procyon schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:56:
[...]
Ik vind dat je wel een beetje kort door de bocht gaat.
Waarom denk jij dat T-Mobile geen ruk geeft om eindgebruikers?
T-Mobile weet echt wel dat sommige gebruikers Tethering zullen gebruiken, dat maakt ook niet echt uit.
Maar als je dit voor iedereen beschikbaar stelt heb je vele malen meer capaciteit nodig dan ze nu beschikbaar hebben, met als gevolg dat voor iedereen het internet langzamer zal zijn.
Laptop abonnementen zijn niet voor niets (veel) duurder, zowel bij T-Mobile als alle andere providers.
Ik zal je zeggen waarom ik dat vind:
T-mobile bied je een abbonement aan en daarbij pakweg 1 a 2 jaar (in mijn geval 2) een contract waarmee je het moet doen. Je betaald +- 10 euro voor een web 'n walk abbo, De praktijk wijst uit dat voordat de Iphone er was veel minder mobiel geinternet werd dan nu. Ik heb hiervoor een nokia n95 2 jaar gehad met web ' n walk, en daarvoor een n73 van Nokia met web n ' walk. 4 jaar in totaal, en ik schat dat ik in die 4 jaar hoogstens 500 mb aan data heb ontvangen.
Een dikke score voor T-mobile, met haar netwerken die meer aankunnen. De iPhone 3G heb ik sinds februarie en het surfen gaat daar mee veel leuker, makkelijker en sneller dan de vorige Symbian toestellen die ik had. Afijn, een knipoog voor Apple hiervoor. Het contract dat ik afsloot loopt tot 2011 februari, dwz dat ik of ik het wil of niet, een vast bedrag ga betalen hiervoor.
Kijk zij nemen de gok op end-users die een web 'n walk abbo afsluiten maar hiervan weinig gebruik maken. Dus gok ik op tweakers die het mogelijk maken om Tethernet-optie in te schakelen en maak ik hiervan gebruik van.
Dan is het ineens niet eerlijk dat ik van deze optie gebruik maak, want zij menen dat het hun netwerk belast. Nuwel, ik ben al 4 jaar klant van T-mobile, en met mijn acceptgiro's die ik heb moeten betalen kunnen ze wel een aantal nieuwe palen in de grond slaan. Wordt voor iedereen het internet langzamer, dan ben ik niet de eind-verantwoordelijke maar T-mobile met hun propaganda verhalen over supersnel mobiel internet.
Meneer, (vanuitgaand dat u een man bent) u verdedigt T-mobile die als multinational als een paal boven water staat en valt u eigen rechten als end-user aan. Dit vind ik ronduit zielig. Ik zou zeggen tegen elke patriotistische T-mobile klant om vooral door te gaan hiermee. Want hieruit begrijp ik dat je Tethernet wilt gebruiken en een extra 25 Euro (par example) voor wilt betalen.
En daarom denk ik dat T-mobile, zodra ze je een contract hebben laten afsluiten, geen ruk geeft om de end-user. Geloof je me niet, betaal maar een x incidenteel te laat heb je gelijk een incasso bureau en 400% rente + het totaalbedrag van je resterende abbonnement aan je broek hangen. Niet bepaald klant is koning principe, tenzij je ervan houd om benadeeld te worden.
Afijn, ik stuur het extra bedrag dat jij aan de topman van T-mobile wilt overmaken liever naar een fonds voor weeskinderen of getraumatiseerde oorlogsslachtoffers.
en dit was dan mijn verhaal, en verklaring hiervoor.
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 22-06-2009 18:07
]