[iPhone] Wie heeft hem al vaarwel gezegd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.181 views

Anoniem: 314044

ik heb zelf nog de iPhone 2g, bevalt me uitstekend, wil geen 3G of 3GS want dan zit ik bij t-Mobile, en op de veluwe is dat netwerk nogal bagger, heb namelijk nog andere telefoon met T-Mobile.

broertje, zusje en moeders hebben wel 3G met T-Mobile, en zij hebben ook de hele tijd het gezeur van het netwerk, daarom dat ik mooi zo blijf wachten totdat hij kapot is, ik vind het nog steeds perfect.:-)

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
dfrenner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:30:
[...]
Qua PC hoef ik echt nooit een Apple, kost te veel geld en zakelijk heb je er niets aan.
Heb je wel is op een Mac gewerkt? Waarom zou het zakelijk niets zijn? Alles wat je doet qua zaken kun je op een Mac net zo goed. Office, mailen, calendar alles werkt gewoon?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41
[...]
De telefoon zelf, qua menu is inderdaad best goed werken, ik vind vooral het sms systeem geweldig, maar de belabberde batterijduur en het slechte bereik vind ik wel echt slecht. Wat ze wel graag wilde bereiken (zakelijk toestel) werkt op deze manier voor geen meter.

Ik knap nu vooral af op het bereik en als T-mobile het bereik niet sterker maakt binnenkort, zie ik denk ik geen andere optie dan het contract op te breken, helaas een andere telefoon uitzoeken dan... Maar dit is echt niet te doen.
Als je de mogelijkheid hebt en je stoort dermate dan moet je zeker bij T-Mobile erop aan sturen dat je je contract wilt laten ontbinden.
Men doet hier wat laconiek over de batterijduur, maar vergeet niet dat een batterij normaliter slechter wordt naar mate hij vaker opgeladen is en de telefoon moet wel 2 jaar mee, men verkoopt namelijk zoveel mogelijk 2 jarige abonnementen. In dat oogpunt is het van zowel apple als t-mobile belachelijk. Ze staan toch voor een product? Die zaken vind ik echt slecht...
Effectief hoef je maar 20 maanden uit te dienen. Bij T-Mobile mag je 4 maanden voor einde contractduur verlengen. Daarbij kan, als het echt niet meer te doen is ook nog via andere opties om vroegtijdig je contract open te breken. Lost and stolen procedure en misschien kan het zelfs via je eventuele telefoonverzekering waarbij dan de schade te verhaalt wordt op een nagenoeg onbruikbare iPhone en de "verplichte" 2 jarig contract.
Ik ben er zelf laconiek onder omdat ik een kantoorjob heb en zodoende altijd wel de mogelijkheid heb om tussendoor even bij te laden. Mij stoort het dus totaal niet omdat ik altijd wel een lader in me tas heb of een collega heeft er wel één bij zich.
Trouwens, ook andere smartphones hebben last van korte batterijduur. Dit heeft puur te maken met 3G verbinding en een groot scherm. De G1 om er maar één op te noemen heeft hier ook last van.
Qua PC hoef ik echt nooit een Apple, kost te veel geld en zakelijk heb je er niets aan. Maar de Iphone vond ik wel leuk werken. Maar als er dan totaal niet mee te werken is door het bereik, of na een jaar niet meer door de slechte staat van de batterij, dan is het een domper.
Wat dat betreft snap ik het commentaar heel goed. En dat vind ik echt jammer. Ik heb nu niet voor niets gekozen voor de Iphone. Ik vind het echt jammer als die nu noodgedwongen weg moet, omdat ik niet eens kan bellen, waar ik dat voorheen met Nokia, Samsung en HTC wel kon!
Ik vraag me af of je iPhone wel in orde is, heb je toevallig een kennis/ vriend in de buurt met een iPhone. Dan kun je testen of deze dezelfde resultaten behaald. Ik ga nu twijfelen omdat ik weet dat het bereik van een iPhone minder is, maar niet extreem zoals jij nu doet voorkomen. Tussen mijn werktelefoon (N 6130c) en iPhone zit zeker verschil in bereik maar niet extreem.

Het is een hele andere discussie maar naar verhouding vind ik een Mac niet duur. De service(ooit een apple center binnen gewandeld?), bouwkwaliteit, bijgeleverde software(iLife b.v.) en OSX zelf maken voor mij veel goeds om wat meer uit te geven dan een gelijkwaardige Acer of Dell.

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Stouten schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:01:
[...]

Heb je wel is op een Mac gewerkt? Waarom zou het zakelijk niets zijn? Alles wat je doet qua zaken kun je op een Mac net zo goed. Office, mailen, calendar alles werkt gewoon?
Jammergenoeg meer ervaring met mac gehad, dan ik zou willen. Te veel problemen met die troep bijvoorbeeld met migraties/policies. Laatst nog hier met een mail migratie. Alles werkt, behalve alle mac's hier.

Laat ik het zo zeggen:
Een Mac koop je voor OSX, met OSX vind ik dat je niet "normaal" zakelijk kunt werken.

Ga je er windows op gooien, dan had je net zo goed een PC kunnen kopen, dan had je voor hetzelfde geld een veel betere configuratie in je pc zitten...

Dus, nee nooit een mac voor mij. OSX werkt niet lekker met windows servers... En buiten OSX, ga ik liever voor prestaties dan voor uiterlijk... Dus nee, ik zie geen voordeel in een mac pc of laptop.

Youtube: DashcamNL

• BlakHawk
Miki schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 15:08:
[...]

Als je de mogelijkheid hebt en je stoort dermate dan moet je zeker bij T-Mobile erop aan sturen dat je je contract wilt laten ontbinden.
Liever niet, liever dat ze het bereik verbeteren!
Maar als ik thuis geen bereik heb, dan is dat inderdaad erg storend, zou jij dat niet vinden dan?
Ik vraag me af of je iPhone wel in orde is, heb je toevallig een kennis/ vriend in de buurt met een iPhone. Dan kun je testen of deze dezelfde resultaten behaald. Ik ga nu twijfelen omdat ik weet dat het bereik van een iPhone minder is, maar niet extreem zoals jij nu doet voorkomen. Tussen mijn werktelefoon (N 6130c) en iPhone zit zeker verschil in bereik maar niet extreem.
Qua bereik is het gelijkwaardig, alleen zijn accu gaat nu na ongeveer een jaar gewoon anderhalve dag mee (de oude 3G). Dat vind ik wel acceptabel!
Maar ik houd mijn hart vast voor de 3GS die ik nu heb...
Het is een hele andere discussie maar naar verhouding vind ik een Mac niet duur. De service(ooit een apple center binnen gewandeld?), bouwkwaliteit, bijgeleverde software(iLife b.v.) en OSX zelf maken voor mij veel goeds om wat meer uit te geven dan een gelijkwaardige Acer of Dell.
Ik ben niet bekend met de service van Apple nee, maar de service van Dell is anders ook helemaal niet slecht. Ik geef aan dat mijn harde schijf tikt en dat ik bang ben dat ik alles kwijt ben, prima meneer, morgen staat er een koerier voor uw deur met een nieuwe harde schijf en een week later weer een om de oude op te halen...
Bouwkwaliteit is ook zeer goed te noemen, ik ben er al eens met mijn 85 kilo op gaan staan, werkt nog prima...
OSX vind ik dus niet veel toegevoegde waarde persoonlijk. Eigenlijk kan ik er een stuk minder mee dan met Windows.

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 12:16
[...]

Qua PC hoef ik echt nooit een Apple, kost te veel geld en zakelijk heb je er niets aan.

[,,,]
Er zijn bedrijven zat die met een Mac werken. De redenen zijn bijvoorbeeld de kosten van de licenties.
In mijn vriendenkring zie ik dat steeds meer mensen juist gaan overstappen op een Mac omdat die computers er zo strak uitzien en omdat in geval van nood je ook nog eens MS kan installeren. (en dat waren verstokte computerbouwers)
Verder schijnt het wel erg gebruiksvriendelijk te zijn. En misschien nog belangrijker, op een gegeven moment heb je geen zin meer om zo'n bak in elkaar te zetten en vind je zo'n lompe kast ineens erg lelijk ;)

Ik haat dat, ouder worden...

edit: deze reactie van dfrenner heb ik overheen gelezen denk ik. Het maakt mijn reactie overbodig

[ Voor 11% gewijzigd door omitz op 13-08-2009 16:46 . Reden: beter lezen.... ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:06
omitz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:33:
[...]

Jammer, want dit slaat nergens op! Er zijn bedrijven zat die met een Mac werken. De redenen zijn bijvoorbeeld de kosten van de licenties.
In mijn vriendenkring zie ik dat steeds meer mensen juist gaan overstappen op een Mac omdat die computers er zo strak uitzien en omdat in geval van nood je ook nog eens MS kan installeren. (en dat waren verstokte computerbouwers)
Verder schijnt het wel erg gebruiksvriendelijk te zijn. En misschien nog belangrijker, op een gegeven moment heb je geen zin meer om zo'n bak in elkaar te zetten en vind je zo'n lompe kast ineens erg lelijk ;)

Ik werk bij een bedrijf dat een en al Mac is, terwijl de medewerkers toch de keuze voorgelegd krijgen.

Ik ben er supertevreden over om op een Mac te werken, doordat het systeem toch veel op een Unix variant lijkt kan ik lokaal ontwikkelen (PHP) terwijl de ontwikkelomgeving toch vrij dicht bij de productieomgeving zit qua software.

Het valt me trouwens wel op dat er vooral over iTunes veel discussie is, en ik begrijp dat ook heel goed. Ik heb lange tijd prive een Windows machine gehad, en dan gebruikte ik altijd Winamp voor afspelen en Tag&Rename voor album art en tags. Die combinatie was ik altijd ontzettend tevreden over, en ik heb ook echt gezocht naar alternatieven voor deze programma's toen ik prive naar een Mac ben overgestapt.

Nooit een fatsoenlijk alternatief kunnen vinden, dus iTunes gaan gebruiken. Nu ik het inmiddels al een jaar gebruik vind ik het wel prima, ik heb wat minder controle over hoe MP3's in mappen worden geplaatst en de filenames zijn ook niet meer zo pietje precies als wat ik er zelf altijd van maakte maar aan de andere kant is iTunes wel lekker snel en makkelijk. Ik denk dat wanneer ik nog steeds Windows had gebruikt met Winamp + Tag&Rename ik mijn iPhone een stuk minder handig had gevonden dan nu, en daarmee bedoel ik niet dat een iPhone wonderbaarlijk beter werkt wanneer je een Mac computer hebt maar daarmee bedoel ik dat doordat ik werd 'gedwongen' om iTunes te gaan gebruiken toen ik een Mac kocht ik die overstap niet meer hoefde te maken toen ik een iPhone kocht.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47

Exirion

Gadgetfetisjist

XyritZz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:47:
Nooit een fatsoenlijk alternatief kunnen vinden, dus iTunes gaan gebruiken. Nu ik het inmiddels al een jaar gebruik vind ik het wel prima
iTunes is een ramp. Het werkt opzich niet onaardig, maar elke keer bij een nieuwe versie moet het kreng m'n library weer gaan converteren en elke keer maakt ie er een troep van (kan tientallen mp3's van nummers ineens niet meer vinden). Kan ik de hele meuk opnieuw gaan scannen en al m'n ratings opnieuw invoeren :{ Ik heb heel lang nog versie 6 gebruikt omdat ie veel sneller dan de volgende versies is, maar met een Apple TV en iPod Touch wordt je gewoon gedwongen naar een hogere iTunes versie te gaan. Ik vind die keiharde koppeling tussen je apparaten en iTunes als muziekbeheerprogramma, een ramp.

[ Voor 3% gewijzigd door Exirion op 13-08-2009 16:55 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
omitz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:33:
[...]

Er zijn bedrijven zat die met een Mac werken. De redenen zijn bijvoorbeeld de kosten van de licenties.

edit: deze reactie van dfrenner heb ik overheen gelezen denk ik. Het maakt mijn reactie overbodig
Ja het ziet er leuk uit, al is dat een mening...
Ja er zijn bedrijven die met mac werken, maar het maakt je omgeving niet beheersbaar.

Ja dan kan je er Windows op zetten, maar dan heb je het hele voordeel van een mac niet (OSX) meer.
Dan heb je dus wel een zwaar overpriced systeem, door de configuratie. Maar ik vind OSX niets voor bedrijven. Het is leuk voor thuis en kleine bedrijfjes die niet veel met IT doen, maar verder echt niet.
Mijn mening dan he, maar ik wil de omgeving van een bedrijf wel eens zien, dat met veel mac's werkt. Gewoon uit nieuwsgierigheid en kijken in hoeverre je werkplekken nog goed centraal kunt beheren. Want dat is gewoon een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deviruchi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 19:21
dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:23:
[...]

Ja er zijn bedrijven die met mac werken, maar het maakt je omgeving niet beheersbaar.

Ja dan kan je er Windows op zetten, maar dan heb je het hele voordeel van een mac niet (OSX) meer.
Dan heb je dus wel een zwaar overpriced systeem, door de configuratie. Maar ik vind OSX niets voor bedrijven. Het is leuk voor thuis en kleine bedrijfjes die niet veel met IT doen, maar verder echt niet.
Mijn mening dan he, maar ik wil de omgeving van een bedrijf wel eens zien, dat met veel mac's werkt. Gewoon uit nieuwsgierigheid en kijken in hoeverre je werkplekken nog goed centraal kunt beheren. Want dat is gewoon een stuk minder.
Die problemen ontstaan alleen wanneer je netwerk is gebaseerd op Windows. Als je bedrijf volledig Mac is, dus ook de servers, dan is dit alles prima beheersbaar en uiteindelijk zelfs goedkoper dan een Windows omgeving. Ook is Mac OS erg fijn om op te werken, en werkt het ook goed in een bedrijfsomgeving. Toch ligt het erg aan de tak van sport, als je voor Windows programma's schrijft ga je natuurlijk niet naar Mac toe, maar dat lijkt me logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:05
dfrenner schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:23:
[...]

MacOSX heeft ook een server editie.

Netwerk-installs, gedistribueerde updates, mail servers, statistieken, Active Directory en veel meer. Een heel rataplan zit daar ook gewoon in.

Zie o.a: http://www.apple.com/nl/server/macosx/features/
Niet te vergeten zit er een unix core in, dus ik denk dat het als server zeker wel mijn mannetje staat: http://www.apple.com/nl/server/macosx/technology/unix.html

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 14-08-2009 10:49 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Laatst online: 20-06 13:08
Even on topic ...

Als je de iPhone vaarwel hebt gezegd (om welke reden dan ook), welke toestel heb daarvoor in de plaats in gebruik genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 12:53
vtpeters schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:42:
Even on topic ...

Als je de iPhone vaarwel hebt gezegd (om welke reden dan ook), welke toestel heb daarvoor in de plaats in gebruik genomen?
Samsung i8910 HD en ik heb spijt, veeeeel spijt :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik ben terug naar m'n SE W580i icm m'n iPod Touch 8)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

XyritZz schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 16:47:
[...]

Het valt me trouwens wel op dat er vooral over iTunes veel discussie is, en ik begrijp dat ook heel goed. Ik heb lange tijd prive een Windows machine gehad, en dan gebruikte ik altijd Winamp voor afspelen en Tag&Rename voor album art en tags. Die combinatie was ik altijd ontzettend tevreden over, en ik heb ook echt gezocht naar alternatieven voor deze programma's toen ik prive naar een Mac ben overgestapt.

Nooit een fatsoenlijk alternatief kunnen vinden, dus iTunes gaan gebruiken.

[...]
Hmmm... Ik gebruik al een tijdje Vox en die komt toch aardig in de buurt van een Winamp ervaring. Wat ik persoonlijk niet echt geweldig vind is dat iTunes bij het dubbelklikken van een geluidsbestand die file eerst importeert en dupliceert op mijn harddisk voordat hij besluit af te spelen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:05
Dat is een instelling in iTunes. Dat kan je zelf wijzigen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, da's een instelling. Die houdt in dat iTunes zich ontfermt over waar de muziek opgeslagen wordt (namelijk in iTunes' library folder), en dat jij je er geen zorgen om hoeft te maken. Als je 'm uit ze moet je je er wel zorgen om maken en dan neemt iTunes alleen een referentie op naar waar je muziek staat. iTunes gaat heel erg uit van het muziekbeheer met een library idee en is niet echt geschikt om willekeurige losse files mee af te spelen. Daar is Quicktime player voor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
offtopic reageren op iTunes:
Je moet het programma zijn werk laten doen. En dat klinkt als windows gebruiker heel onlogisch. Moest je vroeger met windows 2 partities maken met op de ene je pagefile, je temp-files etc... iTunes kan alles zelf en dan werkt het al!
Je moet dus iTunes alles ook zelf laten doen. Ik heb daar als verstokt winamp gebruiker nooit aan willen geloven tot afgelopen vakantie... Want daar was mijn iPhone... Voorheen had ik de instellingen binnen iTunes uitstaan zodat ik zelf de mapindeling van mijn muziek bepaalde met het gevolg dat ik nog steeds met winamp werkte.
Nu heb ik alles door iTunes laten regelen. Toegegeven, het was even wennen, maar iTunes is echt gebruikersvriendelijker -hoe tegenstrijdig dat ook klink- ==> je moet leren los te laten.
Het enige nadeel van iTunes vind ik dat het niet met cue-files overweg kan zoals winamp dat wel kan. Nou ja, daar heb ik een wat omslachtige oplossing voor gevonden die in iedergeval werkt.

Maar na bijna een maand weet ik zeker dat ik de iPhone niet vaarwel ga zeggen.
Sync met agenda / contacten via google (ala MobileMe maar dan gratis)
Bestanden meenemen via AirSharing (en straks DropBox)
Overal internet, zoals thuis (ik ben waarschijnlijk de enige iPhone gebruiker die wél tevreden is met het t-mobile netwerk)
Geweldige apps
En een batterijduur van bijna 1,5 dag... ok, das echt klote maar dat boeit me niet zo, daar is een autolader of een docking station voor. En mocht de accu stuk zijn over een jaar, dan komt er maar een nieuwe, gadgets zijn meestal duur, deze helaas ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:29

MsG

Forumzwerver

Ach het is onzin dat iTunes alles goed doet en dat je bij Windows alles zelf maar moet regelen. Het programma drukt gewoon zijn ding er doorheen. Is het niet aan een programma om de gebruiker te bedienen ipv andersom? Dat je buiten het programma om niks kan met het apparaat is gewoon jammer. Ik heb btw een txt bestandje op de PC met belangrijke wifi-codes. Hoe zet ik dat in de vrede op mijn iPhone? Jailbreaken even niet meegenomen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:40

DexterDee

I doubt, therefore I might be

MsG schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:59:
Ach het is onzin dat iTunes alles goed doet en dat je bij Windows alles zelf maar moet regelen. Het programma drukt gewoon zijn ding er doorheen. Is het niet aan een programma om de gebruiker te bedienen ipv andersom? Dat je buiten het programma om niks kan met het apparaat is gewoon jammer. Ik heb btw een txt bestandje op de PC met belangrijke wifi-codes. Hoe zet ik dat in de vrede op mijn iPhone? Jailbreaken even niet meegenomen.
http://code.google.com/p/iphonebrowser/

Graag gedaan :)

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132042

Jow,

Lekker is dat,
2 weken uit garantie en de batterij is stuk.

iPhone houdt het geen half uur meer uit :(

Iemand een idee wat mij dat gaat kosten?

Groeten,
Xyus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
http://www.apple.com/support/iphone/service/battery/ 85 dollar :X

Geldt dan wel voor de US, maar voor NL zal het wel niet veel goedkoper zijn. Al staat me wel iets bij dat er een regelgeving was dat Apple het tegen kostprijs moet vervangen, omdat ze er zelf voor kiezen dat de gebruiker de batterij niet kan vervangen. Maar geen idee of dat slechts een voorstel was of iets wat daadwerkelijk geldt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 193933

Was het tweede jaar niet garantie via T-Mobile ?

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MsG schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 21:59:
Ach het is onzin dat iTunes alles goed doet en dat je bij Windows alles zelf maar moet regelen. Het programma drukt gewoon zijn ding er doorheen. Is het niet aan een programma om de gebruiker te bedienen ipv andersom?
Doet het toch? Het neemt het beheer van je muziekbestanden uit handen. Da's namelijk niet iets waar je je mee bezig hoeft te houden. Je wilt tenslotte niet met files zitten kutten, je wilt muziek luisteren. Nou, dat regelt iTunes voor je. En mocht je toch nog 's bij de bestanden moeten om welke reden dan ook, dan heeft 'ie een niet eens compleet onlogisch filesystemidee zodat je ze nog steeds makkelijk kunt vinden. (Of je drukt op de knop daartoe, maar ok).
Dat je buiten het programma om niks kan met het apparaat is gewoon jammer. Ik heb btw een txt bestandje op de PC met belangrijke wifi-codes. Hoe zet ik dat in de vrede op mijn iPhone? Jailbreaken even niet meegenomen.
Dunno hoe je 't in windows doet, maar ik zou de inhoud in een Note pasten en die wordt gesynct.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan het ook bij Windows gewoon in je Outlook Notes zetten en die syncen.
Of, low tech, stuur de inhoud van de txt als mailtje naar jezelf en copy/paste dat.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dan moet je dus outlook hebben of een lame workaround maken met mailen. Typisch omdat je dus niet fysiek bij bestanden kan op de iphone aan een PC. En bij iemand anders het ding inpluggen en de file terug kopieren gaat dan ook niet werken.

Bij iTunes kut je net zo hard met files als dat je in Windows Media Player doet, op je Windows Mobile device :) dus zie het verschil niet echt, behalve dat je bij iTunes eerst alles synchroniseerd. Maar gelukkig is dat op te lossen met een instelling. Echter vind ik dat Apple ook de power user wel wat meer tevreden mag stellen ipv alleen Pietje Trendy. Waarom kan ik het ding niet als USB stick gebruiken? Waarom niet fysiek bij bestanden? Waarom geen normale bluetooth?
Bedankt :) maar dat komt echt niet van Apple, en daar ging het me om. Apple heeft gewoon lak aan zulke dingen werkbaar maken omdat de consumenten toch wel achter Apple aan lopen. Windows Mobile wordt veelvuldig afgekraakt, maar ik kan daar tenminste normaal een txt kopieren oid.

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 20-08-2009 03:14 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Anoniem: 34095

[b][message=32438400,noline] Apple heeft gewoon lak aan zulke dingen werkbaar maken omdat de consumenten toch wel achter Apple aan lopen.
omdat apple niet wil dat jij MP3's gaat lopen rondkopieren en deze lekker koopt in de itunes store, ook de reden dat je niet via bt bestanden kan uitwisselen.

Die iphone browser doet het daarom ook niet meer sinds 3.0.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 20-08-2009 06:57 ]

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33
Anoniem: 132042 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 23:21:
Jow,

Lekker is dat,
2 weken uit garantie en de batterij is stuk.

iPhone houdt het geen half uur meer uit :(

Iemand een idee wat mij dat gaat kosten?

Groeten,
Xyus
Volgens mij heb je nog steeds recht op garantie als over het algemeen genomen mag worden dat een batterij langer mee gaat. Dit klinkt namelijk als een productiefout.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:08
vtpeters schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:42:
Even on topic ...

Goede vraag, ook iets voor in de OP, ik ben overgestapt naar een Nokia E71 en hij bevalt me prima, nog geen minuut spijt gehad. Tevens heb ik mijn iPod Classic weer in gebruik genomen.

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 20-08-2009 08:51 ]

discogs

• ZFLaSH
  • Laatst online: 03-07 16:30
Ook ik heb de Iphone 3Gs de deur uit gegaan. Het was mijn eerste Apple produkt sinds de Apple II en wilde eens kijken of de hype van de Iphone gegrond was.

Mijn conclusie was in het nadeel van de Iphone.

De Iphone heb ik 3 maanden geprobeerd (Meegenomen uit de USA). De batterijduur kon ik nog mee leven maar het ding wat mij tegen de borst stootte was Itunes, de prijs van Tomtom en de Apple store.

Wat ik echt geweldig vond van de Iphone was de interface. Zo'n intuïtief systeem heb ik nog nooit op een telefoon gezien (al komt mijn huidige custom HTC Pro aardig in de buurt), zo geweldig als de Iphone is het nog niet.

De hoofdreden waarom ik de Iphone niet heb gehouden. TomTom en Itunes.

Anoniem: 34095

ZFLaSH schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:00:
maar het ding wat mij tegen de borst stootte was Itunes, de prijs van Tomtom en de Apple store.
lol, dus op je HTC is TT goedkoper ? of is het omdat je lekker kan leechen ?

• ZFLaSH
Anoniem: 34095 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:05:
[...]

lol, dus op je HTC is TT goedkoper ? of is het omdat je lekker kan leechen ?
Nee, ik kreeg hem gratis bij de HTC. Zat bij de bundle. Ook heerlijk die insinuatie en ondertoon in je bericht. Chapeau.

[ Voor 11% gewijzigd door ZFLaSH op 20-08-2009 10:34 . Reden: Iphone fanboy add-on ]

• omitz
MsG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 03:12:
Dan moet je dus outlook hebben of een lame workaround maken met mailen. Typisch omdat je dus niet fysiek bij bestanden kan op de iphone aan een PC. En bij iemand anders het ding inpluggen en de file terug kopieren gaat dan ook niet werken.

[...]

Bedankt :) maar dat komt echt niet van Apple, en daar ging het me om. Apple heeft gewoon lak aan zulke dingen werkbaar maken omdat de consumenten toch wel achter Apple aan lopen. Windows Mobile wordt veelvuldig afgekraakt, maar ik kan daar tenminste normaal een txt kopieren oid.
Kijk eens naar Airsharing het is misschien wel wat jij bedoelt. Het is een programma die je via iTunes moet binnenhalen. Was bij introductie gratis en gaat nu naar je iPhone voor € 3,99
Lees de reviews maar door om te zien of dat is wat je bedoelt.

Ik heb het programma en ik kan er documenten mee op mijn iPhone opslaan vanaf mijn pc.
Als je verbinding met een (thuis)netwerk hebt, kun je je iPhone benaderen via de computer en de bestanden eraf halen. 't Klinkt allemaal heel handig, maar ik maar er zelden tot nooit gebruik van. Meestal mail ik een pdf of een document en lees ik het vandaar uit.
Ben benieuwd of dit is wat je bedoelt (en jammer dat je ervoor moet betalen zodat de drempel tot aanschaf ineens een stuk hoger ligt... maw jammer dat je producten niet een dag mag uitproberen... )

• MsG

MsG

Forumzwerver

Anoniem: 34095 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 06:54:
[...]

omdat apple niet wil dat jij MP3's gaat lopen rondkopieren en deze lekker koopt in de itunes store, ook de reden dat je niet via bt bestanden kan uitwisselen.

Die iphone browser doet het daarom ook niet meer sinds 3.0.
Dat snap ik, maar beperk het dan tot jpg oid. Juist foto's willen mensen wel naar elkaar transferen.
omitz schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:11:
[...]

Kijk eens naar Airsharing het is misschien wel wat jij bedoelt. Het is een programma die je via iTunes moet binnenhalen. Was bij introductie gratis en gaat nu naar je iPhone voor € 3,99
Lees de reviews maar door om te zien of dat is wat je bedoelt.

Ik heb het programma en ik kan er documenten mee op mijn iPhone opslaan vanaf mijn pc.
Als je verbinding met een (thuis)netwerk hebt, kun je je iPhone benaderen via de computer en de bestanden eraf halen. 't Klinkt allemaal heel handig, maar ik maar er zelden tot nooit gebruik van. Meestal mail ik een pdf of een document en lees ik het vandaar uit.
Ben benieuwd of dit is wat je bedoelt (en jammer dat je ervoor moet betalen zodat de drempel tot aanschaf ineens een stuk hoger ligt... maw jammer dat je producten niet een dag mag uitproberen... )
Klopt hier kan het ook mee. Echter ging het me meer om hoe Steve Jobs default het heeft bedoelt, maar blijkbaar is het nooit de bedoeling geweest om makkelijk txt files of andere files dan muziek films en ipa's te storen op de iphone. Een gemiste kans imo. En betalen gaat voor mij niet op hoor :), ik gebruik een andere manier. Zeker bij programma's als TomTom die qua GPS hier toch echt slecht blijken te lopen wil ik echt niet het risico lopen om 100 eu voor jan lul uit te geven.

• joint_me
  • Laatst online: 25-06 09:59
ZFLaSH schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 09:00:
Ook ik heb de Iphone 3Gs de deur uit gegaan. Het was mijn eerste Apple produkt sinds de Apple II en wilde eens kijken of de hype van de Iphone gegrond was.

Mijn conclusie was in het nadeel van de Iphone.

De Iphone heb ik 3 maanden geprobeerd (Meegenomen uit de USA). De batterijduur kon ik nog mee leven maar het ding wat mij tegen de borst stootte was Itunes, de prijs van Tomtom en de Apple store.

Wat ik echt geweldig vond van de Iphone was de interface. Zo'n intuïtief systeem heb ik nog nooit op een telefoon gezien (al komt mijn huidige custom HTC Pro aardig in de buurt), zo geweldig als de Iphone is het nog niet.

De hoofdreden waarom ik de Iphone niet heb gehouden. TomTom en Itunes.
Dan gebruik je iTunes toch gewoon niet, zijn andere oplossingen voor. Maar das dan weer niet meer van belang :D

Hello fellow humans

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06 09:21
MsG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:33:
[...]

Dat snap ik, maar beperk het dan tot jpg oid. Juist foto's willen mensen wel naar elkaar transferen.

[...]

Blablabla
Hier is een gratis app voor; Photoshare

[ Voor 3% gewijzigd door Plurk. op 20-08-2009 15:43 ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MsG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:33:
[...]

[...]

Klopt hier kan het ook mee. Echter ging het me meer om hoe Steve Jobs default het heeft bedoelt, maar blijkbaar is het nooit de bedoeling geweest om makkelijk txt files of andere files dan muziek films en ipa's te storen op de iphone. Een gemiste kans imo. En betalen gaat voor mij niet op hoor :), ik gebruik een andere manier. Zeker bij programma's als TomTom die qua GPS hier toch echt slecht blijken te lopen wil ik echt niet het risico lopen om 100 eu voor jan lul uit te geven.
Volgens mij heeft Steve Jobs/Apple default bedoeld dat functionaliteiten die standaard niet aanwezig zijn toegevoegd kunnen worden door ontwikkelaars van apps. Dat die daar een bijdrage voor vragen vind ik niet vreemd. Elke telefoon mist sommige functies, helaas kan je bij de meeste daar niets aan veranderen.
En over je angst om geld voor niets uit te geven, je kan als je niet tevreden bent met een app je geld terugkrijgen van Apple.

Hoe dan ook heb ik mijn iPhone 2G vaarwel gezegd. Grootste minpunten vond ik de snelheid, camera, gebrek aan 3G en GPS.
In de zoektocht naar een telefoon die geen last van die had van deze punten ben ik uitgekomen op een iPhone 3G S :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2009 15:50 ]

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 23:30
Ik heb de 2G en 3G gehad en nu heb ik de 3GS. Ik ben van mening dat elk toestel zo zijn nadelen heeft. Ik heb een behoorlijke variatie aan telefoons gehad. Toch ben ik van mening dat de iPhone in het algemeen de aller beste telefoon is die er bestaat. Alles klopt gewoon aan het toestel. Zowel software als hardware. En natuurlijk vind ik dat de batterijduur te kort is. Maar hoe dan ook, de iPhone is de meest innovatieve telefoon ooit!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Maar volgens mij hebben applicaties geen rechten over andere locaties dan hun eigen, dus ik denk meer dat het weer zo'n typische Apple houding is dat mensen hem toch wel kopen zonder die functionaliteit.

Bovendien krijg je 30% van je geld niet terug, dat verdwijnt in de zak van ome Steve :).

Bij mijn alledaagse gebruik is het meest dringende wat ik mis toch wel wat ram. Ze presteerden het om vorig jaar de 3G nog maar met 128MB ram uit te brengen, terwijl bij de concurrentie toen al 288MB gangbaar was. Deze concessie merk je toch wel behoorlijk bij het browsen, waarbij hij een beetje grote site meteen weer herlaad naar het teruggaan naar die site. Maar het is wel werkbaar zo, maar soms wat frustrerend.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MsG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:29:
Maar volgens mij hebben applicaties geen rechten over andere locaties dan hun eigen, dus ik denk meer dat het weer zo'n typische Apple houding is dat mensen hem toch wel kopen zonder die functionaliteit.
Ik snap eigenlijk niet in welke vorm dat een probleem zou zijn? Is dit iets gevoelsmatigs voor jou?
Er zijn bovendien wel programma's die bijvoorbeeld je foto's kunnen bekijken en bewerken, of programma's waaruit je in je iPod kan.
Bovendien krijg je 30% van je geld niet terug, dat verdwijnt in de zak van ome Steve :).
Daar is ie weer, de grote boze ome Steve die op elke mogelijke manier probeert onze zakken leeg te plukken :w
Zoals je in het bericht waar ik naar linkte en in de reacties daarop kan lezen kregen mensen 100% van het betaalde bedrag terug.

[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 20-08-2009 16:38 ]

• ZFLaSH
joint_me schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 13:55:
[...]

Dan gebruik je iTunes toch gewoon niet, zijn andere oplossingen voor. Maar das dan weer niet meer van belang :D
Klopt, maar die vond ik ook niets. Vond ze zelfs minder dan Itunes.

• MsG

MsG

Forumzwerver

fsfikke schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:34:
[...]

Ik snap eigenlijk niet in welke vorm dat een probleem zou zijn? Is dit iets gevoelsmatigs voor jou?
Er zijn bovendien wel programma's die bijvoorbeeld je foto's kunnen bekijken en bewerken, of programma's waaruit je in je iPod kan.

[...]

Daar is ie weer, de grote boze ome Steve die op elke mogelijke manier probeert onze zakken leeg te plukken :w
Zoals je in het bericht waar ik naar linkte en in de reacties daarop kan lezen kregen mensen 100% van het betaalde bedrag terug.
In dit geval misschien, maar ik lees ook dat het als nieuw tegoed wordt gegeven. Dus je koopt tomtom. Voor 80. Vind het kut. Krijgt 80 eu als iTunes tegoed. Ja dat wil je zeg :). En tja ik ga bij Apple nou niet echt beweren dat het nou een bedrijf is die niet aan zeer hoge winstmarges doet, en hun imago flink uitbuiten met hippe items die eigenlijk te duur zijn voor wat je krijgt. Maar goed dat blijft een mening, en daar mag je het altijd mee oneens zijn :).

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 22:04
MsG schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:28:
[...]
In dit geval misschien, maar ik lees ook dat het als nieuw tegoed wordt gegeven. Dus je koopt tomtom. Voor 80. Vind het kut. Krijgt 80 eu als iTunes tegoed. Ja dat wil je zeg :). En tja ik ga bij Apple nou niet echt beweren dat het nou een bedrijf is die niet aan zeer hoge winstmarges doet, en hun imago flink uitbuiten met hippe items die eigenlijk te duur zijn voor wat je krijgt. Maar goed dat blijft een mening, en daar mag je het altijd mee oneens zijn :).
Heerlijk iemand die dingen niet wil begrijpen ;)

Ik zelf heb een macbook pro en iphone. Had hiervoor een zelf in elkaar gezet windows-bak en motorola razr v3. Ik gebruikte voordat ik de iphone had al iTunes had voor mijn iPod nano (dat was mijn eerste apple product). Ik zelf begreep nooit hoe ik win-amp en windows media player moest gebruiken. Playlists enzo werkte bij mij nooit goed en al die verschillende vensters bij winamp, ik werd er gek van.
Toen ik itunes voor het eerst opstarte en gewoon mijn songs in het hoofdvenster sleepte bleven ze er staan nadat ik mijn computer opnieuw opstarte! Wow... Dit werkt! Waren mijn exacte gedachten op dat moment.

Vanaf dat moment ben ik gaan bikkelen voor een mac-computer. 2 jaar later en intussen een iphone (razr begaf het) rijker ben ik blij dat ik zolang gespaard heb.

Apple levert gewoon kant en klare producten af. Mijn opa en oma kijken verbaasd mee als ik vakantiefoto's laat zien op mijn mac. Opa en oma zijn door mijn vader en andere ooms achter windows gezet en snappen daar wel wat van, maar nog te weinig voor de dingen die ze willen. Als ik ze iphoto e.d. laat zien, snappen ze het direct en kunnen ze het een week later zelf nog een keer doen. Dat in tegenstelling tot het eindeloze gekloot in 3 verschillende programma's voor foto's (foto's archiveren, verbeteren, en fotoboek maken), wat ik ze elke week weer moet uitleggen (bedankt vaders en andere 'wijze' ooms). Ze hadden gewoon een mac moeten kopen, maar omdat er in mijn familie verder geen macgebruikers zitten, zijn ze daar nooit op gewezen. En zonder het te showen zijn ze ook niet te overtuigen.

Je betaalt niet alleen voor een mooi design, maar voor het denkwerk dat er achter zit. Het is niet voor niets zo, dat de gehele tech-industrie in China zit te wachten op het volgende product van Apple. Elk nieuwe product van Apple brengt nieuwe inzichten in productie-methoden mee. Grenzen van materiaal en productiemachines worden opgezocht. Elk zelfrespecterend productiebedrijf wil daar aan meedoen.

Het is jouw geld, doe er mee wat je wilt. Ik koop liever een apple notebook die het gerust een paar volhoud ipv een HP laptop die ik na 2 maanden weer in elkaar moet zetten omdat de klikvingers van de behuizing de blijvende spanning toch niet zo lekker vinden...

• momo38tr
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-12-2017
Ik had mijn iphone uit amerika. Ik was best tevreden. Maar toen me zus zei dat ze een iphone wou hebben heb ik mijn iphone gelijk aan haar gegeven. Klinkt heel raar maar jah ik heb van haar vaker de nieuwste telefoontjes gehad zoals de d600 destijds. Nu kreeg ik een e71 ook een prima telefoon.

Anoniem: 314942

Ik heb al eerder afstand gedaan van mijn iTouch voor mn 3G, daarna ook afstand gedaan van hem door aankoop 3GS. Kan gewoon niet genoeg van die apparaatjes krijgen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Vraag aan moderator:
Is het niet verstandiger om iTunes (software) gerelateerde discussies weer zoals voorheen in het Apple Software forum te (laten) voeren? Of toch in elk geval deze discussie die soms verzandt in een pro of contra iTunes gesprek wat strikter te modereren.

Omdat dit discussieforum "iPods, iPhone & iTunes" heet worden discussies over iPhones en iPods (hardware) regelmatig 'vervuilt' met allerlei iTunes (software) gerelateerde gebruikersvragen, opmerkingen, kritieken en soms zelfs ronduit 'iTunes bashing'. Zo ook in deze discussie, die uitlsuitend gaat over de vraag of er mensen zijn die de iPhone inmiddels aan de wilgen heeft gehangen en waarom. Dat het gebruikers(on)gemak van iTunes als beheerprogramma bij die beslissing een rol heeft gespeeld is dat het vermelden waard, maar uitgebreide discussies over wat je allemaal wel of niet met iTunes kunt of met andere programme's beter kunt lijkt me meer iets voor een aparte discussie in dit forum of voor het forum Apple Software.

Just my € 0,02...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Laatst online: 11:51

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Toch even reageren, ook al blijft het dwijlen met de kraan open.
a) Logisch dat mensen om je heen ineens "zogenaamd wel snappen" hoe jou mac werkt, omdat je misschien super enthousiast bent en ineens wel tijd hebt dingen normaal uit te leggen. Het is een fabeltje dat "niemand wat van windows snapt". Je voorbeeld, een beetje foto's kijken, gaat notabene makkelijker op een windows pc, je selecteert namelijk alle fotos en drukt op enter en kan met de pijltjes er doorheen navigeren.. probeer zoiets maar is in finder Er is namelijk niks dat een apple wel kan, dat een windows pc niet zou kunnen.
b) Dat een apple notebook ineens nooit stuk gaat omdat hij 3x duurder is dan bijv. een HP is totaal niet onderbouwde onzin. Het argument vliegt mij dagelijks om de oren, maar het is gewoon niet waar. Het enige dat misschien waar is, is dat iemand zuiniger met ze dure notebook omgaat dan met een goedkope notebook, en daardoor het apparaat langer meegaat. Over het algemeen, op de allernieuwste unibody design na, zijn appleproducten gewoon plastic prullen die net zo snel, misschien nog wel eerder, stuk gaan dan normale notebooks, omdat durability heeft geweken voor design.

En ja iedereen moet lekker zelf ze budget bepalen etc.. en ik heb zelf een iphone gehad en een macbook en het is allemaal hartstikke leuk, maar echt niet bijzonder en heilig.
En me iphone is al vaarwel, maar daar zorgde het plastic apparaatje zelf voor door na een paar maanden compleet stuk te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door CT op 21-08-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Japie.G

Colour Classic

CT schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

a)Je voorbeeld, een beetje foto's kijken, gaat notabene makkelijker op een windows pc, je selecteert namelijk alle fotos en drukt op enter en kan met de pijltjes er doorheen navigeren.. probeer zoiets maar is in finder
Gewoon in finder alle foto's selecteren, en in plaats van enter te drukken moet je op de mac op een foto dubbelklikken. Dan kun je ook gewoon met de pijltjes naar de foto's kijken. In mijn ogen exact hetzelfde als op windows

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
Japie.G schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:23:
[...]

Gewoon in finder alle foto's selecteren, en in plaats van enter te drukken moet je op de mac op een foto dubbelklikken. Dan kun je ook gewoon met de pijltjes naar de foto's kijken. In mijn ogen exact hetzelfde als op windows
Deze discussie ging over de iPhone, niet over Mac vs. Windows!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:07
Japie.G schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:23:
[...]

Of op spatiebalk en krijg je een "slideshow"-quicklook ^^

[ Voor 75% gewijzigd door RuudBurger op 21-08-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

CT schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:58:
[...]

a) Logisch dat mensen om je heen ineens "zogenaamd wel snappen" hoe jou mac werkt, omdat je misschien super enthousiast bent en ineens wel tijd hebt dingen normaal uit te leggen. Het is een fabeltje dat "niemand wat van windows snapt". Je voorbeeld, een beetje foto's kijken, gaat notabene makkelijker op een windows pc, je selecteert namelijk alle fotos en drukt op enter en kan met de pijltjes er doorheen navigeren.. probeer zoiets maar is in finder Er is namelijk niks dat een apple wel kan, dat een windows pc niet zou kunnen.
b) Dat een apple notebook ineens nooit stuk gaat omdat hij 3x duurder is dan bijv. een HP is totaal niet onderbouwde onzin. Het argument vliegt mij dagelijks om de oren, maar het is gewoon niet waar. Het enige dat misschien waar is, is dat iemand zuiniger met ze dure notebook omgaat dan met een goedkope notebook, en daardoor het apparaat langer meegaat. Over het algemeen, op de allernieuwste unibody design na, zijn appleproducten gewoon plastic prullen die net zo snel, misschien nog wel eerder, stuk gaan dan normale notebooks, omdat durability heeft geweken voor design.

En ja iedereen moet lekker zelf ze budget bepalen etc.. en ik heb zelf een iphone gehad en een macbook en het is allemaal hartstikke leuk, maar echt niet bijzonder en heilig.
En me iphone is al vaarwel, maar daar zorgde het plastic apparaatje zelf voor door na een paar maanden compleet stuk te gaan.
Inderdaad, ik heb een vriend met een macbook. Nog steeds zit hij weleens van "had ik maar een Dell gekocht" want dat ding is zoooo vaak stuk gegaan. Apple heeft een mooi design, maar hun producten zijn echt niet beter dan een gemiddelde laptop. Kijk eens naar bijv. de iPhone, veél kwetsbaarder dan een random andere telefoon. Wél krijg je bij Mac een completer pakket. Windows is vrij kaal zonder office e.d., maar dat komt omdat Microsoft niet zomaar alles meer mag bijleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

vtpeters schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:41:
Vraag aan moderator:
Is het niet verstandiger om iTunes (software) gerelateerde discussies weer zoals voorheen in het Apple Software forum te (laten) voeren? Of toch in elk geval deze discussie die soms verzandt in een pro of contra iTunes gesprek wat strikter te modereren.

Omdat dit discussieforum "iPods, iPhone & iTunes" heet worden discussies over iPhones en iPods (hardware) regelmatig 'vervuilt' met allerlei iTunes (software) gerelateerde gebruikersvragen, opmerkingen, kritieken en soms zelfs ronduit 'iTunes bashing'. Zo ook in deze discussie, die uitlsuitend gaat over de vraag of er mensen zijn die de iPhone inmiddels aan de wilgen heeft gehangen en waarom. Dat het gebruikers(on)gemak van iTunes als beheerprogramma bij die beslissing een rol heeft gespeeld is dat het vermelden waard, maar uitgebreide discussies over wat je allemaal wel of niet met iTunes kunt of met andere programme's beter kunt lijkt me meer iets voor een aparte discussie in dit forum of voor het forum Apple Software.

Just my € 0,02...
vtpeters schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:33:
[...]
Deze discussie ging over de iPhone, niet over Mac vs. Windows!!!
Mods :z ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:13
Dit topic is inderdaad voor de zoveelste keer aan het ontsporen. Daarnaast ben ik het er wel mee eens dat de meeste dingen ook prima,in het iTunes of iPhone topic kunnen. In de laatste paar pagina's is er ook nog maar één iemand, die ook daadwerkelijk z'n iPhone vaarwel heeft gezegd en daarvoor z'n redenen geeft.

Overigens wil ik iedereen even wijzen op de topic report knop Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif. Als je iets ziet wat in strijd is met de policy, om een andere reden volgens jou niet thuishoort in een topic of gewoon fout gaat, maak dan een topicreport aan. Dan kan een moderator die beoordelen en indien nodig actie ondernemen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.