USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:08
@J.Appleseed:
Je vergroot de pakkans als je meer aan verzendkosten gaat betalen. Hoe duur was het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 15:12
Flapperbol schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 07:02:
@J.Appleseed:
Je vergroot de pakkans als je meer aan verzendkosten gaat betalen. Hoe duur was het moederbord?
Dat wist ik niet. Hoe dan ook was 30 euro de goedkoopste verzendoptie volgens de webshop dus tja :P
Het betreft hier een logic board voor een 15" PowerBook G4 (1.33GHz) van ongeveer 65 dollar.

Volgens http://www.invoercalculator.nl/ zou ik bij UPS 10,50 inklaringskosten en 15,19 BTW moeten betalen, wat uitkomt op een totaalbedrag van 25,69. Maar het is niet zeker of ik dit moet betalen, toch?

[ Voor 21% gewijzigd door BleuZ op 06-09-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AiR60
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 15:48
Ik heb ook iets :( Telefoon besteld uit china, dikke prima lijkt het.... tot het komt bij inklaring/douane. Ligt er nu al 6 weken, postnl inklaring bellen helpt niet, enige wat ze zeggen "ga er maar vanuit dat het pakketje vernietigd wordt" waarom denk ik dan!? (vast omdat het op een of ander merk lijkt...) wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
USPS uit China? ;)
Misschien heeft iemand in het china topic een idee, daar zullen in ieder geval meer specifieke ervaringen zitten dan hier.
Voor de rest geldt hetzelfde wat betreft invoer bedragen. Als je pakketjes bij de inklaring zit dan zal je vast bericht krijgen over wat er gaat gebeuren, kan alleen een tijdje duren. Je hebt wel tracking bevestiging dat het daar echt ligt dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
J.Appleseed schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:05:
Update: bleek dat de data display kabel het probleem niet was maar het moederbord. Bestelling geannuleerd en een moederbord besteld; via UPS Worldwide Saver dus volgens de webshop binnen 2-3 werkdagen hier? Mag ook wel met 30 dollar aan verzendkosten.

Ben benieuwd. Hopelijk hoef ik geen douanekosten te betalen, maar nu zit ik toch wel ruim over de 20 dollargrens heen :P
Met UPS in principe wel, die klaren alles in. Ligt er dan aan welke waarde erop gezet is ...
Overigens klopt dat niet dat hoe meer verzendkosten je betaald hoe groter de kans aangezien die niet meetellen voor de 22 euro grens. Maar er werd vast bedoeld een duurdere verzendoptie zoals EMS/Express die in principe ook altijd worden ingeklaard.
B2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:42:
Ben benieuwd, gisteren een North Face jas besteld. Meestal gaat het met shirt, spijkerbroeken, schoenen e.d in 8 van de 10 gevallen wel goed met de douane, maar een jas heb ik nog geen ervaring mee gehad..

M'n vrouw bestelde gisteren ook het eea bij Victoria's Secret en daar krijg je nu gelijk een mailtje van eShopWorld met de douane kosten welke je via je CC kunt voldoen. Hoef je ze niet aan de UPS bezorger te betalen.
Een jas is wel een vrij groot en opvallend pakje dus die kans neemt in ieder geval toe ten opzichte van die andere dingen. Spijkerbroeken en schoenen gaat ook meestal wel maar bij een paar hooded sweatshirts is het meestal prijs. Accijns op spijkerbroeken is trouwens vrij hoog, helemaal voor dames (iets van >30%, voor Made in USA spul) maar dat geldt dan toch pas weer vanaf €150.
Dat laatste begint wel op te komen ja, bij Amazon kon het ook al en een paar andere shops, vooraf je btw afdragen. Op zich is het wel handig en scheelt het je de PostNL inklaringskosten die denk ik hoger zijn dan van een koeriersdienst als UPS.

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 09-09-2013 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:28
Sodeju, waarom ontdek ik dit topic nu net pas?!?!

Ik had al nare onderbuikgevoelens dat er iets met mn pakket was die nu al bijna 1 maand onderweg is, maar sowieso vanaf 11 september bij de douane moet liggen.

Betreft een pakket met een hoop Koolance (waterkoeling) spullen... mag toch wel hopen dat het een beetje opschiet.

Weten jullie dat, kan ik PostNL al verzoeken om een T&T code of moet ik wachten totdat deze vanzelf komt? thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:48

B2

wa' seggie?

apis29 schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:55:
Een jas is wel een vrij groot en opvallend pakje dus die kans neemt in ieder geval toe ten opzichte van die andere dingen. Spijkerbroeken en schoenen gaat ook meestal wel maar bij een paar hooded sweatshirts is het meestal prijs. Accijns op spijkerbroeken is trouwens vrij hoog, helemaal voor dames (iets van >30%, voor Made in USA spul) maar dat geldt dan toch pas weer vanaf €150.
Dat laatste begint wel op te komen ja, bij Amazon kon het ook al en een paar andere shops, vooraf je btw afdragen. Op zich is het wel handig en scheelt het je de PostNL inklaringskosten die denk ik hoger zijn dan van een koeriersdienst als UPS.
Inderdaad, de jas is er nog niet. Net een tweet naar PostNL gestuurd of er al wat bekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
marcel87 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:48:Weten jullie dat, kan ik PostNL al verzoeken om een T&T code of moet ik wachten totdat deze vanzelf komt? thnx
Als je het al niet gedaan had, dan kan dat natuurlijk altijd :) .
B2 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:14:
[...]Inderdaad, de jas is er nog niet. Net een tweet naar PostNL gestuurd of er al wat bekend is.
Ben benieuwd ...

• Aardwolf
Hm, het pakket is na 4 weken dan gisteren toch geleverd, viel me nog mee nadat ik stukken van dit topic had doorgelezen.

Ik heb alleen geen T&T code ontvangen en zo ook niet de hoogte van de kosten vooraf, had wel verwacht dat dit het geval zou zijn... nu was het één grote verrassing, in negatieve zin. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Aardwolf op 21-09-2013 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
marcel87 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 04:10:
Hm, het pakket is na 4 weken dan gisteren toch geleverd, viel me nog mee nadat ik stukken van dit topic had doorgelezen.

Ik heb alleen geen T&T code ontvangen en zo ook niet de hoogte van de kosten vooraf, had wel verwacht dat dit het geval zou zijn... nu was het één grote verrassing, in negatieve zin. :X
:*) Welkom bij de club! In Duitsland krijg je gewoon een brief vooraf is mij verteld om maar een voorbeeld te noemen van hoe het ook kan (iirc in Engeland ook). Hier moet je maar net je centen paraat hebben als ze aan de deur staan, laatst ook twee euro teveel betaald omdat er geen wisselgeld was (nu boeide dat in dat geval niet zo aangezien de hele verwerking voor de verandering heel snel ging en het om een klein totaal bedrag ging en het wat meer had kunnen zijn; kwam wel uit Taiwan moet ik zeggen dus heeft verder alleen op TNT betrekking, niet USPS). Alternatief is natuurlijk om het bij een tnt punt op te halen (na de bezorgpoging) en daar te pinnen maar daar moet ook weer een hele papierwinkel afgewerkt worden voor je het mee hebt :/

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 22-09-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ja inderdaad, blijkbaar is er geen gulden middenweg. Onze vaste postbezorger vond het ook wel vervelend dat ie ff ~65 euro moest cashen, zonder dat dit bij ons bekend was. Natuurlijk, ik wist wel d.m.v. de invoercalculator dat het ongeveer rond dat bedrag moest zijn, maar niet exact... had geschat tussen de 50-100 euro, dus tja... das al een best verschil.

De postbezorger zei nog wel dat we bezwaar konden maken, gewoon over de hele afwikkeling. Maar ik vraag me af wat je daarmee bereikt, behalve dat je er weer een hoop gezeik bij krijgt. Ach ja, kosten vallen me nog mee, want met de calculator kwam ik alsnog hoger uit. Was alleen dus irritant dat het één grote verrassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik heb wat tweedehands gekocht via een forum (het gaat om een Edge Pro Apex), is nu 4 dagen onderweg en de USA nog niet eens uit:

---------------------------------------------------
Processed Through Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)
September 22, 2013 1:21 pm

Arrived at Sort Facility
ISC MIAMI FL (USPS)
September 22, 2013 1:21 pm

Depart USPS Sort Facility
BIRMINGHAM, AL 35222
September 19, 2013

Processed at USPS Origin Sort Facility
BIRMINGHAM, AL 35222
September 18, 2013 11:55 pm

Dispatched to Sort Facility
RUSSELLVILLE, AL 35653
September 18, 2013 6:49 pm
---------------------------------------------------

USPS is echt de langzaamste verzender uit de states. UPS, DHL en Fedex zijn veel sneller, maar kosten ook een veelvoud. Int. verzenden vanuit de USA is gewoon erg duur.

Edit:
Het pakketje was al wel de USA uit, het ISC (International Sorting Center) is de laatste halte in de VS, dat wist ik niet toen ik dit postte ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Erikz.nl op 24-09-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik bestelde vroeger altijd in Canada DVD's kreeg je altijd mooie factuur bij van Christian Software Inc. :D

Altijd goed binnengekomen zonder gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Update van mijn USPS T&T:

Customs clearance processing complete
NETHERLANDS
September 27, 2013 1:53 am

Customs Clearance
NETHERLANDS
September 25, 2013 1:20 pm

Net via twitter een 3S code aangevraagd, kijken hoe snel ik die heb :)

Al met al is het verzenden toch snel gegaan, het het verwerken van een niet-EMS zending is dus ook vlot gegaan (2 dagen maar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Ikzelf twee kogellagers (bearings) besteld in Amerika voor in de fiets met USPS Priority Mail International.

Zover staan we vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/5dtbp2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Helaas nog steeds niks gehoord. PostNL kan niks vinden, en de USPS status geeft alleen maar aan dat het uit Amerika vertrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 17:49
Als ik een Amerikaanse kennis iets laat kopen van $35 (of 2 of 3 maal $35) en hij stuurt het vervolgens naar mij op als particulier in een neutrale verpakking zit ik dan ook met inklaringskosten en BTW heffing? Wordt de waarde dan nog steeds aangegeven door het gebruikte express bedrijf? Is USPS de beste keuze voor zo'n pakket met de laagste verzendkosten en "pakkans" (als er al iets te pakken valt in dit geval)?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erikz.nl schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:16:....
USPS is echt de langzaamste verzender uit de states. UPS, DHL en Fedex zijn veel sneller, maar kosten ook een veelvoud. ....
Ik krijg mijn pakketjes hier in spanje meestal binnen 7 dagen, en dat is dan met douane afhandeling erbij. Eén keer heeft het 6 weken geduurd, maar dat lag hier aan de douane. Koeriers zijn inderdaad sneller, maar 3 tot 5 keer zo duur. Goedkoop is het natuurlijk niet, maar het is ook een behoorlijke afstand. Via tnt oid is een pakket versturen naar de usa ook niet goedkoop. Als je het vergelijkt met hong kong post is het duur, maar hoe die dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Pffffft ik krijg echt een punthoofd van PostNL. Volgens mij ligt mijn pakket (jas) gewoon bij de douane, maar PostNL blijft in herhaling vallen met standaard reply's (niks in het systeem, dus kan niks voor je doen.)
PostNL doet toch ook gewoon de inklaring of heb ik dat nou mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
B2 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:04:
Pffffft ik krijg echt een punthoofd van PostNL. Volgens mij ligt mijn pakket (jas) gewoon bij de douane, maar PostNL blijft in herhaling vallen met standaard reply's (niks in het systeem, dus kan niks voor je doen.)
PostNL doet toch ook gewoon de inklaring of heb ik dat nou mis?
Dat is ondertussen wel heeeel lang ja. Op zich wel kans nu dat ze over hun 30 dagen heen zitten om in te klaren en ze dat niet meer mogen doen ;) . Heb ik ook een keer gehad, dus niks meer bij hoeven te betalen :*) . Wel kreeg ik toen aan het begin zo'n formulier thuis om de echte waarde op te geven dus wist ik in ieder geval dat het bij hun binnen was.
Wie precies de inklaring doet weet ik nog steeds niet zeker maar in ieder geval ligt alles wat ingeklaard moet worden wel bij PostNL in de opslag. En voor m'n gevoel wordt het pas omgenummerd als ze aan de daadwerkelijke inklaring beginnen (bij First Class iig wanneer die als pakket bezorgd moeten worden)
Was het Priority of First Class verzonden?

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 26-10-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

apis29 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:57:
[...]

Dat is ondertussen wel heeeel lang ja. Op zich wel kans nu dat ze over hun 30 dagen heen zitten om in te klaren en ze dat niet meer mogen doen ;) . Heb ik ook een keer gehad, dus niks meer bij hoeven te betalen :*) . Wel kreeg ik toen aan het begin zo'n formulier thuis om de echte waarde op te geven dus wist ik in ieder geval dat het bij hun binnen was.
Wie precies de inklaring doet weet ik nog steeds niet zeker maar in ieder geval ligt alles wat ingeklaard moet worden wel bij PostNL in de opslag. En voor m'n gevoel wordt het pas omgenummerd als ze aan de daadwerkelijke inklaring beginnen (bij First Class iig wanneer die als pakket bezorgd moeten worden)
Was het Priority of First Class verzonden?
Volgens mij first class... Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50
4 oktober iets besteld in Amerika en zie hieronder het verzend proces.

Postal Product:
Priority Mail International Parcels

Features:

International Parcels

October 10, 2013

Depart USPS Sort Facility .

MIAMI, FL 33112

October 9, 2013 , 7:20 pm

Processed through USPS Sort Facility .

MIAMI, FL 33112

October 8, 2013

Depart USPS Sort Facility .

ATLANTA, GA 30320

October 8, 2013 , 2:56 am

Processed at USPS Origin Sort Facility .

ATLANTA, GA 30320

October 8, 2013 , 1:41 am

Accepted at USPS Origin Sort Facility .

ATLANTA, GA 30318

October 4, 2013

Electronic Shipping Info Received .

Mijn pakket ligt dus nog in Miami als ik het goed begrijp? Ik heb USPS al een mailtje gestuurd om te vragen wat er aan de hand was. De reactie:
Thank you for contacting the United States Postal Service concerning your international package mailed from the United States to the Netherlands. Please know the exchange of international mail is governed by the Convention of the Universal Postal Union (UPU) and the Postal Parcels Agreement, to which all member countries are signatories. The Convention and the Agreement set forth the methods of exchange, the inquiry procedures, the limits of liability, the determination of responsibility, and the payment of indemnity for international mail articles.

Per UPU regulations, inquiries on articles mailed to international destinations may be filed by the sender or the addressee with their own postal administrations. To file an inquiry on an article mailed from the United States, you may contact the sender and ask them to file an inquiry with us (United States Postal Service) or you may contact your postal administration to file an inquiry.

Thank you for allowing me the opportunity to address your concerns.

Kind Regards,

Alethea Fells

Consumer Affairs Office.

Ik snap vrij weinig van het mailtje, maar volgens mij is het de bedoeling dat ik contact opneem met de winkel die mijn pakketje heeft verstuurd. Dit heb ik net gedaan.

Weet iemand hier miss wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Depart betekent juist dat het Miami verlaten heeft. Ontbrekende info is de waarde van je pakket, als dit boven de 22 euro is dan ligt het hoogst waarschijnlijk in Nederland voor inklaring. Dat kan even duren zoals je in dit topic hebt kunnen lezen...

In de email staat dat voor internationale zendingen ieder in zijn eigen land om info moet vragen. Alleen de verzender kan dus voor jouw pakje bij USPS terecht, als ontvanger moet je bij de vervoerder in eigen land zijn (PostNL voor USPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:50
Pakketje is 350 dollar. Ik had PostNL gebeld en die zijden weer dat op de tracking van USPS eerst gemeld wordt dat het pakketje aangekomen is in Nederland.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
November 13, 2013 , 8:57 pm | Processed through USPS Sort Facility | CINCINNATI, OH 45235
November 13, 2013 , 1:45 am | Processed through USPS Sort Facility | KEARNY, NJ 07032
November 12, 2013 , 11:38 pm | Processed at USPS Origin Sort Facility | KEARNY, NJ 07032
November 12, 2013 , 2:32 pm | Acceptance | WAYNE, NJ 07470
November 11, 2013 | Electronic Shipping Info Received

Euhh, waarom gaat het pakketje van me af ipv naar me toe? ;)

• B2

B2

wa' seggie?

B2 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:54:
[...]

Volgens mij first class... Helaas
Pakket is nooit meer binnengekomen. Verzender zegt officieel onderzoek bij USPS ingesteld te hebben, volgens USPS is het pakket naar Nederland gegaan maar PostNL is zo beweegbaar als een betonmuur... Zelfs bij een officiële klacht lezen ze mijn klacht niet.

Uiteindelijk heb ik gelukkig het aankoopbedrag (toch dik 200 dollar) terug gekregen van eBay. Verkoper wel over de zeik, maar goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas heb ik ook een zeer slechte ervaring met USPS/PostNL naar Nederland.

Priority Mail Express International™
$100 insurance included

Op 24 oktober is er een pakket vanuit Amerika verstuurd.
Deze is op 29 oktober aangekomen in Nederland, met status "customs clearance".
Omdat ik 2 weken geen status verandering zag heb ik vervolgens op 13 november contact opgenomen met PostNL.

Zij hebben mij op 13 november een nederlands track&trace nummer gegeven waaruit naar voren kwam als status:
"Pakket niet ontvangen door PostNL"

Het vreemde is dat het pakket al op 31 oktober door de douane was gewaardeerd voor BTW betaling.
Vervolgens heeft PostNL een verzoek tot informatie naar de douane gestuurd op 13 november.

Een kleine week later op 18 november heb ik weer naar PostNL gebeld die aangeven dat het pakket ONVINDBAAR is. De waarde van het pakket is $ 3200 USD en de verzender heeft het verzekerd tot maar $ 100.

M.a.w. dit betekent dat de verkoper ook geld heeft "weggegooid" omdat deze maar $ 100 terug kan krijgen?

Gelukkig heb ik dit met mijn credit card betaalt, dus een chargeback hou ik als optie mocht de verkoper weigeren geld terug te geven of weigeren een nieuw pakket op te sturen via een koeriersbedrijf.

Op internet vind ik veel van soortgelijke verhalen waarbij pakketjes of heel lang blijven liggen of zelfs onvindbaar zijn via USPS/PostNL inklaring.

Mijn advies is om via een koeriersbedrijf te laten versturen als het om paketten gaat die buiten de EU hiernaar toe verstuurd worden. De verzendtijd is veel sneller en het risico op verlies is veel kleiner.

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Is dit een nieuwe feature? Ik zie nu direct hoeveel ik moet bijbetalen in MijnPakket :)
Opzich wel handig!

[ Voor 21% gewijzigd door Gingerbread op 24-12-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 15:38
Weet iemand of ik ook import belasting moet betalen als ik via Amazon.com een horloge (~$100) bestel en laat gift wrappen en opstuur naar iemand als cadeautje? Er staat dat de prijs dan ook niet vermeld wordt op de shipping bill. Ik kan nergens vinden of de douane dan alsnog het pakje open gaat maken en de ontvanger met een rekening opscheept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 13:31:
Weet iemand of ik ook import belasting moet betalen als ik via Amazon.com een horloge (~$100) bestel en laat gift wrappen en opstuur naar iemand als cadeautje? Er staat dat de prijs dan ook niet vermeld wordt op de shipping bill. Ik kan nergens vinden of de douane dan alsnog het pakje open gaat maken en de ontvanger met een rekening opscheept..
Het blijft een commerciele zending, dus mijnsinziens moet je nog steeds betalen. Of erger, de ontvanger van je cadeau moet betalen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Bij Amazon (zelf) kan je alles vooraf betalen zodat de ontvanger verder niks hoeft bij te betalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Ja dat lijkt me ook, maar toch twijfel ik omdat ik hier en daar lees dat pakjes wel eens worden geopend door de douane, ondanks dat het een gift is. Of dat bij Amazon pakjes zo is heb ik nog niet kunnen vinden. Maar bij gift options staat het volgende:
Select "This is a gift" to:
Include a packing slip so the recipient knows who it's from.
Hide prices on the packing slip.
Add optional gift wrap.

Include a personalized gift message.
Keep the gift a surprise by concealing items that ship in only the manufacturer's original box.
Dus dan moeten ze de cadeauverpakking openmaken om te zien wat er in zit en hoeveel het waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bij een gift is het de bedoeling dat het van particulier naar particulier verzonden wordt.
Zo ie zo zit er een limiet aan van 45 euro waar je toch overheen zal gaan, dus belasting moet er dan even goed betaald worden. Ik verwacht trouwens dat Amazon zelf voor internationale verzendingen het papierwerk op het pakje zeker zal invullen zoals dat hoort, dus daar komt dan het aankoop bedrag toch op te staan (ook al is het een gift).

En zoals al gezegd bij sommige Amazon producten (zoals een Kindle) worden import kosten al vooraf in rekening gebracht, maar dat is vast niet het geval voor hun hele assortiment. Laat staan als het eigenlijk via een derde partij verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
Dat klopt idd, bij de Kindle werd het in rekening gebracht. Ik zie nu bij 'estimate shipping and tax' het volgende staan:
Items
$39.99 Estimated shipping & handling
$195.39Total before tax
$0.00Estimated tax to be collected
$195.39Estimated order total
Hmm. Dan zou ik toch zeggen dat er geen belasting (meer) over betaald hoeft te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nee, in dat (specifieke) geval niet, heb er zo ooit een Kindle besteld bij Amazon.com. Maar ik denk dat ze daar als Amazon ook wat extra moeite voor doen omdat ze de Kindle's om de een of andere reden niet via .co.uk of .de verkopen...

[ Voor 73% gewijzigd door troftnom op 09-12-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
\[J.d.I.] DirtyHarry schreef op maandag 09 december 2013 @ 10:18:
Dat klopt idd, bij de Kindle werd het in rekening gebracht. Ik zie nu bij 'estimate shipping and tax' het volgende staan:

[...]

Hmm. Dan zou ik toch zeggen dat er geen belasting (meer) over betaald hoeft te worden..
Dan wordt het met USPS verzonden denk ik (standard international shipping; of koeriersdienst). Maar er wordt vooraf niks afgehandeld en krijg je het wel aan de deur of later per post.
Pas bij "place your order" kan je het definitief zien als je nog niet zover was doorgegaan. Bij "amazon global expedited" wordt er wel vooraf een schatting gemaakt en gecollecteerd.

Kindle paperwhite voorbeeld:
Items: USD 139.00
Shipping & handling: USD 20.98
Total before tax: USD 159.98
Estimated tax to be collected: USD 0.00
Import Fees Deposit USD 33.60 de BTW, importbelasting is er niet nee op tablets ...

Je wordt wel afgezet zeg met hun euro koers dus gewoon in dollars betalen :+

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 09-12-2013 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hoe wordt je op de hoogte gebracht bij evt inklaringskosten of andere invoerkosten? gaat er dan een brief naar de geadresseerde?

daarnaast is het zo dat de verzendbon die op de doos zit het volgende vermeld

description of content: 'item'( used )
en
Value: $500,-

kan ik er nu 'van op aan', in negatieve zin, dat ik daarover zeker weten inklaringskosten moet betalen, zo ja hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-09 18:42
Waarom is het ene pakketje zo lang onderweg, en de andere die 2 dagen later besteld is zo snel dat het al afgeleverd is door PostNL vandaag :/
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/j7yvfa.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/douu7c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Marcel_ schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:33:
Waarom is het ene pakketje zo lang onderweg, en de andere die 2 dagen later besteld is zo snel dat het al afgeleverd is door PostNL vandaag :/
De eerste is pas de 14e aangeleverd bij de post, niet de 10e. De tweede die later besteld is(?) is eerder daadwerkelijk op de post gedaan. Bovendien zijn het twee verschillende locaties en is nummer twee niet van buiten LA gekomen in tegenstelling tot pakket 1 (Madison, WI -> Chicago, IL). Allebei First Class mail of pakket 2 Priority, of EMS zelfs met die snelheid? Vanuit/via LA komt het bij mij iig ook altijd supersnel aan :) .
Een PostNL account aanmaken ('Mijn Pakket' oid) en regelmatig kijken ;) . Of als het met een koeriersdienst komt krijg je volgens mij een brief; mischien kan je het ook al bij de tracking zien?
Als het ook nog een beetje groot van formaat is kan je er wel van op aan dat het raak is ja ...

[ Voor 59% gewijzigd door apis29 op 17-12-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
HyperTrophy schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:53:
description of content: 'item'( used )
en
Value: $500,-

kan ik er nu 'van op aan', in negatieve zin, dat ik daarover zeker weten inklaringskosten moet betalen, zo ja hoeveel?
Negatieve zin zal wel meevallen toch, die kosten zijn normaal, daar heb je als het goed is dan ook gewoon rekening mee gehouden...

De inklaringingskosten zullen wel meevallen, die zijn wel onder de 20 euro. Belasting is een ander verhaal, omrekenen naar euro's en dan 21% over de totale kosten (dus inclusief verzendkosten). Daarnaast mogelijk nog invoerrechten, dat is afhankelijk van het product. Staan links genoeg in dit topic naar informatie op de douane website waar je dit ook zelf kan uitzoeken. Er zijn ook website die dit voor je uitrekenen, staan er wel een paar vermeld in dit topic, http://www.invoercalculator.nl/ bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Lucky me, geen enkele kosten!

• troftnom
Papierwerk zeker niet correct ingevuld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
Ik hoop dat het vliegtuig genoeg brandstof bij zich had om 6 dagen in de lucht te zijn ;)
Geen update meer gehad op de Track & Trace van USPS, staat sinds de 14e op In Transit. Wordt die status van USPS bij jullie altijd geupdate of is het wel eens bezorgd zonder een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaPixels
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 20:03
Dan heb je inderdaad geluk gehad, op 500 dollar had je de BTW moeten betalen bijvoorbeeld.
Wordt die status van USPS bij jullie altijd geupdate of is het wel eens bezorgd zonder een update?
Ik heb het wel eens voorgehad dat de site niet werd geupdate, en dat er dan plots 3 regels bijkwamen van de dagen ervoor... Je pakket kan zich dus al in Belgie bevinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
Hij zat vandaag in de brievenbus en kreeg daarna pas de updates dat het pakketje bij de douane was, mag niet klagen over de verzendtijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Marcel_ schreef op zondag 22 december 2013 @ 01:07:
Hij zat vandaag in de brievenbus en kreeg daarna pas de updates dat het pakketje bij de douane was, mag niet klagen over de verzendtijd :)
Via de brievenbus? Dus geen omnummering naar PostNL dan toch (3S...) ? Vandaar waarschijnlijk ook geen updates in de tussentijd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_
apis29 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:06:
[...]

Via de brievenbus? Dus geen omnummering naar PostNL dan toch (3S...) ? Vandaar waarschijnlijk ook geen updates in de tussentijd ...
Er was niemand thuis, de bezorger hier doet dat wel vaker als het door de brievenbus past, heb er zelf geen moeite mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brochacho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-08-2020
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/60lEt.png

Waarom duurt dit zo lang :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:51

NSG

Je weet niks!

Ach, jij weet tenminste dat het pakket al ergens in Nederland is, de laatste update bij mij is van 19 december en dan komt er zo nog waarschijnlijk gedoe met de douane bij.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/52be02acd921d/52be02acd3c2c-Knipsel.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 33d13b13
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10-2019
Volgens mij is er een probleem vanuit Chicago. Ik heb een knuffeltje van onder de €20,00 voor mijn zoontje gekocht en de status staat sinds 16 december op dezelfde status. De verzender gaf aan dat er problemen waren in Chicago vanwege het weer., maar dat dit na de laatste status pas was ontstaan. Welicht een combinatie van feestagen en het weer. Ben erg benieuwd naar de uiteindelijke afleverdatum. Ik ga morgen de TNT inklaring in Amsterdam even bellen of zie iets hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenatik
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:07
Slecht verhaal...

Tablet besteld via Ebay USA. Via USPS verzonden en via track & trace goed te volgen.
Het totale traject duurde 14 dagen, dus daar is niets mis mee.

Totdat de postbode hedenochtend aan de deur stond met een pakketje van 290 gram, terwijl het pakket verzonden is met een gewicht van 2 LBS (= 907 gr).
Wel EUR 75 belasting aftikken, maar dus geen tablet :(

Zoals het er nu naar uit ziet is het pakket aan de onderkant opengesneden, de inhoud eruit gehaald en weer dichtgeplakt.
Als het goed is gaat de bedrijfsrechereche van PostNL ermee aan de gang, maar geen idee wat ik daarvan kan verwachten.

Dus dat is ook nog een scenario waar je rekening mee mag houden als je iets via USPS/PostNL laat versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Laatst online: 21:19
Loenatik schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:20:
Slecht verhaal...

Tablet besteld via Ebay USA. Via USPS verzonden en via track & trace goed te volgen.
Het totale traject duurde 14 dagen, dus daar is niets mis mee.

Totdat de postbode hedenochtend aan de deur stond met een pakketje van 290 gram, terwijl het pakket verzonden is met een gewicht van 2 LBS (= 907 gr).
Wel EUR 75 belasting aftikken, maar dus geen tablet :(

Zoals het er nu naar uit ziet is het pakket aan de onderkant opengesneden, de inhoud eruit gehaald en weer dichtgeplakt.
Als het goed is gaat de bedrijfsrechereche van PostNL ermee aan de gang, maar geen idee wat ik daarvan kan verwachten.

Dus dat is ook nog een scenario waar je rekening mee mag houden als je iets via USPS/PostNL laat versturen.
euhm dat is toch niet jouw "probleem!"

je hebt iets op ebay gekocht, maar niet gekregen.
lijkt mij simpel, een mailtje naar de verkoper, dan een conflict openen en een claim bij paypal openen ( als je paypal hebt gebruikt )

wacht hier niet te lang mee want er staat een bepaalde tijd voor het openen van een conflict, stuur sowieso een mail via ebay naar de verkopende partij wat er is voorgevallen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Normaal gesproken is het inderdaad aan de verkoper om compensatie te krijgen van USPS maar aangezien je het pakket in ontvangst heb genomen weet ik het niet zeker meer ... Op zich zou je er goed voor moeten staan als er in de track en trace de gewichten zijn vermeld.

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 30-01-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenatik
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 14:07
Ik heb op advies van Paypal een claim aangemaakt, anders komt er geen onderzoek.
Daarnaast contact gehad met PostNL en die hebben ook een case aangemaakt.

Op zich sta ik sterk: verzendgewicht wijkt af van het ontvangstgewicht en ik heb belasting moeten betalen. (item moet toen nog in de doos hebben gezeten). Maar ja, gelijk hebben wil niet altijd zeggen dat je dat ook krijgt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik ook een bestelling uit de VS geplaatst; hier heb ik bewust rekening gehouden met de "€22 regel". Uit eerdere ervaring heb ik namelijk voor €0.90 te veel €18 moeten betalen aan de deur..

Ik verwacht nu een pakketje met een waarde van $29,50 dat is omgerekend nét geen €22, echter heb ik gekozen voor een goedkopere verzend optie. Volgens de webshop heette dit toen "Global Airmail DHL", echter na een telefoontje met DHL (NL) blijkt dat dit niet door hen wordt aangeboden. De webshop heeft dit opeens aangepast naar "International Airmail". Met deze manier heb ik helaas geen mogelijkheid om het pakketje te traceren, een traceerbare manier was namelijk twee keer zo duur.

Wel heb ik een zogenaamde track and trace code gekregen (volgens mij kan ik het pakketje hiermee alleen traceren totdat het Amerika verlaat) Momenteel staat er:

apr 18, 2014

12:13PM
Des Plaines, IL, US
Processing Completed at Origin

9:59AM
Des Plaines, IL, US
Processed

5:59AM
Des Plaines, IL, US
Arrival DHL Global Mail Facility

Niet helemaal duidelijk of het Amerika verlaten heeft (ook kreeg ik een bevestiging van verzending op 16 april, ipv 18 april volgens DHL) Nadat ik gemaild heb met DHL (VS) kreeg ik gisteren te horen dat het pakketje bij customs ligt. Eeh.. is dit douane in NL, of ?

Ik voldoe aan alle regels en ik neem aan dat ik geen extra kosten hoef te betalen, dan denk ik dat ik het pakketje snel kan verwachten?? Iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verrassend genoeg zojuist mijn pakketje ontvangen! (gelukkig geen extra kosten hoeven te betalen, als verwacht). Echter zat er een vreemde sticker op de doos:

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/xkt20w.jpg

Iemand die weet wat het betekend?? Google maakt me niet veel wijzer.
Inhoud van mijn pakket: cosmetica producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:45
Hierbij de artikelen om je op weg te helpen.
Article 9 1. The Community shall be based upon a customs union covering the exchange of all goods and comprising both the prohibition, as between Member States, of customs duties on importation and exportation and all charges with equivalent effect and the adoption of a common customs tariff in their relations with third countries.
2. The provisions of Chapter 1, Section 1 and of Chapter 2 of this Title shall apply to products originating in Member States and also to products coming from third countries and having been entered for consumption in Member States.
Article 10 1. Products having been entered for consumption in a Member State shall be deemed to be products coming from a third country in cases where, in respect of such products, the necessary import formalities have been complied with and the appropriate customs duties or charges with equivalent effect have been levied in such Member State and where such products have not benefited by any total or partial drawback on such duties or charges.
2. The Commission shall, before the end of the first year after the date of the entry into force of this Treaty, lay down the methods of administrative co-operation to be adopted for the application of Article 9, paragraph 2, taking due account of the need for reducing as far as possible the formalities imposed on trade.
Before the end of the first year after the date of the entry into force of this Treaty, the Commission shall lay down the provisions applicable, as regards trade between Member States, to goods originating in another Member State in whose manufacture products have been used on which the appropriate customs duties or charges with equivalent effect in the exporting Member State have not been levied or which have benefited by a total or partial drawback on such duties or charges.
When laying down such provisions, the Commission shall take due account of the rules for the elimination of customs duties within the Community and for the progressive application of the common customs tariff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Volgens mij heeft het er mee te maken dat de leverancier zijn bestellingen voor de EU als een grote partij naar de EU heeft gestuurd, vervolgens is die partij in de EU "uitgepakt" en aangeboden aan DHL en deze sticker geeft aan dat er geen invoerkosten verschuldigd zijn zodat deze niet meer bekeken hoeft te worden door de inklarings afdeling van DHL in Nederland.

Andere pakketten die direct worden verstuurd als zeg maar een losse zending via DHL worden ten alle tijden bekeken door de inklaarafdeling van DHL.

[ Voor 37% gewijzigd door Padje op 24-04-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:06:
Onlangs heb ik ook een bestelling uit de VS geplaatst; hier heb ik bewust rekening gehouden met de "€22 regel". Uit eerdere ervaring heb ik namelijk voor €0.90 te veel €18 moeten betalen aan de deur..

Ik verwacht nu een pakketje met een waarde van $29,50 dat is omgerekend nét geen €22, echter heb ik gekozen voor een goedkopere verzend optie. Volgens de webshop heette dit toen "Global Airmail DHL", echter na een telefoontje met DHL (NL) blijkt dat dit niet door hen wordt aangeboden. De webshop heeft dit opeens aangepast naar "International Airmail". Met deze manier heb ik helaas geen mogelijkheid om het pakketje te traceren, een traceerbare manier was namelijk twee keer zo duur.

Wel heb ik een zogenaamde track and trace code gekregen (volgens mij kan ik het pakketje hiermee alleen traceren totdat het Amerika verlaat) Momenteel staat er:

apr 18, 2014

12:13PM
Des Plaines, IL, US
Processing Completed at Origin

9:59AM
Des Plaines, IL, US
Processed

5:59AM
Des Plaines, IL, US
Arrival DHL Global Mail Facility

Niet helemaal duidelijk of het Amerika verlaten heeft (ook kreeg ik een bevestiging van verzending op 16 april, ipv 18 april volgens DHL) Nadat ik gemaild heb met DHL (VS) kreeg ik gisteren te horen dat het pakketje bij customs ligt. Eeh.. is dit douane in NL, of ?

Ik voldoe aan alle regels en ik neem aan dat ik geen extra kosten hoef te betalen, dan denk ik dat ik het pakketje snel kan verwachten?? Iemand??
22 euro excl of incl verzendkosten?

ze rekenen de verzendkosten namelijk mee dus je kan je daar nog lelijk aan branden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:42:
[...]
22 euro excl of incl verzendkosten?

ze rekenen de verzendkosten namelijk mee dus je kan je daar nog lelijk aan branden ;).
Voor het bereiken van de 22 euro grens worden de verzendkosten niet meegerekend hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik hem zaterdag verwachten?

Service Type: International Parcels

Shipment Activity Location Date & Time
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Customs Clearance NETHERLANDS April 24, 2014 1:39 pm
Processed Through Sort Facility NETHERLANDS April 24, 2014 1:38 pm
Arrived at Sort Facility ISC CHICAGO IL (USPS) April 20, 2014 2:51 am
Processed Through Sort Facility ISC CHICAGO IL (USPS) April 20, 2014 2:51 am
Processed through USPS Sort Facility CHICAGO, IL 60666 April 19, 2014 2:12 am
Electronic Shipping Info Received April 17, 2014
Processed at USPS Origin Sort Facility PHILADELPHIA, PA 19116 April 17, 2014 7:25 pm
Accepted at USPS Origin Sort Facility WEST BERLIN, NJ 08091 April 17, 2014 6:10 pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Zou er niet op rekenen, Customs Clearance is juist de horrorfase die onwerkelijk lang kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow okeey, heeft dan ook geen nut om met: Priority Mail International Parcels te verzenden.

achjaah, ik wacht wel af en hoop niet dat ik al teveel moet bij betalen:D.
2x een 52mm voltmeter voor in de auto besteld €115 totaal.

Update: Shipment Activity Location Date & Time
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Customs clearance processing complete NETHERLANDS April 28, 2014 10:12 pm

Ik vindt het niet echt tegenvallen, is nu 12 dagen totaal onderweg.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Laatst online: 10-09 13:36
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:20:
Update: Shipment Activity Location Date & Time
Customs clearance processing complete NETHERLANDS April 28, 2014 10:12 pm

Ik vindt het niet echt tegenvallen, is nu 12 dagen totaal onderweg.
Dan is de kans groot dat ie vandaag aankomt.
Via twitter @PostNL kun je met het Amerikaanse track&trace nummer laten omzetten naar een Nederlands nummer. Dan kun je vervolgens zien of je eventueel moet bijbetalen en zo ja, hoeveel contant geld je in huis dient te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LukeS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:15:
[...]

Dan is de kans groot dat ie vandaag aankomt.
Via twitter @PostNL kun je met het Amerikaanse track&trace nummer laten omzetten naar een Nederlands nummer. Dan kun je vervolgens zien of je eventueel moet bijbetalen en zo ja, hoeveel contant geld je in huis dient te hebben.
thx man! zojuist ff tweetje gedaan. gok zelf op €20. het bedrag is minder dan €150 dus hoef gelukkig geen douane kosten te betalen

3S code ontvangen, pakketbezorger is onderweg :) :) alleen zie nergens hoeveel ik moet bijbetalen???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Laatst online: 10-09 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:40:
[...]

thx man! zojuist ff tweetje gedaan. gok zelf op €20. het bedrag is minder dan €150 dus hoef gelukkig geen douane kosten te betalen

3S code ontvangen, pakketbezorger is onderweg :) :) alleen zie nergens hoeveel ik moet bijbetalen???
Als je bij moet betalen dan zou het er bij moeten staan volgens mij. Dus misschien heb je geluk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LukeS schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:14:
[...]

Als je bij moet betalen dan zou het er bij moeten staan volgens mij. Dus misschien heb je geluk?
vindt het maar vreemd, 4 dagen bij douane in Chigago en 4 dagen in NL.
maar goed ben blij dat ik niet moet bijbetalen. heb op postnl track trace basic search gekeken (kun je veel meer info vinden over het pakket) en op mijn account van post nl. nergens staat er een vermelding van kosten. zelfs niet aangetekend.

moest €30,85 betalen, vindt het nogal veel geld voor 2 voltmeters.
artikel 1
omschrijving: elektriciteitsmeters
btw bij invoer: €17,85
inklaringskosten €13
12 dagen vanuit USA naar NL

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Lichte kick van dit topic, maar wat ik nou weer meemaakte 8)7

Kreeg vandaag een pakje uit Texas, ook weer via USPS.
Mocht 35 euro betalen voor een pakje van 21 euro (inclusief verzending).
Blijkt de verzender een waarde van $129.60 te hebben opgegeven voor de inhoud ipv $21.60.. :X
Het is dat ik enorm op het spul zat te wachten en het nodig heb, dus ik heb de kosten maar betaald.

Maar wat nu? Is de enigste manier om bezwaar te maken bij PostNL door de hele riedel op papier te sturen (paypal factuur, etc)? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezwaar maken bij de verzender. ($129.60 is 6x $21.60 trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:10
Dat van die 6x was me nog niet eens opgevallen. Dacht dat er wat gehusselt was met de getallen en er spontaan een 9 bijgekomen was :P

't waren 6 zendertjes van $3,60 per stuk, dus dan heeft hij gewoon 6x het totaal gedaan ipv 6x het item..
Bezwaar bij de verzender zit er al in, even wachten tot de US wakker is.

*edit*
Hij heeft het bedrag al teruggestort. :*) Nu nog even bij postNL bitchen -> profit >:)

[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-05-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Weet iemand hier of 'delivered' betekent dat het bezorgd is bij postNL of bij mij thuis? Want bij mij thuis is in ieder geval niets bezorgd.
Vanwege het zinnetje 'Adressee not available' ben ik bang dat het dus wel ergens bij iemand is afgeleverd, maar niet bij mij thuis. Er was ook geen briefje. Met USPS krijg ik geen contact, ik kan hen vanuit Nederland niet mailen 8)7

Hoe kom ik erachter waar mijn pakket is gebleven? De verzender vanuit de VS zegt dat ik contact moet opnemen met de Nederlandse Postal service. Is dat PostNL of TNT? Bij beide kan ik mijn pakket niet tracen.

Via de zoekfunctie in dit topic op 'delivered' werd ik helaas niet veel wijzer. Heeft iemand misschien hier ervaring mee of andere tips?

Your item was delivered in NETHERLANDS at 9:33 pm on August 6, 2014.
August 6, 2014 , 12:35 am
Addressee not available - Scheduled for another delivery attempt today
NETHERLANDS

August 4, 2014 , 7:41 pm
Customs clearance processing complete
NETHERLANDS
August 2, 2014 , 4:25 pm
Customs Clearance
NETHERLANDS
August 2, 2014 , 4:24 pm
NETHERLANDS
July 31, 2014 , 9:32 am
ISC CHICAGO IL (USPS)
July 31, 2014 , 7:46 am
Arrived at USPS Origin Facility
CHICAGO, IL 60666
July 31, 2014 , 7:46 am
Arrived at Sort Facility
ISC CHICAGO IL (USPS)
July 31, 2014 , 6:31 am
Accepted at USPS Origin Sort Facility
MOUNT PROSPECT, IL 60056
July 31, 2014
Pre-Shipment Info Sent to USPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Neem anders even met PostNL contact op (bijvoorbeeld via Twitter) en stuur hen de tracking code door. Zij kunnen dat dan omzetten naar een 3S code en dan kun je via de PostNL site precies volgen waar hij is. Al ben ik bang dat wat op de USPS site staat gewoon klopt en het mogelijk ergens anders is afgeleverd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
oohh schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:19:
Neem anders even met PostNL contact op (bijvoorbeeld via Twitter) en stuur hen de tracking code door. Zij kunnen dat dan omzetten naar een 3S code en dan kun je via de PostNL site precies volgen waar hij is. Al ben ik bang dat wat op de USPS site staat gewoon klopt en het mogelijk ergens anders is afgeleverd. :(
Heb inmiddels een mail naar postnl gestuurd en ze benaderd via twitter. Alleen is zelfs hun twitter ook pas maandag weer bereikbaar, lekker ouderwets toch weer haha! _O-

ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
De laatste update wat betreft het pakketje. Het mysterie is opgelost. Het pakketje is binnen! Hij is blijkbaar door de oude brievenbusgleuf in de keuken in ons studentenhuis op de vensterbank achter een vaas gelegd door de bezorger en niet in onze normale brievenbus onderaan de flat. De track and trace van USPS klopt dus wel degelijk, alleen heeft PostNL in deze wel een creatieve manier van bezorgen. :P

Verwijderd

Hallo,

Net even dit topic doorgenomen, was in eerste instantie van plan nog even af te wachten, tot ik gister dit zag staan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZY8SuOP.jpg

Valt op dat dit pakketje op 2 verschillende plekken verschijnt op hetzelfde tijdstip? Aangezien jullie de experts zijn, moet ik mij zorgen maken of gewoon even afwachten? Vond dit wel vreemd :?

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 18:35
Gewoon geduld hebben :) nooit 100% vertrouwen op die trackinginformatie.

Verwijderd

Ik waardeer je reactie :)

Toch vind ik het 'n beetje vreemd dat dit pakket op 2 verschillende locaties opduikt op precies hetzelfde tijdstip? Neem aan dat het om een geautomatiseerd proces gaat waarbij de barcodes gewoon gescand worden? Maar goed, afwachten dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 16:23
*knip*, belastingontduiking gaan we je op GoT niet bij helpen.

[ Voor 87% gewijzigd door Perkouw op 20-10-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog maar is een kickstart aan dit topic te geven. Tot nu toe gaat het allemaal vrij vlot en ik hoop dat ik geluk heb met de eventuele extra kosten. Alleen dit gaat om een set wielen voor mn baanfiets, wat dus een vrij grote doos is en hoogstwaarschijnlijk er wel tussenuit gehaald zal worden. Aankopbedrag was 478 dollar en 70 dollar verzendkosten (Priority Mail Express International).

Dit is mijn eerste keer dat ik iets uit de states laat komen en als ik dit eerder had gelezen dan had ik 1 optie goedkoper gekozen, maar helaas.

Alvast uitgerekend met zo'n calculator wat ik zou moeten betalen. Zou rond de 125 euro zijn.

We zullen eens zien hoe snel het afgehandeld word. Postnl zij iig dat het pakket nog niet op nederlandse bodem was. en er nog geen 3S code beschikbaar was. Moest het morgen nog even een keer proberen.

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/e00d3c4926a457b80e37a7ba68168abb.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duurt het altijd zolang om een International Letter naar nederland te krijgen?
na een week is hij nog steeds het land niet uit.

Service Type: International Letter

Shipment Activity Location Date & Time
Departed USPS Facility MIAMI, FL 33112 October 30, 2014 11:07 am
Arrived at USPS Facility MIAMI, FL 33112 October 27, 2014 4:39 pm
Departed USPS Facility RALEIGH, NC 27676 October 24, 2014 1:46 am
Arrived at USPS Origin Facility RALEIGH, NC 27676 October 23, 2014 9:07 pm
Departed Post Office RALEIGH, NC 27606 October 23, 2014 5:24 pm
Picked Up RALEIGH, NC 27606 October 23, 2014 12:49 pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Weer wat nieuws: het binnenlandse stukje van het traject kan je ook al niet eens meer zien. Blijkbaar pas sinds een week het geval dat je nu dit te zien krijgt (2e doorgestreepte is land; stond nederland gister maar nu naar het midden-oosten :+ ):

edit: inmiddels gefixed blijkbaar voor de meesten, voor first class niet of nog niet.

Afbeeldingslocatie: http://i233.photobucket.com/albums/ee126/apis4/usps1st_zps7a4c5abe.jpg

http://community.ebay.com...EM/m-p/23316149#U23316149
https://www.etsy.com/teams/7718/questions/discuss/15612139/
https://www.change.org/p/...or-international-shipping

[ Voor 68% gewijzigd door apis29 op 29-11-2014 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick99999
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 11:53
Het email adres om UPPS pakketjeten in NL te volgen na de douna stap, klantenservice-inklaring@tntpost.nl werkt niet meer. Sommigen zenden een tweet naar @PostNL met de USPS tracking code en krijgen dan een 3S code van postNL.
Ik besloot in te loggen op mijn account van https://mijnpakket.postnl.nl/ en daar stond mijn 3 nummer:

Zending 3S............... wordt volgbaar zodra deze beschikbaar is. Download de MijnPakket app en ontvang automatisch bericht zodra deze volgbaar is.

Toegevoegd 1:
Maar ook mijn tweet naar @PostNL lukte, althans ......
@Morgen! Heb nog geen code voor je. Er moet waarschijnlijk nog 'n code worden gekoppeld. Probeer 't over 'n aantal dagen weer! :z

Toegevoegd 2:
Ere wie ere toekomt. De USpost tracking blijkt toch juist te zijn en PostNL is inderdaad onaangekondigd 3x langs geweest volgens die USpost tracking. PostNL heeft een briefje achtergelaten dat het pakket bij AH lijgt met een eigen/nieuw 3S tracking nummer. Wat bovenstaande postNL-eigen track codes dan wel/niet zijn weet ik niet.

Maar wat PostNL wel deed, is mijn straat adres opzoeken, want dat stond niet op het label, alleen een postcode was vermeld. Bravo!

[ Voor 54% gewijzigd door Dick99999 op 01-12-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dick99999 schreef op zondag 30 november 2014 @ 10:28:

Toegevoegd 2:
Ere wie ere toekomt. De USpost tracking blijkt toch juist te zijn en PostNL is inderdaad onaangekondigd 3x langs geweest volgens die USpost tracking. PostNL heeft een briefje achtergelaten dat het pakket bij AH lijgt met een eigen/nieuw 3S tracking nummer. Wat bovenstaande postNL-eigen track codes dan wel/niet zijn weet ik niet.
Ik heb nog nooit een 3S van een omgenummerd buitenlands pakket in Mijn Pakket zien verschijnen. Zeker weten niks in NL besteld :D ?
Benieuwd of ik morgen mijn pakketje krijg of dat ie echt op het vliegtuig naar het Midden-Oosten was gezet :+ . Vandaag een brief ontvangen die tegelijkertijd verstuurd was (pakket was First Class International, zoals gewoonlijk ...). Meestal heb ik het pakketje eerder O-)

• TiwingHoofd
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-11-2017
Ik heb een pakket besteld vanuit amerika, is verstuurd via USPS.
Pakket heeft vanaf New York 3 weken geen updates gehad tot ie eenmaal Amsterdam aangaf. Bij Amsterdam stond de melding dat hij weer departed was, maar niet waar naar toe. Hij gaf niet de melding dat het pakket was gesorteerd etc.
Open net weer de track&trace link en deze laat ineens zien dat het pakket in Namibie bij de douane is aangekomen. Ik heb de verstuurder al gemaild, maar wacht niet op een supersnelle reactie vanwege het tijdsverschil.
Wat kan ik nog meer doen, is er een manier dat ik via USPS kan regelen dat het pakket terug naar Nederland komt of moet ik gewoon afwachten en kijken of ze in Namibie zien dat het pakket naar Nederland toe moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
TiwingHoofd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:21:
Ik heb een pakket besteld vanuit amerika, is verstuurd via USPS.
Pakket heeft vanaf New York 3 weken geen updates gehad tot ie eenmaal Amsterdam aangaf. Bij Amsterdam stond de melding dat hij weer departed was, maar niet waar naar toe. Hij gaf niet de melding dat het pakket was gesorteerd etc.
Open net weer de track&trace link en deze laat ineens zien dat het pakket in Namibie bij de douane is aangekomen. Ik heb de verstuurder al gemaild, maar wacht niet op een supersnelle reactie vanwege het tijdsverschil.
Wat kan ik nog meer doen, is er een manier dat ik via USPS kan regelen dat het pakket terug naar Nederland komt of moet ik gewoon afwachten en kijken of ze in Namibie zien dat het pakket naar Nederland toe moet?
Zoek de website van de post in Namibie op en kijk of je daar het USPS tracking nummer kan invoeren. Heb inmiddels mijn pakket binnen dat ook via een verkeerd land was gegaan en in principe wordt dit gewoon doorgestuurd ja. Ik ben er overigens wel zelf achteraan gegaan via twitter @USPSHelp maar normaal gesproken is het doorsturen door de post in het verkeerde land de normale gang van zaken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiwingHoofd
apis29 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:54:
[...]

Zoek de website van de post in Namibie op en kijk of je daar het USPS tracking nummer kan invoeren. Heb inmiddels mijn pakket binnen dat ook via een verkeerd land was gegaan en in principe wordt dit gewoon doorgestuurd ja. Ik ben er overigens wel zelf achteraan gegaan via twitter @USPSHelp maar normaal gesproken is het doorsturen door de post in het verkeerde land de normale gang van zaken ....
Had de NamPost ook nog even gemaild maar die gaven geen reactie, hopen dat @USPSHelp dat wel zal doen.
Net een mail gekregen met het bericht "Origin Post is Preparing Shipment".
Eventjes gegoogled en als het goed is zal het nu inderdaad hierheen gestuurd worden.

EDIT: Op de site van Namibia Post staat dat het pakketje "Departure from inward office of exchange" is. Na een beetje Gegoogled te hebben, betekent dit dat het pakketje terug naar het vliegtuig gaat om dan eindelijk naar Nederland te komen of dat het naar een verkeerd adres in Namibië toe gaat via de 'courier'.
Hier ben ik dus niet veel wijzer uit geworden.
Daarnaast zei het bedrijf waar ik het gekocht heb dat ik maar naar USPS moet gaan en een claim aan moet vragen. Ook heeft Namibia Post heeft nog niet gereageerd op mijn mail en het twitter account van @USPSHelp heeft nog niet op mijn 2 tweets gereageerd.

[ Voor 28% gewijzigd door TiwingHoofd op 16-12-2014 17:27 . Reden: Bijvoegende informatie die ik vergeten was. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Mijn pakketje is al vier dagen in Nederland met de status: cleared customs en even daarvoor Departed Processing Center.

Hebben jullie enig idee hoelang (evt schatting) ik nog zou moeten wachten voordat hij wordt gebracht?

Ik track hem via dm.mytracking.net/globegistics

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-04-2017
Je kunt je track&trace om laten zetten naar een Nederlandse track&trace via @PostNL twitter. Als mijn pakketten de status cleared customs heeft, dan ontvang ik het meestal binnen 2 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Iemand een advies wat ik het beste kan doen? Mijn pakketje heeft al meer dan een week dezelfde status;

Your item departed a transfer airport in Amsterdam-Schiphol, Amsterdam, NETHERLANDS on December 14, 2014 at 1:53 pm. The item is currently in transit to the destination.

USPS en POSTNL wijzen naar elkaar. Kan het gewoon zo zijn dat deze zending op Schiphol staat en nog niet aan de beurt is door de drukte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiwingHoofd
tescione schreef op maandag 22 december 2014 @ 11:48:
Iemand een advies wat ik het beste kan doen? Mijn pakketje heeft al meer dan een week dezelfde status;

Your item departed a transfer airport in Amsterdam-Schiphol, Amsterdam, NETHERLANDS on December 14, 2014 at 1:53 pm. The item is currently in transit to the destination.

USPS en POSTNL wijzen naar elkaar. Kan het gewoon zo zijn dat deze zending op Schiphol staat en nog niet aan de beurt is door de drukte?
Ik heb precies dezelfde melding gehad. Op 21 november was mijn pakketje departed op Schiphol, ipv dat het naar de douane en enzo ging. Het bleef zo'n 3 weken lang staan op departed. Ongeveer 2 weken geleden is het aangekomen in Namibië. USPS en PostNL wezen ook naar elkaar. Toen ik tegen PostNL zei dat ik niet naar USPS kan omdat zij naar PostNL wijzen, kreeg ik de melding dat ze 99X hun excuses aanboden dat postnl er niets aan kan doen en ze nog nooit mijn track & trace code gescand hebben.
Ik wacht nu nog steeds tot ik de melding krijg of het pakket zal worden bezorgd bij een verkeerd adres in Namibië of dat ze zien dat het daar niet heen moet en dus naar de verkoper of naar mij toe word gestuurd.

Veel succes met het terughalen van je pakket, ik kom er niet verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger1980
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09-2022
Hallo allemaal,

Mocht dit niet het juiste gedeelte zijn van dit forum om deze vraag te stellen op voorhand alvast mijn excuses.

Uit nieuwsgierigheid ben ik inmiddels een tijdje op zoek naar de specifieke regels rondom inklaringskosten van bestellingen. In Nederland gebeurt dit volgens mij door PostNL. In een aantal threads ben ik tegengekomen dat de ontvanger van een pakket te allen tijden verantwoordelijk is voor de inklaring bij de douane, ook bij fouten van PostNL waardoor zaken foutief niet ingeklaard zouden zijn. Dit zou logischerwijs moeten betekenen dat er een procedure is om zelf spullen in te klaren.

Een aantal keren werd de suggestie gedaan om bestelde producten zelf in te klaren, in plaats van gebruik te maken van PostNL en hun vaste tarieven hiervoor. Ik heb vervolgens gezocht naar meer informatie hierover maar ben weinig concreets tegen gekomen. Hopelijk kan iemand hier een duidelijk antwoord formuleren op de volgende vragen die voor mij blijven bestaan:

1. Is het (wettelijk) verplicht om een postbezorger (in dit geval PostNL) namens jouzelf de inklaring over te laten nemen?
2. Is het mogelijk om zelf te zorgen voor de inklaring van bestellingen uit het buitenland?
3. Zo ja op vraag 2, hoe gaat dit proces in zijn werk?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even mijn ervaring met UPS. Kleding besteld vanuit Australië.

Snel verstuurd, ligt 3 weken bij UPS. Zij komen het langsbrengen. 11.00 terwijl iedereen op het werk zit. Kan gebeuren.

Ik bel ze. "Nee meneer, we komen tussen 1800 en 1900!"
Je raad het al.. 1645 zijn ze er die dag. Dus weer niemand thuis

"Ja meneer, kom maar naar Utrecht om het te halen. We gaan het niet nog een keer langsbrengen, en anders wordt het terug gestuurd" >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbwoy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-09 00:42
Dit is ook de eerste keer dat ik uit de VS koop. Als USPS zegt dat je pakket bij de Douane ligt, krijg je dan 100% zeker hier import belasting over? of doen ze steekproeven. Het product zelf is $28 maar de verzenkosten waren $12. Had gelezen in dat topic dat het erg lang kon duren, hoe lang zal dat gemiddeld genomen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7IEzx69.png
edit: Gellukig is het snel gegaan bij de douane, vandaag pakketje gekregen en gelukkig geen importbelasting of btw erbij

[ Voor 77% gewijzigd door tweakerbwoy op 24-03-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Nee, is geen 100%, belasting betaal je pas boven een waarde van 22 euro voor de aankoop (exclusief verzendkosten). Alle info daarover kan je hier vinden.
Helaas ga je met de huidige koers boven de 22 euro uitkomen met een product van 28 dollar.

Steekproeven doen ze wel maar dat is om te controleren of het papierwerk en de (waarde van de) inhoud van het pakje overeenkomen. En om na te gaan of het product het land wel in mag.
In principe wordt er uitgegaan van de waarde die op het papierwerk staat vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pff... Moet ook even mijn ei kwijt hoor...

Anderhalve week geleden een cadeautje besteld voor mijn getuige (ga vrijdag trouwen), met USPS express international. Zou binnen 3 dagen geleverd worden voor de lieve som van 58 dollar.

Wat blijkt nu; waarschijnlijk is de levering niet op tijd. Wordt vrijdag of zaterdag, en das natuurlijk te laat.
Daarnaast moet ik nu nog eens €30,10 aan inklaring betalen voor een product van 27 euro.
Redelijk schandalig als je het mij vraagt!

Moet zeggen dat ik sowieso slechte ervaringen heb met post uit de USA.
Uit Azie, UK, noem maar op, altijd snel geleverd.
Lukt uit de USA haast nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
MikeyMan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:59:
Pff... Moet ook even mijn ei kwijt hoor...

Anderhalve week geleden een cadeautje besteld voor mijn getuige (ga vrijdag trouwen), met USPS express international. Zou binnen 3 dagen geleverd worden voor de lieve som van 58 dollar.

Wat blijkt nu; waarschijnlijk is de levering niet op tijd. Wordt vrijdag of zaterdag, en das natuurlijk te laat.
Daarnaast moet ik nu nog eens €30,10 aan inklaring betalen voor een product van 27 euro.
Redelijk schandalig als je het mij vraagt!

Moet zeggen dat ik sowieso slechte ervaringen heb met post uit de USA.
Uit Azie, UK, noem maar op, altijd snel geleverd.
Lukt uit de USA haast nooit.
Inklaring rekenen ze ook de postkosten mee, zeker als ze op de factuur vermeld staan. En er komen natuurlijk nog de 13.5 (of gelijk welk bedrag PostNL rekent voor inklaring) bij... Dan klopt het ongeveer hoor. Volgende keer rekening mee houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das toch absurd. Als ik een pakket bestel wat er drie weken over mag doen betaal ik inklaring over 18 dollar, en nu het sneller verstuurd wordt over 60 dollar? Slaat echt nergens op.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:53
MikeyMan schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:07:
Das toch absurd. Als ik een pakket bestel wat er drie weken over mag doen betaal ik inklaring over 18 dollar, en nu het sneller verstuurd wordt over 60 dollar? Slaat echt nergens op.
Zo is het nu eenmaal... Volgende keer http://invoerkosten.nl/ gebruiken (of http://www.invoercalculator.be/ in het geval van België) ;)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.