@Opteronx4
Wat wil je weten, en wat heb je precies gelezen, geef de link is.
Je plaatst nu een gedeelte van de tekst zonder de context.
Lijkt me verder logisch als jij iets strafbaars doet, dat er vervolging in het verschiet licht als je wordt gesnapt.
Zolang jij iets koopt, wat geen namaak of iets dergelijks is, van buiten de EU (in dit geval), dan zijn daar wat voorwaarden aan verbonden. Het kan zijn dat je afhankelijk van het aankoopbedrag, product, land van verzending en dat soort factoren, invoerrechten bent verschuldigd bent bij het invoeren in NL.
Los daarvan betaal je boven de 22EUR of 30USD grofweg, altijd BTW over:
aanschafsprijs+verzendkosten+eventuele verzekering+eventuele invoerrechten= belastbaar bedrag.
Als je nou bijv. een ruwe schatting plaatst van de aanschafsprijs, verzendkosten, product en land van verzending, dan kan je een redelijk acurate schatting krijgen van wat je kwijt zal zijn.
Lijkt me wel zaak dat je zelf ook eerst zelf wat onderzoek gaat doen om wat informatie te vergaren, in het kader van bezint eer gij begint. Als je bijv. mijn posts filtert in dit topic, dan kom je al heel wat informatie tegen waar je naar mijn mening wat aan hebt. Hieruit kan je dan hopelijk concluderen of importeren nog zin of niet heeft qua prijsverschil. Kan uiteraard zijn dat het om een product gaat die hier niet is te krijgen.
Verder moet je nog aan dingen denken zoals garantie afwikkeling e.d. voor het geval je daar een beroep op zou willen doen als de situatie zich voordoet.
Houdt ook rekening met het feit dat je via internet koopt, en zeker uit het buitenland je vaak geen poot hebt om op te staan, indien de deal niet volgens plan verloopt. Er zijn een aantal voorzorgsmaatregelen die je kan nemen, maar je kan het nooit uitsluiten.
Reactie op je toevoeging mbt Paypal, niet perse, en ja helaas ook ervaring mee.
Gelijk gekregen in geschil, maar tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds bijna 300GBP tegoed, wat toendertijd veel hoger stond dan vandaag de dag. Komt er in het kort op neer, PP account van de verkopende partij zou gehackt zijn, en al het geld was opgenomen, en geld was niet terug te halen. Oorzaak, ik moest verplicht een aantal dagen wachten voor ik een geschil mocht aanmaken, en dan geldt er weer een bepaalde periode dat de verkoper mag reageren etc. Iemand die kwaad wil, zoals in dit geval, had dus bijna een maand om zijn gang te gaan.
Paypal is ook een topic over hier op t.net, even zoeken.
offtopic:
We vallen steeds in herhaling, zou prettig zijn als mensen het topic in ieder geval gedeeltelijk doorlezen.
Na een paar pagina's is eea al snel duidelijk lijkt me. Het ontbreken van een goede topicstart is hier natuurlijk ook debet aan.
[
Voor 21% gewijzigd door
Yippie op 20-05-2011 23:23
]