[iPhone] Wie heeft hem al vaarwel gezegd

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 21.174 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 13:48
Omdat niet alles rozengeur en manenschijn is (ook bij Apple niet) ben ik toch eens benieuwd. Er zullen vast en zeker mensen zijn die hun iPhone al aan de wilgen gehangen hebben. Mijn vraag is dan waarom, wat was er mis, wat miste je of beviel er niet aan?

Ik trap wel even af, heb hem net verkocht op marktplaats, reden:

Batterijduur (ja heb de foefjes in het ervaringen topic al doorgenomen)
Een gsm die het nog geen dag uit houdt is mij niet op het lijf geschreven, ik bel veel maar spielerij doe ik nauwelijks op het ding
Compatibiliteit met legacy (klinkt lekker oud) hardware, dension carkits, logitech docking stations overal krijg ik wel een melding dat het apparaat niet geschikt is voor de iPhone
Bereik het bereik van het apparaat vind ik ook ronduit droevig, mijn oude Nokia 1680 heeft nog een beter bereik dan de iPhone, in ieder geval in mijn huis/woonplaats
Verbinding het tot stand brengen van een telefoongesprek gaat vaak niet van harte, na dat ik de opdracht gegeven heb om een nummer te bellen duurt het vaak 5 tot 10 seconden totdat ik uberhaupt een beltoon hoor
Navigatie? Ja ok,.. OS 3.0 is er nog niet, maar ten tijde van de introductie van het apparaat werd je al voorgehouden dat je ermee kan navigeren. Dit is tot op heden nog steeds niet het geval. Laat dat nou net een van mijn beweegredenen zijn om het ding te nemen.
Beheerbaarheid Je hebt iTunes nodig (niet zo'n ramp), maar je bent verplicht gekoppeld aan een library op een pc tenzij je deze kopieert naar een andere computer
Luidspreker/Microfoon Zoals hieronder al genoemd wordt, ik ben ook niet te spreken over de kwaliteit van de luidspreker
Ondersteuning/Support kijk naar de diverse topics hier op GoT over mensen die toch wel mooi bezeikt zijn met hun vochtschade al dan niet door hun veroorzaakt. Het kastje naar de muur verhaal van: ''er is maar een partij in Nederland die de iPhones mag openen'', T-mobile die na de levering overal de handen vanaf trekt

Ik dacht nokia de deur uit, mio de deur uit, ipod de deur uit hoplakee bellen navigeren en muziek luisteren ineen met de nieuwe iPhone.

Ach misschien ben ik te veeleisend, of stel ik me gewoon aan... maar helaas laat de ik iPhone evolutie voorlopig even aan mij voorbij gaan.

Deel je mening:
Poll: Mijn iPhone bevalt tot dusver...
uitstekend
prima
goed met op- aanmerkingen
minder had er meer van verwacht
ronduit slecht
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336586&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Het grootste nadeel van de iPhone vind ik de...
accuduur
ontvangst
software OS
prijs
iTunes / Appstore
koppelverkoop / T-mobile
al het bovengenoemde
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336615&layout=2&sort=prc

Poll: Ik verkoop mijn iPhone
never nooit niet
alleen voor de opvolger van de 3G
als OS 3.0 niet snel komt
als OS 3.0 niet bevalt
heb hem al weggedaan
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=336587&layout=2&sort=prc

vtpeters wil tevens weten wanneer je je iPhone hebt ingewisseld welk toestel je naar bent overgestapt

[ Voor 16% gewijzigd door loewie1984 op 20-08-2009 08:50 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 16:44

Vos

AFCA

Hij bevalt mij prima, enige wat ik op dit moment als minpunt ervaar is de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 14:56
De enige reden dat de mijn weg is omdat ik in de randstad op veel locaties gewoon geen bereik had / mensen mij niet aan de telefoon kregen.

Verder had ik nergens problemen mee.

Zou hem zo weer halen als deze met bijvoorbeeld Vodafone of KPN voor een goede prijs te krijgen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39

Hertog

Aut bibat, aut abeat

loewie-643- schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:01:
Navigatie? Ja ok,.. OS 3.0 is er nog niet, maar ten tijde van de introductie van het apparaat werd je al voorgehouden dat je ermee kan navigeren. Dit is tot op heden nog steeds niet het geval. Laat dat nou net een van mijn beweegredenen zijn om het ding te nemen.
Waar las je dat? Ik wist al van te voren dat er voorlopig nog geen Turn-by-turn navigatie opzit. Sterker nog, als 3.0 uitkomt zal jouw iPhone ook niet geschikt zijn voor navigatie, omdat daarvoor dat digitale kompas nodig is.

Mijn iPhone bevalt me nog steeds prima, eigenlijk geen enkel last van problemen tot nu toe. Alleen af en toe bereikproblemen maar dat is op een plek dat alle telefoons er last van hebben.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb onlangs voor 200 euro een eerste generatie iPhone over kunnen nemen maar ik kan niet zeggen dat ik er veel gebruik van maak, m'n W580i met fysieke toetsen sms't lekkerder, jailbreaken is dan wel weer te geniaal, maar ook de kwaliteit van de interne speaker is ook niet over naar huis te schrijven.

Het feit dat je verplicht iTunes moet installeren vind ik ook een ramp, het is dat ik het toevallig geïnstalleerd had voor m'n iPod Touch. Ook mobiel internet met een prepaid-kaartje is niets :+

De batterijduur is met de eerste generatie jailbroken wel langer dan een dag, dus daar klaag ik niet over, maar ik had em dan puur als telefoon/mail checken en voor de patience mee en geen muziek/video afspelen.

Het navigatiegedeelte (met turn-by-turn) heb ik inmiddels wel met xGPS en een GPS-dongle op de 2.2 firmware :P

Ik doe hem niet weg want hij is te jailbreaken/unlocken en te modden

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Hertog schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:11:
[...]
Waar las je dat? Ik wist al van te voren dat er voorlopig nog geen Turn-by-turn navigatie opzit. Sterker nog, als 3.0 uitkomt zal jouw iPhone ook niet geschikt zijn voor navigatie, omdat daarvoor dat digitale kompas nodig is.

Mijn iPhone bevalt me nog steeds prima, eigenlijk geen enkel last van problemen tot nu toe. Alleen af en toe bereikproblemen maar dat is op een plek dat alle telefoons er last van hebben.
Nou laat ik het dan zo stellen, als er GPS in zit verwacht je toch dat je ermee kan navigeren. Tis ook niet mijn enigste argument.

@ CLB: hoho tis zirconium,.. niks plastics we hoeven niet tegen de schenen aan te schoppen he :P
@ Hertog: geen probleem, ik voel me niet offended :)

[ Voor 13% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2009 21:25 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb m'n iPhone 1st generation verkocht om de simpele reden dat hij geen 3G had.
Is natuurlijk opgelost met de iPhone 3G :+ maar die is zo allemenselijk lelijk plasticerig dat die hier niet binnenkwam ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

loewie-643- schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:17:
[...]

Nou laat ik het dan zo stellen, als er GPS in zit verwacht je toch dat je ermee kan navigeren. Tis ook niet mijn enigste argument.
De andere zullen allicht geldig zijn voor jou :) Ik zeg ook niet dat je dus wel een iPhone moet hebben hoor, ik kan me goed voorstellen dat hij niet voor iedereen geschikt is. Ik zag alleen dat je dat van navigatie had kunnen weten :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06 12:38

Thennis

Lachen kan altijd

Het geniale van de iPhone is dat hij zo heerlijk is om mee te werken. Eenvoudig en alles werkt snel en soepel.
(Practisch) iedereen kan ermee omgaan, zelfs m'n moeder, maar het blijft interesant genoeg voor een gadget liefhebber. Er komt elke week wel weer een geniaal nieuw programmatje uit, gemaakt daar iemand die een goed idee had en dit ook nog eens kon maken met de SDK.
Het klopt dat de iPhone minpunten heeft, ik laad hem elke dag op en heel soms heb ik geen bereik (waarvan ik T-mobile verdenk), maar daar heb ik geen hinder van. Ik heb altijd alles bij me wat ik onderweg nodig heb.

Ik wordt onderhand wel een beetje gek van het gedoe rond de iPhone. Stop met vergelijken van nieuwe telefoons met een iPhone, hij is al bijna een jaar oud en zeker niet perfect. Stop met zeuren als het je niet bevalt of als je hem prachtig vindt, alles is al honderd keer eerder gezegd.. (wat deze post ook overbodig maakt.. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik ben ook redelijk teleurgesteld in de iPhone. Begrijp me niet verkeerd; ik vind het een fijne telefoon omdat ik geen gsm-freak ben, maar ik had beter verwacht.

Mijn batterij gaat echter wel een paar dagen mee. In het begin ging die van mij ook amper een volle dag mee, maar tegenwoordig hoef ik hem maar twee keer in de week op te laden.

T-mobile is overigens wel een rotbedrijf. Maar dat probleem heb je met zoveel telecomaanbieders. Wat boeit het hen als ik slechte gevoelens over hen heb? Ik ben een van de tienduizenden klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
True, hijs niet perfect hijs al een jaar oud en het hoeft ook geen afkraak topic te worden... maar bijvoorbeeld op mijn werk moet ik me haast verantwoorden en onderbouwen waarom hij voor mij niet geschikt is 8)7 en ik ben vooral benieuwd naar hoeveel mensen in het begin zoiets hadden van: ''jaaaaa de iPhone hebbe hebbe hebbe'' en na gebruik erachter zijn gekomen dat het toestel om wat voor een reden dan ook niet bij hun past.

@ Goldensample: wat bedoel je?

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 01-06-2009 21:59 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hoezo klik je niet op een ander topic als je dit niet wilt lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 15:15

Nitai

Live the life you love.

Ik ben zelf erg tevreden met de iPhone. Ik heb de eerste generatie ook gehad en weer doorverkocht toen de 3G op de markt kwam. Ik heb nog nooit zoveel gedaan met mijn telefoon als de iPhone. En ik heb er toch zeker 20 stuks versleten in alle jaren.

Wanneer de 3.0 uitkomt dan komt een langverwachte wens uit, thethering...ik ben benieuwd of dat een beetje lekker werkt.

De nadelen die ik ervaar is na bijna 2 jaar gebruik, is dat er niets te klooien valt. Ik ben niet uitgekeken, maar met andere telefoons had ik na een aantal maanden al een opvolger in het vizier, dat heb ik met de iPhone niet. Dat is jammer, er valt niet te smachten naar de opvolger, simpelweg omdat Apple het niet vrijgeeft waar andere bedrijven dit wel doen. De geruchten komen op een gegeven moment je neusgaten uit. Als ik m'n iPhone ooit weg zou doen, dan zou ik zeer zeker een telefoon nemen die lekker emailt, internet (want dat is echt geweldig op de iPhone), genoeg leuke applicaties biedt (voor werk als fun) en nieuwe snufjes heeft.

Zelf moet ik stilletjes ook toegeven dat ik erg benieuwd ben naar de Palm Pre. En dat is puur uit nieuwsgierigheid, niet omdat de iPhone niet meer bij me past.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:33

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mn iPhone, een van de eerste telefoons die alles bied wat ik er van verwachte. Het enige wat voor mij een klein min punt is is de batterij. Al heb ik dat opgelost door een docje op mn werk te zetten :)

Vooralsnog de beste telefoon die ik ooit heb gehad.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

* CyBeR heeft een 3G met Vodafone. T-Mobile komt er niet in hier :P Derhalve geen problemen met bereik en de batterijduur is hier ook prima. 2x per week opladen is bovengemiddeld.

Gaat er voorlopig niet uit, dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:03

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik hou nogsteeds niet van een telefoon waar alles in zit. Als je ff te lang webbrowst of muziek luistert ben je ineens onbereikbaar. Daarom heb ik een iPod Touch als (voornamelijk) PDA en een Nokia E51 als telefoon :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:29
Helemaal tevreden, enige apperaat wat echt fijn werkt op de mobiele sector. Ook de App-store is een groot! pluspunt (ik kijk na +- 3kwartjaar nog steeds vaak of er nog wat leuks is gekomen).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 12:14

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor mij is m'n 2G nog steeds de beste telefoon die ik ooit gehad heb.

Ik erger me ondertussen wel erg aan de traagheid van GPRS, en zit met smacht te wachten op een nieuw model, maar in ruil daarvoor kan ik wel comfortabel van internet gebruik maken. Ik zou zo een ander 3G toestel kunnen nemen, maar dat geeft toch een mindere ervaring. (Ik heb een N95 gehad met databundel, dus weet waarover ik het heb.)

Verder heb ik wel een batterijduur die het een paar dagen vol kan houden, en overal goed bereik. (KPN)
Gezien de alu behuizing van de 2G kan het bij de 3G haast aan niets anders liggen dan T-Mobile.

Ik zou het daarom wel jammer vinden als ik naar T-Mobile over moet voor m'n volgende iPhone, maar hier in Eindhoven heeft m'n vriendin met haar 3G eigenlijk ook geen bereikproblemen, dus ik maak me er niet zo druk om.

Het is gewoon voor mij de fijnst bruikbare telefoon die ik ooit gehad heb, en daarom heb ik hem nog steeds, en zal hij dus alleen weggaan voor een verbeterd model. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb altijd bereik, batterij gaat 2 dagen mee met 2/3 uur gebruik op een dag. Het enige minpunt is iTunes en de camera maar ik heb nooit die problemen zoals geen bereik of een batterij die op is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een eerste generatie iPhone en die doe ik nooit meer weg. Maar of er dit jaar een nieuwe iPhone komt weet ik niet. Ik vind het een top apparaat, maar de minpunten die ik ondervind zijn als volgt:
- Als ik sync met de outlook server op het werk, kan ik nooit meer syncen met de calender thuis op mijn macbook.
- Als ik op het werk aan de Wifi hang, kan ik mijn thuis email niet ophalen (alleen via webmail). Dit komt natuurlijk omdat mijn baas de poorten blockt, maar hierdoor blijft de telefoon wel steeds proberen waardoor de accu nog sneller op is. Ik zou graag een instelling zien die het ophalen van mail koppeld aan het netwerk wat beschikbaar is.
- Accu mag wat langer mee gaan. 3 dagen max hoor, en dan niet teveel mailen of games doen.
- De laatste tijd gaan de icoontjes altijd trillen als ik de email of safari app aanklik. Heel erg irritant.
- Alles is ook een stuk trager geworden sinds release 1.1.4. Ik heb niet echt veel apps geinstalleerd, stuk of 12.
- Lock-in met T-mobile. Ik heb nu een Vodafone abo en heb echt nergens last van bereik problemen.
- Camera die bijna nutteloos is, zo slecht. Krijg er geen scherpe foto uit, laat staan een uniform gekleurde (1 kant is rozig, de andere kant groenig).

Dat er nog steeds geen turn-by-turn navigatie is snap ik niet, maar ik heb er ook geen haast mee aangezien ik toch geen GPS in mijn iPhone heb.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 01-06-2009 23:07 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

zonoskar schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:05:
- Alles is ook een stuk trager geworden sinds release 1.1.4. Ik heb niet echt veel apps geinstalleerd, stuk of 12.
Ik las dat 3.0 beta een stuk sneller is dan 2.x. De 2.x firmwares waren inderdaad een stuk lomper dan de 1.x, op m'n iPod Touch in ieder geval.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

zonoskar schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:05:
Dat er nog steeds geen turn-by-turn navigatie is snap ik niet, maar ik heb er ook geen haast mee aangezien ik toch geen GPS in mijn iPhone heb.
Turn-by-turn navigatie heeft naast een GPS ontvanger ook een digitaal kompas nodig, die nog niet in de eerdere iPhones zat. Je moet namelijk ook weten welke kant je op gaat, en niet alleen waar je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Heb de 3G nu ook sinds het begin en ben nog steeds erg tevreden, echter itunes is pure ellende. Soms wil verbinding maken als je iemand belt wel lang duren maar dat is geen ramp.
als ik het een cijfer zou geven, dan zou het uitkomen op een 8,5

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Welke kant je opgaat is ook wel zonder kompas te bepalen hoor. Gewoon een paar meetpunten bekijken en ervan uitgaan dat de beweging dezelfde richting op blijft gaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

zonoskar schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:13:
Welke kant je opgaat is ook wel zonder kompas te bepalen hoor. Gewoon een paar meetpunten bekijken en ervan uitgaan dat de beweging dezelfde richting op blijft gaan.
Dat is een mooie aanname, maar zodra je een bocht maakt of een rotonde op rijdt heb je een probleem. Je kunt dan zo'n beetje iedere kant op gaan zonder te veranderen op de GPS kaart.

TomTom of een ander bedrijf zou eventueel een aanpassing kunnen maken waardoor iedere keer opnieuw bekeken wordt waar je bent, maar ik vermoed dat dat best verwarrend kan werken, als het 'waar ben je nu' iedere keer wordt aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hertog schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:29:
Dat is een mooie aanname, maar zodra je een bocht maakt of een rotonde op rijdt heb je een probleem. Je kunt dan zo'n beetje iedere kant op gaan zonder te veranderen op de GPS kaart.

TomTom of een ander bedrijf zou eventueel een aanpassing kunnen maken waardoor iedere keer opnieuw bekeken wordt waar je bent, maar ik vermoed dat dat best verwarrend kan werken, als het 'waar ben je nu' iedere keer wordt aangepast.
Als je zeker weet dat de iPhone de hele tijd dezelfde orientatie tov de auto houdt (liggend op een stoel, rechtopstaand op het dashboard) kun je de gyroscopen gebruiken om te bepalen in welke richting de auto zicht beweegt (versnelt). Dat kun je toepassen in combinatie met interpolatie van de GPS coordinaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Exirion schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:33:
[...]

Als je zeker weet dat de iPhone de hele tijd dezelfde orientatie tov de auto houdt (liggend op een stoel, rechtopstaand op het dashboard) kun je de gyroscopen gebruiken om te bepalen in welke richting de auto zicht beweegt (versnelt). Dat kun je toepassen in combinatie met interpolatie van de GPS coordinaten.
Dat kan, maar dat soort aannames moet je niet maken. Zeker niet als je een bedrijf als TomTom bent, dan wil je je reputatie niet verliezen met een routeplanner die 'soms' moet verspringen en die je altijd in de juiste oriëntatie moet houden. Want sowieso, als het wel makkelijk zou kunnen had TomTom natuurlijk al lang een App kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hertog schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:35:
Dat kan, maar dat soort aannames moet je niet maken. Zeker niet als je een bedrijf als TomTom bent, dan wil je je reputatie niet verliezen met een routeplanner die 'soms' moet verspringen en die je altijd in de juiste oriëntatie moet houden. Want sowieso, als het wel makkelijk zou kunnen had TomTom natuurlijk al lang een App kunnen maken.
We zijn het eens hoor, maar ik gaf aan hoe je met bestaande hardware aan boord van de iPhone al een verbetering zou kunnen maken tov domweg GPS coordinaten interpoleren. Verder vind ik de kompas-sensor absoluut meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Exirion schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:38:
[...]

We zijn het eens hoor, maar ik gaf aan hoe je met bestaande hardware aan boord van de iPhone al een verbetering zou kunnen maken tov domweg GPS coordinaten interpoleren. Verder vind ik de kompas-sensor absoluut meerwaarde hebben.
Je hebt gelijk, het kan inderdaad. Maargoed, ik ben ook heel blij met die sensor. Ik ga sowieso de nieuwe wel aanschaffen denk ik. En dit keer legaler. Ik heb mijn abonnement al opgezegd (stomme 3 maanden opzegtermijn) dus eigenlijk moet ik wel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 10:46

Padvinder

doet z&#039;n best

Hertog schreef op maandag 01 juni 2009 @ 23:11:
[...]

Turn-by-turn navigatie heeft naast een GPS ontvanger ook een digitaal kompas nodig, die nog niet in de eerdere iPhones zat. Je moet namelijk ook weten welke kant je op gaat, en niet alleen waar je bent.
Tis inmiddels redelijk OT, maar in de meeste navigatiesystemen zit geen digitaal kompas hoor. En die doen het volgens mij ook allemaal prima. Zolang je blijft bewegen weet je iPhone heel goed welke kant je opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 14:51

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik wil niet veel zeggen, maar de meeste navigatiesystemen hebben *geen* ingebouwd compas. Je zult dus echt moeten bewegen om ervoor te zorgen dat het navigatiesysteem weet in welke richting je beweegt.

hmm.. spuit11 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Ralph Smeets op 02-06-2009 12:29 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De gemiddelde tomtom heeft idd geen kompas aan boord. Een navigatiesysteem ingebouwd in de auto meestal wel ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Ik heb mijn iPhone en ik houd hem.

Inmiddels kan ik er thuis mee bellen, alhoewel de batterij als ik een dag thuis ben sneller leeg gaat als op mijn werk.

Mijn grootste bezwaren zijn de gebrekkige accuduur en de slechte verbinding. De goedkoopste nokia maakt al een betere verbinding. Dat viel me vies tegen.

Qua bediening is het echter de beste telefoon die ik in handen heb gehad, ik heb nog niets gezien dat in de buurt komt. Ik koop zo een nieuwe generatie als daarin de ontvangst een stuk beter is. Voor mij geen nokia, sony of Samsung meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik ben ook wel met je eens dat de iPhone kwa bediening erorm vooruitstrevend is, op touchscreengebied kan geen enkel ander apparaat toppen aan de doordachtheid en uitvoering van de iPhone.

Maar je ziet dus toch wat het grootste minpunt is aan de iPhone namelijk de accuduur en ontvangst, voor sommigen is dit slechts een kleine opoffering voor wat ze ervoor terug krijgen maar voor mij was het onacceptabel.

Ik zoek mijn heil nu in een Nokia E71

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22706

Ben zeer tevreden over de iPhone. Voordelen zijn al veelgenoemd hier.

Ondanks ik toch heel blij ben met het apparaat vind ik de telefoon& sms functie eigenlijk helemaal niet zo goed. De functies/mogelijkheden zijn echt marginaal. qua gebruikelijkheid wel weer heel goed maar je kan er zo bijzonder weinig mee. Bijvoorbeeld het herhalen van de sms toon als je een sms hebt ontvangen kan niet eens ingesteld worden. Dat soort kleine dingen allemaal kan je op een nokia van 20 euro wel, maar op de iPhone niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik heb mijn iPhone sinds de launch en sinds vorige week staat er OS 3.0 op en ik ben nog steeds meer dan tevreden :) Ook de Apps en Games in de AppStore hebben hier in mee gespeeld.

De accu vind ik wel een nadeel, maar gelukkig ben ik veel in de buurt van computers en heb ik altijd een iPod kabel bij. En ik heb af en toe last van een 'Call failed' als ik probeer op te hangen, maar heb het sinds 3.0 niet meer gehad.

@Dribbletje: Dat kun je wel instellen in 3.0 :) Ik heb hier geen last meer van die herhaal toon, heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 23:00

NoTimeRemains

I know

MetaFrame schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:44:
Ik ben nog steeds heel erg tevreden met mn iPhone, een van de eerste telefoons die alles bied wat ik er van verwachte. Het enige wat voor mij een klein min punt is is de batterij. Al heb ik dat opgelost door een docje op mn werk te zetten :)

Vooralsnog de beste telefoon die ik ooit heb gehad.
QFT... en als ik gewoon 3G/Wifi uitzet doet hij het lang genoeg. het is en blijft een gadget de tegenstanders van de iPhone doen het ook niet weken met één oplaadbeurt.
beste telefoon tot nu toe!

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
NoTimeRemains schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:21:
[...]
QFT... en als ik gewoon 3G/Wifi uitzet doet hij het lang genoeg. het is en blijft een gadget de tegenstanders van de iPhone doen het ook niet weken met één oplaadbeurt.
beste telefoon tot nu toe!
True maar dan gaat het me weer om het gemak waarmee je het uitzet, moet je helemaal naar instellingen toe om iets uit te zetten, had dan verschillende profielen gemaakt. Je kan natuurlijk telkens flight-modus aan en uit zetten maar dan ben je helemaal niet meer bereikbaar. En dan is er een app zoals sbssettings maar die zit weer niet in de appstore en kan dus alleen als ie gejailbraked is, en dat wil ik nu ook weer niet.

Het zijn natuurlijk allemaal keuzes die je maakt maar tel de ergernissen eens op

heb overigens nog een nieuwe poll toegevoegd..

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 08:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

[...]

hoe kan het dan dat xGPS wel weet waar je heen gaat :?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:47:
hoe kan het dan dat xGPS wel weet waar je heen gaat :?
Dan heb je als het goed is een aparte dongle in je dock-connector zitten, ik althans wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een GPS apparaat kan toch gewoon de richting afleiden aan de hand van je snelheid, je richting en het wegennet de afgelopen paar meter, heb je geen kompas voor nodig.

Mijne is net anderhalf uur geleden gecrashed, na tig herstelpogingen doet ie het weer, nadeel: je moet ALLE applicaties (ik had zo'n 5 tabbladen vol) opnieuw downloaden, en ik heb nergens een overzicht wat ik nou allemaal had aangeschaft :(

(edit: toch gevonden in iTunes, maar dan nog is het onhandig :P)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 02-06-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 08:39

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Wiethoofd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:28:
[...]

Dan heb je als het goed is een aparte dongle in je dock-connector zitten, ik althans wel ;)
nee?, ik heb gewoon een iPhone, en die werkt eigenlijk vrij goed met xGPS :/

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 21:26
Beste telefoon die ik OOIT in mijn handen heb gehad. Sindsdien heb ik ook een grote voorliefde voor Apple..
Voor mij dus ook geen andere telefoon meer! :)

Veel mensen hebben het hier ook over 'slecht bereik'. Ik denk dat we dat dus _niet_ op de iPhone zelf moeten schuiven, maar op de provider (T-Mobile).. Ik heb tot een maand geleden KPN Zakelijk gehad, en nu een Hi Sim-Only en heb nog nooit problemen genooit had met het bereik. Kan toeval zijn, maar denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:01

epo

Aantal maanden in bezit, en bevalt echt super. Enige nadeel is inderdaad de accu. Echter is dit niet veel anders met alle andere smartphones en zo'n scherm. Tot nu toe is er echt geen ander toestel wat in de buurt komt van de Iphone. Het is typisch een Apple, gelikt, af en enorm gebruiksvriendelijk. Dat kan je van menig windows apparaat niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

JanvdVeer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:41:
Beste telefoon die ik OOIT in mijn handen heb gehad. Sindsdien heb ik ook een grote voorliefde voor Apple..
Voor mij dus ook geen andere telefoon meer! :)

Veel mensen hebben het hier ook over 'slecht bereik'. Ik denk dat we dat dus _niet_ op de iPhone zelf moeten schuiven, maar op de provider (T-Mobile).. Ik heb tot een maand geleden KPN Zakelijk gehad, en nu een Hi Sim-Only en heb nog nooit problemen genooit had met het bereik. Kan toeval zijn, maar denk het niet...
Het is beide. T-Mobile is slecht, maar de iPhone is ook niet de beste telefoon qua bereik. Zeker de eerste versie, met de metalen achterkant. De 3G schijnt dat al een stuk beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:20
Ik zal de vraag van de TS ontkennend moeten beantwoorden: ik heb sinds eind augustus 2008 een iPhone 3G en eerlijk gezegd heb ik daar sindsdien geen spijt van. Alleen de timing viel slecht: ik moest nog een half jaar met mijn oude abonnement, maar gelukkig kwam Orange (T-Mobile dus) op het geniale idee om TV af te schaffen. Impulsaankoop wordt toen een topaankoop, want ik heb sinds 2005 redelijk wat smartphones versleten en daarvan is de iPhone mij toch het beste bevallen. Hiervoor heb ik een Orange SPV M500, een Nokia N80 en een Nokia N73 gehad: er zullen ongetwijfeld mensen zijn die meer telefoons in hun handen hebben gehad, maar ik denk dat ik wel een goed beeld heb van Windows Mobile en Symbian S60.

De iPhone overtreft WinMo en Symbian op de gebieden van gebruikersgemak. Het OS van de iPhone voelt gewoon lekker aan. Daarnaast is het internetten via Safari best goed. Hoewel de browser van Nokia niet verkeerd is, werkte dat toch niet goed omdat de browser vaak geen pagina's kon laden omdat de telefoon zonder geheugen kwam te zitten. Hier heb ik eigenlijk geen last van gehad met de iPhone. Ook vind ik het fijn dat ik ook geen losse MP3-speler meer hoef te gebruiken en ik vind de combinatie met iTunes prima: mijn hele mp3-collectie staat toch in iTunes.

Enige nadeel vind ik de gedwongen koppelverkoop met T-Mobile: het bereik daarvan is matig, zeker op het treintraject Groningen - Leeuwarden. Klagen bij T-Mobile levert alleen de reactie op dat ontvangst in de trein niet gegarandeerd kan worden, maar ik vind dat je daar niet mee weg kan komen als op sommige dagen op de helft van het traject geen bereik is. Het zou mooi zijn als er een einde komt aan de exclusiviteit van de iPhone bij T-Mobile.

Al met al kom ik wel tot de conclusie dat ik gewoon mijn iPhone 3G vervang door een opvolger, zodra mijn contract volgend jaar augustus eindigt. Voorlopig zie ik nog geen waardige opvolger bij de concurrenten van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopata
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-11-2020
Ik heb mijn iPhone 3G nu 6 maanden in gebruik en het is bij ver de beste mobiel die ik ooit had.Heel vreemd ging de accu in het begin een stuk korter mee dan de laatste tijd. Ik gebruik hem veel, ook staat 3G aan en eerst moest hij na anderhalve dag aan de stroom.Nu is het gebruik nog steeds hetzelfde maar hoeft de iPhone pas na ruim twee dagen opgeladen worden.Als ik al een nadeel moet noemen is dat iTunes,ik vind de bemoeizucht van dit programma niet echt prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Het loopt niet echt storm in dit topic moet ik zeggen met mensen die de iPhone vaarwel hebben gezegt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Hij is van het werk anders had ik hem waarschijnlijk nooit gekocht zelf.

Ik vind het te duur voor wat je krijgt, te beperkend qua software,onhandig, korte batterijduur,verbinding valt tegen en ben het gepruts met itunes en om bepaalde dingen gedaan te krijgen gewoon beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 10:19
Heb nog steeds de 2G (inmiddels een jaar, gekocht in NY) en ben nog steeds reuze tevreden. Jammer is nu een beetje het trage internet (geen 3G) en de accuduur (2 dagen max).
Eigenlijk wil ik nooit meer een andere telefoon en ga ik alleen een andere kopen als deze stuk gaat, of de opvolger nog een stuk beter is.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Rolf
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 15:46
Ik heb mijn 2g een half jaar geleden weg gedaan. Ik had een paar strepen bij elkaar met dode pixels, ook deed mijn standby-knop het niet meer :(
Daarna heb ik een N95 en xperia X1 gehad maar heb inmiddels alweer een 2g, iphones werken gewoon het fijnst en voldoen aan wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

loewie-643- schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:17:
[...]

Het is een fout argument in ieder geval omdat het absoluut niet juist is. Het ding kan gewoon navigeren middels de gps functionaliteit die erin zit en al helemaal met de Google Maps die je erin hebt zitten. Navigatie is een heel erg breed vlak qua definitie. Als je een kaart pakt of een kompas of een gps en je gaat met behulp van die items (of de combinatie) aan de slag dan ben je al aan het navigeren. Hulpdiensten, luchtvaart, scheepvaart, etc. navigeren namelijk heel erg a.d.h.v. coördinaten (die ze via gps en kompas verkrijgen) en kaarten. Dat noem je ook gewoon navigatie. Zelfs de pace notes die bij een rally gebruikt wordt is navigatie.

Navigatie kun je echter vereenvoudigen door iemand dat voor je te laten doen en die aan jou tijdig doorgeeft wat je moet doen. Bij een rally heb je een navigator naast je zitten die z'n pace notes opleest en voor de gewone automobilist hebben we de TomTom en concurrenten. Dit is ook allemaal een vorm van navigatie en helaas hetgeen wat kennelijk een heleboel mensen als enige vorm van navigatie zien. Jammer want dat beeld is dus geheel onjuist. De iPhone doet gewoon aan navigatie maar de kneep zit 'm in het punt dat dit niet de manier van navigeren is die velen verwachten. Het is navigatie middels gps en kaarten en niet een TomTom die brult wat je nu moet doen. Wat jij bedoelt is dat de iPhone dus wel navigatie doet maar dat dit niet hetgeen is wat jij verwacht. Niet je enige argument maar wel je foutiefste.

De grote nadelen van de iPhone die ik veelal zie komen volgens mij ook doordat mensen een simpele telefoon zijn gewend en niet een smartphone. Als ik kijk naar wat er de afgelopen 5 jaar aan smartphone op de markt is gebracht dan zie ik daar steevast dat de accuduur matig is. Sommigen zijn prima in staat om het ding 3 dagen te gebruiken, maar bij veelvuldig gebruik haal je net een dag. Die accuduur was al een nadeel bij de Palm Treo 650, bij de Palm Treo 680, bij de Nokia N95 (moet bekennen dat ik hier toch wel de meeste klachten over heb mogen lezen), bij de iPhone, bij de iPhone 3G, etc. etc. Ik denk dat we dan ook gewoon moeten stellen dat smartphones en een goede accuduur op dit moment gewoon niet samengaan en dat het tijd wordt dat dit wel zo is. Hier doet de iPhone niet anders dan de Treo 650 qua accuduur dus dat vind ik heel keurig.

Ik heb wat de iPhone betreft eigenlijk alleen opmerkingen die softwarematig zijn. Zo zouden ze wel eens de calendar database mogen opengooien voor 3rd parties en ook wat meer moeite erin mogen steken om het op eenzelfde niveau als iCal op hun desktops/laptops te trekken. Zelfde geldt ook voor de mail applicatie (wat volgens mij 1 van de belangrijkste features is op de iPhone maar ook op diverse andere smartphones op dit moment). Veruit de meeste onhebbelijkheden lijken te worden opgelost in iPhone OS 3.0 dus daar kijk ik naar uit. Tot dusver is dit een prima opvolger voor de Treo 650 (die ook een paar onhebbelijkheden had, dat is iets wat iedere smartphone heeft helaas).
[...]

Gps is een vrij onnauwkeurig iets wat te maken heeft met diverse factoren. Feit blijft dat men altijd bij jou als verkeersdeelnemer uit komt als hoofdverantwoordelijke. Jij bepaald uiteindelijk waar je heen gaat en men verwacht dan ook dat jij oplet en niet botweg de navitruus-bevelen opvolgt. Dat snapt alleen niet iedereen waardoor we zo nu en dan weer een nieuwsbericht krijgen dat iemand de gracht in is gereden omdat de navitruus dat zei :P Het maakt dus niet uit of er nou wel of geen kompas in zo'n ding zit, jij als gebruiker moet het uiteindelijk doen, die gps is maar een hulpmiddel om je taak te vergemakkelijken.
Anoniem: 22706 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 13:14:
Ben zeer tevreden over de iPhone. Voordelen zijn al veelgenoemd hier.

Ondanks ik toch heel blij ben met het apparaat vind ik de telefoon& sms functie eigenlijk helemaal niet zo goed. De functies/mogelijkheden zijn echt marginaal. qua gebruikelijkheid wel weer heel goed maar je kan er zo bijzonder weinig mee. Bijvoorbeeld het herhalen van de sms toon als je een sms hebt ontvangen kan niet eens ingesteld worden. Dat soort kleine dingen allemaal kan je op een nokia van 20 euro wel, maar op de iPhone niet.
Ik vind de sms/mms functionaliteit van PalmOS Garnet erg nice gedaan, zo zou het moeten. Het systeem van de Nokia's vind ik daarmee vergeleken dan weer vreselijk (of ze nou 20 euro of 700 euro kosten). De iPhone lijkt die van PalmOS te imiteren alleen is dat maar voor een klein deel (je hebt wel die grouped sms view maar je kunt dat niet uitzetten wat in PalmOS wel kan). Als Apple nou ff dat sms/mms systeem van PalmOS in zijn volledigheid overneemt zou dat erg fijn zijn (en versie 3.0 is al een flinke stap in die richting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ben nog steeds tevreden en sinds beta 5 van iphone os 3.0 is batterijduur stukken beter geworden.
snap zowiezo niet wat mensen zeuren over de batterijduur.
tis gewoon een hoog gehalte gadget met veel functies. dus word hij veel gebruikt en gaat de stroom snel.
als je al je ipod functie aanzet en lekker spelletje erop doet en tussendoor gaat internetten dan gaat het eenmaal hard. op windows mobile is precies het zelfde van toepassing maar daar heb je gewoon minder apps en games.
ik merk op normaal gebruik geen verschil tussen iphone 3g en htc 6500 kwa batterij verbruik.
als ik beide naast elkaar leg gaan ze even lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

loewie-643- schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:46:
True, hijs niet perfect hijs al een jaar oud en het hoeft ook geen afkraak topic te worden... maar bijvoorbeeld op mijn werk moet ik me haast verantwoorden en onderbouwen waarom hij voor mij niet geschikt is 8)7 en ik ben vooral benieuwd naar hoeveel mensen in het begin zoiets hadden van: ''jaaaaa de iPhone hebbe hebbe hebbe'' en na gebruik erachter zijn gekomen dat het toestel om wat voor een reden dan ook niet bij hun past.

@ Goldensample: wat bedoel je?
Dat is inderdaad wel gek, dat je een persoonlijke voorkeur moet gan verantwoorden tegenover anderen... Maar dat geldt helaas niet alleen voor de iPhone...

Maar goed: Bij mij is het juist andersom. In eerste instantie wilde ik geen iPhone omdat het meer een gadget phone lijkt. Maar nu ik mij wat verdiept heb in het apparaat en 3.0 weet ik nu zeker dat ik hem komende zomer als mijn abo afloopt ga halen :) Voordeel is wel dat ik er zo veel over gelezen heb, dat ik ook weet wat de nadelen zijn van het apparaat.

Ik heb het idee dat veel mensen geen onderzoek gedaan hebben naar de telefoon, maar gewoon meteen naar de winkel gerend zijn omdat er zo'n hype rondt deze telfoon bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik heb sinds februari een iPhone en ik wil eigenlijk niets anders meer.

De iPhone heeft misschien beperkingen die een Nokia of HTC niet heeft maar wat werkt, werkt dan ook meer dan goed. Ik blijf versteld staan van hoe makkelijk dit toestel zich laat bedienen, alles spreekt voorzich.

[rant]
Met dat betreft had de TS beter een Nokia afzeik topic kunnen maken want dat merk ben ik pas echt zat geworden. Diverse E series gehad van de baas maar bijlange na niet de zogenaamde business telefoon gekregen die Nokia pretendeerde. PIM, mail, browsen is op een Nokia lachwekkend en eigenlijk zielig als je een iPhone in je handen hebt gehad.
Niet te vergeten brakke firmwares met bugs bij de release die uiteindelijk een half jaar later verholpen worden. Bij Nokia hadden we het gevoel dat producten half-af werden geleverd en maanden later af werden gemaakt.

Oh ja en niet te vergeten stof onder je display. Stof dicht maken van telefoons lukt Nokia na jaren nog steeds niet.
[/rant]

Met bovenstaande rant in het achterhoofd kan ik leven met relatief gezien onbelangrijke minpunten als de mindere ontvangst en accuduur. Op de locaties waar ik werk (grote steden) heb ik nog geen netwerk problemen gehad en de accuduur vang je op door s'nachts op te laden, wifi overdag uit te zetten en je mail-fetch op een >1uur/handmatig/push te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 03-06-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ben heel erg tevreden met mijn iphone, alleen t-mobile is af en toe een beetje bagger. Rare 3G perikelen zoals vol bereik maar niet bereikbaar zijn of kunnen bellen, geen internet etc. De batterij duur ben ik wel gewend van mijn vorige telefoons.

Na een aantal maanden ben ik er nog steeds niet op uitgekeken en dat heb ik normaal gesproken best wel snel. Ook met versie 3.0 er op wordt het weer een beetje beter (mis namelijk wel landscape toetsenbord).

[ Voor 7% gewijzigd door kronk op 03-06-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 10:30

BioHazard

*\o/*

Sinds kort een iPhone 3G 16gb met een Vodafone abbo+data. Haast altijd vol bereik, soms 3-4 streepkes. Al met al zeker goed te doen.

En wat een foon is het! Damn! Ik heb een 4tal HTC's gehad, maar die konden geen van allen op tegen dit ding qua smoothness en stabiliteit. Verder ook een Nokia E71, maar dat is gewoon een heel andere klasse, en niet goed te vergelijken.

En met een jailbreak is het allemaal nog beter geworden. :)

[ Voor 7% gewijzigd door BioHazard op 03-06-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Enkele nadelen die ik ervaar.
-Ik gebruik mijn telefoons ook altijd een poosje zakelijk. Wat betreft de iPhone...bagger. Agenda moet ik dagelijks bijhouden per klus. Je kunt niks kopieren (tekst). Op de plekken waar ik meestal kom is het bereik slecht (KPN). Mijn Nokia en HTC hebben igv nog goed/redelijk ontvangst. MfE kan ik niet op continue zetten anders red ik het niet kwa batt.duur.
-De vele kiddo's die er met zo'n ding lopen.
-iTunes...
-T-mobile. Ik heb dan maar een Italiaanse versie aangeschaft om maar van die update/SIM lock problemen af te wezen.
-Voor een tweaker is dit een oersaai toestel.

-Voordeel vd iPhone is de vele (onzin) applicaties/games die er voor te vinden zijn.
-De waarde vh toestel daalt niet zo snel.
-Zeer makkelijk te bedienen
-Snel
-Vele accesoires voor te vinden.
-Makkelijk te jailbreaken voor de "gratis" apps.

Ben nu wel uitgespeeld met mijn iPhone. Ga lekker verder met mijn Diamond 2 en wacht met smart op de Pro 2 en N97 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Anoniem: 258500 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:11:
Enkele nadelen die ik ervaar.
-Agenda moet ik dagelijks bijhouden per klus.
Google Sync, kan je het via je computer bijhouden
Je kunt niks kopieren (tekst).
Komt in 3.0 en kan nu al met jailbreak
-Voor een tweaker is dit een oersaai toestel.
Jailbreak en er gaat een wereld voor je open ;)
-Vele accesoires voor te vinden.
Niet helemaal waar, een gemiddelde bluetooth A2DP-headset wil niet op de 'oude' versie werken
-Makkelijk te jailbreaken voor de "gratis" apps.
én extra functionaliteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304734

8)7 Ik ! Ik heb dat ding helemaal aan gort geslagen. Wat een knake ding zeg ! |:(
Het ding is voorzien van een dampende bolus en retour gestuurd naar Apple.

Ik wil nooit iets meer van Apple hebben tenzij ik het gratis krijg !

Dat bagge programma Itunes nou daar krijg je gewoon grijze haren van...
Alle applicaties die je installeert, worden naderhand gewoonweg geblokkeerd,als je een update doet, nadat je software van je pc eropnieuw is opgezet, om van de ongewenste aanpassingen in je Outlook contacten maar te zwijgen Ik ben echt geen newbee op dit gebied en draai al op hardware niveau mee in deze wereld sinds de begin jaren 80. Ik heb een hoop gezien maar dit is in een woord shit !

Het is alleen maar om apple zoveel mogelijk informatie te verstekken en applic's te laten verkopen. Die notabene door buitenstaanders worden onwikkeld,maar om er bij te horen als Ipod developer moet je toestemmen, bla bla en is alles automatisch, ach laat ook maar....

Dat ding heb ik al diverse keren gejailbreaked met allerlei zaken en het valt mij op dat je op bepaald plaatsen in de software niet mag komen, anders gaat de boel hangen !

en dan zal ik nog eens een boekje open doen ... Wist u dat bij forensisch onderzoek naar buiten is gekomen dat die fijne I-phone van alles over u opslaat. gps data, bij het maken van foto's ??? ....internet relaties,contactpersonen en ga zo maar door. Deze info wordt elke keer als u verbinding maakt met het Internet via Itunes naar Apple doogesluisd. Waarom ? wat moet Apple met die immense berg informatie ?
zie ook : Iphone forensics Andrew Sheldon (FBI) isbn 9:78-0-596-15358-8 en the Iphone developers cookbook van Erica Sadun Isbn:978-0-321-55545-8

Neen ik heb definitief genoeg van apple. rotzooi..... 8)7 }:O }:O }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 304734 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:02:
8)7 Ik ! Ik heb dat ding helemaal aan gort geslagen. Wat een knake ding zeg ! |:(
Het ding is voorzien van een dampende bolus en retour gestuurd naar Apple.

Ik wil nooit iets meer van Apple hebben tenzij ik het gratis krijg !
Man man, en jij bent dan 46 jaar oud? Ik niet waar het precies mis is gegaan maar je bent de enige die ik ken die zoveel onzin uitkraamt over Apple spul :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296487

*knip* Zou je dergelijke flamebaits voortaan achterwege willen laten?

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 03-06-2009 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een reply plaatst waarom je je iPhone vaarwel hebt gezegd, onderbouw dat dan ook en maak er niet een grote rant van. Rants dragen niets bij aan dit topic en zullen er alleen voor zorgen dat er heel snel een slot op dit topic komt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:58
[...]

Dit is echt onzin hoor :S . Veruit de meeste losse navigatiesystemen hebben geen digital kompas voor zover ik weet, om de doodsimpele reden dat het niet nodig is.

Ik heb mijn iPhone nu iets meer dan een jaar en ben er zeer tevreden mee. Voornaamste pluspunten: heerlijk groot scherm, goed touchscreen, perfecte browserervaring, de beste MP3 speler op een telefoon, App Store, Google Maps. Sms'en gaat mij ook heel goed af. Ik was laatst een week in New York waar ik mijn geliefde internetabonnementje niet kon gebruiken, en toen pas merkte ik op hoeveel ik hem eigenlijk gebruik i.c.m. internet. Er is geen enkele telefoon die hier tegenop kan.

Minpunten vind ik het trage internet (eerste generatie iPhone), de matige camera en het verplichte T-Mobile contract. De nieuwe iPhone met waarschijnlijk autofocus camera lijkt mij de perfecte opvolger.

[ Voor 43% gewijzigd door MarcoC op 03-06-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 17:52
Wat ik nog steeds heel erg mis een een normale radio. Op weg naar m'n werk heb ik niet altijd even goede internet verbinding en dan kan ik dus ook geen radio luisteren. Dat mis ik toch best wel. Verder valt me ook erg tegen dat hij al een aantal keer is vast gelopen. 2 Keer zelfs zo erg dat ik moest wachten tot de batterijen leeg waren want ik kon hem nieteens meer uitzetten. Heb ik nog nooit eerder met een telefoon gehad. En ik heb er al 3 gehad, dus dat zegt wat O-)

Maar ondanks al dat geklaag ben ik er nog best blij mee. Ik heb nu voor het eerst een agenda waar ik wat mee doe, en "altijd overal" internet is ook erg prettig. Het niet hebben van een radio kan ik compenseren met filmpjes e.d. die ik er al dan niet van tevoren op zet. Dat zou ik eigenlijk ook niet meer willen missen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 304734 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:02:
Dat bagge programma Itunes nou daar krijg je gewoon grijze haren van...
Alle applicaties die je installeert, worden naderhand gewoonweg geblokkeerd,als je een update doet, nadat je software van je pc eropnieuw is opgezet, om van de ongewenste aanpassingen in je Outlook contacten maar te zwijgen Ik ben echt geen newbee op dit gebied en draai al op hardware niveau mee in deze wereld sinds de begin jaren 80. Ik heb een hoop gezien maar dit is in een woord shit !
Outlook is inderdaad shit, vooral als je daarin je contactpersonen en agenda hebt en daarmee moet synchroniseren. Maakt niet uit welk device je pakt, het meeste wat in Outlook wel mogelijk is (meerdere agenda's bijv.) wordt niet door andere ondersteund omdat Microsoft dat angstvallig geheim houdt en datgene wat je synct is altijd weer afwachten of het ook op je device komt. Sync problemen en Outlook gaan helaas hand in hand samen, ook al gebruik je ActiveSync met een Windows Mobile device. Als je de beschikking hebt over een Exchange server kun je veel beter direct met dat ding synchroniseren omdat dat in de praktijk wel fatsoenlijk blijkt te werken. Dingen als meerdere agenda's en bijbehorende kleurtjes kunnen dan ineens wel...
Het is alleen maar om apple zoveel mogelijk informatie te verstekken en applic's te laten verkopen. Die notabene door buitenstaanders worden onwikkeld,maar om er bij te horen als Ipod developer moet je toestemmen, bla bla en is alles automatisch, ach laat ook maar....
Mja, dat is vrij normaal als je voor een platform gaat ontwikkelen eigenlijk, met name mobile platformen hebben dat. Als je kijkt naar de oude Palm Treo's en de Palm Pre die over een paar dagen uitkomt dan heb je dat ook. Zo erg is het ook niet, je moet alleen niet de beperkende factor gaan worden wat je als gebruiker aan apps zou mogen installeren.
Dat ding heb ik al diverse keren gejailbreaked met allerlei zaken en het valt mij op dat je op bepaald plaatsen in de software niet mag komen, anders gaat de boel hangen !
Er wordt gebruik gemaakt van sandboxing om te zorgen dat applicaties niet met data van andere applicaties aan de haal gaan. Als je dat soms bedoelt dan is dat eigenlijk iets goeds omdat het een stukje toegevoegde security is. Als daartegenover een API staat hoe je dan bepaalde data tussen de apps onderling uit kunt wisselen is er ook niets aan de hand (en daar mag Apple wel wat meer aan doen, iCal database vrijgeven bijv.). Dat je met een unsupported iets als een jailbreak bij dingen niet bij kunt komen lijkt me logisch, het is unsupported, gewoon een hack iets.
en dan zal ik nog eens een boekje open doen ... Wist u dat bij forensisch onderzoek naar buiten is gekomen dat die fijne I-phone van alles over u opslaat. gps data, bij het maken van foto's ??? ....internet relaties,contactpersonen en ga zo maar door. Deze info wordt elke keer als u verbinding maakt met het Internet via Itunes naar Apple doogesluisd. Waarom ? wat moet Apple met die immense berg informatie ?
zie ook : Iphone forensics Andrew Sheldon (FBI) isbn: 978-0-596-15358-8 en the Iphone developers cookbook van Erica Sadun Isbn:978-0-321-55545-8
Dan zal ik je eens onder je steen vandaan halen: dit doen zowat alle telefoons en computers. Je legt onbewust sowieso al een heel trail aan van je doen en laten zelfs door te reageren op dit forum. Nou is het voor de meeste boeroepers niet erg want die hebben toch alles al op hun twitter, hyves, facebook, linkedin, etc. gemikt waardoor het makkelijker en interessanter wordt om van die services gebruik te maken dan van wat er aan trail op zo'n telefoon aanwezig is (not to mention dat het ook nog eens legaal is).

Het maken van foto's wordt tegenwoordig gekoppeld aan GPS data zodat je mooi op iets als Google Maps of Google Earth exact kunt mappen waar een foto is gemaakt. Dat principe noemt men geotagging. In de devices die dit kunnen is er echter de mogelijkheid om dit uit te zetten, zo ook in de iPhone. De iPhone vraagt of hij je locatie mag gebruiken bij het opstarten van de foto app. Als jij daarop antwoord "sta niet toe" zal er ook geen geotag aan de foto worden gehangen (bekijk de EXIF informatie maar eens). Zo werkt dat voor vrijwel alle devices die gebruik maken van geotags voor van alles en nog wat. Dadelijk komt eenzelfde functionaliteit in webbrowsers te zitten waarbij Firefox 3.5 (die versie die binnen afzienbare tijd uit komt) een voorbeeld is. Opvallend is dat je geen optie hebt om dit voor eeuwig en altijd uit te schakelen (op de iPhone wel, in de voorkeuren heb je de mogelijkheid om locatiebepalingen uit te zetten) maar dat je dit voor iedere website die er gebruik van wil maken de vraag krijgt of je het wil toestaan of niet (vanuit gebruiksgemak zien is dat dus de allerdomste keuze ooit omdat dit gewoon gebruikertje pesten is).

Afgezien van dit alles is het ook bullocks omdat GPS een bepaalde tijd nodig heeft om een fix te verkrijgen en het alleen fatsoenlijk werkt indien het uberhaupt een fix kan verkrijgen. Daartoe is een open plek in de buitenlucht nodig. Aangezien de meeste mensen binnenshuis wonen en werken is zo'n GPS in 99% van de tijd onbruikbaar. Vanuit spionage opzicht is het gigantisch stupide om een techniek als GPS te gaan gebruiken, schaduwen werkt dan gewoon heel wat beter.

Dat iTunes informatie doorsluist is niet zo heel erg raar, het is een synchronisatieprogramma wat de te synchroniseren informatie door moet sluizen naar applicaties die contactpersonen of de agenda beheren. Op de Mac zijn dit resp. Adresboek en iCal; op Windows machines is dat veelal in beide gevallen Outlook. Er vindt dus communicatie plaats tussen het synchronisatieprogramma (in dit geval iTunes maar bij andere devices is dat weer HotSync of ActiveSync of iets anders), het apparaat zelf en de applicaties die de informatie beheren (contactpersonen, notities, agenda, todo's, etc.). Als je echter je internetverbinding uitschakelt zal het gewoon blijven werken plus dat je niet per definitie hoeft te synchroniseren met je computer en dat je de keuze hebt uit verschillende synchronisatie programma's (zoals die van Mark Space). Tegenwoordig kun je ook met cloud services van bijv. Google synchroniseren. De Palm Pre is een apparaat welke alleen nog maar met cloud services is te synchroniseren maar mogelijk dat hier nog een of ander bedrijfje (Mark Space??) een oplossing voor gaat bedenken waardoor de Palm Pre weer wel met de desktop te synchroniseren valt.

Als je dingen wil versnellen, bepaalde effecten wil realiseren, etc. dan ontkom je niet aan het gebruik van caches. Met name in de wereld waarin internet of wat voor soort netwerkverbinding dan ook een rol van belang speelt is zoiets eigenlijk nogal cruciaal. Vandaar ook dat diverse applicaties die met internet te maken hebben (denk aan webbrowsers) caches aanleggen. Operating systems zelf doen dat ook. Zo kennen zij caches in de vorm van recent gebruikte items (files, folders, applicaties, netwerklocaties, etc. etc.), plekken voor tijdelijke bestanden en zelfs een swap file (of swap partitie). De vraag in deze is altijd in hoeverre de stukjes data die op die plekken staan voor jou als gebruiker bruikbaar zijn. Meestal zijn dit maar kleine stukjes data waarbij je toch aardig wat moeite moet doen om e.e.a. bij elkaar te sprokkelen en aan elkaar te moeten rijgen. Als je dat eenmaal gedaan hebt is het überhaupt nog de vraag of je er nog wat mee kunt. Vanuit dat optiek is dus iedere computer en ieder apparaat wat ook maar iets weg heeft van een computer (telefoons, koelkasten, wasmachines, magnetrons, ovens, horloges, auto's, motoren, vliegtuigen, schepen, etc.) sowieso een security risk van hier tot ginder.

Om security risks in te perken hebben een aantal devices de mogelijkheid tot een soort van self destruct. Exchange is hier vaak de hoofdspil in omdat deze de functionaliteit standaard aanbiedt. Deze Exchange functie biedt gebruikers van Palm Treo's (ongeacht OS), iPhones, Blackberries en diverse andere devices die dit ondersteunen de optie om een remote wipe van hun device te doen indien het ding kwijt/gejat/etc. is. Daarmee gooi je al die bruikbare info van het apparaat af. Blackberries eigen dienst heeft eenzelfde functionaliteit als ik het goed heb. Voor de Palm Treo's die gebruik maken van PalmOS is er een applicatie die de hele Treo leeggooit wanneer je er een bepaald sms'je naartoe stuurt (van deze categorie zijn er voor de verschillende platformen overigens nog meer applicaties).

Bij gebruik van mobiele apparatuur van welke orde dan ook (dus ook laptops en usb sticks naast dingen als telefoons!) is het van groot belang dat je beseft dat informatie op deze apparaten alleen veilig zijn indien je het apparaat niet verliest. Indien je daarvoor bang bent kun je een paar dingen doen: gebruik maken van eerdergenoemde mogelijkheid in bijv. Exchange, het gebruiken van sterke encryptie of er voor kiezen om het ding helemaal niet te gebruiken. Vergeet niet dat je dit probleem ook hebt bij mobiele apparatuur als een papieren agenda, een tas, een koffer, etc. waar je dus niet de mogelijkheid hebt die Exchange biedt en ook niet bepaald handig gebruik kunt maken van encryptie.

M.a.w. je doet dus geen boekje open, je bent domweg aan het flamen met wat losse fladders informatie die je totaal niet plaatst omdat je dat ofwel niet kunt (geen kennis) ofwel niet wil (het is ook echt als flame bedoeld). Het is een ontzettend vergezocht doemdenkverhaal wat je tentoon spreidt met allemaal halve waarheden. Als je de omschrijving van het boek "iPhone Forensics" had gelezen was je dat al duidelijk geworden. Hierbij gaat het vooral om het recoveren van de caches die op zo'n apparaat worden aangelegd en een aantal zaken die inherent zijn aan filesystems (het weghalen van verwijzingen naar stukjes data die fysiek gezien nog aanwezig blijven totdat ze overschreven worden). Het allerbelangrijkste aspect in dit hele verhaal is dat je locale toegang moet hebben tot de iPhone in kwestie: je moet hem dus in je hand hebben. In dat geval geldt er de algeheel geldende UNIX security: zodra je lokale access hebt maakt het al helemaal niet meer uit wat je aan security doet, het is toch al doorbroken. Waarom? Omdat het nou eenmaal makkelijker is om gewoon de iPhone te gebruiken en rond te neuzen dan het ding te gaan lopen hacken ;)

Wat meer ontopic en minder tin foil hat: ik kwam vandaag een mooie en lange review tegen van de Palm Pre op precentral.net. Daarin is in de eerste video al heel erg mooi te zien hoe goed de agenda is van de Palm Pre en hoe halfjes Apple de agenda op hun iPhone heeft zitten implementeren. Als de Pre met meer functies zoiets gedaan heeft (als ik kijk naar integratie van bepaalde zaken ben ik bang van wel) dan konden nog wel eens meer mensen de iPhone links laten liggen en voor een Palm Pre gaan. Het grootste nadeel aan de Palm Pre op dit moment is en blijft de afwezigheid om het ding met een desktop te synchroniseren (wat hopelijk door firma's als Mark Space wordt opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298588

Ik heb de laatste tijd veel geswitched tussen smartphones, omdat ik een beetje een gadgetfreak ben :p. Conclusie (mijn mening!):

-windows mobile zuigt. Traag, niet gebruiksvriendelijk, niet intuitief.

-iPhone 3G werkt heerlijk, maar zoals eerder gezegd valt er niet veel aan te tweaken (jailbreaken vind ik het niet waard, te weinig kwaliteit applicaties beschikbaar in de jailbreak scene).

-blackberry werkt ook goed, lekker snelle OS, maar toch vooral het sterkst op messaging gebied. Een beetje ouderwetse interface, maar wel snel.

-Google G1 (mijn huidige telefoon) is meer iets voor tweakers, ik zie het een beetje als een kruising tussen de iPhone en Blackberry, browsen en multimedia werkt niet zo goed als op de iPhone, maar er valt veel meer te customizen.

De smartphone die ik hierna neem wordt of een nieuwe generatie iPhone, of een Palm met WebOS. Zoals het er nu naar uitziet wordt het WebOS (blijf een tweaker), maar als Apple me verrast dan kan daar verandering in komen.

Op synchronisatiegebied (wat ik ook erg belangrijk vind): Windows mobile had ik altijd problemen mee (op de PC, Mac ga ik niet eens meer proberen), iPhone werkt perfect met iTunes, G1 werkt perfect met Google producten, Blackberry werkt niet goed op de Mac, wel op de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Wiethoofd schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:40:
[...]
Zakelijk dus Exchange
[...]
Had er standaard al in moeten zitten.
[...]
Lezen, dat had ik uiteraard al gedaan.
[...]
Niet helemaal waar, een gemiddelde bluetooth A2DP-headset wil niet op de 'oude' versie werken
Lezen, er zijn genoeg accesoires voor de Apple te vinden behalve dan een bv AD2P headset 8)7

Apple laat standaard een aantal functies weg die standaard al op een goedkoper toestelletje zitten...
En alleen bij de iPhone achterban kunnen ze enthousiast worden en talloze nieuwtjes schrijven over de "nieuwe" update en de volgende iPhone terwijl er "weinig" bekend over is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298588

Anoniem: 258500 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:29:
[...]

Zakelijk dus Exchange

[...]

Had er standaard al in moeten zitten.

[...]

Lezen, dat had ik uiteraard al gedaan.

[...]

Lezen, er zijn genoeg accesoires voor de Apple te vinden behalve dan een bv AD2P headset 8)7

Apple laat standaard een aantal functies weg die standaard al op een goedkoper toestelletje zitten...
En alleen bij de iPhone achterban kunnen ze enthousiast worden en talloze nieuwtjes schrijven over de "nieuwe" update en de volgende iPhone terwijl er "weinig" bekend over is :O
toon volledige bericht
Apple neemt niet klakkeloos functies over omdat de rest van de smartphones ze ook hebben. Ze denken liever eerst goed na over de perfecte toepassing ervan.

De iPhone mist veel functies vergeleken met bijvoorbeeld windows mobile, maar ik heb ervaring met beide OS'en en ik vind dat de functies die wel aanwezig zijn veel beter uitgewerkt zijn. Over het algemeen een veel betere user experience op de iPhone imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 258500 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:29:
[...]

Moet dat dan specifiek een accessoire voor de Apple iPhone zijn dan? A2DP is gewoon een universeel bluetooth profiel, zodra de headset dit fatsoenlijk support werkt het op die iPhone 3G met iPhone OS 3.0. Dan kan het wat dat betreft merk hemelvaart zijn, het werkt gewoon.
Mja, er zijn zat telefoons die het een wel kunnen maar het ander niet om nog maar te zwijgen over hoe men al die functies aankleed (bij sommige devices is het gebruik gewoon een ramp). Tja, daarmee zit je al snel op een zeer persoonlijk vlak en ligt het aan waar je zelf belang aan hecht. Dan is zo'n topic als deze juist weer leuk omdat je dan inzage krijgt in wat voor sommige mensen dan beweegredenen zijn om een bepaald apparaat (in dit geval de iPhone) links te laten liggen.

Het is overigens niet de iPhone achterban maar de Apple achterban; het gaat op voor zowat alles wat Apple misschien wel op de markt brengt. Apple's geruchtencircuit is 1 van de grootste en bekendste circuits. Soms zijn er zinnige geruchten, soms zijn er ook hele debiele. Dat alleen al maakt het volgen van heel die iPhone gewoon grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 01:14
heb mijn iphone net vandaag verkocht voor €200,- , hij heeft nog geen 2 dagen op marktplaats gestaan en had van 8 mensen reacties gehad.

de reden dat ik hem verkocht heb is de aankoop van een nieuw toestel, de Samsung I8910 Omnia HD.

Mijn iPhone verhaal begint bij de LG KU990 Viewty, deze telefoon had ik gekocht om zijn 5mp camera, vga filmpjes en touchscreen. het abonnement ging 3 maanden na aankoop pas in en het toestel was simlockvrij, deze 3 maanden heeft ie alleen niet gehaald.

De viewty had een touchscreen wat ik persoonlijk niet fijn vond werken, de software was ook niet stabiel en er zaten veel bugs in waar ik me aan begon te ergeren. Het ging er ook niet op lijken dat het opgelost ging worden door LG.

na 2 maanden heb ik bij een kameraad de iPhone geprobeerd, het touchscreen en de applicaties hebben mij overgehaald dat ik een iphone ging importeren. dat ik dan een slechtere camera had en geen filmpjes meer kon maken vond ik niet zo erg.

De iphone heb ik voor €400,- incl. geimporteerd uit de VS en ik heb hier meer dan een jaar geen echte problemen mee gehad tot cycorder uitkwam. hiermee kon ik weer filmpjes maken alleen die waren erg slecht, wel vond ik het heel leuk waardoor ik toch weer een cameratelefoon wilde. dit en een paar kleine ergenissen hebben mij uiteindelijk overgehaald om de iphone te verkopen en de samsung omnia HD te nemen.

+ punten van de iPhone
+ touchscreen, alles vloeiend, snelle reactie en geen haperingen
+ applicaties, veel plezier aan beleefd en zaten erg handige tussen
+ uiterlijk, lekker simpel doch stijlvol
+ robuustheid, hij is een keer in een emmer water gevallen en 2x van ongeveer 1 meter op de grond maar op 1 klein deukje onder de volume knop niets aan over gehouden
+ browser, internetten ging lekker

- Punten
- 8GB had graag iets meer gehad
- camera, foto's erg goed voor 2MP, gebrek aan filmpjes is ook niet zo erg maar toen het wel kon was het niet zo goed
-audio en trilstand, volume van de iphone is zo laag dat ik de beltoon eigenlijk nooit heb gehoord, trilstand is ook aan de zachte kant. Ik had vaak het gevoel dat ie overging en als ik dan controleerde was dat ook zo maar het was nooit duidelijk terwijl die in mijn broekzak zit.

uiteindelijk begon ik de applicaties steeds minder te gebruiken wou ik toch graag wel filmpjes maken dat ik toch de overstap heb gemaakt naar de omnia HD en dat heeft mij nog niet teleurgesteld:

Omnia HD t.o.v. iPhone
+touchscreen net zo goed, software ook lekker snel
+audio is super, op zijn hardst moet je je stem verheffen om boven het geluid uit te praten
+uiterlijk is ook erg mooi
+camera 8MP en HD filmpjes
+8GB is uitbreidbaar met MicroSD
+GPS
-browser werkt wat minder fijn
-trilstand is niet veel harder
-er zijn nog niet veel applicaties
-besturingssysteem is georienteerd op 4puntsdruktoets dus je moet veel dingen eerst selecteren dus dubbelklikken

de pluspunten wegen zwaarder dan de minpunten en ben dan ook blij dat ik de overstap heb gemaakt, ook al heb ik veel plezier van de iphone gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00

Flipm0de

geen

Ik heb afgelopen week ook mn 2G ingeruild voor een HTC Diamond2. De opties van de htc zijn eindeloos, maar het is geen iphone in het gemak van smsen en internetten. De diamond staat inmiddels op internet, hoop dat ie snel weg is en dan kan ik voor de 3GS gaan!

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57942

Ik heb er eentje al weer bijna een jaar in de kast liggen. heb hem er vandaag uit getrokken om eens de 3.0 software op te installeren.

Maar om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe liever mijn nokia supernova telefoon gebruikt.

Personal Iphone Cons:

- batterij maximaal 1 dag met veel moeite en dit zonder veel te bellen/ smsen en dit vind ik persoonlijk echt super irritant. Want nee ik ben niet altijd in de gelegenheid om dat ding aan het net te leggen.
- traag als ..... er staan weinig smsjes/ fotos etc op de telefoon en desondanks blijft het een ellendig traag apparaat en dan maak ik niet eens gebruik van applications oid dus alleen een standaard iphone)
- internetten gaat tergent traag en safari loopt om de haverklap vast. Daarnaast ontbreken alle normale internet functies zoals flash etc
- microfoon slecht, mensen klagen altijd dat ik slecht te verstaan ben met de iphone. met mijn nokia schijnt dit super goed te zijn.
- Mute knopje afgebroken na 3 keer gebruik
- syncen van outlook met itunes werkt niet echt superfijn.
- Itunes, maarja dat is eigenschuld ik wist al vanaf het begin dat het niet zonder kon
- Geen mogelijkheden tot het persoonlijker maken van de iphone middels thema`s op de legale manier.
- applicaties voor de iphone downloaden middels registratie van gegevens (reden waarom ik ook geen apps download.
- Schonen van je iphone kost veel moeite. 2+ uur kost het om hem op te schonen.
- Mp3`s verwijderen kan alleen via itunes en niet op de telefoon zelf
- een jaar lang niet kunnen kopieren/ horizontaal smsen - support is in mijn ogen best traag voor een apparaat dat er op gemaakt is om realtime via het internet/itunes te communiceren. Hier hadden ze echt wel vaker met updates etc mogen komen.

Al met al een niet naar behorend werkende trend gadget. ik kijk het nog even aan met de nieuwste software. en anders gaat ie definitief de kast in en komt er een nokia 6700 <3 In mijn zak te zitten.

LET WEL DIT IS MIJN MENING. voor de tere zieltjes van sommige apple aanbidders onder ons ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 57942 op 10-07-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet dus jailbreaken om normaal gebruik te kunnenmaken van een apparaat. Beetje krom niet?
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

én extra functionaliteit ;)
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 57942 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:34:
Ik heb er eentje al weer bijna een jaar in de kast liggen. heb hem er vandaag uit getrokken om eens de 3.0 software op te installeren.

Maar om eerlijk te zijn heb ik tot nu toe liever mijn nokia supernova telefoon gebruikt.

Personal Iphone Cons:

- batterij maximaal 1 dag met veel moeite en dit zonder veel te bellen/ smsen en dit vind ik persoonlijk echt super irritant. Want nee ik ben niet altijd in de gelegenheid om dat ding aan het net te leggen.
[b]Als ik weinig doe gaat ie drie dagen mee (3G wel uit dan) zosnel je wel gaat internetten e.d gaat het snel achteruit, maar dat is bij elke smartphone het geval[/b[

- traag als ..... er staan weinig smsjes/ fotos etc op de telefoon en desondanks blijft het een ellendig traag apparaat en dan maak ik niet eens gebruik van applications oid dus alleen een standaard iphone)
Komt denk ik door een jailbreak? Aangezien hij dan wel flink trager wil worden.

- internetten gaat tergent traag en safari loopt om de haverklap vast. Daarnaast ontbreken alle normale internet functies zoals flash etc
Wat ontbreekt er naast flash? (Daarnaast kom ik eigenlijk nooit op sites met flash, sinds de update loopt safari bijna nooit meer vast.

- microfoon slecht, mensen klagen altijd dat ik slecht te verstaan ben met de iphone. met mijn nokia schijnt dit super goed te zijn.
Hmmz, zou kunnen.. zelf geen last van

- Mute knopje afgebroken na 3 keer gebruik
tsja, ik heb hem 1000x gebruikt, en hij zit er nog ;)

- syncen van outlook met itunes werkt niet echt superfijn.
Ach, ik zou dat afschuiven op outlook ;)

- Itunes, maarja dat is eigenschuld ik wist al vanaf het begin dat het niet zonder kon
Lovin iTunes, maar de meeste mensen op windows vinden het idd niets

- Geen mogelijkheden tot het persoonlijker maken van de iphone middels thema`s op de legale manier.
got me there

- applicaties voor de iphone downloaden middels registratie van gegevens (reden waarom ik ook geen apps download.
Want, bang dat ze iets van je willen ofzo?

- Schonen van je iphone kost veel moeite. 2+ uur kost het om hem op te schonen.
Onzin natuurlijk

- Mp3`s verwijderen kan alleen via itunes en niet op de telefoon zelf
Heb je gelijk in, maar het idee is dat je op je telefoon dezelfde nummers als op de pc hebt staan, maar heb het gevoel dat jij liever via de verkenner zit te slepen een uur lang, ipv 'aansluiten' syncen en klaar met de muziek.

- een jaar lang niet kunnen kopieren/ horizontaal smsen - support is in mijn ogen best traag voor een apparaat dat er op gemaakt is om realtime via het internet/itunes te communiceren. Hier hadden ze echt wel vaker met updates etc mogen komen.
Er zat heel wat meer in die update

Al met al een niet naar behorend werkende trend gadget. ik kijk het nog even aan met de nieuwste software. en anders gaat ie definitief de kast in en komt er een nokia 6700 <3 In mijn zak te zitten.

LET WEL DIT IS MIJN MENING. voor de tere zieltjes van sommige apple aanbidders onder ons ;)
toon volledige bericht
Let wel, dit is mijn mening, voor de tere zieltjes van sommige apple bashers onder ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ZpAz schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Let wel, dit is mijn mening, voor de tere zieltjes van sommige apple bashers onder ons ;)
offtopic:
moet je daarvoor het hele bericht quoten? :)

ontopic: Fijn om te lezen dat er mensen zijn die hun mening niet onder stoelen of banken steken of doodgeknuppeld worden door de apple gestapo ;) Iedereen moet kunnen zeggen wat hij vindt van een product. En tot niet zo lang geleden, zo schreef ik ook in de openings post moest ik mijn overstap naar Nokia verantwoorden tegen over collega's, en laat het nu net die collega's zijn die nu ook hun bevindingen wat gelauwerd hebben ten opzichte van eerst. Sterker nog, één collega is nu overgestapt op android.

Ik lees hier veel reacties over gebruikers die zich beklagen over het gebrek aan (al dan niet basic)functionaliteiten. Terwijl we ook nog kunnen discussieren over de wijze waarop T-mobile en Apple de huidige iPhone bezitters behandeld, uit diverse hoeken valt te lezen op GoT maar ook bij mijn eigen collega's van horen zeggen dat ze niet coulant zijn naar de iPhone bezitter in geval van reparatie, vervanging van het product of welke coulance dan ook naar een vaste klant toe. Iets wat in mijn ogen nogal schandalig is.

We hebben het hier over toestellen van bijna een maandsalaris (voor sommige mensen), wat in zijn geheel al totaal absurd is en de ondersteuning die je daarop krijgt is maar magertjes, ik zou toch graag eens een officiele verklaring horen van de betrokken partijen waarom men de betalende klant nu zo graag in de maling neemt. (natuurlijk zijn hier wat standaard antwoorden op te geven, winst, david/goliath verhaal etc, maar toch gewoon een keer verantwoording afleggen)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

De apple gestapo leest mee maar wacht rustig af :7

Nee, want Apple gestapo verhalen zijn gelul natuurlijk. Maar goed, betreffende je garantie verhaal: Dat is bij iedere fabrikant zo helaas... Apple en T-Mobile vormen daar geen uitzondering op.

Mag ik vragen welke basisfunctionaliteit je mist dan? Ik wacht momenteel op mijn iPhone 3GS waar ik na lang nadenken toch voor ben gegaan :) Enige functionaliteit die ik mis is het niet kunnen opslaan van bestanden die je via email binnenkrijgt. 3.0 heeft mijn bedenkingen om een iPhone te halen weggenomen (copy/paste, openstellen van bepaalde API's voor ontwikkelaars van software).

Functionaliteit die ik mis wordt grotendeels opgelost door software via de App Store (Doc's to Go, Things)

Voor mij speelt ook het feit dat ik een Macbook heb een belangrijke rol. De iPhone is momenteel de enige smartphone die out-of-the-box synct met Mac OS X.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 10-07-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Ik heb er een gekregen van iemand, omdat die een blackberry bold 2900 heeft gekocht en d'r iphone begon te haten. Ik heb er twee weken mee gespeeld en haar het ding toen weer teruggegeven. Ik gebruik (serieus) nog liever mijn Samsung D500 (ik kreeg hem omdat ze me zielig vond met mn ouwe phone :P)

Vooral het niet kunnen multi-tasken waar je dat wel nodig hebt vind ik ongeloveloos retarded. Soms ben je in een app een beetje aan het klikken, wordt er doorverwezen naar een andere app, en kom je met geen mogelijkheid meer terug in het scherm van de 1e app waar je was zonder eerst naar het hoofdmenu te gaan. Omdat 't apparaat (iPhone 3g) zo traag is is het dubbel vervelend natuurlijk.

Ook de accuduur slaat nergens op. Het smsen met een touchscreen keyboard zonder tactile feedback is ook niet te doen, ik ben sneller met T9 op mijn D500 (ook na twee weken intensief Iphone gebruik, ik sms 50-80 berichtjes per dag).

Dat je niet kan MMS'en is natuurlijk compleet jaren 80. En dat de camera geen video's kan schieten is ook te sloom voor woorden. Ook het feit dat je bijna nix in kan stellen in bijvoorbeeld de camera, maar ook in veel Apple apps stoot me tegen de borst. Ik kan niet zoomen / belichting instellen etc etc etc.

Verder vind ik het ding ook gewoon veel te groot. Een collega van me heeft een Samsung Star (jaja, budget touch-screen phone). Daar kun je tenminste een onscreen numeriek toetsenbord op krijgen tijdens het smsen met T9. Hij trilt als je wat aanklikt. Hij draait sneller dan de iPhone als je hem op z'n kant legt. En dat voor een toetselletje van 120 euro.

Nee, voor mij geen iPhone meer.

Ik blijf het trouwens hilarisch vinden hoe veel apple gebruikers klinken als een apple vertegenwoordiger :+

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16536 op 10-07-2009 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Anoniem: 50624 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:25:
Mag ik vragen welke basisfunctionaliteit je mist dan? Ik wacht momenteel op mijn iPhone 3GS waar ik na lang nadenken toch voor ben gegaan :) Enige functionaliteit die ik mis is het niet kunnen opslaan van bestanden die je via email binnenkrijgt. 3.0 heeft mijn bedenkingen om een iPhone te halen weggenomen (copy/paste, openstellen van bepaalde API's voor ontwikkelaars van software).
Nou het gaat niet om mij alleen, mijn bezwaren zijn in de openingspost van dit topic te lezen en de bezwaren van andere tweakers hier in de posts die volgen :P
Anoniem: 16536 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:36:
Verder vind ik het ding ook gewoon veel te groot. Een collega van me heeft een Samsung Star (jaja, budget touch-screen phone). Daar kun je tenminste een onscreen numeriek toetsenbord op krijgen tijdens het smsen met T9. Hij trilt als je wat aanklikt. Hij draait sneller dan de iPhone als je hem op z'n kant legt. En dat voor een toetselletje van 120 euro.

Nee, voor mij geen iPhone meer.
Nou ik zal je zeggen, dat ik het ook niet prettig vindt om dat ding tegen mijn oor aan te houden mede doordat hij zo groot en vooral plat is, dan kan je net zo goed een houten plank tegen je kop aanhouden. Het apparaat heeft aan de voorkant geen ronding die naar achter "wegloopt" je houdt zo'n ding toch meestal halverwege tegen je oor aan onder een schuine hoek, doe dat maar eens met een houten plank.

[ Voor 41% gewijzigd door loewie1984 op 10-07-2009 13:42 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 12:56:
[...]

Ik bash apple niet, ik bash mijn iphone omdat ik hem gewoon kut vind. Maar wel grappig dat jij je geroepen voelt om met argumenten te komen die in mijn inzien niet kloppen (Want mijn iphone ervaringen zijn anders dan die van jou) En dat was ook de reden dat ik mijn laatste zinnetje in het verhaaltje had geklopt.

Daarnaast doe ik niet aan jailbreaken maar stock out of box hardware/software.

- Mis ik de optie om te kunnen downloaden van websites
is de software ontwikkeld om te kunnen syncen met outlook. maar dit werkt niet naar behoren.
- 1 update in de jaar vind ik mijn overige jaar van tobben niet gerechtvaardigen.
- Registeren om gebruik te kunnen maken van een van de onderdelen van het gekochte product vind ik niet gewenst.
- Opschonen daadwerkelijk 2 uur heeft geduurt, zojuist bijgehouden.
- Ik persoonlijk heb zelf de hand in welke mp3`s wel geluisterd mogen worden en welke niet ivm itunes
- Daarnaast ik wil de vrijehand hebben om mp3`s films etc zelf te kunnen verwijderen van de telefoon wanneer ik dat maar wil. Maargoed dit is het I-tunes verhaal. you love it or you hate it.

Al met al was de iphone 3g voor mij. niet meer dan een leuk hebberding die best veel beperkingen van apple heeft mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 57942 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:42:
[...]

Ik bash apple niet, ik bash mijn iphone omdat ik hem gewoon kut vind. Maar wel grappig dat jij je geroepen voelt om met argumenten te komen die in mijn inzien niet kloppen (Want mijn iphone ervaringen zijn anders dan die van jou)
En jou argumenten kloppen mijnziens niet, dus dat gaat nergens over ;)

En dat was ook de reden dat ik mijn laatste zinnetje in het verhaaltje had geklopt.
Als minpunten noem je allemaal dingen die jij anders wilde, vantevoren wist je wat hij wel en niet kon, koop dan een andere telefoon, dan vraag ik me af, waarom koos je toch voor deze.

Agree, zou leuk zijn

is de software ontwikkeld om te kunnen syncen met outlook. maar dit werkt niet naar behoren.
- 1 update in de jaar vind ik mijn overige jaar van tobben niet gerechtvaardigen.
Aaa, hoevaak zijn er updates verschenen van je huidige telefoon?

- Registeren om gebruik te kunnen maken van een van de onderdelen van het gekochte product vind ik niet gewenst.
Omdat niet alle applicaties gratis zijn lijkt het met dat er een vorm van registratie is aangezien deze ook een betaalmogelijkheid moet hebben, daarnaast heeft het alleen voordelen, mocht je een applicatie kwijtraken kan je (omdat je geregistreerd hebt) de applicatie weer opnieuw gratis installeren.

Tsja, wat kan ik er vanzeggen...

- Ik persoonlijk heb zelf de hand in welke mp3`s wel geluisterd mogen worden en welke niet ivm itunes
Dat kan ook via itunes, maar dat is een verhaal apart, je houd gewoon niet van itunes.

- Daarnaast ik wil de vrijehand hebben om mp3`s films etc zelf te kunnen verwijderen van de telefoon wanneer ik dat maar wil. Maargoed dit is het I-tunes verhaal. you love it or you hate it.
Dat laatste zinnetje dus

Al met al was de iphone 3g voor mij. niet meer dan een leuk hebberding die best veel beperkingen van apple heeft mee gekregen.
Die best veel is vanaf jou kant gezien, voor mezelf ben ik geen beperking tegen gekomen, hij doet wat hij moet doen. (okee, dat skinnen was een leuke optie)
toon volledige bericht
loewie-643- schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:18:
[...]

offtopic:
moet je daarvoor het hele bericht quoten? :)
Nee de dikgedrukte tekst was een bericht van mij :)

[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 10-07-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
ZpAz schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:20:
Nee de dikgedrukte tekst was een bericht van mij :)
Ik snap hem... niets gezegd :)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat heeft iedereen eigenlijk tegen iTunes? Ik vind het een super fijn programma. Misschien komt het doordat iTunes een andere gedachtengang vereist? Niet in mappen denken, maar in playlists?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij wilt wel heel erg je gelijk hebben he? :+

Ik geef in mijn post mijn meningen over mijn gekochte product. Ik hoef hierop geen tegen argumenten of feitjes. Dit topic is duidelijk voor de mensen die van hun iphone afgestapt zijn om hun eigen redenen, ook de mijne heb ik net toegelicht.

Ontopic:

Wie o wie is er nog meer van zijn iphone afgestapt en waarom?

*knip*

Er wordt aan jou de ruimte geboden om je gal te spuwen. Maar daar mogen andere mensen ook op reageren. Daarvoor is het een forum. Overigens zijn ad hominem argumenten sowieso al ongewenst, maar de manier waarop jij het doet is echt not done :/ .

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 10-07-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
zonoskar schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:31:
Wat heeft iedereen eigenlijk tegen iTunes? Ik vind het een super fijn programma. Misschien komt het doordat iTunes een andere gedachtengang vereist? Niet in mappen denken, maar in playlists?
Dat dus, hij schijnt onder Windows nogal traag te werken, mischien is dat de reden dat het niet fijn werkt. Ook zit er onder windows denk ik meer het 'verkenner sleep' gevoel in verwerkt. Ipv synchronisatie e.d.
Anoniem: 57942 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 14:34:
Jij wilt wel heel erg je gelijk hebben he? :+

Ik geef in mijn post mijn meningen over mijn gekochte product. Ik hoef hierop geen tegen argumenten of feitjes. Dit topic is duidelijk voor de mensen die van hun iphone afgestapt zijn om hun eigen redenen, ook de mijne heb ik net toegelicht.

Ontopic:

Wie o wie is er nog meer van zijn iphone afgestapt en waarom?

Offtopic:

*knip*
@dat laatste, ach, mischien is beargumenteren niet je sterkste kant, en gooi je daarom met zulke dingen.

Ik reageerde alleen op je beweegredenen, en wilde zeggen waarom er voor bepaalde dingen gekozen is, de ene vind het een verkeerde keuze, de andere een juiste. Om alleen maar de negatieve kant van de keuzes te laten zien is ook zowat he ;)

Verder weer ontopicz enzo.

[ Voor 59% gewijzigd door Hoedje op 10-07-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb iTunes onder OSX en onder Windows Vista en ik merk niet echt verschil in snelheid hoor.

@Spunker: Ik vind het vreemd dat je de iPhone afkraakt om gemis in functionaliteit, maar vervolgens wel weigert om extra apps te installeren omdat je moet registreren. Is dat zo erg dan? Ik heb nog geen enkele nadelige ervaring gehad die het registeren bij Apple heeft veroorzaakt, waar ben je bang voor? Veel van jouw nadelen zijn best op te lossen met een paar apps. Dat opschonen 2 uur geduurt heeft gelooft niemand, wat heb je dan allemaal gedaan? Zoiets maakt je post meteen ongeloofwaardig en dan krijg je van die reakties. Als je alles van de iPhone wilt hebben is een restore de beste keuze en dat is in 5 min gebeurt. Als je selectief vanalles van je phone wilt gooien, ben je bij andere telefoons ook 2 uur bezig lijkt me.

/edit: de batterij gaat vele malen langer mee als je 3G uitzet als je het niet nodig hebt. Dit kan makkelijk met SBSettings maar daar moet je wel voor jailbraken. Ik snap trouwens ook niet waarom jailbraken niet gewenst is, het maakt niks kapot en kan altijd weer ongedaan gemaakt worden. Je krijgt alleen vele extra opties zoals het theme-en van je iPhone, tactile feedback tobo en videorecording op 3G enzo.

[ Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 10-07-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03

MsG

Forumzwerver

Mijn iPhone bevalt me prima, maar heb wel wat punten:
- Accuduur
- Je betaalt teveel, puur om populariteit
- Snelheid is in veel gevallen optisch bedrog

Die laatste vraagt om wat uitleg. Men neme safari, men neme 2 grotere websites waarmen aldoor tussen wil switchen. Mijn HTC'tje hield ze dan prima in het geheugen. Het geheel ging even ietsje trager, maar ik kon ze beide echt gebruiken, ideaal.

Wat ome Steve echter doet is je misleiden met 2 screenshots van de websites, waardoor het lijkt alsof hij ze beide vast houd. Zodra je er echter echt heen gaat, moet hij de gehele site weer opnieuw renderen. Uitermate vervelend. Ze hadden beter meteen wat meer ram in die dingen moeten proppen.

Voorderest werkt het allemaal prima, en ook het jailbreaken brengt leuke dingen met zich mee :).

Wel mis ik nog wat te weinig opties bij sommige dingen. Bijvoorbeeld bij smsen zie je niet eens een karaktercount, en ook niet van elk smsje wat details of de tijd van binnenkomst. Zulke essentiele gebreken kan je imo niet altijd maar af doen als "Waarom zou je dat willen??". Ook zou ik een soort module waarop je snel alles kan zien wel handig vinden, zoals het homescreen van Windows Mobile. Nu zie je enkel dat je een smsje en een belletje hebt gehad, maar het blijft altijd het startmenu wat je ziet.

[ Voor 24% gewijzigd door MsG op 10-07-2009 15:29 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bij de SMSjes staat wel tijd van verzenden en ontvangst, en ja, karaktercount, ikzelf let nooit op hoelang een smsje is, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat wel fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03

MsG

Forumzwerver

Niet bij elke sms, per sessie doet ie het maar 1 keer ofzo. Sms maar eens snel achter elkaar met iemand, dan zie je het maar af en toe. Het stomme vind ik altijd dat bij Apple iedereen het pikt. Zoiets basaals moet er imo gewoon in.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MsG schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 16:23:
Niet bij elke sms, per sessie doet ie het maar 1 keer ofzo. Sms maar eens snel achter elkaar met iemand, dan zie je het maar af en toe. Het stomme vind ik altijd dat bij Apple iedereen het pikt. Zoiets basaals moet er imo gewoon in.
Schijnbaar is er gewoon geen vraag naar?
Kijk eens naar de allereerste iPhone + software. Maak dan een lijstje met dingen die je mist, en vergelijk dat met versie 3.0.
Dan zie je dat Apple best goed inspeelt op de wensen van gebruikers. Bij andere telefoons die ik heb gehad hoef je echt niet te verwachten dat na twee jaar nog updates uitgebracht worden die functies toevoegen.

Tuurlijk zijn er dingen anders op een iPhone als je het vergelijkt met een Nokia/HTC/LG/etc.
Maar als je bijvoorbeeld van een WM telefoon overstapt naar een iPhone moet je niet gaan zoeken naar functies op de iPhone die WM wel heeft. Maar gewoon die iPhone gebruiken en je zal waarschijnlijk nergens last van hebben. Elke telefoon heeft wel kleine dingen die je liever anders zou willen, maar om daarvoor een hele telefoon af te schrijven? Dan rest je alleen nog om zelf eentje te ontwerpen :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Imho kan ik me niet voorstellen dat je per sms wilt weten in welke minuut hij was verzonden, als je weet wanneer de 'sessie' starte, weet je volgens mij al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Ik vind alleen de batterij een groot nadeel, maar dat is iets wat bij bijna elke smartphone speelt. Ik kom er iig makkelijk de dag mee door en eventueel koop ik wel zo'n accutje voor als ik een weekendje web ben oid.
Master__R schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:06:
De enige reden dat de mijn weg is omdat ik in de randstad op veel locaties gewoon geen bereik had / mensen mij niet aan de telefoon kregen.

Verder had ik nergens problemen mee.

Zou hem zo weer halen als deze met bijvoorbeeld Vodafone of KPN voor een goede prijs te krijgen zou zijn.
Ik heb juist bij Tmobile in de randstad veel beter bereik dan met KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 10:19
MsG schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:25:
Alleen dit al vind ik echt pure onzin en haalt je hele post onderuit. Waarom heb je een iPhone gekocht? Omdat hij populair is, of omdat het je een fijne/mooie/multifunctionele telefoon vindt? Waarom is de prijs van de iPhone (welke niet veel verschilt met die van zijn concurrenten) gebaseerd op populariteit? Je koopt een telefoon uit het topsegment, waar een Xperia, en enkele HTC modellen zich in bevinden, en waarvan de prijzen op een vergelijkbaar peil liggen. Dat je de prijs voor een dergelijke telefoon te hoog vind, prima. Dat je hem daarom niet wil kopen, ook prima, maar ga hem niet kopen en dan zeggen dat hij te duur is vanwege de populariteit. Populair wordt iets pas wanneer het te koop is en de prijs is vastgesteld.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:58
[...]

Ik bash apple niet, ik bash mijn iphone omdat ik hem gewoon kut vind. Maar wel grappig dat jij je geroepen voelt om met argumenten te komen die in mijn inzien niet kloppen (Want mijn iphone ervaringen zijn anders dan die van jou) En dat was ook de reden dat ik mijn laatste zinnetje in het verhaaltje had geklopt.

Er zijn wel meer updates geweest het afgelopen jaar hoor.
Wat bedoel je in godsnaam met "opschonen"? Als hij vies haal je er een doekje overheen en is hij binnen 10 seconden weer schoon toch? Leg eens uit?
Ik snap deze zin niet, dit zijn Nederlandse woorden maar ze vormen geen Nederlandse zin.
Films kan je wel verwijderen vanaf de iPhone :) .
- Accuduur

Die laatste vraagt om wat uitleg. Men neme safari, men neme 2 grotere websites waarmen aldoor tussen wil switchen. Mijn HTC'tje hield ze dan prima in het geheugen. Het geheel ging even ietsje trager, maar ik kon ze beide echt gebruiken, ideaal.

Wat ome Steve echter doet is je misleiden met 2 screenshots van de websites, waardoor het lijkt alsof hij ze beide vast houd. Zodra je er echter echt heen gaat, moet hij de gehele site weer opnieuw renderen. Uitermate vervelend. Ze hadden beter meteen wat meer ram in die dingen moeten proppen.
Dit is niet altijd zo hoor.

[ Voor 20% gewijzigd door MarcoC op 10-07-2009 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Anoniem: 16536 schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:36:
Vooral het niet kunnen multi-tasken waar je dat wel nodig hebt vind ik ongeloveloos retarded. Soms ben je in een app een beetje aan het klikken, wordt er doorverwezen naar een andere app, en kom je met geen mogelijkheid meer terug in het scherm van de 1e app waar je was zonder eerst naar het hoofdmenu te gaan. Omdat 't apparaat (iPhone 3g) zo traag is is het dubbel vervelend natuurlijk.
Dat is dan ook geen multitasking. Multitasking is 2 of meer dingen tegelijk doen en dat doe je hier niet. Je wisselt tussen de applicaties. Waar jij op doelt is eerder het snelle wisselen tussen applicaties waarbij je terugkeert daar waar je gebleven was. Dat laatste is echter iets wat sommige apps niet echt goed doen (het werkt niet of juist bagger waarbij het dus soms wel/soms niet werkt). Geldt overigens voor alle mobiele platformen. Als ik kijk naar het kaartsysteem van webOS op de Palm Pre denk ik dat webOS het dichtste bij zit wat betreft het snel heen en weer kunnen switchen tussen apps en weer verder gaan waar je gebleven was.

Multitasking is ook wel aardig: muziekje luisteren terwijl je mailt o.i.d. is natuurlijk erg prettig.
Dat je niet kan MMS'en is natuurlijk compleet jaren 80.
Kan sinds 3.0 wel. Nadeel aan MMS: bij 9 van de 10 abonnementen waar dan ook valt het buiten de bundel en is het derhalve ook niet meer zo erg aantrekkelijk (hetzelfde gezeik heb je bij 0900 nummers hoewel dat bij sommige abonnement weer wel logisch is). Meer een nadeel van de telco's.
Ik blijf het trouwens hilarisch vinden hoe veel apple gebruikers klinken als een apple vertegenwoordiger :+
Sja, dat heb je met fanboys van alle kanten eigenlijk. Soms hilarisch wat voor smoezen en andere duimzuigerij diverse partijen wel niet verzinnen. Mij valt alleen op dat een vrij grote groep mensen gewoonweg niet weet wat respect inhoudt en dat is gewoon echt intriest. Het is maar een vervangbaar stukje hardware denk ik dan...
[...]

Is prima maar ik vind sommige dingen wel een beetje absurd. Het opschonen van een telefoon...ja das ook echt iets wat je ieder uur een keer doet... Als je een telefoon gaat verkopen en je moet het hele ding opschonen dan kost je dat gewoon aardig wat tijd wat nogal afhankelijk is hoe secuur je te werk gaat en hoeveel data je erop hebt staan. Ik heb mijn Treo 650 ook wel eens een format gegeven en dat ging toch wel ff wat verder. Je moest je eerst een aantal spastische houdingen aannemen om het ding überhaupt in die reset te krijgen en daarna kon je ook nog ff een uur ofzo wachten. Met andere telefoons heb ik vergelijkbare ervaringen, zeker wanneer het ging om telefoons die je niet een format kon geven en dus handmatig moest nalopen :( Gelukkig is het iets wat je misschien 1x doet.

Ander rare reden is het downloaden van websites. Wat zou je van websites willen downloaden? Apps kun je uit de app store halen, plaatjes kun je wel opslaan (handig voor als je een achtergrondje zou willen), van audio/video zie ik niet echt het nut in aangezien dat ook prima streaming gaat en het vaak ook nogal huge is waardoor je het niet eens via een 3G verbinding op een mobiel apparaat naar binnen zou willen hengelen, etc. Het is meer iets wat je op een laptop zou doen, niet op een mobiel apparaat als een smartphone. Dus, wt bedoel je nou precies met downloaden van websites?

Ook een aparte is de hoeveelheid updates. Ik zie andere fabrikanten nou niet echt iets anders doen. Overigens zijn er in dat ene jaar tijd al wat meer updates geweest. Men is begonnen bij 2.0 ofzo, er is een 2.1, een 2.2, een 2.2.1 en sinds kort dus een 3.0 release geweest met een 3.1 release die eraan komt (hij is in beta). Dat zijn er meer dan ik van Palm heb gezien voor de worldwide GSM versie (2 of 3 stuks tot dusver, is iets van 2 jaar tijd) en de Nokia N95 (ook iets van 3 stuks in 2 jaar tijd). Voor een aantal telefoons zijn er helemaal geen updates of zijn die alleen te verkrijgen na een bezoekje aan het Nokia servicecentrum (in geval van een Nokia telefoon natuurlijk). Met dat in het achterhoofd ben ik dan wel erg benieuwd wat in jouw ogen dan wel een smartphone is waarbij er in een jaar tijd meer updates zijn geweest dan voor de iPhone. Moet ik dan denken aan de Blackberry?

Overigens is de registratie voor het installeren van de apps niet zo raar. Er zitten betaalde apps in die app store en dan is het wel zo fijn dat je een accountje hebt waarmee je heel gemakkelijk die apps kunt kopen. Er geldt hier dus hetzelfde principe als een webshop, zo moet je die app store dan ook zien. Ook hier geldt dat je niet per definitie de juiste gegevens hoeft in te vullen. Er is overigens inmiddels ook een manier om geen creditcard of bankrekening aan je account te koppelen maar dan kun je ook alleen maar de gratis apps downloaden (is overigens ook niks mis mee; het kan zelfs handig zijn voor mensen die met kinderen/tieners zitten en de kosten in de hand willen houden).
- Accuduur

Dat is een goed punt trouwens! Ik zie het hier ook wel eens gebeuren. Het irritante is nou net dat het niet consistent is. De ene keer gebeurd het wel, de andere keer herlaadt hij ze gewoon niet. Volgens mij heeft dat een beetje met timing te maken. Een aardige manier om het te reproduceren (werkt alleen niet altijd) is het openen van de links in een nieuw tabblad. Als je bij het openen van het nieuwe tabblad weer terug switcht naar het tabblad waar je bezig was en je switcht daarna weer naar de zojuist geopende tabblad dan kan het vaak gebeuren dat deze in het tabbladenoverzicht de site laat zien maar bij het actief worden de boel weer gaat herladen. Soms wil het ook nog wel eens gebeuren dat je dan gewoon die site krijgt zoals je 'm in het overzicht zag. Dat doet hij in zekere mate ook wel wanneer je gewoon tussen de tabs switcht alleen is het daar lastiger mee te reproduceren. Althans zo is mijn ervaring tot dusver. Dat herladen snap ik dan niet zo, het lijkt nogal sterk aan je timing verbonden. Iets soortgelijks zie je ook gebeuren in de app store: check een app en switch terug naar de app lijst...het komt dan wel eens voor dat je dan weer helemaal bij het begin begint ipv waar je gebleven was. Ik vind het niet dramatisch genoeg om er dan maar een andere smartphone voor te nemen. Weet niet hoe het bij anderen zit...
Bij Nokia roept iedereen al sinds jaar en dag dat die sms tijd de verkeerde tijd is. Nokia heeft dit nog nooit veranderd en toch vliegen al die telefoons als warme broodjes over de toonbank en is het merendeel van de bevolking er ontzettend blij mee, ook op sms gebied. Kennelijk gaat het ook bij anderen op :S

@ZpAz: met hetzelfde gemak als dat jij die tekst bold maakt had je ook prima citaten kunnen klussen. Werkt makkelijker en is ook een stuk leesbaarder. Vooral als een ander er weer op reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ lange verhaal hierboven.

Ik bedoel met multitasken inderdaad écht multitasken. Op een Windows Mobile toestel kun je vrijwel elke app even minimizen, een andere app openen en dan terug naar de eerste app. Dat kan op de iPhone eigenlijk gewoonweg niet, je komt alleen in het hoofdmenu door op de home toets te drukken waarmee je per definitie je app sluit.

Voor de rest moet ik toegeven dat een iPhone ook pluspunten heeft hoor. De bediening in het menu en in de meeste apps is echt heel fijn, en de manier waarop het toetsenbord half gokt welke letter je met je dikke duim had willen indrukken doet ie echt heel aardig. Ik kan mezelf alleen niet over de (voor mij) belangrijke minpunten heenzetten.

Als iemand anders blij wordt van zijn iPhone ben ik blij voor hem, of haar. Ik vind het (net als jij ppl) alleen heel vervelend als mensen mij gaan opleggen dat ik een iPhone wel goed moet vinden. Ik vind hem niet fijn. En dan kan iemand nog zoveel argumenten geven over waarom ik hem wel fijn moet vinden, dat gaat toch niet veranderen. Persoonlijke mening. Net zoals dat ik meer van groen houd dan van blauw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Anoniem: 16536 schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 00:33:
@ lange verhaal hierboven.

Ik bedoel met multitasken inderdaad écht multitasken. Op een Windows Mobile toestel kun je vrijwel elke app even minimizen, een andere app openen en dan terug naar de eerste app. Dat kan op de iPhone eigenlijk gewoonweg niet, je komt alleen in het hoofdmenu door op de home toets te drukken waarmee je per definitie je app sluit.
En in hoeveel gevallen heb je echt multitasken nodig. Bij bellen en muziek kan op de achtergrond draaien, ook worden verbindingen in stand gehouden (als de applicatie push heeft geimplamenteerd) (bijvoorbeeld sommige messenger applicaties en de mail applicatie).

Daarnaast hebben de meeste programma's een soort van save-state, waardoor je op hetzelfde punt terugkeert in de applicatie als waar je terug kwam (helaas niet allemaal ....). Wat voor echte multitask taak mis je dan op de iPhone. Het effect wat met push en de huidge manier (save state, voor zo ver geimplamenteerd) levert bijna hetzelfde (voor de ervaring zo goed als de zelfde) ervaring op als 'multitasken' op een WinMo toestel, alleen dan zonder het probleem dat je geheugen vol gaat lopen.

[ Voor 16% gewijzigd door ZpAz op 11-07-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:38
ZpAz schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:13:
[...]

En in hoeveel gevallen heb je echt multitasken nodig.
Ik vind het bij mijn N82 altijd wel handig om even te multitasken. Reageren op een SMS terwijl ik op internet zit en muziek luister. Als ik terug heb gesms't dan kan ik gelijk weer verder. Als dit niet kan met een iPhone vind ik dit wel een erg groot nadeel.

@de Apple-fanboy over de prijs
De iPhone 3GS 16gb kost 794 euro. Een Xperia kost kost 449 euro.
Toch 350 euro meer voor een appeltje erop... nee bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een paar kleine irritaties soms, maar verder nog steeds de beste telefoon die ik in mijn bezit heb gehad (3G). Had eerst een eerste generatie iPhone met prepaid, maar heb toen besloten maar gewoon een T-Mobile i-abonnement af te sluiten met een mooie 3G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZpAz schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 11:13:
[...]

En in hoeveel gevallen heb je echt multitasken nodig. Bij bellen en muziek kan op de achtergrond draaien, ook worden verbindingen in stand gehouden (als de applicatie push heeft geimplamenteerd) (bijvoorbeeld sommige messenger applicaties en de mail applicatie).

Daarnaast hebben de meeste programma's een soort van save-state, waardoor je op hetzelfde punt terugkeert in de applicatie als waar je terug kwam (helaas niet allemaal ....). Wat voor echte multitask taak mis je dan op de iPhone. Het effect wat met push en de huidge manier (save state, voor zo ver geimplamenteerd) levert bijna hetzelfde (voor de ervaring zo goed als de zelfde) ervaring op als 'multitasken' op een WinMo toestel, alleen dan zonder het probleem dat je geheugen vol gaat lopen.
Ik quote mezelf maar even:
Als iemand anders blij wordt van zijn iPhone ben ik blij voor hem, of haar. Ik vind het (net als jij ppl) alleen heel vervelend als mensen mij gaan opleggen dat ik een iPhone wel goed moet vinden. Ik vind hem niet fijn. En dan kan iemand nog zoveel argumenten geven over waarom ik hem wel fijn moet vinden, dat gaat toch niet veranderen. Persoonlijke mening. Net zoals dat ik meer van groen houd dan van blauw
Probeer me nou niet te overtuigen... ik vind 't vervelend dat je niet kan multitasken, bij wat voor type gebruik en waarom dan precies maakt niet uit toch? Ook die save state is inderdaad leuk bedacht, maar veel apps hebben het niet. Ook versterkt het weer het gevoel van traagheid wat ik al had bij de iPhone, de app moet toch iedere keer weer opnieuw opstarten.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.