mrenders schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:58:
Blijkbaar wil je ook 5.1, dus dan kom je voor je budget idd uit op iets wat jij zegt.
Als je alleen vanwege die subwoofer de 5.1 set denkt nodig te hebben, dan kan je echt nog steeds kijken naar de Ultima40 of iets vergelijkbaars. Die geven echt veel laag hoor. En het midden en hoog kan alleen maar beter zijn dan van die kleine 5.1 kastjes.
Ik speel via Spotify allerlei muziek af. Muziek met veel details en dat klinkt echt goed, maar ook dance muziek met veel laag. In een kamer van 40m2 kan mijn versterker die 50watt rms levert aan de Ultima's echt niet op max gezet worden.
5.1 is geen verplichting.
Ik heb nu ook 5.1 van mijn bluraysetje.
Ik kan eventueel die surround speakers gebruiken als tussenoplossing.
Alleen de sub kan ik niet aansluiten op de onkyo.
Het voornamelijkste is wel bass daar mijn muziekvoorkeur uitgaat naar hardcore en terror.
Vrouwtje lief daarintegen luistert naar alles, van marco borsato tot mariah carry en mijn muziek.
Het moet dus eigenlijk een beetje alles goed kunnen.
Kan altijd later nog de ultima uitbreidingset naar surround kopen denk ik met apparte sub erbij.
Denk dat ik ook voor ultimas ga mits het vrouwtje dat accepteert.
Ook maar hopen dat mijn zoontje van bijna 2 er vanaf kan blijven en de speakers niet in drukt:p
Is er iemand in de omgeving alphen waar ik ze zou kunnen beluisteren?
Edit: net even de ultimas aan het vrouwtje laten zien, ze is er niet zoon fan van.
Ze vind ze erg groot en log.
Misschien gewoon bestellen en gebruik maken van de 8 weken testen.
Misschien als ze het geluid hoort dat ze het niet erg meer vind
[
Voor 7% gewijzigd door
miniterror op 13-03-2015 21:46
]