Ik denk dat de btw je laatste zorg moet zijn, als je pakket even lang wegblijft als de mijne dan bereid je maar vast voor op een maand ++.l0c4lh0st schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 09:26:
[...]
[...]
Lekker ja.
Het is gewoon een particulier pakketje, dan hoef ik toch geen invoerrechten en zo te betalen? Volgens mij is verzending van particulier naar particulier gratis, daar de BTW al betaald is en zo?
misschien off-topic, maar wellichth andig tegen ergernis voor de volgende keer.
De zwakke schakel bij USPS zendingen is TNT Post.
Ik heb nu 2 keer IPS parcel uitgeprobeerd (werkt Doug daar niet toevallig
) en het komt geheel volgens verwachting aan.
Het pakket reist in Amerika na een pick-up over de grond met UPS naar een vast verzamelpunt (In mijn gevallen Clearwater, Florida) zij verzamelen, sturen het per vliegtuig naar Duitsland, alwaar GLS de zending overneemt en het bij je bezorgt. Tot nog toe geen rompslomp gehad met douane geneuzel (beide keren <100 USD totale zending) Standaard verzekering tot 300 USD ook nog.
De zwakke schakel bij USPS zendingen is TNT Post.
Ik heb nu 2 keer IPS parcel uitgeprobeerd (werkt Doug daar niet toevallig
Het pakket reist in Amerika na een pick-up over de grond met UPS naar een vast verzamelpunt (In mijn gevallen Clearwater, Florida) zij verzamelen, sturen het per vliegtuig naar Duitsland, alwaar GLS de zending overneemt en het bij je bezorgt. Tot nog toe geen rompslomp gehad met douane geneuzel (beide keren <100 USD totale zending) Standaard verzekering tot 300 USD ook nog.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Zonet mijn horloge aangekregen, na deze besteld in te hebben in de USA.
Wat ik wel niet goed snap is dat ten eerste dit pakket volgens UPS 3 weken heeft vastgezeten in de (Belgische) douane, maar ten tweede de tax die ik erop moet betalen.
Ik moet 59 euro tax betalen op een pakket van 182$ (= 142$ horloge + 40$ shipping).
Is dit normaal?
Wat ik wel niet goed snap is dat ten eerste dit pakket volgens UPS 3 weken heeft vastgezeten in de (Belgische) douane, maar ten tweede de tax die ik erop moet betalen.
Ik moet 59 euro tax betalen op een pakket van 182$ (= 142$ horloge + 40$ shipping).
Is dit normaal?
Eindelijk ontvangen....
45 dagen en pakket geopend door TNT. Vraag mezelf af of een klacht indienen zin heeft, kan misschien beter tegen een muur praten heb ik het idee.
Helaas nog een pakket onderweg via USPS, kon niet anders hoop dat dit beter gaat. Betaal liever een paar dollar meer als het sneller kan in het vervolg.
45 dagen en pakket geopend door TNT. Vraag mezelf af of een klacht indienen zin heeft, kan misschien beter tegen een muur praten heb ik het idee.
Helaas nog een pakket onderweg via USPS, kon niet anders hoop dat dit beter gaat. Betaal liever een paar dollar meer als het sneller kan in het vervolg.
mcb1
25 euro dossierskosten
en de rest invoertax.
Begin maart schoenen (Converse Allstars) besteld in Amerika, ook via USPS als International Letter verstuurd.
Vandaag binnen gekomen. Ik hoefde geen extra kosten aan TNT te betalen.
Op de doos was enigzins vaag leesbaar dat het om schoenen ging. Nu mooi een paar 46,5 Allstars voor 40 euro
Vandaag binnen gekomen. Ik hoefde geen extra kosten aan TNT te betalen.
Op de doos was enigzins vaag leesbaar dat het om schoenen ging. Nu mooi een paar 46,5 Allstars voor 40 euro
go IPSmcb1 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 22:20:
Eindelijk ontvangen....

Ik heb ook een aantal schoenen *daar ergens* liggen.
Into Foreign Customs, February 17, 2010, 10:28 am, NETHERLANDS
Ik had twee pakketjes laten versturen uit Amerika. Het eerste pakketje is 15 feb. aangekomen bij de Foreign Customs. En dit pakketje heb ik inmiddels al 3 weken thuis. Maar dat andere pakketje wat de 17e bij de Foreign Customs aankwam wacht ik inmiddels al bijna 6 weken op!
Via dat nummer 020 5873491 krijgt ik niemand te pakken, wordt nooit opgenomen.
Ik wordt hier echt moe van.
Ik had twee pakketjes laten versturen uit Amerika. Het eerste pakketje is 15 feb. aangekomen bij de Foreign Customs. En dit pakketje heb ik inmiddels al 3 weken thuis. Maar dat andere pakketje wat de 17e bij de Foreign Customs aankwam wacht ik inmiddels al bijna 6 weken op!
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag wel iemand aan de lijn gehad op dat nummer. De vriendelijke man wist wel van spreken en was erg netjes. Het enige nadeel was dat ze (Op mijn tracenummer na) niks meer over me pakketje wisten en waar hij uithangt.voil schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:27:
Ik heb ook een aantal schoenen *daar ergens* liggen.
Hij ging hem zoeken zei die en zou me terugbellen ... Uiteraard nog niks gehoord. Ik zou zeggen, gewoon om het uur een keer bellen, krijg je vanzelf iemand aan de foon.
Ik heb een paar maanden geleden ook via USPS een pakketje laten bezorgen. Een paar Vans gekocht via Ebay. Van TNT vervolgens een berichtje ontvangen of ik even de bon wou overhandigen. Vervolgens een screenshot van de Ebay veiling geprint en meegestuurd. Drie dagen later kreeg ik alsnog mijn schoenen.
...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren
Verbazingwekkend genoeg vanmorgen wakkergebeld door TNT. Diezelfde man had mijn pakketje gevonden, en hij ging vandaag verstuurd worden richting mij!Yahiko750 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 11:37:
[...]
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag wel iemand aan de lijn gehad op dat nummer. De vriendelijke man wist wel van spreken en was erg netjes. Het enige nadeel was dat ze (Op mijn tracenummer na) niks meer over me pakketje wisten en waar hij uithangt.
Hij ging hem zoeken zei die en zou me terugbellen ... Uiteraard nog niks gehoord. Ik zou zeggen, gewoon om het uur een keer bellen, krijg je vanzelf iemand aan de foon.
Hierbij dus voor iedereen; Bellen werkt! Doe het wel pas na 3 weken ofzo, ervoor kunnen ze niks voor je doen!
Mijn laatste ervaring met USPS:
Gaat om een waterfilter van 260$ inc. shipping. Moest nog 50 euro aan de postbode betalen waarvan 38 belasting + 12 inklaringskosten.Label/Receipt Number: CQ.........US
Class: Priority Mail International Parcels
Service(s): International Parcels
Status: Delivered Abroad
Your item was delivered in NETHERLANDS at 4:35 PM on March 26, 2010.
Detailed Results:
Bullet Delivered Abroad, March 26, 2010, 4:35 pm, NETHERLANDS
Bullet At Foreign Delivery Unit, March 26, 2010, 10:49 am, NETHERLANDS
Bullet Out of Foreign Customs, March 25, 2010, 4:54 pm, IRELAND
Bullet Into Foreign Customs, March 22, 2010, 9:48 am, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, March 22, 2010, 9:47 am, NETHERLANDS
Bullet International Dispatch, March 17, 2010, 10:23 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, March 16, 2010
Hey Tweakers,
Ik heb ook een pakketje gehad uit de VS, daarvoor heb ik 3 weken moeten wachten, toe ik hem eindelijk thuis kreeg was het item defect, dus heb ik hem retour gedaan, de afzender heeft mij dan ook netjes het geld terug gestort maar nu zit ik met de kosten van de inklaring wel 75 euro voor een defecte item die ik retour heb gedaan, kan ik die 75 euro ook nog terug krijgen? Wie weet dit?
Thanks!
Gr, Sebaszz
Ik heb ook een pakketje gehad uit de VS, daarvoor heb ik 3 weken moeten wachten, toe ik hem eindelijk thuis kreeg was het item defect, dus heb ik hem retour gedaan, de afzender heeft mij dan ook netjes het geld terug gestort maar nu zit ik met de kosten van de inklaring wel 75 euro voor een defecte item die ik retour heb gedaan, kan ik die 75 euro ook nog terug krijgen? Wie weet dit?
Thanks!
Gr, Sebaszz
Okee, ik heb een brief ontvangen van TNT waarin ik de waarde op moet geven.
Ik heb de verzender gevraagd het gewoon normaal te versturen, als gift dus. Het is afkomstig van een PO Box.
Een factuur heb ik niet.
Moet ik dan toch opgeven dat het om een handelszending gaat of zoiets? Maw: Moet ik nou btw etc betalen of niet?
En welke factuur kan ik geven? Ik heb er geen.
Ik heb de verzender gevraagd het gewoon normaal te versturen, als gift dus. Het is afkomstig van een PO Box.
Een factuur heb ik niet.
Moet ik dan toch opgeven dat het om een handelszending gaat of zoiets? Maw: Moet ik nou btw etc betalen of niet?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
zet er iets op in de trand van
"2e hands aankoop, waarde ca. 35 USD"
"2e hands aankoop, waarde ca. 35 USD"
Op de brief staat ook de optie "gift" toch? Zoja vink deze aan en hou de waarde onder de 40 euro. Hoef je waarschijnlijk alleen inklaring te betalen, geen belasting. Voor de zekerheid ff bellen met TNT?l0c4lh0st schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 09:53:
Okee, ik heb een brief ontvangen van TNT waarin ik de waarde op moet geven.
Een factuur heb ik niet.
Ik had altijd het idee dat zendingen van particulier naar particulier gratis waren. Daar de BTW al is betaald etc.Yahiko750 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 10:23:
[...]
Op de brief staat ook de optie "gift" toch? Zoja vink deze aan en hou de waarde onder de 40 euro. Hoef je waarschijnlijk alleen inklaring te betalen, geen belasting. Voor de zekerheid ff bellen met TNT?
En er staat ook 10x $10 voor video game accessoires. En $52,x verzendkosten.
Ik denk dat ik TNT eens bel zometeen.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
er is helemaal geen BTW betaald.
Daarom wordt die nog in rekening gebracht.
Tuurlijk wel, als een particulier iets in de winkel koopt, betaalt hij/zij daar toch BTW over?paQ schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:40:
er is helemaal geen BTW betaald.
Ik heb 10x €4,50 = €45 ingevuld en aangevinkt dat het om een Gift zending gaat.
Ben benieuwd.
Aan je tracking info te zien heb je iets in de US bestelt, daar betaal je nog geen BTW over op dat moment.
Er is natuurlijk een verschil tussen BTW he. Als je iets in Amerika koopt, betaal je zowel daar als hier BTW. De verkoper woont in de USA en moet dus gewoon BTW afstaan aan de overheid daar, en dat stukje betaal jij dus ook.l0c4lh0st schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:44:
[...]
Tuurlijk wel, als een particulier iets in de winkel koopt, betaalt hij/zij daar toch BTW over?
Ik heb 10x €4,50 = €45 ingevuld en aangevinkt dat het om een Gift zending gaat.
Ben benieuwd.
precies.
geen BTW dus, alleen VAT, maar daar heeft (had) Bos een broertje dood aan
geen BTW dus, alleen VAT, maar daar heeft (had) Bos een broertje dood aan
Juist niet, een Amerikaanse verkoper/webshop hoeft geen belasting in rekening te brengen als de koper niet in dezelfde staat woont. Als de koper in Nederland woont betaalt hij bij internet aankoop dan ook geen belasting in de US zelf.Yahiko750 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:22:
[...]
Er is natuurlijk een verschil tussen BTW he. Als je iets in Amerika koopt, betaal je zowel daar als hier BTW. De verkoper woont in de USA en moet dus gewoon BTW afstaan aan de overheid daar, en dat stukje betaal jij dus ook.
Dus eigenlijk betaal ik zijn belasting?troftnom schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 17:09:
[...]
Juist niet, een Amerikaanse verkoper/webshop hoeft geen belasting in rekening te brengen als de koper niet in dezelfde staat woont. Als de koper in Nederland woont betaalt hij bij internet aankoop dan ook geen belasting in de US zelf.
Hoezo? Je betaalt gewoon belasting/invoerrechten in Nederland.
Op Ebay heb ik een tijd terug een horloge gekocht, type Casio Casio PAW1500GB-3 (ProTrek). Deze komt uit de US en is vrijwel meteen verzonden via USPS (23-03-2010). Via track and trace kreeg ik de status 26-03 'into foreign customs'. Niets bijzonders.
Gisteren, 03-04-2010, kreeg ik een brief van het Internationaal Sorteercentrum van TNT Post. Daarin staat dat ik de inhoud en de waarde van het product moet opgeven. Bijgeleverd is een factuur waarop aangegeven staat dat het om een gift gaat met de totale waarde van $30,00, en nog een bedrag (Postage and Fees) $26,60.
De total value van $30,00 staat geschreven op tippex. Daaronder is de eigenlijke waarde ($253,00), die ik betaald heb voor het horloge licht zichtbaar. Dit is echter alleen te lezen als je weet wat er moet staan.
Ik heb de verkoper echter niet gevraagd om het pakket als gift aan te bieden, en al helemaal niet met eenvoudig geknutsel met tippex. Dit lijkt me namelijk nogal verdacht.
- Wat moet ik nu aangeven? Dat het een gift is twv $30,00?
- Moet ik het factuur meesturen waar het bedrag van $253,95 op vermeld staat?
- Krijg ik hiervoor dan een boete omdat het in eerste instantie is aangeboden als gift?
- Kunnen jullie me een idee geven van de kosten consequenties die dit met zich mee brengt?
- Moet ik hiervoor speciaal contact opnemen met douane of TNT om het uit te leggen of om het product zelf in te klaren?
Gisteren, 03-04-2010, kreeg ik een brief van het Internationaal Sorteercentrum van TNT Post. Daarin staat dat ik de inhoud en de waarde van het product moet opgeven. Bijgeleverd is een factuur waarop aangegeven staat dat het om een gift gaat met de totale waarde van $30,00, en nog een bedrag (Postage and Fees) $26,60.
De total value van $30,00 staat geschreven op tippex. Daaronder is de eigenlijke waarde ($253,00), die ik betaald heb voor het horloge licht zichtbaar. Dit is echter alleen te lezen als je weet wat er moet staan.
Ik heb de verkoper echter niet gevraagd om het pakket als gift aan te bieden, en al helemaal niet met eenvoudig geknutsel met tippex. Dit lijkt me namelijk nogal verdacht.
- Wat moet ik nu aangeven? Dat het een gift is twv $30,00?
- Moet ik het factuur meesturen waar het bedrag van $253,95 op vermeld staat?
- Krijg ik hiervoor dan een boete omdat het in eerste instantie is aangeboden als gift?
- Kunnen jullie me een idee geven van de kosten consequenties die dit met zich mee brengt?
- Moet ik hiervoor speciaal contact opnemen met douane of TNT om het uit te leggen of om het product zelf in te klaren?
De meeste ebay-verkopers markeren de pakketjes als 'gift' als 'service'. Ik word er ondertussen niet vrolijk van aangezien het lijkt alsof de douane alles met 'gift' eruit vist. Volgende keer kun je beter vragen om het gewoon eerlijk in te laten vullen, mijn ervaring is dat je dan nog meer kans hebt dat je niks bij hoeft te betalen ook. Dat is echter voor een volgende keer.
- Aangeven wat het daadwerkelijk is, duidelijke omschrijving + echte waarde
- Ja
- in de praktijk: Nee
- 19% * 253,95 = 48,25 + 12,50 (inklaringskosten) = $60,75 = ~€46
- Nee, gewoon de factuur + beschrijving + brieven die je hebt ontvangen terug sturen in de bijgeleverde envelop.
- Aangeven wat het daadwerkelijk is, duidelijke omschrijving + echte waarde
- Ja
- in de praktijk: Nee
- 19% * 253,95 = 48,25 + 12,50 (inklaringskosten) = $60,75 = ~€46
- Nee, gewoon de factuur + beschrijving + brieven die je hebt ontvangen terug sturen in de bijgeleverde envelop.
Ik heb op 17 maart twee T-shirts gekocht op Ebay. De tracking informatie vermeldt dat het pakket nog in NJ is, meer dan 3 weken later. Is jouw pakket ooit aangekomen en zo ja wanneer? Ik had een waarde van minder dan 22 euro, maar het lijkt er sterk op dat dit kielekiele wordt als het nog een tijdje duurt voor het aankomt.Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:39:
DIt bleek een "niet priority" zending te zijn wat soms wel tot 8 weken kan duren. Mogelijk verzenden ze dit met schipvracht ofzo
USPS First-Class Mail International, schromelijk overdreven
NJ is New York ?sphere schreef op woensdag 14 april 2010 @ 14:01:
[...]
Ik heb op 17 maart twee T-shirts gekocht op Ebay. De tracking informatie vermeldt dat het pakket nog in NJ is, meer dan 3 weken later. Is jouw pakket ooit aangekomen en zo ja wanneer? Ik had een waarde van minder dan 22 euro, maar het lijkt er sterk op dat dit kielekiele wordt als het nog een tijdje duurt voor het aankomt.
USPS First-Class Mail International, schromelijk overdreven
Waarom neem je geen contact op met de verkoper ?
Die kan als verzendende partij informatie inwinnen bij USPS.
Horloge als sieraard wordt anders gecaterogiseerd door de EU, zie de 9101 TARICgroeppaQ schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:44:
je vergeet de douanerechten op sieraden
In dit geval gaat het om klok/uurwerken en aanverwante artikelen.
Specifiek zelfs TARIC code 9102190000
Klik op de link voor beschrijving / invoerrechten / beperkingen etc.
Je zit dus dat de invoerrechten in dit geval zijn:
Douanerecht derde landen : 4.50 % MIN 0.30 EUR / p/st MAX 0.80 EUR / p/st
Vraag is nu, is het en/en of toch of/of.
BTW betaal je over aanschafsprijs+verzendkosten+verzekering+invoerrechten=belastbaar bedrag.
[ Voor 22% gewijzigd door Yippie op 15-04-2010 00:00 ]
NJ zou de staat New Jersey kunnen zijn, even bellen is in ieder geval het enige wat je kan doen.
Vandaag een pakketje binnengekregen uit de US zonder dat er afgerekend hoefde te worden met TNT/Douane. Verbaasde me wel, voorgaande 4 keren dat ik bij hetzelfde bedrijf besteld had, werd er netjes berekend wat er betaald moest worden op basis van de informatie die het bedrijf op het pakje had staan. Heb ik nu bij deze gewoon mazzel gehad, of sturen ze ook ooit achteraf een rekening?
Vandaag een pakketje binnengekregen uit de US zonder dat er afgerekend hoefde te worden met TNT/Douane. Verbaasde me wel, voorgaande 4 keren dat ik bij hetzelfde bedrijf besteld had, werd er netjes berekend wat er betaald moest worden op basis van de informatie die het bedrijf op het pakje had staan. Heb ik nu bij deze gewoon mazzel gehad, of sturen ze ook ooit achteraf een rekening?
Een paar vragen die relevant zijn:
Wat:
- was de goederenomschrijving of beter de TARIC code.
- aangegeven waarde dan
- verzendkosten, verzekering
Wat:
- was de goederenomschrijving of beter de TARIC code.
- aangegeven waarde dan
- verzendkosten, verzekering
ik denk dat meer relevant is dat ie gewoon geluk heeft gehad 
echt niet alles wordt onder de loep genomen of belast.
echt niet alles wordt onder de loep genomen of belast.
Iemand enig idee waarom TNT zich niet houdt aan de afgesproken termijn die geleverd zou moeten zijn? Mijn zakenconnectie heeft mij een item toegestuurd met Express Mail International USPS waar een 3-5 werkdagen voor staan. USPS heeft zich daaraan gehouden, in nederland was het er al snel, maar nu ligt het al enige dagen bij de douane en dit zou dus kunnen betekenen dat ik het niet in mijn bezit heb tijdens een meeting aanstaande woensdag. Dit terwijl USPS zegt dat het er binnen 6 werkdagen moet zijn 
ik word hier echt boos over
ik word hier echt boos over
Dat is heel simpel, de douane is van de overheid, waar TNTpost (of wie/wat dan ook) geen controle over heeft.
Als je het snel "in huis" wilt, zijn er alternatieven, zoals de bekende koeriersmaatschappijen.
Deze klaren alles op voorhand in, nog voordat het pakket daadwerkelijk op plaats van bestemming is.
Bij aankomst gaat die dan meteen naar het sorteercentrum, en dan op de ingeplande route auto.
Een hele enkele keer kan indien de douane fraude bemerkt, of een steekproef doet, wel een vertraging optreden, maar die kans is minimaal en is mogelijk op alle methoden van transport.
Om diezelfde reden zijn er dus bepaalde produkten van koeriersmaatschappijen, met een gegarandeerde aflevertijd. Bedrijven kiezen hier vaak voor om teleurstelling te voorkomen, prijs wordt gewoon doorberekend.
Als je het snel "in huis" wilt, zijn er alternatieven, zoals de bekende koeriersmaatschappijen.
Deze klaren alles op voorhand in, nog voordat het pakket daadwerkelijk op plaats van bestemming is.
Bij aankomst gaat die dan meteen naar het sorteercentrum, en dan op de ingeplande route auto.
Een hele enkele keer kan indien de douane fraude bemerkt, of een steekproef doet, wel een vertraging optreden, maar die kans is minimaal en is mogelijk op alle methoden van transport.
Om diezelfde reden zijn er dus bepaalde produkten van koeriersmaatschappijen, met een gegarandeerde aflevertijd. Bedrijven kiezen hier vaak voor om teleurstelling te voorkomen, prijs wordt gewoon doorberekend.
Weet iemand welke TARIC code voor auto onderdelen is? Ik wil graag uitrekenen hoe veel ik bij moet betalen aan de postboden. Het gaat om:
- 5 x Nieuw zuigers ( voor in motor
)
- 5 x Nieuw drijfstangen ( ook voor in motor
)
Totale waarden is $1200
Natuurlijk verstuurd via USPS Priority Mail International
Kan zelf niets vinden op die duidelijke site van TARIC
- 5 x Nieuw zuigers ( voor in motor
- 5 x Nieuw drijfstangen ( ook voor in motor
Totale waarden is $1200
Natuurlijk verstuurd via USPS Priority Mail International

Kan zelf niets vinden op die duidelijke site van TARIC

K
@RoyHoi
Hoofdstuk 87
Let verder goed op dat je het zo precies mogelijk indeelt.
10% dus in jou geval als ik het even snel bekijk.
Daar komt dus nog BTW overheen, wat berekent wordt over:
aangegeven waarde+verz kosten en eventuele verzekering+invoerrechten=belastbaar bedrag.
Hoofdstuk 87
Let verder goed op dat je het zo precies mogelijk indeelt.
10% dus in jou geval als ik het even snel bekijk.
Daar komt dus nog BTW overheen, wat berekent wordt over:
aangegeven waarde+verz kosten en eventuele verzekering+invoerrechten=belastbaar bedrag.
Kijk! Dat is iig sneller dan USPS
.
Wat ik me nou nog afvraag. Toen ik de spullen bestelde (04/19/2010) stond de dollar een stuk hoger dan nu. Kan ik nu aan nemen dat er gerekend word met de dollar koers van toen? In dat geval kan ik er van uit gaat dat ik nog zo'n 285 euro bij moet betalen?
Wat ik me nou nog afvraag. Toen ik de spullen bestelde (04/19/2010) stond de dollar een stuk hoger dan nu. Kan ik nu aan nemen dat er gerekend word met de dollar koers van toen? In dat geval kan ik er van uit gaat dat ik nog zo'n 285 euro bij moet betalen?
K
USPS is over het algemeen best snel hoor, vertraging treedt vaak op hier in NL omdat de douane aangifte incompleet/onjuist is.
Voor het omrekenen van buitenlandse valuta wordt in de regel de dagkoers aangehouden.
Hoeveel je kwijt bent is afhankelijk van de verz kosten die je hebt moeten betalen.
Uitgaande van $ 50,- ben je 120 USD aan invoerrechten kwijt, en ongeveer 260,30 USD aan BTW ( 1200+50+120=1370 en daar dan 19% van ). Dat is dus 380 USD aan inklaring en BTW, volgends de dagkoers van vandaag op xe.com kom je uit op € 297,56. Hier komt nog wel de kosten voor het inklaren bij van TNT, dus reken op totaal € 320,-.
Maar eh..uit nieuwsgierigheid, oldtimer ?
Voor het omrekenen van buitenlandse valuta wordt in de regel de dagkoers aangehouden.
Hoeveel je kwijt bent is afhankelijk van de verz kosten die je hebt moeten betalen.
Uitgaande van $ 50,- ben je 120 USD aan invoerrechten kwijt, en ongeveer 260,30 USD aan BTW ( 1200+50+120=1370 en daar dan 19% van ). Dat is dus 380 USD aan inklaring en BTW, volgends de dagkoers van vandaag op xe.com kom je uit op € 297,56. Hier komt nog wel de kosten voor het inklaren bij van TNT, dus reken op totaal € 320,-.
Maar eh..uit nieuwsgierigheid, oldtimer ?
[ Voor 49% gewijzigd door Yippie op 10-05-2010 23:26 ]
Oke super maar de $1200 euro is incl $56.50 verzendkosten.
Deze spullen zijn voor mijn Audi S2. Ik hoop met onder andere deze spullen tussen de 500 en 600 pk te gaan komen.
Deze spullen zijn voor mijn Audi S2. Ik hoop met onder andere deze spullen tussen de 500 en 600 pk te gaan komen.
K
Zojuist een brief van TNT post gekregen. Hier in staat dat ik de waarde en product omschrijving moet zetten en dan met factuur moet terug sturen.
. Ook zit er een briefje bij waar staat: Total Value $1142.53 Postage $67.16 Ze weten de waarde dus al? Waarom moet ik dan aan geven wat het kost????
Roy

Roy
K
Ze hebben de waarde dan wel, maar wellicht de productomschrijving niet.
Geef een een copy van de factuur als je die hebt van Paypal bijv.
Staat daar de omschrijving ook op ben je gelijk klaar, anders nog even apart vermelden.
Kan je gelijk de TARIC code's erbij doen
maakt het werk van de declarant wat makkelijker.
Geef een een copy van de factuur als je die hebt van Paypal bijv.
Staat daar de omschrijving ook op ben je gelijk klaar, anders nog even apart vermelden.
Kan je gelijk de TARIC code's erbij doen
TARIC code zal ik er bij doe ja
Dat zou deze dat moeten zijn lijkt mij 8703231900
http://ec.europa.eu/taxat...No=1&Indent=3&Action=1#OK
http://ec.europa.eu/taxat...No=1&Indent=3&Action=1#OK
K
Hmm, m'n status op de USPS Track & Confirm site staat op 'Delivered Abroad' terwijl ik nog geen pakketje heb ontvangen.
Zou dit nou betekenen dat iemand anders mijn pakket in ontvangst heeft genomen? Lijkt me sterk, want waarschijnlijk moesten er nog kosten aan de postbode betaald worden en wie doet dat nou voor een pakket van een ander.
Beetje vaag, misschien dat ze te vroeg de status geupdate hebben en dat het vandaag afgeleverd wordt. Anders vanmiddag de TNT maar eens bellen...
Iemand anders ook zo'n zelfde situatie meegemaakt toevallig?
Het kan ook betekenen dat het pakketje nu in het buitenland afgeleverd is.. daarmee bedoeldende dat het pakketje nu in handen van de TNT is. Dan moeten ze invoerrechten berekenen en dat kan een tijd duren.n1ck schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:12:
Hmm, m'n status op de USPS Track & Confirm site staat op 'Delivered Abroad' terwijl ik nog geen pakketje heb ontvangen.Zou dit nou betekenen dat iemand anders mijn pakket in ontvangst heeft genomen? Lijkt me sterk, want waarschijnlijk moesten er nog kosten aan de postbode betaald worden en wie doet dat nou voor een pakket van een ander.
Beetje vaag, misschien dat ze te vroeg de status geupdate hebben en dat het vandaag afgeleverd wordt. Anders vanmiddag de TNT maar eens bellen...
Maar goed, ik weet de rest van de tracking history niet
Signature
Mja zou kunnen, alleen had ik het idee dat ik het pakketje wel één deze dagen zou kunnen verwachten; maar goed dit is m'n totale tracking history...mouzetc schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:15:
[...]
Het kan ook betekenen dat het pakketje nu in het buitenland afgeleverd is.. daarmee bedoeldende dat het pakketje nu in handen van de TNT is. Dan moeten ze invoerrechten berekenen en dat kan een tijd duren.
Maar goed, ik weet de rest van de tracking history niet
Detailed Results:
- Delivered Abroad, May 19, 2010, 9:12 pm, NETHERLANDS
- At Foreign Delivery Unit, May 19, 2010, 9:16 am, NETHERLANDS
- Out of Foreign Customs, May 18, 2010, 8:13 pm, NETHERLANDS
- Into Foreign Customs, May 11, 2010, 1:19 pm, NETHERLANDS
- Arrived Abroad, May 11, 2010, 1:18 pm, NETHERLANDS
- International Dispatch, May 08, 2010, 6:55 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
- Arrival
- Electronic Shipping Info Received, May 07, 2010
Het pakketje is eindelijk binnen
. Moest nog 220.22 bij betalen. Viel mee dus.
Dit was mijn status:
Detailed Results:
Bullet At Foreign Delivery Unit, May 20, 2010, 10:49 am, NETHERLANDS
Bullet Out of Foreign Customs, May 19, 2010, 10:38 am, NETHERLANDS
Bullet Into Foreign Customs, May 03, 2010, 2:13 pm, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, May 03, 2010, 2:12 pm, NETHERLANDS
Bullet International Dispatch, April 28, 2010, 10:29 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, April 23, 2010
Dit was mijn status:
Detailed Results:
Bullet At Foreign Delivery Unit, May 20, 2010, 10:49 am, NETHERLANDS
Bullet Out of Foreign Customs, May 19, 2010, 10:38 am, NETHERLANDS
Bullet Into Foreign Customs, May 03, 2010, 2:13 pm, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, May 03, 2010, 2:12 pm, NETHERLANDS
Bullet International Dispatch, April 28, 2010, 10:29 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, April 23, 2010
K
Spekkoper Royhoi
Zit de douaneaangifte erbij om te zien wat ze nu daadwerkelijk hebben gebruikt bij de aangifte ?
Zit de douaneaangifte erbij om te zien wat ze nu daadwerkelijk hebben gebruikt bij de aangifte ?
Als ik het hier allemaal zo lees, is het erg random hoe snel/traag de douane de pakketjes vrijgeeft. Bij de één lees ik 2 dagen, bij de ander 3 weken(!). Ik heb zelf ook een pakketje laten komen met USPS en ligt al sinds maandagochtend bij de douane,
- Into Foreign Customs, May 31, 2010, 7:32 am, NETHERLANDS
- Arrived Abroad, May 31, 2010, 7:31 am, NETHERLANDS
- International Dispatch, May 27, 2010, 9:12 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
- Arrival
- Acceptance, May 26, 2010, 1:17 pm, SAN FRANCISCO, CA 94114
USPS is erg vlot, het is de inklaring bij TNT die zo traag is als dikke poep.
Na een week even bellen doet soms wonderen ook al zeggen ze dat het niks uit maakt.
FedEx klaart dezelfde dag in en de volgende dag heb je het.
Na een week even bellen doet soms wonderen ook al zeggen ze dat het niks uit maakt.
FedEx klaart dezelfde dag in en de volgende dag heb je het.
Waar vui zit, zit geen glans!
Als er dinsdag nog geen schot in de zaak zit, dan denk ik dat ik inderdaad even ga bellen met TNT. Wie niet waagt wie niet wint.
Update:
Gisteren (maandag) om 13:50 uur is de iPad vrijgegeven en zojuist stond TNT al aan de deur met een doos én een rekening... Of ik ook meteen wilde afrekenen (rembourskosten) de BTW (€ 84,36) en inklaringskosten (€ 17,00), totaal € 101,36.
Als ik de BTW terugreken, dan heeft men een koers aangehouden van € 1,35 = $ 1,00. Uitgaande van de aanschafprijs 599$ => € 444,- x 19% BTW = € 84,36. Dus al met al ben ik erg blij met de koers die ze hebben gehanteerd voor de berekening van de BTW!
Totaal aantal dagen vanaf bestellen tot levering: 27 dagen (een kleine 4 weken dus).
Gisteren (maandag) om 13:50 uur is de iPad vrijgegeven en zojuist stond TNT al aan de deur met een doos én een rekening... Of ik ook meteen wilde afrekenen (rembourskosten) de BTW (€ 84,36) en inklaringskosten (€ 17,00), totaal € 101,36.
Als ik de BTW terugreken, dan heeft men een koers aangehouden van € 1,35 = $ 1,00. Uitgaande van de aanschafprijs 599$ => € 444,- x 19% BTW = € 84,36. Dus al met al ben ik erg blij met de koers die ze hebben gehanteerd voor de berekening van de BTW!
Totaal aantal dagen vanaf bestellen tot levering: 27 dagen (een kleine 4 weken dus).
Verwijderd
Week geleden heb ik op Ebay een 2e hands horloge gekocht uit US(Armani). Gisteren kreeg ik brief van TNT dat ik de inhoud en de waarde van het producht moet opegeven. Er zit ook een orginele factuur van USPS bij, $35 gift.Er staat ook in van dat ze NIET weten wat er in zit.
Horloge heb ik zelf voor 138 euro incl verzendkosten gekocht.
Mijn vraag is
Stel dat ik factuur van paypal wijzig en ze komen achter. krijg ik dan alleen een boete of ook een strafblad?
Mijn vraag is
Stel dat ik factuur van paypal wijzig en ze komen achter. krijg ik dan alleen een boete of ook een strafblad?
Verwijderd
Er is voor mij een pakketje onderweg via USPS. Via track & Confirm is dit "INto foreign Customs, april 28, 2010, 10;29 am, Netherlands.
Tot nu toe heb ik niets ontvangen en heb verleden week gebeld met TNT. Nu kan ik een klacht indienen maar jullie praten over een telefoneren. Hebben jullie een telefoonummer voor mij. Vanuit Leeuwarden kreeg ik het niet en ze gaf mij wel een track en tracing nummer van hun door. Het is nl. wel in Nederland aangekomen en ze hebben het ook verwerkt maar daarna is het weg.
Tot nu toe heb ik niets ontvangen en heb verleden week gebeld met TNT. Nu kan ik een klacht indienen maar jullie praten over een telefoneren. Hebben jullie een telefoonummer voor mij. Vanuit Leeuwarden kreeg ik het niet en ze gaf mij wel een track en tracing nummer van hun door. Het is nl. wel in Nederland aangekomen en ze hebben het ook verwerkt maar daarna is het weg.
Verwijderd
Hier ook al soort gelijke problemen. Heb tegelijker 2 dingen via ebay gekocht en paypall betaald. Wordt keurig via USPS verstuurd en die met tracking ligt binnen een paar dagen bij "Foreign Customs Netherlands". Als ik de douane bel zeggen die dat ik bij TNT moet zijn en als ik TNT bel zeggen ze eerst dat ze het tracking nummer niet kennen. USPS kon 'overseas' niks tracken.
Ik las dat het wel een maand kan duren maar wacht inmiddels al ruim 2 maanden De TNT support ticket die ik geopend heb blijft ook al weken onbeantwoord.
Bellen met 0900-0570 a 45 per minuut leert dat ze het nummer wel vinden maar ze denken dat het terug gestuurd is omdat het er te lang zou liggen.
Label Number: CQ67 2525 097U S
Service Type: International Parcels
Shipment Activity Location Date & Time
--------------------------------------------------------------------------------
Into Foreign Customs NETHERLANDS 04/23/10 3:25pm
Out of Foreign Customs NETHERLANDS 04/21/10 2:51pm
Arrived Abroad NETHERLANDS 04/21/10 2:50pm
International Dispatch UNITED STATES 04/16/10 8:14am
Arrival UNITED STATES 04/16/10 8:14am
Electronic Shipping BRUNDIDGE AL 36010 04/12/10 5:30pm
Info Received
Acceptance BRUNDIDGE AL 36010 04/12/10 4:20pm
Label Number: LC93 8974 010U S
Service Type: International Letters and Cards
--------------------------------------------------------------------------------
Acceptance SAINT LOUIS MO 63130 04/14/10 12:09pm
From: genfeedback@tnt.com
> To: hjbarten@hotmail.com
> Subject: TNT feedback
> Date: Fri, 11 Jun 2010 08:23:59 +0100
>
> Your feedback has been received. Our Customer Services Team will contact you shortly. Thank you very much for sending us your comments.
> 1276240380427
Nog nooit iemand gebeld
Ik las dat het wel een maand kan duren maar wacht inmiddels al ruim 2 maanden De TNT support ticket die ik geopend heb blijft ook al weken onbeantwoord.
Bellen met 0900-0570 a 45 per minuut leert dat ze het nummer wel vinden maar ze denken dat het terug gestuurd is omdat het er te lang zou liggen.
Label Number: CQ67 2525 097U S
Service Type: International Parcels
Into Foreign Customs NETHERLANDS 04/23/10 3:25pm
Out of Foreign Customs NETHERLANDS 04/21/10 2:51pm
Arrived Abroad NETHERLANDS 04/21/10 2:50pm
International Dispatch UNITED STATES 04/16/10 8:14am
Arrival UNITED STATES 04/16/10 8:14am
Electronic Shipping BRUNDIDGE AL 36010 04/12/10 5:30pm
Info Received
Acceptance BRUNDIDGE AL 36010 04/12/10 4:20pm
Label Number: LC93 8974 010U S
Service Type: International Letters and Cards
Acceptance SAINT LOUIS MO 63130 04/14/10 12:09pm
From: genfeedback@tnt.com
> To: hjbarten@hotmail.com
> Subject: TNT feedback
> Date: Fri, 11 Jun 2010 08:23:59 +0100
>
> Your feedback has been received. Our Customer Services Team will contact you shortly. Thank you very much for sending us your comments.
> 1276240380427
Nog nooit iemand gebeld
Met name tip 4 van deze douanebeamte is wel "interessant".
http://www.schipholtv.com...80%93-tips-van-de-douane/
http://www.schipholtv.com...80%93-tips-van-de-douane/
Hoe heb je nu opgelost?? Heb je gewoon gezegd dat de waarde 35$ is, of 138euro?Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 19:20:
Week geleden heb ik op Ebay een 2e hands horloge gekocht uit US(Armani). Gisteren kreeg ik brief van TNT dat ik de inhoud en de waarde van het producht moet opegeven. Er zit ook een orginele factuur van USPS bij, $35 gift.Er staat ook in van dat ze NIET weten wat er in zit.
Mijn vraag is
Iemand anders tips voor dit soort "problemen"???
ik heb 21 juli ook een pakketje besteld vanuit de US, tevens verstuurd via USPS.
momenteel nog steeds bij de douane, betreft een moederbord (EVGA x58 FTW3) die nog niet gereleased is in nederland en waarvan hier in nederland dus ook geen prijzen bekend zijn.
mocht de verzender nu geen factuur of prijs op of in het pakket gekend hebben gemaakt, hoe gaat de douane dan na wat de waarde is?
bekijken ze dan de waarde binnen nerderland? (die nog niet bekend is).
of bij de fabrikant van het product?
hij is de 27e in foreign customs gegaan,dus ligt er nu 6 dagen in (valt dus opzich nog mee).
alleen weet ik dus niet hoe ze de prijs hanteren gezien er in nederland nog niks van bekend is.
iemand die hier meer over weet?
khad ook een evga gtx480 uit de us laten overkomen.
de zelfde dag besteld en verzonden, deze was echter binnen 1 dag door de douane heen.
moest wel 101,- euro betalen aan tnt (btw en inklaring).
nog wel wat goedkoper dan in nederland maar het had niet veel gescheeld.
momenteel nog steeds bij de douane, betreft een moederbord (EVGA x58 FTW3) die nog niet gereleased is in nederland en waarvan hier in nederland dus ook geen prijzen bekend zijn.
mocht de verzender nu geen factuur of prijs op of in het pakket gekend hebben gemaakt, hoe gaat de douane dan na wat de waarde is?
bekijken ze dan de waarde binnen nerderland? (die nog niet bekend is).
of bij de fabrikant van het product?
hij is de 27e in foreign customs gegaan,dus ligt er nu 6 dagen in (valt dus opzich nog mee).
alleen weet ik dus niet hoe ze de prijs hanteren gezien er in nederland nog niks van bekend is.
khad ook een evga gtx480 uit de us laten overkomen.
de zelfde dag besteld en verzonden, deze was echter binnen 1 dag door de douane heen.
moest wel 101,- euro betalen aan tnt (btw en inklaring).
nog wel wat goedkoper dan in nederland maar het had niet veel gescheeld.
[ Voor 4% gewijzigd door X0X Chevy X0X op 02-08-2010 10:21 ]
Ik heb wel eens een keer niet helemaal kloppende info gegeven.catchingfire schreef op maandag 26 juli 2010 @ 20:21:
[...]
Hoe heb je nu opgelost?? Heb je gewoon gezegd dat de waarde 35$ is, of 138euro?
Iemand anders tips voor dit soort "problemen"???
Had 2 paar schoenen besteld bij shop in de us en per ongeluk de paypal invoice van 1 paar gestuurd.
(waren buy now items, dus je kreeg eerst automatisch 2 apparte invoices)
Dan sturen ze gewoon een brief met de vraag of je de waarde wilt aangeven.Chev_Chelios schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:45:
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 02-08-2010 10:28 ]
Heb 2 x deze Screenprotector gekocht. Nu lijkt me dit voor de douane simpelweg papier en geen electronica of ander duur spul zoals hierboven staat.
Het is met USPS Express mail verstuurd (vandaag) dus het is snel in NL. Ben alleen bang dat het weken gaat duren mocht de TNT moeilijk doen.
Wat is jullie ervaring met "papier" ?
Het is met USPS Express mail verstuurd (vandaag) dus het is snel in NL. Ben alleen bang dat het weken gaat duren mocht de TNT moeilijk doen.
Wat is jullie ervaring met "papier" ?
Als ze het zogenaamd niet weten sturen ze je wel een brief waarin je mag vertellen wat het is 
Die Express mail die je hebt gekozen versneld het proces aan Nederlandse kan helaas niet denk ik....
Die Express mail die je hebt gekozen versneld het proces aan Nederlandse kan helaas niet denk ik....
Ik zit ook al een tijd te wachten op nieuwe dac. Ik vind het schandalig ouderwets hoelang dit duurt. 5-30 dagen is toch bespottelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Gotez op 10-08-2010 09:33 ]
Je moet dat opgeven aan de Douane, omdat op de buitenkant van de zending altijd wel een waarde verzonnen kan worden. Jij zal zelf moeten aangeven/declareren wat je invoert. Mochten ze je vervolgens niet geloven watvoor waarde je opgeeft en ze gaan het controleren, en het blijkt dat je een valse waarde hebt opgegeven, dan wordt je aangepakt op basis van je aangifte.royhoi schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:17:
Zojuist een brief van TNT post gekregen. Hier in staat dat ik de waarde en product omschrijving moet zetten en dan met factuur moet terug sturen.. Ook zit er een briefje bij waar staat: Total Value $1142.53 Postage $67.16 Ze weten de waarde dus al? Waarom moet ik dan aan geven wat het kost????
Roy
Zou jij geen aangifte doen en de inhoud blijkt af te wijken van de waarde, dan zou jij kunnen zeggen: "Ja, maar de versturende partij heeft een fout gemaakt, daar ben ik niet verantwoordelijk voor!".
Om dat te voorkomen moet je dus zelf declareren voor hoeveel waarde er in het pakket zit.
Zal het lijstje ook maar even aanvullen.
Heb 2 x een SGP iPad Full Body Screenprotector besteld a $ 33.95 p/stuk. Daarnaast de "Express Mail International" optie gekozen a $ 38,- voor deze shipment. Hoop geld voor 2 A4'tjes met plakkers, maar wel de beste die er te krijgen is. Wilde deze snel hebben aangezien mijn iPad ook snel binnen zou komen. (deze week n.l.) Onderstaand de meest recente status!
Heb 2 x een SGP iPad Full Body Screenprotector besteld a $ 33.95 p/stuk. Daarnaast de "Express Mail International" optie gekozen a $ 38,- voor deze shipment. Hoop geld voor 2 A4'tjes met plakkers, maar wel de beste die er te krijgen is. Wilde deze snel hebben aangezien mijn iPad ook snel binnen zou komen. (deze week n.l.) Onderstaand de meest recente status!
code:
1
2
3
4
5
| Bullet Into Foreign Customs, August 06, 2010, 2:18 pm, NETHERLANDS Bullet Arrived Abroad, August 06, 2010, 2:17 pm, NETHERLANDS Bullet International Dispatch, August 03, 2010, 11:50 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS) Bullet Arrival Bullet Electronic Shipping Info Received, August 03, 2010 |
Nou, ik heb ook een keer wat via USPS besteld en ben meteen de sjaak. Ging wel snel door de douane heen (vrijdag erin, maandag eruit) maar mag nu wel €33,97 betalen op een bestelling van €117 (incl verzendkosten). Lijkt mij dat ze er teveel voor gerekend hebben...
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Waarom? Vergeet niet de 12,50 die TNT berekent voor deze "service" (inklaringskosten), de rest aan belasting klopt toch wel aardig dan?
Ik heb een paar vragen,
- Ik heb een tas uit de usa besteld met de waarde van 180 dollar moet ik als het pakketje binnenkomt dan betalen? voor btw enz? heb al vaker dingen geïmporteerd en nog nooit aan de tnt hoeven te betalen.
- zou het paketje vandaag binnen moeten komen bij mij thuis dan weet ik dat ik thuis moet blijven.
Detailed Results:
At Foreign Delivery Unit, November 05, 2010, 8:25 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, November 04, 2010, 11:54 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, November 04, 2010, 8:14 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, November 01, 2010, 9:40 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, November 01, 2010, 9:39 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 27, 2010, 9:03 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 26, 2010
- Ik heb een tas uit de usa besteld met de waarde van 180 dollar moet ik als het pakketje binnenkomt dan betalen? voor btw enz? heb al vaker dingen geïmporteerd en nog nooit aan de tnt hoeven te betalen.
- zou het paketje vandaag binnen moeten komen bij mij thuis dan weet ik dat ik thuis moet blijven.
Detailed Results:
At Foreign Delivery Unit, November 05, 2010, 8:25 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, November 04, 2010, 11:54 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, November 04, 2010, 8:14 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, November 01, 2010, 9:40 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, November 01, 2010, 9:39 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 27, 2010, 9:03 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 26, 2010
Verwijderd
Ik liep toevallig tegen dit topic aan en ik heb een vraag.
Is het nog steeds mogelijk om zelf inklaringen te doen? Of kan dit nu niet meer en doet alleen tnt dit nog
als ik namelijk op de TNT site kijk bij procedures is deze niet meer te benaderen!
De reden waarom ik dit vraag is ik wil soms wel eens wat bestellen uit de US
Dit zijn eigenlijk voornamelijk dingen die hier heel moeilijk of niet te verkrijgen zijn (resin statues, game guides, etc) en het zijn over het algemeen dingen tussen de 20-70 euro aan waarde.
Ik heb nu ook een bestelling gedaan dit was omgerekend nog geen 50 euro en nu moet ik dus ong 27 euro aan kosten betalen waarvan de helft dus inklarings kosten zijn.
dat is dus grof weg de helft van de waarde van het pakket.
dat maakt het niet echt rendabel om nog iets te bestellen tenzij ik alles opspaar en het als een groot pakket doe
Is het nog steeds mogelijk om zelf inklaringen te doen? Of kan dit nu niet meer en doet alleen tnt dit nog
als ik namelijk op de TNT site kijk bij procedures is deze niet meer te benaderen!
De reden waarom ik dit vraag is ik wil soms wel eens wat bestellen uit de US
Dit zijn eigenlijk voornamelijk dingen die hier heel moeilijk of niet te verkrijgen zijn (resin statues, game guides, etc) en het zijn over het algemeen dingen tussen de 20-70 euro aan waarde.
Ik heb nu ook een bestelling gedaan dit was omgerekend nog geen 50 euro en nu moet ik dus ong 27 euro aan kosten betalen waarvan de helft dus inklarings kosten zijn.
dat is dus grof weg de helft van de waarde van het pakket.
dat maakt het niet echt rendabel om nog iets te bestellen tenzij ik alles opspaar en het als een groot pakket doe
Volgens mij gaat zelf inklaren niet, TNT zal denk ik de enige optie zijn. (12,50 is overigens niet zo heel veel, wij betalen op de zaak 40,- per keer maar goed is ook wat andere situatie)
http://www.importuitusa.nl/Welkom.html
Weet niet of je via bovenstaande iets kunt doen, gebruik het nooit maar wellicht een idee.
Ik probeer de US te vermijden, kan niet altijd helaas. (+50 items uit China, geen controle 4 items US 3x raak.)
http://www.importuitusa.nl/Welkom.html
Weet niet of je via bovenstaande iets kunt doen, gebruik het nooit maar wellicht een idee.
Ik probeer de US te vermijden, kan niet altijd helaas. (+50 items uit China, geen controle 4 items US 3x raak.)
mcb1
Verwijderd
12.50 op een groot pakket is niet duur inderdaad.
maar de meeste dingen die ik bestel zijn tussen de 30-50 euro als je dan ruim 25 euro er boven op moet betalen wordt het nogal duur >_>.
Ik zal de link checken en kijken of ik daar wat mee kan dank je!
maar de meeste dingen die ik bestel zijn tussen de 30-50 euro als je dan ruim 25 euro er boven op moet betalen wordt het nogal duur >_>.
Ik zal de link checken en kijken of ik daar wat mee kan dank je!
Je betaalt ook omzetbelasting over de vervoerskosten helaas, dus hou daar ook rekening mee. Wat betreft verzamelen tot een groot pakket, boven de 150 euro ga je ook douanerechten betalen, percentage is afhankelijk van het product. Het kan dus lonend zijn om niet daarboven te zitten.
Indien mogelijk kun je best produkten onder 22 euro apart laten versturen als de vervoerkosten niet te hoog zijn, dan hoeft je niets extra te betalen.
Heb je deze info al eens bekeken?
http://www.douane.nl/part...aankopen-02.html#P66_5282
Indien mogelijk kun je best produkten onder 22 euro apart laten versturen als de vervoerkosten niet te hoog zijn, dan hoeft je niets extra te betalen.
Heb je deze info al eens bekeken?
http://www.douane.nl/part...aankopen-02.html#P66_5282
Verwijderd
Dat klopt inderdaad
Ik heb niet zon probleem met het btw gedeelte (al vind it het op zijn zachts gezegt wel raar dat over over verzend kosten ook btw betaald wordt)
In mijn geval waren de verzendkosten rond de 40 dollar (paste helaas niet in een kleinere doos) en de spullen die er in zaten waren rond de 70 dollar (omgerekend ong 50 euro)
In totaal moest Ik 15 euro btw betalen (daar heb ik verder geen probleem mee!) het was die extra 12,50 er boven op dat het dus minder rendable maakt (vandaar ook de vraag of het mogelijk was om aangifte zelf te doen.)
Als ik het apart had besteld had ik waarschijnlijk net zo veel verzendkosten moeten betalen (alleen maal 2). en in dit geval waren de de dingen appart ook boven de 22 euro geweest dus dan had het helaas niet uitgemaakt en was ik 2 keer zo duur uitgeweest.
Bedankt voor de link mischien dat ik daar iets kan vinden om het voortaan zelf te doen.
Ik heb niet zon probleem met het btw gedeelte (al vind it het op zijn zachts gezegt wel raar dat over over verzend kosten ook btw betaald wordt)
In mijn geval waren de verzendkosten rond de 40 dollar (paste helaas niet in een kleinere doos) en de spullen die er in zaten waren rond de 70 dollar (omgerekend ong 50 euro)
In totaal moest Ik 15 euro btw betalen (daar heb ik verder geen probleem mee!) het was die extra 12,50 er boven op dat het dus minder rendable maakt (vandaar ook de vraag of het mogelijk was om aangifte zelf te doen.)
Als ik het apart had besteld had ik waarschijnlijk net zo veel verzendkosten moeten betalen (alleen maal 2). en in dit geval waren de de dingen appart ook boven de 22 euro geweest dus dan had het helaas niet uitgemaakt en was ik 2 keer zo duur uitgeweest.
Bedankt voor de link mischien dat ik daar iets kan vinden om het voortaan zelf te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2010 12:01 ]
International Dispatch, November 18, 2010, 11:12 am, ISC MIAMI FL (USPS)
Dit is nu hetgene wat ik al voor 4 dagen te zien krijg.
En eerlijk gezegd, word ik er schijtziek van.
Gaat om ATH-M50s (100 USD).
Usps kan mij geen antwoord geven op waar het nu is.
Verkoper van ebay ook niet.
TL;DR versie, waarom krijg ik na 4 dagen track&confirm niets te zien terwijl het bij veel mensen na 2 dagen alweer veraderd?
Dit is nu hetgene wat ik al voor 4 dagen te zien krijg.
En eerlijk gezegd, word ik er schijtziek van.
Gaat om ATH-M50s (100 USD).
Usps kan mij geen antwoord geven op waar het nu is.
Verkoper van ebay ook niet.
TL;DR versie, waarom krijg ik na 4 dagen track&confirm niets te zien terwijl het bij veel mensen na 2 dagen alweer veraderd?
@Marthijnn, niet zo ongeduldig zijn als ik je een tip mag geven.
Vergeet immers niet dat er ook een weekend tussen zit.
Afhankelijk van de gekozen dienst van USPS, kan je rustig uitgaan van 8-10 werkdagen.
Daar kan nog een vertraging in onstaan als deze voor nadere inspectie door douane wordt onderschept.
Bovendien is die na vertrek uit de VS vaak niet of nauwelijks traceerbaar.
TNT Post zal hem na aankomst omnummeren en bij je bezorgen.
Wellicht dat met de ophande zijnde staking wat extra vertraging oplevert.
De pakket dienst heeft een aparte CAO, en die staken niet, maar of dit daaronder valt weet ik niet.
Afhankelijk van de gekozen dienst van USPS, kan je rustig uitgaan van 8-10 werkdagen.
Daar kan nog een vertraging in onstaan als deze voor nadere inspectie door douane wordt onderschept.
De pakket dienst heeft een aparte CAO, en die staken niet, maar of dit daaronder valt weet ik niet.
Eerste probleem hier, ik ben ongeduldigYippie schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:37:
@Marthijnn, niet zo ongeduldig zijn als ik je een tip mag geven.
En dat omnummeren van TNT, hoe gebeurt dat?
Krijg ik daar een melding van, zo ja waar/hoe/waneer (ja weer het wanneer :3)
Geduld is een schone zaak
Omnummeren is niks anders dan dat die een t&t van TNT post krijgt, aangezien USPS een ander systeem hanteert. Je kan na een werkdag of 5-6 wel proberen adhv het USPS t&t nr de status opvragen via de TNT klantenservice.
Melding krijg je er niet van, opeens staat de bezorger voor de deur, met hopelijk geen onverwachte verassing in de vorm van een naheffing ivm waarde. Weet niet of je er al rekening mee had gehouden..
Omnummeren is niks anders dan dat die een t&t van TNT post krijgt, aangezien USPS een ander systeem hanteert. Je kan na een werkdag of 5-6 wel proberen adhv het USPS t&t nr de status opvragen via de TNT klantenservice.
Melding krijg je er niet van, opeens staat de bezorger voor de deur, met hopelijk geen onverwachte verassing in de vorm van een naheffing ivm waarde. Weet niet of je er al rekening mee had gehouden..
[ Voor 28% gewijzigd door Yippie op 22-11-2010 23:00 ]
Totaal was $143.Yippie schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:59:
Geduld is een schone zaak![]()
Denk niet dat ik maffe dingen verwacht
Anders altijd nog wel ergens geld er voor liggen
Maffe dingen hoeft je ook niet te verwachten, waarschijnlijk 19% over het totaal bedrag plus 12.50 voor TNT.
Tenzij de verstuurder je probeert te matsen (gift etc).
Tenzij de verstuurder je probeert te matsen (gift etc).
Interessant..ik zit nu ook een aantal dagen te wachten op een status update...maar zo te zien is het pakket nog niet eens in Nederland?
http://trkcnfrm1.smi.usps...rigTrackNum=EC734389031US
http://trkcnfrm1.smi.usps...rigTrackNum=EC734389031US
Als je trouwens een pakje hebt van enige waarde en het dus via de Douane zal gaan, dan heeft het mijn inziens niet zo heel veel zin om voor een snellere verzending methode van de USPS te kiezen. De bottleneck zit toch voornamelijk in Nederland.
Ook mijn bijdrage aangezien ik dank zij dit topic niet ben gaan flippen toen mijn pakketje na 5 dagen nog niet uiit te douane was (uiteindelijk 10 dagen geworden, incl.2 weekenden):
- Attempted Delivery Abroad, December 23, 2010, 11:08 am, NETHERLANDS
- At Foreign Delivery Unit, December 22, 2010, 7:50 pm, NETHERLANDS
- Attempted Delivery Abroad, December 22, 2010, 6:18 pm, NETHERLANDS
- At Foreign Delivery Unit, December 21, 2010, 5:40 pm, NETHERLANDS
- Attempted Delivery Abroad, December 21, 2010, 4:17 pm, NETHERLANDS
- At Foreign Delivery Unit, December 21, 2010, 8:09 am, NETHERLANDS
- Out of Foreign Customs, December 21, 2010, 12:09 am, NETHERLANDS
- Out of Foreign Customs, December 20, 2010, 6:09 pm, NETHERLANDS
- Into Foreign Customs, December 10, 2010, 1:18 pm, NETHERLANDS
- Arrived Abroad, December 10, 2010, 1:17 pm, NETHERLANDS
- International Dispatch, December 07, 2010, 12:12 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
- Arrival
- Electronic Shipping Info Received, December 05, 2010
Mooi topic.
Ik bestel gemiddeld 100 euro aan goederen in het buitenland. In oktober heb ik een keukenkraan gekocht bij lightinthebox.com, ik wilde weten hoe makkelijk ik een 4 kilo zwaar ding kan importeren. Hier aangekomen stond er een stempel op "inklaringskosten vrij". Blijkbaar zijn kranen import vrij?
Ben er blij mee, ik wacht nog op 10 pakketjes. Vanuit heel de wereld.
Ik bestel gemiddeld 100 euro aan goederen in het buitenland. In oktober heb ik een keukenkraan gekocht bij lightinthebox.com, ik wilde weten hoe makkelijk ik een 4 kilo zwaar ding kan importeren. Hier aangekomen stond er een stempel op "inklaringskosten vrij". Blijkbaar zijn kranen import vrij?
Ben er blij mee, ik wacht nog op 10 pakketjes. Vanuit heel de wereld.
Of goederen wel of niet invoerplichtig zijn hangt af van de categorie product, en land van verzending.
Categorien zijn op basis van TARIC code, die kan je hier opzoeken.
http://ec.europa.eu/taxat...and=true&SimDate=20101225
Eindelijk is mijn pakketje in NL aangekomen, wat een FAIL van USPS 23 dagen om het pakket de oceaan over te krijgen, zwemmen gaat nog sneller. Nu afwachten....alleen is mij nog steeds niet duidelijk waar ik nu het TNT 3S nummer kan vinden?
- Into Foreign Customs, December 28, 2010, 12:20 pm, NETHERLANDS
- Arrived Abroad, December 28, 2010, 12:19 pm, NETHERLANDS
- International Dispatch, December 05, 2010, 10:05 am, ISC MIAMI FL (USPS)
- Arrival
- Electronic Shipping Info Received, December 01, 2010
@conradm
TNT klantenservice bellen, die kan adhv USPS t&t je de 3S code van TNTpost geven.
TNT klantenservice bellen, die kan adhv USPS t&t je de 3S code van TNTpost geven.
Verwijderd
Klasse link, thnx!Yippie schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:59:
Of goederen wel of niet invoerplichtig zijn hangt af van de categorie product, en land van verzending.
Verwijderd
Beste lieden, ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld, dus vergeef me mijn oppervlakkigheid.
Nu het volgende: ik kan de extra kosten die mijn pakketje met zich heeft meegebracht niet thuisbrengen, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om hier zijn licht op te schijnen.
Het pakketje kostte me 167,90 dollar en bevatte een achterschokdemper voor een motor, en wat onderdelen voor op de rechter clip-on (schakelaars/gashandel). De verzendkosten waren 63,50 dollar. (167,90 + 63,50 = 231,30) Met de koers destijds kostte me dat 181,04 euro.
De climax: ik heb vandaag aan de deur 43,66 euro EXTRA moeten betalen! Dit is bijna één derde van de pakketwaarde (131,42 euro, met de huidige koers nog minder)! Hoe komen die zakkenvullers aan dit bedrag?
Bij voorbaat dank voor een helder antwoord.
Nu het volgende: ik kan de extra kosten die mijn pakketje met zich heeft meegebracht niet thuisbrengen, zou iemand zo vriendelijk willen zijn om hier zijn licht op te schijnen.
Het pakketje kostte me 167,90 dollar en bevatte een achterschokdemper voor een motor, en wat onderdelen voor op de rechter clip-on (schakelaars/gashandel). De verzendkosten waren 63,50 dollar. (167,90 + 63,50 = 231,30) Met de koers destijds kostte me dat 181,04 euro.
De climax: ik heb vandaag aan de deur 43,66 euro EXTRA moeten betalen! Dit is bijna één derde van de pakketwaarde (131,42 euro, met de huidige koers nog minder)! Hoe komen die zakkenvullers aan dit bedrag?
http://douane.nl/particul.../internetaankopen-02.htmlVerwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:39:
Beste lieden, ik heb me speciaal voor dit topic aangemeld, dus vergeef me mijn oppervlakkigheid.
Omzetbelasting gaat over totale waarde inclusief verzendkosten = 35 euro. Plus inklaringskosten - kom je wel rond dat bedrag uit ...
Vraagje over mijn USPS zending. Inmiddels is er beweging op de TNT website.
Het is een pakket van 100USD. Nu zie ik 26€ aan rembourskosten staan op de track en trace website.
Zijn dat de BTW kosten+inklaringkosten ??
Het is een pakket van 100USD. Nu zie ik 26€ aan rembourskosten staan op de track en trace website.
Zijn dat de BTW kosten+inklaringkosten ??

Beetje raar dat ze het onder rembours zetten, maar ga er maar vanuit dat het inderaad BTW/Inklaringskosten zijn. Inklaringskosten zijn 12,50, dus de rest zou dan BTW moeten zijn.
Reken het maar uit, om te kijken of het klopt, anders wachten op de specificatie.
Houdt er wel rekening mee, dat BTW wordt geheven over waarde goederen+verz kosten.
Reken het maar uit, om te kijken of het klopt, anders wachten op de specificatie.
Houdt er wel rekening mee, dat BTW wordt geheven over waarde goederen+verz kosten.
Ok, hopelijk blijft het daarbijYippie schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:23:
Beetje raar dat ze het onder rembours zetten, maar ga er maar vanuit dat het inderaad BTW/Inklaringskosten zijn. Inklaringskosten zijn 12,50, dus de rest zou dan BTW moeten zijn.
Is de douane al wat sneller geworden? Pakket ligt sinds 22 feb bij de douane. Iemand nog recente ervaringen?
Pakketje van mij lag sinds 21 feb bij de douane. Gister aangekomen!
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Snel gegaan, als gift verzonden, priority of express?EJonk schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:12:
Pakketje van mij lag sinds 21 feb bij de douane. Gister aangekomen!
Niet als gift verzonden, onder het mom van 'Education'. USPS First class mail international parcel... Goedkoopste optie iig...
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.
Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.
Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.