USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Maximus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 18:15:
[...]

Had vandaag de brief in de bus van TNT of ik wil aangeven wat het is en wat het pakje waard is. Dat nu maar terug gezonden.

Als de waarde van het pakket 155 euro is mag je dan 155*20% + 155*6% + 12,50 betalen? Zijn de de BTW + Douane heffing + TNT kosten?
Ik heb die ook gehad! Ik heb alleen geen invoice gehad dus die moet ik nu gaan regelen. Op het USPS formulier dat ze gekopierd hadden staat wel de waarde in dollars maar schijnbaar willen ze dus per sé een factuur.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 20:33

Maximus

There is no substitute

Bolk schreef op donderdag 10 december 2009 @ 20:24:
[...]

Ik heb die ook gehad! Ik heb alleen geen invoice gehad dus die moet ik nu gaan regelen. Op het USPS formulier dat ze gekopierd hadden staat wel de waarde in dollars maar schijnbaar willen ze dus per sé een factuur.
Heb gewoon mijn Paypal betaalfactuurtje terug gezonden en vermeld wat het is. Ben alleen benieuwd wat de heffing gaat worden van mijn pakje.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb een factuur opgestuurd. Ik gaat bij mij om een commercial sample van 100 dollar, dus ik ben benieuwd. Vraag me ook af of de doorlooptijd nu flink beinvloed wordt of dat het nu direct afgehandeld wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:14

paQ

ik kreeg ook het briefje gisteren.
man man wat een gepruts allemaal.

het is doos 1 van 2.
Doos 2 heb ik dus dinsdag al ontvangen 8)7 (met 50 EUR heffing)

volgende keer fed-ex.... pffff... al dat geneuzel. Dan maar een paar euro duurder

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mocht iemand z'n bericht missen:
Zoals aangekondigd gaan berichten over "ik zit ook op een pakketje te wachten" zonder daarin een serieus probleem/vraag zonder pardon de prullenbak in. Dus ik heb even een en ander opgeruimd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Zojuist de update ontvangen van TNT dat het pakket uit de Douane is, bij Bolk en paQ ook mogelijk het geval?

Vind het wel opmerkelijk dat, daar waar anderen een bedrag hebben staan bij Rembours, ik bij mijn tracktrace code geen bedrag zie staan. Mag ik er dan, hopelijk niet te vroeg juichend, van uit gaan dat de heffing niet betaald hoeft te worden? Klinkt wat apart namelijk omdat ze wel wilden weten wat de prijs van het artikel was.

Inmiddels is dit ook al weer achterhaald, gut wat werkt TNT plots rap zeg... Mag 42,14 euro aan Rembours betalen bij aflevering. Daarnaast is het pakje nu (al) in het Nederlandse bezorgtraject.

[ Voor 18% gewijzigd door Maximus op 15-12-2009 19:12 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zojuist nog gebeld, maar situatie ongewijzigd.
Ik begrijp er geen bal van.
Eerste pakket heb ik al dik een week in huis, andere pakket staat al 3 weken bij de douane te stinken. Zelfde afzender, zelfde dienst, zelfde verzenddatum.... alles gelijk.
"ja het is wat druk momenteel"

Dat je 150 USD voor twee doosjes aan PRIORITY post hebt betaald lijkt allemaal niet meer te boeien.
Is dat nog te claimen oid naar iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 16:22

-d-

paQ schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:48:
Dat je 150 USD voor twee doosjes aan PRIORITY post hebt betaald lijkt allemaal niet meer te boeien.
Is dat nog te claimen oid naar iemand weet?
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Maximus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:33:
Zojuist de update ontvangen van TNT dat het pakket uit de Douane is, bij Bolk en paQ ook mogelijk het geval?
Nope, het ligt er sinds de 25ste. Ik heb wel gemailed voor een track and trace nummer. Maar ik verwacht geen response eigenlijk. Laatste keer dat ik mailde was het pakket niet bekend. Ik heb een kopie gezien van de opdracht zelf waar een track and trace nummer opgeplakt was (kon de sticker helaas niet helemaal lezen). Ik mag hopen dat ze het nu wel redelijk snel uitleveren. Het pakket is nu ruim een maand onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Bolk schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:31:
[...]

Nope, het ligt er sinds de 25ste. Ik heb wel gemailed voor een track and trace nummer. Maar ik verwacht geen response eigenlijk. Laatste keer dat ik mailde was het pakket niet bekend. Ik heb een kopie gezien van de opdracht zelf waar een track and trace nummer opgeplakt was (kon de sticker helaas niet helemaal lezen). Ik mag hopen dat ze het nu wel redelijk snel uitleveren. Het pakket is nu ruim een maand onderweg.
Pakje is hier inmiddels binnen met een naheffing van 42,14. Maar na de vrijgave gaat het wel rap is mijn idee.

PhD i.o.

• paQ

paQ

Ik heb net weer zitten ruziën aan de telefoon met TNT.
Goede week het formulier al teruggestuurd en er gebeurd niets.

30 dagen
- nee, 5 bij douanevrij
dan is het niet douanevrij
- zeker weten van wel
blijkbaar niet

AARRGHHHH :(

Ze schuiven het af op de douane, terwijl ze zelf inklaren (onder toezicht)
Ik kan ook nergens mijn beklag doen hierover, aldus de miep van TNT Post.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Maximus schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:49:
[...]

Pakje is hier inmiddels binnen met een naheffing van 42,14. Maar na de vrijgave gaat het wel rap is mijn idee.
Ik heb er nog niets van gemerkt iig. Ik had wel verwacht dat ze het na het ontvangen van die brief direct vrij zouden geven. USPS geeft geen updates wat dat betreft. TNT reageert niet per email (zoals ik eigenlijk al verwachtte). Dus ik wacht maar gewoon af. Ik hoop dat ik het voor de kerst heb :)

/edit:
Ik heb intussen het pakket ontvangen. Totale reistijd: precies 1 maand.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolk op 18-12-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 09:44

Woohooo

Smilie, James Smilie

Moet ik die 12,50 betalen over een pakketje waar geen kosten op zitten?

Had een verkeerde bestelling ontvangen en dit wordt opnieuw kosteloos toegestuurd vanuit america maar heb geen zin om weer die invoeringskosten te betalen..

• paQ

paQ

Pakket 2 wordt dan eindelijk bezorgd.... :O

Nog een pakketje onderweg en ook daar maar voor gebeld.(Ligt al ruim 3 weken in NL)
En weer viel ik zowat van mijn stoel van uitspraken van medewerkers.

"Alleen EMS zendingen worden nog als priority behandeld. Al het niet-EMS duurt momenteel rond de 4 weken"

7(8)7 7(8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een brief van TNT binnen dat mijn pakket uit amerika is aangekomen, met de volgende status op mijn USPS tracking:

Into Foreign Customs, December 21, 2009, 12:48 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 21, 2009, 12:47 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, December 09, 2009, 9:43 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, December 08, 2009, 3:39 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Acceptance, December 08, 2009, 2:05 pm, CLEARFIELD, UT 84016
Electronic Shipping Info Received, December 08, 2009

Nu vragen ze in de brief de inhoud en de exacte waarde van het pakket op te geven. Wordt het pakket pas bezorgd zodra deze gegevens bij TNT binnen zijn of kan dit ook worden ingevuld na het ontvangen van de zending? Het is nl. raar dat dit dubbel wordt gecheckt omdat de beschrijving en waarde al op het label van USPS staan.. deze waarde is natuurlijk wat gunstiger ingevuld dan de reeële waarde (gaat om een laptop). Heb ik een probleem als ik een andere waarde invul op het TNT formulier dan op het USPS label staat? Of kan ik deze gelijk houden?

Alvast bedankt voor jullie hulp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

heb ik ook zo gehad
invullen, retourneren en dan nog een week of 2 wachten

fijn he :|

TNT zuigt grote tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paQ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:14:
heb ik ook zo gehad
invullen, retourneren en dan nog een week of 2 wachten

fijn he :|

TNT zuigt grote tijd
ja inderdaad.. maar ik had eigenlijk een andere vraag: Heb ik een probleem als ik een andere waarde invul op het TNT formulier dan op het USPS label staat? Of kan ik deze het beste gelijk houden? (waarde op USPS label is niet de reeele waarde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35

DDX

USPS label is vaak gewoon random getal wat de verkoper invult.
Recent 2 snowboardjacks besteld (bij verschillende verkopers) beide keren had verkoper iets van 30 dollar ingevuld en zonder problemen binnen week in huis (via USPS verstuurd)
(echte aankoop waarde was iets van 100 dollar en 300 dollar.)

Mocht je brief krijgen dat je waarde moet aangeven willen ze vaak factuur zien oid om te bewijzen wat de waarde is.
Kan je natuurlijk redelijk eenvoudig faken, alleen moet je dan wel zeker weten dat er geen factuur in de doos zit (kleine kans aangezien ze die anders wel gevonden hadden)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 30-12-2009 14:52 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:30

nFo

Class: Priority Mail International Parcels

Into Foreign Customs, December 28, 2009, 9:04 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 28, 2009, 9:03 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, December 24, 2009, 10:00 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, December 05, 2009

Lekkere Priority hebben ze daar. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35

DDX

Die 2 recente ervaringen van mij :
Delivered Abroad, December 08, 2009, 7:22 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, December 08, 2009, 5:27 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, December 08, 2009, 1:23 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, December 07, 2009, 10:14 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 07, 2009, 10:13 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, December 02, 2009, 4:50 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, December 01, 2009
Delivered Abroad, December 29, 2009, 6:25 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, December 29, 2009, 5:32 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, December 28, 2009, 11:19 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, December 28, 2009, 8:29 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 28, 2009, 8:28 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, December 22, 2009, 11:36 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, December 21, 2009

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:38:
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een brief van TNT binnen dat mijn pakket uit amerika is aangekomen, met de volgende status op mijn USPS tracking:

Into Foreign Customs, December 21, 2009, 12:48 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 21, 2009, 12:47 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, December 09, 2009, 9:43 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, December 08, 2009, 3:39 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Acceptance, December 08, 2009, 2:05 pm, CLEARFIELD, UT 84016
Electronic Shipping Info Received, December 08, 2009

Nu vragen ze in de brief de inhoud en de exacte waarde van het pakket op te geven. Wordt het pakket pas bezorgd zodra deze gegevens bij TNT binnen zijn of kan dit ook worden ingevuld na het ontvangen van de zending? Het is nl. raar dat dit dubbel wordt gecheckt omdat de beschrijving en waarde al op het label van USPS staan.. deze waarde is natuurlijk wat gunstiger ingevuld dan de reeële waarde (gaat om een laptop). Heb ik een probleem als ik een andere waarde invul op het TNT formulier dan op het USPS label staat? Of kan ik deze gelijk houden?

Alvast bedankt voor jullie hulp..
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:44:
[...]
ja inderdaad.. maar ik had eigenlijk een andere vraag: Heb ik een probleem als ik een andere waarde invul op het TNT formulier dan op het USPS label staat? Of kan ik deze het beste gelijk houden? (waarde op USPS label is niet de reeele waarde)
Ik zou toch goed nadenken wat je doet.

Ze vermoeden al dat de waarde niet klopt, misschien dat ze zelfs het pakket al open hebben gemaakt om de inhoud te controleren. Als jij nu met voor hun een groot afwijkende verklaring komt ( lees waarde ), dan kan dat nog wel is erg negatief uit gaan pakken. Ze zullen dan om bewijs vragen. In de praktijk zullen ze wel met een boete komen, en de door hun zelf getaxeerde waarde aanhouden, maar volgens de wet is het fraude/belastingontduiking. Zeker als ze er achter komen dat je ook nog een factuur of iets dergelijks hebt vervalst om een lagere waarde te bewijzen, ben je de haas.

Je zal dit niet leuk vinden, maar mijn advies, speel open kaart, lever bewijs mee ( bankafschrift/factuur etc ) bij je waardeverklaring, en betaal gewoon wat er dient betaald te worden. Valt dit hoger uit dan je in eerste had gehoopt/gedacht, dan is dat een wijze les om volgende keer goed na te denken voordat je iets importeert.
Wat mij betreft heb je gegokt, en verloren.

[ Voor 31% gewijzigd door Yippie op 30-12-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:12:
[...]

[...]

Ik zou toch goed nadenken wat je doet.

Ze vermoeden al dat de waarde niet klopt, misschien dat ze zelfs het pakket al open hebben gemaakt om de inhoud te controleren. Als jij nu met voor hun een groot afwijkende verklaring komt ( lees waarde ), dan kan dat nog wel is erg negatief uit gaan pakken. Ze zullen dan om bewijs vragen. In de praktijk zullen ze wel met een boete komen, en de door hun zelf getaxeerde waarde aanhouden, maar volgens de wet is het fraude/belastingontduiking. Zeker als ze er achter komen dat je ook nog een factuur of iets dergelijks hebt vervalst om een lagere waarde te bewijzen, ben je de haas.

Je zal dit niet leuk vinden, maar mijn advies, speel open kaart, lever bewijs mee ( bankafschrift/factuur etc ) bij je waardeverklaring, en betaal gewoon wat er dient betaald te worden. Valt dit hoger uit dan je in eerste had gehoopt/gedacht, dan is dat een wijze les om volgende keer goed na te denken voordat je iets importeert.
Wat mij betreft heb je gegokt, en verloren.
Volgens mij is het de standaard procedure om een brief van TNT binnen te krijgen waarbij de inhoud en waarde van het pakket wordt opgevraagd. Dit kun je natuurlijk alleen bewijzen middels een factuur. Aangezien ik het niet gekocht heb bij een winkel/internetshop maar op Ebay gewonnen heb, heb ik geen officiele factuur van het product. Ik heb nu dus gewoon de betalingsgegevens van paypal opgestuurd (met dus dezelfde gegevens als op het USPS formulier). Ben benieuwd en zal jullie op de hoogte houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Het is geen standaard TNT of wat voor procedure dan ook.

Dit gebeurt in de volgende gevallen:
  1. informatie mist op verpakking ( in dit geval was een CN22/23 verplicht, met eventueel als toelichting een kopie factuur )
  2. pakket is geselecteerd om wat voor reden dan ook voor nadere inspectie ( kan per toeval zijn, er wordt een bepaald percentage gecontroleerd, kan ook door ontbreken van optie 1 zijn)
In 1 of beide gevallen kan inderdaad om een waardeverklaring/factuur etc. gevraagd worden, maar om verschillende redenen. De ene kan zijn omdat die informatie mist, en de declarant geen import kan uitvoeren.
De andere reden kan zijn, omdat de douane dit pakket heeft geselecteerd voor nadere controle om wat voor reden dan ook, en je daarom om aanvullende informatie wordt gevraagd.

Verder is het de afzender zijn fout dat de benodigde informatie niet op de verpakking aanwezig is, maar jij als ontvanger bent uiteindelijk de dupe, het veroorzaakt in ieder geval onnodige vertraging. Eigenlijk zou in land van verzending dit soort dingen veel beter gecontroleerd moeten worden voor verzending. Voldoet de zending niet aan de eisen ?, dan wordt het niet verzonden klaar. Wordt de doorvoer snelheid gelijk stuk beter, alles kan automatisch verwerkt worden, minder mankracht nodig etc.

Er zullen uiteraard nog wel controle's uitgevoerd worden, maar dat zal voornamelijk er op gericht zijn om belastingontduiking/fraude tegen te gaan. Men weet over het algemeen heel goed wat er wordt geimporteerd en geexporteerd. Met die info worden ook goede dingen gedaan, zoals het CBS die kan zien dat er veel vraag is naar bepaalde goederen. Daar is o.a. de HS code voor

Om terug te komen op jouw specifieke geval, hoe weet je wat er op het USPS formulier staat, en dat deze en andere vereiste informatie op de verpakking aangebracht is op de juiste manier ?
Je schrijft immers dat je het pakket nog niet in je bezit hebt.

Waardeverklaring kan ook dmv bewijs van betaling, kopie bankafschrift etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 12:24:
Het is geen standaard TNT of wat voor procedure dan ook.

Dit gebeurt in de volgende gevallen:
  1. informatie mist op verpakking ( in dit geval was een CN22/23 verplicht, met eventueel als toelichting een kopie factuur )
  2. pakket is geselecteerd om wat voor reden dan ook voor nadere inspectie ( kan per toeval zijn, er wordt een bepaald percentage gecontroleerd, kan ook door ontbreken van optie 1 zijn)
In 1 of beide gevallen kan inderdaad om een waardeverklaring/factuur etc. gevraagd worden, maar om verschillende redenen. De ene kan zijn omdat die informatie mist, en de declarant geen import kan uitvoeren.
De andere reden kan zijn, omdat de douane dit pakket heeft geselecteerd voor nadere controle om wat voor reden dan ook, en je daarom om aanvullende informatie wordt gevraagd.

Verder is het de afzender zijn fout dat de benodigde informatie niet op de verpakking aanwezig is, maar jij als ontvanger bent uiteindelijk de dupe, het veroorzaakt in ieder geval onnodige vertraging. Eigenlijk zou in land van verzending dit soort dingen veel beter gecontroleerd moeten worden voor verzending. Voldoet de zending niet aan de eisen ?, dan wordt het niet verzonden klaar. Wordt de doorvoer snelheid gelijk stuk beter, alles kan automatisch verwerkt worden, minder mankracht nodig etc.

Er zullen uiteraard nog wel controle's uitgevoerd worden, maar dat zal voornamelijk er op gericht zijn om belastingontduiking/fraude tegen te gaan. Men weet over het algemeen heel goed wat er wordt geimporteerd en geexporteerd. Met die info worden ook goede dingen gedaan, zoals het CBS die kan zien dat er veel vraag is naar bepaalde goederen. Daar is o.a. de HS code voor

Om terug te komen op jouw specifieke geval, hoe weet je wat er op het USPS formulier staat, en dat deze en andere vereiste informatie op de verpakking aangebracht is op de juiste manier ?
Je schrijft immers dat je het pakket nog niet in je bezit hebt.

Waardeverklaring kan ook dmv bewijs van betaling, kopie bankafschrift etc.
Ik heb verder geen ervaring met het intercontinentaal verzenden en ontvangen van goederen, dus ik ga ervan uit dat alles klopt wat je zegt. Bij de brief van TNT zat een kopie van het originele USPS formulier. Ik ben het met je eens dat dit niet beter wordt gecontroleerd bij uitgaande zendingen.. scheelt een hoop irritatie en onnodig oponthoud. Alles op het USPS formulier was ingevuld, dus dat is het probleem niet. Zoals ik al aangaf heb ik het paypal betalingsbewijs meegestuurd als waardeverklaring. Ze vroegen duidelijk om een factuur, dus denk niet dat een bankafschrift genoeg zou zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
offtopic:
Ik werk bij 1 van de concullega bedrijven van TNT, en hoewel in mijn tak we weinig met particulieren te maken hebben, weet ik wel hoe het er aan toe gaat. Bij ons en andere soortgelijke bedrijven wordt je zending dus ook niet aangenomen als alles niet klopt. Eventueel verzorgen wij het als dienst als de klant het niet kan/wil.

Bij een verkoop tussen particulieren is er geen factuur, dus kan je deze niet overleggen.
Een PayPal betalingsbewijs zal in dit geval zeker afdoende zijn, omdat je die manier van betalen hebt gekozen. In een ander geval zou een CC of bankrekening afschrift ook voldoen indien van toepassing.
In sommige gevallen kan de waardebepaling toch anders uitpakken, kan zijn dat je natuurlijk een dealtje hebt gemaakt met de verkoper, om verzendkosten per PayPal te betalen, en de rest met CC of zo.
Als de verkoop/aanschafsprijs niet in verhouding staat met de daadwerkelijke waarde van het gekochte produkt, kan het toch nog anders uitpakken. Wellicht dat ze bij eBay artikelen anders handelen omdat het om een veiling aankoop gaat. Ik verwacht dit echter niet, 2de hands producten is sowiezo lastig te taxeren soms.

Om terug te komen op de kosten, ik begon er over, omdat je in een eerdere post het erover had dat de waarde zoals vermeld op de verpakking gunstiger, lees lager was vermeld dan het oorspronkelijke bedrag wat je ervoor hebt betaald. Vandaar de verwarring of heb ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op maandag 04 januari 2010 @ 21:30:
offtopic:
Ik werk bij 1 van de concullega bedrijven van TNT, en hoewel in mijn tak we weinig met particulieren te maken hebben, weet ik wel hoe het er aan toe gaat. Bij ons en andere soortgelijke bedrijven wordt je zending dus ook niet aangenomen als alles niet klopt. Eventueel verzorgen wij het als dienst als de klant het niet kan/wil.

Bij een verkoop tussen particulieren is er geen factuur, dus kan je deze niet overleggen.
Een PayPal betalingsbewijs zal in dit geval zeker afdoende zijn, omdat je die manier van betalen hebt gekozen. In een ander geval zou een CC of bankrekening afschrift ook voldoen indien van toepassing.
In sommige gevallen kan de waardebepaling toch anders uitpakken, kan zijn dat je natuurlijk een dealtje hebt gemaakt met de verkoper, om verzendkosten per PayPal te betalen, en de rest met CC of zo.
Als de verkoop/aanschafsprijs niet in verhouding staat met de daadwerkelijke waarde van het gekochte produkt, kan het toch nog anders uitpakken. Wellicht dat ze bij eBay artikelen anders handelen omdat het om een veiling aankoop gaat. Ik verwacht dit echter niet, 2de hands producten is sowiezo lastig te taxeren soms.

Om terug te komen op de kosten, ik begon er over, omdat je in een eerdere post het erover had dat de waarde zoals vermeld op de verpakking gunstiger, lees lager was vermeld dan het oorspronkelijke bedrag wat je ervoor hebt betaald. Vandaar de verwarring of heb ik het verkeerd begrepen.
In ieder geval bedankt voor je uitleg, weet nu een hele hoop meer :) ik weet idd niet hoe ze handelen in het geval van gekochte artikelen op eBay, maar zal er snel genoeg achter komen.

Edit: statusinformatie op TNT track & trace geeft de volgende statusinformatie aan:

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen.

Dit betekend dat hij gewoon nog niet verwerkt is door de douane?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

• Out of Foreign Customs, January 05, 2010, 11:04 am, NETHERLANDS
  • Into Foreign Customs, December 28, 2009, 4:45 pm, NETHERLANDS
In tegen stelling tot eerdere zendingen lijkt het nu best vlot te gaan \o/ zo snel is het ze nog nooit eerder gelukt bij een zending naar mij. Eerst baalde ik dat ik per ongeluk met USPS had laten verzenden maar het kan dus ook meevallen.
Toch zou het goed zijn eens boven tafel te krijgen waarom eea vaak zo lang duurt bij met name USPS - is er niet iemand politiek actief die ergens een vraag kan laten stellen om uit te sluiten dat het de douane is?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2010 @ 23:42:
[...]
In ieder geval bedankt voor je uitleg, weet nu een hele hoop meer :) ik weet idd niet hoe ze handelen in het geval van gekochte artikelen op eBay, maar zal er snel genoeg achter komen.

Edit: statusinformatie op TNT track & trace geeft de volgende statusinformatie aan:

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco

Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen.

Dit betekend dat hij gewoon nog niet verwerkt is door de douane?
Denk dat dit eerder betekent dat die in het virtuele douane depot ligt, en nog niet is vrijgegeven door de douane. Dat depot is overigens een loods van TNT of een 3de partij aan wie ze het hebben uitbesteed met de juiste douane vergunning(en). Totdat het is vrijgegeven moet het geregistreerd zijn in het douane registratiesysteem ( onderdeel van de vergunning ) zodat de douane ten allen tijde weet waar het pakket is totdat de formaliteiten zijn afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 06:30

nFo

nFo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:42:

Into Foreign Customs, December 28, 2009, 9:04 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 28, 2009, 9:03 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, December 24, 2009, 10:00 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, December 05, 2009

Lekkere Priority hebben ze daar. :')
Hij's binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier op het forum vele interessante ervaringen. Ergens kwam ik ook tegen dat een pakketje in een ander land was aangekomen.

Ik zit ook met een dergelijke situatie. Het pakket is vorig jaar (29 december 2009) vanuit Los Angeles verzonden en nu wordt aan de hand van de track & confirm link de volgende melding aangegeven;

Arrived abroad the Netherlands Antilles

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb inmiddels USPS al telefonisch en per e-mail benaderd, maar deze geven aan dat de verkoper hiervoor een verzoek moet indienen. Heb dus ook vriendelijk aan de verkoper verzocht of hij contact op wil nemen met USPS.

Is een pakketje dat op een zelfde wijze als dat bij mij alsnog bij jullie aangekomen?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Maand later binnen, wat was de reden nou ?
Invoerrechten of iets dergelijks moeten betalen ?

Weet niet wat jullie bestellen (voor degene die de productgroep niet vermelden) maar ik heb doorgaans me pakketjes van USPS met een (werk)dag of 8-10 binnen. Gaat dan om waarde ongeveer tot 100EUR incl verz.

1x gehad dat er nadere controle nodig was, alles was gewoon goed volgens de regels, en 3 dagen later dan normaal alsnog binnen met 17Eur BTW wat ik bij moest betalen aan de deur.
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 20:09:
Ik lees hier op het forum vele interessante ervaringen. Ergens kwam ik ook tegen dat een pakketje in een ander land was aangekomen.

Ik zit ook met een dergelijke situatie. Het pakket is vorig jaar (29 december 2009) vanuit Los Angeles verzonden en nu wordt aan de hand van de track & confirm link de volgende melding aangegeven;

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb inmiddels USPS al telefonisch en per e-mail benaderd, maar deze geven aan dat de verkoper hiervoor een verzoek moet indienen. Heb dus ook vriendelijk aan de verkoper verzocht of hij contact op wil nemen met USPS.

Is een pakketje dat op een zelfde wijze als dat bij mij alsnog bij jullie aangekomen?

Dit heb ik nog nooit gelezen of meegemaakt.
Hoop niet dat de verzender in zo'n dropdown menu iets te snel heeft geklikt toen die Netherlands.. zag met als gevolg dus dat land van bestemming de Nederlandse Antillen is geworden.

Hoop dat de afzender meewerkt, want dat adres gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet vinden op de Antillen, en dan ben je wel erg zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verkoper in kwestie heb ik inmiddels benaderd en hij gaf aan dat "he will see what he can find out". Het TNT depot in Zwolle gaf aan het een week aan te zien. Er is blijkbaar iets fout gegaan in het sorteerproces. Op de Antillen zullen zo mogelijk zien dat de adressering onjuist is en het pakket opnieuw in het proces brengen.

Heb al veel uit het buitenland gehaald en dit is de eerste keer dat ik zoiets dergelijks meemaak. Hoop natuurlijk nog steeds op een goede afloop, ook al ben ik afhankelijk van de medewerking van de verkoper. De verkoper in kwestie heeft een goede naam, dus ik blijf vooralsnog positief.

Ik heb overigens wel per PayPal betaald. Is een dergelijke betaling verzekerd?

Groet,

Leroy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Leroy

Je zegt dat verkoper een goede naam heeft en je betaald hebt met PP, dus eBay aankoop ?
Zo ja, en er stond een PP kopersgarantie bij, moet de verkoper aantonen dat hij het heeft opgestuurd incl juiste adres.

Kan hij dat niet, dan zal je je geld terug kunnen krijgen.
Wel een grote maar, en dat is, dat dat geen garantie is dat je echt je geld terug ziet in dat geval.

Wil je niet gelijk een rotgevoel geven, zeker als straks blijkt dat dat nergens voor nodig was.
Mocht je je toch willen inlezen, hier en elders zijn er diverse topic's over eBay al dan niet icm PP.

Voorlopig heb je contact kunnen leggen met de verkoper, die welwillend blijkt vooralsnog.
In dit geval, beste om positief te blijven. Mocht het anders uitpakken, dan ernaar handelen.
Ook hier zijn er gelukkig of helaas andere tweakers die zowel positieve als negatieve ervaringen hebben gehad. Door ervaringen en tips uit te wisselen kan je vaak ook een heel eind komen.
Er is verder toch niks wat je kan doen momenteel.

ps: bedenk me net dat er ook nog een andere verklaring kan zijn.TNT bijv. hergebruikt of hergebruikten (in ieder geval in het nog korte verleden) redelijk snel T&T code's opnieuw waardoor je soms hele rare resultaten kreeg bij het traceren, maar het toch goedkwam, omdat alles wel goed gaat in hun eigen systeem. Wellicht dat dit bij USPS ook voorkomt.
Zou wel een goede verklaring kunnen zijn, want als het adres goed is vermeld/doorgegeven, is dit wel een hele grote "routing" fout.

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 08-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:52:
[...]

Denk dat dit eerder betekent dat die in het virtuele douane depot ligt, en nog niet is vrijgegeven door de douane. Dat depot is overigens een loods van TNT of een 3de partij aan wie ze het hebben uitbesteed met de juiste douane vergunning(en). Totdat het is vrijgegeven moet het geregistreerd zijn in het douane registratiesysteem ( onderdeel van de vergunning ) zodat de douane ten allen tijde weet waar het pakket is totdat de formaliteiten zijn afgerond.
Yes! zojuist een bezorgbriefje van TNT in de bus gevonden dat het pakket vandaag was aangeboden ( maar er was niemand thuis ;( ). Moest wel voor de zending betaald worden, maar over de opgegeven waarde. Deze is aanzienlijk minder dan het de echte waarde van het pakket :). Aangepast PayPal factuurtje heeft toch gewerkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bofkont :P , wel oppassen met dit soort dingen. Uit gezonde interesse, wat was het verschil in % ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 00:31:
@Leroy

Je zegt dat verkoper een goede naam heeft en je betaald hebt met PP, dus eBay aankoop ?
Zo ja, en er stond een PP kopersgarantie bij, moet de verkoper aantonen dat hij het heeft opgestuurd incl juiste adres.

Kan hij dat niet, dan zal je je geld terug kunnen krijgen.
Wel een grote maar, en dat is, dat dat geen garantie is dat je echt je geld terug ziet in dat geval.

Wil je niet gelijk een rotgevoel geven, zeker als straks blijkt dat dat nergens voor nodig was.
Mocht je je toch willen inlezen, hier en elders zijn er diverse topic's over eBay al dan niet icm PP.

Voorlopig heb je contact kunnen leggen met de verkoper, die welwillend blijkt vooralsnog.
In dit geval, beste om positief te blijven. Mocht het anders uitpakken, dan ernaar handelen.
Ook hier zijn er gelukkig of helaas andere tweakers die zowel positieve als negatieve ervaringen hebben gehad. Door ervaringen en tips uit te wisselen kan je vaak ook een heel eind komen.
Er is verder toch niks wat je kan doen momenteel.

ps: bedenk me net dat er ook nog een andere verklaring kan zijn.TNT bijv. hergebruikt of hergebruikten (in ieder geval in het nog korte verleden) redelijk snel T&T code's opnieuw waardoor je soms hele rare resultaten kreeg bij het traceren, maar het toch goedkwam, omdat alles wel goed gaat in hun eigen systeem. Wellicht dat dit bij USPS ook voorkomt.
Zou wel een goede verklaring kunnen zijn, want als het adres goed is vermeld/doorgegeven, is dit wel een hele grote "routing" fout.
Laten we hopen dat jou laatste optie voor mij van toepassing is. Zolang er nog niet wordt aangegeven dat de zending geaccepteerd is maak ik me (nog) geen zorgen. Gebeurt dat wel, dan heb ik denk ik een probleem. Alhoewel ...... er is dan wel bekend wie het pakket ontvangen heeft!
Denk dat ik dan maar een retourtje Willemstad neem. Is nog niet eens zo gek met dit weer hier. ;)

Hoor wel eens dat de medewerkers bij USPS verkeerde landcodes aan het pakket toekent. De medewerk(st)er heeft waarschijnlijk Netherlands Antilles gezien en heeft de landcode AN i.p.v. NL toegekend! Althans ....... zo iets moet het zijn geweest. De verkoper heeft mijn adres goed genoteerd, dat blijkt ook voor de factuur die ik kreeg via PayPal.

Geduld is (hopelijk) een schone zaak .................................................................... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik vraag me af, nu mijn ups pakje bij de douane ligt, hoevaak komt het voor dat je aan de tnt man de inklaringskosten/btw moet betalen? Altijd, of niet zo vaak?

Mijn zending is een telefoon, waarde 530US$, dus dacht zelf aan zo'n 80 euro inklaringskosten/btw mocht het komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 22:46:
Bofkont :P , wel oppassen met dit soort dingen. Uit gezonde interesse, wat was het verschil in % ?
50%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
m3nno schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 16:25:
Ik vraag me af, nu mijn ups pakje bij de douane ligt, hoevaak komt het voor dat je aan de tnt man de inklaringskosten/btw moet betalen? Altijd, of niet zo vaak?

Mijn zending is een telefoon, waarde 530US$, dus dacht zelf aan zo'n 80 euro inklaringskosten/btw mocht het komen.
Mag ik vragen hoe je bij deze berekening komt ?

Berekening gaat als volgt:
Aanschafsprijs + verzend kosten=belastbaar bedrag + invoerrrechten=subtotaal + btw = te betalen bedrag.

Als je de TARIC code hebt, kan je zien of je wel of niet invoerrechten moet betalen, en zo ja hoeveel in %.
Uitgaande van bijv. 8517120090 ( weet niet wat voor telefoon, ben uitgegaan van GSM waar ook weer verschillen inzitten maar goed ) , en met land van oorsprong USA betaal je geen invoerrechten. In het algemeen gesproken hoef je bij GSM's geen invoerrechten te betalen.

Dan zou het theoretisch dus 590 USD + bijv. 30 USD shipping = 620 USD = 430,89 EUR volgens de dagkoers van vandaag. 19% daarvan is dus 81,89 EUR.
Je schatting is dus redelijk accuraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Yippie schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 20:56:
[...]

Mag ik vragen hoe je bij deze berekening komt ?

Berekening gaat als volgt:
Aanschafsprijs + verzend kosten=belastbaar bedrag + invoerrrechten=subtotaal + btw = te betalen bedrag.

[knip]

Dan zou het theoretisch dus 590 USD + bijv. 30 USD shipping = 620 USD = 430,89 EUR volgens de dagkoers van vandaag. 19% daarvan is dus 81,89 EUR.
Je schatting is dus redelijk accuraat.
Bedankt voor deze zeer duidelijke uitleg!

Ik heb geen Taric code, maar het betreft een nieuwe mobiele telefoon, waar ongetwijfelt invoer kosten over moeten worden betaald.

Ik heb de volgende berekkening:

Kosten voor producten $560.74
Shipping kosten binnen de USA $0.00
Geschatte verzendkosten naar Nederland $51.50
Currency toeslag (5% over bovenstaande) * $30.61
Subtotaal $642.85

Omgerekend euro's € 483.29
Handling fee € 35.00 (voor de tussenpersoon die de verzending doet)
Totaal € 518.20

Dan minus de handeling fee € 498.20 komen dus nog BTW en inklarings kosten. a 12,50 en 19% over het gehele bedrag ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@m3nno

Ik heb even gekeken, en de groepen TARIC code's die ik zag waar mobiele telefoon's het beste in passen, hebben allemaal een 0% tarief qua invoerrechten. Mocht die onder computers vallen, omdat het een smartphone betreft, laatste opgezocht dat ook bijv een Asus EEE notebook ook 0% tarief was in ieder geval uit de USA.

Wat die tussenpersoon rekent weet ik niet, maar je zou als je via USPS had laten versturen, alleen maar +19% BTW hoeven te betalen en de € 12,50 die TNTpost voor de inklaring vraagt. Mocht die er doorheen slippen dan betaal je niks. Dat was denk ik in dit geval niet een optie, omdat gezien de waarde deze wel vermeld zal staan, en wellicht dat die verzekerd is opgestuurd.

Derhalve snap ik niet wat je bedoeld met Currency toeslag 5%.
Ik vermoed dat je van een service zoals US2EU of iets dergelijks gebruik hebt gemaakt ( Google phone ? ).
Dat zou de de extra kosten zoals handling fee € 35,- verklaren en als mijn gok klopt, dan wordt deze niet aan niet US inwoners nog verkocht. Een andere manier van bestellen had er dan ook niet ingezeten.

Betreft het een product die wel zelf kon bestellen en laten versturen zonder tussenkomst van derden, dan had je dus goedkoper uit geweest.

In ieder geval zal je duurder uitzijn dan in mijn berekening omdat die geen rekening houdt met de tussenpersoon/personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

* Raven steekt hand op.

Verkoper heeft toen vervangend artikel verstuurd daar USPS weigerde erachter aan te gaan...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Yippie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:54:
@m3nno

Ik heb even gekeken, en de groepen TARIC code's die ik zag waar mobiele telefoon's het beste in passen, hebben allemaal een 0% tarief qua invoerrechten. Mocht die onder computers vallen, omdat het een smartphone betreft, laatste opgezocht dat ook bijv een Asus EEE notebook ook 0% tarief was in ieder geval uit de USA.

[grote knip]

In ieder geval zal je duurder uitzijn dan in mijn berekening omdat die geen rekening houdt met de tussenpersoon/personen.
Das dan in iedergeval prettig dat hij in de 0% groep zit, het betreft inderdaad een google foon, en de tussenpersoon was voor mij de makkelijkste optie. Zelf bestellen zou goedkoper zijn geweest, maar dat is voor geduldige mensen :)

De waarde staat ook gewoon op de buitenkant van het pakketje, tevens is het verzekerd. Dus iets onduiken, is er niet bij.

De Currency toeslag, tja... ik weet het niet, maar ziet er wel interessant uit.

Wat ik me nou afvraag, mnoet ik de btw + inklaringskosten contant aan ups betalen? Want ik heb niet standaard 80+ euro op zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Pinnen kan bij UPS / TNT / DHL niet aan de deur, dus zou maar wel over voldoende contant geld beschikken voor de komende dagen. Denk dat je tussen de 120-150 EUR kwijt bent.

Je ziet vanzelf wel aan de T&T wanneer het bij je is.
Als het met UPS is verstuurd gaat dit heel snel vanuit de US, 2-3 werkdagen mag je het zeker wel verwachten. Afhankelijk van de service, kan het zelfs binnen 24u aan je deur staan, maar gezien de hoogte van de verzendkosten is daar nu geen sprake van en zal het "economy" verstuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
Yippie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 23:09:
Pinnen kan bij UPS / TNT / DHL niet aan de deur, dus zou maar wel over voldoende contant geld beschikken voor de komende dagen. Denk dat je tussen de 120-150 EUR kwijt bent.

[knip]
120 - 150 vind ik erg ruim geschat, heb zelf 110 bij me, hopelijk is het voldoende voor de UPS medewerker.

Aanschafsprijs $560.74
verzend kosten= $51.50
belastbaar bedrag = $612,24 (= €428,95)

19,5% BTW = €83,64
+ Inklaringskosten €12,50
te betalen bedrag bij aflevering €96,14

Zo heb ik hem volgens mij vrij goed berekend.

EDIT: Volgens UPS moet ik 90 euro betalen, dus mijn berekening was bijna juist.

[ Voor 48% gewijzigd door m3nno op 11-01-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Aha, ik had al die bedragen die je had vermeld in vorige post opgeteld, zo kwam ik aan dat bedrag.
Is natuurlijk niet juist, omdat je die niet op de factuur hebt staan die gebruikt wordt voor de aangifte.

Tevens is die 12,50 standaard bij TNTpost, vandaar het verschil. Wel netjes, je bent nu dus voor 520 klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 12:21
Ik heb vorig jaar een iPod gekocht via eBay in de VS, deze was na een week bij mij thuis. Zat alleen een gele sticker op dat de douane hem had onderschept en dat de factuur zou volgen. iPod koste ongeveer 100 euro en ik moest 21 euro aan TNT betalen achteraf.

Meestal koop ik tegenwoordig cd's in het buitenland. Op 9 december j.l. een CD besteld, zelfde dag nog verzonden vanuit de VS. Arriveerde hier op 4 januari 2010 -_-. Maar dat kwam waarschijnlijk door de feestdagen.

Soms koop ik uit een ander EU land, scheelt soms ook veel t.o.v. Nederland. Poolse zloty en Zwitsere franken hebben een mooie wisselkoers op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren het pakket binnengekregen! Fout lag inderdaad bij USPS. Deze hadden er een verkeerde sticker opgeplakt.

Kosten voor inklaring etc waren voor rekening USPS! Koste mij dus helemaal niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 16:22

-d-

Mandera schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:02:
Soms koop ik uit een ander EU land, scheelt soms ook veel t.o.v. Nederland. Poolse zloty en Zwitsere franken hebben een mooie wisselkoers op dit moment :)
Zwitserland is geen EU - dus je kan daar ook nog belasting overheen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne is toen kwijt geraakt. de shop heeft een nieuwe gestuurd toen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Vreemd, deze keer had ik niet de 'priority mail' gekozen maar de meest goedkope optie. Echter heb ik 'm nu zeker 2 weken eerder binnen gehad dan mijn wel vorige bestelling, zie de status:
  • At Foreign Delivery Unit, January 20, 2010, 12:23 am, NETHERLANDS
  • Out of Foreign Customs, January 19, 2010, 1:38 pm, NETHERLANDS
  • Arrived Abroad, January 19, 2010, 1:37 pm, NETHERLANDS
  • International Dispatch, January 14, 2010, 1:40 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
  • Arrival
  • Electronic Shipping Info Received, January 13, 2010
Blijkbaar is hij niet door de duane gegaan op een of andere manier? Dit is toch vreemd, dat ze niet overal de factuur nakijken voor extra kosten, oke. Maar dat ze het niet controleren op inhoud o.i.d. lijkt me vreemd. Maar goed, ik heb het binnen een week binnen dus mij hoor je niet ;)

Ook een les voor de volgende keer trouwens, ik neem voortaan gewoon de goedkoopste service van USPS, de tijd die je eventueel moet wachten zit toch in de duane hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb een tijdje geleden iets besteld in de US maar er gebeurt vrij weinig. Als ik in de usps track informatie kijk lijkt het alsof dit pakketje nu al 8 dagen op hetzelfde kantoor ligt. Of begrijp ik dit nu verkeerd?

Service(s): International Parcels
Status: Acceptance

Your item was accepted at 1:30 PM on January 19, 2010 in ALAMEDA, CA 94501. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Damagecase

als je nou is de hele trackhistorie plaatst die tot nu toe voorhanden is, wordt het vast een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde:

Class: First-Class Mail International
Service(s): International Letter

Your item was accepted at 11:47 AM on January 19, 2010 in FRESNO, CA 93728. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yippie

erm, this is it.. Als ik naar http://trkcnfrm1.smi.usps.com/PTSInternetWeb/index.jsp ga, daar mijn customs nr invul krijg ik het volgende als resultaat:

Label/Receipt Number:

Your item was accepted at 1:30 PM on January 19, 2010 in ALAMEDA, CA 94501. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ DamageCase, verwijder even je trackingnr..dmv edit van je vorige post

In de FAQ op de trackingsite van USPS kan je dit erover vinden.
Ik vermoedde dat het betekent dat de gegevens electronisch zijn ontvangen, maar het pakket nog niet.
Of dat zo is weet ik niet met de informatie voorhanden.

Als ik dit dan weer lees, lijkt het of je een pakketspecifieke code heb ingevoerd, en niet de code voor de zending:
What Shipment Confirmation Acceptance Notice (SCAN) events can I see through Track & Confirm?
You will be able to view the Shipment Accepted event by entering the SCAN Form (PS Form 5630) barcode number or the label barcode number in Track & Confirm on usps.com. All other tracking events will be label and product specific.
Dit zijn dan de verschillende statussen:
· What is Tracking and How Can I Track a Mailpiece?

Tracking provides detailed progress of Express Mail®, Global Express Guaranteed®, and Express Mail International® packages while in transit to their destination. Some of the statuses you may see when viewing your tracking information include:

o Acceptance - This scan means the package was received by the Postal Service for mailing

o Arrival - This scan means that the package arrived at the Post Office for delivery

o Delivered - This scan means that the letter carrier has delivered the package to the location on the mailpiece

[ Voor 40% gewijzigd door Yippie op 27-01-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vraag(ik hoop dat ik deze vraag mag stellen):
Heb boeken gekocht in de USA bij een antiquart, deze zijn op 14-01-2010 verstuurd.
Als ik op USPS- Track & Confirm het nummer in voer krijg ik het volgenden: Label/Receipt Number: CN22........There is no record of this item tot vandaag.

Vraag: Zijn de boeken wel verstuurd?
Het antiquart schrijft:
Unfortunately we do not have tracking ability for items shipped overseas via the US Post. The only information we can offer is the customs label number we provided below. The usual transit time for shipment is 5 to 10 business days, however there may be additional delays with customs. We suggest calling your local post office or customs department to see if they can track the parcel for you, the number: CN 22.... may assist you with locating the parcel.

Mijn engels is niet zo goed, heb Duitse boeken gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
is CN22 het enige nummer ?
Dat is namelijk een form vereist voor de douaneformaliteiten.

Wat je nodig hebt kan je zien in deze link, afhankelijk van wat welk "product" cq manier van verzenden is gebruikt: http://www.usps.com/shipping/question_pop.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het blijkt trouwens wel te kloppen dat USPS geen tracking nummer afgeeft bij zendingen onder 2 pond oid. Dan is het een extra dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Dit is het volledige nummer: CN 22 LJ 016 508 ....US, het pakket weegt ca. 7 kg, ik heb $ 73,- aan verzendkosten betaald.

Heb een email ontvangen van het antiquart, vraagt te wachten tot 14 februari, want hij kan pas na een maand gaan informeren waar het pakket is.

dit komt van de vorige email, gaat over de verzending:
Your order was shipped via Air Parcel Post on January 14 and is currently en route. Transit time is usually 5 to 10 business days from date the order is shipped.

We do not have tracking service available for this type of shipment, however we can provide you with a customs form label that was assigned to this shipment, which sometimes helps track a package if it becomes lost or is detained at customs.

The number is CN 22 LJ 016 508 ... US

Please keep us updated with status of delivery.

Thank you,

Heb vandaag ook TNT gebeld, die vermoeden dat het nummer verkeerd is, ga wachten tot 15 februari.

Het pakket komt van:
Zubal Books
Scholarly Books, Periodicals, Book Searches
2969 West 25th Street
Cleveland, OH 44113

[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 02-02-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas ook een probleem met een USPS verzending. Ik heb tientallen malen producten vanuit de US gekocht zonder enig probleem. Dit is de eerste keer dat het fout is gegaan. Ik heb een paar schoenen (waarde 400 dollar) gekochten bij een webshop. Deze zouden dit met priority verzenden.

Dit is helaas fout gegaan, het is "normaal" verzonden. De situatie is dat ik nu al meer dan een maand wacht en het pakket nog steeds onderweg is. Ik heb ongeveer al 40 euro verbelt met het 0900 TNT nummer maar het is 100% niet bij de douane aangekomen.

Detailed Results:

Bullet Electronic Shipping Info Received, January 07, 2010
Bullet Acceptance, January 06, 2010, 4:48 pm, SANTA MONICA, CA 9040

De verkoper zegt dat dit "normaal" is en de verzending gewoon lang kan duren en dat het vast wel aan zal komen. Is dit realitisch?

Wat ook vreemd is is het volgende:

Als iemand mij advies kan geven heel graag, ben namelijk bang dat ik 400 dollar lichter ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben al sinds 4 januari 2010 op een pakketje aan het wachten. Een vriend heeft toen 2 pakketjes tegelijkertijd aan mij verstuurd. Het eerste pakketje (een boek) lag precies een week later op de deurmat. Het tweede pakketje van 0.5 kilo heeft hij verstuurd via USPS maar helaas niet aangetekend. Hij heeft de echte waarde ($120) erop gezet, maar ik heb hem nog steeds niet ontvangen.

Ik heb inklaringen al gebeld om te vragen of ze misschien last hadden van vertragingen en de jongen wist mij alleen te vertellen dat alles werd behandeld in volgorde van binnenkomst.

Ik heb de moet al opgegeven dat die nog binnenkomt. Waarschijnlijk heeft iemand het pakket achterover gedrukt ben ik bang.

De TNT is echt een bagger bedrijf. De afgelopen weken heb ik al meerdere problemen met ze gehad. Stembiljet wat nooit aangekomen is...een klein pakketje wat net niet door de brievenbus kon, maar wat ze wel met alle kracht erdoor gedrukt hebben: resultaat inhoud kapot en nu dit pakketje weer. ;(

Ik kan niet wachten tot de particuliere postmarkt vrijgegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Voor degene die al langer wachten, hoe vervelend ook, wacht het af.
Tuurlijk raakt er wel is wat "kwijt", maar dat is heel marginaal.

Beste wat je kan doen, is de afzender vragen om de vervoerder te contacteren.
Zij kunnen meestal meer zien, zeker als er een onderzoek wordt gestart.
Dit klinkt interessanter dan het is, het is gewoon een zoekactie waarbij alle stappen worden doorlopen.
Als blijkt dat alles goed is, zullen ze een update vragen aan hun wederpartij in land van aankomst, in dit geval TPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nowald..volgens mij zitten wij in hetzelfde bootje. Wat op zich hoop geeft want dan
vermoed ik dat er gewoon een erg grote vertraging bij inklaringen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vraag, zoe ook mijn vorige post.

Als de status in de USA al vanaf 14-1-2010 dit antwoord geeft:
We do not have tracking service available for this type of shipment, however we can provide you with a customs form label that was assigned to this shipment, which sometimes helps track a package if it becomes lost or is detained at customs.

Heb email gestuurd naar TNT, waar het pakket is, dit antwoord kreeg ik.
Het verzendnummer dat u opgeeft komt niet voor in mijn systeem. Dit betekent dat de zending nog niet in Nederland is ontvangen en dat u de zending nog niet op onze website kunt traceren.

Is het zoek of is het niet verstuurd of ligt het nog bij de douane en vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 15:53

mace

Sapere Aude

Ik heb bij Digi-Key wat spul besteld, verzending met UPS was gratis boven een X bedrag dus daar maar voor gekozen. Ik moest BTW aan de deur betalen, was 15,39, maar het blijkt nu een of ander standaard bedrag te zijn geweest want ik kreeg vandaag een brief van de UPS met een creditnota alwaar ik 7,41 gecrediteerd krijg.

De vraag nu is, wat moet ik in vredesnaam met een creditnota, ik heb echt werkelijk waar geen idee.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 08-02-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Mace, betekent dat je dat nog terug behoort te krijgen en dat je dus teveel hebt betaald.
Vermoed dat ze de verkeerde productgegevens/HS code hebben gebruikt voor de inklaring.
Geen idee of UPS je bankgegevens heeft, zou ze even bellen.

@Brommer
mail is met USPS, er is blijkbaar een service gekozen die niet of nauwelijks te traceren is via publieke bronnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Yippie op 08-02-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
@Brommer
mail is met USPS, er is blijkbaar een service gekozen die niet of nauwelijks te traceren is via publieke bronnen.
[/quote]

Dat gaat niet, heb een middag aan besteed, als je een email wilt sturen loop je vast op het invulformulier, waar je alleen een staat van de USA kan kiezen en geen land, als je wilt smokkelen met een fictieve staat vraagt het formulier daarna om een zipcode.

Als U een email adres weet waar ik alle landen kan invullen hou ik mee aan bevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
brommer1 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:32:
@Brommer
[/quote]

Dat gaat niet, heb een middag aan besteed, als je een email wilt sturen loop je vast op het invulformulier, waar je alleen een staat van de USA kan kiezen en geen land, als je wilt smokkelen met een fictieve staat vraagt het formulier daarna om een zipcode.

Als U een email adres weet waar ik alle landen kan invullen hou ik mee aan bevolen.
Dan vraag je aan de afzender of die het voor je doet, of je gebruikt zijn adres gegevens.
Dan heb je alles wat je nodig hebt, wil je dat niet Google je toch gewoon een adres.
Heck, zelfs Obama vindt het geen probleem:
You can also call or write to the President:
The White House
1600 Pennsylvania Avenue NW
Washington, DC 20500
Evengoed zou ik daar geen grapjes mee uithalen, maar dat is aan jouzelf.
Zo wel, dan heb je er een paar ongewilde vrienden bij mogelijk de komende tijd.
Je snapt wel wat ik bedoel inmiddels neem ik aan.

Anders bel je een keer met hun customers service. Wel even goed uitrekenen wanneer je moet bellen ivm tijdsverschil. Als het goed is, zitten ze in een tijdzone, waar het 6 uur vroeger is dan hier, dus je kan nu nog bellen tot 02:30am onze tijd.

America bellen hoeft niet zo duur te zijn, gebruik een precarrier bijv. 0900-1765
Tarief:
Lokaal tarief: In het weekend en ma t/m vrij van 0.00 tot 8.00: 1 cpm, ma t/m vrij van 19.00 tot 24.00 uur: 1,5 cpm, ma t/m vrij van 8.00 tot 19.00 uur: 2,8 cpm
Je zit nergens aan vast, rekening loopt gewoon via je eigen telco.
Werkt zo, je gaat naar bijv. telediscount.nl, zoekt het land op, krijg het nr wat je moet bellen, USA is 0900-0900 voor vaste nummers. Je krijgt een bandje met het tarief te horen (op dit tijdstip dus 1.5 cpm), en een korte instructie.
Je draait dan het volledige nr ( tip: niet teveel pauze's ertussen ) en dan op #.

Laat wel even weten hoe het afloopt.
Ik zou in eerste instantie bij de afzender navraag doen, die kan een claim opstarten als opdrachtgever.

Update:

Heb net getest, als je 0900-0900 belt, en het nr van USPS tracking wilt bellen op
TRACK AND CONFIRM (Express Mail® Tracking, Signature Confirmation™, Delivery Confirmation™, etc.)

Call 1-800-222-1811
Customer Service representatives are available as follows:
§ Monday thru Friday: 7:30 AM Eastern Standard Time to 10:30 PM Eastern Standard Time
§ Saturday, Sunday, and Holidays: 9:00 AM Eastern Standard Time to 8:00 PM Eastern Standard Time
krijg je een bandje dat je 0900-1525 moet bellen. Die kosten zijn wel duurder, n.l. 20cpm met een max van 10 Eur. Mogelijk komt dat omdat het om een soort Amerikaanse 0800 gaat. Werkt verder wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Yippie op 09-02-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 21:34:
Nowald..volgens mij zitten wij in hetzelfde bootje. Wat op zich hoop geeft want dan
vermoed ik dat er gewoon een erg grote vertraging bij inklaringen zit.
Ik heb al meerdere malen met de TNT/custom service gebelt en volgens hen is het pakket nog steeds onderweg. Ik weet niet hoe ze het via International Letter verzenden, misschien een luchtballon ofzo, maar ik wacht momenteel dus al ruim 30 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samplemans
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik word echt moedeloos van die pakketten uit de US. Ook nu weer een pakket al weer meer dan een maand onderweg en waarbij de doaune en UPSP elkaar de schuld geven.
Is het niet tijd om dit probleem eens massaal kenbaar te maken via Tros Radar of de Consumentenbond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Laatst online: 02-10 22:31
Is er iemand die weet of zendingen vanuit omgeving New York (150 Km erboven) vertraging hebben door het weer ter plaatse. Mijn pakket staat al sinds dinsdag aangemeld, (Status: Electronic Shipping Info Received), alleen verder niets. (verkoper inmiddels wel gevraagd of ze het wel bij het postkantoor hebben afgeleverd)

Ter info tijdje terug nieuwe scharnieren voor laptop besteld in New York, met First class mail international laten verzenden. Op woensdag verzonden en zaterdagochtend binnen.

Kan dus soms heel snel en goedkoop! ;)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige vertraging is de TNT met het inklaren!

@Nowald: Kon jij achterhalen waar je Int. Letter precies ligt?

Meerdere mensen wachten hier al een maand (vanaf begin januari). Het is gewoon belachelijk voor
woorden. Misschien namens meerdere mensen een klacht indienen bij de tnt?

"Sure we can.....but we won't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DIt bleek een "niet priority" zending te zijn wat soms wel tot 8 weken kan duren. Mogelijk verzenden ze dit met schipvracht ofzo :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:39:
DIt bleek een "niet priority" zending te zijn wat soms wel tot 8 weken kan duren. Mogelijk verzenden ze dit met schipvracht ofzo :O
Ook al zou het per schip gekomen zijn, dan is 8 weken wel heel erg lang. 4 weken maximaal, vaart men nog langzamer ook op dit moment om brandstof te sparen.

Je pakket heeft gewoon ergens in een hoekje stof liggen te happen lijkt mij.... :)

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Heb een email gestuurd dat het pakket niet aangekomen is na 1 maand.
Gelijk een email terug ontvangen, met een schadeformulier, gelijk terug gestuurd, promt antwoord, nu moet ik alleen maar nog 3 weken wachten voor ik het geld terug krijgt.

Keurig op gelost, hoef ik niet naar Visa-Card te schrijven dat het pakket niet aangekomen is.

Thank you for sending the form. We will submit it and will inform you as soon as the claim is complete and refund is issued. The transaction usually takes approximately 3 weeks to be completed.

Thank you,

Zubal Books

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dodedodo33
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10-2021
Bij mij gaat het prima(hoop ik).
Heb contact gehad met de verkoper en die gaf mij het tracking nummer.
Resultaat:

Label/Receipt Number: EC*************US
Class: Express Mail International®
Status: Out of Foreign Customs

Your item cleared customs in NETHERLANDS at 5:10 PM on February 17, 2010. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Detailed Results:

Out of Foreign Customs, February 17, 2010, 5:10 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, February 08, 2010, 1:18 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, February 08, 2010, 1:17 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, February 02, 2010, 9:32 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, February 01, 2010
Acceptance, February 01, 2010, 10:29 pm, SAN JOSE, CA 95101
Processed through Sort Facility, February 01, 2010, 10:04 pm, SAN JOSE, CA 95101

Ik denk dat dit niet zo lang meer gaat duren. de prijs weet ik nog niet maar ik denk dat ik ong. 30 euro btw + 20 euro inklaringskosten van TNT kwijt zal zijn.

Betreft dit product: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_1875wt_939

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Wellicht stating the obvious, maar feitelijk heeft het vrij weinig met USPS te maken, iets dat ik me niet geheel realiseerde toen ik besloot iets te bestellen in Zwitserland.

Nu zal 95% van de internetbestellingen buiten de EU door Nederlanders, welke niet met een koeriersdienst geshipped worden USPS betreffen, Swiss Post dropped het evengoed bij TNT, de rest van het verhaal laat zich raden.

Binnen 24 uur wist Swiss Post m'n pakket aan TNT te leveren, gevolgd door (tot nu toe) een week bij TNT, wachtende op de douane...

Verwijderd

brommer1 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:26:
Heb een email gestuurd dat het pakket niet aangekomen is na 1 maand.
Gelijk een email terug ontvangen, met een schadeformulier, gelijk terug gestuurd, promt antwoord, nu moet ik alleen maar nog 3 weken wachten voor ik het geld terug krijgt.

Keurig op gelost, hoef ik niet naar Visa-Card te schrijven dat het pakket niet aangekomen is.

Thank you for sending the form. We will submit it and will inform you as soon as the claim is complete and refund is issued. The transaction usually takes approximately 3 weeks to be completed.

Thank you,

Zubal Books
Mag ik ook weten wat ik moet doen?
ik wacht ook al vanaf 19 Januari op een pakje.
als ik er nu op het trakking nummer kijk dan licht het nog steeds in Amerika.
en heb tnt ook al gebeld maar volgens tnt is het pakje nog niet in NL

Wat kan ik het beste doen?, de verzender reageert ook niet meer sinds 2,5 week.

Wie geeft mij goede raad, ben namelijk een leek in zulke dingen.
:'( :'(

• Yippie
@Reina , als je via CC hebt betaald, moet je hun even contacteren wat het beste te doen.
Bij PayPal moet je eerst een "niet ontvangen" claim openen.

Als je dus wat meer info wenst zul je die zelf ook moeten geven, waar gekocht, hoe betaald etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:59:
@Reina , als je via CC hebt betaald, moet je hun even contacteren wat het beste te doen.
Bij PayPal moet je eerst een "niet ontvangen" claim openen.

Als je dus wat meer info wenst zul je die zelf ook moeten geven, waar gekocht, hoe betaald etc.
Gekocht in Amerika
is verstuurd via usps
code is lc 533903925 us
en ik heb betaald met paypal
Verkoper heeft net gereageerd en die zij dat ik nog een week moet wachten, klopt dat wel?
we zijn al een maand verder. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Gewoon alvast een claim indienen bij PayPal voor niet ontvangen product.
Verkoper kan wel zo veel beweren, maand is tijd zat, tenzij hij/zij aan kan tonen dat het buiten zijn/haar schuld om zo lang duurt met verzenden ( pakketje ligt bijv. bij Nederlandse douane ).
Als je over de 45 dagen heen gaat, heb je geen recht meer om te claimen bij PayPal.

De verkoper krijgt nog tijd bij de PayPal claim om te reageren, na sluiting van die periode beslist PayPal wie er gelijk heeft.

Heb je het gewoon op een webwinkel of via eBay gekocht, dat maakt wel wat uit namelijk icm PayPal mbt je claim. Indien eBay, dan daar geschil openen, anders bij PayPal zelf.

Hier de stappen die je moet volgen:
Hoe open ik een geschil voor object niet ontvangen op PayPal?
Question :
Answer :
Volg onderstaande stappen om een geschil te openen wegens het niet ontvangen van een object:

1.Log in op uw PayPal-rekening op www.paypal.nl.
2.Klik op het tabblad ‘Klachtencentrum’.
3.Klik op de link ‘Een probleem melden’ en klik daarna op de link ‘Een verkoper op de hoogte brengen’.
4.Selecteer ‘Geschil over een object’ en klik op ‘Doorgaan’.
5.Klik op ‘Transactieomschrijving zoeken’.
Voer de data in en klik op zoeken.
Selecteer de specifieke transactie die u wilt betwisten.
6.Klik op ‘Doorgaan’ en volg de instructies.
Belangrijk:

Een koper kan tot 45 dagen na de transactie een geschil openen.
Een geschil kan binnen 20 dagen na het openen van het geschil tot een claim geëscaleerd worden.
Indien het geschil niet binnen 20 dagen geëscaleerd wordt, dan zal het geschil gesloten worden. Een gesloten geschil kan niet heropend of naar een PayPal-claim geëscaleerd worden.
PayPal stelt u per e-mail en via het klachtencentrum ervan op de hoogte dat u de 20 dagen deadline nadert.
Bron en meer antwoorden&vragen

Overigens zie ik dat het pakket wel bekend is bij USPS, maar wel weinig info.
De verkoper kan natuurlijk navraag doen bij USPS voor de laatste status, en hopelijk valt het mee, en ligt die bij de douane hier in NL:
Label/Receipt Number: LC53 3903 925U S
Class: First-Class Mail International

Your item was accepted at 11:47 AM on January 19, 2010 in FRESNO, CA 93728.
No further information is available for this item.

[ Voor 10% gewijzigd door Yippie op 19-02-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 21:56:
Gewoon alvast een claim indienen bij PayPal voor niet ontvangen product.
Verkoper kan wel zo veel beweren, maand is tijd zat, tenzij hij/zij aan kan tonen dat het buiten zijn/haar schuld om zo lang duurt met verzenden ( pakketje ligt bijv. bij Nederlandse douane ).
Als je over de 45 dagen heen gaat, heb je geen recht meer om te claimen bij PayPal.

De verkoper krijgt nog tijd bij de PayPal claim om te reageren, na sluiting van die periode beslist PayPal wie er gelijk heeft.

Heb je het gewoon op een webwinkel of via eBay gekocht, dat maakt wel wat uit namelijk icm PayPal mbt je claim. Indien eBay, dan daar geschil openen, anders bij PayPal zelf.

Hier de stappen die je moet volgen:

[...]
Bron en meer antwoorden&vragen

Overigens zie ik dat het pakket wel bekend is bij USPS, maar wel weinig info.
De verkoper kan natuurlijk navraag doen bij USPS voor de laatste status, en hopelijk valt het mee, en ligt die bij de douane hier in NL:

[...]
Ik heb het gekocht via ebay.
en ik heb tnt al meerdere keren gebeld, en die zegen dat het nog niet bij de douane is binnen gekomen.
dus ze konden het ook niet om labelen.
verkoper heeft inmiddels gereageerd en die zegt dat het een duur pakket is en dat usps dat eerst vasthoud voordat ze het verzenden, maar daar geloof ik zelf niet zo veel van.

wacht wel weer af.

b.v.d. Leo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Hoera het pakket met boeken is na 6 weken aan gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mks89
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-11-2024
Een paar weken terug heb ik een toetsenbord van http://www.typematrix.com besteld. Na de uit de vele reacties te lezen gebruikelijke vertraging bij de douane was ik gisteren opeens onaangenaam verrast, mijn verzendstatus luidt namelijk nu

Out of Foreign Customs, February 19, 2010, 5:36 pm, IRELAND
Into Foreign Customs, February 10, 2010, 10:16 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, February 10, 2010, 10:15 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, February 07, 2010, 12:55 am, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, February 05, 2010

Ierland? Heeft iemand ervaring met dit soort zaken? Ik heb de verzender al een email gestuurd met het verzoek om te kijken wat er aan de hand is. Heeft het zin om TNT te bellen in een geval als dit?

Update: de verzendstatus is inmiddels weer gewijzigd
Attempted Delivery Abroad, February 20, 2010, 4:21 am, NETHERLANDS

Blijkbaar heeft iemand ergens een klein foutje met gemaakt. Helaas was ik niet thuis, en zal ik dus moeten wachten tot volgende week.

[ Voor 14% gewijzigd door mks89 op 20-02-2010 19:38 . Reden: Update 20-02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-10 21:22
Verwijderd schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 23:34:
[...]

Ik heb het gekocht via ebay.
en ik heb tnt al meerdere keren gebeld, en die zegen dat het nog niet bij de douane is binnen gekomen.
dus ze konden het ook niet om labelen.
verkoper heeft inmiddels gereageerd en die zegt dat het een duur pakket is en dat usps dat eerst vasthoud voordat ze het verzenden, maar daar geloof ik zelf niet zo veel van.

wacht wel weer af.

b.v.d. Leo
Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk dat USPS zo traag is met verzenden. Hoe zit het met de eBay feedback van de verkoper?

Zoals Yippie al zei, let op de termijn van 45(?) dagen die je hebt om een claim in te dienen. Ik zou (tenzij de seller echt VEEL positieve feedback heeft) de verkoper waarschuwen dat je een geschil zult starten voor het verstrijken van de deadline als er geen verandering in tracking status komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Hij heeft het bij eBay gekocht, dus kan die kiezen, geschil bij PayPal of eBay openen.
Zie link op eBay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag / probleem mijn pakketje staat volgens usps al een tijdje te vliege tussen usa en nederland nou is mijn vraag een pakketje eerder deze week 09-02-10 verzonden heb ik echter al op 17-02 gekregen niks hoeve betale aan de deur ook geen kosten niks, moet of kan ik der nu van uit gaan dat broeder tnt een duur kopje koffie komt drinke bij me ?

Status: International Dispatch

Your item left the United States from ISC LOS ANGELES CA (USPS) at 4:59 PM on February 17, 2010. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Detailed Results:

International Dispatch, February 17, 2010, 4:59 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, February 12, 2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Ik wacht op dit moment op de volgende dingen uit Amerika:

Ebay.com:

- Apple Aiport Extreme Wireless Router
- PS3 Dualshock Wireless Controller

Verzonden: 21 Januari

Kidrobot.com:

- 16 Munny's

Verzonden 22 Januari

- Volledige set futurama figurines
- Humping dog usb stick

Verzonden 22 Januari

- 2 petten
- 1 tshirt

Verzonden 22 Januari

Yoyonation.com:

- 2 yoyo's

Verzonden 23 Januari

Yoyoexpert.com:

- 1 yoyo
- Touwtjes voor yoyo's

Verzonden 23 Januari

Actionvillage.com

- Tipmann A5
- Ak47 ombouwset voor de A5
- Verschillende accesoires

Verzonden 23 Januari

Ik ga er dan ondertussen ook wel vanuit dat TNT / De Douane een ongelooflijke hoeveelheid achterstallig inklarings warenhuizen hebben die nog aan de beurt moeten komen. Dit vooral omdat ik bij allen voor snellere verzending heb gekozen.

Alles is via USPS verzonden.

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Ik heb dus dubbel pech pakket niet te traceren...

Als het nummer start met LN..... niet meer in de VS, maar ook niet in NL te volgen. Afzender zegt het verzonden te hebben kan niets doen, TNT zegt nummer niet te kunnen traceren.

Ofwel boodschap is zoek het maar uit, zie maar wanneer het (ooit) komt.

Nooit meer USPS!!! :(

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hertogbram
  • Registratie: November 2008
  • Nu online
Ik begin nu ook ongeduldig te worden met mijn pakketje. Ik heb nieuwe lacrosse gear besteld en omdat mijn oude spul begint te desintegreren wil ik nu wel mijn nieuwe spul hebben.
Ik heb vandaag naar TNT gebeld waar het blijft, na doorgestuurd te zijn naar de 'Pakket service' vertelden ze mij dat het pakketje nooit is aangekomen in Nederland. Het lijkt me heel stug, gezien de track&confirm status van USPS.

Komt dit vaker voor of is mijn pakketje ergens in de Atlantische oceaan gevallen?

Class: Express Mail International®
Status: Into Foreign Customs

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later

Detailed Results:

- Into Foreign Customs, March 03, 2010, 11:17 am, NETHERLANDS
- Arrived Abroad, March 03, 2010, 11:17 am, NETHERLANDS
- International Dispatch, February 26, 2010, 9:37 pm, ISC NEW YORK NY(USPS)
- Arrival
- Processed through Sort Facility, February 26, 2010, 8:44 am, JAMAICA, NY 11499
- Processed through Sort Facility, February 25, 2010, 6:36 pm, MANCHESTER, NH 03103
- Electronic Shipping Info Received, February 25, 2010

Edit:
Dit heb ik een paar posts terug ook al gezien, maar USPS denkt nu dat mijn pakketje in Ierland is....
Detailed Results:

- Out of Foreign Customs, March 16, 2010, 8:42 am, IRELAND
- Into Foreign Customs, March 03, 2010, 11:17 am, NETHERLANDS
- Arrived Abroad, March 03, 2010, 11:17 am, NETHERLANDS
- International Dispatch, February 26, 2010, 9:37 pm, ISC NEW YORK NY(USPS)
- Arrival
- Processed through Sort Facility, February 26, 2010, 8:44 am, JAMAICA, NY 11499
- Processed through Sort Facility, February 25, 2010, 6:36 pm, MANCHESTER, NH 03103
- Electronic Shipping Info Received, February 25, 2010

Dit is wel een beetje vaag.....

[ Voor 21% gewijzigd door hertogbram op 16-03-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb ook ellende met tnt inklaringen.

Had twee pakketjes uit Amerika via usps deze kant op.

Een kwam 3 maart aan bij de tnt en heb ik gisteren ontvangen.

Het andere pakket is al 26 februari aangekomen en staat nog steeds in foreign customs...

TNT zegt dat ze niks kunnen doen om dit te versnellen omdat het bij de douane ligt. jaja, nu heb ik een klacht ingediend maar zelfde antwoordt.

Telefonisch kom ik ook niet verder.

Iemand nog tips... wordt gek, is een onderdeel voor mn auto dat in nl niet te koop is en kan al dik een maand mn auto niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over die 30 dagen waar ze zo blij mee zijn. Dat zijn toch hoop ik geen werkdagen? Anders kunnen ze er zomaar 6 weken over doen?? :(

Zit nu op 19 dagen.. of 13 als ze werkdagen rekenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Ben bang dat het werkdagen zijn, weekenden en feestdagen tellen meestal niet mee.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 23:08
Mijn pakketje staat al sinds de 26-ste van februari op Into Foreign Customs (Into Foreign Customs, February 26, 2010, 4:04 pm, NETHERLANDS). Heb week of anderhalf geleden wel een brief gehad waar ik het een en ander op moest invullen en terug sturen.

Had niet verwacht dat het hierna nog zoveel langer zou duren, blijkbaar toch wel. Word langzaam toch wel een beetje moe van het wachten ... Een maand is gewoon belachelijk lange periode.

Mensen die ervaring hebben met bellen naar TNT? Heeft het uberhaupt wel nut? Ik heb horrorverhalen gelezen dat ze je gewoon uitlachen bij TNT ...

[ Voor 14% gewijzigd door Yahiko750 op 22-03-2010 13:53 . Reden: Toevoeging van vraag, bij orginele post vergeten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Er is weer een USPS pakketje voor mij onderweg. Mijn vraag is of het ooit voorkomt dat een USPS-pakketje wel snel bezorgd wordt, en niet een maand bij de "douane" ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Slogra, het kan wel. Bij mij duurt het over het algemeen 8-10 werkdagen.
Dat is dan wel zonder een controle van de douane, en vaak kleine doosjes.

Gaat vnl. om de afzender denk ik, DealExtreme bijv. wordt er naar mijn gevoel vaak uitgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
Ik zit nu op 42 dagen.

Misschien een idee om een gemiddelde bij te gaan houden, ben benieuwd??

Wacht morgen de postbode nog maar een keer af en dien via Paypal dan maar een claim in, geschil was al geopend maar verkoper geeft geen antwoord.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Mijn pakketje is toevallig gisteren bezorgd. Dat was zeer snel, want het was 16 maart verstuurd! Het was een "gift" en het pastte in de brievenbus, dat zal er idd wel mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Status: Into Foreign Customs

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.
Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, March 22, 2010, 8:24 am, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, March 22, 2010, 8:23 am, NETHERLANDS
Bullet International Dispatch, March 17, 2010, 3:55 pm, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, March 15, 2010
Lekker ja. :(

Het is gewoon een particulier pakketje, dan hoef ik toch geen invoerrechten en zo te betalen? Volgens mij is verzending van particulier naar particulier gratis, daar de BTW al betaald is en zo?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.