zonoskar schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:51:
[...]
Je wist van te voren dat Apple een greep op de appstore had, dus waarom hierover klagen? Bovendien vind ik het mooi van Apple dat ze de ontwikkeltools gratis aanbieden. Pas als jij daarmee geld wilt verdienen moet je betalen. Mooi toch? Verder, wat heeft dit voor invloed op een gebruiker en gebruikservaring van de iPhone? Dat Google Voice geweerd wordt is idd laf van Apple, daarom is er nu een onderzoek in Amerika aan de gang. Verder worden (naar verluid) alleen apps met sex en nudity geweerd, iets wat mij een zorg zal zijn. Maar ik neem aan dat je alle 50.000 apps geprobeerd hebt, want hoe anders kun je bepalen dat de appstore te beperkend zou zijn. Of wou je alleen Google Voice echt hebben?
Nee het gaat om het principe. Ik wist niet van te voren dat het zo'n egocentrisch gefocuste handel zou zijn. Ik heb nooit iTunes gebruikt en had dus ook nooit die appstore gezien. Waarom zou je ontwikkeling zo erg willen beperken? Imagoschade? Wat een onzin, als iemand programma X wil maken, moet hij dat gewoon kunnen zonder dat die figuren daar met natte vinger werk dingen weigeren of later alsnog terugdraaien.
Het is te Amerikaans, en dat druipt er nogal vanaf. Je kunt bijvoorbeeld geen eens met iDeal iets kopen, wat toch wel een stuk prettiger geweest zou zijn.
Verder werd ik schijtziek van die mailtjes die verdacht veel op een factuur leken. Download je een paar gratis apps, krijg je meteen een mailtje met een "ontvangstbewijs". Uitzetten? Kan niet. Je moet vervolgens ook nog eens verplicht je NAW gegevens opgeven, waar is dat nou weer goed voor? Als je niets koopt, vind ik dat je ook gewoon je NAW gegevens privé kan houden.
iTunes is de makkelijkste manier van beheren die ik ken. Het vereist alleen een andere denkwijze. En zolang jij dat niet wenst op te brengen zal iTunes klote voor je zijn. Ook dit wist je bij aankoop van de iPhone.
Als je mijn post goed had gelezen, had ik niet gezegd dat iTunes slecht is. Het gaat gewoonweg om de - wederom - beperkende actie. Waarom kan je niet gewoon je muziek beheren via deze computer? Kan mij het een zorg wezen dat ID3 tags of albumart dan niet goed staat. iTunes werkt geen eens onder Linux..
[...]
GPRS uitzetten? Wil je niet meer bellen: Airplane mode. Wil je geen data ophalen? Waarom niet? In het buitenland is er de Roaming schakelaar zodat je automatisch in het buitenland geen data kunt ophalen. Klinkt alsof je je niet eens verdiept hebt in het apparaat en je hier alleen loopt te bashen.
Dat ding begon meteen data te zuipen zonder dat ik ook maar wat deed. Binnen no-time zat hij tegen de 500KB aan en was ik weer een paar euro (want ja die telco's draaien je een poot uit) armer.
Uitzetten? Nee dat kan niet. Oh ja kan wel soort van maar dan moet je jailbreaken en zeg dan maar dag met je handje tegen de garantie.
[...]
Heb jij last gehad van haarscheurtjes? Ik niet. Omdat je gehoord hebt dat er problemen zijn is het een slecht apparaat? Ik begrijp jouw redenatie niet. De accu mag wat langer meegaan, maar ook dat wist je toen je de telefoon kocht (hoop ik toch, het hele internet staat vol met klachten over de accu).
Nee ik had daar geen last van, maar ik vind het frappant dat je dit alleen hoort bij iPhones. Dit duid mijns inziens dan ook op slechte bouw- en/of materiaalkwaliteit.. Idem voor de accu, en dan nog het eens zodanig bouwen dat de eindgebruiker de accu niet kan vervangen..
[...]
Ach, over de prijs is al zoveel gezegd. Voor de meesten is het een non-issue.
Ja, ongetwijfeld maar die zijn wellicht iets teveel verblind door alles eromheen.
Kortom, alle punten waar je over klaagt waren al lang en breed bekend. Waarom je dan toch een iPhone gekocht hebt snap ik niet. Ik praat deze punten ook niet goed, het is alleen dat jouw post nogal zeikerig overkomt met allemaal erbij getrokken non-issues (iemand anders heeft issues, betalen voor code ontwikkeling) waar niemand last van heeft.
Zeikerig? Ik geef gewoon mijn mening en leg uit waarom ik die beslissing heb genomen. Of dat zeikerig is of niet is niet van belang.
Kijk, als je nou zei dat de camera crap was en een flitser mistte, had je nog gelijk ook. Of het feit dat de telefoon niet lekker in een bedrijfsomgeving werkt. Nu moet ik wifi uitzetten om mijn thuis-email op te halen en weer aanzetten om mijn werk-email op te halen. Lekker onhandig.
Crappy iPhone foto
Zo slecht vind ik die camera ook niet. Goed, het is geen 5MP zoals tegenwoordig eigenlijk
bijna standaard is, maar het viel me geheel niet tegen. Goed, nu we toch over wifi praten: Wifi aanzetten kost je tig kliks in het menu. Bij mijn andere telefoon heb ik in 2 kliks mijn wifi aan of uit.
Wat is dat nou weer voor opmerking? Jij kent me niet, je kent mijn werkwijze niet. Kort door de bocht... Ik ben gewoonweg een veeleisende gebruiker en deze telefoon kan dit op dit moment gewoon niet faciliteren.
Het blijft gewoon fout dat je een apparaat (illegaal?) zou moeten jailbreaken als je hem fatsoenlijk wilt kunnen customizen. Bij mijn WinMob device kan ik zelfs bestanden vanuit mijn Windows directory verbouwen mocht ik dat willen. Iets van; eigen verantwoording.
Nogmaals: Dit is mijn
mening en ja, voor alles kan je het wel weer goedpraten. Bottom line is dat dat voor mij gewoonweg te laat is en dat ik geen interesse meer heb in die belabberde troep.
WinMob is zeker ook niet alles, maar ze beperken de eindgebruikers gewoon niet met wat ze willen.
Enfin, ik vind het hiermee wel weer genoeg.