Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Goedemiddag,

Heeft er iemand misschien ervaringen met de Teufel Theater 500 5.1 Cinema Set?

http://www.teufelaudio.nl....1-set-cinema-p15676.html

Ik zou deze namelijk graag willen aanschaffen maar ken het merk niet zo...

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ladykiller007 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:24:
Goedemiddag,

alvast bedankt
Ik heb deze set gehad samen met een onkyo versterker en die was naar mijn mening iets te licht voor de speakers .
Het was net of de muziek soms niet helemaal los kwam .Echter met film kijken was het een mooie ervaring en het geluid toch wel van goede kwaliteit !

Ik koos er toen voor om een stereo set te kopen voor het geld van mijn huidig apparatuur vandaar de verkoop maar als ik nu weer een home cinema set zou willen kan je deze wel aanraden .

Voor dit geld is het geluid zeer goed en de bouwkwaliteit is hoog .

Ik denk dat hij met een marantz 5008 versterker een mooie belevenis kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladykiller007
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 21:38
Dubbel met Ladykiller007 in "Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic"

[ Voor 94% gewijzigd door FeaR op 27-06-2016 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

alvast bedankt
En, de set al in huis? Uiteindelijk gekozen met de Denon?
Persoonlijk lijkt me de combi vrij saai, beter met een Marantz of Yamaha.
De Denon lijkt me wel een aanrader op de Ultima 40 MK2 surroundset...

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Hier een review met goed geluid van de nieuwe Bamster pro

Een zeer goede speaker met goed en gedetailleerd geluid.
Bas misschien wat minder dan bijv een charge 3

YouTube: Mysterious new prototype speaker - unboxing & first impressions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De "Ultima 40 Mk2" word nu voor 449,- verkocht, koop deze in de bundel met de "Ultima 40 Mk2 "2.0>5.1 uitbreidingsset surround" plus de 10% korting, dan kost deze je nu € 864,97 inclusief verzendkosten.
Ik heb meerdere opties overwogen, maar kwam uiteindelijk toch weer uit op de Teufel gezien m'n budget.
Nu nog een gepaste versterker bij vinden van rond de €300,-, dan kan ik m'n Logitech z680 eindelijk eens vervangen! :-)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
PoLo schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 05:48:
De "Ultima 40 Mk2" word nu voor 449,- verkocht, koop deze in de bundel met de "Ultima 40 Mk2 "2.0>5.1 uitbreidingsset surround" plus de 10% korting, dan kost deze je nu € 864,97 inclusief verzendkosten.
Ik heb meerdere opties overwogen, maar kwam uiteindelijk toch weer uit op de Teufel gezien m'n budget.
Nu nog een gepaste versterker bij vinden van rond de €300,-, dan kan ik m'n Logitech z680 eindelijk eens vervangen! :-)
Zo heb ik de cubycon met leuke korting kunnen krijgen.

300 euro is wellicht iets te weinig voor een versterker die deze speakers deftig zal aansturen.
De Denon xr1200w is wellicht nog interessant, heeft alle netwerk opties en ligt 7 tientjes boven je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
NL_Scratch schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 07:52:
[...]
300 euro is wellicht iets te weinig voor een versterker die deze speakers deftig zal aansturen.
De Denon xr1200w is wellicht nog interessant, heeft alle netwerk opties en ligt 7 tientjes boven je budget.
De versterker lijkt aan m'n eisen te voldoen, dank voor de tip!

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
"plus de 10 % korting". Mis ik wat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:43
Goedemiddag,

alvast bedankt
Ik heb zelf de T500 van Teufel en ben er zeer over te spreken! Ik gebruik deze in combinatie met een aantal Harman Kardon satellieten en voor center en surround en een subwoofer (deze had ik nog staan ;) )

De set klinkt als 2.0 al fantastisch, dus ik denk dat deze 5.1 combinatie zeker goed moet klinken.

Een vriend van me heeft de Ultima 40 gehad, maar de T500 is echt stukken beter. Veel voller geluid en details zijn veel beter hoorbaar. De bass is ook beter uitgebalanceerd bij de T500.

Mooie van Teufel is dat je ze een tijdje op proef kan houden, dus je kunt ook eventueel testen of je wel echt een 5.1 set-up wil.

Succes met beslissen!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

JPtjeeNL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 20:03:
[...]

"plus de 10 % korting". Mis ik wat? :)
Nu voor € 849 incl verzned kosten.
Maar ik zit na alles gelezen te hebben nog wel te twijfelen, heb ik niet voldoende aan de http://www.teufelaudio.nl...-mk2-5.1-set-m-p9477.html ??
Scheelt toch weer wat geld. Wie kan me een tip geven ?

Heb als versterker een Denon X1000, en kijk alleen films.

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
taz10 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:48:
[...]

Maar ik zit na alles gelezen te hebben nog wel te twijfelen, heb ik niet voldoende aan de http://www.teufelaudio.nl...-mk2-5.1-set-m-p9477.html ??

Oh ja, inderdaad. 49 euro verzendkosten. Jemig! Maar goed, het voordeel is dat je wel makkelijk kunt retourneren.

[ Voor 10% gewijzigd door JPtjeeNL op 25-08-2016 08:54 ]

• taz10

taz10

Party Animal

Nou, ik heb even gebeld voor wat informatie.

Die Ultima 40 set is toch wel de beste keuze denk voor mij, maar ............ Hij adviseerde het niet met mijn Denon X1000 deze versterker is waarschijnlijk te licht voor deze set.
Hij adviseerde toch wel een Denon 3000 serie of een Onkyo TXNR646
De system 4 thx set zal geen probleem zijn als ook de columa 300. Maar deze laatste was meer een set voor mensen die ook kiezen voor design.
Tja, na de aanschaf dan van een set is mijn portmonnai wel ff leeg, lol.
Dus ....... Dilemma, of zegt er iemand die Denon X1000 wil best met de Ultima 40 ???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:48

FeaR

In GoT we trust

taz10 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:37:
Hij adviseerde het niet met mijn Denon X1000 deze versterker is waarschijnlijk te licht voor deze set.
Hij adviseerde toch wel een Denon 3000 serie of een Onkyo TXNR646
Wie is "hij" en vooral heb je ook gevraagd waarom de TX-NR646 dan wel Denon X3200W wel zou voldoen? Omdat die opgegeven vermogens meer bij de 150 Watt liggen van de Teufel? Als dat bijvoorbeeld het argument is dan weet je al dat de beste man er eigenlijk geen verstand van heeft. Maar goed, dat is een aanname van mijn kant.

Die twee receivers zijn sowieso al twee modellen die mijns inziens niet echt vergelijkbaar zijn qua prijs en positionering binnen de markt. Ja, de Denon AVR-X1000 is een instapper, maar aan de andere kant zijn de Teufel ook geen bijzondere speakers. Er zijn makkelijkere speakers te vinden dan de Teufel met 4 - 8 Ohm weerstand en een gevoeligheid van 87 dB, maar het maakt ze absoluut niet lastig aan te sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ja dat gaat gewoon goed hoor, zolang je niet op maximaal volume bas demos gaat testen.
Nu heb je er nog een sub bij dus met een crossover op 60 of 80hz met speakers op small hoeft de versterker ook niet zo hard te werken.
Laagweergave vergt het meest voor de versterker.

• taz10

taz10

Party Animal

Oke, duidelijk mensen.
Bedankt voor jullie reactie, Goofy1978 en FeaR !!, ik geloof erin!!
Ik werd ook nog verwezen naar hun website waar ze een overzicht hebben met wat waarbij.
http://www.teufelaudio.nl/av-receiver.html

Maar goed, volgens die lijst wordt de genoemde onkyo ook niet geadviseerd.
Nu, gauw maar eens kijken in Amsterdam dan, dat is mij wel een ritje waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Die lijst is zo te zien een beetje op prijs geselecteerd en bevat alleen de bekendere merken. Nergens staat echt naar welke eisen ze hebben gekeken of waarom een receiver in een bapaalde klasse valt om bij die speaker te horen. En tevens dekken ze zich meteen in dat ze zelfs niets getest hebben en je ook naar lagere klasse kan kijken. Redelijk bullshit lijstje als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-09 22:29
taz10 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 07:48:
[...]

Heb hem net ook besteld. Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief pak je nog eens 2 tientjes, kun je mooi een subwooferkabel oid voor kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Nou, afgelopen zondag dan maar richting Amsterdam gereden, ik wilde ze toch even in het echt zien.
Wat me wel een afknapper bleek was de Studio 4 en de Varion.
Zo op internet lijken het grote speakers maar in het echt is zeker ook die varion echt super klein.

Maar wat een geluid zit er in die Ultima speakers.
Het was zeker de moeite waard en morgen of zo krijg ik ook mijn setje binnen, heb ook een speakerkabelset met subkabel bijgekocht.
En leuk detail, de vriendelijke verkoper had een gutscheincode voor -verzendkosten _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7fh2xchGdxIAUskZQG2Z1yUQ/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HA7oxTZvUDAqv6X8YGuDd6l8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G0g9iQe101L3ZjAIGpwTZKzS/thumb.jpg

Het is er niet groot maar zeker de moeite waard om ff te luisteren.

• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 10:54
Kijk ook even naar 'mijn' versterker, inmiddels vervangen door de Marantz NR 1506 of 1606, ben er erg happy mee. Compact en veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Kijk ook even naar 'mijn' versterker, inmiddels vervangen door de Marantz NR 1506 of 1606, ben er erg happy mee. Compact en veel mogelijkheden.
Gisterenavond alles aangesloten en Captian America gekeken, nu dat was ff echt bioscoop hier in huis.
Maar toch merkte ik dat ik hem niet harder kon zetten mijn Denon X1000, dus vandaag heb verkocht voor 150 euro.
Nu wat wordt het voor versterker ?, tja lastig.
Koop ik ?
  • Denon X2100W - opruiming € 339
  • Denon X3100W - opruiming € 499
  • Yamaha RX-A550 € 399
  • Yamaha RX V481 € 339
  • of toch een
  • Onkyo TX-NR555 € 545
Wie helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Ik vraag me dan echt af of de receiver wel goed in stond gesteld, of je echt op 100% volume zat of dat je mogelijk wellicht semi doof bent.

Als je echt zo hard wilt spelen ga je het met een receiver upgrade niet redden. Zelfs al zou je een receiver vinden die het vermogen op het kanaal verdubbelt dan heb je 3 dB winst. Een gemiddeld persoon ervaart die toename als net hoorbaar. Voor een gevoelsmatige verdubbeling ga je tien keer zo veel vermogen nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

de versterker stond op een moment op 80, harde kon niet, en doof ben ik ook niet, speakers had ik ingesteld met de audigy setup.
tja, heb in ieder geval nu geluid van de tv zelf :) , en ben geniegd nu een yamaha rx-v479 te kopen voor 299,- ga ik er toch wel op vooruit met 150 euro uitgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Het kan ook aan de track/bronbestand liggen dat een film zachter is opgenomen. Het is altijd aan te raden met meerdere bestanden/tracks te testen.

Maar vol uit spelen moet gewoon niet nodig zijn. Ik houd het dan ook op een verkeerde instelling. Audyssey is niet zaligmakend qua meetresultaten. Zelfs XT32 (de hoogste standaard versie) maakt fouten.

Edit:
Pagina 114 van de Nederlandse handleiding zegt dat het volume van 0 naar 98 loopt. Met 80 zat je dus niet aan de max. Kopje verder staat dat je de receiver kan limiteren op stand 60, 70 en 80. Daar zit dus het eerste deel al van het probleem. Al geeft de handleiding aan dat 80 gelijk zou zijn aan 0 dB waardoor ik nog meer fouten verwacht zoals de eerder genoemde Audyssey resultaten of mogelijk een Night Mode die geactiveerd was.

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 03-09-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

oke, helemaal duidelijk verhaal. Het ontbreekt mij dus echt nog wel aan wat receiver kennis.
maar goed , nu maar gewoon de X2100 aanschaffen ? voor 339 euro, of wellicht de yamaha rx-v479. voor 299 ?
of toch een Onkyo TX-NR646 voor 389 euro ?
Daar kan jij denk wel antwoord opgeven :)
FeaR schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 22:20:
Het kan ook aan de track/bronbestand liggen dat een film zachter is opgenomen. Het is altijd aan te raden met meerdere bestanden/tracks te testen.

Maar vol uit spelen moet gewoon niet nodig zijn. Ik houd het dan ook op een verkeerde instelling. Audyssey is niet zaligmakend qua meetresultaten. Zelfs XT32 (de hoogste standaard versie) maakt fouten.

Edit:
Pagina 114 van de Nederlandse handleiding zegt dat het volume van 0 naar 98 loopt. Met 80 zat je dus niet aan de max. Kopje verder staat dat je de receiver kan limiteren op stand 60, 70 en 80. Daar zit dus het eerste deel al van het probleem. Al geeft de handleiding aan dat 80 gelijk zou zijn aan 0 dB waardoor ik nog meer fouten verwacht zoals de eerder genoemde Audyssey resultaten of mogelijk een Night Mode die geactiveerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08-09 16:59
taz10 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:00:
oke, helemaal duidelijk verhaal. Het ontbreekt mij dus echt nog wel aan wat receiver kennis.
maar goed , nu maar gewoon de X2100 aanschaffen ? voor 339 euro, of wellicht de yamaha rx-v479. voor 299 ?
of toch een Onkyo TX-NR646 voor 389 euro ?
Daar kan jij denk wel antwoord opgeven :)

[...]
Of jezelf een paar centen besparen, de handleiding lezen en de instellingen bij langs lopen ;).

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

GmR

Vitamine schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:39:
[...]

Of jezelf een paar centen besparen, de handleiding lezen en de instellingen bij langs lopen ;).
Daar is het te laat voor zo te zien, hij schrijft dat de X1000 al is verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

GmR schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:49:
[...]

Daar is het te laat voor zo te zien, hij schrijft dat de X1000 al is verkocht :)
Klopt helemaal. Maar wel 150 euro in mijn portmonnai, hij was van dec 2012.
Enfin, nu nog een keuze maken , de voordeligste en beste optie natuurlijk, maar dat blijft super lastig.

Ben ff de draad kwijt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verder in Advies gevraagt AVR Receiver i.c.m. Teufel Ultima 40. Crossposten maakt het geheel onoverzichtelijk.

• taz10

taz10

Party Animal

Even voor de ervaringen tot nu toe met mijn Teufel ultima surround set 5.1
Ik heb nu een Yamaha RX-V673 waar ik de set aan heb hangen.
Een maand geleden was ik mij aan het oriënteren en dan vroeg men in de winkel, wat doet u met de set meneer?, waarop ik antwoordde 95% film en daarnaast wat internetradio. Muziek luister ik nooit echt.
Nu, dit moet ik nu dus echt bijstellen.
ik heb 1 film gekeken en verder .......... muziek vanaf de pc gestreamd.
Nu ook weer op de bank met een glas wijn, Glennis Grace op gezet, kippevel. maar ook met een geweldige bas die echt niet ontbreekt!.
Zit je te twijfelden of deze set iets is ? ik zeg gewoon doen !!!!

Mijn ervaring dus is in een woord ....GEWELDIG wat een geluid!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 12:50

Nikeo

Jawelles

Ik vind de Ultima 40 MK2's er erg mooi uitzien maar op bijvoorbeeld kieskeurig zijn de reviews me net iets té lovend. Dat brengt me in verwarring.

Wellicht ben ik overdreven paranoïde hoor. Ik zou ze graag eens beluisteren maar zo vaak kom ik niet meer in Amsterdam vanuit Groningen.

• Tamashiwana
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 13:12
Hierbij mijn ervaring met de Ultima 40 MK2:

Na ooit een Sony DAVS880 gekocht te hebben, bleek ik geen muziek meer thuis te luisteren, alleen op de oude IPOD / Smartphone met Audio Technica headset en in de auto.

Doordat ik dit jammer vond, ben ik jaren geleden opzoek gegaan naar een platenspeler. Hierna heb ik echter de gehele setup thuis vervangen. (Van 5.1 naar 2.0)

In volgorde van aanschaf:

Platenspeler: Technics SL1510 (helemaal laten afstellen, element vervangen voor een Audio Technica FIII (MC)
Versterker: Denon AVR1713 (Is vervangen na aanschaf van de Ultima's, Uitleg volgt onder)
Voorversterker: NAD pp2
Sub: Jamo 210 (Weer verkocht, uitleg volgt).
Speakers: Teufel Ultima 40 MK2 (met spikes, niet van Teufel)
Speakerkabels: (Merk weet ik even niet meer, Ice Blue)
Mediaspeler: Raspberry Pi 2 (als vervanging voor mijn Core2Duo mediacenter)
Versterker NU: Yamaha A-S701 (Uitleg wederom beneden)
NAS: Synology DS216J
CD/InternetRadio/Muziekstreamer: Yamaha CD-N301 (JK Acoustics ref. 1 stereo interlink)

Zo, nu de uitleg:

Door de platenspeler, bleek mijn oude Sony speakers (25 tweakers en sub) de warmte te missen om de muziek goed weer te geven, namelijk geen middensectie.

De Denon AVR1715 was een aanschaf omdat ik ook veel films kijk, echter deze versterker heeft me 2 maanden configureren gekost met de Ultima 40 MK2's. (Ik gebruikte ze als Front Left en Right, met de Sony speakers als Center, Back Left en Right + de Jamo sub).

De sub kon uit, ik hoorde niet bij veel laag (films en muziek v.b. Dido - Thank you) of de sub of de Ultima's het laag uitvoerden.
Aangezien de Ultima's tot 45 Hz gaan en de Jamo 210 tot 40 Hz, had ik die niet meer nodig.

De versterker (Denon AVR1713) was niet te matchen met de Ultima's, alles was veel te hard, bas liet de betonnen vloer met vloerbedekking dreunen, ook na de aanschaf van de spikes!
Na veel gevogel, bleek dit de automatische equalizer te zijn.
Nadat ik alles uit had gezet, bleek de ware aard van de Denon boven te komen (5.1 x 80 Watt zou dus 480 Watt moeten kunnen, dus zou er minimaal een 500W voeding in moeten zitten....niet dus). Niet dat Wattage heel veel zegt, ik heb 2 monoblokken van 30 Watt per stuk gehoord, welke vol en krachtig waren)

Kort samengevat, de Denon moest op 80% volume met alles uit en klonk zeer slecht.

Na met mijn platenspeler bij een audiozaak (JKacoustics in het Harde) te zijn geweest voor schoonmaken, afstellen, ander element, nakijken van de kanalen en tips, voor 10 euro excl. element natuurlijk!), besloot ik daar een luistersessie te doen met meerdere versterkers.

De exacte type's van de merken weet ik niet meer, maar na een Marantz, NAD en Yamaha te hebben gehoord (zelfde prijsklasse of hoger dan de Yamaha A-S701). klonk de Yamaha het beste op een paar JK acoustics speakers.

Na aansluiten van de Yamaha op de Ultima's kwam ook de aard van de Ultima's naar voren. Wat een bereik, geluid, en dynamiek.

Voor de prijs van 450,- vind je waarschijnlijk, indien nieuw, bijna geen betere speakers.
Mijn overwegingen waren:
a.) Diverse soorten muziek luisteren (Jazz, klassiek, pop, blues, hardcore, alternatief, enz). Ik wilde een 3 weg speaker, welke alles qua bereik ongeveer kan halen.
b.) Gratis bezorgen, gratis retour sturen, 8 weken op proef, dus in je eigen huiskamer aan je eigen versterker.
c.) 450 euro voor 2 vloerstaande speakers, is zeer goedkoop vergeleken bij de standaard merken als B&W,KEF, Dali, enz.

Ik heb geen moment spijt gehad, nadat ik mijn versterker had vervangen!
Zeer allround qua weergave, films, series, platen, cd, flac.
Hoog: Dialogen van films zijn helder.
Midden: Warm, vooral goed te horen bij cello's, en popmuziek.
Laag: Genoeg bas voor Orgel, pauken, hardcore, techno en filmeffecten.

Ik heb geen bi-wiring geprobeerd, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Ik heb veel speakers gehoord voor ik besloot deze te kopen, en prijs kwaliteit is dit een goede deal.

Tips:

Let op dat je dus een passende, voldoende krachtige versterker gebruikt voor deze 2 jongens (Mijn Yamaha is nog niet qua volume, verder dan 10 voor geweest, terwijl de Denon op 5 voor half moest voor hetzelfde volume)

Indien je een goede audiozaak in de buurt hebt, heeft deze wellicht 2e hands staan voor een soortgelijke prijs, kun je gelijk luisteren.

Spikes zijn aan te bevelen, wil je geen resonantie krijgen van de 2x laag in deze speakers.

Gewoon bestellen, indien je een degelijke versterker hebt en proberen.

Doordat geluid / HiFi, redelijk persoonlijk is en er veel over gepraat wordt, wat soms resulteert in visserslatijn over hoe goed iets wel niet is omdat, of geweldig klinkt omdat.........gewoon zelf luisteren is het belangrijkste advies.

P.S. Ik ben zeer te spreken, al een paar jaar.
Tevens mijn vrouw, die duidelijk verschil hoorde tussen de Ultima's en de oude speakers, maar tevens wat de Yamaha t.o.v. de Denon met de Ultima's presteert.

Mocht je nog vragen hebben, PM me even

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nikeo schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:18:
Ik vind de Ultima 40 MK2's er erg mooi uitzien maar op bijvoorbeeld kieskeurig zijn de reviews me net iets té lovend. Dat brengt me in verwarring.
Reviews op Kieskeurig.nl zijn vooral van eigenaren van de producten. Dat maakt de reviews zeer subjectief en daarmee eigenlijk weinig tot nietszeggend om een keuze op te baseren. Vooral omdat men over eigen producten veelal positief is. Eigendommen afkraken of kritisch bekijken is iets wat lang niet iedereen kan. Plus dat audio persoonlijk is en wat de één mooi vind kan de ander afschuwelijk vinden. Helaas hebben we geen benchmarks zoals bij bijvoorbeeld CPU's wel het geval is.

Om het zeker te weten en niet naar Amsterdam te hoeven is er eigenlijk maar één oplossing: bestellen en de 8 weken op proef in laten gaan. Luister je naar de speakers die je wellicht wilt houden op je eigen versterker en - zeer belangrijk - in je eigen ruimte (akoestiek!).

Tamashiwana schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 00:07:

Doordat geluid / HiFi, redelijk persoonlijk is en er veel over gepraat wordt, wat soms resulteert in visserslatijn over hoe goed iets wel niet is omdat, of geweldig klinkt omdat.........
Je gaat zelf ook scheef op bepaalde dingen in je post.

Spikes aanbevelen is wel kort door de bocht. Dat hangt geheel van de bouw van de ruimte af (ondervloer, vloerbekleding, etc.) en wat je wilt bereiken: koppelen of ontkoppelen.

Stand van de volumeknop is eigenlijk loze informatie. De stand van de volumeknop zegt niets over hoe veel vermogen er wordt gebruikt dan wel of de ene versterker beter is dan de andere omdat de volumeknop minder ver open hoeft. Waarbij het ook nog eens van de bron, codec, instellingen van de receiver, et cetera afhangt.

Hoe kom je aan 480 Watt op een receiver met vijf kanalen waarvan er 80 Watt per kanaal op wordt gegeven? Toegegeven dat het qua getallen niet klopt aangezien het rendement van het type versterker mee speelt en ook andere componenten binnen de receiver kosten vermogen. 5 maal 80 is geen 480 Watt. De subwoofer, de .1, is actief en heeft een eigen versterker.

Of de speakers genoeg laag leveren is persoonlijk. Idem met de daarop volgende stap of een subwoofer een meerwaarde zou zijn. Dat is onder andere afhankelijk van het gebruik en de muzieksmaak. Nu haal je orgel aan. Genoeg laag voor orgel lijkt mij voor de Ultima 40 met 45 Hz (op -3 dB) erg sterk. Orgel duikt onder de 20 Hz. Daar heb je toch een fikse subwoofer voor nodig om dat hoorbaar te laten klinken.

Een krachtige versterker is dubieus. Zoals je zelf aangeeft zegt vermogen niet alles. Met normaal gebruik heb je aan één tot een paar Watt voldoende. Het probleem zit hem vaker in het niet goed instellen van de versterker dan wel een niet lekkere akoestiek. Veel mensen wijzen veelal direct naar vermogen als het niet lekker klinkt, terwijl vooral instellingen en de akoestiek zo veel meer doet dan men denkt.

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 15-10-2016 17:33 ]

• Tamashiwana
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-08 13:12
Klopt dat geluid subjectief is, dus om een "audiofiele" discussie te voorkomen:

Je moet de Ultima's gewoon horen.
Je versterker heeft op 2 kanalen voldoende dynamiek nodig voor deze 2 speakers.
Aangezien ze 2x laag bevatten, krijg je resonantie, ook op vloerbedekking, vandaar de tip voor spikes.
Die kun je altijd later aanschaffen.

Mocht je toch willen luisteren, PM me.

Voor een review I.p.v. een blije gebruiker's post op Tweakers forum:

https://www.hifi.nl/artik...-Een-Duivels-Dilemma.html

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Tamashiwana schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 07:50:
Klopt dat geluid subjectief is, dus om een "audiofiele" discussie te voorkomen:
Welke audiofiele discussie? Naar mijns inziens staat mijn post juist behoorlijk vol met juist harde waardes en geen dingen qua gevoel. Je laat het te simpel en direct overkomen. Ik haalde de spikes al aan betreffende dat er iets meer achter zit en wederom komt "Aangezien ze 2x laag bevatten, krijg je resonantie, ook op vloerbedekking," naar boven. Zo werkt het niet, ieders akoestiek en opstelling is anders. Daarbij is in sommige gevallen ontkoppelen (gebruik van zachte materialen) beter.

Let dat ik nergens zeg dat de Teufel Ultima 40 een slechte speaker is. Anders zou ik ook niet aanraden om de speakers te bestellen, dan was ik wel met een alternatief gekomen. Dat was ook niet het punt van mijn post. Ik zeg alleen dat sommige dingen in jowu post simpelweg niet kloppen. Het koppelen of ontkoppelen afhankelijk van de ruimte was al aangehaald. Bijvoorbeeld betreffende dat laag is een tweede. Er zijn maar een handvol speakers die echt Full Range zijn en daarmee geen subwoofer nodig hebben. Dat is niets negatiefs aan de Teufel, maar melden dat ze genoeg laag gaan voor orgel is dan net too much.

[ Voor 44% gewijzigd door FeaR op 17-09-2016 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Wellicht ben ik overdreven paranoïde hoor. Ik zou ze graag eens beluisteren maar zo vaak kom ik niet meer in Amsterdam vanuit Groningen.
je bent van harte welkom bij mij thuis, .... in Oost Groningen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:48
Trouwens, voor de mensen die nog eens gaan luisteren in de store in amsterdam. Ga niet op de koopavond want dan is er vaak een live event. Toen ik er was een aantal weken terug stond er een dj+zangeres. Nu was het erg gezellig (en gratis bier :P) maar luisteren kon toen niet. Ik weet niet of dat elke week zo is maar had het gevoel van wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik ga de Consono 35 MK3 5.1 set bestellen en dacht eraan de volgende receiver bij aan te schaffen.

YAMAHA HTR-4068 (RX-V479) MUSICCAST ZWART

Set wordt 95% gebruikt voor film, dvd en TV

Is deze receiver voldoende voor deze set?

Alvast bedankt.

Mvg.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:51

Ik heb ze toevallig gister beluisterd bij een vriend van mij. Nu heb ik zelf een set Focal Chorus 816v's en een set Boston Acoustics Vs336. Beide fenomenaal vind ik. Maar dan hebben we het ook gewoon over een andere prijsklasse.

De Teufels verbaasde mij niet echt in kwaliteit. Vanwege de lovende verhalen had ik er eigenlijk meer van verwacht. Nu moet ik zeggen dat de opstelling ook niet super was en het versterkertje wat de boel aan moest sturen ook niet echt om over naar huis te schrijven.

Echter, je krijgt zeker waar voor je geld. Ze zien er in elk geval erg goed uit vind ik. Met het een en ander aan korting kun je een volledige 5.1set krijgen voor een krappe 900 euro. Mijn focals waren destijds uit m'n hoofd gezegd 700 euro per stuk. Dus laat duidelijk zijn dat mijn vergelijk niet echt eerlijk is.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:59:
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje:

Ik ga de Consono 35 MK3 5.1 set bestellen en dacht eraan de volgende receiver bij aan te schaffen.

YAMAHA HTR-4068 (RX-V479) MUSICCAST ZWART

Set wordt 95% gebruikt voor film, dvd en TV

Is deze receiver voldoende voor deze set?

Alvast bedankt.

Mvg.

Chris
Die speakers zijn makkelijk aan te sturen en elke receiver gaat dit prima kunnen doen. Kijk ook is naar de

pricewatch: Denon AVR-X1200W

Heeft ook haast alles wat je maar wilt wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt NL_Scratch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
Iemand meer ervaring met Raumfeld spelers die stoppen met streamen?

Heb hier al even een One S en Connector in huis, eerst was de Connector de host, en werkte vrij goed.
Alleen moest steeds die Connector aan/uitzetten, waardoor ik maar een Expand bijgekocht heb...

Sinds die tijd is de ellende begonnen, de ene keer kan ik de hele avond streamen, de andere keer nog geen liedje, of zelfs geen minuut en de stream valt uit.

Dit is voor beide spelers het geval, de One S verbind via Wifi, de Expand en Connector zijn bedraad. En is voor zowel lokale (NAS) content als streamen (Tidal, Tunein).

Firmware is up to date, op aanraden Raumfeld al een keer een volledige reset van alles uitgevoerd (en toch bleven de Wifi settings behouden).

Laatst ook nog naar de Expand gekeken, volgens mij horen de 3 leds voorop constant te branden (stroom, netwerk... nog iets), maar op moment van uitvallen gingen ze knipperen.

Rest van netwerk bestaat uit een Apple Airport Extreme (5th gen meen ik) en een Airport express die alleen een Wifi netwerk aanmaakt/uitbreid.

Iemand nog een idee? Ook al op duitse fora aan het zoeken geweest, meer info over Raumfeld daar, maar ook weinig kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:15:

Heb hier al even een One S en Connector in huis, eerst was de Connector de host, en werkte vrij goed.
Alleen moest steeds die Connector aan/uitzetten, waardoor ik maar een Expand bijgekocht heb...

Sinds die tijd is de ellende begonnen, de ene keer kan ik de hele avond streamen, de andere keer nog geen liedje, of zelfs geen minuut en de stream valt uit.

Dit is voor beide spelers het geval, de One S verbind via Wifi, de Expand en Connector zijn bedraad. En is voor zowel lokale (NAS) content als streamen (Tidal, Tunein).

Firmware is up to date, op aanraden Raumfeld al een keer een volledige reset van alles uitgevoerd (en toch bleven de Wifi settings behouden).

Laatst ook nog naar de Expand gekeken, volgens mij horen de 3 leds voorop constant te branden (stroom, netwerk... nog iets), maar op moment van uitvallen gingen ze knipperen.

Rest van netwerk bestaat uit een Apple Airport Extreme (5th gen meen ik) en een Airport express die alleen een Wifi netwerk aanmaakt/uitbreid.

Iemand nog een idee? Ook al op duitse fora aan het zoeken geweest, meer info over Raumfeld daar, maar ook weinig kunnen vinden.
Ik heb hier een One S staan en een Soundbar en ervaar geen problemen met uit uitvallen van streamen. Probeer zaken uit te sluiten door bijvoorbeeld alleen de connector te verbinden met je netwerk en de rest even volledig los te koppelen. Check dan even of je kan streamen zonder verstoringen. Doe dit dan ook even met je One S en hang daarna de Expand er bij.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:15:

`
Hier geen probleem; de gehele dag wordt er muziek gestreamd, maar valt vrijwel nooit weg - op een incidentele glitch van Spotify na, zoals de Spotify app die vastloopt.

Ik zou zeggen; haal die Expand eens weg, en kijk of het nog steeds voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
na lang wikken en wegen eindelijk de knoop doorgehakt en wil mijn huidige "installatie" aanpakken (altijd receiver en 5.1 luidspreker opstelling gehad) maar heb nu een Sonos Playbar en Sub in de kamer , dat spul heb ik dus verkocht , want dat kan natuurlijk niet tippen aan het spul wat ik vroeger had

nu moet er dus een nieuwe receiver komen en speakers en dat moet de Ultima 40 - 5.1 in het wit worden , is het niet op voorraad :X wat is wijsheid ? wachten of de zwarte nemen .... twijfel alom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Gave combo
http://www.teufelaudio.nl/stereo/kombo-62-p16085.html
Volgens mij staat deze er nog niet heel lang op, ik had hem nog niet gezien. Mooie combo voor diegene die 2.0/2.1 willen en geen grote apparatuur (cd speler zit geïntegreerd achter het display)
Afbeeldingslocatie: https://d24p66wtav075e.cloudfront.net/media/teufel/oart_0/oart_k/k3904/thumbs/33223_262385.jpg

Review: http://www.areadvd.de/tes...er-und-2-x-ultima-40-mk2/

Nog geïntegreerde streaming erin en had hem meteen gekocht... (is wel weer op te lossen, maar jammeer dat ze dat niet meteen aangepakt hebben)

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-10-2016 11:18 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:12:
Gave combo
http://www.teufelaudio.nl/stereo/kombo-62-p16085.html
Volgens mij staat deze er nog niet heel lang op, ik had hem nog niet gezien. Mooie combo voor diegene die 2.0/2.1 willen en geen grote apparatuur (cd speler zit geïntegreerd achter het display)
[afbeelding]

Review: http://www.areadvd.de/tes...er-und-2-x-ultima-40-mk2/

Nog geïntegreerde streaming erin en had hem meteen gekocht... (is wel weer op te lossen, maar jammeer dat ze dat niet meteen aangepakt hebben)
Ik heb net toch de witte Ultima 40 5.1 set besteld , dan maar even geduld hebben nog ..... nu op zoek naar een goede receiver 8)

dus :

Afbeeldingslocatie: http://www.areadvd.de/images/2016/09/Teufel-Combo-62-Gruppenbild1.jpg

:Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 21-10-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Die heb ik al een tijdje staan, zonder dat stoffe ding. Vind ze nog steeds mooi en het geluid is echt heeeeel goed 8) Ik heb de 5.1 trouwens.

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 21-10-2016 12:53 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
YoshiBignose schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:53:
Die heb ik al een tijdje staan, zonder dat stoffe ding. Vind ze nog steeds mooi en het geluid is echt heeeeel goed 8) Ik heb de 5.1 trouwens.
5.1 heb ik ook besteld inderdaad , het witte maakt de luidspreker wat moderner en die kleurstelling is exact hetzelfde als in bv mijn KPN 4k decoder en Xbox One S , dus dat vind ik wel mooi , verder lijkt het (in ieder geval op de foto's) minder massaal/aanwezig dan de geheel zwarte variant

welke receiver gebruik je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Voor mij is 5.1 too much, maar die kombo 62 set zou dan weer ideaal zijn vanwege de compacte versterker/cd combi in een geheel (de speakers stonden al op de wish list ;-) maar was nog een beetje aan het kijken naar een compacte versterker)

[ Voor 31% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-10-2016 13:17 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Jammer dat de Kombo62 niet minimaal 2 HDMI ingangen heeft, anders was het een instant buy. Verder wel een leuke set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
YoshiBignose schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:53:
Voor films wel. Muziek is leuk (zeker voor de prijs), maar daar merk ik toch echt wel een overvloed aan bas en mis ik juist een stukje diepgang (in 2.0, 5.1 voor muziek klinkt sowieso niet). Het idee is om ze voor de televisie sowieso een (behoorlijk) lange periode te houden en voor muziek een losse set te halen voor een andere kamer :+. Wel overigens voor een budget dat ruim over de kosten van de Ultimas heen gaat, dus het is ook geen eerlijke vergelijking.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 21-10-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Iemand ervaring met de "kleinere" receivers ism een 5.1 set ?

Bv Onkyo TX-L50 , Yamaha RX-S601 , Pioneer VSX-S510 en zo zijn er wel meer

Dat formaat spreekt me erg aan , maar moet wel de 5.1 Ultima set deftig kunnen aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
cardwizard schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:58:
[...]

5.1 heb ik ook besteld inderdaad , het witte maakt de luidspreker wat moderner en die kleurstelling is exact hetzelfde als in bv mijn KPN 4k decoder en Xbox One S , dus dat vind ik wel mooi , verder lijkt het (in ieder geval op de foto's) minder massaal/aanwezig dan de geheel zwarte variant

welke receiver gebruik je ?
Ja mijn tv-meubel is ook wit en m'n computer daar ook. Alleen zijn ze alle 3 andere tint wit :') dus ziet er nog apart uit maar goed.

Heb een Yamaha RX-V479. Ben verder geen audiofiel trouwens :P vind het allemaal wel prima werken. Kan via spotify gewoon m'n receiver aanklikken en dan speelt hij het muziek af via wifi. Ook als ik TV kijk kan ik de versterker aan doen met de app.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
cardwizard schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:31:

Dat formaat spreekt me erg aan , maar moet wel de 5.1 Ultima set deftig kunnen aansturen
Dat moet gewoon kunnen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
cardwizard schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 17:31:

Vergeet de Marantz NR1606 niet als je perse een kleine versterker wil kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Goofy1978 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Vergeet de Marantz NR1606 niet als je perse een kleine versterker wil kopen. :)
Ja ook een mooie ! Wat zijn nu de grote verschillen/nadelen met de grote broers ? Behalve formaat en vermogen (dat laatste valt nog best mee als ik me niet vergis) Volgens mis ontgaat me dat volledig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
Die kleine zijn in verhouding wat duurder, vermogen ga je verder niet merken met normale speakers.
Verschil met een denon x2200 bijvoorbeeld is idd wat minder vermogen, en de denon heeft een stapje betere roomcorrectie voor ongeveer dezelfde prijs.

[ Voor 45% gewijzigd door Goofy1978 op 21-10-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Ik vind het echt lastig om een receiver te kiezen .... die kleinere varianten vind ik wil tof , maar ik heb liever een lelijkerd die een geweldig geluid uit de Ultima 40 kan toveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de 5.1 ultima set in t wit besteld..komt maandag of dinsdag binnen 😊
Als ik daar een onkyo tz800 achter hang zal t dan goedkomen? Kan er weinig user review van vinden eigenlijk. Qua specs (dubbel hdmi 2.0 out/12vtrigger/4k@60hz etc) heeft ie t allemaal wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
cardwizard schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 22:18:
Ik vind het echt lastig om een receiver te kiezen .... die kleinere varianten vind ik wil tof , maar ik heb liever een lelijkerd die een geweldig geluid uit de Ultima 40 kan toveren :D
Dit zijn niet het soort speakers waarbij je je snel zorgen moet gaan maken om het geluid wat de versterker produceert (allemaal kunnen ze heel goed neutraal zijn). Vink in een vergelijktool de gewenste hoeveelheid aansluitingen, eventuele software ondersteuning (Spotify Connect etc), stel een budget range in en kijk dan welke je visueel het meeste aanstaat. Bij recente modellen (2015+) zit je bij alle merken wel goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:07:
Gisteren de 5.1 ultima set in t wit besteld..komt maandag of dinsdag binnen 😊
Als ik daar een onkyo tz800 achter hang zal t dan goedkomen? Kan er weinig user review van vinden eigenlijk. Qua specs (dubbel hdmi 2.0 out/12vtrigger/4k@60hz etc) heeft ie t allemaal wel..
Hoeveel heb je betaald? En ja hoor... Die is behoorlijk high-end voor deze set zelfs :+. Huidige prijzen van die versterker zijn hoger dan dat ik voor de set heb betaald (en dat zal voor jou ook niet veel schelen gok ik). Ik stuur ze aan met een TX-NR656 en dat is al ruim voldoende. De "grotere" neef kan deze taak dus makkelijk aan :).

Ga je een projector gebruiken (of gebruik je die al)?

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 21-10-2016 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De teufels voor 807.-, had m nog net met 15%korting.de tz800 zwart zou 795,- moeten doen.

Beamer zal er nog wel een keer van komen, heb onlangs de boel hier verbouwd en al wel alles boven t valse plafond liggen en voorbereid op een plafondlift.ook voor atmos inbouwspeakers alles op de plek liggen dus misschien kijk ik nog ff voorbij de tz800 voor een 9.1 set.

Maar eerst maar eens geluid.sinds de onkyo tx606 4 jaar geleden zn hmdi-board frituurde alleen nog maar de tv speaker gehoord.ben dat zo spuugzat.kan niet wachten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ten opzichte van de (standaards) speakers zal dit een hele verademing zijn. Dat komt sowieso wel goed. In Amsterdam gaan luisteren toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 00:21:
Ten opzichte van de (standaards) speakers zal dit een hele verademing zijn. Dat komt sowieso wel goed. In Amsterdam gaan luisteren toevallig?
Stond wel in de planning eigenlijk maar als je vriendin zegt "die vind ik wel mooi,daar kan ik dan eventueel nog wel mee leven"..dan waag ik het er wel op voor ze er teveel bij stil gaat staan. 😂 *klik.buy*

Dat 8 weken thuis op proef beleid helpt dan ook zeker wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dat stuk komt bekend voor :+. Ze vond deze set acceptabel voor de woonkamer. We gingen eigenlijk kijken voor een duurdere set maar voor naast de tv vond ze deze mooier (minder storend?) en voor films is het verschil minimaal genoeg en het bespaart geld dat nu kan doorschuiven voor het budget voor een losse stereo set. :p

Laat maar weten als ze aangesloten zijn. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Paprika op 22-10-2016 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
ik zie de Pioneer VSX-831 wel zitten voor de 5.1 Ultima 40 set ..... lijkt me geen verkeerde keus (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
cardwizard schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:17:
ik zie de Pioneer VSX-831 wel zitten voor de 5.1 Ultima 40 set ..... lijkt me geen verkeerde keus (toch?)
Ik wil je wel even een alternatief voorgooien. Niet omdat de door jou genoemde versterker een slechte match zal zijn, maar omdat ik denk dat je meer kunt krijgen voor hetzelfde geld. Let wel dat de meeste Onkyos in dit segment van de markt er visueel minder uitzien dan de meest direct vergelijkbare Pioneer. Al verbleken beide merken als lelijke eenden als je ze vergelijkt met de meeste, vaak duurdere, Marantz varianten.

Zelf zat ik naar de grotere broer van de VSX-831 te kijken, op aanbeveling van een bekende shop in de Nederlandse HiFi markt, namelijk de VSX-1311. Na wat rondspeuren ben ik zo op zijn broer, de Onkyo TX-NR656 uitgekomen. Meer aansluitingen, onderwater zelfde specs, iets mindere looks (de Pioneers zijn meer "symmetrisch" en dat oogt voor de meesten prettiger) en goedkoper. Een noemenswaardige vergelijking in jouw geval zou er als volgt uitzien:
https://tweakers.net/pric...are/542495;542251;545295/

Let wel, als je echt naar een specifieke feature opzoek bent dan kun je beter op de websites van de beide fabrikanten kijken, want de pricewatch specs zijn voor beide niet volledig. Voor de remote hoef je het niet te doen :+.

Zelf heb ik de TX-NR656 voor 470 euro meegekregen bij een "grote elektronica store" die in iedere stad wel te vinden is na wat zeuren, dus de prijzen zijn sowieso kort bij elkaar te krijgen en er valt altijd wel iets af te snoepen.

Mocht je overigens zeker weten dat je nooit een 2e zone wil aansturen, nooit 2 extra speakers zult toevoegen etc dan is er uiteraard niets mis met je huidige selectie.

Note: Onkyo heeft de Home A/V afdeling van Pioneer overgenomen.

Ik heb ze zelf aangesloten met een setje bananenstekkers van Amazon.de mocht je daar nog naar opzoek zijn. Met de standaard schroefbevestiging kloten is best een rot klusje in verhouding, maar als je niet van plan bent te gaan verhuizen de komende 5-10 jaar (of ze drastisch anders op te stellen in je huiskamer) dan kun je prima zonder :p.

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 22-10-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
ik zit inderdaad ook naar de 1131 te kijken en ook naar de Onkyo 656

nu neig ik eigenlijk naar de 1131 , looks zijn inderdaad beter en de audio kwaliteit zou beter zijn bij muziek (stereo) weergave , ik lees nog even door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
:Y

Voeg anders Marcel van H&C HiFi (nummer kun je vinden op http://www.hchifi.nl/store/home.php) toe aan WhatsApp of email/bel even met hem voor advies. Hij zal tevens ook wel wat met de prijs kunnen doen, voor zowel de 831 als de 1131. Hoeveel durf ik niet te zeggen, maar hij zal sowieso onder de huidige PW prijzen zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 22-10-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Weet niet of je naar de opgegeven wats kijkt maar dat is altijd een vertekend beeld, de ene fabrikant meet dat op een gunstiger manier dan de andere.
Zo is 95 watt opgegeven voor een denon of Marantz op de manier van pioneer en onkyo gemeten boven de 180 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Ik kijk totaal niet naar vermogen , in deze prijsklasse lijkt me alles meer dan voldoende om ze aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Paprika schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

:Y

Voeg anders Marcel van H&C HiFi (nummer kun je vinden op http://www.hchifi.nl/store/home.php) toe aan WhatsApp of email/bel even met hem voor advies. Hij zal tevens ook wel wat met de prijs kunnen doen, voor zowel de 831 als de 1131. Hoeveel durf ik niet te zeggen, maar hij zal sowieso onder de huidige PW prijzen zitten.
Done !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
Dorie twijfel alom :-) Ik zie de ULTIMA 40 MK2 5.1 nu voor €855 staan. Dat lijkt me een redelijk mooie deal...
Heb ze niet direct nodig, maar wil ze op termijn toch bestellen, zijn er soms deals die nog beter zijn? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Als ik op de website kijk kom ik met de huidige prijzen zonder trucjes uit op 841,98 euro inclusief verzendkosten (879,99 + 10% voucher), ongeacht of ik Nederland of Belgie kies. Voor minder kan ook (in mijn geval op locatie een deal gemaakt), maar afhankelijk van waar je woont kost het je meer om er te komen dan wat het je gaat besparen. :+ De huidige prijzen zijn niet slecht. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd maar de vraag of je voor 30 euro een paar maanden langer gaat wachten terwijl je die anders ook al had afgeschreven.
Hopelijk heb je er wat aan. Hij zal je sowieos beter kunnen helpen dan de gemiddelde eigen search/advies van derden op internet.

[ Voor 40% gewijzigd door Paprika op 22-10-2016 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dalike schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:20:
Dorie twijfel alom :-) Ik zie de ULTIMA 40 MK2 5.1 nu voor €855 staan. Dat lijkt me een redelijk mooie deal...
Heb ze niet direct nodig, maar wil ze op termijn toch bestellen, zijn er soms deals die nog beter zijn? :-)
Ik betaalde 857 inclusief bezorgen. Dat is dan met de 15% korting en naar mn weten is dat ook wel de bodem.
Maar ze hebben volgens mij altijd wel een kortingsactie dus je zult de kans sowieso nog wel krijgen..

Ps.zelf inmiddels een marantz 7010 op de kop kunnen tikken..
Teufel..duurt lang met dat leveren..😈

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Aardig "versterkertje". Grote plannen? :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Paprika schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:49:

Hopelijk heb je er wat aan. Hij zal je sowieos beter kunnen helpen dan de gemiddelde eigen search/advies van derden op internet.
prijs is niet lager dan elders , heb van Stassen al wel een aanbieding gehad , dat is de laagste prijs momenteel

de set is in ieder geval zeker nu en het meeste is al besteld

Teufel Ultima 40 , surround set
Pioneer VSX-1131
kabels en prut is ook besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Mmm vreemd, des tijds kwam ik wel voor minder uit (niet aangeschafd uiteindelijk). Maar dat komt wel goed dan zo te zien ;).

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 22-10-2016 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
kan niet wachten tot alles hier staat , ben zo benieuwd !

tv beugel is ook besteld , netjes aan de muur hangen , poten onder het tv meubel weg halen zodat deze een stuk lager komt en de center speaker mooi tussen de tv en kast opgehangen kan worden...

wat een werk een beetje geluid creëren :+

[ Voor 68% gewijzigd door Cardwizard op 22-10-2016 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:24:
Aardig "versterkertje". Grote plannen? :p
Op de groei genomen,liever wat overkill dan dat ik later weer moet gaan shoppen.bak geld maar dan ben ik er voorlopig weer vanaf ook.afvinken en verder met de nieuwe htpc en tv 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 19:43:
[...]

Op de groei genomen,liever wat overkill dan dat ik later weer moet gaan shoppen.bak geld maar dan ben ik er voorlopig weer vanaf ook.afvinken en verder met de nieuwe htpc en tv 😋
Mooie versterker! :9~
De versterker met het beste geluid is degene met de beste roomcorrectie, en dat is met audyssey multeq xt 32 wel in orde vermoed ik.
Mn denon x2200 heeft de gewone xt versie en dat vind ik ook al super klinken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:29
EddoH schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

`
Hier geen probleem; de gehele dag wordt er muziek gestreamd, maar valt vrijwel nooit weg - op een incidentele glitch van Spotify na, zoals de Spotify app die vastloopt.

Ik zou zeggen; haal die Expand eens weg, en kijk of het nog steeds voorkomt.
Dus, gisteren even voor gaan zitten. Connector als host, geen enkel probleem. Expand gereset (met knopje), ingesteld als host, kort spelen daarna weg en daarna totaal niet meer willen spelen.

Toen dacht ik, ik reset alles maar, overal knopje indrukken, alleen Expand ingesteld (dus geen spelers) en op iPad gaf die al steeds verbindingsproblemen aan...

Uiteindelijk netwerkkabel omgeprikt met de NAS waar die op staat en dat lijkt te werken. Zal dadelijk nog even die netwerkkabel testen, want die NAS moet ook gewoon constant werken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Dalike schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:20:
In de duitse webshop is hij standaard afgeprijsd naar 879€ en kun je een 10% kortingscode gebruiken = 791€.
Zelf heb ik de duitse korting gekregen op de soundbar door even naar de winkel te bellen/mailen.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
Bo0bz schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:30:
[...]

In de duitse webshop is hij standaard afgeprijsd naar 879€ en kun je een 10% kortingscode gebruiken = 791€.
Zelf heb ik de duitse korting gekregen op de soundbar door even naar de winkel te bellen/mailen.
Dat zijn niet de MK2's :-) Had ergens gelezen dat die toch nog een klein beetje beter waren. Ondertussen besteld en morgen komen ze aan. Ben benieuwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Dalike schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:01:
[...]

Dat zijn niet de MK2's :-) Had ergens gelezen dat die toch nog een klein beetje beter waren. Ondertussen besteld en morgen komen ze aan. Ben benieuwd :D
ik wacht al een week op mijn set ....... kan nog wel 2 weken duren , ik moest weer zo nodig wit kopen O-)

de Pioneer VSX-1131 staat inmiddels op zijn plek ook te wachten op Teufel O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

cardwizard schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

ik wacht al een week op mijn set ....... kan nog wel 2 weken duren , ik moest weer zo nodig wit kopen O-)

Zitten we in t zelfde schuitje😂
En mn kabels heb ik ook bij teufel meebesteld,kan niks niks.

T jeukt!😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:15

B4tman_DH

To the Bat.....

Oei! Mooie nieuwe set: http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p16088.html

Iemand interesse in mijn Ultima 40 surround MK2 (zwart) ? Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
B4tman_DH schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:39:

Iemand interesse in mijn Ultima 40 surround MK2? Haha!
Wit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:15

B4tman_DH

To the Bat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar inclusief emmertje witte latex? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
cardwizard schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

De mijn komen morgen al toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika

Die wordt al een tijdje aangegeven. Ik heb ernaar geluisterd, maar voor films is het verschil het dubbele bedrag niet waard en voor muziek dekken ze niet de range die je wil voor dat geld. Oftewel ik zou je aanraden je set te houden en 2 losse stereo speakers te halen als je beter geluid wilt voor de muziek.

Let op: ik zeg niet dat ze niet beter zijn, maar het is het voor films gewoon niet waard en voor muziek zijn er betere alternatieven.

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 26-10-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Dalike schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 21:25:
[...]

De mijn komen morgen al toe :D
pics or it didn't happen :9 ..... en hoe klinkt het ?? Ik ben echt benieuwd naar dit spul

[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 27-10-2016 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Laatst online: 14-08 10:19

Hangt van de prijs af ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalike
cardwizard schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:47:
[...]

pics or it didn't happen :9 ..... en hoe klinkt het ?? Ik ben echt benieuwd naar dit spul
Teufel

:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
Ze zijn iets groter dan verwacht :D Maar ze zien er wel goed uit :D Voor de huidige living eigenlijk iets te groot. Maar we zijn stevige verbouwplannen aan het maken en dan zal de woonkamer een stukje groter zijn en zullen ze beter tot hun recht komen :-)
Die woonkomer is momenteel ook te lellijk om er foto's van te trekken! Ga ik enkel doen als het echt moet :D
Zondag eens bezig houden met ze goed af te stellen. Momenteel zijn de buren aan het verbouwen en is er heel veel lawaai. Audyssey werkt dan niet zo goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Nu online
Hoe groot is je living als ik vragen mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
cardwizard schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 21:38:
Hoe groot is je living als ik vragen mag
4m op 4m waarvan een kleine meter ingenomen wordt door een gesloten trap, en een dertigtal centimeter door een schoorsteen.
Veel te klein dus voor dit kaliber :-)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste