• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 03-09 10:54
OMD schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 22:21:
[...]
Maar van dat bi-ampen kan ik je helaas niet volgen.
Ik doel op wat je daarna zelf eigenlijk ook al zegt. Als er na de speaker aansluitingen ook geen filter meer gebruikt wordt als je ze bi-amp aansluit. Ik begrijp uit jouw verhaal dat die speakers er (bijna) niet zijn.

Dan toch weer wederom zonde dat de fabrikanten iets bouwen waar je uiteindelijk geen h*l aan hebt. Steek dat geld in betere componenten die je wel echt nodig hebt...

• JanusJaap
dommerick schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:01:
Teufel is wel interessant met die kortingen.

Met deze code nog eens 8%.
kc-8-sdf

Zit zelf te twijfelen over de cubikon 2 set. Mijn vriendin heeft moeite met het plaatsen van zuilen in de kamer. Dus dit zou een alternatief kunnen zijn.
Die kortingen kan je idd goed in de gaten houden...
Doordat ik eerst twijfelde glipte een korting van 50euro door mijn vingers. Keek net na de actie, stonden er al beluisterde exemplaren te koop voor 379 (ipv 449/499). Toen nog gecheckt op actiecodes, kreeg ik nog eens 8%. De rekening was toen nog maar 349euro... Snel besteld!

Mijn vrouw vond de Ultima 40Mk2 ook maar niets, tot ze ze hoorde. Werd de tegenstand al wat minder. Toen de prijs. Werd de tegenstand nog minder. Toen vertelde schoonmoeder (haar moeder dus) dat ze ze wel goed vond passen in het interieur. (ik heb de witte, erg mooi GEEN hoogglans) Nog minder tegenstand... Ze staan er nu nog.

Erg fijn dat je ze 8 weken mag testen!

ps: dat hele bi-amp verhaal laat maar voor wat het is voorlopig. Eerst zorgen dat de speakers weer op de goede plek staan (staan nu esthetisch op de verkeerde plek). Dan met de meetmicrofoon van de Marantz afstellen. Dan nog eens kijken hoe het totaalpakket klinkt.

ps2: voor wie ook aan de Ultima 40Mk2 denkt: ik kan me niet voorstellen dat ik voor hetzelfde bedrag iets anders kan krijgen wat evenveel indruk op me maakt.

ps3: ik snap bijna niet waarom in de surround set van de Ultima's een sub zit. Kan alleen nog maar voor het echte sublaag in de filmeffecten zijn, want de zuilen gaan uit zichzelf al heeeeel erg laag. (en hard) Ff gecheckt, de sub gaat 'maar liefst' 7Hz lager nog dan de zuilen. Vanwege de grotere diameter waarschijnlijk ook nog net wat beter voelbaar dan de zuilen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

mrenders schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:23:
[...]
ps3: ik snap bijna niet waarom in de surround set van de Ultima's een sub zit. Kan alleen nog maar voor het echte sublaag in de filmeffecten zijn, want de zuilen gaan uit zichzelf al heeeeel erg laag. (en hard) Ff gecheckt, de sub gaat 'maar liefst' 7Hz lager nog dan de zuilen. Vanwege de grotere diameter waarschijnlijk ook nog net wat beter voelbaar dan de zuilen.
Klopt. De subwoofer zal niet alleen 7 Hz lager gaan, maar het gehele bereik ook anders weergeven. Je hebt gelijk dat het voor de pure aanvulling in het bereik niet veel zal doen, qua beleving waarschijnlijk wel. Moet wel gezegd worden dat voor een 10" gepoorte subwoofer 38 Hz op -3dB weinig is. Ik zou zelf dan ook een andere subwoofer aanschaffen dan die van Teufel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:14
Op dit moment veel korting op de site van teufel. Voor weinig geld veel geluid in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:14

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Zijn er mensen die ervaring hebben met de cubycon 2 5.1set???

Vind dit een interessante set maar vind er weinig over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 321jurgen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-08 00:01
ik wil even zeggen dat ik nog steeds dik tevreden ben met mijn 5.1 setje van teufel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waxi
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08-2024
[b][message=43811986,noline]mrenders schreef op donderdag 26 februari 2015]

Mijn vrouw vond de Ultima 40Mk2 ook maar niets, tot ze ze hoorde. Werd de tegenstand al wat minder. Toen de prijs. Werd de tegenstand nog minder. Toen vertelde schoonmoeder (haar moeder dus) dat ze ze wel goed vond passen in het interieur. (ik heb de witte, erg mooi GEEN hoogglans) Nog minder tegenstand... Ze staan er nu nog.

Erg fijn dat je ze 8 weken mag testen!
Die witte zoek ik dus ook.. Kan ze echter niet vinden..
Zwarte speakers krijg ik hier niet binnen... ( vrouwen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43

R-B

Blokkert

FeaR schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Klopt. De subwoofer zal niet alleen 7 Hz lager gaan, maar het gehele bereik ook anders weergeven. Je hebt gelijk dat het voor de pure aanvulling in het bereik niet veel zal doen, qua beleving waarschijnlijk wel. Moet wel gezegd worden dat voor een 10" gepoorte subwoofer 38 Hz op -3dB weinig is. Ik zou zelf dan ook een andere subwoofer aanschaffen dan die van Teufel.
True, de sub schakelt hier ook pas in bij starten film of serie. Maar dan voegt hij ook echt wat toe, het is dat extra zetje om je echt in te leven in de film. Een explosie voelt ook echt als een explosie O+ .

Bij gewoon muziek luisteren zijn de fronts alleen uitstekend idd :)

betreft wit, de fronts zijn los te krijgen als wit. Een hele 5.1 set is niet te krijgen in wit ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
De 2dekeus ronde is er weer. Ook wederom Ultima 40Mk2, zwart en wit. 379euro.
http://www.teufelaudio.nl/ultima-40-mk2-2e-keus-p12807.html

Complete lijst 2dekeus:
http://www.teufelaudio.nl/tweede-keus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
En nieuw heb je ze voor 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Tja,zo zie je maar, bij Teufel heb je dus continue kans op korting, of het mislopen daarvan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

mrenders schreef op maandag 09 maart 2015 @ 18:24:
Tja,zo zie je maar, bij Teufel heb je dus continue kans op korting, of het mislopen daarvan...
dat risico is er altijd, bij iedereen... Dat er een dag of week later ineens dikke kortingen zijn :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
R-B schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:08:
[...]

dat risico is er altijd, bij iedereen... Dat er een dag of week later ineens dikke kortingen zijn :)
Klopt, alleen bij Teufel speelt wat anders. Je kan dit nergens anders kopen. Normaal check ik de prijs van een item: welke leverancier die ik vertrouw is het goedkoopst. En idd, ook dan loop je 'risico' dat het een dag later ergens anders weer goedkoper is. Teufel is echter de enige leverancier en zelfs die wijzigt zijn prijzen wekelijks voor dezelfde producten. Is toch apart vind ik. Iedere keer als ik kijk is het weer 20euro of 50 euro goedkoper. Dat je enkele momenten per jaar acties hebt, of einde product acties, dat snap ik. Maar voor de consument compleet willekeurig korting geven op hetzelfde product.... afhankelijk van welke dag je kijkt. Vind ik wel apart. Maar goed, marketing kent meerdere wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoek
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 15:07
mrenders schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:41:
[...]

Klopt, alleen bij Teufel speelt wat anders. Je kan dit nergens anders kopen. Normaal check ik de prijs van een item: welke leverancier die ik vertrouw is het goedkoopst. En idd, ook dan loop je 'risico' dat het een dag later ergens anders weer goedkoper is. Teufel is echter de enige leverancier en zelfs die wijzigt zijn prijzen wekelijks voor dezelfde producten. Is toch apart vind ik. Iedere keer als ik kijk is het weer 20euro of 50 euro goedkoper. Dat je enkele momenten per jaar acties hebt, of einde product acties, dat snap ik. Maar voor de consument compleet willekeurig korting geven op hetzelfde product.... afhankelijk van welke dag je kijkt. Vind ik wel apart. Maar goed, marketing kent meerdere wegen.
Je kan gewoon contact opnemen met de klantenservice om de korting te vragen, als je de week of 2 weken ervoor nog een hogere prijs voor het product hebt betaald. Vooral als je 8 weken thuis het product mag proberen en de prijs daalt in deze periode, dan zou ik het gewoon doen. Dat heb ik ook gedaan en daar deden ze niet moeilijk over. Ik had setje Ultima 40MKII gekocht voor 499,- (korting van 11% niet meegerekend) + gratis koptelefoon en 2 weken later was de prijs 399,-. Klantenservices gebeld en overeengekomen dat ik de koptelefoon (nog in verpakking) zou terugsturen (dat was een actie en in hun ogen de korting) en 100 euro zou terugkrijgen. Dat vond ik schappelijk, want ik wilde de koptelefoon niet en als ik via MP of tweakers het zou verkopen, dan zou ik hooguit 75 euro voor kunnen krijgen. Kreeg deze week bericht dat ze het hadden ontvangen en dat ze het bedrag gaan terugstorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Kijk, dat is netjes.
Blij met de Ultima's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:32
Heeft er iemand ervaring met de consono 35 mk3 5.1 set?
Sinds vandaag de bezitter van een onkyo tx-nr609 receiver.
Gratis gehad van een kennis welke een NR636 heeft gekocht:)
Ik heb ongeveer 350 om uit te geven aan een speakerset en kwam op de consono uit.
Ik luister naar wat hardere muziek om het zachtjes uit te drukken, een woofer is dus wel een must daar het een hoofd onderdeel is van mijn muziek smaak.
indien jullie een andere set adviseren hoor ik het uiteraard ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Blijkbaar wil je ook 5.1, dus dan kom je voor je budget idd uit op iets wat jij zegt.
Als je alleen vanwege die subwoofer de 5.1 set denkt nodig te hebben, dan kan je echt nog steeds kijken naar de Ultima40 of iets vergelijkbaars. Die geven echt veel laag hoor. En het midden en hoog kan alleen maar beter zijn dan van die kleine 5.1 kastjes.

Ik speel via Spotify allerlei muziek af. Muziek met veel details en dat klinkt echt goed, maar ook dance muziek met veel laag. In een kamer van 40m2 kan mijn versterker die 50watt rms levert aan de Ultima's echt niet op max gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik zie dat ze momenteel €100 korting geven op de Ultima 40Mk2, daar werkt die kortingscode van dommerick ook nog bij? Zou mooi zijn ^^
Zit te twijfelen om ze aan te schaffen en welke kleur, iemand foto's van de witte versie?. Heb binnenkort eigen woning met een woonkamer van ca. 27m2. Ik heb momenteel een vsx-919 met jbl scs200.5 zwart en Argon 6210S fronts.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
mrenders schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:58:
Blijkbaar wil je ook 5.1, dus dan kom je voor je budget idd uit op iets wat jij zegt.
Als je alleen vanwege die subwoofer de 5.1 set denkt nodig te hebben, dan kan je echt nog steeds kijken naar de Ultima40 of iets vergelijkbaars. Die geven echt veel laag hoor. En het midden en hoog kan alleen maar beter zijn dan van die kleine 5.1 kastjes.

Ik speel via Spotify allerlei muziek af. Muziek met veel details en dat klinkt echt goed, maar ook dance muziek met veel laag. In een kamer van 40m2 kan mijn versterker die 50watt rms levert aan de Ultima's echt niet op max gezet worden.
5.1 is geen verplichting.
Ik heb nu ook 5.1 van mijn bluraysetje.
Ik kan eventueel die surround speakers gebruiken als tussenoplossing.
Alleen de sub kan ik niet aansluiten op de onkyo.
Het voornamelijkste is wel bass daar mijn muziekvoorkeur uitgaat naar hardcore en terror.
Vrouwtje lief daarintegen luistert naar alles, van marco borsato tot mariah carry en mijn muziek.
Het moet dus eigenlijk een beetje alles goed kunnen.
Kan altijd later nog de ultima uitbreidingset naar surround kopen denk ik met apparte sub erbij.
Denk dat ik ook voor ultimas ga mits het vrouwtje dat accepteert.
Ook maar hopen dat mijn zoontje van bijna 2 er vanaf kan blijven en de speakers niet in drukt:p
Is er iemand in de omgeving alphen waar ik ze zou kunnen beluisteren?

Edit: net even de ultimas aan het vrouwtje laten zien, ze is er niet zoon fan van.
Ze vind ze erg groot en log.
Misschien gewoon bestellen en gebruik maken van de 8 weken testen.
Misschien als ze het geluid hoort dat ze het niet erg meer vind 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door miniterror op 13-03-2015 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 17:21
Ondertussen al sinds begin van het jaar de Teufel Columa 300 Mk2 "5.1-Set L". Wat een heerlijke boxen. In combinatie met de Sony STR-DN1050 klinken owel vinyl, Bluray als Openelec zeer mooi en vol. Absoluut tevreden, zeker voor die prijs.
Ik had boekenplankspeakers van Yahama die bij mij toenmalige versterker zaten. En dan vind ik van die zuilen toch een pak mooier staan :-)
Was wel even verschoten van de grote van die woofer :DBinnenkort verhuis ik naar een nieuw huisje. Zal dan wat foto's trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dalike schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 08:06:
Ik had boekenplankspeakers van Yahama die bij mij toenmalige versterker zaten. En dan vind ik van die zuilen toch een pak mooier staan :-)
De speakers van zo'n Columa 300 zou ik niet direct "zuilen" noemen. Ze zijn hoger dan monitoren, maar verder hebben ze niet de voordelen die een zuil kan hebben ten opzichte van melkpakjes. In principe zijn dat soort speakers gewoon melkpakjes op een hogere voet of binnen een hogere voet verwerkt. Dat is ook de reden dat er een flinke subwoofer bij zit: die moet het laag én mid-laag doen aangezien de speakers zelf niet de kast hebben om die tonen op te bouwen dan wel ruimte hebben voor de betreffende drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
KiPKaKDutcH schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:48:
Ik zie dat ze momenteel €100 korting geven op de Ultima 40Mk2, daar werkt die kortingscode van dommerick ook nog bij? Zou mooi zijn ^^
Zit te twijfelen om ze aan te schaffen en welke kleur, iemand foto's van de witte versie?. Heb binnenkort eigen woning met een woonkamer van ca. 27m2. Ik heb momenteel een vsx-919 met jbl scs200.5 zwart en Argon 6210S fronts.
Ik zit hier ook erg in twijfel over die witte.... Maar dat is nog niet het enige ik moet meteen ook nog een receiver aanschaffen :-/.

Die code werkt niet meer wat je nog wel kunt doen is inschrijven op de nieuwsbrief voor 20,- korting dus betaal je 409,- incl. verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds eind vorig jaar ook in het bezit van een setje ultima 40mk2 (wit). Eerste setje heeft het ongeveer een maand a anderhalf volgehouden, tot op een gegeven moment (na een dronken avond (kuch)) de speakers voor het mid finaal waren weggeblazen. Vervolgen opgestuurd en kosteloos een refurbished setje terug gekregen, die tot nu toe nog steeds prima dienst doen.

Aangezien er hierboven om gevraagd werd, bij deze een paar foto's van hoe ze er bij mij bijstaan. Kamer is +/- 8 x 8m en wordt voor mij persoonlijk prima gevuld met geluid. Versterker die ik er opt moment voor heb hangen is een Sony STR-DE598.

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/umstmsar5/image.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ow2n922r5/image.jpgAfbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/kbggu4j1t/image.jpg

Al met al zeer tevreden met deze Teufels. Niet alleen over de (prijs) kwaliteit, maar zeker ook over de service die wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Mooie speakers! Wat een service, terwijl je het zelf schuld was.

BTW: hangt die TV niet veel te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:33:
Mooie speakers! Wat een service, terwijl je het zelf schuld was.

BTW: hangt die TV niet veel te hoog?
Die witte plaat achter de tv is in hoogte verstelbaar :) En de TV zelf kan dmv een beugel nog een paar graden voorovergebogen worden (hing vroeger een schoolbord aan, ik woon antikraak in een oud klaslokaal namelijk :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2015 @ 20:04:
ik woon antikraak in een oud klaslokaal namelijk :9 )
lol, ik zat al te kijken hoe je nu aan een kamer van 8 x 8 kan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Bij deze 2 foto's.
Genomen toen ik ze nog in de 8 weken periode had en het tijdelijk met wat kabels aangesloten had aan mijn (ook nieuwe) Marantz.
Woonkamer is trouwens +/-40m2 groot, mocht dat helpen.
Afbeeldingslocatie: http://41.media.tumblr.com/70b15182bee74a92c07a7f6d72661e35/tumblr_nlcwomio2C1rq46i7o1_500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://40.media.tumblr.com/c8614ac80183ac1562e0a19c358977ac/tumblr_nlcwp2ZUjg1rq46i7o1_500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
miniterror schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:31:
[...]

5.1 is geen verplichting.
Ik heb nu ook 5.1 van mijn bluraysetje.
Ik kan eventueel die surround speakers gebruiken als tussenoplossing.
Alleen de sub kan ik niet aansluiten op de onkyo.
Het voornamelijkste is wel bass daar mijn muziekvoorkeur uitgaat naar hardcore en terror.
Vrouwtje lief daarintegen luistert naar alles, van marco borsato tot mariah carry en mijn muziek.
Het moet dus eigenlijk een beetje alles goed kunnen.
Kan altijd later nog de ultima uitbreidingset naar surround kopen denk ik met apparte sub erbij.
Denk dat ik ook voor ultimas ga mits het vrouwtje dat accepteert.
Ook maar hopen dat mijn zoontje van bijna 2 er vanaf kan blijven en de speakers niet in drukt:p
Is er iemand in de omgeving alphen waar ik ze zou kunnen beluisteren?

Edit: net even de ultimas aan het vrouwtje laten zien, ze is er niet zoon fan van.
Ze vind ze erg groot en log.
Misschien gewoon bestellen en gebruik maken van de 8 weken testen.
Misschien als ze het geluid hoort dat ze het niet erg meer vind 8)7
1) de 5.1 set is er (nog) niet in het wit
2) vrouwlief heeft er bij mij ook aan moeten wennen. Bij ons passen de witte juist wel en dat heeft geholpen (zie foto's in een andere post)
3) er zit een rooster voor, dus de speakers indrukken lukt niet. (tenzij je het rooster weglaat, duh)
4) ik denk echt dat je de sub niet gaat missen bij muziek. De sub gaat maar 7Hz lager dan de Ultima's zelf. Qua power leveren de Ultima's ook voldoende. Laat je maar verrassen. Mocht je eens willen, dan mag je best eens luisteren in Eindhoven
5) test ze gewoon, kost je hoogstens 30euro verzendkosten. Ben je ook kwijt als je op-en-neer moet naar een winkel... (tijd, km's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
Helaas zijn de ultimas uit de actie knaller met 100 euro korting.
Ik wacht tot ze weer opnieuw in de aanbieding zijn met zoon korting.
Nu ik meer naar de speakers aan het kijken ben zie ik dingen als BI-amping en BI-wiring.
De Onkyo 609 en de ultimas kunnen dat aan, geeft dit een aanzienlijk verschil in geluid kwaliteit en word het daar juist beter door of slechter?
Als het een positief effect geeft moet ik extra kabel mee bestellen om het goed aan te sluiten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
miniterror schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:27:
Helaas zijn de ultimas uit de actie knaller met 100 euro korting.
Ik wacht tot ze weer opnieuw in de aanbieding zijn met zoon korting.
Nu ik meer naar de speakers aan het kijken ben zie ik dingen als BI-amping en BI-wiring.
De Onkyo 609 en de ultimas kunnen dat aan, geeft dit een aanzienlijk verschil in geluid kwaliteit en word het daar juist beter door of slechter?
Als het een positief effect geeft moet ik extra kabel mee bestellen om het goed aan te sluiten:)
Bi-amping verhaal is al eerder behandeld. Ik dacht eerst ook voordeel te zien, maar aangezien echte bi-amping vanuit versterker en op de luidsprekers onwaarschijnlijk lijkt, kun je net zo goed de boel standaard aansluiten.

Bij de Ultima's is het niet duidelijk of er achter de aansluitingen geen filter meer aanwezig is zodat alsnog 'de helft' van je vermogen in het filter gaat zitten. Daarnaast. moet de versterker ook echt een cross-over hebben voordat het signaal versterkt wordt. Anders gaat er alsnog maar een deel van het vermogen naar de specifieke kanalen.

De Ultima's reageren uitermate goed op lagere vermogens, dus lijkt het niet eens nodig, al zou het werken.

Ik zeg het nog eens, mijn Marantz levert 50watt RMS per kanaal. Ik kan hem niet vol open zetten, dan gaan mijn oren kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berinho
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-07-2023
Iemand ervaring met de Teufel impaq 7300 L ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Kan iemand in een één/enkele zinnen toelichten wat het verschil is tussen de Cubycon 2 en de Theater 100 Mk3? Ik bedoel, ik kan de specs lezen en op basis daarvan lijkt de Theater 100 Mk3 op vrijwel alle fronten de betere te zijn (inhoud en diameters). Wetend dat dit "slecht" cijfertjes zijn en dat dat niet alles zegt, ben ik toch benieuwd waarom de Cubycon €300 duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
in 1 zin.... Ondanks de veel kleinere behuizing, levert de Cubycon sub een hogere SPL en kunnen de satellieten hogere vermogens aan.

Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Zoiets ja, dank je. :)
Het feit dat ik op moest zoeken wat "SPL" is, geeft waarschijn wel aan waarom ik de vraag stelde. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
Ray-zor schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:40:
Zoiets ja, dank je. :)
Het feit dat ik op moest zoeken wat "SPL" is, geeft waarschijn wel aan waarom ik de vraag stelde. :$
Hier nog een houtje/touwtje verschil tussen de sub en een satelliet. Heb alles weggelaten wat hetzelfde is.
Afbeeldingslocatie: http://41.media.tumblr.com/7deae6d8431d052364b9529555ca9b68/tumblr_nm0tmkIbTk1rq46i7o1_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

ik ben ook al een tijdje bezig met orienteren van speakers.. heb nu 2 dali zonsor 5 als stereo..

maar merk goed dat ik meer verlang naar iets "kleiners" en surround..
Zit er sterk aan te denken om de dali's weg te doen en een 5.1 van teufel aan te schaffen alleen welke is mij de grote vraag..

ik heb een oogje op 3 verschillende 5.1 sets..
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html
http://www.teufelaudio.nl...ycon-2-5.1-set-p9195.html
http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9955.html

echter buiten de prijsverschillen weet ik niet wat het verschil is bij elke set. het ziet er allemaal "mooi en veel belovend uit" alleen echt verstand heb ik er niet van.. graag zou ik hier wat meer over willen weten.

bovenstaande reply's geven verschil tussen de cubycon en theater 100.. alleen "welke" is dan beter..
en hoe verhoudt de consono zich met de andere 2...?

is er prijsverschil van elke set het waard? de reviews van de cubycon 2 zien er veel belovend uit!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Puur op wat hierboven staat zou ik voor de Theater 100 gaan. De lagere SPL en mindere vermogen ga je in de praktijk toch niet merken. Waarom dan de Theater? Omdat je daar gewone speakers hebt met een fatsoenlijke kast/behuizing om een 13 cm woofer in kwijt te kunnen. Een speaker die daarmee - zoals de specs aangeven - speelt vanaf 100 Hz. Nog niet de meest spectaculaire waarde om over naar huis te schrijven. maar de 150 en zelfs 200 (!) Hz van de andere setjes is te hoog om een subwoofer te laten integreren. Bij de laatste twee zal de subwoofer veel meer van het bereik moeten doen waardoor je een onnatuurlijk geluid kan krijgen. Sowieso wordt de subwoofer op het gehoor plaatsbaar wat je eigenlijk niet wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

mrenders schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:42:
[...]
Hier nog een houtje/touwtje verschil tussen de sub en een satelliet. Heb alles weggelaten wat hetzelfde is.
[afbeelding]
Super-bedankt voor de moeite om het overzicht te maken, mrenders! _/-\o_ En FeaR voor de onderbouwde tips.
Qua uiterlijk en praktische plaatsbaarheid thuis was ik een beetje aan het oriënteren op redelijke "melkpakjes". Ter referentie: ik heb nu al >8 jaar een JBL SCS 200.5 setje waar ik op zich niet ontevreden over ben. Maar ik ben dan ook niet beters gewend. :)
Maar de toelichting over frequentiebereik van de satelliet icm met de sub zet me wel aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ik heb diverse reviews over de 100mk3 gelezen en iedereen is er laaiend enthousiast over.

Zelf wil ik op den duur mijn logitech Z-5500 vervangen voor de mk3 100 of nog beter de MK2 40.
Deze laatste heb ik in stereo gehoord bij een vriend op een goede yamaha versterker, in één woord Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de Ultima 40's in't wit besteld... Ze hebben iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:17

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

FeaR schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Fear, Voor welke subwoofer zou jij dan gaan? Heb interesse in de home cinema (5.1) variant waarin de ultima 40 mk2' s zitten, natuurlijk wel een beetje rekening houdend met de totale prijs van de set (899).

Of zou je beter 2 ultima 40' s kunnen pakken met 2 ultima 20' s? en een apart sub? prijstechnisch betaal je 399 + 199, dan zou je nog 300 euro voor een sub kunnen uitgeven? Krijg je daar dan iets beduidend beters voor?

ps. Je mist dan nog de center en zou op een 4.1 systeem uitkomen

[ Voor 3% gewijzigd door Chrosser op 30-03-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Chrosser schreef op maandag 30 maart 2015 @ 22:06:
[...]

Fear, Voor welke subwoofer zou jij dan gaan? Heb interesse in de home cinema (5.1) variant waarin de ultima 40 mk2' s zitten, natuurlijk wel een beetje rekening houdend met de totale prijs van de set (899).

Of zou je beter 2 ultima 40' s kunnen pakken met 2 ultima 20' s? en een apart sub? prijstechnisch betaal je 399 + 199, dan zou je nog 300 euro voor een sub kunnen uitgeven? Krijg je daar dan iets beduidend beters voor?

ps. Je mist dan nog de center en zou op een 4.1 systeem uitkomen
De center is wel heel belangrijk bij een serround opstelling, hier dien je zeker niet op te gaan besparen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Ik heb zelf de 5.1 variant met de ultima 40 mk2's aangeschaft.

In feite heb je de subwoofer uit die set niet nodig, omdat het geheel mooi laag gaat. Bij films en series is, naar mijn mening, de bijbehorende subwoofer meer dan genoeg en brengt een leuke boost. Daarnaast klopt het plaatje ook, alles in dezelfde stijl ;)

en die center heb je echt wel nodig lol, zeker als je films/series gaat kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de witte 40k2 gekocht. Nu zoek ik een bijpassende center... Teufel heeft niets naar men zin in de aanbieding... Ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Voor iedereen die binnenkort nog iets wilde gaan kopen, er is nu een paasactie.
Met de actiecode PASEN15 krijg je 15% korting op alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

reply'a hierboven zeggen dat de cubycon 2 satelites 200-20000 hz hebben, en dat is te hoog voor de sub om overnemen.. terwijl dit systeem " de duurste" is.. van de 3 die ik wilde kiezen...
die conoso is op papier dan " beter" omdat deze satelites vanaf 150 hz gaan, en dat is beter met de sub te combineren blijkbaaR??? waarom is dit setje dan een stuk goedkoper.. als het beter op papier is?

jammer genoeg kan ik het allemaal niet beluisteren daarom maak ik me druk welke 5.1 set ik moet kiezen..
de conoso35 of de cubycon2...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 20:34
Ben net verhuisd en heb dus geen groot budget voor nieuwe speakers. Veel goede reviews gelezen op internet over de ultima-40-mk2.
Vooral de witte variant viel erg in de smaak bij de vrouw, dus vorige week met wat korting maar besteld.
Moet zeggen, ze zijn heel erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H3rLgVzm.jpgAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Q7nTDJhm.jpg

Ben geen audiofiel maar geluid ben ik nog niet helemaal over uit. vooral de lage tonen zijn erg aanwezig. als er maar een beetje bass in de muziek zit dan tril je al op de bank. bij films kan dit wel mooi zijn maar bij muziek is het echt te veel.

misschien is het een afstelling op mn tv/versterker, volgende week nog maar het eea proberen. en als ik me er aan blijf storen gaan ze kostenloos terug. dat is wel een mooie service van teufel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
bastv schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:50:
Ben net verhuisd en heb dus geen groot budget voor nieuwe speakers. Veel goede reviews gelezen op internet over de ultima-40-mk2.
Vooral de witte variant viel erg in de smaak bij de vrouw, dus vorige week met wat korting maar besteld.
[afbeelding][afbeelding]

Ben geen audiofiel maar geluid ben ik nog niet helemaal over uit. vooral de lage tonen zijn erg aanwezig. als er maar een beetje bass in de muziek zit dan tril je al op de bank. bij films kan dit wel mooi zijn maar bij muziek is het echt te veel.

misschien is het een afstelling op mn tv/versterker, volgende week nog maar het eea proberen. en als ik me er aan blijf storen gaan ze kostenloos terug. dat is wel een mooie service van teufel.
Het kan een instelling zijn. (ff alles neutraal zetten op je versterker) Afhankelijk van je vorige luidsprekers kan het ook zijn dat je ineens hoort wat je altijd al had moeten horen... Sinds ik deze heb hoor ik gelukkig ook op laag volume alle frequenties. Was met mijn vorige set (5.1 met kleine satellieten) wel anders, die klonk heel goed als het wat harder stond, maar mistte laag/mid bij lagere volumes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De hoeveelheid bass was ook bij ons een reden om de speakers terug te sturen. Waarschijnlijk werd het effect wel versterkt omdat ze niet al te veel ruimte hadden. Door het ruimtegebrek vonden we ze ook te groot voor onze ruimte. Daarom de boel maar teruggestuurd, ging allemaal supereenvoudig overigens, en gekozen voor een setje Piega Tmicro 5 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
@bastv
Zie het net: je luidsprekers staan ook erg dicht op de muur. Teufel heeft daar aanbevelingen voor. 20 a 30 cm meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Trillen op bank door alleen fronts is wat overdreven, maar op bepaalde zitplekken op de bank is de bas wat beter merkbaar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
Heb met de kortingsactie gisteren ook maar de Ultra 40 mk2's besteld. Het enige waar ik wat mee in zit is de kleur. Lang getwijfeld en voor de zwarte gekozen, maar nu toch spijt dat ik niet de witte heb genomen. Voor iemand die de zwarte heeft: is dat hout een folie of is het 'echt' een laag hout er overheen?

Het kan altijd nog omgeruild worden binnen 8 weken, maar dat is natuurlijk nogal een gedoe als het enkel om een kleurtje gaat, maar toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Ben zelf in het bezit van de Mk1's en deze bestaat uit een houden chassis met (ik vermoed) een laag fineer er over heen. 'T geheel voelt in ieder geval gewoon naar hout en niet plastic of erg kunststof naar mijn mening. Aannemende dat men de mk2 qua materialen niet te veel veranderd heeft zal dit een vergelijkbare constructie zijn. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mukeuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 15:22
Ik ben geïnteresseerd in de consono 35, maar zou ik hierbij de DecoderStation 6 nemen (http://www.teufelaudio.nl...o-35-complete-p15432.html), of een andere receiver? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roosjezhu
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:37
Van het weekend eindelijk mijn Cubicon 2 5.1 setje van Teufel kunnen testen, wat een geweld komt er uit die speakers :) echt een aanrader. Service van Teufel ook uitstekend had eerst het Ultima 5.1 setje besteld maar die kwam niet door de WAF test, geld inclusief verzendkosten terug gekregen.

[ Voor 35% gewijzigd door Roosjezhu op 17-08-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
goed om te weten is dat indien je je aanmeld voor de nieuwsbrief je een kortingsbon krijgt van 10%

altijd leuk meegenomen indien je van plan bent iets aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ja 10% is zo makkelijk meegenomen. Maar als je wat op het oog hebt bij Teufel zou ik ook wachten tot er weer een kortingsperiode komt. Ze hebben een vrij agressieve prijsstrategie.

Ik heb bijvoorbeeld de Ultima 40 Mk2 voor €380,- kunnen aanschaffen. (Is wel een jaar geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dihagie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2021
Hallo,

Ik ben nu ook van plan om een setje Ultima's 40 mk2 te gaan kopen.
En wil eventueel later nog gaan uitbreiden naar een 5.1 setje, maar ben nu eerst op zoek naar een goede receiver waar ik mijn ps4, tv, laptop en smartphone mee kan verbinden en die tevens deze speakers goed aan kunnen sturen.

wat kunnen jullie mij aanraden qua receiver met een budget van max 300 euro? ik had zelf deze gezien: Yamaha RX-V379

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ze schijnen niet heel moeilijk aan te sturen zijn. Ik denk dat nagenoeg elke receiver van rond de 300 euro prima gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahidi01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-07 22:19
Ik heb net de Ultima MK2 besteld, deze zijn nu met korting €399,99 ipv €499,99.
Deze actie loopt overigens morgen af bij Teufel zelf.

Maar er is een kortingscode beschikbaar van een extra 11% (in dit geval €44,-)
De prijs werd daardoor €355,99 , wel kwam er nog €29,99 verzendkosten bij, wat het totaal op €385,98 bracht.

Mocht er iemand interesse hebben in de kortingscode:

ac-11-tgk
kc-11-axt

Mogelijk zijn er nog andere, maar deze kwam ik tegen.
Uiteraard is er maar 1 te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:41
gewoon even jullie mening.. MK2 aansluiten op een Onkyo microsetje..overkill?

Ik ben nog aan het dubben voor de ideale setup...
5.1 oid hoef ik niet, eventueel ooit een soundbar. Maar heeft geen prio nu. Dus een hele vette receiver heb ik niet nodig. Om nu bakken met geld uit te geven voor een dikke stereo-only receiver en daarbij nog een aparte cd speler te moeten aanschaffen..nah.
Wel zou ik willen streamen, maar dat zou ik kunnen oplossen met een Raumfeld connect op het bestaande setje (Onkyo CS210 geloof ik, nu met JBL Northridge boekenplank speakers ) en later uitbreiden met andere Raumfeld setjes. Ergo..wat zouden jullie doen?

edit: volgens mij heeft mij onkyo setje 2x19 watt output...dat is niet heel veel.....

edit2: inmiddels ook van teufel een reactie gekregen waarbij ze inderdaad aangeven dat mijn setje te weinig vemogen geeft. Dan ook maar een sop zoek naar een setje wat dat wel heeft...

[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 10-09-2015 15:52 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Laatst online: 15:01
bastv schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 22:50:
[afbeelding][afbeelding]

Je moet ze echt wel ruimte geven vanaf de muur om ze goed uit te laten komen is mijn ervaring. Dat maakte bij ons een wereld van verschil. Denk dat het samen hangt met de dubbele poort aan de achterzijde.

Heb nog geen speakers gehoord in deze prijsklasse, of zelfs een klasse duurder, die zo goed gecontroleerd klinken in het laag.

Maak gebruik van een Denon AVR-X2000.

[ Voor 9% gewijzigd door Noord27 op 09-09-2015 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
De 40 MK2 is op de Teufel site nu 400, waarbij je ook nog 30m kabel krijgt twv 50 euro (en twee bananenstekkers)
http://www.teufelaudio.nl/stereo/ultima-40-mk2-p12805.html

Inclusief de 20 euro nieuwsbriefkorting en incl verzendkosten zit je dan net boven de 400 euro.

Dat is nu toch best wel een goede deal?

[ Voor 18% gewijzigd door Pino112 op 07-10-2015 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:53

13art

Moderator Mobile
Pino112 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 21:26:
De 40 MK2 is op de Teufel site nu 400,
Als ik op de link klik staat hij daar gewoon voor 499

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:50
l3art schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:04:
[...]

Als ik op de link klik staat hij daar gewoon voor 499
Nu wel ja, gisteren stond er expliciet bij dat je nog 100 euro korting kreeg. Jammer, al voorbij dus. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Roosjezhu schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:00:
Van het weekend eindelijk mijn Cubicon 2 5.1 setje van Teufel kunnen testen, wat een geweld komt er uit die speakers :) echt een aanrader. Service van Teufel ook uitstekend had eerst het Ultima 5.1 setje besteld maar die kwam niet door de WAF test, geld inclusief verzendkosten terug gekregen.
Ben ook erg benieuwd naar deze set. Ben opzoek naar een satelliet 5.1 systeem.. Wat een heerlijke sound heb. Alleen jammer dat je nergens dit systeem kan beluisteren, en om maar op de gok te bestellen en weer terug sturen vind ik not done..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Nickrsd schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:26:
[...]

Alleen jammer dat je nergens dit systeem kan beluisteren, en om maar op de gok te bestellen en weer terug sturen vind ik not done..
Waarom niet? In de winkel beluisteren geeft altijd een vertekend beeld, en als je ze thuis probeert weet je gelijk of zowel installatie en geluid thuis goed is. Teufel moedigt dit zelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Mja dat is oo weer zo..

moeten de dali zenzor 5 toch plaats maken.. Ik prefereer kleine speakers meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:41
EddoH schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 16:35:
[...]

Waarom niet? In de winkel beluisteren geeft altijd een vertekend beeld, en als je ze thuis probeert weet je gelijk of zowel installatie en geluid thuis goed is. Teufel moedigt dit zelf aan.
niet lang meer, na Berlijn krijgt Amsterdam ook een brandstore!

Op zich wel een goede zet om de naamsbekendheid te vergroten. Zelf ben ik al gerustgesteld met de thuis test mogelijkheid, maar dit zou voor potentiële klanten ook een duwtje in de richting zijn.

http://www.homecinemamaga...-brandstore-in-amsterdam/

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:16

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Nice. Goede zet van Teufel denk ik inderdaad.

Ik ben reeds 4 jaar in bezit van de Columa 100 Set L, maar als ik ga verhuizen naar een groter huis (woon nu in een klein appartement) ga ik toch na denken over een groter setje.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

even een vraagje,

hoe moet je de cubycon 2 5.1 set aansluiten?

ik heb een 5.1 receiver.. moeten daar allen speakers naartoe?
want ik zag op de site van teufel een filmpje van het spul en het leek erop dat er achterop de subwoofer 5 aansluitingen zaten (rood/zwart) zouden daar de speakers naar toe moeten? of heb ik het fout..

iemand die mij duidelijkheid kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als ik de handleiding van de subwoofer download dan zie ik alleen RCA-aansluitingen. Niet eens High Level waar je eventueel verward door kan worden. Daarmee zou ik zeggen: alles aansluiten op de receiver.

Doe anders eens een link naar dat filmpje. Filmpje gevonden. Inderdaad typisch dat daar de uitgangen voor de speakers op de subwoofer zitten evenals de ingangen als je vanaf een voorversterker komt. De site en handleiding van Teufel laten echter een heel andere subwoofer zien.

Edit:
In het filmpje hebben ze het over de "Teufel Central AV Cubycon 2", een set met een voorversterker los er bij en de eindversterker in de subwoofer gebouwd. Dat is een andere set dan alleen de speakers a la " Teufel Cubycon 2".

[ Voor 51% gewijzigd door FeaR op 10-10-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

betreffende de cubycon 5.1 set.. hoe weerhoudt de center speaker zich in films ed..

bedoel, het is een " klein" speakertje voor het stemmen gebeuren.. komt er wel voldoende volume uit bij film etc..

jammer dat je zo "weinig" reviews over deze set vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-07 14:44
Heeft iemand ervaring met de Boomster? Ik zoek een redelijk betaalbare speaker voor op mijn werk voor uiteenlopende muziek, klassiek, jaz tot pop. Ik zie dat hij voor 249 euro te koop is volgens mij nog met een kortingscode voor 229 euro. Ik lees heel veel goede reviews hierover, maar twijfel of ik toch geen bose soundlink 2 zal kopen of een cambridge audio minx v2.

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Heb net de cubycon 5.1 set besteld.
Ben erg benieuwd naar het geluid, heb zelf nu een set dali zensor 5 staan. Kijken hoe het zich meet.. Zoek meer film gericht dan muziek.. En klein formaat..

Hoop dat dit een goede beslissing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

heb de cubycon nu een paar dagen staan, een heerlijke geluidsweergave, zowel gewoon muziek als films worden voor mij gevoel erg mooi weergegeven..

waar ik enige twijfel had over de aanschaf van de cubycon2 tov de dali zensor 5 die ik als stereo had staan..

is het een erg fijne beleving dit! en vriendin is er ook blij mee, waf factor:P

[ Voor 7% gewijzigd door Nickrsd op 17-10-2015 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
de populaire 40 MK2 is nu ook volledig in het wit verkrijgbaar!

http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html

klik rechts op de kleur wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs2012
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:54
Gister in de flagshipstore in Berlijn geweest, daar de kleine Rockster XS gehoord en de Boomster XL.
Wat een geluid!

Ze gaan ook een winkel openen in Amsterdam, Van Baerlestraat op de kruising P.C.Hooftstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

drernie schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:39:
Heeft iemand ervaring met de Boomster? Ik zoek een redelijk betaalbare speaker voor op mijn werk voor uiteenlopende muziek, klassiek, jaz tot pop. Ik zie dat hij voor 249 euro te koop is volgens mij nog met een kortingscode voor 229 euro. Ik lees heel veel goede reviews hierover, maar twijfel of ik toch geen bose soundlink 2 zal kopen of een cambridge audio minx v2.
Ik heb de Boomster nu een paar dagen thuis staan en sta versteld van de geluidskwaliteit. Mooi ruimtelijk geluidsbeeld en een heel behoorlijk en gecontroleerd laag. De lage tonen zijn met een aantal standen aan te passen qua sterkte, maar in een kleine kamer klinkt hij op neutraal al erg prettig.

Qua volume kan hij behoorlijk hard, waarbij hij zuiver blijft. Bouwkwaliteit is een dikke prima, maar dat is bij alle producten van Teufel wel zo.

De Aureol Real koptelefoon is overigens ook absoluut de moeite waard. Zit nu al ruim 3 uur te luisteren en hij weet geen moment te vervelen. Zeer mooi ruimtelijk stereobeeld (logisch voor een open koptelefoon) en een heerlijk strakke laag weergave. Daarentegen ook niet te scherp in het hoog.

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Ik overweeg om de Ultima 40 MK2 5.1 set aan te schaffen. Deze is nu weer in de aanbieding voor € 800,-.

Heeft iemand nog een werkende kortingscode die naast de € 20,- nieuwsbrief korting de prijs nog wat verder kan doen zakken?

En aangezien dit het Teufel ervaringen topic is ben ik zeer benieuwd of deze set voor plusminus deze prijs ook werkelijk de beste koop is. Ik kan ze niet vinden (al veel onderzoek gedaan) maar als iemand betere complete 5.1 alternatieven heeft voor rond deze prijs dan hoor ik dat ook graag.

A life lived in fear is a life half lived

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:35
Ik zou even wachten gisteren had ik hetzelfde setje in mijn winkelmand zitten en kreeg met zo een standaard code op het internet nog 10% korting, net getest en die code werkt nu opeens niet meer. Uiteindelijk heb ik de koop maar niet doorgezet, net als jij twijfel ik nog en vraag me af of er wat beters is in de prijsklasse van max € 1000

• NL_Scratch
Not_Disclosed schreef op donderdag 19 november 2015 @ 12:04:
Ik overweeg om de Ultima 40 MK2 5.1 set aan te schaffen. Deze is nu weer in de aanbieding voor € 800,-.

Heeft iemand nog een werkende kortingscode die naast de € 20,- nieuwsbrief korting de prijs nog wat verder kan doen zakken?

En aangezien dit het Teufel ervaringen topic is ben ik zeer benieuwd of deze set voor plusminus deze prijs ook werkelijk de beste koop is. Ik kan ze niet vinden (al veel onderzoek gedaan) maar als iemand betere complete 5.1 alternatieven heeft voor rond deze prijs dan hoor ik dat ook graag.
ik denk dat je voor € 800,00 geen betere volledige 5.1 in huis kunt halen.
prijs prestatie is simpelweg gewoon erg goed!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 20:58
Freshnub schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:56:
Ik zou even wachten gisteren had ik hetzelfde setje in mijn winkelmand zitten en kreeg met zo een standaard code op het internet nog 10% korting, net getest en die code werkt nu opeens niet meer. Uiteindelijk heb ik de koop maar niet doorgezet, net als jij twijfel ik nog en vraag me af of er wat beters is in de prijsklasse van max € 1000
Gisteren verliep volgens mij de 10% van code 'KC-10-SNL'.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik zou nog even wachten op de "Black Friday sale" als ze daar weer aan meedoen. Vorig jaar hadden ze best leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50

Investig8or

What goes up, could come down

Black Friday sale is begonnen, met redelijk wat kortingen. Bij gebruik van deze code krijg je nog 5% extra korting (bij mij werkt ie):

AC-BF5-Q1ES

Weet iemand of het mogelijk is om twee codes te gebruiken? Ik heb namelijk nog die nieuwsbrief korting, zou mooi zijn als ik die ook kon gebruiken!

[ Voor 6% gewijzigd door Investig8or op 27-11-2015 08:47 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
Zal wel niet, maar die bovenstaande code werkt idd. Heb je misschien nog een andere code met 10%? Nu scheelt het me maar €40 ;(

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Investig8or schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 08:46:
Black Friday sale is begonnen, met redelijk wat kortingen. Bij gebruik van deze code krijg je nog 5% extra korting (bij mij werkt ie):

AC-BF5-Q1ES

Weet iemand of het mogelijk is om twee codes te gebruiken? Ik heb namelijk nog die nieuwsbrief korting, zou mooi zijn als ik die ook kon gebruiken!
Nee, kortingscodes stapelen is niet mogelijk. Staat overigens ook in al hun voorwaarden.

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:43:

Zal wel niet, maar die bovenstaande code werkt idd. Heb je misschien nog een andere code met 10%? Nu scheelt het me maar €40 ;(
Ze hebben in deze tijd geen 10% kortingscodes omdat ze al de Black Friday sale hebben. De Black Friday kortingen + die 5% is waarschijnlijk meer dan 10% op de reguliere prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door EddoH op 27-11-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

Ik vind de Cinebar 52 tegenvallen. Matige HDMI ondersteuning, irritant scherm wat continue aan blijft, trage bediening (vooral met de afstandsbediening) en geen knoppen om direct naar een HDMI input te schakelen (nogal irritant als je een harmony remote gebruikt). Geluid is best goed, maar hij gaat wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:51
EddoH schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 09:53:
[...]

Nee, kortingscodes stapelen is niet mogelijk. Staat overigens ook in al hun voorwaarden.
[...]

Ze hebben in deze tijd geen 10% kortingscodes omdat ze al de Black Friday sale hebben. De Black Friday kortingen + die 5% is waarschijnlijk meer dan 10% op de reguliere prijs.
Ok. Ik heb op dit moment 5.1 speakers van Jamo S426: https://hificorner.nl/spe...dium=cpc&utm_campaign=tpw

Is het de upgrade waard naar de Ultima 40? Ik heb een Yamaha RX-V479 receiver.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:28
Airy koptelefoon is still going strong hier! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:47:
[...]

Ok. Ik heb op dit moment 5.1 speakers van Jamo S426: https://hificorner.nl/spe...dium=cpc&utm_campaign=tpw

Is het de upgrade waard naar de Ultima 40? Ik heb een Yamaha RX-V479 receiver.
Geen idee, beide nooit gehoord. Als je twijfelt kun je de Ultima 40 thuis 8 weken uittesten. Mijn gevoel zegt dat het zeker wel een upgrade is ten opzichte van het Jamo setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21
Beste aanbieding lijkt me, 2 x Raumfeld One S voor maar 199,-

http://www.hubbit.nl/raumfeld-one-s.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou da's een goeie tip. Ik had er net eentje gekocht op de site van Teufel voor 199 euro. Die gaat mooi retour :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 22:14
199 voor 2 is leuke deal. Zelf tijdje terug een One S en Connector2 gekocht voor 234 samen. Is leuk ding waar voor het formaat verrassend leuk geluid uit komt.

Wat wel handig is bij 2 van die dingen is een Expand, met korting voor iets onder 60 euro te krijgen. Die laat je dan de database beheren, anders moet een van de 2 speakers dat doen en aan staan om geluid uit de andere te krijgen. Of je moet ze altijd samen gebruiken als stereo setje... maar dat schijnt weer niet goed te werken met spotify connect.

[ Voor 52% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 29-11-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:21
JvS schreef op zondag 29 november 2015 @ 18:50:
Nou da's een goeie tip. Ik had er net eentje gekocht op de site van Teufel voor 199 euro. Die gaat mooi retour :).
Graag gedaan! Zojuist de Track & trace code ontvangen dat het pakket is verzonden. Was nog even bang dat de koop niet door zou kunnen gaan gezien de prijs, gelukkig tot dusver niks aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik heb ze binnen, maar ze geven beiden aan het eind van de installatie de melding "er is iets misgegaan, trek de stekker er 10 seconden uit en begin opnieuw" (nadat ik ze heb verbonden met de wifi, een update heb gedownload, ze een naam heb gegeven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Je hebt ze wel stuk voor stuk geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja uiteraard. En ook bedraad en ook via de bedrade verbinding geprobeerd. Krijg het niet voor elkaar. Bruut irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Na een reset werkten ze alletwee wel in een keer... Nu alleen nog stereo in spotity voor elkaar krijgen, dat lukt me nog niet met twee raumfeld. Met de app (radio) gaat dat wel prima :).

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 02-12-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Las eerder dat dat ook niet gaat werken, omdat Spotify connect maar 1 speaker kan aansturen en niet werkt via de Raumfeld app. Tidal bv weer wel.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste