat Flash nogal wat eist van je cpu en batterij...

Adobe heeft hier echter geen zin in, en vandaar geen flash op de iPhone.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bovendien is flash op mobile devices (athans hoe het tot nu toe geïmplementeerd wordt) toch het slechtste van twee werelden: wel de irritatie en het beslag op processor, geheugen en batterij voor allerlei ads en andere rotzooi, maar als je het dan een keer nodig hebt blijk je Flash Lite te hebben waar je eigenlijk niets mee kunt.
Ik vind het wel best zo, in Safari op mijn Mac is Flash ook gesaboteerd hier (eerst klikken). Dat het hele concept maar snel mag sterven.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zpottr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:08:
Bovendien is flash op mobile devices (athans hoe het tot nu toe geïmplementeerd wordt) toch het slechtste van twee werelden: wel de irritatie en het beslag op processor, geheugen en batterij voor allerlei ads en andere rotzooi, maar als je het dan een keer nodig hebt blijk je Flash Lite te hebben waar je eigenlijk niets mee kunt.
Ik vind het wel best zo, in Safari op mijn Mac is Flash ook gesaboteerd hier (eerst klikken). Dat het hele concept maar snel mag sterven.
HTML 5 video tag ftw zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
ECiftci schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:04:
[...]

Vreet CPU waardoor je systeembronnen slecht worden gebruikt. Daarbij slurpt het ook accuduur omdat het zo cpu intensief is
Oké, kort maar duidelijk, bedankt. :)

Zijn er nog mensen die 'em net als mij al wel krijgen maar waarbij het abonnement ook pas later start? Ik vroeg me namelijk af of ik de iPhone al wel kan gebruiken zonder dat m'n abonnement geactiveerd is.

30 juli gaat mijn T-Mobile i-150 pas in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:09:
[...]

Oké, kort maar duidelijk, bedankt. :)

Zijn er nog mensen die 'em net als mij al wel krijgen maar waarbij het abonnement ook pas later start? Ik vroeg me namelijk af of ik de iPhone al wel kan gebruiken zonder dat m'n abonnement geactiveerd is.

30 juli gaat mijn T-Mobile i-150 pas in.
Je hebt wel een T-Mobile simlock :) maar verder geen probleem. Let op je dataverbruik.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Silverlight for iPhone, anyone? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Heren, dank voor jullie reacties. Ga ik zeker meenemen in mijn overweging, vooral het verhaal van rclahsen is erg duidelijk (bedankt daarvoor!). Ik heb persoonlijk Symbian wel gezien en Windows Mobile trekt me al helemaal niet, maar ik vind bijv. de Samsung Omnia HD een mooi toestel... Maar ga na dit gelezen te hebben toch wel voor de iPhone. Is weer eens iets anders en heb al meerdere positieve verhalen gehoord. Internetfunctie, ipod functie zijn voor mij erg belangrijk, vandaar. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:12:
Silverlight for iPhone, anyone? :D
Lach maar ;)

Is wel alleen de DeepZoom-functionaliteit van SL, maar toch.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Zpottr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:11:
[...]

Je hebt wel een T-Mobile simlock :) maar verder geen probleem. Let op je dataverbruik.
Dus simkaart kan ik er al wel instoppen maar bellen, sms'en en internet doet hij dan nog niet? :) Of doet hij dat al wel maar gaat alles 'buiten me bundel' (die nog niet bestaat op dat moment :P )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Zpottr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Lach maar ;)

Laten we hopen dat het er komt en dat bedrijven dat crappy flash eens achterwegen gaan laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:15:
[...]

Dus simkaart kan ik er al wel instoppen maar bellen, sms'en en internet doet hij dan nog niet? :) Of doet hij dat al wel maar gaat alles 'buiten me bundel' (die nog niet bestaat op dat moment :P )?
Als je een niet-T-Mob sim kaart hebt doet ie het volgens mij helemaal niet. Maar daar heb ik geen ervaring mee.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Zpottr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:17:
[...]

Als je een niet-T-Mob sim kaart hebt doet ie het volgens mij helemaal niet. Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Nee oké dat snap ik. Maar wat als ik nou gewoon die T-Mobile simkaart erin doe, die nog niet geactiveerd is (zo bedoelde ik het)?

edit: Ik wil dus al wel programma's installeren, iPod functionaliteit gebruiken en dat soort dingen. Bellen, sms'en en internetten doe ik dan nog (tot 30 juli) met m'n vorige mobiele telefoon.

[ Voor 21% gewijzigd door LuPo op 22-06-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
ECiftci schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:17:
[...]

Laten we hopen dat het er komt en dat bedrijven dat crappy flash eens achterwegen gaan laten.
Ik denk niet dat de wereld er beter op wordt als we Flash vervangen door SL ;) net zo veel potentieel voor crappy programmeurtjes die het nodig vinden basis website-functionaliteit in een plugin te stoppen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:19:
[...]

Nee oké dat snap ik. Maar wat als ik nou gewoon die T-Mobile simkaart erin doe, die nog niet geactiveerd is (zo bedoelde ik het)?
Geen idee :) misschien hier?

[ Voor 15% gewijzigd door Zpottr op 22-06-2009 15:20 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Laatst online: 15-09 21:21
procyon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:56:
[...]

T-Mobile weet echt wel dat sommige gebruikers Tethering zullen gebruiken, dat maakt ook niet echt uit.
Maar als je dit voor iedereen beschikbaar stelt heb je vele malen meer capaciteit nodig dan ze nu beschikbaar hebben, met als gevolg dat voor iedereen het internet langzamer zal zijn.

Laptop abonnementen zijn niet voor niets (veel) duurder, zowel bij T-Mobile als alle andere providers.
het heeft neits met capaciteit te maken. als je 3.6mbs abo's aflevert moet je dus die ook gewoon kunnen gebruiken. en niet als provider gaan janken dat als 30 mensen tegelijk internetten dat het netwerk het niet aankan. het gaat hun om het inkopen van dataverkeer. dat heeft niets met capaciteit te maken. het netwerk kan het gewoon aan. alleen heeft het met geld te maken. hoe meer dataverkeer er plaatsvindt hoe meer zij moeten dokken. om dat te voorkomen verbieden ze theteren zodat de hoeveelheid data beperkt blijft. want laten we eerlijk zijn of ik nou met 3.6mbs op mn laptop internet of op mn telefoon dat maakt geen ruk uit voor de capaciteit van het netwerk. het idee is alleen dat als je het toestaan om met je laptop te gebruiken dat de hoeveelheid dataverkeer gewoon veel meer toe zal nemen, omdat mensen nou eenmaal niet uitgebreid internetten op hun mobiel. maar het is zeker geen capaciteitsprobleem want de duurdere abonnementen die ze aanbieden werken via precies hetzelfde netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door dangerpaki op 22-06-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zpottr schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Lach maar ;)

Dat is niet SilverLight maar PhotoSynth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavi
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 10:37
LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:19:
[...]

edit: Ik wil dus al wel programma's installeren, iPod functionaliteit gebruiken en dat soort dingen. Bellen, sms'en en internetten doe ik dan nog (tot 30 juli) met m'n vorige mobiele telefoon.
Ik heb begrepen dat je de resterende tijd van je oude abonnement kan omzetten naar de nieuwe. Dus in jouw geval heb je dan een iPhone abonnement van 2 jaar en 1 maand. Dit is mij verteld door een t-mobile medewerkster. Ik weet niet of het ook voor jou interessant is maar voor mij zeker wel aangezien mijn huidige nog 4 maanden geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mavi schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:11:
[...]

Ik heb begrepen dat je de resterende tijd van je oude abonnement kan omzetten naar de nieuwe. Dus in jouw geval heb je dan een iPhone abonnement van 2 jaar en 1 maand. Dit is mij verteld door een t-mobile medewerkster. Ik weet niet of het ook voor jou interessant is maar voor mij zeker wel aangezien mijn huidige nog 4 maanden geldig is.
Same here :) Mijn abo loopt pas november af dus als ik in juli al kan overstappen zou datbeter zijn. Anders kan ik 4mnd geen gebruik maken van 3G internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vooruit dan maar. Ik had zelf het probleem dat ik wel tethering had na het downloaden van een bestand maar geen MMS. De optie mobiel datanetwerk kwam ook simpelweg niet voor in de intellingen. Dit heb ik als volgt opgelost:

Voor de mensen die graag zowel MMS als tethering willen met een orginele t-mobile iphone 3g op het t-mobile netwerk:

-installeer APN editing (ik heb hem van Icy)
-je hebt nu de wel de optie mobile datanetwerk. Als je daar nu kijkt dan zie je dat er niks van klopt wat er is ingevuld. Gebruik deze gegevens:

MMSC: HTTP://t-mobilemms
Proxy: 10.10.10.11:8080
APN: mms
user: tmobilemms
pass: tmobilemms

En voila! Je hebt zowel tethering als MMS _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:47:
Nou vooruit dan maar. Ik had zelf het probleem dat ik wel tethering had na het downloaden van een bestand maar geen MMS. De optie mobiel datanetwerk kwam ook simpelweg niet voor in de intellingen. Dit heb ik als volgt opgelost:

Voor de mensen die graag zowel MMS als tethering willen met een orginele t-mobile iphone 3g op het t-mobile netwerk:

-installeer APN editing (ik heb hem van Icy)
-je hebt nu de wel de optie mobile datanetwerk. Als je daar nu kijkt dan zie je dat er niks van klopt wat er is ingevuld. Gebruik deze gegevens:

MMSC: HTTP://t-mobilemms
Proxy: 10.10.10.11:8080
APN: mms
user: tmobilemms
pass: tmobilemms

En voila! Je hebt zowel tethering als MMS _/-\o_
Als je iPhone gejailbreakt is ja... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:06:
[...]

Dat is niet SilverLight maar PhotoSynth.
... dat weer gecode is in SilverLight\DeepZoom ;) tenminste, browser/ client side, als ik het niet mis heb. Maar goed, dat is wel heel off-topic.

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 22-06-2009 17:34 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gebruikt er tegenwoordig nog MMS dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diddle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:30:
Wie gebruikt er tegenwoordig nog MMS dan..
Ik niet, en zeker niet voor de prijs die T-Mobile ervoor rekent, maar het zou toch leuk zijn als de functie werkt, mocht ik het ooit een keer moeten/willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A friend of mine who just got an Iphone 3GS and has Mobile Me just used the "Find my Iphone" feature to track down his lost and subsequently stolen iphone. This story involves 3 nerds wandering sketchy streets with a Macbook, and ends with a confrontation at a bus stop."
http://happywaffle.livejournal.com/5890.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi verhaal, alleen wel mazzel dat hij geen crimineel (met een leuk mes of iets dergelijks) tegen het lijf is gelopen was een minder leuk verhaal geworden..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:52:
Mooi verhaal, alleen wel mazzel dat hij geen crimineel (met een leuk mes of iets dergelijks) tegen het lijf is gelopen was een minder leuk verhaal geworden..
Zo'n vaart zal dat meestal niet lopen...Hij was bovendien met z'n 3-en en die ander in z'n eentje. Als jij in een groep bent en je net nieuwe iPhone ligt bij iemand praktisch om de hoek - dan zou ik niet zo maar vertrekken zonder iPhone hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Ik ga mijn 3Gs ook maar fijn verzekeren denk ik :P Kost bij t-mobile €7 per maand dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:56:
[...]

Ik zal je zeggen waarom ik dat vind:

T-mobile bied je een abbonement aan en daarbij pakweg 1 a 2 jaar (in mijn geval 2) een contract waarmee je het moet doen. Je betaald +- 10 euro voor een web 'n walk abbo, De praktijk wijst uit dat voordat de Iphone er was veel minder mobiel geinternet werd dan nu. Ik heb hiervoor een nokia n95 2 jaar gehad met web ' n walk, en daarvoor een n73 van Nokia met web n ' walk. 4 jaar in totaal, en ik schat dat ik in die 4 jaar hoogstens 500 mb aan data heb ontvangen.

Een dikke score voor T-mobile, met haar netwerken die meer aankunnen. De iPhone 3G heb ik sinds februarie en het surfen gaat daar mee veel leuker, makkelijker en sneller dan de vorige Symbian toestellen die ik had. Afijn, een knipoog voor Apple hiervoor. Het contract dat ik afsloot loopt tot 2011 februari, dwz dat ik of ik het wil of niet, een vast bedrag ga betalen hiervoor.

Kijk zij nemen de gok op end-users die een web 'n walk abbo afsluiten maar hiervan weinig gebruik maken. Dus gok ik op tweakers die het mogelijk maken om Tethernet-optie in te schakelen en maak ik hiervan gebruik van.

Dan is het ineens niet eerlijk dat ik van deze optie gebruik maak, want zij menen dat het hun netwerk belast. Nuwel, ik ben al 4 jaar klant van T-mobile, en met mijn acceptgiro's die ik heb moeten betalen kunnen ze wel een aantal nieuwe palen in de grond slaan. Wordt voor iedereen het internet langzamer, dan ben ik niet de eind-verantwoordelijke maar T-mobile met hun propaganda verhalen over supersnel mobiel internet.

Meneer, (vanuitgaand dat u een man bent) u verdedigt T-mobile die als multinational als een paal boven water staat en valt u eigen rechten als end-user aan. Dit vind ik ronduit zielig. Ik zou zeggen tegen elke patriotistische T-mobile klant om vooral door te gaan hiermee. Want hieruit begrijp ik dat je Tethernet wilt gebruiken en een extra 25 Euro (par example) voor wilt betalen.

En daarom denk ik dat T-mobile, zodra ze je een contract hebben laten afsluiten, geen ruk geeft om de end-user. Geloof je me niet, betaal maar een x incidenteel te laat heb je gelijk een incasso bureau en 400% rente + het totaalbedrag van je resterende abbonnement aan je broek hangen. Niet bepaald klant is koning principe, tenzij je ervan houd om benadeeld te worden.

Afijn, ik stuur het extra bedrag dat jij aan de topman van T-mobile wilt overmaken liever naar een fonds voor weeskinderen of getraumatiseerde oorlogsslachtoffers.

en dit was dan mijn verhaal, en verklaring hiervoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:56:
Precies. Ik ga mijn 3Gs ook maar fijn verzekeren denk ik :P Kost bij t-mobile €7 per maand dacht ik.
Die euro's stop ik liever alvast weer in een nieuw abonnement (figuurlijk hè :P). Vind het aardig prijzig als je dat er ook nog bij af gaat sluiten. Koop wel een mooie case en dan blijft hij vast wel netjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:50:
Same here, waarschijnlijk woon je in een gebied met minder goede UMTS dekking. Ik zelf woon in Waardenburg, wat ver onder NAP ligt. Alleen GPRS hierzo....dus weet wat je mee maakt.

Stap ik de trein in naar Utrecht, zit ik vanaf geldermalsen op 3G. je moet geluk hebben waar je woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 12:36
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:58:
[...]

Ik zal je zeggen waarom ik dat vind:

Heel verhaal over abonnement dat zo goed als gebruikt is
Dus omdat je WnW niet te nvolle hebt gebruikt, geeft jou dat het recht om het nieuwe abonnement te gaan tegen gebruiksvoorwaarden te misbruiken?
Dan is het ineens niet eerlijk dat ik van deze optie gebruik maak, want zij menen dat het hun netwerk belast. Nuwel, ik ben al 4 jaar klant van T-mobile, en met mijn acceptgiro's die ik heb moeten betalen kunnen ze wel een aantal nieuwe palen in de grond slaan. Wordt voor iedereen het internet langzamer, dan ben ik niet de eind-verantwoordelijke maar T-mobile met hun propaganda verhalen over supersnel mobiel internet.

Meneer, (vanuitgaand dat u een man bent) u verdedigt T-mobile die als multinational als een paal boven water staat en valt u eigen rechten als end-user aan. Dit vind ik ronduit zielig. Ik zou zeggen tegen elke patriotistische T-mobile klant om vooral door te gaan hiermee. Want hieruit begrijp ik dat je Tethernet wilt gebruiken en een extra 25 Euro (par example) voor wilt betalen.
Uhuh, je hebt dus jaren een dienst afgenomen waarvan je nu ineens vindt dat je er te veel voor betaald hebt en te weinig terug gekregen?
En daarom denk ik dat T-mobile, zodra ze je een contract hebben laten afsluiten, geen ruk geeft om de end-user. Geloof je me niet, betaal maar een x incidenteel te laat heb je gelijk een incasso bureau en 400% rente + het totaalbedrag van je resterende abbonnement aan je broek hangen. Niet bepaald klant is koning principe, tenzij je ervan houd om benadeeld te worden.

Afijn, ik stuur het extra bedrag dat jij aan de topman van T-mobile wilt overmaken liever naar een fonds voor weeskinderen of getraumatiseerde oorlogsslachtoffers.

en dit was dan mijn verhaal, en verklaring hiervoor.
Tja, ik zal zo op z'n tijd ook gewoon tetheren, dit als ik in de trein naar het vliegveld zit of ergens snel een documentje wil binnenhalen. Maar om nu te zeggen dat T-mobile een groot slecht bedrijf is dat er op uit is je zoveel mogelijk uit te zuigen gaat wat ver.
Je hebt als consument een stem als je ontevreden bent, ofwel met je portemonnee, ofwel als jij vind dat T-mobile in gebreke blijft ze ook in gebreke te stellen.
Als je toch graag de iPhone wilt schaf je dat ding toch elders aan en bel je via een ander netwerk...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Altijd weer hetzelfde:
- klant sluit contract af en gaat daarmee met de voorwaarden akkoord
- klant ontdekt na een tijdje dat hij wat nieuws wil wat niet in het contract staat
- klant wil dat vervolgens gratis/met korting
- klant wordt kwaad als dat niet kan
- en plempt zijn verhaal in elk forum dat hij tegenkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Diddle schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:24:
[...]

Als je iPhone gejailbreakt is ja... ;(
Ik heb zonder jailbreak ook alles werkend. Zal vanavond wel een linkje plaatsen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 20:29
Dreamvoid schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:52:
Altijd weer hetzelfde:
- klant ontdekt na een tijdje dat hij wat nieuws wil wat niet in het contract staat
Precies. Soms zie ik hier op t.net de grootste onzin en rotzooi voorbij komen wat betreft boze klanten die niet hun zin krijgen en denken recht te hebben op allerlei dingen, terwijl ze dat helemaal niet hebben. Een bedrijf zet hun eigen regels voor hun diensten en producten, take it or leave it.

[ Voor 6% gewijzigd door Xeanor op 22-06-2009 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meest uitgebreide review (van iLounge) staat weer online: http://www.ilounge.com/in...le-iphone-3g-s-16gb-32gb/ . Enjoy :Y)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Xeanor schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:19:
Precies. Soms zie ik hier op t.net de grootste onzin en rotzooi voorbij komen wat betreft boze klanten die niet hun zin krijgen en denken recht te hebben op allerlei dingen, terwijl ze dat helemaal niet hebben. Een bedrijf zet hun eigen regels voor hun diensten en producten, take it or leave it.
Mensen die wat te klagen hebben, doen dat vaker dan mensen die een product top vinden..
Laat die persoon lekker z'n ongenoegen uiten over het product/ de dienst.. Is dat nou zo erg?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt wel of iedereen op de loonlijst van T-mobile staat. Het verwonderd mij ook niet dat dat waarschijnlijk ook zo is, gezien dezelfde mensen die op dezelfde (protocol) manier reageren op mijn uiteenzettig.

Heerlijk zeg, als mijn hypothese juist blijkt te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Altijd weer hetzelfde:
Is dat zo gek dan?

Of behoor ik me te gedragen als een nederige end-user net als jou die alles slikt wat hem overkomt.
Ik sterf liever staand dan dat ik leef op mijn knieeen, en als ik mijn ongenoegen kwijt kan over in dit geval Tethering (en niet T-mobile als provider) met de iPhone 3G dan doe ik dat, en geen enkel iemand kan mijn ervan weerhouden het niet te doen.

Dit blijft een forum, en in een forum worden dingen gezegd waar niet iedereen mee eens hoeft te zijn. Gelukkig maar zeg ik dan >:)

[ Voor 196% gewijzigd door een moderator op 22-06-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:02:
Het lijkt wel of iedereen op de loonlijst van T-mobile staat. Het verwonderd mij ook niet dat dat waarschijnlijk ook zo is, gezien dezelfde mensen die op dezelfde (protocol) manier reageren op mijn uiteenzettig.

Heerlijk zeg, als mijn hypothese juist blijkt te zijn
Je hoeft mensen niet persoonlijk aan te vallen of zwart te maken, omdat je het toevallig niet met ze eens bent. Wellicht lezen zij gewoon de voorwaarden van het contract, zonder dat ze voor T-Mobile werken ;)

Maargoed heren, dit topic gaat over de iPhone. Dus ranten op T-Mobile mag ergens anders...

[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 22-06-2009 20:12 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:07:
[...]

Is dat zo gek dan?

Of behoor ik me te gedragen als een nederige end-user net als jou die alles slikt wat hem overkomt.
Ik sterf liever staand dan dat ik leef op mijn knieeen, en als ik mijn ongenoegen kwijt kan over in dit geval Tethering (en niet T-mobile als provider) met de iPhone 3G dan doe ik dat, en geen enkel iemand kan mijn ervan weerhouden het niet te doen.

Dit blijft een forum, en in een forum worden dingen gezegd waar niet iedereen mee eens hoeft te zijn. Gelukkig maar zeg ik dan >:)
wat is nou je punt dan? T-Mobile gedoogt tethering. Verder kan je beter je ongenoegen richten op Apple omdat die zo'n punt gemaakt hebben van terhering. Vrijwel ieder aander enigszins geavanceerd toestel kan het zonder veel gedoe.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hoedje schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:22:
De meest uitgebreide review (van iLounge) staat weer online: http://www.ilounge.com/in...le-iphone-3g-s-16gb-32gb/ . Enjoy :Y)
Thanks, daar kunnen we wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Misschien is dit niet de goede plaats om te vragen, maar ik ga volgende week de iPhone 3GS 32GB sim-lock vrij aanschaffen en omdat ik nogal slordig ben wil ik een verzekering afsluiten.

op http://www.gsmverzekeren.nl/ kost dit 13.50 eenmalig en 8 Euro per maand voor de iPhone, ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft of een goedkoper (maar even goed) alternatief weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goosy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-04-2023
Weet niet waar jullie vandaan halen dat Flash niet meer komt, maar als ik onderstaand bericht moet geloven komt het er uiteindelijk wel, het duurt alleen nog even.

http://www.appleinsider.c..._on_flash_for_iphone.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Wat gebruiken jullie als "hoesje" voor de iPhone? Als ultrasn0w uitkomt moet ik het glazige dingetje in mijn broek gaan dragen, en ik ben erg zuinig op dingen, maar ook zuinig in de portemonnee. Ik zie wel van die iPhone sokjes op marktplaats, maar dat lijkt me erg wollig en niet egaal, en dus stofjes onder het scherm creeërend, dan wel krassen. Weet iemand toevallig zoiets als een sokje maar dan van dat brillendoekjestof?

Welke <5 euro oplossingen gebruiken jullie?

Ow ja: Weet iemand wat je nodig hebt voor T-Mobile garantie? Ik lees dat men een nieuwe mobiel krijgt bij signifcant aantal stofjes. Ik heb er een stuk of 6. Echter heb ik wel de 16GB versie die EOL is, volgens google. Ik heb zelf alleen de iphone met doos, de bon zoekt de meneer nog, maar wat moet je bij T-Mobile tonen bij garantie?

[ Voor 26% gewijzigd door MsG op 22-06-2009 21:11 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:43

Snippertje

Light up your life

MsG schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:09:
Wat gebruiken jullie als "hoesje" voor de iPhone? Als ultrasn0w uitkomt moet ik het glazige dingetje in mijn broek gaan dragen, en ik ben erg zuinig op dingen, maar ook zuinig in de portemonnee. Ik zie wel van die iPhone sokjes op marktplaats, maar dat lijkt me erg wollig en niet egaal, en dus stofjes onder het scherm creeërend, dan wel krassen. Weet iemand toevallig zoiets als een sokje maar dan van dat brillendoekjestof?

Welke <5 euro oplossingen gebruiken jullie?

Ow ja: Weet iemand wat je nodig hebt voor T-Mobile garantie? Ik lees dat men een nieuwe mobiel krijgt bij signifcant aantal stofjes. Ik heb er een stuk of 6. Echter heb ik wel de 16GB versie die EOL is, volgens google. Ik heb zelf alleen de iphone met doos, de bon zoekt de meneer nog, maar wat moet je bij T-Mobile tonen bij garantie?
De bon.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goosy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:49:
Weet niet waar jullie vandaan halen dat Flash niet meer komt, maar als ik onderstaand bericht moet geloven komt het er uiteindelijk wel, het duurt alleen nog even.

Ik denk dat ook de reden is van de CPU en MEM upgrade in de 3GS: zodat Flash goed kan draaien straks. Want Jobs zei al eens dat Flash op de iPhone oude versie erg moeilijk was goed draaiend te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn contract 5 maanden vervroegd weten te verlengen dmv een "lost and found" procedure op 19 juni om 13.00. Ik ga van een Nokia E71 naar de 3G S. Ik heb dit telefonisch kunnen regelen met de tmobile klanten service. Ik heb alleen geen aanbetaling hoeven doen. Denken jullie dat ik dan toch misschien rond zaterdag ofzo mijn iphone kan verwachten. Of val ik nu niet onder "pre-order"?Omdat ik geen aanbetaling heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

MsG schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:09:
Zelf heb ik een custom sokje laten breien via Zokje.nl. Inderdaad vrij wollig, maar ik gebruik deze al een paar maanden en er is zeker geen stof onder het scherm komen zitten. Het voordeel van de wol is dat het sokje wat dikker is waardoor het goed beschermt als het in je tas/broekzak zit. Ik heb een witte laten breien met fijne wol en een zwart Apple logo erop, met geen koordjes of elastiek in de rand, gewoon zo eenvoudig mogelijk.

Een sokje goedkoper dan 15/20 euro zal trouwens nog behoorlijk moeilijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Ik zie ze voor 5 euro op marktplaats, dus misschien moet ik dat toch maar gaan doen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Laatst online: 20:29
Mijn "WiFinder" werkt trouwens niet meer sinds 3.0 :(

Iemand die een vervanging hiervoor kent? Al die wifi apps in de store zijn gefocused op wifi hotspots te vinden van isp's, en niet op het scannen van alle routers die binnen bereik zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:56:
Kan dat ook als je geen T-mobile abbo heb? Zo niet? Weet iemand waar dat wel kan?

Overigens heb ik een cover besteld voor m'n iPhone, op deze site (voor zover nog niet bekend)
staan zeker sjieke covers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
ik heb sinds fw3.0 een beetje angst om mijn telefoon op te laden.... hij word zo warm... (iphone 2g...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Goosy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 20:49:

Ik dacht dat Adobe er mee bezig was las ik ergens? (oh, dat staat ook in deze link ;) )

Tethering doet het! d:)b
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 18:13:
[...]

Same here, waarschijnlijk woon je in een gebied met minder goede UMTS dekking. Ik zelf woon in Waardenburg, wat ver onder NAP ligt. Alleen GPRS hierzo....dus weet wat je mee maakt.

Stap ik de trein in naar Utrecht, zit ik vanaf geldermalsen op 3G. je moet geluk hebben waar je woont ;)
Je hebt gelijk, maar ik woon gewoon in Amersfoort en dus in het midden van het land. Het is niet zo dat ik ergens in de bossen woon ;)
Daarom ga ik zeker tethering gebruiken, dat vind ik een kleine compensatie tegenover ons ongerief.
Altijd weer hetzelfde:
Hmm,
-klant wilt graag een pocketpc telefoon met 3G internet
-Apple komt met de iphone 3G internet telefoon
-klant kan niet kiezen, maar is verplicht een contract aan te gaan met T-Mobile
-klant betaalt €10 per maand voor onbeperkt snel internet, maar zeer regelmatig is er enkel gprs
-het aantal keren dat Safari eruit knalde is werkelijk niet te tellen
-klant merkt dat flash niet kan worden afgespeeld en komt heel veel sites tegen met flash

Update komt en nu kan de klant met tethering internetten op zn netbook en nu ook meteen flash spelen en de volgende keer wèl Le Mans streamend bekijken
-klant is blij en misschien blijft hij wel bij T-mobile. ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Ferry34 op 22-06-2009 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:29:
Ik heb mijn contract 5 maanden vervroegd weten te verlengen dmv een "lost and found" procedure op 19 juni om 13.00. Ik ga van een Nokia E71 naar de 3G S. Ik heb dit telefonisch kunnen regelen met de tmobile klanten service. Ik heb alleen geen aanbetaling hoeven doen. Denken jullie dat ik dan toch misschien rond zaterdag ofzo mijn iphone kan verwachten. Of val ik nu niet onder "pre-order"?Omdat ik geen aanbetaling heb gedaan.
Je bedoelt lost and stolen neem ik aan?
Knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen want ik kreeg afgelopen vrijdag in de TM-shop te horen dat dit niet mogelijk is met een 3G S. Ik kon alleen een 3G krijgen. Erg vreemd want ik ben hier op tweakers al eerder een bericht tegen gekomen dat iemand via lost and stolen een 3G S kon krijgen. Blijkbaar zijn er medewerkers die niet goed op de hoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als je iPhone simlock vrij koopt op internet, krijg je er dan zo'n kabel bij:

http://store.apple.com/nl...MTY1NDAzOQ&mco=MTUzMzY0MA

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Outlandos schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:42:
Als je iPhone simlock vrij koopt op internet, krijg je er dan zo'n kabel bij:

http://store.apple.com/nl...MTY1NDAzOQ&mco=MTUzMzY0MA

?
Nee, die kabel is alleen voor mensen met een gelockte telefoon.

Wat denk je nou zelf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CyBeR schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:44:
[...]

Nee, die kabel is alleen voor mensen met een gelockte telefoon.

Wat denk je nou zelf |:(
Ik weet ook niet of ie bij een gelockte telefoon zit, dussss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Je moet toch altijd opladen :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Royz schreef op maandag 22 juni 2009 @ 22:59:
Je moet toch altijd opladen :?
Ik heb al tijd geen iPod gekocht dus denk vraag het maar, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
De data-kabel krijg je bij unlocked toestellen alleen bij de 32GB versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bjornson schreef op maandag 22 juni 2009 @ 21:52:
[...]

Overigens heb ik een cover besteld voor m'n iPhone, op deze site (voor zover nog niet bekend)
staan zeker sjieke covers!
Wij hebben hier op GoT met zes man de Griffin Reveal Case besteld. Als je op YouTube zoekt staan er ook wel een paar reviews op. Schijnt een mooie Case te zijn. :)

Duurt alleen nog even voordat men gaat leveren, op dit moment staat hij namelijk als "backorder" op de website. :(

Daar heb je onze besteller Outlandos wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormbringer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
LuPo schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:10:
[...]

Wij hebben hier op GoT met zes man de Griffin Reveal Case besteld. Als je op YouTube zoekt staan er ook wel een paar reviews op. Schijnt een mooie Case te zijn. :)

Duurt alleen nog even voordat men gaat leveren, op dit moment staat hij namelijk als "backorder" op de website. :(

Daar heb je onze besteller Outlandos wel.. :)
Ik dacht dat er op Samenkopen een actie zou komen en heb hier niet meer opgelet... :( Kan ik nog meedoen?

Hoewel ik nog eerst plaatjes/videos probeer te vinden hoe dat nou staat met een witte iPhone...

Don't live for pleasure, make life your treasure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Stormbringer schreef op maandag 22 juni 2009 @ 23:56:
[...]
Ik dacht dat er op Samenkopen een actie zou komen en heb hier niet meer opgelet... :( Kan ik nog meedoen?

Hoewel ik nog eerst plaatjes/videos probeer te vinden hoe dat nou staat met een witte iPhone...
Zou je even Outlandos een DM moeten sturen, maar ik vrees van niet. :X

Bij Samenkopen.net moest je namelijk twee maanden geregistreerd staan voordat je een actie kon opzetten. Derhalve heeft hij toen besloten om het intern op GoT te regelen. We zijn met zes man, want bij zeven werden de verzendkosten hoger. Tevens is de bestelling al geplaatst.

Maar misschien zijn er nog een keer zes gegadigden? :) Het is echt een toffe case!

edit:
Case: http://www.griffintechnology.com/products/reveal
Review: http://www.youtube.com/watch?v=lFhyP8ya1kE

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 23-06-2009 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 14:01

_PM

Die 6 gegadigden kunnen best lukken (griffin reveal).. ben ook geïnteresseerd (zal helaas niet meer voor vrijdag lukken vrees ik...:( maar toch geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit Arntzen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 15:31
Ik wil ook wel zo'n Griffin Reveal Case.
Dus dat zijn er al 2 :)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.