USPS pakketje bij Douane

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Als het met USPS is verzonden vanuit de US, krijg jij geen T&T voor levering/verzending binnen NL, ook geen mail/telefoon, nada.

Als die echt door de douaneprocedure heen is, denk ik dat je hem met 1 a 2 werkdagen thuis kan verwachten.
Reken er maar op dat je wel moet betalen aan TNT ( in ieder geval TNT post een vast tarief van € 12,50 voor inklaringskosten + invoerrechten & belasting ) ,tenzij:

- geschenkzendingen (van particulier aan particulier), met een waarde van niet meer dan € 45,00;
Moet wel duidelijk gemarkeerd zijn als "gift" met een CN22/23 form.

- commerciele zendingen (transactie tegen vergoeding) met een waarde van niet meer dan € 22,00
ook hier, dit moet aangegeven zijn met een CN22/23 form, boven de € 22,- moet er een factuur bij zitten.

CN22 tot een waarde van € 425,-
CN23 bij een waarde daarboven.

voorbeeld van een CN22:
Afbeeldingslocatie: http://www.tntpost.nl/voorthuis/images/cn22_tcm44-281603.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:27

TdV

Even nog 2 aanvullingen op het bovenstaande:
Yippie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 03:11:
Als het met USPS is verzonden vanuit de US, krijg jij geen T&T voor levering/verzending binnen NL, ook geen mail/telefoon, nada.
Je kan bellen met de TNT post servicelijn en dan kan je met je USPS T&T code een TNT T&T code krijgen.
Als die echt door de douaneprocedure heen is, denk ik dat je hem met 1 a 2 werkdagen thuis kan verwachten.
Reken er maar op dat je wel moet betalen aan TNT ( in ieder geval TNT post een vast tarief van € 12,50 voor inklaringskosten + invoerrechten & belasting ) ,tenzij:
Die €12,50 geld voor "reguliere" pakketzendingen en er word €17 voor EMS zendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Yippie schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 03:11:
,tenzij:

- geschenkzendingen (van particulier aan particulier), met een waarde van niet meer dan € 45,00;
Moet wel duidelijk gemarkeerd zijn als "gift" met een CN22/23 form.
De Ebay verkoper heeft op mijn vragen een waarde van 25 dollar en 'gift' op het doosje gezet. Of hij dat op een CN22/23 form heeft gedaan zou ik niet weten.
Als de postbode langskomt en zegt dat wordt dan X euro inklaringskosten en X euro invoerrechten/belasting, kan ik hem dan zeggen "Ik wilde zelf de inklaring doen bij de douane, dus ik betaal alleen de invoerrechten/belasting" ?

@TdV: Bedankt voor de tip

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
mickezzz schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:55:
[...]
De Ebay verkoper heeft op mijn vragen een waarde van 25 dollar en 'gift' op het doosje gezet. Of hij dat op een CN22/23 form heeft gedaan zou ik niet weten.

@TdV: Bedankt voor de tip
Als de waarde echter hoger is dan 25USD / 22 EUR, en de afzender zet er toch "gift" op, dan is hij/zij strafbaar, omdat dit belastingontduiking/fraude is. Jij zet hem daartoe aan, you do the math.
Overtreding strafbaar
De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.
Bron: Douane.nl
mickezzz schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:55:
[...]
Als de postbode langskomt en zegt dat wordt dan X euro inklaringskosten en X euro invoerrechten/belasting, kan ik hem dan zeggen "Ik wilde zelf de inklaring doen bij de douane, dus ik betaal alleen de invoerrechten/belasting" ?
Ja, dat kan je wel zeggen tegen de postbode maar :
TNT Post is in Nederland door de overheid aangewezen om voor uw zending(en) douaneaangifte te doen en de hierover verschuldigde douanerechten, BTW en andere invoerheffingen bij u te innen. Voor 9 januari 2005 werden deze kosten geheel door TNT Post gedragen. Door stijging van deze kosten is TNT Post genoodzaakt om, zoals bij andere logistieke vervoerders al langer gebruikelijk is, aan u een bijdrage in de kosten in rekening te brengen. Per 1 januari 2009 hanteert TNT post een vast tarief van € 12,50 voor inklaringskosten
Ga je niet akkoord, dan weiger je dus in principe het pakket en dan:
Wat kan ik doen als ik het bedrag niet wil betalen?
Als u het bedrag niet wilt betalen, dient u bij aanbieding door TNT Post de zending direct te weigeren. De zending wordt dan gelijk retour afzender gezonden of vernietigd, afhankelijk van de wens van de afzender. De verplichting tot het betalen van de douanerechten (voorheen invoerrechten), BTW en/of andere invoerheffingen en de inklaringskosten vervalt dan. Voor eenmaal geaccepteerde zendingen zijn zowel de douanerechten, BTW en andere invoerheffingen als de inklaringskosten verschuldigd.
Wel kan je het volgende doen indien je het er niet mee eens bent:
Wat kan ik doen als ik het niet met de door TNT Post opgemaakte aangifte eens ben?
Als u zich niet kunt vinden in de door TNT Post uitgetrokken heffingen dan wel dat u van mening bent dat de bewuste goederen onder de verkeerde goederencode zijn ingedeeld, kunt u een verzoek om teruggaaf of bezwaarschrift indienen en sturen naar:

TNT Post BV
Sorteercentrum Internationale Pakketten
T.a.v. de afdeling Inklaring
Postbus 20582
1001 NN Amsterdam

Vergeet niet bewijsstukken mee te sturen en/of een gedegen onderbouwing te geven waaruit u de werkelijke waarde van de goederen kunt aantonen.
Bron: TNT Post

ps: Dit had je ook in eerdere posts kunnen lezen, of zelf kunnen vinden dmv de toegereikte links.

[ Voor 9% gewijzigd door Yippie op 16-08-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er mensen zijn die zich afvragen waarom TNT zo langzaam is, heb ik misschien het antwoord. Vroeger stond er een gebouw op Schiphol-rijk waar heel groot PTT op stond. Dit is al weer geruime tijd verlaten.
De post afhandeling op de luchthaven is overgedragen aan een afhandelaar. Deze had vroeger redelijk wat personeel en een aparte loods voor de post. Na enige opstart problemen liep dit dan ook redelijk.
Echter heeft men er voor gekozen om niet alleen deze loods te sluiten, maar ook om het personeel te verminderen. Met alle gevolgen, kunt u begrijpen.
Waarom zijn de koeriers dan sneller. Simpel. UPS gaat via Bonn/keullen, TNT gaan via Luik, DHL gaat via Brussel of Leipzig en Fedex gaat via Parijs.
Dus niets via schiphol (de echte luchthaven dan, men heeft wel verdeel centra op en rond schiphol uiteraard), dus veel beter.

Uiteraard helpt het ook niet dat gewone post heel veel moet worden overgedragen. Een voorbeeld. USPS geeft het aan een afhandelaar in Newark. Deze geeft het aan de luchtvaartmaatschappij. Deze geeft het aan de afhandelaar in amsterdam, die draagt het over aan de afhandelaar van TNT en deze geeft het aan TNT.

Er ligt nooit een pakje bij de douane men heeft geen opslag op de luchthaven. Ze kunnen wel zendingen "stop zetten" of "in beslag nemen" in beide gevallen worden er hele mooi stickers opgeplakt, maar de zending blijft bij de afhandelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Bedankt Yippie voor de uitleg (en sorry voor mijn slechte uitleg).
Voordat ik bestelde las ik overal dat het pakketje markeren met 25 dollar de wachttijd versnelde (van daar de vraag aan de verkoper), toen had de verzender het pakketje al verzenden en melde hij dat hij er trouwens uit eigen beweging "gift" opgezet heeft.

Nu zag ik mensen waarbij het pakket meerdere keren " Into Foreign Customs " kwam, maar bij mij is nu het omgekeerde (hij gaat er twee keer uit)...:

Out of Foreign Customs, August 17
Out of Foreign Customs, August 14
Into Foreign Customs, August 04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06-2020
Mijn pakketje is sinds gisteren bij de duane ik ben benieuwt hoelang het gaat duren.

Into Foreign Customs, August 17, 2009, 10:00 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 17, 2009, 10:00 am, NETHERLANDS
International Dispatch, August 12, 2009, 6:09 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, August 11, 2009, 6:10 pm, SAN DIEGO, CA 92137
Shipment Accepted; August 11, 2009, 9:42 am, POWAY, CA 92064
Electronic Shipping Info Received, August 10, 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:43
Ik heb ook meerdere keren gehad dat een pakketje bleef steken bij de douane, mijn ervaring is dat de Nederlandse douane ontzettend traag is... Ik ben zelf wel eens vanuit het oosten naar Schiphol gereden om daar mijn pakketje op te halen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Mijn Oakley bril lag 3 weken bij de Douane... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
Ik vraag me af wat ze dan doen bij de douane. :(
Bij een bril ben je zo klaar toch. of doet iedereen hem daar op en maken ze foto's met een toestel van een ander

ben heel erg benieuwt ik heb een undertail voor mijn motor besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickezzz
Totaal niet verwacht maar vanochtend stond de TNT voor de deur. 0,0 Euro extra kosten en maar een dag tussen Out of Foreign Costums en levering:

Out of Foreign Customs, August 17, 2009, 8:04 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, August 14, 2009, 10:28 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 04, 2009, 1:03 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 04, 2009, 1:03 pm, NETHERLANDS
Acceptance, July 27, 2009, 4:04 pm, CROWLEY, TX 76036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35
Twee vervangende backplanes voor mijn serverkast vorige week dinsdag besteld (waarde op doos $30) in Amerika en gisteren geleverd:

Delivered Abroad, August 18, 2009, 5:23 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, August 18, 2009, 12:24 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 17, 2009, 6:30 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 13, 2009, 7:24 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, August 11, 2009

Stempel op de doos "ingeklaard Amsterdam" en niets bij hoeven te betalen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
C4l1m3r0 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:42:
Twee vervangende backplanes voor mijn serverkast vorige week dinsdag besteld (waarde op doos $30) in Amerika en gisteren geleverd:

Delivered Abroad, August 18, 2009, 5:23 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, August 18, 2009, 12:24 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 17, 2009, 6:30 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 13, 2009, 7:24 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival

Stempel op de doos "ingeklaard Amsterdam" en niets bij hoeven te betalen.... 8)7
zo dat is snel die van mij is een dag eerder uit los angeles gegaan en komt gewoon later in nederland aan.
wat klopt er niet. schijnt wel met express te zijn verstuurt volgens tnt.

afwachten dat maar :?

Verwijderd

Na bijna 2 maanden heb ik eindelijk mijn pakketje binnen met 4 t-shirten. Kreeg er nog wel 22 euro aan inklaringskosten bij...

Daar gaat mijn voordeel

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:32

Spotter

Lichtnicht

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:00:
Waarom zijn de koeriers dan sneller. Simpel. UPS gaat via Bonn/keullen, TNT gaan via Luik, DHL gaat via Brussel of Leipzig en Fedex gaat via Parijs.
Dus niets via schiphol (de echte luchthaven dan, men heeft wel verdeel centra op en rond schiphol uiteraard), dus veel beter.
DHL vliegt wel degelijk zelf op Schiphol (vanaf Leipzig dan) en ook FedEx vliegt (of iig vloog) vanaf Parijs CDG naar Schiphol (uitgevoerd door West Air Europe).

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:44
C4l1m3r0 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 11:42:
Klopt. Over vervangingsonderdelen bedoeld voor reparatie worden geen invoerrechten geheven.

• Polyphemus
darkmage schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

Klopt. Over vervangingsonderdelen bedoeld voor reparatie worden geen invoerrechten geheven.
Weer wat geleerd! d:)b

• Yippie
darkmage schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 14:25:
[...]

Heel mooi voor Cal1m3ro, maar betwijfel of het als zodanig was gemerkt, en dus ook zo is ingeklaard.
Misschien dat dit even toegelicht kan worden ? m.a.w. zat er dus iets op, bijv. CN22 ( groene sticker ) waarop dit stond ?

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 12:44
En anders krijgt c4l1m3r0 vanzelf nog wel een brief met rekening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazydungeon
Pakketje is binnen. moest wel een bedrag van 43 euro betalen maar ja is toch nog snel gegaan.

Detailed Results:

Delivered Abroad, August 21, 2009, 11:18 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, August 21, 2009, 8:43 am, NETHERLANDS
Attempted Delivery Abroad, August 20, 2009, 1:24 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, August 20, 2009, 9:04 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, August 19, 2009, 5:32 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 17, 2009, 10:00 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 17, 2009, 10:00 am, NETHERLANDS
International Dispatch, August 12, 2009, 6:09 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, August 11, 2009, 6:10 pm, SAN DIEGO, CA 92137
Shipment Accepted; August 11, 2009, 9:42 am, POWAY, CA 92064
Electronic Shipping Info Received, August 10, 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

@crazydungeon

Jouw track and trace ziet er bijna zelfde uit als die van mij..

Into Foreign Customs, August 17, 2009, 7:05 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 17, 2009, 7:05 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 14, 2009, 9:12 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Arrival

Helaas heb ik m nog niet mogen ontvangen pakket is uberhaupt nog niet weg bij de duane :( Dus ben benieuwd waarneer en hoeveel ik moet gaan betalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Yippie schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 15:56:
[...]

Heel mooi voor Cal1m3ro, maar betwijfel of het als zodanig was gemerkt, en dus ook zo is ingeklaard.
Misschien dat dit even toegelicht kan worden ? m.a.w. zat er dus iets op, bijv. CN22 ( groene sticker ) waarop dit stond ?
Ik citeer: "Description: RMA replacement parts" en "Total value $25,56"... :)

We merken het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben hier nieuw, dit is blijkbaar het enige forum waar ik mijn vraag goed kan stellen :)
Ik heb bij ebay een ipod nano besteld uit de US, nu zijn de kosten voor de ipod $109,79 en de verzendkosten $30, word gewoon zonder andere dingen in de originele doos naar mij toegestuurd via usps EXPRESS mail. Denken jullie dat ik omzetbelasting/inklaringskosten moet gaan betalen en hoeveel? Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
C4l1m3r0 schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 22:01:
[...]

Ik citeer: "Description: RMA replacement parts" en "Total value $25,56"... :)

We merken het wel ;)
Nice, en verklaart gelijk alles. Je hoeft dus geen rekening achteraf te verwachten d:)b
Hoef het niet exact te weten, maar strookt de aangegeven omschrijving en waarde met de werkelijkheid ?
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:35:
Ik ben hier nieuw, dit is blijkbaar het enige forum waar ik mijn vraag goed kan stellen :)
Ik heb bij ebay een ipod nano besteld uit de US, nu zijn de kosten voor de ipod $109,79 en de verzendkosten $30, word gewoon zonder andere dingen in de originele doos naar mij toegestuurd via usps EXPRESS mail. Denken jullie dat ik omzetbelasting/inklaringskosten moet gaan betalen en hoeveel? Alvast Bedankt!
Welkom op GoT :w

Als het dmv steekproef eruit wordt gepikt, moet je zeker bij betalen, alsmede als de juiste omschrijving en waarde staat ingevuld.

In dat geval betaal je invoerrechten gemiddeld 12% of zo voor dit soort producten, en daarbovenop nog BTW.

Heb voor je geprobeerd het op te zoeken, daar heb je de TARIC code voor nodig.
Apple is zo aardig, om dit erbij te vermelden bij hun producten hier. Kolom commodity code.
Op de website van de EU kan je deze opzoeken, en dan kom je bij deze omschrijving uit

Invoerrechten zijn dus 13,90 % voor dit product uit de VS.
Deze worden berekend over de aanschafsprijs incl verz. kosten.
Op dat bedrag komt dan nog 19% BTW.

Al met al, komt er dus zo'n 1/3 van de aanschafsprijs incl verz nog bij aan kosten.
Dan moet je ook nog denken aan administratiekosten van TNT post voor het inklaren a 12,50 als ik me niet vergis.

Voor dat geld had je hem wellicht gewoon hier in NL kunnen bestellen getuige de tweakers Pricewatch, zoekterm Ipod Nano
Let dus goed op met dit soort aankopen, dat goedkoop geen duurkoop wordt.
Wel wordt het interessant als je zelf ( en/of vrienden/kennissen ) vliegt, omdat je dan voor een hoger bedrag, lees € 450,- "gratis" mag invoeren.

Van de positieve kant bekeken, weer wat geleerd en een ervaring / lesje rijker ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Yippie op 24-08-2009 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Yippie schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:31:
[...]

Nice, en verklaart gelijk alles. Je hoeft dus geen rekening achteraf te verwachten d:)b
Hoef het niet exact te weten, maar strookt de aangegeven omschrijving en waarde met de werkelijkheid ?
Ja, want het was een klein onderdeel van mijn serverkast, die kapot was gegaan binnen de garantie. Dus inderdaad 'replacement parts'; de waarde komt inderdaad in de buurt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat geld had je hem wellicht gewoon hier in NL kunnen bestellen getuige de tweakers Pricewatch, zoekterm Ipod Nano
Let dus goed op met dit soort aankopen, dat goedkoop geen duurkoop wordt.
Wel wordt het interessant als je zelf ( en/of vrienden/kennissen ) vliegt, omdat je dan voor een hoger bedrag, lees € 450,- "gratis" mag invoeren.

Van de positieve kant bekeken, weer wat geleerd en een ervaring / lesje rijker ;)
Ik wist van tevoren dat er miss nog 19 procent bij zou komen :) maar ik dacht dat je geen invoerrechten onder de 150 euro moest betalen? Want anders kom ik idd miss wel duurder uit dan de adviesprijs in nederland ;)

EDIT: Ik heb het even uitgerekend hoeveel ik volgens de informatie op internet moet betalen: De verkoper heeft als waarde 99,98 dollar vermeld (ik weet niet of ze dat geloven, het zit niet veel onder de echte waarde). Dat is onder de 150 euro dus moet ik alleen belasting betalen. Deze belasting is 19 procent. 19 procent van 70 euro is 13,3 euro. Daar boven op komen nog de inklaringskosten van 12,50 (als ik het goed begrijp). Dus extra kosten van 25,50. Dat bovenop het geld wat ik betaald heb is 115,50, nog steeds goedkoper dan in Nederland :) Dan zitten er ook gratis een paar accesoires bij die hier in nederland minstens 20 euro kosten, ben ik nog steeds een heel stuk goedkoper uit :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03 22:46

Andso

Tabby SCORE!!!

Mijn pakket heb ik vandaag mogen ontvangen! De track and trace online:

At Foreign Delivery Unit, August 26, 2009, 12:10 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, August 25, 2009, 10:10 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 17, 2009, 7:05 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 17, 2009, 7:05 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 14, 2009, 9:12 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Arrival

Pakket 8dagen bij de douane gelegen, heb helaas wel wat extra moeten bij betalen (wat ik al had verwacht). Al met al vindt ik het toch nog snel bezorgd.

Omschrijving op vrachtbrief:
Outdoor IP Camera (beveiligings camera)
Total value: $299,95
Postage and Fees: $46,08

Kosten extra belastingen:
Pakket heeft in NL de omschrijving gekregen van "fototoestellen digitaal" :D
BTW bij invoer: €40,09
Inklaringskosten: €12,50
Totaal dus €52,59

Dus rond de ~ 21% extra kosten op aanschaf en verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidBrain
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-11-2019
Mijn aandeel in dit verhaal:

Twee items met een gezamelijke waarde van 216 US dollar besteld op 25 Augustus. Verzendkosten $28.

Detailed Results:

Delivered Abroad, September 09, 2009, 3:50 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, September 08, 2009, 2:56 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, September 07, 2009, 10:21 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 28, 2009, 7:10 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 28, 2009, 7:10 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 27, 2009, 11:12 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Acceptance, August 26, 2009, 2:59 pm, COLDWATER, MI 49036
Electronic Shipping Info Received, August 26, 2009

Dankzij jullie verhalen (vooral Yippie bedankt!) wist ik ongeveer wat me aan wachttijd en kosten te wachten stond.
Ik dacht: €17 inklaringskosten + €33 BTW = € 50.

Vandaag (09-09-09) in ontvangst genomen. Te betalen aan de TNT-postman: € 26,36
Prettige verassing! De inklaringskosten waren 12,50 ipv 17, en de BTW slechts 13,87 omdat de verkoper zo vriendelijk was geweest om als waarde $75 te vermelden. (en Commercial Sample, maakt dat verschil?)

Edit: Laatste regel "Delivered Abroad" toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door VoidBrain op 11-09-2009 16:32 ]

• Yippie
@Voidbran, meevaller is altijd lekker.

Wat de omschrijving en waarde betreft, als het pakje niet is open gemaakt, dan heeft dit zeker in je voordeel gewerkt. Je was zeker het dubbele aan kosten kwijt geweest als de echte waarde icm omschrijving was vermeld.

Hoe hoog de invoerrechten zijn, wordt gebaseerd op HS code, deze zijn gebaseerd op productgroepen.
Commercial sample valt in een lagere belastingcategorie dan foto artikelen een aanverwanten.

Grote kans dat de HS code staat vermeld op de groene CN22 sticker waar eea op vermeld moet staan.

• VoidBrain
Is die HS code hetzelfde als de TARIC code?

De TARIC code zou 9504 20 90 moeten zijn, maar op geen van de vele stickers of bijgevoegde nota is die code te vinden. En er is geen groene sticker bij...

Wat er het dichtst bij komt is: goederenomschrijving : ANDERE SPORTARTIKELEN op de TNT nota.

Edit: ik zie nu een kolom 'HS Tariff Number' op de USPS Customs Declaration Dispatch Note, maar daar is niets ingevuld..

[ Voor 17% gewijzigd door VoidBrain op 10-09-2009 13:42 ]

• Yippie
Ja, HS tariff en Taric code zijn 1 en dezelfde.

De code die je noemt geeft dit aan.

9500
SPEELGOED, SPELLEN, ARTIKELEN VOOR ONTSPANNING EN SPORTARTIKELEN; DELEN EN TOEBEHOREN DAARVAN

Dus wat TNT heeft gebruikt klopt wel, ben wel benieuwd hoe ze dan wisten wat er in zat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VoidBrain
Ja die code had ik zelf al opgezocht. En daardoor wist ik dat er geen verdere douanekosten bij zouden komen. (behalve natuurlijk de inklaringskosten en de BTW)

Er zat nog een tweede Customs Declaration Dispatch Note in de opgeplakte envelop, met een "Detailed description of contents": "Sports Equipment Shaft"..

Kan nog vanalles zijn met zo'n omschrijving. Het was trouwens een topeind (shaft) voor een poolkeu. Voor de kenners: een OB 1 shaft voor een Schon keu. Mooi op tijd, want maandag a.s. begint de competitie weer :-)

Verwijderd

Hoi,
misschien kan iemand me helpen...hoe lang kan dit nog ongeveer duren :? :? :? ???

Detailed Results:

Into Foreign Customs, September 02, 2009, 12:42 pm, NETHERLANDS *
Into Foreign Customs, August 28, 2009, 1:28 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 26, 2009, 7:04 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, August 26, 2009, 7:04 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, August 23, 2009, 7:22 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Acceptance, August 21, 2009, 1:13 pm, SAN DIEGO, CA 92109

Kreeg een envelop van TNT en die heb ik teruggestuurd,kwam 2 september daar weer aan....(*)
Heb de waarde van het pakketje opgeschreven,is gewoon een simpel trainingpak 8)7 snap nie waarom ze zo lang doen over zoiets simpels :( !!!!!!!!!!

Alvast thanx

Evie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 23:50
T' is toch ook asociaal...ik betaal nota bene al 80 USD om het te laten verzenden naar Nederland moet je ook nog een invoeringskosten gaan betalen!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
En btw niet te vergeten, maar goed, waar gaat het in dit geval om ?
Of wilde je alleen je frustratie even kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:35

r0b

Cobb schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:24:
T' is toch ook asociaal...ik betaal nota bene al 80 USD om het te laten verzenden naar Nederland moet je ook nog een invoeringskosten gaan betalen!
Dan koop je het in de EU .. simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier ervaring met pakket met medicijnen versturen naar het buitenland? Heb het al eerder gedaan maar nu houd de douane het vast en staat er op de tracking " vertraging douane inklaring". Weet iemand wat dat betekent dan het standaardverhaal van DHL "sorry meneer de Douane en DHL werken apart van elkaar en hebben we geen invloed op". Lekker is dat. Alle documenten zijn compleet? Gaarne jullie ervaring hierop! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 09:51:
Heeft iemand hier ervaring met pakket met medicijnen versturen naar het buitenland? Heb het al eerder gedaan maar nu houd de douane het vast en staat er op de tracking " vertraging douane inklaring". Weet iemand wat dat betekent dan het standaardverhaal van DHL "sorry meneer de Douane en DHL werken apart van elkaar en hebben we geen invloed op". Lekker is dat. Alle documenten zijn compleet? Gaarne jullie ervaring hierop! Thanks!
Dat kan van alles betekenen:

- kan een invoerverbod zijn, al dan niet tijdelijk ( handelsembargo/sanctie's etc valt hier ook onder )
- kan uitverkoren zijn voor nadere inspectie ( klopt inhoud/maten/gewicht met beschrijving, origineel/namaak etc)

Dat het meedere keren probleemloos is gegaan zegt natuurlijk niets, getuige het bestaan van smokkelwaar.
Weet je heel zeker dat je alles volgens de ( actuele ) regels en wetgeving van zowel land van oorsprong, alsmede land van aankomst, hebt nageleefd, dan is er niks om je zorgen om te maken.
Als dat niet zo is, weten ze je wel te vinden..

Zou het verder wel in de gaten houden, en na ongeveer 1 werkweek vertraging nog is contact opnemen met de klantenservice van de vervoerder. Als er meer bekend is, moet dat in de zendingshistorie beschikbaar zijn, niet alle info wordt gepubliceerd via de track&trace. Heb je trouwens al telefonisch contact gehad ? Dat kon ik niet opmaken uit je post.

ps: hoop wel dat wanneer je meer te weten komt, je dit ook wilt posten, tenzij het illegaal is (waar ik maar niet van uitga).

Verwijderd

Yippie bedankt voor de bericht.

Ik heb DHL gebeld maar die kon me niet verder helpen en zegt dat we gewoon moeten afwachten en dat ze niks met het werk van de douane te maken hebben. En ik heb verder gewoon volgens de regels gehandeld. Niks illegaals " what so ever". Ik weet niet hoe ver ze gaan met het uitzoeken van medicijnen? Mischien onderzoeken of het wel echt is???! Het zijn ook geen geneesmiddelen die verboden zijn in een land als Indonesie (eindbestemming). En het is nog niet eens de grens van Nederland uit?

Ik ben benieuwd hoe dat gaat? Steekproef ok! Maar ben je dan niet klaar met 1 telefoontje naar de huisarts/specialist en apotheker die op de bijgevoegde doktersverklaring staat?

Nou ik wacht wel af en hoop dat ze snel contact opnemen omdat er een ziek persoon wacht op haar medicijnen die voor haar belangrijk is.

Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Ik zie dat ik hier het beste kan zijn met mijn vraag. Ik heb afgelopen zaterdag via ebay een asus eee 1005HA besteld aangezien die daar inclusief verzendkosten toch 100 euro goedkoper was.. MAAR totaal niet gedacht aan de extra kosten die ik moet gaan betalen. Het hele pakketje inclusief verzendkosten heeft mij 367 dollar gekost weten jullie misschien wat ik kan verwachten? En ik er een klein kansje dat de douane er geen extra kosten over rekent?
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@ Lisette, kan je wat specifieker zijn ?

Wat was de aanschafprijs ?
Hoeveel kostte verzendkosten ?
Welke manier van verzenden is gekozen ?
Uit welk land wordt het pakket verstuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

land (gokje) VS
aanschafprijs ca 380 USD (zal wel geen can dollar of sin dollar zijn).
Kosten 20% + eur 10 inklaringskosten.

Alsnog goedkoper dan hier gekocht waarschijnlijk maar niet meer dan een euro tientje of 3, 4.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Ik plemp mijn verhaaltje hier ook maar neer, net de TNT post gebeld maar die wisten me te vertellen, waar ik al bang voor was, dat het pakketje nog niet eens in nederland is?
International Dispatch, September 24, 2009, 4:36 pm, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, September 23, 2009, 7:33 pm, DETROIT, MI 48242
Acceptance, September 23, 2009, 3:35 pm, DETROIT, MI 48224
Ik zie hier de meeste binnen 2 / 3 dagen na international dispatch dat hij aangekomen is in nederland, als ze er nu al 8 dagen over doen, gaat me pakketje via het ISS ofzo? ik hoop toch niet dat hij ergens nog in amerika ligt, anders kan dit nog een heel lang proces worden. argh :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk net naar een pakketje van me dat ook met usps is verstuurd en dat ging de 30e op international dispatch en is op 2 oktober al door de douane heen in Nederland.
8 dagen lijkt me dan idd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

r0b schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:50:
[...]

Dan koop je het in de EU .. simpel zat.
Dan moet het wel in de EU verkrijgbaar zijn ;)
Of goedkoper zijn, voorbeeld:
Nieuwe CPU voor mijn laptop (T7600 als vervanger voor T2250).
Hier toen over de €500.
Import van buiten EU -> prijs+verzendkosten+importkosten = iets onder €300.

[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 02-10-2009 13:30 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
Yippie schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 19:34:
@ Lisette, kan je wat specifieker zijn ?

Wat was de aanschafprijs ?
Hoeveel kostte verzendkosten ?
Welke manier van verzenden is gekozen ?
Uit welk land wordt het pakket verstuurd ?
De aanschafprijs was 320 usd en verzendkosten was 47 usd. Hij is met usps priority mail verzonden (hij zit overigens nu na 5 dagen nogsteeds in amerika..) en hij wordt verstuurd vanuit amerika!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lisette19 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 20:46:
[...]

De aanschafprijs was 320 usd en verzendkosten was 47 usd. Hij is met usps priority mail verzonden (hij zit overigens nu na 5 dagen nogsteeds in amerika..) en hij wordt verstuurd vanuit amerika!
Dan kom je op TARIC code 8471 30 0000 en vreemd genoeg staat er bij invoerrechten dat dit 0%.

Betekent dus dat je alleen 19% BTW moet betalen over de aanschafsprijs + verzendkosten&verzekering.
320+47= 367 USD = 251.78 ( koers vandaag: 1 USD = 0.686059 EUR ) + 19% BTW a 47,84 = 299,61 EUR. Hier komt nog een klein bedrag boven voor de inklaring, dit is bij TNTpost 12,50, dus zit je op een totaal van 312 EUR.

Dit hangt verder wel af, van wat er is aangegeven als omschrijving en waarde door de verzender.
Staat er niks, of "gift" of weet ik wel wat, en ze onderscheppen hem niet voor nadere controle, dan komt er dus alleen de adminstratiekosten van TNTpost bij. Verder dien je er rekening mee te houden, dat de afzender verantwoordelijk is voor de correcte omschrijving en waarde, deze moet ook duidelijk aangegeven zijn op het pakket zelf. ( is dit niet het geval, dan levert dit geheid vertraging op in het afleverproces, en kan je om nadere informatie gevraagd worden om aan te tonen wat de inhoud is, wat de waarde is etc ). Uiteindelijk is de koper hiervan de dupe. Het vragen om een andere omschrijving / lagere waarde door de koper, wordt gezien als fraude / belastingontduiking.
Als de verkoper/afzender hier aan toe geeft, is hij/zij ook schuldig aan valsheid in geschrifte.

De Asus Eee 1005HA staat in de PW vanaf 275 , komen nog wel verzendkosten bij natuurlijk, en de prijs verschilt per kleur.
Uiteindelijk ben je er weinig mee opgeschoten in mijn optiek: je moet nu nog een EURO stroomstekker kopen, en hopen dat er geen andere beperkingen aan zit waardoor je hem niet zou kunnen gebruiken buiten de VS. Denk hierbij aan de stroom omvormer/adapter. In de VS hebben ze 110v, en wij 220v uit het stopcontact. Zeg niet dat het zo is, maar het kan wel.Verder zit je nog met garantie, hoe wordt dit afgehandeld. ( wat moet je bijv. doen als het product bij aankomst defect of beschadigd is )

Conclusie: is het je waard om met deze beperkingen te leven, dan veel plezier met je aankoop straks.
Mijns inziens had je in dit geval beter naar de winkel kunnen lopen, of bij een goede webshop in NL aan kunnen kloppen voor deze aankoop. Dit wetende had je ook deze aanschaf niet gedaan denk ik, maar gedane zaken nemen geen keer. Hoop voor een goede afloop, maar laat het een wijze les zijn om wat verder na te denken, en/of eerst meer info te vergaren voor de koop.

ps: staat je pakket bij de douane in de VS, of wacht die op een leeg plekkie in het vliegtuig ?
Als je een T&T code hebt van USPS, kan je de status hier controleren.

Zonder douaneaangifte moet je rekening houden met een werkdag of 8, nu blijft het een beetje koffiedik kijken, omdat ik niet weet of dus het op de juiste/correcte manier is verzonden.
thijszor schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 12:46:
Ik plemp mijn verhaaltje hier ook maar neer, net de TNT post gebeld maar die wisten me te vertellen, waar ik al bang voor was, dat het pakketje nog niet eens in nederland is?

[...]

Ik zie hier de meeste binnen 2 / 3 dagen na international dispatch dat hij aangekomen is in nederland, als ze er nu al 8 dagen over doen, gaat me pakketje via het ISS ofzo? ik hoop toch niet dat hij ergens nog in amerika ligt, anders kan dit nog een heel lang proces worden. argh :/
Na international despatch timestamp, zie je bij USPS track&trace geen wijzigingen meer.
Dat is normaal gebruik, bij aankomst in NL krijgt het pakket n.l. een nieuw TNTpost T&T code, zou je kunnen achterhalen door TNT te bellen. Zij moeten dit na kunnen zoeken adhv de USPS T&T code.
Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:07:
Yippie bedankt voor de bericht.

Ik heb DHL gebeld maar die kon me niet verder helpen en zegt dat we gewoon moeten afwachten en dat ze niks met het werk van de douane te maken hebben. En ik heb verder gewoon volgens de regels gehandeld. Niks illegaals " what so ever". Ik weet niet hoe ver ze gaan met het uitzoeken van medicijnen? Mischien onderzoeken of het wel echt is???! Het zijn ook geen geneesmiddelen die verboden zijn in een land als Indonesie (eindbestemming). En het is nog niet eens de grens van Nederland uit?

Ik ben benieuwd hoe dat gaat? Steekproef ok! Maar ben je dan niet klaar met 1 telefoontje naar de huisarts/specialist en apotheker die op de bijgevoegde doktersverklaring staat?

Nou ik wacht wel af en hoop dat ze snel contact opnemen omdat er een ziek persoon wacht op haar medicijnen die voor haar belangrijk is.

Hou jullie op de hoogte!
DHL of hun concullega's kunnen inderdaad geen invloed op het werk van de douane uitoefenen.
Bellen met de apotheek/huisarts zie ik ze ook niet zo 123 doen, ze gebruiken alleen hun eigen middelen.
Bij twijfel / incompleetheid, houden ze het tegen, en vragen de afzender om additionele informatie.
Wat de criteria verder is voor het controleren van medicijnen, geen idee. Ben ik verder ook niet mee bekend.

Wel erg vervelend dat er nu een ziek persoon op die medicatie zit te wachten natuurlijk.
Ook jammer dat er geen speciale service is zodat dit soort goederen met de benodigde papieren met voorrang behandeld kunnen worden, gezien de aard. Hoop dat je snel wat positiefs hoort, succes.

[ Voor 34% gewijzigd door Yippie op 03-10-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 07:35

r0b

Raven schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:17:
[...]

Dan moet het wel in de EU verkrijgbaar zijn ;)
Of goedkoper zijn, voorbeeld:
Nieuwe CPU voor mijn laptop (T7600 als vervanger voor T2250).
Hier toen over de €500.
Import van buiten EU -> prijs+verzendkosten+importkosten = iets onder €300.
'tuurlijk, dat doe ik ook zat, maar dan reken je de importkosten er wel bij. Dat deed de persoon die ik quotte niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
Yippie bedankt voor je reactie. Ik zou achteraf inderdaad mijn aankoop in Nederland hebben gedaan. Helaas dankzij mijn enthousiasme toen ik het prijsverschil zag heb ik te impulsief gereageerd. Ik zie dat je op een ander bericht gereageerd hebt en zegd dat je na international dispatch geen wijzigingen meer ziet op de usps site. Ik kijk namelijk elke dag bij mijn track en confirm maar hij staat na 5 dagen ook nogsteeds op international dispatch. Dit is dus omdat ik hier verder niks zal zien en de rest via tnt gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, USPS is nu lekker bezig zeg :/

Bestelling komt incompleet aan ook al was die volgens order formulier in 't pakket compleet. Ontbrekende artikel opnieuw opgestuurd door zender: niet aangekomen.

Andere bestelling: ook niet aangekomen.

Beide "USPS First Class Mail International Package", kon niks anders kiezen, en helaas geen (werkende) track/trace link :/

klantenservice-inklaring AT tntpost punt nl (gevonden met google) maar even gemailt of de pakketjes niet toevallig bij de Douane rondzwerven en USPS (niet dat dat ook maar enig nut heeft) ook maar mailtje gestuurd.
r0b schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:11:
[...]

'tuurlijk, dat doe ik ook zat, maar dan reken je de importkosten er wel bij. Dat deed de persoon die ik quotte niet. ;)
Okee.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Raven schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:27:
Hmm, USPS is nu lekker bezig zeg :/

Bestelling komt incompleet aan ook al was die volgens order formulier in 't pakket compleet. Ontbrekende artikel opnieuw opgestuurd door zender: niet aangekomen.

Andere bestelling: ook niet aangekomen.

Beide "USPS First Class Mail International Package", kon niks anders kiezen, en helaas geen (werkende) track/trace link :/

klantenservice-inklaring AT tntpost punt nl (gevonden met google) maar even gemailt of de pakketjes niet toevallig bij de Douane rondzwerven en USPS (niet dat dat ook maar enig nut heeft) ook maar mailtje gestuurd.

[...]

Okee.
BIj wie had je besteld ? Hoop wel bij een bedrijf/winkel.
USPS Firstclass mail Int'l geeft weinig dekking voorzover ik weet bij verlies en of schade.

Was het trouwens in 1 of meerdere verpakkingen/pakketten verzonden ?
Misschien dat 1 of meerdere beschadigd zijn geraakt bij het transport.
In dat geval zou de afzender een claim in moeten dienen, en hopen dat hij wat terug krijgt, en vervolgens moet jij maar afwachten hoe coulant de verkopende partij is.

Dit is meestal het probleem bij kopen over de grens, en dan vooral buiten de EU.
Bij wie kan je terecht in het geval van problemen ?
eea is beter geregeld bij de grotere koeriers zoals Fedex, UPS, TNT Express, DHL Express, maar daar zijn de verzendkosten ook naar.

Klein spul, exotische producten , verzamelaarsspul etc daar is het geschikt voor.
Voor grote / duurzame goederen is het wellicht minder slim, tenzij je zeker weet dat je hier de garantie mag verwachten van de fabrikant ( wereldwijde garantie ).

Succes in ieder geval, en houdt ons op de hoogte.
Lisette19 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:31:
Yippie bedankt voor je reactie. Ik zou achteraf inderdaad mijn aankoop in Nederland hebben gedaan. Helaas dankzij mijn enthousiasme toen ik het prijsverschil zag heb ik te impulsief gereageerd. Ik zie dat je op een ander bericht gereageerd hebt en zegd dat je na international dispatch geen wijzigingen meer ziet op de usps site. Ik kijk namelijk elke dag bij mijn track en confirm maar hij staat na 5 dagen ook nogsteeds op international dispatch. Dit is dus omdat ik hier verder niks zal zien en de rest via tnt gaat?
Nieuwe ervaring, en enthousiast, begrijpelijk, en erg herkenbaar voor velen denk ik.
Het is verder ook geen ramp, hoop wel dat jij en anderen die dit lezen even verder nadenken.

Wat het track&trace betreft, in 1 woord: Ja.
Je moet dus contact opnemen met TNT klantenservice, zie vorige post waar ik reageer op soortgelijke vraag.
Dit hoeft niet natuurlijk, je kan ook even afwachten. Mocht die er na een week of 2 na verzending nog niet zijn, dan zou ik eens gaan informeren.

[ Voor 44% gewijzigd door Yippie op 04-10-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Na international despatch timestamp, zie je bij USPS track&trace geen wijzigingen meer.
Dat is normaal gebruik, bij aankomst in NL krijgt het pakket n.l. een nieuw TNTpost T&T code, zou je kunnen achterhalen door TNT te bellen. Zij moeten dit na kunnen zoeken adhv de USPS T&T code.
Ok, thanks. maar volgens de dame vorige week vrijdag was hij dus nog niet in NL, 8 dagen na verzending.
Nagoed, ik zal morgen dan nog maar eens bellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Yippie schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:29:
[...]

BIj wie had je besteld ? Hoop wel bij een bedrijf/winkel.
USPS Firstclass mail Int'l geeft weinig dekking voorzover ik weet bij verlies en of schade.

Was het trouwens in 1 of meerdere verpakkingen/pakketten verzonden ?
Misschien dat 1 of meerdere beschadigd zijn geraakt bij het transport.
In dat geval zou de afzender een claim in moeten dienen, en hopen dat hij wat terug krijgt, en vervolgens moet jij maar afwachten hoe coulant de verkopende partij is.

Dit is meestal het probleem bij kopen over de grens, en dan vooral buiten de EU.
Bij wie kan je terecht in het geval van problemen ?
eea is beter geregeld bij de grotere koeriers zoals Fedex, UPS, TNT Express, DHL Express, maar daar zijn de verzendkosten ook naar.

Klein spul, exotische producten , verzamelaarsspul etc daar is het geschikt voor.
Voor grote / duurzame goederen is het wellicht minder slim, tenzij je zeker weet dat je hier de garantie mag verwachten van de fabrikant ( wereldwijde garantie ).

Succes in ieder geval, en houdt ons op de hoogte.
Paramore webstore (Fueled by Ramen dus).
Tsja, als je niks anders kan kiezen als verzendmethode :S

2 afzonderlijke orders, beide apart verstuurd.
Ja, dat kan wel, maar we hebben het over de USPS, die **** weigeren ook maar iets te doen bij vermissende pakketjes. Er ligt er nog altijd een in Spanje...
Voor dat missende artikel wilden ze nog wel een keer die opsturen, of refund.
Andere order nog geen antwoord over terug.

Ik heb zelden problemen, maar als ik het heb: USPS.
In een ander geval+verkoper (en niet meewerkende USPS) stuurde de verkoper gewoon een vervangend artikel op, net als nu, maar die kwam dit keer niet aan, dus nog maar een keer verzenden.
I know, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben die koeriers te kunnen kiezen ;), meestal is het USPS only.

Tsja, garantie, 't gaat om muziek + wat merchandise van een artiest.

Danke :), ik zal wel een bericht posten als ik wat meer weet.
Hopelijk kan de TNT inklaringsafdeling zoeken op postcode+huisnummer, om te kijken of de vertraging bij de Douane is, dan weet ik tenminste dat de pakketjes in NL zijn, of niet...

edit:

Antwoord terug van TNT Inklarings-afdeling, ze hebben niks kunnen vinden met mijn postcode erop...
Maw, ze zijn niet aan deze kant van de Atlantische Oceaan, of de USPS heeft zich (weer) van land vergist :/

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 05-10-2009 11:31 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
thijszor schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 20:26:
[...]

Ok, thanks. maar volgens de dame vorige week vrijdag was hij dus nog niet in NL, 8 dagen na verzending.
Nagoed, ik zal morgen dan nog maar eens bellen ofzo.
Ik heb hetzelfde probleem, mijne is nu ook 8 dagen onderweg heb vandaag gebeld en ze vertelden mij ook dat mijn laptop nog niet in nederland is.. hoop dat ie uberhaupt nog aankomt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
ik zie trouwens dat iedereen bij zijn track en confirm wel ziet dat het pakketje in nederland gearriveerd is en bij de douane zit. Zie je dat altijd met je usps code? of heb je daar die tnt code voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
Bij mijn vrouw heeft een artikel van ongeveer $60 besteld in de USA. Dat heeft 2 maanden geduurd voor het in bezit was. Twee hele maanden! Vind het eigenlijk niet normaal.
Op dit moment is er iets anders onderweg van ongeveer $145 en dat is bijna 10 werkdagen geleden sinds verzending.

Afwachten maar weer :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
De deurbel ging, en ja hoor, daar was me pakketje :P in totaal 2 weken over gedaan.
Item is als gift voor 50 dollar verstuurd, moest uiteindelijk 17.10 EU btw betalen, en 17EU inklaringskosten.

hun waardeschatting is iets hoger dan ik gehoopt had, maargoed, het pakketje is er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
thijszor schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:26:
De deurbel ging, en ja hoor, daar was me pakketje :P in totaal 2 weken over gedaan.
Item is als gift voor 50 dollar verstuurd, moest uiteindelijk 17.10 EU btw betalen, en 17EU inklaringskosten.

hun waardeschatting is iets hoger dan ik gehoopt had, maargoed, het pakketje is er. :)
heb jij bij je usps track n confirm gezien dat hij in nederland was? i am confused :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lisette19 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:59:
ik zie trouwens dat iedereen bij zijn track en confirm wel ziet dat het pakketje in nederland gearriveerd is en bij de douane zit. Zie je dat altijd met je usps code? of heb je daar die tnt code voor nodig?
Normaal gesproken zie je dat bij je usps code ja, tnt-code (die je overigens pas kunt vinden als het pakket is aangekomen) is alleen nuttig voor als wil weten waar het pakket na vertrek bij de Douane is.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdenberg
  • Laatst online: 28-07 13:23
Lisette19 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:59:
Mijn USPS-pakketje:

Detailed Results:

Into Foreign Customs, September 29, 2009, 8:26 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, September 29, 2009, 8:25 am, NETHERLANDS
International Dispatch, September 25, 2009, 5:54 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Acceptance, September 23, 2009, 4:27 pm, BREA, CA 92822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven in "USPS pakketje bij Douane"

1 bestelling is er eindelijk :)
Bleek later verzonden dan ik dacht en kwam met de postbode ipv pakketbezorger :?

Maar de ander, met dat ontbrekende artikel, is nog altijd niet compleet...

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 07-10-2009 22:02 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisette19
jippie mijn laptop is binnengekomen en niks extra's betaald. De verkoper had een totale waarde van 41 dollar op het pakket gezet en daarbij dat het een gift was. Had hier niet om gevraagd maar in dit geval toch mooi meegenomen. Wel raar dat ik tnt die dag nog gebeld had voor een track n trace code en zij mij vertelden dat mijn pakketje nog in Amerika was... vreemd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Raven schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:35:
[...]

Normaal gesproken zie je dat bij je usps code ja, tnt-code (die je overigens pas kunt vinden als het pakket is aangekomen) is alleen nuttig voor als wil weten waar het pakket na vertrek bij de Douane is.
Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat de op USPS site zelfs deze info stond:

Bullet Delivered Abroad, September 22, 2009, 4:13 pm, NETHERLANDS
Bullet Attempted Delivery Abroad, September 19, 2009, 12:53 pm, NETHERLANDS
Bullet At Foreign Delivery Unit, September 18, 2009, 2:36 pm, NETHERLANDS
Bullet Arrived Abroad, September 17, 2009, 9:09 pm, NETHERLANDS
Bullet International Dispatch, September 14, 2009, 4:16 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Bullet Arrival
Bullet Electronic Shipping Info Received, September 11, 2009

Tot aan de deur dus! Behoorlijk snelle verzending(Priority Mail International).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lisette19 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:58:
jippie mijn laptop is binnengekomen en niks extra's betaald. De verkoper had een totale waarde van 41 dollar op het pakket gezet en daarbij dat het een gift was. Had hier niet om gevraagd maar in dit geval toch mooi meegenomen. Wel raar dat ik tnt die dag nog gebeld had voor een track n trace code en zij mij vertelden dat mijn pakketje nog in Amerika was... vreemd :?
Toch nog een meevaller in dit geval, veel plezier met je aankoop.
Over dat T&T, denk dat ze niet goed hadden gekeken en/of tikfout, of het systeem was nog niet bijgewerkt.

TNTPost werkt inmiddels ook met scanners heb ik begrepen, iemand al een koerier gezien met zo'n ding ?
Sefyu schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:25:
[...]

Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat de op USPS site zelfs deze info stond:

Bullet International Dispatch, September 14, 2009, 4:16 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Bullet Arrival

Zie het steeds vaker inderdaad, misschien heeft dit te maken met de manier van verzenden ( wel/niet aangetekend/verzekerd ) of ze zijn aan het migreren naar nieuwe systemen, waar ze dus onderling meer info delen.

[ Voor 38% gewijzigd door Yippie op 10-10-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

Yippie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:21:
[...]

Toch nog een meevaller in dit geval, veel plezier met je aankoop.
Over dat T&T, denk dat ze niet goed hadden gekeken en/of tikfout, of het systeem was nog niet bijgewerkt.

TNTPost werkt inmiddels ook met scanners heb ik begrepen, iemand al een koerier gezien met zo'n ding ?
TNT werkt al jaren met scanners. Nu enkel ook aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sefyu schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 16:25:
[...]

Bullet Arrival

Dat de afgeleverd-melding daar stond heb ik één keer gehad, toen was het pakket in het verkeerde land bezorgd |:(
Meestal wordt het na customs stil bij de USPS track'n'trace.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Xander2000 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:23:
[...]

TNT werkt al jaren met scanners. Nu enkel ook aan de deur.
Had het uiteraard over de TNT Post divisie.
Ze gebruiken / huren namelijk ook veel externe partijen in om pakketjes te laten bezorgen.

In de T&T zie ik niet meer timestamps, of dat de status vaker/sneller geupdate wordt.
Vandaar mijn vraag of iemand al goede ervaringen had op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNTeK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
24 september 2009 een HP nc6320 moederbord besteld via eBay in de US. Op 6 oktober 2009 zou het pakketje bij 'Foreign Customs', dus de NL Douane, liggen. Bel ik vandaag, na negen dagen onzekerheid, naar TNT, vertellen ze mij daar dat het pakje vanochtend pas is aangekomen.. Uehh?? Jahoor.. Wat een gehannes daar zeg. En dat blijft met "Priority Mail" noemen. :O Nu maar hopen dat hij een beetje snel komt en dat er geen dikke charge bij komt (het mobo was €40,00, maar op internet staan bijvoorbeeld prijzen van $300,00).

USPS: Track & Confirm
Class: Priority Mail International Parcels
Service(s): International Parcels
Status: Out of Foreign Customs

Your item cleared customs in NETHERLANDS at 8:12 AM on October 15, 2009. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.

Detailed Results:

Out of Foreign Customs, October 15, 2009, 8:12 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, October 06, 2009, 10:42 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 06, 2009, 10:41 am, NETHERLANDS
International Dispatch, September 27, 2009, 4:24 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
International Dispatch, September 27, 2009, 4:01 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
International Dispatch, September 27, 2009, 3:59 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, September 24, 2009

30x Denim G-G 410 Wp & Enphase IQ8M OW / Nissan Leaf ZE1 40kWh / Wallbox Quasar [V2G] / Easee Home / Itho Daalderop Amber 95 / Atlantic Explorer v4 270L [alternatieve airco]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Niet online

Oyster

Prince

SiNTeK schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:52:
24 september 2009 een HP nc6320 moederbord besteld via eBay in de US. Op 6 oktober 2009 zou het pakketje bij 'Foreign Customs', dus de NL Douane, liggen. Bel ik vandaag, na negen dagen onzekerheid, naar TNT, vertellen ze mij daar dat het pakje vanochtend pas is aangekomen.. Uehh?? Jahoor.. Wat een gehannes daar zeg. En dat blijft met "Priority Mail" noemen. :O
TNT heeft natuurlijk geen enkele invloed op de douane kwa doorvoersnelheid. Priority bestempeld houdt in dat je in een snellere vervoerslijn komt te zitten en daar kan best weleens een douane tussen zitten, waar men geen invloed op heeft.

En na 9 dagen zal er wel een dikke importheffing op komen, waarschijnlijk is hij 9 keer opnieuw belast. })

[ Voor 7% gewijzigd door Oyster op 15-10-2009 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
JaWSnl schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:08:
Bij mijn vrouw heeft een artikel van ongeveer $60 besteld in de USA. Dat heeft 2 maanden geduurd voor het in bezit was. Twee hele maanden! Vind het eigenlijk niet normaal.
Op dit moment is er iets anders onderweg van ongeveer $145 en dat is bijna 10 werkdagen geleden sinds verzending.

Afwachten maar weer :)
Uiteindelijk kwam het eergister aan, dus heeft het er 17 werkdagen over gedaan.

Op verzoek:
ArtikelgroepSieraden
Prijs$ 200 (145 euro)
ToeslagenE 38,50 belasting (E12,50 TNT + E26,00 BTW)
Verzendduur17 werkdagen

[ Voor 26% gewijzigd door JaWSnl op 15-10-2009 23:42 ]

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@JawsNL: Goed om te horen, maar kan je het volgende er ook even bij vermelden:

Wat voor artikelgroep, uit welk land, totaalprijs ongeveer $ 145,- , wel of geen toeslag(en) moeten betalen, totale overgangs/verzendduur 17 dagen ?

[ Voor 18% gewijzigd door Yippie op 15-10-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigricknl
  • Laatst online: 14:21
fijn om hier nog meer terror te lezen over pakketjes , ik wacht sinds 28 sept op een pakketje tvw 500 euro , heb wel al een 3s code gekregen na dat ik ze heb gemailt maar werkt niet. tnt site zegt : niet in het hoofd bestand .

word dus nog ff wachten met de master audio setup, Jbl Gto24001 :P

Detailed Results:

Into Foreign Customs, September 28, 2009, 7:41 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, September 28, 2009, 7:40 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, September 24, 2009, 6:45 am, ISC MIAMI FL (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, September 21, 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@bigricknl: zou ze even bellen, wellicht dat ze in het eigen systeem wel meer kunnen zien.

Verder grote kans natuurlijk gezien de aanschafsprijs, dat er extra kosten gaan bijkomen.
Inklaringsproces vertraagd nou eenmaal enorm.

Om onnodige vertraging te voorkomen, zorg dat alle benodigde info correct en zoals voorgeschreven aanwezig is op de verpakking. Vraag hier desnoods expliciet om, anders moet je gaan wachten totdat TNT je een brief stuurt om de waarde en goederenomschrijving te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigricknl
  • Laatst online: 14:21
Ik heb ze al gebelt maar ze kunnen het pakketje in hun systeem niet zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53
Als ik iets laat versturen en ik heb de keuze dan kies ik altijd voor FedEx.
Het is wat duurder en je betaalt de belastingen en BTW maar het staat geen weken bij de douna (TNT) die zijn echt werkelijk te traag voor woorden.

Soms is het maandag verzonden en vrijdag in huis (vanuit de VS), zalig!!

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Laatst online: 02-09 12:46
Ik heb recent 2 switches via DHL laten overkomen uit hongkong ($1000). €0 extra voor hoeven betalen, woensdag verstuurd en donderdag stond men voor de deur (ja m'n mond viel ook open ;)). Nu twee kleine dingen van 50-75 dollar aan waarde via USPS en DHL, uit US en hongkong, liggen nu bij de douane. Ik heb een mail gestuurd dat ik hier geen opdracht toe heb gegeven en zelf de aangifte wens te doen. Iemand dit al eerder geprobeerd? En wat was het resultaat?

edit: dhl heeft de inklaring binnen 1 dag compleet. USPS staat al sinds 12 oktober stil.

[ Voor 11% gewijzigd door r.elu op 16-10-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Dat is heel erg snel, en inderdaad zo lang je maar betaald, kan je goederen bijna altijd binnen 24u in huis hebben.

Vergeet verder niet, dat je nu een postservice vergelijkt met Express koeriers.
Verschil is er in prijs, dus ook in snelheid / service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
En ik ook ben het "slachtoffer" van de trage afhandeling van USPS/douane. 26 september is het pakket in de States bij het postkantoor aangeleverd, pas twee weken daarna "op het vliegtuig gezet", 6 dagen later in Nederland aangekomen en sindsdien waarschijnlijk op een grote stapel in een loods op Schiphol.
Into Foreign Customs, October 16, 2009, 10:22 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 16, 2009, 10:21 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 10, 2009, 10:02 pm, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Arrival
Electronic Shipping Info Received, September 26, 2009
TNT kent het Amerikaanse nummer niet, en aldus is het maar afwachten... :(

Als dit al priority mail is, wil ik niet weten hoe ze "gewone" mail afhandelen... (en dan heb ik het over de periode 26 sept-16 oct)

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 23-10-2009 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 12:52
Een tweetal lawinepiepers/sondes/scheppen besteld op een webshop in de VS.
Totale waarde incl. verzendkosten 880$

Detailed Results:

Into Foreign Customs, October 26, 2009, 2:55 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 26, 2009, 2:54 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, October 21, 2009, 11:00 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, October 20, 2009, 11:12 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Acceptance, October 20, 2009, 1:34 pm, MOUNT PLEASANT, UT 84647
Electronic Shipping Info Received, October 20, 2009

Zal deze post actueel houden.

[ Voor 35% gewijzigd door knights16 op 26-10-2009 23:17 . Reden: edit: actueel houden van de zending. ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Knights, heb je al goed inzicht wat je zou moeten betalen aan kosten ?
Zo ja, scheelt het zoveel op dit soort producten met de prijzen in NL/EU ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:53
Soms wil een belletje naar TNT Schiphol helpen.
Ze zeggen van niet maar dezelfde dag was het ineens ingeklaard (was na ruim 1.5 week daar). Rara...

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Yippie schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 23:04:
@Knights, heb je al goed inzicht wat je zou moeten betalen aan kosten ?
Zo ja, scheelt het zoveel op dit soort producten met de prijzen in NL/EU ?
Het gaat om een 2x Pieps Lawinepieper/Voile schep met geintergreerde sondestof.. deze set kost 420$ bij de webshop waar ik deze heb besteld. Heb zojuist mijn CC afschrift ontvangen en de kosten zijn 597 euro incl verzendkosten. Uitgaande van 19% btw + 6% invoerrechten, maakt een bedrag van +- 375 euro.

De Pieps lawine pieper verkoopprijs op internet .EU is 350€ excl. verzendkosten.. dus deze aankoop scheelt aanzienlijk. Vaak krijg je wel 10 - 20% korting op een schep en sonde wanneer je een complete set aanschaft. Maar het scheelt dus wel redelijk wat.. reken toch snel 90€ extra voor een Voile schep + sonde.. daarbij nog wat verzendkosten en je bespaard degelijk.

ben benieuwd hoeveel procent invoerrechten ik moet betalen.. het is elektronica + een schep + een sonde stof.. iemand een idee ?

[ Voor 5% gewijzigd door knights16 op 26-10-2009 10:30 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Een andere vraag dan... wanneer ik normaal gesproken in levende lijve een aankoop doe ik de VS, dan kan ik toch altijd 'tax free shoppen' , waarbij ik meteen een lager bedrag betaal, dan de verkoopprijs (want deze is incl. de btw van de VS).. of ik kan op het vliegveld me tax bedrag terug krijgen..

Maar de webshops in de VS hanteren toch prijzen incl. deze btw lijkt mij, dus is er dan ook nog de mogelijkheid tot het terug vorderen van de betaalde BTW die al in de verkoopprijs zit van het artikel dat ik online heb gekocht?

want volgende mij betaal ik nu 2x btw? .. een keer voor in de VS en straks wanneer ik mijn pakket ontvang (uitgaande dat dit pakket er niet tussen door glipt...wat volgens mij bijna nooit meer gebeurd)

edit:
Value Added Tax (btw) / State Sales Tax
De Verenigde Staten kennen geen btw zoals in Nederland. In de VS is wel sprake van een State Sales Tax, een statelijke belasting bij de verkoop van goederen aan eindgebruikers. De tarieven verschillen per Amerikaanse staat en variëren van 0 procent in staten als Delaware en Oregon tot 7,25 procent in Californië. Dit percentage wordt geheven over de detailhandelswaarde van de goederen. In sommige staten mogen steden ook nog hun eigen percentage aan State Sales Tax toevoegen.

volgens mij betaal ik dus een bedrag excl. btw...

[ Voor 28% gewijzigd door knights16 op 26-10-2009 10:42 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Net maar eens gebeld met de TNT (0900-0570), maar een uiterst teleurstellend verhaal te horen gekregen.

Ten eerste schijnen ze (al een tijdje) een technische storing te hebben tussen het TNT systeem en het USPS systeem waardoor USPS pakketten geen "Nederlands" nummer krijgen (in het systeem) en ze dus niets kunnen vinden op de Amerikaanse nummers.
Ten tweede vertelden ze me dat als het geen "EMS"zending betreft, ze 30(!) dagen hebben om het pakket "door de douane" krijgen en thuis af te leveren...

Met andere woorden, belt u 16 november maar terug...

En dus de laatste keer dat ik TNT "gebruik", dan maar iets meer geld betalen voor een koerier o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
knights16 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 10:21:
[...]

Het gaat om een 2x Pieps Lawinepieper/Voile schep met geintergreerde sondestof.. deze set kost 420$ bij de webshop waar ik deze heb besteld. Heb zojuist mijn CC afschrift ontvangen en de kosten zijn 597 euro incl verzendkosten. Uitgaande van 19% btw + 6% invoerrechten, maakt een bedrag van +- 375 euro.

De Pieps lawine pieper verkoopprijs op internet .EU is 350€ excl. verzendkosten.. dus deze aankoop scheelt aanzienlijk. Vaak krijg je wel 10 - 20% korting op een schep en sonde wanneer je een complete set aanschaft. Maar het scheelt dus wel redelijk wat.. reken toch snel 90€ extra voor een Voile schep + sonde.. daarbij nog wat verzendkosten en je bespaard degelijk.

ben benieuwd hoeveel procent invoerrechten ik moet betalen.. het is elektronica + een schep + een sonde stof.. iemand een idee ?
Je betaalt in de VS vaak geen belasting, prijzen zijn over het algemeen ook ex belasting vermeld.
Hier vergissen mensen zich nog wel is in, als ze 1 op 1 omrekenen van USD>EUR.

Hoeveel invoerrechten je moet betalen, kan je adhv de TARIC code opzoeken.
Het is niet altijd even makkelijk om de juiste code te vinden, deze komen bovenop de aanschafprijs incl verzendkosten. Daarover heen komt nog BTW.

Ik heb werkelijk geen idee om wat voor spullen het gaat, als je dit toelicht kan ik wel helpen zoeken naar de juiste code indien gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ben wel benieuwd naar de TARIC code;

het gaat om een elektronisch apparaat dat de mogelijkheid heeft tot het zenden en ontvangen van een signaal. (radiografisch) het is een lawinepieper, een wintersport veiligheids accessoire, daarnaast gaat het om een schep (die gebruikt om een evt. lawine slachtoffer uit te graven) en een sonde (een aluminum stok van 2.60m om te prikken / voelen of je het slachtoffer hebt gevonden)..

USPS update: received by customs.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Is niet specifiek voor die producten, maar kan ze zelf niet beter plaatsen dan in de volgende:

1. Lawinepieper = 825600000
2. Schep: 8201100000
3. Sonde: zelfde als schep denk ik. 6602000090 zou ook nog kunnen

Valt dus zeker mee. 1ste geen, 2de 1.7%, 3de 2.7%

Uit nieuwsgierigheid: zit je bij een speciale hulpdienst in het wintersportgebied of wil je gaan bergbeklimmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
Ik werd zojuist gebeld door de TNT, of ik kon uitleggen om wat voor producten het gaat. Die dame had moeite met het bepalen van de invoerrechten. Zelf had ik gevonden dat het ging om 2.7% (winsport winterskisport en dan categorie anderen) .. ik had haar gevraagd mij terug te bellen als ze het uiteindelijk bedrag had.

Een half uur later belde ze mij terug met het totaal bedrag en een percentage van 2.2% .. dus ik vind het wel prima zo, erg goede service van TNT voor mij. Ook dat ze haar afspraak nakomt van het terugbellen!
Verwachting was dat het pakket morgen wel verstuurd zou worden.

offtopic;\
Ik ben een enthousiaste wintersporter (snowboarder) .. en wij hebben planning om wanneer de eerste goede sneeuwval valt, een weekend te gaan poederen/freeriden of in ieder geval off-piste wat afdalingen te doen. Hierbij is veiligheid zeer belangrijk, het aanschaffen van een lawinepieper/sonde/sneeuwschep was dan ook een vereiste.. daarnaast willen we nog wat theorie en als het budget het toelaat praktijk cursussen volgen voor deze off-piste avonturen..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Heb net de douane gebeld (0800 - 0143) om een pakketje aan te geven. Daar wordt glashard ontkent dat het mogelijk is om zelf aangifte te doen. Net daarvoor heb ik van TNT te horen gekregen dat ik zelf de aangifte van het pakketje kon doen bij de douane..
Het voelt allemaal niet zo vertrouwd aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 13-09 20:08
Wat een geneuzel weer bij USPS:

International Dispatch, October 22, 2009, 7:48 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, October 21, 2009, 10:28 pm, PORTLAND, OR 97238
Electronic Shipping Info Received, October 21, 2009

Class: Express Mail®
Status: International Dispatch

Ik heb nog wel betaald voor Express. Of TNT is traag, of er is wat fout gegaan tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
mrc16 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:33:

Arrival

Ik heb nog wel betaald voor Express. Of TNT is traag, of er is wat fout gegaan tussendoor.
De site van USPS wordt ook nog eens met mate geupdate. Bij mij kwamen er 3 items bij in een keer, 4 dagen na de datum van het laatste punt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:46
Detailed Results:

Delivered Abroad, October 26, 2009, 10:56 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, October 26, 2009, 10:16 am, NETHERLANDS
Attempted Delivery Abroad, October 24, 2009, 5:27 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, October 24, 2009, 12:02 pm, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, October 23, 2009, 2:24 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, October 22, 2009, 10:59 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, October 09, 2009, 11:04 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 09, 2009, 11:03 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 06, 2009, 10:30 pm, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 01, 2009

Heeft in totaal dus bijna een maand geduurd.. ik moest €35 betalen op een pakketje ter waarde van $193

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
mrc16 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:33:

Arrival

Zo snel kan het in 1 keer gaan:

At Foreign Delivery Unit, October 28, 2009, 11:26 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, October 28, 2009, 7:20 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, October 28, 2009, 10:29 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 28, 2009, 10:28 am, NETHERLANDS
Arrival

Word vandaag dus afgeleverd. Al met al een weekje. Had vorige maand nog ruzie met die gasten omdat mijn pakje 3 weken bij de inklaringsafdeling lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:05
Hier wordt je dan weer minder blij van:

Delivered Abroad, October 22, 2009, 11:24 am, NETHERLANDS
At Foreign Delivery Unit, October 22, 2009, 12:24 am, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, October 21, 2009, 5:32 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, October 07, 2009, 7:24 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 07, 2009, 7:23 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, October 05, 2009, 5:56 am, ISC CHICAGO IL (USPS)
Arrival
Acceptance, October 02, 2009, 10:50 am, BUFFALO, TX 75831

2 f*cking weken bij de douane :(
Wat mij betreft mogen ze de inklaringskosten wel achterwege laten als ze er meer dan een week over doen. Zeker als je zoals sommigen hier voor express delivery betaald hebt.
Volgende keer ga ik fedex of UPS gebruiken, dan krijg je gewoon een acceptgiro achteraf.

[ Voor 19% gewijzigd door P5ycho op 29-10-2009 08:54 ]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
P5ycho schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:52:

Volgende keer ga ik fedex of UPS gebruiken, dan krijg je gewoon een acceptgiro achteraf.
Jepz, UPS is tevens ook een stuk sneller. Vorige keer van US-NL binnen 2 dagen. Maar gemiddeld wel bijna 20-30 euro duurder op een normale zending. Had toen geen inklaringskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
mrc16 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:46:
[...]

Zo snel kan het in 1 keer gaan:

At Foreign Delivery Unit, October 28, 2009, 11:26 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, October 28, 2009, 7:20 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, October 28, 2009, 10:29 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 28, 2009, 10:28 am, NETHERLANDS
Arrival

Word vandaag dus afgeleverd. Al met al een weekje. Had vorige maand nog ruzie met die gasten omdat mijn pakje 3 weken bij de inklaringsafdeling lag.
Ik heb ook een prima levertijd, overigens is dit een vrij groot pakket dat verstuurd is...blijft toch spannend en leuk hoor, spullen bestellen die een lange weg moeten afleggen : )

Detailed Results:

At Foreign Delivery Unit, October 28, 2009, 10:33 pm, NETHERLANDS
Out of Foreign Customs, October 28, 2009, 6:58 pm, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, October 26, 2009, 2:55 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 26, 2009, 2:54 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, October 21, 2009, 11:00 pm, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Processed through Sort Facility, October 20, 2009, 11:12 pm, SALT LAKE CITY, UT 84199
Acceptance, October 20, 2009, 1:34 pm, MOUNT PLEASANT, UT 84647
Electronic Shipping Info Received, October 20, 2009

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molekuul
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01-2024
Nou die ervaring heb ik niet het is een trage *****.....
Het is nu 29 oktober en dit is de laatste informatie die ik heb.

Into Foreign Customs, October 19, 2009, 9:28 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 19, 2009, 9:27 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 15, 2009, 10:38 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 14, 2009

Ik heb met TNT gebeld. er wordt aangegeven da ter een probleem is met het omnummeren en inklaren, ik moest het begin volgende week nog maar eens proberen, en dit á € 0,45 / minuut...
wat een afzetterij

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Pakje is net bezorgd, geen import kosten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
molekuul schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:47:
Nou die ervaring heb ik niet het is een trage *****.....
Het is nu 29 oktober en dit is de laatste informatie die ik heb.

Into Foreign Customs, October 19, 2009, 9:28 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, October 19, 2009, 9:27 am, NETHERLANDS
International Dispatch, October 15, 2009, 10:38 am, ISC SAN FRANCISCO (USPS)
Arrival
Electronic Shipping Info Received, October 14, 2009

Ik heb met TNT gebeld. er wordt aangegeven da ter een probleem is met het omnummeren en inklaren, ik moest het begin volgende week nog maar eens proberen, en dit á € 0,45 / minuut...
wat een afzetterij

:(
Bij mij is hij de 16de into customs gegaan, nu net gezien dat hij er weer uit is, twee volle weken later dus... Dus met een beetje mazzel zou jouw pakje in de loop dan de volgende week ook wel los moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-04 20:41
Nou ik zit ook te wachten op mijn pakketje ;-)

via USPS. Opzich zag ik gelijjk al dat die persoon dezelfde dag het pakketje had weggebracht.
Echter, ik had na 4 uur al een trackingcode ed in me mail :)

Nu is die bij international dispatch ofzo ;-)

Zal laten weten wanneer er vordering is ;-)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Zit je ook op je pakketje te wachten? Lees even het topic door, er zijn genoeg mensen die in dezelfde situatie hebben gezeten, dus het heeft geen zin om jouw track & trace info te plaatsen. Met de andere reacties in het topic kan je best uitvinden of je gewoon nog even geduld moet hebben, of dat er echt iets mis is met jouw zending.

Graag alleen reageren als je wat toe te voegen hebt aan de discussie over importeren/inklaren via USPS, of wanneer je echt problemen hebt met jouw USPS levering. Overige reacties zullen verwijderd worden.