Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Dit lijkt me juist en komt vrijwel overeen met de modrichtlijnen zoals die golden bij het (voor)vorige modsysteem met de tags. Het uitgangspunt is daar altijd geweest dat 1 het standaard niveau voor een gemodereerde reactie was; niet 0. Als je zo modereert is 1 een 'gewone' reactie die op zich over het nieuwsbericht gaat en dan heb je 2 niveaus onder de standaard. Daarbij was 0 vroeger bedoeld was voor overbodig/offtopic/nutteloos, die je dus eigenlijk niet wilde lezen als je je filter op de (standaard) 1 had ingesteld. Blijft dan over de -1, als 'strafcategorie', voor trolls en flames.mjtdevries schreef op zondag 14 juni 2009 @ 12:05:
De bedoeling van het nieuwe systeem is o.a. om een onderscheid te maken tussen "kwaadwillende posts", namelijk flames en trolls en relatief onschuldige posts zoals deze oninteressante post, of offtopic threads.
Iemand die flamed of trolled, wil je toch zwaarder straffen dan iemand die in een offtopic thread post. (die wellicht zelfs interessant is)
0 is het afvoerputje voor alles wat totaal geen waarde heeft of offtopic is, maar tegelijkertijd niet kwaad bedoeld.
Als 0 het niveau van een ongemodereerde reactie is, betekent dat dus wel dat alles gemodereerd moet worden, om te voorkomen dat iemand met een normale ontopic reactie (of beter) onterecht op 0 blijft staan en daarmee tekort gedaan wordt.
Verder kan ik het gegoochel met karmaformules, modbot-straffen et cetera niet helemaal doorgronden, dus dat geloof ik wel. De voor mij zichtbare wijzigingen zien er in ieder geval tot zover goed uit.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
uiteraard, maar stel je bakt er niks, wordt je er dan op aangesproken, of wordt je weging lager gezet?-The_Mask- schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:37:
Het lijkt mij juist beter dat je het niet weet anders gaan sommigen juist weer papegaaimodden.
Hoewel dit eerder misschien anders was, hebben we tegenwoordig een overvloed aan moderators, en bijna geen enkele reactie blijft (lang) ongemod. Alleen reacties die 4 dagen later nog een keer d'r achter aan komen die missen we soms.Superdeboer schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:48:
[...]
Als 0 het niveau van een ongemodereerde reactie is, betekent dat dus wel dat alles gemodereerd moet worden, om te voorkomen dat iemand met een normale ontopic reactie (of beter) onterecht op 0 blijft staan en daarmee tekort gedaan wordt.
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Reacties op productreviews, waar in 9/10 gevallen veel goede informatie in staat blijven toch ongemod als je weer eens op zoek gaat naar een nieuw productUlysses schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:56:
en bijna geen enkele reactie blijft (lang) ongemod. Alleen reacties die 4 dagen later nog een keer d'r achter aan komen die missen we soms.
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.
Community => moderatie => moderatiequeue
Een beetje vreemd dat het niet in de FAQ staat idd.
/laat
[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 14-06-2009 15:12 ]
☻/
/▌
/ \
Want eerst had ik bij mijn karma 9% bij overig en nu staat dit op -7%!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
De grafiek heeft ook nog de 7.xxx, is het systeem weer van slag?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Het zorgt er wel voor dat je niet even snel een stel reacties over kunt slaan, op zoek naar de volgende +1. En ook dat is een belangrijke functionaliteit.sandr schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:37:
Hoef niet per se het filter om zeep te helpen, want stel je zet je filter op 0, dan weet je alleen welke reactie's -1 hebben maar van de overige weet je nog niet wat ze gemiddeld hadden.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Eigenaardig genoeg is dit naderhand in trapjes weer naar beneden gegaan, namelijk van boven de 16.000 weer naar iets boven de 13.000 en nu weer lager naar 12.835...
Wat is de reden voor dit buitensporige gedrag?
JJ
Ik denk dat er stap-voor-stap aan de karma-score van bepaalde acties is gewerkt. Zo is zichtbaar wat welke aanpassing verandert aan het totaal. Ook wordt de karma-score dacht ik niet realtime bijgehouden, en heb je last van mogelijk veranderende waarderingen van je FP-reacties. De eindscore van een reactie is een gemiddelde score van alle moderaties.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:07:
Sinds de 'herwaardering' door het toevoegen van een level, was mijn Karma omhooggeschoten van 10.500 naar boven de 16.000.
Eigenaardig genoeg is dit naderhand in trapjes weer naar beneden gegaan, namelijk van boven de 16.000 weer naar iets boven de 13.000 en nu weer lager naar 12.835...
JJ
Ik zou dat niet op een live systeem doen, maar het zou best zo gegaan kunnen zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door APClll op 15-06-2009 00:12 ]
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
finetuningVerwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 00:07:
[...]
Not anymoreRoD schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:02:
Het werkt inderdaad niet. Ik heb het hier geprobeerd, maar het gaat fout.
[ Voor 48% gewijzigd door crisp op 15-06-2009 00:17 ]
Intentionally left blank
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Misschien is dit al behandeld, maar ik reageer hier even met een voorstel
Ik vind het nieuwe systeem wel wat hebben alleen vind ik de kleuren iets te veel op elkaar lijken.
Vooral +1 en +2 zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden als je er snel overheen leest.
Ook vind ik het jammer dat de +1 te veel op een 'informatieve' reactie lijkt.
Dit is mijn verbeterde-kleuren-voorstel :P:

Laat maar horen wat jullie ervan vinden!
Groet,
Ruben
Geheel mee eens! Met als nadeel in dit specifieke kleurvoorstel dat de +1 zo niet meer een "positief karakter" heeft welke het wel verdient.
[ Voor 44% gewijzigd door Arne op 15-06-2009 01:51 ]
When you only live once, try not to die?
Neutraal had ook altijd al geelarne schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:50:
Is al vaker voorgesteld, alhoewel niet met een afbeeldinkje.
Geheel mee eens! Met als nadeel in dit specifieke kleurvoorstel dat de +1 zo niet meer een "positief karakter" heeft welke het wel verdient.
Maar @femme; klopt het dat alle modstatussen gereset zijn? Ik was expert maar nu niet meer

Alle automatische modstatussen zijn gerenamed naar "actief". Het zegt niet zoveel dusGersompie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:35:
[...]
Neutraal had ook altijd al geel
Maar @femme; klopt het dat alle modstatussen gereset zijn? Ik was expert maar nu niet meer
Hartstikke goed plan!
[ Voor 3% gewijzigd door Ulysses op 15-06-2009 08:48 ]
Goed idee! Ook zeker met het oog op de vakjes die kleiner zijn geworden. Je kan niet meer goed zien hoeveel er nu gekleurd zijn. Als je gewoon op de kleur kan afgaan hoef je niet meer te tellensnsgn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:08:
Hi jongens,
Ik vind het nieuwe systeem wel wat hebben alleen vind ik de kleuren iets te veel op elkaar lijken.
Vooral +1 en +2 zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden als je er snel overheen leest.
[afbeelding]
Laat maar horen wat jullie ervan vinden!![]()
Groet,
Ruben
edit: langs de andere kant haalt geel het positieve karakter van een +1 score weg, aangezien die ontopic is en dus bijdraagt tot de discussie. Als deze niet zou bijdragen tot de discussie, dan lijkt het mij dat die reactie een +0 score zou krijgen, waarbij de kleur sowieso geen groen meer is. Ik concludeer dus dat de huidige kleurcodes het beste aansluiten bij hun betekenis.
[ Voor 56% gewijzigd door RuddyMysterious op 15-06-2009 10:23 ]
Vooropgesteld dat het nu blijft zoals het is, is hier de eindstand tov voor de aanpassingen. Grootste stijger is mjtdevries met 17k aan karma (en is 4 plaatsen gestegen naar #15), en de grootste verliezer is jeroenathome met -47k aan karma (en is 147 plaatsen gedaald naar #206). Overigens staat BC3 Victim er nog tussen, dus waarschijnlijk stijgt iedereen vanaf #11 nog een plekje
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Hoi hoi hoi....oisyn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:58:
[...]
Grootste stijger is mjtdevries met 17k aan karma (en is 4 plaatsen gestegen naar #15)
Maar laat ik nou nog nóóit naar mijn karma score gekeken hebben...
Omdat iedereen hier er zich zo druk om maakte, ben ik gisteren maar eens gaan kijken waar je dat kan vinden en wat je er mee kan doen....
Is het met dat in het achterhoofd geen idee om 0 iets meer oranje te maken. Geeft meer het 'pas op je gaat offtopic' waarschuwingseffect denk ik. Om 0 ook rood te maken vind ik meteen weer zo negatief voor reacties die in principe niets kwaads in de zin hebbenGersompie schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:52:
[...]
Goed idee! Ook zeker met het oog op de vakjes die kleiner zijn geworden. Je kan niet meer goed zien hoeveel er nu gekleurd zijn. Als je gewoon op de kleur kan afgaan hoef je niet meer te tellen
De volgende modstatussen zijn bekend:
1x Beginner
2x Expert
4x Meester (met Performance pagina)
6x Grootmeester / Pro-mod / Power-mod
Grootmeester niet te verwarren met de status op basis van Karma. Volgens Femme zijn er tot dusver nog maar 2 moderators grootmeesters geworden met een 6x weging. Deze status krijg je dus niet zomaar..oisyn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:45:
Wat is eigenlijk nog het nut van pro-mods als er ook grootmeesters zijn met dezelfde weging?
Ik was expert met een 2x weging, en een dag 3x weging. Nu heb ik weer 1x weging. Ik begrijp het niet meer.RoD schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:38:
[...]
Alle automatische modstatussen zijn gerenamed naar "actief". Het zegt niet zoveel dus
Een pro-mod status krijg je ook niet zomaarUlysses schreef op maandag 15 juni 2009 @ 12:50:
[...]
Grootmeester niet te verwarren met de status op basis van Karma. Volgens Femme zijn er tot dusver nog maar 2 moderators grootmeesters geworden met een 6x weging. Deze status krijg je dus niet zomaar.
[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 15-06-2009 12:54 ]
Als je netjes modereerd wordt je invloed automagisch weer omhoog gegooid. Tot een maximale weging van 6x voor de meestermods.vgroenewold schreef op maandag 15 juni 2009 @ 14:01:
Het wordt hier al tot in den treure besproken geloof ik, maar just to be sure; ik ben ook van een weging van 2 naar 1 gezakt. Prima hoor, als dit tijdelijk is, 1 is namelijk wel erg weinig invloed voor iemand die tredelijk goed staat met de mod-status.
Zelfs ik had binnen een dag mijn 2x terug dus dat zou goed te doen moeten zijn
Verder ben ik de laatste tijd iets afwijkender van de standaard aan het modden. Ik heb geen idee hoe erg de limiet is voor de nieuwe modbot maar ach. Ik probeer vooral met het modden het de rating te geven die ik vind dat de post verdiend(niet mijn persoonlijke mening maar infeite de waarde die het geeft).
Verder vind ik het verschil tussen +1 en 0 redelijk onduidelijk. Daarmee heb ik een paar keer wat posts gezien die net -1 waren maar ik +1 waard vond. De -1 vond ik ook een erge mismoderatie maar ach. Over het algemeen heb ik die dingen waneer zo onder vrijheids van meningsuiting vallen(die dingen worden nét iets sneller weggemod) zeldzaam gevalletje maar toch.
Verder probeer ik sinds het nieuwe modsysteem vooral wat waardevollere posts hoger te modden dan eerst gezien ik niet meer probeer te papagaaien om in de zogenoemde "savezone" te vallen en de punten die overblijven te gebruiken als het écht nodig is.
Naja over de karma:
heb opeens 4x zoveel
Goed werk Femme (en andere betrokkenen)
Verwijderd
Mooi kleurenvoorstel.snsgn schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:08:
Hi jongens,
[afbeelding]
Laat maar horen wat jullie ervan vinden!![]()
Groet,
Ruben
Ik vind dat ook duidelijker.
Ja maar dat is juist weer heel discutabel en werkt meningmodden in de hand."Geen toegevoegde waarde"
Zoals iemand het al zei, dat is net gevoeliger voor interpretatie. Hoe het nu is, is duidelijker, omdat het geen abstracte termen zijn. Iets is heel simpel te beschouwen als offtopic of als irrelevant, terwijl iemand altijd zou moeten nadenken in welke zin het wel of niet waarde toevoegt aan de discussie of het nieuwsitem, en hoe het dan uiteindelijk doorweegt.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 18:43:
Kan de term
"Off topic / irrelevant"
worden vervangen door de term
"Geen toegevoegde waarde"
Dat is wat neutraler en hopelijk minder interpretatiegevoelig.
Krijg soms het idee dat mensen denken dat ze iets van hoge waarde moeten 'afstaan' bij het modereren, waardoor reacties vaak niet de score krijgen die ze verdienen.
Of zie ik nu iets over het hoofd?
[ Voor 9% gewijzigd door pcgek op 15-06-2009 20:53 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Waar zit dat precies? Ik ben niet zo actief op TweakersUlysses schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:47:
[...]
Hartstikke goed plan!Ik had ongeveer hetzelfde bedacht, maar was nog niet zover om er een plaatje voor te maken. Als ik jou was zou ik het voorstellen in "Lieve Devvers" of op devtrack want ik denk dat het zeker kans maakt.
[ Voor 49% gewijzigd door Barleone op 16-06-2009 01:40 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
^ Lijkt me niet zo netjes dat dat knopje zichtbaar is voor mij danVoor deze actie moet je ingelogd zijn en minimaal meester-mod zijn.
Verder: Een extra niveau: top! Minder vervelend actieve modbot: top!
Verwijderd
Miscchien zou zelfs een derde wel een mooi streefdoel moetne zijn.
Ik heb echter het idee dat slecht 5%-10% een +2 of hoger krijgt
Kan iemand van tweakers misschien bijvoorbeeld eens aangeven hoeveel reacties van gisteren op +2 of hogerr staan.
hAI, je zit wel constant te zeuren dat er te weinig posts op +2 of +3 staan, maar post dan de berichten die jij op +2 of +3 vind horen in Het kleine-mismoderatietopic deel XVI. Dan kan daar wat aan gedaan worden als ze werkelijk op +2 of +3 horen.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:08:
Als filteroptie lijk me deze excercitie alleen zinvol als minstens 20-30% van de posts een +2 of hoger krijgt.
Miscchien zou zelfs een derde wel een mooi streefdoel moetne zijn.
Ik heb echter het idee dat slecht 5%-10% een +2 of hoger krijgt
Kan iemand van tweakers misschien bijvoorbeeld eens aangeven hoeveel reacties van gisteren op +2 of hogerr staan.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Verwijderd
Had ik niet aan gedacht.Hooglander1 schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:15:
Daarnaast kan je door middel van het filter ook prima zien hoeveel posts er op welk niveau staan. Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat je moet modden om een bepaalde hoeveelheid eruit te filteren. Je moet modden naar wat de post verdient, zodat de niveaufilters ook echt nuttig gebruikt kunnen worden en niet dat je dan nog alle onzin te lezen krijgen.
Ik heb even gekeken bij de artikelen van gisteren hoeveel van de artikel +2 of hoger hebben
3/34
1/26
0/24
1/24
9/48
6/105
1/13
1/20
13/241
3/61
11/75
7/90
4/35
1/44
16/159
13/213
2/54
4/45
1/62
4/41
1/55
Dat is gemiddeld 1 op de 15 artikelen!
In mijn ogen een factor 3 te weinig om het zinvol als filter in te zetten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 10:51 ]
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Het is een beetje zoals een cursus, abstracte omschrijvingen zijn goed, maar met een voorbeeld begrijp ik het pas volledig.
Mijn motivatie om een voorbeeld te verkiezen boven meer uitleg: een (voor-)beeld zegt meer dan 1000 woorden.
[ Voor 18% gewijzigd door RuddyMysterious op 16-06-2009 11:42 ]
Verwijderd
Ik vind persoonlijk 20%-30% een goede marge. Daarmee zou je veelal alle informatieve posts kunnen bekijken.Delerium schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:03:
Wie zegt dat die factor 3 van je enig doel heeft? 1 op 5 reacties is niet noodzakelijkerwijs een goede verhouding. Zeker niet wanneer iedereen al jaren gewend is iedere gedachte post.
Je mag best wat anders vinden maar is minder dan 7% zoals er nu wordt gemod nog een zinvolle marge ?
Filteren is dan eigenlijk geen optie daarmee.
Dan hou je veelal geen reacties meer over.
Verwijderd
Of leg de lat niet zo achterlijk hoog.
Als iemand een vraag van een andere reageerder beantwoord in twee regels en daar verder een handig linkje geeft is dat gewoon informatief.
Standaard worden dat soort (korte) informatieve reacties nu echt niet op +2 gezet.
Het lijkt me ongewenst dat je halve essays moet schrijven om je post als informatief beoordeeld te krijgen
Als dat veel binding heeft met het artikel is dat inderdaad informatief, dan mag je de reactie inclusief linkje posten in het mismod topic en dan hebben we het er daarover.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:50:
[...]
Of leg de lat niet zo achterlijk hoog.
Als iemand een vraag van een andere reageerder beantwoord in twee regels en daar verder een handig linkje geeft is dat gewoon informatief.
Standaard worden dat soort (korte) informatieve reacties nu echt niet op +2 gezet.
Het lijkt me ongewenst dat je halve essays moet schrijven om je post als informatief beoordeeld te krijgen
Klagen zonder concrete voorbeelden of toonbare inzet trek ik echter niet zo goed in deze verder zeer zinvolle thread.
Je vindt zoveel, maar onderbouwen ontbreekt nogal. Waarom is 20-30% voor +2+ goed en strevenswaardig? Hoe kom je erbij dat er nu nog geen +2's uitgedeeld worden bij informatieve posten? Wie stelt onderbouwt.
En bij een gemiddelt pirate bay artikel moet iemand die alleen geinteresseerd is in de niet te missen toevoegingen daarvoor alsnog 1/4 van de 200 reacties doorlezen?
[ Voor 32% gewijzigd door Arne op 16-06-2009 12:03 ]
20-30 procent posts met een +2 of hoger is wel erg veel. Met 10-15 procent mogen we al erg blij zijn. In veel threads zie je nu al duidelijk shifting van 0 naar +1 wat al een hele winst is ten opzichte van de oude situatie, toen bijna alle 0 en +1 posts op 0 stonden. Hopelijk zorgt het feit dat een +2 nu wel haalbaar is voor meer inzet van users die een hoge score proberen te halen en weten dat dit nu ook mogelijk is.Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 08:08:
Als filteroptie lijk me deze excercitie alleen zinvol als minstens 20-30% van de posts een +2 of hoger krijgt.
Miscchien zou zelfs een derde wel een mooi streefdoel moetne zijn.Ik heb echter het idee dat slecht 5%-10% een +2 of hoger krijgt
Ook moeten we er voor blijven waken dat de lat voor +3 niet te hoog wordt gelegd. +3 betekent niet "Godlike, één van de beste posts ooit gezien" maar feitelijk gewoon "nuttige informatie voor lezers met kennis op expertniveau". De +2 is "nuttige informatie voor de mainstream tweaker".
Ik zie meer in het nog helderder maken van de richtlijnen. Voor beginners kunnen we wellicht op de reactiepagina's zelf een blokje weergeven met een korte beschrijving van de niveaus (op de wijze zoals hierboven). De modfaq kan ook nog meer to the point.DevilsProphet schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:06:
Ik heb een voorstel: laat een van de promods of zelfs femme zich even bezighouden om een nieuwsartikel met genoeg reacties volledig te modereren, zodat de kleinere modder weet hoe het nu eigenlijk moet.
Het is een beetje zoals een cursus, abstracte omschrijvingen zijn goed, maar met een voorbeeld begrijp ik het pas volledig.
Modereren moet geen kwestie zijn van het gedrag van anderen imiteren, moderators moeten zelfstandig een overweging maken.
Inderdaad, maar een extra voorbeeldje bij om die regels toegepast te zien is altijd handig. Dan weet je als "maker" van het systeem direct ook hoe makkelijk of moeilijk het eigenlijk is om die regels toe te passen in de praktijk. Ik weet wel dat het veel en afstompend werk is om zo'n nieuwsitem volledig te modereren naar de regels, maar ik denk dat ik er samen met anderen wel baat bij kan hebben.Femme schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:10:
Ik zie meer in het nog helderder maken van de richtlijnen. Voor beginners kunnen we wellicht op de reactiepagina's zelf een blokje weergeven met een korte beschrijving van de niveaus (op de wijze zoals hierboven). De modfaq kan ook nog meer to the point.
Modereren moet geen kwestie zijn van het gedrag van anderen imiteren, moderators moeten zelfstandig een overweging maken.
Ik ben zelf geen moderator meer na vele aanvaringen met het systeem, maar toen ik net op een reactie klikte ontdekte ik toch iets vreemd. Waarschijnlijk is dit over het hoofd gezien tijdens het +3 niveau erbij maken
Word die oneffenheid nog weggewerkt?
moet zeggen dat de Quick Wins waarschijnlijk inderdaad het systeem verbeteren
Voor mijn gevoel kreeg ik hem namelijk vrij snel en ik vraag mij af of dat echt de bedoeling is. Nu heb ik wel erg veel gemod in 2 dagen, maar om op die basis een x6 weging te krijgen is wel vrij snel imo.
Ik snap als er niet in details kan worden getreden, maar misschien is iets meer op tijd basis een idee?
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Moet toegeven dat mijn gedachte ook was dat de lat ,om een weging van 6 te krijgen, ook iets hoger zou liggen, maar kan natuurlijk ook zijn dat je het gewoon ontzettend goed doet.
Wachten een reactie ff af.
[ Voor 50% gewijzigd door pcgek op 17-06-2009 19:03 ]
Hoe kan het dan dat een reactie met 4 maal +1 en 1 maal 0 dan nog steeds op +1 staat. Evenals een reactie met 2x +1 en 2x 0? Ik kan er hier nog wel een hoop aan toevoegen, maar de huidige rekenregel gaat hier de mist in.Femme schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:57:
De originele moderaties zijn inderdaad niet geconverteerd. Dat zou ook lastig zijn omdat de moderaties een heel getal zijn en om afrondingsfouten te beperken zou er minimaal een float met een cijfer achter de komma gebruikt moeten worden. Met een afgerond getal krijjg je dat er geen moderaties met +1 kunnen voorkomen (-1 en 0 blijven -1 en 0, +1 en +2 worden respectievelijk +2 en +3).
In het oude systeem waren de 0 reacties eigenlijk on-topic reacties die niet veel toevoegde. Dit is toch wel iets heel anders dan "off-topic/irrelevant". Dus je kunt je terecht afvragen of de nul wel op nul moet blijven, zeker als de 0 afkomt van een 0,5- .
Als laatste waaruit blijkt dat de omrekening eigenlijk niet geheel correct is ( voor zover zo'n omrekening correct te krijgen is) is het feit dat ik in het oude systeem op 0,7 gemid. reactiescore stond (654 reacties 454 score). In het nieuwe systeem is dat via 655/855 = 1,3 naar (gisteren) 655/817 = 1,2 gegaan. Dit lijkt mij maar een schamele aftekening van de oude 0,7!
[ Voor 4% gewijzigd door Pjerry op 17-06-2009 20:06 ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
In het eerste geval komt het nieuwe gemiddelde uit op 1,4. Daarmee valt hij net binnen de 1. In het twee geval gaat het gemiddel van 0,5 naar 1,0 en blijft de reactie dus ook op 1. Waarom denk je er iets mis is met deze rekenregel?Pjerry schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:05:
[...]
Hoe kan het dan dat een reactie met 4 maal +1 en 1 maal 0 dan nog steeds op +1 staat. Evenals een reactie met 2x +1 en 2x 0? Ik kan er hier nog wel een hoop aan toevoegen, maar de huidige rekenregel gaat hier de mist in.
Een gemiddelde score van 0,125 in het oude moderatiesysteem krijgt al een +1 in het nieuwe moderatiesysteem. Reacties met veel 0-moderaties en een paar +1'en zullen dus al snel op +1 terecht zijn gekomen, zoals jij dat graag ziet.In het oude systeem waren de 0 reacties eigenlijk on-topic reacties die niet veel toevoegde. Dit is toch wel iets heel anders dan "off-topic/irrelevant". Dus je kunt je terecht afvragen of de nul wel op nul moet blijven, zeker als de 0 afkomt van een 0,5- .
0,7 omgerekend naar de nieuwe score is 1,267. Dat nieuwe gemiddelde van jou klopt dus. De omrekening zorgt ervoor dat een -1 een -1 blijft en de +2 een +3 wordt. Alle waardes daar tussenin worden lineair verhoogd. Dit lijkt me de een eerlijke methode.Als laatste waaruit blijkt dat de omrekening eigenlijk niet geheel correct is ( voor zover zo'n omrekening correct te krijgen is) is het feit dat ik in het oude systeem op 0,7 gemid. reactiescore stond (654 reacties 454 score). In het nieuwe systeem is dat via 655/855 = 1,3 naar (gisteren) 655/817 = 1,2 gegaan. Dit lijkt mij maar een schamele aftekening van de oude 0,7!
Ik druk me misschien niet goed uit. Rekentechnisch is de regel wel in orde, zoals je ook terecht aangeeft. Maar een oude reactie die door 2 experts op +1 gemod is (of door 4 beginners of iets daar tussenin) en door een beginner in wezen een mismod krijgt op 0, zou toch in het nieuwe systeem naar +2 moeten gaan1. Dat dat niet gebeurt met de huidige regel is mij duidelijk. Wat ik dus aankaart is het algoritme niet de programmering.Femme schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:23:
[...]
In het eerste geval komt het nieuwe gemiddelde uit op 1,4. Daarmee valt hij net binnen de 1. In het twee geval gaat het gemiddel van 0,5 naar 1,0 en blijft de reactie dus ook op 1. Waarom denk je er iets mis is met deze rekenregel?
[...]
In de afrondingen waar we hier toch altijd mee werken zou 1,267 toch 1,3 moeten zijn. Overigens ook hier is de programmering correct want het is nu 1,2473 dus 1,2 voor de toeschouwers
1,2 komt mij alleen zo ontzettend laag over als de huidige "normaalscore" 1 is. Dus maar 0,2 boven de "normaalscore" tegen 0,7 eerst, op ook nog eens een kleinere schaal. Het verschil is dan relatief nog groter!
Algoritme Femme, daar heb ik het dus over. Je programmeerkunsten verdienen een 10 met een griffel.
1 In het nieuwe systeem zou de reactie 4* +2 krijgen en van mijn part 1* 0, dan nog scoor je met 8/5 = 1,6 = +2. De mismod is sterker en kom nog uit op +2.
edit voetnoot
[ Voor 7% gewijzigd door Pjerry op 17-06-2009 20:37 ]
Pjerry leest de les....
Zeg dan hoe het wel moet. Zeggen dat het niet goed is hebben we natuurlijk weinig aanPjerry schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:33:
Algoritme Femme, daar heb ik het dus over.
Wat jij nu lijkt te zeggen is dat iedere moderatie van +0, +1 of +2 nu eigenlijk resp. een +1, +2 of een +3 moet zijn, en een -1 blijft een -1. Een nieuwe 0 is dus niet mogelijk met oude moderaties. Klopt dit een beetje?
Dat lijkt me net zo min juist. Nutteloze of offtopic reacties die verder tamelijk onschuldig waren kregen altijd al een 0. Het is onjuist om dat soort reacties nu ineens een +1 te geven. Aan de andere kant, ontopic reacties die verder niet heel erg interessant zijn hadden vroeger ook een 0 gekregen, maar horen nu op 1. Het enige juiste wat je kan doen is al die posts opnieuw modereren. Daar dat nogal een helse klus is lijkt me de lineaire schaling zoals die nu wordt toegepast het eerlijkst. Dat daardoor posts met een score rond de 0 niet altijd helemaal correct meer zijn moeten we dan maar voor lief nemen.
Overigens is een berekening alleen, zoals hier het geval is, nog geen algoritme
[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2009 21:27 ]
Zo werkt dat nu eenmaal. Als je in het vorige systeem een gemiddelde van 1,49999 scoorde kon je heel hard miepen maar kwam het gemiddelde op +1 terug. Jouw voorbeeld is een statistisch zielig geval van een reactie die net te kort komt voor een afronding omhoog. Als we de grens zouden oprekken komen er weer andere gevallen die net de boot missen.Pjerry schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 20:33:
[...]
Ik druk me misschien niet goed uit. Rekentechnisch is de regel wel in orde, zoals je ook terecht aangeeft. Maar een oude reactie die door 2 experts op +1 gemod is (of door 4 beginners of iets daar tussenin) en door een beginner in wezen een mismod krijgt op 0, zou toch in het nieuwe systeem naar +2 moeten gaan1. Dat dat niet gebeurt met de huidige regel is mij duidelijk. Wat ik dus aankaart is het algoritme niet de programmering.
Exact 0,7 wordt 1,267 maar wellicht was je oude gemiddelde onafgerond wel 0,668232 waardoor er wel een 1,2 uit komt rollen.In de afrondingen waar we hier toch altijd mee werken zou 1,267 toch 1,3 moeten zijn.
De normaalscore is nog steeds 0. Wat mij betreft wordt er momenteel iets te uitbundig rondgestrooid met +1's. De +1 On-topic moet ook relevant zijn en daar kun je over twijfelen bij sommige reacties die nu een +1. Neemt niet weg dat het krijgen van een +1 nu een stuk makkelijker is dan in het oude slecht functionerende systeem (hoewel het niet de bedoeling was dat +1's moeilijk bereikbaar zouden zijn).1,2 komt mij alleen zo ontzettend laag over als de huidige "normaalscore" 1 is.
Ik weet echt wel het verschil tussen een algoritme en een berekening. Dat wist ik al toen jij nog niet kon lopen
Het oude systeem had een beetje als moeilijkheid dat de nul (maar ook -1, zie onder) idd een vergaarbak was. Dus je zult moeten kijken naar wat daar nou het meeste voorkomt. De nul die nu een +1 zou moeten zijn, of de nul die nu ook een nul is. Zonder dat onderzocht te hebben denk ik (met de nodige voorzichtigheid) dat de eerste categorie meer voorkomt, maar dat zou best andersom kunnen zijn.
Ik ben zelf nog volop aan het zoeken hoe er nu gemodereerd moet worden, getuige een post van mij in de mismod topic (iets dat ik meende een +1 te verdienen stond op 0, gezien de moderaties die daarop gevolgd zijn, heb ik blijkbaar de plank volledig misgeslagen, ergo nog steeds een nul).
Dit slaat natuurlijk nergens op, maar deze discussie trant, hoe ik je verder ook waardeer maak je je wel vaker schuldig aan. In het huidige stadium probeer ik een punt te maken, in de hoop (ondersteunt door argumenten) dat mensen in mijn gedachten meegaan. Als dat zo is breekt de volgende fase aan: de oplossing voor het probleem; iets waaraan ik graag mee wil werken.Zeg dan hoe het wel moet. Zeggen dat het niet goed is hebben we natuurlijk weinig aan
Het heeft geen zin, en dat gebeurt hier veel te vaak, om gelijk het probleem aan te vatten zonder dat er consensus is (ik weet dat is niet nodig, T.Net bepaalt het uiteindelijk toch, en dat is goed!). Als we het er met z'n allen over eens zijn dat de voorbeelden die ik noem niet conform het gevoel zijn, dan kun je er aan gaan werken. Maar iets zegt me dat we nog lang niet zover zijn.......
Mijn eenvoudig voorbeeld bij de hoorns vattend en doorredenerend: een 2* +1 plus 2* 0, zouden nu toch gemodereerd worden als 2* +2 en 2* +1 (de nul die in de huidige categorie +1 valt, anders is het wel moeilijk te verklaren dat een ander +1 modereert). Scoort dus 2,5 dus effectief 3. In de huidige omrekening is de 3 nog niet eens in de buurt! Waar het dus fout loopt (maar dat zou ik verder moeten onderzoeken) is dat het niet lineair moet zijn, maar misschien wel gestaffeld, of.... weet ik het, maar daar kom ik echt uit als ik er voor ga. De lineaire variant is iets te makkelijk gekozen in mijn ogen met als gevolg de artefacten die ik aandraag.
Probleem is en blijft, tenzij je daar iets simpels voor bedenk (als bijv arbitrair gesteld: de lengte van de reactie) dat een nul een probleem geval blijft. Maar om het nog wat complexer te maken.... off-topic was gewoon een -1 en is nu een nul, een flame was en is een -1, dus misschien ligt het echte probleem wel bij de -1 en niet bij de nul...... Maar dat is dan jammer, iedereen wist dat off-topic met -1 "beloond" werd (volgens de dan geldende regels) en mag dan niet achteraf echt beloond gaan worden.
Ik heb de huidige exercitie wel eens vergeleken met een straat waar 50 km/u gereden mocht worden tot 1 juni. Vanaf 1 juni wordt het 30 km/u en gaan we iedereen beboeten die voor 1 juni harder reed dan 30 km/u. Dat is het kromme aan een omrekening, de regels veranderen en die zouden dan niet met terugwerkende kracht moeten gelden. Ik begrijp hier heel goed de implicaties van, maar omrekenen heeft ook zo zijn nadelen (mijn persoontje: +6,2 K reacties - 9,3 K overige....... waar ik geen gekke uitschieters bij had overigens, het lijkt dus "maar" 3K verschil, maar het is natuurlijk veel meer (15K nl.). Maar goed er is voor omrekenen gekozen en het zij zo.
Ik hoop dat ik een beetje heb duidelijk gemaakt waar het heikele punt zit en dat als we daar onze schouders onderzetten nog wel wat fijnslijpwerk kunnen verrichten.
edit
Blijkbaar kan ik het niet goed uitleggen. Dat gemiddelde is mij echt wel duidelijk. Mijn punt is dat je moet kijken wat het in het huidige systeem zou scoren. Dan zou dit overduidelijk een +2 zijn. Dat is het enige waar het mij om gaat, niet die afrondingen enz. Dat zijn afspraken en aan iedere afspraak kleven nadelen, het zij zo.Femme schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 21:41:
[...]
Zo werkt dat nu eenmaal. Als je in het vorige systeem een gemiddelde van 1,49999 scoorde kon je heel hard miepen maar kwam het gemiddelde op +1 terug. Jouw voorbeeld is een statistisch zielig geval van een reactie die net te kort komt voor een afronding omhoog. Als we de grens zouden oprekken komen er weer andere gevallen die net de boot missen.
Een correcte omrekening zou in het (onhaalbare) ultieme geval precies de score geven die volgens de huidige moderatie gegeven zou worden.
0,6942 := 1,259[...]
Exact 0,7 wordt 1,267 maar wellicht was je oude gemiddelde onafgerond wel 0,668232 waardoor er wel een 1,2 uit komt rollen.
[...]
Dat is goed dat ik dat lees, want zo vatte ik het niet op (en met mij velen).De normaalscore is nog steeds 0. Wat mij betreft wordt er momenteel iets te uitbundig rondgestrooid met +1's. De +1 On-topic moet ook relevant zijn en daar kun je over twijfelen bij sommige reacties die nu een +1. Neemt niet weg dat het krijgen van een +1 nu een stuk makkelijker is dan in het oude slecht functionerende systeem (hoewel het niet de bedoeling was dat +1's moeilijk bereikbaar zouden zijn).
On-Topic is echt een andere beleving dan on-topic/relevant. Ik kan je zeggen dat ik dan al te veel +1's heb uitgedeeld. Maar we creëren weer een zelfde gat als eerst, want tussen on-topic/relevant en off-topic/irrelevant zit dan misschien nog on-topic/irrelevant. Tenzij we gewoon het woordje off-topic eraf halen, dan is het gat gedicht en voor iedereen duidelijker (denk ik). Iig werd ik er door op het verkeerde been gezet en ik lees echt de modfaq!
puf, puf, zo een lange reply heb ik nog nooit geschreven op het forum
[ Voor 21% gewijzigd door Pjerry op 17-06-2009 22:43 ]
Pjerry leest de les....
Grote kans dat een relevante reactie naast veel nullen toen ook wel eens een +1 kreeg. Een gemiddelde van 0,125, dus een +1 na conversie, is dan niet onhaalbaar. Als er iemand positief heeft gedacht over je oude 0-posts is een +1 dus goed haalbaar en als er niemand positief over heeft gedacht is ook in de nieuwe scoreverdeling de 0 het meest gerechtvaardigd.Pjerry schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:20:
Het oude systeem had een beetje als moeilijkheid dat de nul (maar ook -1, zie onder) idd een vergaarbak was. Dus je zult moeten kijken naar wat daar nou het meeste voorkomt. De nul die nu een +1 zou moeten zijn, of de nul die nu ook een nul is. Zonder dat onderzocht te hebben denk ik (met de nodige voorzichtigheid) dat de eerste categorie meer voorkomt, maar dat zou best andersom kunnen zijn.
De omzetting van 0+ naar +1 is wat mij betreft prima.
dat is ook een 0,05!!! en die blijft op nul.Femme schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:37:
[...]
De omzetting van 0+ naar +1 is wat mij betreft prima.
Pjerry leest de les....
En dat is precies wat ik met mijn post probeerde te bereiken - het ondervinden van een probleem, en wellicht een ruwe oplossing in de goede richting. Ik vind het poldermodel van eerst zeggen dat het niet klopt, waarna we met z'n allen met de hand aan de kin gefronsd ja staan te knikken om daarna pas te kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is een beetje.. laten we zeggen "outdated"Pjerry schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 22:20:
Ik hoop dat ik een beetje heb duidelijk gemaakt waar het heikele punt zit en dat als we daar onze schouders onderzetten nog wel wat fijnslijpwerk kunnen verrichten.
En m'n opmerking over algoritme had er meer mee te maken dat er in de huidige implementatie geeneens een algoritme is, slechts een berekening. Goed, technisch gezien zou je dan idd kunnen zeggen dat het algoritme niet klopt als die ene berekening simpelweg niet genoeg is
rekensschema (de stappen) (tussen haakjes staat boven de pijl)
oude score -->(*4) .... -->(+1) ....... --> (:3) nieuwe score
Voldoet aardig aan de definitie

/edit
En toch leer ik mijn leerlingen eerst te denken en het probleem te analyseren voor ze als een kip zonder kop een "oplossing" gaan opschrijven.......Ik vind het poldermodel van eerst zeggen dat het niet klopt, waarna we met z'n allen met de hand aan de kin gefronsd ja staan te knikken om daarna pas te kijken wat er daadwerkelijk aan de hand is een beetje.. laten we zeggen "outdated"
En weet je wat, zij die dat doen, zijn eerder klaar en ook nog eens met een betere oplossing.
Maar laten we niet in dit soort discussies verzanden, want die zijn echt off-topic/irrelevant
[ Voor 57% gewijzigd door Pjerry op 17-06-2009 23:04 ]
Pjerry leest de les....
[ Voor 148% gewijzigd door .oisyn op 17-06-2009 23:14 ]
En ik maar denken dat die 6x voor power en pro mods only wasHooglander1 schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 17:16:
Ik weet niet helemaal hoe het zit, maar gaat het niet heel hard met de über-meester-mods? Oftewel, de mensen met een x6 weging?
Voor mijn gevoel kreeg ik hem namelijk vrij snel en ik vraag mij af of dat echt de bedoeling is. Nu heb ik wel erg veel gemod in 2 dagen, maar om op die basis een x6 weging te krijgen is wel vrij snel imo.
Ik snap als er niet in details kan worden getreden, maar misschien is iets meer op tijd basis een idee?
Op het eerste gezicht ziet het vernieuwde moderatiesysteem er goed uit. Wou even zeggen dat ik er wel heel erg aan moet wennen dat nu zoveel reacties een 'groen balkje' hebben. Is er overwogen een extra kleur toe te voegen?
Misschien is het mierenneuken hoor... ben benieuwd of anderen dezelfde ervaring hebben als ik.