OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Als ik de telefoon vanuit standby wil activeren met de menutoets of standbytoets lichten eerst alle toetsen op en daarkrijg ik een grijs scherm. Na herhaaldelijk de standby toets in te drukken gaat het scherm aan.
- Ik heb reeds de fabrieksinstellingen hersteld, dit heeft niet geholpen;
- Ik wil de sdkaart formatteren, kan ik dit zo doen of moet ik later mappen terugzetten;
- Als ik de vodafone rom er opnieuw op zet gaat het dan goed met de garantie?
(volgens: http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=882&news_id=540)
Nieuw probleem de homeknop werkt ook niet meer....
Herkent iemand dit en wat kan ik nog meer doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Thiess op 21-06-2010 21:36 ]
Is het gevaarlijk om over mijn huidige recovery(clockwork mod) een andere recovery(Amon RA) te zetten?
Daarnaast werkt sinds mijn flash de rotate niet meer.
Gr. Raij
Neu. Anders zou je ook nooit meer een andere recovery kunnen flashen hè?SmooK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 01:22:
Is het gevaarlijk om over mijn huidige recovery(clockwork mod) een andere recovery(Amon RA) te zetten?
Wat voor flash? Rom, recovery? Alle settings (ook in SpareParts) staan goed? Rotation settings kan je ook wipen in de Amon_Ra recovery, zou je ook eens kunnen proberen. Meestal is het het gevolg van niet (goed) wipen als je van een Rom naar een andere gaat dan wel verkeerd ingestelde settings ergens.Daarnaast werkt sinds mijn flash de rotate niet meer.
Nickname does not reflect reality
Zo ik had de amon ra erop gezet dmv adb en voordat ik het wist zat ik er al in(eigenlijk zonder dat ik het door had
Tot nu toe niets helaas, is er nog een andere manier om te kijken of de accelerometer niet kapot is?
[ Voor 57% gewijzigd door RaijRaij op 23-06-2010 13:11 ]
Het werkt dus in geen enkele app? En het is wel een Rom die ook specifiek voor jouw toestel is he?SmooK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:25:
Tot nu toe niets helaas, is er nog een andere manier om te kijken of de accelerometer niet kapot is?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Vreemd, heb precies dezelfde Rom en recovery. Heb alleen in SpareParts rotatie aan staan, bij de Launcher heb ik die uitgezet, vind ik irritant als ik mobiel neerleg en hij wil meteen roteren en zo. Als je je Rom hebt geflashed vanaf een complete wipe ("alles" wipen) zou het eigenlijk gewoon meteen moeten werkenSmooK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:55:
het lukt idd bij geen enkele app. het gaat hier om cyanogen 5. 0. 8 wat de laatste versie is. ik heb recovery voor de 32b versie magic amon ra G.
Hoi Brad,Brad Pitt schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 21:58:
[...]
Vreemd, heb precies dezelfde Rom en recovery. Heb alleen in SpareParts rotatie aan staan, bij de Launcher heb ik die uitgezet, vind ik irritant als ik mobiel neerleg en hij wil meteen roteren en zo. Als je je Rom hebt geflashed vanaf een complete wipe ("alles" wipen) zou het eigenlijk gewoon meteen moeten werken
Ik kan in mijn spare parts geen rotate optie vinden alleen bij "weergave en geluid" en "ADW"
Ik heb geprobeerd te testen via labyrinth(het spelletje) en soms rolt de bal keihard naar links en soms blijft deze liggen, hij reageert iig niet op mijn bewegingen
Oops, je hebt helemaal gelijk, zit er inderdaad niet meer in nee, ahumSmooK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:09:
Ik kan in mijn spare parts geen rotate optie vinden alleen bij "weergave en geluid" en "ADW"

Herken het wel hoor, ook een aantal maal gehad. Echter meestal na het opwaarderen dan wel veranderen van Rom. Laatste tijd geen last meer van gehad. Met de door jou gebruikte Rom zou het eigenlijk niet moeten kunnen. Je zou een Nandroid kunnen maken en het nog een keer gewoon helemaal opnieuw kunnen proberen, incl. verwijderen en weer aanmaken van partities en zo. Gewoon een compeet verse start. Iets anders weet ik ook nietIk heb geprobeerd te testen via labyrinth(het spelletje) en soms rolt de bal keihard naar links en soms blijft deze liggen, hij reageert iig niet op mijn bewegingen
bedankt voor het advies alvast
Gewoon vanuit de Amon_Ra recovery kiezen voor de partitioneer optie, dan naar wens een bepaalde indeling maken. Heb hier gekozen voor 64MB Swap, kleine Ext-partitie en de rest Fat32. Dit zal voor ieder anders zijnSmooK schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 02:47:
dat zal ik morgen eens proberen, een complete wipe, hoe werkt dat precies met die partities?
Vooraf kopieer ik dan wel de hele Fat32-partitie naar de PC, om deze na het partioneren weer terug te zetten.
Of je telefoon roteert heeft niets te maken met de recovery-versie. Het gaat puur en alleen om de geinstalleerde Rom en of je die vanaf een compleet `kale` situatie er op hebt gezet. Indien dat zo is `moet` het gewoon werken.SmooK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:30:
Ik heb een complete wipe geprobeerd maar nog steeds doet mijn rotate het niet, zou het helpen om het via een oudere recovery te proberen?
Ik vond trouwens het volgende op xda via iemand die precies hetzelfde probleem had.
Replacing the current akmd version with an older one (I took it from JF 1.42) did the trick for me, too. This should really go into some FAQ.
1.Get old version of akmd (for convenience, I put the JF 1.42 one on my server, you can download it from here)
2.Unzip akmd.zip and copy the resulting file akmd to the SD card
3.Get a root shell (su)
4.Mount /system read-write (mount -o remount,rw)
5.Copy the downloaded akmd over the present one (cp /sdcard/akmd /system/bin/akmd)
6.Adjust akmd's permissions (chmod 755 /system/bin/akmd)
7.Reboot
... and your accelerometer should be working again
Ik kreeg alleen die commandos niet voor elkaar in terminal emulator, hij zegt dat het read only is
De Compass applicatie geeft in GPS mode ook de G sensor positie aan.[b]SmooK schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 12:25:is er nog een andere manier om te kijken of de accelerometer niet kapot is?
Welke smalband versie gebruik je eigenlijk? Voor een HTC Magic 32B van Vodafone (ik ga er van uit dat je die hebt) moet het 2.22.19.26I zijn (de hogere versienummers zijn NIET geschikt voor een 32B).
ps. Dit weekeinde een CM 5.0.8.1 bugfix release en de eerste CM 6 (Android 2.2 Froyo) experimental build (zie hier)!!!
[ Voor 17% gewijzigd door Condor70 op 01-07-2010 16:09 ]
Verwijderd
Bij mij werken een aantal knoppen na verloop van tijd ook niet meer. Terugkerend probleem is dat de home/send/search knoppen niet meer werken. Daarnaast ben ik na verloop van tijd helemaal niet meer bereikbaar. Ik dien dan een hard reset uit te voeren volgens HTC en dan werkt het weer. Dat klopt ook, maar na dit 10x gedaan te hebben in 1 jaar tijd werd ik het helemaal zat (telefoon telkens opnieuw installeren en onzekerheid over bereikbaarheid). Nieuw probleem, omdat ik een Vodafone branded toestel heb: ik beland in een vierhoeksrelatie tussen de online retailer, waar ik de phone heb gekocht, Vodafone en HTC. Allen wijzen ze naar elkaar wat betreft degene die verantwoordelijk is voor de reparatie van het toestel. Uiteindelijk toch nog met HTC een reparatie afgesproken. Dit ging met tegenzin, omdat zij in de veronderstelling waren dat Vodafone de phone ter reparatie in ontvangst zou moeten nemen. Terwijl Vodafone mij doorverwijst naar de online retailer en de online retailer op haar beurt naar HTC.Thiess schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:26:
Mijn Magic (vodafone) heeft sinds een week het probleem dat het scherm niet goed aangaat.
Als ik de telefoon vanuit standby wil activeren met de menutoets of standbytoets lichten eerst alle toetsen op en daarkrijg ik een grijs scherm. Na herhaaldelijk de standby toets in te drukken gaat het scherm aan.
- Ik heb reeds de fabrieksinstellingen hersteld, dit heeft niet geholpen;
- Ik wil de sdkaart formatteren, kan ik dit zo doen of moet ik later mappen terugzetten;
- Als ik de vodafone rom er opnieuw op zet gaat het dan goed met de garantie?
(volgens: http://www.htc.com/nl/Sup...spx?dl_id=882&news_id=540)
Nieuw probleem de homeknop werkt ook niet meer....
Herkent iemand dit en wat kan ik nog meer doen?
Ik verwacht een geresette telefoon terug en het probleem zal zich dan opnieuw voordoen... Olé Ola!
De herstart heeft geen nut gehad.
Iemand een tip/idee?
Software eventueel terugzetten, ben ik dan mn telefoon nummers kwijt?
Als je gewoon je contacpersonen als google contact hebt opgeslagen (maw, je ziet ze ook als contactpersoon in gmail), dan komen ze gewoon weer terug. Anders zul je een backup moeten maken met één van de vele backup programma's die er in de market staanPannekoek81 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:32:
Verwijderd
Komt de foutmelding omdat ik een branded Vodafone toestel heb? Mijn toestel is inmiddels een jaar oud, bij vodafone heb ik een simlock code aangevraagd, misschien dat dat wel eens kan helpen.
op XDA staat plenty guides die uitleggen hoe het moet
Zou ff naar het de root thread gaan verderop. Geloof me, ik draaide 1.6 stock ROM en heb gewoon geroot en draai nu de Cyanogenmod 5.0.8 met android 2.1 als basis. Hulp nodig, http://bit.ly/bACDWY. Gebruik wel even de nieuwste cyanogenmod, 5.0.8 dus voor de Dream/Sapphire.Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 03:13:
Ik wilde mijn Magic Vodafone 32B rooten, omdat ik al heel lang op 1.6 blijf hangen en toch wel 2.1+ wil draaien. Nu blijkt dus dat ik 1.5 (Cupcake) moet draaien voordat je kunt rooten. Op unlockr heb ik een handleiding gevolgd om m naar 1.5 te zetten, maar dan krijg ik de volgende foutmelding "Model ID Incorrect".
Komt de foutmelding omdat ik een branded Vodafone toestel heb? Mijn toestel is inmiddels een jaar oud, bij vodafone heb ik een simlock code aangevraagd, misschien dat dat wel eens kan helpen.
[ Voor 9% gewijzigd door pathfinder2k op 09-07-2010 22:42 . Reden: Linkje erbij ]
Verwijderd
Hier bijvoorbeeldVerwijderd schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 01:32:
Maar waar kun je een nieuwe kopen/bestellen?
Ik ga natuurlijk niet de hele ochtend zitten zoeken voor een ander terwijl ik die tijd way productiever kan besteden (door bijvoorbeeld voor de tachtigste keer maar wéér eens alle homescreen icons aan te passen) hè!
Verwijderd
Met de tattoo geen problemen...
Ik lees hier dat iedereen via google sync werkt, maar dat is wel een omweg hé...
Laat maar ik heb na lang zoeken gevonden dat de Proximus/Vodafone toestellen gewoon crippled zijn
Dat wordt ofwel zoeken hoe ik het makkelijkst upgrade naar de officiële htc 2.1 of gewoon een andere foon voor m'n zus.
[ Voor 29% gewijzigd door memento__mori op 21-07-2010 11:43 ]
Verwijderd
Ik had precies dezelfde problemen. Je kunt een hard reset uitvoeren:Pannekoek81 schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:32:
Zo terug van vakantie is mn HTC kapot gegaan. Tenminste, een software iets. Tijdens mn vakantie heb ik mn toestel een keer uitgezet en weer aangezet. Dit ging goed, echter mn home knopje reageerd niet meer en het scherm kan ik niet meer locken. De knoppen zelf zijn nog prima, alleen de functie werkt niet. Nu viel me ook op dat als ik gebeld word er niks gebeurd, maar plots een sms krijg dat ik gebeld ben en voicemail heb. Daarnaast als ik op het ophang knop druk gaat scherm op zwart (niet gelocked) druk op home gaat scherm weer aan. Dus ik dacht nog keer opstarten. Dus druk op ophang knop, normaal een menu met uitschakelen, vliegmodus en nog 1. Nu alleen de keuze: uitschakelen.
De herstart heeft geen nut gehad.
Iemand een tip/idee?
To reset the HTC Magic phone using phone buttons
1. With the phone turned off, press and hold the HOME and BACK buttons.
2. Briefly press the END CALL/POWER button while continuing to press the HOME and BACK buttons.
3. When you see the screen with the 3 Android images, release the HOME and BACK buttons, and then press the TRACKBALL.
Tip If your phone hangs or freezes, remove the battery then wait for a few seconds, and then re-install it. After re-installing the battery, turn on the phone.
Maar dat is een oplossing van tijdelijke aard. Je moet dan al je software opnieuw installeren (blijven eenmalig in je downloads in de market staan. Alles in een keer achter elkaar opnieuw installeren, anders kan je al je programma's opnieuw gaan zoeken. Misschien kan je je progjes backuppen, maar dat weet ik niet). Je contacten zijn gekoppeld, als het goed is, aan je gmail account. Je contacten zullen weer in je telefoon staan als je je gmail account koppelt. Check dus online of je gmail contacten gelijk zijn met je contacten in je telefoon.
Ik heb dit een aantal keer uit moeten voeren en was het daarna zat geworden. Heb contact opgenomen met HTC om 'm te laten repareren. Ze zetten er dan de nieuwste software op. Ik weet niet of dat het probleem oplost, omdat voorgaande symptomen om de zoveel maanden bij mij optraden en ik pas net mijn phone terug heb van HTC. Als je Magic Vodafone branded is gaan ze moeilijk doen (VF en HTC), omdat ze beiden naar elkaar wijzen voor de verantwoordelijkheid van reparatie. Gewoon relaxed blijven tegen de HTC helpdesk, dan krijg je het wel voor elkaar bij hun.
Succes ermee!
Welk scherm is identiek? Welke kan ik gebruiken?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik denk dat deze wel redelijk zal passenspaceboy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:21:
Maar die dingen kan ik nergens vinden.
Thanks Brad! Vind het alleen a) duur en b) ik wil 'm graag gewoon ff ergens ophalen bij een of andere obscure telecom shop...Brad Pitt schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat deze wel redelijk zal passen
Waarom wil je perse ophalen? Als je 'm gewoon bij een NLse webshop besteld heb je 'm zo in huis.spaceboy schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:34:
[...]
Thanks Brad! Vind het alleen a) duur en b) ik wil 'm graag gewoon ff ergens ophalen bij een of andere obscure telecom shop...
Bijvoorbeeld;
http://cgi.ebay.nl/HTC-Ma...7?pt=LH_DefaultDomain_146
Goedkoper en ook nog eens meer;
http://cgi.ebay.nl/6-PACK...UK_Mobiles_Accessories_RL
http://cgi.ebay.nl/6-PACK..._MobilePhonesCasesPouches
http://cgi.ebay.nl/2-x-sc..._MobilePhonesCasesPouches
Echter na een paar seconden komt er een melding FOUT 155: IMAGE FOUT.
Echter, van de HTC site heb ik deze download aangeboden gekregen na het invoeren van het serienummer, dus het lijkt me vreemd als ik het verkeerde bestand heb.Eén van deze foutmeldingen verschijnt als u het onjuiste RUU gebruikt voor de update en de bestandsgrootte van de image groter is dan het formaat van de flash-rom. U dient dan de juiste versie van het RUU te downloaden en opnieuw te proberen.
Als ik nu mijn telefoon op wil starten, komt er eerst het Vodafone logo, dan een hele tijd (veel langer dan normaal) het android scherm en op het laatst gewoon een zwart scherm, en er gebeurt helemaal niets meer.
Ik heb zitten zoeken naar wat ik kan doen, maar ik kan niets vinden dat mij helpt. Ik kom er op het moment echt niet meer uit.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Morgen maar eens naar de winkel om te kijken of zij iets kunnen doen. Het was immers hun advies om te doen.
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
ik kreeg net een systeemupdate aangeboden op mijn witte htc magic van vodafone...
deze zou worden uitgerold in 2 stappen vanmorgen is het eerste deel gestart en vanmiddag zou het tweede deel geinstalleerd...
ben benieuwd... misschien dan toch eindelijk van 1.6 naar... 2.x?
Als 'ie even goed draait als CM6.1 Final is er bijzonder weinig mis mee. Wel goed nieuws ja!patrieckske schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:06:
Ik ben van plan om straks SPL 1.33.0013d te installeren op mn magic (voor 15MB mem), iemand hier die dat al heeft gedaan?
Edit: Of zou deze update die naar de magic komt ook het extra gegeugen hebben maar dan wel met een recente SPL? Iemand die ff een cat proc/meminfo kan doen ofzo?
[ Voor 29% gewijzigd door HammerT op 15-12-2010 13:15 ]
keeping my fingers crossed
Resultaat er van met de 15MB kernel:HammerT schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:11:
Iemand die ff een cat proc/meminfo kan doen ofzo?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
| cat proc/meminfo MemTotal: 113064 kB MemFree: 5008 kB Buffers: 8 kB Cached: 31060 kB SwapCached: 2484 kB Active: 46944 kB Inactive: 43464 kB Active(anon): 28400 kB Inactive(anon): 31668 kB Active(file): 18544 kB Inactive(file): 11796 kB Unevictable: 300 kB Mlocked: 0 kB SwapTotal: 31648 kB SwapFree: 28000 kB Dirty: 0 kB Writeback: 0 kB AnonPages: 58156 kB Mapped: 29696 kB Shmem: 412 kB Slab: 5384 kB SReclaimable: 1256 kB SUnreclaim: 4128 kB KernelStack: 2248 kB PageTables: 7688 kB NFS_Unstable: 0 kB Bounce: 0 kB WritebackTmp: 0 kB CommitLimit: 88180 kB Committed_AS: 2197328 kB VmallocTotal: 598016 kB VmallocUsed: 63084 kB VmallocChunk: 494596 kB |
En btw... het draait méga. Kleine swap (32MB) erbij gedaan (met Swappiness 20) en 2.2 loopt als een zonnetje.
Gisteren en vandaag constant lopen tweaken (met Cyanogen 6.1 Final), ben nu eindelijk helemaal happy, komt Enomther ook weer met een 2.2 Rom
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 15-12-2010 13:33 ]
Yup, die vond ik (toen) stukken minder. Maar dat was een tijdje geleden. Draai Cyanogen 6.1 nu dan ook met een Biffmod kernel. Die zou het batterijgebruik moeten verminderen. Welnu, die is nog steeds extreem hoog. Moet wel zeggen dat ik pas gisternacht SetCPU weer er op heb gezet, geen idee hoe het nú is. Maar met de Biffmod-kernel draait het zoals gezegd waan-zin-nig fijn. Snel, meerdere apps tegelijk, top. Dus ik neem aan dat de Biffmod Rom ook zoals dit loopt. En in dat geval is dat inderdaad superHammerT schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:39:
Die gast die de rombible post heeft gemaakt vindt Biffmod beter, heb jij die wel eens geprobeerd?
Heb as we speak de gebruikelijke apps op Enomther geïnstalleerd, eens kijken hoe die presteert. Eerste indruk is super, je kan werkelijk zó veel dingen tweaken, aan/uit vinken, de/installeren, geweldig. Zal op het Magic Custom Rom forum zo wat screenies neerzetten van Enomther's 2.2
[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 15-12-2010 16:52 ]
Om even je bericht te bevestigen: http://www.androidplanet....ijgt-android-2-2-upgrade/patrieckske schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:06:
omg,
ik kreeg net een systeemupdate aangeboden op mijn witte htc magic van vodafone...
deze zou worden uitgerold in 2 stappen vanmorgen is het eerste deel gestart en vanmiddag zou het tweede deel geinstalleerd...
Ik hoop nu dat ik die update ook voor elkaar kan krijgen via een gemodde ROM
Er is wel 1 irritant probleem, normaal zet ik mijn geluid uit met de knoppen aan de zijkant. Overdag op trillen en 's nachts nog een stapje verder en ook het trillen uit. Nu kom ik niet verder dan trillen, wil ik dat ook uit zetten dan moet ik naar een audiomanager stappen
Kleiner probleem, bij het versturen van sms'jes, krijg je nu ook plaatjes van de personen te zien. Maar niet van jezelf, kun je deze ook aanpassen?
misschien vandaag...
hoop echter niet dat er inderdaad problemen onstaant nu de update?
... we hebben hier al ZOOO lang op gewacht.
Zet je backup terug (die heb je toch wel? ) van 1.6?omgwtfbbq schreef op donderdag 16 december 2010 @ 06:26:
[...]
Om even je bericht te bevestigen: http://www.androidplanet....ijgt-android-2-2-upgrade/
Ik hoop nu dat ik die update ook voor elkaar kan krijgen via een gemodde ROM
ben benieuwd of hij sneller is dan cyanogenmod.
(had telefoon maar eens uitgezet en aan, weet niet of dat geholpen heeft...?)
Android versie 2.2.1
42,5mb
oh mooi...!
Verwijderd
Voordelen:
- uiterlijk strakker,
- browser beter
- uitgebreider telefoonboek
- multitouch
- betere exchangesupport
- bluetooth
- voice search
- meer cameraopties
- meer homescreens
Nadelen:
- geen flash
- geen tethering ( WIFI)
nu zijn er meer voor als nadelen, maar toch iets dat zwaar weegt: de hele feeling is een stuk trager, vooral als je wat widgets op het scherm plaatst merk je heel goed de gebreken van de Magic ( wat voelt een desire dan snel!) Daarnaast werkt het multitouch ook niet soepeltjes. De hardware van de Magix is eigenlijk toch te licht voor 2.2, maar aan de andere kant draait het oude beestje wel zo'n beetje de laatste software.
Al met al heb ik wel een positief gevoel, maar geeft de telefoon een beetje het idee dat het niet "af" is door de slome feeling
en eindelijk bluetooth!
vanavond eens gaan stress testen
Het voelt een beetje sloom, en dan durf je nog "geen flash" bij je nadelen te zettenVerwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:53:
ik heb de update sinds gisteren draaien op mijn magic. Beetje mixed feelings, ik heb ook een desire dus de vergelijking is wel makkelijk:
Voordelen:
- uiterlijk strakker,
- browser beter
- uitgebreider telefoonboek
- multitouch
- betere exchangesupport
- bluetooth
- voice search
- meer cameraopties
- meer homescreens
Nadelen:
- geen flash
- geen tethering ( WIFI)
nu zijn er meer voor als nadelen, maar toch iets dat zwaar weegt: de hele feeling is een stuk trager, vooral als je wat widgets op het scherm plaatst merk je heel goed de gebreken van de Magic ( wat voelt een desire dan snel!) Daarnaast werkt het multitouch ook niet soepeltjes. De hardware van de Magix is eigenlijk toch te licht voor 2.2, maar aan de andere kant draait het oude beestje wel zo'n beetje de laatste software.
Al met al heb ik wel een positief gevoel, maar geeft de telefoon een beetje het idee dat het niet "af" is door de slome feeling
Verwijderd
Ik ben echt heel erg blij met deze update
ik had er redelijk wat apps op staan, daardoor waarschijnlijk erg weinig geheugen meer vrij. ik vond hem echt ontzettend traag geworden de laatste maanden.
nu met 2.2.1 erop een flink aantal apps naar de SD kaart gezet, en het lijkt gewoon weer een snelle telefoon
totdat je gaat browsen.. ok... blijft een gedateerde processor etc.
maar al bij al een super upgrade. ben benieuwd wie we hier nu het meeste voor moeten bedanken, htc of vodafone?
Petrolhead en draadjesnerd
HTC want van mn vriendin is de simlock verwijderd en zit een kpn kaart inantiekeradio schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:33:
maar al bij al een super upgrade. ben benieuwd wie we hier nu het meeste voor moeten bedanken, htc of vodafone?
Verder loopt hij aardig soepeltjes.
De dank is aan zowel HTC als Vodafone. HTC moet de rom maken en Vodafone moet hem testen en goedkeuren. En dat is blijkbaar gebeurd.
Iemand anders ook last van langzaam opladen? Of is het slechts mijn verbeelding?
Heb ik ook, maar alleen als ik via USB oplaad.CrazyA schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:22:
Iemand anders ook last van langzaam opladen? Of is het slechts mijn verbeelding?
Als ik met dat stekker ding oplaad dan gaat het wel (heel) snel.
Ik doelde nu ook op de gewone oplader voor in 't stopcontact. Het lijkt haast wel of 'ie op USB-snelheid bezig is via de stopcontactlader.cls schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:34:
Heb ik ook, maar alleen als ik via USB oplaad.
Als ik met dat stekker ding oplaad dan gaat het wel (heel) snel.
Dit kan je in de settings gewoon uit zetten zodat je komma weer terug is.DraZ666 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:01:
ook ik ben erg blij met de nieuwe update, de enige dingen die echt heel irritant zijn zijn het vervangen van de komma in het toetsenbord met dat microfoontje.
Alleen heb ik 2 dingen waar ik tegenaan loop:
- Batterij loopt veeeeel sneller leeg. Er zijn een aantal dingen die ik heb geïnstalleerd die ik eerst niet had, zoals whatsapp wat veel op de achtergrond draait en misschien dus wat energie slurpt. Anderzijds denk ik dat het ook kan liggen aan de batterij die opnieuw gekalibreerd moet worden, dus dat ga ik nog even proberen.
- Netwerkontvangst doet vreemd bij mij. Als ik de telefoon ontgrendel door middel van een patroon staat bijna altijd alle balkjes vol maar een paar seconde daarna zakt het volledig in naar geen balkje. 3G ontvangst blijft nog wel en ik kan gewoon internetten op acceptabele snelheid. Ligt dit aan het wolkendek met sneeuw of zijn er anderen mensen die hetzelfde ervaren?
Ik heb precies hetzelfde, alleen ik dacht dat het snel leeg lopen van de batterij komt door mn costum rom die een hogere kloksnelheid gebruikt. Het enige wat ik doe is mn telefoon wat vaker op 2G zetten om batterij te sparenomgwtfbbq schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:07:
Zo, ik heb er nu ook 2 dagen 2.2.1 opstaan en ik ben zeer positief! Het update ging bijzonder snel en probleemloos. Dat is erg goed gegaan en ik ben Vodafone en HTC dus zeer dankbaar voor deze update!
Alleen heb ik 2 dingen waar ik tegenaan loop:
- Batterij loopt veeeeel sneller leeg. Er zijn een aantal dingen die ik heb geïnstalleerd die ik eerst niet had, zoals whatsapp wat veel op de achtergrond draait en misschien dus wat energie slurpt. Anderzijds denk ik dat het ook kan liggen aan de batterij die opnieuw gekalibreerd moet worden, dus dat ga ik nog even proberen.
- Netwerkontvangst doet vreemd bij mij. Als ik de telefoon ontgrendel door middel van een patroon staat bijna altijd alle balkjes vol maar een paar seconde daarna zakt het volledig in naar geen balkje. 3G ontvangst blijft nog wel en ik kan gewoon internetten op acceptabele snelheid. Ligt dit aan het wolkendek met sneeuw of zijn er anderen mensen die hetzelfde ervaren?

zo ja,weten jullie of de 2.2 update ook voor de 32a Magic van Proximus uit gaat komen?
ja ik kan ze bellen, maar dan wordt ik zeker weten weer doorgestuurd naar HTC,die me op hun beurt weer doorsturen naar vodafone
- Batterij gekalibreerd en presto, die gaat weer langer mee. Waar ik 's avonds toch echt 15% had heb ik nu nog ruim 50%. Dus dat is gefixed.
- Signaal doet nu niet gek meer, dus ik denk dat het de sneeuw was. Ik zal het sterker vertellen. Het signaal is best wel verbeterd! Normaal had ik op mijn kamer 2, misschien 3 streepjes, maar nu is het bijna altijd 4 en zo nu en dan 3!
Iemand ervaringen met die verloopstukjes naar een normale 3.5mm-jack?
(deze dus: http://www.amazon.co.uk/M...-HEADPHONES/dp/B002ABBK4C)
Ja van dat soort heb ik er al een paar gesloopt, deze bevalt beter:adgjm schreef op woensdag 22 december 2010 @ 19:20:
Grrr, mijn koptelefoon heeft sinds vandaag een los contactje bij de plug waardoor mijn linkeroortje de hele tijd stilvalt.
Iemand ervaringen met die verloopstukjes naar een normale 3.5mm-jack?
(deze dus: http://www.amazon.co.uk/M...-HEADPHONES/dp/B002ABBK4C)
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34028
Dat was deze dus, wel erg goedkoop
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.23542
SUZ-SWM40 VA2 + ERST20D-VM2D
Je rotatie-settings staan wel nog gewoon goed? Afhankelijk van de recovery die je hebt kan je eventueel ook je rotatie-cache wipen. Geen idee of een van deze dingen werkt, op 2.2 zelf nergens last van (custom Rom).me1mark schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 20:46:
Sinds de update naar 2.2 werk 'scherm automatisch draaien' niet meer. Waar mogelijk gaat hij meteen in landscape, terwijl de telefoon gewoon recht op staat. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Iemand die me enige tips kan geven?
Ik heb zelf al eens rondgekeken op xda, maar alles lijkt zo anders dan bij de touch diamond en dat is me momenteel aan het weerhouden..
Verder is het allemaal niet zo spannend, stuk krijg je het toch niet aangezien je nog wel in de recovery kan komen. Zeker als je er goed op let dat je niet 32B spullen op een 32A flasht en vise versa
[HTC Magic] Rooten & Custom ROM's
heb een vraagje aan jullie.
Ik kon het zo niet vinden.
Een vriend van mij heeft een Magic.
Zijn beeldscherm is helemaal gebarsten.
Nu is mijn vraag:
Het scherm wat je kunt aanraken is dit meteen het display of zit er nog een plastieke screen tussen je vinger en het daadwerkelijke display?
dankje voor de info alvast
Aantal keer herstellen naar fabrieksinstellingen gedaan, en bij het eerst scherm begint het probleem al. Zonder ook maar iets ingesteld te hebben.. Ik heb trouwens geen root meer.Brad Pitt schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:58:
[...]
Je rotatie-settings staan wel nog gewoon goed? Afhankelijk van de recovery die je hebt kan je eventueel ook je rotatie-cache wipen. Geen idee of een van deze dingen werkt, op 2.2 zelf nergens last van (custom Rom).
Maar weer even verder rommelen dan?me1mark schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:01:
Ik heb trouwens geen root meer.
Nu met FroYo mis ik root eigenlijk niet meer. Maar ik ga vanavond even naar de Vodafone winkel om te vragen of ze er iets aan kunnen doen.Brad Pitt schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:38:
[...]
Maar weer even verder rommelen dan?Tenzij je root-rights niet mist natuurlijk, dat kan ook nog
Ik heb geprobeerd om er cyanogenmod 6.1 op te zetten maar daar heb ik het probleem ook mee. Iemand enig idee voor een oplossing? Ik heb gezocht op het XDA forum maar niet echt iets vergelijkbaars gevonden. Zou dit aan de radio en/of SPL kunnen liggen?
Als je een custom Rom met de nieuwe hboot en radio gebruikt (de extra-Ram versies) wordt inderdaad wel van het camera-geheugen-gebied wat afgesnoept. Op sommige Roms moet je dan de resolutie verlagen van de camera. Heb dit zelf ook meegemaakt. Had geen reboots maar scherm bleef gewoon zwart bij het openen van de camera-app. Er zijn ook kernels die dat hebben aangepast en wat minder geheugen afsnoepen zodat de camera wel op 3 megapixel blijft draaien.TheExperiment schreef op maandag 14 februari 2011 @ 13:07:
Ik heb gezocht op het XDA forum maar niet echt iets vergelijkbaars gevonden. Zou dit aan de radio en/of SPL kunnen liggen?
Als je de officiële upgrade gebruikt en verder zelf niets hebt aangepast/geflashed kan ik mij niet voorstellen dat je deze problematiek hebt. Als je Cyanogen 6.1 er op zet moet je uiteraard wel zorgen voor de goede combinaties van hboot, radio en kernel. Als die op elkaar zijn afgestemd werkt alles gewoon naar behoren.
Same here. Dacht eerst dat het aan m'n PC lag maar aangezien álle klokken twee minuten later staan dan de tijd op het mobieltje zal het inderdaad wel aan Vodafone liggen jaadgjm schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 14:51:
Het valt me al een tijdje op dat de Vodafone-netwerk tijd 2 minuten achterloopt op de echte tijd. Hebben jullie dit ook? Of ligt het aan mijn phone?
Verwijderd
Oplossing:
1. First turn of the phone. Remove the battery and put it back if the phone does not response to your command. When pulling out the battery out wait for a couple of seconds before putting it back.
2. Next touch and hold on the Home + End key for around 30 seconds. When you see the Startup screen continue to hold down the key.
3. Let go of all the keys when you see a warning sign appears.
4. Next Press on Home key, then Power key.
5. Wait until the system start again and select Wipe data/factory reset.
6. Lastly, choose Reboot system now.
Er zijn blijkbaar verschillende manieren van 'hard resetten'. Ik gebruikte in iedere geval eerst de verkeerde...
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 23:18 ]
Edit: na me wat ingelezen te hebben, lijkt het alsof het zo zit:
- Mensen met een 32A Magic krijgen de update in een RUU via HTC.
- Mensen met een 32B Magic krijgen de update OTA via Vodafone.
Klopt dit ongeveer? Hebben beide versies een update naar 2.2.1 gekregen (RUU/OTA)? En is de 32B Magic inderdaad gelijk aan de G1 maar zonder keyboard?
[ Voor 68% gewijzigd door Petervanakelyen op 22-02-2011 16:04 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
[update]
Ik heb uiteindelijk zelf de update binnengehaald en geïnstalleerd met behulp van de volgende handleiding: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15031276#post15031276 En het werkt erg goed.
[ Voor 35% gewijzigd door Iooryz op 04-07-2011 12:22 ]
Zo heb ik het gisteren ook gedaan. Ik vind mijn telefoon op somige momenten wat sloompjes en traag. iemand anders ook met deze ervaring ná de update naar 2.2.1?Iooryz schreef op zaterdag 02 juli 2011 @ 14:12:
[update]
Ik heb uiteindelijk zelf de update binnengehaald en geïnstalleerd met behulp van de volgende handleiding: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=15031276#post15031276 En het werkt erg goed.
Gr marcel.
Ik had ook last van traagheid na de update. Na veel ROM's te hebben geprobeerd (met swap, et4 ed) vind ik deze het snelste en fijnste. Misschien heb je er wat.marcel23456 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 21:32:
[...]
Zo heb ik het gisteren ook gedaan. Ik vind mijn telefoon op somige momenten wat sloompjes en traag. iemand anders ook met deze ervaring ná de update naar 2.2.1?
Gr marcel.
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Wauw, een vier jaar oud topic omhoog schoppen. Mooi man. Heeft iemand die telefoon nog (in gebruik)? Cool, nostalgie!MetalManic schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:05:
Is het al iemand gelukt om lollipop draaiend te krijgen op z'n Magic?
- Galaxy Nexus
- Note 2
- Note 3
- S4 mini
- S6
Snoep verstandig, verslind een Apple!