USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:37
ik heb een moederbord uit de US via Ebay gekocht.

nu is deze netjes verzonden via USPS maar deze ligt nu blijkbaar al een tijd bij de Douane op Nederlandse bodem.
  • Label/Receipt Number: XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
  • Class: Priority Mail International Parcels
  • Service(s): International Parcels
  • Status: Into Foreign Customs
  • Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.
  • Detailed Results:
  • Into Foreign Customs, June 09, 2009, 4:40 pm, NETHERLANDS
  • Arrived Abroad, June 09, 2009, 4:40 pm, NETHERLANDS
  • International Dispatch, June 07, 2009, 12:13 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
  • Arrival
  • Electronic Shipping Info Received, June 04, 2009
dus even de search gebruikt: http://gathering.tweakers...t_messages/1284673///usps

daarin word gesproken over dat het nogal lang kan duren eer dat een pakketje van USPS door de douane komt.

kijk ik op de site van de douane staat daar heel mooi:
Let op!

Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is

Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie.
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !
mijn vraag is: weet iemand hoe lang het kan duren? wat gebeurd er nu eigenlijk op dit moment met dat pakketje? ligt het af te koelen? moet het gechecked worden? kan ik invloed uit oefenen dat het sneller mijn adres bereikt?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

paQ

TNT post bellen
en hen het USPS nummer doorgeven

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 15-06-2009 12:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:26
Dezelfde melding kreeg ik een paar weken geleden ook bij een pakketje. Het duurde ongeveer een week voordat het pakketje voorbij de douane was, en ik moest 19% BTW betalen aan de TNT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 22:39

Vae Victus

Awesome God

Mijn vriendin heeft pas ook schoenen gekocht in Amerika die via USPS verzonden zijn. Duurde ook ongeveer een week voordat het door de douane was. Daarna nog contant de invoer rechten + belastingen moeten betalen aan de deur bij TNT.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Mijn pakket uit Hong Kong lag ook een dikke 2 week bij de douane. Geen USPS verder maar nu heb ik het probleem dat nu die eindelijk bij de douane weg is, de verzending binnen Nederland niet opschiet. Ook alweer 2 week onderweg 8)7 En als je er probeert achter te komen waar het is en waarom het niet op schiet is niemand thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 16:39

BHQ

Yup, in het minst erge geval een weekje. Je kan ook de TNT mailen met je USPS nummer, dan krijg je een track & trace nummer terug.

Verwacht idd. inklaringskosten en BTW te betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
TNT gebeld die kunnen me pas verder helpen als hij Douane naar buiten komt.

heb geld klaar liggen ( bij benadering want durf niet 100% te zeggen wat ik nou moet betalen )
maar status is tot vandaag nog onveranderd.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:14
Hij ligt waarschijnlijk op de grote stapel, onderop :P
Dat kan lang duren in ieder geval. Kijk maar eens naar deze tracking details van mij :P

Out of Foreign Customs, June 17, 2009, 2:26 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, June 17, 2009, 1:55 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, June 08, 2009, 1:19 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, June 04, 2009, 11:05 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, June 04, 2009, 11:05 am, NETHERLANDS
International Dispatch, May 30, 2009, 9:55 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, May 29, 2009, 7:30 pm, SEATTLE, WA 98158
Acceptance, May 29, 2009, 1:33 pm, SUMAS, WA 98295

Sumas is een dorpje op de grens van de US en Californie. Vlak bij Vancouver. Heb een horloge besteld, en eigenlijk komt dat horloge ook nog eens uit Japan. Maar volgens mij is het redelijk zeldzaam dat een pakketje drie keer ingescand word bij de douane hoor, ik heb wat opgezocht en meestal scannen ze hem daar een keer. Alhoewel het er wel op lijkt dat ze op het moment niet zo vlot zijn, aangezien via Google meer posts te zien zijn van ongeveer een week geleden, waarbij mensen ook wachten op hun USPS pakketje.

Wat koste je pakketje in euro`s ? Bij boven de 22 euro begint het al :P Meestal is het 19% omzetbelasting, behalve bij bijvoorbeeld boeken. Het lijkt erop dat hier nog zo`n nul tot 15 % bij kan komen, en dan is het waarschijnlijk dat de TNT post ook nog inklaringskosten rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-05 16:39

BHQ

talin schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:35:
TNT gebeld die kunnen me pas verder helpen als hij Douane naar buiten komt.
TNT = douane in dit geval (iirc), mail even naar klantenservice-inklaring [at] tntpost.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Mijn pakketje is binnen, prachtig horloge :-)

Die meneer van de TNT was `s middags al langsgeweest, maar toen moest ik net eventjes weg. Kwam ik terug, jahoor briefje dat hij morgen weer langs zou komen. Maar hij had z`n telefoonnummer erop gezet met een stempel, zo belde ik hem en was hij zo aardig nog langs te komen terwijl hij al klaar was voor de dag.

Over 130 euro heb ik nog eens 41,70 moeten betalen, waarvan 16 euro inklaringskosten. Dus ik heb zo`n 19.8 % aan kosten betaald, dit is wel verschillend per product las ik op douane.nl.

Oh trouwens, het lijkt me duidelijk dat je niet kan zorgen dat jouw pakketje eerder binnenkomt ( tenzij je er zelf werkt misschien :P ). De inhoud van jouw pakketje word qua waarde geschat, en komen ze er niet uit dan sturen ze zoals in mijn geval een brief naar je thuis waarin je de waarde moet opschrijven, en verklaren. Daarnaast een factuur en paypal/ iets anders de betaling. Zo zal het wel ongeveer werken, misschien bekijken ze niet elk pakketje, weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 21:14
Welkom bij de club, ik heb een afneembaar racestuur besteld en wacht ook al sinds de 9e.

Detailed Results:

Into Foreign Customs, June 09, 2009, 3:37 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, June 09, 2009, 3:37 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, June 05, 2009, 3:39 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, June 03, 2009

Maandag TNT inklaringen eens gebeld en die dame vertelde me vriendelijk dat het wel maximaal 30dagen mag duren voordat het bij de douane weg is. Als ik haar dan uitleg dat ik priority mail heb betaalt zegt ze "ja vervelend, als je met EMS had verzonden hadden we meer voor je kunnen doen" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer het pakje volgende keer met een koerier te laten versturen.
FedEX/UPS/DHL e.d. doen de inklaringen allemaal zelf adhv wat je bij het verzenden opgeeft als inhoud en waarde (soms openen ze het wel nog maar dat vertraagd het proces niet.)
Ik laat regelmatig met FedEx wat hiernaartoe sturen vanuit de VS en dat duurt in totaal 3 werkdagen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
Addsz schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:35:
ik haar dan uitleg dat ik priority mail heb betaalt zegt ze "ja vervelend, als je met EMS had verzonden hadden we meer voor je kunnen doen" :(
Weet je wat nou het stomste is ? Ik had Priority Mail gekozen omdat deze sneller was dan EMS, maar ook duurder. :P Volgende keer probeer ik de gratis verzending met EMS ipv USPS priority mail.

[ Voor 11% gewijzigd door BastiaanCM op 19-06-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
BastiaanCM schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:34:
Mijn pakketje is binnen, prachtig horloge :-)
goed bezig
De inhoud van jouw pakketje word qua waarde geschat, en komen ze er niet uit dan sturen ze zoals in mijn geval een brief naar je thuis waarin je de waarde moet opschrijven, en verklaren. Daarnaast een factuur en paypal/ iets anders de betaling. Zo zal het wel ongeveer werken, misschien bekijken ze niet elk pakketje, weet ik niet zeker.
dat zal dan leuk worden.
het is een 2de hands moederbord van een Dell 670 Precission.
via Ebay gekocht.
betaald Total: $94.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-04 11:51
Heb zaterdag pas een pakket via USPS binnen gehad, lag sinds 4 juni bij de douane, heeft dus 16 dagen geduurd :O Ging om een videocamera, hoefde er geen BTW over te betalen, dat viel me nog alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Addsz schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:35:
Maandag TNT inklaringen eens gebeld en die dame vertelde me vriendelijk dat het wel maximaal 30dagen mag duren voordat het bij de douane weg is. Als ik haar dan uitleg dat ik priority mail heb betaalt zegt ze "ja vervelend, als je met EMS had verzonden hadden we meer voor je kunnen doen" :(
Gezever langs hun kant.
Donderdag een pakketje bij amazon besteld en maandag had ik het pakketje van UPS.
(2de pakketje via dhl had ik een dag later omdat hij mijn huis niet vond).

En die pakketjes kwamen ook gewoon uit Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
and we have an update

Your item arrived at the delivery Post Office in NETHERLANDS at 11:42 PM on June 19, 2009. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Detailed Results:
  • At Foreign Delivery Unit, June 19, 2009, 11:42 pm, NETHERLANDS
  • Out of Foreign Customs, June 19, 2009, 7:47 pm, NETHERLANDS
  • Into Foreign Customs, June 09, 2009, 4:40 pm, NETHERLANDS
  • Arrived Abroad, June 09, 2009, 4:40 pm, NETHERLANDS
  • International Dispatch, June 07, 2009, 12:13 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
  • Arrival
  • Electronic Shipping Info Received, June 04, 2009
zal morgen wel aangeboden worden, ben benieuwd wat er aan extra kosten overheen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
en is binnen.
Your item was delivered in NETHERLANDS at 7:39 PM on June 23, 2009.

Detailed Results:

Delivered Abroad, June 23, 2009, 7:39 pm, NETHERLANDS
Attempted Delivery Abroad, June 22, 2009, 12:24 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, June 19, 2009, 11:42 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, June 19, 2009, 7:47 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, June 09, 2009, 4:40 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, June 09, 2009, 4:40 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, June 07, 2009, 12:13 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, June 04, 2009
heeft er dus 20 dagen over gedaan.

extra kosten 24,95euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn duit in het zakje.
  • Into Foreign Customs, July 24, 2009, 2:16 pm, NETHERLANDS
  • Into Foreign Customs, July 17, 2009, 5:27 pm, NETHERLANDS
  • Arrived Abroad, July 17, 2009, 5:27 pm, NETHERLANDS
  • International Dispatch, July 15, 2009, 10:12 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
  • Arrival
  • Electronic Shipping Info Received, July 07, 2009
Overigens betekent de lange tijd dat een zending bij de douane doorbrengt niet per sé dat je ook invoerrechten en/of BTW moet betalen: vorig jaar lag een software-zending met een waarde van US$1500 meer dan een week bij de douane en hoefde ik uiteindelijk geen invoerrechten en BTW te betalen (vette mazzel). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Lijkt wel of TNT het erg druk heeft bij hun Douane-afdeling: heb wat elektronica onderdelen bij BG Micro gekocht d.d. 26 juni.
Nog steeds niets binnen, en het vervelende is dat er geen trace code naar mij gestuurd is, en ook niet op de site is te vinden.
Dus ik heb niet eens de mogelijkheid te achterhalen waar 't nu is... :(

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

RobbertC schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:52:
Dezelfde melding kreeg ik een paar weken geleden ook bij een pakketje. Het duurde ongeveer een week voordat het pakketje voorbij de douane was, en ik moest 19% BTW betalen aan de TNT.
Vroeger lieten ze pakketjes gewoon doorgaan als het druk was. Ze zullen de BTW wel nodig hebben :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:37
Ik wacht ook nog op een pakketje :P
Into Foreign Customs, July 20, 2009, 7:40 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, July 20, 2009, 7:40 am, NETHERLANDS
International Dispatch, July 16, 2009, 8:17 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Acceptance, July 15, 2009, 9:15 am, TINLEY PARK, IL 60477
Electronic Shipping Info Received, July 15, 2009
Tnt vorige week meteen gemailt, en een 3s code gekregen welke sinds afgelopen zondag pas werkt:
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 26-07-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zal dus nog wel even duren :z, erg opvallend dat het tnt traject het langste duurt :z

[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 27-07-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 22:02

TdV

Ik heb afgelopen vrijdag ook weer een zending ontvangen (usps express mail; €17 btw en €17 inklaringskosten voor tnt op €100 zending + verzenkosten). Hieronder de usps tracktrace, ik vond hem vrij snel voor de douane:

Shipment Activity Location Date & Time
--------------------------------------------------------------------------------
Delivered Abroad NETHERLANDS 07/24/09 6:10pm

At Foreign Delivery NETHERLANDS 07/24/09 10:18am
Unit

At Foreign Delivery NETHERLANDS 07/23/09 9:24pm
Unit

Out of Foreign Customs NETHERLANDS 07/23/09 5:15pm

Into Foreign Customs NETHERLANDS 07/20/09 4:50pm

Arrived Abroad NETHERLANDS 07/20/09 4:50pm

International Dispatch UNITED STATES 07/17/09 6:26pm

Arrival UNITED STATES 07/17/09 6:26pm

Processed through Sort SANTA CLARITA CA 91383 07/16/09 6:57pm
Facility

Acceptance THOUSAND OAKS CA 91362 07/16/09 5:43pm

Electronic Shipping THOUSAND OAKS CA 91362 07/16/09 2:00pm
Info Received

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 20:28
Volgens mij hoef je voor verzendkosten / shipping costs / etc. nooit inklaringskosten of BTW te betalen, aangezien dat buiten de prijs van het artikel valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
alex3305 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:01:
Volgens mij hoef je voor verzendkosten / shipping costs / etc. nooit inklaringskosten of BTW te betalen, aangezien dat buiten de prijs van het artikel valt.
Btw betaal je dan ook niet alleen over artikelen, maar ook over diensten.
Inklaring is wel voor het product alleen.

Het mooie is dat je over de inklaring ook weer btw betaald, omdat dat ook een dienst is :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

over verzendkosten moet je inderdaad BTW betalen. (is immers een product/dienst zoals ^^ zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278298

Komt wel vaker voor bij de UPS dat ze tijdeljk je pakketje "verliezen". Dan ligt ie gewoon in de douane kooi van de ups weg te rotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Anoniem: 278298 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:13:
Komt wel vaker voor bij de UPS dat ze tijdeljk je pakketje "verliezen". Dan ligt ie gewoon in de douane kooi van de ups weg te rotten.
We hebben het hier over uSps he :> , niet ups, hoewel bij beide regelmatig pakketjes verdwijnen bij de douane :z
USPS gaat in Nederland in de douane kooi van de Tnt, UPS regelt hun eigen spul, en dat is meestal met een dag wel door de douane heen.

[ Voor 15% gewijzigd door CrashOverDrive op 29-07-2009 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 18:41

Pogostokje

* twiet *

Mijn tip zou ook zijn een koerier te gebruiken, deze blijken elke keer een stuk efficienter te zijn wat betreft douane inklaringen. Pakjes met UPS gaan bij mij altijd als een trein.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
BamSlam_ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:21:
Mijn duit in het zakje.
  • Into Foreign Customs, July 24, 2009, 2:16 pm, NETHERLANDS
  • Into Foreign Customs, July 17, 2009, 5:27 pm, NETHERLANDS
Ik begin inmiddels flink de schurft te krijgen aan TNT. 13 dagen na aankomst van mijn pakje in NL ontving ik zojuist een formulier waarop ik de inhoud en waarde van het pakje dien aan te geven en dat ik, vergezeld van een kopie van de aankoopfactuur, retour dien te sturen. Dus wordt het wel medio volgende week dat mijn zending me eindelijk zal bereiken. Dat is bijna een maand na bestelling in de USA. Maar ja, gezien de hoeveelheid weggereorganiseerd personeel bij TNT is het niet zo verwonderlijk dat het zo lang duurt denk ik. Misschien toch maar wat meer mensen in dienst houden, TNT? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312560

Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat niet USPC maar jij zelf verantwoordelijk bent voor de inklaring.
Dat houdt dan in dat als jij geen toestemming aan USPS geeft om dat voor jou te doen dat je dan het recht hebt om het zelf te doen.
USPS doet het namelijk niet gratis voor je maar jij moet voor hun douane activiteiten gewoon ook nog hun salaris betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 10:31
BamSlam_ schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:30:
[...]

Ik begin inmiddels flink de schurft te krijgen aan TNT. 13 dagen na aankomst van mijn pakje in NL ontving ik zojuist een formulier waarop ik de inhoud en waarde van het pakje dien aan te geven en dat ik, vergezeld van een kopie van de aankoopfactuur, retour dien te sturen. Dus wordt het wel medio volgende week dat mijn zending me eindelijk zal bereiken. Dat is bijna een maand na bestelling in de USA. Maar ja, gezien de hoeveelheid weggereorganiseerd personeel bij TNT is het niet zo verwonderlijk dat het zo lang duurt denk ik. Misschien toch maar wat meer mensen in dienst houden, TNT? :N
Dat je nu zo lang moet wachten en formulieren moet invullen heb je helemaal aan jezelf te danken.
Als je namelijk netjes je zending had aangemeld bij de douane had je inmiddels je pakketje al binnen.

Aan het ontlopen van btw en invoerkosten zit nou eenmaal een nadeel: Het lange wachten op je pakje.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 312560 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:41:
Heeft iemand er wel eens aan gedacht dat niet USPC maar jij zelf verantwoordelijk bent voor de inklaring.
Dat houdt dan in dat als jij geen toestemming aan USPS geeft om dat voor jou te doen dat je dan het recht hebt om het zelf te doen.
USPS doet het namelijk niet gratis voor je maar jij moet voor hun douane activiteiten gewoon ook nog hun salaris betalen.
Als ik er dan zelf verantwoordelijk voor ben, vertel me dan eens:
- hoe ik kan zorgen dat TNT er geen twee weken over doet om mijn pakketje in te klaren?
- hoe ik van tevoren bij TNT kan aangeven wat er in het pakket zit en de waarde is, zodat ik niet anderhalve week op hun (snail mail) formulier hoef te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Saeverix schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 11:45:
[...]

Dat je nu zo lang moet wachten en formulieren moet invullen heb je helemaal aan jezelf te danken.
Als je namelijk netjes je zending had aangemeld bij de douane had je inmiddels je pakketje al binnen.
Hoe kan ik dat vantevoren aangeven dan? De site van de douane rept er met geen woord over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BamSlam_
Het regelen van de inklaring is en blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de ontvanger (jij dus en niet TNT of USPS of....)
Ze rekenen geld ervoor dat zij voor jou aangifte doen bij de douane en willen gewoon dat jij hun salaris daarvoor betaalt. Maar dat is geen recht van hun om dat voor jou te doen want jij bent zelf verantwoordelijk, ook als zij iets fout doen.
Men wil echter niet dat jij dat weet. En daar begint het gedonder.

V: Waar blijft mijn pakje.
A: Het is in de douane
V: Dat is mij bekend maar waarvoor dan
A: Inklaring/ aangifte etc., kunt u niet zelf, verzin het maar.
V: Ik wil u er op wijzen dat ik geen opdracht aan u gegeven heb daarvoor. Aangezien ik zelf verantwoordelij ben doe ik dat ook zelf.
A: bla bla bla
V: Is mij bekend. Maar zou het waarderen als u het doorstuurt.
Of zo iets dergelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Ik doe er ook niet moeilijk over dat ik invoerrechten en BTW moet betalen. Mijn punt is dat ik de lange afhandelingsduur belachelijk vind. Helaas heb ik daar geen invloed op. Als ik de afhandeling zou kunnen versnellen door, voordat het pakketje vanuit het buitenland bij douane/TNT arriveert, alvast een aangifte te doen zou ik dat prima vinden. Maar dat kan dus niet. We zijn aan de spreekwoordelijke goden overgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 312560 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:04:
@BamSlam_
Het regelen van de inklaring is en blijft ten alle tijde de verantwoordelijkheid van de ontvanger (jij dus en niet TNT of USPS of....)
Ze rekenen geld ervoor dat zij voor jou aangifte doen bij de douane en willen gewoon dat jij hun salaris daarvoor betaalt. Maar dat is geen recht van hun om dat voor jou te doen want jij bent zelf verantwoordelijk, ook als zij iets fout doen.

V: Ik wil u er op wijzen dat ik geen opdracht aan u gegeven heb daarvoor. Aangezien ik zelf verantwoordelij ben doe ik dat ook zelf.
Of zo iets dergelijks
Zou dat niet een deal zijn die ze met de duane hebben gesloten? Vroeger deden ze het niet en kon je "mazzel" hebben. Natuurlijk moest je het nog steeds zelf aangeven, maar wie doet dat nou echt? :P

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BamSlam_
Als je je spullen snel wilt hebben moet je dus zorgen dat niet zij maar jij de douane afhandeling doet. Dan hoef je niet weken te wachten tot zij het voor je gedaan hebben. Zo gepiept en scheelt je 20 euro die zij jou daarvoor in rekening brengen.

@Marzman
De "deal" die zij hebben is dat ze als inklarings bedrijf erkend zijn en daardoor toestemming hebben van de douane om namens een klant van hen (jij dus als ontvanger) aangifte te mogen doen. MOGEN, het is je recht het zelf te doen en jij bepaalt of je voor de inklaring hun klant wilt zijn. Eigenlijk moeten ze namelijk toestemming van jou hebben om dat voor jou te mogen doen. Maar als ze jou niets vragen en jij weet van niets en zeurt niet over wekenlange afhandeling en de kosten die zij daar ook nog voor rekenen dan kunnen ze dat voor je doen. Een soort stilzwijgende toestemming van jou aan hen om dat voor jou te doen terwijl ze daar eigenlijk een schriftelijke volmacht van jou voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 312560 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:43:
@BamSlam_
Als je je spullen snel wilt hebben moet je dus zorgen dat niet zij maar jij de douane afhandeling doet. Dan hoef je niet weken te wachten tot zij het voor je gedaan hebben. Zo gepiept en scheelt je 20 euro die zij jou daarvoor in rekening brengen.
Maar hoe kan ik die afhandeling dan zelf doen? Edit: laat maar, je eerdere post is me nu duidelijk. :)

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 02-08-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Maar ik snap het nog niet, leg eens uit dan (als je wil) :) Ben het zelf ook wel aardig zat met dat 3 weken wachten op een pakje

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 02-08-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
TNT doet voor jou de douane-afhandeling. Jij denkt: daar kan ik niets aan doen. Maar als je tegen TNT zegt dat jij ze geen opdracht hebt gegeven om de douane-afhandeling voor jou te doen en het zelf wil doen, zouden ze daarmee akkoord moeten gaan. Dat zou dan (weken) tijd moeten schelen, en 20 Euro kosten die TNT aan jou voor hun afhandelingsdienst in rekening brengt, bovenop de invoerrechten en/of BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ok, in theorie snap ik dat, maar hoe pak ik dat in de praktijk aan dan? Ff naar schiphol rijden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 130184 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:35:
Ok, in theorie snap ik dat, maar hoe pak ik dat in de praktijk aan dan? Ff naar schiphol rijden ofzo?
Dat vraag ik mij dus ook af. Op Douane.nl is er niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30
Anoniem: 312560 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:04:
@BamSlam_

Of zo iets dergelijks
Ik heb onlangs de douane gebeld om iets aan te geven. Maar blijkbaar is de transporteur hier verantwoordelijk voor en niet de ontvanger. Werd zo letterlijk tegen mij gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze willen dat je DENKT dat de transporteur verantwoordelijk is. Want anders gaan veel mensen het zelf doen. Transporteur mist lucratieve inkomsten. De douane krijgt telefoontjes als iemand er niet uit komt en die moeten ze gratis beantwoorden en ze vinden het fijner als je een ander daarvoor betaalt.

Als een transporteur vergeet om een pakje te in te klaren ben je verplicht zelf aangifte daarvan te doen bij de douane. Hoe zou je dat moeten doen als je dat niet zelf kan?

Je hoeft niet naar schiphol.
Postpakketjes liggen namelijk nooit bij de douane maar altijd bij de transporteur. Dat staat tegenwoordig zelfs op de site van de douane. De transporteur kan je pakje dan dus gewoon heel normaal de volgende dag bij je bezorgen.

Aangifte doen: kan mondeling of schriftelijk. En als je niet uit hun website komt dan bel je ze gewoon even. Scheelt je soms weken wachten op je pakje én 20 euro.
En als je de douane belt omdat een of ander formulier weer eens niet te downloaden valt en die persoon zegt laat maar ik heb het nu te druk (zoals bij Black_Adder) dan maak je een mooie notitie in je agenda wie dat via welk telefoonnummer, wanneer en hoe laat zei. Of als je meer zekerheid wilt bevestigt je dat gesprek nog een keer per email.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 312560 op 02-08-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Werk bij zo'n "transporteur", en ben zelf geen declarant, maar weet wel in grote lijnen hoe eea in mekaar steekt. Of dat voor (pakket)post anders is, betwijfel ik.

Goederen die binnenkomen, komen 1st in de loods van de afhandelaar. Grote partijen, die deze vorm van dienst tot hun core business hebben gemaakt, houden dit daarom helemaal in eigen handen.

In dit geval gaat het om USPS, dat is een postbedrijf, en van oudsher zijn er afspraken gemaakt, dat postbedrijven elkaars werk overnemen in elkaars werkgebied. In NL is dat dus TNT post. De goederen komen van het vliegtuig ( zeg KLM ), KLM groundhandeling lost het vliegtuig, en licht de ontvanger in. Dit ben jij niet, maar de "agent", TNTpost dus. Dit is omdat de binnengekomen spullen in bulkverpakking zit ( vliegtuigplaten, ULD's , postzakken, verzin het maar ) Deze agent is verplicht om binnen een kort tijdsbestek de goederen bij KLM weg te halen, zo niet komt er meen ik momenteel 3 EUR per KG per dag opslag kosten bij. TNT Post kan het niet zomaar weghalen, omdat het douaneplichtige goederen betreft ( komt uit USA ). Om dit over te halen van de douaneloods van KLM naar TNT post, wordt een document opgemaakt ( T1 denk ) waar instaat, van waar, naar waar de goedereen heen gaan. Dit gebeurt ook met een vrachtwagen die verzegeld wordt, en mag geen tussenstops maken, en of andere lading bijladen. Zolang de goederen niet vrij zijn, wil de douane ten allen tijde weten waar iets is voor het geval ze streekproeven willen houden en om er zeker van te zijn dat de rechten/belastingen worden afgedragen. Ook kan je niet zomaar de goederen ergens heen brengen, het moet een "bonded warehouse" zijn. Onder toezicht van de doaune dus. Daar gelden weer allerlei criteria voor om er in aanmerking voor te komen. 1 ervan is een flinke som als bankgarantie ( in principe om alle invoerrechten te dekken van de goederen aanwezig in jou opslag, wat aangemerkt is als douaneplichtig )

Aangekomen in de TNT loods, wordt de bulkverpakking opengemaakt en gesorteerd.
Onduidelijke vracht zonder kenmerk ( CN22 en andere varianten, dat is die groene sticker met verklaring van waarde en omschrijving etc ) en zonder factuur/paklijst aan de buitenkant gaan aan de kant.

Wat ze daar vervolgens mee doen is me niet helemaal duidelijk.
In principe moet elk pakje dus opengemaakt worden, wat ze niet mogen zonder toestemming van verzender en/of geadresseerd. Dus ze kiezen ervoor contact met jou op te nemen, zodat jij een factuur kan overleggen.
Wat belangrijk is, een HS/Taric code (zie website EU), dat is de statistiek code. Zo weet het CPB ook weer wat er in & uit gaat. adhv deze code icm land van herkomst en aantal stks, kan men gelijk bepalen of het douaneplichtig is of niet.

Vertrouwen ze het niet, of vertrouwt de douane het niet, dan gaat onder toeziend oog van douanebeambten het pakket open ( in vakgebied een "ziener" genoemd ). Dit gebeurt zowieso ook als steekproef voor elke X aantal paketten.

Zal het hierbij laten, anders gaan we alleen maar dieper in details etc. en over sommigen mag ik uberhaupt niet praten/schrijven.

Maar ga er maar vanuit, dat de pakketjes zonder factuur en of andere geldige manier om de waarde&inhoud aan te geven, niet aan de buitenkant van de verpakking te zien is, deze aan de kant geschoven worden, en de anderen meer prio krijgen.
Dit kunnen ze niet te lang doen, kost hun opslagruimte etc, maar het verklaart wel de lange wachttijden.

Zelfde reden waarom het via de bekende koerierbedrijven wel snel gaat, hebben alles zelf in beheer, en nemen geen paketten aan die niet voldoen aan vastgestelde criteria. Kijk maar is op zo'n bon of website wat je allemaal in moet vullen.

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 02-08-2009 23:34 . Reden: links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 22:18
Ik heb een aantal 2e hands Neo Geo AES spellen van een particulier uit Hong Kong gekocht en die per boot naar me laten versturen:

Date # Location Delivery Status
9-May-2009 Hong Kong Item posted.
9-May-2009 Hong Kong In transit.
11-May-2009 Hong Kong Processed for departure.
20-May-2009 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 22-May-2009
23-Jul-2009 Netherlands Arrived.
23-Jul-2009 Netherlands Pending customs inspection.

Ben benieuwd hoe dit verder werkt en of ik ook nog btw of iets dergelijks moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Reken er maar wel op. Een pakketje uit engeland was bij mij 4 weken onder weg, waarvan 3 weken bij de douane en ik moest 30 euro extra betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:02:
Reken er maar wel op. Een pakketje uit engeland was bij mij 4 weken onder weg, waarvan 3 weken bij de douane en ik moest 30 euro extra betalen.
Als je het zelf had ingeklaard had je jou pakje 4 weken eerder kunnen ontvangen en 20 euro inklaringsfee niet hoeven betalen en was je ipv 30 euro slechts 10 euro aan belastingen kwijt geweest. Tenzij ze zoals bij Black_Adder middels een smoes zeggen dat ze geen tijd hebben voor jou kleine aangifte want dan betaal je helemaal niets én heb je je pakje 4 weken eerder in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yippie, bedankt voor je mooie uitleg hoe het werkt.

Ik vraag me overigens af hoe ze verantwoorden als een pakje daar meer dan een week ligt want ik vindt weken wachten op een pakje ongehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312560 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:13:
[...]

Als je het zelf had ingeklaard had je jou pakje 4 weken eerder kunnen ontvangen en 20 euro inklaringsfee niet hoeven betalen en was je ipv 30 euro slechts 10 euro aan belastingen kwijt geweest. Tenzij ze zoals bij Black_Adder middels een smoes zeggen dat ze geen tijd hebben voor jou kleine aangifte want dan betaal je helemaal niets én heb je je pakje 4 weken eerder in huis.
En met inklaren bedoel je aanmelden bij de douane? Hoe gaat dat dan in zijn werk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Anoniem: 25735 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:02:
Woon je niet in de EU dan? Engeland valt toch gewoon binnen de douane unie van de EU?
/edit: [samenzweringmode]Ik verdenk de douane er wel eens van zo toch de handel met buiten de EU af te willen remmen ten gunste van de detail handel in de EU[/[

[ Voor 19% gewijzigd door franssie op 03-08-2009 12:41 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:34:
[...]

En met inklaren bedoel je aanmelden bij de douane? Hoe gaat dat dan in zijn werk? :?
Als je het pakje thuis hebt kan je het zelf inklaren door:
- schriftelijk in te klaren. Alle informatie staat op www.douane.nl
- mondeling. Je belt dan gewoon even de douane op en dan zeggen zij hoe het moet of doen dat even aan de telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Anoniem: 312560 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:00:
[...]

Waar dan op douane.nl? Zoeken op inklaren, inklaring en aangifte levert geen resultaat op.

[ Voor 0% gewijzigd door BamSlam_ op 03-08-2009 14:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb nog een aanvulling op de post van eerder over hoe het eraan toegaat bij TNT.

Ik heb een familielid in een hoge functie werken bij TNT, deze heeft mij laatst uitgelegd dat de douane een apart orgaan is binnen een distributiecentrum van TNT. Deze krijgen gewoon per uur betaald, hoeveel pakjes ze er ook verwerken in een uur. Dus figure it out, waarom zouden zij hard hun best gaan doen of iets dergelijks? Zij winnen er niks mee. Dit is voor TNT een grote doorn in 't oog natuurlijk, maar zo is het. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

[b][message=32354422,noline]Zij winnen er niks mee. Dit is voor TNT een grote doorn in 't oog natuurlijk, maar zo is het. :)
Met al die onderaannemers als besteller die hun werk niet (goed) doen die een doorn in het oog van de klant zijn wordt ook niets gedaan.
Dus zal wel meevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

franssie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Woon je niet in de EU dan? Engeland valt toch gewoon binnen de douane unie van de EU?
/edit: [samenzweringmode]Ik verdenk de douane er wel eens van zo toch de handel met buiten de EU af te willen remmen ten gunste van de detail handel in de EU[/[
Ik woon gewoon in Nederland.
[...]

- mondeling. Je belt dan gewoon even de douane op en dan zeggen zij hoe het moet of doen dat even aan de telefoon
Tjah het pakketje werd niet door mij verzonden maar door de andere partij. Dus daar heb ik geen inspraak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:48
Drawer schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:07:
Ik heb nog een aanvulling op de post van eerder over hoe het eraan toegaat bij TNT.

Ik heb een familielid in een hoge functie werken bij TNT, deze heeft mij laatst uitgelegd dat de douane een apart orgaan is binnen een distributiecentrum van TNT. Deze krijgen gewoon per uur betaald, hoeveel pakjes ze er ook verwerken in een uur. Dus figure it out, waarom zouden zij hard hun best gaan doen of iets dergelijks? Zij winnen er niks mee. Dit is voor TNT een grote doorn in 't oog natuurlijk, maar zo is het. :)
Alles word door de 'officiele douane' gedaan toch. Gewoon die mannetjes aan de grens? Niet door een speciale afdeling oid van TNT. Zo is het iig wel bij vrachtwagens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Awsom schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:37:
[...]

Alles word door de 'officiele douane' gedaan toch. Gewoon die mannetjes aan de grens? Niet door een speciale afdeling oid van TNT. Zo is het iig wel bij vrachtwagens..
Er zit naar mijn weten dus een afdeling douane in de DC's. Die willen nog wel eens langzaam werken enzo. 't blijven ambtenaren he. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 15:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Bij mijn weten (werkervaring) worden de zendingen ingeklaard door mensen die zelf bij de vervoerders op het kantoor zitten. Weet alleen niet of deze mensen van de douane zijn, maar wel dat er regelmatig mensen van de douane steekproeven kwamen doen bij bepaalde zendingen.

Het klopt dan ook dat de pakketjes niet bij de douane liggen, maar bij de vervoerder of in/op de (lucht)haven. Deze kunnen altijd geblokkeerd worden door de douane wanneer zij een controle willen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Anoniem: 312560 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:16:
Yippie, bedankt voor je mooie uitleg hoe het werkt.

Ik vraag me overigens af hoe ze verantwoorden als een pakje daar meer dan een week ligt want ik vindt weken wachten op een pakje ongehoord.
Simpel, voldoet niet aan de criteria ( dus geen factuur en of CN22/23 bijv ).
Iemand moet dan echt met de hand gaan kijken of er een ontvanger op staat, en contact opnemen.
Als je het DC ziet van TNT op Schiphol, en wat daar op een gemiddelde dag doorheen gaat, zal je wel snappen dat zo lang duurt. Wees blijf dat de huur daar zo hoog is, anders zou het nog veel langer duren, immers kost het hun ook geld/ruimte als het maar blijft liggen.

Wat er met paketten gebeurd die worden geweigerd door de ontvanger, omdat de bijkomende kosten te hoog zijn weet ik niet. Neem aan retour, en dat de douane het A] laat vernietigen of B] per opbod verkoopt.

TNT in dit geval schiet het voor, dus neem aan dat je verplicht bent om die kosten te betalen.
Je bent dit verplicht te betalen, je het namelijk de verplichting/risico tot het inklaren.
Of je dit zelf kan/mag weet ik dus (nog) niet zeker. Je hebt hier zakelijk namelijk een vergunning voor nodig.
Voor vragen kan je overigens terecht bij de de nationale helpdesk douane (geen email, alleen tel.)
[...]

Ben nu vrij van werk, maar zal eens bij de declaranten vragen hoe dat werkt, en anders bij de douane.
Als je dit zelf kan/mag, lijkt het me dat je dit dan doet voor het arriveert.

Hoe dan ook, zal TNT op de 1 of andere manier wel een andere kostenpost verzinnen ( afhandeling bijv ).
Vergeet ook niet dat ze het ook bij je afleveren. Ja daar krijgen ze een vergoeding van voor van het postbedrijf uit land van herkomst, maar toch.
Awsom schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:37:
[...]

Douane doet niet aan inklaren, alleen controleren ( documentatie, visitatie, xray scan etc )
Als vrachtwagens niet de juist documentatie hebben voor douaneplichtige goederen, en ze staan aan de grens, dan hebben een aantal partijen ( afzender & vervoerder ) een probleem.
Drawer schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:41:
[...]

Er zit naar mijn weten dus een afdeling douane in de DC's. Die willen nog wel eens langzaam werken enzo. 't blijven ambtenaren he. :+
Er zullen best wat mensen van de douane "inhouse" zitten bij TNT, maar geloof me, zij doen geen inklaringen.
Elke agent/vervoerder, zeker met zulke volume's, hebben hun eigen import afdeling, met declaranten.
Let wel, als de aangifte niet goed gebeurd, ben je schuldig aan belastingontduiking/fraude.
Als je in acht neemt wat de straffen in NL daarvoor zijn, vraag ik me sterk af, of je dit zelf zou moeten willen doen. Wel kan je een notify party erop laten zetten als adres, maar ook dan zullen er overdrachtskosten in rekening gebracht worden.
Floris-K schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 16:47:
Bij mijn weten (werkervaring) worden de zendingen ingeklaard door mensen die zelf bij de vervoerders op het kantoor zitten. Weet alleen niet of deze mensen van de douane zijn, maar wel dat er regelmatig mensen van de douane steekproeven kwamen doen bij bepaalde zendingen.

Het klopt dan ook dat de pakketjes niet bij de douane liggen, maar bij de vervoerder of in/op de (lucht)haven. Deze kunnen altijd geblokkeerd worden door de douane wanneer zij een controle willen uitvoeren.
Helemaal correct, tenzij TNT mbt post en de oude regeling van postbedrijven onderling, hier een uitzondering op moet zijn, wat ik zeer betwijfel.

Voor alle geinteresseerden, raad ik je aan ook even naar de INCOTERMS te kijken. Het plaatje illustreert eea wel mooi:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/93/Incoterms.png/450px-Incoterms.png

Ik neem aan dat alles onder group C wordt verstuurd, meest gebruikt is CIP of CPT in dit geval.

Zie of vind dit alleen nooit terug met post pakketten, misschien dat iemand die recente ervaring heeft is kan kijken of dit op documentatie staat.

De koeriersbedrijven hanteren vaak DDU of DDP.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 03-08-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Yippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 17:36:

Douane doet niet aan inklaren, alleen controleren ( documentatie, visitatie, xray scan etc )
Als vrachtwagens niet de juist documentatie hebben voor douaneplichtige goederen, en ze staan aan de grens, dan hebben een aantal partijen ( afzender & vervoerder ) een probleem.
Als er ergens papieren van missen, word het in het bijzijn van een douane-ambtenaar uitgepakt (meestal in een distributiecentrum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Als er "papieren" missen, moet je deze alsnog overhandigen.
Openmaken doet men alleen, bij wijze van steekproef, niet vertrouwen van de aangegeven inhoud / waarde / omschrijving.

Blijft sowieso een lastig punt dat openmaken. Agent/vervoerder mag het zelf niet openmaken (gebeurt dus alleen onder toezicht van douaneambtenaar die fysiek aanwezig is ), douane raakt de verpakking ook niet aan. Bij het opnieuw dichtmaken wordt er dan gebruik gemaakt van speciale tape, om aan te geven dat deze is opengemaakt onder toezicht van de authoriteiten.

In de praktijk zie je steeds vaker, tape van de fabrikant, waarop staat "warranty void if seal broken" of iets in die trant. Natuurlijk gelden lokale wetten boven het beleid van de fabrikant, maar het kan soms vervelende situatie's opleveren.
franssie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:40:
[...]

Geen invoerrechten, wel BTW. Amazon UK is 1 van de weinige bekende shops uit de UK die dit goed doet.

In het algemeen wordt de regels zo opgesteld dat het importeren bemoeilijkt wordt, zeker voor producten en diensten die hier verkrijgbaar zijn. Maar nu is het nog mogelijk, itt tot een import verbod of embargo.

Het bekendste voorbeeld is auto's importeren uit Duitsland. Het is van de zotte daar je daar BPM over de nieuwwaarde betaald, terwijl de auto dat niet is. Als er nou een autoindustrie was in NL ala. Dit is dus bedoeld om de NL 2hands markt voor auto's te beschermen. Zowel voor binnenlands gebruik, als voor export.

[ Voor 45% gewijzigd door Yippie op 03-08-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Yippie schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:14:
Als er "papieren" missen, moet je deze alsnog overhandigen.
Openmaken doet men alleen, bij wijze van steekproef, niet vertrouwen van de aangegeven inhoud / waarde / omschrijving.
Het word wel uitgepakt als er geen papieren bijzitten (vrachtwagens dan he,) in het bijzijn van een douane ambtenaar. Het word door hem/haar ingeklaard of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Douane ambtenaar klaart in en vrachtwagen wordt opengemaakt ?

Kan je is een voorbeeld situatie geven, waar gebeurt dit, en is dit je eigen ervaring ?
Welke papieren hebben we het over, factuur, T1/T2 doc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit draadje gaat over USPS pakketjes.

USPS pakketjes worden in Nederland door TNT ontvangen. TNT brengen pakketjes afkomstig uit landen waaruit mogelijkerwijs invoerrechten betaald moeten worden naar een TNT afdeling die deze afhandeld.

Pakjes worden binnen 5 dagen doorgestuurd aan de geadresseerde of als het pakje apart gelegd wordt krijgt de ontvanger een bericht van aankomst en kan het 30 dagen duren voor het pakje afgeleverd wordt. Men houdt zich echter niet aan zijn eigen procedures aangezien veel mensen echt veel langer dan 5 dagen wachten én geen bericht van ontvangst ontvangen.

De afdeling van TNT behandelt graag alle pakjes. De pakjes liggen fysiek bij TNT. De pakjes liggen dus niet bij de douan en de douane controleert alleen of deze afhandelaar alles wel netjes doet en houdt steekproeven.

Als ontvanger ben en blijf je zelf verantwoordelijk voor de douane aangifte. Als er doot TNT een fout gemaakt wordt bij de douane aangifte ben jij als ontvanger daarvoor verantwoordelijk en niet TNT. Als een pakje door de controle schiet en wel invoerrechten verschuldigd waren moet je alsnog zelf aangifte doen en de verschuldigde invoerrechten of BTW afdragen. Het is geen recht van TNT om namens jou aangifte te doen hoewel ze je anders willen doen geloven omdat TNT dat beter uitkomt en ze er aan verdienen en de douane beweert het ook vaak om niet te veel telefoontjes te krijgen. Jij moet officieel toestemming geven aan TNT om namens jou aangifte bij de douane te mogen doen.

TNT doet niet gratis aangifte voor je maar rekent daar ongeveer 20 euro voor die jij mag betalen. Verder zijn ze vaak enorm traag en kan het weken duren tot je je pakje krijgt.

Het is geen recht van TNT om de inklaring voor jou te doen. Je kan dus ook tegen TNT zeggen dat je het zelf doet en dat ze het pakje onmiddellijk moeten doorsturen.

Je doet dan zelf aangifte nadat je het pakje thuis ontvangen hebt. Informatie daarvoor vind je op www.douane.nl Je kan ook mondeling aangifte doen door de douane te bellen. Als je zoals Black_Adder merkt dat ze daar geen tijd of zin in hebben en je dus zeggen dat het niet hoeft moet je gegevens als telefoonnummer, naam, en wat er gezegd werd wel goed in je agenda opschrijven of beter nog per email aan ze bevestigen (jij blijft anders immers verantwoordelijk).

Dat is volgens mij de enige manier om USPS pakjes niet onbeschoft laat te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mijn pakje is gisteren eindelijk gearriveerd. Overigens bracht TNT mij geen 20 maar 12,50 Euro in rekening voor hun "dienst".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 08:21
Dus even uitrekenen: 5 augustus minus 17 juli is 19 dagen.... Joepie, dan moet ik nog 'maar' 9 dagen wachten op mijn pakketje!!! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

mja... de ene keer heb je het met 6 dagen in huis, de andere keer 3 weken.
net hoe de wind waait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hebben ook een probleempje met zending uit Amerika. Inmiddels is dat alweer 2 maanden geleden dat het pakket verzonden is uit Ameria maar tot dusver nog niks gehoord...

Wellicht dat ik ook nog ergens BTW moet betalen. Anyway een USPS Nummer kan ik kennlijk niet opvragen, omdat dit via 'UPS Mail Innovation' wordt verzonden. TNT kan mij ook niks vertellen zonder nummer waar mn pakket is.. op postcode zoeken daar hebben ze ook nog nooit van gehoord.

Ehhh ja en nou? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-05 15:30
Ook wel grappig om te horen als je naar de douane belt over waarom het zo lang duurt 'wij houden geen pakketjes vast, daar hebben wij de opslagruimte niet voor, het gaat er bij ons meteen uit je moet bij TNT wezen'. En als je dan TNT opbelt dat die zeggen ja de douane doet er lang over.

Ik ben geneigd de douane te geloven. OF tnt moet de douane wel erg slecht betalen waardoor ze zo traag zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 07-08-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Woohooo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 13:26:
Hebben ook een probleempje met zending uit Amerika. Inmiddels is dat alweer 2 maanden geleden dat het pakket verzonden is uit Ameria maar tot dusver nog niks gehoord...

Wellicht dat ik ook nog ergens BTW moet betalen. Anyway een USPS Nummer kan ik kennlijk niet opvragen, omdat dit via 'UPS Mail Innovation' wordt verzonden. TNT kan mij ook niks vertellen zonder nummer waar mn pakket is.. op postcode zoeken daar hebben ze ook nog nooit van gehoord.

Ehhh ja en nou? :/
2 maanden is wel erg lang :X
Je hebt toch een verzendbewijs/trackingnr ? Kan je daar niet op zoeken dan ?
Misschien dat je hier wat aan hebt: http://www.ups-mi.net/packageID/default.aspx
TWeaKLeGeND schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:36:
Ook wel grappig om te horen als je naar de douane belt over waarom het zo lang duurt 'wij houden geen pakketjes vast, daar hebben wij de opslagruimte niet voor, het gaat er bij ons meteen uit je moet bij TNT wezen'. En als je dan TNT opbelt dat die zeggen ja de douane doet er lang over.

Ik ben geneigd de douane te geloven. OF tnt moet de douane wel erg slecht betalen waardoor ze zo traag zijn.
De douane houd inderdaad niets zelf in beheer, TNT daarintegen wel in hun loods. Probleem is wel dat TNT de aangifte doet, en vervolgens op de douane moet wachten voordat die hem vrijgeeft.

Ze hebben dus allebei wel gelijk, maar vinden het wel best zo. TNT weet dat de douane zo werkt, en een andere manier is er niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Yippie op 07-08-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 14-05 15:30
Een andere manier is er niet? Mijn pakketjes liggen of er nou wel of niet btw etc over betaald moeten worden doorgaans niet eens een volle dag 'bij de douane'.

Rara hoe kan dat. (betalen koeriersdiensten de douane een 'priority' fee?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Yippie schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:40:
[...]

2 maanden is wel erg lang :X
Heel erg lang maar het kan wel, ik bestel af en toe contactlenzen in de VS zo'n doosje weegt niks en de waarde is ook niet echt veel maar die ene keer dat ik er btw over moest betalen duurde dat ook zo belachelijk lang. Ik heb de PTT nog via de telefoon uitgefoeterd maar dat hielp allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 312560 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 12:08:
Het is geen recht van TNT om de inklaring voor jou te doen. Je kan dus ook tegen TNT zeggen dat je het zelf doet en dat ze het pakje onmiddellijk moeten doorsturen.
Heb je hier ervaring mee? Ik vraag me namelijk af hoe dat dan in z'n werk zou gaan. Bel je TNT van tevoren op met de mededeling dat er binnenkort een pakje komt dat ze direct door moeten sturen, of bel je ze op nadat je een UPSP nummer hebt gekregen? En doen ze dat dan ook of weigeren ze?
Ook vraag ik me me af wat je kan doen als TNT een pakje foutief inklaart en weigert het pakje af te leveren voordat je betaald hebt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 05:19:
Een andere manier is er niet? Mijn pakketjes liggen of er nou wel of niet btw etc over betaald moeten worden doorgaans niet eens een volle dag 'bij de douane'.

Rara hoe kan dat. (betalen koeriersdiensten de douane een 'priority' fee?)
Koeriersdiensten waar je op doelt, zijn neem ik aan de UPS/DHL/Fedex'en.
Deze werken anders, ze vragen aan de verzender bij het voorbereiden al alle info die benodigd is voor de inklaring. Vervolgens klaren ze op voorhand al electronisch in, tenzij die dan geselecteerd wordt voor een steekproef, of de douane het niet vertrouwd, kan die gelijk door na aankomst. Maar hier betaal je dan ook voor.

Met postpakketservice, is dit een ( weliswaar steeds groter aandeel ) extra, focus ligt nog steeds op de post, wat geautomatiseerd verwerkt wordt.
bouwfraude schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 05:55:
[...]

Heel erg lang maar het kan wel, ik bestel af en toe contactlenzen in de VS zo'n doosje weegt niks en de waarde is ook niet echt veel maar die ene keer dat ik er btw over moest betalen duurde dat ook zo belachelijk lang. Ik heb de PTT nog via de telefoon uitgefoeterd maar dat hielp allemaal niet.
Zeg ook niet dat het onmogelijk is, maar zou wel de reden hierachter willen weten.
Kan me geen geldige reden bedenken, wat niet wil zeggen dat die er niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Tegen beter weten in toch een mailtje gestuurd naar de klanten'service' van TNT; zie hier reactie:

-------
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.
U heeft een vraag over de status van uw zending uit het buitenland.Graag informeer ik u hierover.

Volgens mijn gegevens is de zending op 28 Juli 2009 ontvangen in Nederland. De zending is op 3 Augustus vrijgegeven door de douane en voorgemeld bij TNT Post, echter is de zending nog niet aangeleverd. Ik ga ervan uit dat de zending zo spoedig mogelijk bij TNT Post wordt aangeleverd.

De meeste zendingen bezorgen wij binnen 5 dagen na aankomst in Nederland. De doorlooptijd kan soms tot 30 dagen oplopen. Dit geldt voor zendingen die ingeklaard moeten worden of douanetechnisch nog niet afgehandeld kunnen worden. Wij kunnen geen invloed uitoefenen op de werkzaamheden van de Douane.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

TNT Post Klantenservice
--------

En op de site van de douane staat doodleuk:
UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !
8)7

TNT en de Douane weten dus niet van elkaar hoe en of ze überhaupt samenwerken :/

We wachten verder rustig af... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

C4l1m3r0 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:09:
TNT en de Douane weten dus niet van elkaar hoe en of ze überhaupt samenwerken :/

Je merkt zelf al dat een beetje onduidelijk doen mensen aanzet tot:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anoniem: 312560 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:15:
[...]

Je merkt zelf al dat een beetje onduidelijk doen mensen aanzet tot:

:$

Ik kan denk ik moeilijk zelf voor de deur gaan liggen. Ik zou niet eens weten waar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Verwacht ook al enige tijd een pakketje.
Kreeg afgelopen week een brief of ik een factuur wil opsturen.
(lekker handig dat je zoiets moet opsturen als ik het digitaal heb)

Ze vertrouwen de pakbon waarde niet nml. volgens mij.

Ook grappig dat je op dat formulier wel kan aangeven dat het van een prive persoon afkomstig is, beetje vreemd dat ik dan toch een factuur moet opsturen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Wat een nietszeggend antwoord zeg..

Heb dit gevonden, klaart een hoop op, en toch weer niet:
Waarom moet ik inklaringskosten betalen?
U heet een zending van buiten de Europese Unie ontvangen waarop onder andere douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn. TNT Post doet voor uw zending(en) douane aangifte en int de hierover verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen.. Dit proces heet inklaring. Aan u wordt, naast de verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen een bijdrage in de kosten voor dit administratieve proces in rekening gebracht, namelijk de inklaringskosten.

In het verleden ontving ik mijn zending(en) zonder dat ik inklaringskosten aan TNT Post hoefde te betalen, en nu moet ik ineens betalen. Waarom is dit?
U heeft een zending van buiten de Europese Unie (of in bepaalde gevallen binnen de Europese Unie) ontvangen waarop douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen verschuldigd zijn. TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douaneaangifte te doen en de hierover verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen bij u te innen. Voor 9 januari 2005 werden deze kosten geheel door TNT Post gedragen. Door stijging van deze kosten is TNT Post genoodzaakt om, zoals bij andere logistieke vervoerders al langer gebruikelijk is, aan u een bijdrage in de kosten in rekening te brengen. Per 1 januari 2009 hanteert TNT post een vast tarief van € 12,50 voor inklaringskosten.
Zelf inklaren is dus niet mogelijk begrijp ik hieruit.
Zou weleens willen weten wat die regeling allemaal inhoudt, moet toch ergens beschikbaar zijn.
Douane wellicht bellen ? Wet openbaar ..... hoe het die ook alweer...
Wat doet TNT Post dan voor die inklaringskosten?
De inklaringskosten bestaan uit:
  1. kosten voor het opmaken van de vereiste douaneaangifte;
  2. het voorschieten van de verschuldigde douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen aan de overheid;
  3. het openen en visiteren van de zending(en);
  4. het vaststellen van product en waarde;
  5. opslag- en bewaarkosten;
  6. incasso kosten.
  7. administratieve kosten.
Waarom betaal ik voor een EMS-zending altijd € 17,00 aan inklaringskosten en voor overige postzendingen € 12,50?
De wettelijk geldende inklaringsprocedures verschillen voor EMS- en overige postzendingen. Dit brengt verschillende kosten met zich mee.
Hoe lang wordt mijn zending in opslag - onder douaneverband - gehouden?
Uw zending wordt vanaf het moment van aankomst een maand in bewaring gehouden. Een dergelijke termijn is in die zin alleen van belang voor zendingen die, ongeacht de reden, nog niet douanetechnisch kunnen worden afgehandeld. Tevens zult u dan in het bezit zijn gesteld van een zogenaamd ‘bericht van aankomst’ of een formulier waarop u wordt gevraagd nadere bewijsstukken te overleggen. Mocht u niet reageren dan zal u zending na verloop van deze termijn aan de leverancier / afzender worden geretourneerd.
Ze houden hem dus zowieso 1 maand vast ?

Nu komt het:
Hoe kan ik voorkomen dat mijn zending niet vertraagt en dat de door mij ingevoerde goederen correct worden ingeklaard door TNT Post?
De invulling van de postale bescheiden zijn in het algemeen onvoldoende om direct de vereiste douaneaangifte door te voeren. Dit heeft tot gevolg dat er extra handelingen op uw zending van toepassing zijn en dat vertraging onoverkomelijk is. Om dit te voorkomen kunt u vooraf u leverancier/afzender verzoeken om de nog te versturen zending zo compleet mogelijk in het land van verzending te laten aanbieden en wel als volgt:
  • laat (commerciële-)facturen of andere betalingsbewijzen altijd in minimaal tweevoud aan de buitenkant van uw zending aanbrengen;
  • verzoek uw leverancier/afzender op de factuur of het betalingsbewijs de aan de goederen gekoppelde goederencode (zes cijferig niveau) hierop te vermelden;
  • bent u in het bezit van een BTW-identificatienummer (voor zakelijke klanten), laat ook deze op de factuur of het betalingsbewijs opnemen;
  • laat uw leverancier de postale bescheiden zo compleet en duidelijk mogelijk invullen onder vermelding van de juiste transactievermelding en met verwijzing naar de hiervoor vermelde gedachtestreepjes.
Gedachtestreepjes :?

Lekker vaag, de bron is overigens TNT post, zie hier: http://www.tntpost.nl/voo...laringskosten/vragen.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

"voorkomen dat het niet vertraagt" .... mja

uw pakketje vertraagt niet :)
-nou da's mooi :)
maar dat gaan we voorkomen! d:)b
- :{

[ Voor 56% gewijzigd door paQ op 10-08-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
De discussie gaat verder (zonder relevante informatie verder, maar ik wil het jullie niet onthouden).......

U stelde de vraag:
Geachte mevrouw,

Hartelijk dank voor uw zeer snelle reactie.

Gezien uw reactie verbaast mij dan om op de website van de Douane het volgende te lezen (van http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/): "Let op! Douane heeft geen informatie over waar uw postpakket is Het post- of koeriersbedrijf kan u vertellen waar het pakket is en of bijvoorbeeld de douaneafhandeling inmiddels klaar is. De Douane heeft hierover geen informatie. UW PAKKET LIGT ALTIJD BIJ HET POST- OF KOERIERSBEDRIJF, NOOIT BIJ DE DOUANE !"

Dit te lezen laat mij dan lichtelijk zorgen maken als beide partijen (Douane en u) niet weten waar pakketten zich in het proces bevinden.

Ik wacht in spanning af.

Met vriendelijke groet.

Het antwoord op uw vraag:
Geachte heer,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.

U heeft een vraag over uw pakket met de nederlandse barcode ********** .

Deze zending ligt bij de internationale pakketten distributie.

TNT heeft de opdracht van de douane gekregen om de pakketten in te klaren.

Ook houdt de douane zelf ook steekproeven.en haalt er pakketten tussen uit.

Dat het niet bij de douane ligt, dat klopt, maar de douane is er wel degelijk aanwezig.

Wij mogen namelijk geen zendingen openmaken.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

TNT Post Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Oftewel ze hebben het pakket wel degelijk, maar willen je dat lekker niet vertellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

Duurde bij mij +/- 10 dagen. Mijn apkket kwam uit de VS.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@lampie1979: Zat er een sticker ( vaak groen ) op met rechtsboven CN22 of 23 ?

[ Voor 8% gewijzigd door Yippie op 10-08-2009 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Ik haal me niets in mijn hoofd, maar vanmiddag wordt hij volgens de Track & Trace bezorgd... :X _/-\o_

Zal wel toeval zijn :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303695

Ik heb een pakket met een waarde van zo'n 1350 euro laten versturen vanuit Miami. Nu staat er bij de USPS Track & Confirm website dat hij al sinds 03 Augustus in de Foreign Customs licht. Als ik alles goed begrijp kan ik deze code dus omzetten naar een Nederlandse Track & Trace code door hem door te geven aan de TNT? Ook vraag ik me af hoeveel geld ik nog aan de postbode zou moeten betalen, had deze exta kosten namelijk niet verwacht.

[Edit] Alle T&C Info

Into Foreign Customs, August 03, 2009, 5:03 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 03, 2009, 5:03 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 01, 2009, 9:34 am, ISC MIAMI FL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, July 24, 2009

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 303695 op 11-08-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:39

RvV

Hoeveel je moet betalen hangt ook een beetje af van de inhoud. Voor een motorhelm van 350 euro betaalde ik vorige week zo'n 75 euro aan kosten, wat waarschijnlijk neerkomt op de BTW en inklaringskosten. De laatste tijd is het wel weer een drama met de snelheid zeg. Alles van waarde doet er 4+ weken over...

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Anoniem: 303695 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:13:
Ik heb een pakket met een waarde van zo'n 1350 euro laten versturen vanuit Miami. Ook vraag ik me af hoeveel geld ik nog aan de postbode zou moeten betalen, had deze exta kosten namelijk niet verwacht
(1350 Euro + verzendkosten in euro's) * 0.19 zoiezo, dat is de BTW ;)
dan komt er ook nog 17 euro inklaringskosten bij (vast bedrag).

Invoerkosten ligt het aan het artikel, laptops hebben 0%, maar kleding ed heb weer 10% oid.
Kan je opzoeken op de site van de douane :)

**Edit**
2 van me favoriete linkjes voor bij het importeren.
Taric Codes, voor de invoer percentages
http://ec.europa.eu/taxat...s/cgi-bin/tarquer?Lang=NL
Calculator voor alles bij elkaar te gooien
http://www.astroblog.nl/tools/importheffingen/

[ Voor 25% gewijzigd door CrashOverDrive op 11-08-2009 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Wow na 2 maanden en 2 weken krijg ik eindelijk bericht dat de postbode is langs geweest met mn pakketje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

... terwijl je thuis was en toch gewoon een briefje op je deurmat vond zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Man ik word echt weer genept...

Staat op het pakketje "Value: $ 198,00". Terwijl het eigenlijk incl verzendkosten $ 81,00 was.
Dus TNT rekent dan vrolijk: $198 -> € 138... € 26,00 btw + inklaringskosten van € 12,50..

Leuk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dure les voor de volgende keer :)

(alhoewel je jezelf pakt verzekeringstechnisch, wanneer iets verloren raakt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helza
  • Laatst online: 24-04 17:27
tja, soms duurt het even..

Into Foreign Customs, August 12, 2009, 10:52 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 07, 2009, 8:28 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 03, 2009, 2:55 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 03, 2009, 2:55 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, July 29, 2009, 8:01 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, July 28, 2009, 6:13 pm, SAN DIEGO, CA 92137
Acceptance, July 28, 2009, 4:49 pm, SAN DIEGO, CA 92154

nu maar hopen dat het morgen doorgaat :(

• Yippie
Woohooo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:42:

Staat op het pakketje "Value: $ 198,00". Terwijl het eigenlijk incl verzendkosten $ 81,00 was.
Dus TNT rekent dan vrolijk: $198 -> € 138... € 26,00 btw + inklaringskosten van € 12,50..

Lees is verder in de link die ik in mijn vorige post heb geplaatst, staat o.a. het volgende in, dus als je het aan kan tonen, neem contact op:
Wat kan ik doen als ik het niet met de door TNT Post opgemaakte aangifte eens ben?
Als u zich niet kunt vinden in de door TNT Post uitgetrokken heffingen dan wel dat u van mening bent dat de bewuste goederen onder de verkeerde goederencode zijn ingedeeld, kunt u een verzoek om teruggaaf of bezwaarschrift indienen en sturen naar:

TNT Post BV
Sorteercentrum Internationale Pakketten
T.a.v. de afdeling Inklaring
Postbus 20582
1001 NN Amsterdam

Vergeet niet bewijsstukken mee te sturen en/of een gedegen onderbouwing te geven waaruit u de werkelijke waarde van de goederen kunt aantonen.

Over welke waarde wordt de BTW bij invoer (omzetbelasting) berekend?
BTW bij invoer wordt berekend over de waarde van de goederen (incl. de daarop drukkende transport- of portokosten) en de douanerechten (invoerrechten) en eventueel andere bij invoer van toepassing zijnde heffingen.

Over welke waarde worden douanerechten (invoerrechten) geheven?
Douanerechten worden geheven over de werkelijke waarde van de goederen en de transportkosten (portokosten).

Worden de transportkosten (portokosten) ook doorberekend in de waarde van de goederen indien de goederen voldoen aan een vrijstelling van heffingen bij invoer?
Indien de werkelijke waarde van de goederen voldoet aan onderstaande voorwaarden dan worden de transportkosten niet doorberekend voor de bepaling van de vrijstelling bij invoer:

geschenkzendingen (van particulier aan particulier), met een waarde van niet meer dan € 45,00;

commerciele zendingen (transactie tegen vergoeding) met een waarde van niet meer dan € 22,00;

Voor de zogenaamde ‘consumabele’ goederen (bijv. tabaks- en alcoholhoudende producten) gelden er bij invoer slechts vrijstellingen voor zover de wettelijk vastgestelde limieten hiervoor niet worden overschreden. Met betrekking tot de invoer/ontvangst van tabaksproducten verwijzen wij u tevens naar de website van de douane http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen en klik vervolgens op de rubriek: Accijnsgoederen. De invoer/ontvangst van tabaksproducten door particulieren is namelijk aan zéér stringente regels gebonden en mogen niet worden ingevoerd/ontvangen.

Kan ik in na ontvangst de zending(en) alsnog retour zenden?
Ja, echter raden we u aan dit in overleg met TNT Post af te stemmen voor zover er sprake is geweest van de betaling van heffingen bij van invoer en u deze heffingen terug wilt vragen.
Let op! Kosten voor de retourzending dient u op de gebruikelijke wijze te voldoen. Het niet voldoen aan de douanetechnische voorwaarden voor wederuitvoer (retournering) kunnen tot gevolg hebben dat wij niet in staat zijn om de aan u in rekening gebrachte heffingen bij invoer te restitueren. Alvorens wederuitvoer is toegestaan dient namelijk de identiteitsvaststelling van de (of een deel van de) goederen te worden vastgelegd dat het hier handelt om exact dezelfde goederen als de goederen die voorheen zijn ingevoerd.

• BamSlam_
  • Niet online
Woohooo schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:42:

Dan zou ik maar eens gaan klagen bij de afzender. Niet netjes dat die een veel hogere waarde op het pakketje heeft aangegeven dan je daadwerkelijk aan hem betaald hebt. En natuurlijk bezwaar maken bij TNT, zoals al gezegd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik ben benieuwd.
heb ook wat besteld en ze zeiden 5 - 7 buisnessdays.

maar lees hier toch heel andere verhalen

Detailed Results:

International Dispatch, August 12, 2009, 6:09 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, August 11, 2009, 6:10 pm, SAN DIEGO, CA 92137
Shipment Accepted; August 11, 2009, 9:42 am, POWAY, CA 92064
Electronic Shipping Info Received, August 10, 2009

[ Voor 58% gewijzigd door crazydungeon op 14-08-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

...afhankelijk van customs delay meestal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Mijn pakketje is eindelijk uit de douane:

Out of Foreign Customs, August 14, 2009, 10:28 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 04, 2009, 1:03 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 04, 2009, 1:03 pm, NETHERLANDS
Acceptance, July 27, 2009, 4:04 pm, CROWLEY, TX 76036

Nu vroeg ik me af hoe lang het gemiddeld nu gaat duren tot hij op de deurmat ligt en ik een TNT track&trace krijg of dat ik die zelf aan moet vragen?

Ik heb trouwens geen bericht gehad over extra kosten ofzo. Maar ik hoorde dat de postbode ook met de rekening aan kon komen zetten.

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.