USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:32

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Grappig om te zien hoeveel dispatched wordt vanuit Chicago. Mijn pakket ook :) Ach, nog een weekje en dan is hij wel binnen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
troftnom schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 11:52:
[...]
Vreemd, in de gevallen waarmee ik zelf te maken heb betaalde ik dan 19% over de douanewaarde, in jouw geval kom je dan op zo'n 48 euro en niet 95. Als het er staat zoals je aangeeft zou ik toch even navragen hoe dat nu zit bij jouw factuur.
Thx. Ik vermoed dat de aangegeven douanewaarde (eur 306) niet het bedrag is waarover men uiteindelijk de BTW heeft berekend. De nieuwwaarde van het product ligt tussen eur 600-650, en de 2e hands waarde rond eur 350-400. Ik gok dat men bij douane zo "slim" is geweest om maar de nieuwwaarde te pakken, aangezien het product ook echt in nieuwstaat is :)

Enfin...de vraag is hoe wordt het bekeken bij de douane...gaat men gewoon simpelweg uit van de nieuwwaarde, of maakt men een schatting adhv huidige staat van het product. Ik ga toch maar eens een brief richten aan douane om te zien of ik eea verklaard kan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan ook zijn dat de douane een andere wisselkoers gebruikt, dat heeft er bij mij eens voor gezorgd dat ik 2* zoveel importkosten/btw/whatever aan UPS moest betalen dan daadwerkelijk moest. Bij de wisselkoers van op de dag dat ik de bestelling plaatste en betaalde was de dollar iets zwakker tov de € dan de koers die de douane gebruikte. Die andere wisselkoers zorgde ervoor dat het bedrag net boven een bepaalde grens kwam en de importkosten ineens verdubbeld werden. Bezwaar ingediend en 't te veel betaalde bedrag teruggekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 10-02-2012 17:42 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
In dit geval onwaarschijnlijk, je hebt namelijk twee relevante grenzen wat aankoopbedrag betreft, € 22 en € 150.
Onder de 22 euro betaal je niets extra's, tussen 22 en 150 euro alleen omzetbelasting. Boven de 150 euro naast omzetbelasting ook invoerrechten indien van toepassing.
Met het bedrag dat aangegeven wordt zit je in ieder geval ruim boven de 150 euro.

Wel een goede tip om op te letten met de huidige dalende waarde van de euro. Ik zorg er bij mijn bestellingen in het buitenland zoveel mogelijk voor om netjes onder de 22 euro te blijven. Met name de kosten die berekent worden voor het invoeren zorgen anders namelijk voor een relatief fors hogere prijs als je net over de 22 euro heengaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee. Ik zat toen met die grens van €150, wist de hoogte daarvan even niet meer. UPS beweerde dat de waarde omgerekend naar EUR er net boven zat, terwijl op het moment van bestellen de waarde er net onder zat.

[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 10-02-2012 20:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
dafmay schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:22:
[...]
Edit : even nagekeken wat er nu exact op de factuur staat...

Douanewaarde : Eur 306,--
Belastingen : BTW bij invoer Eur 95,--
Inklaringskosten : Eur 17,--

Totaal betaald : Eur 112,--

Klinkt dit aannemelijk?

Overigens als ik Eur 95,-- neem als zijnde 19% btw, en doorreken naar 100% dan kom ik op exact Eur 500,-- uit. Zal men dan dit bedrag hebben gehanteerd...maar waar slaat de Eur 306,-- dan op?
Belastingen hoeft niet perse alleen maar BTW te betekenen, en bij een bedrag boven de 150,- EUR kom je bovendien in aanmerking voor invoerrechten.

Berekening wordt dan: waarde+verzendkosten+invoerrechten=belastbaar bedrag+BTW= te betalen bedrag
Inklaringskosten van PostNL vallen daar buiten, zie eerdere uitleg.

En niet elke horloge is zomaar een horloge als het invoer betreft:
AFDELING XVIII OPTISCHE INSTRUMENTEN, APPARATEN EN TOESTELLEN; INSTRUMENTEN, APPARATEN EN TOESTELLEN, VOOR DE FOTOGRAFIE EN DE CINEMATOGRAFIE; MEET-, VERIFICATIE-, CONTROLE- EN PRECISIE-INSTRUMENTEN, -APPARATEN EN -TOESTELLEN; MEDISCHE EN CHIRURGISCHE INSTRUMENTEN, APPARATEN EN TOESTELLEN; UURWERKEN; MUZIEKINSTRUMENTEN; DELEN EN TOEBEHOREN VAN DEZE INSTRUMENTEN, APPARATEN EN TOESTELLEN

HOOFDSTUK 91 UURWERKEN

9101 Polshorloges, zakhorloges en dergelijke horloges (stophorloges daaronder begrepen), met kast van edel metaal of van metaal geplateerd met edel metaal

9102 Polshorloges, zakhorloges en dergelijke horloges (stophorloges daaronder begrepen), andere dan die bedoeld bij post 9101

9103 Wekkers en klokjes, met horloge-uurwerk

9104 Klokjes voor instrumentenborden en dergelijke klokjes, voor automobielen, voor luchtvaartuigen, voor vaartuigen of voor andere vervoermiddelen

9105 Wekkers, pendules, klokken en dergelijke artikelen met ander uurwerk dan horloge-uurwerk

9106 Tijdcontroleapparaten en tijdmeters, met uurwerk of met synchroonmotor (bijvoorbeeld controleklokken, uurstempels en tijdregistreertoestellen)

9107 Schakelklokken en andere toestellen bestemd om een mechanisme op een bepaalde tijd te doen werken, met uurwerk of met synchroonmotor

9108 Horloge-uurwerken, compleet en gemonteerd

9109 Uurwerken, compleet en gemonteerd, andere dan horloge-uurwerken

9110 Complete uurwerken, niet gemonteerd of gedeeltelijk gemonteerd (stellen onderdelen); niet-complete uurwerken, gemonteerd; onvolledige, onafgewerkte uurwerken ("ébauches")

9111 Kasten voor horloges bedoeld bij de posten 9101 en 9102, alsmede delen daarvan

9112 Kasten voor klokken, voor pendules, enz., alsmede delen daarvan

9113 Horlogebanden en delen daarvan

9114 Andere delen voor de uurwerkmakerij
Bron: EU Taric database

En zelfs dan gaat het nog verder :P , dus om je beter te helpen de berekening te begrijpen, moet je deze horloge beschrijven:

Edelmetalen gebruikt ?
Mechanisch of electrisch uurwerk & display ?
etc

Ik vind het wel een vreemd bedrag, meeste horloges staat er:
4,5% min 0,30 / max 0,80 EUR p/stk.
Wat dat precies betekent weet ik ook niet, maar ga in ergste geval uit van 4,5% invoerrechten.
Op die manier kom je niet aan dat bedrag, tenzij de verzendkosten (eventueel incl verzekering) erg hoog waren. Deze worden meegenomen voor de BTW berekening.

Je schreef eerder dat je tegen koers destijds 340,- EUR incl verzending hebt betaald.
Als we dat als uitgangspunt nemen, denk ik dat ze er 4,5% invoerrechten over hebben gerekend a 15,30 EUR. Belastbaar bedrag voor BTW is dan 19% van 355,30=67,51 EUR. 67,51+15,30 zit je dus al op 82,81.
Rest van het verschil zou dan door koersverschil kunnen komen met een afronding naar boven.

Als ik het even omdraai, zij gaan uit van:
- 306,- waarde
- 96,- belastingen (zou BTW+invoerrechten moeten zijn)

Inclusief BTW en invoerrechten dus 402,- EUR, als we die 15,30 eraf halen hou je 386,70 over.
Dit zou dan 119% moeten zijn.
100% wordt dan 324.96, haal daar 306,- vanaf = 18,96
Komt al aardig in de richting van de verzendkosten van 20 a 30 USD.

Nu lijkt het in ieder geval wat plausibeler.
96,- zou dan 15,30 invoerrechten en 80,60 BTW zijn.

Je moet zelf de afweging maken of je een bezwaar in wilt dienen. Kan ook slechter uitpakken inderdaad, aangezien het in eerste instantie als "gift" was gemarkeerd mag jij aantonen wat het bedrag is.
Denk dat je uiteindelijk 2-3 tientjes wint, maar als het slecht uitpakt, je ook stuk duurder uit kan zijn.
Ze hoeven immers niet het bedrag te nemen wat jij ervoor betaalt als waarde.

Om dit te voorkomen zou je een origineel aanschafsbewijs incl datum en kenmerken zoals serienr die naar het product te herleiden zijn, of taxatierapport moeten hebben en bijbehorende betaalgegevens. Anders kan je natuurlijk 2 betalingen doen, 1 van 300,- en 1 van 40,-. Die laatste gebruik je voor de aangifte die dan stuk gunstiger uitvalt. Verkoper heeft zelfde bedrag gevangen, hetzij in 2 termijnen,dus die zal na betaling van volledig bedrag gewoon willen verzenden aangezien die nu ook bewust of onbewust even belastingfraude pleegt door er "gift" op te zetten. Als je hier overigens om vraagt ben je dus medeplichtig, ook al vervolgt justitie hier niet actief voor vziw.

Ik persoonlijk zou het er bij laten zitten.

ps: zou wel mooi zijn als de declaranten die voor PostNL de aangifte verzorgen, ook de betreffende TARIC code zouden vermelden op de specificatie. Dan kan je gelijk zien of het ze goed geclassificeerd hebben of niet. adhv die info weet je dan gelijk of je het juiste bedrag betaalt.
ApC_IcE schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:32:
Ik bel vandaag naar PostNL.
Ik: "goededag ik ben op zoek naar info over een pakket uit USA met LN**********US"
PostNL: "Meneer, nummers beginnende met LN kunnen niet getraceerd worden"
Ik: "Maar, maar maar, uw collega keek vorige keer op postcode"
PostNL: "helaas"

wtf is dit nou weer |:(

2 poging:

Ik: "goededag ik ben op zoek naar info over een pakket uit USA met LN**********US"
PostNL: "Geef me uw postcode maar"
Ik: " xxxXX"
PostNL: "Pakket is naar u onderweg en u moet nog 33.97 betalen aan de postbode"
Ik: "Duidelijk mevrouw, vriendelijk bedankt"

Dit in een half uur haha
Altijd lachen ja, tenzij je het erbij laat zitten na het 1ste telefoontje omdat je niet beter weet...
Maar inmiddels wel ontvangen mag ik hopen ? Komt het toch nog goed met de wintersport ;)

Wellicht dat je die info trouwens ook via www.mijnpostnl.nl https://mijnpakket.postnl.nl/ had kunnen achterhalen.
Daar kan je op basis van postcode te verwachten pakketten zien, alsmede diegene die jij online verstuurt.
Ook de kosten die je moet betalen staan er bij in dat geval.

Lijkt me wel handig overigens om is goed te testen, dus iedereen die nog een pakket verwacht, maak een gratis account aan, en houdt het even bij. Tecto (profiel) jij bijv. om maar is iemand te noemen. Ook als je recentelijk een pakket hebt ontvangen.

Ben benieuwd naar de ervaringen en resultaten.

[ Voor 12% gewijzigd door Yippie op 12-02-2012 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Raven schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 17:41:
Kan ook zijn dat de douane een andere wisselkoers gebruikt, dat heeft er bij mij eens voor gezorgd dat ik 2* zoveel importkosten/btw/whatever aan UPS moest betalen dan daadwerkelijk moest. Bij de wisselkoers van op de dag dat ik de bestelling plaatste en betaalde was de dollar iets zwakker tov de € dan de koers die de douane gebruikte. Die andere wisselkoers zorgde ervoor dat het bedrag net boven een bepaalde grens kwam en de importkosten ineens verdubbeld werden. Bezwaar ingediend en 't te veel betaalde bedrag teruggekregen.
Je betaalt ook nog 19% over het verzendbedrag he, wellicht iets om rekening mee te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, weet UPS dat? Volgens mij stond dat er los van namelijk, alleen de waarde van het product ging het om.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ja, UPS weet dat wel, dat is onderdeel van hun vak. ;-)
Yippie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:18:

Wat dat precies betekent weet ik ook niet, maar ga in ergste geval uit van 4,5% invoerrechten.
Volgens deze mogelijk nuttige site voor dit topic, zou je maar max 80 eurocent betalen aan invoerrechten voor een horloge. Verwaarloosbaar dus....

http://www.dutycalculator.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dan heb ik waarschijnlijk te veel teruggekregen na bezwaar :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 11-02-2012 18:39 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@troftnom

Handige site dat zeker, maar ik haal persoonlijk me data liever direct van officiele bronnen.
Zijn er wel meer overigens, zoals de calculator van Borderlinx: http://www.borderlinx.com/tcc/
Ik vermoedde overigens ook die min 0,30 max 0,80 bij die zin, maar ben van ergste uitgegaan zoals vermeld in berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:32
Yippie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:18:
[...]
Belastingen hoeft niet perse alleen maar BTW te betekenen, en bij een bedrag boven de 150,- EUR kom je bovendien in aanmerking voor invoerrechten.

Berekening wordt dan: waarde+verzendkosten+invoerrechten=belastbaar bedrag+BTW= te betalen bedrag
Inklaringskosten van PostNL vallen daar buiten, zie eerdere uitleg.

En zelfs dan gaat het nog verder :P , dus om je beter te helpen de berekening te begrijpen, moet je deze horloge beschrijven:

Edelmetalen gebruikt ?
Mechanisch of electrisch uurwerk & display ?
etc

Op die manier kom je niet aan dat bedrag, tenzij de verzendkosten (eventueel incl verzekering) erg hoog waren. Deze worden meegenomen voor de BTW berekening.

Je schreef eerder dat je tegen koers destijds 340,- EUR incl verzending hebt betaald.
Als we dat als uitgangspunt nemen, denk ik dat ze er 4,5% invoerrechten over hebben gerekend a 15,30 EUR. Belastbaar bedrag voor BTW is dan 19% van 355,30=67,51 EUR. 67,51+15,30 zit je dus al op 82,81.
Rest van het verschil zou dan door koersverschil kunnen komen met een afronding naar boven.

Als ik het even omdraai, zij gaan uit van:
- 306,- waarde
- 96,- belastingen (zou BTW+invoerrechten moeten zijn)

Inclusief BTW en invoerrechten dus 402,- EUR, als we die 15,30 eraf halen hou je 386,70 over.
Dit zou dan 119% moeten zijn.
100% wordt dan 324.96, haal daar 306,- vanaf = 18,96
Komt al aardig in de richting van de verzendkosten van 20 a 30 USD.

Nu lijkt het in ieder geval wat plausibeler.
96,- zou dan 15,30 invoerrechten en 80,60 BTW zijn.

Je moet zelf de afweging maken of je een bezwaar in wilt dienen. Kan ook slechter uitpakken inderdaad, aangezien het in eerste instantie als "gift" was gemarkeerd mag jij aantonen wat het bedrag is.
Denk dat je uiteindelijk 2-3 tientjes wint, maar als het slecht uitpakt, je ook stuk duurder uit kan zijn.
Ze hoeven immers niet het bedrag te nemen wat jij ervoor betaalt als waarde.

Om dit te voorkomen zou je een origineel aanschafsbewijs incl datum en kenmerken zoals serienr die naar het product te herleiden zijn, of taxatierapport moeten hebben en bijbehorende betaalgegevens. Anders kan je natuurlijk 2 betalingen doen, 1 van 300,- en 1 van 40,-. Die laatste gebruik je voor de aangifte die dan stuk gunstiger uitvalt. Verkoper heeft zelfde bedrag gevangen, hetzij in 2 termijnen,dus die zal na betaling van volledig bedrag gewoon willen verzenden aangezien die nu ook bewust of onbewust even belastingfraude pleegt door er "gift" op te zetten. Als je hier overigens om vraagt ben je dus medeplichtig, ook al vervolgt justitie hier niet actief voor vziw.

Ik persoonlijk zou het er bij laten zitten.
Yippie...allereerst bedankt voor je zeer uitvoerige uitleg!

En ik denk dat je het helemaal bij het rechte eind hebt vwb de berekening en dat het totaal betaalde bedrag (eur 95,--) wel bij benadering zal kloppen. De douanewaarde komt zoals eerder aangegeven niet eens in de buurt van de nieuwwaarde van het horloge (eur 650,--). Sterker nog, wat ik nu totaal heb betaald incl alle douanekosten komt aardig in de buurt van de 2ehands waarde die ligt tussen eur 400-450 voor een mint-condition artikel.

Het gaat overigens om een Citizen Skyhawk A-T Titanium, type JY0010-50E. Het is een zgn. "ana-digi piloten horloge" en geheel van titanium vervaardigd. Hier een linkje :

YouTube: Citizen Skyhawk AT JY0010-50E Watch Review - Watch Shop UK

Ik denk dat ik jouw advies opvolg en geen bezwaar ga indienen...ik denk namelijk ook dat het zelfs nadelig kan uitvallen. Daarbij komt nog dat ik helemaal geen aanschafsbewijs en/of taxatierapport oid heb. Het horloge is wel geheel officieel en dus geen nepper. De vorige eigenaar is een fervent horloge-collector en erg actief en bekend op het bekende horlogeforum Watchuseek.

Enfin...weer wat geleerd en ondertussen erg blij met mijn aankoop. Nogmaals dank voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
@yippie: Is mijnpostnl niet alleen voor Postnl werknemers? Zie namelijk dat er maar 2 keuzes zijn "ik werk bij Postnl" of "ik werkte bij Postnl".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dutch_Razor schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:48:
@yippie: Is mijnpostnl niet alleen voor Postnl werknemers? Zie namelijk dat er maar 2 keuzes zijn "ik werk bij Postnl" of "ik werkte bij Postnl".
Oops mijn fout, ik bedoelde https://mijnpakket.postnl.nl/
Die mijnpost is voor zakelijk gebruik, originele post ook gelijk even aangepast.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 12-02-2012 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ligt het nu aan mij, of is 5 dagen nu wel lang aan het worden:

Processed through USPS Sort Facility, February 09, 2012, 11:45 am, CHICAGO, IL 60666
Processed at USPS Origin Sort Facility, February 07, 2012, 9:09 pm, PHILADELPHIA, PA 19116
Accepted at USPS Origin Sort Facility, February 07, 2012, 7:54 pm, PHILADELPHIA, PA 19147
Electronic Shipping Info Received, February 07, 2012
Shipment Accepted, February 07, 2012, 4:20 pm, PHILADELPHIA, PA 19147

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Tjebakka, als je even wat posts doorleest, of de zoekfunctie gebruikt, had je in max 30 sec uit kunnen vinden dat je dus contact op moet nemen met de klantenservice voor je omnummering.

Lees ook is het onderste gedeelte van mijn post Yippie in "USPS pakketje bij Douane" vanaf wat ik als laatste heb gequote nav medetweakers recente ervaring met de PostNL klantenservice met dezelfde vraag waar jij contact voor op moet nemen.

Je kan ook twitter gebruiken, zoekveld rechtsbovenin.

[ Voor 31% gewijzigd door Yippie op 14-02-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Maar mijn pakket heeft nog nieteens de status 'international dispatch', laat staan 'into foreign customs'. Daar doel ik op. Heb gistermiddag op Twitter al omnummering gevraagd op Twitter, maar nog geen reactie. Je weet immers nooit. Wellicht dat de status niet meer verder is bijgehouden, maar in dit topic zie ik dit niet vaker voorbijkomen.

Inmiddels dus reactie van PostNL. Die hebben nog geen omnummering voor me.
Blijkbaar ligt mijn pakket dus nog in Chicago. Al bijna 6 dagen. Damnit.

En Yippie ik raad aan om posts beter te lezen voordat je gaat reageren. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Tjebakka op 15-02-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Tjebakka schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 07:37:
Maar mijn pakket[small] heeft nog nieteens de status 'international dispatch', laat staan 'into foreign customs'. Daar doel ik op. Heb gistermiddag op Twitter al omnummering gevraagd op Twitter, maar nog geen reactie. Je weet immers nooit. Wellicht dat de status niet meer verder is bijgehouden, maar in dit topic zie ik dit niet vaker voorbijkomen.

Inmiddels dus reactie van PostNL. Die hebben nog geen omnummering voor me.
Blijkbaar ligt mijn pakket dus nog in Chicago. Al bijna 6 dagen. Damnit.

En Yippie ik raad aan om posts beter te lezen voordat je gaat reageren. ;)[/small]
Het pakketje is als gewone post doorgegaan! Is gewoon bezorgd in de brievenbus en hoefde dus ook geen inklaring oid te betalen. Best netjes. Waarde is meer dan €100 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Tjebakka schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 18:50:
[...]

Het pakketje is als gewone post doorgegaan! Is gewoon bezorgd in de brievenbus en hoefde dus ook geen inklaring oid te betalen. Best netjes. Waarde is meer dan €100 :D
USPS gaat financieel niet lekker al een tijdje, bovendien loopt de t&t status achter vaak.
Laatste update was van 5 dagen geleden, dan ligt die echt niet meer in de VS aangezien de laatste timestamp van een international dispatch locatie is.

Maar goed, pakket is binnen, dat is positief.
Hoewel je blij bent dat die als post is verwerkt na aankomst, ben ik toch wel benieuwd of het een te traceren poststuk was, dus wel met een PostNL t&t code en zo ja wat er van te vinden is op hun website.

Bovendien, indien het te traceren was, had PostNL dit dus moeten weten.
Vanaf wanneer zal moeten blijken.

Excuus als ik er overheen heb gelezen, maar op de laatste 5 pagina's zie ik nergens een reactie van jou waaruit blijkt dat jij contact hebt opgenomen voor je omnummering of iets in die trant.
Ik verwees je naar een recente post van een medetweaker uit dit topic om aan te tonen dat PostNL reactie's (ook via Twitter) nog wel is tegenstrijdig kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Yippie op 15-02-2012 23:52 ]

• Tjebakka

Tjebakka

Yippie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:50:
[...]

USPS gaat financieel niet lekker al een tijdje, bovendien loopt de t&t status achter vaak.
Laatste update was van 5 dagen geleden, dan ligt die echt niet meer in de VS aangezien de laatste timestamp van een international dispatch locatie is.

Maar goed, pakket is binnen, dat is positief.
Hoewel je blij bent dat die als post is verwerkt na aankomst, ben ik toch wel benieuwd of het een te traceren poststuk was, dus wel met een PostNL t&t code en zo ja wat er van te vinden is op hun website.

Bovendien, indien het te traceren was, had PostNL dit dus moeten weten.
Vanaf wanneer zal moeten blijken.

Excuus als ik er overheen heb gelezen, maar op de laatste 5 pagina's zie ik nergens een reactie van jou waaruit blijkt dat jij contact hebt opgenomen voor je omnummering of iets in die trant.
Ik verwees je naar een recente post van een medetweaker uit dit topic om aan te tonen dat PostNL reactie's (ook via Twitter) nog wel is tegenstrijdig kunnen zijn.
Op pagina 25 of 26 van dit topic komen ook 3 Tweakers met hetzelfde verhaal. Bij hen duurde het 10 dagen van Processed Through Sort Facility naar Into Foreign Customs.

Pakket paste gewoon door de brievenbus hier. Had ik overigens niet verwacht. Volgens mij worden ze dan niet omgenummerd, maar gewoon als briefpost verder door Nederland verzonden. Er zat verder ook geen Nederlandse pakketzegel oid op de enveloppe.

Ik had dinsdag pas zoiets van: he... dit duurt wel lang. Toen heb ik ook meteen PostNL een bericht gestuurd en het hier in het topic geplaatst. Pakket was toen bijna een week onderweg.

Anyway. Pakket binnen, geen inklaring/btw/invoer of wat dan ook. Ik ben blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Ik heb laatst een iPhone 4 besteld via eBay voor 230 dollar exclusief verzendkosten en 275 dollar inclusief.
Dit is ongeveer 209 euro.

Vrijdag kreeg ik een briefje van de TNT post pakketservice omdat ik niet thuis was, hier stond op dat ik 56,71 euro verschuldigd ben aan importkosten en dergelijke..

Mijn vraag is nu: Als die 56,71 euro, 19% is van het aankoopbedrag inclusief verzendkosten.. Dan hebben ze de waarde toch geschat op ongeveer 300 euro?

Is mijn berekening verkeerd? En als mijn berekening niet verkeerd is, kan ik dan gewoon op het postkantoor bezwaar aantekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Zarox, waarschijnlijk een EMS zending, dus 17,- EUR voor PostNL ? dan klopt het met 0.50 EUR verschil wat door wisselkoers kan komen.

Op je andere vraag mbt bezwaar, eerst betalen en dan bezwaar indienen.
Doe je dat niet, dan gaat het retour of wordt het vernietigd.

Hoe je bezwaar indien kan je vinden via nr 13 van V&A uit de PostNL faq: http://www.postnl.nl/voor...uithetbuitenland/faq.aspx

Mijn advies zou zijn, betalen en dan op de specificatie kijken of het klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 19-02-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

ZaroX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:08:
Ik heb laatst een iPhone 4 besteld via eBay voor 230 dollar exclusief verzendkosten en 275 dollar inclusief.
Dit is ongeveer 209 euro.

Vrijdag kreeg ik een briefje van de TNT post pakketservice omdat ik niet thuis was, hier stond op dat ik 56,71 euro verschuldigd ben aan importkosten en dergelijke..

Mijn vraag is nu: Als die 56,71 euro, 19% is van het aankoopbedrag inclusief verzendkosten.. Dan hebben ze de waarde toch geschat op ongeveer 300 euro?

Is mijn berekening verkeerd? En als mijn berekening niet verkeerd is, kan ik dan gewoon op het postkantoor bezwaar aantekenen?
De waarde van een iPhone is dan ook gebaseerd op de waarde en niet op je aankoopbedrag. En zover ik weet is een iPhone 4 meer waard dan €230 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

Yippie schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:45:
@Zarox, waarschijnlijk een EMS zending, dus 17,- EUR voor PostNL ? dan klopt het met 0.50 EUR verschil wat door wisselkoers kan komen.

Op je andere vraag mbt bezwaar, eerst betalen en dan bezwaar indienen.
Doe je dat niet, dan gaat het retour of wordt het vernietigd.

Hoe je bezwaar indien kan je vinden via nr 13 van V&A uit de PostNL faq: http://www.postnl.nl/voor...uithetbuitenland/faq.aspx

Mijn advies zou zijn, betalen en dan op de specificatie kijken of het klopt.
Bedankt! Mocht het aangetekende bedrag niet kloppen, dan weet ik wat me te doen staat :)
Tjebakka schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:28:
[...]

De waarde van een iPhone is dan ook gebaseerd op de waarde en niet op je aankoopbedrag. En zover ik weet is een iPhone 4 meer waard dan €230 ;).
Jah, daarom had ik deze ook gekocht. Hij is weliswaar wel (softwarematig) stuk.
Ik neem aan dat als ik bezwaar maak, ik mijn factuur ofzo moet laten zien wat ik er voor betaald heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 08:50
ZaroX schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:38:
[...]
Jah, daarom had ik deze ook gekocht. Hij is weliswaar wel (softwarematig) stuk.
Ik neem aan dat als ik bezwaar maak, ik mijn factuur ofzo moet laten zien wat ik er voor betaald heb?
De factuur laten zien heeft geen zin. Je laat dan namelijk zien wat je betaald hebt, niet wat de iPhone waard is. Anders zou iedereen 1 euro voor een iPhone kunnen betalen en later 399 euro overmaken.\

Je zult aan moeten tonen dat de iPhone niet meer waard is dan 230 euro, ik denk dat dat niet zo gemakkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
230 euro, is zie alleen 230 dollar staan?

Anyway, zoals Yippie heeft voorgerekend is er hoogst waarschijnlijk gewoon 19% gerekend over de 209 euro, dan valt er mijn inziens niets te klagen. Zelfs in het geval dat de inklaring kosten niet 17 maar 12,50 euro zijn dan kan het verschil nog uit invoerrechten bestaan, geen idee wat die voor een telefoon bedragen.

De specificatie zal het duidelijk maken, maar op het eerste gezicht lijkt er weinig aan de hand en mag je dan blij zijn dat ze niet uit zijn gegaan van de "echte" waarde maar het aankoopbedrag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Kreeg vorige week een brief, waarin werd verteld dat mijn koptelefoon bij de douana is aangehouden, en of ik een bon wilde opsturen van het aankoop bedrag (besteld uit china)

Dus ik netjes die brief ingevuld en opgestuurd...
Koptelefoon was omgerekend 35 euro.

Kwam de postbode vandaag, moest ik 18,95 bij betalen.... hmmz, blijft voor mij echt een raadsel waarom ik meer dan 50% van de waarde extra aan de douna moet betalen. zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
ThePupD schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:16:
Koptelefoon was omgerekend 35 euro.

Kwam de postbode vandaag, moest ik 18,95 bij betalen.... hmmz, blijft voor mij echt een raadsel waarom ik meer dan 50% van de waarde extra aan de douna moet betalen. zucht.
Klopt dat laatste wel? Heb je het papierwerk nagekeken, waarschijnlijk 12,50 betaald aan de vervoerder en het restant aan de douane. Dat klopt met het normale tarief van 19%.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

troftnom schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:24:
[...]

Klopt dat laatste wel? Heb je het papierwerk nagekeken, waarschijnlijk 12,50 betaald aan de vervoerder en het restant aan de douane. Dat klopt met het normale tarief van 19%.....
huh... ben in de war. Waarom moet ik 12,50 aan "de vervoerder" betalen?

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:35
ThePupD schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:53:
[...]

Om het in te klaren waarschijnlijk ze moeten daar papieren voor invullen en het zo regelen dat het geld bij de douane komt die vervolgens een fiat geeft dat het vrij is en door kan.

• troftnom
ThePupD schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:53:
[...]
Als je het draadje een beetje doorgenomen had zou je niet zo in de war zijn. ;)
Waaruit bestaan de inklaringskosten?

De kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte
Het voorschieten van de verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), btw en/of andere invoerheffingen aan de overheid
Kosten voor het eventueel aanschrijven van de ontvanger wanneer de inhoud, waarde en gegevens van de zending niet overeenkomen of onvolledig zijn
Het vaststellen van product en waarde
Opslag- en bewaarkosten
Incassokosten
Administratieve kosten
[url="[url=\"[url=\\\"http://www.postnl.nl/voorthuis/pakketten/pakketuithetbuitenland/\\\"\"]"]Link[/url]

Maar heb je al eens naar de specificatie gekeken of mijn aanname wel klopt...

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 23-02-2012 11:31 ]

• ThePupD

ThePupD

[quote]troftnom schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:30:
[...]

Als je het draadje een beetje doorgenomen had zou je niet zo in de war zijn. ;)

[...]

Hmmz dacht dat ik het redelijk had doorgelezen maar blijkbaar niet.
Hoe dan ook ik vind het wel best, nog een stuk goedkoper dan hier dus ik heb betaald en laat het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PostNL is lekker bezig, ik krijg al een hele poos subscription Comics uit New York en dat ging tot nu toe altijd goed! USPS tracker geeft netjes aan dat deze 16-2 USA heeft verlaten en Midtown comics verifiert dit.

PostNL daarentegen beweert dat deze zending nog niet binnen Nederland is... Meestal als midtown mijn comics op donderdag verstuurd heb ik ze de dinsdag na het weekend in huis! Echter zijn ze nu al 2.5 week onderweg en niemand schijnt te weten waar ze zijn en wat ermee is gebeurt! PostNL verzekerd mij ervan dat ze niet foutief zijn bezorgd maar ik heb toch het vermoeden dat dat het probleem is...

Hulde aan PostNL!! Mijn pakketje is gewoon mooi verdampt of tijdens de vlucht in de oceaan gevallen :O in ieder geval heb ik het vage vermoeden dat deze zending mijn brievenbus nooit meer gaat vinden.

Ze worden overigens verzonden in een "ïnternational FlatRate envelop"

Bedrag onder de 50 euro, staat ook meestal op de envelop.
USPS: LN777287366US

Laatste status: Processed through USPS Sort Facility February 16, 2012, 7:40 am

Bij al me vorige zendingen is dit ook de laatste status voordat ik het binnen heb, en dat zijn er nogal wat :| dus volgens mij ligt het niet bij de douane.

Even ter vergelijking mijn vorige shipmen " LN776259695US " deze is uiteraard netjes ontvangen)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ijssiej, mijnpakket ook niks te zien ? https://mijnpakket.postnl.nl/

Houdt er wel rekening mee, dat het heel slecht gaat financieel met USPS.
Wellicht dat je een andere manier van verzenden moet overwegen indien mogelijk.

[ Voor 53% gewijzigd door Yippie op 02-03-2012 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld naar post nl om barcode te vragen (op de track/trace site van usps stond nl dat het nu door de douane in Nederland is gegaan) en dat heb ik gekregen. Ze liet me meteen weten dat de chauffeur al onderweg is zelfs, fijn!

Ik heb meteen gekeken op de track and trace site, en ja de chauffeur is onderweg.
Ik zie nergens extra bijkomende kosten staan trouwens, want ik las eerder ergens op dit topic dat dit dan ook vermeld staat bij track and trace?
Staat bij niks van bij. Heb overigens ook al eerder deze week een klein pakketje ontvangen van hetzelfde bedrijf uit usa (ze hebben het dus in 2 keer verstuurd, ongeveer zelfde dag/tijdstip) alleen dat andere pakketej wat ik al heb ontvangen was als soort van 'letter' verzonden, soort van dikke envelop dus (zaten 2 produkten in).
Het gaat om gezichtsprodukten en totale waarde van alles samen in 142 euro incl de verzendkosten. (verzendkosten was 14,95 usd).
Ik denk dat ik dus geen extra kosten aan de pakketjesbezorger hoef te betalen?
pakketje wat ik vandaag ontvang bevat 3 produkten (en wat ik dus al ontvangen heb 2 produkten)

Iemand ervaring mee met dit soort dingen (gezichtsprodukten)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het inmiddels ontvangen..geen kosten hoeven te betalen (inklaringsvrij stond erop, zo'n stempel)
Ik zag dat ze als het gift hadden gemerkt (het bedrijf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Sheila82, je was wel belastingplichtig, maar omdat die gemarkeerd stond als "gift" en het feit dat ze het niet aan nadere controle hebben onderworpen hebben er voor gezorgd dat je zonder bijkomende kosten pakket(ten) afgeleverd hebt gekregen.

Overigens is een geschenk boven EUR 45,- ook niet meer vrijgesteld.
Wat ik wel raar vind, is dat je ook niet de administratiekosten/inklaringskosten a 12,50 EUR hebt hoeven te betalen voor het inklaren, ze moeten evengoed een (versimpelde) aangifte doen in dit geval.

Ik verwacht zelf momenteel een pakket uit de UK, en die zie ik netjes als verwacht staan via mijnpakket, dus lijkt goed te werken. Ook voor binnenlandse producten werkt het goed. Nog geen ervaring met pakketten uit het buitenland waar kosten aan zitten verbonden, en of die wel of niet beschikbaar zijn. Zou indien van toepassing dus wel zo moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Yippie op 09-03-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Even een vraagje voor de pro's hier haha.

Ik heb een Vliegwiel besteld uit de usa, voor 377 Dollar, en 100 Dollar verzenden.
Totaal dus 477 dollar.

Nou heb ik een formulier gekregen van de TNT, dat er geen waarde vermeld is en bla bla.
Of ik de waarde wou vermelden, en een factuur wou meesturen.

Nou ben ik benieuwd, als ik de factuur iets aanpas naar bv: 177 Dollar voor het vliegwiel en 100 voor verzenden, dus totaal 277 Dollar.

Zouden ze dat merken/controleren of iets?
Een vliegwiel uit de usa voor 177 Dollar is niet bijster weinig en goed mogelijk, dus gek is het niet.

Alleen er staat wel een afzender op het pakket.
De site waar ik het gekocht heb. verder niks.

Zou dat dom zijn om ff aan te passen, of loop ik minder risico door gewoon de normale factuur op te sturen (dan ben ik nog 100 euro extra kwijt als ik de calculators mag geloven)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als je hier verwacht dat wij je gaan aansporen om fraude, valsheid ingeschrifte of belastingontduiking(kies maar uit) te plegen, dan ben je bij mij in ieder geval aan het verkeerde adres...

Waarom bestel je iets, zonder uit te zoeken wat je totaal kwijt bent om vervolgens de afweging te maken of je het de moeite waard vind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Dat vraag ik ook niet.
het is nogsteeds een 100 goedkoper dan hier in nl.

Maar minder is natuurlijk altijd beter.
Mijn vraag is eerder of ze dat gaan controleren of niet.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Of ze gaan controleren of niet, dat gaan ze natuurlijk niet aan de grote klok hangen.
Jij bent verantwoordelijk voor de juiste aangifte.

Wil jij voor 30 of 60 EUR het risico lopen zou een betere vraag zijn..
De invoerrechten zijn ergens tussen de 3&5% schat ik, dus redelijk laag.
Als ik het even snel classificeer, denk ik dat je 8708505500 moet hebben met een percentage van 4,5.

Alleen de BTW ontkom je niet aan, en dat is dus 19% over $500 (geschat op basis van aanschaf+verz kosten+invoerrechten).

Dan zou de BTW dus iets van het equivalent in € van $95 of $50 zijn in jou hypothetische vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 23:08
Mijn pakketje verzonden met First-Class door USPS is compleet spoorloos.
Verzonden op 13 maart, maar volgens Post NL nog steeds niet in Nederland aangekomen.
De mevrouw aan de telefoon zei gisteren dat het mogelijk met USPS zelf mee was, met het zogenaamde Prime Express USPS, en dat ik daar maar even moest heen bellen.

Volgens mij bestaat dit bedrijf niet, niets te vinden op Google.
Vandaag weer gebeld, moet een onderzoek uit het buitenland worden gestart volgens de telefoniste.

Laatste keer dat ik iets met USPS of Post NL laat verzenden, waarde is trouwens boven de 22,50 maar het pakket ligt ook niet bij de douane.

Wat kan ik nog ver doen? Het bedrijf waar ik de spullen heb gekocht een e-mail gestuurd.
Er zit trouwens in de adresgegevens 2x postcodecijfers (fout door bedrijf), maar lijkt me niet de oorzaak van het niet aankomen of toch wel?

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/3535yxx.png

[ Voor 21% gewijzigd door Wietsee. op 21-03-2012 15:27 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Heb je een USPS tracking code?
(Ik zou me trouwens na 8 dagen nog niet zo druk maken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Vorige week twee pakketjes uit de US laten overkomen, donderdag verzendbericht, (first class USPS) sinds vrijdag stonden ze te boek met iets wat leek op international shipment, en gisteren waren ze al binnen gekomen.
Konden beiden niet in de brievenbus, waren 2 doosjes ter hoogte van +- 10CM.

Erg strak bezorgd dus!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Niet via de doaune geweest neem ik aan?

13 maart wat laten versturen via USPS dat gisteren aangekomen is. Waarde 20 dollar dus zonder extra kosten. Snelste verzending die ik in tijden uit de US heb gehad. Meestal duurt het toch iets meer dan een week, en het gaat dan altijd om verzendingen die onder het BTW tarief vallen (<20 euro). Als het al een keer daarboven valt tel ik er gerust een week bij op, als het ingeklaart wordt duurt het een stuk langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
troftnom schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:15:
Heb je een USPS tracking code?
(Ik zou me trouwens na 8 dagen nog niet zo druk maken...)
Ja die heb ik, maar gaat het pakketje in Amerika dan ook nog door een soort douane.
Heb laatste tijd veel met USPS laten verzenden, allemaal precies een week (was brievenbuspost en tevens onder de 22,50).
Beter had ik m'n bestelling in tweeën gesplitst.

Dus ik hoef me nog geen zorgen te gaan maken? Het pakketje is namelijk nog niet in Nederland aangekomen.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pakketje heeft er 18 dagen over gedaan inclusief douane. Ook met usps first class.
Kwam vandaag binnen en volgens de tracking wastie gisteren nog op het postkantoor in de us :+
Wacht gewoon nog ff :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Tot op heden nog niks ontvangen, de afzender, die overigens betrouwbaar is heeft nog een pakket op de bus gedaan.

Wel moet ik er bij vermelden dat zoals je misschien al gezien hebt mijn woonplaats ontbreekt (1e pakket), maar dit mag toch eigenlijk geen probleem zijn.
Zou het 1e pakketje dus eigenlijk al een tijdje bij de douane liggen?

De LN********US codes zijn bij Post NL niet te traceren, aangezien dit normaal onder gewone post valt en dus niet traceerbaar is.
Beter liet ik het pakket versturen in twee stuks, de waarde was dan bij beide 'pakketjes' onder de €22,50 en kon tevens door de brievenbus, wat altijd binnen een week binnen was (geen douane etc.).

Als de waarde onder de €22,50 is heb je het normaal meestal binnen met een week (zowel pakket als post), hierboven is echt een drama.

[ Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 26-03-2012 19:43 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 15:45

Gast1981

room with a moose!

Na een search in dit forum denk ik toch dat in deze topic de meeste kenners zitten. Het volgende:
We hebben pakketje vanuit het buitenland, maar binnen de EU, via priority naar hier laten zenden. Opgegeven waarde rond de 40 Euro. Echter, voor een priority zending lijkt het lang te duren nu deze al een kleine week onderweg is. Mijn vraag is, kan ik er nu redelijkerwijs vanuit gaan dat deze bij de douane ligt en de inhoud op waarde beoordeeld gaat worden? Of gaat dat voor EU zendingen nog steekproefsgewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Daar zou ik niet vanuitgaan. Uit welk land heb je het laten sturen? Een week lijkt me eventueel nog wel kunnen, weet je ook zeker dat het een week is trouwes?

[ Voor 18% gewijzigd door begintmeta op 28-03-2012 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik zou daar ook niet van uitgaan. Binnen de EU verzenden heb je niet te maken met invoerkosten. Die zijn er al over betaald de eerste keer dat het de EU in kwam. En een echte webshop berekent je gewoon BTW. Dus aan de douane kan het niet liggen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Ja het is vanaf vandaag een week. Pakketje is onderweg vanuit Spanje.
Nouja, nog maar even afwachten dan. Misschien ligt het nog bij 1 of ander checkpoint inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Laatst online: 08:11

yok

Hmmm, mijn pakketje ligt an een aantal dagen bij

Processed Through Sort Facility
April 26, 2012, 10:27 am

Vandaag bij PostNL gechecked, nog niet aangekomen in NL. Normaal gesproken moet je toch iets van een verzendingsbevestiging hebben bij Priority Mail International Parcels? Erg vreemd. Is ook een vrij duur pakket, dus hoop niet dat er iets mee is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wat bedoel je met verzendbevestiging, zo te zien kan je toch tracking doen, dus heb je wel wat info gekregen? Heel nauwkeurig is die tracking informatie niet, al zou het wel een indicatie moeten kunnen geven wanneer je pakje de US uitgaat, NL in. Verder kost de douane de meeste tijd, als het een pakket van waarde is met netjes ingevulde papieren dan heb je daar zeker mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

troftnom schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 15:38:
Wat bedoel je met verzendbevestiging, zo te zien kan je toch tracking doen, dus heb je wel wat info gekregen? Heel nauwkeurig is die tracking informatie niet, al zou het wel een indicatie moeten kunnen geven wanneer je pakje de US uitgaat, NL in. Verder kost de douane de meeste tijd, als het een pakket van waarde is met netjes ingevulde papieren dan heb je daar zeker mee te maken.
Ik bedoel: dit is het laatste wat ik zie. Normaal krijg je toch iets van 'international dispatch'? Bij de douane ligt 'ie helaas nog niet, dus is al een tijdje ergens tussen US en NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb nog nooit eerder iets besteld uit amerika en dit is denk ik ook gelijk de eerste en laatste keer -.-
Ik heb de volgende gegevens

LN27 2843 593U S

Processed through USPS LOS ANGELES CA 90009 04/25/12 1:03pm
Sort Facility

Processed through USPS KENT WA 98032 04/24/12 12:42am
Sort Facility

Processed through USPS EVERETT WA 98203 04/23/12 9:26pm
Sort Facility

Accepted at USPS BLAINE WA 98230 04/23/12 8:07pm
Origin Sort Facility

Electronic Shipping 04/23/12
Info Received

Shipment Accepted BLAINE WA 98230 04/23/12 3:00pm

Ik heb al contact opgenomen met de webshop en die zeggen dat het pakketje nu in nl moet zijn?
vreemd .. want hij is dus blijven hangen op LA en hier nog steeds niks binnen :(
Het gaat wel om een pakketje van 120 dollar dus of het daar aan ligt.

Iemand een idee?
Ik hoop dus echt niet dat m'n pakketje verdwenen is o.i.d , zou echt weer iets voor mij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Gast1981 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 13:11:
Ja het is vanaf vandaag een week. Pakketje is onderweg vanuit Spanje.
Nouja, nog maar even afwachten dan. Misschien ligt het nog bij 1 of ander checkpoint inderdaad.
Is het er inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:29:
Ik heb al contact opgenomen met de webshop en die zeggen dat het pakketje nu in nl moet zijn?
vreemd .. want hij is dus blijven hangen op LA en hier nog steeds niks binnen :(
Het gaat wel om een pakketje van 120 dollar dus of het daar aan ligt.
Misschien ligt gebrek aan tracking hier aan:
Wietsee. schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:41:
De LN********US codes zijn bij Post NL niet te traceren, aangezien dit normaal onder gewone post valt en dus niet traceerbaar is.
Heb afgelopen maand ook een pakketje gekregen dat als First Class Mail international was verstuurd met dezelfde gegevens. Weinig tracking dus.
First-Class Mail International
Processed at USPS Origin Sort Facility
April 17, 2012, 3:41 am
MIAMI, FL 33112
International Letter
Accepted at USPS Origin Sort Facility
April 17, 2012, 2:26 am
MIAMI, FL 33162
Electronic Shipping Info Received
April 17, 2012
Wel netjes bezorgd, waarde onder de 20 euro dus niets met inklaring te maken. In jouw geval kan dat met zijn waarde een goede reden zijn, kan je toch meestal wel op een week vertraging in NL zelf rekenen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja.. ik ga morgen even naar post nl bellen of ze een 3S-code hebben voor me waardoor het misschien wel traceerbaar is..

Maar nog even het volgende bij Processed through USPS LOS ANGELES CA staat ook vermeld dat het gaat om International Letter, weet iemand hoe dat werkt met betrekking tot de douane enzo?

en gebeurd het nou vaak dat pakketje verdwijnen/kwijtraken ?
daar zou ik echt behoorlijk van balen aangezien webshop al aangegeven heeft niks te dekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:27:
Ja.. ik ga morgen even naar post nl bellen of ze een 3S-code hebben voor me waardoor het misschien wel traceerbaar is..

Maar nog even het volgende bij Processed through USPS LOS ANGELES CA staat ook vermeld dat het gaat om International Letter, weet iemand hoe dat werkt met betrekking tot de douane enzo?

en gebeurd het nou vaak dat pakketje verdwijnen/kwijtraken ?
daar zou ik echt behoorlijk van balen aangezien webshop al aangegeven heeft niks te dekken...
Ik zou er maar van uit gaan dat het te wachten ligt op inklaring door de douane ja. En zoals gezegd werkt tracking naar Nederland niet met de TNT/PostNL / eindigt het tracken zodra het de US uit is bij First Class Mail.
Wacht nu zelf ook al bijna twee weken op een pakketje van veel minder waarde. Zal er wel steekproefsgewijs zijn uitgehaald deze keer aangezien de vorige drie er wel meteen doorheen kwamen over de afgelopen 4 maanden (laatste twee keer zelfs binnen 4 dagen! :9 )
Ze hebben geloof ik 30 dagen de tijd om het te verwerken en in mijn ervaring duurt het meestal ook zo lang }:| (anderen hebben meer "geluk"). Heb een paar jaar geleden zelfs vijf weken op een pakketje gewacht vanaf dat het het land van de verkoper uit was (of nadat ik m'n paypal afschrift had meegestuurd met volgende brief ->). Had al die tijd dus bij de douane gelegen ... kreeg zo een brief over de echte waarde enzo maar uiteindelijk niks hoeven te betalen, waarschijnlijk omdat ze over die 30 dagen heen waren :+ .
Die waar ik nu op wacht is maar 27 euro, 37 incl. verzendkosten, dus als het raak is moet ik weer eens meer aan inklaring dan aan BTW betalen. Zit je al bijna op 20 euro extra 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 04-05-2012 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
*dubbel*

[ Voor 198% gewijzigd door apis29 op 04-05-2012 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net gebeld en ze zeggen dat het pakketje nog niet binnen is en ook niet bij de douane ligt want daar zou t pakketje ook gelijk een Nederlandse code krijgen maar was dus niet te vinden in het systeem -.-

pff en echt belachelijk die hoge invoerrechten, zal ik ook wel flink bij moeten gaan betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 09:46:
net gebeld en ze zeggen dat het pakketje nog niet binnen is en ook niet bij de douane ligt want daar zou t pakketje ook gelijk een Nederlandse code krijgen maar was dus niet te vinden in het systeem -.-

pff en echt belachelijk die hoge invoerrechten, zal ik ook wel flink bij moeten gaan betalen..
PostNL zei hetzelfde. Geloof ik niet zoveel van. Volgens mij ligt 'ie wel bij de douane, maar is 'ie nog niet ingescand. Mijn pakket heeft een waarde van 400E, dus zal sowieso wel langer moeten wachten (en dik 100E bij moeten betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Jep, is toch binnen gekomen. Ongeopend/ongescand zo te zien.
Duurde al met al ruim 2 weken. Ietwat lang voor priority binnen EU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wat heb je dan wel niet aangeschaft dat hoge invoerrecht heeft?
De invoer (doaune) rechten zijn meestal niet zo hoog als de BTW (in het geval van 19%), soms zijn de inklaringkosten die PostNL je berekent nog wel het hoogst zoals de vorige poster aangeeft....

Edit: Kleine correcte, volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Je zei eerder dat je pakketje 120 dollar kost, invoerrechten betaal je pas vanaf 150 euro waarde. Daar kom je dan niet aan, je zult alleen omzetbelasting moeten betalen en de inklaringskosten van PostNL dan.

[ Voor 23% gewijzigd door troftnom op 04-05-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
yok schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:04:
[...]
PostNL zei hetzelfde. Geloof ik niet zoveel van. Volgens mij ligt 'ie wel bij de douane, maar is 'ie nog niet ingescand.
Dat kan eigenlijk niet, zo ie zo gaat er vrijwel niets echt naar de douane. Behalve wat er uit gepikt wordt voor nadere inspectie. PostNL handelt dat allemaal zelf af. Dus als het bij hun binnen is voor inklaring verwacht ik toch wel dat ze er zelf een code op hangen. Misschien dat ze nog wat achterstand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online

Ja, het bestaat eigenlijk uit twee delen:
  • vaste kosten van PostNL voor het inklaren a 12,50 bij First Class en Priority Mail
  • variabele kosten: bij productwaarde onder de 150 euro is dit alleen de 19% BTW (maar dan wel over de productwaarde + verzendkosten, dus eigenlijk over het totale bedrag wat je betaald hebt)
Bij een productwaarde van boven de 150 euro moet je afhankelijk van het type product nog eens invoerbelasting betalen (naast de BTW dus). Vooral bij kleding is dit wel een aardig percentage (boven de 10%).
Deze hier -> }) regelmatig aangesproken toen de limiet nog geen 150 euro was.

Voor mij als ik al moet bijbetalen wordt het (19% van 37 euro) + 12,50 euro
Voor jou dus (19% van $120 + $ verzendkosten?) + 12,50 euro ... als

Heb namelijk ook wel eens gehad dat het geinspecteerd was door de douane maar niks heb hoeven bij te betalen ook al zou het met die waarde wel in aanmerking komen. Mischien alleen een echtheids check

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 04-05-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 17 april wat besteld in de vs, maar heb nog steeds niks binnen. USPS track n trace zegt dit: https://tools.usps.com/go..._senddate1=&qtc_zipcode1= maar staat er al sinds 19 april. Is mijn pakketje in Nederland of nog steeds in Amerika? Is snap er niks van.

Ik hoop dat jullie van informatie kunnen geven.

met vriendelijke groet,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:07:
Ik heb 17 april wat besteld in de vs, maar heb nog steeds niks binnen. USPS track n trace zegt dit: https://tools.usps.com/go..._senddate1=&qtc_zipcode1= maar staat er al sinds 19 april. Is mijn pakketje in Nederland of nog steeds in Amerika? Is snap er niks van.

Ik hoop dat jullie van informatie kunnen geven.

met vriendelijke groet,

Tim
Hoi Tim. Bij mij kwam al vrij snel 'Processed Through Sort Facility', dat dus na 'Processed through USPS Sort Facility' komt. Dat lijkt dus op Amerika.

Na de status 'Processed through Sort Facility' was mijn pakketje ongeveer 12 dagen onderweg naar Nederland en is vandaag bij PostNL aangekomen. De USPS-status werd ook veranderd naar 'Processed Through Sort Facility / May 07, 2012, 7:44 am / NETHERLANDS'.

Misschien de winkel/USPS even contacteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh ok, maar weet jij of het mogelijk is om USPS te contacteren in het Nederlands? Ik heb al geprobeerd om te mailen, maar dat werkt voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
USPS First Class en Priority hebben geen volledige tracking. Wacht zelf nu ook ongeveer zo lang, 20ste opgestuurd, en heb net maar eens die code opgevraagd om de status te checken.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat het gewoon hier in NL op de douane klaring wacht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wacht wel af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Ik heb verhalen gehoord dat het een maand duurde, dus is ook vooral afwachten. NL contactgegevens van USPS heb ik niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dit is mijn update:

Processed through USPS Sort Facility April 21, 2012, *** International Letter

Depart USPS Sort Facility April 20, ***

Processed at USPS Origin Sort Facility April 20, 2012, ***

Acceptance April 20, 2012, ***

Als je het mij vraagt is de bovenste (van 21 April), de laatste stap voordat ie het land uitgaat. M'n vorige code zit al in het archief bij USPS maar is op te vragen mocht ik het willen checken en vergelijken.
Heb hier of op een ander forum gelezen over de PostNL twitter account waar je je code kan laten omnummeren of kan vragen of dat al gedaan is ...

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 08-05-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

apis29 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:09:
Dit is mijn update:

Processed through USPS Sort Facility April 21, 2012, *** International Letter

Depart USPS Sort Facility April 20, ***

Processed at USPS Origin Sort Facility April 20, 2012, ***

Acceptance April 20, 2012, ***

Als je het mij vraagt is de bovenste (van 21 April), de laatste stap voordat ie het land uitgaat. M'n vorige code zit al in het archief bij USPS maar is op te vragen mocht ik het willen checken en vergelijken.
Heb hier of op een ander forum gelezen over de PostNL twitter account waar je je code kan laten omnummeren of kan vragen of dat al gedaan is ...
Toen mijn USPS status op Processed Through Sort Facility / NETHERLANDS kwam, kon ik een 3S-code aanvragen via PostNL. Daarvoor ook al 2x geprobeerd, maar toen was het pakket nog niet in NL. Overigens weet ik niet of een international letter niet gewoon rechtstreeks naar je brievenbus gaat?

[ Voor 9% gewijzigd door yok op 08-05-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
yok schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:34:
[...]

Toen mijn USPS status op Processed Through Sort Facility / NETHERLANDS kwam, kon ik een 3S-code aanvragen via PostNL. Daarvoor ook al 2x geprobeerd, maar toen was het pakket nog niet in NL. Overigens weet ik niet of een international letter niet gewoon rechtstreeks naar je brievenbus gaat?
;) Dat gaat niet passen: kleinste dimensie ~17cm (vorige pakketjes hiervandaan hadden ook allemaal een 3S). Sowieso maak ik me nog geen zorgen en dat klinkt ook wel logisch dat het 3S nummer er pas op zit nadat het hier door de Sort Facility gaat. Bestel al meer dan 10 jaar online uit Amerika en 90+% is dat met USPS geweest (varierend tussen First Class en vaker Priority) en nog nooit iets niet aangekomen O-)
Kreeg ook zo goed als nooit een tracking nummer mee in al die jaren maar wel op aanvraag mocht het nodig zijn op een later tijdstip. Standaard duurde het meestal precies 7 dagen, sinds dit jaar een paar keer binnen 4 dagen al binnen en als je de l*l bent duurde het minstens 3 weken :+ (en dat lag altijd aan de inklaring).

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 08-05-2012 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

27 april besteld en nu kijk ik en zie ik dat mijn pakket de status Customs Clearance (Netherlands) heeft gekregen.Via hier even alles nagelezen en via twitter maar even gevraagd om een 3S code.

Van wat ik hier in dit topic lees, dat zou betekenen dat hij al door de douane is?

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 08-05-2012 17:32 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:31:
27 april besteld en nu kijk ik en zie ik dat mijn pakket de status Customs Clearance (Netherlands) heeft gekregen.Via hier even alles nagelezen en via twitter maar even gevraagd om een 3S code.

Van wat ik hier in dit topic lees, dat zou betekenen dat hij al door de douane is?
jepjep, zal 'ie heel snel bij je aan de deur zijn. (was bij mij 1 dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Net even de code van m'n vorige pakket laten herstellen op USPS en het enige wat er staat is die van de USPS Sort Facility in LA. Dat pakket kreeg hier ook een 3S maar is niet in het inklaringsprocess terecht gekomen. Die had ik in 4 dagen binnen vanaf dat zij hem op t postkantoor afgeleverd hadden.
Mischien die daarvoor ook ff herstellen >:) (edit: met zelfde resultaat; alleen USPS Sort Facility in LA; ook geen inklaringsproces)

Heb voor die van nu ook een 3S gevraagd maar dat hadden ze (nog) niet }:O

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 08-05-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

yok schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 17:59:
[...]

jepjep, zal 'ie heel snel bij je aan de deur zijn. (was bij mij 1 dag)
Heb via twitter de code gehad en hij zou vandaag bezorgd worden.
Vreemde is dat ik niet kan zien op de track & trace site of ik geld moet betalen.

Nu is iemand anders thuis en dan is het handig om door te geven dat er nog wat betaald moet worden.

Hij ligt nog bij afdeling inklaringen... Levertijd is dus nu onbekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Frostbite op 10-05-2012 13:30 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hmm, tijdje terug schoenen uit Amerika besteld. Dacht slim te zijn door ze daar te bestellen, want het scheelde 30 euro met de winkelprijs in NL, maar sinds vrijdag ligt het pakketje ook bij de doane. Als ik zo de verhalen hier lees, vrees ik het ergste: Lang wachten en alsnog de winkelprijs betalen dus |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kleding heeft ook een groot "namaak" risico.
De douane is verplicht elke vondst bij de lokale vertegenwoordiging te melden ivm merkrecht.

Weet niet hoe of waar je besteld hebt, maar worst case scenario:
Als het namaak is, sta je met lege handen.
Kleine kans dat je je geld terugkrijgt, en misschien nog een mooie brief van de advocaat van het betreffende merk.

Is dat het risico waard ?

Koop zelf heel veel via internet, maar sommige productgroepen zijn er niet geschikt voor in mijn mening.
Keuze die ieder voor zich moet maken, maar misschien toch een andere kijk voor potentiele kopers.

Meestal gaat het gelukkig redelijk goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is besteld via ebay, bij een winkel die in NY zit met een nagenoeg 100% positieve feedback. Dus ik ga er van uit dat het geen namaak is. Behalve schoenen, koop ik ook nooit kleding in het buitenland, omdat ik daarin wat minder kieskeurig ben en meestal gewoon in NL wel iets kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als het geen namaak is lijkt het me verder niet zo'n probleem. Ik neem aan dat je er bij ingecalculeerd hebt dat je btw (en eventueel invoerrechten) gaat betalen als je boven een bepaald bedrag uitkomt En daarnaast de invoerkosten die de vervoerder rekent....

[ Voor 12% gewijzigd door troftnom op 14-05-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:14:
Net even de code van m'n vorige pakket laten herstellen op USPS en het enige wat er staat is die van de USPS Sort Facility in LA. Dat pakket kreeg hier ook een 3S maar is niet in het inklaringsprocess terecht gekomen. Die had ik in 4 dagen binnen vanaf dat zij hem op t postkantoor afgeleverd hadden.
Mischien die daarvoor ook ff herstellen >:) (edit: met zelfde resultaat; alleen USPS Sort Facility in LA; ook geen inklaringsproces)

Heb voor die van nu ook een 3S gevraagd maar dat hadden ze (nog) niet }:O
Inmiddels ook aangeboden "onder rembours". Bedrag zoals verwacht, status updates: nul komma nul. Geen 3S, of wat dan ook in "Mijn Pakket" " d:)b " |:(
Straks ff kijken wat de 3S code is en zelf "updaten" ;) . Al met al valt het nog mee, zo'n 3 weken dus. Lijkt alleen een eeuwigheid als je aan 4 dagen gewend raakt en/of geen 3S code krijgt wanneer het langer duurt.
Wel "interessant" dat je je hele legitimatie gebeuren moet overhandigen (op schrift) bij het ophalen terwijl je voor ontvangst niet eens hoeft te tekenen :/

[ Voor 15% gewijzigd door apis29 op 15-05-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pakket 16 mei besteld in de USA, 23 mei aangekomen in NL. Wacht nog op vrijgave van de douane. Hopelijke gebeurt dat snel aangezien het nu voor de derde dag wacht op vrijgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Op 3 mei is m'n bestelling verstuurd via "Broker World Wide", schijnbaar een of andere bokkie-wokkie verzender via USPS. Nergens tracking info te krijgen, zelfs niet via de winkel die het verstuurd heeft. PostNL heeft niets, DHL niet, UPS kan ik niet controleren zonder tracking nummer. Fijn. Bestel je ruim (anderhalve maand) vantevoren een verjaardagscadeau, is het er nu nog niet. Met wat geluk komt het nog de komende week, anders moet ik m'n din teleurstellen :/

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
MueR schreef op maandag 04 juni 2012 @ 17:55:
Op 3 mei is m'n bestelling verstuurd via "Broker World Wide", schijnbaar een of andere bokkie-wokkie verzender via USPS. Nergens tracking info te krijgen, zelfs niet via de winkel die het verstuurd heeft. PostNL heeft niets, DHL niet, UPS kan ik niet controleren zonder tracking nummer. Fijn. Bestel je ruim (anderhalve maand) vantevoren een verjaardagscadeau, is het er nu nog niet. Met wat geluk komt het nog de komende week, anders moet ik m'n din teleurstellen :/
Lijkt me logisch dat DHL en UPS geen info hebben aangezien het met USPS verstuurd wordt volgens de site :*) . Ook is het nog enigszins logisch dat PostNL geen info heeft zonder eerst van jou het USPS nummer gekregen te hebben of je moet hebben gevraagd of er voor jouw postcode iets onderweg is (oid). In principe moet je het nummer via de winkel waar je het gekocht hebt vragen en dan invoeren op de USPS website ... Afhankelijk van de gekozen verzend methode (First Class, Priority of EMS/Express) heb je (oa) meer of minder tracking info maar in ieder geval kan ie ook zomaar ellendig lang op Schiphol liggen zonder PostNL nummer wachtend op inklaring. Had t zelf laatst ook, geen idee eigenlijk wanneer het precies omgenummerd wordt na aankomst op Schiphol ....
Nu zelf ook weer in wachtmodus 8)7 (hopelijk morgen, zonder gedoe :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Volgens mij heb ik geluk:

Priority Mail International Parcels
Customs clearance processing complete
June 05, 2012, 9:49 pm
NETHERLANDS
International Parcels

June 05, 2012, 8:09 am
NETHERLANDS

May 28, 2012, 8:34 pm
ISC MIAMI FL (USPS)

Arrived at Sort Facility
May 28, 2012, 8:33 pm
ISC MIAMI FL (USPS)

May 26, 2012

Gelijk even gisteren PostNL webcare getweet voor een 3S code, deze heb ik zojuist ontvangen:

Status zending:
Pakketbezorger is onderweg.

Het zijn een paar schoenen uit USA, waarde zo'n 115 euro.

Ben benieuwd hoeveel ik moet bijbetalen, vond het al met al wel snel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Jackson6 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 14:34:
Volgens mij heb ik geluk:

June 05, 2012, 9:49 pm
NETHERLANDS
International Parcels

June 05, 2012, 8:09 am
NETHERLANDS

May 28, 2012, 8:34 pm
ISC MIAMI FL (USPS)

Arrived at Sort Facility
May 28, 2012, 8:33 pm
ISC MIAMI FL (USPS)

May 26, 2012

Gelijk even gisteren PostNL webcare getweet voor een 3S code, deze heb ik zojuist ontvangen:

Status zending:
Pakketbezorger is onderweg.

Het zijn een paar schoenen uit USA, waarde zo'n 115 euro.

Ben benieuwd hoeveel ik moet bijbetalen, vond het al met al wel snel gaan.
Dat is wel snel ja voor iets dat ingeklaard is. ~38 euro bijbetaald? (ietsje meer nog waarschijnlijk?)

Heb mijn pakketje ook al binnen, 30ste verstuurd, 8ste binnen zonder inklaring. Was dan ook maar "$25" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Eens kijken hoelang dit gaat duren:
LJ938623407US

International Letter
June 06, 2012

Processed through USPS Sort Facility
June 06, 2012, 11:08 am
LOS ANGELES, CA 90009

Alles heeft een waarde van $22 dus hopelijk weinig gedonder bij de douane.
En hopelijk heb ik het uiterlijk 13 juli binnen, want daarna ga ik op vakantie en daarvoor heb ik het nodig.

En het is vandaag (11-6-2012) bezorgt :)

[ Voor 4% gewijzigd door FabiandJ op 11-06-2012 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ballonpomp besteld in Amerika van $160,-- welke wisselkoers houden ze aan bij de douane?

dan kan ik alvast gaan rekenen.

hoop dat mijn pakket op tijd is via usps expressmail

June 21, 2012, 11:10 am
ISC NEW YORK NY(USPS)

Proof of Delivery

Arrived at Sort Facility
June 21, 2012, 11:10 am
ISC NEW YORK NY(USPS)

June 20, 2012

Dispatched to Sort Facility
June 20, 2012, 4:57 pm
VOORHEESVILLE, NY 12186

Acceptance
June 20, 2012, 4:31 pm
VOORHEESVILLE, NY 12186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
http://www.belastingdiens...2012/koerslijst_juni_2012

€ / $ = 1.2659

Dus $160 = € 126,39

[ Voor 5% gewijzigd door MrDirect op 22-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx ik sla hem gelijk op in mijn favorieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag vreemd verhaal

Gister was pakket binnengekomen in nederland en stond er bij USPS custom clearence.
Volgens het postnl trackingnummer dat ik gelijk had aangevraagt zou het vandaag binnenkomen.
vanochtend gekeken inderdaad van daag tussen 12.30 en 14.30u.
ik keek vanmiddag en zag dat het morgen werd tussen 12.30 en 14.30.
Ik bellen. Wat blijkt het pakketje ligt nog bij de douane. ik uitgelegt dat de douane steekproeven houdt en dat hun (postnl) voor de inklaring zorgen.
Het antwoord dat ik kreeg was ja maar daar kan ik niet kijken dus u zult op z''n hoogst 30 dagen moeten wachten. Ik zie wel dat u EMS heeft dus misschien krijgt u voorrang.

Dus er klopt niets van track & trace ze bezorgen het niet op de datum die er staat en kan iedere keer weer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:39
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:17:
vandaag vreemd verhaal

Gister was pakket binnengekomen in nederland en stond er bij USPS custom clearence.
Volgens het postnl trackingnummer dat ik gelijk had aangevraagt zou het vandaag binnenkomen.
vanochtend gekeken inderdaad van daag tussen 12.30 en 14.30u.
ik keek vanmiddag en zag dat het morgen werd tussen 12.30 en 14.30.
Ik bellen. Wat blijkt het pakketje ligt nog bij de douane. ik uitgelegt dat de douane steekproeven houdt en dat hun (postnl) voor de inklaring zorgen.
Het antwoord dat ik kreeg was ja maar daar kan ik niet kijken dus u zult op z''n hoogst 30 dagen moeten wachten. Ik zie wel dat u EMS heeft dus misschien krijgt u voorrang.

Dus er klopt niets van track & trace ze bezorgen het niet op de datum die er staat en kan iedere keer weer veranderen.
Dat was bij mij ook zo, elke dag stond er dat er de volgende dag bezorgd zou worden en dit veranderde ook elke dag weer. Omdat het systeem denkt dat er de volgende dag uitgeleverd wordt, terwijl het pakket nog ingeklaard moet worden door PostNL. Dus nog even geduld! Bij mij duurde het ongeveer een week voordat hij door de inklaring was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist een veiling gewonnen via eBay, maar ik vraag mij af of het verstandig is dat ik de laptop laat verzenden naar Engeland of Duitsland ipv Nederland? Ik ga over een maand namelijk naar familieleden in beide landen en zou de laptop dus ook vanuit daar kunnen ophalen. Iemand enig idee hoe streng de douanes daar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
Weet er iemand wat er precies gescanned word op een pakje, de USPS code of eventueel de 3S code van Post NL, of echt de postcode die op het pakje zelf staat?

Nu al 2 weken in discusssie met Post NL over waar mn pakje is.

Iets besteld uit de states, 14 Juni een verzend code gekregen van USPS, kon het tracken tot dat het aangekomen was in nederland de 21ste

Die dag naar Post NL gebeld voor mn 3S code, kreeg toen te zien dat het maandag bezorgt zou worden, maandag weer op dinsdag, woensdag weer op donderdag ect,... 8)7

Uit eindelijk kijk ik donderdag ochtend, zie ik ineens een heel andere postcode en plaats staan, nog niet eerder gezien na paar dagen elke dag gekeken te hebben.

Dus ik bel in de ochtend voordat het nog bezorgt werd naar post NL en volgens de meneer bij post nl is het geen probleem, word soms verkeerd gescanned en als het vandaag niet aankomt dan komt het morgen aan,

Kijk smiddags nog een keer en is het pakketje natuurlijk afgeleverd op een niet bestaand adres, want straat en huis nummer bestaat helemaal niet in velserbroek, terwijl ik zelf in amsterdam woon.

Dus ik weer bellen en krijg toen ineens te horen dat volgens de regels het pakketje weer retour word gestuurd naar de afzender, dus ik al zwaar geirriteerd, maar ze zouden er een aantekening van maken en iemand bellen bij het sorteer centrum en zou terug gebeld worden want het pakketje zou eventueel er nog uit gepikt kunnen worden, wacht geduldig af tot na het weekend, maar geen belletje natuurlijk...

Dus maandag bel ik weer en vraag ik waar het volgens hun precies fout is gedaan want als ik inlog op de post nl site met mn 3S code en mn eigen postcode kan ik het pakketje zien en als ik inlog met de 3S code en het foute postcode dan is er ook niks gevonden..

Volgens de meneer bij post nl heeft de afzender er dus een verkeerde postcode op geschreven en kan hij er niks aan doen en pakket word retour gestuurd en de afzender krijgt een reden waarom en kan eventueel een onderzoek laten starten waar het fout gegedaan is.. :X

Dacht ik bel vandaag nog eens een keer omdat ik niks hoor van de verzender en ik bij post nl nog steeds de status zie dat het pakketje in het sorteer centrum ligt, krijg ik nu weer te horen dat het pas volgende week terug gestuurd word, dus heeft het er een hele week gelegen zonder dat er uberhaut iets mee gedaan is en hij geen verklaring kan geven waarom en ook niet waarom ondanks de notitie en terug bel actie van hun kant het pakketje daar nog stees ligt, graag een klacht indienen bij post nl is zijn antwoord... 8)7

Lang verhaal geworden, sorry about that :'( , maar iemand tips en tricks?

See info :

Addressee cannot be located - Item returned to sender

June 28, 2012, 1:48 pm

NETHERLANDS

International Parcels

June 28, 2012, 6:15 am

NETHERLANDS

Customs Clearance

June 21, 2012, 11:18 am

NETHERLANDS

June 21, 2012, 11:17 am

NETHERLANDS

June 19, 2012, 10:16 am

ISC MIAMI FL (USPS)

Arrived at Sort Facility

June 19, 2012, 10:15 am

ISC MIAMI FL (USPS)

Depart USPS Sort Facility

June 16, 2012

BIRMINGHAM, AL 35222

June 15, 2012, 7:30 pm

BIRMINGHAM, AL 35222

Dispatched to Sort Facility

June 15, 2012, 12:05 pm

GADSDEN, AL 35901

Acceptance

June 15, 2012, 11:46 am

GADSDEN, AL 35907

June 14, 2012

21.06.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
21.06.2012:
Ontvangen in land van bestemming
21.06.2012:
De inklaring van de zending wordt afgehandeld
27.06.2012:
De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
27.06.2012:
27.06.2012:
Zending opgehaald en in sorteerproces
Zending gesorteerd in sorteercentrum
28.06.2012:
Chauffeur is onderweg
28.06.2012:
Geadresseerde niet bekend op dit adres. Retour afzender
28.06.2012:
Zending gesorteerd in sorteercentrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@NeoSoulStar

in dit geval kan je niks doen, jij bent niet de opdrachtgever.
Je moet nu verifieren of jij je PC verkeerd heb doorgegeven, of dat de verkoper/verzender een fout heeft gemaakt.

In het laatste geval, kan je eisen dat hij het nog een keer stuurt, maar doet hij dit niet, heb je ook niet veel om handen om actie te ondernemen.

Is het jou fout geweest, dan heb je pech gehad, en moet je hopen op coulance van verkoper.
Eventueel verzendkosten vergoeden om nog een keer met correcte PC te versturen.

Nadeel van deze oplossing postpakket dienst, bij de grote koeriers ( DHL, UPS en Fedex) kan je tussentijds adresgegevens e.d. nog laten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoSoulStar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-08 10:18
@Yippie,

Thanks voor de update, wel sjaggo van geweest de afgelopen week, voor een klein fortuin gebeld naar Post NL en dan elke keer wat anders horen van die gasten daar..

Afzender al gemaild, maar nog geen reactie, maar rustig afwachten of ik uberhaut een reactie krijg, hoop dat het allemaal nog redelijk goed opgelost kan worden, waarde van het pakket is bijna 800 euro.

Mn adres gegevens staan overal correct, mailtje van Paypal, bij de plaatsing van de order, bij het inloggen bij post nl 3s code plus mijn eigen postcode, als ik de foute postcode intyp dan is er niks gevonden.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.