Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-05 09:59
Ik heb nu de Raumfeld Stereo M en de Cubes,
De Cubes geven nu een veel aangenamer geluid, maar dat komt met name door de kamerindeling/akoestiek. De Stereo M was misschien wat overkill voor mijn woonkamer 8)7 Maargoed, op de groei gekocht.

Over het algemeen zeer te spreken over de kwaliteit.

Ik heb nog wel heel sporadisch last van een 'vastlopers'. De Raumfeld stopt er dan gewoon spontaan mee. Heeft iemand daar ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:46
ramrodwillem schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:15:
-Zelf gebruik ik de AB niet want heb de soundbar via HDMI ARC aangesloten

Heeft dat dan nog voordelen tegenover HDMI TV naar de soundbar ?
De soundbar springt automatisch aan als de TV aan gaat en anders om. Je hebt de AB van de soundbar dan bijna niet meer nodig. De rest bedien ik met smartphone (spotify, google cast, radio).

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 06:11
EDIT: nevermind, bleek een misverstand

[ Voor 91% gewijzigd door kibber op 24-04-2017 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
Ik heb ook nieuwe apparatuur aangeschaft, gister heb ik met een boorhamer gaten naar de kruipruimte geboort voor de 2.5mm speaker kabels en wil deze op 5 mei aanleggen.

Apparatuur:

Marantz SR6011
Teufel Consono 35 MK3 5.1
4x Onkyo SKH-410

5.1.4 setup gaat het worden.

Deze versterker gekocht voor het gebruik van dolby atmos en eventueel later upgraden naar zwaardere speakers.

De versterker is ff wat te sterk voor de speakers, maar als ik ze niet volluit zet (wat niet de bedoeling is, ik limit de max volume op de versterker) moet het goed gaan, en eventueel voor de toekomst kan ik nog upgraden naar de ultima's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:03

FeaR

In GoT we trust

p0nts schreef op zondag 30 april 2017 @ 07:33:
De versterker is ff wat te sterk voor de speakers, maar als ik ze niet volluit zet (wat niet de bedoeling is, ik limit de max volume op de versterker) moet het goed gaan, en eventueel voor de toekomst kan ik nog upgraden naar de ultima's.
Zo'n vaart loopt het niet met vermogen. Je hoeft op dat vlak zeker geen limiet in te stellen. Sterker nog, het is de vraag hoe veel vermogen er over blijft als je negen speakers actief aan gaat sturen. Grote kans dat je dan onder de 80 Watt uitkomt per kanaal (er van uitgaande dat je daar naar gekeken hebt). Dat is overigens allemaal geen probleem aangezien je met normaal gebruik al een handvol Watt genoeg hebt. De kans dat je oren eerder de limiet aangeven dan de speakers is zeer groot.

Grotere speakers zijn per definitie niet lastiger aan te sturen, dus ook dat hoeft geen probleem te zijn in de toekomst.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
FeaR schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:06:
[...]

Zo'n vaart loopt het niet met vermogen. Je hoeft op dat vlak zeker geen limiet in te stellen. Sterker nog, het is de vraag hoe veel vermogen er over blijft als je negen speakers actief aan gaat sturen. Grote kans dat je dan onder de 80 Watt uitkomt per kanaal (er van uitgaande dat je daar naar gekeken hebt). Dat is overigens allemaal geen probleem aangezien je met normaal gebruik al een handvol Watt genoeg hebt. De kans dat je oren eerder de limiet aangeven dan de speakers is zeer groot.

Grotere speakers zijn per definitie niet lastiger aan te sturen, dus ook dat hoeft geen probleem te zijn in de toekomst.
Bedankt voor je antwoord, dit stelt me nog meer gerust omdat ik me hier toch wel een beetje zorgen om maakte haha.

Nee, verder niet naar gekeken hoeveel watt er over bleef met het gebruik van alle 9n speakers, hoewel ik niet wist dat het vermogen naar beneden gaat naar maten er meer speakers worden aangesloten.

Hoewel de 4 atmos speakers natuurlijk met het afspelen van muziek en/of een film zonder atmos ondersteuning niet aan zullen gaan (correct me if I'm wrong).

[ Voor 9% gewijzigd door p0nts op 30-04-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 20:52
Sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Teufel speaker systeem.

2 weken geleden in het bezit gekomen van de serie 8 thx select m 11000 subwoofer en dit weekend de set uitgebreid met 6x 550 FCR speakers... Wow wat een geluid!!👌😎

Voorheen altijd 5.1 gedraaid en draai nu 7.1 en dat is al een behoorlijk verschil!Ga ook 9.1 eens proberen speakers genoeg nu haha.😀
Als ik over een tijdje mijn plafond aangepast heb ga ik voor 7.1.4.

Heb altijd JBL gehad en super tevreden geweest over het geluid maar dit blaast mijn JBL's echt helmaal weg...
Deze gaan dus stilletjes ook de verkoop in.

Ik ga weer filmpje kijken 😎😎

PSN: SmokeInTheFaceNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuzzNL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-05 13:57
smokeintheface schreef op zondag 30 april 2017 @ 23:16:
Sinds kort ook de gelukkige eigenaar van een Teufel speaker systeem.

2 weken geleden in het bezit gekomen van de serie 8 thx select m 11000 subwoofer en dit weekend de set uitgebreid met 6x 550 FCR speakers... Wow wat een geluid!!👌😎

Voorheen altijd 5.1 gedraaid en draai nu 7.1 en dat is al een behoorlijk verschil!Ga ook 9.1 eens proberen speakers genoeg nu haha.😀
Als ik over een tijdje mijn plafond aangepast heb ga ik voor 7.1.4.

Heb altijd JBL gehad en super tevreden geweest over het geluid maar dit blaast mijn JBL's echt helmaal weg...
Deze gaan dus stilletjes ook de verkoop in.

Ik ga weer filmpje kijken 😎😎
Het kan bijna niet anders maar kan het kloppen dat jij die mooie maple monster sub bij mij hebt opgehaald? Zoveel mensen zullen er niet recent zo'n ultieme set bij elkaar hebben gekregen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

p0nts schreef op zondag 30 april 2017 @ 19:24:
[...]
Nee, verder niet naar gekeken hoeveel watt er over bleef met het gebruik van alle 9n speakers, hoewel ik niet wist dat het vermogen naar beneden gaat naar maten er meer speakers worden aangesloten.
Hoe meer speakers er aan worden gesloten (en actief aan worden gestuurd) des te minder houdt je per kanaal over. Logisch aangezien alles door slechts één voeding aan wordt gestuurd en die zit op een gegeven moment aan zijn max.

Helaas hebben ze op soundandvision.com nog niet de SR6011 getest. Wel de SR7011, maar die dan ook weer niet met negen kanalen aangestuurd. Wel met twee, vijf en zeven. Hier het beeld wat een receiver (die een serie hoger is) doet met belasting op steeds meer kanalen:
Two channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 138.7 watts

Five channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 104.9 watts

Seven channels driven continuously into 8-ohm loads:
0.1% distortion at 75.1 watts
Tel daar nog twee kanalen bij op en je houdt nog wat minder over. Maar nogmaals, no worries want 70 Watt is nog steeds behoorlijk volume in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
FeaR schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:42:
[...]

Hoe meer speakers er aan worden gesloten (en actief aan worden gestuurd) des te minder houdt je per kanaal over. Logisch aangezien alles door slechts één voeding aan wordt gestuurd en die zit op een gegeven moment aan zijn max.

Helaas hebben ze op soundandvision.com nog niet de SR6011 getest. Wel de SR7011, maar die dan ook weer niet met negen kanalen aangestuurd. Wel met twee, vijf en zeven. Hier het beeld wat een receiver (die een serie hoger is) doet met belasting op steeds meer kanalen:

[...]

Tel daar nog twee kanalen bij op en je houdt nog wat minder over. Maar nogmaals, no worries want 70 Watt is nog steeds behoorlijk volume in de huiskamer.
Thx voor de informatie! Hoogst waarschijnlijk zullen het voornamelijk 5 speakers zijn tot er een atmos film/serie afgespeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokeintheface
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 20:52
ScuzzNL schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:00:
[...]

Het kan bijna niet anders maar kan het kloppen dat jij die mooie maple monster sub bij mij hebt opgehaald? Zoveel mensen zullen er niet recent zo'n ultieme set bij elkaar hebben gekregen 😉
guilty as charged ;) :Y

PSN: SmokeInTheFaceNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
p0nts schreef op maandag 1 mei 2017 @ 07:53:
[...]

Thx voor de informatie! Hoogst waarschijnlijk zullen het voornamelijk 5 speakers zijn tot er een atmos film/serie afgespeeld wordt.
Fear, enig idee of het een probleem is dat ik de speakerkabels naderhand heb schoongemaakt met water omdat ze van top tot teen onder de drap zaten van de kruipruimte?

Ik heb na het drogen gelijk de uiteinden 2cm weggeknipt, zou het dan goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

p0nts schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:34:
[...]

Fear, enig idee of het een probleem is dat ik de speakerkabels naderhand heb schoongemaakt met water omdat ze van top tot teen onder de drap zaten van de kruipruimte?

Ik heb na het drogen gelijk de uiteinden 2cm weggeknipt, zou het dan goed moeten gaan?
Als de kabel van binnen goed is (mogelijk lastig te controleren als het geen doorzichtige kabel is) dan is er niets aan de hand. Het is de mantel maar, je hebt de kern nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
FeaR schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:02:
[...]

Als de kabel van binnen goed is (mogelijk lastig te controleren als het geen doorzichtige kabel is) dan is er niets aan de hand. Het is de mantel maar, je hebt de kern nodig.
Mantel is onbeschadigd gebleven, ik was alleen bang voor de uiteinden (corrosie ofzo?) dus vandaar dat ik er 2cm afgeknipt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Nu rest mij nog de vraag, de speakers kunnen 4, 6 en 8 ohm aan. (Teufel Cortono 5.1)

Op hoeveel ohm kan ik de versterker het beste zetten? Ik zie dat 8ohm default is maar hij kan 4-16 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

p0nts schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:13:
[...]
Mantel is onbeschadigd gebleven, ik was alleen bang voor de uiteinden (corrosie ofzo?) dus vandaar dat ik er 2cm afgeknipt heb.
Als je na die twee centimeter gewone schone nette kabelkern tegen kwam is er niets aan de hand en heb je gedaan wat je kon doen. Corrosie zie je wel op koper, daar krijgt het een heel ander kleurtje van.
p0nts schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:06:
Nu rest mij nog de vraag, de speakers kunnen 4, 6 en 8 ohm aan. (Teufel Cortono 5.1)

Op hoeveel ohm kan ik de versterker het beste zetten? Ik zie dat 8ohm default is maar hij kan 4-16 aan.
Speakers fluctueren in weerstand over het gehele frequentiebereik. Dit kan van enkele Ohm in de lagere frequenties zijn tot tientallen in de hogere frequenties. Alleen geven veel fabrikanten alleen de nominale weerstand op. Teufel geeft de weerstand (impedantie) op als "4 - 8 Ohm" oftewel een waarde die je bij het gros van de speakers zal zien. Hoe die weerstand zich ontwikkel over het bereik kan je hier niet uit afleiden, dat kan alleen door te meten.

Aan de kant van de receiver is het ook anders dan je denkt. De receiver is namelijk niet in te stellen tot 16 Ohm, maar 8 Ohm. En dat dan in stappen van 2 in "4 Ohm", "6 Ohm" en "8 Ohm (default)".

In dit geval zou ik de receiver lekker op default 8 Ohm laten staan aangezien de waarde die Teufel op geeft niets exotisch is. Waarbij ik overigens van mening ben dat 8 Ohm altijd de beste optie is. Het is namelijk niet zo dat als je de receiver instelt op 4 Ohm dat deze opeens meer vermogen gaat leveren. Integendeel, de receiver levert dan net wat minder zodat deze niet over de flos gaat als er opeens te veel geleverd moet worden. idee daarachter is goed alleen in de gemiddelde huiskamer ga je die grens toch niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
FeaR schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:56:
[...]

Als je na die twee centimeter gewone schone nette kabelkern tegen kwam is er niets aan de hand en heb je gedaan wat je kon doen. Corrosie zie je wel op koper, daar krijgt het een heel ander kleurtje van.

[...]

Speakers fluctueren in weerstand over het gehele frequentiebereik. Dit kan van enkele Ohm in de lagere frequenties zijn tot tientallen in de hogere frequenties. Alleen geven veel fabrikanten alleen de nominale weerstand op. Teufel geeft de weerstand (impedantie) op als "4 - 8 Ohm" oftewel een waarde die je bij het gros van de speakers zal zien. Hoe die weerstand zich ontwikkel over het bereik kan je hier niet uit afleiden, dat kan alleen door te meten.

Aan de kant van de receiver is het ook anders dan je denkt. De receiver is namelijk niet in te stellen tot 16 Ohm, maar 8 Ohm. En dat dan in stappen van 2 in "4 Ohm", "6 Ohm" en "8 Ohm (default)".

In dit geval zou ik de receiver lekker op default 8 Ohm laten staan aangezien de waarde die Teufel op geeft niets exotisch is. Waarbij ik overigens van mening ben dat 8 Ohm altijd de beste optie is. Het is namelijk niet zo dat als je de receiver instelt op 4 Ohm dat deze opeens meer vermogen gaat leveren. Integendeel, de receiver levert dan net wat minder zodat deze niet over de flos gaat als er opeens te veel geleverd moet worden. idee daarachter is goed alleen in de gemiddelde huiskamer ga je die grens toch niet bereiken.
bedankt weer voor de gedetailleerde uitleg, ik zag wel dat de onkyo's 6ohm zijn en niet variabel 4-8 dus denk dat ik de versterker op 6ohm ga zetten.

http://www.eu.onkyo.com/d..._SKH-410_datasheet_EN.pdf

Nominal Impedance 6 Ohms

Anoniem: 272753

Iemand ervaring met Teufel Cinesystem Trios "5.1-Set M"?
Is de connectivity goed?
Hoe is het geluid?
Is de prijs kwaliteit goed?

Ben aan het twijfelen tussen dit systeem of een systeem van Denon of Sonos.

Hoor graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Anoniem: 272753 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:21:
Is de connectivity goed?
Hoe is het geluid?

Hier ben ik ook erg benieuwd naar! Wil deze set misschien vrijdag aanschaffen.

Ik zag in dit topci dat @Trebor hem afgelopen januari heeft gekocht. Misschien kan hij ons een korte review geven?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik heb de set na een paar weken teruggestuurd. Tot dan toe gebruikte ik een Sonos Playbar + Sub + 2x Play:1, maar ik ergerde me aan het gebrek aan HDMI, DTS, en Chromecast ondersteuning. De Teufel leek een volwaardige 5.1 set met draadloze sub en satelliet speakers. Toch was ik hier minder tevreden mee dan met m'n Sonos 5.1 opstelling:
  • de sub, satelliet speakers en standaarden vond ik minder mooi (maar dat is persoonlijk)
  • de bas van de sub vond ik ver beneden de maat
  • voor de chromecast ondersteuning heb je de Raumfeld Connect nodig. Dat apparaat is supertraag op het onwerkbare af
  • je moet handmatig schakelen tussen de verschillende inputs met de afstandbediening (NVIDIA Shield TV, normale TV, BluRay, etc) en dat is flink irritant
Onlangs heb ik de Sony HT-ST 5000 gekocht. Geen rear speakers, maar een super krachtige sub, Dolby Atmos, ingebouwde Chromecast en hij pakt automatisch de juiste input, dus je hoeft niet zelf te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Trebor schreef op maandag 20 november 2017 @ 14:00:
Ik heb de set na een paar weken teruggestuurd. Tot dan toe gebruikte ik een Sonos Playbar + Sub + 2x Play:1, maar ik ergerde me aan het gebrek aan HDMI, DTS, en Chromecast ondersteuning. De Teufel leek een volwaardige 5.1 set met draadloze sub en satelliet speakers. Toch was ik hier minder tevreden mee dan met m'n Sonos 5.1 opstelling:
  • de sub, satelliet speakers en standaarden vond ik minder mooi (maar dat is persoonlijk)
  • de bas van de sub vond ik ver beneden de maat
  • voor de chromecast ondersteuning heb je de Raumfeld Connect nodig. Dat apparaat is supertraag op het onwerkbare af
  • je moet handmatig schakelen tussen de verschillende inputs met de afstandbediening (NVIDIA Shield TV, normale TV, BluRay, etc) en dat is flink irritant
Onlangs heb ik de Sony HT-ST 5000 gekocht. Geen rear speakers, maar een super krachtige sub, Dolby Atmos, ingebouwde Chromecast en hij pakt automatisch de juiste input, dus je hoeft niet zelf te schakelen.
Bedankt voor je bericht! Vooral puntje 2 schrikt af (de sub), al ben je de eerste die ik hoor die vindt dat deze ver onder de maat is.

Hoe moeilijk deed Teufel over het terugsturen? Op de site staat dat dat binnen 8 weken kan. Als dat zonder gezeur van hun kant mogelijk is dan durf ik de gok wel te wagen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trebor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Totaal niet moeilijk. Het spul werd netjes opgehaald, en een paar dagen later had ik m'n geld terug. Ik had inderdaad ook niet eerder gehoord dat mensen ontevreden waren over de sub. Misschien had ik een slecht exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een jaar of 10 geleden een leuke set gekocht bij Teufel, ook via dit topic toen gevonden. 5.1 power edition met decoder erbij en een sub van een kilo of 7, garantie was zelfs 8 of 10 jaar, goede support en fantastisch product. Prijs was toen rond de 275,- inclusief verzending vanuit Duitsland.

Als ik nu naar de prijzen kijk lijkt het wel of ze echt gigantisch veel duurder zijn geworden in vergelijking met andere merken en het verschil tussen deze merken 10 jaar geleden. Het was destijds echt een merk van bang for your buck als je naar de prijs keek en wat je daarvoor terug kreeg.

Het lijkt of ze nu een stuk bekender zijn geworden en ook maar echt de volle mep zijn gaan vragen voor hun sets. Zijn hun producten nou echt 10 keer beter geworden of is alleen de prijs 10 keer omhoog gegaan? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Anoniem: 272753 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:21:
Is de connectivity goed?
Hoe is het geluid?

Ik weet niet of je momenteel al een besluit genomen hebt, maar ik heb bovenstaande set gisteren binnen gekregen en zonet even een review geschreven: productreview: Teufel Cinesystem Trios review door Jimmy J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022321

Teufel is idd wat duurder geworden, maar qua kwaliteit absoluut niet beter. Eerder achteruit.

Heb nog een Raumfeld stereo m, waar ik zeer tevreden over ben.
Wilde deze misschien vervangen voor de Teufel stereo m(3 e generatie).

Dus (voor in de keuken) eerst de Teufel one m besteld.
Mooie speaker, gigantisch geluid alleen kreeg hem met geen mogelijkheid gekoppeld aan de WiFi, en als dat al lukte stopte hij er om het half uur mee.

Probleemloos teruggestuurd, Teufel kwam met het voorstel een Raumfeld Expand mee te sturen en een nieuwe one m.

Prima service en alles werkt nu.

Na aantal dagen hoor ik tijdens zware bass tone iets trillen / rammelen.
Misschien iets in de keuken?.
Ik til de speaker op om deze te verplaatsen en hoor opeens van alles rollen in de speaker. Alsof er losse schroefjes in liggen.

Dus nummer twee ook retour. Nu ben ik liefhebber van Teufel, maar mijn vertrouwen is dusdanig geschaad, dat ik mijn 2 generatie Raumfeld stereo m niet weg doe.

Teufel gaat een derde one m opsturen, als deze weer defect gaat ben ik bang dat ik geen Teufel producten meer aanschaf.

Moet gezegd worden dat de vervoerder GLS een niet al te beste keuze is.
(piepschuim in doos beide keren gescheurd)
Voorheen was UPS een veel betere vervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:13
Voor mijn woonkamer kijk ik nu ook naar staande speakers en vind ik de ultima 40 MK2 van Teufel wel plaatjes op diverse afbeeldingen. Is voor mij nu ook zeker een optie om aan te schaffen, echter heb ik tijdens de bouw van de woonkamer niet echt rekening gehouden met kabels die naar / van tv meubel richting de spekers gaan.

Nu zag ik de Ultima 40 MK2 active ook, maar begrijp ik uit het verhaal nou goed dat deze alsnog een kabel heeft lopen van de ene speaker naar de andere en dat dus t.o.v. een externe receiver / versterker geen echte meerwaarde heeft?

Nu ik dan toch bovenstaande vraag open heb staan, in hoeverre kan de stereo opstelling zorgen voor goed geluid bij films/series? Een 5.1 goedkoop setje zoals ik nu heb staan in een andere woonkamer, is eigenlijk niks qua geluid en wordt zelden gebruikt. Zijn er bijv. ook mogelijkheden om de set later draadloos uit te breiden met speakers achterin de woonkamer?

[ Voor 24% gewijzigd door RudyL op 10-01-2018 14:08 ]

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Hoe ervaren jullie de Ultima MK 40 MK 2 geluids surround set vergeleken andere geluidssets?
In de stad hier zijn ze skeptisch en noemen ze het "veel marketing" net als boze.
Maar niet veel soeps..

Is dit gewoon concurrentie weg praten of zit hier wat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022321

Heb inmiddels de derde one m binnen. Geluid is fantastisch en werk (nóg) ;).
Alleen hapert hij af en toe met afspelen.

Snap ook de host functie niet. Heb er een Raumfeld Expand tussen moeten zetten anders bleef alleen de host het doen, in dit geval de Stereo m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-05 22:23
Reconhell schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:20:
Hoe ervaren jullie de Ultima MK 40 MK 2 geluids surround set vergeleken andere geluidssets?
In de stad hier zijn ze skeptisch en noemen ze het "veel marketing" net als boze.
Maar niet veel soeps..

Is dit gewoon concurrentie weg praten of zit hier wat in?
Heb de set nu zon 2 maanden staan i.c.m. denon x1400avr

Geluid is prima, kan goed laag, midden tonen spectrum vind ik niet enorm breed maar valt zeker niet tegen in deze prijscstegorie. Hoge tonen zijn top, niet schel.

Het probleem vond ik de afstelling via mijn denon versterker.

De sub kan goede bass weergeven, maar ik vind hem niet makkelijk in te stellen.

Het ene moment denk ik hem goed te hebben ingesteld, blijkt deze weer enorm te dreunen tijdens een actiescene op bluray.

Maar mits je deze set voor een goede prijs kan krijgen zou ik hem zeker kopen. Ik had hem zelf voor €750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
misterd11 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 01:09:
[...]

Heb de set nu zon 2 maanden staan i.c.m. denon x1400avr

Geluid is prima, kan goed laag, midden tonen spectrum vind ik niet enorm breed maar valt zeker niet tegen in deze prijscstegorie. Hoge tonen zijn top, niet schel.

Het probleem vond ik de afstelling via mijn denon versterker.

De sub kan goede bass weergeven, maar ik vind hem niet makkelijk in te stellen.

Het ene moment denk ik hem goed te hebben ingesteld, blijkt deze weer enorm te dreunen tijdens een actiescene op bluray.

Maar mits je deze set voor een goede prijs kan krijgen zou ik hem zeker kopen. Ik had hem zelf voor €750.
ik had hem voor 888 de surroundset destijds (3 jaar geleden) en extra 2 vloer speakers voor 399
(boekenkast luidprekers verkocht voor 100 of 150 weet ik niet meer, want 7.1 was teveel of ze kwamen slechter uit de test)

Hoe heb jij de bass afgesteld ik heb dit probleem ook namelijk, Hij staat bij mij op Auto, met sensitivity op max of min (geen idee, want ik kan niet zien hoe die op max of min staat....)
en dan bass 35 tot 50% open van de stipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Reconhell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:32:
[...]

ik had hem voor 888 de surroundset destijds (3 jaar geleden) en extra 2 vloer speakers voor 399
(boekenkast luidprekers verkocht voor 100 of 150 weet ik niet meer, want 7.1 was teveel of ze kwamen slechter uit de test)

Hoe heb jij de bass afgesteld ik heb dit probleem ook namelijk, Hij staat bij mij op Auto, met sensitivity op max of min (geen idee, want ik kan niet zien hoe die op max of min staat....)
en dan bass 35 tot 50% open van de stipjes.
Ik heb al die denon automatische bende uitgezet. Sub zelf staat op 0db versterking(50% van de draaiknop), en de versterker zelf staat op -6db. Als ik de sub harder zet vind ik hem veels te sterk aanwezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
misterd11 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:12:
[...]

Ik heb al die denon automatische bende uitgezet. Sub zelf staat op 0db versterking(50% van de draaiknop), en de versterker zelf staat op -6db. Als ik de sub harder zet vind ik hem veels te sterk aanwezig!
Kan ik me heel goed voorstellen. Heb jij de sub US 2110/1 SW ? Volgens mij hebben ze de sub in de loop van de jaren vervangen in de surroundset.

Bij mij zit namelijk de knoppen:
On - Auto
0 -180 Phase
Auto level - low - mid - high
En dan de draaiknop

Heb jij ook die auto level? want vraag me af hoe je ziet welke stand die staat

En wanneer je zegt de versterker staat zelf op -6 db dat volg ik niet helemaal. Je kunt toch 1 maal - of + decibel in de receiver zelf zetten voor de sub. of heb jij dat nog eens apart op je sub?

[ Voor 12% gewijzigd door Reconhell op 18-01-2018 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterd11
Reconhell schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:43:
[...]

Kan ik me heel goed voorstellen. Heb jij de sub US 2110/1 SW ? Volgens mij hebben ze de sub in de loop van de jaren vervangen in de surroundset.

Bij mij zit namelijk de knoppen:
On - Auto
0 -180 Phase
Auto level - low - mid - high
En dan de draaiknop

Heb jij ook die auto level? want vraag me af hoe je ziet welke stand die staat

En wanneer je zegt de versterker staat zelf op -6 db dat volg ik niet helemaal. Je kunt toch 1 maal - of + decibel in de receiver zelf zetten voor de sub. of heb jij dat nog eens apart op je sub?
Sub is op versterker in te stellen maar ook nog eens op de sub zelf. Ik heb denk een andere sub want ik kan ook de Hz'en instellen op de sub zelf met een draaiknop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1030823

Ik heb 16-10-2017 een consono 35 mk3 set incl. statieven besteld. Na lang mailen van mijn kant (zelf hoor je niets van ze) heb ik eindelijk via een deel zending op 22-11-2017 mijn speakers gekregen maar nog geen statieven .
Na ik denk bijna 10 mails vanaf mijn kant krijg ik alleen als antwoord het is druk. maar toen kreeg ik mail dat ze waarschijnlijk in week 51 werden gestuurd en dan na kerstdagen zou krijgen....... en we raden het al NIETS.
Weer gemaild en wat denk je ...pppff ze hebben het druk. het is nu 19-01-2018 en zijn dus 4 maanden verder en nog niets gehoord wanneer wel komt . Ik wilde nog meer bij ze bestellen tenminste dat was het plan nog in oktober vorig jaar, maar nu echt nooit meer en raad en dan ook niemand aan....of je moet je setje pas volgend jaar helemaal compleet willen gebruiken

En nu maar hopen dat er niets stuk gaat :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-04 20:04

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Sorry voor de bump! maar zat met een vraagje. :)
Heb nu sinds een weekje of twee een Teufel One S en nondeju! wat een geluid uit zon klein dingetje!
Maar afijn, ik heb dus een Philips HTL5140B/12, als die het doet is het een prima dingetje! ik merk alleen wel dat ik echt heel hard op power ben achteruitgegaan. Ben altijd een Bose 321 2.1 setje gewend geweest bij mn ouders.. Nu begin ik mn soundbar wel een beetje zat te raken want iedere keer, klapt mijn subwoofer een seconde eruit op willekeurige momenten. alsof die eventjes zn connectie verliest maar kan hem niet verbinden aan de soundbar met een kabeltje, want het is alleen een draadloze subwoofer. Nou zit ik dus stevig te twijfelen aan de Varion 5.1 set met een T10 subwoofer (wil deze dan combineren met de speciale Teufel muurbeugel voor de TV en speakers) en de Impaq en streamer van Teufel. of de Ultima 40 Surround. deze speakers zijn wel een heel stuk groter en minderstrak tegenover de Varion. maar kan de Varion set wel tippen tegenover de Ultima 40 set? is iemand hier bekend mee? ik kom namelijk niet echt heel ver met reviews van de Varion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:55
Is de Teufel One S op een televisie aan te sluiten? Ik ben op zoek naar speakers voor in mijn woonkamer. Ik twijfel tussen 2x Teufel One S of een Sonos Beam. Misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar voor mij gaat het wel tussen die twee. Ik zal er voornamelijk muziek op af spelen en af en toe dus ook bij films, bij gewone tv heb ik niet echt behoefte aan een extra geluidsbron. Voordeel van de Teufel vind ik dat het makkelijker is (i.v.m. handzamer) om één van de twee even los te koppelen en deze te gebruiken op m’n dakterras, maar voorwaarde is dus wel dat je ze kan aansluiten op een televisie.

Alvast bedankt. Als er iemand ervaring heeft met de verschillen in geluidskwaliteit tussen Teufel en Sonos hoor ik dat ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 19:00
Xander25 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:18:
Is de Teufel One S op een televisie aan te sluiten? Ik ben op zoek naar speakers voor in mijn woonkamer. Ik twijfel tussen 2x Teufel One S of een Sonos Beam. Misschien niet helemaal een eerlijke vergelijking, maar voor mij gaat het wel tussen die twee. Ik zal er voornamelijk muziek op af spelen en af en toe dus ook bij films, bij gewone tv heb ik niet echt behoefte aan een extra geluidsbron. Voordeel van de Teufel vind ik dat het makkelijker is (i.v.m. handzamer) om één van de twee even los te koppelen en deze te gebruiken op m’n dakterras, maar voorwaarde is dus wel dat je ze kan aansluiten op een televisie.

Alvast bedankt. Als er iemand ervaring heeft met de verschillen in geluidskwaliteit tussen Teufel en Sonos hoor ik dat ook graag.
Kort antwoord: nee dat kan niet
Lang antwoord: ja het kan wel, als je televisie Bluetooth output ondersteund wel (laatste LG tv’s bijvoorbeeld). Je kan dan wel problemen krijgen met met vertraging in het geluid. Tweede optie is de aux ingang gebruiken. Technisch gezien kun je de hoofdtelefoon uitgang van je tv gebruiken of met een optisch naar 3.5mm kabel gebruiken. Je moet je dan wel afvragen of je fatsoenlijk stereo geluid uit je speakers krijgt.

Deze speakers zijn er gewoon niet voor gemaakt, een Sonos beam juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 23:06
Sinds een paar dagen eigenaar van een Teufel soundbar van Raumfeld. Prachtig ding!

[ Voor 47% gewijzigd door Gruijters op 18-07-2018 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-03 20:55
Ik zit met een aardig dilemma. Ik heb de Denon AVR-X1400H receiver voor een prachtige prijs kunnen halen dankzij cadeaukaart MM en zelf wat bij te leggen. Mijn bedoeling was om een nice home cinema ervaring te gaan maken voor mijn woonkamer met uiteindelijk 7.2 en Atmos als het even kan. Ik heb al flink zitten kijken naar merken zoals ELAC, Klipsch, Revel etc en het zijn prachtige speakers, maar ik heb ze alleen nog niet gehoord.

Toen viel mijn oog op de Teufel Ultima 40 MK4 5.1 set. 800 euro bij Teufel zelf nu. Nu kan ik voor een hele nice prijs aan twee MK2 towers komen tweedehands, een jaartje in gebruik geweest. 245 en dan wordt hij nog bezorgd ook. Het shitte is, er zit geen bon meer bij en dus bye bye 12 jaar garantie. Ik kan ook voor 160 aan de rears komen en op die manier wordt het kostenplaatje een stuk aantrekkelijker. De sub en center moeten dan alleen nieuw los gekocht worden. Al kan ik denk ik wel een tijdje zonder sub eerst want de MK2 produceren aardig wat bass lees ik.

Ze zijn nu dicht anders zou ik het hun vragen, maar er is geen manier om garantie alsnog te krijgen zonder bon je? En is het risico te groot om dit te doen? Dingen kunnen kapot gaan. En laat ik nou behoorlijk veel pech tot nu toe hebben met audio apparatuur, vooral headphones.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 22-07-2018 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 21:44
Ik zou de sub dan niet los bij teufel kopen, shop dan bij svs voor een pb1000 of beter.
Sub mag van ander merk zijn aan laag zit geen klankleur, alst maar hard en diep kan en een svs doet dat stukken beter dan teufel subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-05 17:24
Als hij inlogt op de website van Teufel kan je bij je bestellingen toch alle facturen downloaden?
Of kan je die dingen tegenwoordig ook al in een fysieke winkel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Goofy1978 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 17:05:
Ik zou de sub dan niet los bij teufel kopen, shop dan bij svs voor een pb1000 of beter.
Sub mag van ander merk zijn aan laag zit geen klankleur, alst maar hard en diep kan en een svs doet dat stukken beter dan teufel subs.
Goede tip!

Ik heb wat Duitse reviews gelezen en daarin zeggen ze dat de bass eigenlijk zelfs overmeestert op deze speakers, dus er zal het een en ander aan de settings van de Denon gedaan moeten worden, maar dat zal geen probleem moeten zijn.
Dalike schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:17:
[...]

Als hij inlogt op de website van Teufel kan je bij je bestellingen toch alle facturen downloaden?
Of kan je die dingen tegenwoordig ook al in een fysieke winkel kopen?
De verkoper vertelde mij dat de factuur in het oude huis van zijn overleden vader had moeten zijn maar ze hebben het niet gevonden. Ik heb er eigenlijk niet verder over doorgevraagd. Hij liet me ook weten dat de kabels er wel bij zitten.

Ik denk er nog even goed over na allemaal. Zulke dingen nooit te snel beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 19:15
devilsnight schreef op zondag 22 juli 2018 @ 15:32:
Ik zit met een aardig dilemma. Ik heb de Denon AVR-X1400H receiver voor een prachtige prijs kunnen halen dankzij cadeaukaart MM en zelf wat bij te leggen. Mijn bedoeling was om een nice home cinema ervaring te gaan maken voor mijn woonkamer met uiteindelijk 7.2 en Atmos als het even kan. Ik heb al flink zitten kijken naar merken zoals ELAC, Klipsch, Revel etc en het zijn prachtige speakers, maar ik heb ze alleen nog niet gehoord.
Ik heb een Denon AVR-X2400H icm een Teufel Ultima 40 :P Ben er erg blij mee (voor wat het waard is)...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
YoshiBignose schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:51:
[...]

Ik heb een Denon AVR-X2400H icm een Teufel Ultima 40 :P Ben er erg blij mee (voor wat het waard is)...
Ok, dus als ik voor de speakers zou gaan dan kan ik wel bij jou terecht voor instellingen om de bass wat lager te krijgen? Uiteraard afwachten of ik zelf ook vind dat het overmeesterend is. Misschien wel helemaal niet. Ik hou van een goede bass, moet alleen niet dreunen en zeker niet andere geluiden op de achtergrond brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
devilsnight schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:32:
[...]

Ok, dus als ik voor de speakers zou gaan dan kan ik wel bij jou terecht voor instellingen om de bass wat lager te krijgen? Uiteraard afwachten of ik zelf ook vind dat het overmeesterend is. Misschien wel helemaal niet. Ik hou van een goede bass, moet alleen niet dreunen en zeker niet andere geluiden op de achtergrond brengen.
Uhmm nee denk het niet, ben niet zo'n audiofiel eigenlijk haha. Ik heb die microfoon gebruikt voor het afstellen, maar m'n bass staat echt bijna uit want dat ding is veel te extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
YoshiBignose schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Uhmm nee denk het niet, ben niet zo'n audiofiel eigenlijk haha. Ik heb die microfoon gebruikt voor het afstellen, maar m'n bass staat echt bijna uit want dat ding is veel te extreem.
Damn, echt zo erg dus he? Ik ben ook verre van een audiofiel hoor, haha. Normaal gesproken had ik of een kant en klare set of gewoon de headphones maar dat laatste kan gewoon echt niet met spectaculaire films of games, absoluut niet. Dus gewoon puur een kwestie van de bass setting omlaag en dat zal al een boel helpen? Mooi. Als ik echt teveel twijfel dan kan ik nog altijd de speaker nieuw aanschaffen bij Teufel en volop uitproberen. Maar hoe goed is hun service echt? Het klinkt super natuurlijk, 8 weken uitproberen en terugsturen zonder problemen, maar gaat het echt ook zo?

by the way, als de bass echt zo erg is, dan heb je eigenlijk helemaal geen sub nodig voor films toch? Of zou dat voor een home cinema setup wel een merkbaar gemis zijn?

[ Voor 8% gewijzigd door devilsnight op 22-07-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
devilsnight schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:40:
[...]

Damn, echt zo erg dus he? Ik ben ook verre van een audiofiel hoor, haha. Normaal gesproken had ik of een kant en klare set of gewoon de headphones maar dat laatste kan gewoon echt niet met spectaculaire films of games, absoluut niet. Dus gewoon puur een kwestie van de bass setting omlaag en dat zal al een boel helpen? Mooi. Als ik echt teveel twijfel dan kan ik nog altijd de speaker nieuw aanschaffen bij Teufel en volop uitproberen. Maar hoe goed is hun service echt? Het klinkt super natuurlijk, 8 weken uitproberen en terugsturen zonder problemen, maar gaat het echt ook zo?

by the way, als de bass echt zo erg is, dan heb je eigenlijk helemaal geen sub nodig voor films toch? Of zou dat voor een home cinema setup wel een merkbaar gemis zijn?
Nou dat is ook wat ik interessant vond. Ik heb de bass op m'n speakers wat verhoogd en dat klonk helemaal niet slecht. Als ik de lage tonen eruit haalde en de subwoofer wat harder deed vond ik het niet per se beter klinken. Uiteindelijk een beetje een middenweg gekozen :P Maar ik ben niet zo'n type van keiharde bass en ik woon in een appartement en die sub richt naar beneden dus ik wil de buren ook niet boos hebben. Anyway ik ben er verder heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Filmlaag komt makkelijk onder 20hz een vloerstaander haalt dat nooit.
Een goede sub zal dus erg veel toevoegen bij films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Goofy1978 schreef op zondag 22 juli 2018 @ 20:59:
Filmlaag komt makkelijk onder 20hz een vloerstaander haalt dat nooit.
Een goede sub zal dus erg veel toevoegen bij films.
Helder! Een sub zal dus een must zijn.

Ander iets. Ik heb de Ultimate 40 Aktiv gehoord en dat klonk verdomd nice. Gewoon één speaker. Is deze qua geluidskwaliteit te vergelijken of minder/beter dan de Mk2? Dan krijg ik toch een soort van idee zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-04 23:06
Gruijters schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 23:20:
Sinds een paar dagen eigenaar van een Teufel soundbar van Raumfeld. Prachtig ding!
Nu zo'n 4 weken in gebruik en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Ik heb voorheen bijna 10 jaar gebruik gemaakt van de Logitech Z-5500 (5.1 set), maar ik wilde toch afscheid nemen van de vele kabels en een wat goedkoop ogende set voor in de woonkamer. Mijn vriendin wilde niet mee werken aan gigantische vloerstaanders dus ik moest gaan voor een compromis waarbij design ook belangrijk was. Mijn oog viel op de Soundbar van Raumfeld (met name de witte). Na een lange tijd wikken en wegen, toch maar overstag gegaan.

Het bestellen was kinderspel en de levertijd bedroeg zo'n 5 dagen inclusief weekend. Ik heb de soundbar in de 'sale' gekocht voor 999 euro. Volgens mij is er bij Teufel continue een soort van een actie en zou je nooit meer moeten betalen dan 1000 euro voor dit systeem.

Aansluiten is een piece of cake; HDMI middels ARC/CEC aangesloten en de subwoofer welke draadloos is, achter de bank gezet met de woofers naar beneden gericht.

Eerste indruk was met name: wennen. Ik kwam van een 5.1 set, dus ik was al wel iets gewend. Toch wilde ik het een eerlijke kans geven, met name dat het qua design wel een hele flinke vooruitgang was tov de Z-5500. Daarnaast was mijn eerste indruk zeker niet slecht wat de soundbar qua geluid produceerde.

Na wat getweak gedurende de weken en het kijken van meerdere films/series, moet ik zeggen dat ik erg onder de indruk ben van de bar. Het geluid is zeer vol, gedetaileerd en ruimtelijk. Vooral van dat laatste geniet ik steeds maar weer. Het film kijken zorgt echt voor een bioscoop ervaring, waar vooral de gigantische subwoofer zorgt voor een extra ervaring. Mijn buren zullen er niet altijd even blij mee zijn... Het virtuele surround geluid is niet te vergelijken met een losse 5.1 set, maar ik moet zeggen dat ik het niet echt mis.

Mijn muziekvoorkeur is met name gebasserd op hardere dance muziek en daar voldoet de soundbar ook prima aan. Het verschil tov mijn vorige set is met name dat de details zijn toegenomen. Ik hoor nu elementen die ik eerder niet heb gehoord.

Al met al ben ik zeer tevreden en zou deze soundbar ook zeker aanraden. Ik twijfelde vooraf sterk tussen de Sonos/Heos en Teufel, maar gezien het complete plaatje ben ik blij met mijn keuze.

teufel soundbar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 22:49

AngryAngel

Veni Vidi Vici

Heb de theater 500 gekocht.
.
man man wat een geluid
alleen al in stereo zonder sub klinkt het al voel en dynamisch.
je hoort nu echt heel heel duidelijk verschil tussen lossy en lossless geluid.

Aankoop van het jaar.

Hij vervangt mijn trouwe teufel motiv 6 set. als iemand daarin geinteresseerd is, let me know.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 16:51
AngryAngel schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 17:03:
Heb de theater 500 gekocht.
.
man man wat een geluid
alleen al in stereo zonder sub klinkt het al voel en dynamisch.
je hoort nu echt heel heel duidelijk verschil tussen lossy en lossless geluid.

Aankoop van het jaar.

Hij vervangt mijn trouwe teufel motiv 6 set. als iemand daarin geinteresseerd is, let me know.
Omdat je heel specifiek benoemd: alleen al in stereo zonder sub klinkt het al voel en dynamisch. Mag ik vragen welke versterker je hiervoor gebruikt ?

Een maat van me, die ook de Theater 500 heeft met een Yamaha RX-V677 (HTR-6067), ben ik zwaar onder de indruk van het geluid in 5.1. Maar toen we muziek afspeelde via youtube met de versterker in stereo, viel het geluid (met name de bass) weer erg tegen.

Zelf heb ik de Teufel Ultima 40 MK3 op het oog (en ik weet dat de sub tegenvalt, gaat tot 37 hz, maarja vrouwlief bepaald budget ;)). Voor films alle vertrouwen in deze set met bijvoorbeeld de Denon AVR-X1400H (of beter de AVR-X2400H ?)

Ik lees alleen zoveel negatieve dingen over de stereo setting op de 5.1 en 7.1 receivers dat ik nog geen enkele knoop heb door durven hakken. (Dit is ter vervanging van een harman kardon 5.1 set met AVR141en 4 x 3-weg satelietjes)

Groet,
John

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb de oude 500 5.1 set een jaar of 6 draaien, sinds kort uitgebreid naar 5.1.4 Teufel atmos speakers met de 15% kortingsactie van enkele weken geleden..
Zowel met films, tv of tuner prima geluid met de 5.1 instellingen. Zet mijn versterker, een Pioneer sc-lx801 nooit op stereo.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Audyssey (denon en marantz)dipt de speakers 5db bij 2000hz omdat daar meestal de crossover van de tweeters zit.
Met Audyssey uit klinkt het hoog iets sprankelender voor muziek idd.
Of je moet de app kopen dan kun je bijvoorbeeld tot 300hz vlak inregelen en daarboven niets laten doen, dan heb je het beste ook voor muziek wel te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
BenEco schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:04:
Heb de oude 500 5.1 set een jaar of 6 draaien, sinds kort uitgebreid naar 5.1.4 Teufel atmos speakers met de 15% kortingsactie van enkele weken geleden..
Zowel met films, tv of tuner prima geluid met de 5.1 instellingen. Zet mijn versterker, een Pioneer sc-lx801 nooit op stereo.
Wat u hier zegt is dat muziek luisteren in 5.1 setting gewoon goed klinkt ? Zo had ik er nog niet naar gekeken. Was in de veronderstelling dat dat juist minder goed klonk dan de "ouderwetse" stereo manier van naar muziek luisteren. (Ik kan met zekerheid zeggen dat muziek luisteren op mijn harman kardon in welke setting dan ook niet om aan te horen is :) Bass bromt en dreunt op een hele nare manier)

AMD 64 3200+, MSI K8N Neo2 Platinum, nForce 3 Ultra, 2 x 512MB Kingston pc3200, 200Gb Maxtor Sata +120 GB Maxtor , X800pro @ X800XT-PE, Samsung 213 T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@FlitzZ Muziek luisteren is persoonlijk maar in stereo komt het geluid in mijn 5.1 opstelling van voren (via 2 front zuil speakers) terwijl op 5.1.4 je er midden in zit. Als alles goed is ingeregeld dan klinkt dit vind ik persoonlijk beter, ook op lage volumes. Heb wel 4 Teufel T500F zuil speakers i.p.v. small rear speakers. Omdat deze 4 speakers prima laag spelen vult de sub alleen low bass aan.

[ Voor 13% gewijzigd door BenEco op 25-10-2018 21:37 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlitzZ
BenEco schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:33:
@FlitzZ Muziek luisteren is persoonlijk maar in stereo komt het geluid in mijn 5.1 opstelling van voren (via 2 front zuil speakers) terwijl op 5.1.4 je er midden in zit. Als alles goed is ingeregeld dan klinkt dit vind ik persoonlijk beter, ook op lage volumes. Heb wel 4 Teufel T500F zuil speakers i.p.v. small rear speakers. Omdat deze 4 speakers prima laag spelen vult de sub alleen low bass aan.
Helder, dank je wel.
Ik heb in de woonkamer helaas niet genoeg ruimte, dus sowieso boekenplank speakers achter. Groter dan de Ultima 40's is ook uitgesloten door de bazin des huizes.

De T500F zijn wat beter dan de Ultima 40's maar hoop dat ik daar in mijn relatief kleine woonkamer niks van zal merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngryAngel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-04 22:49

AngryAngel

Veni Vidi Vici

FlitzZ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Omdat je heel specifiek benoemd: alleen al in stereo zonder sub klinkt het al voel en dynamisch. Mag ik vragen welke versterker je hiervoor gebruikt ?

Een maat van me, die ook de Theater 500 heeft met een Yamaha RX-V677 (HTR-6067), ben ik zwaar onder de indruk van het geluid in 5.1. Maar toen we muziek afspeelde via youtube met de versterker in stereo, viel het geluid (met name de bass) weer erg tegen.

Zelf heb ik de Teufel Ultima 40 MK3 op het oog (en ik weet dat de sub tegenvalt, gaat tot 37 hz, maarja vrouwlief bepaald budget ;)). Voor films alle vertrouwen in deze set met bijvoorbeeld de Denon AVR-X1400H (of beter de AVR-X2400H ?)

Ik lees alleen zoveel negatieve dingen over de stereo setting op de 5.1 en 7.1 receivers dat ik nog geen enkele knoop heb door durven hakken. (Dit is ter vervanging van een harman kardon 5.1 set met AVR141en 4 x 3-weg satelietjes)

Groet,
John
Ik heb een Marantz 5008 versterker. En ik had de speakers nog maar slechts enkel aangesloten.
Ik vond het echt heel goed klinken.

Never argue with a fool, he'll take you down to his level and beat you with experience...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Mochten er (net als ik) mensen twijfelen over de ultima 40's MK2 vs MK3, de MK2's zijn nu wel heel scherp geprijst met de black friday deals (€ 666,00)

Ik als beginnende vloerstaander gebruiker gaat de gok wagen aangezien het per definitie al een enorme verbetering is t.o.v. mijn huidige sateliet 5.1. Volgens duitse fora zit er wel wat verschil tussen de mk2 en mk3, maar dat verschil ga ik vermoedelijk toch niet horen :)

groet,
John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:24

r.marijnissen

sapphire512mb

Wat zouden jullie doen als je deze keuze had?
Aangesloten op leuke Denon of yamaha.

Teufel theather 500 5.1 set.

Of

Deze 500 set maar dan zonder de achterste speakers en daarvoor in de plaats 2x ultima mk3 zuilen.

Ofwel 2x500 zuil, center, woofer, 2x ultima mk3.

Misschien niet nodig maar als het kan voor bijna zelfde geld?

Vind de theather 500 5.1 een mooie set al is de ultima 5.1 al erg goed wat ik er van lees op vele hifi test sites.

Maar beter dan bijvoorbeeld set dali,s?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:30 ]

• devilsnight
FlitzZ schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:39:
Mochten er (net als ik) mensen twijfelen over de ultima 40's MK2 vs MK3, de MK2's zijn nu wel heel scherp geprijst met de black friday deals (€ 666,00)

Ik als beginnende vloerstaander gebruiker gaat de gok wagen aangezien het per definitie al een enorme verbetering is t.o.v. mijn huidige sateliet 5.1. Volgens duitse fora zit er wel wat verschil tussen de mk2 en mk3, maar dat verschil ga ik vermoedelijk toch niet horen :)

groet,
John
Prijs per paar is 333 zie ik op de site. Dat is wel gestoord goedkoop. Heb je dus voor 333 twee van die monsters in je woonkamer staan.

https://www.teufelaudio.n...a-40-mk2-2017-p12805.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
devilsnight schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:57:
[...]

Prijs per paar is 333 zie ik op de site. Dat is wel gestoord goedkoop. Heb je dus voor 333 twee van die monsters in je woonkamer staan.

https://www.teufelaudio.n...a-40-mk2-2017-p12805.html
"Monsters". Het komt er bij mij nog niet echt uit :( Ook nog te weinig tijd gehad om er echt voor te gaan zitten helaas. Maar na instellen via Audessey produceren ze bij mij nog even geen bass. Hoog en mid overigens wel heel aangenaam!

Als Sinterklaas niet al te veel tijd in beslag neemt dit weekend hoop ik hem volledig 5.1 aan te kunnen sluiten en er even voor te gaan zitten.

Levering van de complete 5.1 in 2 verschillende shipments. Eerste 2 dagen na bestelling, tweede op dag 3. Niet gek! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FlitzZ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 12:57:
[...]

"Monsters". Het komt er bij mij nog niet echt uit :( Ook nog te weinig tijd gehad om er echt voor te gaan zitten helaas. Maar na instellen via Audessey produceren ze bij mij nog even geen bass. Hoog en mid overigens wel heel aangenaam!

Als Sinterklaas niet al te veel tijd in beslag neemt dit weekend hoop ik hem volledig 5.1 aan te kunnen sluiten en er even voor te gaan zitten.

Levering van de complete 5.1 in 2 verschillende shipments. Eerste 2 dagen na bestelling, tweede op dag 3. Niet gek! :)
Oei. Dan begin ik ook te twijfelen nu, want een sterke bass is wel wat je zou verwachten als je naar wat reviews kijkt. Op dit moment heb ik oude Yamaha speakers met een bass reflex system in de speakers waardoor het echt net klinkt alsof er een subwoofer staat, maar qua hoge tonen is het wel wat doffig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
devilsnight schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:14:
[...]

Oei. Dan begin ik ook te twijfelen nu, want een sterke bass is wel wat je zou verwachten als je naar wat reviews kijkt. Op dit moment heb ik oude Yamaha speakers met een bass reflex system in de speakers waardoor het echt net klinkt alsof er een subwoofer staat, maar qua hoge tonen is het wel wat doffig.
Dat was niet mijn bedoeling. Ik twijfel meer aan mijn eigen "kunde" dan aan die speakers. Het kan niet zo zijn dat er zoveel mensen positieve (bass) ervaringen hebben en ik niet. Dus dit weekend opnieuw de Audessey setup draaien en opnieuw testen (zowel stereo als de 5.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
FlitzZ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:24:
[...]

Dat was niet mijn bedoeling. Ik twijfel meer aan mijn eigen "kunde" dan aan die speakers. Het kan niet zo zijn dat er zoveel mensen positieve (bass) ervaringen hebben en ik niet. Dus dit weekend opnieuw de Audessey setup draaien en opnieuw testen (zowel stereo als de 5.1)
Welke receiver gebruik je? Toevallig net zoals ik de Denon AVR-X1400H? En die black Friday shizzle op hun site, hoe lang duurt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
devilsnight schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:50:
[...]

Welke receiver gebruik je? Toevallig net zoals ik de Denon AVR-X1400H? En die black Friday shizzle op hun site, hoe lang duurt die?
De X2400H en nee, de Black Friday aanbieding is er niet meer. Gaat wel weer komen gok ik. Ze staan nu te koop voor € 749 zo uit m'n hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-05 11:53
FlitzZ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:24:
[...]

Wel als "large" speaker ingesteld, m.a.w. een speaker met vol bereik?
Geen bass herken ik namelijk niet :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk84 op 16-11-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Luuk84 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:56:
[...]

Yep!
En het is niet zozeer "geen" bass, maar heeeeel erg op de achtergrond (zelfs met EQ op + 6 bewegen de woofers amper)

Maar zoals gezegd, hopelijk dit weekend genoeg test uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:07
Luuk84 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:56:
[...]

Let er even op dat "Large" op je Receiver enkel ingesteld dient te worden als je een 2.0 opstelling hebt. Indien je een volledige 5.1 setup hebt dienen ze voor het beste geluid op "Small" te staan.

Zou je LFE te laag zijn, zou ik het probleem eerder zoeken in de crossover frequentie. Deze dient op het aantal hz ingesteld te zijn wat overeenkomt met het laagste bereik van je kleinste speaker.

Overigens is muziek altijd een 2.0 stream, indien je muziek in 5.1 luistert, betekent dat in ieder geval dat je het niet luistert zoals het bedoeld is. Als het bewust is, dan heb ik niks gezegd :)

[ Voor 3% gewijzigd door UTwizard op 16-11-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:24

r.marijnissen

sapphire512mb

Anoniem: 639074 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 00:04:
[...]

Nee, de Dali Rubicon zal iedereen met twee oren hoger aanslaan. :+

Als je die niet bedoelt, beperk de enorme range van Dali dan een beetje en voeg alsjeblieft werkende linkjes toe als je naar "dit/deze" verwijst, want je vragen genereren nu voor iedere behulpzame poster een enigszins overbodige zoektocht. ;)
Sorry bedoel dali,s als:
Oberon 5 of zensor 7
Oberon 3 boekenplank speakers achter
Dali vocal als center.
Wel zelfde budget doel ik minder dan €1500 5.1 set of in die richting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
FlitzZ schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 17:09:
[...]

Yep!
En het is niet zozeer "geen" bass, maar heeeeel erg op de achtergrond (zelfs met EQ op + 6 bewegen de woofers amper)

Maar zoals gezegd, hopelijk dit weekend genoeg test uurtjes :)
Na het inregelen het subwoofer level 3db hoger zetten, of je kan ook nog dyn eq erbij aan doen dan heb je een overvloed aan bas normaal gesproken. :)
Of LFE+Main aanzetten dan speelt de sub ook altijd mee met de fronts die op large staan.
Zuivere bas klinkt anders dan een pc speakerset met bijpassende bonkdoos, het kan ook gewenning zijn.
Dat de woofers bijna niet bewegen is normaal, dat is alleen bij zeer lage tonen onder de 20 hz dan zie je de subwoofer wel goed bewegen maar teufel subs halen dat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Goofy1978 op 16-11-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Goofy1978 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 18:14:
[...]

Na het inregelen het subwoofer level 3db hoger zetten, of je kan ook nog dyn eq erbij aan doen dan heb je een overvloed aan bas normaal gesproken. :)
Hieronder omschrijf je denk ik mijn "probleem". Want de bass klinkt gewoon heel anders. Ik ben niet zo zeer op zoek naar "dreun me van mijn stoel af" bass :)
Of LFE+Main aanzetten dan speelt de sub ook altijd mee met de fronts die op large staan.
Zuivere bas klinkt anders dan een pc speakerset met bijpassende bonkdoos, het kan ook gewenning zijn.
Dat de woofers bijna niet bewegen is normaal, dat is alleen bij zeer lage tonen onder de 20 hz dan zie je de subwoofer wel goed bewegen maar teufel subs halen dat niet.
"Verpest" door de sub in de auto en die van de pc speakerset. Het opnieuw leren luisteren is wel een hele interessante, dank u!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlitzZ
Update: Complete 5.1 zojuist aangesloten en 4 van de 8 Audyssey stappen gedaan en even snel getest.

Na wat testen kwam er beter geluid uit de Ultima 20's dan uit de 40's.. Klein vermoeden dat ik de draden niet helemaal goed (volledig?) heb aangesloten in de banaanstekkers die bij het teufel pakket zaten.

Morgen maar eens proberen door speakerdraad direct in receiver + speakers te doen.

Mocht dit het zijn. Excuus voor mijn post hierboven dat ik geen bass uit m'n Ultima 40's kreeg. (als dit het is ga ik me toch wel licht schamen denk ik zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Sluit ook goed plus op plus aan enzo anders speelt het uit fase dan heb je ook geen bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Iedereen maakt fouten en zelfs zulke basic dingen kan je een keer over het hoofd zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Just a heads up!

Op Teufel audios site staan de BF deals nog. Nog steeds 333 voor die MK40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:44

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Verzoek

Wil iemand eens voor me testen of de TuneIn stream van radio 538 werkt over Raumfeld? Sinds een week of 3 doet het niks meer bij me.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Huigie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:32:
Verzoek

Wil iemand eens voor me testen of de TuneIn stream van radio 538 werkt over Raumfeld? Sinds een week of 3 doet het niks meer bij me.
Net even getest. Werkt bij mij ook niet. Zie wel de titel die nu afgespeeld wordt.maar hij blijft laden/bufferen. Zelfde bij Radio Veronica bijvoorbeeld. 3FM werkt dan weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 19:44

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Ok, thx, geen lokaal probleem dus.

Specs

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Alleen radio 2 speelt af bij mij. De andere radiozenders willen echt niet spelen. Maar dit is niet nieuw, dit is al heel lang zo. Ik hoop dat daar een keer een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Goedemiddag,
Ik heb eens setje ultima 40s gekocht als vervanging van mijn oude magnat needles.

Nu heb ik een pioneer vsx 422 receiver met volgens de specs : 130watt aan 6 ohm en 100 watt aan 8 ohm.

Heb ik hiermee voldoende sap om de ultima 40s te voeden?

Groet Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Capirex65 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:21:
Goedemiddag,
Ik heb eens setje ultima 40s gekocht als vervanging van mijn oude magnat needles.

Nu heb ik een pioneer vsx 422 receiver met volgens de specs : 130watt aan 6 ohm en 100 watt aan 8 ohm.

Heb ik hiermee voldoende sap om de ultima 40s te voeden?

Groet Patrick
Je hebt alles al besteld dus test het. Bij Teufel mag je alles retour sturen als het niet bevalt :) Maar dit komt wel goed, ik zou me niet te blind staren op specificaties. Sowieso niet omdat een receiver opgegeven altijd meer levert dan in de praktijk. Sowieso omdat er creatief wordt gemeten, ik heb het niet nagekeken maar ik gok dat die 130 Watt is bij één kanaal op 1000 Hz en een vervorming van één procent of meer. In de praktijk heb je aan een paar Watt al meer dan voldoende als het niet om exotische speakers gaat met een zeer lage gevoeligheid en/of een extreme weerstand. De Teufel vallen daar niet onder dus ik zie zo geen issues.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 31-12-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Nu online
Dat ik ze al besteld heb kwam eigenlijk omdat ik in de veronderstelling was dat mijn receiver 165 Watt per kanaal is, geen idee hoe ik daarbij kwam, maar bleek dus wat minder te zijn.

Ik ga het gewoon ervaren, dank voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1163682

Hoe bevalt de kombo bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Nu online
Ik heb ze sinds vd week aangesloten staan, de ultima 40 mk2 en eerste indruk is goed, veel vollere klank dan mijn oude vector needles.

Nu alleen in de toekomst de rest van mijn needle 5.1 set nog vervangen door teufel ultima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:33
Vorige week mijn nieuwe soundbar binnengekregen. Ik heb gekozen voor de Duet 2.1 soundbar in de kleur zwart/wit.

Op een vrijdag besteld en de woensdag erna binnengekregen. Alles in prima staat ontvangen en werkt allemaal naar wens.

ben onder de indruk van het geluid dat deze soundbar weet te produceren. heb er een chromecast audio aan gehangen om de bar smart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Nu online
Ik zit nog een beetje in dubio, ze klinken voller dan mijn needles, maar het laag is erg overheersend.

Dit weekend mijn needles met sub weer eens aansluiten en vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Capirex65 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:37:
Ik zit nog een beetje in dubio, ze klinken voller dan mijn needles, maar het laag is erg overheersend.

Dit weekend mijn needles met sub weer eens aansluiten en vergelijken.
Even voor de volledigheid. Zeg jij hier dat het laag van de Ultima 40 MK2 erg overheersd ?
Ik heb ze nu zo'n 2 maanden (de 5.1 set) en moet "alles" uit de kast halen met de Denon 2400 om bass uit de Ultima 40's te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Nu online
Dat bedoel ik ja, het laag overheerst.

Heb Bass op mijn receiver op - 6 staan ofwel laagst mogelijk.

Receiver is een pioneer vsx-422

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Capirex65 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:41:
Dat bedoel ik ja, het laag overheerst.

Heb Bass op mijn receiver op - 6 staan ofwel laagst mogelijk.

Receiver is een pioneer vsx-422
Oke thanks. Dan ga ik met mijn receiver even langs de winkel, want bij mij staat Bass op +6
Niet dat ik echt ontevreden ben met het geluid (muziek luisteren in 5.1) maar vind het raar dat iedereen praat over overheersende bass en ik het tegenovergestelde ervaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:47
FlitzZ schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Oke thanks. Dan ga ik met mijn receiver even langs de winkel, want bij mij staat Bass op +6
Niet dat ik echt ontevreden ben met het geluid (muziek luisteren in 5.1) maar vind het raar dat iedereen praat over overheersende bass en ik het tegenovergestelde ervaar :)
Hoe je speakers opgesteld staan kan ook enorm veel invloed hebben. Als we bij ons naar muziek luisteren is het geluid in de zetel zeer goed (niet te veel, maar ook niet te weinig bas), maar als je op een andere locatie gaat staan is de bas overdreven aanwezig. Bij een film is dit nog meer het geval. Misschien kan je ook zo een beetje experimenteren. (ik heb de ultima 40 mk2's nu zo'n 5 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Nu online
Ik heb uiteindelijk toch besloten om ze retour te zenden.

Nu weer luisterend naar mijn opnieuw ingeregelde vector needle 5.1 set, klinkt toch eigenlijk nog steeds goed, maar mis het laag van de zuiltjes bij stereo weergave.

Het laag wat dus bij de ultimas weer teveel aanwezig was.

Dus eerst maar eens beraden wat te doen, wellicht toch maar doorsparen voor een mooi dali of B&W setje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Even weer wat leven in dit topic.

Voor het nieuwe huis maar eens gaan winkelen bij Teufel.
In het huidige huis heb ik me moeten "behelpen"met een denon sound base. Beter dan TV geluid, maar dat is het dan ook. Dus voor de nieuwe woonkamer moest er weer "audio" komen. Zuilen ging een stapje te ver voor mijn vrouw, dus ik het een 2.1 set geworden. De boekenplank speakers zijn de MK3 ulitma 20 in wit, en die komen als ultima 20 power combo met een receiver en de T8 sub.

De receiver was voor mij een leuke extra, de set was goedkoper als losse ultima's en een subwoofer. Echter zal deze in de praktijk naar de garage verhuizen. In de woonkamer staat een Denon X1500H te wachten.

Vrij snel na levering viel me al op dat de T8 sub me tegen viel. Zeker in de (eingelijk veel te) grote ruimte waar de set staat. Deze heb ik dus omgeruild voor een T10 sub. De komende tijd maar eens kijken hoe dit speelt.

Voor de studeerkamer mezelf getrakteerd op een set ultima's 40 Active (2017 model). Maar dit zitten nog in de doos momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
De ultima 40 active's staan nu net een paar dagen te spelen, maar merk dat ze qua bas gevoelig zijn voor te dicht in de hoek staan, dan word de bas inderdaad snel te overheersend. staan ze iets verder van de muur ben ik prima tevreden.

In een surround set zou ik inderdaad wel een sub gaan missen, voor het extreme laag in films etc. in muziek mis ik het niet, en daarvoor staan de Ultima's bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 23-09-2019 06:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlitzZ
Anoniem: 639074 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 03:47:
[...]

Vreemd verhaal.
Een speaker van dat formaat moet meer dan genoeg hoorbaar laag kunnen produceren, ook zonder sub.
Als dat niet zo is dan zou ik de gehele setup eens wat beter bekijken. ;)
  • Wat voor receiver??
  • Toonregeling/Audyssey etc.??
  • Klopt de fase aansluiting wel??
  • Is de reflexpoort open of afgesloten??
De diameter van de gebruikte luidsprekerkabel zou geen groot verschil mogen geven, ook niet als die 'slechts' 1mm2 is.
Ik kan zijn post wel beamen eigenlijk. Ook ik ervaar zeer weinig bass uit mijn 40MK2's. Heb er inmiddels wel aan toe gegeven en ervaar muziek prima via 5.1

Denon X2400H
Ingeregeld via Audyssey (4 van de 8 stappen overigens)
fase aansluiting meerdere keren gecontrolleerd, met en zonder de bananenstekkers getest.
Open reflexpoort

ToDo = sowieso nog eens opnieuw audessey instellen, alle 8 de stappen
Uitzoeken / instellen waarom via de CBL/SAT (de ziggo box) er wel een overvloed aan bass is (als mijn dochter tekenfilms kijkt :? ) maar dit is vnl de sub denk ik (ook nog niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:50

Toshirou

Vinyl Surfer

Ik ben van plan om binnenkort de Ultima 40 mk3 halen, mijn woonkamer is 16m2. Zijn deze vloerstaanders te groot voor deze ruimte of kan ik beter kijken naar monitor luidsprekers?

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste