USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
@NeoSoulStar

Wow, 800,-, daar zou iedereen wel chagrijnig van worden.
Mag ik vragen hoe/waar je hebt besteld ? via eBay, met PP kopers bescherming ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 21:42
@Yippie,

Heb wat besteld bij : http://shop.theamazingjellyfish.com/

Is wat voor thuis en voor in een bar/winkel van vrienden, alles in 1x besteld via de webshop en betaald via paypal.

Status staat nog steeds dat het in het sorteer centrum ligt bij post NL, maar nu even geen zin om weer te bellen en te horen dat het nog steeds hier ligt om verzonden te worden naar de afzender.

Vraag me nog steeds af waar het fout gegaan is, omdat overal het goede adres op staat, order, verzend gegevens en ik ook nog steeds met de 3S code en mijn postcode kan inloggen op Post NL.

Enigste verklaring dat Post NL me geef is dat de afzender een fout gemaakt heeft met het adres op het pakje, ongeacht overal het goede adres op staat, maar ja, hoe ga je dat nu bewijzen...

Denk stiekem dat Post NL gewoon slordig is geweest en geen schuld wil bekennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TarikG
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-03 11:18
Hallo,

Gisteren wat waterpijp tabak besteld uit US vandaag heb ik een LN code gekregen kan nog steeds niks zien op de website van USPS.

Wie heeft hier eerder tabak besteld uit het buitenland ?

Update :

Als ik me track en trace nummer bekijk staat er het volgende :

Delivery status information is not available for your item via this web site. A return receipt after mailing may be available through your local Post Office.

Dus ben benieuwd

[ Voor 43% gewijzigd door TarikG op 02-08-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 15:27
Wat leuks voor moeder-de-vrouw besteld bij Etsy.com .. staat nu een week op

July 25, 2012 11:31 pm CHICAGO, IL 60666 Processed through USPS Sort Facility

Verder niks.. dat is de laatste status. Verkoopster is erg genegen mee te denken maar die geeft aan al vaker naar NL verstuurd te hebben, en dat de pakketjes via Chicago de USA verlaten. Best mogelijk allemaal, maar ondanks dat het pakketje 'slechts' 10 dollar waard is (zonder te sjoemelen :) ) word ik hier wel ongeduldig van.

EDIT : Nou ja zeg. Vandaag gewoon afgeleverd. T&T stopte bij mij dus gewoon nadat het in Chicago door het sorteercentrum gegaan is.

[ Voor 12% gewijzigd door DigitalExorcist op 03-08-2012 18:45 ]

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook problemen met mijn pakketje. Eind juli vanuit de VS verstuurd, volgens de Amerikaanse track site staat 'ie nu op "addressee can not be located, returned to sender".
Postnl kan niets in hun systeem vinden, heb de verzender maar een mailtje gestuurd.
Ik hoop dat de verzender meewerkt, het gaat om een aankoop via ebay. (Al meerdere keren via ebay gekocht, nooit verzendproblemen gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
TarikG schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 13:20:
Hallo,

Gisteren wat waterpijp tabak besteld uit US vandaag heb ik een LN code gekregen kan nog steeds niks zien op de website van USPS.

Wie heeft hier eerder tabak besteld uit het buitenland ?

Update :

Als ik me track en trace nummer bekijk staat er het volgende :

Delivery status information is not available for your item via this web site. A return receipt after mailing may be available through your local Post Office.

Dus ben benieuwd
Heb je dit wel is vaker besteld ?
Op tabak/cigaretten zit accijns wat het een flink stuk duurder zal maken tenzij het als postpakket erdoorheen glipt.
DigitalExcorcist schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:32:
Wat leuks voor moeder-de-vrouw besteld bij Etsy.com .. staat nu een week op

July 25, 2012 11:31 pm CHICAGO, IL 60666 Processed through USPS Sort Facility

Verder niks.. dat is de laatste status. Verkoopster is erg genegen mee te denken maar die geeft aan al vaker naar NL verstuurd te hebben, en dat de pakketjes via Chicago de USA verlaten. Best mogelijk allemaal, maar ondanks dat het pakketje 'slechts' 10 dollar waard is (zonder te sjoemelen :) ) word ik hier wel ongeduldig van.

EDIT : Nou ja zeg. Vandaag gewoon afgeleverd. T&T stopte bij mij dus gewoon nadat het in Chicago door het sorteercentrum gegaan is.
Had je wel na een werkweek contact opgenemen met PostNL voor je omnummering ?
Is het nr achteraf wel te traceren, eventueel via Mijnpakket.nl
Fly-guy schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 10:28:
Ook problemen met mijn pakketje. Eind juli vanuit de VS verstuurd, volgens de Amerikaanse track site staat 'ie nu op "addressee can not be located, returned to sender".
Postnl kan niets in hun systeem vinden, heb de verzender maar een mailtje gestuurd.
Ik hoop dat de verzender meewerkt, het gaat om een aankoop via ebay. (Al meerdere keren via ebay gekocht, nooit verzendproblemen gehad).
Contact opgenomen reeds met verkoper/ster ?
Bij PostNL niks bekend ?

De foutmelding kan van alles zijn, meest voor de hand liggend is natuurlijk dat verzendende partij een incompleet of fout afleveradres heeft doorgegeven aan USPS.
Dat hoeft echter niet, dat kan de verzendende partij dus navragen bij USPS.

[ Voor 57% gewijzigd door Yippie op 13-08-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Yippie schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 11:45:

[...]

Contact opgenomen reeds met verkoper/ster ?
Bij PostNL niks bekend ?

De foutmelding kan van alles zijn, meest voor de hand liggend is natuurlijk dat verzendende partij een incompleet of fout afleveradres heeft doorgegeven aan USPS.
Dat hoeft echter niet, dat kan de verzendende partij dus navragen bij USPS.
Postnl, een erg aardige vrouw trouwens heeft twee systemen gechecked, kon mijn zending aan de hand van mijn US tracking nummer niet vinden. Volgens haar betekent dat dat het pakket nooit in ons land is aangekomen.
Sowieso is de tracking status wat apart, van de VS via Noorwegen naar Nederland:
Customs Clearance
August 09, 2012, 7:16 am
NETHERLANDS
Proof of Delivery
Processed Through Sort Facility
August 09, 2012, 7:15 am
NETHERLANDS
Addressee cannot be located - Item returned to sender
August 06, 2012, 7:06 pm
NORWAY
Customs clearance processing complete
August 03, 2012, 8:45 pm
NORWAY
Customs Clearance
August 03, 2012, 7:23 pm
NORWAY
August 03, 2012, 7:23 pm
NORWAY
July 31, 2012, 10:30 pm
ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Uiteraard gisteren een mailtje via ebay naar de verkoper gestuurd, nog geen antwoord, maar zo snel verwacht ik dat natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalExorcist
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 15:27
Fly-guy schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 12:24:
[...]

Postnl, een erg aardige vrouw trouwens heeft twee systemen gechecked, kon mijn zending aan de hand van mijn US tracking nummer niet vinden. Volgens haar betekent dat dat het pakket nooit in ons land is aangekomen.
Sowieso is de tracking status wat apart, van de VS via Noorwegen naar Nederland:

[...]

Uiteraard gisteren een mailtje via ebay naar de verkoper gestuurd, nog geen antwoord, maar zo snel verwacht ik dat natuurlijk ook niet.
Er staat bij Netherlands "proof of delivery"... nou... laat ze dat bewijs maar eens zien dan. Die track&trace verzint natuurlijk niet zelf dat ie ineens in Nederland geweest is.

There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
DigitalExcorcist schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:11:
[...]

Er staat bij Netherlands "proof of delivery"... nou... laat ze dat bewijs maar eens zien dan. Die track&trace verzint natuurlijk niet zelf dat ie ineens in Nederland geweest is.
Die tekst is niet wat het lijkt. Op de tracksite van usps is die tekst een knop en met die knop kun je instellen hoe je het bewijs uiteindelijk wilt ontvangen, bijvoorbeeld via email of hardcopy. Het geeft ook aan, na het kiezen van de methode dat er nog geen levering heeft plaatsgevonden.
Het pakket is trouwens nog wel ergens in een proces. Vanochtend is er weer een regel bijgekomen dat het pakket "customs" heeft "gecleared". Wederom postnl gebeld, niets in hun systeem.
Ik heb een beetje hoop dat er in de VS wat verkeerd gegaan is en dat het pakket naar Noorwegen is gestuurd. De melding dat de geadresseerde niet gevonden kan worden en dat het pakket terug gestuurd is is denk ik het resultaat van een beperkt aantal mogelijkheden om deze fout in het systeem te zetten en dat daarna het pakket alsnog naar ons land is verstuurd.
Ik wacht nog een paar dagen om te zien of de status verder veranderd. Zo niet, ga ik de verzender vragen bij de USPS een onderzoek te starten.
Heb inmiddels al wel contact met de verzender en hij geeft aan mijn huidige adres gebruikt te hebben, wat aangeeft dat er zowel San mijn als zijn kant geen fouten gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Laatste 3 pakketjes allemaal weer binnen een week binnen (laatste twee zelfs weer binnen 4 dagen zoals vanouds 8) ). Waarde was dan ook maar zo'n $24 per keer ... Twee items in een verzending kost maar $3-4 meer aan verzendkosten; maar ieder item apart bestellen scheelt ellendig lang wachten en btw + inklaringskosten :*)

[ Voor 50% gewijzigd door apis29 op 14-08-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Daar waar postnl gisteren om een uur of elf me verzekerde dat het pakketje absoluut niet in ons land kon zijn, ze konden immers niets vinden in hun systeem en het systeem had het altijd bij het juiste eind, stond drie uur later de postbode voor de deur met het "vermiste" pakketje.

Eind goed, al goed, maar het blijft bizar hoe slecht een track/trace systeem werkt/kan werken en dat onze "post trots(*)" blijkbaar pakketjes kan bezorgen welke ze niet kennen...

(*) de trots is sinds de privatisering wel weg.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 21:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Het is dus normaal dat de tracking een tijd niet werkt?
Heb hier ook zo iets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Acceptance
August 29, 2012, 12:42 pm

TAYLOR, MI 48180 

International Letter    

Electronic Shipping Info Received   

August 29, 2012

Verder nog geen updates gehad terwijl het al meer dan 20 dagen geleden is. Ze hadden eerst een estimate van 10 tot 12 werkdagen maar daar zijn ze al overheen..

• troftnom
  • Laatst online: 29-05 00:16
FirstClass Mail toevallig?

Kan natuurlijk zijn dat afhankelijk van item/waarde/papierwerk erop het nog via de Douane afgehandeld wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Dank je voor reactie. Nee, USPS Priority Mail International. Maar waar de Priority voor staat |:(
Maar hij zou dan niet moeten aangeven dat hij het land al binnen is? Want nu lijkt het alsof de verzender alleen een electronisch bonnetje heeft aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
8 September 2012 is het pakketje verzonden, volgens 49th Street Wireless Inc
Heb tot op heden niks ontvangen, de vervoerder is USPS, heb met PostNL gebeld om te vragen of zei,
weten of het pakketje bij de douane ligt, maar ze kennen het volgnummer niet: LN nummer.
Hoe kom ik er nu achter of mijn pakketje al in Nederland is ?

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Van wat ik hier lees schijnt PostNL sommige zendingen als brievenbuspost te verzenden..dus zonder tracking.
Heb zelf PostNL gemailt met de track&trace van USPS maar dit wordt volgens hen afgehandeld door Prime Expres USPS..
Zit er aan te denken om de verkoper in gebreke te stellen, duurt wel erg lang nu..kan niet verifieren of hij iets verzonden heeft.

EDIT: Toevalligerwijs, toen ik de vorige post zat te schrijven werd er aangebeld door de postbode. Aan de tracking van USPS heb je dus echt niks.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_gadget op 22-09-2012 14:24 ]

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 14:16

Blord

Hello Kitty !

Ik had een pakje besteld in China en door DHL Express laten bezorgen. Normaal duurt dit 2-3 werkdagen wereldwijd maar dan moet de douane wel meewerken. Het ligt daar bijna 3 weken op de schappen. :( 8)7
Volgende keer hou je beter smeergeld klaar.

http://www.dhl.be/content...=DHL&AWB=4700941431%0D%0A

[ Voor 7% gewijzigd door Blord op 22-09-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432527

Hallo allemaal,

Op 17 augustus is er een pakketje verzonden uit Amerika met USPS first class met waarde $15 incl verzending. Op de site waar ik dit pakketje besteld heb stond dat het in zeldzame gevallen 8 weken kan duren. Daar ga ik dus maar van uit :/ Denken jullie dat die bij de douane ligt? En dat ik dan sowieso inklaringskosten moet betalen, ook al is de waarde zo laag? En is deze levertijd eigenlijk wel normaal met USPS first class?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Met die waarde ingevuld op het papierwerk zou deze niet bij de douane terecht horen te komen (waarde product lager dan 21 euro). Tenzij er iets in zit dat in ons land niet ingevoerd mag worden en men dat heeft gezien...

Dit lijkt in ieder geval wel erg lang te duren, tenzij het per boot is gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door troftnom op 03-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432527

troftnom schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 21:11:
Met die waarde ingevuld op het papierwerk zou deze niet bij de douane terecht horen te komen (waarde product lager dan 21 euro). Tenzij er iets in zit dat in ons land niet ingevoerd mag worden en men dat heeft gezien...

Dit lijkt in ieder geval wel erg lang te duren, tenzij het per boot is gegaan.
Best vreemd dan. Dat het illegaal zou zijn lijkt me sterk, het is een poster :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

Priority Mail International Parcels | Customs Clearance | November 06, 2012, 9:10 am | NETHERLANDS | International Parcels

In Nederland arriveren is best snel gegaan, hopen dat 'Customs Clearance' ook een beetje opschiet. Mechanisch toetsenbord van € 163,- inclusief verzenden, hopelijk geen dure narekening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Omslagpunt ligt bij 150 euro exclusief verzenden. Daaronder betaal je in jouw geval enkel BTW en 12,50 aan PostNL. Daarboven krijg je nog te maken met invoerrechten als die er zijn voor zo'n item. Dat is mogelijk wel uit te zoeken op de douane site hoe duur je narekening dan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 11:05

TheNephilim

Wtfuzzle

troftnom schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 17:29:
Omslagpunt ligt bij 150 euro exclusief verzenden. Daaronder betaal je in jouw geval enkel BTW en 12,50 aan PostNL. Daarboven krijg je nog te maken met invoerrechten als die er zijn voor zo'n item. Dat is mogelijk wel uit te zoeken op de douane site hoe duur je narekening dan wordt.
Ah oké, thanks voor de info! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 10:56

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Momenteel is er een pakketje onderweg naar mij vanuit Hong Kong. Dit gaat via FedEx International Priority. De 9e is het verzonden en momenteel is de status "Clearance in progress" te Amersfoort.

Maar omdat het een Prioritylevering is zou het allemaal wat sneller moeten gaan. Waar ik echter niet achter kan komen is het volgende. Alle pakketten moeten door de douane. Bij FedEx International Priority gaat dit veel sneller dan bij een standaard USPS verzending. Hoe kan dat?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
De echte douane bekijkt niet elk pakje dat het land binnenkomt, ze nemen steekproeven of kijken gericht naar een bepaald soort zendingen (verwacht ik). Zijn ook op zoek naar namaak, drugs en andere zaken die het land niet in mogen.
De vervoerders doen het meeste, als het papierwerk in orde is bestaat dit ook alleen uit het berekenen van de importkosten. Vaak dus niet meer dan de BTW en de kosten die ze voor hun service berekenen. Dat mogen ze dus blijkbaar zelf doen.
PostNL heeft er ook wat over op hun website staan: http://www.postnlpakkette...ket-ontvangen/buitenland/

De vervoerder kan dus zelf de volgorde van verwerken bepalen, vandaar dat ze sommige zendingen dus sneller kunnen laten gaan.

Dit geldt trouwens niet voor "gewone" priority USPS zendingen, mijn ervaringen zijn dat die echt niet sneller door PostNL verwerkt worden als het om het douane gedeelte gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dus ik kan er vanuit gaan dat mijn pakketje rond de estimated time of delivery (18:00 vandaag) wordt bezorgd, terwijl het pakje nog "Clearance in progress" als status heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor zal je toch echt bij Fedex zelf moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

troftnom schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:49:
Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor zal je toch echt bij Fedex zelf moeten zijn.
Zie m wel verschijnen (of niet). :) It has no haste.

Dus... Niet bezorgd gisteravond. Nu staat er:

Estimated delivery :
N/A

In transit
Clearance in progress
AMERSFOORT, NL

Jammer! Maar ja, niks aan te doen. ;(

[ Voor 26% gewijzigd door Tjebakka op 13-11-2012 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Indien ik inklaringskosten moet betalen, zal dit dat zichtbaar moeten zijn in het track en trace systeem van PostNL? Hoop dat iemand mij daar antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-05 08:50
Indien ik inklaringskosten aan PostNL moet betalen, zal dit dan zichtbaar zijn in het track en trace systeem van PostNL? Hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Nee dat word niet zichtbaar. De postbode komt bij je aan de deur en je mag contant gepast betalen. (ja, belachelijk, ik weet het).

Als de opgegeven waarde niet klopt volgens TNT krijg je een brief thuis.

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497335

-

[ Voor 177% gewijzigd door Anoniem: 497335 op 15-01-2013 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik doe met jullie mee...

17 januari een processor voor me op de post gedaan in de US. Staat nu al sinds de 18e op de status :
Carrier:

USPS

Status:

ACCEPTEDIN TRANSITDELIVERED

Processed through USPS Sort Facility

Jan-18-13, 08:38 AM, LOS ANGELES, CA 90009
Schiet lekker op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 501556

Het pakketje is de 2 jan in amerika verstuurd en 4 feb hier in nederland aangekomen bij Processed Through Sort Facility en verder is er nog steeds niks veranderd.

Iemand tips ? Kan ik het pakketje beter zelf ophalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Waar wil je het ophalen dan? ;)
Om wat voor zending gaat het eigenlijk? Zoals je in de topic heb kunnen lezen gaan zendingen met een waarde onder de 21 euro gewoon meteen door naar je. Daarboven moet bepaald worden wat je mag betalen voor het invoeren, en daarnaast heb je nog kans dat de douane een kijkje wil nemen wat er precieus inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
Als het bij PostNL douane ligt kan bellen helpen.
Ze zullen altijd zeggen dat ze niets voor je kunnen doen maar tot nu toe altijd "toevallig" na een belletje was het pakket ineens behandeld.
Telefoon: 020-5873400

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 15:44
Ik heb via ebay een SSD gekocht. Bij de bevestiging werd aangegeven dat hij tussen 4 en 8 februari bezorgd zou worden. Het is inmiddels 18 februari en ik heb nog niets ontvangen.

De verkoper geeft aan dat het pakket netjes bij USPS is aangemeld. Echter met de track & trace code krijg ik niets te zien.

Inmiddels ook contact gehad met PostNL en die geven aan dat het pakketje bij hun niet bekend is. Zij zeggen:

Bij ons niks bekend. zending is International Letter deze worden in NL alleen van trackingcode voorzien als er inklaringskosten zijn of wanneer het qua afmetingen niet door de brievenbus past. Heb voor je gezocht maar dus niks gevonden. ^FP

Kan ik er nu op een andere manier achterkomen waar het pakketje, of brief (omdat hij verpakt is als international letter) nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:30

-d-

Op welke site check je de track & trace code? USPS of PostNL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerrutcamaro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-03-2024
international letter kan wat langer duren, gewoon de 45 dagen claimtermijn in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dennuske1983 schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:25:
Ik heb via ebay een SSD gekocht. Bij de bevestiging werd aangegeven dat hij tussen 4 en 8 februari bezorgd zou worden. Het is inmiddels 18 februari en ik heb nog niets ontvangen.

De verkoper geeft aan dat het pakket netjes bij USPS is aangemeld. Echter met de track & trace code krijg ik niets te zien.

Inmiddels ook contact gehad met PostNL en die geven aan dat het pakketje bij hun niet bekend is. Zij zeggen:

Bij ons niks bekend. zending is International Letter deze worden in NL alleen van trackingcode voorzien als er inklaringskosten zijn of wanneer het qua afmetingen niet door de brievenbus past. Heb voor je gezocht maar dus niks gevonden. ^FP

Kan ik er nu op een andere manier achterkomen waar het pakketje, of brief (omdat hij verpakt is als international letter) nu is?
Ligt gewoon op de inklaring te wachten, waarschijnlijk per First Class Mail verzonden (merk dat bij Priority wel snel wordt omgenummerd)? Had ik een tijdje terug ook, lag er al 3 weken en had via twitter gevraagd om te kijken of m'n USPS code al was omgezet maar ze konden niks vinden. Paar dagen later de post aan de deur en ik mocht betalen :/ ... En dat van mij pastte niet door de brievenbus dus had sowieso wel een NL nummer moeten krijgen, inklaring of niet. Mischien een dag voor ze aan de deur stonden kreeg het pas een NL nummer, maar niks aan mij doorgegeven natuurlijk. Dat MijnPakket werkt volgens mij ook voor geen meter ...

Ben nu ook weer aan het wachten, had gehoopt afgelopen zaterdag of vandaag wat te krijgen maar zal wel weer aan de beurt zijn daaro.

edit: Blijkbaar niet "aan de beurt", zoals 't hoort bij deze koers, wel anderhalve+ week geduurt ... (ook niet lang natuurlijk maar als je niet langer dan een week gewend bent en langer dan een week meestal inklaring betekende, was deze wel eens aardig voor de verandering)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 23-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik wacht al maar dan een maand op een pakketje uit de VS. Verzonden als international letter via USPS. Tot Jamaica NY was het traceerbaar. Vandaar vermoed ik richting NL vertrokken. En toen stilte.
Al een week met postnl via Twitter aan het bakkeleien. Maar ze kunnen niks vinden zeggen ze. Zo'n international letter doet er volgens hen minimaal 4 weken over...
Wat voor stappen kan ik nu ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Minimaal 4 weken is onzin natuurlijk. Is waarschijnlijk wel met de goedkoopste verzendoptie verstuurd, dan kan dus langer duren. Al helemaal als je nog met inklaring of zelfs douane te maken krijgt. Is de waarde boven de 22 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn von Z.
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-04 12:03
Ik heb mezelf tamelijk vergist. Bij het kopen van een Nexus 4 op eBay was ik in de veronderstelling dat deze met UPS verzonden werd. Met UPS heb ik goede ervaringen; betrouwbaar en stipt. Betreffende USPS, daar heb ik geen voorgaande ervaringen mee, maar ik ben er niet echt tevreden over.

Het pakket is vrijdag 12 april middels Express Mail International verzonden waarbij de reis-/ verzendtijd 7 tot 9 dagen zou bedragen, waar vandaag de 9e dag is. Op eBay wordt ook vermeld dat ik het pakket tussen woensdag 17 april en vrijdag 19 april kan verwachten. Wanneer ik het pakket echter met de eBay app volg, kan ik het pakket op vrijdag 19 verwachten.

De Track & Confirm log ziet er als volgt uit:
2013-04-13, 16:20:00, ISC SAN FRANCISCO (USPS)

Arrived at Sort Facility
2013-04-13, 16:19:00, ISC SAN FRANCISCO (USPS)

2013-04-12, 17:28:00, SAN FRANCISCO, CA 94128

Dispatched to Sort Facility
2013-04-12, 13:11:00, SAN MATEO, CA 94402

Acceptance
2013-04-12, 12:46:00, SAN MATEO, CA 94402

Depart USPS Sort Facility
2013-04-12, 00:00:00, SAN FRANCISCO, CA 94128
Een beetje een vreemde gang van zaken dat het pakket tussen SF en SM heen en weer is gestuurd, maar goed. Naar een beetje zoeken op internet kwam ik er achter dat Post.nl de zending overneemt wanneer deze bij de is douanne gearriveerd. Het bovenstaande overzicht geeft echter niet aan dat het pakket uberhaupt ingeladen is op een vlucht naar Nederland, alleen dat deze verwerkt is in het International Service Center.

Middels Twitter heb aan ik PostNL het pakket' corresponderende 3S(?) nummer aangevraagd. Alvorens lange tijd bezet te zijn door diens helpdesk probeer ik het eerst via deze weg.

Gelukkig ben ik beschermd door eBay Buyers Protection en kan ik in het ergste geval mijn geld terug krijgen. Wanneer ik meer weet, zal ik deze informatie plaatsen.

---

Middels Google ben ik in de Gathering terecht gekomen. Na enkele pagina's te hebben gelezen kwam ik soortgelijke problemen tegen, echter niet in combinatie met verzendmethode Express Mail International.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Martijn von Z. schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:35:
Ik heb mezelf tamelijk vergist. Bij het kopen van een Nexus 4 op eBay was ik in de veronderstelling dat deze met UPS verzonden werd. Met UPS heb ik goede ervaringen; betrouwbaar en stipt. Betreffende USPS, daar heb ik geen voorgaande ervaringen mee, maar ik ben er niet echt tevreden over.

Het pakket is vrijdag 12 april middels Express Mail International verzonden waarbij de reis-/ verzendtijd 7 tot 9 dagen zou bedragen, waar vandaag de 9e dag is. Op eBay wordt ook vermeld dat ik het pakket tussen woensdag 17 april en vrijdag 19 april kan verwachten. Wanneer ik het pakket echter met de eBay app volg, kan ik het pakket op vrijdag 19 verwachten.

De Track & Confirm log ziet er als volgt uit:

[...]

Een beetje een vreemde gang van zaken dat het pakket tussen SF en SM heen en weer is gestuurd, maar goed. Naar een beetje zoeken op internet kwam ik er achter dat Post.nl de zending overneemt wanneer deze bij de is douanne gearriveerd. Het bovenstaande overzicht geeft echter niet aan dat het pakket uberhaupt ingeladen is op een vlucht naar Nederland, alleen dat deze verwerkt is in het International Service Center.

Middels Twitter heb aan ik PostNL het pakket' corresponderende 3S(?) nummer aangevraagd. Alvorens lange tijd bezet te zijn door diens helpdesk probeer ik het eerst via deze weg.

Gelukkig ben ik beschermd door eBay Buyers Protection en kan ik in het ergste geval mijn geld terug krijgen. Wanneer ik meer weet, zal ik deze informatie plaatsen.

---

Middels Google ben ik in de Gathering terecht gekomen. Na enkele pagina's te hebben gelezen kwam ik soortgelijke problemen tegen, echter niet in combinatie met verzendmethode Express Mail International.
Ik neem aan dat Depart from sort facility op het busje slaat die het pakketje komt ophalen dus zo vreemd is dat verder niet bij uitgebreide tracking zoals bij Express. Vreemder is wel dat het zo lang duurt en hij blijkbaar nog niet eens in NL is aangekomen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:04

ManiacsHouse

Scheisse!

troftnom schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 18:00:
Minimaal 4 weken is onzin natuurlijk. Is waarschijnlijk wel met de goedkoopste verzendoptie verstuurd, dan kan dus langer duren. Al helemaal als je nog met inklaring of zelfs douane te maken krijgt. Is de waarde boven de 22 euro?
Volgens mij ligt het puur aan postnl en de douane. Zowaar gister een briefje in de bus of ik even € 24 wil dokken als ze het pakket komen bezorgen. Volgens USPS en de verzender is het pakket al op 12 maart richting NL vertrokken en zou er moeten zijn. Ik vermoed dat het bij de douane/postnl een grote zooi is.

Zojuist pakket ontvangen. Mocht 24 euro betalen. En dat na 3 weken in een loods te hebben gelegen. Recent zat iemand in de 2de kamer te zeiken dat er te weinig werd gecontroleerd op invoer. Prima als ze vaker geld gaan vangen maar zorg dan wel dat het ook gewoon direct naar de ontvanger gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Inderdaad, vandaar ook mijn eerdere vraag over de waarde. Is die hoger dan 22 euro dan kan je er zo een paar weken bij optellen voordat de post het heeft afgehandeld. Douane zelf komt er nauwelijks aan te pas, die nemen vrijwel alleen steekproeven ter controle.

[ Voor 7% gewijzigd door troftnom op 20-04-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 20:44
Heb een tijd geleden iets besteld vanuit Japan en dit me EMS laten shippen naar Nerderland, het pakket zelf ligt nu echter al enkele dagen bij de Duane.

Als ik naar postnl bel (via 0900-0570), dan zeggen ze mij dood leuk dat ze niet weten hoelang het duurt. Ze zeggen zelfs dat het 30 dagen kan duren(Pardon!!).
Dibbuz schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:20:
Als het bij PostNL douane ligt kan bellen helpen.
Ze zullen altijd zeggen dat ze niets voor je kunnen doen maar tot nu toe altijd "toevallig" na een belletje was het pakket ineens behandeld.
Telefoon: 020-5873400
Nu heb ik na aanleiding hiervan naar het bovenstaande nummer gebeld, om navraag te doen bij inklaringen. Maar als ik dit nummer bel krijg ik direct een bandje dat zegt dat dit nummer buiten gebruik is en mij doodleuk weer doorverwijst naar het niks zeggende nummer 0900-0570.

Weet toevallig iemand hier nog een ander nummer dat ik zou kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:11

TiMMieJ

PSN: Orixez

ManiacsHouse schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 00:36:
Ik wacht al maar dan een maand op een pakketje uit de VS. Verzonden als international letter via USPS. Tot Jamaica NY was het traceerbaar. Vandaar vermoed ik richting NL vertrokken. En toen stilte.
Al een week met postnl via Twitter aan het bakkeleien. Maar ze kunnen niks vinden zeggen ze. Zo'n international letter doet er volgens hen minimaal 4 weken over...
Wat voor stappen kan ik nu ondernemen?
Dit heb ik nu ook al een tijdje met een pakket via Ebay. Laatste scan is 23 maart 2013 bij Jamaica NY...

March 23, 2013 12:25:00 JAMAICA, NY 11430 PROCESSED THROUGH USPS SORT FACILITY

Sindsdien niet meer gewijzigd en PostNL kon vorige week vrijdag niets vinden nog. Blijf maar rustig wachten tot volgende week vrijdag dan zijn de 6 weken voorbij en zal dan de seller nog eens contacten.

Edit:
Mijn pakketje is verstuurd met: First-Class Package International Service

[ Voor 4% gewijzigd door TiMMieJ op 24-04-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier ook problemen met mijn zending vanuit Amerika (gewoon USPS Priority Mail International). Verstuurd op 26 maart. Laatste update op 29 maart (in de US). Sindsdien is het stil en PostNL kan niks vinden...

[ Voor 11% gewijzigd door Snoop op 24-04-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500020

Beste mensen. Houden jullie er rekening mee dat een verzendtijd van bijv. 8 - 15 dagen in werkelijkheid 2 tot 4 weken is? Ze hebben het over werkdagen. Ook kan een pakket helaas bij meerdere douaneposten worden gecontroleerd.

Zo is mijn iPad hoes eerst in Duitsland bij de douane beland, en daarna ook bij Nederland. Blijkbaar vertrouwen ze elkaar niet helemaal :-)

Geduld is een schone zaak bij bestellingen uit het buitenland.

Ook om rekening mee te houden : Het terrorisme van Boston en de brieven met vreemde poeders die zijn ontvangen, dit kan natuurlijk ook voor vertraging zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 500020 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:26:
Beste mensen. Houden jullie er rekening mee dat een verzendtijd van bijv. 8 - 15 dagen in werkelijkheid 2 tot 4 weken is? Ze hebben het over werkdagen. Ook kan een pakket helaas bij meerdere douaneposten worden gecontroleerd.

Zo is mijn iPad hoes eerst in Duitsland bij de douane beland, en daarna ook bij Nederland. Blijkbaar vertrouwen ze elkaar niet helemaal :-)

Geduld is een schone zaak bij bestellingen uit het buitenland.

Ook om rekening mee te houden : Het terrorisme van Boston en de brieven met vreemde poeders die zijn ontvangen, dit kan natuurlijk ook voor vertraging zorgen.
Dat is echt onzin in de meeste gevallen ime. Laatste twee keer weer binnen een week binnen. Eerste op een maandag verstuurd en zaterdag binnen, tweede woensdag verzonden en dinsdag erop binnen ... Allebei met First Class, wel zo goed als de meesten via Los Angeles ...

Maar geduld is idd een schone zaak: geduld met de lokale post ja en de snelheid waarmee ze inklaren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 25-04-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Maar wat was de waarde die aangegeven stond op die twee gevallen?

Mijn ervaringen zijn dat dat het allerbelangrijkste is voor de snelheid van ontvangst. Boven de 22 euro krijg je namelijk automatisch te maken met invoerkosten en daardoor soms flinke vertraging. Onder dat bedrag (tenzij de douane een steekproef neemt) gaat je pakje gewoon meteen door naar je adres. Dan is het er inderdaad wel binnen een week, en anders kan je daar zo een week bij optellen. Als er iets niet klopt en ze om extra info vragen kan je daar zo nog extra tijd bij rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
troftnom schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:48:
Maar wat was de waarde die aangegeven stond op die twee gevallen?

Mijn ervaringen zijn dat dat het allerbelangrijkste is voor de snelheid van ontvangst. Boven de 22 euro krijg je namelijk automatisch te maken met invoerkosten en daardoor soms flinke vertraging. Onder dat bedrag (tenzij de douane een steekproef neemt) gaat je pakje gewoon meteen door naar je adres. Dan is het er inderdaad wel binnen een week, en anders kan je daar zo een week bij optellen. Als er iets niet klopt en ze om extra info vragen kan je daar zo nog extra tijd bij rekenen.
Ik weet er alles van ja 8)7 . M'n record is 5 weken, dat duurde zo lang dat ze gewoon de 30 dagen overschreden hadden volgens mij. Ik had nog een brief gekregen om de waarde op te geven, Paypal kopietje meegestuurd en zonder wat bij te hoeven betalen binnen gekregen (was 70 of 120 euro).
Maar dit laatste pakketje was $40 op gezet, kan de rest niet lezen omdat er een sticker overheen geplakt is. Volgens mij is "merchandise" aangevinkt, andere was $20 en "other" ...
Maar ik heb ook zo vaak uit Japan wat gehad met gewoon 120 euro oid erop (in Yen dan) en ook binnen een week in huis. Volgens mij nog een keer ene vrijdag op de post gedaan en de dinsdag erop al binnen maar dat was vlak voor de kerst ... (mischien doen ze dan extra hun best om het op tijd bij de mensen te krijgen :*) ).

Overigens, dacht ik dat je bedoelde dat USPS er 2-4 weken over doet en met mijn voorbeelden wilde ik aantonen dat dat bijna nooit het geval is. De vertraging zit inderdaad meestal hier ... (weet niet of ze dat meenemen in hun geschatte verzendduur)

[ Voor 24% gewijzigd door apis29 op 25-04-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
apis29 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:52:
[...]
Overigens, dacht ik dat je bedoelde dat USPS er 2-4 weken over doet en met mijn voorbeelden wilde ik aantonen dat dat bijna nooit het geval is. De vertraging zit inderdaad meestal hier ... (weet niet of ze dat meenemen in hun geschatte verzendduur)
Dat was een ander die het daar over had. Ik ben het met je eens dat USPS zelf er niet zolang over doet, vertraging hier zullen ze ook vast niet meenemen in hun schatting. De goedkoopste verzend optie wil er nog wel eens wat langer over doen, dat zal wel als laatste het vliegtuig ingaan als er nog plaats voor over is.

In het algemeen loont het trouwens nauwelijks om voor verzending met USPS voor een duurder en zogenaamd snellere bezorging te kiezen als de waarde hoger dan 22 euro is. Het verwerken voor de invoerkosten gaat er namelijk naar wat ik er van gemerkt hebt niet sneller door. Je sluit gewoon aan in het rijtje en loopt daardoor in verhouding zoveel vertraging op dat het niet loont om meer te betalen voor snellere verzending tot in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-05 08:16
Mijn huidige pakketje uit Amerika is zeer snel gegaan.
Samenvatting:
April 19, 2013 --- US Shipment has left seller facility and is in transit to carrier
April 22, 2013 --- NETHERLANDS Initiated customs clearance process
Nu PostNL via twitter benaderd voor een 3S code. Pakketje is ruim 400 dollar en hoop dat ik geluk heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:11

TiMMieJ

PSN: Orixez

Gisteren kwam mijn pakket eindelijk aan sinds 22 maart. Een ander pakket was er wel al binnen 2 weken met de usps. Het is dus random en vooral Postnl. Iig ik ben weer zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADN
  • Laatst online: 08-04 10:42

ADN

Beste alleemaal,

Is er een andere manier dan via Twitter om een 3S track & trace code te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kan iemand misschien vertellen wat tegenwoordig de volgorde van de status updates van USPS zijn?
Zoals hieronder te zien is, is er iets raars aan de hand bij mijn pakje. Ik zie namelijk nergens "into foreign customs" oid staan. Alleen dat hij hier gesorteerd is (na maar liefst 1.5 maand!).
Wat zijn de gebruikelijke status updates tegenwoordig? Een aantal jaren geleden was het zo dat er aparte updates kwamen wanneer het pakje het land van herkomst verliet en arriveerde in het land van bestemming bijvoorbeeld.

Processed Through Sort Facility May 6, 2013, 2:29 pm NETHERLANDS
International ParcelsProcessed Through Sort Facility March 29, 2013, 7:06 am
ISC NEW YORK NY(USPS) Arrived at Sort Facility March 29, 2013, 7:05 am
ISC NEW YORK NY(USPS) Acceptance March 26, 2013, 3:55 pm
BETHEL, CT 06801 Electronic Shipping Info Received March 26, 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn langste wachttijd van een pakket was 8 weken. Het pakket was in Nederland maar alleen niet bij mijn huisnummer maar eentje zonder 0 dus het pakket was weer terug naar China. In China is die weer retour gekomen. Bijna 2 maanden. Echt een gebed zonder end soms.

Ik heb nu weer een pakket van DX die was verstuurd op 15 april en 16 april. Prima zelfde adres, alleen het pakket van 16 april was een 1 klein artikeltje (USB3>IDE/Sata met voeding erbij) maar die heb ik binnen 2 weken binnengekregen en de andere heb ik net binnen gehad waar alleen maar kabels inzitten en niet eens electronica. Stelletje grapjassen bij de douane. Echt stelletje ongeregeld daar. Ik had laatst een batterij ontvangen en naast de € 30 kon ik even € 5 administratiekosten!!!!! en € 13.33 importheffing betalen. Echt dan voel je genaaid. Ik heb precies € 18,33 en die laatste 33 cent ook nog in 1 centen gegeven. Ik had er toevallig 33 liggen. Die man niet blij en ik had zoiets geld is geld dus accepteer het even lekker.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Mmm, USPS verstuurd toch niet uit China? ;)
itsalex schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:20:Stelletje grapjassen bij de douane. Echt stelletje ongeregeld daar. Ik had laatst een batterij ontvangen en naast de € 30 kon ik even € 5 administratiekosten!!!!! en € 13.33 importheffing betalen. Echt dan voel je genaaid.
:?
Laat die mensen ook gewoon hun werk doen, ik zie geen reden om ze te beledigen...

Het is eigenlijk heel simpel (en al regelmatig in de topic aan bod gekomen), op de douane website kan je alle relevante informatie vinden. Als je boven de 22 euro invoert ga je belasting betalen, boven de 150 euro daarboven op ook nog eens doaune rechten. In jouw geval betaal je dus 21% belasting over de 30 euro, dat komt neer op € 6,30. Daarnaast betaal je kosten aan de vervoerder voor het inklaren/afhandelen. Bij PostNL waar de USPS pakjes terechtkomen waar dit topic over gaat bedragen die 13 euro en zou je dus totaal €19,30 betalen.

In jouw geval lijkt er trouwens iets goed mis te zijn, douane kosten van €13,33 op een pakje van 30 euro zou mijn inziens niet mogelijk moeten zijn. Ik zou daar zeker navraag naar doen. 5 euro kosten van de vervoerder daarin tegen is een koopje, welk koeriersbedrijf was dat eigenlijk want daar wil ik ook wel gebruik van gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03 17:49
06-06 Ebay horloge besteld vanuit Amerika USPS Express Mail International : US $48,00
06-06 vertrokken vanuit Las Vegas.
07-06 vertrokken vanuit Los Angeles richting NL
13-06 aankomst Customs Clearance NL
15-06 gebeld met TNT 0900 0570 binnen 2 min geholpen werd direct gevraagd om het track&tracenummer.
Kreeg direct het NL 3S-track&tracenummer, er zitten geen extra kosten aan mijn levering verbonden.
Pakket word 17-06 aangeboden. Vetraagd
Pakket word 18-06 aangeboden Inklaringskosten (internationale zending): betaal €66,85 gepast en contant aan de pakketbezorger.

[ Voor 13% gewijzigd door Boerz op 17-06-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Laatst online: 09:59
USPS komt dus binnen in Nederland, gaat naar de douane opslag van TNT post vanuit het vliegtuig en daar doet de douane steeksproefsgewijs een check en daarna wordt het overgedragen aan PostNL die het dan bij mij aan de deur komt bezorgen.

Klopt het nog steeds dat de kans 1 op 4 is dat ik een pakketje kostenloos door de douane krijg? Of ben ik hoe dan ook de sjaak en moet ik dus invoerrechten, BTW, verzendkosten en nog eens 5% over het aankoopbedrag betalen?

Wie heeft laatst een (relatief) waardevol item uit de US laten komen, en hoeveel moest je toen aan de deur betalen aan de PostNL medewerker vanwege de douane?

Of ga ik straks gruwelijk veel geluk hebben dat door de huidige PostNL staking dat pakhuis naast Schiphol van PostNL helemaal vol ligt, en ze vanalles doordouwen?

Achjah, ik ga een volgende keer op eBay maar niets meer bestellen van Amerika: het levert in Nederland vaak extra wachttijd op bij de douane en het levert bij aankomst meestal een hoge rekening op met BTW, invoerrechten, een heffing over het aankoopbedrag, soms uurtarieven van douanemedewerkers of TNT-post medewerkers...

[ Voor 30% gewijzigd door Jorn1986 op 28-06-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ik heb daarnet eens een berekening gedaan met de Invoercalculator voor producten uit Amerika, maar lees op internet dat er soms niet gerekend wordt met de waarde in US dollars (van product + verzendkosten), maar met de Nederlandse waarde van een product. Klopt dat? En zo ja: waar is de Nederlandse waarde op gebaseerd?
En hoe zit het met eventuele bijkomende kosten buiten die van de Invoercalculator: moet ik nog ergens speciaal rekening mee houden?

Verder: patiently waiting :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jorn1986 op 29-06-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heb m'n pakketje binnen. Heeft al met al precies 10 dagen gekost vanuit Amerika, 12 dagen vanaf de besteldatum.

Overzicht:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Express Mail International®

Customs clearance processing complete
July 5, 2013, 2:32 am
NETHERLANDS

Customs Clearance
July 2, 2013, 9:44 am
NETHERLANDS

July 2, 2013, 9:43 am
NETHERLANDS

June 28, 2013, 9:45 am
ISC NEW YORK NY(USPS) 

Arrived at Sort Facility
June 28, 2013, 9:44 am
ISC NEW YORK NY(USPS) 

June 28, 2013, 6:20 am
JAMAICA, NY 11499 

June 27, 2013
GAITHERSBURG, MD 20898 

June 27, 2013, 7:02 pm
GAITHERSBURG, MD 20898 

June 25, 2013

Valt me nog mee hoe lang het heeft geduurd alles bij elkaar, en de douane-afdeling van PostNL heeft het ook lekker snel verwerkt. Bijkomende kosten nog wel:
-68,88 BTW (wel 22,5% berekend, maar die 1,5% zal wel rente en douanekosten zijn ofzo)
-17,50 inklaringskosten.
Netjes aan de postbode contant betaald.

Maar om nou te zeggen dat ik nog een keer iets op eBay vanuit Amerika ga bestellen... nou nee, want was eigenlijk alsnog dezelfde prijs kwijt als dat ik in Nederland ervoor betaald zou hebben. Het loont dus niet.

EDIT: PostNL leest vast wel mee in dit topic: mijn verkoper had op de verpakking de waarde aangegeven van het product dat er in zit in US dollars, maar dus niet de verzendkosten van USPS die ik kwijt was in dollars. Normaal gesproken moeten die dus ook nog met de BTW belast worden, en dat was bij mij niet gebeurd. Klein voordeeltje voor mij dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorn1986 op 05-07-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-05 17:08
EDIT: PostNL leest vast wel mee in dit topic: mijn verkoper had op de verpakking de waarde aangegeven van het product dat er in zit in US dollars, maar dus niet de verzendkosten van USPS die ik kwijt was in dollars. Normaal gesproken moeten die dus ook nog met de BTW belast worden, en dat was bij mij niet gebeurd. Klein voordeeltje voor mij dus.
Misschien dat daarom veel ebay-verkopers tegenwoordig veel aanbieden met gratis verzending. Op die manier hoef je alleen de invoerrechten en btw te betalen over het besteldrag.
Of zie ik nu iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@Bliksem B: nee zie je niet verkeerd, dat zou voor een EU-koper inderdaad een flink voordeel opleveren:
-omdat je geen 40-50 dollar aan de USPS kwijt bent aan de verzendkosten
-omdat je dan dus ook geen BTW hoeft te betalen over die verzendkosten
-omdat je mogelijk onder de 150 euro kan blijven, wat de belasting van invoerrechten (op producten waarop die gelden) vrijsteld.

Zie voor meer info daarover:
-Invoercalculator.nl
-Opzoeken tarieven van invoerrechten
-Opzoeken van TARIC codes welke gelden volgens de EU
-Koerslijst Juli 2013 van de Belastingdienst: deze wordt dus gebruikt om de waarde die aangegeven staat om te rekenen naar euro's, waarover BTW geheven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Geen USPS, maar wel een goede ervaring met DHL:

Bestelling gedaan op 1 juli 2013 22:02

Friday, July 05, 2013 Location Time
21 Delivered - Signed for by : POL POT Amsterdam 3:49 PM
20 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 2:58 PM
19 Scheduled for delivery as agreed AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:33 AM
18 Shipment on hold AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 7:50 AM

Thursday, July 04, 2013 Location Time
17 Delivery attempted; recipient not home AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 11:39 AM
16 With delivery courier AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 9:43 AM
15 Arrived at Delivery Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 7:11 AM
14 Departed Facility in AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 7:04 AM
13 Processed at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 6:43 AM
12 Clearance processing complete at AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 6:42 AM
11 Arrived at Sort Facility AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 6:00 AM
10 Customs status updated AMSTERDAM - NETHERLANDS, THE 4:22 AM
9 Departed Facility in LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 4:20 AM
8 Processed at LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 1:44 AM
7 Arrived at Sort Facility LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 12:43 AM

Wednesday, July 03, 2013 Location Time
6 Departed Facility in LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 4:04 AM

Tuesday, July 02, 2013 Location Time
5 Processed at LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 10:21 PM
4 Arrived at Sort Facility LOS ANGELES GATEWAY - USA LOS ANGELES GATEWAY, CA - USA 8:21 PM
3 Departed Facility in ONTARIO - USA ONTARIO, CA - USA 6:41 PM
2 Processed at ONTARIO - USA ONTARIO, CA - USA 6:39 PM
1 Shipment picked up ONTARIO, CA - USA 3:37 PM

Ging zeer snel allemaal dus. Niks hoeven bijbetalen.

Order Totals:
Sub Total: $76.56
Discounts: ($24.58)
Shipping Handling: $13.71
Total Before Tax: $65.69
Tax: $0.00
Total: $65.69

't was een pakket van rond de 3 kilo, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Bliksem B schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:06:
[...]
Misschien dat daarom veel ebay-verkopers tegenwoordig veel aanbieden met gratis verzending. Op die manier hoef je alleen de invoerrechten en btw te betalen over het besteldrag.
Of zie ik nu iets verkeerd.
Kan juist een nadeel zijn als je er van uit gaat dat de verzendkosten nu in het productbedrag zelf zitten. Dat kan je namelijk sneller over de BTW grens van 22 euro brengen, terwijl die exclusief verzendkosten bereikt mag worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jorn1986 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:39:
Heb m'n pakketje binnen. Heeft al met al precies 10 dagen gekost vanuit Amerika, 12 dagen vanaf de besteldatum.

Valt me nog mee hoe lang het heeft geduurd alles bij elkaar, en de douane-afdeling van PostNL heeft het ook lekker snel verwerkt. Bijkomende kosten nog wel:
-68,88 BTW (wel 22,5% berekend, maar die 1,5% zal wel rente en douanekosten zijn ofzo)
-17,50 inklaringskosten.
Netjes aan de postbode contant betaald.

Maar om nou te zeggen dat ik nog een keer iets op eBay vanuit Amerika ga bestellen... nou nee, want was eigenlijk alsnog dezelfde prijs kwijt als dat ik in Nederland ervoor betaald zou hebben. Het loont dus niet.

Dan heb je vast de BTW niet over de verzendkosten meegerekend om op 22.5% te komen? Op het douane forumlier hoort hij ook geen verzendkosten op te geven iirc, alleen de waarde van de inhoud ...
Je moet gewoon die opgegeven waarde, in dollars, optellen met wat er op de doos staat rechtsboven waarschijnlijk als verzendkosten en dan delen door 1.3 voor de euro-dollar koers (~328 euro/richting de $430?).

Zoals hierboven ook gemeld is dat een wassen neus, dat "gratis" verzenden. Dat is dan gewoon in de prijs mee berekend en op het pakketje komt alsnog de postzegel met de waarde van de verzendkosten erop.
Als de opgegeven waarde dan ook nog is wat je betaald hebt, heb je zelfs nog kans dat de verzendkosten er nog een keer bovenop komen :+

Les voor de toekomst: nooit met EMS laten verzenden :P. Zogenaamd is dat de express tak van de gewone postdiensten. En vergeleken met het DHL voorbeeld hierboven is het gewoon retetraag ;)

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 10-07-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529621

Pfff.

Met USPS via proirity mail (international letter)wat verstuurd blijkt dat het na America niet meer traceerbaar is.
Nu is het pakket zoek, postnl zegt het is niet aangekomen neem contact op met de verzender die contact opneemt met USPS . USPS zegt het paketje is al in nederland . Als ik contact opneem met post nl zeggen ze dat er niets ontvangen is. Heb nu een week later weer contact opgenomen

het paketje is vanaf 5-7 al america uit.

Hoop dat het nog terecht komt . Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude-nl
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik zit al bijna een maand te wachten op een pakketje uit Amerika via USPS.
Op zich niet heel bijzonder maar wel de info op de USPS site:

LK107266819US
First-Class Package International Service
Dispatched to Sort Facility
June 29, 2013, 6:10 pm
NASHUA, NH 03063
International Letter
June 29, 2013
Acceptance
June 29, 2013, 4:26 pm
NASHUA, NH 03063

De verkoper heeft contact opgenomen met USPS. Deze zeggen niet te weten waar het pakket zich bevindt. Kan bij de douane zijn maar kan ook ergens in het depot zijn. Ze konden niet verder helpen en we moesten maar een paar weken afwachten.
Erg irri dat je zelf geen contact kan opnemen met USPS.

Iemand een idee of dit normaal is?
Het gaat om een aankoop op Ebay (300 euro...)
Is het raadzaam om al een Paypal claim te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Allebei gewoon nog wachten en via de TNT twitter je tracking nummer doorgeven en vragen of ie al omgenummerd is. Miraculeus genoeg, heb je 'em dan binnen de kortste keren binnen ;) .
Eerst krijg je natuurlijk te horen dat ze nog niks hebben ... Tenminste zo lijkt het bij mij altijd te gaan (toevallig).
Na 30 dagen zou je er wel aan kunnen beginnen te denken. Zo lang mag de post er iig over doen om in te klaren en moet je bij USPS ook wachten voor je een klacht kan indienen.
Weet niet of ik $300 met First CLass zou laten versturen, daar zit niet eens verzekering op vlgns mij ... of minimale.

[ Voor 42% gewijzigd door apis29 op 24-07-2013 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 529621

@apis29 Mijn paket is nu in Nederland in iedergeval. Ik had dus weer contact opgenomen en dit maal konden ze het paket wel vinden....Het heeft dus gewoon echt veel te lang geduurt van america naar nederland , dus zelfs voordat het bij de duane ligt kunnen ze die extra korte levertijd lang niet waarmaken.
Mijn duanekosten zijn ook al bekend meestal heb ik het dan de volgende dag in huis maar gister niets. En voor vandaag is het ook net een dag verschoven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510146

Hey,

Ik vroeg me af of de Belgische douane in het wekend ook werken?

Het is gewoon dat als ik dit opzoek het maar moeilijk vin welke dagen dat ze werken,

Het zit zo dat mijn pakje nu van woensdag daar zou moeten liggen zegt USPS, (3 dagen)
En vroeg me af of ik deze dan nog maandag hier zo hebben,

Hopelijk wordt de betaling voor de douane ook niet hoger dan 160 euro,
Normaal gezien als je het berekend zou het dat moeten zijn, maar het is een product van 520 euro dus jah, je kent ze..

Ach jah,
Bedankt als iemand dit weet te vertellen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

[b]Yazz schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 10:02Het heeft dus gewoon echt veel te lang geduurt van america naar nederland , dus zelfs voordat het bij de duane ligt kunnen ze die extra korte levertijd lang niet waarmaken.
Soms liggen mijn pakketjes uit amerika 1,5 maand bij de douane, zeker in deze zomertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wou hier eens vragen of jullie ook het gevoel hebben bij USPS dat de tracking pas 4 uur na de tijd dat op de tracking staat pas geupdate word,

Ik heb bijvoorbeeld dat de douane een keer begon om 4.44pm, en dat kwam er pas op om ongeveer 8-9pm. (Dit was in Belgie niet in Amerika waar de tijdzone anders is.)

Gewoon dat zou me nog hoop geven dat het morgen nog hier is, als het echt trager geupdate word,
Anders moet ik morgen ofzo eens bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 510146 op 29-07-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

4 uur? :o Ik kreeg vanmiddag een pakketje via FedEx en vlak nadat ik klaar was met uitpakken kwam de email waar in staat dat de zending was afgeleverd. Dat was nog geen 10 minuten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raven schreef op maandag 29 juli 2013 @ 20:49:
4 uur? :o Ik kreeg vanmiddag een pakketje via FedEx en vlak nadat ik klaar was met uitpakken kwam de email waar in staat dat de zending was afgeleverd. Dat was nog geen 10 minuten.
Ik zei USPS erbij ^^
FedEx en USPS zijn 2 verschillende dingen :P

FedEx is een Prive koerier en is niet afhankelijk van de Belgische/lokale post,

USPS is een amerikaanse post, die dan in het land dat het moet zijn het geeft aan de lokale post,
Daarom denk ik dat er misschien een bepaalde vertraging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

I know, ik deed even een vergelijking ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raven schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:55:
I know, ik deed even een vergelijking ;)
Ach jah, Ik heb Bpost gebeld zou hier deze week nog moeten zijn,
Ben al blij het niet weer eens in de doaune vast zit, het kost me wel 139 euro maar dat valt nog mee voor een paket met waarde van 550 imo.
had meer verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 01:22
Ik heb zelf een pakketje dat volgens de USPS website onderstaande status heeft
CHICAGO, IL 60666 PROCESSED THROUGH USPS SORT FACILITY
Nadeel is dat dit al zo is sinds 30 juli om 8 uur, ik vraag me af of dit normaal is dat het zo lang duurt voor ik weer een update krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zoiets had ik laatst ook. Dan heb je zo'n zending die buiten de US niet door USPS gevolgd kan worden. 't enige wat je dan kan doen is wachten en via PostNL twitter-webcare een 3S-code proberen los te peuteren. Dat kan als ie bij de douane ligt.

Bij mij was het vanaf 8 juli stil, zelfde melding als wat jij hebt en de 26e kwam het aan met een rekening van de douane. Gelukkig had ik voor die tijd al een 3S-code weten te krijgen dus wist dat ik moest dokken.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 02-08-2013 16:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Raven schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:01:
Zoiets had ik laatst ook. Dan heb je zo'n zending die buiten de US niet meer door USPS gevolgd kan worden. 't enige wat je dan kan doen is wachten en via PostNL twitter-webcare een 3S-code proberen los te peuteren. Dat kan als ie bij de douane ligt.
Ik had eigenlijk wel verwacht van USPS (eerste keer dat ik er gebruik van maak) dat er een update zou komen als pakketje het land verlaat. Dat 'event' moeten ze zeker toch wel kunnen traceren, dat USPS niet in Nederland het pakket volgt dus dat PostNL dat doet is logisch.

PostNL twitter-webcare kon me helaas nog geen 3S code geven omdat ze het pakketje niet konden vinden dus zal nog wel onderweg zijn (ik hoop niet dat het over paar weken met de boot pas komt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat is dus die melding, niet echt duidelijk maar dat is de laatste melding binnen de US. Jammer genoeg staat er niet "shipment has left country of origin" of iets dergelijks. Maar goed, over een paar dagen maar weer vragen en desnoods op adres laten zoeken, bij mij vonden ze met de pakketcode niets, maar ze zagen wel op adres (van mij) dat er wat onderweg was.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Raven schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:07:
Dat is dus die melding, niet echt duidelijk maar dat is de laatste melding binnen de US. Jammer genoeg staat er niet "shipment has left country of origin" of iets dergelijks. Maar goed, over een paar dagen maar weer vragen en desnoods op adres laten zoeken, bij mij vonden ze met de pakketcode niets, maar ze zagen wel op adres (van mij) dat er wat onderweg was.
Twitter DM Contact
Ik
USPS xxxxx
<naam>
<adres>
Ik ben niet zeker of pakket al in Nederland is, http://stamps.com update niet

PostNL
De zending is volgens mij 25/7 afgeleverd bij u met barcode 3Sxxxxxxx, klopt dit? ^NK

Ik
Dat was een ander pakketje, deze bestelling is pas 28/7 besteld

PostNL
Daar heb ik nog geen barcode van, misschien volgende week ^NK

Ik
Dan probeer ik het volgende week nog een keer, dank u voor de snelle reacties

PostNL
Fijn weekend alvast ^NK
Dat wordt dus volgende week opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En als je de code hebt track&trace in de gaten houden, als er een rekening bij zit, dan kun je dat daar zien en ben je alvast voorbereid. Ik heb nog 1 en 2 cent munten in de la omdat ze bij de douane nog altijd niet weten dat die niet meer gebruikt worden en je exact moet betalen |:(
(Al doen sommige bezorgers niet moeilijk als je het afrond op 5ct omdat 5ct munten nog wel gebruikt worden.)

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 02-08-2013 19:52 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Raven schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:52:
En als je de code hebt track&trace in de gaten houden, als er een rekening bij zit, dan kun je dat daar zien en ben je alvast voorbereid. Ik heb nog 1 en 2 cent munten in de la omdat ze bij de douane nog altijd niet weten dat die niet meer gebruikt worden en je exact moet betalen |:(
(Al doen sommige bezorgers niet moeilijk als je het afrond op 5ct omdat 5ct munten nog wel gebruikt worden.)
Het is een toetsenbord van 135 dollar (Poker 2 (mx blue) - http://techkeys.us/collections/keyboards/products/poker-2), vraag me eigenlijk af of ik dan moet bijbetalen en hoe hoog dat bedrag zou zijn.

Zal nog leuk worden om 1 en 2 cent muntjes te vinden, ik pin overal en heb meestal niet meer dan 5-10 euro contant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Reken de waarde eerst om naar €, doe dan maal 0.21 om de btw te berekenen, tel daar €13 bij op voor het openen van calc.exe en je weet het :P
spoiler:
135 U.S. dollars = 101.7409 Euros
101.7409 Euros * 0.21 = 21.37
21.37 + 13 = 34.37
^ dat is als de verzendkosten niet meegenomen worden in de berekening.

Same here.... Mijn moeder gooit ze als ze er wat tegen komt in de la. Speciaal voor dit soort gevallen.

[ Voor 50% gewijzigd door Raven op 02-08-2013 23:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccyboy
Pakketje is de 9e bij de douane aangekomen, ben nu aan het wachten op de inklaring... Hopen dat ze daarbij een beetje opschieten. De kosten volgens de website zijn 23.29 euro dus dat valt nog mee.

-update
Na vraag via twitter is mijn pakketje nu door de inklaring https://twitter.com/PostNL/status/367184246290788352

[ Voor 23% gewijzigd door luccyboy op 13-08-2013 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-05 11:01
Ik zie hier heel veel gevallen waar nog bijbetaald moet worden. Nu heb ik een lederen polsbandje besteld met een waarde van 18 dollar (exclusief verzendkosten), dus ben ik benieuwd of ik over dat luttele bedrag ook invoerkosten moet gaan betalen.

Het pakketje is afgelopen zaterdag (17 augustus) daadwerkelijk verzonden.

Voorlopige voortgang:

Shipment Activity

MIAMI, FL 33112
August 21, 2013

MIAMI, FL 33112
August 20, 2013 8:13 am

FAYETTEVILLE, NC 28302
August 18, 2013

Processed at USPS Origin Sort Facility
FAYETTEVILLE, NC 28302
August 17, 2013 9:38 pm

Accepted at USPS Origin Sort Facility
RAEFORD, NC 28376
August 17, 2013 8:23 pm

August 15, 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 19:39
Je mag tot 22 euro (excl verzendkosten) invoeren zonder daar btw over te betalen, dus voor jou polsbandje hoef je je geen zorgen te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Flapperbol schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 16:22:
Je mag tot 22 euro (excl verzendkosten) invoeren zonder daar btw over te betalen, dus voor jou polsbandje hoef je je geen zorgen te maken ;)
Super! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
Ik denk dat ik het pakketje vandaag of maandag/dinsdag mag ontvangen!
Erg snel gegaan, kudo's voor USPS! *O*

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2q3E3v0j1e1G2P2w423v/Screen%20Shot%202013-08-24%20at%205.20.13%20PM.png

EDIT
heb 'm inderdaad vandaag ontvangen :D

[ Voor 18% gewijzigd door BleuZ op 24-08-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Wel interessant die laatste: First Class en nog een update in Nederland ook :*) . Zeker nieuw? Ook maar eens op de proef stellen binnenkort ...

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 27-08-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
apis29 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:44:
Wel interessant die laatste: First Class en nog een update in Nederland ook :*) . Zeker nieuw? Ook maar eens op de proef stellen binnenkort ...
PostNL gaf aan dat 't hier een envelop/brievenbuszending betrof, maar het kwam toch echt in een pakketje aan (met een 3S-code erop). Sowieso beetje raar pakketje dus :D

Heb ook na een dag of 2, 3 een melding gekregen dat 'ie is afgeleverd (via USPS dan), dus mij lijkt dat ze internationale pakketjes erg goed kunnen tracken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik verwacht twee pakketjes uit Amerika via USPS/PostNL. De tweede bestelling is 6 dagen later geplaatst, maar heeft inmiddels de eerste bestelling ingehaald qua douane etc. :P Die is blijkbaar als brief verzonden en niet als doos..Hopelijk duurt het niet te lang met die eerste ...

• BleuZ
Ik heb een LVDS data display kabel besteld welke vanuit Huntsville, AL moet komen. Totale waarde is 20,79 euro incl. verzenden dus die moet ook weer zonder problemen de douane doorkomen dunkt me.

Verzenden gaat via USPS First-Class Mail, net als 't vorige pakketje, enkel is dit een International Large Envelope. Hoop dattie er binnen een weekje of twee is :)

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 20:28

B2

wa' seggie?

Ben benieuwd, gisteren een North Face jas besteld. Meestal gaat het met shirt, spijkerbroeken, schoenen e.d in 8 van de 10 gevallen wel goed met de douane, maar een jas heb ik nog geen ervaring mee gehad..

M'n vrouw bestelde gisteren ook het eea bij Victoria's Secret en daar krijg je nu gelijk een mailtje van eShopWorld met de douane kosten welke je via je CC kunt voldoen. Hoef je ze niet aan de UPS bezorger te betalen.

• BleuZ
Update: bleek dat de data display kabel het probleem niet was maar het moederbord. Bestelling geannuleerd en een moederbord besteld; via UPS Worldwide Saver dus volgens de webshop binnen 2-3 werkdagen hier? Mag ook wel met 30 dollar aan verzendkosten.

Ben benieuwd. Hopelijk hoef ik geen douanekosten te betalen, maar nu zit ik toch wel ruim over de 20 dollargrens heen :P

[ Voor 32% gewijzigd door BleuZ op 05-09-2013 21:07 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.