[iPhone] Wie heeft hem al vaarwel gezegd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.180 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:46

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Knul schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:41:
Ik vind het bij mijn N82 altijd wel handig om even te multitasken. Reageren op een SMS terwijl ik op internet zit en muziek luister. Als ik terug heb gesms't dan kan ik gelijk weer verder. Als dit niet kan met een iPhone vind ik dit wel een erg groot nadeel.
Dat kan niet, dus het is een 'groot' nadeel. Wat jij noemt is ook niet multitasking, maar dat terzijde. Dat je geen IM progje op de achtergrond kunt draaien is wel multitasking en dat kan dus ook niet. Apple heeft daarvoor 'push' uitgevonden, maar dat is een slechte work-around vind ik. Ik kan ermee leven, maar sommigen dus schijnbaar niet. Die vinden een pennetje misschien ook wel fijner, ipv alles met je vingers te kunnen bedienen :)
De iPhone 3GS 16gb kost 794 euro. Een Xperia kost kost 449 euro.
Toch 350 euro meer voor een appeltje erop... nee bedankt.
De iPhone 3GS 16GB kost 575,- (simlock vrij in België) dat is dus 'maar' 125 euro meer dan jouw Xperia. En als het tijd wordt om je mobieltje te verkopen, kun je de Xperia aan de straatstenen niet kwijt, terwijl je de iPhone voor 200 euro verkoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door zonoskar op 11-07-2009 12:22 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

[...]

@de Apple-fanboy over de prijs
Jouw prijsvergelijking slaat nergens op, want in Nederland is de iPhone officieel niet buiten T-Mobile om te verkrijgen. De prijs die jij noemt wordt gehanteerd door webshops die hem importeren uit België en Italië waar hij wel simlock vrij te krijgen is. Die bedrijven willen daar natuurlijk wel wat voor terug zien.

Zie post boven mij voor de correcte prijs.

Wordt trouwens een beetje moe van het feit dat iedereen die iets postitiefs over de iPhone te zeggen heeft meteen als fanboy wegeschreven wordt...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 11-07-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
Ik zeg ook niet dat iedereen direct een fanboy is als hij iets positiefs zegt over de iPhone.
Wat me wel opvalt is dat als de iPhone iets niet kan, er direct wordt gezegd, waarom zou je dat willen.
De T-mobile prijzen voor een iPhone zijn trouwens ook absurd hoog. Ik vind dat er gewoon teveel geld betaald wordt voor het appeltje op de telefoon. Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:39
[...]

Ik vind het bij mijn N82 altijd wel handig om even te multitasken. Reageren op een SMS terwijl ik op internet zit en muziek luister. Als ik terug heb gesms't dan kan ik gelijk weer verder. Als dit niet kan met een iPhone vind ik dit wel een erg groot nadeel.
Opzich kan dit ook wel met de iPhone. Muziek luisteren op de achtergrond kan sowieso, en Safari opent in exact dezelfde staat als je hem afsloot. Op de iPhone kan dus ook wat jij zegt, alleen is het niet echt multitasken omdat Safari wel afgesloten wordt, maar als je Safari weer opstart heb je binnen een seconde weer de staat van het programma waarmee je oorspronkelijk bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:10
[...]

@de Apple-fanboy over de prijs
En dat kan dus wel, muziek luisten op de achtergrond, en zowel sms als internet onthoud waar je was als je switched tussen de applicaties, het enige echte multitasken wat dan zowel op winmo als de iphone gebeurt is dat de muziek doorspeelt, het andere is gewoon wisselen van applicaties, waarbij de ene open blijft, en bij de andere hij gesloten wordt, en geopend wordt op de plek waar hij was.

editz:
precies wat hierboven stond dus.

@daarboven.

Ach, dat jij dat een verkeerde prijs vind betekent niet dat dat het is, ikzelf vind het een prima prijs voor een toestel. En ik zou hetzelfde bedrag dus nooit neerleggen voor een HTC met WinMo bijvoorbeeld (mischien dan wel weer met android) omdat ik het het geld dat niet waard vind. Maar mischien vind jij dat dan wel weer het geld waard.

De waarde van iets is heel subjectief, sommigen betalen een miljoen voor wat verfklodders op papier, ik zou dr nog geen 10 euro voor over hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 11-07-2009 15:52 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:07

MsG

Forumzwerver

ZpAz schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 15:50:
[...]

En dat kan dus wel, muziek luisten op de achtergrond, en zowel sms als internet onthoud waar je was als je switched tussen de applicaties, het enige echte multitasken wat dan zowel op winmo als de iphone gebeurt is dat de muziek doorspeelt, het andere is gewoon wisselen van applicaties, waarbij de ene open blijft, en bij de andere hij gesloten wordt, en geopend wordt op de plek waar hij was.
Bij Windows Mobile kan ik echt iets in de achtergrond zetten. Als ik met iemand msn, kan hij gewoon doortypen terwijl ik surf. Dat mis ik wel in mijn iPhone, maar met zo weinig geheugen moet je ook niet willen multitasken, dan had Apple eerder de beslissing moeten maken om er meer geheugen in te stouwen.
ZpAz schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:37:
[...]

Imho kan ik me niet voorstellen dat je per sms wilt weten in welke minuut hij was verzonden, als je weet wanneer de 'sessie' starte, weet je volgens mij al genoeg.
Sorry maar dit is weer de typische "waarom zou je dat willen?" Apple drogreden die je alleen bij de iPhone ziet. Er zijn legio mensen die dat wél willen zien. Je kan namelijk niet exact zien wanneer iemand je heeft gemst, en dat wil ik wel. Begrijp me niet verkeerd, de iphone werkt op vele punten zeer lekker. Maar ik ga ook zeker niet ontkennen dat hij ook diverse cruciale dingen mist.
ZpAz schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:13:
[...]

En in hoeveel gevallen heb je echt multitasken nodig. Bij bellen en muziek kan op de achtergrond draaien, ook worden verbindingen in stand gehouden (als de applicatie push heeft geimplamenteerd) (bijvoorbeeld sommige messenger applicaties en de mail applicatie).

Daarnaast hebben de meeste programma's een soort van save-state, waardoor je op hetzelfde punt terugkeert in de applicatie als waar je terug kwam (helaas niet allemaal ....). Wat voor echte multitask taak mis je dan op de iPhone. Het effect wat met push en de huidge manier (save state, voor zo ver geimplamenteerd) levert bijna hetzelfde (voor de ervaring zo goed als de zelfde) ervaring op als 'multitasken' op een WinMo toestel, alleen dan zonder het probleem dat je geheugen vol gaat lopen.
Die gehandicapte multitask van Apple is echt niet te vergelijken. Bij push wordt krampachtig de verbinding tot standgehouden, maar het hele programma wordt wel degelijk afgesloten. Soms moet je onder het typen van iets bijvoorbeeld even wat checken op internet, waardoor je dus de andere app weer moet sluiten. Daarmee creeert Apple die gebruikerservaring die andere telefoons misschien minder bieden, maar daardoor kan je ook gewoon minder. Ik heb liever dat ik mijn geheugen tijdelijk even vol zet. (Wat heb je aan leeg geheugen?) dan dat ik gedwongen wordt elk progje af te sluiten.
Sluuz schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:40:
[...]

Alleen dit al vind ik echt pure onzin en haalt je hele post onderuit. Waarom heb je een iPhone gekocht? Omdat hij populair is, of omdat het je een fijne/mooie/multifunctionele telefoon vindt? Waarom is de prijs van de iPhone (welke niet veel verschilt met die van zijn concurrenten) gebaseerd op populariteit? Je koopt een telefoon uit het topsegment, waar een Xperia, en enkele HTC modellen zich in bevinden, en waarvan de prijzen op een vergelijkbaar peil liggen. Dat je de prijs voor een dergelijke telefoon te hoog vind, prima. Dat je hem daarom niet wil kopen, ook prima, maar ga hem niet kopen en dan zeggen dat hij te duur is vanwege de populariteit. Populair wordt iets pas wanneer het te koop is en de prijs is vastgesteld.
Ik heb hem tweedehands gekocht omdat ik hem goedkoop kon krijgen. Echter vind ik dat je normaal gesproken dik genaaid wordt door Apple. Maar ja Apple gaat heus niet lager als men bereid is het er voor te betalen. Veel mensen willen iets van Apple puur om het status-idee, vandaar ook de vele mensen die blind een nepperd hebben gekocht, omdat ze helemaal niet weten wat een iPhone inhoud, maar gewoon blind afgaan op een trendy merk. Kijk eens naar de mensen die voor 900 eu een geupgrade 3G kopen, met wat meer mhz en een kompas en nog wat features. Tja ik vind het prima, maar vind het wel absurd hoog. Zo'n extreme prijs wordt altijd alleen gepikt bij Apple producten, en wordt gretig uitgebuit :). Maar ja ik zou het ook doen als ik Apple was.

[ Voor 5% gewijzigd door MsG op 11-07-2009 16:30 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

MsG, hoe kom je bij 900 Euro? Daar heb je een telefoon + 2 jaar 150/150 p/m + 2 jaar internet + een paar kratten bier voor... wordt wel een onzindiscussie met verzonnen getallen zo.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Zpottr schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:47:
MsG, hoe kom je bij 900 Euro? Daar heb je een telefoon + 2 jaar 150/150 p/m + 2 jaar internet + een paar kratten bier voor... wordt wel een onzindiscussie met verzonnen getallen zo.
Internet (MP en div webwinkels)...vraag en aanbod. Wat de gek ervoor geeft...(BE en Ita 3Gs'en) aangezien de 3gs nou niet echt bepaald op voorraad is. Als de Mobistar winkels een beetje voorraad binnen krijgen dan is de voorraad ook gelijk weer weg. Sommige mensen willen daar niet op wachten en zijn dus bereid om er extra voor te betalen. Italie heeft niet zo veel "last" van Hollanders die de de winkels daar leeg komen kopen :9

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 12-07-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zpottr schreef op zondag 12 juli 2009 @ 15:47:
Kijk eens een beetje rond in die 3GS inkoop topics. Gaat toch echt wel om 750-1000 euro voor zo'n dingetje. Ik weet de echte prijzen niet omdat ik niet aan eerstehands spullen doe, maar ik zit er niet ver naast.

Mijn gebruikservaring met de iPhone is in ieder geval al behoorlijk goed icm een jailbreak, unlock, appulous, installous, en backgrounder. Nu nog wat meer geheugen in dat ding en het was helemaal mooi :).

[ Voor 17% gewijzigd door MsG op 12-07-2009 16:36 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

MsG schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:34:
Kijk eens een beetje rond in die 3GS inkoop topics. Gaat toch echt wel om 750-1000 euro voor zo'n dingetje. Ik weet de echte prijzen niet omdat ik niet aan eerstehands spullen doe, maar ik zit er niet ver naast.
Dat zijn prijzen in de categorie 'wat de gek ervoor geeft'. Als je geduld hebt, kun je gewoon eentje kopen in België voor 575,- wat ik al zei. Dat is gewoon de prijs. Dat anderen er bijna 2x zoveel voor over hebben doet daar niks aan af, dat zijn de fan-boys zou ik zeggen. Ja, Apple is duurder dan andere merken en of je dat ervoor over hebt is aan jou, maar zeik niet de hele tijd over de prijs. Dat komt zo over dat je er graag een hebt, maar niet kunt betalen, je klaagt toch ook niet dat VW zoveel duurder is dan de concurrenten?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MsG schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:34:
[...]

Eh OK, misschien zijn er mensen die liever meer voor alleen een telefoon betalen dan wat een telefoon + prima abo doet; moeten zij weten. Maar je schrijft ook
Zo'n extreme prijs wordt altijd alleen gepikt bij Apple producten, en wordt gretig uitgebuit :) . Maar ja ik zou het ook doen als ik Apple was.
Lijkt me niet dat in die topics door Apple vastgestelde prijzen worden gehanteerd, of dat Apple daar ook maar een cent extra van terug ziet...
zonoskar schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:45:Dat komt zo over dat je er graag een hebt, maar niet kunt betalen, je klaagt toch ook niet dat VW zoveel duurder is dan de concurrenten?
Ik vind het anders grove uitbuiterij dat een simpel Golfje 250.000$ moet opbrengen! Maar ja, ik zou het ook doen als ik Volkswagen was ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Zpottr op 12-07-2009 16:56 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zpottr schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:53:
[...]

Eh OK, misschien zijn er mensen die liever meer voor alleen een telefoon betalen dan wat een telefoon + prima abo doet; moeten zij weten. Maar je schrijft ook

[...]

Lijkt me niet dat in die topics door Apple vastgestelde prijzen worden gehanteerd, of dat Apple daar ook maar een cent extra van terug ziet...

[...]

Ik vind het anders grove uitbuiterij dat een simpel Golfje 250.000$ moet opbrengen! Maar ja, ik zou het ook doen als ik Volkswagen was ;)
Zelfs de Apple adviesprijs (welke er volgens mij niet eens echt officieel is, omdat Apple hem niet los verkoopt) is imo al veel te hoog voor wat je krijgt. Nogmaals Apple is slim door het maximale uit te buiten. Apple heeft het voorrecht een bekend en zogenaamd "hip" merk te zijn, waardoor veel mensen bereid zijn het maximale te betalen. Ik vind echter dat je te weinig krijgt voor die hoge prijzen, dat is wat ik al eerder bedoelde met hoge prijs. Kijk eens naar hun accessoires. Een lullig usb cladertje, door Yang de chinees in elkaar gezet voor 1 dollarcent gaat in applestores voor 25 (!!!!!) euro over de toonbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MsG schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:59:
Zelfs de Apple adviesprijs (welke er volgens mij niet eens echt officieel is, omdat Apple hem niet los verkoopt) is imo al veel te hoog voor wat je krijgt.
Die prijs is toch gewoon ongeveer wat die dingen in I of B kosten?

En je mag het te duur vinden, maar kom niet met onzinargumenten (C2C verkoopprijzen zijn uitbuiting door Apple?) aanzetten. Als het echt zo vreselijk is heb je dat niet nodig om je punt te maken :)
Een lullig usb cladertje, door Yang de chinees in elkaar gezet voor 1 dollarcent gaat in applestores voor 25 (!!!!!) euro over de toonbank.
Je constante overdrijving doet je argumenten geen goed.
Maar zeker, er zit vette winst op ladertjes en kabeltjes. Het mag niets nieuws zijn dat originele accessoires van welk A-merk dan ook duur zijn. Wil je dat niet betalen, dan koop je een alternatief. Het feit dat hele volksstammen wel die "dure" iPhone al dan niet met extra lader kopen wil simpelweg eggen dat dat voor de mensen de moeite waard is. En dat geldt ook voor de mensen die volgens jou €900,- neerleggen voor alleen de telefoon. Welke andere waardering zou een zinnige zijn?

Waar hebben we het eigenlijk over? Als je no-name cornflakes of stekkerdozen verkoopt is er wellicht nog een sterke relatie tussen kostprijs en verkoopprijs. Voor een non-commoditymarkt is die relatie er niet. Nooit geweest ook. Het enige criterium voor prijsstelling is winstmaximalisatie, op een termijn die je aandeelhouders happy houdt. Klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Zpottr op 12-07-2009 17:37 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik doe gewoon een constatering dat ik de nieuwprijs teveel had gevonden voor wat je uiteindelijk krijgt. Dat mag ik toch als negatief punt zien? Dat jij als Apple Consultant dat misschien niet trekt prima, maar ik vind het zeker wel een valide punt. Die enorme winst op de accessoires kan je namelijk doortrekken naar de andere producten van Apple. Ik overdrijf nergens, hij kost echt 25 euro in de winkels. Als ik exact hetzelfde kabeltje maar dan nep voor 3 dollar krijg, vind ik het ronduit graaierig van Apple en zou me dan ook bekocht voelen als ik de normale prijs voor de producten had betaald. Vandaar dat ik "Prijs" bij de iPhone en diens accessoires als negatief punt zie. Dat mensen de originele lader kopen is zeer waarschijnlijk omdat ze denken dat dat de enige manier is om te krijgen en ze denken dat dat een normale prijs. Totdat je die lader van 3 dollar laat zien. Bij Apple zie je nog extremere marges dan "reguliere" fabrikanten. Puur omdat het helaas nou eenmaal als trendy en hip merk gezien wordt. Iets wat ik graag een beetje weg zie vallen, zodat er geen rechtvaardiging voor de extreme prijzen meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MsG schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:48:Die enorme winst op de accessoires kan je namelijk doortrekken naar de andere producten van Apple.
Hier gaan we weer. Dat een kabel een aantal keer over de kop gaat, natuurlijk. Maar dat kun je niet ook maar een béétje aannemelijk maken voor pakweg een MacBook. Of een iPhone (maar ook niet voor een N97 of een ThinkPad). En dat bedoel ik: je zuigt hierboven iets uit je duim en schrijft het op. Hoe overdreven ook.
En als je me niet gelooft, Apple publiceert gewoon jaarcijfers. Winstmarges zijn prima hoor. Maar geen 90%.
Ik overdrijf nergens, hij kost echt 25 euro in de winkels.
De overdrijving waar ik op doel was (uiteraard) de 1 dollarcent die het volgens jou kost om zo'n ding te maken.
China is goedkoop maar we hebben het hier over een netjes afgewerkt, goed verpakt kwaliteitsprodukt. $0,01: No way.
Als ik exact hetzelfde kabeltje maar dan nep voor 3 dollar krijg, vind ik het ronduit graaierig van Apple en zou me dan ook bekocht voelen als ik de normale prijs voor de producten had betaald.
Prima. Ik heb zo'n nep DX lader + kabeltjes hier liggen (kosten samen meer dan $3,- trouwens maar laten we niet in herhaling vallen), en hoewel het werkt is het zeker niet exact hetzelfde. De kwaliteit is lager, het ziet er minder uit, het is slecht verpakt, groter en minder duurzaam.
Bij Apple zie je nog extremere marges dan "reguliere" fabrikanten. Puur omdat het helaas nou eenmaal als trendy en hip merk gezien wordt. Iets wat ik graag een beetje weg zie vallen, zodat er geen rechtvaardiging voor de extreme prijzen meer is.
Tipje voor je: zoek eens een datakabel op shop.nokia.nl. Gewoon, voor de lol; dan krijg je alléén de datakabel voor je €25,-, zonder lader. Je kunt wel blijven kletsen over uitbuiting en weet ik wat nog meer maar Apple is daarin gewoon even slim als andere A-merken. Het hele hip en trendy verhaal begint echt een beetje uitgekauwd te raken.
MsG schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:48:
Dat jij als Apple Consultant
:w

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 12-07-2009 18:26 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:33:
@ lange verhaal hierboven.

Ik bedoel met multitasken inderdaad écht multitasken. Op een Windows Mobile toestel kun je vrijwel elke app even minimizen, een andere app openen en dan terug naar de eerste app. Dat kan op de iPhone eigenlijk gewoonweg niet, je komt alleen in het hoofdmenu door op de home toets te drukken waarmee je per definitie je app sluit.
Ik snap wat je bedoeld maar dat is alleen geen multitasking :) Het is single tasking omdat je maar 1 ding tegelijk doet. Het enige wat je doet is op een eenvoudige comfortabele manier heen en weer switchen tussen je meest recent gebruikte apps. Dat is iets wat je op de iPhone niet kunt maar wat ze wel zouden kunnen maken. Bij de oude PalmOS apparaten had je dat ook niet maar kon je wel gemakkelijk tussen bepaalde apps switchen omdat je echte buttons op het apparaat had. Je had een aparte button voor je agenda, voor de telefoon, etc. Daardoor kon je voor een aantal apps dus eigenlijk hetzelfde doen als de Windows Mobile apparaten die multitasking hadden. Op OS X heb je een menu item genaamd Recent Items. Daar moet je het eigenlijk mee vergelijken. Dat makkelijk heen en weer kunnen switchen naar adresboek of agenda op de iPhone mis ik, dat had ik wel op mijn Treo.

Overigens zijn die save states iets wat de developer van de betreffende app goed moet doen net als alle andere dingen (security en performance zaken bijv.).
Als iemand anders blij wordt van zijn iPhone ben ik blij voor hem, of haar. Ik vind het (net als jij ppl) alleen heel vervelend als mensen mij gaan opleggen dat ik een iPhone wel goed moet vinden. Ik vind hem niet fijn. En dan kan iemand nog zoveel argumenten geven over waarom ik hem wel fijn moet vinden, dat gaat toch niet veranderen. Persoonlijke mening. Net zoals dat ik meer van groen houd dan van blauw :)
Iedereen mag een eigen mening hebben en het ding zo hard afkraken als ze willen. Het is alleen wel van belang dat het met goede argumenten gebeurd. Soms roepen mensen wel eens dingen waaruit blijkt dat ze eigenlijk niet goed beseffen wat ze nou precies roepen en dat het voor wel heel wat meer dingen op gaat. Dat een ander je daar dan weer op wijst vind ik prima (zo leer je ook nog eens wat :)). Wat je hierboven zegt kun je niet vaak genoeg onderstrepen imho.
zonoskar schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 12:17:
Apple heeft daarvoor 'push' uitgevonden, maar dat is een slechte work-around vind ik. Ik kan ermee leven, maar sommigen dus schijnbaar niet.
Ik vind push nou ook niet bepaald een goede workaround voor multitasking, laat staan dat ik het goed uitgevoerd vindt. Notifications op de iPhone zijn gewoon een regelrechte ramp. Zeker als ik kijk naar hoe PalmOS en de opvolger webOS dit opvangen. Zij gebruiken een centraal notification centre waar al je notifications bij elkaar komen, daar heb je dus een heel erg mooi overzicht van al je notifications. Je hoeft dus maar op 1 plek te kijken en niet op al je homescreens. Ook wordt je niet lastig gevallen met een popup of geluidje. OS X zelf heeft ook niet zo'n centraal systeem, maar daarvoor heb je dan Growl zouden heel wat mensen zeggen. Helaas, Growl is net zo'n regelrechte ramp als de iPhone qua notifications. Je hebt nu weliswaar 1 programma waar de rest z'n notifications naartoe gooit maar dat ene programma flikkert wel iedere notification los op je scherm. Krijg je 30 notifications binnen heb je dus 30 losse schermpjes. Heel erg fijn dat je een gecentraliseerd systeem hebt zonder een centrale plek voor de notifications..daardoor help je het hele idee van Growl effectief mee om zeep (aka het is vrij useless).

Notifications zijn echt bij heel veel zaken gewoon een ondergeschoven kindje. Tot dusver vind ik dat alleen PalmOS en webOS hier echt zinnig en correct mee omgaan doordat alles op 1 plek en in 1 scherm binnen komt. Hierbij word ik als gebruiker ook niet gehinderd in mijn werk (datgene wat ik op dat moment aan het doen ben). Dat werkt zo frustratie verminderd, heerlijk.
MsG schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 16:28:
Sorry maar dit is weer de typische "waarom zou je dat willen?" Apple drogreden die je alleen bij de iPhone ziet. Er zijn legio mensen die dat wél willen zien. Je kan namelijk niet exact zien wanneer iemand je heeft gemst, en dat wil ik wel. Begrijp me niet verkeerd, de iphone werkt op vele punten zeer lekker. Maar ik ga ook zeker niet ontkennen dat hij ook diverse cruciale dingen mist.
Het is helemaal geen drogreden meer een verzoek tot enige redelijkheid en realisme. Dingen tot op de minuut of seconde zien wanneer het binnen is gekomen, erg nuttig is het niet. Je leven wordt er niet anders door en zelfs in geval van een rechtszaak hoeven dingen niet zo nauwkeurig te zijn. Het is leuk om een idee te hebben wanneer ongeveer iets binnen is gekomen, het hoeft niet ultra nauwkeurig te zijn. Helaas zijn er zo her en der nogal wat punten die mensen aandragen die toch wel erg in den extreme gaan, heel erg mierenneuken. De vraag die je je altijd moet stellen is wat ZpAz je hier nu ook stelt: waarom zou je het willen? m.a.w. waar heb je het voor nodig, wat is het nut er van en hoe erg is het als het er niet op zit (ga je er dood aan of ga je er failliet van of maakt het gemis je helemaal gek, etc.?).

Qua prijs hanteert Apple geen rare ultra hoge prijzen zoals jij doet voor komen. Kijkend naar wat bijv. Nokia voor diverse telefoons rekent zit Apple er aardig in de buurt, soms is Apple zelfs goedkoper. Andere smartphone fabrikanten doen het niet veel anders. Dit segment is al sinds het bestaan wereldwijd erg close qua features en qua prijzen. Jij verkijkt je nu aanzienlijk op de prijzen zoals de Nederlandse telefoniemarkt die een aantal jaar geleden hanteerde, toen er nog mega veel subsidie op telefoons werd gegeven en je die dingen voor nop bij je abo kon krijgen. Zo werkt dat al een aantal jaar niet meer, dat systeem was niet houdbaar meer.

Je moet dingen wel een beetje realistisch in zien hoor, overdrijven is ook een kunst en eentje die jij wel heel erg goed schijnt te beheersen (niet bepaald iets wat je als compliment zou moeten opvatten). Je mag vinden wat je vindt maar hou het wel redelijk en ga nou niet allerlei dingen uit je duim proberen te zuigen om maar gelijk te hebben. Schiet je niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

ppl schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:32:
[...]

Ik snap wat je bedoeld maar dat is alleen geen multitasking :)
Dat is wél multitasking :)

Wikipedia: Computer multitasking

In computing, multitasking is a method by which multiple tasks, also known as processes, share common processing resources such as a CPU. In the case of a computer with a single CPU, only one task is said to be running at any point in time, meaning that the CPU is actively executing instructions for that task. Multitasking solves the problem by scheduling which task may be the one running at any given time, and when another waiting task gets a turn. The act of reassigning a CPU from one task to another one is called a context switch. When context switches occur frequently enough the illusion of parallelism is achieved. Even on computers with more than one CPU (called multiprocessor machines), multitasking allows many more tasks to be run than there are CPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nee, het is geen multitasking, omdat de achtergrond taak alleen staat te wachten op user input (en dit hopelijk niet doet met een busy-wait lusje). Die taak doet dus effectief niks totdat jij weer terug schakelt naar die task om verder te gaan.

Maar goed, het wordt tijd dat Apple dit mogelijk maakt in een volgende firmware update.

[ Voor 15% gewijzigd door zonoskar op 13-07-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 16536 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:42:
[...]

Dat is wél multitasking :)

Wikipedia: Computer multitasking

In computing, multitasking is a method by which multiple tasks, also known as processes, share common processing resources such as a CPU. In the case of a computer with a single CPU, only one task is said to be running at any point in time, meaning that the CPU is actively executing instructions for that task. Multitasking solves the problem by scheduling which task may be the one running at any given time, and when another waiting task gets a turn. The act of reassigning a CPU from one task to another one is called a context switch. When context switches occur frequently enough the illusion of parallelism is achieved. Even on computers with more than one CPU (called multiprocessor machines), multitasking allows many more tasks to be run than there are CPUs.
Leuke definitie en helaas ook een hele foutieve voor deze context. Dit gaat hoofdzakelijk om de technische werking van een cpu, niet om de functionele werking van een systeem als geheel. Het multitasking verhaal is namelijk iets wat inmiddels ieder OS en iedere cpu technisch kan en wat al sinds een jaartje of 10~15 zo is (het gaat hierbij dan niet om de running processes want dat is bij een single cpu/core systeem nog altijd single tasking, ze gebruiken hiervoor de scheduling truc). Waar jij op doelt is een stukje functionaliteit van een systeem en niet het technische verhaal van de cpu en het systeem zelf. Hierbij gaat het erom dat jij als user zijnde meerdere taken tegelijk kan doen en helaas kan dat niet. Zoiets is niet mogelijk omdat het scherm te klein is (er past effectief maar 1 app op het scherm) en het is vanuit menselijk oogpunt zelfs al helemaal onmogelijk omdat mensen niet kunnen multitasken (we geloven graag dat we het kunnen maar het is puur een illusie omdat we gewoon makkelijk en redelijk snel van taak naar taak kunnen switchen, hoewel dit per mens verschilt).

Je moet technisch en functioneel van elkaar gescheiden houden ondanks dat ze met elkaar verweven zijn (je hebt de techniek nodig om de functionaliteit te realiseren ;)). Als je het gaat hebben over hoe het systeem voor jou als gebruiker werkt dan zit je in het gebied van functioneel ontwerp en niet die van technisch ontwerp. Dan moet je dus niet de fout zoals nu maken door met technisch ontwerp spul aan te komen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ppl schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Leuke definitie en helaas ook een hele foutieve voor deze context. Dit gaat hoofdzakelijk om de technische werking van een cpu, niet om de functionele werking van een systeem als geheel. Het multitasking verhaal is namelijk iets wat inmiddels ieder OS en iedere cpu technisch kan en wat al sinds een jaartje of 10~15 zo is (het gaat hierbij dan niet om de running processes want dat is bij een single cpu/core systeem nog altijd single tasking, ze gebruiken hiervoor de scheduling truc). Waar jij op doelt is een stukje functionaliteit van een systeem en niet het technische verhaal van de cpu en het systeem zelf. Hierbij gaat het erom dat jij als user zijnde meerdere taken tegelijk kan doen en helaas kan dat niet. Zoiets is niet mogelijk omdat het scherm te klein is (er past effectief maar 1 app op het scherm) en het is vanuit menselijk oogpunt zelfs al helemaal onmogelijk omdat mensen niet kunnen multitasken (we geloven graag dat we het kunnen maar het is puur een illusie omdat we gewoon makkelijk en redelijk snel van taak naar taak kunnen switchen, hoewel dit per mens verschilt).

Je moet technisch en functioneel van elkaar gescheiden houden ondanks dat ze met elkaar verweven zijn (je hebt de techniek nodig om de functionaliteit te realiseren ;)). Als je het gaat hebben over hoe het systeem voor jou als gebruiker werkt dan zit je in het gebied van functioneel ontwerp en niet die van technisch ontwerp. Dan moet je dus niet de fout zoals nu maken door met technisch ontwerp spul aan te komen zetten.
Middels widgets kun je op verschillende non-iPhone toestellen toch echt wel meerdere dingen tegelijk op 1 scherm (ik noem een soort van post-it-notes achtige app en calculator)

Edit: En wat MarcoC zegt idd (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:39:
[...]

Leuk verhaal, maar waar de meeste mensen met multitasking op doelen is het laten draaien van een app op de achtergrond. Dat kan nu met slechts 4 applicaties, terwijl men elke applicatie op de achtergrond wil kunnen laten draaien. Of dit nou aan jouw definitie van multitasking voldoet zal me een zorg zijn, het gaat om de essentie van de klacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

MarcoC schreef op maandag 13 juli 2009 @ 13:06:
[...]
Leuk verhaal, maar waar de meeste mensen met multitasking op doelen is het laten draaien van een app op de achtergrond. Dat kan nu met slechts 4 applicaties, terwijl men elke applicatie op de achtergrond wil kunnen laten draaien. Of dit nou aan jouw definitie van multitasking voldoet zal me een zorg zijn, het gaat om de essentie van de klacht.
Iets beter inleven in de discussie voortaan. Het gaat er hier om dat heel veel mensen multitasking roepen als dingen in de achtergrond draaien terwijl dat helemaal niet is wat ze exact bedoelen. Wat veruit de meeste mensen ten onrechte als multitasking aanduiden is domweg het snel heen en weer kunnen switchen tussen applicaties. Dat is geen eigenschap van multitasking, dat kan ook prima met single tasking. Een klein aantal mensen wil echter daadwerkelijk multitasking zoals het kunnen luisteren naar muziek terwijl ze andere dingen zoals mailen, sites bekijken, etc. aan het doen zijn. Dat soort kan de iPhone ook wel hoewel er aan die audiostreams nog wel een maar zit omdat je dit middels Safari moet doen en je bij zo'n stream dan niet meer andere tabs in Safari kunt gebruiken. In dat geval is het een applicatie probleem: Safari is niet bepaald multitasking, wat je overigens ook ziet aan de manier waarop het met tabs om gaat (het komt nogal vaak voor dat als je naar een tab switcht hij die weer gaat inladen).

Overigens ventileer ik hier niet mijn definitie maar de algeheel geldende definitie. Er is een erg groot verschil tussen hoe het technisch gaat en hoe het functioneel gaat. Nogmaals, dat veel mensen roepen dat ze multitasking willen betekent niet dat ze ook echt multitasking willen. De meesten mensen kennen het begrip alleen maar omdat de fabrikant het hanteert, wat het precies inhoudt weten ze niet. En daar draait nou de gehele discussie om ;) Dat is dus ook de essentie van de klacht omdat je op een iPhone niet snel kunt switchen tussen apps zoals ik al eerder had uitgelegd. Multitasking lost dat namelijk absoluut niet op (je hebt er een app switcher voor nodig).

@ Fallen Angel: widgets zijn leuk en aardig maar niet altijd echte applicaties (veelal javascript applets). Ook hier geldt weer dat multitasking nergens voor nodig is: je bouwt een app die diverse zaken kan weergeven en voila, je hebt exact hetzelfde. Diverse apps op het PalmOS platform die dat inmiddels al wel jaren lang aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik had gister weer een echte usecase voor het applicatie in het geheugen bewaren. Ik keek het NOS journaal met de NOS App. Ondertussen kreeg ik een SMSje, waar ik even op wilde beantwoorden. Daarna was het NOS journaal helaas weg. En niet alleen dat, ook begon hij weer vanaf het begin. Gelukkig werkt het wel met het programma Backgrounder, die zorgt dat je het in de background kan doen. Maar met een non-jailbroken device zou ik me kapotfrustreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ppl schreef op maandag 13 juli 2009 @ 17:46:
[...]

Iets beter inleven in de discussie voortaan. Het gaat er hier om dat heel veel mensen multitasking roepen als dingen in de achtergrond draaien terwijl dat helemaal niet is wat ze exact bedoelen. Wat veruit de meeste mensen ten onrechte als multitasking aanduiden is domweg het snel heen en weer kunnen switchen tussen applicaties. Dat is geen eigenschap van multitasking, dat kan ook prima met single tasking. Een klein aantal mensen wil echter daadwerkelijk multitasking zoals het kunnen luisteren naar muziek terwijl ze andere dingen zoals mailen, sites bekijken, etc. aan het doen zijn. Dat soort kan de iPhone ook wel hoewel er aan die audiostreams nog wel een maar zit omdat je dit middels Safari moet doen en je bij zo'n stream dan niet meer andere tabs in Safari kunt gebruiken. In dat geval is het een applicatie probleem: Safari is niet bepaald multitasking, wat je overigens ook ziet aan de manier waarop het met tabs om gaat (het komt nogal vaak voor dat als je naar een tab switcht hij die weer gaat inladen).

Overigens ventileer ik hier niet mijn definitie maar de algeheel geldende definitie. Er is een erg groot verschil tussen hoe het technisch gaat en hoe het functioneel gaat. Nogmaals, dat veel mensen roepen dat ze multitasking willen betekent niet dat ze ook echt multitasking willen. De meesten mensen kennen het begrip alleen maar omdat de fabrikant het hanteert, wat het precies inhoudt weten ze niet. En daar draait nou de gehele discussie om ;) Dat is dus ook de essentie van de klacht omdat je op een iPhone niet snel kunt switchen tussen apps zoals ik al eerder had uitgelegd. Multitasking lost dat namelijk absoluut niet op (je hebt er een app switcher voor nodig).
De meeste mensen hanteren de definitie "multitasking = processen naar keuze op de achtergrond laten draaien". Ik snap niet hoe je erbij komt dat mensen snel van applicatie willen wisselen. De grootste ergernis is volgens mij dat je bijv. een puzzelspelletje moet afsluiten als je een SMS krijgt en wat terug wilt sturen. De applicatie moet dan afgesloten worden. Als je processen op de achtergrond zou kunnen laten draaien zou dit niet hoeven, en dat is de klacht van veel mensen. Noem het wat je maar wilt (de meeste mensen noemen het multitasken), maar dat kan niet met de iPhone. En dat vinden veel mensen irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 25-06 16:50
MarcoC schreef op maandag 13 juli 2009 @ 19:54:
[...]
De meeste mensen hanteren de definitie "multitasking = processen naar keuze op de achtergrond laten draaien". Ik snap niet hoe je erbij komt dat mensen snel van applicatie willen wisselen. De grootste ergernis is volgens mij dat je bijv. een puzzelspelletje moet afsluiten als je een SMS krijgt en wat terug wilt sturen. De applicatie moet dan afgesloten worden. Als je processen op de achtergrond zou kunnen laten draaien zou dit niet hoeven, en dat is de klacht van veel mensen. Noem het wat je maar wilt (de meeste mensen noemen het multitasken), maar dat kan niet met de iPhone. En dat vinden veel mensen irritant.
Hmm, dat is minder (heb een aantal dagen geleden in een opwelling de iPhone 3GS 32 GB besteld) en eerlijk gezegd had ik er helemaal niet bij stil gestaan dat dat niet zou kunnen... |:(

Kun je wel meerdere web paginas tegelijk open hebben in de web browser? Dat lukt niet op m'n HTC TyTN en dat is ook best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:57
Douwe63 schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:02:
[...]

Hmm, dat is minder (heb een aantal dagen geleden in een opwelling de iPhone 3GS 32 GB besteld) en eerlijk gezegd had ik er helemaal niet bij stil gestaan dat dat niet zou kunnen... |:(

Kun je wel meerdere web paginas tegelijk open hebben in de web browser? Dat lukt niet op m'n HTC TyTN en dat is ook best irritant.
Nou dat kan wel, maar ook daar heb ik een gevalletje bezeikte boel gelezen, de iPhone cached alleen de geopende pagina, ga jij naar een nieuw tabblad dan wordt de nieuwe pagina gecached en laat hij als je je tabs oproept alleen een screenshotje van je vorige bezochte pagina zien. m.a.w. ga je terug naar je vorige webpagina wordt deze volledig opnieuw geladen. Leuk voor als je in het buitenland bent en je geen wifi of flatfee verbinding tot je beschikking hebt! top apple :p

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik begrijp totaal niet dat mensen een iPhone gaan vergelijken met een Sony Ericsson Xperia X1.

Bij een iPhone krijg je een stabiel OS, inclusief volwaardige MP3-speler met de naam iPod. Wat te denken van de software (iPhone OS) die zonder handleiding te gebruiken is. Dit zijn maar een paar punten van voordelen voor de gemiddelde gebuiker.

Ik ben het er mee eens dat de iPhone geen 900 euro waard is, maar een vergelijking is in mijn ogen niet op zijn plaats.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Laatst online: 11:57
THE_BASE schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:29:
Ik begrijp totaal niet dat mensen een iPhone gaan vergelijken met een Sony Ericsson Xperia X1.

Bij een iPhone krijg je een stabiel OS, inclusief volwaardige MP3-speler met de naam iPod. Wat te denken van de software (iPhone OS) die zonder handleiding te gebruiken is. Dit zijn maar een paar punten van voordelen voor de gemiddelde gebuiker.

Ik ben het er mee eens dat de iPhone geen 900 euro waard is, maar een vergelijking is in mijn ogen niet op zijn plaats.
Ik ben met je eens dat een iPhone met welke andere telefoon dan ook vergelijken, appels met peren is, maar buiten de dingen die jij als positief bestempeld zijn er dus een behoorlijk aantal flaws waar klaarblijkelijk aldus de diverse polls in de openings post van dit topic nogal wat tweakers niet omheen kunnen (pfff lange zin 8)7 )

@ hieronder, jammer dat ik de link niet meer kan vinden, kzou zweren dat ik het ergens heb zien staan

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 13-07-2009 22:39 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

loewie-643- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:12:
[...]

Nou dat kan wel, maar ook daar heb ik een gevalletje bezeikte boel gelezen, de iPhone cached alleen de geopende pagina, ga jij naar een nieuw tabblad dan wordt de nieuwe pagina gecached en laat hij als je je tabs oproept alleen een screenshotje van je vorige bezochte pagina zien. m.a.w. ga je terug naar je vorige webpagina wordt deze volledig opnieuw geladen. Leuk voor als je in het buitenland bent en je geen wifi of flatfee verbinding tot je beschikking hebt! top apple :p
Zo zit het natuurlijk niet in elkaar he.
Inderdaad cached de iPhone pagina's. Maar dat doet ie echt niet constant.
Alleen als je een hoop tabs met hele grote pagina's open hebt staan.

Ik heb nu bijvoorbeeld op mijn iPhone 2G vier tabbladen, een topic van GoT (a 50 posts pp met een hoop grote afbeeldingen), een pagina van autoblog.nl, de T.net FP en de FP van Nu.nl open.
Ik kan zonder moeite switchen tussen alle vier de pagina's (twee daarvan heb ik vanmorgen bezocht en zijn sindsdien niet ververst.) zonder dat een pagina opnieuw geladen hoeft te worden.

offtopic:
Misschien lijkt het bij sommige mensen een beetje erop alsof ze 'Apple consultants' zijn. Maar als iedereen nou eens op zou houden met onzin posten over hoe de iPhone werkt, hoeven er ook niet telkens mensen uit te leggen hoe de iPhone wel werkt :P
loewie-643- schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:35:
@ hieronder, jammer dat ik de link niet meer kan vinden, kzou zweren dat ik het ergens heb zien staan
Dat is een beetje het probleem he, met een half oog iets lezen en dat daarna als feit presenteren.
[...]

Ga je vooral geen zorgen maken, je zal zien dat je er ook haast nooit last van zal hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door fsfikke op 13-07-2009 22:49 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

Dit soort flames zijn ongewenst :/

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 15-07-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Want....?

/edit: vervang in jouw zin 'iPhone' door 'sex' en je ziet dat het wat dom overkomt (mild gezegd).

[ Voor 46% gewijzigd door Hoedje op 15-07-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

[...]

Dat kan wel degelijk met jouw TyTN II. Echter moet je dan Opera installeren en niet die IE. Of een nieuwe rom draaien met 6.5.

Bij Apple kan het sowieso, echter bij grotere sites moet hij wel de hele tijd herladen, en sluiten ze soms niet goed doordat hij wat traag wordt bij grote sites. Maar qua internetgebruik ga je er op vooruit als je vanaf een TyTN II komt. Jailbreak hem, gooi er backgrounder op en je kan ook nog eens multitasken ;).
THE_BASE schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:29:

Tja ik vind het een beetje subjectief. Ik ben het met je eens dat het eenvoudig te bedienen is, maar sim contacten importeren moest ik al voor googlen. De Xperia heeft ook een muziekspeler aan boord. Deze werkt iets minder imo, maar is niet minder "volwaardig" omdat het niet de naam iPod draagt. Multitasken is imo wat essentieler dan of de muziekspeler wel Apple approved is, als hij maar het primaire doel, het afspelen van een liedje, goed doet. maar goed daar verschillen de meningen over zo te zien :). Begrijp me niet verkeerd, ben blij op het gehypte glimmertje van me :) maar dat hij perfect is? nee bij lange na niet. Maar het werkt wel goed.
fsfikke schreef op maandag 13 juli 2009 @ 22:37:
[...]

Zo zit het natuurlijk niet in elkaar he.
Inderdaad cached de iPhone pagina's. Maar dat doet ie echt niet constant.
Alleen als je een hoop tabs met hele grote pagina's open hebt staan.

Ik heb nu bijvoorbeeld op mijn iPhone 2G vier tabbladen, een topic van GoT (a 50 posts pp met een hoop grote afbeeldingen), een pagina van autoblog.nl, de T.net FP en de FP van Nu.nl open.
Ik kan zonder moeite switchen tussen alle vier de pagina's (twee daarvan heb ik vanmorgen bezocht en zijn sindsdien niet ververst.) zonder dat een pagina opnieuw geladen hoeft te worden.

offtopic:
Misschien lijkt het bij sommige mensen een beetje erop alsof ze 'Apple consultants' zijn. Maar als iedereen nou eens op zou houden met onzin posten over hoe de iPhone werkt, hoeven er ook niet telkens mensen uit te leggen hoe de iPhone wel werkt :P

[...]

Dat is een beetje het probleem he, met een half oog iets lezen en dat daarna als feit presenteren.

[...]

Ga je vooral geen zorgen maken, je zal zien dat je er ook haast nooit last van zal hebben.
Dat kan ik bijna niet geloven. Als ik 2 grote sites voor me heb, met diverse foto's, dan is het al zo dat hij de eerste al weer wil reloaden en dat met een 3G. Ik ga morgen eens uitgebreid testen. Maar dat je een tweakers-topic open hebt met 50 posts en veel foto's en dan nog geen reload van de andere pagina's, sorry daar geloof ik echt geen barst van :). Ik test het morgen zelf wel ff.
ppl schreef op zondag 12 juli 2009 @ 20:32:
[...]

Het is helemaal geen drogreden meer een verzoek tot enige redelijkheid en realisme. Dingen tot op de minuut of seconde zien wanneer het binnen is gekomen, erg nuttig is het niet. Je leven wordt er niet anders door en zelfs in geval van een rechtszaak hoeven dingen niet zo nauwkeurig te zijn. Het is leuk om een idee te hebben wanneer ongeveer iets binnen is gekomen, het hoeft niet ultra nauwkeurig te zijn. Helaas zijn er zo her en der nogal wat punten die mensen aandragen die toch wel erg in den extreme gaan, heel erg mierenneuken. De vraag die je je altijd moet stellen is wat ZpAz je hier nu ook stelt: waarom zou je het willen? m.a.w. waar heb je het voor nodig, wat is het nut er van en hoe erg is het als het er niet op zit (ga je er dood aan of ga je er failliet van of maakt het gemis je helemaal gek, etc.?).
Nofi maar je beargumenteerd nu echt een drogreden met een drogreden. Omdat feature X niet levensveranderend is, is het niet nodig? Hell :) dat hele ding kan me gestolen worden zonder dat m'n leven verandert. Dus als we in die trend door gaan redeneren zouden we eigenlijk een iPhone mogen hebben zonder features? Wie bepaalt dat ik bij bepaalde smsjes niet de exacte tijd wil zien? Ik ken geen 1 andere telefoon die dit niet kan. Zelfs een 3310 of ouder kan dit, zo bassaal en bij Apple laten ze het weg. Terwijl ik deze feature soms juist nodig heb. Net als de 160 karaktercount. Hoe dom ben je als bedrijf om dat weg te laten. Het is dat ik een oneindige bundel heb, maar dat heeft lang niet iedereen. En nee, ik ga er niet dood aan. Maar dat ga ik ook niet als hij Wifi mist, 3G mist, een camera mist, een touchscreen mist, uberhaupt geen beeld heeft, kapot valt, de batterij maar 1 sec mee gaat... Get my point?

[ Voor 72% gewijzigd door MsG op 13-07-2009 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe63
  • Laatst online: 25-06 16:50
MsG schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:44:
[...]

Dat kan wel degelijk met jouw TyTN II. Echter moet je dan Opera installeren en niet die IE. Of een nieuwe rom draaien met 6.5.

[...]

Wie bepaalt dat ik bij bepaalde smsjes niet de exacte tijd wil zien? Ik ken geen 1 andere telefoon die dit niet kan. Zelfs een 3310 of ouder kan dit, zo bassaal en bij Apple laten ze het weg. Terwijl ik deze feature soms juist nodig heb. Net als de 160 karaktercount. Hoe dom ben je als bedrijf om dat weg te laten. Het is dat ik een oneindige bundel heb, maar dat heeft lang niet iedereen.
Dank voor de info, ik zal die upgrade eens proberen.

En wat zeg je nu, geen character count en precieze datum / tijd bij sms-jes? Dat zal toch in een 3.1 update van de software wel verholpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou het is denk ik meer zo'n recalcitrante Apple houding dan dat het een bug ofzo is. Het kan al sinds de lancering van de iPhone al niet, dus of het zal zo blijven of het wordt met veel bombarie aangekondigd, dat een Apple zélfs dat kan. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MsG schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:44:
[...]

Dat kan ik bijna niet geloven. Als ik 2 grote sites voor me heb, met diverse foto's, dan is het al zo dat hij de eerste al weer wil reloaden en dat met een 3G. Ik ga morgen eens uitgebreid testen. Maar dat je een tweakers-topic open hebt met 50 posts en veel foto's en dan nog geen reload van de andere pagina's, sorry daar geloof ik echt geen barst van :). Ik test het morgen zelf wel ff.
Meer dan vertellen wat er op mijn telefoon gebeurd doe ik niet. Je snapt hopelijk dat ik geen filmpje ervan ga maken om het te bewijzen.

Ik was er zelf ook enigszins verbaasd over. Hell, laat dat GoT topic weg, de Nu.nl FP, de FP van T.net, en een autoblog pagina tegelijkertijd zonder dat ie traag wordt vind ik al genoeg. (Al helemaal voor de qua specs minste iPhone)

edit:

edit vanaf m'n iPhone, tabblad nummer vijf met dit topic erin en ik kan zonder problemen switchen tussen de tabs En door de pagina's scrollen zonder dat ze reloaden. Echt sneller wordt Safari er niet op though.

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 14-07-2009 02:47 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op maandag 13 juli 2009 @ 23:35:
[...]

Want....?

/edit: vervang in jouw zin 'iPhone' door 'sex' en je ziet dat het wat dom overkomt (mild gezegd).
Ik kan het me wel voorstellen hoor. Als hij eisen aan een phone heeft waarvan in dit topic wordt aangegeven dat het niet kan, is het niet meer dan logisch dat hij hem ook gratis niet aanneemt.

Sterker nog, ik heb er een gratis gekregen, en teruggegeven aan de vorige eigenaar (die uit frustratie over haar iPhone een blackberry bold 2900 heeft gekocht waarmee ze altijd online kan zijn op msn terwijl ze muziek luistert en een sms tikt met websites op de achtergrond :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263040

Ik hoop dat je ook mag reageren als je zelf geen Iphone gebruikt? ;)

Mijn jongste broer heeft inmiddels enkele maanden een Iphone 3G, en is er erg tevreden mee. Inmiddels heb ik een aantal keren met het ding zitten spelen en ik vind het een prachtig apparaat. Er zijn echter een aantal dingen die ik mis, en wel dermate zo dat ik er zelf geen een wil.

Eerst de dingen die ik erg mooi vond aan de Iphone:

- Het touchscreen is erg goed, al is het even wennen dat je niet hoeft te duwen....
- Het UI is fraai vormgegeven en inderdaad heel eenvoudig te doorgronden.
- Er is een bucketload apps te krijgen, de een nog lolliger dan de ander.
- Het ding ziet er gewoon prachtig uit.
- Je maakt de blits als je hem uit je broekzak haalt, bijna iedereen wil hem zien, mee spelen etc.

Er zijn echter een paar dingen die voor mij toch wel zodanig belangrijk zijn dat ik er (nu) geeneen wil.

- Ik mis een echt goede camera, dit is voor mij aan een teefoon wel belangrijk. Ik weet wel, als je een echt goede camera wilt, koop dan een echte, maar toch; een goede cam op je telefoon is toch wel erg prettig,
flits, ietsje meer MP, overall kwaliteit etc.
- Wat ik leuk vind aan een OS (verklaar me voor gek als je wilt) is juist het snuffelen door allerlei submenuutjes op zoek wat waar zit, en dan allerlei dingen tegenkomen waarvan je niet wist dat het eropzat of waar het zat. Dus het hele gestroomlijnde OS van Apple (ook Android overigens) is wat mij betreft ook weer een nadeel.
- Ook vindt ik het erg prettig om gewoon muziek en filmpjes die ik op mijn PC had en heb staan over te kunnen zetten, in alle vrijheid.
- Wat ik ook een belangrijk nadeel vind is dat het niet mogelijk is om een bluutooth connectie te leggen tussen een Iphone en elke willekeurige andere telefoon. Even eenvoudig muziekjes, foto's etc oversturen is er niet bij.

Al met al weegt dit dermate zwaar dat het op dit moment geen ioptie is voor mij om over te stappen op een Iphone. ( Ik gebruik op dit moment al andehalf jaar een N95, ook voldoende op aan te merken, maar daar gaat dit topic niet over..... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 263040 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:30:
Alleen als je voortaan netjes iPhone schrijft.
- Wat ik leuk vind aan een OS (verklaar me voor gek als je wilt) is juist het snuffelen door allerlei submenuutjes op zoek wat waar zit, en dan allerlei dingen tegenkomen waarvan je niet wist dat het eropzat of waar het zat. Dus het hele gestroomlijnde OS van Apple (ook Android overigens) is wat mij betreft ook weer een nadeel.
Iedereen mag z'n eigen mening hebben over dingen natuurlijk, maar wat je hier doet is ronduit vreemd. Je neemt een van de redenen dat de iPhone bejubeld wordt (de interface die heel goed is) en je maakt daar een nadeel van omdat, als ik je goed begrijp, het niet moeilijk genoeg is om dingen te vinden!?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Anoniem: 263040 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:30:

Mijn jongste broer heeft inmiddels enkele maanden een Iphone 3G, en is er erg tevreden mee. Inmiddels heb ik een aantal keren met het ding zitten spelen en ik vind het een prachtig apparaat. Er zijn echter een aantal dingen die ik mis, en wel dermate zo dat ik er zelf geen een wil.

Eerst de dingen die ik erg mooi vond aan de Iphone:

- Het touchscreen is erg goed, al is het even wennen dat je niet hoeft te duwen....
- Het UI is fraai vormgegeven en inderdaad heel eenvoudig te doorgronden.
- Er is een bucketload apps te krijgen, de een nog lolliger dan de ander.
- Het ding ziet er gewoon prachtig uit.
- Je maakt de blits als je hem uit je broekzak haalt, bijna iedereen wil hem zien, mee spelen etc.

Er zijn echter een paar dingen die voor mij toch wel zodanig belangrijk zijn dat ik er (nu) geeneen wil.

- Ik mis een echt goede camera, dit is voor mij aan een teefoon wel belangrijk. Ik weet wel, als je een echt goede camera wilt, koop dan een echte, maar toch; een goede cam op je telefoon is toch wel erg prettig,
flits, ietsje meer MP, overall kwaliteit etc.
- Ook vindt ik het erg prettig om gewoon muziek en filmpjes die ik op mijn PC had en heb staan over te kunnen zetten, in alle vrijheid.
- Wat ik ook een belangrijk nadeel vind is dat het niet mogelijk is om een bluutooth connectie te leggen tussen een Iphone en elke willekeurige andere telefoon. Even eenvoudig muziekjes, foto's etc oversturen is er niet bij.

Al met al weegt dit dermate zwaar dat het op dit moment geen ioptie is voor mij om over te stappen op een Iphone. ( Ik gebruik op dit moment al andehalf jaar een N95, ook voldoende op aan te merken, maar daar gaat dit topic niet over..... :P )
De 3GS heeft een betere/goede camera. En als je graag wilt pielen met een telefoon moet je hem jailbreaken :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Het is en blijft Tweaker.net he ;)

Ik vind het zelf ook een vreemd nadeel: een smartphone moet vooral duidelijk en simpel in gebruik zijn en door allerlei submenu's te maken wordt het juist weer te ingewikkeld.

Ik heb zelf sinds 1.5 week een 3GS en ben zeer tevreden met mijn aankoop :) Echter mis ik natuurlijk wel wat:

- Het niet kunnen versturen van spul via bluetooth.
- Multi-tasking: dan moet je elke keer op de home knop drukken en weer de andere app starten.

Met name dat laatste mag Apple wel even fixen in 4.0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vaarwel gezegd niet, maar wel gedegradeerd tot reservetelefoon. Ik heb mijn andere abo erin gezet en gebruik hem nu alleen nog voor e-mail, spelletjes, hyves/twitter/linkedin/etc en nieuws.

Het is en blijft een super apparaat en ik ben er nog steeds blij mee, maar als telefoon vond ik hem onhandig, door het touchscreen. Ik kon niet met een hand sms'en (op de fiets) of snel een nummer bellen door een sneltoets ingedrukt te houden.

Ik had het kunnen weten, van HTC's kwam ook ook keer op keer terug bij Nokia. Maar deze keer duurde het langer, want de iPhone maakt toch wel een heel groot verschil met WM :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb hem zelf een dagje mogen testen, de interface/snelheid is wat WM moet zijn, maar ik ben nu zo enorm gewend aan een apart keyboard dat ik toch trouw blijf aan mijn HTC pro :P Helaas te kort gehad om te testen hoe hij bv in windows zonder itunes oid kan syncen, gewoon muziek overgooien of even via bluetooth.

Er zitten kleine dingen in die ik gewoon anders gewend ben (SMS bijvoorbeeld), en ergens denk ik dat de laadtijden van sommige apps gelijk is aan een WM variant, maar dat de iphone er een animatie omheen zet zodat het lijkt alsof het 'geen laadtijd is'.

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 04-08-2009 13:25 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:38

Exirion

Gadgetfetisjist

Canaria schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:16:
Ik had het kunnen weten, van HTC's kwam ook ook keer op keer terug bij Nokia. Maar deze keer duurde het langer, want de iPhone maakt toch wel een heel groot verschil met WM :)
Ik heb als telefoon een Nokia E51 en dat is de fijnste die ik ooit gehad heb (ok, naast een 5110 en 3210 dan ;)). Daarnaast een iPod Touch voor de fun stuff.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 11-05 07:00
Douwe63 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 00:11:
[...]
En wat zeg je nu, geen character count en precieze datum / tijd bij sms-jes? Dat zal toch in een 3.1 update van de software wel verholpen zijn?
Geen character count inderdaad. Reden is volgens Apple dat ihkv de user experience je je niet druk zou moeten maken om dergelijke dingen. Daarom spreekt Apple ook af met de gekozen providers dat er sms bundels moeten zijn. (Ik ben echter ook van mening dat ze het er gewoon in hadden moeten laten zitten).
Over datum/tijd bij sms'jes, wat ze doen is bij de start van een discussie de precieze datum/tijd zetten. Reageer je binnen een bepaalde tijd, dan valt die onder de "discussie" en wordt de nieuwe datum/tijd er niet bij gezet. Mijns inziens inderdaad ook best irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Alleen als je voortaan netjes iPhone schrijft.

[...]

Iedereen mag z'n eigen mening hebben over dingen natuurlijk, maar wat je hier doet is ronduit vreemd. Je neemt een van de redenen dat de iPhone bejubeld wordt (de interface die heel goed is) en je maakt daar een nadeel van omdat, als ik je goed begrijp, het niet moeilijk genoeg is om dingen te vinden!?
Sorry, zal voortaan iPhone schrijven. Vond het andere al zo vreemd staan, maar was te laks om uit te zoeken waarom.

Ten aanzien van het tweede; daar maak ik geen nadeel van. De simpliciteit van het OS van de iPhone is gewoon erg goed, en gebruiksvriendelijker dan S60, wat ik nu gebruik. Daar is denk ik geen discussie over. Alleen ik vind het persoonlijk lollig om een een verloren minuutje ipv het internet, de menustrucuur van de telefoon een beetje te browsen, beetje spoorzoeken zogezegd. Maar zoals ik al eerder zei: Verklaar me gerust voor gek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 263040 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:40:
[...]

Maar zoals ik al eerder zei: Verklaar me gerust voor gek....
Ik ga op dat aanbod graag in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

De interface is ook erg goed, maar ik mis ook gewoon genoeg opties. Ik had liever gezien dat er meer in te stellen was zonder dat het meteen een moeilijk menu hoeft te worden. Bij WM kan je gewoonweg meer instellen. Jailbreaken geeft trouwens inderdaad nog leuke dingetjes erbij, die eigenlijk onmisbaar zijn. Zoals écht multitasken en een soort taskmanager waarbij je makkelijk services uit en aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59
Ik had niet verwacht dat ik me ook zo snel in dit topic zou moeten melden :)
Heb 2 weken na aanschaf mijn iPhone al de deur uit gedaan en ben nu weer terug bij mijn Windows Mobile toestel.

Er zijn een aantal redenen hiervoor, namelijk:
Appstore is te beperkend
Ik ben van mening dat Apple te beperkend is met de appstore. Eerst moet je betalen om te mogen ontwikkelen, vervolgens moet je het via hun distributieplatform uitgeven én een deel van je inkomsten weggeven. In dat laatste kan ik me vinden, dat platform moet immers betaald worden, maar de 2 andere punten vind ik gewoon erg jammer.
Neem nou als voorbeeld die Google Voice, AT&T wilde het niet dus Apple verbood het.

Houding Apple algemeen
Goed, dit is iets wat ook wel van toepassing is op andere bedrijven, maar toch de moeite waard te vermelden. Mensen (laten) martelen of wurgcontracten opleggen is gewoon een erg vies spelletje.

Te weinig controle over je apparaat
Als ik een apparaat koop, wil ik [u]zelf[/b] kunnen bepalen wat ik er mee wil. Natuurlijk kan je nooit voor de volle 100% gaan, maar die krampachtige houding van Apple hiervan is gewoon té belachelijk voor woorden.
Verder slaat het nergens op dat het toestel bij 35 graden er mee ophoud en je verplicht naar een koelere plek te gaan. Wat is nou 35 graden? Ik heb nog nooit een apparaat gezien wat gaat lopen klagen over de temperatuur, om vervolgens niets meer te willen tot hij koeler is.

Verder kan je alleen vanuit "(Deze) Computer" je foto's lezen. Schrijven? Nope.. Je kunt je muziek niet op een eenvoudige manier beheren maar moet verplicht iTunes installeren. Deze heeft op zijn beurt weer een heel scala aan dependencies: Quicktime, Bonjour, Apple Mobile Device. Mijn gewone telefoon is volledig te beheren vanuit Windows.

Missende triviale features
Het iPhone OS is niet slecht, het werkt en reageert snel. Maar als je geen eens je GPRS uit kan zetten, kunt zien hoeveel tekens je SMSje telt is dat toch wel erg.. bezopen. Daarnaast leven we in een tijd dat alles tegelijk moet, en met die bezopen batterij zuipende "Notifications" is totaal geen goede vervanger voor background apps. Leuk dat je niet ziet hoeveel tekens een SMSje heeft, zijn de telco's vast erg blij mee.

Bouwstijl & batterij
Je hoort zoveel gezeik over dat ding van haarscheurtjes tot loszittende/afbrekende silent knopjes. Die batterijduur was ook zwaar belabberd. Even wat internetten en je zag de procenten er af vliegen. Goed, mijn HTC S710 is ook geen wonder als het neerkomt op batterijduur maar die houd het wel langer uit.

Toch nog wel wat goede woorden er voor over: De mobiele browser is erg goed, je kan gewoon goed browsen wat niet zo lekker gaat op mijn HTC S710. Inzoomen, uitzoomen etc is goed gedaan. De iTunes sync is uitgebreider dan het "Windows Mobile Apparaatcentrum", deze kan alleen maar omgaan met Outlook en niet (eens) met Windows Contactpersonen wat standaard bij Vista zit.

Dit was mijn éérste en zeer waarschijnlijk ook meteen mijn laatste product van Apple. Men heeft teveel steken laten vallen, en hun houding is niet echt netjes tegenover hun consumenten. Je betaald in verhouding veel meer dan wat je krijgt. Een Android toestel mag dan wel niet zo gelikt zijn, maar is wel goedkoper én bied meer controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Sypher schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:54:

Verder slaat het nergens op dat het toestel bij 35 graden er mee ophoud en je verplicht naar een koelere plek te gaan. Wat is nou 35 graden? Ik heb nog nooit een apparaat gezien wat gaat lopen klagen over de temperatuur, om vervolgens niets meer te willen tot hij koeler is.
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Nou zullen er wel weer tig antwoorden komen die dit "goed" praten :P ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 258500 op 04-08-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:10
Bij de App-store hoef je niet te betalen om te ontwikkelen, pas wanneer je gaat distribueren moet je betalen (de SDK en Simulator is gratis! (Dat zie ik Microsoft nog niet doen, en nee De Express editie van Visual Studio heeft geen ondersteuning voor Mobiele devices, je moet dus minsten 200 euro uitgeven voor het ontwikkelen.)

Ook krijg je voor die 90 euro een distributieplatform & updatemogelijkheid en automatisch reclame, ook al wordt je applicatie een miljoen keer gedownload dan hoef je alsnog niets extra's te betalen (op de 30% na, maar dat zou je normaal dan ook kwijt zijn aan distrubutiekosten)

Houding Apple algemeen:
Tsja, ik wil eerst wel eens een officieel statement horen over dat 'wurgcontract' en wat er echt in blijkt te staan, mocht hij al bestaan, dan zou het me ook niets verbazen dat 'papa' een beetje overdreef.

Over die 35 graden, heb je daar een bron voor? Ik heb nog nooit meegemaakt dat hij er mee stopte.

Over muziek beheren, dat gaat juist op de eenvoudige manier, wat is er makkelijker dan inpluggen, wachten klaar? Ipv alle tags, covers e.d met losse programma's beheren, en dan gaan heen en weer slepen, dat het niet jou manier is betekend niet dat het niet de makkelijke manier is.

Quicktime en Bonjour hoef je trouwens volgens mij niet persee installeren (Bonjour zo en zo niet).

Over die 'batterijzuipende' notifications, weet je waarom dat is ingevoerd? Om batterij te sparen, nu hebben ze 20% extra batterijloss, en anders 80% dusja.

Nu zal ik vast als een 'apple heilige' klinken door mijn volgende statement, maar het is gewoon waar, welk device het ook is, ik let niet op hoeveel tekens ik heb getyped, ik typ mijn verhaal, is dat 1 sms, ach ja, is dat 4 smsjes, tsja wat maakt het uit? Zolang mijn verhaal maar gezegd is.

Zosnel je een device veel gebruikt, dan gaat de batterij achteruit, dat geld voor ELK toestel. Wanneer je hem niet gebruikt gaat hij meerdere dagen mee.

Over het allerlaatste, jij vind dat je te veel betaald, ik had er het dubbele nog voor neergelegt. Dus je kan niet zeggen 'hij is het niet waard'. Hij is het jou niet waard, dat is iets compleet anders!

Zo kwam ik vandaag in de winkel, en hadden ze het over een matras van 1000 euro, nu zou ik dat er nu nooit voor neerleggen, maar een ander haalt een matras van 2000 euro. Dusja...

@Kokkie, dat is niet 'goedpraten' maar het vanaf een andere kant bekijken ;) Want immers, alles wat iedereen zegt is een mening, het is immers gebasseerd op eigen ervaringen. Ik heb alleen mijn twijfels of die 35 graden eigen ervaring is, of dat hij dat van horen van horen van horen van horen zeggen heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door ZpAz op 04-08-2009 20:08 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Laatst online: 07:20

NvM

Weerlegging
Jij weerlegt gelijk weer álles. Dat de batterijduur van de iPhone beperkt is, is bekend, daar kun je moeilijk een positief gegeven van maken.

Ook dat er allemaal programma's van Apple nodig zijn op de iPhone goed te kunnen gebruiken kan als een nadeel gezien worden. iTunes bevalt mij prima, dus ik zal er geen punt van maken. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen de iPhone als een gesloten telefoon zien met een gesloten softwaresysteem.

Dat de een meer over heeft voor de iPhone dan de ander is inderdaad waar. Maar jouw argument dat de een een matras van 1000 euro teveel vindt waar een ander 2000 euro neerlegt, is slechts de slippery slope drogreden.

Ondanks dat de iPhone een aantal nadelen met zich meebrengt, wegen deze voor mij niet op tegen de algehele eenvoudige, strakke en duidelijke ervaring die de telefoon met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ZpAz schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:56:
Over die 35 graden, heb je daar een bron voor? Ik heb nog nooit meegemaakt dat hij er mee stopte.
Dat gebeurt ook niet snel, alleen Apple houdt dat als operating temperature range aan.

Heb het ding nu in verschillende werelddelen in de bloedhitte gebruikt (>40 graden in de schaduw), met GPS constant aan (Trails, voor geotagging) in mijn broekzak, maar ik heb nergens last van gehad. De gevallen waar die dingen door oververhitting afsluiten (om schade te voorkomen dus) behelzen scenario's als onder de voorruit van een auto terijl een navi-programma draait. Aangezien een plastic zwart doosje op die plek al niet aan te pakken zo heet zou worden is het fysiek voor Apple niet echt mogelijk dat op te lossen. Dus is de genoemde temperature range in de documentatie gezet. Dat mensen dat vervolgens iets te letterlijk nemen is hun probleem ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik ben nu bijna een jaar eigenaar van een iPhone 3G 16GB maar ik heb echt totaal geen last van klachten als oververhitting en dergelijken. Wat me wel opvalt is dat als je de agenda en contactpersonen beheert met iCal en Adresboek van Mac je veel meer opties hebt als vanuit Outlook. Maar oké op zich is het niet verbazend dat een telefoon beter werkt met de software van dezelfde fabrikant.

Typerend vind ik dat er een hoop mensen dingen als klachten roepen die allemaal te vinden zijn in reviews, specs, e.d. Je hoeft geen iPhone te kopen...

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heb 2 weken na aanschaf mijn iPhone al de deur uit gedaan en ben nu weer terug bij mijn Windows Mobile toestel.

Er zijn een aantal redenen hiervoor, namelijk:
Appstore is te beperkend
Ik ben van mening dat Apple te beperkend is met de appstore. Eerst moet je betalen om te mogen ontwikkelen, vervolgens moet je het via hun distributieplatform uitgeven én een deel van je inkomsten weggeven. In dat laatste kan ik me vinden, dat platform moet immers betaald worden, maar de 2 andere punten vind ik gewoon erg jammer.
Neem nou als voorbeeld die Google Voice, AT&T wilde het niet dus Apple verbood het.
Je wist van te voren dat Apple een greep op de appstore had, dus waarom hierover klagen? Bovendien vind ik het mooi van Apple dat ze de ontwikkeltools gratis aanbieden. Pas als jij daarmee geld wilt verdienen moet je betalen. Mooi toch? Verder, wat heeft dit voor invloed op een gebruiker en gebruikservaring van de iPhone? Dat Google Voice geweerd wordt is idd laf van Apple, daarom is er nu een onderzoek in Amerika aan de gang. Verder worden (naar verluid) alleen apps met sex en nudity geweerd, iets wat mij een zorg zal zijn. Maar ik neem aan dat je alle 50.000 apps geprobeerd hebt, want hoe anders kun je bepalen dat de appstore te beperkend zou zijn. Of wou je alleen Google Voice echt hebben?
Houding Apple algemeen
Goed, dit is iets wat ook wel van toepassing is op andere bedrijven, maar toch de moeite waard te vermelden. Mensen (laten) martelen of wurgcontracten opleggen is gewoon een erg vies spelletje.
Ook slecht van Apple. Heeft dit iets met de gebruikservaring van de iPhone te maken? Dat het een reden kan zijn om geen Apple producten te kopen kan ik inkomen, maar daarvoor werkt de iPhone niet beter of slechter hoor.
Te weinig controle over je apparaat
Als ik een apparaat koop, wil ik [u]zelf[/b] kunnen bepalen wat ik er mee wil. Natuurlijk kan je nooit voor de volle 100% gaan, maar die krampachtige houding van Apple hiervan is gewoon té belachelijk voor woorden.
Wat wil je dan allemaal met het apparaat doen wat niet kan?
Verder kan je alleen vanuit "(Deze) Computer" je foto's lezen. Schrijven? Nope.. Je kunt je muziek niet op een eenvoudige manier beheren maar moet verplicht iTunes installeren. Deze heeft op zijn beurt weer een heel scala aan dependencies: Quicktime, Bonjour, Apple Mobile Device. Mijn gewone telefoon is volledig te beheren vanuit Windows.
iTunes is de makkelijkste manier van beheren die ik ken. Het vereist alleen een andere denkwijze. En zolang jij dat niet wenst op te brengen zal iTunes klote voor je zijn. Ook dit wist je bij aankoop van de iPhone.
Missende triviale features
Het iPhone OS is niet slecht, het werkt en reageert snel. Maar als je geen eens je GPRS uit kan zetten, kunt zien hoeveel tekens je SMSje telt is dat toch wel erg.. bezopen. Daarnaast leven we in een tijd dat alles tegelijk moet, en met die bezopen batterij zuipende "Notifications" is totaal geen goede vervanger voor background apps. Leuk dat je niet ziet hoeveel tekens een SMSje heeft, zijn de telco's vast erg blij mee.
GPRS uitzetten? Wil je niet meer bellen: Airplane mode. Wil je geen data ophalen? Waarom niet? In het buitenland is er de Roaming schakelaar zodat je automatisch in het buitenland geen data kunt ophalen. Klinkt alsof je je niet eens verdiept hebt in het apparaat en je hier alleen loopt te bashen.
Bouwstijl & batterij
Je hoort zoveel gezeik over dat ding van haarscheurtjes tot loszittende/afbrekende silent knopjes. Die batterijduur was ook zwaar belabberd. Even wat internetten en je zag de procenten er af vliegen. Goed, mijn HTC S710 is ook geen wonder als het neerkomt op batterijduur maar die houd het wel langer uit.
Heb jij last gehad van haarscheurtjes? Ik niet. Omdat je gehoord hebt dat er problemen zijn is het een slecht apparaat? Ik begrijp jouw redenatie niet. De accu mag wat langer meegaan, maar ook dat wist je toen je de telefoon kocht (hoop ik toch, het hele internet staat vol met klachten over de accu).
Dit was mijn éérste en zeer waarschijnlijk ook meteen mijn laatste product van Apple. Men heeft teveel steken laten vallen, en hun houding is niet echt netjes tegenover hun consumenten. Je betaald in verhouding veel meer dan wat je krijgt. Een Android toestel mag dan wel niet zo gelikt zijn, maar is wel goedkoper én bied meer controle.
Ach, over de prijs is al zoveel gezegd. Voor de meesten is het een non-issue.

Kortom, alle punten waar je over klaagt waren al lang en breed bekend. Waarom je dan toch een iPhone gekocht hebt snap ik niet. Ik praat deze punten ook niet goed, het is alleen dat jouw post nogal zeikerig overkomt met allemaal erbij getrokken non-issues (iemand anders heeft issues, betalen voor code ontwikkeling) waar niemand last van heeft.

Kijk, als je nou zei dat de camera crap was en een flitser mistte, had je nog gelijk ook. Of het feit dat de telefoon niet lekker in een bedrijfsomgeving werkt. Nu moet ik wifi uitzetten om mijn thuis-email op te halen en weer aanzetten om mijn werk-email op te halen. Lekker onhandig.

Crappy iPhone foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zonoskar schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

.

Kijk, als je nou zei dat de camera crap was en een flitser mistte, had je nog gelijk ook. Crappy iPhone foto
He, dat zei ik! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Mensen zoals jij zijn gewoon niet iPhone-waardig.Voor alles wat je zojuist noemde is een alternatief verkrijgbaar, ná enig zoeken zou je mening daar wel enigszins over moeten veranderen, maar goed
goed dat je je meer familair voelt met Windows Mobile, ieder zijn/haar ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:59
zonoskar schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:51:
[...]

Je wist van te voren dat Apple een greep op de appstore had, dus waarom hierover klagen? Bovendien vind ik het mooi van Apple dat ze de ontwikkeltools gratis aanbieden. Pas als jij daarmee geld wilt verdienen moet je betalen. Mooi toch? Verder, wat heeft dit voor invloed op een gebruiker en gebruikservaring van de iPhone? Dat Google Voice geweerd wordt is idd laf van Apple, daarom is er nu een onderzoek in Amerika aan de gang. Verder worden (naar verluid) alleen apps met sex en nudity geweerd, iets wat mij een zorg zal zijn. Maar ik neem aan dat je alle 50.000 apps geprobeerd hebt, want hoe anders kun je bepalen dat de appstore te beperkend zou zijn. Of wou je alleen Google Voice echt hebben?
Nee het gaat om het principe. Ik wist niet van te voren dat het zo'n egocentrisch gefocuste handel zou zijn. Ik heb nooit iTunes gebruikt en had dus ook nooit die appstore gezien. Waarom zou je ontwikkeling zo erg willen beperken? Imagoschade? Wat een onzin, als iemand programma X wil maken, moet hij dat gewoon kunnen zonder dat die figuren daar met natte vinger werk dingen weigeren of later alsnog terugdraaien.

Het is te Amerikaans, en dat druipt er nogal vanaf. Je kunt bijvoorbeeld geen eens met iDeal iets kopen, wat toch wel een stuk prettiger geweest zou zijn.

Verder werd ik schijtziek van die mailtjes die verdacht veel op een factuur leken. Download je een paar gratis apps, krijg je meteen een mailtje met een "ontvangstbewijs". Uitzetten? Kan niet. Je moet vervolgens ook nog eens verplicht je NAW gegevens opgeven, waar is dat nou weer goed voor? Als je niets koopt, vind ik dat je ook gewoon je NAW gegevens privé kan houden.
iTunes is de makkelijkste manier van beheren die ik ken. Het vereist alleen een andere denkwijze. En zolang jij dat niet wenst op te brengen zal iTunes klote voor je zijn. Ook dit wist je bij aankoop van de iPhone.
Als je mijn post goed had gelezen, had ik niet gezegd dat iTunes slecht is. Het gaat gewoonweg om de - wederom - beperkende actie. Waarom kan je niet gewoon je muziek beheren via deze computer? Kan mij het een zorg wezen dat ID3 tags of albumart dan niet goed staat. iTunes werkt geen eens onder Linux..
[...]

GPRS uitzetten? Wil je niet meer bellen: Airplane mode. Wil je geen data ophalen? Waarom niet? In het buitenland is er de Roaming schakelaar zodat je automatisch in het buitenland geen data kunt ophalen. Klinkt alsof je je niet eens verdiept hebt in het apparaat en je hier alleen loopt te bashen.
Dat ding begon meteen data te zuipen zonder dat ik ook maar wat deed. Binnen no-time zat hij tegen de 500KB aan en was ik weer een paar euro (want ja die telco's draaien je een poot uit) armer.

Uitzetten? Nee dat kan niet. Oh ja kan wel soort van maar dan moet je jailbreaken en zeg dan maar dag met je handje tegen de garantie.
[...]

Heb jij last gehad van haarscheurtjes? Ik niet. Omdat je gehoord hebt dat er problemen zijn is het een slecht apparaat? Ik begrijp jouw redenatie niet. De accu mag wat langer meegaan, maar ook dat wist je toen je de telefoon kocht (hoop ik toch, het hele internet staat vol met klachten over de accu).
Nee ik had daar geen last van, maar ik vind het frappant dat je dit alleen hoort bij iPhones. Dit duid mijns inziens dan ook op slechte bouw- en/of materiaalkwaliteit.. Idem voor de accu, en dan nog het eens zodanig bouwen dat de eindgebruiker de accu niet kan vervangen..
[...]

Ach, over de prijs is al zoveel gezegd. Voor de meesten is het een non-issue.
Ja, ongetwijfeld maar die zijn wellicht iets teveel verblind door alles eromheen.
Kortom, alle punten waar je over klaagt waren al lang en breed bekend. Waarom je dan toch een iPhone gekocht hebt snap ik niet. Ik praat deze punten ook niet goed, het is alleen dat jouw post nogal zeikerig overkomt met allemaal erbij getrokken non-issues (iemand anders heeft issues, betalen voor code ontwikkeling) waar niemand last van heeft.
Zeikerig? Ik geef gewoon mijn mening en leg uit waarom ik die beslissing heb genomen. Of dat zeikerig is of niet is niet van belang.
Kijk, als je nou zei dat de camera crap was en een flitser mistte, had je nog gelijk ook. Of het feit dat de telefoon niet lekker in een bedrijfsomgeving werkt. Nu moet ik wifi uitzetten om mijn thuis-email op te halen en weer aanzetten om mijn werk-email op te halen. Lekker onhandig.

Crappy iPhone foto
Zo slecht vind ik die camera ook niet. Goed, het is geen 5MP zoals tegenwoordig eigenlijk bijna standaard is, maar het viel me geheel niet tegen. Goed, nu we toch over wifi praten: Wifi aanzetten kost je tig kliks in het menu. Bij mijn andere telefoon heb ik in 2 kliks mijn wifi aan of uit.
Anoniem: 286128 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:00:
Mensen zoals jij zijn gewoon niet iPhone-waardig.
Wat is dat nou weer voor opmerking? Jij kent me niet, je kent mijn werkwijze niet. Kort door de bocht... Ik ben gewoonweg een veeleisende gebruiker en deze telefoon kan dit op dit moment gewoon niet faciliteren.

Het blijft gewoon fout dat je een apparaat (illegaal?) zou moeten jailbreaken als je hem fatsoenlijk wilt kunnen customizen. Bij mijn WinMob device kan ik zelfs bestanden vanuit mijn Windows directory verbouwen mocht ik dat willen. Iets van; eigen verantwoording.

Nogmaals: Dit is mijn mening en ja, voor alles kan je het wel weer goedpraten. Bottom line is dat dat voor mij gewoonweg te laat is en dat ik geen interesse meer heb in die belabberde troep.
Anoniem: 286128 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:00:
goed dat je je meer familair voelt met Windows Mobile, ieder zijn/haar ding.
WinMob is zeker ook niet alles, maar ze beperken de eindgebruikers gewoon niet met wat ze willen.

Enfin, ik vind het hiermee wel weer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sypher schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:33:
Nee ik had daar geen last van, maar ik vind het frappant dat je dit alleen hoort bij iPhones. Dit duid mijns inziens dan ook op slechte bouw- en/of materiaalkwaliteit.. Idem voor de accu, en dan nog het eens zodanig bouwen dat de eindgebruiker de accu niet kan vervangen..
Over meningen / smaak ga ik niet in discussie maar hier ben je slecht geïnformeerd.

Recent high-profile voorbeeld is de ellende met uit elkaar vallende SE X1's, maar ik kan me zo even geen merk herinneren waarvan ik nooit een telefoon met scheuren heb gezien.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nogmaals: Dit is mijn mening en ja, voor alles kan je het wel weer goedpraten. Bottom line is dat dat voor mij gewoonweg te laat is en dat ik geen interesse meer heb in die belabberde troep.
En dan vind je het raar dat ik iets zeg?

Mag ik jou vragen wat überhaupt jouw trigger was om dan een iPhone aan te schaffen? Heb je dit in een opwelling gekocht? Deed je dit omdat het op je pad kwam? Om stoer te doen? Of omdat je wist wat je kocht? Het lijkt mij niet het laatste. Weet niet waar je je iPhone vandaan hebt gehaald, wat jouw behoeftes zijn/waren met een mobieltje, maar goed ik kán begrijpen dat je er achteraf ontevreden over bent, OMDAT jij niet wilt jailbreaken etc etc. Ik weet niet of jij jailbreaken als een crime ziet ofzo?! Je kon / kunt namelijk al van mijlenver aan zien komen dat het bij Apple iPhone wel op dit soort dingen uit zou komen, vooral als je kijkt naar de Touch en diens geschiedenis en mogelijke werking van de iPhone. Kijk, ik jailbreak 'm ook, tuurlijk kun je niet ALLES in de Appstore krijgen, tuurlijk kun je niet alles GRATIS krijgen wat je maar wilt, ja jailbreaked kan dat wel. En laat JIJ nou net (ik citeer) capabel/gewend zijn om je Windows OS (mobieltje) via Windows directory te verbouwen (zoals wij dat doen met WinScp) etc etc. Als je DAT geen probleem vindt hè, waarom vind jij de Apple OS dan zo'n probleem, en diens werkwijzes voor het jailbreaken, gebruiken / utiliseren van de beste app's ter wereld voor je mobiel, die snel laden (mits je juiste repo's hebt van goede ontwikkelaars), veelal gratis zijn en die ieder mens tevreden maakt (behalve jou... uiteraard). Alles staat gedocumenteerd op internet, zelfs applicaties blijven behouden IN JE BACKUP in iTunes, hoe makkelijk / gebruiksvriendelijk kun je het nog voorgeschoteld krijgen?!

Overigens vind ik je argument over het verplicht zijn op een Amerikaanse wijze te betalen ook niet echt sterk * kuch ClickandBuy * * kuch kuch *

Ook zou ik niet zo snel luisteren (risico's blabla) naar wat Apple zegt over de mogelijke risico's http://support.apple.com/kb/HT3743, zolang je weet WAT je doet, is er totaal GEEN probleem

:) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 286128 op 05-08-2009 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Kan je dit uitleggen? Ik heb hier nog nooit iets over gehoord :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-06 22:01
MarcoC schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:12:
[...]

Kan je dit uitleggen? Ik heb hier nog nooit iets over gehoord :o .
Ik denk dat hij dot bedoelt nieuws: Gebruikers iPhone 3GS melden oververhittingsproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
NvM schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 20:11:
[...]

Jij weerlegt gelijk weer álles. Dat de batterijduur van de iPhone beperkt is, is bekend, daar kun je moeilijk een positief gegeven van maken.

Ook dat er allemaal programma's van Apple nodig zijn op de iPhone goed te kunnen gebruiken kan als een nadeel gezien worden. iTunes bevalt mij prima, dus ik zal er geen punt van maken. Maar ik kan mij voorstellen dat mensen de iPhone als een gesloten telefoon zien met een gesloten softwaresysteem.

Dat de een meer over heeft voor de iPhone dan de ander is inderdaad waar. Maar jouw argument dat de een een matras van 1000 euro teveel vindt waar een ander 2000 euro neerlegt, is slechts de slippery slope drogreden.

Ondanks dat de iPhone een aantal nadelen met zich meebrengt, wegen deze voor mij niet op tegen de algehele eenvoudige, strakke en duidelijke ervaring die de telefoon met zich meebrengt.
Ach, iTunes, de echte tweaker zet zijn muziek natuurlijk via ssh erop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik ben het met sommige punten wel eens. Zo vereist iTunes meteen Quicktime en die kaapt vervolgens de hele browser. Ook zie ik niet in waarom Apple zo kunstmatig omslachtig maakt. Toen ik mijn HTC inplugte in een random PC kreeg ik een popup. Koos ik dan voor USB dan was mijn telefoon een virtuele USB stick, waar je overal op elk platform bijna wat mee kan. Dat Apple ding kan dat kunstmatig weer niet, terwijl dat technisch gewoon kan. Wil je hem bij iemand anders aansluiten moet je dus weer aan de iTunes.

Voor GPRS uitzetten raad ik je jailbreaken aan. Ik kan met SBSettings mooi alles aan en uitzetten. Bovendien heb je nog het voordeel van tweaken en gratis apps. Wel heb ik het idee dat de batterijduur zelfs nog een tikkie erger is dan een WM-device. Ik zie de procentjes wegvliegen op mn 3G. Ik heb het idee dat hij soms zegt dat hij voller is dan hij is. Als ik hem 2 seconden aan de lader hang vind hij dat hij alweer 2% erbij is. Dat lijkt me toch niet helemaal juist. De bediening en de vele leuke apps doen mij dit ding erg waarderen. Maar zodra WM 7 komt of een ander platform wat volwassener wordt zou het maar zo kunnen dat ik ooit weer overstap. Ook ben ik bang wat er gebeurt als ik hem ooit laat vallen, iets wat toch ooit eens gaat gebeuren. Bij andere telefoons hoefde ik me daar nooit zo druk over te maken.

Dat soort kinderachtige verbasteringen mag je achterwege laten.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 06-08-2009 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Verder werd ik schijtziek van die mailtjes die verdacht veel op een factuur leken. Download je een paar gratis apps, krijg je meteen een mailtje met een "ontvangstbewijs". Uitzetten? Kan niet. Je moet vervolgens ook nog eens verplicht je NAW gegevens opgeven, waar is dat nou weer goed voor? Als je niets koopt, vind ik dat je ook gewoon je NAW gegevens privé kan houden.
Schijnbaar kun je het wel uitzetten, want ik heb nog nooit een mailtje gehad van iets wat ik gekocht (gratis of betaald) in de appstore. Hoe zet je dat aan?
Als je mijn post goed had gelezen, had ik niet gezegd dat iTunes slecht is. Het gaat gewoonweg om de - wederom - beperkende actie. Waarom kan je niet gewoon je muziek beheren via deze computer? Kan mij het een zorg wezen dat ID3 tags of albumart dan niet goed staat. iTunes werkt geen eens onder Linux..
Het is toch wel zo leuk als je ID3 tags en album art goed staan, dat voegt toe aan de user experience. Dat iTunes niet onder Linux werkt is idd klote.
Dat ding begon meteen data te zuipen zonder dat ik ook maar wat deed. Binnen no-time zat hij tegen de 500KB aan en was ik weer een paar euro (want ja die telco's draaien je een poot uit) armer.
Dit snap ik niet. Een nederlandse iPhone komt standaard met een T-mobile iPhone abo waar data ophalen gratis is. Wat maakt het dan uit hoeveel data de telefoon binnenhaalt en of je GPRS wel of niet kunt uitzetten?
Uitzetten? Nee dat kan niet. Oh ja kan wel soort van maar dan moet je jailbreaken en zeg dan maar dag met je handje tegen de garantie.
Je luistert teveel naar Apple. Jailbreak is niet meteen garantie foetsie, dit kun je altijd ongedaan maken (tenzij je telefoon helemaal kapot is, maar dan zie je toch niet meer dat er een jailbreak op zat).
Nee ik had daar geen last van
Waarom is het dan een factor in het niet fijn vinden van het toestel? Idem met betalen voor app ontwikkeling?
Zeikerig? Ik geef gewoon mijn mening en leg uit waarom ik die beslissing heb genomen. Of dat zeikerig is of niet is niet van belang.
Je geeft een mening waarbij je een aantal zaken aanhaalt die totaal niet van belang zijn, dat komt op mij zeikerig over. Net alsof je je gelijk moet halen ergens over. De meeste mensen zal het een rotzorg wezen of een ontwikkelaar moet betalen om zijn app in de store te krijgen. Of dat GPRS niet uit te zetten is (om de reden die ik gaf), of dat je je NAW moet opgeven om iets in de app-store te kopen.

Ik ben het wel met je eens dat je er beperkingen zijn, maar dat je daar in de praktijk niet veel last van hebt. Ik heb mijn iPhone jailbroken, maar echt veel apps heb ik niet extra. SBSettings, Winterboard en mxTube zijn de enigen die ik heb die niet uit de appstore komen. Als Android ooit nog eens in de buurt komt van de iPhone dan neem ik ook geen iPhone meer, maar voor nu is dit de fijnste foon die ik geprobeerd heb. Ook al moet ik een hoop work-arounds toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:18
MsG schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 21:03:
Ik ben het met sommige punten wel eens. Zo vereist iTunes meteen [mbr]Quick[/]time en die kaapt vervolgens de hele browser. Ook zie ik niet in waarom Apple zo kunstmatig omslachtig maakt. Toen ik mijn HTC inplugte in een random PC kreeg ik een popup. Koos ik dan voor USB dan was mijn telefoon een virtuele USB stick, waar je overal op elk platform bijna wat mee kan. Dat Apple ding kan dat kunstmatig weer niet, terwijl dat technisch gewoon kan. Wil je hem bij iemand anders aansluiten moet je dus weer aan de iTunes.
Browser kaaping heb ik nog niet mee gemaakt dus ik ben zeer benieuwd wat ik me hierbij moet voorstellen. Enige wat ik me zo kan bedenken is de installatie iTunes/Quicktime, deze een plug-in activeert voor het bekijken van quicktime filmpjes.
Dan maar meteen het fenomeen iTunes en de 1op1 kopeling met de iPod/iPhone. Ik weet wel bijna zeker dat zonder iTunes deze muziekspeler nooit zo populair is geworden. iTunes zorgt namelijk voor een muziek bibliotheek en synchroniseert deze 1op1 naar je iPod/iPhone. De software zorgt er expliciet voor dat alle naampjes, albumhoesjes en weet ik niet allemaal netjes gelinkt worden aan je gekochte muziek of geimporteerde cd's. Okay misschien is het niet helemaal netjes van Apple om je te dwingen om iTunes te gebruiken maar hierdoor wordt wel de beloofde user experience(let op deze term!) gehaald.
Ik heb persoonlijk nog geen smartphone alternatief gezien welke dezelfde iPod ervaring biedt, lees: alle muziek netjes onderverdeeld + coverflow met een paar muisklikken.
Daarbij zal het heus ook wel lukken met windows explorer en copy/paste magic maar voor de reguliere consument is dat rocket sience. Btw. zelfs Nokia is voorzichtig bezig om Nokia Music Player te promoten voor haar eigen producten. Deze software doet nagenoeg precies hetzelfde als iTunes, dus zo gek gezien is iTunes niet.
Voor GPRS uitzetten raad ik je jailbreaken aan. Ik kan met SBSettings mooi alles aan en uitzetten. Bovendien heb je nog het voordeel van tweaken en gratis apps. Wel heb ik het idee dat de batterijduur zelfs nog een tikkie erger is dan een WM-device. Ik zie de procentjes wegvliegen op mn 3G. Ik heb het idee dat hij soms zegt dat hij voller is dan hij is. Als ik hem 2 seconden aan de lader hang vind hij dat hij alweer 2% erbij is. Dat lijkt me toch niet helemaal juist. De bediening en de vele leuke apps doen mij dit ding erg waarderen. Maar zodra WM 7 komt of een ander platform wat volwassener wordt zou het maar zo kunnen dat ik ooit weer overstap. Ook ben ik bang wat er gebeurt als ik hem ooit laat vallen, iets wat toch ooit eens gaat gebeuren. Bij andere telefoons hoefde ik me daar nooit zo druk over te maken.

[mbr]Dat soort kinderachtige verbasteringen mag je achterwege laten.[/]
Vertel me welke smartphone geen korte batterij duur heeft bij "continu" 3G netwerk en groot LCD scherm :? Of het nu de SE-X1, G1 of N97 is, allemaal hebben ze een korte batterij duur bij een continu 3G netwerk en veelvudig aanhebben van het display. Gelukkig zijn er wel instellingen om bijvoorbeeld de batterij enigzins te verlengen. Het spelen met je helderheid, 3G en fetch instellingen kunnen een behoorlijk verschil maken. Ook MobileMe(Push) heeft een positieve invloed op je batterij duur.
Dat "bang zijn om te laten vallen argument" vind ik maar flauwekul. Nee inderdaad is de iPhone fragieler en kan ik deze niet zo (mis)handelen als mijn toenmalige Nokia 3310. Maar denk je dat de G1, N97, Omnia HD wel van stuiteren houden? Die zullen net zo goed beschadigd raken als je deze laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Het toelatingsbeleid van Apple voor apps in de store mag idd wel wat beter. Ik zie net dat ze een woordenboek app 3x hebben geweigerd totdat alle 'objectionable' woorden eruit gehaald werden. Woorden zoals fuck en shit, maar ook woorden zoals screw (schroef) en ass (ezel). Dit is eigenlijk te belachelijk voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

zonoskar schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 11:04:
Het toelatingsbeleid van Apple voor apps in de store mag idd wel wat beter. Ik zie net dat ze een woordenboek app 3x hebben geweigerd totdat alle 'objectionable' woorden eruit gehaald werden. Woorden zoals fuck en shit, maar ook woorden zoals screw (schroef) en ass (ezel). Dit is eigenlijk te belachelijk voor woorden.
Dat is het zeker, echt idioot. Klagen op forums heeft geen effect, helaas; laat je horen op de iPhone Feedback pagina van Apple.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 30-06 10:48

Bosmonster

*zucht*

Miki schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:24:
[...]

Dan maar meteen het fenomeen iTunes en de 1op1 kopeling met de iPod/iPhone. Ik weet wel bijna zeker dat zonder iTunes deze muziekspeler nooit zo populair is geworden. iTunes zorgt namelijk voor een muziek bibliotheek en synchroniseert deze 1op1 naar je iPod/iPhone. De software zorgt er expliciet voor dat alle naampjes, albumhoesjes en weet ik niet allemaal netjes gelinkt worden aan je gekochte muziek of geimporteerde cd's. Okay misschien is het niet helemaal netjes van Apple om je te dwingen om iTunes te gebruiken maar hierdoor wordt wel de beloofde user experience(let op deze term!) gehaald.
Ik heb persoonlijk nog geen smartphone alternatief gezien welke dezelfde iPod ervaring biedt, lees: alle muziek netjes onderverdeeld + coverflow met een paar muisklikken.
Daarbij zal het heus ook wel lukken met windows explorer en copy/paste magic maar voor de reguliere consument is dat rocket sience. Btw. zelfs Nokia is voorzichtig bezig om Nokia Music Player te promoten voor haar eigen producten. Deze software doet nagenoeg precies hetzelfde als iTunes, dus zo gek gezien is iTunes niet.
Ik ben een zeer tevreden iPhone gebruiker, maar gebruik mn iPhone nauwelijks als iPod, waardoor het hele iTunes voor mij een blok aan m'n been blijft, want ik ben wel verplicht ermee te werken. Daarnaast werkt iTunes op Windows gewoon behoorlijk bagger in vergelijking met iTunes op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Miki schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 10:24:
[...]

Browser kaaping heb ik nog niet mee gemaakt dus ik ben zeer benieuwd wat ik me hierbij moet voorstellen. Enige wat ik me zo kan bedenken is de installatie iTunes/Quicktime, deze een plug-in activeert voor het bekijken van quicktime filmpjes.
Quicktime installeert een plugin voor de browser die veel functionaliteit die standaard al kon met de default plugin nu alleen werkt in Quicktime Pro. Er staat dan zo'n logo van Pro achter de actie en dat is bijna bij alles. Bijvoorbeeld een filmpje opslaan.
Dat is gewoon consumentennaaierij, waar is die user experience dan gebleven? Of zou Apple toch uit zijn op het grote geld en zijn klanten achter de rug om naaien en stiekem in een hoekje lachen dat iedereen er bereid is zo lomp veel geld voor neer te leggen. Ik persoonlijk denk het laatste.

Het coverflow systeem werkt erg goed. Maar het synchroniseren maakt het omslachtig. Je wil een nummer slepen, maar het mag niet. Je moet een workaround doen met een afspeellijst die je verder nooit gebruikt omdat je iTunes verder liever niet gebruikt. Ik weet inmiddels dat het een optie is, maar dat weet 99% van de consumenten dus ook niet meteen en misschien zelfs wel nooit. En zodra ik er voor kies mijn muziek níet te synchroniseren wil hij eerst de bestaande muziek op de iPhone wipen. WTF steve, dat wil ik dus niet en daarom hou ik hem nu maar krampachtig gesynct.

Mijnsinziens worden veel mensen bij Apple opeens oostindisch blind voor dingen die bij een andere telefoonmaker echt niet zouden mogen missen. Bluetooth, sms-tekens, etc. Iemand noemde net dat het hem niet boeide of hij er 1 of 4 stuurde. Mensen met een laag limiet boeit dat weldegelijk.

Nogmaals, het ding werkt hier lekker, maar doordat de userbase zo snel tevreden is, veranderd Apple ook niet zoveel dingen meer heb ik het idee, men koopt het toch wel. Zo wordt copy paste afgedaan als onnodig en dom, maar nu de iPhone!111111 het ook heeft zijn ze ineens de bedenkers van de copy paste zo lijkt het. Net als met de 3G. Mobieltjes van 3 jaar oud hadden al 3G, en Apple presteert het om mensen eerst massaal te laten stinken in een iPhone zonder enige vorm van normaal internet, om vervolgens massaal iedereen weer naar het volgende speeltje van Apple laten gaan. Geniaal qua businessconcept, maar als klant zou ik me toch echt genaaid voelen :).
[...]

Vertel me welke smartphone geen korte batterij duur heeft bij "continu" 3G netwerk en groot LCD scherm :? Of het nu de SE-X1, G1 of N97 is, allemaal hebben ze een korte batterij duur bij een continu 3G netwerk en veelvudig aanhebben van het display. Gelukkig zijn er wel instellingen om bijvoorbeeld de batterij enigzins te verlengen. Het spelen met je helderheid, 3G en fetch instellingen kunnen een behoorlijk verschil maken. Ook MobileMe(Push) heeft een positieve invloed op je batterij duur.
Dat "bang zijn om te laten vallen argument" vind ik maar flauwekul. Nee inderdaad is de iPhone fragieler en kan ik deze niet zo (mis)handelen als mijn toenmalige Nokia 3310. Maar denk je dat de G1, N97, Omnia HD wel van stuiteren houden? Die zullen net zo goed beschadigd raken als je deze laat vallen.
Het grote verschil is uiteraard het glazen display, erg handig, maar maakt hem ook 10 keer kwetsbaarder. Ik heb 3G dus uit, Edge uit, Location uit, Wifi uit, Processes op 1, maar alsnog gaat het ding rap leeg. Niet extreem maar toch wel echt sneller dan mijn touch pro heb ik het idee.

[ Voor 0% gewijzigd door MsG op 06-08-2009 12:09 . Reden: Alinea's :') ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik ben een tevreden iPhone 3GS gebruiker, had eerst een tijdje terug een 3G gehad, maar die had ik na 2 weken al de deur uitgedaan. Ik vond het apparaat destijds teveel speelgoed-achtig, bij de 3GS heb ik dat totaal niet.

iTunes is geweldig om je muziekcollectie te beheren. Daarnaast heb ik thuis ook een MacBook Pro dus de integratie is wezenloos fijn.

Er blijven natuurlijk altijd wel kleine puntjes rondom de iPhone waar je tegenaan kan schoppen, zo heb ik zakelijk gezien een Blackberry en die blinkt weer op andere fronten uit. Zo heb je altijd wel wat te zeuren.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik zie alleen niet in waarom je de 3G te speelgoedachtig zou vinden en de 3GS niet, terwijl het enige verschil snelheid is, terwijl de 3G niet traag is te noemen, een kompas die je misschien af en toe eens opstart en video. Of was de appstore er mss toen nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb hem al 2x weggedaan, beide keren voor het nieuwe model (van iPhone 2G naar 3G en van 3G naar 3GS). De iPhone bevalt mij echt uitstekend, geen andere telefoon komt ook maar een beetje in de buurt van de iPhone. Voor mij nooit meer een andere telefoon dan de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 12:16
Zeg de telefoon zeker niet vaarwel!
Problemen met de accu? Niet alleen de iPhone heeft daar problemen mee. En hij haalt bij mij soms wel 48 uur. Geen jailbreak, alleen Wifi staat aan en ik heb zo'n edge profiel geinstalleerd.

iTunes is het enige wat ik jammer vind van deze telefoon, maar je kan echter wel slepen in iTunes. Je kan zelfs vanuit je verkenner een nummer naar iTunes slepen die je dan los laat boven je telefoon icoon. (hoewel ik niet zou weten waarom je dat zou willen doen)
Tja, ik vind winamp 2.9 nog steeds een erg gemakkelijk programma. En mp3's wil ik eigenlijk zélf een plekje op de hd geven. Maar ik denk dat ik het nu toch een keer ga overlaten aan iTunes. En dát is volgens mij ook het moeilijke aan de iPhone. Je moet sommige dingen gewoon anders gaan doen. Ik kan me voorstellen dat ik straks ook erg moet wennen waneer ik ga overstappen op een MAC, want gezien de iPhone gaat dat een keer gebeuren. En de telefoon laten vallen... Ja, dat zal mij ook wel een keer overkomen, ik hoop pas over 2 jaar...

Van te voren veel over de telefoon gelezen en hij stelt me niet teleur. De batterij-duur was echt wel bekend. Verder vind ik de apps-store een geweldige winkel. Vol met gratis en met betaalde dingen. Ik ben helemaal niet te beroerd om voor apps te betalen, zeker niet als ze bijna allemaal beneden de 4 euro zijn. Via reviews kun je nog lezen of het wel of niet wat is. En soms koop je wel eens iets waar je toch een beetje spijt van krijgt: nou dat is dan 1 biertje minder tijdens een vrijdag of zaterdagavond.
Dan de upgrades die je via iTunes krijgt: ook geweldig.
Dat Quick-time bij iTunes inzit vind ik sowieso geen probleem, maar dat komt eigenlijk omdat ik iTunes standaard (vóór iTunes al) als standalone had draaien, omdat ik vaak op de trailer site van apple kijk. Ik kan me alleen niet voorstellen dat QuickTime alles overneemt, want dat kun je toch zelf bepalen?
Dat er geen sms-char-teller meeloopt vond ik in het begin vervelend, maar dat komt omdat ik dat gewend was. Nu boeit me dat niet meer en moet ik er soms wél rekening mee houden dat het een sms blijft (met de nadruk op de eerste s: short)

Hmm, ik ben wel een tevreden iPhone-gebruiker.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-06 13:08
Ik overweeg mijn iPhone aan de wilgen te hangen en te vervangen door en een smartphone van een ander merk/type. De telefoon heeft een aantal beperkingen/tekortkomingen die hier in deze discussie al vaker zijn genoemd en waaraan ik me in de loop van de tijd steeds meer ben gaan ergeren. Vrij recent is daar voor mij de slecht/niet werkende GPS bij gekomen en gezien de Navigon Mobile Navigator discussie hier op Tweakers ben ik niet de enige (het schijnt zelfs dat TomTom hierdooor de release van hun navigatie app heeft moeten uitstellen).

Update:
Inmiddels is gebleken dat de GPS van de telefoon defect is. Locatiebepaling met Google Maps zit er enkele honderden meters naast, een teken dat dit via driehoeksmeting met GSM-masten gebeurt. Het toetsel gaat vanmiddag terug naar T-Mobile voor reparatie. daarna gaat-ie zeer waarschijnlijk in de verkoop en komt er een andere smartphone (van ander merk/type).

[ Voor 25% gewijzigd door vtpeters op 13-08-2009 08:40 . Reden: Update 13/08/2009 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimby
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-07-2024
Het crossposten van je vraag is niet de bedoeling. Je eigen topic volstaat :)

[ Voor 93% gewijzigd door Hoedje op 13-08-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Laatst online: 20-06 13:08
Volgens mij had/heeft de eerste generatie iPhones een verzonken hoofdtelefoonaansluiting waarop je alleen Apple's eigen hoofdtelefoon goed passend op aan kon/kunt sluiten. Mogelijk is dat de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
[...]

Nee het gaat om het principe. Ik wist niet van te voren dat het zo'n egocentrisch gefocuste handel zou zijn. Ik heb nooit iTunes gebruikt en had dus ook nooit die appstore gezien. Waarom zou je ontwikkeling zo erg willen beperken? Imagoschade? Wat een onzin, als iemand programma X wil maken, moet hij dat gewoon kunnen zonder dat die figuren daar met natte vinger werk dingen weigeren of later alsnog terugdraaien.

Het is te Amerikaans, en dat druipt er nogal vanaf. Je kunt bijvoorbeeld geen eens met iDeal iets kopen, wat toch wel een stuk prettiger geweest zou zijn.

[...]

[...]

[...]

[...]

Ja, ongetwijfeld maar die zijn wellicht iets teveel verblind door alles eromheen.

[...]

[...]

Zo slecht vind ik die camera ook niet. Goed, het is geen 5MP zoals tegenwoordig eigenlijk bijna standaard is, maar het viel me geheel niet tegen. Goed, nu we toch over wifi praten: Wifi aanzetten kost je tig kliks in het menu. Bij mijn andere telefoon heb ik in 2 kliks mijn wifi aan of uit.

[...]

Wat is dat nou weer voor opmerking? Jij kent me niet, je kent mijn werkwijze niet. Kort door de bocht... Ik ben gewoonweg een veeleisende gebruiker en deze telefoon kan dit op dit moment gewoon niet faciliteren.

Het blijft gewoon fout dat je een apparaat (illegaal?) zou moeten jailbreaken als je hem fatsoenlijk wilt kunnen customizen. Bij mijn WinMob device kan ik zelfs bestanden vanuit mijn Windows directory verbouwen mocht ik dat willen. Iets van; eigen verantwoording.

[...]

WinMob is zeker ook niet alles, maar ze beperken de eindgebruikers gewoon niet met wat ze willen.

Enfin, ik vind het hiermee wel weer genoeg.
Welkom bij de eeuwige fanboy's :) Deze jongens posten waarschijnlijk ook in andere telefoontopics waarom die telefoons zo slecht zijn.. terwijl dat ook al bekend is bij de aankoop.. maar er staat geen rotte appel op.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Niet online
Ik had sinds een aantal weken geleden iig goed de balen in mijn iPhone 3G. Ik heb er een van de eerste lichting. Het bereik viel steeds weg met de melding "No Service". Dat had hij eerder vrijwel niet. Steeds vaker had ik op veel plekken geen enkel bereik. Het leek erop dat alleen als er een 3G netwerk was ik bereik had, en anders niet.

Na overleg met T-Mobile kreeg ik een nieuwe simkaart. Geen resultaat uiteraard (ik had mijn Sim al geprobeerd in de iPhone van m'n vriendin en daar had ik wel bereik). T-Mobile weigerde het op te sturen 'omdat het toch geen zin had'. Lekker dacht ik... kloteding :).

Maargoed, na wat forum gelezen te hebben las ik over stofjes achter het beeldscherm. Welja, die heb ik al sinds week 3 en eerlijk gezegd had het me nooit gestoord (hiervoor een Nokia E65, en daar komt zoveel stof achter dat ik die 5 spikkels in m'n iPhone nooit als storend heb ervaren :P). Maar het leek me een goede reden om hem toch opgestuurd te krijgen. En jawel :). iPhone opgestuurd, en nu sinds een week een nieuwe _/-\o_ op het randje van garantie.

Het bereik is nu weer prima, en ach weer een nieuwe accu na een jaar is ook wel een opluchting. Nu hou ik het nog wel weer een jaartje vol tot mijn contract afloopt.

Afgezien de accu duur die bij mijn vorige iPhone flink achteruit was gegaan, en waarvan ik verwacht dat het bij deze ook wel weer die kant op gaat heb ik weinig te klagen over de aaiphone. Ik gebruik veel van de functies een aantal keren per dag (agenda en mail vooral!) en bel er zelfs af en toe nog mee 8). Even weer 2 weken terug naar mijn 'oude' E65 zorgt er wel voor dat je het platte vriendje en allesweter wel gaat missen! ;)

Het grote gemis vind ik nog steeds dat agenda items en nieuwe mailtjes niet in het lockscreen kunnen worden weergegeven. Windows Mobile en Symbian hebben dat al sinds het begin der tijden! Met een jailbreak is het mogelijk, en ik snap niet dat Apple deze functionaliteit nog steeds blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reteip schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:54:

Het grote gemis vind ik nog steeds dat agenda items en nieuwe mailtjes niet in het lockscreen kunnen worden weergegeven. Windows Mobile en Symbian hebben dat al sinds het begin der tijden! Met een jailbreak is het mogelijk, en ik snap niet dat Apple deze functionaliteit nog steeds blokkeert.
Idd, met GrIP werkt het perfect _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb mn iPhone nog niet zo lang, maar ben over het apparaat zelf erg tevreden. Alleen ben ik minder te spreken over dat iTunes. Het is toch een heel andere manier van werken dat je opgedrongen wordt. Ik sleep liever mn muziek via de windows explorer naar een usb mass storage device. Vooral irritant is dat je je iphone maar met 1 itunes-pc kunt syncen. Wilde laatst op een andere pc wat muziek op mn iphone zetten. Kon niet! Wie dat bedacht heeft?? 8)7

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Palomar schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 00:04:
Heb mn iPhone nog niet zo lang, maar ben over het apparaat zelf erg tevreden. Alleen ben ik minder te spreken over dat iTunes. Het is toch een heel andere manier van werken dat je opgedrongen wordt. Ik sleep liever mn muziek via de windows explorer naar een usb mass storage device. Vooral irritant is dat je je iphone maar met 1 itunes-pc kunt syncen. Wilde laatst op een andere pc wat muziek op mn iphone zetten. Kon niet! Wie dat bedacht heeft?? 8)7
Ja die i-tunes rommel ben ik ook echt niet blij mee. Wie dat programma, bedacht heeft die mag nog eens een cursus gebruikersvriendelijkheid krijgen en usability. Maar goed, ik ben niet van plan hem als Ipod te gebruiken dus ik hoop zo min mogelijk met itunes te maken te krijgen...

Maar de accu vind ik een veel belangrijker issue... Zijn er al mensen die een andere accu hebben geeist?
Mij is verteld dat ik nog moet afwachten, maar nu na een week zie ik nog niet echt verbetering... Als dit zo door gaat en dit zo blijft, kijken ze maar hoe ze het regelen, maar dit is onacceptabel.

Het kan met het bereik thuis deels te maken hebben (heel slecht bereik), dat hij moeite moet doen om bereik te hebben oid? Maar goed, heb dat probleem dus ook aangemeld, want het is of het een, of het ander. Met mijn eerdere HTC had ik ook slecht bereik, maar ik kon in ieder geval in heel het huis bellen! Met de Iphone lukt dit alleen naast het raam...

Dus er staan nog wat puntjes open bij T-mobile... Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Ik krijg heel de tijd: "geen service".

Dus dat is niet 100% fout van de Iphone, al heeft hij wel een stuk minder bereik dan de HTC... Maar ik kan er nu thuis gewoon niets mee, hij ligt of op het aanrecht (naast het raam), of op de bank, naast het raam, maar even naar boven lopen met de Iphone is er niet bij... Dan heb ik meteen geen bereik meer.

Youtube: DashcamNL

• Miki
dfrenner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:09:
[...]

Ja die i-tunes rommel ben ik ook echt niet blij mee. Wie dat programma, bedacht heeft die mag nog eens een cursus gebruikersvriendelijkheid krijgen en usability. Maar goed, ik ben niet van plan hem als Ipod te gebruiken dus ik hoop zo min mogelijk met itunes te maken te krijgen...
Ach de één vervloekt deze software, de ander is er super tevreden over. Ik ben het met je eens dat als je teveel wilt(power user) dat iTunes niet geschikt is maar voor de reguliere consument de perfecte oplossing. De software zorgt er expliciet voor dat alle naampjes, albumhoesjes en weet ik niet allemaal netjes gelinkt worden aan je gekochte muziek of geimporteerde cd's. De beloofde user experience wordt hiermee dus in een paar klikjes behaald en is voor een ieder toegankelijk.
Dat is dan ook precies het gehele concept van de iPhone; less = more.
Maar de accu vind ik een veel belangrijker issue... Zijn er al mensen die een andere accu hebben geeist?
Mij is verteld dat ik nog moet afwachten, maar nu na een week zie ik nog niet echt verbetering... Als dit zo door gaat en dit zo blijft, kijken ze maar hoe ze het regelen, maar dit is onacceptabel.
Het lijkt me duidelijk dat met een slechte ontvangst dat je batterij ook sneller leeg loopt. Immers moet je iPhone steeds het netwerk scannen ipv. "pollen" naar je zendmast.
Ik denk dat de mensen die zich Dutchtone en Ben kunnen herinneren kunnen meepraten over het sneller ontladen van accu's.
Het kan met het bereik thuis deels te maken hebben (heel slecht bereik), dat hij moeite moet doen om bereik te hebben oid? Maar goed, heb dat probleem dus ook aangemeld, want het is of het een, of het ander. Met mijn eerdere HTC had ik ook slecht bereik, maar ik kon in ieder geval in heel het huis bellen! Met de Iphone lukt dit alleen naast het raam...

Dus er staan nog wat puntjes open bij T-mobile... Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Ik krijg heel de tijd: "geen service".

Dus dat is niet 100% fout van de Iphone, al heeft hij wel een stuk minder bereik dan de HTC... Maar ik kan er nu thuis gewoon niets mee, hij ligt of op het aanrecht (naast het raam), of op de bank, naast het raam, maar even naar boven lopen met de Iphone is er niet bij... Dan heb ik meteen geen bereik meer.
T-mobile heeft zo'n mooie roze dekkingskaart, als je volgens deze kaart goed bereik thuis zou moeten hebben kom je volgens mij in aanmerking voor vermindering contractskosten of zelfs kosteloze contractontbinding. Op diverse iPhone fora is dit wel eens behandeld, met google moet je dus hier meer over te weten komen.

• BlakHawk
Miki schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Ach de één vervloekt deze software, de ander is er super tevreden over. Ik ben het met je eens dat als je teveel wilt(power user) dat iTunes niet geschikt is maar voor de reguliere consument de perfecte oplossing. De software zorgt er expliciet voor dat alle naampjes, albumhoesjes en weet ik niet allemaal netjes gelinkt worden aan je gekochte muziek of geimporteerde cd's. De beloofde user experience wordt hiermee dus in een paar klikjes behaald en is voor een ieder toegankelijk.
Aan je avatar te zien heeft het discusseren hierover met jou geen zin ;)
Het lijkt me duidelijk dat met een slechte ontvangst dat je batterij ook sneller leeg loopt. Immers moet je iPhone steeds het netwerk scannen ipv. "pollen" naar je zendmast.
Ik denk dat de mensen die zich Dutchtone en Ben kunnen herinneren kunnen meepraten over het sneller ontladen van accu's.
Ik geloof ook wel dat het een combinatie is, maar het is niet mijn fout, vind ik, dit was niet van te voren te overzien! Aangezien ik met iedere andere telefoon wel bereik heb in huis... (weliswaar ook matig, maar ik kan iig gewoon bellen)
T-mobile heeft zo'n mooie roze dekkingskaart, als je volgens deze kaart goed bereik thuis zou moeten hebben kom je volgens mij in aanmerking voor vermindering contractskosten of zelfs kosteloze contractontbinding. Op diverse iPhone fora is dit wel eens behandeld, met google moet je dus hier meer over te weten komen.
Ik heb T-mobile gister al ingelicht, maar dit is voor mij onacceptabel... Maakt me niet uit hoe ze het oplossen, maar zelfs met mindere kosten, kan ik nog steeds niet bellen in huis... Dit is en de telefoon en het netwerk aan te rekenen, dus ben benieuwd wat ze gaan zeggen tegen mij...
Zit trouwens in de randstad (zoetermeer) waar ik volgens de kaart ook binnen bereik hoor te hebben...

• Miki
dfrenner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:09:
Aan je avatar te zien heeft het discusseren hierover met jou geen zin ;)

<knip verhaal>
Dus als ik me avatar aanpas kunnen we er wel over discusseren :P

Ondanks mijn Apple avatar ben ik niet zo merkgebonden als je misschien mij nu oplegt. Ik wilde vorig jaar december nog een N97, zie ook deelname in dat topic. Maar ja, een N96 trauma later en de huidige buggy N97 was ik genezen om nog langer blind ieder jaar een nieuwe Nokia te halen.
Het was in het begin even behelpen en ik heb dan ook er even aan moeten wennen dat je Apple software moet laten denken en werken ipv. zelf alles willen, durven los te laten ;)

• BlakHawk
Miki schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:51:
[...]

Dus als ik me avatar aanpas kunnen we er wel over discusseren :P

Ondanks mijn Apple avatar ben ik niet zo merkgebonden als je misschien mij nu oplegt. Ik wilde vorig jaar december nog een N97, zie ook deelname in dat topic. Maar ja, een N96 trauma later en de huidige buggy N97 was ik genezen om nog langer blind ieder jaar een nieuwe Nokia te halen.
Het was in het begin even behelpen en ik heb dan ook er even aan moeten wennen dat je Apple software moet laten denken en werken ipv. zelf alles willen, durven los te laten ;)
Ja ik wil alles graag zelf in de hand hebben (bepalen hoe het moet werken). Systeembeheerder he? ;)
Maar ja, daar kan ik nog wel doorheen kijken hoor.
Alleen op dit moment irriteren al die kleine dingetjes mij... Wat zeker niet allemaal aan de iphone te verwijten zijn.

Maar ja vooral bereik vind ik een groot issue. Ik zie dat veel mensen op internet de volgende optie krijgen:
- 3 maanden 50% korting op je abonnement
- contract ontbinden

Die keuze is erg lastig, wat doe je dan?
Je wil toch eigenlijk de telefoon behouden, maar je wil wel bereik hebben en niet iedere keer smsjes krijgen dat die heeft gebeld enzo...
Aan 3 maanden 50% korting heb je ook niets, want dat lost het probleem niet op, maar het is wel een soort zwijggeld, dus de overige tijd van de twee jaar heb je geen recht op klagen meer...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Miki schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:56:
[...]

Less = more zou imo betekenen dat je geen software nodig hebt om de iPhone te beheren. Nu is dat niet altijd even handig, dus daarom is zo'n koppeling met iTunes wel mooi. Maar ik heb nooit gesnapt waarom Apple-spul nooit én iTunes kan ondersteunen én gewoon als externe hdd werken. Dát is pas gebruikersgemak. Je kan zelf kiezen.

Overigens zijn er zat prima werkende 3rd party programma's die ook met één klik de ID3-tags goed zet, albumarts toevoegt, etc. Overigens heb je ook geen ID3-tags nodig als je op folder zou kunnen browsen. Nog zoiets wat gebruikersvriendelijk zou zijn. Laat de gebruiker kiezen of hij via tags of via folders wil browsen.

Het zal niet voor iedereen zo hoeven, maar de iPhone zou een groter publiek aan kunnen spreken als dit soort dingen gewoon konden. Dit is voor mij in ieder geval een van de grote afknappers van een verder mooi toestel.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

RoD schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:41:
Overigens heb je ook geen ID3-tags nodig als je op folder zou kunnen browsen. Nog zoiets wat gebruikersvriendelijk zou zijn. Laat de gebruiker kiezen of hij via tags of via folders wil browsen.
Ik vind playlists veel handiger. Stel je hebt een hoop CDs en je wilt alle rustige nummers bijelkaar zetten (voor als je vriendin langskomt ofzo), of je wilt alle nummers bij elkaar waar je fijn mee kunt autorijden. Hoe doe je dat dan met jouw methode? Ga je dan de nummers dubbel op je HDD zetten in verschillende folders?

/edit: het enig lastige van iTunes is dat je niet met meerdere PCs kunt syncen. Dat betekend voor de meesten dat ze niet ff bij een vriendje een hoop nummers kunnen 'lenen', iets wat in de USA niet toegestaan is. Dus Apple maakt dat niet mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 13-08-2009 13:05 ]

• BlakHawk
zonoskar schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:02:
[...]

Ik vind playlists veel handiger. Stel je hebt een hoop CDs en je wilt alle rustige nummers bijelkaar zetten (voor als je vriendin langskomt ofzo), of je wilt alle nummers bij elkaar waar je fijn mee kunt autorijden. Hoe doe je dat dan met jouw methode? Ga je dan de nummers dubbel op je HDD zetten in verschillende folders?

/edit: het enig lastige van iTunes is dat je niet met meerdere PCs kunt syncen. Dat betekend voor de meesten dat ze niet ff bij een vriendje een hoop nummers kunnen 'lenen', iets wat in de USA niet toegestaan is. Dus Apple maakt dat niet mogelijk.
Maar jij vind playlists handiger, maar de ander wil 1 grote bak met alle nummers... En gewoon copy-paste en klaar, maar dat is niet mogelijk bij itunes... Je moet eert al je nummers in itunes gaan laden, terwijl ik heel itunes eigenlijk niet wil gebruiken. Ik werk namelijk thuis op 4 verschillende pc's...

Daar ga ik al nat, daarom gaf hij aan dat het handig zou zijn dat je of itunes kan gebruiken of als externe HD kunt zien... Dit is totaal niet gebruikersvriendelijk.

De tijd dat iedereen 1 pc thuis heeft is voorbij. Ik doe het nu maar op een laptop syncroniseren, omdat ik dan iets flexibeler ben met de locatie, maar optimaal is het niet, omdat ik niet al mijn muziek op mijn laptop heb.

Anoniem: 151407

na anderhalf jaar iphone gebruiker geweest te zjin ben ik er nu van af.
begon met import 2g, toen 3g op vodafone en sinds 5 weken 3gs tmobile.

heb zojuist mijn 5 weken oude 3gs retour gestuurd inc abo naar tmobile.
bereik was om te janken en batterijduur was na 3 weken al slechter dan uit doos.
beetje email enzo ging ik naar werk met volle accu (08:15) en kom ik thuis met een lege.. (17:15)
gelijk de boel laten ontbinden wegens slecht bereik.

tmobile's "dekkingskaart" klopt voor geen meter, van te voren nog gekeken voordat ik abbo afsloot, ik zou 3g in huis moeten hebben.
maar heb totaal geen bereik thuis, pas als ik 50 mtr de straat in loop heb ik 2 streepjes gprs.
scheelt weer dat ik alle gemaakte kosten terug krijg, aanschaf geld, aansluit kosten enz.

heb nu een htc magic op vodafone en ik hou het bij android. veel makkelijker om mee te ontwikkelen ook dan die malle appstore regels. 3 weken wachten tot goedkeuring.. who the hell are they kidding. 2x iets gesubmit elke keer weer 3 weken wachten.

nu push ik het direct op mijn droid zonder gezeur. _/-\o_

hier een blije ex iphone gebruiker

• Reteip
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:09:
[...]

Volledig mee eens! Het is ook nog eens rete log traag naast de slechte user interface. Maargoed, gelukkig maakt de UI van de iphone het weer redelijk goed en met de iPhone moet ik wel elke dag werken (itunes gelukkig niet!).
In mijn vorige post melde ik ook al veel bereik problemen. Waar anderen nog een aantal streepjes hadden had ik al snel No Service. T-Mobile wilde het niet zoeken in de iPhone, maar inmiddels heb ik een nieuwe (en geen van de 1e generatie 3G's meer) en daar is het probleem opgelost als sneeuw voor de zon. Volgens mij heeft de eerste lichting een probleem met de normale GSM chip (3G werkt prima als er 3G bereik is) ofzo.

• Miki
RoD schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:41:
[...]

Less = more zou imo betekenen dat je geen software nodig hebt om de iPhone te beheren. Nu is dat niet altijd even handig, dus daarom is zo'n koppeling met iTunes wel mooi. Maar ik heb nooit gesnapt waarom Apple-spul nooit én iTunes kan ondersteunen én gewoon als externe hdd werken. Dát is pas gebruikersgemak. Je kan zelf kiezen.

Overigens zijn er zat prima werkende 3rd party programma's die ook met één klik de ID3-tags goed zet, albumarts toevoegt, etc. Overigens heb je ook geen ID3-tags nodig als je op folder zou kunnen browsen. Nog zoiets wat gebruikersvriendelijk zou zijn. Laat de gebruiker kiezen of hij via tags of via folders wil browsen.

Het zal niet voor iedereen zo hoeven, maar de iPhone zou een groter publiek aan kunnen spreken als dit soort dingen gewoon konden. Dit is voor mij in ieder geval een van de grote afknappers van een verder mooi toestel.
Ik denk zelf dat het technisch allemaal geen probleem is voor Apple om jouw suggesties in te voeren. Alleen voorzover ik nu bewust met een Apple product om ga zie ik het niet zo snel gebeuren. Meedere keuze opties en Apple software lijken niet samen te gaan, waarschijnlijk verboden door Steve :P
Je ziet op andere Apple producten/software ook vreemde, (on)logische keuzes en/of beperkingen. Met dat betreft wordt je als retard behandeld maar zijn misschien daardoor ook redelijk succesvol door deze opgelegte keuzes. Zodoende mijn bedoeling met less=more

• johnkeates
  • Laatst online: 23-06 13:49
Anoniem: 151407 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:12:
na anderhalf jaar iphone gebruiker geweest te zjin ben ik er nu van af.
begon met import 2g, toen 3g op vodafone en sinds 5 weken 3gs tmobile.

heb zojuist mijn 5 weken oude 3gs retour gestuurd inc abo naar tmobile.
bereik was om te janken en batterijduur was na 3 weken al slechter dan uit doos.
beetje email enzo ging ik naar werk met volle accu (08:15) en kom ik thuis met een lege.. (17:15)
gelijk de boel laten ontbinden wegens slecht bereik.

tmobile's "dekkingskaart" klopt voor geen meter, van te voren nog gekeken voordat ik abbo afsloot, ik zou 3g in huis moeten hebben.
maar heb totaal geen bereik thuis, pas als ik 50 mtr de straat in loop heb ik 2 streepjes gprs.
scheelt weer dat ik alle gemaakte kosten terug krijg, aanschaf geld, aansluit kosten enz.

heb nu een htc magic op vodafone en ik hou het bij android. veel makkelijker om mee te ontwikkelen ook dan die malle appstore regels. 3 weken wachten tot goedkeuring.. who the hell are they kidding. 2x iets gesubmit elke keer weer 3 weken wachten.

nu push ik het direct op mijn droid zonder gezeur. _/-\o_

hier een blije anti iphone gebruiker.
Waarom anti iPhone? Als je tmobile hebt werkt je telefoon zowiso kut, dus is dat niet helemaal te wijten aan de iPhone.

Anoniem: 151407

johnkeates schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:27:
[...]

Waarom anti iPhone? Als je tmobile hebt werkt je telefoon zowiso kut, dus is dat niet helemaal te wijten aan de iPhone.
ligt ook deels aan het toestel, als je normale nokia er naast legt heb je standaard al beter bereik.
maar goed ik deel mijn ervaring en ik hoef geen iphone meer.

• johnkeates
dfrenner schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:10:
[...]

Maar jij vind playlists handiger, maar de ander wil 1 grote bak met alle nummers... En gewoon copy-paste en klaar, maar dat is niet mogelijk bij itunes... Je moet eert al je nummers in itunes gaan laden, terwijl ik heel itunes eigenlijk niet wil gebruiken. Ik werk namelijk thuis op 4 verschillende pc's...

Daar ga ik al nat, daarom gaf hij aan dat het handig zou zijn dat je of itunes kan gebruiken of als externe HD kunt zien... Dit is totaal niet gebruikersvriendelijk.

De tijd dat iedereen 1 pc thuis heeft is voorbij. Ik doe het nu maar op een laptop syncroniseren, omdat ik dan iets flexibeler ben met de locatie, maar optimaal is het niet, omdat ik niet al mijn muziek op mijn laptop heb.
Er zijn een tal van gratis iPod/iPhone management programma's op internet te vinden, en dat de iPhone niet zomaar overal als harde schijf te gebruiker is, is omdat windows alleen met z'n eigen bestandssysteem om kan gaan. (Geen HFS+ dus; slechts FAT en NTFS [en UDF + ISO6990])

Apple gaat niet speciaal voor windows een FAT of NTFS formatted iPhone regelen. Verder is het erg logisch dat je het niet als harde schijf kan gebruiken om je muziek te beheren, het werkt via een muziek database, en die kan je moeilijk elke keer met de hand bijwerken.

Het is wel mogelijk je iPhone/iPod met meerdere computers te synchroniseren, en het is ook mogelijk iTunes via een NAS met meerdere computers te gebruiken. Verder kan je wel zelf kiezen wat je wel of niet op je draagbare iTunes wil, maar tegenwoordig knappen de meeste eindgebruikers af als iets er niet uit ziet als dat wat ze al kennen :).

Het zou handig zijn als er ergens een onafhankelijke site was daar dit soort dingen gewoon op staan. Iedereen wil het weten, maar altijd wordt het opnieuw gevraagd.

• johnkeates
Ik heb geen iPhone, en ik wil ook geen iPhone.. Dus ik heb hem vaarwel gezegd zonder ooit in mijn bezit gehad te hebben :D

• johnkeates
Anoniem: 151407 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:33:
[...]

ligt ook deels aan het toestel, als je normale nokia er naast legt heb je standaard al beter bereik.
maar goed ik deel mijn ervaring en ik hoef geen iphone meer.
Dat dat Nokia beter is qua bereik en wat meer ervaring heeft maakt nog niet dat de iPhone automatisch slecht is :P

Ik weet trouwens niet in welk gebied je woont / je iPhone gebruikt, maar het is ook erg afhankelijk wat voor soort zendmasten in je regio staan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Miki schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:22:
[...]

Ik denk zelf dat het technisch allemaal geen probleem is voor Apple om jouw suggesties in te voeren. Alleen voorzover ik nu bewust met een Apple product om ga zie ik het niet zo snel gebeuren. Meedere keuze opties en Apple software lijken niet samen te gaan, waarschijnlijk verboden door Steve :P
Je ziet op andere Apple producten/software ook vreemde, (on)logische keuzes en/of beperkingen. Met dat betreft wordt je als retard behandeld maar zijn misschien daardoor ook redelijk succesvol door deze opgelegte keuzes. Zodoende mijn bedoeling met less=more
Tsja, het heeft voor Apple natuurlijk wel weer het voordeel dat ze alles op elkaar af kunnen stemmen. Het een zal wel ten koste gaan van het ander.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 09:27

Stoffel

Engineering the impossible

johnkeates schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:34:
[...]

Er zijn een tal van gratis iPod/iPhone management programma's op internet te vinden, en dat de iPhone niet zomaar overal als harde schijf te gebruiker is, is omdat windows alleen met z'n eigen bestandssysteem om kan gaan. (Geen HFS+ dus; slechts FAT en NTFS [en UDF + ISO6990])

Apple gaat niet speciaal voor windows een FAT of NTFS formatted iPhone regelen. Verder is het erg logisch dat je het niet als harde schijf kan gebruiken om je muziek te beheren, het werkt via een muziek database, en die kan je moeilijk elke keer met de hand bijwerken.
Daar klopt toch niet heel veel van. In OSX kun je toch ook niet op de HD van je iPhone komen? En foto's kun je ook gewoon via Explorer bereiken, de Iphone wordt dan gewoon als mass storage device herkend. Het voor de rest niet beschikbaar maken van de HD/het geheugen van de iPhone heeft niets te maken met technische, maar des te meer met functionele beperkingen. Daar is bewust voor gekozen.

En alternatieven voor iTunes zijn er ook niet, althans niet voor de laatste generaties iPhone/iPod Touch.

• BlakHawk
johnkeates schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:36:
Dat dat Nokia beter is qua bereik en wat meer ervaring heeft maakt nog niet dat de iPhone automatisch slecht is :P

Ik weet trouwens niet in welk gebied je woont / je iPhone gebruikt, maar het is ook erg afhankelijk wat voor soort zendmasten in je regio staan.
De telefoon zelf, qua menu is inderdaad best goed werken, ik vind vooral het sms systeem geweldig, maar de belabberde batterijduur en het slechte bereik vind ik wel echt slecht. Wat ze wel graag wilde bereiken (zakelijk toestel) werkt op deze manier voor geen meter.

Ik knap nu vooral af op het bereik en als T-mobile het bereik niet sterker maakt binnenkort, zie ik denk ik geen andere optie dan het contract op te breken, helaas een andere telefoon uitzoeken dan... Maar dit is echt niet te doen.

Men doet hier wat laconiek over de batterijduur, maar vergeet niet dat een batterij normaliter slechter wordt naar mate hij vaker opgeladen is en de telefoon moet wel 2 jaar mee, men verkoopt namelijk zoveel mogelijk 2 jarige abonnementen. In dat oogpunt is het van zowel apple als t-mobile belachelijk. Ze staan toch voor een product? Die zaken vind ik echt slecht...

Qua PC hoef ik echt nooit een Apple, kost te veel geld en zakelijk heb je er niets aan. Maar de Iphone vond ik wel leuk werken. Maar als er dan totaal niet mee te werken is door het bereik, of na een jaar niet meer door de slechte staat van de batterij, dan is het een domper.
Wat dat betreft snap ik het commentaar heel goed. En dat vind ik echt jammer. Ik heb nu niet voor niets gekozen voor de Iphone. Ik vind het echt jammer als die nu noodgedwongen weg moet, omdat ik niet eens kan bellen, waar ik dat voorheen met Nokia, Samsung en HTC wel kon!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.