Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32
Ik lees hier alleen maar goede cometaren over de E300, maar het is toch de bedoeling om 2 boxen achter je te plaatsen, of mag je ze ook alle 5 van voor bij de tv plaatsen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Eigenlijk is het optimaal om de 2 rear speakers achter je te plaatsen inderdaad, daarvoor is het een 5.1 Surround set :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Volgens mijn boekje zou je in het geval van 5.1 de boxen schuin boven je moeten hebben. Boxen achter je is voor 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je hebt gelijk. op internet zie ik ook veel aan de zijkanten en zelf heb ik ze schuin achter me hangen (beetje ertussen in dus).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:18
Gisteren is mijn Teufel Concept B 200 USB binnen gekomen :)
Ik heb nog niet echt uitgebreid kunnen testen maar de eerste indrukken zijn zeer goed.
Zat al langer naar die speakers te zien en nu zijn ze afgeprijsd en worden er géén verzendingskosten aangerekend.

Anoniem: 326033

Ik heb al enkele maanden de Teufel Concept B 200 USB en ben er zeer tevreden van. Ik heb een vraagje over de losse geluidskaart van deze set. Daar zit één paar RCA aansluitingen op. Kun je daar eventueel een koptelefoonversterker op aansluiten en zo gebruik maken van de geluidskaart als DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Anoniem: 326033 schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:26:
Ik heb al enkele maanden de Teufel Concept B 200 USB en ben er zeer tevreden van. Ik heb een vraagje over de losse geluidskaart van deze set. Daar zit één paar RCA aansluitingen op. Kun je daar eventueel een koptelefoonversterker op aansluiten en zo gebruik maken van de geluidskaart als DAC?
Die RCA-aansluiting is een ingang, geen uitgang. De 3,5mm jack op de voorkant vind ik wat ruizig, dus daar wordt het ook niet beter van.

Wat anders, ik heb sinds kort ook de Concept B 200 USB. Maar op lagere volumes is er een duidelijk verschil in (waargenomen) volume tussen links en rechts. 's Avonds is dat wel irritant als je achtergrondmuziek alleen van rechts lijkt te komen. Dit wordt duidelijk veroorzaakt door de amp; stekkers ompluggen en het effect is omgedraaid. Is dit exemplarisch, of is het hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Die RCA-aansluiting is een ingang, geen uitgang. De 3,5mm jack op de voorkant vind ik wat ruizig, dus daar wordt het ook niet beter van.

Wat anders, ik heb sinds kort ook de Concept B 200 USB. Maar op lagere volumes is er een duidelijk verschil in (waargenomen) volume tussen links en rechts. 's Avonds is dat wel irritant als je achtergrondmuziek alleen van rechts lijkt te komen. Dit wordt duidelijk veroorzaakt door de amp; stekkers ompluggen en het effect is omgedraaid. Is dit exemplarisch, of is het hebben meer mensen dit?
Bedankt voor de verduidelijking! Ik had gehoopt om op die manier de aankoop van een DAC te kunnen uitsparen. :) Ik heb eens getest op laag volume en ik heb geen last jouw euvel. Op de site van Teufel kun je altijd je vraag richten aan het Teufel team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Teufel heeft een aantal nieuwe stereo speakers geinteresseerd. Heeft een van jullie toevallig al iets uit de Ultimate serie aangeschaft? Ik ben van plan om de Ultimate 40 te kopen. Toch twijfel ik nog aangezien er nog zo weinig over bekend is.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vriend van mij heeft enkele maanden geleden een paar zuilluidsprekers van Teufel gekocht. Net zoals de andere producten van Teufel biedt ook de Ultimate serie best veel waar voor zijn geld. Deze serie vereist geen zware versterker om goed te klinken. De afwerking is ook heel degelijk. Het geluid is zuiver en evenwichtig, maar wel eerder analytisch. Het is een typisch Duitse sound en daar moet je van houden uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Bedankt! Ik blijf twijfelen. Het wordt de Jamo 608 of de Teufel Ultimate 40. Mijn opties worden vooral bepaald door de WOF (Wife acceptance factor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 21:45

mvz

muziek verslaafde

heeft iemand hier inmiddels de concept D thx 2.1 set van teufel ? ben wel benieuwd hoe men er over denkt dan..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396967

Ik heb sinds vorige week de Teufel Concept E300 Digital (incl. decoder 5 en kabels) in huis om te gebruiken als Home Cinema set voor bij de Panasonic TX-P42g20e. Ik gebruik dit zowel om tv/films te kijken, muziek te luisteren als op te gamen (nu nog een ps2, een ps3 moet er nog komen).

Ik heb wel enige tijd getwijfeld waarvoor ik nou moest gaan maar uiteindelijk is het dus deze Teufel geworden omdat:

- Alle ervaringen die ik heb kunnen vinden louter positief waren. Een goede prijs/kwaliteit verhouding.
- Ik heb beperkte ervaring met audio apparatuur dus was op zoek naar een niet te ingewikkelde oplossing
- Aangezien een ps3 al op de planning stond om aan te schaffen en ik al een netwerk media streamer heb, had ik geen behoefte aan een extra dvd of blu ray speler.

Ik heb met name getwijfeld tussen deze set, de Concept E400 en de Logitech Z-5500 of de Z906. De Logitech staat al langer bekend als een goede set om bij te gamen maar ook dat het een boemerige en te zware subwoofer heeft. Nu houd ik best wel van een beetje bas maar het moet niet gaan overheersen. Bovendien vond ik het design van de Teufel aanzienlijk mooier dan dat van de Logitech systemen en ik denk dat, de speakers ook wat beter zijn omdat ze bij de E300 en E400 met 2 tweeters zijn uitgerust. Maar dit is een gok, ik kan hier niets over roepen uit ervaring.

Uiteindelijk heb ik de E300 verkozen boven de E400 vanwege de wat lagere prijs en de verwachting dat de (sub)woofer van de E300 voldoende krachtig zou zijn voor mijn gebruik.

Nu de apparatuur is geïnstalleerd heb ik denk ik ook de juiste keuze gemaakt. De (sub)woofer staat nog niet op 50% maar doet naar mijn mening nu al voldoende mee. Ik zal de komende tijd wat gaan spelen met de instellingen om te kijken waar mijn voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

mvz schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:22:
heeft iemand hier inmiddels de concept D thx 2.1 set van teufel ? ben wel benieuwd hoe men er over denkt dan..
'kheb em net maar gewoon besteld, we zien wel hoe 'ie gaat bevallen.
wel een smak geld voor een 2.1 set hoor, 499 euro.

Maargoed volgens horen/zeggen heb je dan ook de beste 2.1 pcspeakers die er zijn.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 400500

Anoniem: 396967 schreef op maandag 21 maart 2011 @ 12:48:
Ik heb sinds vorige week de Teufel Concept E300 Digital (incl. decoder 5 en kabels) in huis om te gebruiken als Home Cinema set voor bij de Panasonic TX-P42g20e. Ik gebruik dit zowel om tv/films te kijken, muziek te luisteren als op te gamen (nu nog een ps2, een ps3 moet er nog komen).

Ik heb wel enige tijd getwijfeld waarvoor ik nou moest gaan maar uiteindelijk is het dus deze Teufel geworden omdat:

- Alle ervaringen die ik heb kunnen vinden louter positief waren. Een goede prijs/kwaliteit verhouding.
- Ik heb beperkte ervaring met audio apparatuur dus was op zoek naar een niet te ingewikkelde oplossing
- Aangezien een ps3 al op de planning stond om aan te schaffen en ik al een netwerk media streamer heb, had ik geen behoefte aan een extra dvd of blu ray speler.

Ik heb met name getwijfeld tussen deze set, de Concept E400 en de Logitech Z-5500 of de Z906. De Logitech staat al langer bekend als een goede set om bij te gamen maar ook dat het een boemerige en te zware subwoofer heeft. Nu houd ik best wel van een beetje bas maar het moet niet gaan overheersen. Bovendien vond ik het design van de Teufel aanzienlijk mooier dan dat van de Logitech systemen en ik denk dat, de speakers ook wat beter zijn omdat ze bij de E300 en E400 met 2 tweeters zijn uitgerust. Maar dit is een gok, ik kan hier niets over roepen uit ervaring.

Uiteindelijk heb ik de E300 verkozen boven de E400 vanwege de wat lagere prijs en de verwachting dat de (sub)woofer van de E300 voldoende krachtig zou zijn voor mijn gebruik.

Nu de apparatuur is geïnstalleerd heb ik denk ik ook de juiste keuze gemaakt. De (sub)woofer staat nog niet op 50% maar doet naar mijn mening nu al voldoende mee. Ik zal de komende tijd wat gaan spelen met de instellingen om te kijken waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Op een van de reviews over deze versies werd opgemerkt dat de crossover niet goed werkt zonder decoder. dit moet ofwel manueel met kabels verwijderen gebeuren ofwel via decoder (met muziek afspelen?) wat is de ervaring met gebruik van de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33

FeaR

In GoT we trust

mvz schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 21:05:
[...]'kheb em net maar gewoon besteld, we zien wel hoe 'ie gaat bevallen.
wel een smak geld voor een 2.1 set hoor, 499 euro.

Maargoed volgens horen/zeggen heb je dan ook de beste 2.1 pcspeakers die er zijn.

;)
En, hoe bevalt die set?
Moet zeggen dat ik het extreem veel geld vind voor een 2.1 set. Vraag me dan altijd af of je voor dat geld niet beter de stap kan maken naar goede studiomonitoren met een losse subwoofer. Dus dan blijf je nog steeds in de markt van pc-speakers. Of je gaat een stapje hoger en zet gewoon een paar leuke speakers neer met losse versterker. Genoeg keuze in ieder geval voor 499 euro.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Na een tijdje de concept D 500 op mn bureau te hebben, moet ik zeggen dat het voor een pc speakerset zeker goed geluid is.. hij is alleen wel ERG bulky.

Maar ik zeg vol overtuiging, als je geld teveel hebt.. koop deze.
kwa geluid komt het in de buurt van mn oude behringer 2030A monitors, alleen met meer laag.
Het geheel kan zo luid, dat je oren pijn gaan doen voordat je ook maar in de gaten hebt dat 'ie al zo hard staat. ( weinig vervorming? )

link naar ( heel donker ) plaatje van 1 sateliet naast een mitel telefoon, best groot dus...

[ Voor 14% gewijzigd door mvz op 08-05-2011 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 21:46
heren een vraagje. ik heb op dit moment een Z-5500 speakerset van logitech . maar laatste maanden erger ik mij heel erg om de middentonen van deze speakerset. dus wil ik graag een nieuwe speakerset kopen die middentonen veel beter laat horen dan logitech. ik had ik gedachten Concept E 400 of Motiv 5.
Welke raden jullie mij aan als het gaat om kwaliteit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Momenteel zijn de Ultima 40 speakers in de aanbieding. Ze zijn nu 100 euro goedkoper. Het blijft een afweging, deze of de Jamo 608. Volgens de specs is het laag van de Jamo 608 aanzienlijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 20:21
wcduck schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:01:
Momenteel zijn de Ultima 40 speakers in de aanbieding. Ze zijn nu 100 euro goedkoper. Het blijft een afweging, deze of de Jamo 608. Volgens de specs is het laag van de Jamo 608 aanzienlijk beter.
Ik heb hier ook naar zitten kijken. Voor €299.- leken het mij ook wel erg mooie speakers maar ik kon er slechts 1 echte review over vinden en zo goed als geen gebruikers ervaringen. Het blijft dus een gok. Je kan ze wel op proef beluisteren en weer op laten halen/terug sturen als je het niks vind, denk dat je dan die 19.- verzendkosten wel kwijt bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb de Ultima 40 besteld. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ukijaki
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-01 21:15
Fuzzillogic schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Ha! Je bent niet de enige met het volumeverschil probleem! Ik heb het ook en idd het ligt niet aan de speakers. Wanneer je het volume laag zet krijg je dat probleem. Bij mij was de oplossing om het volume van de source lager te zetten. Dus draai het volume van je pc/iPod ed. omlaag en het volume van de versterker omhoog dan heb je het probleem niet. Wel jammer dat probleem, maar verder zijn het geweldige speakers! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lilinin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-05-2024
wcduck schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 18:45:
Ik heb de Ultima 40 besteld. Ik houd jullie op de hoogte.
Ben benieuwd, al meer info?

I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als er hier mensen zijn die interesse hebben binnen korte termijn Teufel speakers te kopen, dan zou ik even hun Facebook pagina "liken". Ze zijn namelijk met kortingscodes en acties aan het smijten de laatste tijd.
Nog een tip: Je kunt de 10% Paypal korting en 25 euro korting actiecode tegelijkertijd gebruiken. ;)

Ik zit zelf te kijken naar een Concept E 300 Digital set namelijk, vandaar. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Brawler
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Heb je een link van de FB pagina van Teufel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18
Deze code is ook nog geldig op de website van Teufel: APAY2011NL

Goed voor 15% korting! Daar heb ik net ook nog mooi gebruik van kunnen maken. Hij werkt ook in combinatie met de 10% PayPal korting :)

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 09:25
Maken 4x de Teufel T40 vloerstaanders, aangevuld met een sub een centerspeaker een goede surround + goede stereo? Ik lees op diverse fora dat je of 5.1 of 2.1/2.0 moet nemen (surround vs stereo), maar is 4x dezelfde speakers niet de oplossing voor surround + stereo of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kan je de Teufel e400 ook gewoon los aan een mediacenter aansluiten? of heb je de daar de decoder nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Laat ik het anders zeggen: is de Teufel de meerprijs boven de z906 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Deo_Volente schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:11:
Maken 4x de Teufel T40 vloerstaanders, aangevuld met een sub een centerspeaker een goede surround + goede stereo? Ik lees op diverse fora dat je of 5.1 of 2.1/2.0 moet nemen (surround vs stereo), maar is 4x dezelfde speakers niet de oplossing voor surround + stereo of mis ik iets?
Bedoel je de Ultima 40 of de T400?

• Deo_Volente
  • Laatst online: 23-06 09:25
bijvoorbeeld de ultima 40, 4x dezelfde speakers (2 voor en 2 achter) maken het toch zowel goed in stereo als in surround (eventueel aangevuld met een center/sub)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:36
Ukijaki schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:58:
[...]

Ha! Je bent niet de enige met het volumeverschil probleem! Ik heb het ook en idd het ligt niet aan de speakers. Wanneer je het volume laag zet krijg je dat probleem. Bij mij was de oplossing om het volume van de source lager te zetten. Dus draai het volume van je pc/iPod ed. omlaag en het volume van de versterker omhoog dan heb je het probleem niet. Wel jammer dat probleem, maar verder zijn het geweldige speakers! :D
Ik heb exact hetzelfde met mijn concept set; maar zoals je zegt.. source wat lager en de concept amp wat hoger en dan is het weg. Ze klinken wel lekker hoor moet ik zeggen voor pc speakers. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
Deo_Volente schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:56:
bijvoorbeeld de ultima 40, 4x dezelfde speakers (2 voor en 2 achter) maken het toch zowel goed in stereo als in surround (eventueel aangevuld met een center/sub)?
Ik heb zelf (voorlopig) een stereo setup met de Ultima 40's. Ik ben er helemaal blij mee. Zeer goede speakers. Ik denk dat voor surround het niet echt nodig is om achter ook zuilen te plaatsen. Misschien voor de rears Ultima 20's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Lilinin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:19:
[...]

Ben benieuwd, al meer info?
Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de speakers. In mijn eerdere opstellingen had altijd wel een toonhoogte de overhand. Bij deze speakers is dit gelukkig niet het geval. De bass is mijnsinziens laag genoeg om een subwoofer overbodig te maken. Een zeer tevreden gebruiker ben ik dus. Heb je concrete vragen over de opstelling met de Ultima 40?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giganielsie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-06 22:28
Even een vraagje over de Teufel concept B 200,

Hoe kan ik deze het beste met mijn Ps3 aansluiten? Mijn ps3 ondersteunt digitaal uit (optisch) maar de Teufel ondersteunt dit niet, toch? Verder ondersteunt de Ps3 nog dit:

Connector voor audio-invoer / SCART / AV MULTI

past dit wel op te Teufel? En hoe (welke kabel) moet je dit dan aansluiten?

en nog een vraagje, als de Teufel aangesloten zit op de Ps3, kan er dan nog een 2e bron bij van bijvoorbeeld mijn telefoon via 3,5 mm plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Welke speakers had je hiervoor?? En op welke receiver staan jouw Teufels aangesloten??
wcduck schreef op zondag 25 september 2011 @ 10:46:
[...]

Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de speakers. In mijn eerdere opstellingen had altijd wel een toonhoogte de overhand. Bij deze speakers is dit gelukkig niet het geval. De bass is mijnsinziens laag genoeg om een subwoofer overbodig te maken. Een zeer tevreden gebruiker ben ik dus. Heb je concrete vragen over de opstelling met de Ultima 40?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 14:01
giganielsie schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:15:
Even een vraagje over de Teufel concept B 200,

Hoe kan ik deze het beste met mijn Ps3 aansluiten? Mijn ps3 ondersteunt digitaal uit (optisch) maar de Teufel ondersteunt dit niet, toch? Verder ondersteunt de Ps3 nog dit:

Connector voor audio-invoer / SCART / AV MULTI

past dit wel op te Teufel? En hoe (welke kabel) moet je dit dan aansluiten?

en nog een vraagje, als de Teufel aangesloten zit op de Ps3, kan er dan nog een 2e bron bij van bijvoorbeeld mijn telefoon via 3,5 mm plug?
Zover ik weet, kan je via tulp je audio aansluiten. Digitaal wordt idd niet ondersteund door de Concept B200. (USB dan wel weer)

Addit: Sinds gisteren heb ik hier ook een Concept B200. Via tulp kan je een aux aansluiten en via een 3,5mm jack ook je telefoon of mp3speler.

[ Voor 8% gewijzigd door Voronwë op 01-12-2011 12:19 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
Ukijaki schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 10:58:
[...]

Dit is mij ook al opgevallen. En als je er op begint te letten is het wel irritant.
Heb gewoon via windows instellingen de ene box zachter gezet.

Een van de dagen eens proberen om de source zachter te zetten zoals je zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Flatmo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:14:
[...]

Dit is mij ook al opgevallen. En als je er op begint te letten is het wel irritant.
Heb gewoon via windows instellingen de ene box zachter gezet.

Een van de dagen eens proberen om de source zachter te zetten zoals je zegt.
Ik heb hier (na 1 dag ervaring welliswaar) (nog) geen last van.
Misschien stomme opmerking maar, Heb je al geprobeerd om je luidsprekers om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatmo
Ik heb de speakers al omgedraaid. Geeft hetzelfde probleem.
Dus het moet iets met de versterker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Flatmo schreef op donderdag 01 december 2011 @ 13:15:
Ik heb de speakers al omgedraaid. Geeft hetzelfde probleem.
Dus het moet iets met de versterker zijn.
Volgens de verklaring van Teufel komt dat doordat er voor links en rechts aparte potmeters gebruikt zijn. Er kunnen onderling wat verschillend zijn. Dat moet vast anders kunnen lijkt me, maar het boeit me niet meer zo: versterker wat hoger gezet zodat de balans in orde is. Het volume regel ik dan gewoon met het OS zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Wat denken jullie..... de Teufel Ultima 40 op een Onkyo TX-NR709 170 watt???

Is dit verstandig?? aangezien long term vermogen 120 watt is.....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02

13art

Moderator Mobile
Ja hoor dat zal gewoon moeten kunnen. Zolang jij je speakers niet dusdanig hard zet dat het geluid overstuur raakt moet het gewoon goed gaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:07
Zoals Fear al zei: Staar je niet blind op het opgegeven vermogen.

RMS van de Onkyo zal iets van 80 ~ 90 Watt op 8 Ohm en 2 speakers zijn. Dat is voldoende voor jou set speakers.Piek vermogen bij een Speaker is oninteressant, altijd naar het vermogen kijken wat de speaker constant kan leveren, dat is een veel betere indicatie.

Daarnaast letten op de impedantie i.c.m. de gevoeligheid, met 87db en 4 Ohm is het i.m.o. een speaker die wel wat vermogen kan gebruiken, vermogen die jou onkyo wel redelijk kan leveren.

[ Voor 23% gewijzigd door KillaZ op 02-12-2011 09:15 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Heb jaren plezier gehad van de Magnat Vector 55.
Dus zoek wel iets wat weer een verbetering geeft eigenlijk.

Ik heb de kef's 3005se als 7.1 opstelling. En gebruik de vector 55 in full band.
Aangezien ik ben verhuisd vind ik de lage tonen hier tegen vallen. Subwoofer op diverse plaatsen gehad. Staat nu op de beste plaats. Maar mis nog steeds wat.

De vector's hebben wel een mooi hoog. Las dat de Ultima 40 daarin wat minder is. Maar daarentegen zijn de kef's weer goed in hoog.

Hoe is het laag in de Ultima 40?

Ik gebruik de opstelling meestal voor films. Muziek ook, maar minder.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Lees een aantal reviews van de set, daarin staat denk ik wel beschreven hoe het laag is. Er zijn er de nodige te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347546

Zag het hier nog niet staan dus bij deze, Teufel geeft op enkele setjes tot 29% x-mas sale korting.
Zelf sinds een klein jaar in het bezit van de Concept E 400 Digital (incl decoderstation 5) en ben er zeer over te spreken, een goed geluid zonder vervorming ook als het hard gaat.
Voor dit geld is er naar mijn weten niets beters te verkrijgen, sterker nog, ik durf te beweren dat dit setje menig 2 tot 3 keer zo duur (winkel) setje verslaat op alle punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:06
Vandaag een actie op iboot
Concept E400 connect inclusief kabels en headset voor 299 euro.

http://www.ibood.com/nl/nl/

Ik weet niet of het goedkoop is maar misschien wel het vermelden waard.

Nice Spanx

[ Voor 5% gewijzigd door ribo32 op 06-12-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 15:42

spanx

_Sp[A]nX_

gekocht :)

Vooral de headset is voor mij belangrijk...

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
wackidth schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:30:
Welke speakers had je hiervoor?? En op welke receiver staan jouw Teufels aangesloten??

[...]
Mijn reciever is een Kenwood KA-5020. Hiervoor heb ik verschillende recievers en speakers gehad welke voor mij allen niet voldeden. Meestal kwam het erop neer dat de bass te overdreven naar voren kwam, voornamelijk de setjes met een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 23:37
wackidth schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:01:
Wat denken jullie..... de Teufel Ultima 40 op een Onkyo TX-NR709 170 watt???

Is dit verstandig?? aangezien long term vermogen 120 watt is.....
Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen, ik wil ze ook wel aanschaffen voor dat bedrag. Het zou voor een 809 zijn maar dat is verder bijna gelijk. Ik heb nu Tannoy MX4's als fronts. Waren wel duurder...(299 de stuk of waren dat toen nog guldens...)

Dus als iemand ervaringen heeft, wil hij deze dan delen?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heeft iemand ervaringen met de Teufel Concept E400?

Ik ben vooral benieuwd naar het crossover "probleem".....

Als ik de decoder koop is dit dan opgelost of bestaat er geen probleem?

Ik wil deze set op zolder zetten voor mijn cinema / beamer.

Heb nu een Jamo 2.1 set die best goed presteert maar met de teufel ben ik denk ik helemaal klaar.

Nu alleen nog kijken hoe ik de Teufel ga aansluiten.... laptop(HP HD audio, toch niet heeft geen 5.1 uitgang) of toch een dedicated computer met aparte soundcard.

[ Voor 83% gewijzigd door spanx op 07-12-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb toch maar de decoderstation5 besteld... kan ik later alsnog een bluray op aansluiten indien nodig...

Heb wel de wallmounts (in actie) erbij besteld ... daarna zat ik net over de 150 euro ... (kortingscode gebruikt) toch nog 1 setje wallmounts gratis gehad door deze korting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 23:37
pvanmegen schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 16:36:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen, ik wil ze ook wel aanschaffen voor dat bedrag. Het zou voor een 809 zijn maar dat is verder bijna gelijk. Ik heb nu Tannoy MX4's als fronts. Waren wel duurder...(299 de stuk of waren dat toen nog guldens...)

Dus als iemand ervaringen heeft, wil hij deze dan delen?
Niemand ervaringen met de Teufels op de Onkyo's of moet ik dat bij het Onkyo forum vragen?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkWingDuck
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-05 01:53
Ik sta op het punt om de Pioneer VSX-921-k aan te schaffen en heb daar de Teufel Consono 35 bij in mijn hoofd voor aanvulling.

Iemand ervaring met de Consono 35?

Laten we lekker link gaan doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Zijn er zo weinig Teufel aanhangers/gebruikers?

Ik ben ontzettend blij met mijn Teufel koptelefoon, goede diepe bassen en helder geluid. Ik ben geen audiofiel maar ben wel erg kieskeurig qua geluid..... Dat moet gewoon zeer zuiver zijn.... En dat is hij gelukkig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Die zijn er wel degelijk hoor!

Zo'n beetje elke luidspreker in mijn huis draagt een Teufel label O-)
Maar ik kan geen advies geven over iets wat ik niet in huis heb of niet bekend mee ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Laatst online: 21:51
Heb de B-200 nu ook in huis. Wat een super mooi geluid komt er uit. Gebruik ze voor gaming en spotify. Imac inbouw speakers zijn acceptabel maar ook niet meer dan dat.. Review komt over een paar weken wel een keer :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
pvanmegen schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:47:
[...]

Niemand ervaringen met de Teufels op de Onkyo's of moet ik dat bij het Onkyo forum vragen?
Ultima 40's hier op een SR-607. Zeer tevreden! Heb je nog specifieke vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Laatst online: 01:00
In mijn zoektocht naar reviews heb ik een aantal linkjes gevonden die misschien van pas kunnen komen:

Review Ultima 40
Review T500
Review T500

Zelf ben ik momenteel in overweging om een T500 Surround of stereo set aan te schaffen. Meningen en of ervaringen over deze set zijn meer dan welkom!

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-06 13:54

V3g3ta

Fueled by Games!

Iemand misschien ervaringen met de Consono 35 set, op het moment best goed geprijsd.
Maar presteert het ook een beetje?

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik zag gister op de Interwebs de aankondiging van de Teufel Viton 51 en 71 home cinema speaker sets.

Ik heb weinig verstand van speakers en ken Teufel niet, maar was al wel een beetje aan het rondkijken of ik niet wat meer geluid in mn woonkamer kon krijgen. Er wordt hoog opgegeven van de Boston Acoustics A25 en ik dacht eraan om deze x4 te kopen plus woofer en sub van dezelfde serie. Maar de Teufel Viton serie heeft exact dezelfde specs en is bijna de helft goedkoper (500 euro). Vooral die prijs maakt het verleidelijk maar er zijn nog praktisch geen reviews van deze set en ken geen ervaring met Teufel in het algemeen.

Wellicht dat iemand hier een onderbowude mening heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Laatst online: 26-06 21:53
Ben jij bekend met het merk Teufel? Ik zit er sterk over te denken om de Teufel Columa 300 set L te bestellen. Mijn Sub van mijn Canton Movie 1000 is defect en wil wel eens wat anders.

Maar lees alleen maar reviews op de Duitse sites van het merk Teufel?

Zijn hier mensen bekend met het merk Teufel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Ray-zor schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 15:48:
Ik zag gister op de Interwebs de aankondiging van de Teufel Viton 51 en 71 home cinema speaker sets.

Ik heb weinig verstand van speakers en ken Teufel niet, maar was al wel een beetje aan het rondkijken of ik niet wat meer geluid in mn woonkamer kon krijgen. Er wordt hoog opgegeven van de Boston Acoustics A25 en ik dacht eraan om deze x4 te kopen plus woofer en sub van dezelfde serie. Maar de Teufel Viton serie heeft exact dezelfde specs en is bijna de helft goedkoper (500 euro). Vooral die prijs maakt het verleidelijk maar er zijn nog praktisch geen reviews van deze set en ken geen ervaring met Teufel in het algemeen.

Wellicht dat iemand hier een onderbowude mening heeft?
Specs zeggen natuurlijk helemaal niets over de klank, zijn twee totaal verschillende speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hallo Teufel gebruikers.

Iemand hier een Columa 900 set op een Onkyo SR609 toevallig?

Ik zou graag wat ervaringen lezen van precies die combinatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ribo32
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 17:06
Vjenne-ICT schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:56:
Ben jij bekend met het merk Teufel? Ik zit er sterk over te denken om de Teufel Columa 300 set L te bestellen. Mijn Sub van mijn Canton Movie 1000 is defect en wil wel eens wat anders.

Maar lees alleen maar reviews op de Duitse sites van het merk Teufel?

Zijn hier mensen bekend met het merk Teufel?
Ik heb de Teufel Columa 300 set L hangen aan de Marantz SR6005 en ben er tevreden over ik kan het niet vergelijken met andere speaker merken aangezien dit heel moeilijk te vergelijken is uiteraard. wbt de bestellingen bij Teufel dat gaan prima je krijgt netjes status mailtjes van je order en wordt netjes thuis bezorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
Donstil schreef op maandag 13 februari 2012 @ 00:11:
Hallo Teufel gebruikers.

Iemand hier een Columa 900 set op een Onkyo SR609 toevallig?

Ik zou graag wat ervaringen lezen van precies die combinatie.
Ik heb dan wel geen Onkyo maar een Marantz SR6004 icm met een Columa 900 al een 1,5 jaar in mijn woonkamer staan. Zeer tevreden over!
Iets andere instellingen dan Teufel zelf adviseert. Het afstellen zou nog wel wat beter kunnen, maar voorlopig klinkt het al super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voronwë schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:45:
[...]

Ik heb dan wel geen Onkyo maar een Marantz SR6004 icm met een Columa 900 al een 1,5 jaar in mijn woonkamer staan. Zeer tevreden over!
Iets andere instellingen dan Teufel zelf adviseert. Het afstellen zou nog wel wat beter kunnen, maar voorlopig klinkt het al super!
Thnx.

Goed om te horen. Ben eigenlijk op Onkyo gekomen omdat ik graag Spotify ondersteuning wilde.
Dat is de enige reden.

Ik ga ook eens naar marantz kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vandaag op de laatste dag van de aanbieding de "System 5 THX® Select™ 2-certificaat "5.2-Set Cinema" speakers gekocht.

Ging gister en vandaag 200,- korting vanaf dus dat is altijd mooi meegenomen, gelijk een Kabel set kit besteld, extra woofer draad en bananenstekkers aangeschaft.

Ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat klinken in de toekomst. Helaas moeten ze nog heel even in de kast blijven staan tot ik de sleutel van onze nieuwe woning heb.

Afbeeldingslocatie: http://img29.imageshack.us/img29/7648/schermafbeelding2012021d.png

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 15-02-2012 23:54 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Modeju, 2 subwoofers! Is dat niet een beetje overkill?
Heb zelf de System 5 THX 5.1 gehad een paar jaar terug en dat was al een enorme box waar ontzettend veel laag uit kwam. Laat staan 2! Mag hopen dat je straks in een heel groot huis komt te wonen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 08:35:
Modeju, 2 subwoofers! Is dat niet een beetje overkill?
Heb zelf de System 5 THX 5.1 gehad een paar jaar terug en dat was al een enorme box waar ontzettend veel laag uit kwam. Laat staan 2! Mag hopen dat je straks in een heel groot huis komt te wonen ;-)
Ja het zal heus overkill zijn. Maar ja wat is dat niet, mijn auto kan ook veel harder dan dat ik er altijd mee rij.
Ik krijg een woonkamer van ongeveer 40m2 dus zet het niet tussen 2 wandjes ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 11:44:
[...]

Ja het zal heus overkill zijn. Maar ja wat is dat niet, mijn auto kan ook veel harder dan dat ik er altijd mee rij.
Ik krijg een woonkamer van ongeveer 40m2 dus zet het niet tussen 2 wandjes ofz.
lol ben je nog steeds 5% van je kamer kwijt aan speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik ben nu 2 weken in bezit van de Teufel Columa 300 Set L en ben er best tevreden over!

Kan iemand mij vertellen waarom deze set werkt met een Impedantie van 4 Ohm en niet zoals vele speakers op 8 Ohm? Ik lees op internet dat op 4 Ohm de versterker (heb een Onkyo 607) meer vermogen per kanaal kan leveren? Kan iemand mij uitleggen wat de term Impedantie betekend en of 4 of 8 Ohm beter is?

Wat zijn de voordelen voor het gebruik van bananenpluggen? Ik heb een paar setjes bij de speakers gekocht, maar nog niet in gebruik. Is het aan te raden om de bananenpluggen ook achter in de versterker te gebruiken?

Als laatste heb ik een zeer mooie grote Subwoofer bij de set en heb daar ene volume knop op. Moet je die vol uit zetten bij het afstellen van de speakers of dat niet verstandig.

Alvast bedankt voor jullie hulp/info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ohm is weerstand. Dus speakers op 8Ohm leveren meer weerstand en dan blijft er dus minder kracht over.
Ff heel simpel uitgelegd dan.

Ik heb zelf wel banaanstekkers voor de speakers en de versterker kant. Wel zo makkelijk natuurlijk, kan je alles wat netter afwerken naar mijn mening.

Subwoofer moet je echt zelf ervaren wat je fijn vind. Ik zou hem helemaal afstellen met de versterker op 50% en er dan steeds wat af draaien als je hem te aanwezig vind. Omhoog draaien is waarschijnlijk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:33

FeaR

In GoT we trust

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:11:
Kan iemand mij vertellen waarom deze set werkt met een Impedantie van 4 Ohm en niet zoals vele speakers op 8 Ohm? Ik lees op internet dat op 4 Ohm de versterker (heb een Onkyo 607) meer vermogen per kanaal kan leveren? Kan iemand mij uitleggen wat de term Impedantie betekend en of 4 of 8 Ohm beter is?
Over het algemeen zie je veelal in de opgegeven specificaties dat een versterker/receiver op 4 Ohm twee maal zo veel vermogen levert dan op 8 Ohm. Echter is dat niet echt nodig. NAD doet dat bijvoorbeeld niet. Die zorgen dat er altijd (bijvoorbeeld) 120 Watt leverbaar is bij elke impedantie. Overigens kan je bij Impedantie niet zeggen of iets beter is, het is dan eerder makkelijker aan te sturen of niet. Overigens hoeft 4 Ohm helemaal geen probleem te zijn. De opgegeven impedantie is namelijk nominaal en zegt niets over de rest van de weerstand. Er zijn speakers met nominaal 8 Ohm impedantie, maar die dippen dan wel onder de 3 Ohm. Dat is veel lastiger voor een versterker dan speakers die relatief stabiel 4 Ohm blijven. Net als met vermogen geldt ook bij de impedantie dat alleen het getalletje niets zegt, je moet het verloop weten en dat is nooit een vaste waarde. Overigens zijn er speakers die vrolijk naar 2 (of zelfs 1) Ohm dippen. Moet je wel een hele flinke versterker hebben die dan niet bijna letterlijk weg zal smelten.
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 10:11:
Wat zijn de voordelen voor het gebruik van bananenpluggen? Ik heb een paar setjes bij de speakers gekocht, maar nog niet in gebruik. Is het aan te raden om de bananenpluggen ook achter in de versterker te gebruiken?
Zie Wel of niet Banana Plugs?.
Donstil schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 15:27:
Ohm is weerstand. Dus speakers op 8Ohm leveren meer weerstand en dan blijft er dus minder kracht over.
Ff heel simpel uitgelegd dan.
Als je het zo zegt is een speaker van 4 Ohm dus makkelijker aan te sturen dan eentje van 8 Ohm en dat is niet waar. Waarom zouden veel versterkers anders het vermogen verdubbelen als de weerstand halveert en zijn speakers die onder de 2 - 3 Ohm dippen lastig aan te sturen en vereisen een relatief zware versterker? Een lagere impedantie vereist over het algemeen meer vermogen, zie ook [FAQ] Audio.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@FeaR. Kijk zo leren we nog eens wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
zijn er hier mensen die toevallig ervaring hebben met de PC Speakersets van Teufel ? Ik doel met name op de Concept C 100 en de C 200 USB.

Ik zoek namelijk een nieuwe pc set en wellicht is een van deze twee een betere keuze als de set die ik in gedachten had de Edifier S530D.

Hoop dat iemand me wat meer info over deze setjes kan geven zodat ik mijn keuze kan maken. Voor info over over wat ik zoek zie Neles7 in "Het Grote Computer-Audio Topic".

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Heeft iemand toevallig interesse in een Teufel Concept B 200 USB?
Ik heb ze hier nog staan (nog geen 3 maanden oud), maar ik gebruik ze veel te weinig en dat vind ik zonde. Ik zit vooral met een headset op.

Er staat ook een advertentie bij de pricewatch voor de geinteresseerden.

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Neles7 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:30:
zijn er hier mensen die toevallig ervaring hebben met de PC Speakersets van Teufel ? Ik doel met name op de Concept C 100 en de C 200 USB.

Ik zoek namelijk een nieuwe pc set en wellicht is een van deze twee een betere keuze als de set die ik in gedachten had de Edifier S530D.

Hoop dat iemand me wat meer info over deze setjes kan geven zodat ik mijn keuze kan maken. Voor info over over wat ik zoek zie Neles7 in "Het Grote Computer-Audio Topic".
Ik bezit een C 200 USB en draai soms ook de muziek die jij graag wilt draaien en ik ben er erg tevreden over. De bas kun je zelf regelen met de afstandbediening (bedraad).

Je kunt bij Teufel de set gratis 8 weken proberen. Bevalt hij niet, stuur je hem terug en krijg je je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Mijn ouders zoeken naar een soundbar oplossing voor de woonkamer, nu kwam teufel reeds uit met de Teufel Cinebar 51 THX 2.1 set Ik hoor over teufel eigenlijk vrijwel alleen maar goede dingen en heb ze voor nu dus deze sounbar aangeraden. Mede omdat ze het 8 weken kunnen testen om te zien of hij bevalt, denken jullie dat het mogelijk is dat teufel een goede soundbar heeft gemaakt? Over het algemeen lees ik vrijwel standaard dat alle soundbars crap zijn op een enkeling na die extreem duur zijn 1500+.

Kan nergens een review vinden maar dat komt omdat het product ook nog maar net nieuw is, ervaring verwacht ik hier dus niet over het specifieke product maar over teufel in z'n algemeenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbo925
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
Iemand hier toevallig ervaring met de Teufel Theater 100 of een van zijn voorgangers? Denk dat deze wel goed geprijsd is maar wou hier toch eens vragen achter feedback.
Teufel heeft wel ene 8weken test policy dus als het mij niet aanstaat kan ik altijd gemakkelijk terugsturen. :)

http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p8022.html

[ Voor 15% gewijzigd door Timbo925 op 06-06-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwakie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-06 17:22
Je geld terugkrijgen met terugsturen van producten gaat niet heel vlot.

Afgeleverd op: 21/05/2012 9:09 HAMBURG

Nog steeds geen $$ op mijn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-02 11:28

jla

Heeft er iemand toevallig ervaring met de Teufel Impaq 300 home cinema set? ( http://www.teufelaudio.nl...ray-2.1-system-p7190.html) Ben opzoek naar een leuk 2.1 setje voor in mijn appartement en lees hier wel goede beoordelingen over in tegen stelling tot de harman kardon bds300 of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:51
Iemand ervaring met de Teufel B20 en/of Teufel C100? Ben opzoek naar PC setje ter vervanging van mijn Logitech Z10! Het liefste haal ik de ultima 20 met versterker, maar dat kan ik helaas niet kwijt op mijn bureau.

Budget is 150 euro, ik sta ook open voor andere opties!

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voronwë
De concept B20 is uitvoerig door een aantal Tweakers getest!

[Teufel Actie] Gezocht: testers voor nieuwe speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
Ik zie het, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:16
Ik ben ook erg benieuwd naar de kwaliteit van Teufel (m.n. de phono voorversterker). Je komt echt overal online advertenties van ze tegen, maar mijn gevoel geeft niet aan dat dit een echt kwaliteitsmerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb je wel eens verder gekeken dan alleen de advertenties? Lees eens de vele reviews die er van de vele verschillende speakers zijn. Zal je zien dat het juist wel een ontzettend goed merk is. Met een dijk van een prijs kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Goh net even wat FLAC'jes zitten beluisteren op m'n B200. Wat een genot! Hier kan mijn E300 Digital die ik beneden heb niet eens aan tippen. Uiteraard verschillende doeleinden maar het valt wel echt op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
B20 en C100 maar is besteld, even vergelijken en kijken welke mij meer bevalt voor mijn muziek!! Ben echt benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:16
Ik beweer ook niet dat het merk slecht is (heb immers nog geen ervaring), maar de manier waarop ze marketing bedrijven is zodanig anders dan de meeste goede merken (een beetje zoals Bose dat doet), dat ik daar juist geen goed gevoel bij heb. Het is mij te veel zlef op de borst kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het is inderdaad een bedrijf dat veel via advertenties doet op internet en computerbladen. Het is denk ik maar net hoe je het bekijkt. Persoonlijk vind ik dat Bose te hoog van de toren blaast en lang niet altijd waar maken wat ze in advertenties beweren. Om dan over de prijs/kwaliteit verhouding nog maar te zwijgen.

Denk dat het voor Teufel ook voordeliger is om op deze manier de producten kenbaar te maken onder de consument dan zoals grote merken doen met televisie reclames, speciale hoeken in winkels, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb dit weekend mijn al eerder bestelde THX Select 2 5.2 set aangesloten achter mijn Marantz SR500 en uitgebreid getest.

Klinkt echt geweldig! Ik had de speakers al even staan en heb ze eigenlijk puur gekocht op de goeie resensies en wat advies. Had ze dus helemaal niet kunnen horen maar ben echt onwijs onder de indruk.

Speakers zijn trouwens volledig aangesloten zoals Teufel het zou willen, dus inclusief hun kabels, beugels, Banana plugs enz enz. Ook heb ik voor de opstelling gekozen die hun adviseren (3 speakers voor, 2 woofers naast de tv en de achter speakers schuin op de muur ivm weerkaatsing).

Kan het iedereen aanraden, zeker als het budget niet onbeperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mert
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-06 12:24

Mert

__,,,,_(º-º)_,,,,__

Ik heb zelf sinds april 2 Ultima 40 speakers staan gekoppeld aan mijn Yamaha RX-V667.
Ik had eerst een oud 5.1 setje van JVC waar ik de speakers van had laten staan bij aanschaf van de nieuwe receiver. Ook had ik nog 2 hele oude Wharfedale stereo boekenplank speakers staan (op mijn 15e gekocht van m'n eerst verdiende centjes dus nu al ruim 15 jaar oud).
Ik wilde bij muziek i.i.g. betere stereo weergave en dat is met deze aanschaf gelukt. Het geluid is prachtig, een bevriende DJ was er zeer over te spreken (voor wat dat waard is).
Het probleem wat ik wel had is dat door de dubbele woofers mijn hele laminaat vloer meetrilde. Dat heb ik nu opgelost door bij een vriend (die een nieuwe tegelvloer ging leggen) 2 stukken tegel geslepen te hebben en daar een rubber mat onder gelijmd. Nu trilt de vloer niet meer mee en is het geluid ook nog eens eerlijker.

Ik ben er zeer tevreden mee. In 5.0 opstelling heb ik geen Sub meer nodig en op dit moment en dienen de Wharfedales als rear speakers, een goede center moet ik nog een keer vinden.

De service van Teufel was ook super goed. Ik had de speakers besteld en toen kwam de "EK" versie met oranje frontjes uit. Aangezien 1 wand in mijn woonkamer oranje is leek me dat wel leuk. Na een mailtje te hebben gestuurd naar Teufel kreeg ik gratis de oranje frontjes nagestuurd. Super service!

Zo kwamen ze binnen:
Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee71/martdl/temp/IMG_1454.jpg
En zo staan ze er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://i234.photobucket.com/albums/ee71/martdl/temp/IMG_1459.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Mert op 19-06-2012 16:28 ]

Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Mert schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:17:
Ik wilde bij muziek i.i.g. betere stereo weergave en dat is met deze aanschaf gelukt. Het geluid is prachtig, een bevriende DJ was er zeer over te spreken (voor wat dat waard is).

En zo staan ze er nu bij:
[afbeelding]
Voor wat het waard is >:) over EK en Nederland gesproken :'( Wel erg mooie speakers, zonde van de cover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReVu
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06-2024
Heeft iemand ervaring met de Theater® 100 Mk 2 "5.1-Set Cinema"...?
http://www.teufelaudio.nl...5.1-set-cinema-p8022.html

Nu € 599 inclusief statieven voor de frontspeakers.

Dit in combinatie met een (nog aan te schaffen) Yamaha RX-V573.
http://usa.yamaha.com/pro...-amps/rx/rx-v573_black_u/

Alles klokie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:29
Bij mij op de pc kamer wil ik ook wat fatsoenlijk geluid. Nu komt daar een denon avr-1612 te staan. En ik wil hier een goed maar goedkoop setje speakers aan hebben. Ik ben heel erg aan t twijfelen tussen de consono 25 en consono 35. Volgens hun site kosten ze 199,99 en 299,99. Maar op MP adverteren ze met de consono 35 voor 249,-. Is het de meerprijs ook waard? Het is maar een kleine ruimte waar ze inkomen (2.5 x 3.5m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Zelf zat ik ook te twijfelen tussen die 2, ben uiteindelijk voor de Consono 35 gegaan.

Op een aantal sites lees je dat de Consono 25 het moeilijk krijgt bij hogere volumes, bij de Consono 35 heb ik daar geen last van.

Zelfs op 0.00db is het geluid nog prima, al kunnen mijn buren dan wel meegenieten ;)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste