[iTunes] m4b naar podcast

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:55
Ik luister graag naar "a state of trance" en gebruikte daarvoor winamp omdat die met cue files overweg kan.
Zo'n cue-file zorgt ervoor dat je gemakkelijk door een mp3 van 2+uur kunt scrollen en ook nog eens kan zien wie de artiest van een bepaald nummer is.
A state of trance is een wekelijkse show van 2 uur met daarin het nieuwste op het gebied van trance muziek, er is ook een podcastversie van, maar die duurt maar een half uurtje tot 3 kwartier en dat vind ik niet goed genoeg.

Als ik op mijn ipod naar deze show luister wil ik nog wel eens wat terugluisteren of overslaan, maar met een mp3 van 2 uur is dat niet altijd even gemakkelijk. Ik ben op zoek gegaan of het mogelijk was om een mp3 om te zetten naar een podcast zodat ik zelf hoofdstukken kan aanmaken.

In mijn zoektocht vond ik wel wat anders, het lijkt er veel op maar slaat de file op als een audioboek met hoofdstukken en zelfs plaatjes als je dat wilt.
Nu heb ik geprobeerd om deze file te laten omzetten naar een podcast door het te renamen (m4b ==> m4a) maar daar trapt iTunes niet in. Ook in de file-info de genre omzetten naar Podcast helpt niet.
Op zich is het niet zo'n probleem, maar het ziet er mooier uit als deze file tevoorschijn komt in de podcasts binnen iTunes.

Iemand een idee wat ik moet doen om iTunes voor de gek te houden?

(en voor de duidelijkheid: ik werk met een windows machine, vandaar ook dat winamp. Dus een programma als GarageBand of PodcastMaker doet het niet op mijn pc )

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
Dacht al wel: "hierop zit niemand te wachten..."
Mochten er toch nog luitjes zijn met een PC, die lange mixen luisteren en die willen omzetten naar een podcast ofzo, het ziet er nu zo uit: (via Audiobook dus)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/omitz/podcast/podcastaudio1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/omitz/podcast/podcastaudio2.jpg

Finishing touch zou zijn om het tevoorschijn te toveren in de podcast sectie...
Maar ja, op mijn iPhone / Touch luisteren via Audiobooks ipv Podcast maakt natuurlijk niet uit.

edit: foto's die je ziet zijn van mijn vakantie, ik moest wat proberen natuurlijk.
tenslotte: via dit programma krijg je alles voor elkaar: link

[ Voor 25% gewijzigd door omitz op 18-08-2009 16:30 ]

• R.di.Giovanni
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-12-2024
Met iTunes 9 valt het mij op dat ik nu dit soort MP3 files eenvoudig via "Get Info" en dan de tab "Options" kan voorzien van de "Media Kind" podcast. De MP3's worden dan zichtbaar in iTunes onder het hoofdstuk Podcasts en kunnen ook als podcast gesynchroniseerd worden. Ik ben er nog niet achter hoe ik dan ook nog de MP3 in hoofdstukken kan verdelen...

• omitz
Klopt!
Ik ben er sinds vandaag ook achter en heb nu een "eigen" State of Trance Podcast :)
Bij het in elkaar zetten van de nieuwste ASOT kwam ik erachter dat iTunes mijn dubbeleCD Albums door elkaar had gegooid. Ze stonden netje op volgorde van 1 naar 14, maar dan 11223344... etc. Tijdens het oplossen van dat kwam ik erachter dat de optie Podcast nu wel werkte bij mijn AudioBook files van hierboven. Geweldig. Dat wilde ik nog even melden, maar je was me voor... (ruim een week :) )

Edit:
Om de mp3 te verdelen gebruik ik dat programmatje waar ik heen link in mijn 2e reactie.
Via iTunes maak ik dan eerst een AAC versie van mijn mp3 (iTunes: Bewerken==>Voorkeuren==>Algemeen==>Imortstellingen==>AAC)
De file die iTunes maakt laad je in Chapter Master, plaatje toevoegen of weet ik veel wat...

[ Voor 24% gewijzigd door omitz op 19-09-2009 15:19 ]