Ik heb mezelf tamelijk vergist. Bij het kopen van een Nexus 4 op eBay was ik in de veronderstelling dat deze met UPS verzonden werd. Met UPS heb ik goede ervaringen; betrouwbaar en stipt. Betreffende USPS, daar heb ik geen voorgaande ervaringen mee, maar ik ben er niet echt tevreden over.
Het pakket is vrijdag 12 april middels Express Mail International verzonden waarbij de reis-/ verzendtijd 7 tot 9 dagen zou bedragen, waar vandaag de 9e dag is. Op eBay wordt ook vermeld dat ik het pakket tussen woensdag 17 april en vrijdag 19 april kan verwachten. Wanneer ik het pakket echter met de eBay app volg, kan ik het pakket op vrijdag 19 verwachten.
De Track & Confirm log ziet er als volgt uit:
Processed Through Sort Facility
2013-04-13, 16:20:00, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrived at Sort Facility
2013-04-13, 16:19:00, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Processed through USPS Sort Facility
2013-04-12, 17:28:00, SAN FRANCISCO, CA 94128
Dispatched to Sort Facility
2013-04-12, 13:11:00, SAN MATEO, CA 94402
Acceptance
2013-04-12, 12:46:00, SAN MATEO, CA 94402
Depart USPS Sort Facility
2013-04-12, 00:00:00, SAN FRANCISCO, CA 94128
Een beetje een vreemde gang van zaken dat het pakket tussen SF en SM heen en weer is gestuurd, maar goed. Naar een beetje zoeken op internet kwam ik er achter dat Post.nl de zending overneemt wanneer deze bij de is douanne gearriveerd. Het bovenstaande overzicht geeft echter niet aan dat het pakket uberhaupt ingeladen is op een vlucht naar Nederland, alleen dat deze verwerkt is in het International Service Center.
Middels Twitter heb aan ik PostNL het pakket' corresponderende 3S(?) nummer aangevraagd. Alvorens lange tijd bezet te zijn door diens helpdesk probeer ik het eerst via deze weg.
Gelukkig ben ik beschermd door eBay Buyers Protection en kan ik in het ergste geval mijn geld terug krijgen. Wanneer ik meer weet, zal ik deze informatie plaatsen.
---
Middels Google ben ik in de Gathering terecht gekomen. Na enkele pagina's te hebben gelezen kwam ik soortgelijke problemen tegen, echter niet in combinatie met verzendmethode Express Mail International.