[fp/feat] verbeterde kleuren - modsysteem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:14
Goedendag devvers,

Na vele positieve reactie gehad te hebben op mijn voorstel voor de verbetering van de kleuren van het modsysteem raadde hen mij aan om het hier te posten.
(Vanaf hier tot het einde van het topic krijg ik positieve reacties)

Het gaat dus om deze kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/15/1245018665-150.png

Mijn motivatie was:
Ik vind het nieuwe systeem wel wat hebben alleen vind ik de kleuren iets te veel op elkaar lijken.
Vooral +1 en +2 zijn moeilijk van elkaar te onderscheiden als je er snel overheen leest.
Ook vind ik het jammer dat de +1 te veel op een 'informatieve' reactie lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb bewust gekozen voor een naar groen neigende kleur voor de +1. De kleur geel wekt een te negatieve associatie op voor de kwaliteit die er van +1-reacties wordt verwacht. Het moeten nog steeds nuttige on-topic posts zijn, anders is de 0 gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Tha Master has spoken :)

edit: op verzoek heropent

[ Voor 37% gewijzigd door crisp op 17-06-2009 11:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

@Femme: Ik snap dat helemaal geel een negatievere associatie geeft als een beetje groen, maar ik denk dat het punt van de TS vooral is, dat de kleurtjes duidelijker kunnen. Daar ben ik, en velen met mij (zie ook de ref. die de TS aandraagt) het in ieder geval mee eens.
En ik modereer nogal wat reacties, dus ik zeg het omdat ik er elke dag mee werk.
Zoals het nu is, is het kleur verschil tussen +1 en +2 gewoon te klein. De vakjes zijn ook iets kleiner geworden, dus ik zie niet altijd in 1 oogopslag wat waar op staat nu meer.
Noem het mierenneukerij, maar verbetering is zeker mogelijk.
Ook is het niveau van de +1 niet altijd echt meteen om van op te kijken met de nieuwe waardering, dus zo erg groen hoeft dat nou ook weer niet ;), ontopic en meerwaarde zijn nog wel een verschil.
Ook vind ik het niet gek om 0 iets meer oranje achtig te maken, omdat het wel iets meer mag waarschuwen dat het een minder relevante reactie is. Gezien een aantal reacties die ik nu al tegen kom, dus nu op nul gemod worden waar ze eerder soms nog wel op -1 terecht kwamen. (Dan heb ik het niet over de duidelijke trolls en flames, maar over zeeeer offtopic gezever en loze kreten, zonder enige meerwaarde ... dat kwam eerst makkelijker op -1 en wordt nu verzameld onder 0 offtopic)
Ik kan me voorstellen dat je er genoeg van hebt met al die aanpassingen, maar plz kijk er nog een keer naar of die kleurtjes toch niet nog iets meer onderscheidend kunnen.
Het hoeft niet persé helemaal zoals de TS heeft gedaan, dat is een voorbeeld neem ik aan, maar een middenweg tussen wat het nu is en wat de TS heeft gemaakt ofzo. (Heel iets pietsie druppeltje meer gele verf door het groen van +1 en hetzelfde met een druppeltje meer rood door het gele van 0) Vertaal die laatste zin zelf maar naar HEX-kleuren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 17-06-2009 13:06 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:53
Of je maakt must read blauw. Blauw is meer waard dan groen, kijk maar naar de rupees. ;) Je hebt dan ook het voordeel dat zo'n reactie extra in het oog springt en dat is verdient, want +3.

Ik geef mijn bek ook maar een gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Iets richting blauw vind ik inderdaad ook een goed idee. Nu moet je echt naar de hokjes kijken of het +1 of +2 is en dat is jammer.

Verkapte "ik kan mij erg goed vinden in het punt van Escovan" post

[ Voor 23% gewijzigd door Hooglander1 op 17-06-2009 13:40 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Daar zat ik eerder toevallig ook al aan te denken of een mooi klein sterretje erbij ;)

edit:
Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/Tweakers/starmod.png

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 17-06-2009 13:44 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Nice try van Kixtart, maar ik vind het overdone.
Ik denk dat het gros van de mods liever een duidelijker onderscheid wil zien tussen +1 en +2.
Wat ik ook al in het quickwin-modsysteem topic heb gesuggereerd, zal ik ook hier even melden:
Barleone schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:07:
De kleurtjes zijn nogal waterig. Komt natuurlijk door de dunnere balkjes. Van mij mag er nu wel wat peper bij. :) Gewoon wat krachtigere kleurtjes zegmaar.
En mocht dat lastig zijn, een mooi blauw streepje (t.net backend) lijkt me ook niet eens heel lelijk. Ook het nóg lichter maken van de 'plain' vakjes (lichtgrijs) zou kunnen helpen.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Met het voorstel van Kixtart, kun je de groene kleur van +3 ook voor +2 gebruiken, waardoor het onderscheid tussen +1 en +2 ook toeneemt. Naar mijn idee zijn dan alle wensen zo ongeveer ingevuld.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:59
HenkEisDS schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:57:
Of je maakt must read blauw. Blauw is meer waard dan groen, kijk maar naar de rupees. ;) Je hebt dan ook het voordeel dat zo'n reactie extra in het oog springt en dat is verdient, want +3.

Ik geef mijn bek ook maar een gooi.
Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.gersom.nl/rest/modkleurtjes.jpg

Duidelijk mooier zo'n bredere kleurschakering en ontzettend overzichtelijk :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

maar blauw betekend niet perse 'onwijs goed', iets wat je met groen wel hebt ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
moto-moi schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:30:
maar blauw betekend niet perse 'onwijs goed', iets wat je met groen wel hebt ;)
Die betekenis kan je er wel aan geven ;) Went vanzelf..
Het is iig 3x duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef ook de voorkeur aan blauw, alleen vind ik +2 dan weer iets te donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Ik vind de +2 van Gersompie ook niet mooi, steekt te weinig af tegen het omringende grijs. Je zou die eens moeten zien op de grootte/kleinte van de reactiemoderaties. Dan is het een stuk slechter zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Gersompie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 12:24:
Die betekenis kan je er wel aan geven ;) Went vanzelf..
Ja, dat went vanzelf als je de halve wereldbevolking ff wilt ombouwen van 'groen is goed' naar 'blauw is goed' , misschien dat jij graag zo'n onderneming wilt starten, maar het lijkt mij het meest logische om groen als 'goed' en rood als 'slecht' te behouden ;)
Het is iig 3x duidelijker
Dat is wel zo, maar aan de andere kant, waarom plaats je blauw niet middenin, even grote afscheiding ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
moto-moi schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:14:
Dat is wel zo, maar aan de andere kant, waarom plaats je blauw niet middenin, even grote afscheiding ;)
Omdat dat niet klopt volgens de volgorde van het spectrum xD.
Ik kan wel kijken of ik even wat kan shoppen :P

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.gersom.nl/rest/modkleurtjes2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Gersomvg op 26-06-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:51
Gersompie schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:18:
[...]

Omdat dat niet klopt volgens de volgorde van het spectrum xD.
Ik kan wel kijken of ik even wat kan shoppen :P

Edit:
[afbeelding]
Nou heeft het meer iets van neutraal weg, dat blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ulysses schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:50:
@Femme: Ik snap dat helemaal geel een negatievere associatie geeft als een beetje groen, maar ik denk dat het punt van de TS vooral is, dat de kleurtjes duidelijker kunnen. Daar ben ik, en velen met mij (zie ook de ref. die de TS aandraagt) het in ieder geval mee eens.
Ik vind het belangrijker dat de gebruikers de juiste associaties leggen bij de kleuren en dan zijn de huidige kleuren gewoon goed gekozen. De +1 kan hooguit nog een tikkeltje geler gemaakt worden.
Ook is het niveau van de +1 niet altijd echt meteen om van op te kijken met de nieuwe waardering, dus zo erg groen hoeft dat nou ook weer niet ;), ontopic en meerwaarde zijn nog wel een verschil.
Een +1-reactie moet nog altijd een nuttige en relevante reactie zijn. Er wordt nu soms wel erg makkelijk voor een +1 gekozen als een reactie on-topic is, maar het nogal twijfelachtig is of deze een relevante inhoud heeft. De +1 moet niet de indruk wekken van een afvalbak voor on-topic reacties. Open deuren en andere irrelevante informatie zou op 0 gemodereerd moeten worden. Wellicht moet er nog wat gesleuteld worden aan de beschrijving van het +1-niveau.
HenkEisDS schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:57:
Blauw toevoegen aan het spectrum zorgt weliswaar voor een groter visueel onderscheid maar maakt de betekenis van de scoreniveaus niet duidelijker. Bijna iedereen maakt dezelfde associaties bij de signaalkleuren rood en groen en die associaties (slecht / goed) zijn perfect toe te passen op de niveaus in het moderatiesysteem. Dit geldt niet voor de kleur blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Om even hierop in te haken, ik vind de huidige kleuren (ook) erg verwarrend. Als ik 3 groene streepjes zie dan denk ik vanzelf aan +3, maar dat is dan 'maar' +2. Is het niet een idee om het tweede streepje van onder altijd geel te laten? Dán is het denk ik wel altijd duidelijk en hoeft er bijna niks aangepast te worden.

Dus op deze manier:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OEyzye3vevKM01QK7qhKmK12/full.png

Zo zie je tenminste wel dat het +1 is en niet +2 bij het derde plaatje.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ongeacht wat voor kleurschema je gebruikt, in vind ook dat op dit moment het te lastig is om in één oogopslag te zien welke moderatie iets heeft.

Om even op het idee van Hahn in te haken... Je zou bij +1 en hoger, twee grijze hokjes eronder kunnen nemen. Ik denk dat dat beter werkt dan een extra gele balk.

Rood en geel valt goed genoeg op. Daarna ga je aantallen groen balken tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QcIAh7iY5meGQMaqjC0yK83O/full.png

Misschien nog wel een beter idee inderdaad :) In ieder geval +1 aangeven met 2 groene streepjes is een slecht plan, dat was mijn punt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphyn
  • Laatst online: 03-09 15:27

Seraphyn

Jabberwocky!

Ik moet zeggen dat de 2 grijze balkjes voor +1 en hoger me wel bevalt. Ziet er een stuk overzichtelijker uit.

Howdy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, het laatste voorstel van Hahn is inderdaad het beste denk ik ... Blauw eraan toevoegen is zoals Femme zegt misschien niet voor iedereen onmiddellijk duidelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2009 20:39 . Reden: typotje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Voorstel was van AHBdV, ik heb 'm alleen even visueel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:22
Anders stel ik in dit geval voor dat mensen kunnen kiezen welke kleuren ze het liefste hebben, bijvoorbeeld die met die blauwe balken of met die groene balken.

Diegene die de blauwe dan makkelijker vindt werken dan kiest dat persoon blauw, evenals anders om, dan als ik groen beter vind kies ik groen. Het is misschien wat extra werk voor jullie maar zo heb je toch weer dat wij kunnen kiezen hoe we het willen hebben.

(Het kan als het goed is ook worden toegepast met karma-product custom css..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Dat is behoorlijk overkill voor de devvers denk ik. Dat kost stukken meer werk, namelijk het bijhouden van voorkeuren in een database tegenover alleen het uploaden van nieuwe plaatjes.
Ik vind het voorstel van AHBdV, uitgewerkt door Hahn de beste oplossing tot zover in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door Barleone op 29-06-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:04

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik vind dat voorstel van AHBdV ook erg prettig ogen moet ik zeggen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
En toch vind ik dat daar nog steeds geen goed onderscheid zit tussen +1 en +2. Die +3 die loopt wel los maar de +1 en +2 lijkt nog steeds teveel op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

(jarig!)
Ja, een factor 2 zo hoog is ook nauwelijks te zien......

Kom op zeg, het is een erg mooi voorstel. Femme wil niet van zijn groen af, anderen hebben oplossingen die of van tafel geveegd zijn, of te veel werk voor zoiets als dit met zich meebrengt.
Dit voorstel herbergt het goede van alle werelden en maakt het direct een stuk duidelijker. Ik vind het zelf niet het mooiste voorstel, maar wel het beste gezien alle reacties.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan ben ik wel benieuwd wat je wel het 'mooiste' voorstel vindt dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik steun ook het voorstel met de grijze balkjes zodat een +1 maar 1 groen balkje is maar de tinten groen van +1 en +2 mogen ook nog iets meer uit elkaar liggen.
Ik ben daarom zelf ook voorstander van een iets doffere saaiere groentint voor +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schopje

Even navragen of de devvers de constructieve voorstellen in deze discussie nog op het netvlies hebben.

Zeker deze laatste voorgestelde is in mijn ogen een interessante verbetering:
Mute in "\[fp/feat] verbeterde kleuren - modsysteem"

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank