Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Ik heb nog een kortingscode voor 10 procent korting op het gehele Teufel assortiment, die ik niet ga gebruiken.
hij is nog drie dagen geldig. Bij interesse dm of mail.

[ Voor 3% gewijzigd door MadToin op 28-08-2012 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 10:12
MadToin schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:20:
Ik heb nog een kortingscode voor 10 procent korting op het gehele Teufel assortiment, die ik niet ga gebruiken.
hij is nog drie dagen geldig. Bij interesse dm of mail.
Die heb ik ook nog... Idem dus!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spollie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Ik heb er ook nog 2 voor de liefhebber. Eentje is geldig t/m 31-8, de andere is nog een maand geldig.

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Iemand ervaring met Teufel Viton 51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJNelis
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-12-2022
robpol schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:04:
Ik heb er ook nog 2 voor de liefhebber. Eentje is geldig t/m 31-8, de andere is nog een maand geldig.
Ik heb wel interesse, kan je alleen geen PM sturen.....

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:04

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ben eindelijk ook in het Teufel bootje gestapt nu met de kortingen op de COLUMA 300R serie. Vind vooral de inbegrepen versterker namelijk een groot voordeel omdat ik maar weinig ruimte in m'n audiomeubel heb.

Erg nette installatie moet ik zeggen, erg ruimtelijk geluid (in stereo). Moet zeggen dat het een stuk gebalanceerder klinkt dan wat er uit m'n Z-5450 komt, maar dat mag ook wel voor het prijsverschil.

Overigens snap ik niet waar Teufel het vandaan haalt om te zeggen dat deze set prima geschikt is voor ruimtes tot 30m2, want hij staat bij mij in een woonkamer van 35m2, en als ik de subwoofer op standaardvolume laat staan knal ik m'n trommelvliezen er bijna uit bij een stukje Knife Party. (Even op basis van smaak daargelaten, maar het deed serieus pijn aan m'n oren zonder dat het volume belachelijk hoog stond.) Ook bij andere muziek was de bas dan veel te opdringerig aanwezig. Nu op -7db gezet, en nu lijkt het ergens op, maar man man, wat een vermogen komt er uit dat ding!

Over de gehele afwerking ook erg tevreden, het doet allemaal erg degelijk aan, er was voldoende kabel aanwezig, en de set was in 2 dagen bij mij thuis. Niets te klagen dus. :)

[ Voor 4% gewijzigd door --MeAngry-- op 12-09-2012 15:19 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:21

mambo No5

Bad Apple?

* mambo No5 heeft zojuist de Ultima 40 besteld. Ben erg benieuwd, 't design spreekt me erg aan en aangezien de reviews erg lovend zijn durf ik 't gokje wel te nemen. :) 'T is alleen nu even afwachten hoe lang 't duurt voordat die dingen binnen komen; m'n huidige Philips FB820 speakers zijn versleten na ~20 jaar.. *popel*

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474934

Heb sinds een jaar de ultima 40 luidspreker.

Ze staan opgesteld in de woonkamer, tegen de achterwand met de TV er tussen. Heb een beetje ge-experimenteerd met de stand, en afstand tot de achterwand. Vanwege de twee compensatie openingen achterop maakt dit nogal verschil. De luidsprekers staan iets naar binnen.

Heb ze aangesloten op een yamaha RX-667 receiver - mede omdat je bij deze de surround versterker kunt schakelen als aparte versterker voor laag en hoog. Er lopen dus twee kabels naar elke luidspreker.
Ik heb dan ook geen satellieten of subwoofer, ik luister veel muziek en hou van een stereo opstelling. Subwoofer is echt niet nodig, de luidsprekers geven zoveel laag dat ik bij een goeie film explosie ook zit te shaken op de bank. Ook bij films zijn ze een absoluut een verrijking, maar dat is niet zo moeilijk met de flut-speakers in een gemiddelde flatscreen TV.

Hij bevalt mij heel erg goed. Ook mijn vriendin vind ze niet al te lelijk (ik heb de lichte versie met wit front) en vind ze ook goed klinken. Niet dat het belangrijk is voor me, maar de visite is altijd zeer verbaasd- in positieve zin- als ze de prijs horen ;)

Moest een maandje wennen aan het geluid, ik had hiervoor een setje B&W-610i en die klinken toch wel anders. Die 8 weken proefperiode is echt super. Zeer nuttig, en ook lang genoeg om te wennen en je keuze te maken. Elke luidspreker boven de 500 euro per stuk zou deze garantie standaard moeten hebben. In een hi-fi zaak luister je hooguit enkele keren een uurtje, en daar hebben ze niet de akoestiek van je eigen huis.

De speaker wordt aanbevolen voor ruimtes tot 35m2. Voor mij onduidelijk waar dat op gebaseerd is. Mijn woonkamer is 50m2, maar ik heb niet het gevoel dat ik wat vermogen te kort kom. De kamer staat niet echt vol, maar bevat wel een groot kleed, gordijnen en een stoffen bank die het geluid absorberen. Maar goed ook, in verband met echo.

Als ik een budget van 1000 euro per luidspreker had, dan zou ik misschien toch weer overstappen naar een high-end B&W , maar voor 200 euro per stuk is de ultima 40 z'n geld meer dan waard.
Ik zou de high-end Teufels wel eens een paar maanden op proef willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:09

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 474934 schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:57:
mede omdat je bij deze de surround versterker kunt schakelen als aparte versterker voor laag en hoog. Er lopen dus twee kabels naar elke luidspreker.
Je stuurt het hoog en het laag niet apart aan, alles gaat nog steeds via het filter van de speaker. Je stuurt wel twee keer zo veel vermogen naar de speakers (er van uitgaande dat de receiver gelijk presteert met twee en vier kanalen aangestuurd), maar ook daarvan wordt 99% weggefiilterd door het filter. Eigenlijk blijft het lood om oud ijzer door op deze manier te bi-ampen. Het staat wel leuk qua kabels, dat wel ;) Ik zou overigens eens testen hoe het gaat op de wat hardere volumes. De Teufels zijn met 4 Ohm en 87 dB geen lastige speakers, maar zeker ook niet makkelijk. Als je dan nagaat dat veel receivers bij twee kanalen (veel) meer vermogen leveren dan bij vier of meer kan het wel eens beter uitpakken om single-wire aan te sluiten.

Overigens zit ik wel met verbazing naar het bereik van die speakers te kijken. Laagste punt op 53 Hz is zeker niet laag voor een speaker met 2 x 165mm woofers en basreflex. Leuke subwoofer er bij en je hebt een heel andere set staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 22:10

rik

Heeft iemand al ervaring met de Ultima 40 mk2, die onlangs is verschenen? Ik voor benieuwd of dat de specs (tot 45hz laag) daadwerkelijk gehaald worden. Op het moment heb ik Audio Pro Soniq 4 zuilen staan die tot 38 gaan, aangevuld met sub tot lager dan 27hz, maar de nieuwe Ultima's zien er toch wel erg gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met de Impaq 300 2.1 home cinema systeem?

Link: http://www.teufelaudio.nl...ray-2.1-system-p7190.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVu
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06-2024
Iemand nog een kortingscoupon? Die die niet gaat gebruiken?

Alles klokie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Sinds vandaag heb ik een paar Teufel concept B20 speakers. Wat een genot. Ik zocht naar een goed setje 2.0 luidsprekers om enigszins het muziekgenot dat ik met mijn Sennheiser HD25-1 ii heb te evenaren. En ik moet zeggen, de kwaliteit is echt heel goed. Ze zijn klein en toch zoveel power. Ik zit al de hele avond naar klassieke muziek te luisteren terwijl dat niet vaak voorkomt :)

De bass kan af en toe wel brommen, maar het kan ook aan de muziekinput liggen (spotify). Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de Teufel B200 speakers, maar misschien is een logitech x-fi hd of een FiiO DAC/AMP wel afdoende om nog meer kwaliteit naar voren te halen.

Desalniettemin erg tevreden over de speakers _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Na lang zoeken ben ik bij de teufel concept d500 uitgekomen.
http://www.teufelaudio.nl...hx-certificaat-p1053.html
Tot 28-1 krijg je hier €100 korting op en betaal je geen verzendkosten. Via een kortingssite heb ik een coupon code gevonden waardoor er nog eens €25 af gaat.
Ook kan je de set 8weken proberen en als die niet bevalt retour doen.
Ik lees echter dat er geen kabels bij worden geleverd?
Heb je voldoende aan het setje kabels dat teufel aanbied:
Inhoud
1 x 1m stereo-cinch-kabel
1 x 15 m luidsprekerkabels AC 1015 CS
1 x 1,5 m Y-adapter AC 5015 AP

Zelf heb ik hier totaal geen ervaring mee (meestal plug en play)

Ik wil de set op mijn pc aansluiten dmv de 3.5mm jack (en als ik film kijk op mijn tv, via de koptelefoon ingang op de tv).Ik heb echter een standaard onboard geluidskaart, zal dit erg veel uitmaken voor de kwaliteit? Of is deze set dan geen goede keuze?
Op internet vind ik geen handleiding van dit model, mbt welk kabeltje waar moet. Ik neem ook aan dat je zelf de speakerkabel moet knippen, echter heb je dan geen aansluitingen? (Of kan je de draad er gewoon "in doen" en vast draaien.
De y adapter kabel gaat via de sub/versterker naar mijn pc, de luidspreker kabels naar de speakers, waarvoor is de stereo cinch kabel dan?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02

13art

Moderator Mobile
Wat betreft de geluidskwaliteit zal ik me in eerste instantie niet druk maken als ik jou was. Zolang je geen hifi studio wil beginnen voldoet deze combinatie prima.
Stereo cinch is voor mensen die hem van tulp naar tulp wil aansluiten, zoals bijvoorbeeld op de meeste versterkers kan.

De speakers zelf sluit je inderdaad aan via speaker kabel. Dat kan op twee manieren. Op de manier zoals jij beschrijft. Er in doen en vast draaien. Maar er zijn ook speciale stekkertjes voor, maar dat is absoluut niet nodig.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Bedankt voor de antwoorden.
Ik ga de set bestellen, ben erg benieuwd hoe die klinkt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-05 18:14
Iemand hier ervaringen met de Concept B 200 USB?
vind 250 euro best een smak geld voor 2 speakers en een usb geluidskaart.
Nu lees ik echt alleen maar positieve verhalen op internet over Teufel.
maar zou graag wat ervaringen van mede tweakers horen.

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Vandaag met mijn neef gesproken, hij raade mij de koop af. Voor het geld dat ik er aan uit geef (totaal rond de 400e) kan in beter een versterker via marktplaats kopen en in de winkel een speakerset. Ben ik goedkoper uit voor ook top geluid.
Ik ga mij eigen nu verder inlezen en is bekijken hoe zo'n 2.0 opstelling is. De subwoofer zal ik niet missen met de wat "betere" speakers vertelde die op mijn kamer(20m2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Voor 400 euro koop je inderdaad een leuke stereoversterker op marktplaats, heb je nog 300 - 350 euro over voor speakers. Ook die kan je tweedehands met gemak vinden voor een dergelijk budget. Subwoofer is altijd een discutabel punt. Ik ben van mening dat een subwoofer altijd een toevoeging is en dat een subwoofer wel te klein kan zijn voor een ruimte maar nooit echt te groot. Feit is wel dat je een subwoofer minder snel zal missen als je speakers neemt met een groter bereik dan speakers met een kleiner bereik. Maar helemaal niet missen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Beste,

Ik vond deze set op internet voor maar 329 euro ( Teufel Consono 35 Connect MK2 plus speakers )
Overal lees je positieve commentaren over deze set.
Welke kwaliteit zouden deze speakers hebben?
Zouden ze beter klinken of mijn jamo S426 HCS3 speakers? (enkel voor games & films want ik gebruik mijn speakers niet voor muziek)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niniansix
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-11-2021
Topics kicken binnen 24 uur is niet nodig.

[ Voor 83% gewijzigd door FeaR op 10-01-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Kicken binnen 24hr word niet echt gewaardeerd. Geduld er komt vast wel iemand voorbij.

Nu vind ik Jamo al erg overgewaardeerd maar het zou mij verbazen als ze slechter geluid produceren dan die melkpakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
shameblaster schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:41:
Vandaag met mijn neef gesproken, hij raade mij de koop af. Voor het geld dat ik er aan uit geef (totaal rond de 400e) kan in beter een versterker via marktplaats kopen en in de winkel een speakerset. Ben ik goedkoper uit voor ook top geluid.
Ik ga mij eigen nu verder inlezen en is bekijken hoe zo'n 2.0 opstelling is. De subwoofer zal ik niet missen met de wat "betere" speakers vertelde die op mijn kamer(20m2).
Hoi,

De concept D500 zal zeker een hele goede set zijn. In dit geval betaal je natuurlijk ook een beetje voor de looks en compacte uitvoering. Als je een losse receiver koopt en losse speakers, heb je niet echt een compact systeem. Het geluid kan wel beter zijn ja. Ga je de set heen en weer verplaatsen van de tv naar de computer of staan die twee zo dicht bij elkaar dat je met een draadje allebei kan aansturen? Een receiver is vaak nogal groot natuurlijk.

Wat de geluidskaart betreft: ja, die kan je beter vervangen door een simpel creative soundblaster model. Wat je ook kunt doen, is een Maverick Audio D1 DAC kopen, daar kun je meerdere apparaten op aansluiten en soort een beter geluid.

Je kunt de set ook gewoon bestellen en testen. Indien het niet bevalt, stuur je hem gewoon terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
shameblaster schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 00:41:
Ik krijg deze set over een paar dagen binnen als alles goed gaat. Dan zal ik mijn bevindingen eens posten. Ik kan hem wel vergelijken met de Teufel B20, want die stuur ik morgen terug. Goed voor het geld, maar ik ben daardoor erg benieuwd geworden naar de B200 en ik ben bereid om wel iets meer te betalen. Voor goede actieve speakers en een losse DAC, betaal je ook nog redelijk veel. Het Teufel systeem is getest en op elkaar afgestemd, dus ik verwacht er wel wat van.
Ook heb ik een Audioengine A2's overwogen, maar die kunnen net geen kamer vullen met geluid. Ze schijnen wel heel goed te zijn.

Op tweakers staan in de pricewatch al twee lovende en uitgebreide reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
niniansix schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:11:
Beste,

Ik vond deze set op internet voor maar 329 euro ( Teufel Consono 35 Connect MK2 plus speakers )
Overal lees je positieve commentaren over deze set.
Welke kwaliteit zouden deze speakers hebben?
Zouden ze beter klinken of mijn jamo S426 HCS3 speakers? (enkel voor games & films want ik gebruik mijn speakers niet voor muziek)

Alvast bedankt!
Het mooie is dat je ze kan proberen, dus wat houd je tegen? :)
Teufel levert goede kwaliteit, daar kun je wel van op aan. Of ze je aanstaan is een persoonlijk verhaal. Het geluid kan je bevallen of tegenvallen. Elk merk klinkt weer anders. Net als de andere poster, ben ik niet zo onder de indruk van Jamo. Ik heb oude Jamo Compact 70 speakers staan op een Harman Kardon AVR 135, maar het kan ook aan de gemiddelde van kwaliteit zijnde receiver liggen. Speakers doen het maar net zo goed als de receiver en vice versa. Een vriend van me heeft echter een recent model surround set van Jamo op een Onkyo receiver en dat valt me ook tegen.

Binnenkort krijg ik een oude NAD versterker en ga de Jamo's daar eens op aansluiten om te kijken wat eruit te krijgen is.

Wat de Teufel betreft, niemand kan je zeggen of je het wel of niet moet doen. Voor de prijs is het niet duur. Tweedehands kun je misschien een betere deal krijgen. Als je receiver niet zo goed van kwaliteit is, probeer dan eens een goede Yamaha versterker of zo.

Edit:

Sorry, ik wilde de reacties in één post zetten, maar klikte elke keer al automatisch op verzenden :o

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 10-01-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 13:39
Dutchzilla schreef op zondag 06 januari 2013 @ 22:09:
Iemand hier ervaringen met de Concept B 200 USB?
vind 250 euro best een smak geld voor 2 speakers en een usb geluidskaart.
Nu lees ik echt alleen maar positieve verhalen op internet over Teufel.
maar zou graag wat ervaringen van mede tweakers horen.
Ik heb de B200. Top! Ik ben een redelijk subwoofer liefhebber, maar heb de sub bij deze set nimmer gemist. Zowel voor gaming als voor muziek zijn ze heerlijk. Veel geld maar ook 10(?) jaar garantie dacht ik.

Heb nu na 1-2 jaar last van harde knallen met dit setje. Week later had ik kostenloos een nieuwe set. Defecte kon terug. Zo'n service is mij best 50 euro meer waard over 10 jaar.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerstbal082012
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik ben aan het twijfelen tussen de E350 control en de E150 concept control

Heeft iemand ervaring met 1 van deze twee sets?

Heeft er toevallig iemand nog een kortingscode die die zelf niet gebruikt? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 08:20
Weet niet of ik hier goed zit, maar heeft iemand ervaring met het aansluiten van een Teufel ultima 20 set op zijn computer? Er moet namelijk een versterker tussen, ik zoek een "mini" versterker met alleen stereo output. Het liefste natuurlijk ook een beetje betaalbaar, ik heb nu deze gevonden: http://www.elektronicatek...wart-met-microfoon-ingang

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips voor een andere versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
Heeft iemand hier ervaring met de E350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 28-05 13:39
JuliandeB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:29:
Heeft iemand hier ervaring met de E350?
Nope heb de E300, wat wil je precies weten?

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuliandeB
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-06-2024
Appie Heijn schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Nope heb de E300, wat wil je precies weten?
Of het het waard is om van een bose cinemate GS ii voor bureaugebruik over te gaan naar een E350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malus65
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-01 23:35
Heeft iemand ervaring met de Concept B200 USB in combinatie met tv?

[ Voor 90% gewijzigd door Malus65 op 26-05-2013 23:08 . Reden: eerdere vraag beantwoord. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Teufel Ultima 40 MK2 op het oog... maar ik word maar niet wijs uit het vermogen en de combinatie met mijn wens.

Ik heb een 5.1 home cinema all-in-one oplossing nu. Nu wil ik een stapje verder want hier het sterobeeld is belabberd. Dus ik ga aan de slag met de upgrade. Maar hoe kan ik dit inrichten?

Aan de basis wil ik een Onkyo NR616 (link) neerzetten met 165W per kanaal. De twee Teufel Ultima 40 MK2 zuilen op de kanalen en de oude sattalites op de surrond en center. In de loop van de tijd kan ik dan de center en surround upgraden. Nu heeft Teufel ook een Club Edition van de Ultima 40 MK2 met een woofer erbij URL. Een woofer lijkt me overbodig, menen velen mensen online. Om dit allemaal op elkaar af te stemmen ben ik aan het rondzoeken naar hoe 'compatible' dit alles met elkaar is. De versterker van mijn keuze kan niet de 200W leveren die de Ultima 40 MK2 nodig hebben, wat ga ik daar van merken? Een actieve woofer erbij... doen? Het is lastig om info te in te winnen. In een hifi zaak hebben ze het merk niet dus kan je niets vragen/luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-05 07:03
Malus65 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:29:
Heeft iemand ervaring met de Concept B200 USB in combinatie met tv?
Tsja, het is een setje voor de computer. Sowieso klinkt het wel beter dan het standaard geluid uit de TV maar je hoeft geen wereldschokkende verbetering te verwachten. De bass laat sowieso wat te wensen over. Voor muziek vond ik het, m.u.v. de af en toe afwezige bass, een top setje om muziek mee te luisteren 8)

Daarnaast, als ik het mij goed herinner, had het setje last van een lichte brom toen het op de TV was aangesloten.

Conclusie: ik zou het setje niet speciaal voor de TV kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Laatst online: 22:21

mambo No5

Bad Apple?

Novah schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:37:
Teufel Ultima 40 MK2 op het oog... maar ik word maar niet wijs uit het vermogen en de combinatie met mijn wens.

Ik heb een 5.1 home cinema all-in-one oplossing nu. Nu wil ik een stapje verder want hier het sterobeeld is belabberd. Dus ik ga aan de slag met de upgrade. Maar hoe kan ik dit inrichten?

Aan de basis wil ik een Onkyo NR616 (link) neerzetten met 165W per kanaal. De twee Teufel Ultima 40 MK2 zuilen op de kanalen en de oude sattalites op de surrond en center. In de loop van de tijd kan ik dan de center en surround upgraden. Nu heeft Teufel ook een Club Edition van de Ultima 40 MK2 met een woofer erbij URL. Een woofer lijkt me overbodig, menen velen mensen online. Om dit allemaal op elkaar af te stemmen ben ik aan het rondzoeken naar hoe 'compatible' dit alles met elkaar is. De versterker van mijn keuze kan niet de 200W leveren die de Ultima 40 MK2 nodig hebben, wat ga ik daar van merken? Een actieve woofer erbij... doen? Het is lastig om info te in te winnen. In een hifi zaak hebben ze het merk niet dus kan je niets vragen/luisteren.
* mambo No5 heeft hier de Ultima 40 aan een Denon AVR-2105 hangen en heeft er geen enkele problemen mee. 'T betreft wel de mk1, maar dat maakt verder niet denderend veel uit qua specificaties volgens mij. :P De Denon kan een slordige 125 watt per kanaal leveren en is in dat opzicht dus minder krachtig dan de 165 die je Onkyo levert, maar voor de rest geen beperking oid. Ik zou me daar in ieder geval niet teveel zorgen om maken. Wat betreft de subwoofer; waarschijnlijk heb je die inderdaad niet nodig, maar dat is puur persoonlijke voorkeur. Ik heb er hier nog wel een seperate aftieve sub bij staan en vind dat (zeker indien goed afgeregeld) zeker wel een toevoeging op de speakers. Met name bij films met een goede DTS soundtrack waarbij 't LFC goed apart gemixt is vind ik het zeker een toevoeging. Echter kan jij dat altijd nog naderhand beslissen aangezien je er simpelweg nog geen hebt. :) Kwestie van smaak in ieder geval.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jullie zitten veel te veel op cijfertjes te letten en te vergelijken. Dat maakt allemaal niets uit en zeker als je ze blind overneemt kan het beeld zeer verneukeratief zijn. Onkyo geeft vermogen namelijk op een manier op die niet representatief is. Valt het vermogen lekker hoog uit en dat staat leuker op de verpakking en in folders. Sowieso hoef je het vermogen van de speaker helemaal niet aan dat van de versterker te matchen. Al je echt 200 Watt (dus echte Watts en geen Onkyo Watts) door die speakers gaat voeren dan heb je sowieso een heel andere versterker nodig en ook een gehoorapparaatje want dat levert best wat herrie op. Voor een gemiddelde huiskamer is maar een paar Watt per kanaal nodig. Zie ook de FAQ voor een uitgebreidere uitleg over bovenstaande.

Lange post kort: niet zo op cijfertjes letten, zeker niet als je niet weet hoe je ze moet intepreteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 19:13

Nox

Noxiuz

Ik raad mensen overigens wel altijd af die een home-cinemasetje hebben waarvan de speakers gaar zijn gaan doen. Laatst vroeg iemand nog of hij een paar leuke zuiltjes kon aansluiten op een versterkertje. Ja dat kan, kans dat het goed gaat werken is nihil dus reserveer ook wat geld voor een receiver en dvd-speler, ben je een stuk flexibeler.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-arjan
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 31-01 11:37
Hallo mede tweakers,

Ik ben hard op zoek naar ervaringen van de Teufel E350 control.
Heb wel eens van het merk gehoord, maar weet verder niet wat voor bouw en geluidskwaliteit het is.
Eerst wilde ik dus voor de Teufel E350 gaan, maar zit nu toch heel hard te twijfelen tussen deze en de Logitech Z906.
Dit vooral omdat ik niet weet wat ik van het merk kan verwachten en hoe deze veel beter/slechter is dan de Z906.
Las dan weer wel dat de Z906 slecht is in de midden tonen, maar ik weet niet hoe de E350 het doet met games en films.

De set zal voornamelijk voor games en films worden gebruikt.
Af en toe een muziekje zal ook weleens gebeuren.

Kan deze set een 5.1 signaal ontvangen over een analoge verbinding.
Heb trouwens een MSI Z77-GD80 mobo en was van plan om de onboard chip te gebruiken.
Als het echt veel uitmaakt wil ik een geluidskaart overwegen.

Het budget gaat Tot 350,- , als er andere suggesties zijn hoor ik dit natuurlijk ook graag.

Heb nu een logitech X210 2.1
Een verbetering zal ik zeker gaan horen, maar zal ik grote verschillen gaan horen tussen de hier boven genoemde setjes.

[ Voor 28% gewijzigd door master-arjan op 13-06-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 09:20
bouwe272 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:04:
B20 en C100 maar is besteld, even vergelijken en kijken welke mij meer bevalt voor mijn muziek!! Ben echt benieuwd!
Hoe bevalt jouw c100 set? Heb je hem teruggestuurd en de B20 gehouden, of was de c100 zijn geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Heeft iemand hier al ervaringen met de ultima 40 mk2? Ik twijfel sterk om deze aan te schaffen, maar heb nog geen forum ervaringen gelezen.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Laatst online: 14-05 00:58

F55

De 40 mk2 gisteren ontvangen, binnen 4 dagen netjes afgeleverd in een zeer solide verpakking, en ze zijn erg netjes afgewerkt, het zijn wel forse staanders.
Ik gebruik ze met de nieuwe Onkyo TX-NR626 , deze heeft meer dan genoeg power voor de aansturing.
Eerste indruk zeer helder in het hoge en midden gebied en en een goede strakke bas.
Met de huidige korting zijn ze 450 Euro en de verzendkosten zijn ook nog gratis.
Wat mij betreft het geld meer dan waard, ik hoor veel meer diepte en details dan met mijn oude B&W's 320.
Pino schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 07:26:
Heeft iemand hier al ervaringen met de ultima 40 mk2? Ik twijfel sterk om deze aan te schaffen, maar heb nog geen forum ervaringen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-05 13:54
F55 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:27:
De 40 mk2 gisteren ontvangen, binnen 4 dagen netjes afgeleverd in een zeer solide verpakking, en ze zijn erg netjes afgewerkt, het zijn wel forse staanders.
Ik gebruik ze met de nieuwe Onkyo TX-NR626 , deze heeft meer dan genoeg power voor de aansturing.
Eerste indruk zeer helder in het hoge en midden gebied en en een goede strakke bas.
Met de huidige korting zijn ze 450 Euro en de verzendkosten zijn ook nog gratis.
Wat mij betreft het geld meer dan waard, ik hoor veel meer diepte en details dan met mijn oude B&W's 320.

[...]
Goed te horen! Ben zelf ook de markt, twijfel nog over de club edition de subwoofer is ook los verkrijgbaar maar is dan € 200 meer. Ik zit eraan te denken om later er een 5.1 set van te maken.
Welke korting heb je het precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

Even in Google op teufel en korting zoeken,

kom ik deze tegen :
http://www.teufelaudio.nl/actiecode-teufel.html

Ga er zelf ook een 5.1 set van maken, weet nog niet met welke componenten.
Muziek dan op 2.1 en films op 7.1
Luuk84 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:11:
[...]

Goed te horen! Ben zelf ook de markt, twijfel nog over de club edition de subwoofer is ook los verkrijgbaar maar is dan € 200 meer. Ik zit eraan te denken om later er een 5.1 set van te maken.
Welke korting heb je het precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wilde eigenlijk het merk leren kennen via de Concept B20 set, maar de Logitech 2.1-set die vervangen moest worden ging ineens weer netjes z'n werk doen :P Toen werd het toch eens tijd voor een versterker en daar moesten nog wat speakers bij gezocht worden..dus toen heb ik gezocht naar een instapsetje met goede reviews en heb in mei een eenvoudig Consono 25 mk2 setje gehaald voor aan een Pioneer VSX527. Nu stellen we geen enorme eisen, maar het geluid klinkt voor onze oren mooi, helder en duidelijk. De sub is bizar groot vergeleken met de schattige sattelietjes, maar maakt het geheel wel lekker vol en mooi afgerond qua geluid.

Helaas nog niet de mogelijkheid gehad om 5.1 te draaien (moet even de kruipruimte in om kabels te leggen), maar ook zonder de achterspeakers komt er een prima geluid uit. Heb wel de kapjes van de speaker afgehaald, vonden we een wat strakkere look. Er wordt netjes vanalles meegeleverd (rubberen voetjes, niet precies genoeg maar een paar extra, dat soort details) en de verpakking en levering is goed. Zoals al eerder gemeld: Google ook even rond voor kortingscodes, scheelde me weer 20 euro. Ook hebben ze vaak acties via een nieuwsbrief oid. Het setje is wat mij betreft een prima aanrader voor een beginner of iemand met beperkte ruimte/budget.

Zeer goede bang for buck, als ik de bouwkwaliteit bekijk vermoed ik dat dit setje het erg lang gaat uithouden :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Woensdagavond de Teufel Ultima 40 Club edition besteld. Vrijdag al binnen! Erg snel. De set valt niet tegen! Mooi vol geluid, de subwoofer moet ik nog aansluiten. Vanwege de deal heb ik deze alvast meebesteld om er in de toekomst een 5.1 setup van te maken, los is deze subwoofer 399, in de deal scheelde dit totaal 200 euro, de moeite waard om hem nu alvast mee te bestellen vond ik.
Ik had tangent evo boekenplankspeakertjes, en deze set is wel een grote stap vooruit. Ik ga de tangent speakertje maar gebruiken in de setup als achterspeakers.
Tot nu toe ben ik onder de indruk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:46

Apache

amateur software devver

Sinds vorige week heb ik de teufel theater 500 mk2 5.1 set in huis. Aangesloten op een denon x3000 receiver. Tot nu toe zeer tevreden, zowel over de receiver als de speakers, mijn eerste ervaring met teufel. Dit weekend enkele films met DTS-HD track gekeken en had duidelijk meer detail dan ik vroeger gewend was. Ik kijk het nog even aan maar ik denk niet dat ik ze tegen dat de 8 weken om zijn terug zal moeten sturen ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4T80GIUE9h0lv9kmHtRbnwzE/medium.jpg

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 20:34
Is dit wat? http://www.teufelaudio.nl..._lt+3+power+edition+set+l

Heb zelf eigenlijk nooit van Teufel gehoord...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Mijn inzien brengt die set niet het voordeel van grotere speakers ten opzichte van melkpakjes. Het grote nadeel van kleine speakers is dat ze de middentonen niet goed weer kunnen geven en dat de subwoofer dat doet. Hierdoor kan je de subwoofer in de ruimte gaan plaatsen qua gehoor en wordt de subwoofer ook actievr dan hij zou moeten. Een subwoofer is immers voor de laagste tonen en niet voor mid-laag. Deze set begint vanaf 120 Hz te spelen, oftewel de minimale crossover ligt op 120 Hz maar voor een mooie overgang zal het iets hoger liggen. Oftewel: heb je vier grote speakers in de kamer, maar niet de voordelen ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 20:34
Ah oke :P maar is niet voor mij en die persoon vindt die grote speakers mooi...

Wat voor versterker raden jullie aan om erbij te nemen, niet te duur :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z500
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-05 15:41
Ik heb mijn oog op deze 5.1 set: http://www.teufelaudio.nl...round-5.1-set-p13214.html

Is dit wat, of is er voor deze prijs beter spul te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
Ik heb zelf de front + center speaker(s) van deze set, andere subwoofer (had de clubedition besteld, front+subwoofer) en rear, maar ik vind ze geweldig, voor wat ik ervoor betaald heb. Veel bang voor buck, alhoewel geluid een persoonlijk iets blijft. Ik zou zeggen, probeer ze, je kan ze 8(!) weken thuis proberen. Zo ben ik er aan begonnen.

Lees ook eens wat reviews van de Ultima 40 mk2's en de Ultima 20 mk2's, deze zijn ook los te koop, je mag enigzins verwachten de set dus in balans is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:13

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Kreeg zojuist een mailtje van teufel in mijn inbox:
40 euro korting met de volgende code: 40D-AFB-2013 (bij minimale aanschaf 299 euro)

Ben zelf al in het bezit van een teufel setje, dus ik heb er niets aan.
Code kan volgens mijn door iedereen gebruikt worden, het is geen unieke code.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-05 17:34
FREAKJAM schreef op woensdag 11 december 2013 @ 15:17:
Kreeg zojuist een mailtje van teufel in mijn inbox:
40 euro korting met de volgende code: 40D-AFB-2013 (bij minimale aanschaf 299 euro)

Ben zelf al in het bezit van een teufel setje, dus ik heb er niets aan.
Code kan volgens mijn door iedereen gebruikt worden, het is geen unieke code.
Op Teufel.nl/de: De actiecode is helaas voor dit land / landencluster niet te gebruiken

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paerad
  • Laatst online: 11-05 13:16
eur 50 korting met code:
krtng-af-50

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08
Teufel heeft altijd meerdere kortingen lopen, zie http://www.kortingscode.nl/teufel

Op dit moment kun je kiezen uit -50 euro, -100 euro of -5%. Gewoon pakken welke je het meeste oplevert. Werken trouwens wel samen met de huidige kortingen op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 569450

Voor de gebruikers van de Ultima 40 MKII.

Op welke waarde hebben jullie de receiver gezet?
Met mijn Yamaha RX-V 775 kan ik kiezen tussen std 8 Ohm of 6 Ohm min.

Thnx voor de reacties..

Grtz menno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 569450 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 16:24:
Met mijn Yamaha RX-V 775 kan ik kiezen tussen std 8 Ohm of 6 Ohm min.
8 Ohm moet geen probleem zijn, die 4 - 8 Ohm van de Teufel is een zeer veel voorkomende en normale waarde. Vraag is alleen hoe zinnig dit soort opties in receivers zijn: speakers zijn geen xx Ohm, speakers kunnen dippen tot (onder) 4 Ohm en tot ver boven de 16 Ohm doorgaan. Er zijn ook speakers die nominaal 8 Ohm zijn maar zo grillig zijn qua verder verloop dat je toch een behoorlijk stabiele versterker nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 555100

Heb sinds vorig jaar de Theater® 400 Mk2 "5.1-Set Cinema" deze is nu helaas uit het assortiment, de 500 serie vond ik net iets te groot voor mijn woonkamer.
Wat mij wel beviel is dat ik ze acht week thuis kon uit testen, dit deed ik in combinatie met mijn toen nog onkyo tx-nr609 versterker.
na wat testen werd de woonkamer van indeling veranderd toen gelijk de luidsprekers maar in BI-amp aangesloten, en dat is een duidelijk verschil de luidsprekers hebben in stereo mode veel meer laag bereik dan eerst.( weet niet als mijn buren hierzo blijf van zijn :? ).
Ik ben nou ruim drie kwart jaar verder maar mijn onkyo versterker heeft kuren gekregen en deze heb ik vervangen voor een Marantz sr7007 omdat ik toch wat meer vermogen wou hebben en minder films ben gaan kijken en meer muziek ben gaan luisteren sinds ik deze set heb.
De Marantz zorgt voor nog een voller en warmer geluid dan eerst, en als ik dan mensen hoor wat een geluid en dan vertel ik dat de subwoofer niet eens meedoet kijken ze verbaast op.
Met het betrekking tot films kijken is dit ook ongelofelijk super me wederhelft zit soms tegen het plafon omhoog vanwege de geluidseffecten. Doordat de achter luidsprekers dipool speakers zijn vult dit goed de ruimte met het geluidseffect.
Als ik deze set vergelijk met die van mijn ouders die ook een Marantz versterker hebben maar met Jamo speakers wil ik niet met ze ruilen, deze speaker zijn kleiner eleganter en klinken zeker een stuk beter kwa geluid, en zelf mijn vrouw hoort het verschil duidelijk.

https://scontent-a-ams.xx...267988540_648054378_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 555100 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:36:
...dan vertel ik dat de subwoofer niet eens meedoet kijken ze verbaast op.
Lijkt me zeer verklaarbaar met een dergelijke opstelling: speakers dicht tegen muren en in de hoek gestopt zorgt toch voor een behoorlijke boost in het laag. Of het geluidstechnisch dan nog allemaal klopt is een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:50
Ik heb zelf voor de kerst de Concept 450 Digital besteld http://www.teufelaudio.nl...gital-5.1-set-p14934.html Ik had eerst de Logitech Z-5500 en wilde eens kennis maken met dit merk.

De bestelling is goed verlopen en begin van de volgende van de week had ik de set binnen. Was net met kerst anders was het nog sneller.
Ik heb alles aangesloten en wilde gelijk testen. En wat denk je alleen maar geluid uit de 2 front speakers.
Ik heb daarna wat dingen uitgeprobeerd met kabels, subwoofer en decoder om te kijken wat er aan de hand kon zijn.
Daarna heb ik ook gelijk een mail gestuurd naar Teufel met het probleem.

Volgens de site zouden ze binnen 48 reageren, maar daar was er niks van terecht gekomen. Het kan zijn dat ze vakantie of iets hadden vanwege kerst en nieuwjaar. Begin deze week heb ik eindelijk bericht gekregen. We kwamen tot conclusie dat de versterker en de subwoofer die goed werkte. Ze hebben me een nieuwe subwoofer verzonden en ik de oude teruggestuurd.
Afgelopen vrijdag heb ik de nieuwe subwoofer gekregen. Gelijk aangesloten en getest. Alles werkt naar behoren.

Over het geluid. Ja dat zit wel wat verbetering in tegenover de Z-5500. En de subwoofer. Jezus wat een ding en een harde diepe bass kan er vanaf komen. De decoder station heeft ook veel meer mogelijkheden dan de console van de Z-5500. Mijn mening is dus tot zover dat de Concept 450 Digital een goede 5.1 PC set is als alternatief voor de Logitech sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:14

Typhone

Who Dares Wins

Ik zit ook hard te overwegen om een Teufel set aan te schaffen. Ben wel heel erg nieuwsgierig en mijn Z-5500 set gaat vrees ik niet meer voldoen.
Aangesloten moeten worden:

- PS3
- PS4
- Xbox One
- UPC HD Pace box (maar die kan vervangen worden door een smartcard, waardoor geluid via TV (ARC) wel kan lopen denk ik.

Eventueel 1 PC die erop aangesloten kan worden zodat ik iets mooier geluid heb als ik muziek luister.

Zit alleen hard te dubben welke set ik hebben moet. Impaq 7300 gaat mijn voorkeur naar uit, wel maar 2x HDMI-in maar die is in elk geval nog binnen mijn budget (1500 euro). Set moet in de toekomst naar de huiskamer toe, maar voorlopig moet hij mijn Sony KDL-47W805 voornamelijk gezelschap gaan houden.

Nog even alles doorpluizen en bedenken of dit is wat ik hebben moet. Acties die nu lopen spreken me ook wel aan in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
ViperTim schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:27:
Mijn mening is dus tot zover dat de Concept 450 Digital een goede 5.1 PC set is als alternatief voor de Logitech sets.
Een alternatief zou ik het niet noemen aangezien de prijs meer dan dubbel zo hoog is. Was het de extra euro's waard?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperTim
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-05 17:50
lutkeveld schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:27:
[...]

Een alternatief zou ik het niet noemen aangezien de prijs meer dan dubbel zo hoog is. Was het de extra euro's waard?
En waarom mag het geen alternatief genoemd worden? Omdat de prijs 2 keer hoger is mag dat niet.
En ja ik vind het mijn geld waard ja. Klink beter dan de Z-5500. Als jij er anders overdenkt, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 11:19
Heeft iemand wellicht hier wat meer ervaring met de Teufel Theater 500 Mk2 set?

Ik zit namelijk aan deze set te denken icm de Denon x2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-05 13:16
ViperTim schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:15:
En waarom mag het geen alternatief genoemd worden? Omdat de prijs 2 keer hoger is mag dat niet.
En ja ik vind het mijn geld waard ja. Klink beter dan de Z-5500. Als jij er anders overdenkt, prima.
Zie je reactie nu pas, was je op je tenen getrapt door mijn reactie? Het was niet slecht bedoeld hoor. Een alternatief is meestal iets van vergelijkbare kwaliteit voor een vergelijkbare prijs.

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ijsklont schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:29:
Heeft iemand wellicht hier wat meer ervaring met de Teufel Theater 500 Mk2 set?

Ik zit namelijk aan deze set te denken icm de Denon x2000.
Heb sinds begin 2012 de Teufel Theater 500 5.1 set en deze bevalt prima.
Aangesloten op een pioneer SC-LX76.

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54

page404

Website says no

Afgelopen dagen de Motiv B van Teufel (prijs: 249€) thuis getest. Eerste indruk: enorm rendement, zelfs op hun zachtst staan ze gewoon best hard. Verrassende laagweergave voor die kleine boxjes. Instrumenten zijn duidelijk geplaatst, goed gescheiden klanken en goed stereobeeld. Dynamiek is ook enorm. Wel vind ik ze af en toe wat dof klinken, was in het begin erger en inmiddels al wat beter. Weet nog niet of ik dat acceptabel vindt.
De connectie gaat via bluetooth, die is niet altijd even stabiel. Meer uitval en glitches dan ik bv met airplay gewend ben.

Samengevat:
+ Mooi vormgegeven
+ strak geluid, goeie dynamiek en veel geluid voor die kleine boxjes
+ eenvoudig aansluiten en verbinden
- Dof, lijkt wat hoog en midden te missen
- Connectie niet altijd stabiel
- Wel erg veel rendement, kan het vanaf mijn iDevice niet zacht genoeg zetten.

Na hoeveel tijd zijn speakers een beetje ingespeeld? Of is dat audiofiele onzin?

Gelukkig heb ik 30 dagen tijd om terug te zenden, dus test ik nog even door ;)

[ Voor 7% gewijzigd door page404 op 22-06-2014 21:42 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:54

page404

Website says no

Kleine update: de Motives gaan terug, vind ze niet goed genoeg klinken. Te aanwezig, weinig rust in de muziek. En 2 losse speakers met ook nog een losse adapter vind ik ook niet zo handig, heb liever één unit.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09

Lightah

Strikes Again

Ik zit eraan te denken om de T500 mk2 uit te proberen, vooral ze nu tijdelijk 200 euro goedkoper zijn (300 per speaker). Maar welke prijscategorie kan ik ze het best mee vergelijken. Mijn budget is redelijk flexibel maar ik lees vaak terug dat ze zich kunnen meten met veel duurdere merken.

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonJonBovi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Aan de mensen die de Ultima 40 Mk2's heeft staan; welke versterkers hebben jullie eraan gekoppeld? Hebben ze veel power nodig of zijn ze redelijk makkelijk aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

Bij mij aangesloten op een Onkyo 626 reciever geen enkel probleem genoeg power.
Michiel1231 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:39:
Aan de mensen die de Ultima 40 Mk2's heeft staan; welke versterkers hebben jullie eraan gekoppeld? Hebben ze veel power nodig of zijn ze redelijk makkelijk aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-05 15:29
Die ultima 40 mk2 lijkt mij ook een geweldige set, voor dat geld niet beter te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Laatst online: 15:07
Ik heb sinds kort deze LT4's in huis staan:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wGCvCyy5D5cpdjpcKmgaeAzQ/full.jpg

Vind ze er nog steeds verdomd mooi uitzien ook! Nu wil ik alleen nog geluid horen maar zit nog te wachten op de Marantz NR1605 die in bestelling staan.

Was bij het bestellen van de speakers niet echt wakker ook... Kabelset meebesteld en niet gezien dat er maar 5 paar banaanstekkers meegeleverd werd |:(

Dat systeem lijkt me toch wel handig en aangezien de Marantz ze ook kan hebben maar eens naar 5 paar extra gekeken. Zou toch bijna €40 worden.... Kwam ik er gelukkig nog achter dat ze een actie hadden lopen die tot 31/1 zou duren ivm veel facebook likes dus ze uiteindelijk besteld voor €20! Nog stommer die dingen zijn eerder binnen dan mijn AV-Receiver :D

Nouja kan zo alleen maar nog meer gaan genieten als de receiver in huis is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

NL_Scratch schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:36:
Die ultima 40 mk2 lijkt mij ook een geweldige set, voor dat geld niet beter te krijgen!
Que? Je zegt eerst "lijkt me" wat impliceert dat je ze nog niet gehoord hebt, maar sluit wel af met het statement dat er "voor dat geld niet beter te krijgen" is. Beetje typisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
FeaR schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:22:
[...]

Que? Je zegt eerst "lijkt me" wat impliceert dat je ze nog niet gehoord hebt, maar sluit wel af met het statement dat er "voor dat geld niet beter te krijgen" is. Beetje typisch...
haha, ja nu ik het terug lees is het een beetje krom, zou denk ik als volgt moeten wezen:P

Het lijkt mij een mooie set, voor dit geld is er denk ik ook niet veel beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-05 13:46
NL_Scratch schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:24:
[...]

haha, ja nu ik het terug lees is het een beetje krom, zou denk ik als volgt moeten wezen:P

Het lijkt mij een mooie set, voor dit geld is er denk ik ook niet veel beter te krijgen.
Je hebt dus eigenlijk geen idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 15:22

R-B

Blokkert

Nou, ik heb ze nu een paar weken in bezit en verbaas me nog elke keer wat deze jongens produceren. Voor het geld wat wij er voor over hadden wordt het zeer moeilijk om een betere 5.1 set te krijgen (Teufel Ultima 40 Mk2 5.1 set)

Ik heb ze aangesloten op een Denon 1909, de fronts Bi-Wired.

| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:19

B4tman_DH

To the Bat.....

Marantz SR7009 heb ik er aan gekoppeld. Ze lusten best wat sap >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTooBie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-05 09:30

TTooBie

just smile

Dat de verpakking huge is.
Voor de rest kan ik nog niet mee praten hoe ze klinken.
Na de laatste aanpassing en verbouwing in mijn nieuwe huis ga ik ze uitgebreid testen.

ik heb net als R-B de ultima 40 mk2 5.1 gekocht.

Don't cry

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Ik heb ze op een Kenwood KRF-V4530D aangesloten. Die is al ongeveer 15 jaar oud.

Bij nu aan het kijken naar een nieuwe av-receiver. Of misschien dat ik een DAC aanschaf die ik tussen mijn WD TV live en Kenwood koppel voor beter geluid van mijn muziek vanaf mijn nas.
Weet niet precies wat de beste oplossing is.

• JanusJaap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-02 20:31
Marantz NR1605 een optie voor je? Ik heb deze sinds kort aan mijn set Teufel Ultima's hangen.
Nog niet alle mogelijkheden onderzocht, maar hij support naar alle tevredenheid Spotify Connect.
Heeft ook nog Airplay, bluetooth en DLNA ondersteuning.Dankzij de ingebouwde wifi (met 2 antennes) ook nog niet de behoefte gehad hem bedraad aan te sluiten.

Heb de speakers nu even op een plek staan waar bi-wiring niet mogelijk is (kabels voor een surround systeem zijn wel getrokken door de vorige bewoner, maar niet dusdanig dat ik er 2 kabels bij kan leggen)
Wil dat echter wel graag uitproberen. Nog even de handleiding van de Teufels doorspitten of het echt zin heeft. (gebruikt de speaker ook echt het gefilterde signaal zonder zelf nog te filteren bijv?) Het voordeel moet toch minimaal zijn dat er 2x zoveel vermogen naar de speaker gaat en hij dus met nog meer gemak de details moet kunnen weergeven.
De Marantz ondersteund iig bi-amping, of 2 zones. Net wat je kiest. (zones zijn powered of lijn)
Het is trouwens ook een 7.1 versterker.

Wat een krachtige en heldere speakers zeg (zeker voor dat geld). Niet veel vermogen nodig om ze aan te sturen. (de Marantz heeft 90w max meen ik per kanaal) Heb een woonkamer van 40m2 en kan het systeem niet op zijn hardst zetten zonder dat ik problemen met mijn gehoor krijg. (en dat is dan ook nog steeds zonder hoorbare vervorming)

Verder nog waard om te vermelden dat Teufel barst van de acties.Mis je de ene, dan volgt al snel de andere. Ik heb een set witte Ultima 40 Mk2, (mooi hoor, eindelijk geen hoogglans) voor 349euro excl. verzendkosten van 30,-. Set kost normaal 499, maar schommelt regelmatig tussen de 449 en 479. Ik heb een set die al eens bij iemand is geweest en retour is gestuurd. Vandaar de korting. Echter geen krasje of iets anders te bespeuren. Dat was 379 euro. Toen ook nog online een actiecode van 8% gevonden. Daardoor 349 dus.

Anoniem: 562969

Bi ampen en wiren heeft totaal geen zin en past meer in het elfen-topic.

• JanusJaap
Anoniem: 562969 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:00:
Bi ampen en wiren heeft totaal geen zin en past meer in het elfen-topic.
Kan je meer info geven, dan alleen roepen dat het geen zin heeft?

Wat mij betreft is bi-ampen niets meer of minder dan het signaal opdelen en dat apart versterken. Per kanaal (signaaldeel) is er meer vermogen beschikbaar. Netto zou je dus voor het laag en het hoog meer vermogen beschikbaar kunnen hebben. (als je versterker tenminste echt meerdere eindtrappen heeft en de speaker ook netjes de juiste hardware hiervoor ingebouwd heeft)

En hoeveel vermogen verwacht je nodig te hebben? In een PE zou dit misschien handig zijn voor op stage. Maar voor thuis?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mrenders schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:53:

Wil dat echter wel graag uitproberen. Nog even de handleiding van de Teufels doorspitten of het echt zin heeft. (gebruikt de speaker ook echt het gefilterde signaal zonder zelf nog te filteren bijv?) Het voordeel moet toch minimaal zijn dat er 2x zoveel vermogen naar de speaker gaat en hij dus met nog meer gemak de details moet kunnen weergeven.
Je deelt het signaal niet op. Je receiver stuurt gewoon twee keer het volledige bereik naar de speaker die het op zijn beurt weer filtert. Men spreekt dan ook over passief Bi-Amp, als je actief gaat Bi-Ampen met externe crossovers ga je echt winst boeken. Je stuurt ook niet twee keer het vermogen naar de speaker, netto blijft het vermogen gelijk. Waarbij het ook de vraag is of je voor die paar Watt of misschien enkele tientallen Watt bij extreme volumes en dippen twee keer zo veel eindtrappen nodig hebt. Als je wilt Bi-Ampen zal ik je niet tegen houden, maar de verschillen zullen eerder tussen je oren zitten.

Laat je niet te veel leiden door mooie termen en cijfers. Je zegt zelf dat de Marantz de speakers goed aan stuurt en dat terwijl deze "maar" 50 Watt levert in stereo en geen 90 zoals je aanhaalde. Zo zie je maar dat je echt maar een paar Watt nodig hebt voor de gewone huiskamer.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 19-02-2015 17:09 ]

• JanusJaap
Marantz omschrijft het zelf zo:
"Wanneer uw luidsprekers gescheiden aansluitingen hebben voor het midden-, hoog- en laagbereik, is het altijd raadzaam om gebruik te maken van de Bi-Amping-functie. In de meeste gevallen is er dan sprake van een duidelijk waarneembare verbetering in de klankweergave. Dit wordt ook bevestigd door gerenommeerde tijdschriften voor audiotests. Het voordeel van Bi-Amping ligt in de volkomen scheiding van de geluidsversterking voor het laag- en middenbereik. Wel moeten er dan twee eindtrappen per luidspreker zijn geïnstalleerd. De eindtrappen voor het middelhoge geluid hoeven over het algemeen geen hoge stroomwaarden meer te leveren, zodat hierbij de voedingsspanning constanter blijft en koppelingen met het om extra vermogen vragende lage tonenbereik worden tegengegaan. Dit heeft vooral een gunstig effect op de stabiliteit van het klankbeeld in het voor klank zo essentiële middelhoge en hoge bereik."

Ik ga er dus nog steeds vanuit dat de versterker wel degelijk het signaal splitst en verdeeld over 2 eindtrappen. De handleiding spreekt zelfs over een zelf te kiezen cross-over punt. Aangezien de Ultima's meer aan kunnen dan de 50watt lijkt het me nog steeds nuttig om 2x 50watt aan te bieden. Een versterker wat minder hard laten werken per kanaal is altijd nog beter dan op zijn max aanspreken.... Of dat in een thuis situatie ook echt werkelijkheid wordt, dat is idd nog maar de vraag. Dat is in de PA (niet PE) wereld wat meer aan de orde.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de handleiding nog niet duidelijk genoeg vind tav het bi-amp verhaal en of de cross-over ook echt toegepast wordt als ik bi-amp, of zoals hierboven genoemd 2x hetzelfde signaal. Bij het laatste gaat er natuurlijk wel nog steeds 2x meer vermogen de speaker in, of dat door de filtering ook echt 2x meer is? Misschien niet, maar iig meer dan 1 kanaal.

Jammer dat ik in de Teufel handleiding ook niet echt verder kom dan dat het mogelijk is en vanzelf werkt als je de overbrugging weg haalt.

Misschien een broodje aap voor de woonkamer,maar ach, wat kost het? Wat uitzoektijd en een paar meter kabel...

edit: ik heb iig alvast de 90watt vervangen door 50watt ;-)
edit2: voor het geval zich iemand dat afvraagt, nee, ik gebruik geen speakerkabel door elven gesponnen bij maanlicht op de 3e van de maand... :P

[ Voor 4% gewijzigd door JanusJaap op 19-02-2015 17:51 ]

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik heb 2 ultima 20,s op een Yamaha rx-v477 als front. Heb in in mijn huis en budget nog geen geld en plek voor de bijpassende zuilen, maar de fronts vullen mijn 20m2 kamer bijzonder helder. Qua laag, zonder sub komen ze echt tekort. Morgen komt mijn sub binnen en dan hoop ik dat op te vangen. Stemgeluid is echt heel fijn!

Ik ben er bijzonder tevreden mee en ik ga ze daarom ook niet terugsturen. Voor 100€ per speaker een zeer goede vervanging voor mijn logitech setje.

Haha die horen er eigelijks nog wel bij idd.
Nee maar gewoon doen waar je zelf tevreden mee bent. Soms is het gewoon een gevoelskwestie. Als Marantz zegt dat het volgens hun beter is om het bi te doen dan vooral doen. Slechter zal het er iig niet van gaan klinken.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mrenders schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:40:

Ik ga er dus nog steeds vanuit dat de versterker wel degelijk het signaal splitst en verdeeld over 2 eindtrappen. De handleiding spreekt zelfs over een zelf te kiezen cross-over punt. Aangezien de Ultima's meer aan kunnen dan de 50watt lijkt het me nog steeds nuttig om 2x 50watt aan te bieden. Een versterker wat minder hard laten werken per kanaal is altijd nog beter dan op zijn max aanspreken..
Van die in te stellen crossover kan ik niets vinden in de handleiding. Althans, de Engelse die ik heb gedownload. Het zou echt de eerste receiver zijn die ik ken waar je de crossover in kan stellen om het wisselfilter van de speaker te passeren. Dat is namelijk het idee als je hoog en laag echt apart aan gaat sturen. Maar dan kan het filter van de speaker er ook uit wat me sterk lijkt. Ik ben benieuwd of je niet de crossover naar de subwoofer gelezen hebt. Ik denk nog steeds dat er twee keer het full range signaal wordt verzonden.

En nogmaals, je gaat niet 2 x 50 Watt naar de speaker sturen. Als je echt vermogen wilt neem dan een eindversterker of een receiver waar je kanalen kan bruggen. Dat minder hard laten werken gaat ook niet op aangezien dezelfde voeding alles levert. Veelal is die de beperkende factor. Maar dan nog zal je sneller aan de limiet van je oren zit dan van het vermogen van de receiver.

• JanusJaap
Ik ben bang dat voor een deel van je verhaal het kwartje begint te vallen. Tenminste als de versterker NIET filtert voordat het signaal de eind trappen in gaat. Jij doelt er op dat als het volledig signaal aan komt bij de speaker en daar gefilterd wordt op het hoog, waardoor het 'vermogen' voor laag weggefilterd wordt, je hetzelfde hebt als 1 kanaal aansluiten wat hoog EN laag pakt. Je houdt dan feitelijk bij de speaker hetzelfde totaal vermogen. Dat van die voeding snap ik niet helemaal, die kan toch vermogen leveren aan 7 kanalen? Het vermogen per kanaal kakt toch niet in als je alles aansluit? Of mis ik je punt?

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mrenders schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:04:
Je houdt dan feitelijk bij de speaker hetzelfde totaal vermogen.
Cortect :)
Dat van die voeding snap ik niet helemaal, die kan toch vermogen leveren aan 7 kanalen? Het vermogen per kanaal kakt toch niet in als je alles aansluit? Of mis ik je punt?
De voeding kan vermogen leveren aan alle zeven kanalen, maar dat zal niet net zo veel vermogen zijn als de receiver maar twee kanalen aan hoeft te sturen.

Van de NR1605 kan ik zo geen meetgegevens vinden, maar puur als voorbeeld hier de meetgegevens van een AVR-4520 van Denon. Zie hoe het vermogen minder wordt naarmate er meer kanalen aan moeten worden gestuurd. Dat is ook de reden dat al die termen van 7 x 150 Watt pure marketing zijn. Dit is wel puur een voorbeeld, er zijn receivers waarbij het vermogen minder sterk afneemt maar ook sterker.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 19-02-2015 22:38 ]

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:48

OMD

FeaR schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:53:
[...]

Van die in te stellen crossover kan ik niets vinden in de handleiding. Althans, de Engelse die ik heb gedownload. Het zou echt de eerste receiver zijn die ik ken waar je de crossover in kan stellen om het wisselfilter van de speaker te passeren. Dat is namelijk het idee als je hoog en laag echt apart aan gaat sturen. Maar dan kan het filter van de speaker er ook uit wat me sterk lijkt. Ik ben benieuwd of je niet de crossover naar de subwoofer gelezen hebt. Ik denk nog steeds dat er twee keer het full range signaal wordt verzonden.

En nogmaals, je gaat niet 2 x 50 Watt naar de speaker sturen. Als je echt vermogen wilt neem dan een eindversterker of een receiver waar je kanalen kan bruggen. Dat minder hard laten werken gaat ook niet op aangezien dezelfde voeding alles levert. Veelal is die de beperkende factor. Maar dan nog zal je sneller aan de limiet van je oren zit dan van het vermogen van de receiver.
Mijn onkyo heeft een digital crossover :) of bedoel je dat niet?
Daar kan ik zelf de crossover instellen voor elke speaker.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

OMD schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:44:
[...]
Mijn onkyo heeft een digital crossover :) of bedoel je dat niet?
Daar kan ik zelf de crossover instellen voor elke speaker.
Dat is de crossover voor de frequenties welke naar de speaker gestuurd moeten worden en welke richting de subwoofer moeten. Dat heeft elke receiver met subwoofer uitgang wel. Het ging hier om een crossover tussen de eindtrappen van de receiver, dus dat de receiver echt hoog en laag filtert puur voor wat er naar de speaker gaat. Al ben ik dat dus nog nooit tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

FeaR schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:41:
[...]

Dat is de crossover voor de frequenties welke naar de speaker gestuurd moeten worden en welke richting de subwoofer moeten. Dat heeft elke receiver met subwoofer uitgang wel. Het ging hier om een crossover tussen de eindtrappen van de receiver, dus dat de receiver echt hoog en laag filtert puur voor wat er naar de speaker gaat. Al ben ik dat dus nog nooit tegen gekomen.
Nee ;)
Ging voor mij ook een wereld open hoor, had er nog nooit van gehoord.
Maar dit staat los van de sub crossover.

Digital Crossover provides a separate routing system by splitting the audio signal into
separate frequency bandsoptimized for each speaker driver. It provides a fine, three-
dimensional sound field that extend each driver’s performance to the uppermost.
With its built-in time alignment function, this system also adjusts the sound shifting that occurs when there is a physical offset betweensound drivers. At a digital processing level, it corrects this offset by delaying the related audio signal. Although this function is meant for speakers without crossover network,it can also be used with bi-amped speakers. In this case, set the cross
over network on the AV receiver as the speakers’ built-in network frequency is not used.

Ik kan kiezen uit de volgende settings:
Crossover

250Hz 320Hz 400Hz 500Hz 630Hz 800Hz 1000Hz 1250Hz 1600Hz 2000Hz 2500Hz 3200Hz 4000Hz 5000Hz.

Kan dan ook nog -6.5db tot +6,5db kiezen per freq.

Ik heb werkelijk geen idee waar dit voor dient. Ik zelf ken zo 123 geen speakers zonder ingebouwde cross-over.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
OMD schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:16:
[...]
Ik heb werkelijk geen idee waar dit voor dient. Ik zelf ken zo 123 geen speakers zonder ingebouwde cross-over.
Als je speakers echte bi-amped aansluitingen hebben, dan kan het zin hebben.
Op een goede manier wordt dan het filter (cross-over) in je speakers niet gebruikt, maar wordt dat overgelaten aan je versterker. Theoretisch gezien zou je meer vermogen je speaker in moeten krijgen. Het nut is misschien minder omdat als het goed is ,de speakerfabrikant al een goed cross-over punt heeft getest en dat in het filter verwerkt. Eigenlijk kan je dan net zo goed een zwaardere versterker nemen en het filteren lekker aan je speakers over laten... (iets wat FeaR denk ik ook al bedoelde)

In de PA wereld doet men niets anders. Soms wordt het powered speaker signaal gefiltered voor de speaker, soms in de speaker. Vaker wordt het signaal door een DSP of cross-over het signaal gescheiden voordat het de versterkers of powered speakers in gaat. Sommige PA subs hebben een filter in de kast waardoor je een powered signaal gefilterd doorstuurd naar de toppen(mid/hoog). Steeds vaker kom je powered speakers tegen die zelf voorzien zijn van DSP's, waardoor je per opbouw/set/omgeving de juiste setting kiest. Legio mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Heeft er iemand ervaring met de 100 MK3?

http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9955.html

Ik wil graag mijn logitech z-5500 gaan vervangen voor een degelijke set die er goed uitziet, goed klinkt maar niet al te groot is. Deze Teufel set heeft mooi form gegeven speakers en de reviews die ik op internet lees zijn goed.

ben benieuwd of er mensen zijn die hem al hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanusJaap
NL_Scratch schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:34:
Heeft er iemand ervaring met de 100 MK3?

http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p9955.html

Ik wil graag mijn logitech z-5500 gaan vervangen voor een degelijke set die er goed uitziet, goed klinkt maar niet al te groot is. Deze Teufel set heeft mooi form gegeven speakers en de reviews die ik op internet lees zijn goed.

ben benieuwd of er mensen zijn die hem al hebben
Eventueel een set Ultima's 20 + deze set:http://www.teufelaudio.nl/ultima-40-mk2-2.0-5.1-uitbreidingsset-surround-p14779.html

Noem ik omdat ik tevreden ben over de Ultima 40Mk2, maar die is echt te groot voor je. Dankzij de losse sub heb je die grote vloerstaanders niet nodig denk ik en combineer je de sub gewoon met de boekenplank speakers....

Is wat groter dan de set die je aanhaalt, maar kost evenveel meen ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 13:29

dommerick

is domm

Teufel is wel interessant met die kortingen.

Met deze code nog eens 8%.
kc-8-sdf

Zit zelf te twijfelen over de cubikon 2 set. Mijn vriendin heeft moeite met het plaatsen van zuilen in de kamer. Dus dit zou een alternatief kunnen zijn.

Heeft geen signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

mrenders schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 10:38:
[...]

Als je speakers echte bi-amped aansluitingen hebben, dan kan het zin hebben.
Op een goede manier wordt dan het filter (cross-over) in je speakers niet gebruikt, maar wordt dat overgelaten aan je versterker. Theoretisch gezien zou je meer vermogen je speaker in moeten krijgen. Het nut is misschien minder omdat als het goed is ,de speakerfabrikant al een goed cross-over punt heeft getest en dat in het filter verwerkt. Eigenlijk kan je dan net zo goed een zwaardere versterker nemen en het filteren lekker aan je speakers over laten... (iets wat FeaR denk ik ook al bedoelde)

In de PA wereld doet men niets anders. Soms wordt het powered speaker signaal gefiltered voor de speaker, soms in de speaker. Vaker wordt het signaal door een DSP of cross-over het signaal gescheiden voordat het de versterkers of powered speakers in gaat. Sommige PA subs hebben een filter in de kast waardoor je een powered signaal gefilterd doorstuurd naar de toppen(mid/hoog). Steeds vaker kom je powered speakers tegen die zelf voorzien zijn van DSP's, waardoor je per opbouw/set/omgeving de juiste setting kiest. Legio mogelijkheden.
Fear had nog nooit gehoord van een instelbare cross over maar die zijn er dus wel ;)
Maar van dat bi-ampen kan ik je helaas niet volgen. Wanneer een signaal naar de HF wordt gestuurd van een signaal dan gaat deze hoe dan ook langs een filter. Er wordt dan gebruik gemaakt van de HF cross.

Wanneer ik een andere cross instel op receiver dan zou deze bij voorbaat hoger moeten liggen dan de crossover van de luidspreker om effect te hebben en dan nog is het nutteloos omdat je dan filter op filter legt. Dit komt het geluid nooit ten goede.

Zover ik weet is dit alleen bruikbaar met luidsprekers zonder crossover ( zoals ook vermeld in de handleiding ). De receiver regelt dan de cross over. Mijn inziens nutteloos omdat je nou niet makkelijk ongefilterde speakers kan kopen ( althans, zover ik weet )

Ik heb een eigen PA verhuur bedrijfje gehad ( geen succes :o ) dus weet waar je op doelt. Dit heeft alleen niet veel te maken met de crossovers in de receiver die ik heb. Jij hebt het over het laag crossover. Subs die filteren bijvoorbeeld vanaf 120hz en gaat de rest naar de toppen ( als voorbeeld ) je kan echter niet nog eens een extra filter instellen die in de toppen het mid en hoog van elkaar scheid. Dat is waar ik het over heb. Of je moet gebruik maken van een extern filter en dan kan je bijvoorbeeld:

sub -> sublaag
Top 1 -> laag
Top 2 -> mid
Top 3 -> hoog

Ik heb dus in totaal ( even voor de duidelijkheid )

- LFE cross ( 40 - 120 hz )
- LF cross
- HF cross

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste