Ik denk dat de wildgroei (waarvan Rusman en Bubbles ook op hun Blog al iets overschreven) zich vanzelf wel oplost. Nu is het nieuw en maken er veel lui voor de lol ook een blog aan, over 1 - 2 maanden denk ik dat het kaf van het koren al gescheiden is, de eerste paar weken is het leuk en daarna doen de meeste er waarschijnlijk er al weer weinig mee óf krijgen weinig reacties waardoor ze er maar mee ophouden: dus de betere blogs (de mensen die er echt tijd en energie in hun posts stoppen) zullen weer meer inzicht komen na de eerste 1 - 2 maanden.
Dus voordat er allemaal ideeën worden gebracht, laten we eerst eens afwachten hoe het zich verder ontwikkeld. Ik denk dat er redelijk wat afhaken.
Beoordelen is m.i. een slecht idee: een weblog is i.t.t. een productreview, fp-reactie e.d. een persoonlijke uitlating die niet objectief bestaafd hoeft te worden. En uiteraard zou je op inhoud, vorm etc kunnen beoordelen - maar 'misses the point'. Een blog is je eigen uitlaathoekje: de een wil graag schrijven voor een breed publiek, terwijl de ander het puur ziet als een persoonlijke uitlaatklep. Dat kan en mag, want het is je eigen plek. Bovendien, loop je al snel het risico dan mensen dan weer gaan mismodden - ipv te beoordelen op die objectieve criteria, gaan ze gewoon 1 ster geven omdat hen de user niet aanstaat. Vervolgens krijg je dus weer mismod-topics etc.
Ik denk dat je op beperkte schaal wel met 'tags' en/of categorieeen idd zou kunnen werken: private life, gadgets, windows; maar dat een goeie selectie van categorieen nog best wel moeilijk is. Want 'ik heb een nieuwe computer!' moet dat dan onder 'private' of 'computers'.
Te veel weblogs doet het overzicht desalniettemin inderdaad kwijtraken. Ik denk echter dat we eerst eens een paar maanden moeten afwachten. Een andere optie zou kunnen zijn om zoals ik al eens geopperd had een icoon onder aan de users toe te voegen (net als je nu al een huisje voor je homepage hebt en een bloem voor msn) zodat je daar kunt zien of iemand een blog heeft (op GoT) en die kunt toevoegen aan je een nieuw eigen te maken overzichtje van 'favoriete blogs'.
Ik vind het daarentegen wel goed dat het nu beschikbaar is voor een breder publiek (let maar op: dan kan er straks ook reclame opgezet worden). Ik kan en ga zelf ook een blog bijhouden, maar ga die pas over 1-2 maanden beginnen aangezien die anders nu al direct ondergesneeuwd zou raken tussen de 100 andere nieuw blogs en posts.
Maar het zou erg fijn zijn als je op de tweakblogs.net site een favorieten lijstje zou kunnen maken, waarin de nieuwste updates van je favoriete blogs netjes bij elkaar staan (als extra kolom erbij uiteraard, want de nieuwe blogs moeten ook onder de aandacht blijven).
[
Voor 12% gewijzigd door
Verwijderd op 17-03-2009 14:59
]