Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-05 11:10
16m2 klinkt wel als aan de kleine kant voor dit soort setups ja. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 15:54
Het hele spul net ontvangen ... als een dolle de 2 zuilen aangesloten ---> _/-\o_ *O*

Dit had ik niet verwacht !! :7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/93FfOp4NxxHOGJL01Q7VFqs0/thumb.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Cardwizard op 02-11-2016 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-05 16:30
Paprika schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 20:27:
16m2 klinkt wel als aan de kleine kant voor dit soort setups ja. :p
Nog een jaartje volhouden :D
Heb ze gisteren trouwens eens door Audyssey gejaagd en verdorie wat klinken ze goed :O Ondanks de niet bepaald optimale opstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
cardwizard schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:53:
Het hele spul net ontvangen ... als een dolle de 2 zuilen aangesloten ---> _/-\o_ *O*
En de SW te koop gezet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Yup , wat een groot ding is dat en volgens mij totaal overbodig hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wit, Teufel en nieuw. Ik kon me wel 2 Tweakers bedenken toen ik hem (= advertentie) voorbij zag komen :p.

[ Voor 42% gewijzigd door Paprika op 02-11-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Die snap ik niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wel had maar moeten zijn. Er hebben recentelijk 2 kopers van een witte set zich hier gemeld, dus de kans dat de advertentie van 1 van jullie zou zijn was redelijk "groot" :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 02-11-2016 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Ah 👍🏻 , heb al een mail naar Teufel gedaan of alleen de woofer terug kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368114

Zomaar kans dat ik mijn sw ook te koop zet of inruil. Kan m alleen voor de tv kwijt en wordt me iets te vol. (En ik irriteer me kapot dat mn opstelling nu asymmetrisch is 😆)
Teufel heeft ook iets voor onder de bank..lijkt me beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Als je de sub terug wil sturen moet je in principe bijbetalen ... je hebt nu een set gekocht dat goedkoper is dan alle onderdelen "los" kopen

Terug sturen heeft dus geen enkele zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal dit eens aankijken of de irritatie blijft en zoja zal ik ze wel een mail doen over inruil.
Verder ben ik echt erg erg blij met de set! Ze passen prima in mn 24m2 woonkamertje. Vrouw helemaal blij, buren wat minder.(en ik woon vrij dus vul maar in 😂)
Hoge value for money factor naar mijn idee,ga ik geen spijt van krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat adviseren jullie voor een ruimte van ongeveer 15m2 (dedicated bios ruimte).

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2016/10/30/mancave01.md.jpg
Ik wil de TV rechts van de deur plaatsen en de bank tegen de muur van 2.45m.

Twijfel tussen de Ultima 5.1, Varion 5.1 of Columa 300 mk2 M of L. Ben bang dat de Ultima net een maatje te groot is voor deze ruimte.

Het alternatief is nog een goedkopere set halen omdat het puur voor film betreft en ik dan meer geld over ga houden voor een zwaardere sub (hier zit met name het effect toch?)

[ Voor 37% gewijzigd door Workaholic op 08-11-2016 14:34 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een 5.1 set maken van de ultima mk20?

Of als je budget het toelaat de cubycons?
Je zit in een nis en speakers van normaal formaat ga je denk ik in je nek krijgen als je ze ophangt zoals voorgeschreven.plus dat er links van de tv ook weinig ruimte beschikbaar is..

Het "effect"zit m wat mij betreft niet in het bombastische van een sub.maar vooral in het subtiele van t surroundgebeuren. Je gemiddelde Michael bay film komt misschien iets onder zijn visie uit maar in jouw ruimte kun je prima af met een doorsnee sub.

(Ik heb ook een week eindelijk weer een surrounset,dus ik heb er nu ook verstand van.) 😆

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 368114 op 08-11-2016 17:19 ]

• Paprika
Workaholic schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:26:
Wat adviseren jullie voor een ruimte van ongeveer 15m2 (dedicated bios ruimte).

[afbeelding]
Ik wil de TV rechts van de deur plaatsen en de bank tegen de muur van 2.45m.

Twijfel tussen de Ultima 5.1, Varion 5.1 of Columa 300 mk2 M of L. Ben bang dat de Ultima net een maatje te groot is voor deze ruimte.

Het alternatief is nog een goedkopere set halen omdat het puur voor film betreft en ik dan meer geld over ga houden voor een zwaardere sub (hier zit met name het effect toch?)
Kijk voornamelijk goed naar de ranges die ze behalen. Zo ben ik bang dat beide "echte cinema" systemen wel echt een totaal andere ervaring gaan bieden. Subwoofer die maar tot 43Hz (met -3dB) gaat en de speakers zelf beginnen pas bij 200Hz. Dat is wel echt een totaal andere ervaring. Dan moet de SW een behoorlijke range in zijn eentje dekken en kom je een beetje in hetzelfde vaarwater als al die kant en klaar setjes die je in iedere elektronica winkel kan kopen. Je hebt bij Teufel wel je bedenktijd, dus ik zou het (met wat echte vloerstaanders) gewoon proberen eigenlijk... :p
In die budget range zijn er wel betere speakers te vinden dan de Ultima Mk20. Het is leuk dat ie mooi bij de gehele set als 5.1 past, maar anders zijn er betere alternatieven.
Anoniem: 368114 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:12:
Het "effect"zit m wat mij betreft niet in het bombastische van een sub.maar vooral in het subtiele van t surroundgebeuren. Je gemiddelde Michael bay film komt misschien iets onder zijn visie uit maar in jouw ruimte kun je prima af met een doorsnee sub.
Let wel dat de subwoofer van de Ultima set eigenlijk bijna niets doet wat de staande speakers niet ook al kunnen. 38Hz (-3dB...) is iets waar de zuilen ook al bijna bijkomen. Nu staat er hier eentje die tot 28Hz gaat en dat is toch wel merkbaar.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-06-2024
Kan iemand mij adviseren over teufel?

Ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een volledige home cinema set. Kom vaak bij teufel uit, maar zie dat streaming zonder raumfeld niet mogelijk is. Is het dan niet beter om een speaker set van teufel te kopen en een receiver van bijvoorbeeld yamaha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:19
Heeft iemand hier wel eens zowel de Teufel Cinebar 52 THX als de Teufel Raumfeld Soundbar beluisterd , heb interesse in 1 van beide maar zou graag voor eventuele bestelling van iemand horen of er qua geluids kwaliteit verschil in zit .

Ik ga hem meer gebruiken voor muziek luisteren dan voor het geluid bij films .

Beide hebben voor en nadelen tav aansluitmogelijkheden en beide hebben geen Bluetooth , de subwoofer van de Raumfeld is wellicht wat makkelijker "weg te werken " dus daar heb ik niet echt een voorkeur in .

Thx

[ Voor 8% gewijzigd door ramrodwillem op 16-11-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Luke58 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:47:
Kan iemand mij adviseren over teufel?

Ben al een tijdje bezig met het zoeken naar een volledige home cinema set. Kom vaak bij teufel uit, maar zie dat streaming zonder raumfeld niet mogelijk is. Is het dan niet beter om een speaker set van teufel te kopen en een receiver van bijvoorbeeld yamaha?
De meesten zullen de speakers aansturen met een receiver van Marantz/Denon/Pioneer/Onkyo/Yamaha/Sony/...., dus ja :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ramrodwillem schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:13:
Heeft iemand hier wel eens zowel de Teufel Cinebar 52 THX als de Teufel Raumfeld Soundbar beluisterd , heb interesse in 1 van beide maar zou graag voor eventuele bestelling van iemand horen of er qua geluids kwaliteit verschil in zit .

Beide hebben voor en nadelen tav aansluitmogelijkheden en beide hebben geen Bluetooth , de subwoofer van de Raumfeld is wellicht wat makkelijker "weg te werken " dus daar heb ik niet echt een voorkeur in .

Thx
Dan zou ik eerst de Raumfeld soundbar proberen, die is vanuit ontwerp meer op muziek toegespitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ok bedankt voor je reactie , hoe kritisch is de plaatsing van zo,n enorme subwoofer iemand daar ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:06

FeaR

In GoT we trust

ramrodwillem schreef op woensdag 16 november 2016 @ 16:39:
Ok bedankt voor je reactie , hoe kritisch is de plaatsing van zo,n enorme subwoofer iemand daar ervaring mee ?
De plaatsing van speakers in de ruimte en de akoestiek van de ruimte zijn zeer kritisch. De subwoofer is mogelijk nog het meest lastig te plaatsen. Wat altijd wordt gezegd over dat de subwoofer uit het zicht kan worden geplaatst omdat tonen onder de ~100 Hz niet op gehoor geplaatst kunnen worden klopt dan ook maar deels. Het menselijk oor werkt inderdaad zo, maar door fenomenen als staande golven kan het geluid negatief beïnvloed worden als je de subwoofer maar ergens neer gooit. Waarbij kleinere speakers zoals een Soundbar niet onder de 100 Hz duiken (160 Hz voor de Raumfield) wat plaatsing nog kritischer maakt. Er wordt niet voor niets zo gehamerd op bijvoorbeeld het voordeel van een receiver met Audyssey XT32 omdat die ook de subwoofer beter inmeet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 20:02
Dikke kortingen nu bij Teufel. Ultima 40 surround set is afgeprijsd naar €799,-. De System 4 THX is helemaal dik afgeprijsd naar €699,-. Met een beetje zoeken kun je ook nog hier en daar een kortingsbon online vinden. Scheelt je weer iets in de verzendkosten.
Dit geldt tot 25 november!

[ Voor 17% gewijzigd door BvZwolle op 17-11-2016 00:16 ]

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 13:22
De cubycon zelfs 500 euro korting.

Dat is echt wel een zieke korting:

https://www.teufelaudio.nl/home-cinema/cubycon-p15693.html

• NL_Scratch
ramrodwillem schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:13:

Thx
de cinebar is nu te verkrijgen met flinke korting:
https://www.teufelaudio.n...thx-streaming-p14661.html

zou hem voor dat geld niet laten liggen (al is het maar om te proberen).

• ramrodwillem
Thx maar als ik voor Teufel kies Ik ga in eerste instantie voor de Raumfeld ,helaas is daar de totale korting van€300 voorbij .
Zie net dat er ook een Cinebar 52 THX SE met een platte Sub , kan ook nog een optie zijn .

Net wezen luisteren naar Sonos , BlueSound Puls en de Dali Kubik One , de laatste 2 zonder sub .

Blue Sound en de Dali verschilden niet heel veel van elkaar maar de Blue Sound klonk in het midden en hoog wat overtuigender , er komt van de Blue Sound nog wel een sub uit wie weet wat dat doet .

Het laag van de Sonos ging dieper (logisch) maar het het midden en het hoog bleef wat achter .

Misschien nog eens opzoek naar Harman Kardon SABRE SB 35/230 , schijnt ook wel goed te zijn , iemand ervaring er mee ?

[ Voor 6% gewijzigd door ramrodwillem op 17-11-2016 12:41 ]

• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02 20:31
Voor het geld van een Ultima systeem en een goede versterker heb jij geen Sonos. Al wordt Sonos ook beter, ik ben toch erg blij met mijn Marantz versterker met Spotify Connect en 2 Ultima's er op aangesloten. De Marantz kan ook nog bluetooth,DLNA en Airplay. Chromecast aansluiten voor 20,- en je kan echt alles aan, haha. De Ultima's kopen zodra er een leuek actie is en die zijn er VAAK. De Marantz gekocht bij de Mediamarkt tijdens de BTW dagen. Daardoor rond de 700,- kwijt in totaal. Straks in mijn 'film/muziek' kamer ga ik zeker overwegen de 5.1 uitbreiding er bij te kopen. De Marantz kan alle kanalen en meer aan, dus die is nog lang niet aan vervanging toe. Mocht je trouwens echt het Sonos 'eco systeem' willen, je kan ook een Connect kopen die je aan je versterker aansluit. Of, als je wil, een Connect Amp. Daar kan je de speakers direct op aansluiten.

• ramrodwillem
De Cinebar 52 THX Streaming is nu met €400 korting , wellicht een goede optie om hem voor die prijs eens te proberen , iemand ervaring met het retour beleid van Teufel , het is 8 weken op zicht maar hoe moeilijk doet men als je daadwerkelijk wil retourneren ?

• Luke58
Waarom heeft teufel zo vaak een aanbieding, betekent dat sommige modellen eruit gaan?

En is op 25 november niet black friday waar teufel ook aan mee doet, dus nog meer korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:22
ramrodwillem schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:34:
Thx maar als ik voor Teufel kies Ik ga in eerste instantie voor de Raumfeld ,helaas is daar de totale korting van€300 voorbij .
Zie net dat er ook een Cinebar 52 THX SE met een platte Sub , kan ook nog een optie zijn .

Net wezen luisteren naar Sonos , BlueSound Puls en de Dali Kubik One , de laatste 2 zonder sub .

Blue Sound en de Dali verschilden niet heel veel van elkaar maar de Blue Sound klonk in het midden en hoog wat overtuigender , er komt van de Blue Sound nog wel een sub uit wie weet wat dat doet .

Het laag van de Sonos ging dieper (logisch) maar het het midden en het hoog bleef wat achter .

Misschien nog eens opzoek naar Harman Kardon SABRE SB 35/230 , schijnt ook wel goed te zijn , iemand ervaring er mee ?
Jammer dat de actie mbt de Raumfeld Soundbar voorbij is, 1399 is mij toch iets te veel van het goede. Blijkbaar hebben ze afgelopen tijd wel een prijsverhoging doorgevoerd, want zolang ik mij kan herinneren was de standaard online prijs altijd 1299.

Vorig jaar via een actie vd ComputerTotaal! webshop 2 x Raumfeld One S op de kop kunnen tikken voor 200 euro. Prima geluid komt hieruit, voor onze nieuwbouwwoning ben ik op zoek naar een mooie multiroom set, en dan is het fijn als ik alles in dezelfde lijn kan houden.

Even de website in de gaten houden dus, wellicht komt de Raumfeld Soundbar in een later stadium weer in de Black Friday sale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Twijfel of ik de Cinebar 52 zal bestellen , 2 nadelen sub is bedraad en de sub is wel erg groot , prijs is nu wel erg aantrekkelijk . Wellicht dat er voor de Raumfeld nog een mooie aanbieding komt ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
ramrodwillem schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:18:
Twijfel of ik de Cinebar 52 zal bestellen , 2 nadelen sub is bedraad en de sub is wel erg groot , prijs is nu wel erg aantrekkelijk . Wellicht dat er voor de Raumfeld nog een mooie aanbieding komt ....
De raumfeld is NU te verkrijgen voor 999 euro. Net mijn setje besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dan doe ik ook mee ... :-)

Net € _/-\o_ 979 betaald , nog een werkende coupon gevonden

[ Voor 54% gewijzigd door ramrodwillem op 18-11-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

Heb gisteren de Raumfeld one M en de expand binnengekregen.
krijg alleen de expand niet werkend.

Ik doe wat de beschrijving zegt wat ik moet doen..ik druk op de setup knopje aan de achterkant om de expand in de setup mode te krijgen ..alleen er gebeurt niets ..geen 2 lampjes die gaan branden ..alleen 1 die blijft knipperen.

De one M krijg ik trouwens wel op mijn netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 93195 op 19-11-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 14:54
Ik ben aan het kijken om een nieuwe 5.1 set te kopen voor in mijn nieuwe huis. Nu heeft Teufel interessante Black Friday aanbiedingen, maar twijfel ik welke set ik beter kan kopen.
Ik twijfel tussen de Ultima 40 surround set en de Cubycon set.Ik kan geen vergelijkingen tussen beide sets vinden helaas. Zou iemand zijn ervaringen kunnen delen van beide sets? Het uiterlijk van beide is al goedgekeurd door de vrouw, dus het komt puur aan op de geluidskwaliteit :) . De set wordt aangesloten op de Onkyo TX-NR656.

Wat achtergrond informatie waar de set gebruikt gaat worden:
De 'woonkamer' ruimte is ongeveer 16 m2 (4x4) maar de eettafel en keuken zijn direct aansluitend en open wat er voor zorgt dat de totale ruimte waar ze komen te staan ongeveer 40 vierkante meter is (4x10). De set zal vooral gebruikt worden om films en series op te kijken, heeft 1 van beide sets dan nog de voorkeur boven de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Totaal andere categorie speakers. Als je het mag (= toestemming die je dus al hebt) zou ik eerder naar de Ultimas kijken. Een setje speakers met een hoogte van nog geen 20CM is niet vergelijkbaar. Jammer dat je in Groingen woont, anders had je ze makkelijk in het echt kunnen vergelijken :+.

[ Voor 48% gewijzigd door Paprika op 20-11-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-05 16:21
Anoniem: 93195 schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 12:31:
Heb gisteren de Raumfeld one M en de expand binnengekregen.
krijg alleen de expand niet werkend.

Ik doe wat de beschrijving zegt wat ik moet doen..ik druk op de setup knopje aan de achterkant om de expand in de setup mode te krijgen ..alleen er gebeurt niets ..geen 2 lampjes die gaan branden ..alleen 1 die blijft knipperen.

De one M krijg ik trouwens wel op mijn netwerk.
Gebruik je enkel de One M, of ga je snel meerdere speakers gebruiken, anders zie ik weinig meerwaarde in de expand en zou ik die terug sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guntario
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 14:54
Paprika schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:01:
Totaal andere categorie speakers. Als je het mag (= toestemming die je dus al hebt) zou ik eerder naar de Ultimas kijken. Een setje speakers met een hoogte van nog geen 20CM is niet vergelijkbaar. Jammer dat je in Groingen woont, anders had je ze makkelijk in het echt kunnen vergelijken :+.
Ik dacht zelf inderdaad voor het geluid wel aan de Ultima. Maar was aan het twijfelen gebracht door de hoge korting die op de Cubycon set zit. Maar waar zijn Teufel speakers dan in het echt te vergelijken? Een klein reisje is misschien wel mogelijk voor zo'n aanschaf als deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93195

KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 20 november 2016 @ 15:31:
[...]

Gebruik je enkel de One M, of ga je snel meerdere speakers gebruiken, anders zie ik weinig meerwaarde in de expand en zou ik die terug sturen
De bedoeling is dat er meerdere speakers gaan komen in huis.

Maar het neemt niet weg dat ik hem niet aan de praat krijg.. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 93195 op 20-11-2016 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356076

Is de T500 5.1 surround merkbaar beter dan the Ultima 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-05 20:02
Guntario schreef op zondag 20 november 2016 @ 16:24:
[...]

Ik dacht zelf inderdaad voor het geluid wel aan de Ultima. Maar was aan het twijfelen gebracht door de hoge korting die op de Cubycon set zit. Maar waar zijn Teufel speakers dan in het echt te vergelijken? Een klein reisje is misschien wel mogelijk voor zo'n aanschaf als deze ;)
Even naar de hoeren in Amsterdam en daarna door naar de Teufel/Raumfeld winkel... Andersom kan natuurlijk ook... ;)
Ik ben in Berlijn in de winkel geweest en dat was echt gaaf om te horen. Amsterdam schijnt kleiner te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
Anoniem: 356076 schreef op maandag 21 november 2016 @ 06:44:
Is de T500 5.1 surround merkbaar beter dan the Ultima 40?
De nieuwe serie (2016)? De 2015 serie kan ik je vertellen is anders. Voor films is het voornamelijk net ietsje meer laag (en een betere SW) en de kasten zelf zijn van iets meer kwaliteit. De fronts en center zijn beter, de surrounds valt te betwisten afhankelijk van de indeling van je ruimte etc.

Bij de 2016 serie zijn de fronts en center nog sterker in het laag. De kracht van de Ultima series ligt hem in de zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. De T500 is beter, maar niet evenredig in prijs/kwaliteit. Je betaalt een stuk (ruim 50%...) meer voor absoluut niet 50% meer kwaliteit. Op dat vlak zou ik voor films eerder zeggen kijk naar een betere subwoofer i.c.m. de Ultimas. Wil je echter 1 set voor zowel films als muziek gebruiken (en speel muziek s.v.p. in stereo/direct mode af...) dan is de T500 wel echt beter.

In Amsterdam kunnen ze fragmenten afspelen over zowel de Ultimas als de T500 fronts (en "live" schakelen) dus dan kun je zelf beslissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356076

Paprika schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:12:
[...]

De nieuwe serie (2016)? De 2015 serie kan ik je vertellen is anders. Voor films is het voornamelijk net ietsje meer laag (en een betere SW) en de kasten zelf zijn van iets meer kwaliteit. De fronts en center zijn beter, de surrounds valt te betwisten afhankelijk van de indeling van je ruimte etc.

Bij de 2016 serie zijn de fronts en center nog sterker in het laag. De kracht van de Ultima series ligt hem in de zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. De T500 is beter, maar niet evenredig in prijs/kwaliteit. Je betaalt een stuk (ruim 50%...) meer voor absoluut niet 50% meer kwaliteit. Op dat vlak zou ik voor films eerder zeggen kijk naar een betere subwoofer i.c.m. de Ultimas. Wil je echter 1 set voor zowel films als muziek gebruiken (en speel muziek s.v.p. in stereo/direct mode af...) dan is de T500 wel echt beter.

In Amsterdam kunnen ze fragmenten afspelen over zowel de Ultimas als de T500 fronts (en "live" schakelen) dus dan kun je zelf beslissen...
Voornamelijk films.
De Ultima 40 mk2 inmiddels binnen en aangesloten op een Yamaha RX-V479 & LG OLED. Wat een dikke speakers zeg :9~ Super geluid (voor mijn leek oren dan, haha)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/zjgc5d.jpg

Nog tips voor een goeie sub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Voor films zou ik je zeker aanraden gewoon bij de Ultimas blijven. Daar heb je voorlopig echt wel voldoende aan :p.

Voor subwoofers zou ik je het Het Grote Subwoofer Topic willen aanranden. :+

(Als je toch LOTR zit te kijken, pak even het grote gevecht op het moment dat de cavarly via de zijkant komt chargen... ;))

[ Voor 78% gewijzigd door Paprika op 22-11-2016 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 356076 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:30:
[...]
Voornamelijk films.
De Ultima 40 mk2 inmiddels binnen en aangesloten op een Yamaha RX-V479 & LG OLED. Wat een dikke speakers zeg :9~ Super geluid (in mijn leek oren dan, haha)

[afbeelding]

Nog tips voor een goeie sub?
Ik denk dat je nog heel wat kan halen door plaatsing van de speakers. Lastig met ramen aan weerzijde, maar de speakers verder uit elkaar, wat indraaien en zeker verder van de muur gaat het geluid een stuk verbeteren. Zeker het wat meer ruimte geven maakt veel uit. Speakers met een reflexpoort (in het geval van de 40 MK2 zelfs twee) aan de achterzijde staan niet graag dicht tegen de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Onlangs de cubycon van teufel binnengehaald, maar nou vraag ik mij af welke surround receiver met streaming mogelijkheden past bij de cubycons. Iemand van jullie een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
Hou de ibood hunt in de gaten. Komen leuke versterkers voorbij.

Ik kan je persoonlijk de denon avr x1200w aanbevelen. Alles erop en eraan voor een vriendelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Oke, die ziet er ook goed uit, maar die werkt toch niet met de cubycon aangezien de watt vermogens
NL_Scratch schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:50:
Hou de ibood hunt in de gaten. Komen leuke versterkers voorbij.

Ik kan je persoonlijk de denon avr x1200w aanbevelen. Alles erop en eraan voor een vriendelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Luke58 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:04:
Oke, die ziet er ook goed uit, maar die werkt toch niet met de cubycon aangezien de watt vermogens

[...]
Vermogen mag je vergeten. Kijk naar de dingen die je wilt. Denk aan netwerk, aantal HDMI-ingangen, HDMI-versie, netwerk, welke versie van Room Correction, et cetera. Kies desnoods op de looks van het apparaat, maar let niet het vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
Hoezo niet het vermogen? Sorry maar ik dacht dat als je te weinig vermogen hebt het ten koste gaat van de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Luke58 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:32:
Hoezo niet het vermogen? Sorry maar ik dacht dat als je te weinig vermogen hebt het ten koste gaat van de speakers
Het is andersom; als je versterker meer vermogen levert dan je speakers aankunnen kan dit ten koste gaan van je speakers.

Te weinig vermogen maakt niet uit; hoe wil je immers anders op laag volume muziek luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Luke58 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:32:
Zie JvS in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic" en [FAQ] Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:17
Sinds zaterdag heb ik de Consono 35MK3 (aan een Onkyo TX-NR509) als opvolger van een Logitech Z-5500. Dat is toch een flinke stap voorwaarts. Heb nog wel even zitten twijfelen, voor de frontspeakers had ik wel wat grotere speakers willen hebben, maar daar heb ik simpelweg geen ruimte voor. Daarnaast was 5.1 wel een eis, gebruik is 60% tijdens films.
Moet nog wel het een en ander aan finetuning doen, maar vooralsnog echt dik tevreden. Als er iemand nog specifieke vragen voor de Consono heeft, schroom niet en stel ze. Let wel, een echte audiofiel ben ik niet en het referentiemateriaal is ook vrij beperkt ;)

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt me een typefout in die reactie te zitten?

-Maar versterker met zat vermogen, maar speakers die het niet aankunnen
- Versterker met veel vermogen en speaker met weinig vermogen?
Dat is toch precies hetzelfde? Ik zie geen situatie versterker weinig vermogen / speakers (te) veel vermogen, maar gezien resultaat gok ik dus dat eerste situatie dat geval is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

SinergyX schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:05:
[...]

Lijkt me een typefout in die reactie te zitten?

-Maar versterker met zat vermogen, maar speakers die het niet aankunnen
- Versterker met veel vermogen en speaker met weinig vermogen?
Dat is toch precies hetzelfde? Ik zie geen situatie versterker weinig vermogen / speakers (te) veel vermogen, maar gezien resultaat gok ik dus dat eerste situatie dat geval is.
Dat zag ik ook. Daarnaast 'hebben' speakers ook geen vermogen, dus dat is in die post ook een beetje verwarrend neergezet. Speakers zijn gerate op een maximaal vermogen waarmee ze aangestuurd mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
dus bij een max belastbaarheid van 140 mag je versterker niet meer watt hebben dan 140?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
"hebben" is niet het juiste woord (doorvoeren?), maar als er 140W uit je speakers komt zijn je trommelvliezen ook al meteen stuk, dus heb je die speakers ook niet meer nodig :+.

[ Voor 14% gewijzigd door Paprika op 23-11-2016 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Paprika schreef op woensdag 23 november 2016 @ 16:01:
"hebben" is niet het juiste woord (doorvoeren?), maar als er 140W uit je speakers komt zijn je trommelvliezen ook al meteen stuk, dus heb je die speakers ook niet meer nodig :+.
'Leveren' ;)

Een 160W versterker op 140W speakers is geen probleem. Zolang je je versterker maar niet op 10 zet. Wat je waarschijnlijk niet gaat doen omdat dat nogal onprettig voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
gehaktstaaf schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:01:
Sinds zaterdag heb ik de Consono 35MK3 (aan een Onkyo TX-NR509) als opvolger van een Logitech Z-5500. Dat is toch een flinke stap voorwaarts. Heb nog wel even zitten twijfelen, voor de frontspeakers had ik wel wat grotere speakers willen hebben, maar daar heb ik simpelweg geen ruimte voor. Daarnaast was 5.1 wel een eis, gebruik is 60% tijdens films.
Moet nog wel het een en ander aan finetuning doen, maar vooralsnog echt dik tevreden. Als er iemand nog specifieke vragen voor de Consono heeft, schroom niet en stel ze. Let wel, een echte audiofiel ben ik niet en het referentiemateriaal is ook vrij beperkt ;)
Zelf zit ik in dezelfde situatie dat ik nu een logitech z-5500 heb.
Voor een potje Battlefield 1 en film kijken vindt ik het prima.
Echter ik zit de hele avond de subwoofer in en uit te draaien, tijdens gewoon TV kijken draai ik hem terug, tijdens film/ps4 draai ik hem weer verder open.

Hoe vindt jij de helderheid van de satellieten en kracht van de sub tegenover de Z-5500?
De sub van de z-5500 is heel boemerig. Bekende van mij heeft de Cubycon 2 en die subwoofer is zoooooo'n grote verbetering boven een z-5500. De consono lijkt mij een leuke, budget upgrade.

Echter blijft het natuurlijk een systeem dat de sub ook het mid-laag moet gaan mee doen...

[ Voor 3% gewijzigd door NL_Scratch op 23-11-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:17
Erg herkenbaar inderdaad, die boemerige sub. De sub van de Consono is veel strakker en gaat als het moet nog flink harder. Daarnaast komen zowel middel als hoge tonen veel lekkerder uit de speakers.
Maar zoals gezegd ben ik nog wat aan het finetunen, maar heb ook nog niet het ideale level voor de subwoofer gevonden. Heb de komende dagen helaas niet zo veel tijd, dus of ik je echt een volledig antwoord kan geven voor het einde van de blackfriday sale durf ik niet te zeggen.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke58
bij de cubycon die ik nu heb, vind ik de sub ook echt boemerig, net of die elke keer iets te laat is. Eventueel zit ik er nog aan te denken om de platte sub van teufel te kopen, inplaats de huidige US 5305.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sNielz123
  • Laatst online: 20:14
Iemand ervaring met de hybrid 6?
https://www.teufelaudio.n...round-5.2-set-p14288.html

Vind het supercool dat je geen losse sub hebt, maar hoe klinkt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Versterkers met te weinig vermogen een grote speaker aan te sturen is juist een probleem. Als een speaker niet het gewenste vermogen kan leveren en max moet presteren, dan kan de versterker gaan clippen. En clippende is slecht voor je speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 13:50

mindcre8r

Tradepedia

Weet iemand of dat zwarte paneel van de de mk40 II los kan? Ik zou de witte willen maar de zwarte panelen vind ik jammer. Plastidip zou een uitkomst bieden.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mindcre8r schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:04:
Weet iemand of dat zwarte paneel van de de mk40 II los kan? Ik zou de witte willen maar de zwarte panelen vind ik jammer. Plastidip zou een uitkomst bieden.
Op t eerste oog lijkt t dat dat paneel gemonteerd is. Ik zal morgen als ik er aan denk eens een speaker uitschroeven en de boel beter bekijken..Wil t zelf ook wel weten namelijk..beetje customizen straks buiten de garantie lijkt me wel wat.😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Buiten de garantie zal niet meevallen zolang als je garantie hebt :)

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist ff bekeken. Paneel,kunstof overtrokken multiplex,zit r gewoon ingelijmd.

Nu zijn de speakers en de doppen voor t doek er wel uit te krijgen en dan is afplakken en spuiten natuurlijk prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Anoniem: 48051 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 18:33:
Versterkers met te weinig vermogen een grote speaker aan te sturen is juist een probleem. Als een speaker niet het gewenste vermogen kan leveren en max moet presteren, dan kan de versterker gaan clippen. En clippende is slecht voor je speakers.
Sorry maar dit is gewoon niet waar. In de audio industrie is er juist vaak wens voor clipping en oversturing, denk maar eens aan gitaarversterkers en audio effecten. Die doen niet anders dan rare blokgolven genereren.
Speakers kunnen daar prima tegen.

Daarnaast is het zo dat de versterker alleen kan gaan clippen als je hem helemaal op vol vermogen laat werken. Zou je dan speakers die minder vermogen aankunnen dan de versterker levert er aan hebben gehangen, dan zouden juist die stuk gaan.

Ik snap die indianenverhalen die tegenwoordig op internet hierover rondzwerven dan ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door EddoH op 27-11-2016 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 368114 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:27:
Zojuist ff bekeken. Paneel,kunstof overtrokken multiplex,zit r gewoon ingelijmd.

Nu zijn de speakers en de doppen voor t doek er wel uit te krijgen en dan is afplakken en spuiten natuurlijk prima te doen.
Als ik nieuwe speakers koop vind ik dit toch wel weer spannend om te doen...

zo jammer dat ze die speakers niet ook aan de voorkant wit hebben gemaakt.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mindcre8r schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:16:
[...]

Als ik nieuwe speakers koop vind ik dit toch wel weer spannend om te doen...

zo jammer dat ze die speakers niet ook aan de voorkant wit hebben gemaakt.
Een optie is om de speakers eruit te schroeven en even met de kisten bij de plaatselijke autowrapper aan te kloppen. Sta je voor een paar tientjes met een half uurtje weer buiten.
Spul trek je er geheel schadevrij weer vanaf als je het eraf wilt hebben.

*Dit bericht vernietigd zichzelf na 2 uur om te voorkomen dat vriendin dit leest en dan bedenkt dat ze dus ook wel roze gemaakt kunnen worden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Anoniem: 368114 schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:42:
[...]

Een optie is om de speakers eruit te schroeven en even met de kisten bij de plaatselijke autowrapper aan te kloppen. Sta je voor een paar tientjes met een half uurtje weer buiten.
Spul trek je er geheel schadevrij weer vanaf als je het eraf wilt hebben.

*Dit bericht vernietigd zichzelf na 2 uur om te voorkomen dat vriendin dit leest en dan bedenkt dat ze dus ook wel roze gemaakt kunnen worden*
hmmm dat is wel een idee inderdaad.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04:31
Ik wil graag een lekker 5.1 cinema setje nu kwam ik uit bij de teufel speakers:
https://www.teufelaudio.n...5-mk3-5.1-set-p13800.html

Iemand die mij hier kan helpen voor een goede receiver??
Ga hem gebruiken voor ps4, Kodi mediabox en dreambox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
weer Fikse kortingen:

de cubycon nu met 500 euro korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Ik heb sinds 2 dagen de Raumfeld soudbar met sub binnen , nog wat aan het ontdekken .

Er zitten achter op de Sub , 2 draaiknoppen maar als ik daar aan draai merk ik erg weinig verschil in het laag , met de App equalizer merk ik wel een groot verschil .
Klopt het dat met het draaien aan de sub knoppen er maar erg weinig gebeurd ?

Is er ook ergens een uitgebreidere gebruiksaanwijzing te vinden op de Teufel site zie ik hem niet .

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ramrodwillem schreef op donderdag 8 december 2016 @ 20:16:
Er zitten achter op de Sub , 2 draaiknoppen maar als ik daar aan draai merk ik erg weinig verschil in het laag , met de App equalizer merk ik wel een groot verschil .
Klopt het dat met het draaien aan de sub knoppen er maar erg weinig gebeurd?
Van https://www.teufelaudio.nl/faq.html?produkt=2800
Draaiknop “Sub Level“: (alleen wanneer het systeem met kabels is aangesloten) Hiermee stel je de gevoeligheid (volume) van het inkomende signaal in. Is het systeem draadloos aangesloten, stel het dan via de Raumfeld App in.

Draaiknop “High Pass“: deze instelling filtert alle frequenties die lager zijn dan de standaard ingestelde frequenties. Bijvoorbeeld: staat de regelaar op 50 Hz, dan worden de frequenties lager dan 50 Hz niet weergegeven. Voor een ongefilterde weergave van de bas raden wij aan de subwoofer op 20 Hz in te stellen.
De eerste heeft dus alleen invloed als de subwoofer bedraad aan is gesloten. Of dat het geval is laat jouw post niet weten.

De tweede is dus een limiet op de lage tonen. Nu is die wel erg optimistisch van 20 tot 50 Hz. De subwoofer gaat maar tot 35 Hz op -3 dB dus een toon op 20 Hz zal er niet heel hoor-/voelbaar uitkomen waardoor een groot deel van deze knop inderdaad niet merkbaar zal zijn. Daarbij zijn lage tonen ook lang niet altijd hoorbaar op de luisterpositie. Het plaatsen van een subwoofer is niet voor niets een lastig punt. Akoestiek speelt in deze laatste dus een grote rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Dank voor de reactie, dan klopt het dat het draaien aan de volume op de sub niets doet .... Ook het High Pass filter is nauwelijks waarneembaar .

Heb de sub nu op div posities gehad , het laag via HDMI (TV en DVD ) vindt ik tot nu toe beter onder controle als muziek via mn cd speler , zelfs op het minimum neigt het nog naar te veel laag , dit verschild echter wel per opname van de cd,s , nog maar flink wat schuiven en luisteren ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

ramrodwillem schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 14:24:
Dank voor de reactie, dan klopt het dat het draaien aan de volume op de sub niets doet .... Ook het High Pass filter is nauwelijks waarneembaar .

Heb de sub nu op div posities gehad , het laag via HDMI (TV en DVD ) vindt ik tot nu toe beter onder controle als muziek via mn cd speler , zelfs op het minimum neigt het nog naar te veel laag , dit verschild echter wel per opname van de cd,s , nog maar flink wat schuiven en luisteren ...
Komt vaak omdat een DVD een 5.1 audiospoor heeft; welke dus een geoptimaliseerd en dedicated sub kanaal heeft, geoptimaliseerd door de audio engineer die de mix heeft gemasterd. Bij een stereo signaal wordt alles onder een bepaalde frequentie richting sub gestuurd; kans is groter op een 'boemerig' geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Klopt ja het is soms te boemerig bij een cd .

Phase staat nu op 0 , wanneer of waarom zou je die op 180 zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ramrodwillem schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 17:31:
Phase staat nu op 0 , wanneer of waarom zou je die op 180 zetten ?
Dat is met een simpele Google toch wel te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Inderdaad .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:36
iemand deze al gezien:
https://www.teufelaudio.n...tima-40-aktiv-p16060.html

Beetje een niche waarschijnlijk , maar voor mij zou het zeer zeker interessant zijn: ja ik wil grote speakers, nee ik wil geen grote versterker of de hoofdprijs voor een stereo versterker betalen waar vaak geen HDMI op zit (wat ik bv mis in de Kombo 62 set) . Het lijkt erop dat dit namelijk een beetje is wat ik zoek. Maar eens in de gaten houden... kan ik ze gewoon op mijn Onkyo mini setje aansluiten en de TV via HDMI.

van de andere kant..voor de meerprijs van +- 300 euro moet misschien ook wel een leuke compacte stereo versterker met cd te krijgen zijn (maar dan waarschijnlijk weer zonder hdmi) }:|

[ Voor 18% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-12-2016 10:48 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 09:14
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Google Cast te gebruiken op de Raumfeld serie?
Speakers zijn voorzien van de laatste firmware, app is ook up-to-date.
Krijg het echter niet voor elkaar om Google Cast te activeren...

Het zijn nieuwe speakers, vrijdag geleverd, dus zonder externe antenne.

Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/hk6epi0pp/Screenshot_20161217_111414.png
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/my56x1qfx/Screenshot_20161217_111436.png
Afbeeldingslocatie: https://s28.postimg.org/k2s3q6mfx/Screenshot_20161217_111425.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjuhh
  • Laatst online: 26-04 09:14
Gisteren is firmware 1.60.1 uitgekomen waarmee bovenstaand probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:25
Iemand inmiddels ervaring met Google cast op een raumfeld speaker? Ik hem sinds een kleine week een Raumfeld sounddeck, maar ik vind het maar instabiel.

Casten werkt op zich prima met Spotify op mijn android mobiel, maar als ik daarna de TV aanzet, schakelt ie over naar de HDMI input (wat op zich prima is). Zit je net een paar minuten TV te kijken valt het geluid uit omdat de sounddeck terugschakelt naar de "raumfeld" input, wat dan weer Google cast is.

De spotify player is gestopt daar die neem ik aan doorkreeg van de raumfeld dat de input veranderde. Afijn geen geluid dus van de TV. Schakel je de input weer terug naar HDMI (via de controller app dan wel remote), kun je weer even van het TV geluid genieten om vervolgens weer terug te vallen op de input "raumfeld". Wederom geen geluid meer dus. Dit blijft zo doorgaan tot ik de Google cast service uitzet op de raumfeld. Dan blijft het TV geluid werken. Zelfs als ik Google cast weer aanzet.

Lijkt er dus een beetje op dat na 1 malig gebruik van de Google cast de service het spoor bijster is. Ik zal nog eens kijken of het wel "goed" werkt als ik eerst via Spotify de cast verbinding verbreek, maar zou het systeem er niet gebruikers vriendelijker door maken :(

Systeem draait op de laatste versie 1.60.1

Iemand ook als eens via DLNA naar een Raumfeld muziek ofzo gestreamd? Bij mij lijkt het geheel niet te werken. Probeerde het via de Emby mediaserver app op Android, waarbij Emby de sounddeck wel ziet via DLNA, maar dus niet lijkt te kunnen aansturen. Naar mijn SONOS speakers (Play1 en Play 5) werkt het wel feilloos.

Geluidskwaliteit van de sounddeck is verder wel goed overigens, maar als ie zo buggie blijft werken stuur ik hem terug. Ook maar eens zien waar support mee terug komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascoa341
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:25
Bij mij werkt het wel goed voorzover ik het heb getest. Wel met Deezer in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:25
Je hebt ook een sounddeck of een andere Raumfeld aan je TV gekoppeld via HDMI? Deezer of Spotify maakt lijkt mij dan niet uit, maar als je daarna TV kijkt blijft het goed gaan en je dus de input van de TV blijft behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 10:58
Ik ben ook bezig met de aanschaf van een home cinema systeem. Gezien de goede verhalen over Teufel (en de kortingsactie >:) ) heb ik besloten die speakers eens te proberen. Hoewel ik graag de Ultima 40 surround zou willen zijn de surroundspeakers toch echt te flink voor mijn huiskamer. Ik heb daarom het plan opgevat de Ultima 40 mk2 als front speakers aan te schaffen. Subwoofer laat ik voorlopig nog even wat het is. Ik zit nog met 2 vragen waar advies erg welkom zou zijn:

- Ik ben dus nog op zoek naar wat subtielere surround speakers. Ik zat te denken aan Dali Fazon Mikro. Heeft iemand die combi? Of hebben mensen andere subtielere satellietspeakers icm de ultima 40, voor een budget van maximaal 150 p/stuk?
- Vinden jullie een center nodig? Er zal ongeveer 2 m tussen de front speakers zitten.

Verder moet ik nog een receiver aanschaffen, maar met behulp van dit topic zal ik wel iets vinden wat goed werkt. Ik begrijp dat dat niet het meest gevoelige deel van zo'n set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:32
stat schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 09:18:

- Vinden jullie een center nodig? Er zal ongeveer 2 m tussen de front speakers zitten.
De center is de belangrijkste speaker imo bij 5.1, zeker van dezelfde serie ook halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 10:58
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:21:
[...]
De center is de belangrijkste speaker imo bij 5.1, zeker van dezelfde serie ook halen.
OK dank, doe ik dat. Mocht het niet bevallen kan het toch altijd terug, mooie service is dat.

Edit: en besteld.

Voor de receiver leun ik richting een Denon AVR-X1300W, veel features, audyssey en multiroom (wel alleen voor analoog, maar dat is niet erg in mijn geval).

Alleen die surroundspeakers vind ik nog wel een lastige keuze. Zal ook eens gaan luisteren.

[ Voor 30% gewijzigd door stat op 11-01-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb van de week de nieuwe Trios 5.1 set 'M' besteld en hoop hem snel binnen te krijgen: https://www.teufelaudio.n...ios-5.1-set-m-p16090.html

Heeft iemand hier ervaring met deze set? Ik kan alleen een paar Duitse reviews vinden. Heb zelf geen ervaring met Teufel, maar vorige week de brandstore in Amsterdam bezocht en even naar de Wunderbar en de Cinebar 52 THX geluisterd, en het klonk mij goed in de oren. En deze set was een van de weinige die voldoet aan m'n wensen:
  • 5.1 met DTS ondersteuning (heb nu een playbar die dit mist)
  • draadloos naar sub en satelliet speakers
  • chromecast ondersteuning (niet build-in, maar wel mogelijk met Raumsfeld connect of gewoon met een Chromecast verbinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
Heb eindelijk de kans en tijd gehad om mijn Raumfeld Soundbar, gekocht tijdens de Black Friday deals, aan te sluiten. Echter vrees ik dat de Sub niet helemaal in orde is. Als ik deze draadloos verbind met de Soundbar dan komen er echt ontzettende klappen, ruis en bonken vanuit de tweeters, alsof er een ontzettende vervuiling op het signaal zit (ook al speelt de soundbar zelf niet eens iets af.

Zodra ik de sub verbind via een simpel rca kabeltje is er geen vuiltje aan de lucht, en speelt de sub netjes mee met de soundbar.

Hebben anderen ook problemen ervaren met het draadloos aansturen vd sub?

Sowieso morgen maar eens contact opnemen met de klantenservice, heb ook het idee dat de sub al een keer retour is gekomen want de kartonnen doos was ook al niet meer 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoalster
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-05 14:52
Teufel heeft nu ook een Ultima 40 5.1 speakerset uitgebracht waarvan de rear speakers en de sub draadloos zijn! Erg handig voor mensen met een vrouw die niet van kabels houdt!
De prijs vind ik wel wat hoog. Hij is 350 euro duurder dan de bedrade versie.
Hier een link: https://www.teufelaudio.n...eless-5.1-set-p16345.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Heeft er iemand ervaringen met de Teufel Ultima 20 MK2?
Deze gaan zo nu en dan voor onder de 200 euro per paar wat ze aanmerkelijk goedkoper maakt.

Ik ben opzoek naar een setje boekenplank speakers en ben dus met name benieuwd hoe deze zich weerhouden tegen de Zensor 1, A25, Q-Accoustics3020 en eventueel de MA Bronze.

Oftewel heeft iemand dit setje al is vergeleken?

What-Hifi is niet heel erg enthousiast over deze speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Whathifi prijst meestal alles, ook al is het niet zo best. Dus wellicht zegt dat wat over de teufel:p De BA A25 gebruik ik als rears. Ik heb ze wel eens als fronts aangesloten om muziek mee te luisteren en ik was verbaasd over het geluid! Velen malen beter als mijn Jamo S606 die ik toentertijd had. Volgens mij kosten de BA A25 nog geen € 100 per stuk. Daar val je je echt geen buil aan.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 20:10
Op de Facebok pagina van Teufel las ik vd week dat de store in Amsterdam inmiddels gesloten is ;w

https://www.teufelaudio.n...442/vw_name-download.html

Jammer, ik wou binnenkort nog even langs gaan om te luisteren naar de Ultima 40 en de Theater 500 sets. Heeft iemand ervaring met de laatste t.o.v. de Ultima 40? Is de Theater 500 het prijsverschil waard? De totale ruimte waarin ik luister is zo'n 38 vierkante meter waarvan het akoestisch gebruikte gebied zo'n 20 vierkante meter.

Het verstand zegt dus: Ultima 40. Het kleine kind in mij zegt: Theater 500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 02-05 16:25
Oh jammer zeg. Ben nog steeds blij met m'n Ultima 40 en heb nu ook een Teufel Mediadeck.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
Heb nu een paar maanden de Raumfeld Soundbar , het geluid is prima , wel merk je nu meer dan ooit het verschil in geluid van de programma's , zelfs het verschil tussen diverse microfoons in 1 programma .

Ik wel wel een soort van een probleem met dit systeem , ik moet om de 3 weken ongeveer de soundbar van de stroom halen omdat mijn presets en andere knoppen op mn A.B het niet meer doen ...., daarna weer de A.B koppelen aan de soundbar en het werkt weer voor een paar weken , iemand hier ook last van ?

Verder vindt ik de aantal instellingen van de equalizer erg beperkt , kan het geluid vaak niet 100% naar mn zin instellen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:26
ramrodwillem schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:59:
Heb nu een paar maanden de Raumfeld Soundbar , het geluid is prima , wel merk je nu meer dan ooit het verschil in geluid van de programma's , zelfs het verschil tussen diverse microfoons in 1 programma .

Ik wel wel een soort van een probleem met dit systeem , ik moet om de 3 weken ongeveer de soundbar van de stroom halen omdat mijn presets en andere knoppen op mn A.B het niet meer doen ...., daarna weer de A.B koppelen aan de soundbar en het werkt weer voor een paar weken , iemand hier ook last van ?

Verder vindt ik de aantal instellingen van de equalizer erg beperkt , kan het geluid vaak niet 100% naar mn zin instellen .
Ik heb sinds vorig jaar ook de raumfeld soundbar en ben erg tevreden. Zelf gebruik ik de AB niet want heb de soundbar via HDMI ARC aangesloten. Voor muziek gebruik ik google cast via mijn smartphone. Equalizer is inderdaad vrij beperkt maar voor mij ruim voldoende.

Hoop dat Raumfeld ondersteuning gaat bieden voor rear speakers net als sonos maar dan wel een goede implementatie!

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
-Zelf gebruik ik de AB niet want heb de soundbar via HDMI ARC aangesloten

Heeft dat dan nog voordelen tegenover HDMI TV naar de soundbar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-04 21:22

Apache

amateur software devver

Ik zou zelf de "Centerspeaker T 500 C 16" willen bestellen voor de vorige versie van de theater 500 set, omdat daar de center underpowered is.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste