4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
@JVS: Heb je de Raumfeld One S nog en wil je er van af?JvS schreef op donderdag 03 december 2015 @ 17:45:
Heb er al een teleurgesteld naar de slaapkamer verhuisd, maar daar is-ie niet echt nodig.
ik vin het op zich nog wel aardig geluid maken, beetje gelijk met wat ik van sonos ken. Maar dan voor 100 euro, da's wel prima.
Iemand nog een raumfeldje kopen voor 99 euro?
Bij de buren van Hardware.info hebben ze er een artikel over geschreven:
http://nl.hardware.info/n...n-brandstore-in-amsterdam
Binnenkort maar eens langs gaan als ik er toch ben, erg benieuwd naar de 40 MK2.NL_Scratch schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:34:
De winkel is nu ook officieel geopend in Amsterdam.
Bij de buren van Hardware.info hebben ze er een artikel over geschreven:
http://nl.hardware.info/n...n-brandstore-in-amsterdam
Facts don't care about your feelings
Gefeliciteerd.YoshiBignose schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:55:
Heb vandaag de Ultima 40 MK2 binnen in het witmooi spul, zwaar... maar klinkt 10x beter dan m'n Jamo's.
Ze moeten ook nog even inspelen he. Dus tijdens de kerstdagen maar flink veel muziek luisteren
Ingespeelde speakers geven het laag vaak wat dieper/ronder weer.
Iemand verder nog een beetje een guide over hoe ik alles het beste kan instellen op m'n receiver?
Kwestie van goed afstellen, dat geeft al een stuk minder overlast. Ik zal zeker niet zeggen "geen overlast" trouwensYoshiBignose schreef op woensdag 23 december 2015 @ 10:51:
Oh ja? Die sub is wel ziek ja, denk niet dat de buren blij zijn als ik het te hard zet.
Iemand verder nog een beetje een guide over hoe ik alles het beste kan instellen op m'n receiver?
Subwoofer valt mij overigens nog mee: 10" gepoort die tot 38 Hz (-3 dB) gaat. Daar zijn nog best wat Hz-jes en output (dB) te halen als je de subwoofer ooit wilt vervangen. Scheelt dat je daar de buren niet mee hebt, eerder de bewoners van enkele deuren verder.
Verder iets runnen als Audyssey, MCACC, auto-EQ of YPAO om te zien wat de receiver er van maakt. Heel kort door de bocht: alles op "SMALL" (aangezien je een subwoofer hebt) en subwoofer dan ook op "YES". Crossover voor de fronts zou ik beginnen op 80 Hz voor wat meer oemph uit de subwoofer, al kan 60 Hz misschien ook nog wel voor de fronts. De rears beginnen pas bij 70 Hz en de center zelfs bij 90 Hz (deze heeft ook een slag kleinere woofers dan de andere speakers), daar zou de crossover dan toch over de 100 Hz gaan lopen wat zeker niet altijd lekker hoeft te klinken. Vanaf die grens kan je namelijk de subwoofer gaan plaatsen op gehoor en het kan onnatuurlijk over komen. Maar zoals gezegd is dat even snel en kort door de bocht, plaatsing en akoestiek doen ook veel met het geluid en het gedrag daarvan.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mooiste is als je de crossover per speaker in kan stellen omdat niet al je speakers gelijk zijn en dus allemaal op een ander punt ophouden. Overigens moet je het niet zien dat de ingestelde crossover een zwart-wit punt is, het afvallen van de speaker gaat geleidelijk zodat je niet een plotse overgang hebt. De juiste crossover is vooral testen en horen wat je fijn vindt klinken. De crossover zal mijn inziens altijd (iets) boven het opgegeven bereik van de speaker moeten liggen. Dit omdat de Teufel opgeeft dat de speakers tot 45 Hz gaan wat is gemeten bij -3 dB. Oftewel die 45 Hz is al 3 dB zachter dan de rest van het bereik, de speaker is dus al aan het afbouwen. Daarom ga je er wat boven zitten. Er zijn geen vaste regels om de crossover te berekenen of wat de juiste waarde is. Wat je soms tegen komt is het laagste punt maal 1,5 om een globale setting te krijgen. Je mag de fronts ook op "LARGE" laten staan, maar in mijn ogen haal je meer uit je set door dat niet te doen en de subwoofer te betrekken in het bereik van de fronts.
Teufel heeft weer een nieuwe set zag ik ziet er goed uit.
Wat me opvalt is dat de vloerstaander 3 woofers heeft van 160mm met bas reflex en toch maar tot 45hz word opgegeven.
En de sub gaat tot 30hz-3db dat kan altijd beter, al moet je misschien wel een flinke woonkamer hebben wil je 20hz nog goed horen.
Lijkt me wel een puike set
Ik heb even met het microfoontje aangesloten op de Yamaha receiver, dan gaat hij scannen naar hoe ver de speakers staan enzo. Best geinig systeem en nu klinkt het ook al beter. Maar dat veranderde dus ook een paar specs waar jij het over had. Weet het even niet meer uit mn hoofd maar volgens mij stond het nu zo:FeaR schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:59:
De termen "LARGE" en "SMALL" hebben niets te maken met de fysieke grootte van de speaker. Het is alleen een instelling die een crossover mogelijk maakt. De crossover is het punt waar de subwoofer begint en waar je andere speakers ophouden. Dus al heb je fysiek klein speakers maar geen subwoofer zal je die nog steeds op "LARGE" zetten. Normaal doet de subwoofer alleen de LFE, dus de .1 track, het echte subwoofer laag wat in de track is gemixt. Als je de crossover instelt dan neemt de sunwoofer vanaf dat punt het laag van de speaker over. Aangezien de subwoofer lager gaat dan de speaker vergroot je op deze manier het bereik van de speaker. Nu gaat de subwoofer die Teufel levert niet veel lager dan de fronts, dat is wel jammer.
Front LARGE
Center SMALL
Surround LARGE
Crossover 100hz
Klinkt dat een beetje logisch? Billie Jean keihard klinkt echt heel goed
Alles op small en de crossover van fronts op 60hz en de center en suround op 80 hz
Of gewoon alles op 80hz volgens thx norm
Inregelsoftware zet de crossovers meestal niet erg goed.
[ Voor 10% gewijzigd door Goofy1978 op 24-12-2015 15:20 ]
Nope, alles behalve. Alles zou op "SMALL" moeten staan als de receiver de subwoofer goed detecteert en instelt. Gekke is dat alles dan op "LARGE" moet staan als de receiver geen subwoofer detecteert, dus waarom die center dan op "SMALL" staat...YoshiBignose schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:12:
[...]
Front LARGE
Center SMALL
Surround LARGE
Crossover 100hz
Klinkt dat een beetje logisch?
Omdat iets hard klinkt is het veelal al snel goed. Hoger volume vatten we vaak op als beter. Dat is ook de reden dat hoog rendement speakers uit een test sneller als beter naar voren komen als je tussen het schakelen niet de volume goed instelt.
[ Voor 20% gewijzigd door FeaR op 24-12-2015 17:12 ]
Heb alleen het praktische probleem dat de afstandsbediening niet via IR werkt. Is er iemand die toevallig weet vanuit andere Teufel/raumfeld produkten of de soundbar met bijv. een logitech Harmony hub is te bedienen?
Ga logitech er zelf ook over benaderen, maar hoop eigenlijk dat hier iemand het al weet
Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."
Was het maar zo'n feest, want de afstandsbediening werkt dus via wifi en niet via IR, even inleren zit er dus niet in. Heb nu de vraag uitstaan bij logitech of hij te bedienen is met 1 van de harmony'sDjVe schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:49:
Je kan de afstandsbediening ook inleren met de Teufel afstandsbediening (met de logitech software)
Albert Plesman: "Mensen die geen fouten maken, werken niet."
Dat zal dan wel via RF lopen (niet via Wi-Fi). Er zijn wel oplossingen voor zoals de Logitech's "the hub". Maar ik zie op de website van Teufel dat de bar ook CEC en ACR ondersteund, dus kan je hem niet gewoon bedienen met de afstandbediening van de tv (of je Logitech)?TTTuck schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:23:
[...]
Was het maar zo'n feest, want de afstandsbediening werkt dus via wifi en niet via IR, even inleren zit er dus niet in. Heb nu de vraag uitstaan bij logitech of hij te bedienen is met 1 van de harmony's
Ik heb opzich nog wel even tijd, want ben nog bezig met de finishing touches aan het ontwerp van de TV wand....
Overigens is een 15% kortinscode ongeveer het maximum wat er te halen is bij Teufel. Deze actie komt echter zoals gezegd regelmatig terug.
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Bij mij werkt het nog prima (Raumfeld Stereo M)JvS schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:45:
bij mijn raumfeld one S doet ineens tunein radio het niet meer. Spotify werkt nog prima. Anderen daar ook last van?
Zit er over na te denken om deze stereo speakers in augustus/september te halen.
Ik had hem laatst gekocht met 10% korting. 925,- volgens mij na verzendkosten. Arme bezorger was niet blijwienesroa schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:39:
Ik ben nu al een aantal dagen/weken, de site van Teufel aan het volgen, aangezien ik van plan ben om op korte termijn een Ultima 40MK2 5.1 set aan te schaffen. Nu zie ik dus dat er redelijk vaak kortingsacties zijn. Nu is de set bijvoorbeeld 849 ex verzendkosten. Ik had ook een aantal kortingscodes voor 10% gevonden, die zijn nu niet meer actief. Heeft iemand ervaring met deze acties? Is er een kans dat ze nog beter geprijsd gaan worden?
Ik heb opzich nog wel even tijd, want ben nog bezig met de finishing touches aan het ontwerp van de TV wand....
Er is weer een 10% kortingscode beschikbaar. (RPA-J28-YY8)wienesroa schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:39:
Ik ben nu al een aantal dagen/weken, de site van Teufel aan het volgen, aangezien ik van plan ben om op korte termijn een Ultima 40MK2 5.1 set aan te schaffen. Nu zie ik dus dat er redelijk vaak kortingsacties zijn. Nu is de set bijvoorbeeld 849 ex verzendkosten. Ik had ook een aantal kortingscodes voor 10% gevonden, die zijn nu niet meer actief. Heeft iemand ervaring met deze acties? Is er een kans dat ze nog beter geprijsd gaan worden?
Hier is het na een dag weer hersteld.EddoH schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:00:
[...]
Bij mij werkt het nog prima (Raumfeld Stereo M)
De set is weer eens in de aanbieding met 150 korting, dus voor 849. Helaas werkt bovenstaande code niet meer. Als ik een nieuwsbrief aanmelding doe, krijg ik dan nog extra korting? Ik ben nu toch aan het twijfelen om nu maar toe te slaan, aangzien dit de laatste maanden toch de beste aanbieding lijkt te zijn...EddoH schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:38:
[...]
Er is weer een 10% kortingscode beschikbaar. (RPA-J28-YY8)
3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.
Je kunt je ook gewoon aanmelden voor de nieuwsbrief, dan krijg je vanzelf te horen wanneer er weer een 10% korting is. Zoals gezegd komen die vaak voor. Echter hebben ze óf de 10% korting, óf geselecteerde sets in de aanbieding, zoals nu.wienesroa schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:56:
[...]
De set is weer eens in de aanbieding met 150 korting, dus voor 849. Helaas werkt bovenstaande code niet meer. Als ik een nieuwsbrief aanmelding doe, krijg ik dan nog extra korting? Ik ben nu toch aan het twijfelen om nu maar toe te slaan, aangzien dit de laatste maanden toch de beste aanbieding lijkt te zijn...
Je kunt 1 kortingsdcode gebruiken dus ja, die nieuwsbriefkorting gaat werken.
Teufel System 4 THX (http://www.teufelaudio.nl...kte-home-cinema.p_system4)

Ultima 40 Surround (http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html)

Heeft iemand ervaring met de System 4? Vind er bijna helemaal niks over los van het handje vol Duitse reviews. De Ultima 40 surround ziet er heerlijk uit, maar wat is de kwaliteit van de sub en center en surround speakers?
Ben zeer benieuwd naar de System 4, zegt zo'n THX badge veel over de kwaliteit of is het weer een reden om meer geld te vragen voor speakers?
THX zegt mijn inziens niets over de kwaliteit van een apparaat. Met receivers krijg je er een paar surround-modi bij en achter sommige waardes staat "(THX)" als THX die waarde aanraadt. Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij die set in combinatie met juist die THX certificering/aanbeveling. THX schrijft voor dat de crossover het beste op 80 Hz staat, waarom dan speakers leveren die maar tot 120 Hz doorlopen (en dus een crossover die ook rond die koers moet staan)? Die relatief hoge crossover is een reden dat die set mijn inziens vooral voor games/films/series is bedoelt wat dan wel weer rijmt met THX. De subwoofer wordt extra actief wat het geluidsbeeld niet ten goede hoeft te komen doordat het onnatuurlijk klinkt. Al is 120 Hz lang niet zo erg als de 150-200 Hz die je soms ook ziet. 120 Hz is wel een waarde richting de grens die de subwoofer hoorbaar maakt qua plaatsing. Dat van de subwoofer is inherent aan setjes met deze opbouw, dat is niet alleen bij Teufel.John Dude schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:33:
...zegt zo'n THX badge veel over de kwaliteit of is het weer een reden om meer geld te vragen voor speakers?
Over de Ultima 40 MKII is wel wat meer te vinden. De subwoofer gaat niet heel veel dieper dan de speakers, dus je hebt hem vooral voor de extra oemph in het laag en het aanvullen van de andere speakers. Ook wat typisch dat de center behoorlijk klein uit valt, het was mooier geweest als die ook 165 mm units had gehad zoals de andere speakera en geen 110 mm. Wel heel veel speakers voor weinig geld.
Is het 80 naar 120hz verschil hoorbaar voor het ongetraind oor dan? Ik kom van een Sony HTiB en ga nu voor het eerst over op een versterker+speakers set-up vooral gericht op films/series (muziek word hier vooral beluistert met koptelefoons). De System 4 lijkt meer "ik ben beter te roepen!" dan de Ultima 40 Surround als het op film aan komt of is dat allemaal marketing-THX gelul? Eigenlijk probeer ik te zeggen, welke set is beter?FeaR schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:54:
[...]
THX zegt mijn inziens niets over de kwaliteit van een apparaat. Met receivers krijg je er een paar surround-modi bij en achter sommige waardes staat "(THX)" als THX die waarde aanraadt. Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij die set in combinatie met juist die THX certificering/aanbeveling. THX schrijft voor dat de crossover het beste op 80 Hz staat, waarom dan speakers leveren die maar tot 120 Hz doorlopen (en dus een crossover die ook rond die koers moet staan)? Die relatief hoge crossover is een reden dat die set mijn inziens vooral voor games/films/series is bedoelt wat dan wel weer rijmt met THX. De subwoofer wordt extra actief wat het geluidsbeeld niet ten goede hoeft te komen doordat het onnatuurlijk klinkt. Al is 120 Hz lang niet zo erg als de 150-200 Hz die je soms ook ziet. 120 Hz is wel een waarde richting de grens die de subwoofer hoorbaar maakt qua plaatsing. Dat van de subwoofer is inherent aan setjes met deze opbouw, dat is niet alleen bij Teufel.
Over de Ultima 40 MKII is wel wat meer te vinden. De subwoofer gaat niet heel veel dieper dan de speakers, dus je hebt hem vooral voor de extra oemph in het laag en het aanvullen van de andere speakers. Ook wat typisch dat de center behoorlijk klein uit valt, het was mooier geweest als die ook 165 mm units had gehad zoals de andere speakera en geen 110 mm. Wel heel veel speakers voor weinig geld.
Ik durf te stellen van wel. Zeker als je beide systemen naast elkaar zet en dan switcht. Al heb je dan misschien al een getrainder oor. Maar eerlijk is eerlijk en NOFI, als je van een Sony all-in-one af komt acht ik de kans groot dat je er met beide sets op vooruit gaat. Voor de zekerheid misschien nog even melden welke Sony het was, Philips wordt ook vaal afgekraakt (ook door ondergetekende) maar die hebben ooit ook een zeer mooie set uitgebracht. Voordeel van Teufel is de acht weken gratis thuis proberen en anders gewoon retour sturen. Ik weet niet hoe ver Amsterdam is voor je, daar zit tegenwoordig een Teufel Store waar alles te beluisteren is. Welke beter is blijft persoonlijk en durf ik echt niet te zeggen. Eigenlijk heeft elke set wel een zwak punt als je het zwart-wit naast elkaar zet.John Dude schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:37:
[...]
Is het 80 naar 120hz verschil hoorbaar voor het ongetraind oor dan?
Hoef van niemand te horen dat dit melkpak speakertjes zijn, want ik ga dr denk ik best blij van worden! Op het moment doet de logitech z5500 al zo'n 12 jaar trouwe dienst, maar tis nu tijd voor iets nieuws...
Tot gisteren was deze set met 50 euro korting te koop, en met de aanmelding voor de nieuwsbrief kwam het uiteindelijke bedrag op 329 euro inclusief verzendkosten.
Receiver moet ik nog aanschaffen, maar neig voor de Denon x1200w. Tijdens de btw kortingsactie in de MEDIAMARKT voor een leuke prijs te koop!
Ik houd jullie op de hoogte en zal m'n ervaringen hier dan ook snel laten weten..
Goeie tip van die Teufel store, toch wel een stukkie rijden (Zoetermeer) maar dat lijkt me wel zo handig. De Sony set is de N7100, altijd wel blij mee geweest maar ik snak naar iets beters. Had nog een technische vraag, de Sony is ook meteen een blu-ray speler. Is het mogelijk om alleen de versterker/blu-ray speler te gebruiken van een HTiB om exclusief als blu-ray speler te functioneren? Anders moet er ook een nieuwe blu-ray speler bij.FeaR schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:50:
[...]
Ik durf te stellen van wel. Zeker als je beide systemen naast elkaar zet en dan switcht. Al heb je dan misschien al een getrainder oor. Maar eerlijk is eerlijk en NOFI, als je van een Sony all-in-one af komt acht ik de kans groot dat je er met beide sets op vooruit gaat. Voor de zekerheid misschien nog even melden welke Sony het was, Philips wordt ook vaal afgekraakt (ook door ondergetekende) maar die hebben ooit ook een zeer mooie set uitgebracht. Voordeel van Teufel is de acht weken gratis thuis proberen en anders gewoon retour sturen. Ik weet niet hoe ver Amsterdam is voor je, daar zit tegenwoordig een Teufel Store waar alles te beluisteren is. Welke beter is blijft persoonlijk en durf ik echt niet te zeggen. Eigenlijk heeft elke set wel een zwak punt als je het zwart-wit naast elkaar zet.
Is er een alternatief 5.1 setje voor de Ultima 40 surround die ongeveer in de zelfde prijs klasse zit? Daarom zat ik ook te kijken naar de System 4 (http://www.teufelaudio.nl.../system-4-thx-p13489.html).
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb afgelopen weekend mijn speakerset bij Teufel besteld, levertijd 4 weken.. Mijn theorie is dat alle grondstoffen voor de materialen eerst nog geoogst moeten worden voordat de materialen gemaakt kunnen worden. Daarna moeten Chinezen dit nog in elkaar zetten voordat het naar Duitsland verzonden kan worden en dan uiteindelijk naar NederlandBlanco88 schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:28:
Ik zit eraan te denken om de Raumfeld® Soundbar aan te schaffen maar ik zie op de site 6-7 weken levertijd.. Dit kan toch niet

Nu is het afwachten of het systeem het geld & wachten waard is. Voor muziek zijn de melkpak speakers niet optimaal, maar ik ben geen audiofiel en ik gebruik het systeem ook voor films en games, dus surround heeft voor mij wel degelijk een meerwaarde.
Uit nieuwsgierigheid/ongeduldigheid ben ik wel benieuwd of er hier medetweakers zijn die ervaring hebben met Teufel pc-speakers? Zo ja, hoe is/was deze ervaring?
Ik heb afgelopen weekend (zaterdag) de Ultima 40 mk2 samen met de centerspeaker besteld. Ze zijn een half uur geleden afgeleverd bij mijn schoonouders. Ik kon in de winkel een leuk prijsje krijgen. Het zou 1 á 2 weken duren voordat ze binnen zouden zijn. Ben erg verrast dat ze er al waren._Heisenberg_ schreef op zondag 31 januari 2016 @ 20:17:
[...]
Ik heb afgelopen weekend mijn speakerset bij Teufel besteld, levertijd 4 weken.. Mijn theorie is dat alle grondstoffen voor de materialen eerst nog geoogst moeten worden voordat de materialen gemaakt kunnen worden. Daarna moeten Chinezen dit nog in elkaar zetten voordat het naar Duitsland verzonden kan worden en dan uiteindelijk naar Nederland
Ja ik heb wel ervaring_Heisenberg_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:00:
Uit nieuwsgierigheid/ongeduldigheid ben ik wel benieuwd of er hier medetweakers zijn die ervaring hebben met Teufel pc-speakers? Zo ja, hoe is/was deze ervaring?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cjRc8eSboeY]
Daarnaast heb ik thuis een Columa 900, Aureol Real, Teufel Move, en een Raumfeld. Op het werk staat hier nog een B200 te blazen icm met een Aureol Massive...
Het meeste mede mogelijk gemaakt door bovenstaand filmpje....
[ Voor 22% gewijzigd door Voronwë op 02-02-2016 14:36 ]
Around here, something radiates. (Counting Crows)
Ik heb de verre voorloper van de set die je hebt besteld, de E300.. geniet er nog steeds dagelijks van!_Heisenberg_ schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:00:
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Ben ook benieuwd naar de reactie van de pakketbezorger en mijn familie
@Voronwë leuk filmpje!
[ Voor 6% gewijzigd door _Heisenberg_ op 02-02-2016 23:03 ]
een paar uitgebreide tests met veel foto's:John Dude schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:33:
Heb zitten kijken naar wat Teufel setjes. 2 spraken mij wel aan maar ik kan van een bar weinig vinden en van de ander alleen reviews en info over de vloer staanders (Ultima 40 Mk2).
...
Ben zeer benieuwd naar de System 4, zegt zo'n THX badge veel over de kwaliteit of is het weer een reden om meer geld te vragen voor speakers?
System 4
Ultima 40 5.1
Beide "Preisklassen Referenz" ...
Duurt lang voordat de ultima 40km2 5.1 weer eens voor 850 wordt aangeboden
Ben momenteel tijdelijk ingetrokken bij mijn schoonouders, maar kan niet wachten tot het bovenstaande in ons nieuwe huis staat.
Heeft iemand nog goede ideeën om de twee speakers achter op hoogte te krijgen? Mooie poten etc?
Heel erg tevreden erover in combinatie met mijn Onkyo 508 receiver. Heb de crossover op 50Hz staan voor de sub maar over het algemeen pakken de frontspeakers meer dan voldoende lage tonen op; de sub staat ingesteld op bijna niveau 1.
Was erg onder de indruk van een paar scenes die ik uit mijn hoofd ken; de grote overval uit "Heat" laat zeer duidelijk alle hoge & lage tonen horen. Ook de afzonderlijke gerinkel van glas terwijl er geschoten wordt, is goed waar te nemen. De eerste 10 minuten van "Star Wars: Episode 3" verbaasden me ook; het getik van de droids is mooi "hoog" te horen in de kamer terwijl de donkere klappen van beschietingen toch nog hoorbaar zijn als ze al in de grote zaal zijn, achter glas.
Daar zit ik ook mee inderdaad; ze zijn niet zo heel zwaar maar wel een groot oppervlak. Atacama heeft een stel mooie stands maar inclusief verschepen en vulmiddel ben je bijna 250 Euro verder. Voor mij is het belangrijk dat de hoogte 1000mm is. Mocht je toevallig ergens tegen een mooie/betaalbare set staanders aan lopen, post (en DM) even; zal zelf ook even de ogen open houden.YoVla schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:58:
Heeft iemand nog goede ideeën om de twee speakers achter op hoogte te krijgen? Mooie poten etc?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Domme vraag maar is die vriend van je ongeveer 1.55m lang en zit 'ie op de grond? Tenminste, de bedoeling van de satelliet-/achter-speakers is dat ze op oorhoogte komen te staan voor een 5.1/7.2 setup. Als ik op de bank zit, zelfs iets onderuit gezakt, is mijn oorhoogte toch echt 95cm dus dat lijkt me dan wel zo ongeveer de ondergrens van hoe hoog een speakerstand moet zijn.DjVe schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 07:57:
Een vriend van me heeft 20MK2 op Norstone Esse stands staan. Staat er fraai en zijn lekker betaalbaar.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Toch is 50 Hz best laag voor een speaker die op 45 Hz al af is gevallen (veelal -3 dB).MAX3400 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:22:
Heb de crossover op 50Hz staan voor de sub maar over het algemeen pakken de frontspeakers meer dan voldoende lage tonen op; de sub staat ingesteld op bijna niveau 1.
Kijk eens bij Atacama. Daar is mijn HiFi-rack van en qua prijs/kwaliteit is het mooi spul. Onder andere de Nexus i is te krijgen in 1000mm hoogte. Ik zou alleen even kijken of het esthetisch wel klopt, speakers van 30 centimeter hoog op een relatief smalle stand van een meter kan er typisch uit zien.Voor mij is het belangrijk dat de hoogte 1000mm is. Mocht je toevallig ergens tegen een mooie/betaalbare set staanders aan lopen, post (en DM) even; zal zelf ook even de ogen open houden.
Dat is de reden dat ik (voor de slaapkamer) ook ben gegaan voor een iets lagere stand. Ziet er dan toch net wat beter uit. En scheelt dat ze wel boven het bed uitkomen
Je tweeter zit dan toch ongeveer op oorhoogte: 61 cm stand + 33,5 cm speaker - (+/- 10 cm) tweeter = 84,5 cm. Als je ze toch wat hoger wilt hebben, dan pak je bijvoorbeeld de stylem 3.MAX3400 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:04:
[...]
Domme vraag maar is die vriend van je ongeveer 1.55m lang en zit 'ie op de grond? Tenminste, de bedoeling van de satelliet-/achter-speakers is dat ze op oorhoogte komen te staan voor een 5.1/7.2 setup. Als ik op de bank zit, zelfs iets onderuit gezakt, is mijn oorhoogte toch echt 95cm dus dat lijkt me dan wel zo ongeveer de ondergrens van hoe hoog een speakerstand moet zijn.
En laten we heel eerlijk zijn, als je speaker wat verder van je weg staat, maakt dat al helemaal niets meer uit wegens de afstraling.
Ik heb de set nog niet binnen, maar ben me toch al wat aan het orienteren om e.e.a. straks snel/deftig aan te sluiten
Een THX badge zegt eigenlijk niet zo heel veel, er zijn legio speakers die beter klinken, al is ook dat weer een subjectieve beleving.John Dude schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:33:
Het is louter een set parameters waaraan men moet voldoen, en ook zijn hier meerdere subsets in.
PC speakers met THX logo : THX Multimedia
Speakerbars : THX Speaker Bar
System 4 : THX Compact System
System 5 : THX Select 2
System 8/10 : THX Ultra 2
Ik heb zelf het System 4 systeem aangeschaft, waar mijn oude speakers degelijke duitse Quadrals waren.
En ik geef heel eerlijk toe, dat als het om de muziek te doen is, de oude fullrange Quadral speakers gewoon beter zijn.
Kijk je echter veel films, dan kan ik je van harte System 4 aanraden, want het is zowel kwa bouw en geluid dik in orde.
Voor sommige mensen staat THX synoniem met hard/luid, en dat is opzich in dit geval ook zo.
Het mooie is dat het eigenlijk helemaal niet hard meer hoeft te staan.. en het geluid goed blijft.
Ik heb vorige week zitten kijken naar de consono 35 mk3 & de Ultima 20mk2 om zo mijn oude z5400 te kunen vervangen met een betere set.
Na veel wikken en wegen de Ultima's gekocht met het idee om deze later met de 5.1. upgrade set naar 5.1 te krijgen. (directe aanschaf even nog niet mogelijk)
maar nu heb ik na 1 week toch het idee dat ik laag mis met alleen de ultima 20's
heeft misschien een van jullie de US 2110/1 SW over? of kan ik beter teufel even mailen met de vraag of de US 2110/1 SW ook los verkocht kan worden?
Je komt van een Logitech Z5400 met een aparte subwoofer, als je dan naar een stereo opstelling gaat met 2 boekenplank speakers dan kun je inderdaad wel wat laag missen. Dit is niet meer dan logisch.gekko90 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:52:
misschien dat een van jullie mij erbij kan helpen.
Ik heb vorige week zitten kijken naar de consono 35 mk3 & de Ultima 20mk2 om zo mijn oude z5400 te kunen vervangen met een betere set.
Na veel wikken en wegen de Ultima's gekocht met het idee om deze later met de 5.1. upgrade set naar 5.1 te krijgen. (directe aanschaf even nog niet mogelijk)
maar nu heb ik na 1 week toch het idee dat ik laag mis met alleen de ultima 20's
heeft misschien een van jullie de US 2110/1 SW over? of kan ik beter teufel even mailen met de vraag of de US 2110/1 SW ook los verkocht kan worden?
De MK 20's worden normaal als rear speakers meegeleverd met de totale 5.1 ultima 40mk2.
Tevens kosten ze nog geen 180 euro voor een setje, dusja ergens moet een compromis zijn.
Mocht je een losse subwoofer gaan aanschaffen raad ik je aan om het grote subwoofer topic even door te lezen. je bent denk ik beter af met een subwoofer van een gerenommeerd subwoofer merk.
met als site note niet duurder dan 220,- aangezien
600,- - 200(rears) -180(center) = 220
het alles zou op een Sony STR-DH550 aangesloten worden
[ Voor 15% gewijzigd door gekko90 op 26-02-2016 16:08 ]
En als je in plaats van de nieuwsbrief deze code gebruikt, krijg je nog 30 korting: RE6-J39-JD7
Dus nu hopen dat het allemaal snel geleverd wordt. :-)
Heeft iemand al een mooie steun voor de bijbehorende boekenplank speakers gevonden. Ik wil ze graag aan de wand bevestigen met een witte steun. (set ook in wit besteld). Alvast bedankt voor het meedenken/zoeken.
Verder altijd een muziekje op de achtergrond in de woonkamer. Klinkt aangenaam🙂
En een hoog waf factor, het zijn kleine sateliets.. 20x10x10 cm
[ Voor 14% gewijzigd door Nickrsd op 05-03-2016 12:19 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Bedankt voor uw e-mail.
De Subwoofer US 2110/1 SW kunt u via e-mail bestellen voor €249,99 inclusief gratis verzending.
Welke jamo's had je?YoshiBignose schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:55:
Heb vandaag de Ultima 40 MK2 binnen in het witmooi spul, zwaar... maar klinkt 10x beter dan m'n Jamo's.
Volgens mij waren het deze: pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)
En vraag me af of de teufels een upgrade zal zijn..
YoshiBignose schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:28:
[...]
Volgens mij waren het deze: pricewatch: Jamo S 426 HCS 3 (Zwart)
Ik zou je dan even door verwijzen naar het grote subwoofer topic.Therapy777 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:02:
Ik heb al een tijdje het "5.0" setje ultima mk40 speakers, dus los gekocht zonder subwoofer want dat was op dat moment het voordeligst en ik dacht geen sub nodig te hebben. Echter ik krijg steeds meer het idee dat ik de echt lage tonen in films toch wel mis. Nu is de sub die er bij komt niet los te bestellen, dus ik vroeg me af of iemand tips heeft voor een bijpassende subwoofer bij deze set?
Als je echt een super aanvulling wilt dan kijken naar een echte sub.
Voor een gepoort 10” model is de opgegeven 38 Hz op -3 dB niet heel spannend. Maar 250 euro voor een subwoofer is ook niet heel veel geld. Een Klipsch van dezelfde prijsklasse blijft ook steken op 32 Hz. Nadeel met relatief goedkopere subwoofers is dat ze goed zijn in stampen, maar niet in het subtiel aanvullen van de front speakers om het bereik te vergroten. Waarbij het vergroten van het bereik ook niet heel veel is doordat de subwoofer niet heel laag gaat.YoshiBignose schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:35:
Wat is er mis met die sub van Teufel dan?
[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 07-03-2016 20:36 ]
daarom dusFeaR schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:58:
[...]
Voor een gepoort 10” model is de opgegeven 38 Hz op -3 dB niet heel spannend. Maar 250 euro voor een subwoofer is ook niet heel veel geld. Een Klipsch van dezelfde prijsklasse blijft ook steken op 32 Hz. Nadeel met relatief goedkopere subwoofers is dat ze goed zijn in stampen, maar niet in het subtiel aanvullen van de front speakers om het bereik te vergroten.
als je het budget hebt voor een sub van BK of SVS dan heeft dat zeker een meerwaarde boven een standaard teufel sub.
uiteraard zal een teufel sub ook prima zijn dienst doen en zeker een meerwaarde zijn.
Nu ben ik alleen wat gaan twijfelen over de subwoofer door de berichten hierboven, twijfel of het geluid (bas) wel echt diep gaat, aangezien ik veel films en series kijk kan ik echt genieten van zo'n lekker roffeldende bas zoals in de bioscoop. Mijn vraag is dus of de 32 Hz wel echt laag is en deze set dan een goede prijs/kwaliteit geeft. En wat doet een bas die nog lager kan, harder roffelen? En mijn kamer is ongeveer 10-15 m^2, moet je dan nog wat harders willen?
[ Voor 8% gewijzigd door _Heisenberg_ op 07-03-2016 19:36 ]
Bij een subwoofer die 16hz kan weergeven staan meestal wat grotere speakers die zelf de bassen tot 60 of 80hz verzorgen.
De sub doet dan alles eronder maar kleine speakers halen 100hz al bijna niet.
Een sub mag eigenlijk nooit boven 80 of max 100hz meedoen dan hoor je waar ie staat en dat klinkt niet zo mooi.
Dacht alleen dat BK tegenwoordig geen NL importeur meer had en dus lastiger te krijgen is, nouja... Iets minder makkelijk via de fabrikant zelf.NL_Scratch schreef op maandag 07 maart 2016 @ 19:11:
[...]
daarom dus
als je het budget hebt voor een sub van BK of SVS dan heeft dat zeker een meerwaarde boven een standaard teufel sub.
uiteraard zal een teufel sub ook prima zijn dienst doen en zeker een meerwaarde zijn.
Overigens hoorde ik in de Teufel/Raumfeld brandstore dat de Raumfeld app betere ondersteuning voor spotify krijgt, niet meer via spotify connect, waardoor je eindelijk naar meerdere speakers tegelijk kan streamen
Klopt, en de speakers van de Concept E450 beginnen zelfs pas bij 150 Hz. Veelal is dat al bij een afzwakking van 3 dB ten opzichte van de andere frequenties in het bereik waardoor de subwoofer het nog iets hoger al overneemt van de andere speakers. Dat ga je met een andere subwoofer niet oplossen. Wat ook niet zomaar kan aangezien de subwoofer in deze set ook de voor- en eindversterker is. Dat kan je niet zomaar vinden bij andere subwoofers. Al is het zwakke punt inherent aan de opbouw van de set, niet het merk of prijsklasse.Goofy1978 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 20:25:
De sub doet dan alles eronder maar kleine speakers halen 100hz al bijna niet.
Een sub mag eigenlijk nooit boven 80 of max 100hz meedoen dan hoor je waar ie staat en dat klinkt niet zo mooi.
OkFeaR schreef op maandag 07 maart 2016 @ 17:58:
[...]
Voor een gepoort 10” model is de opgegeven 38 Hz op -3 dB niet heel spannend. Maar 250 euro voor een subwoofer is ook niet heel veel geld. Een Klipsch van dezelfde prijsklasse blijft ook steken op 32 Hz. Nadeel met relatief goedkopere subwoofers is dat ze goed zijn in stampen, maar niet in het subtiel aanvullen van de front speakers om het bereik te vergroten. Waarbij het vergroten van het bereik ook niet heel veel is doordat de subwoofer niet heel laag gaat.

Mooie prijs! Ik dacht dat ik goedkoop uitwas voor € 820 inc verzenden. Maar dit scheelt toch nog een € 40. Volgens mij zijn ze nog nooit zo goedkoop geweest inc verzenden._Heisenberg_ schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:14:
De Teufel Ultima 40 mk2 5.1 set is nu te krijgen met €240 korting voor €830. Er is ook een €50 code deze week die je kunt gebruiken! Verder zijn er nog veel meer setjes die een stuk goedkoper zijn dan normaal
Heb 3 jaar geleden een Consono 25 Mk2 5.1-setje gehaald (4x satelliet CS 25 FR, 1x center CS 35 C,Wizzu schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:00:
Heeft iemand hier geluidservaring met de Consono 35 Mk3 5.1 set? Ik ben deze van plan aan te schaffen voornamelijk voor films & games. Ik lees alleen goede reviews maar ik ben benieuwd wat de mensen hier bij Tweakers te zeggen hebben.
1x US 2108/1 SW mono-subwoofer) en ondanks dat we wel in de toekomst willen upgraden naar vloerzuilen/betere center/dikkere sub e.d., bevalt het setje ons nog steeds prima: muziek is te doen, films&series (en dus ook games lijkt me) zijn prima te genieten: zo oordeelt onze visite ook
Let wel: we gebruiken de achterluidsprekers niet eens, die stonden jarenlang los in de boekenkast in afwachting van het leggen van kabels, maar is er nooit van gekomen. Reserve-frontspeakers dus nu, in doos
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Bedankt voor het delen, ook al is het niet identiek dezelfde set maar ik denk niet dat er een significant groot verschil zou zijn in geluid! Hoe heb jij de service van Teufel ervaren? Er staat dat je 8 weken proef bedenktijd hebt en 12 jaar garantie. Dat is behoorlijk wat
Dat is ook zeker zo, en dat woog ook wel mee in onze keuze om deze set te halen: bevalt het geluid niet? dan stuur je het gewoon retour. 8 weken is ook lekker ruim. Het kwam snel en netjes binnen, zat goed verpakt en kan me niks negatiefs herinnerenWizzu schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:26:
Bedankt voor het delen, ook al is het niet identiek dezelfde set maar ik denk niet dat er een significant groot verschil zou zijn in geluid! Hoe heb jij de service van Teufel ervaren? Er staat dat je 8 weken proef bedenktijd hebt en 12 jaar garantie. Dat is behoorlijk wat
En aangezien we drie jaar verder zijn zal het setje zelfs nog een stuk beter klinken, daar ga ik wel vanuit!
[ Voor 7% gewijzigd door 2Dutch op 18-03-2016 10:31 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik heb de Jamo s608/628 HCS 5.0 op het oog. Deze vloerstaanders hebben een 10" woofer. In dezelfde prijsklasse is de Teufel Ultima 40 Surround "5.1-Set". Met slechts een 6,5" woofer.
Heeft iemand toevallig met beide ervaring? Produceert de Teufel Ultima 40 mk2 beter of vergelijkbaar geluid dan de Jamo S628?
Is de active subwoofer die bij de Teufel 5.1 set zit van toegevoegde waarde? Ik zie dat de frequentie maar heel iets lager gaat dan de vloerstaanders? De Jamo S628 gaat zelfs lager dan de subwoofer van Teufel.
En is de subwoofer ook inzetbaar bij (stereo) muziek? Of geeft dat een heel vertekend geluidsbeeld?
http://m.teufelaudio.nl/h...round-5.1-set-p15923.html
[ Voor 18% gewijzigd door NL_Scratch op 10-04-2016 20:34 ]
Ik ben dus al een tijdje aan het rondkijken om mijn 3 front speakers (dus ook de center) te vervangen voor 2 stereo speakers. De stereo is dan voor muziek en de rest (4.1 blijft er dan over) voor films.
Helaas heb ik geen ruimte voor vloerstaanders. Mijn woonkamer is relatief klein, ongeveer 20/25m2.
De nieuwe speakers moeten er ook nog eens mooi uitzien (vrouw in huis..)
Nu is mijn oog gevallen op de Teufel Ultima 20 Mk2 omdat ze goed geprijsd zijn en er erg mooi uit zien.
Een andere die goed uit de testen komt is de Q Acoustics 3020, maar deze is per set 80,- euro duurder.
Teufel beluisteren gaat helaas niet, dus die zal ik op de gok moeten kopen. Zijn er hier tweakers die de 20 Mk2 als front speakers gebruiken en iets kunnen zeggen over de kwaliteit? Eventueel in vergelijking met de Q Acoustics?
Op de gok kopen doe je eigenlijk niet want je mag ze 30 dagen proberen. Bevallen ze niet kun je ze gewoon terug sturen.yorroy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:45:
Ik heb nu een 5.1 JBL speakerset aan een Pioneer 424K hangen, maar ik merk dat ik vooral bij muziek gewoon tekort kom.
Ik ben dus al een tijdje aan het rondkijken om mijn 3 front speakers (dus ook de center) te vervangen voor 2 stereo speakers. De stereo is dan voor muziek en de rest (4.1 blijft er dan over) voor films.
Helaas heb ik geen ruimte voor vloerstaanders. Mijn woonkamer is relatief klein, ongeveer 20/25m2.
De nieuwe speakers moeten er ook nog eens mooi uitzien (vrouw in huis..)
Nu is mijn oog gevallen op de Teufel Ultima 20 Mk2 omdat ze goed geprijsd zijn en er erg mooi uit zien.
Een andere die goed uit de testen komt is de Q Acoustics 3020, maar deze is per set 80,- euro duurder.
Teufel beluisteren gaat helaas niet, dus die zal ik op de gok moeten kopen. Zijn er hier tweakers die de 20 Mk2 als front speakers gebruiken en iets kunnen zeggen over de kwaliteit? Eventueel in vergelijking met de Q Acoustics?
Dali heeft ook een mooie set, de zensor 1 en 3.
Waarom niet gewoon de Ultima 40? Ik heb de 40 en ik heb jaren de Z5500 gehad. Heb hem nu nog aan mijn computer hangen en was er altijd zeer tevreden. Maar als ik nu van de Teufel naar de Z5500 switch moet ik bijna huilen....NL_Scratch schreef op zondag 10 april 2016 @ 20:33:
Weer een nieuwe set, al is hij van bestaande componenten samengesteld. Het lijkt mij een zeer leuke vervanger voor mijn z5500, al gaat de subwoofer niet heel erg laag.
http://m.teufelaudio.nl/h...round-5.1-set-p15923.html
Teufel heeft sinds vorig jaar een eigenstore in Amsterdam. Hier kan je een groot deel van hun speakers beluisteren. En als je vriendin/vrouw het leuk vind kan je er ook nog een dagje Amsterdam aan vast knopenyorroy schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:45:
De brandstore is idd best de moeite waard om even rond te neuzen!TFDev schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:19:
Ik maak momenteel gebruik van 2 stuks Focal 826V en 1 cc800v. Deze wil ik gaan verkopen om straks in onze nieuwe woning op de zolder gebruik te gaan maken van een Teufel set. Ik zit behoorlijk te twijfelen tussen de Ultima 40 (5.1 set), Theater 500 v2, de system 4 THX en de 5 THX select 2. 2 subs lijkt me alleen wat overdreven voor een zolderverdieping. Iemand hier die ervaringen heeft met bovengenoemde sets, of een soortgelijke vergelijking? Ik woon helaas wat ver uit de buurt van amsterdam, maar misschien is een tripje die kant op dan toch de moeite waard...
Waar (ongeveer) kom je vandaan? ik heb namelijk op dit moment een System 4 staan die ik niet meer gebruik, als je ~dichtbij woont (omgeving assen) zou je 'm eens kunnen komen beluisteren, inter-tweakiale service
wat ik wel kan vertellen, is dat bij geen van deze sets, je die echte ultra-lage-trillende bioscoop bass krijgt.
Iets wat mensen vaak ( ten onrechte ) verwachten van een THX logo.
Ik heb ze allemaal in huis gehad.
Teufel subs kunnen wel flink brommen, dat wel.
[ Voor 6% gewijzigd door _Heisenberg_ op 20-05-2016 02:07 ]
Of je geeft de vrouw een dagje Berlijn, daar is een geweldig mooie store te vinden. Als je de winkel inloopt denk je, wat is dit..., totdat je de trap naar beneden afloopt en daar meerdere heuse bioscopen aantreft!gekko90 schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 14:48:
[...]
Teufel heeft sinds vorig jaar een eigenstore in Amsterdam. Hier kan je een groot deel van hun speakers beluisteren. En als je vriendin/vrouw het leuk vind kan je er ook nog een dagje Amsterdam aan vast knopen
Ik zit nog steeds te wachten op de dag dat de vrouw toestremming geeft om een mooie set op te halen...

Ben je voornemens om deze van de hand te doen dan? Misschien dat ik wel interesse heb...mvz schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:26:
[...]
Ik heb namelijk op dit moment een System 4 staan die ik niet meer gebruik...
klopt, ik doe 'm inderdaad van de hand, wegens switch naar volledige SVS setup.BvZwolle schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 02:30:
[...]
Ben je voornemens om deze van de hand te doen dan? Misschien dat ik wel interesse heb...
Bij de SVS PB-1000 krijg ik die lage bioscoop bas effecten wel door, en de 8 weken op proef/retour was al verlopen bij teufel.
stuur maar een PB indien interesse