USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Pfff, hoe lang heeft de Douane nodig om een pakketje verstuurd door USPS met een kabel voor een weerstation te verwerken? Wacht nu al een week en is nog steeds niet door de Douane heen :/

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 31-08-2011 14:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Raven schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:39:
Pfff, hoe lang heeft de Douane nodig om een pakketje verstuurd door USPS met een kabel voor een weerstation te verwerken? Wacht nu al een week en is nog steeds niet door de Douane heen :/
Ik heb geen idee, maar ik ga het nu meemaken, denk ik. Mijn pakket is in 2 dagen van de USA naar NL gegaan en ligt daar nu te wachten. Het kan nog lang duren, als ik dat zo allemaal lees.

Si vis pacem, para bellum

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

"Customs clearance processing complete, August 31, 2011, 10:30 pm, NETHERLANDS"
Hehe, nu maar wachten tot PostNL het pakket kwijtraakt bezorgd.

edit: Importkosten voor een kabel, stelletje :( . En natuurlijk hebben ze nog nooit van acceptgiro's of portable pinautomaten gehoord. Geen pakket gekregen dus.

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 01-09-2011 12:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dankzij XBL even via @PostNLWebcare een 3S-code geregeld. Kan ik de zending op de voet volgen. Het zou wat zijn als het gewoon nog deze week wordt afgeleverd #durftehopen
XBL schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:40:
Ik kan bevestigen dat het pakket inderdaad uit de douane is. Na de vooraanmelding kwam er gisteravond laat een melding dat het pakket in het sorteercentrum was. Zojuist stond de postbode op de stoep.

Het rembours bedrag vermeld op de T&T van PostNL is in mijn geval het totale bedrag dat je moet betalen. Gepast, contant (voor zover dat nog niet duidelijk was uit dit topic). Dus BTW/douanerechten/inklaringskosten.

Succes met wachten, Ravian. Mocht mijn pakket enige indicatie zijn, kan je het komende dagen wel verwachten.
@Raven: Als je dit topic even goed doorgelezen had (nog maar 1 pagina terug), dan had je het geweten en een hoop frustratie kunnen voorkomen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Doel je op het bellen naar TNT om te vragen naar de 3S code in de hoop dat de importkosten op de T&T pagina staan vermeld? Met een USPS code kunnen ze niks (weet ik uit eerdere ervaringen) dus bellen heeft geen zin...

(Op Twitter reageren ze overigens niet, althans, niet op vragen van mij.)

[ Voor 54% gewijzigd door Raven op 01-09-2011 14:12 ]

Oscar Wilde

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:08:
Doel je op het bellen naar TNT om te vragen naar de 3S code in de hoop dat de importkosten op de T&T pagina staan vermeld? Met een USPS code kunnen ze niks (weet ik uit eerdere ervaringen) dus bellen heeft geen zin...

(Op Twitter reageren ze overigens niet, althans, niet op vragen van mij.)
hoe kom je daarbij? zodra het pakket in NL is is er ook een S3 code, dus dan kan je de status opzoeken en de importkosten zien zodra het is afgehandeld door de douane.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En hoe kom je aan de 3S code als TNT niks kan met de USPS code? .... ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Raven op 01-09-2011 14:31 ]

Oscar Wilde

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ik heb ook een USPS code en daar konden ze wel wat mee. Binnen 4u had ik een reactie (vanacht gevraagd). Die staat nu nog op de eerste aanmelding en wachten op inklaring.

Het gene waar ik op doelde was dat je had kunnen weten dat je contact en gepast aan de deur moest betalen. Dus geen pin of acceptgiro, want daar doen ze niet aan. De kosten had je dan kunnen weten via de 3S-code, maar gezien je die niet had, werd het lastig. Ik zou dan voorbereid zijn met een schatting van de kosten en dat in huis hebben aan cash.

• Frieda
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 01 september 2011 @ 14:27:
En hoe kom je aan de 3S code als TNT niks kan met de USPS code? .... ;)
dat kunnen ze wel, vanaf het moment dat het pakketje in NL is. als ze hebben gezegd dat ze geen S3 code hadden nav jouw USPS tracking nr heb je of te vroeg gebeld, of een onbenul aan de lijn gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 01-09-2011 19:40 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb er een tijd terug (vorig jaar geloof ik) wel eens naar gevraagd, ze kunnen helemaal niets met USPS codes. Blijkbaar is dat nu anders of ik had iemand aan de lijn die niks wist. Van te voren (voor het pakket bezorgd wordt) een waarschuwing geven dat er een rekening bij zit bleek niet mogelijk, had daar ook naar gevraagd.
Ex Nunc schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:36:
Ik heb ook een USPS code en daar konden ze wel wat mee. Binnen 4u had ik een reactie (vanacht gevraagd). Die staat nu nog op de eerste aanmelding en wachten op inklaring.

Het gene waar ik op doelde was dat je had kunnen weten dat je contact en gepast aan de deur moest betalen. Dus geen pin of acceptgiro, want daar doen ze niet aan. De kosten had je dan kunnen weten via de 3S-code, maar gezien je die niet had, werd het lastig. Ik zou dan voorbereid zijn met een schatting van de kosten en dat in huis hebben aan cash.
Dat van het betalen aan de deur wist ik wel (wel raar dat het teveel gevraagd is een acceptgiro erbij te doen, scheelt de TNT een 2e rit), al heb ik wel eens een keer later per post een acceptgiro gekregen, maar dat was volgensmij met Fed-Ex ipv TNT.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 01-09-2011 20:03 ]

Oscar Wilde

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Vorig jaar is alweer lang geleden. Hier in het topic heb je meerdere malen kunnen zien dat het wel werkt tegenwoordig.

Als je wist dat je contant moest betalen, dan snap ik je niet.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 14:35
Vorige week woensdag via Discogs iets besteld uit de VS, verzonden via USPS en de TNT man stond vanmorgen aan de deur.

Zo snel heb ik nog nooit iets mogen ontvangen uit de USA!

Wauw. :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ex Nunc schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:54:
Vorig jaar is alweer lang geleden. Hier in het topic heb je meerdere malen kunnen zien dat het wel werkt tegenwoordig.

Als je wist dat je contact moest betalen, dan snap ik je niet.
Ik weet dat áls er een Douane rekening bijzit, je in het geval van TNT contant moet dokken, maar dat er nog steeds geen mogelijkheid is om van te voren te horen te krijgen dat er een rekening bij zit (zodat je voor gepast geld kan zorgen en TNT niet nog een keer terug hoeft te komen) vind ik zo vaag. Nu is het - gezien bovenstaande reacties - blijkbaar wel mogelijk om de 3S code op te vragen en in te vullen op de T&T pagina maar dan moeten daar de importkosten (indien aanwezig) wel op terug zijn te vinden. Zal als TNT morgen voor poging 2 langs is geweest eens de 3S code invullen op de T&T pagina, kijken of het er bij staat.

edit: Bezorger is net geweest, bedrag staat op T&T pagina. De Douane heeft het mij wel lastig gemaakt, ik moest een 1ct munt te voorschijn zien te toveren. En dit terwijl die net als de 2ct niet meer gebruikt worden. :?
Gelukkig nog 1 kunnen vinden die rondzwerfde hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 02-09-2011 13:20 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:56:
[...]

Ik weet dat áls er een Douane rekening bijzit, je in het geval van TNT contant moet dokken, maar dat er nog steeds geen mogelijkheid is om van te voren te horen te krijgen dat er een rekening bij zit (zodat je voor gepast geld kan zorgen en TNT niet nog een keer terug hoeft te komen) vind ik zo vaag. Nu is het - gezien bovenstaande reacties - blijkbaar wel mogelijk om de 3S code op te vragen en in te vullen op de T&T pagina maar dan moeten daar de importkosten (indien aanwezig) wel op terug zijn te vinden. Zal als TNT morgen voor poging 2 langs is geweest eens de 3S code invullen op de T&T pagina, kijken of het er bij staat.

edit: Bezorger is net geweest, bedrag staat op T&T pagina. De Douane heeft het mij wel lastig gemaakt, ik moest een 1ct munt te voorschijn zien te toveren. En dit terwijl die net als de 2ct niet meer gebruikt worden. :?
Gelukkig nog 1 kunnen vinden die rondzwerfde hier.
je kan toch gewoon uitrekenen via de douane website hoeveel je ongeveer moet betalen?? er zal een minimale afwijking in zitten mbt koerswijzigingen maar als je dat bedrag in huis klaarlegt is er toch geen probleem? zo doet iedereen het volgens mij. het enige is dat je mazzel kan hebben met het NIET krijgen van een douane rekening als je pakket er tussendoor glipt, maar dat lijkt me geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Ik zit erover te denken om een iPod Nano 6g via Ebay te kopen. Nu is mijn vraag. Als ik zo eentje in een gunstig geval voor vijftig euro inclusief verzendkosten kan bemachtigen, komt er dan een hoop extra kosten bovenop? Heb al op douane.nl gekeken, wordt niet echt wijzer daarvan.

Ebayverkoper meldt dat hij verzend via USPS Express Mail International. a 21.11 euro verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06 03:21
@Zoutepeper, dan moet je toch beter kijken op de site van de douane en ook in dit topic had je de info kunnen vinden.

In jou geval heb je geen invoerrechten indien van toepassing vanwege de waarde (lager dan 150 EUR).
Als de verkoper dus als waarde het uiteindelijke veilingbedrag opgeeft, zal dat hoger zijn dan 22EUR of 30USD, en in dat geval moet je dus 19% BTW betalen in NL. Let wel, dit gaat over waarde van de goederen+verzend kosten=belastbaar bedrag.

Daar bovenop komt dan nog 12,50 voor TNT/PostNL post en/of pakketdienst administratiekosten.
Wat vaak voorkomt is dat men er als waarde "gift" op vermeld, dan betaal je alleen die 12,50 tenzij het pakket door de douane wordt opengemaakt voor nadere inspectie.

Houdt er rekening mee, dat vragen om "gift" als waarde volgens de wet belastingontuiking is. Jij als importeur bent verantwoordelijk voor de juiste informatie bij het binnenkomen van de zending. Dat laatste vergeten mensen wel eens in hun drang om de kosten laag te houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 04-09-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Voor mij is de lange wacht op de douane begonnen. Sinds woensdag ligt het daar zonder voortgang. Ik hoop stiekem nog onder de extra kosten uit te komen, maar die hoop is al aan het vervluchtigen. Wel raar dat je zo lang moet wachten op iets dat al zo dichtbij ligt.

Dat je altijd inklaringskosten moet betalen is volgens mij niet zo. Ik heb een product uit de VS toegestuurd gekregen. Verstuurd als gift, zonder dat ik van dat soort dingen wat af wist. Gewoon aan de deur bezorgd gekregen zonder extra kosten. Dat had een totale waarde van € 53,-

Edit 05/09: Er is verandering in de status bij PostNL. Helaas wel extra kosten, maar lager dan verwacht/berekend (gelukkig ruim gerekend door de econoom in mij). Waarschijnlijk morgen dus al in huis, dat valt dan weer mee.

Edit 07/09: Gisteren idd binnen gekomen. In totaal maar € 69,12 hoeven bijbetalen, waarvan € 12,50 inklaringskosten. Het heeft in totaal net iets meer dan een week geduurd en was verstuurd als 'commercial sample', misschien dat zoiets ook uitmaakt.
Adapter geeft geen problemen en de aansluiting is vrij standaard, dus daar kon ik snel een euro-stekker voor vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Ex Nunc op 07-09-2011 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:31
Express Mail International® Processed Through Sort Facility
September 02, 2011, 9:17 am
NETHERLANDS

Processed Through Sort Facility
August 30, 2011, 10:09 am
ISC NEW YORK NY(USPS)

Arrived at Sort Facility
August 30, 2011, 10:08 am
ISC NEW YORK NY(USPS)

Shipment Accepted
August 29, 2011, 2:40 pm
BROOKLYN, NY 11256

Electronic Shipping Info Received

Er staat nu dus al een week "Processed Through Sort Facility", betekend dat dat het pakket in handen is van TNT Post, of ligt hij bij de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Je status loopt tot 2 Sept met locatie NL, dus ik ga ervanuit dat er sindsdien niks is veranderd.
Dan mag je ervan uitgaan dat ze hem hebben aangemeld bij de douane en wacht dat die wordt vrijgegeven, of men schuift hem aan de kant, en neemt nog contact met je op voor de gegevens (factuur/waarde etc) omdat deze ontbreken.

Zou even een belletje wagen, wellicht dat ze je contactgegevens niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:31
Naar TNT of de douane? Volgens had ik gelezen bij de duoane dat het pakketje daar nooit is, maar altijd bij de vervoerder.

• Yippie
Douane contacteren heeft geen zin tenzij je de inklaring zelf regelt.
Neem dus contact met de vervoerder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02 17:39
Ik heb nu al sinds 2 september dezelfde status, verzonden op 31 augustus:
Processed Through Sort Facility, September 02, 2011, 1:01 am, ISC LOS ANGELES CA (USPS)

Als het nou een International Dispatch was zou ik het wel begrijpen, maar ligt hij nou nog steeds gewoon in die Sort Facility? Ik kan niet geloven dat het normaal is dat het zo langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 422489

Heb exact hetzelfde Jerry, hou me op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408269

Ik heb precies hetzelfde. Hebben jullie ook Priority Mail International Parcels? Want volgens mij krijg je dan namelijk haast geen updates. De enige update die nog komt is dat hij bij de Douane is volgens mij. Onderstaande krijg ik te zien:

Priority Mail International Parcels
August 31, 2011, 12:51 pm
ISC CHICAGO IL (USPS)
International Parcels
Arrived at Sort Facility
August 31, 2011, 12:49 pm
ISC CHICAGO IL (USPS)
Acceptance
August 29, 2011, 5:03 pm
POQUOSON, VA 23662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit zijn de laatste gegevens die ik heb, dus idd hetzelfde.

Priority Mail International Parcels
September 04, 2011, 10:12 am
FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
International Parcels

Dan zal het toch wel zo zijn, dat hij dan door de douane is, want anders begrijp ik niet wat ze in de voorafgaande week gedaan hebben.
Neem toch aan dat hij na 2 dagen nadat hij het sorteercentrum heeft verlaten toch wel in NL is.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 422489 op 12-09-2011 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
Ik heb inderdaad ook Priority Mail International Parcels. Ik heb vorige week al contact opgenomen met de afzender, dit is zijn antwoord op 8 september toen ik vroeg of het normaal is dat het zo lang duurt:

'Hello,
Yes it is pretty normal and also they do not update it when it is traveling over seas so the tracking will not be updated until it reaches your country. '

Ik zal morgen nog maar eens een mailtje sturen aangezein dit natuurlijk absurd lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mi is die van mij door de douane, wie weet hoelang het nu nog duurt en of ik een tnt tracktrace nummer kan krijgen?

Customs Clearance
September 12, 2011, 4:41 pm
NETHERLANDS
International Parcels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
Je hebt geluk, mijn status staat nog steeds op Processed through sorting center :/.

Customs Clearance betekent meestal dat je hem snel hebt, hij ligt dan bij de douane en PostNL. Je kan via hun klantenservice (Telefoon, email, Twitter) als het goed is een Track&Trace code krijgen door je USPS Code te geven.

Ik ben echt benieuwd wanneer ik nou eindelijk eens een statusupdate krijg.....

Wanneer zag je die update?

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry2215 op 21-09-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net voor de posting zag ik het, heb je een email adres van de klantenservice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
Moet je even op internet zoeken :P

[ Voor 70% gewijzigd door Jerry2215 op 12-09-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is een klachten adres, wou nu nog niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
Dan zou ik Twitter proberen als ik jou was, ik zie daar wel vaker mensen met vragen over hun USPS Code omzetten naar een PostNL Code:
https://twitter.com/#!/PostnlWebcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

@vertikaal: Zodra je ziet dat iets in NL is (custom clearance), dan heeft PostNL het, in principe. Dit houdt nog niet in dat het door de Douane is overigens.
Je kan al wel je de USPS code omzetten naar een 3s-code. Dit kan via Twitter, lekker snel, of via een telefoonnummer dat wel ergens in dit topic staat. Wel zo handig om te doen, als je eventueel bij moet betalen aan de deur en om te zien wanneer het door de Douane is. Dit merk je als er voor een tweede keer aangemeld wordt en/of er een remboursbedrag staat. Daarna gaat alles vrij snel en hopelijk zonder verrassingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ex Nunc op 12-09-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
Yes, vandaag is ook mijn pakketje eindelijk in Nederland aangekomen!

Customs Clearance, September 13, 2011, 9:09 am, NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility, September 13, 2011, 9:08 am, NETHERLANDS

Makkelijk dat PostNLWebcare op Twitter, ik heb meteen mijn PostNL T&T gekregen :).

Dan komt nu het lange wachten op de douane..

[ Voor 7% gewijzigd door Jerry2215 op 14-09-2011 20:03 ]

Jerry2215 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:07:
Yes, vandaag is ook mijn pakketje eindelijk in Nederland aangekomen!

Customs Clearance, September 13, 2011, 9:09 am, NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility, September 13, 2011, 9:08 am, NETHERLANDS

Makkelijk dat PostNLWebcare op Twitter, ik heb meteen mijn PostNL T&T gekregen :).

Dan komt nu het lange wachten op de douane..
Heb je al een verandering in de status gehad, ik nog niet.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Lees nu pas dat je dat nummer ook op twitter kan aanvragen, heb ik dat dure 0909 nummer gebeld |:(

oh well, pakketje is inmiddels afgelopen donderdag bezorgd (lag sinds 5 september bij de douane).

Moest 50,88 aftikken bij de bezorger (pakketwaarde incl shipping costs ruim 200 euro).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry2215
Yeah! Mijn pakketje is 20 september door de douane gegaan en in een sorteercentrum gesorteerd :).
Moet volgens 'rembours' 30,55 bijbetalen, valt enorm mee :). Dan zou ie er toch echt woensdag/donderdag moeten zijn.

Edit: Yup, net bezorgd :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jerry2215 op 21-09-2011 16:26 ]

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 16:57
Jerry2215 schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:52:
Dan zou ik Twitter proberen als ik jou was, ik zie daar wel vaker mensen met vragen over hun USPS Code omzetten naar een PostNL Code:
https://twitter.com/#!/PostnlWebcare
Toptip! Dankjewel

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:12

-Stef-

Slainthe!

Ik heb vorige maand online een zonnebril gekocht en vanuit de VS ontvangen. Aan de postbode vervolgens 35 euro btw en inklaringskosten betaald, pakket uitgepakt en direct geconstateerd dat een lens beschadigd was.

RMA procedure gevolgd en verzekerd teruggestuurd. Vandaag ligt een papiertje van de postbode op de mat omdat niemand thuis was. Hierop staat dat ik (weer) 35 euro verschuldigd ben.

Betaal je voor RMA retourontvangsten inderdaad voor hetzelfde product 2x btw en 2x inklaringskosten?!

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Laatst online: 19-07 21:17
-Stef- schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 19:31:
Ik heb vorige maand online een zonnebril gekocht en vanuit de VS ontvangen. Aan de postbode vervolgens 35 euro btw en inklaringskosten betaald, pakket uitgepakt en direct geconstateerd dat een lens beschadigd was.

RMA procedure gevolgd en verzekerd teruggestuurd. Vandaag ligt een papiertje van de postbode op de mat omdat niemand thuis was. Hierop staat dat ik (weer) 35 euro verschuldigd ben.

Betaal je voor RMA retourontvangsten inderdaad voor hetzelfde product 2x btw en 2x inklaringskosten?!
Nee, maar dit is Nederland: eerst betalen, dan proberen je geld terug te krijgen. Neem even contact op met de UPS/douane welke documenten ze precies willen ontvangen zodat ze kunnen verifiëren dat het inderdaad het inderdaad om een RMA gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 19:12

-Stef-

Slainthe!

Ok, dan ga ik maar eens wat nummers bellen. Bedankt.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 16:38

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

mijn pakketje ligt al sinds bij de douane:

Your item is being processed by customs in NETHERLANDS at 3:25 pm on October 11, 2011.

werkt de duane ook op zaterdag ??

update:

Nog geen verandering ze staan er al een week

[ Voor 26% gewijzigd door BruceLee op 17-10-2011 23:33 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Customs Clearance   			October 14, 2011, 8:12 am	NETHERLANDS
Customs Clearance			October 07, 2011, 10:31 am	NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility		October 07, 2011, 10:30 am	NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility		October 02, 2011, 9:13 pm	ISC CHICAGO IL (USPS) 
Arrived at Sort Facility		October 02, 2011, 9:12 pm	ISC CHICAGO IL (USPS)
Processed through USPS Sort Facility	October 01, 2011, 9:53 pm	OMAHA, NE 68108
Processed through USPS Sort Facility	October 01, 2011, 5:56 pm	OMAHA, NE 68137 
Acceptance				October 01, 2011, 2:18 pm	OMAHA, NE 68136
Electronic Shipping Info Received	October 01, 2011

Duurt weer lekker lang, maar net zag ik bij de T&T van PostNL
19.10.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
en importkosten staan.

Weten ze bij de douane nog steeds niet dat 1 en 2 ct munten niet meer gebruikt worden?! Waar haal ik die nu dan weer vandaan....
edit: dat probleem is opgelost, mams bleek er nog een aantal te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 19-10-2011 14:59 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 16:38

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Raven schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 10:09:
Customs Clearance   			October 14, 2011, 8:12 am	NETHERLANDS
Customs Clearance			October 07, 2011, 10:31 am	NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility		October 07, 2011, 10:30 am	NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility		October 02, 2011, 9:13 pm	ISC CHICAGO IL (USPS) 
Arrived at Sort Facility		October 02, 2011, 9:12 pm	ISC CHICAGO IL (USPS)
Processed through USPS Sort Facility	October 01, 2011, 9:53 pm	OMAHA, NE 68108
Processed through USPS Sort Facility	October 01, 2011, 5:56 pm	OMAHA, NE 68137 
Acceptance				October 01, 2011, 2:18 pm	OMAHA, NE 68136
Electronic Shipping Info Received	October 01, 2011

Duurt weer lekker lang, maar net zag ik bij de T&T van PostNL
19.10.2011: De zending is aangemeld bij PostNL en wordt volgbaar
en importkosten staan.

Weten ze bij de douane nog steeds niet dat 1 en 2 ct munten niet meer gebruikt worden?! Waar haal ik die nu dan weer vandaan....
edit: dat probleem is opgelost, mams bleek er nog een aantal te hebben.
mijne is nu ook eindelijk vrijgegeven ne verstuurd

ik moet 48.98 bij betalen. ze gaan toch niet zeuren als k 49 euro geef dat het te veel is of niet klopt lol

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hehe, 't pakket is er. Heeft gewoon even 2 weken bij de Douane gelegen.

De bezorger gaf trouwens aan dat het geen probleem zou zijn geweest als ik het bedrag (naar beneden) had afgerond op 5ct, de bezorgers weten er van dat 1 en 2 ct moeilijk zijn te vinden.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik denk dat ik in dit topic het best in kan haken....
Ik zie hier erg veel mensen die in de situatie terecht komen waarbij het pakket bij de douane beland voor controle en ze later met een rekening opgescheept zitten (het lijken eerder sancties soms).
Ik zit eigenlijk met 2 vragen:

1.) Ik wil een aantal dingen aanschaffen in Amerika, maar ik zou het best willen 'aangeven' bij de douane zodat ik het legaal in kan voeren. Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat (ik krijg echt niets gevonden)?

2.) Ik heb ook wel eens een brief gehad van TNT (PostNL) waarbij ik ong. 30 EUR. moest afrekenen omdat mijn pakket wat onderschept door de douane. De brief insinueert duidelijk dat het bijna om een misdrijf gaat om spullen in landen als Amerika te kopen zonder dit aan te geven. Is het echt een misdrijf? Zijn er mensen hier al eens zwaarder beboet omdat ze talloze keren iets hebben gekocht zonder het aan te geven of waarbij het andere gevolgen heeft gehad?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:38:
Ik denk dat ik in dit topic het best in kan haken....
Ik zie hier erg veel mensen die in de situatie terecht komen waarbij het pakket bij de douane beland voor controle en ze later met een rekening opgescheept zitten (het lijken eerder sancties soms).
Ik zit eigenlijk met 2 vragen:

1.) Ik wil een aantal dingen aanschaffen in Amerika, maar ik zou het best willen 'aangeven' bij de douane zodat ik het legaal in kan voeren. Iemand enig idee hoe dit in zijn werk gaat (ik krijg echt niets gevonden)?

2.) Ik heb ook wel eens een brief gehad van TNT (PostNL) waarbij ik ong. 30 EUR. moest afrekenen omdat mijn pakket wat onderschept door de douane. De brief insinueert duidelijk dat het bijna om een misdrijf gaat om spullen in landen als Amerika te kopen zonder dit aan te geven. Is het echt een misdrijf? Zijn er mensen hier al eens zwaarder beboet omdat ze talloze keren iets hebben gekocht zonder het aan te geven of waarbij het andere gevolgen heeft gehad?
het bedrijf waar je het koopt moet aangeven wat voor artikelen het zijn, en wat de waarde inclusief transportkosten is. de transporteur gebruikt deze gegevens om te berekenen hoeveel belasting/douanekosten/importwhatever jij moet betalen. daar krijg jij vervolgens een rekening van die je moet voldoen, anders krijg je je goederen niet. is niet zo spannend hoor, gewoon normale gang van zaken. heel af en toe komt het voor dat je pakket niet word bekeken en je geen rekening krijgt, dan heb je dus mazzel. over het algemeen moet je gewoon betalen.

verder zijn er dingen die je nooit in mag voeren, zoals bedreigde diersoorten, drugs, etc. als je die invoert krijg je inderdaad een boete of draai je de bak in.

[ Voor 4% gewijzigd door Frieda op 22-10-2011 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Frieda schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:33:
[...]
het bedrijf waar je het koopt moet aangeven wat voor artikelen het zijn, en wat de waarde inclusief transportkosten is. de transporteur gebruikt deze gegevens om te berekenen hoeveel belasting/douanekosten/importwhatever jij moet betalen. daar krijg jij vervolgens een rekening van die je moet voldoen, anders krijg je je goederen niet. is niet zo spannend hoor, gewoon normale gang van zaken. heel af en toe komt het voor dat je pakket niet word bekeken en je geen rekening krijgt, dan heb je dus mazzel. over het algemeen moet je gewoon betalen.
Dank voor de info. Wat ik wel raar vind is dat de brieven welke gepaard gaan met deze betaling altijd de ontvanger verwijten dat deze het invoeren van het te ontvangen product aan had moeten geven.
Terwijl je uitleg insinueert dat dit allemaal de normale gang van zaken is. Wat klopt er dan niet? :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Niet online
Da_maniaC schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:55:
[...]

Dank voor de info. Wat ik wel raar vind is dat de brieven welke gepaard gaan met deze betaling altijd de ontvanger verwijten dat deze het invoeren van het te ontvangen product aan had moeten geven.
Terwijl je uitleg insinueert dat dit allemaal de normale gang van zaken is. Wat klopt er dan niet? :)
als de rekening die je voorgeschotelt krijgt niet betaalt ben je illegaal bezig, en zitten zij zonder geld, en met spullen die vernietigd moeten worden. je moet je niet al teveel aantrekken van die brieven :)

het kan overigens ook nog zijn dat de verzender niet de juiste formulieren heeft ingevuld, dan hebben ze uiteraard een punt.

[ Voor 9% gewijzigd door Frieda op 22-10-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k3oZh.png

Inmiddels dus een maand + 1 dag verder :X

[ Voor 18% gewijzigd door Spiller op 30-10-2011 16:06 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Spiller, als er nog geen contact met je is opgenomen, hetzij via tel. of brief, zou ik dat zelf doen.
Contactgegevens zijn in dit topic te vinden via alle mogelijke communicatiekanalen. In jouw geval zou ik wel de tel. aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369826

Als er bij de Postnl Track & Trace informatie bij rembours een bedrag staat, betekend dit de kosten die je moet afrekenen aan de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:19
Anoniem: 369826 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 15:29:
Als er bij de Postnl Track & Trace informatie bij rembours een bedrag staat, betekend dit de kosten die je moet afrekenen aan de deur?
Klopt.
Je moet de postbesteller betalen

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Yippie schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 19:24:
@Spiller, als er nog geen contact met je is opgenomen, hetzij via tel. of brief, zou ik dat zelf doen.
Contactgegevens zijn in dit topic te vinden via alle mogelijke communicatiekanalen. In jouw geval zou ik wel de tel. aanraden.
Had al contact met ze gehad, via twitter, de factuur ook nog een keer via mail verstuurd maar bijna een week later nogsteeds niks. Inmiddels ligt het al 39 dagen bij 'de douane', ik word er een beetje moedeloos van.

Heb in het verleden nooit problemen gehad met de post/tnt maar ik kan niet anders dan iedereen afraden om ooit nog iets vanuit de VS met USPS naar Nederland te sturen. USPS ging prima overigens.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 18:32
Mag ik aannemen dat er dan onduidelijkheid is over het bedrag op de formulieren en de waarde van het pakket?

Heb zelf gelukkig nog nooit zo'n probleem gehad, maar mijn bestellingen vanuit de US zijn tot nu toe ook vrijwel altijd van correct papierwerk voorzien (eenmaal een te hoge waarde ipv de speciale aanbiedingsprijs die ik betaalde, maar dat heb ik financieel afgehandeld met de verkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
Ik heb gewoon de factuur van ebay erbij gedaan. Heb niks vernomen van een fout of onduidelijkheid in de formulieren.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Customs clearance processing: complete November 10, 2011, 9:55 pm NETHERLANDS
Customs Clearance: November 01, 2011, 7:43 am   NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility: November 01, 2011, 7:42 am  NETHERLANDS
Processed Through Sort Facility: October 27, 2011, 7:47 am     ISC MIAMI FL (USPS) 
Arrived at Sort Facility: October 27, 2011, 7:47 am    ISC MIAMI FL (USPS) 
Acceptance:  October 20, 2011, 4:55 pm     LAWRENCEVILLE, GA 30044

Dus in drie weken tijd van Amerika naar NL langs de douane. Verzonden via USPS met Priority Mail International Parcels. Het is alleen wel negen dagen blijven liggen voordat het pakket dus vrijgegeven werd. :'(

Aanschafprijs: 250 dollar
Verzendkosten: 40 dollar
Omgerekend in €: 212,50
19% btw: 40,375 euro
Inklaringskosten: 12,50 euro
Totaal aan bijkomende kosten: 52,88 euro (schat ik)

Het pakketje valt onder TARIF-code 6217 10 00 10 me dunkt want het gaat om kleding wat met de hand op maat gemaakt is. M.a.w. 0% douane-rechten. :? (althans voor een riks aan landen is het 0%, vind nergens V.S./Amerika terug..)

Update: USPS track 'n trace omgezet naar TNT track 'n trace code. Ik hoef slechts 33,02 euro bij te betalen. :D Maar nu komt het.. aldus de track 'n trace is de pakketpostbezorger al langs geweest zonder dat ik ook maar de bel heb gehoord. Gepast betalen word leuk zonder 1/2 centen. Dus ik neem aan dat 33 euro volstaat? Enfin.. dan maar een nieuwe bezorgafspraak maken :X

[ Voor 17% gewijzigd door Joosie200 op 11-11-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Als u goederen van buiten de Europese Unie ontvangst, dan moet u bij de Douane aangifte doen voor deze goederen. TNT Post Pakketservice Benelux B.V. heeft uit de naam van Koninklijke TNT Post B.V. voor uw zending aangeifte gedaan en belast u conform onderstaande specificatie.
Blijkbaar kan ik dus zelf ook aangifte doen, weet iemand hoe dit precies moet? Geen zin om elke keer 12,50 te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Ik zit ook te wachten op een pakketje. Alles ging redelijk snel en hij was vrij snel in NL!
Dus ik dacht Joy!. Ik gebeld naar tnt en kreeg gelijk het nederlandse 3s nummer.
Normaal als ik een 3s nummer kreeg dan zag ik net zoals nu uw pakket is aangemeld en word volgbaar en had ik het pakket binnen 3 dagen.

Alleen heeft de track en trace een week zo gestaan. Tot ik vandaag in de auto zat en ik dacht ff snel kijken. En zag dat hij bij het 3de balkje was :D
Dat is normaal de chauffeur is onderweg!

Maar ik zag wat text eronder staan en dacht even inzoomen.

Hetzelfde als op het plaatje van Spiller.

Inklaring niet afgerond, verzoek om informatie etc..

Hoelang duurt het voordat jij bericht hebt gehad spiller?

Het is een kerst kado. Maar ben bang dat dit nog wel ff gaat duren.

Heb al vaker van deze verkoper gekocht. En heb had het altijd vrij snel. En nog nooit inklaring kosten etc hoeven betalen. Misschien geluk?

Maar wat ik me afvraag, maken ze die pakketjes niet open dan? Want er zit altijd een ebay factuur in de doos erbij? of mogen ze dat niet.

Ben benieuwd hoelang dit gaat duren en wat ik zal moeten betalen.

mijn pakketje is verstuurd via USPS express mail

Product was 85 euro en de verzendkosten 25 euro. Het gaat om een molen voor het vissen. Ik las dat ze standaard voor inklaren 12.50 rekenen?

Iemand die weet waar ik dan op uit zal komen ongeveer? heb al naar tariq codes gezocht maar word er niet veel wijzer van.

Zijn er meerdere mensen die dit wel is gehad hebben? een verzoek tot informatie? En hoelang heeft het bij jullie geduurt?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Onder de 150 euro betaal je alleen omzetbelasting, geen invoerrechten dus. Je komt dus waarschijnlijk uit op 19% over het totaal bedrag plus de 12,50.
Meer informatie kan je bij de douane site vinden: http://www.douane.nl/part...aankopen-02.html#P66_5449
Staat ook regelmatig vermeld in dit topic. ;)

De verkoper heeft misschien niet het juiste (te laag) bedrag ingevuld op zijn formulieren, is je dat eerder opgevallen bij zijn verzendingen?

[ Voor 17% gewijzigd door troftnom op 08-12-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Hallo Troft, wat me de vorige keer opviel, was dat er op het pakketje iets stond van 49 dollar. Maar dat bedrag was gelijk aan de verzendkosten. Dat stond op dat papier wat ze erop plakken. Zou het kunnen zijn dat hij het formulier niet goed ingevuld heeft of te laag dat ze hem daarom juist eruit pakken?

Dat scheelt idd wl dat je alleen omzet belasting betaalt dan! Dan zal het op zo'n 30-35 euro komen denkik zo.

Ben alleen benieuw hoe lang dit gaat duren. Heb wel is moeten betalen voor een zending maar daar heb ik nooit formulieren voor op hoeven sturen. Dat moest ik gewoon aan de TNT man aan de deur betalen. Was iets van 75 eurie oid. Vond het daarom zo raar dat ik nu dat verzoek om informatie krijg!

Heb iig me ebay bestelling uitgeprint, me paypal afschrijving. op beiden staan de verzendkosten en het product bedrag apart vermeld. Neem aan dat dat voldoende is. Meer gegevens heb ik niet.

De factuur zal ongetwijfeld in de doos zitten

[ Voor 14% gewijzigd door Alcje op 08-12-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Als het te laag is ingevuld is er een hogere kans dat het er een keer gecontroleerd wordt wat er in zit en of de waarde niet hoger moet zijn. Onder de 22 euro (nu pakweg 30 dollar) hoeft je niet extra te betalen, dus zetten sommige verkopers er nog wel eens een heel laag bedrag zodat de klant misschien niets aan de douane hoeft te betalen. Netjes is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
Nou idd dat is wel erg dom. Hoop dat vandaag de papieren op de mat vallen iig. dan kan ik de boel gelijk terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 23:52

B2

wa' seggie?

Ik heb niet direct een probleem met USPS, maar wel met UPS. Mijn vrouw heeft laatst wat besteld bij Victoria's Secret. Er ontbrak iets bij een van de items, en hier heeft ze een mail over gestuurd. Resultaat was dat ze het item nog een keer compleet kreeg opgestuurd. Alleen heeft ze nu opnieuw hier 21 euro kosten voor moeten betalen bij UPS (waarde was $ 78). VS geeft aan dat er geen kosten door UPS berekend hadden mogen worden omdat ze op de pakbon een waarde 0 aan hadden gegeven (een credit van $ 78 en een debet van $ 78 zodat de waarde 0 was).

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:13
Hier op zich ook een probleem die ik niet kan vinden. Iemand die ik ken in de VS die stuurt mij videokaaten op als gift. Enigste voorwaarde was dat ik de verzendkosten betaalde. Dus alles goed en aardig, maar nergens op de site van de duane kan ik zien hoe dat moet aangeven. Momenteel is het pakketje al aangekomen bij de duane.

Ik denk dat ik morgen ga bellen, maar weet iemand hier meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
B2 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:21:
Ik heb niet direct een probleem met USPS, maar wel met UPS. Mijn vrouw heeft laatst wat besteld bij Victoria's Secret. Er ontbrak iets bij een van de items, en hier heeft ze een mail over gestuurd. Resultaat was dat ze het item nog een keer compleet kreeg opgestuurd. Alleen heeft ze nu opnieuw hier 21 euro kosten voor moeten betalen bij UPS (waarde was $ 78). VS geeft aan dat er geen kosten door UPS berekend hadden mogen worden omdat ze op de pakbon een waarde 0 aan hadden gegeven (een credit van $ 78 en een debet van $ 78 zodat de waarde 0 was).

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat moet je dan melden bij UPS, zij doen n.l. de aangifte op basis van de informatie die door de verzender wordt aangeleverd.
P-Storm schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:46:
Hier op zich ook een probleem die ik niet kan vinden. Iemand die ik ken in de VS die stuurt mij videokaaten op als gift. Enigste voorwaarde was dat ik de verzendkosten betaalde. Dus alles goed en aardig, maar nergens op de site van de duane kan ik zien hoe dat moet aangeven. Momenteel is het pakketje al aangekomen bij de duane.

Ik denk dat ik morgen ga bellen, maar weet iemand hier meer over?
Wat wil je weten ?
Eea hangt af van de waarde wat de verzendende partij heeft vermeld.
In dit geval zou het om een gift moeten gaan, of waarde 0,-

Kan natuurlijk dat men dat hier niet accepteert, en het taxeert, en daarover de lokale belastingen presenteert.
Als jij iets gratis opgestuurd krijgt, wil dat niet zeggen dat het vrij is van belastingen.
Anders kan je natuurlijk hier makkelijk misbruik van maken, door het buitenom te regelen, het geld over te maken, en dan als waarde 0,0 laten verzenden.

[ Voor 38% gewijzigd door Yippie op 18-12-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zippy1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 08:40
Ik heb ook een pakketje (met kerstkadootjes voor mijn vrouw en voor mijn dochter notabene) dat de 16de met USPS Express Mail International verstuurd is vanuit de USA. Ik heb expres Express gekozen (no pun intended) omdat het dan binnen 3-5 dagen geleverd zou zijn. Maar ja. USPS doet z'n best wel - het was de 17de aangekomen in Nederland, vervolgens duurde het tot de 22ste voordat het sorteercentrum het pakketje verwerkt had, en nu ligt het dus bij de douane. Afgaande van andere pakketten die ik regelmatig via USPS (Priority) opgestuurd krijg, zal het dit jaar niet afgeleverd worden.

Een aantal andere pakketjes die met Fedex en UPS verstuurd waren, zijn wel gewoon binnen de afgesproken tijd binnengekomen.

Maar het zijn niet alleen buitenlandse pakketten hoor die bij TNT/PostNL problemen opleveren. Twee weken geleden kreeg ik binnen Nederland een pakket opgestuurd die er meer dan een week over gedaan heeft voordat hij bij mij aangeboden werd. En verschillende brieven zijn de afgelopen weken kwijtgeraakt.

Weet niet wat het is bij hun, maar dat het een zooitje is, is wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Ik neem ook nooit geen express meer als de waarde dusdanig hoog is dat het via de douane gaat. Is inderdaad niet de kosten waard door de bottleneck aan deze zijde. Daar zouden ze eigenlijk wel wat aan mogen doen, zou me niet verbazen als de Post er toch wat extra's voor vangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:11
USPS is bijna nooit het probleem.
Het is de TNT/PostNL inklaringsdienst die zo traag is als dikke stront in een trechter.

Wil je iets snel hebben kies dan niet voor USPS maar voor FedEx, die klaren het dezelfde dag nog in.
Kost misschien iets meer en je weet zeker datje invoerrechten en BTW moet betalen maar dan heb je het wel.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJR
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-06 12:09

EJR

heb de 13e december 2 pakketjes besteld in de U.S 1 via Fedex en 1 via USPS
die van Fedex was 15 december om 13:00 bezorgt binnen 48 uur
Het pakketje dat via USPS gaat is net na een stilte van 10 dagen in de trackntrace aangemeld voor clearance bij de douane en wie weet hoelang het nu nog duurt!

het ging hier om Priority Express!!

de moraal van dit verhaal:

+1 voor Fedex

als je de melding krijgt "Customs Clearance" hoelang duurt het dan voordat er iets gebeurt? en voordat het trackable is bij post nl?
ok gister track n trace gekregen via @postnlwebcare (twitter) ligt er al een week maar is alleen "voorgemeld"
"De inklaring van de zending wordt afgehandeld" daar zullen die smurfen ook wel niet al te snel mee zijn

vandaag nieuwe status update:
Niet verzonden, neem contact op met de verzender.
en
Zending is niet ontvangen door PostNL.

ik hoop dat de computer het even niet meer snapt want het gaat nergens over of hebben de mensen die daar weken graai handjes?

nadere inspectie komt nieuwe info van een andere trackntrace site (https://mijnpakket.postnl.nl/)
ik denk dat deze anders met info omgaat
op http://www.postnlpakketten.nl/ nl staat wel de info dat de inklaring word afgehandeld.
wel wat verwarrend meerdere trackntrace sites van dezelfde organisatie

[ Voor 62% gewijzigd door EJR op 01-01-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb momenteel een interessante situatie. Een pakket met een waarde van $10 met $35 verzendkosten (~35 euro) is geprobeerd te bezorgen terwijl er niemand thuis was.
Blijkt er dat er een factuur bij zit van 30,17 euro vanwege btw. Dat betekend een douanewaarde van 93 euro (dat is pakketwaarde + verzendkosten). Ik heb dus nog niet betaald, maar dit slaat werkelijk nergens op. Ik heb internet al helemaal lam gezocht naar wat te doen. Het pakket blijg iig max 3 weken liggen, die tijd kan ik gebruiken om dit te fixen zonder te betalen, ik verwacht niet dat ze nadat ik betaald heb nog toegevelijk zijn.

Dit is niet de eerste keer dat me dit overkomt, maar het is nu wel heel bont. Mocht iemand een fysiek bezoekadres van postnl weten dan houd ik me aanbevolen, communicatie zijn ze zo het schijnt niet goed in. Wat is in deze situatie de beste aanpak?

SD15 bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Wie is de verzender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Een verkoper uit amerika, hij zegt dat hij het als een $10 gift heeft aangegeven. Ik heb dus paypalfactuur enzo beschikbaar.

SD15 bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

franssie

Save the albatross

je kan bezwaar aantekenen, ook na afname. postnl gaat niets doen met de douane rekening.
ok, ze zetten er EUR12,50 oid bij op maar dat is het wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bluefan schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 01:33:
Ik heb momenteel een interessante situatie. Een pakket met een waarde van $10 met $35 verzendkosten (~35 euro) is geprobeerd te bezorgen terwijl er niemand thuis was.
Blijkt er dat er een factuur bij zit van 30,17 euro vanwege btw. Dat betekend een douanewaarde van 93 euro (dat is pakketwaarde + verzendkosten). Ik heb dus nog niet betaald, maar dit slaat werkelijk nergens op. Ik heb internet al helemaal lam gezocht naar wat te doen. Het pakket blijg iig max 3 weken liggen, die tijd kan ik gebruiken om dit te fixen zonder te betalen, ik verwacht niet dat ze nadat ik betaald heb nog toegevelijk zijn.

Dit is niet de eerste keer dat me dit overkomt, maar het is nu wel heel bont. Mocht iemand een fysiek bezoekadres van postnl weten dan houd ik me aanbevolen, communicatie zijn ze zo het schijnt niet goed in. Wat is in deze situatie de beste aanpak?
Je hebt 2 mogelijkheden:

Optie 1: aflevering weigeren. Pakket wordt retour afzender gestuurd of vernietigd, jij bent niks verschuldigd.
Waarschijnlijk moet de afzender, maar nu dus ontvanger wel alle kosten betalen als hij het pakket terug wil.
Wil hij/zij dat niet, dan zal het pakket vernietigd worden in NL.
http://www.postnlpakkette...ent/wil-niet-betalen.aspx

Optie 2: betalen en naderhand bezwaar indienen.
http://www.postnlpakkette...et-eens-met-aangifte.aspx

[ Voor 6% gewijzigd door Yippie op 09-01-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Excuses voor de 2de post achter mekaar, maar dit is wel een aparte vermelding waard dacht ik.

PostNL heeft een nieuwe bron van inkomsten (al dan niet door aangescherpte regels voor invoer door douane voor partikulieren) gevonden blijkbaar:

Voor een zending van partikulier tot partikulier uit een niet-EU land gemarkeerd als geschenk/gift met een waarde tot 45 EUR, worden net als bij alle EMS zendingen, inklaringskosten a.d. 17,50 EUR berekent.

Gelijk ook duidelijk waarom EMS zendingen vaak trager zijn dan normaal, er is een uitgebreide invoeraangifte vereist door de douane, terwijl dat bij normale postpakketten een vereenvoudigde regeling is.
Reden dat PostNL dus altijd bij EMS zendingen en de eerstgenoemde "geschenk" zendingen altijd de "inklaringskosten" in rekening brengt, komt door in hun eigen woorden het extra werk en douaneplicht voor het indienen van een uitgebreide invoeraangifte.

Bron , klik op tabblad "wat kost het?" en bron2 en bron3

Op de website van de douane (mbt extra kosten of eis tot uitgebreide aangifte bij zendingen gemarkeerd als "geschenk" met waarde tot 45 EUR) kan ik er niks over vinden in ieder geval:
http://www.douane.nl/part.../internetaankopen-02.html

Tevens nog een voor mij nieuwtje gevonden, of ze er gebruik van maken weet ik niet, dacht dat de douane het alleenrecht had op het openen van (post)pakketten:
Vraag: Mag PostNL pakketten openen om te controleren of de waarde van de inhoud overeenkomt met de gegevens die op de douaneverklaring staan vermeld?

Antwoord: De Wereldpostunie (UPU) heeft bepaald dat bij pakketpostzendingen het formulier CN23 moet worden gebruikt. Op dit formulier is voorgedrukt: "The item/parcel may be opened officially" Deze tekst staat ook op het groene etiket CN22 op briefpakjes. Door acceptatie van deze verklaringen verleent de afzender toestemming aan de autoriteiten (PostNL en Douane) om deze zendingen te openen.

Daarnaast is PostNL als douane-expediteur op grond van artikel 42 van het Communautair Douanewetboek (CDW) (Verordening (EEG) nr. 2913/92 van de Raad) bevoegd de goederen te onderzoeken met het doel de goederen een douanebestemming te geven.
Bron

Als laatste nog een tip, om de aflevering te bespoedigen:
Vraag: Hoe kan ik voorkomen dat mijn zending niet vertraagt en dat de door mij ingevoerde goederen correct worden ingeklaard door PostNL?

Antwoord: De invulling van de postale bescheiden zijn in het algemeen onvoldoende om direct de vereiste douaneaangifte door te voeren. Dit heeft tot gevolg dat er extra handelingen op uw zending van toepassing zijn en dat vertraging onoverkomelijk is. Om dit te voorkomen kunt u vooraf u leverancier/afzender verzoeken om de nog te versturen zending zo compleet mogelijk in het land van verzending te laten aanbieden en wel als volgt:
  1. laat (commerciële-)facturen of andere betalingsbewijzen altijd in minimaal tweevoud aan de buitenkant van uw zending aanbrengen;
  2. verzoek uw leverancier/afzender op de factuur of het betalingsbewijs de aan de goederen gekoppelde goederencode (zes cijferig niveau) hierop te vermelden;
  3. bent u in het bezit van een BTW-identificatienummer (voor zakelijke klanten), laat ook deze op de factuur of het betalingsbewijs opnemen;
  4. laat uw leverancier de postale bescheiden zo compleet en duidelijk mogelijk invullen onder vermelding van de juiste transactievermelding en met verwijzing naar de hiervoor vermelde gedachtestreepjes.
Bron

Met name de eerste 2 punten zijn imo en ervaring de grootste reden van vertraging indien van toepassing.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 09-01-2012 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik heb via ebay een skibril laten versturen.

nu helaas pas op dit topic terecht gekomen en helaas niet via fedex gedaan.
maar er staat al een hele poost op usps site:

Your item departed our SALT LAKE CITY, UT 84199 sort facility on January 05, 2012.
Detailed Results:

Depart USPS Sort Facility, January 05, 2012, SALT LAKE CITY, UT 84199
Processed at USPS Origin Sort Facility, January 04, 2012, 9:35 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Accepted at USPS Origin Sort Facility, January 04, 2012, 8:20 pm, CLEARFIELD, UT 84015
Shipment Accepted, January 04, 2012, 3:50 pm, CLEARFIELD, UT 84015
Electronic Shipping Info Received, January 03, 2012

duurt dit altijd zo lang?
Ik heb tnt al gebeld maar die kunnen aan de hand van mijn postcode en/of pakket nummer niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ApC_ice

Alle USPS zendingen verlaten de VS via een ISC. Welke international servicecenter (USPS ISC) is afhankelijk van regio van waaruit wordt verzonden.
An international service center (ISC), an international mail processing facility. There are only five such USPS facilities in the United States, located in Chicago, New York, Miami, Los Angeles and San Francisco.
Dit komt uit een persbericht van USPS uit 2008, news release 063-08.
Bron = USPS
Link had ik er bij willen zetten, maar de website gaat maar terug sinds de update tot 2009 in hun newsroom.
Onder het mom van FOIA ( freedom of information act ), voort de inspectie controle's uit, die ook (gedeeltelijk)openbaar zijn.
Het is niet heel courante informatie, rond 2004-2005.

Met name deze zijn wel interessant:

NO-AR-04-009 - Efficiency of the New York International Service Center
NO-AR-05-011 - Efficiency of the Los Angeles International Service Center
NO-AR-04-006 - Efficiency of the San Francisco International Service Center

Sommige bevatten ook foto's, helaas niet kunnen vinden van de andere ISC's.
Na Salt Lake City gaat die meestal via San Franscisco het land uit.

Houdt het in de gaten, maar waar 7-10 werkdagen als gemiddelde wordt vermeld is 10-20 werkdagen realistischer. Zal wel te maken hebben met de financiele problemen waarin USPS in verkeert.

Als je twitter gebruikt, zou je het ook nog is via https://twitter.com/#!/PostnlWebcare kunnen proberen.
Aan de andere kant, minus weekend wacht je nu pas 5 werkdagen, ook wordt de status soms later pas bijgewerkt.

Fedex / UPS / DHL waren sneller geweest, maar ook stuk duurder.
Voordeel is natuurlijk dat je wel weet waar je aan toe bent en je veel beter de status in de gaten kan houden.

Het is aan een ieder om te bepalen of het de kosten waard zijn, ook al zijn de verzendoptie's die geboden worden natuurlijk soms/vaak ook nog een obstakel om je vervoerder van keuze te kunnen bepalen.

Je hebt nu via eBay gekocht, je kan ook voor het aflopen van de veiling vragen of verkoper/verkoopster andere optie's overweegt ivm <insert reden>.

[ Voor 44% gewijzigd door Yippie op 13-01-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

thanx voor de hele heldere uitleg.
Ik volg de zending via een app op me telefoon.
Ik hoop dat ie voor de 22e van februari binnenkomt (dan begint me wintersport haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Graag gedaan, goed om te lezen dat de moeite gewaardeerd wordt.
Laat je de uitkomst ook even weten ? Succes met wachten 22 Feb. moet wel haalbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 14:02
Ik lees hier vaak dat het via FedEx allemaal veel sneller zou gaan dan met USPS/NLPost/UPC. Dat kan ik bij deze ontkrachten.
Ik heb een horloge in de US besteld, waarde $225 inclusief verzendkosten. Binnen 4 dagen, op 9 januari was het pakketje in Nederland, Eindhoven om precies te zijn. En daar ligt het nu nog steeds. De vriendelijke klantenservice legde mij uit dat het pakket bij de douane ligt en dat het buiten hun macht is om het inklaarproces te versnellen. Jan 9, 2012 10:13 Vertraging bij inklaren EINDHOVEN NL

Ik vraag me af waarom dit zo lang moet duren. Wat doen ze eigenlijk precies? Het is totaal niet transparant wat de gang van zaken is, laat staan waarom het zo veel tijd kost. Het wordt tijd dat Radar o.i.d. hier aandacht aan besteed. Voor mijn gevoel is het pure geldklopperij. En dan mag ik straks nog eens 19% BTW + invoeringskosten ophoesten, voor iets wat ik al lang heb betaald. In de US zit die 19% immers al in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Misschien iets beter in moeten lezen voor je aankoop wat de invoer je zou kunnen gaan kosten. Vertraging kan er natuurlijk ook aan liggen dat het papierwerk niet goed in gevuld is. In dat geval zijn ze misschien nog uit aan het zoeken wat het bedrag precieus is waarover belasting/invoerrechten betaald moeten worden.
Als dit vooraf allemaal correct is ingevuld gaat het allemaal behoorlijk snel, een Kindle die je bij Amazon in de US besteld is zo bijvoorbeeld in een paar dagen hier afgeleverd.
chevchelios schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 02:50:
En dan mag ik straks nog eens 19% BTW + invoeringskosten ophoesten, voor iets wat ik al lang heb betaald. In de US zit die 19% immers al in de prijs.
Wat het laatste betreft, je hebt nog geen belasting betaald in de US, laat staan 19%. Verkoop prijzen in de US worden altijd gegeven voor belasting, dit omdat de tarieven per staat en/of stad verschillen. Daarnaast haal je die 19% nooit, zo hoog zijn de belastingen daar nu eenmaal niet op producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:24

-d-

Precies. Voordat je gaat gillen over radar, lees je even in. Er is geen BTW in de VS. Wel Sales Tax, maar die betaal je niet als buitenlander (of zelfs een Amerikaan die buiten de eigen staat besteld - ik heb het hier over online bestellingen overigens). Met andere woorden, die 19% BTW hoor je gewoon te betalen - en het is niet meer dan logisch dat daar administratieve kosten aan vast zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Yippie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:46:
Graag gedaan, goed om te lezen dat de moeite gewaardeerd wordt.
Laat je de uitkomst ook even weten ? Succes met wachten 22 Feb. moet wel haalbaar zijn ;)
Nou ja ik vind dat niet meer dan terecht.. nogmaals dank ;)
ik hoop snel een update te krijgen (beetje zenuwelijer;))

update:
nog steeds geen update
tja.. wachten duurt lang ... :X

[ Voor 8% gewijzigd door ApC_IcE op 20-01-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Het kan ook anders gelukkig, bij mij staat er nog dit bij de status tracking:
First-Class Mail International Processed through USPS Sort Facility January 18 2012, 3:41 pm
CHICAGO, IL 60666
International Letter
Verrassing was dan ook groot dat de postbode vanochtend al aan de deur stond! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

FreakNL schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 23:23:
Het kan ook anders gelukkig, bij mij staat er nog dit bij de status tracking:

[...]

Verrassing was dan ook groot dat de postbode vanochtend al aan de deur stond! :D
Haha dat is een hele mooie actie inderdaad.
bij mij is de laatste update van 5 januari. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

Ik bel vandaag naar PostNL.
Ik: "goededag ik ben op zoek naar info over een pakket uit USA met LN**********US"
PostNL: "Meneer, nummers beginnende met LN kunnen niet getraceerd worden"
Ik: "Maar, maar maar, uw collega keek vorige keer op postcode"
PostNL: "helaas"

wtf is dit nou weer |:(

2 poging:

Ik: "goededag ik ben op zoek naar info over een pakket uit USA met LN**********US"
PostNL: "Geef me uw postcode maar"
Ik: " xxxXX"
PostNL: "Pakket is naar u onderweg en u moet nog 33.97 betalen aan de postbode"
Ik: "Duidelijk mevrouw, vriendelijk bedankt"

Dit in een half uur haha

[ Voor 33% gewijzigd door ApC_IcE op 25-01-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
19 januari zijn er 6 paketten verzonden vanuit de USA naar NL (Denver-->Chicago-->Nederland) met USPS. Inmiddels zijn 5 van de 6 paketten gearriveerd in NL en kreeg zojuist een belletje van PostNL met de nieuwe T&T barcodes (toppie service!). Binnen 4 dagen vanaf Denver naar Amsterdam vind ik helemaal niet tegen vallen, maar ben nu erg benieuwd hoe lang de paketten bij de inklaring blijven liggen. Mijnpakket van PostNL zet de verwachtte leverdatum op morgen, we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 14:41
Doe ik ook maar een duit in het zakje.

Van een particulier in USA voor Eur 340,-- een 2e hands horloge overgenomen. Deze prijs is incl verzendkosten via USPS. Nieuwwaarde horloge is rond Eur 600-650. Verzender heeft aangegeven op het pakketje dat het een "gift' betreft.

Ik had gehoopt dat het pakketje zonder bijbetalingen/invoerrechten enz door douane zou kunnen komen. Maar...helaas :) Pakketje wordt vandaag bezorgd, maar met rembourskosten a eur 112,--. Op zich heb ik dan nog een redelijk goede deal, ben er niet rouwig om. Maar de vrij hoge bijbetaling valt (uiteraard) toch wel tegen.

Ik vraag mij nog af of het "terecht" is dat voor een 2ehands artikel toch zo'n hoog bedrag moet worden bijbetaald? Het is immers geen nieuw product, en ook particulier aangeschaft (dus niet via webshop oid).

Kan iemand mij hier misschien meer duidelijkheid over geven. Bedankt bij voorbaat.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 26-01-2012 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:58
Hoe is dat bedrag bepaald? Ik neem aan dat er geen factuur bij het pakketje zat omdat het om een tweedehands product ging.

* Tomfish is benieuwd hoeveel hij aan de deur moet betalen, facuurbedrag is net iets boven de $4000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tomfish schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:02:
Hoe is dat bedrag bepaald? Ik neem aan dat er geen factuur bij het pakketje zat omdat het om een tweedehands product ging.

* Tomfish is benieuwd hoeveel hij aan de deur moet betalen, facuurbedrag is net iets boven de $4000,-
Dank voor de reactie. Ik heb het pakketje nog niet ontvangen, is dus nog even afwachten of er iets bij zit mbt hoe het bedrag door Douane is berekend. Er zit in ieder geval geen factuur bij het artikel, inderdaad omdat het een 2e hands artikel betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
dafmay schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:14:
Van een particulier in USA voor Eur 340,-- een 2e hands horloge overgenomen. Deze prijs is incl verzendkosten via USPS. Nieuwwaarde horloge is rond Eur 600-650. Verzender heeft aangegeven op het pakketje dat het een "gift' betreft.
Ik had gehoopt dat het pakketje zonder bijbetalingen/invoerrechten enz door douane zou kunnen komen. Maar...helaas :) Pakketje wordt vandaag bezorgd, maar met rembourskosten a eur 112,--. Op zich heb ik dan nog een redelijk goede deal, ben er niet rouwig om. Maar de vrij hoge bijbetaling valt (uiteraard) toch wel tegen.
Ik vraag mij nog af of het "terecht" is dat voor een 2ehands artikel toch zo'n hoog bedrag moet worden bijbetaald? Het is immers geen nieuw product, en ook particulier aangeschaft (dus niet via webshop oid).
Kan iemand mij hier misschien meer duidelijkheid over geven. Bedankt bij voorbaat.
Het maakt voor de invoer niet uit of het een 2ehands artikel is. Vanaf 150 euro betaal je naast BTW ook invoerrechten, op de doaune website kan je met wat moeite uitzoeken wat voor tarief dat is. Daarnaast betaal je kosten aan de Post (12,50). Een en anders staat trouwens wel in dit draadje. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door troftnom op 26-01-2012 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
troftnom schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:07:
[...]

Het maakt voor de invoer niet uit of het een 2ehands artikel is. Vanaf 150 euro betaal je naast BTW ook invoerrechten, op de doaune website kan je met wat moeite uitzoeken wat voor tarief dat is. Daarnaast betaal je kosten aan de Post (12,50). Een en anders staat trouwens wel in dit draadje. ;)
Dank je...duidelijk. Had al zo'n donkerbruin vermoeden dat ik de l@l zou zijn. Het is niet anders, en heb alsnog een prima deal...al is ie nu ietsje minder mooi geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442962

Een vriend uit de USA heeft mij twee pakketjes gestuurd. Dit zijn ECHTE giften!
De pakketjes liggen nu bij de afdeling inklaring in NL en ik heb papieren ontvangen om de inhoud en waarde aan te geven.
Kunnen ze van mij verlangen dat ik aantoon dat het giften zijn? En hoe doe ik dat dan?

Voor de waarde ben ik afhankelijk van wat hij mij verteld. Hij heeft geen reden om te liegen, maar ik ben aansprakelijk als het bedrag niet juist blijkt te zijn. Dat voelt niet echt prettig. Wat nou als het verkeerd blijkt te zijn? Of als ze hier vinden dat het meer waard is dan hij mij heeft opgegeven?
(Het gaat om spullen die hij al in zijn bezit had, en nu naar mij stuurt omdat hij er niks meer mee doet en ik er nog wel wat mee kan. Waarde moet hij dus schatten. En wat in Amerika 10 dollar waard is, kost hier misschien wel 25 euro. Hoe bepalen we dan de waarde?)

En hij weet niet meer wat hij in welke doos heeft gestopt. Hij heeft gewoon 2 reguliere postdozen gevuld, naar het postkantoor gebracht, 2 track en trace nummers gekregen, maar ja, welk nummer hoort bij welke doos, en wat is de waarde per doos?

De vorige keer dat hij mij iets stuurde (2 jaar geleden?) ging het ook via USPS en TNT, maar toen kwam er geen inklaringsformulier. En ik had het binnen 6 dagen vanaf verzending!
Na alle verhalen hier vrees ik nu een lange wachttijd :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
dafmay schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:14:
Doe ik ook maar een duit in het zakje.

Zie optie 2 uit een eerdere post van mij
Yippie in "USPS pakketje bij Douane"

Aangezien het hier om een 2de hands artikel gaat, had er een taxatierapport bij gemoeten denk ik om discussie's te voorkomen.
Nu zullen ze hoogstwaarschijnlijk van de nieuwwaarde uitgegaan zijn.
Anoniem: 442962 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 02:59:
knip
Kunnen ze van mij verlangen dat ik aantoon dat het giften zijn? En hoe doe ik dat dan?

Voor de waarde ben ik afhankelijk van wat hij mij verteld. Hij heeft geen reden om te liegen, maar ik ben aansprakelijk als het bedrag niet juist blijkt te zijn. Dat voelt niet echt prettig. Wat nou als het verkeerd blijkt te zijn? Of als ze hier vinden dat het meer waard is dan hij mij heeft opgegeven?
(Het gaat om spullen die hij al in zijn bezit had, en nu naar mij stuurt omdat hij er niks meer mee doet en ik er nog wel wat mee kan. Waarde moet hij dus schatten. En wat in Amerika 10 dollar waard is, kost hier misschien wel 25 euro. Hoe bepalen we dan de waarde?)

knip
Zelfde verhaal denk ik, wellicht dat je nog bezwaar in kan dienen achteraf nadat je aan afzender vraagt om een verklaring op email dat hij de goedereen aan je schenkt.

Of ze ermee akkoord gaan weet ik niet, want als de waarde hier duurder is dan land van oorsprong zal men de waarde hier gebruiken.
Tevens zal men de waarde hanteren, ook als het echt om een schenkingen gaat, wat het hier kost.
Is die boven de limiet van wat onbelast ingevoerd mag worden, dan zal het niet uitmaken wat er als omschrijving opstaat.
Tomfish schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 14:02:

Dat zijn vragen die je wellicht beter van tevoren had kunnen berekenen, maar goed, misschien dat je goede redenen hebt om het evengoed daar te bestellen. Tevens met dit soort bedragen zou ik zelf in ieder geval niet voor USPS kiezen maar voor 1 van de koeriers en het laten verzekeren.

Wat nu als het kwijt raakt ?

[ Voor 44% gewijzigd door Yippie op 29-01-2012 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Yippie schreef op zondag 29 januari 2012 @ 06:37:
[...]

Zie optie 2 uit een eerdere post van mij
Yippie in "USPS pakketje bij Douane"

Aangezien het hier om een 2de hands artikel gaat, had er een taxatierapport bij gemoeten denk ik om discussie's te voorkomen.
Nu zullen ze hoogstwaarschijnlijk van de nieuwwaarde uitgegaan zijn.
Dank voor de aanvullende info. Douane is uitgegaan van waarde eur 300. De nieuwwaarde van artikel bedraagt echter eur 600-650. Bezwaar zou dan wel eens het omgekeerde effect kunnen hebben, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wat is de opbouw van de kosten dan precieus geweest? 112 euro lijkt wat veel voor een totale waarde van 300-340 euro, dacht namelijk dat er eigenlijk niet zoveel invoerrechten op een horloge zaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
troftnom schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:00:
Wat is de opbouw van de kosten dan precieus geweest? 112 euro lijkt wat veel voor een totale waarde van 300-340 euro, dacht namelijk dat er eigenlijk niet zoveel invoerrechten op een horloge zaten....
Edit : even nagekeken wat er nu exact op de factuur staat...

Douanewaarde : Eur 306,--
Belastingen : BTW bij invoer Eur 95,--
Inklaringskosten : Eur 17,--

Totaal betaald : Eur 112,--

Klinkt dit aannemelijk?

Overigens als ik Eur 95,-- neem als zijnde 19% btw, en doorreken naar 100% dan kom ik op exact Eur 500,-- uit. Zal men dan dit bedrag hebben gehanteerd...maar waar slaat de Eur 306,-- dan op?

[ Voor 55% gewijzigd door dafmay op 30-01-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Laatst online: 25-11-2023
Elke dag lees ik dit bericht en heb tot op heden niets ontvangen. Gaat om een bestelling van elektronica onderdelen t.w.v. 81 euro. Zit er echt om te springen omdat het hele project hierop is gebaseerd.

Heb de verzender al een mail gestuurd maar die geeft als antwoord dat ik geduld moet hebben. Wat kan ik doen om te achterhalen waar mijn pakketje blijft.

Detailed Results:

Bullet Processed through USPS Sort Facility, January 22, 2012, 1:13 pm, CHICAGO, IL 60666
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 25, 2012
Bullet Depart USPS Sort Facility, January 20, 2012, HOUSTON, TX 77201
Bullet Processed through USPS Sort Facility, January 20, 2012, 7:23 pm, HOUSTON, TX 77201
Bullet Accepted at USPS Origin Sort Facility, January 20, 2012, 6:08 pm, HOUSTON, TX 77003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
dafmay schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:22:
[...]
Edit : even nagekeken wat er nu exact op de factuur staat...

Douanewaarde : Eur 306,--
Belastingen : BTW bij invoer Eur 95,--

Klinkt dit aannemelijk?

Overigens als ik Eur 95,-- neem als zijnde 19% btw, en doorreken naar 100% dan kom ik op exact Eur 500,-- uit. Zal men dan dit bedrag hebben gehanteerd...maar waar slaat de Eur 306,-- dan op?
Vreemd, in de gevallen waarmee ik zelf te maken heb betaalde ik dan 19% over de douanewaarde, in jouw geval kom je dan op zo'n 48 euro en niet 95. Als het er staat zoals je aangeeft zou ik toch even navragen hoe dat nu zit bij jouw factuur.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.