USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:07:
Das toch absurd. Als ik een pakket bestel wat er drie weken over mag doen betaal ik inklaring over 18 dollar, en nu het sneller verstuurd wordt over 60 dollar? Slaat echt nergens op.
De verzending wordt als een dienst gezien die jij afneemt en daarover moet je ook BTW betalen; daarnaast zijn de inklaringskosten hoger bij een expres (EMS) zending; iets van €18 ipv 13 ...
Weet niet wat je tracking zei maar meestal ligt de vertraging hier bij de inklaring van PostNL, ook bij Express (in andere landen gaat dat wel supersnel door het inklaringsproces).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 07:03
Ik moet ook even mijn ei kwijt. Ik heb een kabeltje uit Amerika besteld (pakweg 9 euro met 8 euro verzendkosten). Dit is te laag om door de douane behandeld te moeten worden. Pakketje is bijna 2 weken geleden "departed" uit Amsterdam. Zou toch niet zo moeilijk zijn om het uiteindelijk ook bij mij te kunnen krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i442.photobucket.com/albums/qq142/Frenkie64/various/tracking_zpss4xfufbh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Heb je al via twitter bij Postnl de 3s code gevraagd? Misschien dat je dan meer kunt zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frenkie64
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-06 07:03
Blijkbaar had ik eerder moeten klagen ;)
Pakketje is gisteren om 6:35 PM door de sorting facility heen gegaan en om 10:55 PM customs clearance gekregen. Zal vandaag of morgen wel aan de deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchel111
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-01-2024
frenkie64

ik heb precies het zelfde probleem als jou screen wie heb jij gebeld.?

mijne staat ook stil ik hoop dat je mij meer info kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creator_
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 11:47
Hoi,

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lyGRk7A5TtwauBQsz3STyraY/full.png
Kan iemand mij vertellen of het normaal is als een pakketje meerdere keren door de clearance gaat, en zo jij hoe lang dit nog door zal gaan?

Alex

[ Voor 39% gewijzigd door Creator_ op 10-02-2016 16:47 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34

Kraz

Saving the world

Creator_ schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:44:
Hoi,

[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen of het normaal is als een pakketje meerdere keren door de clearance gaat, en zo jij hoe lang dit nog door zal gaan?

Alex
Heb je je pakketje inmiddels binnen? Ook mijn pakket is al 3x bij Customs Clearance geweest, maar daar ligt het dus al bijna een week.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creator_
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-04 11:47
Kraz schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:19:
[...]

Heb je je pakketje inmiddels binnen? Ook mijn pakket is al 3x bij Customs Clearance geweest, maar daar ligt het dus al bijna een week.
:?
Ja, kreeg m een week na mijn post ofzo binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:27
wellicht eerste is binnengekomen bij Customs en de 2de in behandeling genomen?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eledore massis
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-06-2022
Hallo, hier weer een extra verhaal van USPS, PostNL en Douane.
Helaas Deze keer Niks Fout bij USPS, maar PostNL.
Maar ik dacht bij mezelf; laat ik het delen zodat andere ook weten wat voor *Beep* zooitje het is.
Addendum: Ik ben niet goed in verhaaltjes schrijven, dus u bent gewaarschuwd.

Mijn verhaal:
POE Injectors zijn altijd nog lekker duur hier in Nederland maar als je camera's gaat plaatsen is het de ideale oplossing.dus waarom bestel ik er geen uit amerika?
Rond gezocht en ik vond wat ik zocht bij wifi-texas op amazon. maar omdat ik al eerder problemen heb gehad met amazon (nu terug kijkend mischien maar beter wel gedaan).
Ik maar naar het bedrijf's eigen webpagina en daar de bestelling gedaan.
Members only: De bestelling
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Artikelen $140.60
Verzending $51.01 Priority Mail International® (6 - 10 business days)
Ter duidelijkheid ik wist al dat ik mogelijk import en BTW zou moeten betalen, niet mijn eerste bestelling uit buiten de EU. (China, z-Korea, US, Canada)

4 mei verstuurd.
7 mei werkte de USPS track&trace nummer nog steeds niet. maar had gelezen dat dit vaker voor kwam.
13 mei aflevering pakketje gemist! geen probleem dacht ik.
Check USPS en ja hoor Addressee not available - Will attempt delivery on next working day
Maar er stond wel iets raars op de gemist Bon van PostNL.
Betaal; € 435,62 Gepast aan de bezorger. <slik>
PostNL track&trace, 'k heb een account dus kan alle pakketjes zien welk dat op mijn adres gepland staan om geleverd te worden.
CJ4<snip>97US . Dat is mijn pakketje maar met:
Inklaringskosten ! / Rembourszending: betaal € 435,62 gepast en contant aan de pakketbezorger of aan de medewerker achter de balie van de PostNL locatie. <beep> & <beep>

Ok ff checken wtf hier fout is. Niks en Alles.
Zou de waarde verkeerd ingeschat zijn? aangezien de pakbon 140,60 zou moeten zeggen inc de verzendkosten. Maar het kan dat men de pakbon niet geloofd (dank u china).
Eens even her-rekenen op http://www.invoercalculator.nl, als ze het net onder de 1800 hebben geschat dan kan deze prijs kloppen. Maar dat is het niet!
Kan natuurlijk ook erger: Zou het bedrijf een over-verzekerde waarde hebben opgegeven en PostNL deze hebben gebruikt voor waarde inplaats van pakbon?
Dan nog, een paar POE injectors hebben toch niet de waarde van een flipping juniper switch!

Correcte berekening:
Land: US
Artikelen: $140.60
Verzending $51.01
Invoerrechten: 4,3% (als ik de goede TARC code heb. zo jammer dat computer netwerk apparatuur er niet apart bij staat)
BTW: 21%
Inklaringskosten: €13,00 (PostNL)
Koers: 1 euro = 1,13
Bestelbedrag in euro’s € 169,57
Invoerrechten bedrag € 0 (tot €150,- vrij van invoerrechten)
BTW bedrag € 35,61
Totale bijkomende kosten € 48,61
OK
Let op: de calculator geeft enkel een indicatie van de minimale bijkomende kosten.
Dat zal me een reet wezen, ook al moet ik €70 euro bij betalen dat vind ik nog te doen.
Maar € 435,62 no <beep>ing way.

Nou zal je wel af vragen wat zou jij doen in zo'n geval. Wel ik heb nu al een hele zaterdag al besteed aan zoeken naar informatie. Heel de PostNL webpagina onderzocht, ook de douane, overheid en europa.eu. Ook rond gesnuffeld op Kassa & Klachtenkompas. Nu net klaar met dit topic, helemaal door gespit en ik denk dat ik de volgende keuzes heb. Elke een eigen gevolg en gekloot.

1: Betaal het bedrag, ontvang het pakketje en teken bezwaar aan.
PostNL Inklaringskosten
PostNL bezwaarschrift indienen
PostNL Niet eens met Inklaring
Bezwaar maken moet je eerst bij de vervoerder (PostNL).
Je kan ook zelf bezwaar aantekenen bij de Douane maar daar moet je wel een toestemming hebben van de vervoerder (PostNL). Douane Info.
Note: Bezwaarschrift moet inclusief alle documentatie; Artikelen, Functie, Waarde, Betalingen, Origine Bedrijf.
Note2: Bezwaarschrift moet door de Douane zijn ontvangen: binnen 6 weken na dagtekening van de uitnodiging tot betaling. (Dus wanneer PostNL de documentatie terug heeft gehad).
Note3: Lijkt er op dat de Douane streeft binnen 8 weken het bezwaarschrift afwerkt, maar menig forum zegt dat 3 a 6 maanden de norm is.

2: Weiger het pakket, ontvang geen pakketje en slik mijn 169 euro in.
(kosten van bestelling in euro inc verzendkosten)
PostNL Weigeren inklaringskosten

Conclusie
Zal voor mij Optie 2 worden.
Liever 169 Pleuro missen dan nog een extra 435 er boven op welke ik niet inziet om deze terug te krijgen.. :X
/me Dank U PostNL, wij willen weer graag zonder u in deze maatschappij.

Links of Interests:
Kassa, 2013 Hoge inklarings kosten
Kassa, 2014 Hoge inklaringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 778629

En het verbetert nog niets. Pakketje besteld in de USA, tracking info die ik krijg is telkens 6 dagen oud. Dus inmiddels is mijn pakket 8 dagen geleden vetrokken vanaf Schiphol en volgens de info onderweg naar het eindadres, maar in mijn PostNL account is niets te zien. Ook bij TNT is niets bekend.
Als de postbode het wandelend vanaf Schiphol had meegenomen, had het er inmiddels als kunnen zijn ;-)
Maar op dit moment dus totaal geen idee waar het pakket is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

Rmg

eledore massis schreef op maandag 16 mei 2016 @ 03:39:
Hallo, hier weer een extra verhaal van USPS, PostNL en Douane.
Helaas Deze keer Niks Fout bij USPS, maar PostNL.
Maar ik dacht bij mezelf; laat ik het delen zodat andere ook weten wat voor *Beep* zooitje het is.
Addendum: Ik ben niet goed in verhaaltjes schrijven, dus u bent gewaarschuwd.

Mijn verhaal:
POE Injectors zijn altijd nog lekker duur hier in Nederland maar als je camera's gaat plaatsen is het de ideale oplossing.dus waarom bestel ik er geen uit amerika?
Rond gezocht en ik vond wat ik zocht bij wifi-texas op amazon. maar omdat ik al eerder problemen heb gehad met amazon (nu terug kijkend mischien maar beter wel gedaan).
Ik maar naar het bedrijf's eigen webpagina en daar de bestelling gedaan.
Members only: De bestelling
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Artikelen $140.60
Verzending $51.01 Priority Mail International® (6 - 10 business days)
Ter duidelijkheid ik wist al dat ik mogelijk import en BTW zou moeten betalen, niet mijn eerste bestelling uit buiten de EU. (China, z-Korea, US, Canada)

4 mei verstuurd.
7 mei werkte de USPS track&trace nummer nog steeds niet. maar had gelezen dat dit vaker voor kwam.
13 mei aflevering pakketje gemist! geen probleem dacht ik.
Check USPS en ja hoor Addressee not available - Will attempt delivery on next working day
Maar er stond wel iets raars op de gemist Bon van PostNL.
Betaal; € 435,62 Gepast aan de bezorger. <slik>
PostNL track&trace, 'k heb een account dus kan alle pakketjes zien welk dat op mijn adres gepland staan om geleverd te worden.
CJ4<snip>97US . Dat is mijn pakketje maar met:
Inklaringskosten ! / Rembourszending: betaal € 435,62 gepast en contant aan de pakketbezorger of aan de medewerker achter de balie van de PostNL locatie. <beep> & <beep>

Ok ff checken wtf hier fout is. Niks en Alles.
Zou de waarde verkeerd ingeschat zijn? aangezien de pakbon 140,60 zou moeten zeggen inc de verzendkosten. Maar het kan dat men de pakbon niet geloofd (dank u china).
Eens even her-rekenen op http://www.invoercalculator.nl, als ze het net onder de 1800 hebben geschat dan kan deze prijs kloppen. Maar dat is het niet!
Kan natuurlijk ook erger: Zou het bedrijf een over-verzekerde waarde hebben opgegeven en PostNL deze hebben gebruikt voor waarde inplaats van pakbon?
Dan nog, een paar POE injectors hebben toch niet de waarde van een flipping juniper switch!

Correcte berekening:

[...]

OK
[...]
Dat zal me een reet wezen, ook al moet ik €70 euro bij betalen dat vind ik nog te doen.
Maar € 435,62 no <beep>ing way.

Nou zal je wel af vragen wat zou jij doen in zo'n geval. Wel ik heb nu al een hele zaterdag al besteed aan zoeken naar informatie. Heel de PostNL webpagina onderzocht, ook de douane, overheid en europa.eu. Ook rond gesnuffeld op Kassa & Klachtenkompas. Nu net klaar met dit topic, helemaal door gespit en ik denk dat ik de volgende keuzes heb. Elke een eigen gevolg en gekloot.

1: Betaal het bedrag, ontvang het pakketje en teken bezwaar aan.
PostNL Inklaringskosten
PostNL bezwaarschrift indienen
PostNL Niet eens met Inklaring
Bezwaar maken moet je eerst bij de vervoerder (PostNL).
Je kan ook zelf bezwaar aantekenen bij de Douane maar daar moet je wel een toestemming hebben van de vervoerder (PostNL). Douane Info.
Note: Bezwaarschrift moet inclusief alle documentatie; Artikelen, Functie, Waarde, Betalingen, Origine Bedrijf.
Note2: Bezwaarschrift moet door de Douane zijn ontvangen: binnen 6 weken na dagtekening van de uitnodiging tot betaling. (Dus wanneer PostNL de documentatie terug heeft gehad).
Note3: Lijkt er op dat de Douane streeft binnen 8 weken het bezwaarschrift afwerkt, maar menig forum zegt dat 3 a 6 maanden de norm is.

2: Weiger het pakket, ontvang geen pakketje en slik mijn 169 euro in.
(kosten van bestelling in euro inc verzendkosten)
PostNL Weigeren inklaringskosten

Conclusie
Zal voor mij Optie 2 worden.
Liever 169 Pleuro missen dan nog een extra 435 er boven op welke ik niet inziet om deze terug te krijgen.. :X
/me Dank U PostNL, wij willen weer graag zonder u in deze maatschappij.

Links of Interests:
Kassa, 2013 Hoge inklarings kosten
Kassa, 2014 Hoge inklaringskosten
Ik lees nergens dat je contact hebt gehad met PostNL.. :? :X Ze helpen vrij fatsoenlijk via de webcare moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Wat is het verschil tussen first-class international en priority-mail international?Is first-class bedoeld voor briefpost?

Welke service tracked tot het pakket de USA verlaat, en niet verder dan dat. Ik ben het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

SoundByte schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:47:
Wat is het verschil tussen first-class international en priority-mail international?Is first-class bedoeld voor briefpost?

Welke service tracked tot het pakket de USA verlaat, en niet verder dan dat. Ik ben het vergeten.
Wat heb je zelf al gevonden? Dit kan je makkelijk zelf vinden in dit topic en andere topics op Tweakers. Eventueel heeft Google vast ook een antwoord voor je.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851187

Pakket besteld 13 okt.2016 Vanuit de USA via USPS .Het is nu 9 dec.2016. Nog steeds niks binnen. Met verzender gemaild en zij hebben opnieuw gestuurd. Heb van beide een trackingscode. De eerste via turkije vanaf 29 okt. nog steeds onderweg naar Amsterdam.
De tweede is nu onderweg naar Minneapolis op 8 dec..
De eerste ging niet via Minneapolis. Ben benieuwd en hoop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 851187 schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:02:
Pakket besteld 13 okt.2016 Vanuit de USA via USPS .Het is nu 9 dec.2016. Nog steeds niks binnen. Met
Duurt best lang, maar twee maanden is niets als de post BTW willen heffen.
Bestelde regelmatig contactlenzen in de VS (1/3 van de NL prijs en thuisbezorgd)
Heb een keer na twee maanden aan de bel getrokken dat ik nog niks ontvangen had.
Hebben ze nieuwe opgestuurd die waren er vrij vlot, komt een week of wat later het originele pakje met het verzoek om BTW te betalen terwijl de Nederlandse staat er helemaal niks voor doet. Afpersing is het.
Gezien de 40 pagina's in dit topic zal ik er wel eerder over geklaagd hebben :)

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:57
Toch is twee maanden nogal lang. Bestel regelmatig in de US, meestal kleine bestellingen onder de BTW grens en deze zijn er doorgaans binnen 2 weken. Amerikaanse bedrijven die internationaal versturen hebben het papierwerk ook meestal netjes op orde en vullen de correcte bedragen in. Het zijn geen chinese praktijken en dat maakt dat het allemaal een stuk vlotter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
  • Laatst online: 13-06 14:13
Mijn ervaring.

Bestelling geplaatst bij een Amerikaanse webshop, het gewenst product is in de VS €45 goedkoper dan de goedkoopste site in Europa.
Bestelling wordt redelijk snel verzonden en is binnen 4 dagen in Schiphol, hier blijft het tot op heden al 5 dagen liggen zonder enige voortgang.

Omdat ik niet weet wie de verzending in NL doet (PostNL, Fedex, UPS, DHL, ??) kan ik geen contact opnemen met deze koeriersdienst.

Graag jullie advies;
- Rustig afwachten en kijken wanneer de bestelling geleverd wordt.
- Bellen met PostNL / ??
- Mailen met de Webshop.

Graag hoor ik van jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

GeKo schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:38:
Mijn ervaring.

Bestelling geplaatst bij een Amerikaanse webshop, het gewenst product is in de VS €45 goedkoper dan de goedkoopste site in Europa.
Bestelling wordt redelijk snel verzonden en is binnen 4 dagen in Schiphol, hier blijft het tot op heden al 5 dagen liggen zonder enige voortgang.

Omdat ik niet weet wie de verzending in NL doet (PostNL, Fedex, UPS, DHL, ??) kan ik geen contact opnemen met deze koeriersdienst.

Graag jullie advies;
- Rustig afwachten en kijken wanneer de bestelling geleverd wordt.
- Bellen met PostNL / ??
- Mailen met de Webshop.

Graag hoor ik van jullie ;)
En wat zei de webshop / USPS toen je ze vroeg aan wie het pakket in Nederland wordt overgedragen?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
Yorinn schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 19:45:
[...]

En wat zei de webshop / USPS toen je ze vroeg aan wie het pakket in Nederland wordt overgedragen?
Helaas heb ik USPS niet kunnen bereiken.
De mogelijkheid om contact met ze op te nemen via hun website werkt alleen als je een Amerikaans adres kan opgeven. Verder kan ik alleen bellen, wat ik nog niet gedaan heb.

De webshop wist me alleen te vertellen dat het tot 5 Juni kon duren(!), dan moest ik mijn pakket binnen hebben. Ze konden me echter niet vertellen wat de Nederland koeriersdienst zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je hebt dus blijkbaar een trackingcode als je weet dat het in Nederland is aangekomen. Daaruit moet je wel kunnen halen welke vervoerder ze ingeschakeld hebben (USPS wordt hier PostNL, Fedex blijft Fedex, UPS blijft UPS etc.).
Daarnaast schat ik in dat de waarde van je pakket ondanks de lagere prijs nog wel boven de 22 euro zal liggen. Dan krijg je te maken met extra kosten (BTW, invoerrechten en tenslotte inklaringkosten) en dat zorgt eigenlijk altijd wel voor vertraging.
GeKo schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 18:38:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeKo
troftnom schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:24:
Je hebt dus blijkbaar een trackingcode als je weet dat het in Nederland is aangekomen. Daaruit moet je wel kunnen halen welke vervoerder ze ingeschakeld hebben (USPS wordt hier PostNL, Fedex blijft Fedex, UPS blijft UPS etc.).
Daarnaast schat ik in dat de waarde van je pakket ondanks de lagere prijs nog wel boven de 22 euro zal liggen. Dan krijg je te maken met extra kosten (BTW, invoerrechten en tenslotte inklaringkosten) en dat zorgt eigenlijk altijd wel voor vertraging.

[...]
Oke, ik wist niet dat USPS automatisch PostNL werd.

Maar alsof de duivel ermee speelde >:) , vrijdag avond kwam opeens veel beweging in het pakketje, de douane gaf het vrij en het zou zaterdag geleverd worden.

Zaterdag middag kwam een bezorger van PostNL die mij het pakketje aanbood inclusief rekening van €26,31.

In eerste instantie had ik geen rekening gehouden met deze kosten, gelukkig vallen ze relatief gezien nog mee. In totaal zijn de kosten nog altijd minder dan in Nederland.
Ik heb nu €89,31 betaald i.p.v. €104,- en het heeft maar 5 dagen langer geduurd dan de verwachte levertijd in Nederlandse webshops.

Lang verhaal kort, de levering ging redelijk snel. Zeker als ik de verhalen in dit topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 14:56
*stof stof*

Iemand een idee:

Ben al maanden bezig via USPS een pakket naar me toe te laten zenden, wat maar niet goed lijkt te gaan. Weet ook niet of ik de sender helemaal kan vertrouwen. Ik heb nu een 'bewijs van verzending' gehad waar een trackingnumber op lijkt te staan dat eindigt op US. Als ik dat echter op de internationale site van USPS probeer te tracken krijg ik:

[/quote]USPS Tracking® is unavailable for this product for NETHERLANDS.[/quote]

De verzender weet me echter te vertellen dat volgens hem het pakje al sinds 26-september bij de douane ligt. Waarom ziet hij dat wel, en zie ik totaal geen info? Ik heb ook PostNL al ingeschakeld, die zeggen echter dat ze ook geen info hebben en daarom volgens hen het pakket nog niet in NL is. Ben hier al 3 maanden mee bezig en word langzamerhand helemaal gek. Iemand de gouden tip? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
Brammos85 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:49:
*stof stof*

Iemand een idee:

Ben al maanden bezig via USPS een pakket naar me toe te laten zenden, wat maar niet goed lijkt te gaan. Weet ook niet of ik de sender helemaal kan vertrouwen. Ik heb nu een 'bewijs van verzending' gehad waar een trackingnumber op lijkt te staan dat eindigt op US. Als ik dat echter op de internationale site van USPS probeer te tracken krijg ik:

[/quote]USPS Tracking® is unavailable for this product for NETHERLANDS.[/quote]

De verzender weet me echter te vertellen dat volgens hem het pakje al sinds 26-september bij de douane ligt. Waarom ziet hij dat wel, en zie ik totaal geen info? Ik heb ook PostNL al ingeschakeld, die zeggen echter dat ze ook geen info hebben en daarom volgens hen het pakket nog niet in NL is. Ben hier al 3 maanden mee bezig en word langzamerhand helemaal gek. Iemand de gouden tip? :-)
via PostNL is de juiste weg maar laat hem eens een screenshot sturen?
Zendingen uit het buitenland krijgen in Nederland een nieuw track&trace nummer dat werkt binnen ons track&trace systeem. Mocht u in de toekomst weer pakketten uit het buitenland ontvangen dan kunt u via diverse wegen ons verzoeken om uw pakket om te nummeren naar een Nederlandse code. De diverse contactopties staan aangegeven op www.postnl.nl/klantenservice.
https://www.klachtenkompa...f3-4c37-b75f-2e62ef0e6c8a

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Thanks!

Ik heb een screenshot van de zending, maar daar zie ik alleen het trackingnummer en de verzendmethode van UPS (first mail oid). PostNL heb ik gecontacteerd, maar die zeggen echter 'wij zien niets, dus check maar bij USPS)

De klacht had ik ook zien staan, maar mijn probleem is dat zelfs op de website van USPS er wel te zien is dat het om een zending naar NL gaat, maar dat er geen trackinginfo beschikbaar is. Ik begin er langzaam erg moedeloos van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
Brammos85 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 16:52:
Thanks!

Ik heb een screenshot van de zending, maar daar zie ik alleen het trackingnummer en de verzendmethode van UPS (first mail oid). PostNL heb ik gecontacteerd, maar die zeggen echter 'wij zien niets, dus check maar bij USPS)

De klacht had ik ook zien staan, maar mijn probleem is dat zelfs op de website van USPS er wel te zien is dat het om een zending naar NL gaat, maar dat er geen trackinginfo beschikbaar is. Ik begin er langzaam erg moedeloos van te worden.
UPS en USPS zijn toch 2 verschillende verzenders.
moet je niet bij UPS kijken?

ik heb het ook wel eens gehad, ja dit is uw tracking nummer en na tig telefoontjes was het dat ik verkeerd tracking nummer had gekregen, die ik had gekregen die zou ergens onderin Duitsland uit komen.
toen eindelijk juiste nummer bleek deze al weer retour te zijn naar afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
Excuus voor de verwarring, het is echt USPS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:04
Brammos85 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:49:
*stof stof*

Iemand de gouden tip? :-)
Ik wacht hier ook op een pakketje dat sinds 28 augustus op Schiphol is aangekomen en 'in-transit' is. Het enige dat je kan doen is vragen of de zender een onderzoek laat starten en/of de webcare van Postnl benaderen.
Ik heb van de week ook PostNL benaderd voor een omnummering van m'n USPS pakketcode, en die was nog niet bekend. Werd nog gewezen op https://www.internationalparceltracking.com, maar dat is net zo waardeloos als jouw.post.nl omdat beide sites alleen met 3S pakketcodes werken.

Op mij komt het over als dat alle inkomende buitenlandse post op een grote hoop wordt gegooid zonder registratie en stukje bij beetje naar de douane wordt gebracht. Ik bedoel als je de efficiency zou willen meten zouden op z'n minst alle pakketten direct bij aankomst kunnen registreren en meteen een 3S code kunnen geven (zodat de ontvanger met de USPS code zelf het 3S nummer kan vinden), maar dat gebeurt overduidelijk niet...

Mijn pakketje gaat als First-Class Package International Service, Small Packets pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik neem aan dat jullie beide pakketten boven de 22 euro uitkomen?
Heb hier afgelopen jaar nog geen problemen gehad met pakketjes uit de US onder de 22 euro, komen altijd vlot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
troftnom schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:58:
Ik neem aan dat jullie beide pakketten boven de 22 euro uitkomen?
Heb hier afgelopen jaar nog geen problemen gehad met pakketjes uit de US onder de 22 euro, komen altijd vlot aan.
Die van mij is dat inderdaad, maar dat vind ik geen excuus om meer dan een maand geen status update te krijgen ... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Geen excuus wel een reden, het is niet zo dat alle buitenlandse post op een grote hoop gegooid wordt.

Pakketjes onder die waardedrempel gaan doorgaans gewoon door, tenzij ze voor nadere inspectie worden geselecteerd. Pakketjes boven de waardedrempel worden bij mijn weten doorgaans door de vervoerder zelf verwerkt, het is niet zo dat de douane elk pakje door zijn handen laat gaan, dit is ook de reden dat je de vervoerder betaald voor zijn "service".
Maar het komt natuurlijk wel voor dat pakketjes om wat voor reden dan ook echt door de douane gecontroleerd wordt...

Ruim 5 weken is natuurlijk ook echt wel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 01:38
Brammos85 schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:47:
Excuus voor de verwarring, het is echt USPS :)
Stel je vraag via de facebookpagnina van USPS en vraag of zij 'm kan tracktracen voor je of waar je dat zelf kunt doen en voeg het screenshot bij van de zending..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:37
biomass schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 20:51:
[...]
Werd nog gewezen op https://www.internationalparceltracking.com, maar dat is net zo waardeloos als jouw.post.nl omdat beide sites alleen met 3S pakketcodes werken.
Op die site kan je gewoon de buitenlandse tracking code invullen. Ook al staat er een 3S code als voorbeeld. Vaak genoeg gedaan met buitenlandse pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 985139

*knip* Laat dit soort rants maar achterwege.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 20-10-2017 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:12
Anoniem: 985139 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 13:56:
Hoeveel mensen werken er bij de douane.
In 2015 ca. 4500 medewerkers.

En verreweg de meeste pakketjes worden sowieso nooit gezien door de Douane, maar worden ingeklaard door de post/pakketbedrijven zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
Jimster schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:59:
[...]

Op die site kan je gewoon de buitenlandse tracking code invullen. Ook al staat er een 3S code als voorbeeld. Vaak genoeg gedaan met buitenlandse pakketjes.
Ik had toch bijna twee kalendermaanden het idee dat het niet werkte, maar inderdaad, het werkt.. Het is sinds 26 oktober onderweg naar het dichtstbijzijnde PostNL punt...
Al die tijd was er geen tracking informatie te vinden op internationalparceltracking.com. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Iemand recent nog ervaring met het invullen van een douane formulier? Wanneer ze de waarde van je pakket niet in kunnen schatten (of niet vinden kloppen).

Vroeger kreeg je een formulier toegestuurd, die moest je invullen, inscannen en dan mailen. Redelijk omslachtig maar dat werkte wel.
Nu moet je naar de site www.postnl.nl/bva gaan, vul je de gegevens in, attach een factuur en klik je op verzenden.
Alleen het probleem dat ik heb is, dat na het klikken op verzenden, je terug gestuurd word naar de hoofdpagina, zonder enige melding dat ze het hebben ontvangen. Vervolgens krijg ik daar ook geen mail van, dus ik heb het uiteindelijk nog 2 keer gedaan met hetzelfde resultaat.

Misschien heeft iemand onlangs een andere ervaring hiermee? Als ze dit daadwerkelijk zo hebben opgezet dan lijkt me dat niet echt handig. Je wil op zijn minst weten of het succesvol ontvangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-06 13:15
Ik heb dit weekend hetzelfde probleem ervaren, onderhand 6x dat formulier ingevuld (firefox, IE) op 2 verschillende apparaten. Geen succes. Morgen maar met klantenservice bellen.

Updateje: Net contact gehad met de klantenservice en mijn beklag gedaan over hun online formulier. (0900 0990). Ze sturen mij nu binnen 24 uur een e-mail toe die ik kan gebruiken om aangifte te doen voor douane.

[ Voor 25% gewijzigd door Kelin op 06-11-2017 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Kelin schreef op zondag 5 november 2017 @ 23:45:
[...]

Ik heb dit weekend hetzelfde probleem ervaren, onderhand 6x dat formulier ingevuld (firefox, IE) op 2 verschillende apparaten. Geen succes. Morgen maar met klantenservice bellen.

Updateje: Net contact gehad met de klantenservice en mijn beklag gedaan over hun online formulier. (0900 0990). Ze sturen mij nu binnen 24 uur een e-mail toe die ik kan gebruiken om aangifte te doen voor douane.
Ah top, ga ik ook even bellen. Ben gelukkig dus niet de enige :)

Ah ze hebben het zelf ook ontdekt zie ik net:

Wegens een technische storing kunt u dit formulier momenteel niet invullen. We werken aan een oplossing. Probeert u het later nog eens. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 16963 op 07-11-2017 12:14 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.