All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Reacties 1097%
Overig -997%
Ik ben benieuwd waar ik op ga uitkomen, er zal ongetwijfeld nog naar gekeken worden
Jullie weten toch dat je niet op vrijdag iets live moet zetten? Murphy draait altijd weekenddiensten heh..
mods, ik ben een raar geval qua reactiescore. Ik heb het enkele weken aangekeken, maar dit is misschien een mooi moment om te vermelden. ik sta al heel lang (1,5mnd en vanmiddag ook nog) op totale reactiescore -2. Deze staat nu op 7. Dat lijkt mij een bugfix. Klopt dat, of zit het bij mij nog steeds niet pluis? Ik heb geen lange geschiedenis, dus lijkt me makkelijk optellen voor jullie.
verder.. mijn karma is sinds gisteren (12xx) gedaald naar inmiddels 474

[ Voor 68% gewijzigd door Barleone op 13-06-2009 00:55 . Reden: gegevens reactiescore en karmafoutjes toegevoegd ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Tenzij je Pro- of Powermod wordt, is Actief, naast Inactief / Uit het enige wat je zult zien. Er zijn meerdere niveaus maar je zult niet meer kunnen zien op welk niveau je zelf zit.TheCoolGamer schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:29:
[...]
Ik ben ook veranderd in "actief". Dus misschien moeten we onze status weer terugverdienen.
Exactly.Dirk schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:35:
De status in als het goed is onzichtbaar geworden. Je kunt alleen nog maar zien of iemand power/promod is, of dat het een gewone mod is. De exacte status is niet meer zichtbaar als ik het goed heb.
Wat betreft jullie karma: Femme is er vast nog druk mee bezig (henche: schommelingen) en dat zal ongetwijfeld opgelost worden (zoals altijd toch?
True, alleen met het verschil dat T.net ook in het weekend bugs fixedBarleone schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:42:
Jongens, jongens..
Jullie weten toch dat je niet op vrijdag iets live moet zetten? Murphy draait altijd weekenddiensten heh..
Edit:
Sjees, nu ik eens bij mijn eigen karma kijk, ben ik dik 13.000 karma kwijt
[ Voor 18% gewijzigd door Cloud op 13-06-2009 00:53 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Owjah, om ook maar een karmapost te maken: Ik mis dik 50k karma. 59000 => 8600
[ Voor 3% gewijzigd door Barleone op 13-06-2009 01:56 ]
Nou, ik weet niet, maar ik was gisteren ongeveer 10.000 karmapunten kwijt, maar inmiddels is dat al opgelopen naar 42.000 (van 225.000 naar 183.000)... ik weet niet hoor, maar dat is niet 'ongeveer op het oude niveau'...Femme schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:01:
Vanwege het extra scoreniveau zijn er aanpassingen in de karmaberekeningen noodzakelijk. Ook is er een bug gefixed waardoor er onterecht karma werd uitgedeeld. De kunst is nu om de scores ongeveer op het oude niveau uit te laten komen. Als je nu karma bent kwijtgeraakt is er nog geen reden tot paniek.
Bizarre is dat "BC3 Victim" nu op 10 staat, terwijl dat niet eens een echte user is, maar de verzamelbak van teruggezete BC3-posts....
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 13-06-2009 06:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
1x2x beginner 4x expert 6x pro/power ofzo?
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
4x is op dit moment ProMod (is namelijk mijn eigen weging), maar dat zou volgens een eerdere uitspraak van Femme 6x moeten zijn. Nog een bugje waarschijnlijk, word vanzelf gefixed.Ulysses schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 06:52:
Ik ben 32K karma kwijt en daar ben ik niet echt blij mee (score bijna gehalveerd)... maar mijn modweging is wel 4x nu ... is er een overzichtje van wat de nieuwe mod-levels zijn?
1x2x beginner 4x expert 6x pro/power ofzo?
Virussen? Scan ze hier!
Druk maken over karma die weg is heeft nu geen zin, als alles ter zijner tijd gefixt is zal het wel goedkomen.
Dus even geduld aub
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Edit:
Nee ik zie het al ... de categorie "Overig" wordt ineens nauwelijks meer meegenomen ... Laat daar nou net mijn moderaties allemaal in zitten. En laat het nou net mijn voornaamste ding zijn wat ik doe op T.net (lezen en beoordelen) (+/- 3000 per maand)
[ Voor 25% gewijzigd door Ulysses op 13-06-2009 10:22 . Reden: ander inzicht. ]
Intentionally left blank
[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 13-06-2009 09:32 ]
Zou er niet een soort aankondiging op de FP moeten komen van deze wijziging in modstatus- en modsysteem (als het uit de 'beta'-fase is)? Anders blijf je denk ik nog maanden zitten met mensen die vragen stellen over karma, modstatus etc.
*) vraagje over de 'onzichtbare' modniveaus; als 6 powermod is, en 1, 2, 3, 4 'normale' mods, worden de niveaus 1 t/m 4 dan afgehandeld door de modbot?
Voor de (net) niet t.net meubels onder ons: user die is verongelukt.
reviews: Tweakers.net moderatie faq
- +3Beginnende moderators hebben tevens beperkte mogelijkheden om een reactie naar het laagste (-1) en hoogste niveau (+2) te verplaatsen.
[ Voor 49% gewijzigd door PcDealer op 13-06-2009 10:32 ]
Niet kloppend eerder.crisp schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:18:
De verschillen zijn niet mis: http://oisyn.nl/karma/?fr...te=2009-06-13&order=karma
Degene die nu op 10 staat stond eerst nog niet eens in de lijst.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Volgens de ModFAQ wel david. Verder vind ik wel dat er een duidelijke FAQ gemaakt moet worden(en aangekondigt worden) over dit nieuwe mod systeem. Ik geloof dat veel mensen er vragen over hebben waaronder ik en ik denk dat er nog meer mensen zijn die dit topic over het hoofd zien.[b][message=32094898,noline]
*) vraagje over de 'onzichtbare' modniveaus; als 6 powermod is, en 1, 2, 3, 4 'normale' mods, worden de niveaus 1 t/m 4 dan afgehandeld door de modbot?
Verder vind ik de nieuwe modratings wel beter dan de oude.
Over de karma: Ik let niet op karma
[ Voor 19% gewijzigd door Iozay op 13-06-2009 10:35 ]
Voor de mensen die gebruik maken van de features van de karma-store is het weldegelijk een issue. Ook dat ik een jaar teruggezet wordt in T.Net ervaring voelt wat onprettig aan.ohn03s schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:33:
Over de karma: Ik let niet op karmaDus kan me grotendeels gestolen worden.
- Beginner
- Expert
- Meester
- Pro
- Power
Nop enkel actief, Pro en Power. De rest is allemaal ondergebracht in actief.PcDealer schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:37:
Is er een overzicht van de verschillende mod statussen?
- Beginner
- Expert
- Meester
- Pro
- Power
Klopt. Maar daarnaast schommelt de karma nogal dus tja... Wat moet ik er over zeggen. zelf ben ik zo +/- 60% achteruit gegaan. Niet dat ik zoveel hadUlysses schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:36:
[...]
Voor de mensen die gebruik maken van de features van de karma-store is het weldegelijk een issue. Ook dat ik een jaar teruggezet wordt in T.Net ervaring voelt wat onprettig aan.
Volgens mij is het gewoon zo dat er tussen actief en pro/power niets meer word weergegeven. Voorheen stond ik op expert en staat het bij mij ook op actief maar als ik een moderatie doe in een artikel dan telt mijn moderatie nog altijd voor 2 mee i.p.v. 1 voor de gewone beginnende moders.YellowOnline schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:37:
Ah, de nieuwe ratings zijn zoals voorzien door Femme om middernacht in voege gegaan blijkbaar. Ach, mijn Karma houd ik niet in het oog, dus ik heb geen idee hoeveel ik kwijt ben (staat op 20K), maar mijn modstatus is eveneens Actief geworden ipv. Expert. Is dat nu door de nieuwe berekeningen of, zoals iemand zei, omdat tussen Actief en ProMod niets meer weergegeven wordt? In ieder geval denk ik dat een redacteur best eens een FP artikeltje maakt over het nieuwe systeem.
Mijn karma was gisteren met +- 800 gezakt en toen ik deze ochtend keek had ik +- 1000 karma meer dan gisteren dus heb ik in principe 200 karma punten erbij door het nieuwe systeem.
En een aankondiging op de fp zou ook niet slecht zijn vind ik. Gisteren schrok ik mij bijna een ongeluk
Ik weet het zelf ook niet, en als het goed is wordt het een dergelijke overzicht niet voor publiek duidelijk gemaakt. Je hebt alleen de statussen uit, inactief, actief en Pro en PowerMod statussen.PcDealer schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:37:
Is er een overzicht van de verschillende mod statussen?
- Beginner
- Expert
- Meester
- Pro
- Power
Wat betreft het karma volgens mij wordt hier nog steeds aan gewerkt. Nog even geduld dus.
Gaat alleen nog steeds verkeerde kant op, mijn karma-verlies is opgelopen van 42.000 naar 48.000 punten inmiddels. Zo houd ik geen karma over... leuk voor de karmastore straks, ben ik straks al mijn features meteen kwijtRegeneration schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:45:
[...]
Wat betreft het karma volgens mij wordt hier nog steeds aan gewerkt. Nog even geduld dus.
Virussen? Scan ze hier!
Maargoed, er wordt aan gewerkt.
Nog een klein foutje trouwens:
Dit staat op deze pagina bij +2. Klein typfoutje vermoed ikDe reactie is echter niet zo bijzonder dat een +2 gerechtvaardigd is
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Virussen? Scan ze hier!
Virussen? Scan ze hier!
Idd, maar wie heeft het daar over?wildhagen schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:08:
En die (tweakotine) status is volgens mij al helemaal niet spannend, want volgens mij zitten daar helemaal geen consequenties (positief danwel negatief) aan gekoppeld
AMD Nieuwsdiscussie
Karma i Niet beschikbaar
Zal wel gedaan zijn om een einde te maken aan het speculeren.

Blijkbaar wordt er dus nog aan gewerkt
Virussen? Scan ze hier!
Je kunt het snel zien natuurlijk door bij het beoordelen even op uitklappen te drukken, waar ik eerst 2x weging gaf, geef ik nu 4x weging ... Ik ben er wat betreft serieus genomen worden wel op vooruit gegaan.RoD schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:05:
Zoals eerder gezegd zegt je modstatus dus niet zoveel meer nu
Ik wacht nog steeds op een .plan van deze nogal drastische wijziging. Het lijkt nu net alsof Femme nog effe snel een klusje voor het weekend wou klaren. (Al weet het meubilair hier wel dat Femme bijna 7 dagen per week bezig is met T.Net
Op de moderatieperformance pagina verschijnt de volgende melding:
Voor deze actie moet je ingelogd zijn en minimaal meester-mod zijn.
En ik mag dus niet kijken wat mij score is nu, blijft dat zo?
En Meester-mod? Is dat nieuw of nog niet helemaal af?
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Het valt mij op dat de mod balkjes waarop je moet klikken om te modden niet erg intuitief meer werken. Het geheel lijkt op Firefox ook net niet meer in het kadertje er omheen te passen.
Ik ben overigens -17.452 Karma punten gezakt en daarmee 9 plaatsen in de ranking gedaald wat ik ook niet echt grappig vind. Hopelijk dat dat na tweaken weer recht gezet gaat worden.
[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 13-06-2009 12:55 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dat is nog niks, ik meer dan 26K kwijt en 131 plaatsen gezakt.Bor de Wollef schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:53:
Ik ben overigens -17.452 Karma punten gezakt en daarmee 9 plaatsen in de ranking gedaald wat ik ook niet echt grappig vind. Hopelijk dat dat na tweaken weer recht gezet gaat worden.
Is eerder "Quick Lose" Moderatiesysteem.
AMD Nieuwsdiscussie
Klinkt alsof je nog oude plaatjes in je cache hebt. Probeer de cache eens te refreshen.Bor de Wollef schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:53:
Het valt mij op dat de mod balkjes waarop je moet klikken om te modden niet erg intuitief meer werken. Het geheel lijkt op Firefox ook net niet meer in het kadertje er omheen te passen.
Verder heb ik hierboven al aangegeven dat er in het geval van karmaverlies nog niet direct aanleiding is om in huilen uit te barsten. Het aanpassen van de karmaberekening zorgt altijd voor veel beroering in de community. In het vervolg kan ik tijdens het herberekenen maar beter meteen de scores onzichtbaar maken.
De users die veel profijt hebben gehad van de bug in de anti-pagegaaicode zullen er in karma op achteruit gaan.
Wat betreft de modstatussen: de actieve niet handmatig toegekende statussen worden alleen nog maar als 'Actief' getoond. Dit om het pagegaaimodden voor een hogere modstatus te ontmoedigen. Er zijn twee extra modstatussen bij gekomen. Om deze te bereiken moet je wat beter je best doen: meer moderaties, een bepaald aantal eerste en 'gedurfde' moderaties, minimum karma en een menselijke afwijking.
Goede tip inderdaadFemme schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:11:
[...]
Klinkt alsof je nog oude plaatjes in je cache hebt. Probeer de cache eens te refreshen.
Ik zie er ook genoeg nog op oranje "Offtopic" staan.Marc Rademaker schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:24:
Ligt het aan mij, of zijn zo goed als alle reacties nu positief?
Maar er zullen er nu wel meer positief komen denk ik...
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja wat zeg je nou dan? Dat het nog gefixt wordt en dat wat we even gezien hebben nog niet definitief was? Of dat we maar moeten accepteren dat alle intensieve moderators flink omlaag zijn gegaan in karma terwijl alle blaatposts (oude 0 reacties, forumposts etc.) ineens meer gewaardeerd lijken te worden?Femme schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:11:
Verder heb ik hierboven al aangegeven dat er in het geval van karmaverlies nog niet direct aanleiding is om in huilen uit te barsten.
Jah, dat had je meteen wel kunnen bedenken. Je weet toch wel dat we alles wat op Tweakers.Net staat als de absolute waarheid beschouwen?In het vervolg kan ik tijdens het herberekenen maar beter meteen de scores onzichtbaar maken.
[ Voor 18% gewijzigd door Ulysses op 13-06-2009 13:31 ]
Bedoel je dat er veel reacties op "ontopic" of hoger staan? Dat klopt wel, maar dat is ook logisch in dit nieuwe systeem.Marc Rademaker schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:24:
Ligt het aan mij, of zijn zo goed als alle reacties nu positief?
Verwijderd
Inderdaad, maar het is makkelijker om je karma te zien vanuit de karmastorewildhagen schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 12:14:
Hehe... idd. Je kan hem alleen nog wel via een omweg zien: http://tweakers.net/gallery/karma
http://tweakers.net/my.tnet/karmastore
Wat ik me al wat langer afvroeg: kijkt die modbot inderdaad ook naar eerste moderaties?Femme schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:11:
Wat betreft de modstatussen: de actieve niet handmatig toegekende statussen worden alleen nog maar als 'Actief' getoond. Dit om het pagegaaimodden voor een hogere modstatus te ontmoedigen. Er zijn twee extra modstatussen bij gekomen. Om deze te bereiken moet je wat beter je best doen: meer moderaties, een bepaald aantal eerste en 'gedurfde' moderaties, minimum karma en een menselijke afwijking.
Ikzelf mod nog niet zolang (200+) maar ik heb, om mezelf te 'beschermen' tegen papegaaien, altijd alleen maar ongemodde reacties voorzien van waardering.
Hier staat onder het kopje van +2 de zin:
Dat moet natuurlijk nu +3 zijn?De reactie is echter niet zo bijzonder dat een +2 gerechtvaardigd is.
Wat is dan precies de drempel voor "pagegaaimodden"? Ik ben zelf ook altijd een snelle lezer en geef dus vaak ook snel mijn score als ik het verhaal heb gelezen. Krijg ik binnenkort nu ook een degradatie in de mod-rank omdat ik sneller lees dan een doorsnede moderator of is hier ook rekening mee gehouden?Femme schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:11:
[...]
- Mod dilemma: als een reactie 20+ moderaties 0 heeft ontvangen, en ik vind dat het een +1 of -1 is, durf ik niet meer te modden.
- Mod papegaai: als ik een reactie als eerste (of één van de eerste 5 ofzo) modereer, en er komen daarna nog 30 tweakers langs die op hetzelfde niveau klikken, ben ik dan een papegaai? Dacht het niet. Terechte vraag van Snowmiss hierboven: houdt de modbot hier rekening mee?
Ik denk niet dat Femme aan zal geven wat de precieze drempel is. Anders gaan mensen daar rekening mee houden om zo effectief mogelijk te papegaaien. Ik denk, echter, als je daadwerkelijk de reacties doorleest, er geen problemen mee zou moeten krijgen.Manueltje22 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 15:48:
[...]
Wat is dan precies de drempel voor "pagegaaimodden"? Ik ben zelf ook altijd een snelle lezer en geef dus vaak ook snel mijn score als ik het verhaal heb gelezen. Krijg ik binnenkort nu ook een degradatie in de mod-rank omdat ik sneller lees dan een doorsnede moderator of is hier ook rekening mee gehouden?
Nee, dan ben je geen papegaai. Een papegaai ben je als je de score stemt waar de reactie op dat moment op staat, juist omdat de reactie op die score staat. Oftewel niet zelf nadenken, maar je laten leiden door de huidige score.Barleone schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 16:41:
Mod dilemma: als een reactie 20+ moderaties 0 heeft ontvangen, en ik vind dat het een +1 of -1 is, durf ik niet meer te modden.
Mod papegaai: als ik een reactie als eerste (of één van de eerste 5 ofzo) modereer, en er komen daarna nog 30 tweakers langs die op hetzelfde niveau klikken, ben ik dan een papegaai? Dacht het niet. Terechte vraag van Snowmiss hierboven: houdt de modbot hier rekening mee?
Van de week zat ik op de 403K, nu op de 423K. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk nooit papegaaimodde (althans, niet opzettelijk), heeft dat dan zoveel impact?
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 13-06-2009 16:51 ]
AMD Nieuwsdiscussie
oa. het +3 niveau was nodig, niet dat dat nu zoveel gebruikt gaat worden, maar hopelijk komt +2 nu meer aan de beurt. Het maximale modden is niet iets wat mensen snel doen, +3 en +4 afschaffen was een van de slechtste keuzes tijdens de vorige verandering van het mod-systeem. Enige dat mij opval is dat veel mensen nog op de oude manier modden, en bijna alles nog steeds op 0 staat, maar dat zal vanzelf wel veranderen neem ik aan.
Verder is mij mod status gereset naar beginneling (?) het lijkt er op dat dat bij iedereen gebeurt is, dus op zich niet erg, we zijn nu weer allemaal gelijk
Mijn enige overige suggestie zou nu zijn: Overweeg een mediaan berekening om de uiteindelijke score te berekenen, dat is nu nog meer nodig dan met het -1/+2 systeem omdat +3 het gemiddelde nog harder omhoog trekt bij een mis-mod. Tegelijkertijd zullen zullen juiste +3 stemmen (of -1) met de mediaan ook sneller hun doel bereiken.
Volgens mij moet daar de 0 even in een 1 veranderd worden.Productreviews
Reacties die de schrijver van de review een spreekwoordelijk schouderklopje geven, zijn niet uit den boze, zelfs zonder onderbouwing, behoren met een neutrale score van 0 beoordeeld te worden. Een verschil hierbij is echter dat negatieve reacties wel van enige onderbouwing voorzien dienen te worden.
/me Wiethoofd is een ruime 2k kwijtgeraakt, maar even 2 4-sterren reviews typen moet dat wel weer rechttrekken
De typo die Megaflix meldde was mij ook opgevallen, niet zo snel zijn jij
Femme staat inmiddels bij de BBQ mag ik hopen voor hem
[ Voor 15% gewijzigd door Barleone op 13-06-2009 19:50 ]
Het licht er natuurlijk hoe offtopic iets is. Als het echt off-topic is lijkt mij inderdaad de -1 nog steeds geschikt. Het is natuurlijk maar een korte omschrijving wat bij welk punt en heel erg sterke richtlijnen zijn het niet.Bor de Wollef schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:33:
Wat ik zelf vreemd vind is dat offtopic / irrelevante posts nu geen penalty meer met zich mee brengen in de vorm van een negatieve waardering maar dat deze nu op 0 blijven staan. In mijn ogen zijn offtopic posts nog steeds ongewenst en daarom -1.
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Trinsec schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:50:
Ik zit stilletjes te hopen dat dit ook voor de commentaren op Tweakblogs gaat gelden. Kansloze commentaren zijn zoveel meer irritant dan kansloze blogposts.
Tweakblogs staan los van de content van Tweakers.net en de bloghouder is zelf verantwoordelijk voor de reacties die hij/zij laat staan, Tweakers.net grijpt alleen in bij (grove) schending van het tweakers.net beleid als de bloghouder hier niets aan doet
Wiethoofd schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 21:53:
[...]
offtopic:
Tweakblogs staan los van de content van Tweakers.net en de bloghouder is zelf verantwoordelijk voor de reacties die hij/zij laat staan, Tweakers.net grijpt alleen in bij (grove) schending van het tweakers.net beleid als de bloghouder hier niets aan doet
Kan zijn, maar feit is wel dat een hele hoop bezoekers uit Tweakers.net komen, en dat er een goede kans is op een aardige view count (1000+, dat is veel voor een amateurblog!). En op een of andere manier schijnen ze het persoonlijk op te vatten dat ze kansloze blogs zitten te lezen, zodat ze dus kansloze replies geven. Of dat ze blogs lezen wat hen helemaal niet interesseert, en dan ook nog steeds kansloze replies geven. Het is alsof de blogs alleen maar door een elite geschreven mag worden, en dat komt Tweakblogs niet ten goede denk ik. Anders hadden ze de blogs wel alleen voor abonnees opengehouden.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Misschien eens een blog schrijven over modereren op blogs, zijn we daar tenminste ontopic bezig
[ Voor 22% gewijzigd door dcm360 op 13-06-2009 22:24 ]
Trinsec schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:19:
offtopic:
Anders hadden ze de blogs wel alleen voor abonnees opengehouden.
Even een kijkje in Tweakblogs onderverdelen naar onderwerp. moet veel ophelderen
van +250 naar -200 naar -20 naar +350 (beschikbare karma)
[ Voor 11% gewijzigd door mellowpimp op 13-06-2009 23:09 ]
Ja, je zou eventueel het klachtenloket kunnen uitsluiten of alleen de posts in het mismodtopic mee kunnen tellen. Hoewel ook klagers natuurlijk wel actief meedenken in enkele gevallen.dcm360 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:20:
@jorrit: Waardoor dus ook degenen die hier het hardst tegen het modsysteem aanschoppen zwaardere weging krijgen(niet dat ik het geen goed idee vind hoor, maar je moet je ook bedenken wat de nadelen kunnen zijn
)
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad een offtopic onderwerp maar ik kan melden dat ik zowiezo al een feature request heb ingediend om de vele kansloze non-tech blogs te kunnen hiden. Zie Tweakblogs onderverdelen naar onderwerp. zoals Wiethoofd ook aangeeft. Laten we het hier over het modden zelf houden.Trinsec schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:19:
[...]
offtopic:
Kan zijn, maar feit is wel dat een hele hoop bezoekers uit Tweakers.net komen, en dat er een goede kans is op een aardige view count (1000+, dat is veel voor een amateurblog!). En op een of andere manier schijnen ze het persoonlijk op te vatten dat ze kansloze blogs zitten te lezen, zodat ze dus kansloze replies geven. Of dat ze blogs lezen wat hen helemaal niet interesseert, en dan ook nog steeds kansloze replies geven. Het is alsof de blogs alleen maar door een elite geschreven mag worden, en dat komt Tweakblogs niet ten goede denk ik. Anders hadden ze de blogs wel alleen voor abonnees opengehouden.
Nu ik wat meer posts bekijk merk ik dat een 0 voor offtopic wat mij betreft een te hoge score is. Offtopic is in mijn ogen ongewenst en dus gelijk aan -1. Met de beoordeling die er nu is doorgevoerd staat er geen enkele sanctie op oninteressant offtopic geblaat en krijgt een ontopic maar verder matige post een beloning van 1 punt
[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 14-06-2009 00:34 ]
Er worden regelmatig off-topic discussies gevoerd die op zich wel interessant zijn voor de mensen die in de betreffende afdwaling zijn geïnteresseerd. Niemand schiet er wat mee op als dat soort berichten worden afgestrafd met een -1. Het is niet te voorkomen dat discussies afdwalen en het is ook niet per definitie ongewenst. Nu krijgen deze off-topics gewoon geen (of een minimale) beloning.Bor de Wollef schreef op zondag 14 juni 2009 @ 00:31:
[...]
Nu ik wat meer posts bekijk merk ik dat een 0 voor offtopic wat mij betreft een te hoge score is. Offtopic is in mijn ogen ongewenst en dus gelijk aan -1. Met de beoordeling die er nu is doorgevoerd staat er geen enkele sanctie op oninteressant offtopic geblaat en krijgt een ontopic maar verder matige post een beloning van 1 punt
Verder is het 0-niveau ook bedoeld voor irrelevante reacties. Als een reactie niets heeft toe te voegen kan hij een 0 waard zijn. Dit is één van de overwegingen waar de moderators over mogen stoeien en waar bij bepaalde posts veel onenigheid over kan bestaan. Dat is prima, daar modereren we voor.
'0 neutraal' klinkt veel positiever dan het nu is. Daarom vind ik dat er meer reacties onder -1 moeten worden geschaard.
Neem bijvoorbeeld eens vluchtig de recente W7/IE8 berichten eens door. Continu dezelfde uitgekauwde welles/nietes EU/MS/moz/opera discussies.
Daar moet toch een beschrijving voor te maken zijn voor de modfaq, zodat mods weten hoe deze reacties gewaardeerd moeten worden?
Ik ben benieuwd hoe het nieuwe modsysteem zich zal evolueren. Ik ben er nog niet uit of het wel of geen vooruitgang is.
Er kan dus minder op -1 en tegelijkertijd kunnen al de eenvoudige ontopic posts positief gewaardeerd worden, iets wat eerst veel te weinig gebeurde.
De beschrijving is niet voor niets gewijzigd in 0 Off-topic / Irrelevant ipv 0 Neutraal.Barleone schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:08:
'oninteressant offtopic geblaat' vind ik een zeer verdedigbare aanduiding voor wat Bor aangeeft als zijnde 'ongewenst', dus -1.
'0 neutraal' klinkt veel positiever dan het nu is. Daarom vind ik dat er meer reacties onder -1 moeten worden geschaard.
Als je dat gezever niet wilt lezen moet je filteren op +1.Neem bijvoorbeeld eens vluchtig de recente W7/IE8 berichten eens door. Continu dezelfde uitgekauwde welles/nietes EU/MS/moz/opera discussies.Al dat oneindige gezever vind ik ongewenst, dus -1. Daar moet toch een beschrijving voor te maken zijn voor de modfaq, zodat mods weten hoe deze reacties gewaardeerd moeten worden?
(Alleen grafiekje is volgens mij nog een beetje van slag ... maar dat weet ik niet zeker, ik meende me een recente piek te herinneren die ik nu niet meer zie)
Edit: Grafiekje gefixt imo
[ Voor 71% gewijzigd door Ulysses op 14-06-2009 07:06 . Reden: update ]
Ligt het aan mij of zijn de Niveaufilters ook geupdate qua image?
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Zie dat de weging van ProMods nu ook is verhoogd van 4x naar 6x
Virussen? Scan ze hier!
Al met al: even wennen, maar voor mij is dit een prima update. Maar weer eens wat vaker gaan modereren
[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 14-06-2009 10:33 ]
Dat zou dus betekenen dat 'normale' moderators uiteindelijk een modstatus zouden kunnen bereiken welke ook een weging van 6 met zich meebrengt?De moderatorstatussen verschillen in de weging die er aan de beoordelingen wordt gegeven. Moderaties van een beginnende moderator worden enkelvoudig gewogen, die van de hoogste niveaus tellen voor zes.
Edit: Kan me ook voorstellen dat de mensen die over deze informatie beschikken dit liever niet naar buiten willen brengen.
Dus als ik geen antwoord krijg vind ik dat wel begrijpelijk
[ Voor 19% gewijzigd door pcgek op 14-06-2009 12:07 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Als ik het goed begrepen blijft Mod-performance ook off-limit. Dit om te voorkomen dat mensen zich kapot staren op hun afwijking en gaan papegaaimodden om hem zo dicht mogelijk bij 0 te krijgen.mellowpimp schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:23:
klopt het dat Moderatie performance nog off-limit is?
Virussen? Scan ze hier!
Ik doelde puur op het feit dat je uiteindelijk een status kunt behalen waarin je dezelfde weging hebt als een pro/powermod, zonder dat daar verder een naam aan verbonden word. Kan me best voorstellen dat dit de opzet is van het nieuwe systeem. Er komen ,buiten de moderators met titel om, immers ook steeds meer andere users met ervaring bij.
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 14-06-2009 11:02 ]
ok, dat is idd wel slimjappsta schreef op zondag 14 juni 2009 @ 10:40:
[...]
Als ik het goed begrepen blijft Mod-performance ook off-limit. Dit om te voorkomen dat mensen zich kapot staren op hun afwijking en gaan papegaaimodden om hem zo dicht mogelijk bij 0 te krijgen.
Verwijderd
Geheel mee eens; sterker nog, als je dan zo graag met meer onderscheid wil kunnen maken tussen de kwaliteit, kijk dan eens naar de +3; die wordt nu net zo gemeden als voorheen de +2. Je kan dus ook eerder concluderen dat een post meer meerwaarde heeft dan de andereFemme schreef op zondag 14 juni 2009 @ 02:55:
[...]
De beschrijving is niet voor niets gewijzigd in 0 Off-topic / Irrelevant ipv 0 Neutraal.
[...]
Als je dat gezever niet wilt lezen moet je filteren op +1.
Zie de volgende post: Petervanakelyen in 'nieuws: Microsoft Money wordt na bijna 18 jaar afgeschreven'
In mijn ogen is dit zo oninteressant voor andere GoTters dat deze post een -1 zou moeten verdienen. De post is echter 38x op 0 gemod. In mijn ogen zou een neutrale beoordeling voor dit soort oninteressante fipo achtige posts gewoon te hoog zijn of is het de bedoeling dat offtopic geneuzel (wat ook op de post volgt) nu ook gewoon op de frontpage "mag"?
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 14-06-2009 11:48 ]
De bedoeling van het nieuwe systeem is o.a. om een onderscheid te maken tussen "kwaadwillende posts", namelijk flames en trolls en relatief onschuldige posts zoals deze oninteressante post, of offtopic threads.Bor de Wollef schreef op zondag 14 juni 2009 @ 11:48:
Hoewel het mismod topic natuurlijk erg geschikt is voor het punt wat ik nu wil aandragen heb ik hem hier gepost omdat het een punt illustreert die ik hiervoor geplaatst heb.
Zie de volgende post: Petervanakelyen in 'nieuws: Microsoft Money wordt na bijna 18 jaar afgeschreven'
In mijn ogen is dit zo oninteressant voor andere GoTters dat deze post een -1 zou moeten verdienen. De post is echter 38x op 0 gemod. In mijn ogen zou een neutrale beoordeling voor dit soort oninteressante fipo achtige posts gewoon te hoog zijn of is het de bedoeling dat offtopic geneuzel (wat ook op de post volgt) nu ook gewoon op de frontpage "mag"?
Iemand die flamed of trolled, wil je toch zwaarder straffen dan iemand die in een offtopic thread post. (die wellicht zelfs interessant is)
0 is het afvoerputje voor alles wat totaal geen waarde heeft of offtopic is, maar tegelijkertijd niet kwaad bedoeld.