Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
Afbeeldingslocatie: http://img8.imageshack.us/img8/88/bannerhtcmagicforhtc.jpg
De HTC MAGIC, het 2de toestel van Google komt a.s. dinsdag 2 juni beschikbaar in nederland.
Het toestel is in eerste instantie alleen via vodafone te bestellen en is leverbaar in zwart en wit.
Er staat inmiddels versie 1.5 van google's android o.s. op en is sterk verbeterd ten opzicht van zijn voorganger de G1.
Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/118926_ccd14fe8.jpg

• Processor: 528 MHz Qualcomm MSM7201a
• Besturingssysteem: Android
• Geheugen: 512MB ROM, 192MB RAM
• Afmetingen: 113 x 55 x 13,65 mm
• Gewicht: 118,5 gram inclusief batterij
• Scherm: 3,2 inch TFT-LCD aanraakgevoelig scherm
• Schermresolutie: 320 x 480 pixels HVGA
• Datanetwerk 3G: HSDPA/WCDMA: 900/2100 MHz met maximaal 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download
• Datanetwerk normaal: quad-band GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
• Bediening: met trackball en knoppen, toetsenbordje via het scherm
• GPS: interne GPS-ontvanger met antenne
• Connectiviteit: Bluetooth 2.0 met Enhanced Data Rate, Wi-Fi 802.11 b/g
• Opladen en synchroniseren: via HTC ExtUSB (11 pins mini-USB 2.0 met geïntegreerde audio-aansluiting
• Camera: 3,2 megapixel met autofocus
• Ondersteunde muziekformaten: AAC, AAC+, AMR-NB, MP3, WMA, WAV, AAC-LC, MIDI, OGG
• Ondersteunde videoformaten: MP4, 3GP
• Uitbreidingsslot: microSD (SD 2.0 compatibel)
• Batterij: Oplaadbare Lithium-Ion-batterij
• Batterijcapaciteit: 1340 mAh
• Spreektijd: tot 400 minuten voor WCDMA, tot 450 minuten voor GSM
• Standbytijd: tot 660 uur voor WCDMA, tot 420 uur voor GSM
Afbeeldingslocatie: http://dailymobile.se/wp-content/uploads/2009/02/htc-magic-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic.gsmarena.com/vv/reviewsimg/mwc09-htc/magic/gsmarena_010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aboutcellulars.com/wp-content/gallery/209/htc-magic-vodafone-2.jpg

Reviews:

http://www.androidplanet....e-htc-magic-in-nederland/
http://www.techradar.com/...c-532657/review?artc_pg=1
http://vodpod.com/watch/1...eview-door-vincent-everts
http://www.techzine.nl/reviews/611/1
http://www.androidplanet....ne-htc-magic-in-nederland
http://www.allaboutphones.nl/reviews/78/HTC-Magic.html
http://www.bright.nl/tweede-indruk-htc-magic

ankhie schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:14:
Ik heb de HTC magic zelf nu 4 dagen in gebruik. Ik heb de iPhone voor zakelijk gebruik inmiddels al zo'n 10 maanden in gebruik en gezien mijn prive abonnement afliep heb ik deze bij Vodafone verlengd met de HTC magic omdat ik toch wel nieuwsgierig was geworden naar Android.

Na een aantal dagen in gebruik te hebben gehad moet ik zeggen dat mijn voorkeur als gebruiker eigenlijk meer uitgaat naar Android dan de iPhone zelf, alhoewel beide hun voor- en nadelen hebben uiteraard.

Qua verschil in bereik kan ik er weinig over zeggen gezien mijn iPhone op T-Mobile loopt en mijn Magic uiteraard met Vodafone. Bij de iPhone heb ik de 3G uitgeschakeld omdat de dekking van T-Mobile me niet goed genoeg is en ik zo nu en dan belletjes mis en dat niet de bedoelnig is en bij mijn Magic staat 3G full-time aan en heb ik geen problemen met ontvangst wanneer of waar dan ook [ik woon in Amsterdam].

Iets dat ik wel mis op de Magic was de native Exchange en Office support, zoals deze wel in de iPhone zit. Op dit moment gebruik ik Roadsync van Dataviz op m'n Magic maar deze doet z'n werk niet geheel zoals ik dat zou willen (vaak geen waarschuwing als er nieuwe mail binnenkomt, of ziet deze totaal niet). Nou is dit nog een beta dus wie weet. Ga ook zeker Touchdown nog eens proberen, maar ik probeer uiteraard zoveel mogeljik gratis software te krijgen. Want 20 dollar voor office support en 30 voor touchdown vind ik flinke uitgaven voor 2 applicaties. Mogelijk komen er nog goede gratis alternatieven hiervoor in de loop der tijd.

De batterijduur is bij mij een kleine 2 dagen met 3G ingeschakeld. Hierin zit een uur bellen, 10 smsjes, half uur tot uur android market bekijken, push mail met RoadSync, 2 prive e-mail accounts en push mail van gmail (wat ik voor de rest niet gebruik, alleen moest aanmaken om de market op te kunnen) bij inbegrepen om je een idee te geven. Ter vergelijking, de iPhone heeft bij mij ongeveer dezelfde duur, alleen dan zonder de 3 extra mail accounts en alleen met exchange, bovendien met 3G uitgeschakeld. Wifi gebruik ik zelf eigenlijk heel weinig dus deze staat bij mij standaard uit.

Het syncen van contacten ging eigenlijk heel makkelijk. Ik heb een Gmail account moeten aanmaken voor de android market. Daarna online gegaan naar GMail, mijn contacten in Outlook geexporteerd naar een CSV Windows bestand, geimporteerd in Gmail en klaar is kees. Alles stond meteen goed en wel op z'n plek in m'n Magic. Heel simpel.
Wat ik ook heel leuk vind is de samenwerking met Picasa. Deze gebruikte ik al een tijdje als mijn foto manager en heb deze aan mijn gmailaccount gekoppeld, wat foto's geupload en kan alles prima bekijken vanaf mijn Magic, ook prive omdat ik ze niet vrijgegeven heb, maar m'n google inlog gewoon onthouden is door m'n telefoon. Tevens kan ik de foto's direct in mijn Picasa online photoalbum zetten als ik deze gemaakt heb met mijn telefoon en dan thuis ook makkelijk bekijken. Werkt vlekkeloos samen, in mijn ogen toch nog weer even een paar stapjes beter dan de flickr / vox / e.d. welke ik tot nu toe op andere telefoons wel eens gebruikt heb.

De camera van de Magic steekt met kop en schouders uit boven die van de iPhone 3G. Nou was die van de iPhone de slechtste welke ik de afgelopen 5 jaar op m'n mobiel heb gehad dus dat was verder niet zo lastig. De Magic maakt oke foto's. Leuk genoeg voor een snapshot maar komt in geen velden of wegen in de buurt bij de camera's welke nog best goede kwaliteit leveren zoals de N95 en vergelijkbare toestellen.

Waar je bij de iPhone vastzit aan iTunes voor alles, kon ik bij de Magic de kabel erin pluggen en gaan. Het duurde alleen een minuut of 10 voordat ik doorhad dat ik op mijn toestel ook de 'Data transfer' moest aanzetten wat alleen klein in de linkerbovenhoek zichtbaar was, maar gezien ik naar m'n PC keek, duurde dit even, zeker omdat het boekje uitgaat van Windows XP (volgens mij) en niet van Windows 7 wat ik op mijn PC draai (wat natuurlijk logisch is). Toen ik daarachter was zag ik het gewoon als een externe harde schijf en kon ik gewoon overal bij en m'n muziek neergooien in de folders welke helemaal automagisch door het toestel gevonden werden en van album art werden voorzien, waarschijnlijk omdat ze correct getagged waren. Deze kwamen uit iTunes op mijn PC overigens, DRM vrij uiteraard.
Ook foto's kan je er zo opzetten en afhalen wat gewoon zeer gemakkelijk gaat voor iemand die enigzins met de windows explorer overweg kan ;)

Een van de grote voordelen van Android vind ik dat je je hoofdscherm kan customizen. Natuurlijk kon dit ook met de iPhone maar veel beperkter. Persoonlijk vind ik de Widgets geweldig omdat ik dit nu naar eigen smaak kan inrichten MET agenda en volgende afspraken, iets dat bijvoorbeeld ik erg miste op mijn iPhone. Je hebt 3 schermen op een rij (ipv 4 bij de iphone) waar je in principe 16 icons kan neerzetten of widgets welke vaak meer ruimte innemen (grote klok bijvoorbeeld).

De app-store werkt heel gemakkelijk op beiden en ik vind geen van beiden eigenlijk een voordeel hebben boven de ander. Beide hebben ratings, comments. Bij de iPhone heb je een summary met screenshot en bij Android kan je direct door naar website van de maker van de applicatie mocht je meer informatie willen.
Downloaden en installeren is een fluitje van een cent. Heb voor mijn Android een mooier phonebook (zo heet de app ook) gedownload en deze bevalt mij net wat beter en is wat uitgebreider dan de standaard, overigens weer een ander voorbeeld van de customizing welke veel verder gaat dan de iPhone.

Dan uiteraard het scherm en dan vooral: hoe goed is de touch?
Ik kan niet anders zeggen dat HTC hier een zeer goede kwaliteit heeft neergezet. Als je het toestel in je hand hebt registreert hij praktisch alles zonder enig probleem en werkt heel soepel en je hoeft ook niet hard te drukken of veel moeite te doen. Leg je het toestel plat op tafel en wil je zo gaan werken dan werkt het op de een of andere manier toch iets minder en moet je wat vaker drukken voordat hij het doorheeft. Misschien is dit iets specifiek van mij of mijn toestel of is dit algemeen, dat weet ik niet. Daarnaast is de spatiebalk af en toe lastig te raken of registreert hij mijn aanslag niet, iets waar ik op de iPhone minder last van heb (maar misschien ook wel gewenning na 10 maanden). Overigens maakt de landscape mode het toetsenbord een stukje groter en dan is dit probleem vrijwel niet meer aanwezig.

Wat beteft de look and feel van het OS, ik denk dat dit deels ook een kwestie van smaak is, maar beiden zijn zeer intuitief te noemen en zien er goed uit. De HTC Magic is dan ook de eerste telefoon voor mij welke qua systeem gelijk is aan de iPhone en op een bepaalde manier een aantal dingen zelfs heeft verbeterd. Nou ben ik over beide systemen zeer te spreken, maar het open karakter van Android en de customizable desktop en eigenlijk heel systeem geeft toch de doorslag voor mij.

Minpuntje is de usb-mini aansluiting voor de headphones, iets dat bij de iPhone gewoon een 3.5mm jack is, daar wint de iPhone het wel weer ruim van de Magic. Alhoewel, er zijn genoeg converterstukjes en de Android kan ik met mijn autoradio met USBingang laten werken, iets dat met de iPhone weer niet kon, dus voor mij is het niet echt een gemist, alhoewel dit voor anderen natuurlijk wel meer het geval kan zijn.

Uiteraard valt er voor mij nog heel veel te ontdekken en heb ik nog geen iPhone OS 3 om te vergelijken met eigen ervaring. Mijn persoonlijke voorkeur gaat lichtelijk uit naar de Android, ondanks dat de iPhone nog steeds een schitterend platform is.

Voor zwaar zakelijk gebruik moet Android nog de laatste stap richting volwassenheid zetten in mijn ogen (exchange support native of een perfect werkende gratis app daarvoor en hetzelfde voor office documents) om op dezelfde grote schaal te kunnen werken als RIM of Apple hiermee (gezien je voor Android dan toch $50 x aantal telefoons extra kwijt bent vanwege de extra aan te schaffen software) maar dit is iets waar 1 ontwikkelaar al verandering in zou kunnen brengen door iets aan te bieden voor minder of gratis.
Uiteraard legt android het wel af op multi-media gebied en dan voornamelijk MP3 omdat de iPod natuurlijk gewoon #1 is qua bekendheid en een prima besturing heeft. Android doet het hier overigens meer dan prima en dankzij het opene karakter is het slecht een kwestie van tijd voordat er eenzelfde, dan al niet nog betere mediaplayer komt voor Android.

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn Magic en vind ik het persoonlijk de eerste iPhone killer welke ik gezien heb, als ze de laatste kleine puntjes voor mij uit de weg ruimen. Uiteraard ben ik wel benieuwd wat iPhone OS 3 brengt, maar wat ik tot nu toe heb gehoord en gelezen is voor mij geen rede om de Magic minder te gaan vinden. Voor mij zijn het 2 toptoestellen met beiden hun sterkere en zwakke kanten maar heeft Android de potentie om heel, heel groot te worden omdat het een schitterend stukje werk is.

[ Voor 112% gewijzigd door libero op 12-06-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik was in eerste instantie ook van plan om voor de HTC Magic te gaan, maar na het zien van de Samsung I7500 ga ik toch waarschijnlijk daar voor. Voordelen boven op de HTC Magic zijn:
  • 8GB Intern geheugen.
  • AMOLED scherm. :9
  • 5 Megapixel camera ( dit zegt niet alles, maar toch )
Voordeel van de HTC Magic is waarschijnlijk wel meer (?) support van communities als xda-developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2021
Hmmmm....interessant toestel dit. Twijfel tussen deze en de HTC Touch Pro2. Ik ben niet zo bekend met de Android toestellen. Zijn deze meerdere talig dus in te stellen voor NL en WWE.

Ondersteund dit toestel ook push to mail e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 23:59
AleSyS schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:27:
Hmmmm....interessant toestel dit. Twijfel tussen deze en de HTC Touch Pro2. Ik ben niet zo bekend met de Android toestellen. Zijn deze meerdere talig dus in te stellen voor NL en WWE.

Ja, is meertalig, ik heb hem zelf gewoon op Engels staan, maar is ook NL en een heleboel andere talen.

Push mail heeft het ook (tenminste van Gmail, ik krijg als ik een mail heb meteen op mijn telefoon een bericht, als de email 5s binnen is ;) Dit is dan wel op de G1, maar de magic is vrijwel hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AleSyS schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:27:

volgensmij niet, geloof dat d'r wel een betaalde applicatie voor is.
Email om de X minuten checken via Microsoft Exchange etc. kan uiteraard wel.

@SP, waarom is hij sterk verbeterd tov de G1? die heeft ook 1.5 android hoor, zet dan tov android 1.0 waarmee de G1 bij de release was uitgerust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gaat de goede kant op met de Android telefoons. Toch een slimmere zet om het op deze manier te doen ipv wat Apple doet met hun iPhone OS (Apple doet eigenlijk het tegenovergestelde door alles op een paard te zetten, één telefoonbouwer, één telecomprovider).

Ik ben zowiezo een liefhebber van de Google diensten, dus dan lijkt zo'n telefoon me daar wel goed op aansluiten.
GoldenSample schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:12:
[...]
@SP, waarom is hij sterk verbeterd tov de G1? die heeft ook 1.5 android hoor, zet dan tov android 1.0 waarmee de G1 bij de release was uitgerust
Hij is technisch bijna hetzelfde volgens mij op het qwerty-toetsenbordje na. Iets betere accu, hij is mooier (mening, maar de meeste mensen vinden de G1 niet stylistisch), dunner, lichter, meer rom.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Reageert de touchscreen beter als bijv die van een WM versie. Vaak zit daar een redelijke vertraging.
Zou wel mooi zijn...aangezien je bij de Magic gebruik maakt een virtuele qwerty toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Pinata schreef op zondag 31 mei 2009 @ 11:24:
Ik was in eerste instantie ook van plan om voor de HTC Magic te gaan, maar na het zien van de Samsung I7500 ga ik toch waarschijnlijk daar voor. Voordelen boven op de HTC Magic zijn:
  • 8GB Intern geheugen.
Voordeel van de HTC Magic is waarschijnlijk wel meer (?) support van communities als xda-developers.
Bedankt, nu ben ik zelf ook weer in dubio :X Helemaal na het lezen van deze review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • 8GB Intern geheugen.
ik denk dat de magic iets sneller zal zijn dan de samsung.

de samsung heeft namelijk een 90nm processor uit het jaar 2007. de magic daarintegen heeft een 65nm cpu uit 2008, eigenlijk de opvolger van de cpu die de samsung krijgt.

http://pdadb.net/index.ph...7200a&c=qualcomm_msm7200a
samsung

http://pdadb.net/index.ph...7201a&c=qualcomm_msm7201a
htc magic

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=2714&idPhone1=2791

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

libero schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:10:
[...]

ik denk dat de magic iets sneller zal zijn dan de samsung.

de samsung heeft namelijk een 90nm processor uit het jaar 2007. de magic daarintegen heeft een 65nm cpu uit 2008, eigenlijk de opvolger van de cpu die de samsung krijgt.

http://pdadb.net/index.ph...7200a&c=qualcomm_msm7200a
samsung

http://pdadb.net/index.ph...7201a&c=qualcomm_msm7201a
htc magic

http://www.gsmarena.com/c...Phone2=2714&idPhone1=2791
Maar hoeveel merk je daarvan in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 14:54
  • 8GB Intern geheugen.
Zo mee eens, maar goed topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Ik heb de Magic nu ongeveer een week. Moet zeggen dat Android echt super lekker werkt. Ben nog tegen geen grote problemen aangelopen. Zeker een aanrader :)

3 Kleine minpuntjes:
-Android kan nog geen asf/asx streams aan 8)7
-De Magic heeft geen jack plug voor audio
-Wifi werkt niet met wpa2 Enterprise. (Is door te rooten te verhelpen)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 255075 op 01-06-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Anoniem: 255075 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 10:40:
Ik heb de Magic nu ongeveer een week. Moet zeggen dat Android echt super lekker werkt. Ben nog tegen geen grote problemen aangelopen. Zeker een aanrader :)

3 Kleine minpuntjes:
-Android kan nog geen asf/asx streams aan 8)7
-De Magic heeft geen jack plug voor audio
-Wifi werkt niet met wpa2 Enterprise. (Is door te rooten te verhelpen)
Nice...maar overal ben je wel tevreden? Gerbuik jij gmail of pust to mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 11:02

MethinX

't is wat!

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook het toestel in bezit. Ik ben er erg tevreden over! Android werkt erg lekker, en het touchscreen gaat ook heerlijk. Stukken beter dan die resistive schermen waarbij je zo hard moet drukken!

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AleSyS schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:40:
[...]

Nice...maar overal ben je wel tevreden? Gerbuik jij gmail of pust to mail?
Heel tevreden, echt een top telefoon(enkel van de asf/asx streams baal ik, maar dat zal nog wel komen).

Ik gebruik de gmail applicatie van android zelf. Werkt retegoed, nog voordat ik de mail in mijn browser binnen heb krijg ik een "piepje" op mijn telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Anoniem: 255075 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:58:
[...]

Heel tevreden, echt een top telefoon(enkel van de asf/asx streams baal ik, maar dat zal nog wel komen).

Ik gebruik de gmail applicatie van android zelf. Werkt retegoed, nog voordat ik de mail in mijn browser binnen heb krijg ik een "piepje" op mijn telefoon :)
kun je ook meerdere gmail accounts en een exchange account opgeven ? en die dus allemaal syncen?
ik ga hem zelf morgen bestellen, zit alleen nog te twijfelen tusen zwart of wit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Klinkt goed allemaal....ik wil nu cker deze feun hebben. Enige wat mijn twijfel heeft...ik heb geen gmail account en wil gebruik kunnen maken van push to mail oid. Ik neem aan dat dat gewoon op deze telefoon kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148432

libero schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:07:
[...]

kun je ook meerdere gmail accounts en een exchange account opgeven ? en die dus allemaal syncen?
ik ga hem zelf morgen bestellen, zit alleen nog te twijfelen tusen zwart of wit. :)
Daar twijfel ik ook nog over...Ik ga morgen gewoon in de winkel kijken, hoe ze eruit zien en dan de beslissing nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:05
Ik twijfel er nog over om de HTC Magic aan te schaffen, alleen groot minpunt dus dat er geen audio jack op zit :/ 2GB is op zich niet een erg groot probleem met de mogelijkheid om er nog een SD kaartje bij te doen.

Andere optie is de Xperia X1 (dan wel WM ipv Android), heel veel mensen zijn er echter ontevreden over (scheuren e.d.) en die is al weer een paar maanden oud.

Of de samsung galaxy zoals eerder vermeld in dit topic. Maar zit eigenlijk liever niet bij t-mobile en geruchten gaan rond dat ie los bijna 600eur gaat kosten.

Keuzes...

[ Voor 20% gewijzigd door danslo op 02-06-2009 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
edit: nvm; heel dom :X

[ Voor 89% gewijzigd door Nielsz op 02-06-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Vandaag ff bij de vodafone shop met de HTC Magic zitten spelen. Mooi apparaatje en lekker snel. Tis alleen niet duidelijk hoe je nou mail moet instellen. Gaat dit via pop3 of kan je push to mail instellen. De verkopers van vodafone-winkel en Belcompany wisten iig niet. Er was wel al een icoontje voor je gmail account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AleSyS schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:50:
Vandaag ff bij de vodafone shop met de HTC Magic zitten spelen. Mooi apparaatje en lekker snel. Tis alleen niet duidelijk hoe je nou mail moet instellen. Gaat dit via pop3 of kan je push to mail instellen. De verkopers van vodafone-winkel en Belcompany wisten iig niet. Er was wel al een icoontje voor je gmail account.
Naast het gmail icoontje staat ook het "E-mail" icoontje. Dit is voor normale mail... (geen idee of push en/of pop werkt, ik neem aan van wel. google?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleSyS
Anoniem: 255075 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:24:
[...]

Naast het gmail icoontje staat ook het "E-mail" icoontje. Dit is voor normale mail... (geen idee of push en/of pop werkt, ik neem aan van wel. google?)
Dat icoontje had ik ook gezien. Overigens zie een app die push to mail voor android ondersteund.

http://www.androidplanet....ect-push-voor-android-g1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal berichten over levertijden en dergelijke zijn verwijderd. Dit topic is niet bedoeld voor dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35

spaceboy

Op grote hoogte

IK HEB HEM!!!!!! :-)
Waaaaaah! Heerlijk! Misschien komt het omdat mijn vorige mobiel een N73 was, maar dit is echt zoals mobieltjes bedoeld zijn... ;-)

Heb er nu 10 minuten mee gespeeld, maar ik ben deeply impressed. Vooral die sync met Gmail is subliem. Duurde ongeveer 30 seconden maximaal en ik heb mijn complete agenda en 200+ contactpersonen binnen. E-mail instellen duurt ook 10 seconden ofzo.

Mensen nog tips voor een Android/Magic newbie?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
spaceboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:12:
IK HEB HEM!!!!!! :-)
Waaaaaah! Heerlijk! Misschien komt het omdat mijn vorige mobiel een N73 was, maar dit is echt zoals mobieltjes bedoeld zijn... ;-)

Heb er nu 10 minuten mee gespeeld, maar ik ben deeply impressed. Vooral die sync met Gmail is subliem. Duurde ongeveer 30 seconden maximaal en ik heb mijn complete agenda en 200+ contactpersonen binnen. E-mail instellen duurt ook 10 seconden ofzo.

Mensen nog tips voor een Android/Magic newbie?
Paar apps die ik graag gebruik:
- ChompSMS (iPhone style sms, maar kleuren van de bubbles kun je zelf instellen)
- StarContact (met T9 zoeken door je contacten, werkt perfect, veel sneller dan scrollen)
- Abduction (erg leuk spel, echt leuk)
- Useful Switchers (heel snel even je instellingen wijzigen)
- Ambient Light Sensor (automatisch scherm brightness aanpassen naar omstandigheden)
- SIM checker (wordt ooit je phone gejat, krijg jij een sms waar hij op dat moment is!)
- SMS popup (Mooie popup als je een sms krijgt (is ook nog te vergrendelen). Wel even standaard popups en die can chompsms uitzetten)
- WeatherBug (altijd het weer op zak, temperatuur waar jij bent staat in de notification bar!)

Tsja, voor de rest maar even de market doorbladeren, de apps hierboven zijn toch wel een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ah thanks, daar zitten inderdaad gave dingetjes bij. Heb ze allemaal al geinstalleerd. Waar ik alleen nog niet uitkom is hoe ik simpelweg ringtones o.i.d. kan importeren. Ik heb m'n Magic wel aan m'n pc hangen, dan wordt er netjes een USB-drive herkend waar ik bijvoorbeeld mp3's op kan knikkeren (en die speelt de telefoon ook gewoon af), maar hoe kan ik die "importeren" in mijn lijst met beschikbare ringtones?

Verder: WAT een gaaf toestel...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-10-2022
Newby hier, zojuist gebeld door Vodafone (stond op een bellijst aangezien ik mijn abbo kon verlengen) alles geregeld en met +/- 5 dagen zal de Magic op de deurmat vallen :-) (ik reken maar op 10 dagen dan kan het altijd meevallen)
Zal ergens volgende week mijn 1e indruk even vermelden, toestel wat ik momenteel nog gebruik is een Nokia E65 dus ik ben zeer benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

stonie76 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:23:
Newby hier, zojuist gebeld door Vodafone (stond op een bellijst aangezien ik mijn abbo kon verlengen) alles geregeld en met +/- 5 dagen zal de Magic op de deurmat vallen :-) (ik reken maar op 10 dagen dan kan het altijd meevallen)
Zal ergens volgende week mijn 1e indruk even vermelden, toestel wat ik momenteel nog gebruik is een Nokia E65 dus ik ben zeer benieuwd....
Had ik ook gedaan... Maaruh, wat ik niet wist: je kunt ook langs een Vodafone winkel. Daar hebben ze die doosjes gewoon liggen. Zwart en wit. Maar goed, zie maar of dit nuttig voor jou is. Ik kon gelukkig nog cancellen wat ik via de phone had aangevraagd.

Geloof me, ik had 'n N73 (wel vergelijkbaar met dat knakending van jou) ;-) en jij wilt echt niet een week wachten. Jij wilt hem nu. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Net ook door vodafone gebeld :) Zaterdag komt er een knakker van ze langs om dat ding af te leveren.

Toch even een vraagje, gelezen dat er 8GB opslagruimte opzit.. Is dit een SD kaartje dat je er bij krijgt van Vodafone zelf? Of is dat intern zoals met de iphone bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

cls schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:30:
Net ook door vodafone gebeld :) Zaterdag komt er een knakker van ze langs om dat ding af te leveren.

Toch even een vraagje, gelezen dat er 8GB opslagruimte opzit.. Is dit een SD kaartje dat je er bij krijgt van Vodafone zelf? Of is dat intern zoals met de iphone bijv.
Nee, zit 8gb kaartje bij. Prima geregeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
spaceboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:54:
Ah thanks, daar zitten inderdaad gave dingetjes bij. Heb ze allemaal al geinstalleerd. Waar ik alleen nog niet uitkom is hoe ik simpelweg ringtones o.i.d. kan importeren. Ik heb m'n Magic wel aan m'n pc hangen, dan wordt er netjes een USB-drive herkend waar ik bijvoorbeeld mp3's op kan knikkeren (en die speelt de telefoon ook gewoon af), maar hoe kan ik die "importeren" in mijn lijst met beschikbare ringtones?

Verder: WAT een gaaf toestel...
Dan moet je even de app 'Ringdroid' downloaden (link: http://www.cyrket.com/package/com.ringdroid ). Daarmee kun je ieder muziek nummer dat op je phone staat bewerken (knippen gewoon) en als ringtone instellen, echt handig!

Overigens, op de link die ik stuur kun je heel de Android market browsen. Ook staan daar van die barcodes die je kunt inscannen met je telefoon, waardoor hij het meteen download en je niet hoeft te zoeken. Dat inscannen kan met Barcode Scanner: http://www.cyrket.com/pac...ogle.zxing.client.android

Succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
@ Spaceboy, ik wist wel dat je langs de winkel kunt maar ben gewoon lazy dus lekker laten bezorgen. Gast van Vodafone ook blij, hij deed heel enthousiast en zei dat ik de 1e was die hem via Vodafone geleverd zou krijgen. Bij mijn antwoord "Ooh wat leuk, wat krijg ik dan extra" wist hij toch even niet wat hij moest zeggen hahaha. ;)
Anyway, ben blij dat er veel goede reacties nu al zijn en bedankt voor de tip van cyrket.com

Thanx ! (gaat weer op de deurmat liggen onder de brievenbus.... :z )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
cls schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:30:

ik heb m ook eindelijk kunnen bestellen, maar hoe heb jij geregeld dat "een knakker" zaterdag even langskomt?
kan die bij mij ook langskomen? bij mij hadden ze het over 5 tot 10 dagen, en er was nogal een run op de toestellen dus het kon wel eens uit lopen zei hij nog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
libero schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:09:
[...]

ik heb m ook eindelijk kunnen bestellen, maar hoe heb jij geregeld dat "een knakker" zaterdag even langskomt?
kan die bij mij ook langskomen? bij mij hadden ze het over 5 tot 10 dagen, en er was nogal een run op de toestellen dus het kon wel eens uit lopen zei hij nog.....
Ik heb hem vannacht om 3:00 besteld, en ongeveer om 18:00 belde er dus een vodafone medewerker om een afspraak voor aflevering te maken :)

edit:
Ik zie nu pas de modbreak van RoD. Weet niet of dit teveel off-topic is :P

[ Voor 7% gewijzigd door danslo op 03-06-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 09:20
Contract loopt nog 6 (bijna 7) maanden... dus kan nog niks bestellen/verlengen :(

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25

job

Waarom zou de HTC Magic meer ondersteuning hebben?
Ze draaien beiden op android... dan maakt het niet zo veel uit welke telefoon je hebt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304739

Heb m gisteren opgehaald bij de Vodafone Store. Wat een werkelijk magisch apparaatje! Android werkt echt supersnel. Maar als je een N73 gewend bent kan het niet veel slechter... Market is echt heel dik, allemaal leuke, handige apps makkelijk en snel te downloaden. Shazam is echt heel cool. Verder werkt ook ScummVM als een zonnetje, kan nu zelfs savegames aanmaken, wat op de Nokia niet kon 8)7 Nadelen: Geen 3.5 mm jack (waarom niet??) en batterij is binnen een dag leeg, maar dat ligt waarschijnlijk aan het feit dat ik er constant mee aan het spelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heb hem ook
Eerste indruk: Top telefoontje :d
Alleen internet doet het nog niet? Wat zijn jullie instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 148432 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:30:
Nou heb hem ook
Eerste indruk: Top telefoontje :d
Alleen internet doet het nog niet? Wat zijn jullie instellingen?
Het telefoontje is pas leuk als je internet hebt! :)
Welke instellingen wil je weten? Bij mij is in de Vodafone shop de instelling goed gezet (kennelijk), maar ik kan zo gauw niet terugvinden wat jij zou willen/moeten weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spaceboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:49:
[...]

Welke instellingen wil je weten? Bij mij is in de Vodafone shop de instelling goed gezet (kennelijk), maar ik kan zo gauw niet terugvinden wat jij zou willen/moeten weten...
Ehm de instellingen van het toegangspunt denk ik (instellingen --> draadloze bedieningselementen --> mobiele netwerken..
Tenminste dat denk ik...want kan verder niks vinden wat ik nodig zou moeten hebben

Smsen naar het 1300 nummer voor de instellingen werkt ook niet want dan zegt hij dood leuk dat het toestel niet herkend word :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spaceboy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 23:49:
[...]

Voor mij hetzelfde verhaal eigenlijk, meegenomen uit de shop en werkt gewoon goed. Misschien via deze link: http://www.vodafone.nl/pr...el_instellen/instellingen

edit: magic staat niet in het lijstje zie ik..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 304739 op 04-06-2009 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Staat er nu die HTC-shell van Android op of krijg je die standaard android look?

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 148432 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 00:05:
[...]

Ehm de instellingen van het toegangspunt denk ik (instellingen --> draadloze bedieningselementen --> mobiele netwerken..
Tenminste dat denk ik...want kan verder niks vinden wat ik nodig zou moeten hebben

Smsen naar het 1300 nummer voor de instellingen werkt ook niet want dan zegt hij dood leuk dat het toestel niet herkend word :/
Gegevensroaming: uit
Alleen 2G-netwerken gebruiken: uit
Netwerk: automatisch (vodafone NL)
Namen toegangspunten: live.vodafone.com (enige optie)

zou niet weten wat je daar aan wilt instellen... ;)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spaceboy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 08:02:
[...]

Gegevensroaming: uit
Alleen 2G-netwerken gebruiken: uit
Netwerk: automatisch (vodafone NL)
Namen toegangspunten: live.vodafone.com (enige optie)

zou niet weten wat je daar aan wilt instellen... ;)_
Ja maar die laatste kan je aanklikken en dan komen er meer opties :P

EDIT: Internet doet het, standaard heeft mijn gsm meer dingen ingevuld dan dat nodig was waardoor die het niet deed 8)7

Instellingen:
Hierbij ontvangt u de gevraagde informatie over: HTC Magic (G2) - Internet op je mobiel (Vodafone live!)

Om gebruik te maken van mobiel internet, e-mail, MMS en Vodafone live! sites is het nodig om de juiste APN in te stellen. Een APN is het toegangspunt tot het Vodafone data netwerk.<br/>De juiste APN voor een abonnement of prepaid is live.vodafone.com. Voor een zakelijke aansluiting geldt de APN office.vodafone.nl.<br/>Neem contact op met onze klantenservice bij twijfel over de juiste APN.

* Ga naar "Menu" -> "Settings" -> "Wireless controls" -> "Mobile networks" -> "Access Point Names"
* Druk op de Menu-toets en kies "New APN"
* Name: Vodafone NL
* APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
* Proxy: leeg laten
* Port: leeg laten
* Username: vodafone
* Password: vodafone
* Server: leeg laten
* MMSC: leeg laten
* MMS proxy: leeg laten
* MMS port: leeg laten
* MCC: 204
* MNC: 04
* APN type: leeg laten
* Druk op de Menu-toets en kies "Save"
* Keer terug naar het beginscherm
* Kies "Menu" -> "Browser" om verbinding te maken internet

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 148432 op 04-06-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-05 13:24
Ik had bij Vodafone aangegeven dat ik geinformeerd wilde worden over de beschikbaarheid en hetzelfde had ik ook gedaan bij pdashop. Van de laatste kreeg ik een dag voor de introductie al de melding dat hij beschikbaar was. Diezelfde dag de bestelling geplaatst, alles keurig werd keurig afgehandeld en gisterochtend stond de koerier op de stoep :)
Ik ben er erg blij mee, ik vind Android echt top. Ik kan niet ophouden met spelen :P

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Muppet schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 07:54:
Staat er nu die HTC-shell van Android op of krijg je die standaard android look?
Standaard Android look

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een enkele videoreview gezien van de HTC Magic, maar het is wel verdomde geil zeg O-)
(was deze btw: http://www.dik.nl/channel/player/2657/33828 Vent is 'n beetje een dweep, maar toch)

Nog enkele vragen:
- Die appstore, daar staan momenteel alleen nog gratis softwareprogramma'tjes in om te downloaden?
- Hij heeft 512MB geheugen, volgens de specs, staat er ook al veel preloaded troep op (wat te deleten is?)
- Hoe is de mediaplayer? Kun je gedownloade mpeg'jes / avi'tjes / mp3'tjes lekker afspelen?
- Zit dus een interne GPS module in het toestel, maar een TomTom / McGuider is er dus niet voor Android?

Ik ga nu wat reviews zoeken, die ik hier zometeen wel zal linken!
Kunnen misschien wel in de TS worden geplaatst, want zo'n toestel me zo'n TS kan natuurlijk niet :+

reviews: HTC Magic: Android reloaded

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 04-06-2009 14:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
CLB schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 14:29:
Gisteren een enkele videoreview gezien van de HTC Magic, maar het is wel verdomde geil zeg O-)
(was deze btw: http://www.dik.nl/channel/player/2657/33828 Vent is 'n beetje een dweep, maar toch)

Nog enkele vragen:
- Die appstore, daar staan momenteel alleen nog gratis softwareprogramma'tjes in om te downloaden?
- Hij heeft 512MB geheugen, volgens de specs, staat er ook al veel preloaded troep op (wat te deleten is?)
- Hoe is de mediaplayer? Kun je gedownloade mpeg'jes / avi'tjes / mp3'tjes lekker afspelen?
- Zit dus een interne GPS module in het toestel, maar een TomTom / McGuider is er dus niet voor Android?

Ik ga nu wat reviews zoeken, die ik hier zometeen wel zal linken!
Kunnen misschien wel in de TS worden geplaatst, want zo'n toestel me zo'n TS kan natuurlijk niet :+

reviews: HTC Magic: Android reloaded
- De Market (zo heet ie ;)) heeft gratis en betaalde programma's :)
- Er zit bijna geen preloaded stuff op (G1 niet in ieder geval en magic ook niet). Het is een kale versie van android met enkel 1 vodafone programma denk ik (zat bij de G1 één T-mobile programma op voor web'n'walk). Maar die zijn ook gewoon te verwijderen!
- Films weet ik niet en volgens mij moet je daar een app voor downloaden, muziek speelt wel top, media player doet goed zijn werk!
- GPS zit erin, icm Google Maps werkt dat erg goed. Er zijn wel navigatie programma's beschikbaar (gratis en tegen kosten) maar een échte tom tom is het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
disweb schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:14:
- De Market (zo heet ie ;)) heeft gratis en betaalde programma's :)
Ajaa heb pas 1 filmreview gezien, dus ben nog niet zo into Android.
Vond het nooit interessant of belangrijk, maar toch maar even gekeken en ik sloeg om..
En daar waren tijdens de review alleen nog gratis programma'tjes te vinden dus zodoende! Dank
- Maar die zijn ook gewoon te verwijderen!
Nice
- Films weet ik niet en volgens mij moet je daar een app voor downloaden
Ga ik nog even verder uitneuzen! Zou ik toch wel willen icm zo'n scherm / resolutie namelijk!
- GPS zit erin, icm Google Maps werkt dat erg goed.
Dat zie ik persoonlijk meer als 'ff lachen' niet als volwaardige routeplanner
Er zijn wel navigatie programma's beschikbaar (gratis en tegen kosten) maar een échte tom tom is het nog niet.
Yes Nav4All en dergelijke.. Naja we wachten 't af! Ik ga me is inlezen in Android en de Magic
over 1 maand verlengen namelijk

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

CLB schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:18:
[...]
Ga ik nog even verder uitneuzen! Zou ik toch wel willen icm zo'n scherm / resolutie namelijk!
Mwoah, zo hoog/goed is de resolutie niet vind ik. Maar goed, ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen een film gaan kijken op een 3" schermpje ofzo. Dat vind ik nou typisch een gevalletje van "leuk om ff te showen, maar verder...".

Ondertussen ben ik nu een dagje verder met de Magic en ik denk steeds weer "Wat een ontzettend geil ding apparaatje is dit". Alles lijkt wel te kloppen aan dat ding. Maar nogmaals, misschien ligt het aan mijn referentiekader... Als IK een cijfer aan deze telefoon moet geven is dat echt een 98. Geen 100 vanwege de accu-duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
spaceboy schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:00:
[...]

Mwoah, zo hoog/goed is de resolutie niet vind ik. Maar goed, ik snap sowieso niet zo goed waarom mensen een film gaan kijken op een 3" schermpje ofzo. Dat vind ik nou typisch een gevalletje van "leuk om ff te showen, maar verder...".
Tsja, leuk voor onderweg, of wanneer je niet in je buurt van je 50" tv bent. Imo is het vrij goed te doen om even een serie te kijken op een dergelijk schermpje. Zelfs op een 2,5" schermpje vind ik het nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 17:02:
Tsja, leuk voor onderweg, of wanneer je niet in je buurt van je 50" tv bent. Imo is het vrij goed te doen om even een serie te kijken op een dergelijk schermpje. Zelfs op een 2,5" schermpje vind ik het nog wel te doen.
Met RoD :) En als spaceboy dat niet begrijpt, dan niet.. Ik wil 't wel kunnen anders zou ik 't niet vragen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Mijn vorige toestel had een iets groter scherm als de Magic maar daar keek ik regelmatig series mee hoor. En dat ga ik met de Magic net zo goed doen. Ik ben dagelijks een uur heen en terug onderweg met het openbaar vervoer. Dan is het best lekker als ik eventjes wat kan kijken, lijkt de reistijd ook korter :P Showen doe ik er helemaal niet mee.

[ Voor 6% gewijzigd door k7of9 op 04-06-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb na het lezen van reviews getest hoe de onderste rij toetsen het doet van het virtual keyboard. Ik moet zeggen dat ik het vervelend vind dat oa spatie inderdaad niet goed reageert. Kennelijk is de rand van het scherm niet touch gevoelig. Redelijk nadeel ten opzichte van bijv. de iPhone, zeker als er geen physical keyboard is. Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Ik heb die ervaring ook, maar dan met name bij de lettertoetsen aan de rand van het scherm, bijvoorbeeld de P
Als ik een letter ernaast selecteer, de toets ingedrukt hou en dan naar de P toeschuif is er geen enkel probleem.
Aparte van dit is dat dit alleen gebeurt wanneer ik het toestel op de tafel heb liggen. Heb ik het toestel in de hand dan heb ik geen enkele last van ongevoelige toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65750

Mijn telfort abbo loopt over 2,5 maand af.
Kan ik nu naar de voda shop gaan em magic abonnement afsluiten en die pas 2 maanden later in laten gaan
maar wél t toestel mee krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
Anoniem: 65750 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:49:
Mijn telfort abbo loopt over 2,5 maand af.
Kan ik nu naar de voda shop gaan em magic abonnement afsluiten en die pas 2 maanden later in laten gaan
maar wél t toestel mee krijgen?
ja dat kan!
waarom heb je dat nog niet gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hoe werkt het met een Android toestel zoals dit als je over de grens gaat. Want we weten allemaal dat de Google toestellen altijd online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Beetje off topic, maar goed... Meestal geven ze hem niet mee in de Vodafone winkel totdat de nummerportatie rond is. Belcompany en anderen doen hier weer niet moeilijk over en geven je het toestel gewoon mee. Althans zo ging het bij mij een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W00fer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:11:
Hoe werkt het met een Android toestel zoals dit als je over de grens gaat. Want we weten allemaal dat de Google toestellen altijd online zijn.
Gegevensroaming kan je uit- of aanzetten (staat standaard uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304759

Toestel lijkt mij wel wat. Heb alleen geen zin in vodafone.

Iemand ideeën? Anders maar wachten op de Hero.

Kijk eens in [ABO] HTC Magic (G2) levertijden- en abonnementen topic :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door pven op 05-06-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 15:32
Iemand een dode pixel tegengekomen?
Ikke gisteren middag na 1 dagje spelen.. Heb net Vodafone opgebeld en ik moest eigenlijk uiterlijk vandaag het toestel omruilen.. Helaas kan ik vandaag niet, omdat ik ook in een winkel werk en dezelfde tijd moet werken.. Heb te horen gekregen van Vodafone dat ik ook morgenvroeg mag komen omdat ik vandaag de melding gemaakt heb. Dadelijk maar aan de baas vragen of ik ietsjes later mag beginnen morgenvroeg..
Ze gaven namelijk ook als tip om de pixel te "masseren".. Dat wilt niet zo lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 19:36
W00fer schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:11:
Je hebt een programma genaamd APNDroid, die veranderd je APN-settings, gegarandeerd dat internet dan niet meer werkt, dat is het makkelijkst voor als je de grens overgaat. Ook het meest veilige, wil je geen dure rekeningen krijgen. :)

EDIT:
@DoeLauw: Er zijn geruchten dat T-Mobile dit toestel ook gaat verkopen. Maar zeker is dat nog niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door jlkiller op 05-06-2009 11:26 ]

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaJohn schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:23:
Ze gaven namelijk ook als tip om de pixel te "masseren".. Dat wilt niet zo lukken..
Je kan ook even dat PSP dead pixel filmpje downloaden van internet en die er vanavond even een paar uurtjes op laten afspelen, misschien gaat die weer aan.. En anders morgen even naar de winkel! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Die HTC shell (of Rosie) waarover gesproken werd een paar posts terug, dat is een beta filmpje om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met Android. Dat komt (volgens mij) voorlopig nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 15:11

Convoy

g44p

prutser387 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:55:
Die HTC shell (of Rosie) waarover gesproken werd een paar posts terug, dat is een beta filmpje om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met Android. Dat komt (volgens mij) voorlopig nog niet uit.
de Rosie ROM is al beschikbaar en te installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
Ik zit er aan te denken om een bleutooth stereo headset te kopen om muziek te luisteren op m'n (nog te ontvangen :P ) g2. Maar ik vraag me een beetje af of de accu niet erg te lijden heeft onder muziek afspelen en verzenden via bluetooth.

Ik heb nu nog m'n zune, maar als dit een beetje haalbaar is lijkt dat me dit zeker wel een goed alternatief.n Gewoon met een kaartje van 16Gb zou ik wel tevreden zijn kwa muziek opslag. Wat is eigenlijk het max dat de G2 kan lezen aan geheugen kaart?
CLB schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:43:
[...]

Je kan ook even dat PSP dead pixel filmpje downloaden van internet en die er vanavond even een paar uurtjes op laten afspelen, misschien gaat die weer aan.. En anders morgen even naar de winkel! Succes
Ja hij kan dan idd weer weg gaan, maar je hebt ook weer grotere kans dat hij terug komt. Dus als je hem nog mag ruilen zou ik daar gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Hoe valt dat mee, puur dat onscreen keyboard? Hebben jullie automatische correctie aanstaan?

Ik zou dat ook willen opzetten, maar dan staat heel m'n GSM in het NL, en ik vind dat verschrikkelijk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HammerT schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:14:
Wat is eigenlijk het max dat de G2 kan lezen aan geheugen kaart?
Als die gewoon MicroSD 2.0 ondersteund zal het tot 32GB zijn, ook al zijn die kaartjes (er) nog niet (betaalbaar)
Dus als je hem nog mag ruilen zou ik daar gewoon voor gaan.
Dat is zeker waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173308

Er staan een aantal nieuwe video reviews van de Samsung i7500 op theunwired.

O2 Duitsland gaat deze telefoon vanaf volgende week verkopen voor 420 euro los. Lijkt mij een betere deal dan de HTC magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Anoniem: 173308 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:38:
Er staan een aantal nieuwe video reviews van de Samsung i7500 op theunwired.

O2 Duitsland gaat deze telefoon vanaf volgende week verkopen voor 420 euro los. Lijkt mij een betere deal dan de HTC magic.
Tja. Ik weet niet of 'ie beter is. Ik wilde niet langer wachten. De Magic is vooralsnog prima wat mij betreft. There will always be a better one around the corner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
tienes schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:12:
Beetje off topic, maar goed... Meestal geven ze hem niet mee in de Vodafone winkel totdat de nummerportatie rond is. Belcompany en anderen doen hier weer niet moeilijk over en geven je het toestel gewoon mee. Althans zo ging het bij mij een jaar geleden.
Nope, bij Belcompany hoor je hem niet mee te krijgen totdat het rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
CLB schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:26:
[...]

Als die gewoon MicroSD 2.0 ondersteund zal het tot 32GB zijn, ook al zijn die kaartjes (er) nog niet (betaalbaar)

[...]

Dat is zeker waar!
Ik had Vodafone erover gebeld. Zij zeiden dat ik binnen 48 uur terug moest komen.. Ik werk zelf in een telecomzaak (haha, nee we hadden helaas niet de zwarte op voorraad..) dus binnen die tijd ging dat absoluut niet lukken.. Ik heb dit aangegeven en mij werd een kleine uitzondering gemaakt dat ik morgenvroeg moet omruilen.. Nu heb ik met de baas geregeld dat ik morgenvroeg even weg mag..

Wat ik raar vind is die 48 uur regeling.. Als klanten bij mij binnen 8 dagen terugkomen met een mankement die ze daadwerkelijk kunnen aantonen, dan ruil ik deze gewoon om! Beetje vreemd dus!
Maar een paar uur later bel ik terug of er een ander oplossing was, toen gaf een medewerker aan dat ik binnen 5 dagen mag ruilen mits het toestel daadwerkelijk stuk is. Nou ja wil geen mierenneukert zijn, maar dit vind ik niet aan een toestel kunnen. Je ziet de dode pixel welliswaar niet zo snel, maar het stoort me wel.. Als je de camera aanzet in het donker zie je hem wel goed zitten, overdag niet..

Maar ik ga dus terug!
Verder ben ik uiterst tevreden over het toestel! Zeker met de Android Market, Google Skymap en Abduction! mooie aanraders!
Wel een minpuntje is bluetooth verzenden/ontvangen... Dat lukt helaas nog niet.. :|
Wellicht dat Donut dit wel kan over enkele maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
Ik heb vandaag mijn toestel omgeruild bij de Vodafone winkel. Super service!
Ik had er gisteren over gebeld, maar toen gaf een knul aan dat hij anders opgestuurd zou moeten worden.
Gelukkig kwam waarschijnlijk de bedrijfsleider langs die aangaf dat hij gewoon omgeruild mag worden omdat ik er gisteren een melding van gemaakt had.
Nauurlijk ff nagekeken of er geen gebreken zijn en dit was gelukkig niet het geval! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Nou ik heb hem dus ook binnnen :) Geweldig ding.. Alleen jammer van de oordopjes die erbij zitten. Die dingen zijn namelijk ENORM, had ik overigens ook toen ik m'n Nokia N70 kreeg. Waarom kunnen ze die dingen niet formaatje iPod doen? Liever te klein dan te groot denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Heeft iemand een idee waarvoor het ledje aan de linkerkant van de speaker is? Die rechts zie ik voor allerlei notifications, maar de linker heb ik nog nooit zien branden.. De handleiding zegt er ook niks over.. Zou het misschien alleen voor de sier zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door MethinX op 06-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanakiam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-07-2017
Ik heb (lees had) een Storm 9500 die voor de 2e keer(ook 2e Storm ) met stof onder het scherm.

Nu heb ik daarvoor een voucher via de verzekering en wil graag een andere phone.

De G1 vond ik persoonlijk niks, de Magic daarentegen is een serieuze kandidaat.
Alleen zou ik graag willen zien/horen wat jullie bevindingen zijn.

Wat exactere info qua batterij duur..snelheid, Geheugen op Sd maximaal, browsen en de snelheid en kwaliteit.

zit op diverse forums te lezen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.....Dus posten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@^ of je zoekt gewoon ff op internet rond voor vele vragen?
MethinX schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 17:18:
Heeft iemand een idee waarvoor het ledje aan de linkerkant van de speaker is? Die rechts zie ik voor allerlei notifications, maar de linker heb ik nog nooit zien branden.. De handleiding zegt er ook niks over.. Zou het misschien alleen voor de sier zijn?
Applicaties gebruiken 'm wel eens (geloof meebo of buddymob) & als je wat met de market installeerd dacht ik

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 07-06-2009 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tanakiam schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:51:
Ik heb (lees had) een Storm 9500 die voor de 2e keer(ook 2e Storm ) met stof onder het scherm.

Nu heb ik daarvoor een voucher via de verzekering en wil graag een andere phone.

De G1 vond ik persoonlijk niks, de Magic daarentegen is een serieuze kandidaat.
Alleen zou ik graag willen zien/horen wat jullie bevindingen zijn.

Wat exactere info qua batterij duur..snelheid, Geheugen op Sd maximaal, browsen en de snelheid en kwaliteit.

zit op diverse forums te lezen.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.....Dus posten maar.
Als je geen spelletjes(en andere intensieve dingen) speelt is de accuduur denk ik ~3 dagen. De snelheid is erg goed, maar als je widgets/apps op de achtergrond gaat draaien merk je wel dat ie langzamer wordt. Browsen gaat ook erg goed.

Enige nadeel, als je het mij vraagt, is dat Android geen asf/asx streams af kan spelen. Dat kon mijn SE 880i van 2-3 jaar oud zelfs nog :/

Verder echt een top telefoon met heel veel gave apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
job schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 22:38:
[...]

Waarom zou de HTC Magic meer ondersteuning hebben?
Ze draaien beiden op android... dan maakt het niet zo veel uit welke telefoon je hebt toch?
Bij xda-developers komen dagelijks nieuwe roms voor de Magic uit. Als die roms volledig compatibel zijn met I7500, dan heb je gelijk, maar dat wordt dus even afwachten. :)

Verder is er nu een Samsung Galaxy I7500 topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122079

Heeft iemand al getest of het toestel ook echt gesimlocked is?
In verschillende landen schijnt hij stiekem toch simlockvrij te zijn.

Zou iemand dit misschien kunnen testen? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Weet iemand hoe ik met m'n Magic kan zien hoeveel dataverkeer ik heb verbruikt? En wat is "fair use" in de "fair use policy" van Vodafone?
Zat net voor de fun even streaming audio te luisteren (shoutcast), maar dat gaat wel heel hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202687

Anoniem: 122079 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:29:
Heeft iemand al getest of het toestel ook echt gesimlocked is?
In verschillende landen schijnt hij stiekem toch simlockvrij te zijn.

Zou iemand dit misschien kunnen testen? O+
Hij heeft een simlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

spaceboy schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:52:
Weet iemand hoe ik met m'n Magic kan zien hoeveel dataverkeer ik heb verbruikt? En wat is "fair use" in de "fair use policy" van Vodafone?
Zat net voor de fun even streaming audio te luisteren (shoutcast), maar dat gaat wel heel hard...
Er is een app dat je cell en wifi traffic kan tracken, weet alleen meer hoe het heet.

Ik heb Vodafone gebeld over de FUP. Je mag 250mb, als je er structureel/veel overheen gaat neemt vodafone contact met je op. Volgens die gast vodafone was het iig niet zo dat je achteraf een dikke rekening krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

oa netcounter daarmee kan je bijhouden hoeveel data je verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
Ik wil dus eigenlijk in-ear audioplugs, maar er zit zoals iedereen hier vast wel weet alleen een USB ingang op.

Nu vond ik o.a. deze link.
En deze e-bay veiling.

Die lijken specifiek voor HTC toestellen gemaakt te zijn (magic staat er overigens niet bij). Maar is dit niet gewoon een mini USB ingang? Zou elk Mini USB (11 pin) -> 3.5mm kabeltje niet voldoende zijn?

Welke webwinkels raden jullie aan voor zowel kwaliteits earplugs en dit soort verloopkabeltjes?

[ Voor 6% gewijzigd door danslo op 07-06-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC gebruikt een eigen poortje, ExtUSB genaamd, daar moet je dus even op zoeken!
Op www.dealextreme.com staat een convertertje van ExtUSB naar 3,5mm voor $1,- inclusief verzending
(even zoeken op ' 3,5mm Dopod' en je moet 'm zo vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Heb net hier op mijn werk een vodafone magic binnen gekregen voore en test. ff mee spelen:)

Voortaan graag wat meer inhoud geven aan je post.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 08-06-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:22:
Heb net hier op mijn werk een vodafone magic binnen gekregen voore en test. ff mee spelen:)

[mbr]Voortaan graag wat meer inhoud geven aan je post.[/]
ok ok, heb hem zonder abbo besteld. enige stomme is het boekje wat je erbij krijgt, stelt echt niets voor. denk dat het 5x5 cm is en niet te lezen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarom wordt het ook bijgeleverd op CD'tje en / of is het te downloaden als .pdf-bestand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op maandag 08 juni 2009 @ 12:27:
Daarom wordt het ook bijgeleverd op CD'tje en / of is het te downloaden als .pdf-bestand ;)
zit geen cd'tje bij (past niet eens in het doosje:)) en download is er nog niet op de htc site.
enige wat wel te downloaden is de service manual 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 08-06-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Anoniem: 151407 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:41:
[...]

zit geen cd'tje bij (past niet eens in het doosje:)) en download is er nog niet op de htc site.
enige wat wel te downloaden is de service manual 8)
Hier staat de handleiding: http://www.htc.com/www/faq_detail.aspx?p_id=246&act=um

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
ff wat vragen voor de HTC Magic gebruikers

Hoe is het touchscreen? ( reageerd het goed op aanrakingen etc. ? )
Hoe is het onscreen toetsenbord? met name de spatie ( want volgens sommige zou die wat minder goed reageren )
en de batterijduur is die redelijk? (bij intensief gebruik ca. 1 dag?)
iemand nog punten waarom ik dit toestel echt moet nemen? op het android na dan..

edit* Hoe is het formaat voor in m'n broekzak ?

[ Voor 6% gewijzigd door z0bin op 08-06-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
Zo phone vanochtend binnen gekregen ben alleen nog niet echt toegekomen aan het uitgebreid testen, maandag = papadag met 2 kids thuis maar die liggen nu op bed :D

Echt een vet toestel, heb in het verleden diverse phones gehad maar niets zo gaaf als deze, zeer snel, mooi touchscreen even wennen maar het werkt top ! Paar kleine apps gedownload uit de Market lijkt wel een shoppingmall echt alles is daar te vinden.

Alleen het pakketje is wat summier, telefoon + 2 snoertjes en een miniscuul boekje en dan houdt het wel op....heb de phone nu aan de pc hangen maar hij herkent hem geeneens goed ?!? Weet iemand of je een programma op je pc kan zetten om bijvoorbeeld je contacten bij te werken ?

Als ik het toestel met iets zou moeten vergelijken dan is het qua look&feel toch wel een Iphone alhoewel ik die nooit gehad heb, weleens in handen heb gehad. 3 "startschermen" waarvan 1 met klok dus genoeg ruimte om al je apps te plaatsen. Snelle menustructuur, maakt redelijk goede foto's die er op het scherm echt mooi uitzien qua kleur en graphics. Vanmiddag mijn 1e sms verstuurd en dat ging ook prima met het qwerty toetsenbord en touchscreen zeker als je het scherm draait.
Even op internet gesurft en dat is ook echt snel.

Kortom voor de twijfelaars die een leuke gadgetphone willen met voldoende apps dan is dit zeker een aanrader. En voor mensen die echt kunnen programmeren etc. kunnen ze met deze phone ook hun hart ophalen denk ik.

p.s. goed forum, heb er al veel tips uit gehaald ! Keep up the good work

Groet,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stonie76
@ zObin,
na een half dagje spelen:
touchscreen werkt prima, spatiebalk geen problemen, accu is nog 60% vol. Toestel ziet er goed uit, wit is toch wel de mode tegenwoordig, zeer dun, tja formaat is wellicht iets groot alhoewel hij niet heel veel groter was dan mijn vorige telefoon een nokia E65, de Magic is alleen breder.

Succes met je keuze maar als je de Magic neemt zul je zeker geen spijt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91531

Het is hier geen helpdesk.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 08-06-2009 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-06 19:36
stonie76 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 20:16:
Alleen het pakketje is wat summier, telefoon + 2 snoertjes en een miniscuul boekje en dan houdt het wel op....heb de phone nu aan de pc hangen maar hij herkent hem geeneens goed ?!? Weet iemand of je een programma op je pc kan zetten om bijvoorbeeld je contacten bij te werken ?
Je kan je contacten syncen naar je Google account. :) Dan kan je het ook via GMail bijwerken. :) Werkt heel goed. :)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Trouwens, misschien goed om wel je data-verbruik in de gaten te houden.

Heb de telefoon nu 1 weekje en ik hoorde net van de helpdesk dat ik 249mb gebruikt heb. En nee, ik heb m'n phone niet als modem gebruikt, maar uiteraard wel lekker mee gespeeld en een paar dingetjes van de market geprobeerd. :-S

Edit: en dan nog 's wat... als ik WIFI aanzet als ik thuisben (draadloos netwerk), gaat hij dan niet meer via 3G syncen met Google? En als ik ga surfen op m'n mobiel, dat gaat dan automatisch volledig via wifi?

[ Voor 26% gewijzigd door spaceboy op 09-06-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
Is het dan een probleem dat je met een week 250mb aan data hebt verbruikt? Werd je helemaal gebeld door, ik neem aan dat je vodafone hebt, je provider?

En waarschijnlijk heeft hij ook updates binnengehaald omdat je telefoon nieuw is enzo.
Pagina: 1 2 ... 16 Laatste