Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reveal!
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:04
Heel veel speakers hebben bij inspelen niet zo veel baat.
Maar de B&W kevlar cones of the speakers in mijn auto die hadden hier wel degelijk baat bij.
Mijn auto speakers hadden in het begin nauwelijks bas, was zelfs al aan het kijken om ze te vervangen.
Na redelijk wat luisteruren zijn ze helemaal los gekomen en hebben ze zelfs veel bas.

Maar goed tegen gestelde is ook waar, ik heb ook speakers waar dit echt nauwelijks iets heeft verandert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 10:06
Zijn er volgers van dit topic die ervaringen hebben met de soundbars van Teufel?

Momenteel heb ik nog een verouderde Yamaha 5.1 set incl. versterker. TV is een Philips 55OLED706 (2021)
Helaas kan ik door de woning lay-out de kabels niet echt mooi simpel wegwerken, dus zit ik te kijken naar een oplossing met in ieder geval draadloze surroundspeakers.

Langere tijd al bekend met Teufel, ervaring is van vele jaren geleden. Eén van de mogelijkheden waar mijn oog op viel is deze: https://teufelaudio.nl/ci...ambition-51-set-106061000

Soundbar met 'Atmos' / hoogtespeakers en de speakers achter draadloos.
In hoeverre moet ik waarde hechten aan het Dolby Atmos labeltje van andere merken. De Teufel heeft wel hoogtespeakers maar geen Atmos. Maakt dat in de praktijk uit?

Mocht er iemand (in het algemeen) bevindingen hebben dan hoor ik dat graag, alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danysuri
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:39
sonsan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:40:
[...]

Ik kan grotendeel met het bericht hierboven mee gaan echter welke Hz je moet instellen voor je speakers hangt er helemaal vanaf welke speakers je hebt.
80 Hz is een veel gebruikte 'standaard' (THX) waarde maar ik zou even kijken wat de laagste frequentie is wat je speaker kan weergeven bij -6db. Die vermenigvuldig je die met 1,5 dan kom je aardig in de buurt.
Ultima 40 5.1 set.
Heel raar dat ik de bas ook niet hoor.

Ik ga even rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
Fronts 45Hz x 1,5 = 67,5Hz
Center 90Hz x 1,5 = 135Hz
Rears 70Hz x 1,5 = 105Hz

Waarden afronden naar boven in je setup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
sonsan schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 19:11:
Fronts 45Hz x 1,5 = 67,5Hz
Center 90Hz x 1,5 = 135Hz
Rears 70Hz x 1,5 = 105Hz

Waarden afronden naar boven in je setup.
Niet helemaal mee eens, beter kom je niet boven 100hz met de subwoofer dan begint ie plaatsbaar te worden.
Een stukje bereik missen is minder storend dan kunnen horen waar je sub staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:57
Dan verschillen wij van mening. Bereik missen is nooit goed.

Heb je wel eens de Acoustimass 10/15 gehoord van Bose? Ik wel en dan weet je heel snel wat het is om een stuk bereik te missen.

[ Voor 52% gewijzigd door sonsan op 14-10-2022 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:37
Precies het topic wat ik zocht :)

Ik zit te kijken naar een Teufel Cubycon 2 set aangevuld met een Denon AVC-X3800h of Sony TA-AN1000.
Wellicht in de toekomst atmos, voor nu niet zo van belang.

Mijn vrouw wil geen grotere speakers en ik wil zelf eigenlijk geen soundbar, misschien is dit de betere gulden middenweg.

Maar mijn vraag is; hoe is het geluid, met inachtneming de kleine speakers, voor muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-05 14:55
Ligt er denk ik ook aan hoe groot de ruimte is. alhoewel kleine speakers best goed kunnen klinken ben ik er van overtuigd dat grotere speakers in dezelfde prijsrange beter klinken.

Ik heb geen ervaring met de Cubycon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:58
brtkpr schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 15:12:
Precies het topic wat ik zocht :)

Ik zit te kijken naar een Teufel Cubycon 2 set aangevuld met een Denon AVC-X3800h of Sony TA-AN1000.
Wellicht in de toekomst atmos, voor nu niet zo van belang.

Mijn vrouw wil geen grotere speakers en ik wil zelf eigenlijk geen soundbar, misschien is dit de betere gulden middenweg.

Maar mijn vraag is; hoe is het geluid, met inachtneming de kleine speakers, voor muziek?
Kijk is naar de kef lsx 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• postbus2000
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 11:18
Onlangs setje TEUFEL THEATER 500S gekocht on de aanbieding. 300 euro. Zit ik naar aanleiding van dit topic even op Teufel te kijken zijn ze weer 450.- euro.
Passieve speakers Het schijnen boekenplank speakers te zijn maar je moet wel een beste boekenplank hebben om deze op te zetten . Groot en zwaar. Wel een mooi geluid. Ik gebruik ze in mijn "hobby hok" . I.c.m. HP laptopje (oude G3 o.i.d.) en Harman Kardon versterker (oud)
Daar ik midden in verhuizing zit verder even geen specs, wel erg blij met deze speakers.
Mooi helder geluid , stevige basis weinig vervorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:49
Ik heb naar aanleiding van mijn goede ervaringen met Teufel op de gok de Definion 3 zuilluidsprekers icm. een Denon DRA-900h receiver laten komen.
We hadden een soundbar van JBL, voor televisie en film prima, maar als je net als mij ook graag muziek in de woonkamer luistert, komt een soundbar vrijwel altijd tekort.
De Definion's zijn groot en loeizwaar (24 kilo ps.) maar mooi om te zien in onze woonkamer. het is de uitvoering met wit front.

Ze klinken echt fantastisch en heel precies. En dat voor alle muzieksoorten. (Ik heb een hele brede smaak).
Deze gaan zeker niet retour naar Berlijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
maDDog83 schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:12:
Ik heb naar aanleiding van mijn goede ervaringen met Teufel op de gok de Definion 3 zuilluidsprekers icm. een Denon DRA-900h receiver laten komen.
We hadden een soundbar van JBL, voor televisie en film prima, maar als je net als mij ook graag muziek in de woonkamer luistert, komt een soundbar vrijwel altijd tekort.
De Definion's zijn groot en loeizwaar (24 kilo ps.) maar mooi om te zien in onze woonkamer. het is de uitvoering met wit front.

Ze klinken echt fantastisch en heel precies. En dat voor alle muzieksoorten. (Ik heb een hele brede smaak).
Deze gaan zeker niet retour naar Berlijn. :)
Maar in films misschien wat minder vanwege missende centerkanaal? Of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maDDog83
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:49
brtkpr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:38:
[...]

Maar in films misschien wat minder vanwege missende centerkanaal? Of valt dat mee?
Voor films is het “wijdse” geluid van een stereo opstelling wel fijn. We hadden eerder dat we moesten wennen met het normale tv kijken.
vooral de stemmen zijn toch iets prettiger als ze uit het midden komen inderdaad.
Maar dat is een afweging geweest en we zijn intussen gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
Is dat een aanrader als vervanger van een degelijke soundbar of 5.1 ?
Ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouflé
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 18:58
brtkpr schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 16:37:
[...]

Is dat een aanrader als vervanger van een degelijke soundbar of 5.1 ?
Ervaring mee?
De kef lx2 is een actieve speaker die alleen stereo geluid kan weergeven. Het presteert beter dan de meeste soundbars (of je moet in een veel hogere prijsklasse zitten), en zeker met een subwoofer erbij. En net zoals een soundbar eenvoudig aan te sluiten dmv hdmi 2.1. Omdat deze speakers niet uit te breiden met meer speakers, is het helaas niet mogelijk om een volledige surround ervaring te krijgen. Mocht je een echte surround ervaring willen krijgen, dan kan je het beste voor een traditionele speaker opstelling kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-05 13:57
sikkwittet schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:22:

Vriendin heeft nooit meer over een soundbar, en dat is voor mij de pure winst van een teufel.

Het is een onbekend merk voor de leek. Het is ook zeker geen sexy merk met allemaal mooie opmeuk dingen...Echter pure bang for your buck. Zelfs de meest hardcore vriendin, die moet dit toch wel toe geven :D
Dat _/-\o_
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste