Nickname does not reflect reality
Inderdaad erg vaag....Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 10:30:
Wat je kunt proberen is:
1. Zet 'm op wifi uit en alleen op 2g netwerken
2. Zet 'm uit
3. Trek de batterij eruit
4. Wacht 10 sec minimaal
5. Batterij er weer in
6. Opstarten
7. 3G aanzetten, wifi uitlaten
Dit moet een oplossing zijn voor een hele keur aan problemen maar ik weet natuurlijk niet waar de jouwe onder valt. Als het echt een puur 3G probleem is dan kun je proberen ipv. live.vodafone.nl, live1.vodafone.nl of live2.vodafone.nl te gebruiken. Kans is erg klein dat dit de oplossing is, grotere kans is dat je telefoon 'm zelf weer terug zet op de originele. Wellicht dat hij dan goed doorschakelt?
Vage telefoonproblemen soms tegenwoordig..
Ben er overigens achter gekomen dat ie het doet als ik hem aan het opladen ben, na het opladen heb ik geen G icoon meer en dus ook geen internet. Even opnieuw opstarten en hij doet het weer!
Lijkt me overigens niet echt de oplossing....
Verwijderd
Dankjewel. Kun je zonder root ook daarbij?Brad Pitt schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 12:37:
[...]
De Market cache staat in /data/data/com.android.vending/cache/, de Gmail cache staat in /data/data/com.google.android.gm/cache, browser cache is /data/data/com.android.browser/cache enz.
Die clearen levert ietsjes meer vrij geheugen op plus je Market history en dergelijke zijn weer leeg.
Browsercache kun je ook in de browser verwijderen en die van de Market stelt volgens mij niet veel voor. Ik vind alleen die van Gmail vervelend omdat als je bij een bijlage op voorbeeld drukt, hij flink wat download. Is er een maximumtijd voor deze opgeslagen bestanden? Gaan ze ook automatisch weg na een tijdje?
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 13:26 ]
Geen idee, ben al geroot dus het checken is voor jou denk ik makkelijker dan voor mijVerwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:24:
[...]
Gaan ze ook automatisch weg na een tijdje?
Verwijderd
Ja maar ik ben elke dag zo veel apps aan het installeren en verwijderen waardoor het onmogelijk wordt om te kijken wat voor effect Gmail op mijn geheugen heeftBrad Pitt schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:27:
[...]
Geen idee, ben al geroot dus het checken is voor jou denk ik makkelijker dan voor mij
Verwijderd
Goed, ik post het volgende bericht even in het Engels... Het is een mailtje naar de customerservice van HTC en maandag ga ik terug naar de winkel. Excuses voor eventueel krom Engels!Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 14:57:
Ik had gisteren ineens een compleet defect toestel en vroeg me af of iemand de symptomen herkent!
Het toestel werkte gewoon maar de trackball bleef continu verlicht. Ik heb gezocht en gezocht wat het zou kunnen betekenen maar kwam er gewoon niet achter. Heb toen het toestel uitgezet en toen ik opnieuw probeerde op te starten lichte alleen de trackball fel en continu op direct na het aanraken van de rode toets, na 3 sec inhouden begon er continu een blauw lampje te branden bovenin. Als je de batterij eruit haalt en hetzelfde doet maar je raakt de rode toets kort aan gaat de trackball wel aan maar geeft het blauwe ledje alleen een korte flash.
Voor de rest deed hij niets, ik was bij de vodafone shop in Groningen de eerste die terugkwam met een defecte magic en de reparatieservice (belletje) had ook nog nooit een dergelijk defect meegemaakt.
Ik had niets met het toestel gedaan, heb niet aan het OS gefriemeld en geen rare programma's geinstalleerd.
Kreeg gelijk een nieuwe mee, werd behandeld als DOA
I'm having big problems with my HTC Magic again, so i'll include a copy of a post I made on a forum the last time:
Yesterday I got my phone from the Vodafone store @ Groningen, Netherlands. I used it normally, installed one or two mainstream programs from the market and did nothing else to it. Yesterday @ about 20:00 the trackball lit up putting out a continous bright white light. I searched the internet for a feature that could do this because I could still use the phone. Besides the trackball there was nothing noticeably wrong with it. Because I found no such features I decided to turn the device off and on again. Once I pressed on the red button to get it on, the trackball immediately lit up. When the red button was pressed for about 3 seconds a blue led lit up at the top of the device and the screen stayed black, nothing happened. I pulled out the battery, put it in again and pushed the red button for 1 sec. The trackball, again, lit up but the blue light didn't pop up. Now when I ticked the red button the blue led would flash and go off..
The vodafone store said I was the first to bring back a HTC magic, they contacted the repairservice and they said they didn't even know the magic had a code in which the rainbow led emitted blue. They treated it as DOA and gave me a new one. This one works fine, I'm very happy with this phone but still wondering what was wrong with my last.
Anyone any guesses?
Right now I'm having the above problem for the second time! I'm getting really tired with the complete inusability of these units. I know a thing or two about computers but I'm afraid to 'flash' or 'fastboot' the phone as many forums say online in fear of losing warranty.
The only clue I have is the one resemblance to the first time I had this problem. I work at @ restaurant and @ this restaurant I tried to connect to the wireless network that is used for our pda's that are connected to our register which we use to take orders right at the tables. The phone recognizes this as an open network but when it tries to connect it does nothing. You don't even see that it fails, it simply doesn't do anything to connect. A while after connecting the trackball lits up and the above problems occurs.
Tomorrow (monday) I'm going back to the store and again try to get a new one or replace it for a hero, hoping these units won't have this annoying problem.
Please help me in finding out a solution for this problem!
Waarschijnlijk een gecrashte app die alle resources in gebruik nam?
Iemand bekend met dit probleem?
Verwijderd
Zijn er toevallig apps die er bekend om staan dat ze je touchscreen uitschakelen, of ben ik gewoon de helft van de tijd niet elektrisch geladen?
Ik dacht laat ik het eerst hier vragen voor ik naar de winkel ga en een paar weken moet wachten voor ik mijn telefoon terug heb.
Misschien toch terug naar de winkel, hopen dat Vodafone me geen 4 weken laat wachten op antwoord.
Zou misschien eens proberen te resetten naar "factory default". Als dit niet werkt dan kan je terug naar de shop denk ik.Framoes schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 11:22:
Is iemand bekend met het probleem dat het touchscreen niet werkt als je hem 's ochtends van de lader haalt? Dit is me dus al een aantal keer overkomen. Ook doet het touchscreen het sinds een maandje op willekeurige momenten niet meer. Vaak nadat ik m'n magic ongeveer 30 min tot een uur uit zet, werkt hij wel weer. Helaas is dit niet altijd het geval.
Zijn er toevallig apps die er bekend om staan dat ze je touchscreen uitschakelen, of ben ik gewoon de helft van de tijd niet elektrisch geladen?![]()
Ik dacht laat ik het eerst hier vragen voor ik naar de winkel ga en een paar weken moet wachten voor ik mijn telefoon terug heb.
Mijn vader is sinds gisteren in het bezit van een HTC Magic. (ja ik ben nogal jaloers)
Maar nu zit het zo, meneer wilt graag een navigatie programma hebben die zegt waar hij heen moet. Ik weet dat Google Maps dit nog(??) niet heeft. En er zijn wel wat andere apps die dit wel leveren. Echter niet in het Nederlands. Hij wilt het graag in het Nederlands hebben, want tja z'n Engels is niet top.
Dus heeft iemand een suggestie waar ik naar moet zoeken of een handige tip?
Alvast bedankt,
Jveer
PS momenteel staat Wisepilot erop, werkt best goed, jammer genoeg in het Engels. Verders dan dat eigenlijk een top app. (Maar goed meneer moet en zal een Nederlands programma krijgen...)
Maar nu ik er toch ben, ik vroeg me af waar ik mijn HTC Magic simlockvrij kan maken.
[ Voor 95% gewijzigd door roberto652 op 28-08-2009 23:55 ]
Niet goed genoeg gezocht dus.RoD schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:44:
Voor navigatie hebben we een speciaal topic: Android: Turn by Turn Navigation. Kijk daar eens zou ik zeggen
Enorm bedankt RoD
Verwijderd
Beste Roberto,
Dit soort shizzle is illegaal als het niet via je eigen provider gaat, lees de faq nog eventjes goed door!
Bij je provider kun je dat aanvragen. Elke andere methode is niet legaal en mag op GoT niet besproken worden.roberto652 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:50:
Oops, perongeluk een bericht verstuurd.
Maar nu ik er toch ben, ik vroeg me af waar ik mijn HTC Magic simlockvrij kan maken.
Doen ChompSMS en Handcent dit ook?Pannekoek81 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:51:
Gebruik momenteel de standaard sms tool. Echter deze maakt van alle smsjes 1 lang chat bericht. Is dit aan te passen of is er iets anders/beters voor op de market
Geen idee, ken ze beide niet... gebruik nu nog de standaard sms programma van de magic zelf
Nou, laat het ons weten dan he...Pannekoek81 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 00:04:
Geen idee, ken ze beide niet... gebruik nu nog de standaard sms programma van de magic zelf
Vodafone maakt naar het schijnt van SMSjes langer dan 3 berichten een MMS, daar ontkom je volgens mij sowieso niet aan. Nooit geprobeerd, blijf meestal netjes binnen de 160 tekens
Volgens mij is het met chompsms ook zo. Handcent zou je moeten uitproberen.
Ow.. en het verwijderen van 1 sms.. gewoon lang drukken op de sms die je weg wil hebben...
Verwijderd
Bij Handcent is dat ook zo..en idd..even het berichtje wat je wil verwijderen in de thread ingedrukt houden..;)Len schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:28:
ooow datBij mijn oude toestel kwam echt alles binnen als losse sms in de inbox, en ik vind de manier van andoid dus veel lekkerder werken.
Volgens mij is het met chompsms ook zo. Handcent zou je moeten uitproberen.
Ow.. en het verwijderen van 1 sms.. gewoon lang drukken op de sms die je weg wil hebben...
Thnx dat werkt iddLen schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 11:28:
http://www.mobilitysite.c...sal-external-battery.html
of iets als:
http://www.megagadgets.nl...olar-charger-spods-p-879/
Iemand ervaring met deze dingen? Welke moet ik sowieso hebben? Of juist niet? Het gaat mij er dus om dat ik wil kunnen BLIJVEN tracken. Een extra accu is dus geen optie.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Toch even wat vragen.
- Ik wilde in Italië even snel het weer checken en heb 3G via APNdroid weer aangezet. Toch werd er geen netwerkverbinding gevonden, ook niet na een herstart van de telefoon. Ik heb een ondernemersbundel (dus geen consumentenabonnement) en mijn normale APN is office.vodafone.nl. APNdroid verandert dat in office.vodafone.nlapndroid en wijzigt het weer goed terug naar office.vodafone.nl. In Nederland werkt dat prima. Het is misschien een stomme vraag, maar waarom had ik in Italië geen 3G-toegang? Gewoon omdat je dan in het buitenland bent en office.vodafone.nl alleen in Nederland te bereiken is?
- Ik gebruik de normale sms-applicatie in Android, maar ik heb geen idee hoe ik tijdens het typen het aantal lettertekens kan zien. Een sms is geloof ik maximaal 160 tekens, maar ik moet maar gokken hoeveel tekens ik heb getypt. Zie ik iets over het hoofd?
- Een groot nadeel van de Vodafone-branded Magic blijft het gemis van Flash. Ik weet dat het met een andere ROM wel zou moeten lukken, maar ik ben een beetje huiverig om dat te doen. Het is nu een paar weken later. Is er al zicht op een update mét Flash? Of is een andere ROM de enige oplossing? Welke ROM is dan het beste/makkelijkste om te installeren voor een niet-ervaren tweaker zoals ik?
- En een laatste vraag (sorry voor zoveel vragen): ik snap niet zo goed wat Gegevensroaming betekent: Instellingen > Draadloze bedieningselementen > Mobiele netwerken > Gegevensroaming. Het staat bij mij standaard uitgevinkt en er komt een waarschuwing voor hoge roamingkosten als ik het activeer. Wat is roaming precies? Via 3G is toch al een netwerkverbinding gemaakt? Wat voegt roaming daaraan toe?
[ Voor 10% gewijzigd door Jammie op 31-08-2009 00:56 ]
namelijk dataverkeer terwijl je 'roaming' bent (i.e. verbonden met een buitenlands netwerk)
Ik ben afgelopen weekend in NL geweest met mijn magic (met zwitsers abo) en heb geen enkele byte dataverkeer gehad. Ik heb alleen data-roaming uitstaan, en geen gebruik gemaakt van apndroid. Maar goed, wanneer je apndroid gebruikt weet je zeker dat er geen data kan worden gebruikt, ik wilde gewoon eens testen of die huidige optie nu wel of niet werkte.
No worries m8
Jammie schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 00:50:
Ik had mijn nieuwe Magic net voor mijn vakantie aangeschaft en ben gisteren teruggekomen van vakantie. Ik heb in Nederland nog goed kunnen testen met mobiel internet en heb in het buitenland (Italië) 3G disabled met APNdroid. Werkte perfect, nul komma nul dataverkeer via 3G en dus geen hoge kosten. Verder ben ik echt lyrisch over de telefoon en vooral Android.
Toch even wat vragen.
- Ik gebruik de normale sms-applicatie in Android, maar ik heb geen idee hoe ik tijdens het typen het aantal lettertekens kan zien. Een sms is geloof ik maximaal 160 tekens, maar ik moet maar gokken hoeveel tekens ik heb getypt. Zie ik iets over het hoofd?
Ik gebruik chompsms, dan zie je constant het aantal karakters dat je al hebt getypt, de iPhone stijl weergave van de smsen is ook wel leuk.
- Een groot nadeel van de Vodafone-branded Magic blijft het gemis van Flash. Ik weet dat het met een andere ROM wel zou moeten lukken, maar ik ben een beetje huiverig om dat te doen. Het is nu een paar weken later. Is er al zicht op een update mét Flash? Of is een andere ROM de enige oplossing? Welke ROM is dan het beste/makkelijkste om te installeren voor een niet-ervaren tweaker zoals ik?
Er gaan hardnekkige geruchten dat binnen enkele weken er een nieuwe versie van het OS beschikbaar zou komen, je kan misschien daarop wachten? Mogelijks zit dit erbij.
Ik ben zelf ook huiverig om een 3rd party rom erop te zetten gezien de garantie dan vervalt.
Er zal geen Flash zitten in Donut.
En als je in de gewone android smser tegen de 150 karakters zit zal hij het weergeven in de rechterbovenhoek van het ingave venster
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Bedankt voor de sms-tip. Ik heb het net geprobeerd. In de normale sms-app zie je het aantal lettertekens (vanaf 150 tekens) alleen in portrait, maar niet in landscape. Omdat ik sms'jes altijd in landscape typ heb ik die teller dus nooit gezien. Wel vreemd dat het alleen in portrait-mode werkt. Chompsms is idd handig, vooral ook omdat je sms'jes naar meer personen tegelijk kunt sturen, maar ook die teller werkt alleen in portrait-mode. Nou ja, even toestel draaien en dan kan ik het zien.
Snake, is Donut de officiële update van het OS en is het zeker dat er geen Flash in zal zitten? Als dat zo is, wat is dan de makkelijkst te installeren ROM?
Ik denk er ook aan om m'n phone te gaan rooten/andere rom erop zetten. Maar ik had even een vraagje:
Als ik er een andere rom op zet is de garantie er dan vanaf? (ik heb gewoon de vf versie)
Dan kun je er mee bellen. :-)nielsvv schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:40:
Waarom wil iedereen zo graag flash? Wat kan je dan meer?
Maar seriously: het ziet er wat gaver uit. Veel meer is het eigenlijk niet. Maar sommige mensen (ik ook) vinden het wel leuk om iets aparters te hebben. Bijvoorbeeld meer dan 3 homescreens, een iets slickere interface, etc.
Maar het blijft 'n telefoon.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Omdat het inderdaad leuk is om te doen en waarschijnlijk ook omdat het dan "custom" is.... overigens heb ik voor android gekozen juist om deze functie, volledig opensource en lekker doen wat je er mee wilt.nielsvv schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:40:
Waarom wil iedereen zo graag flash? Wat kan je dan meer?
ben overigens nog steeds benieuwd of de garantie dan vervalt
heb ook de vf versie, maar heb al gelezen dat er een rom is zodat je ook multi touch hebt en zo?
moet ik me nog in verdiepen zodra ik em heb...
Als ik hem aan de USB hang dan hoor ik een andere ringtone als iemand belt. Stevig luide toon ook wel.spaceboy schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 11:18:
Ik heb nu als ik m'n phone aan USB hang, hoor ik m'n sms-ringtone. Kan dat uit?
Beetje vreemd dat ze dat zo doen, zal wel een redenering achter zitten?
[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 01-09-2009 15:00 ]
Crap... is het echt ZO simpel...Brad Pitt schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 14:57:
Gewoon uitzetten dan, Menu / Instellingen / Geluid en weergave / SD-kaartmeldingen.
Thnx
Ik wil een backup maken van alle software (de hele rom?) die op mijn magic staat alsie nieuw uit de doos komt. Hoe doe ik dit? Ik heb al iets gelezen over NANDROID...
En als ik vervolgens mijn contacten heb overgezet en een aantal apps heb geinstalleerd hoe kan ik dan het beste een backup maken?
Verder ben ik iets tegengekomen over APPS2SD, dit lijkt mij zoiezo wel handig. Is dit de beste methode om mijn apps direct op de sdkaart te installeren?
Ik ben overigens niet van plan een andere rom te installeren, ivm de garantie.
Apps2sd en nandroid kan uberhaubt alleen als je je telefoon Root en dus een andere rom installeert,Thiess schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:57:
Ik krijg morgen mijn magic, maar heb nu alvast een aantal vragen:
Ik wil een backup maken van alle software (de hele rom?) die op mijn magic staat alsie nieuw uit de doos komt. Hoe doe ik dit? Ik heb al iets gelezen over NANDROID...
En als ik vervolgens mijn contacten heb overgezet en een aantal apps heb geinstalleerd hoe kan ik dan het beste een backup maken?
Verder ben ik iets tegengekomen over APPS2SD, dit lijkt mij zoiezo wel handig. Is dit de beste methode om mijn apps direct op de sdkaart te installeren?
Ik ben overigens niet van plan een andere rom te installeren, ivm de garantie.
voor de rest: all je betaalde apps, en je contacten zijn gelinkt aan je google account.
t makkelijkste is dan ook om al je contacten via je gmail over te zetten op je PC, hoef je niet te kloten met t on screen toetsenbord enzo
maar je contacten zijn dus sowieso gebackupt, want ze staan in je gmail. voor je apps zou ik appmanager downloaden, en daarmee al je apps backupen naar je SD kaart.
android since G1.
Of is het zo dat als je Nandroid installeert, de vodafonegarantie al gelijk vervalt??
heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? (voor zover er uberhaupt updates beschikbaar zijn)
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
klopt, als je met de 1click root je telefoon root, instaleer je eerst en andere recovery image, en vanuit daar kan je backuppen.Thiess schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:33:
maar voor dat je een andere root installeert kun je toch ook je systeem backuppen. Heb in dat android softwareforum een tutorial gelezen voor het rooten en daar wordt een backup gemaakt.
Of is het zo dat als je Nandroid installeert, de vodafonegarantie al gelijk vervalt??
Maar, door die recovery image te installeeren verander je je telefoon al buiten de fabrieksinstellingen, dus verlies je (in principe) je garantie..
dus als je dat toch al doet kan je net zo goed gelijk de nieuwste cyanogenmod installeeren ^^
android since G1.
[ Voor 89% gewijzigd door thys op 06-09-2009 20:27 ]
Als er een update is dan komt die op de HTC website beschikbaar. Ik hoop dat we niet langer moeten wachten dan andere landen als er een update komt.JarlSX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:07:
de belgische (proximus) versie van de Magic heeft geen Update mogelijkheid, onder instellingen
heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? (voor zover er uberhaupt updates beschikbaar zijn)
Dat klopt wel. Er is ook een wat geheugen dat wel mee wordt geteld maar niet door ons kan worden gebruiktPannekoek81 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:15:
vraagje. Ik lees veel over het geheugen van de Magic. Ik heb zelf een vodafone toestel en lees dat er dan intern geheugen van 192mb in zit. Echter als ik kijk bij intern telefoongeheugen bij instellingen heb ik na een hoop rommel installeren nog zo'n 226 vrij
Je zou kunnen zien in een command prompt met een commando hoeveel geheugen je toestel heeft. Of je herstart eventjes in de fastboot mode (power off, dan weer power on terwijl je op de "Back" toets blijft drukken), staat daar 32B in de eerste regel heb je een 192MB toestel.
Heb dus een 32A. Buiten dat extra geheugen is er wel niets verschillend zeker?Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 10:23:
[...]
Dat klopt wel. Er is ook een wat geheugen dat wel mee wordt geteld maar niet door ons kan worden gebruikt![]()
Je zou kunnen zien in een command prompt met een commando hoeveel geheugen je toestel heeft. Of je herstart eventjes in de fastboot mode (power off, dan weer power on terwijl je op de "Back" toets blijft drukken), staat daar 32B in de eerste regel heb je een 192MB toestel.
Ik vermoed dat het enigste verschil is dat hij mogelijks wat sneller loopt dan een 32B gezien het extra geheugen?
Nice, ik ben jaloers!Nick87 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:12:
Heb dus een 32A.
Dat kloptBuiten dat extra geheugen is er wel niets verschillend zeker?
Sneller niet zozeer, hij zal wel minder snel vertragen/lag krijgen omdat het geheugen niet/minder snel vol loopt. Jij zal dan ook vast en zeker wel een Hero Rom kunnen draaien, op een 32B-toestel is dat mijns inziens alleen geschikt voor masochistenIk vermoed dat het enigste verschil is dat hij mogelijks wat sneller loopt dan een 32B gezien het extra geheugen?
Ah zo, moet wel zeggen dat als ik Taskiller laat lopen en wat applicaties heb open gedaan die actief blijven dat er tussen de 40-80mb geheugen vrij blijft. Vooral de market en de browser laten de boel wel eens half vastlopen maar is eerder sporadisch.Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 14:25:
Sneller niet zozeer, hij zal wel minder snel vertragen/lag krijgen omdat het geheugen niet/minder snel vol loopt. Jij zal dan ook vast en zeker wel een Hero Rom kunnen draaien, op een 32B-toestel is dat mijns inziens alleen geschikt voor masochistenSowieso krijg je daarop herladende Sense UI praktijken.
Tsja die custom roms, zou het wel eens willen proberen maar is me teveel gedoe en risico voor een toestel dat je in België €450 betaald. Heb ook geen zin om de garantie te verliezen.
Werkt zo ook al goed.
De reden dat ik geen Hero heb gekocht is omdat in bijna alle reviews staat dat de processor van de Hero al dat grafisch geweld niet kan trekken.
Hehe maar ja, wat is dan buiten de 5MP nog het voordeel van de hero? 3.2MP is goed genoeg voor mij.Brad Pitt schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:35:
Als je op een Hero TouchFlo uitzet heb je ook gewoon de standaard Android interface hè
Is binnenkort pas leverbaar in België en kost weer eens €30 extra. Had dan liever wat sneller de Magic.
De 5mp camera van de Hero is in de praktijk eerder slechter dan die van de Magic hoor... Megapixels zeggen werkelijk helemaal niets. De sensor is gelijk gebleven alleen persen ze er dan 1.8 miljoen meer pixels uit. De foto's worden vaak niet scherper en er zal eerder ruis optreden. Alleen bij heel veel licht zal een foto eventueel wat scherper kunnen zijn. Voor de camera hoef je het op zeker niet te doen!Nick87 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:39:
Hehe maar ja, wat is dan buiten de 5MP nog het voordeel van de hero? 3.2MP is goed genoeg voor mij.
Is binnenkort pas leverbaar in België en kost weer eens €30 extra. Had dan liever wat sneller de Magic.
Qua handzaamheid prefereer ik de Magic ook boven de Hero. Het materiaal is wel (een stuk) minder maar de form-factor vind ik echt helemaal prima. Lekker handzaam dingetje dat een hoop kan, ideaal.
heb jij em al gekregen ondertussen,ybjlus schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 20:31:
Een week geleden mijn magic besteld maar nog steeds niet binnen pfff.....(beetje spijt dat ik het telefonisch heb gedaan)
Ik denk er ook aan om m'n phone te gaan rooten/andere rom erop zetten. Maar ik had even een vraagje:
Als ik er een andere rom op zet is de garantie er dan vanaf? (ik heb gewoon de vf versie)
hier 28e ook telefonisch besteld,
meen me te herinneren dat je telefoon binnen 5 dagen zou ontvangen (mits op voorraad las ik op VF site)
en tevens ook de gemaakte afspraken op papier
allemaal nog niet ontvangen...
terwijl ik erg uit kijk naar dit toestel...
[ Voor 91% gewijzigd door Smid70 op 10-09-2009 18:39 . Reden: verplaatst naar juiste forum ]
Ik heb hem de 18e besteld en nog niet in huisSmid70 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:55:
Hé, ik heb hem ook op de 28e telefonisch besteld, helaas ook nog niet binnen
Bij het bestellen werd gezegd dat de levertijd een dikke werkweek zou zijn.
De spanning wordt me teveel!
Maar bij de Vodafone online winkel hebben ze het een beetje druk. Dus het zijn behoorlijke wachttijden.
ik verplaats mijn waarschuwing even
[ Voor 106% gewijzigd door m3gA op 10-09-2009 16:13 ]
Dit doet mijn magic ook, meer mensen die iets horen rammelen bij "zijwaards schudden"? Die van mn vriendin niet.
Ook kraken de smalle zijkanten naast het scherm wanneer je hem zijwaarts iets inknijpt, wederom die van mn vriendin niet...
Wat is jullie ervaring? Zou zoiets eerder gebeuren wanneer ie in je broekzak zit ofzo (wel altijd keurig in het hoesje).
Alvast bedankt.
Rammelen? Check! Dat zal gewoon iets zijn van de auto-focus van de camera, dus no biggie.Patric76 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:12:
Dit doet mijn magic ook, meer mensen die iets horen rammelen bij "zijwaards schudden"? Die van mn vriendin niet.
Kraken? Check! Dat deed 'ie al vanaf de eerste seconde, dus heeft niets met gebruik te maken...Ook kraken de smalle zijkanten naast het scherm wanneer je hem zijwaarts iets inknijpt, wederom die van mn vriendin niet...
Vind de build-quality echt below-par. Kan me niet voorstellen dat dit dingetje het twee jaar gaat uithouden. Maar ja, HTC hè, dat verbaast me op zich dus niet zo veel. Dat die van jouw vriendin zoveel beter is wel!Wat is jullie ervaring?
Ik heb trouwens een zwarte, mijn vriendin een witte. Kan aan de kleur liggen (psychologie he?
Op zich voor mij wel het fijnste toestel tot nu toe, en zeker voor een touchscreen! Heb ook even een Omnia (1) gehad en werd er overspannen van, vooral typen!
Brad, heb je nog meer klachten over de behuizing zeg maar of alleen die 2 dingen?
Bedankt voor je reactie trouwens!
Heb zelf ook een wittePatric76 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:53:
Ik heb trouwens een zwarte, mijn vriendin een witte. Kan aan de kleur liggen (psychologie he?), maar ze voelen anders aan, lijkt wel iets ander materiaal. Zal eens een "blinde test" doen.
Ben ook positief verrast ja! Had het onscreen-typen echt veel erger voorgesteld. In het begin vond ik in portrait-mode typen lastig, maar ook dat gaat nu zo goed dat ik eigenlijk nooit meer naar landscape draaiOp zich voor mij wel het fijnste toestel tot nu toe, en zeker voor een touchscreen!
Buiten deze twee dingen (die erg miniem zijn trouwens hoor, zou hem nu zo wéér kopen, dat is het echt niet!) ook het gebruikelijke scheurtje dat elke witte Magic gaat krijgen, aan de achterkant, helemaal bovenaan rechts naast het luidsprekertje. Is ook heel klein, en ik geloof dat je vrij makkelijk een nieuw plaatje kan krijgen.Brad, heb je nog meer klachten over de behuizing zeg maar of alleen die 2 dingen?

Ik zat me al af te vragen waaarom de mijne niet scheurde... Maar das omdat de mijne zwart is... :-)Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:42:
Buiten deze twee dingen (die erg miniem zijn trouwens hoor, zou hem nu zo wéér kopen, dat is het echt niet!) ook het gebruikelijke scheurtje dat elke witte Magic gaat krijgen, aan de achterkant, helemaal bovenaan rechts naast het luidsprekertje. Is ook heel klein, en ik geloof dat je vrij makkelijk een nieuw plaatje kan krijgen.
[afbeelding]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Hier ook een rammelend iets binnenin.Patric76 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:12:
Ik lees in het Hero topic dat iemand last had van rammelen, waarschijnlijk door de camera.
Die van mij kraakt niet..Ook kraken de smalle zijkanten naast het scherm wanneer je hem zijwaarts iets inknijpt, wederom die van mn vriendin niet...
Is alweer een tijdje geleden dat ik hier naar gekeken heb.. maar na een heel erg grondige check nu lijkt het er op dat ik ook een heel licht scheurtje heb. Dit is echter nog zo klein dat ik niet zeker ben of het nou een krasje is of scheurtje.. met het blote oog is het bijna niet te zien. (op een zwarte achtergrond zou je het sowieso niet zien)Brad Pitt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:42:
het gebruikelijke scheurtje dat elke witte Magic gaat krijgen, aan de achterkant, helemaal bovenaan rechts naast het luidsprekertje. Is ook heel klein, en ik geloof dat je vrij makkelijk een nieuw plaatje kan krijgen.
Heb verder een witte magic, die altijd netjes wordt bewaard in zijn hoesje.
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Ik heb volgens mij een piepklein rammeltje erin zitten. Voor de rest geen last. Ik vind trouwens het materiaal van de buitenkant niet echt fijn. na een tijdje gebruiken wordt het zweterig/plakkerig... Had ik niet met andere telefoons. Kan er natuurlijk ook aan liggen dat ik 25 uur per dag in de weer ben met mn foon...
Ik gebruik het hoesje trouwens niet. Voor mn scherm heb ik natuurlijk wel een beschermplasticcie. Dat werkt erg goed maar toch heb ik het voor elkaar gekregen om dat plastic te laten krassen. Misschien binnekort dus maar weer 17 euri er tegenaan gooien om een nieuwe te laten komen.
[ Voor 19% gewijzigd door MetalManic op 17-09-2009 16:57 ]
Verwijderd
Nu is mijn vraag kan ik als ik nog geen vodafone simkaart heb de htc magic opstarten zodat de telefoon toch normaal opstart.
Bij mij gaat het niet verder als tot hero logo continue in beeld blijft komen.
Over de simlock moet je maar even gaan googlen...
Zweethanden, haha, ja heb ik ook maar zit ook dagelijks te lang met dat ding in mijn handen. Mijn handen lijken trouwens overal van te gaan zweten dat elektrisch of van ijzer is (of mooi en vrouwelijk
Brad, typen gaat idd veel fijner op een capacitive scherm, lukt me ook nog redelijk zonder draaien (moet dan alleen niet te snel willen). Het HTC keyboard met twee letters per knop typt ook lekker wanneer woordvoorspelling aanstaat.
Weet iemand trouwens van wie de camera app is die op de vodaphone rom zit? Die kan eerst met een aparte knop focussen en dan apart de foto nemen. Die op de CM 4.04 doet dit altijd meteen achter elkaar en is niet echt fijn bij niet poserende modellen (lees: huisdieren).
Heb ze trouwens beide van eBay Duitsland en waren simlock vrij (tip voor wie ze in NL zoekt en geen zin heeft in unlocken).
Heb je dan misschien de Sapphire 32A ipv de 32B?Patric76 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 10:11:
Heb ze trouwens beide van eBay Duitsland en waren simlock vrij (tip voor wie ze in NL zoekt en geen zin heeft in unlocken).
Ik heb dat scheurtje ook zie ik nu!Buiten deze twee dingen (die erg miniem zijn trouwens hoor, zou hem nu zo wéér kopen, dat is het echt niet!) ook het gebruikelijke scheurtje dat elke witte Magic gaat krijgen, aan de achterkant, helemaal bovenaan rechts naast het luidsprekertje. Is ook heel klein, en ik geloof dat je vrij makkelijk een nieuw plaatje kan krijgen.
[afbeelding]
Alleen dan aan de linkerkant van de speaker...
Wat bedoel je precies met, dat je vrij gemakkelijk een ander plaatje kan krijgen?
Ik neem toch aan dat ik hem eerst moet opsturen naar de shop waar ik hem vandaan heb?
Of sturen ze zo een nieuwe cover op? (pda-shop.nl)
Had gelezen dat als je terug ging met je toestel waar je hem hebt gekocht (in dit geval was het een Vodafone-store) en je het scheurtje liet zien je een ander achterkantje krijgt. Die ook weer gaat scheuren natuurlijkTripleQ schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:43:
Wat bedoel je precies met, dat je vrij gemakkelijk een ander plaatje kan krijgen?
Ik neem toch aan dat ik hem eerst moet opsturen naar de shop waar ik hem vandaan heb?
[ Voor 71% gewijzigd door Brad Pitt op 18-09-2009 14:10 ]
zijn de 32b's in andere kleuren verkrijgbaar dan en niet in zwart en wit???Patric76 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:01:
Wit en zwart zijn 32b's
MHTC06 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:21:
zijn de 32b's in andere kleuren verkrijgbaar dan en niet in zwart en wit???

[ Voor 4% gewijzigd door MetalManic op 18-09-2009 14:49 ]
Hebben meerdere mensen last van, dat de bij elk GPS programma, de GPS aan/uit gaat?
Ik draai de nieuwste cyan rom, maar ik had het daarvoor ook al (heeft ooit wel gewoon werkt).
Als ik bv google maps aan heb staan, of copilot. Dan staat er bovenin beeld wel het GPS symbool, maar na 10seconden gaat deze uit. om weer 10seconden later tevoorschijn te komen...Dit gaat dan oneindig zo door. Het programma geeft op die momenten dan ook aan, dat het zoekt naar gps ontvangst. Zou het misschien met de radio te maken kunnen hebben?
Ik heb hem ook bij pda-shop gekocht. Ik heb wel eerst het hele toestel op moeten sturen maar ik kreeg hem snel weer terug met een nieuw achterkantje. En die heeft tot op heden geen scheurtje meer gekregen. Het probleem is wel bekend bij HTC dus ik ga ervanuit dat ze ze vervangen met een goede.TripleQ schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:43:
[...]
Ik heb dat scheurtje ook zie ik nu!
Alleen dan aan de linkerkant van de speaker...
Ik moet zeggen dat ik de gladde achterkant wel een van de weinige minpunten aan het toestel vindt, voelt altijd zo glibberig aan, alsof m'n handen onder de groene zeep zitten
Volgens mij heeft de Amerikaanse versie van de Magic een ruwe achterkant, misschien ga ik daar eens een keer naar op zoek.
heb net een alternatieve alarm/clock geinstalleerd, als widget op m'n scherm gezet
plots reboot m'n telefoon, en nu zit in een eindeloze loop
hij laat "htc magic zien", dat duurt even, dan komt het opstart geluid samen met het HTC logo
vervolgens zou ie door moeten starten, maar blijft maar "HTC" (plus geluid) herhalen
hoop dat een volledige reset niet de enige optie is?
geen zin alles opnieuw te moeten installeren
was deze clock, overigens
heb de maker ook gelijk even gemaild
[ Voor 27% gewijzigd door JarlSX op 21-09-2009 04:02 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Ik weet niet zeker of dit gaat werken maar je kan de widget proberen te verwijderen.
Bekijk even deze wiki en loop even punt 2 door (Install the drivers and SDK utilities you need to connect your PC to your phone.) De rest van deze post gaat er van uit dat je die punt 2 goed voor elkaar krijgt. (SDK installeren en USB driver installeren.)
Wanneer dit gelukt is download dan de CyanogenMod Recovery Image.
Zet dan je telefoon uit en zet hem weer aan door Back+Power ingedrukt te houden, je ziet dan 3 vrolijke android poppetjes en met de USB kabel in je PC zou er moeten staan "Fastboot USB." Doe dan in je command prompt:
fastboot boot cm-recovery-1.4.img
Als alles goed gaat dan herstart je telefoon en krijg je een mooi schermpje. Alleen de laatste optie is even voor jou belangrijk. Namelijk, Go to console. Selecteer dit en je krijgt de console waar je voor de rest niet veel mee kan zonder keyboard. Dus gaan we over naar de PC, doe daar:
adb shell
Je krijgt dan de linux command prompt van je telefoon. Je apps staan dan in "/system/app" als ik het goed heb, anders even bladeren. Delete dan de widget door even de naam te zoeken en dan "rm widget.apk"
Het is een gedoe, laat maar weten of je er uitkomt.
[ Voor 10% gewijzigd door ndsc op 21-09-2009 08:38 ]
Ik heb dit geprobeerd maar krijg echt niks ... geen plaatje of whatever. Was bij hun niks over bekend dus kunnen ze niks voor me doen bla bla. Ook omdat ik hem via de online store heb gekocht moest ik daar zijn. Als ik die dan bel verwijzen die me weer door naar een store ... store weer naar een tel nummer. etc etcBrad Pitt schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:04:
[...]
Had gelezen dat als je terug ging met je toestel waar je hem hebt gekocht (in dit geval was het een Vodafone-store) en je het scheurtje liet zien je een ander achterkantje krijgt. Die ook weer gaat scheuren natuurlijk
kom geen stap verder op deze manier.
There is no art to find the minds construction in the face
Oh dat is wel een teleurstellende service dan!Muppet schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:04:
kom geen stap verder op deze manier.

(Geleende wijsheid uit Samsung Galaxy topic)MHTC06 schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:19:
zucht... zit ik al maanden lekker te kloten met mn magic, alles werkt, alle roms geprobeerd... Heb ik vanaf vandaag eindelijk Vodafone ipv mn oude telfort-sim... Werkt mn internet niet... Alle instellingen van de vodafonesite gehaald (Vodafone live!) dus lijkt mij dat het moet werken... Dus niet. Matig hoor!!! KAn helemaal niets zonder mn internet....
Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com (particulier) of office.vodafone.com (zakelijk)
Proxy: <Not set>
Port: <Not set>
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type: internet + mms
Authentification Type: Secure(CHAP)
https://powershellisfun.com
Op mn foon heb ik nu wel APN-type ingevuld. Dat werkt echter nog steeds niet. De regel Authentification Type kent mn foon niet...
Bij telfort was het echt simpel. Alleen invullen: Telfort spot en daaronder internet.... Roaming aanzetten en klaar...
Roaming was bij telfort omdat het op een kpn-netwerk zat. Bij vodafone moet roaming juist uit staan toch!!
Maar... bottomline... het werkt niet
[ Voor 4% gewijzigd door MetalManic op 21-09-2009 11:50 ]
Proxy-adres 192.168.251.150
Proxy-poort 8799
http://www.vodafone.nl/za...en/Algemene_instellingen/
[ Voor 35% gewijzigd door Muppet op 21-09-2009 12:10 ]
Misschien even een belletje richting Vodafone zelf? Misschien moet nog het één of het ander geactiveerd worden.
[ Voor 24% gewijzigd door ndsc op 21-09-2009 12:12 ]
Zo maar gewoon eens ouderwets 3 uur met de klantenservice bellen... Word er een beetje simpel van...
Heb dus zowel met de extra proxy-instellingen als de zeer sumiere versie geprobeerd...
Klantenservice here i come....
ik kom op de vodafonesite tegen dat je je Blox moet aanzetten.. Zou dat het kunnen zijn?
[ Voor 43% gewijzigd door MetalManic op 21-09-2009 12:58 ]
Verwijderd
Hmm, ik mms nooit wat dat betreft, maar in mijn apn instellingen heb ik de mmsinstellingen dan ook weggelaten. Alleen apn (live.vodafone.COM) en gebruikersnaam en ww (beide vodafone) ingevuld. Ook apn-type heb ik niet ingesteld.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:39:
[...]
(Geleende wijsheid uit Samsung Galaxy topic)
Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com (particulier) of office.vodafone.com (zakelijk)
Proxy: <Not set>
Port: <Not set>
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type: internet + mms
Authentification Type: Secure(CHAP)